Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 11:38
Ik heb een Touch op de kop getikt die het niet meer doet. Er brandt alleen nog een ledje bij de optische aansluiting. Er is ooit een verkeerde voeding op aangesloten. Ik heb zo'n beetje alle fora uitgepluist en volgens mij moet er een heel nieuw voedingscircuit in. Bij squeezebox deden ze niet aan zekeringen. De Touch schijnt belachelijk moeilijk open te maken te zijn. Zit er iemand op dit forum die weet heeft van een succesvolle reparatie van een Touch en liefst nog wie dat voor elkaar heeft gekregen??

Alvast mijn hartelijke dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je squeezeboxserver kan laten werken met de nieuwste Perl-versie? Mijn server (Debian jessie/testing, amd64) heeft Perl geüpdatet naar 5.20 en daardoor werkt LMS/squeezeboxserver 7.9 niet meer. Vervelend genoeg maakt dat meteen dat al onze squeezeboxen niet meer functioneren (behalve als webradio-streamer, maar ja.)

Hetzelfde probleem als hier beschreven: http://forums.slimdevices...ils-to-run-with-perl-5-20

In die thread wordt gesuggereerd dat zelf builden het probleem zou oplossen.

Ik kan echter niet echt de documentatie vinden hoe ik een .deb kan maken van de source van squeezeboxserver. Weet iemand hoe je dat kan doen, of waar dat beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

SED

bert56 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:13:
Ik heb een Touch op de kop getikt die het niet meer doet. Er brandt alleen nog een ledje bij de optische aansluiting. Er is ooit een verkeerde voeding op aangesloten. Ik heb zo'n beetje alle fora uitgepluist en volgens mij moet er een heel nieuw voedingscircuit in. Bij squeezebox deden ze niet aan zekeringen. De Touch schijnt belachelijk moeilijk open te maken te zijn. Zit er iemand op dit forum die weet heeft van een succesvolle reparatie van een Touch en liefst nog wie dat voor elkaar heeft gekregen??

Misschien helpt dit je een stapje verder:
http://diyparadise.com/bl...-up-the-squeezebox-touch/

probeer eerst dit:(uiteraard met de juiste voeding aangesloten)

Reset by reset button:

There is a reset button on the back of your Squeezebox Touch above where the A/C power plugs in.

Press and hold the reset button on the back of your Squeezebox Touch for 3 to 5 seconds. Once you release the button, you should see the following message:
‘Factory Settings Restored'
Your Squeezebox Touch should now be reset to the factory default settings and is ready for re-configuration.

[ Voor 23% gewijzigd door SED op 06-09-2014 17:11 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik gebruik de Triode Plugin op mn SB Touch voor spotify. Ik zou graag een specifieke playlist laten afspelen met 1 http commando. Dus gewoon 1 regel in mijn adresbalk intikken. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helaas werkt sinds kort de Squeezbox app van Logitech niet meer sinds ik Android 5.1 heb op mijn telefoon. Ik ben niet de enige die erover klaagt, lees ik al op o.a. het Logitech forum. Natuurlijk zijn er alternatieven, maar ik vond deze app gewoon prettig.

Ik betwijfel of de app ooit nog geüpdatet gaat worden. Het blijft jammer dat Logitech gestopt is met Squeezebox, ik gebruik de 3 bij ons in huis dagelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 08:16
Ik gebruik zelf al jaren de app SqueezeCommander, één van de betaalde alternatieven.

Qua menustructuur lijkt die heel erg op de originele squeezebox app (sterker nog, het grootste deel van het menu is letterlijk overgenomen), maar een aantal dingen gaan wel handiger IMO. Bijvoorbeeld het selecteren van spelers en het synchroniseren en desynchroniseren. Misschien de moeite van het uitproberen waard. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hier ook Squeeze Commander. Wel vanaf de tijd dat Logitech zelf nog niet eens een app had dus al een goede tijd om er zo mee vergroeid te zijn dat elke andere app minder wordt gevonden. Zelfs de eigen app van Logitech vond ik minder, wel stijlvoller maar qua werking dus minder. Ik heb Squeezer geprobeerd, maar toch weer terug naar Squeeze Commander. Één van de weinige apps waar ik voor heb betaald omdat ik de app het waard vind. Squeezer lijkt wel veel op Squeeze Commander, maar het proberen waard.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Al een hele tijd is mijn squeezebox niet meer aan geweest, maar ook altijd squeezecommander gebruikt. Werkte prima met voldoende (gebruiksvriendelijke) mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Dank allen! Voor de Logitech app bestond had ik wel een SB, maar nog geen Spotify, en bedienen via het schermpje ging dan prima.

Ik heb nu al een paar dagen Squeezer geïnstalleerd, maar daar krijg ik Spotify via Triode-plugin niet mee aan de praat. Aangezien ik ook een iPad heb en een werk-iPhone kan ik er wel omheen werken, maar mijn Android-foon gebruik ik toch het meest. Misschien toch maar Squeeze Commander aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 08:16
SqueezeCommander werkt in ieder geval prima met de Triode plugin. Ik gebruik haast niets anders. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:49
Zijn er nog mensen die de Smartradio UE met de standaard 10 firmware gebruiken?
Sinds een week werkt de Spotify plugin niet meer. Factory reset en Logitech Support hebben vooralsnog niet geholpen. Gewone radio streams werken wel nog gewoon.

Vanavond de switch gemaakt naar de Squeezebox firmware en daar wel succesvol Spotify geinstalleerd. Helaas mis ik dan wel weer de UE controller Android App... De oude logitech squeezebox app blijkt niet te werken. Ik heb verder geen NAS of server draaien.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

actieman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:02:
Zijn er nog mensen die de Smartradio UE met de standaard 10 firmware gebruiken?
Sinds een week werkt de Spotify plugin niet meer. Factory reset en Logitech Support hebben vooralsnog niet geholpen. Gewone radio streams werken wel nog gewoon.

Vanavond de switch gemaakt naar de Squeezebox firmware en daar wel succesvol Spotify geinstalleerd. Helaas mis ik dan wel weer de UE controller Android App... De oude logitech squeezebox app blijkt niet te werken. Ik heb verder geen NAS of server draaien.
Ik denk dat je die hier weinig zult vinden. Het meerendeel van de mensen die ik 'ken' via het squeezebox forum hebben allemaal hun radio geüpgrade naar de Squeezebox firmware. De Smartradio UE is ook niet echt een verkoopsucces geworden door de houding van Logitech...
De oude logitech squeezebox app werkt tot Android 5.0... Daarna moet je gebruik gaan maken van 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
servies schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat je die hier weinig zult vinden. Het meerendeel van de mensen die ik 'ken' via het squeezebox forum hebben allemaal hun radio geüpgrade naar de Squeezebox firmware. De Smartradio UE is ook niet echt een verkoopsucces geworden door de houding van Logitech...
De oude logitech squeezebox app werkt tot Android 5.0... Daarna moet je gebruik gaan maken van 3rd party apps.
Thx, ik was er al bang voor...

Op zich was ik wel vrij tevreden over het apparaat en voordat Sonos algemeen bekend werd kreeg ik ook veel positieve reacties van bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Hier heb je een aardig overzicht van de third party opties:
http://appcrawlr.com/android-apps/best-paid-apps-squeezebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 11:33
Sinds ik Android 5.0 gebruik, en dus niet meer de standaard Logitech app, gebruik ik Google Play: Squeezer met mijn Squeezebox Server.

Ik gebruik niet meer dan het afspelen van radiostations en soms wat lokale muziek. Of deze voldoet voor jou kan ik niet inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
K thx, vooralsnog werkt het met de squeezebox firmware op het apparaat prima. De spotify integratie is stukken stabieler.

Remote control probeer ik voorlopig via de website van squeezebox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:52
Is er toevallig iemand in het bezit van een Earson 151 of 162 en een squeezebox radio?
Ik ben benieuwd of het geluid vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Ik ben aan het kijken naar wat meer centraal georganiseerde en dus streamende audio voor bij mij thuis. Ik heb de vraag wel vaker zien passeren ook in dit topic, maar de laatste toch al weer van >1jaar geleden:
Via Marktplaats zijn wel een paar Squeezeboxen te krijgen (touch/duet/classic): is dit nog altijd een van de betere opties voor een klein (<€100) budget? (ik ben geen sleutelaar)
Mijn bron zou dan een Seagate Personal Cloud (3-4tb) zijn, en in ieder geval een Surface Pro (W8.1) om hem te bedienen, maar ook een Windows Phone, waar er wel een paar goed gereviewde apps zijn die een Squeezebox aansturen.
Eventueel vond ik ook de Soundbridge (voor het oog een mooier apparaatje imo), maar daarvan is mij minder duidelijk of ik die met mijn telefoon zou kunnen aansturen? Of is voor zoiets elke UPnP/DLNA app bruikbaar? Ik lees namelijk dat die Soundbridge goed werkt met Twonky, maar ik vind niks met Twonky als ik in de Windows Phone Store zoek...vandaar de vraag ;-) (ja, heb wel de wiki's gelezen, maar ben nog betrekkelijk onbekend met die termen, excuus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12
eswa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:00:
Ik ben aan het kijken naar wat meer centraal georganiseerde en dus streamende audio voor bij mij thuis. Ik heb de vraag wel vaker zien passeren ook in dit topic, maar de laatste toch al weer van >1jaar geleden:
Via Marktplaats zijn wel een paar Squeezeboxen te krijgen (touch/duet/classic): is dit nog altijd een van de betere opties voor een klein (<€100) budget? (ik ben geen sleutelaar)
Mijn bron zou dan een Seagate Personal Cloud (3-4tb) zijn, en in ieder geval een Surface Pro (W8.1) om hem te bedienen, maar ook een Windows Phone, waar er wel een paar goed gereviewde apps zijn die een Squeezebox aansturen.
Eventueel vond ik ook de Soundbridge (voor het oog een mooier apparaatje imo), maar daarvan is mij minder duidelijk of ik die met mijn telefoon zou kunnen aansturen? Of is voor zoiets elke UPnP/DLNA app bruikbaar? Ik lees namelijk dat die Soundbridge goed werkt met Twonky, maar ik vind niks met Twonky als ik in de Windows Phone Store zoek...vandaar de vraag ;-) (ja, heb wel de wiki's gelezen, maar ben nog betrekkelijk onbekend met die termen, excuus).
Ik ben een groot fan van Squeezebox. Ik vind ze veel fijner werken dan een normale DLNA server. de touch heeft nog als voordeel dat die spotify ondersteund. Twonky is volgens mij niks meer dan een gewone DLNA server en zou dus met bijna iedere DLNA client moeten werken.

Heb je al eens geprobeerd om Squeezebox server of twonky op je Seagate Personal Cloud te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Thanks! Ter volledigheid heb ik nog geen Personal Cloud. ;)
Sorry voor de onwetendheid, maar begrijp ik het goed als ik dus een willekeurige DLNA server op mijn potentiele Seagate installeer, dat ik die dan met een willekeurige DLNA-app vanaf mijn telefoon kan aansturen die dan weer bijvoorbeeld via een Soundbridge muziek uit mijn speakers kan laten komen?
Een Squeezebox is dan wat meer straightforward (alles van dezelfde aanbieder), ben alleen wat meer gecharmeerd van die Soundbridge. Zou je in 2015 (gezien de leeftijd) dan eerder een classic of een touch aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
eswa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:40:
Thanks! Ter volledigheid heb ik nog geen Personal Cloud. ;)
Sorry voor de onwetendheid, maar begrijp ik het goed als ik dus een willekeurige DLNA server op mijn potentiele Seagate installeer, dat ik die dan met een willekeurige DLNA-app vanaf mijn telefoon kan aansturen die dan weer bijvoorbeeld via een Soundbridge muziek uit mijn speakers kan laten komen?
Een Squeezebox is dan wat meer straightforward (alles van dezelfde aanbieder), ben alleen wat meer gecharmeerd van die Soundbridge. Zou je in 2015 (gezien de leeftijd) dan eerder een classic of een touch aanraden?
Als je op de DLNA-app een client kan installeren dan zou dat moeten kunnen. Ik ben echter van Philips UPnP overgegaan naar Squeezebox, omdat dde philips client die ik had dat niet kon. ik heb zelf 2 duets dus geen ervaring met de classic of touch. Zoals gezegt zou de touch Spotify aan moeten kunnen. Maar die touches zijn op marktplaats ook nog steeds duur.

Je zou kunnen proberen om op je pc een DLNA server en client te installeren en dan kijken of dat werkt met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SED schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:31:
Voor de liefhebbers met een eigen LMS server is dit een leuke aanvulling:

http://forums.slimdevices...Announce-Smart-Mix-plugin
Was weer even zoeken na een upgrade naar 7.9. Moest de plugin weer opnieuw aanzetten, maar miste deze mooie smartmix plugin app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:31
Iemand nog tips om een (originale) Squeezebox opnieuw aan te sluiten? Standaard staat wifi aan maar ik heb hem graag bedraad ivm wegvallen van de buffer in het verleden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik weet niet precies wat voor tips je zoekt, maar misschien dit?

http://support.logitech.com/article/11914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:34
Cobb schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:32:
Iemand nog tips om een (originale) Squeezebox opnieuw aan te sluiten? Standaard staat wifi aan maar ik heb hem graag bedraad ivm wegvallen van de buffer in het verleden.
Bij de start van de squeezebox, het pijltje op de afstandbediening naar rechts inhouden (of links.. een van de twee start de setup opnieuw.)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:31
Bedankt!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wat is een beetje een redelijke prijs om te betalen voor een Squeezebox Touch? Ik zie mensen er tussen de 175 - 200 voor vragen maar is dat niet een beetje teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Friespeuk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:35:
wat is een beetje een redelijke prijs om te betalen voor een Squeezebox Touch? Ik zie mensen er tussen de 175 - 200 voor vragen maar is dat niet een beetje teveel?
Ja die dingen zijn schaars. Ik heb er nog nooit 1 voorbij zien komen onder de 150 euro. Ik snap ook niet waarom logitech met die dingen gestopt is. Ik ben ook nog steeds op zoek. De laatste nieuwprijs in 2012 was zo'n 200 euro.
pricewatch: Logitech Squeezebox Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Welke app gebruiken jullie op je (Android-)telefoon om je SB's te bedienen?

Ik gebruik nu Squeeze Commander, en dat werkt op zich goed, maar om de een of andere reden kan ik er geen TuneIn-radiozenders mee selecteren. De interface is verder hetzelfde als op mijn Touch, maar het knopje Play kan ik niet tevoorschijn halen. Verder werkt alles prima. Maar het is wel wat naar om voor radio alsnog fysiek het apparaat te moeten bedienen.

Er zijn alleen zoveel verschillende (betaalde) apps dat het amper haalbaar is om ze allemaal te testen, vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:47:
Welke app gebruiken jullie op je (Android-)telefoon om je SB's te bedienen?

Ik gebruik nu Squeeze Commander, en dat werkt op zich goed, maar om de een of andere reden kan ik er geen TuneIn-radiozenders mee selecteren. De interface is verder hetzelfde als op mijn Touch, maar het knopje Play kan ik niet tevoorschijn halen. Verder werkt alles prima. Maar het is wel wat naar om voor radio alsnog fysiek het apparaat te moeten bedienen.

Er zijn alleen zoveel verschillende (betaalde) apps dat het amper haalbaar is om ze allemaal te testen, vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen. ;)
Ik vind voor android Squeeze Commander de fijnste app. Ik heb mijn radio stations bij favourites staan en dan kan ik ze gewoon met Squeeze Commander afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Squeezer doet het voor mij prima. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
pacificocean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Ik vind voor android Squeeze Commander de fijnste app. Ik heb mijn radio stations bij favourites staan en dan kan ik ze gewoon met Squeeze Commander afspelen.
Bij mij deed die dat dus niet. Maar nav jouw post eens de nieuwste nightly van LMS geïnstalleerd, en nu doet ie het wel.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Ik heb Orange Squeeze geinstalleerd. Na de update van m'n Nexus 5 naar Android 5.0 werkte de eigen Logitech App niet meer, ik ben toen even op zoek geweest en heb uiteindelijk Orange Squeeze gekocht. Ook over Squeeze commander hoor ik wel goede verhalen.

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 23:04
Squeezer doet het hier ook wel goed, ook op een Nexus 5, tevens gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik gebruik inmiddels ook Squeeze Commander na tips hier (dank!). Met Squeezer bleef het lastig om Spotify te bedienen en met Squeeze Commander gaat dat beter dan het ooit met de Logitech app ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
De squeezebox op mijn Raspberry Pi was al een tijdje niet stabiel, na een paar dagen reageerde de Pi gewoon niet meer... geprobeerd opnieuw te installeren en kwam er toen achter dat de SD-kaart leesfouten gaf.
Dus nieuwe SD-kaart gehaald en meteen de nieuwste versie van LMS geïnstalleerd op Raspbian m.b.v. de tutorial die ik eerder gebruikt heb (http://allthingspi.webspace.virginmedia.com/lms.php).

Tof dat LMS nog steeds ontwikkeld wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 08:14

Videopac

Rommelt wat aan.

pacificocean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Ja die dingen zijn schaars. Ik heb er nog nooit 1 voorbij zien komen onder de 150 euro. Ik snap ook niet waarom logitech met die dingen gestopt is. Ik ben ook nog steeds op zoek. De laatste nieuwprijs in 2012 was zo'n 200 euro.
pricewatch: Logitech Squeezebox Touch
Dat snapt niemand die voor kwaliteit gaat. Dat hele Ultimate Ears gebeuren is vooral marketing-blabla gebleken. Ik heb (kennelijk) mijn Touch op het dal gekocht voor 125 euro, ik had hiervoor een Classic (v3).

Aan de andere kant is het "schokkend" dat er inmiddels niet een goed alternatief is dat de basale eigenschappen van Squeezebox (Touch) ook heeft:
- (vrijwel) alles gapsless afspelen, ook hoge resolutiebestanden en in audiofiele geluidskwaliteit.

Ik ben nu zelf bezig met een Banana Pro i.c.m. I2S DAC en Volumio, maar dat wil nog niet echt vlotten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De adapter van één van de Squeezebox classics in huis heeft het helaas begeven. Het apparaat zelf doet het nog (getest op de adapter van de tweede Squeezebox hier in huis). Met name mijn vriendin mist hem nu al dus zoek ik een nieuwe.

Wat is jullie ervaring met adapters? Voldoet elk huis tuin en keuken adapter met de goede specs? Het is voor de keuken dus het hoeft geen "audiofiele" oplossing te zijn. In de woonkamer heb ik nog de standaard adapter overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 13:01
Canard schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:50:
De squeezebox op mijn Raspberry Pi ..... Tof dat LMS nog steeds ontwikkeld wordt! :)
Hoe zijn je ervaringen met LMS op een Pi? Is dat snel genoeg? En is het mogelijk om LMS naar folders op een NAS te laten kijken, of kun je alleen lokaal een schijf/geheugen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 15:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

D-e-n schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:10:
De adapter van één van de Squeezebox classics in huis heeft het helaas begeven. Het apparaat zelf doet het nog (getest op de adapter van de tweede Squeezebox hier in huis). Met name mijn vriendin mist hem nu al dus zoek ik een nieuwe.

Wat is jullie ervaring met adapters? Voldoet elk huis tuin en keuken adapter met de goede specs? Het is voor de keuken dus het hoeft geen "audiofiele" oplossing te zijn. In de woonkamer heb ik nog de standaard adapter overigens.
Ja, gewoon de oude adapter meenemen naar een elektronicazaak (geen BCC ofzo, maar eentje waar ze nog echt onderdelen verkopen) en die mensen je een nieuwe laten verkopen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Jab65 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:37:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met LMS op een Pi? Is dat snel genoeg? En is het mogelijk om LMS naar folders op een NAS te laten kijken, of kun je alleen lokaal een schijf/geheugen benaderen?
Ik heb er goede ervaringen mee, het is niet zo snel als toen LMS op mijn laptop stond, maar ik vind het snel genoeg. Ik gebruik het voor internetradio en lokale muziek. Deze muziek staat op mijn NAS en kun je gewoon mappen in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Koop er dan gelijk 2, de voedingsadapter van de Classis is berucht om zijn onzuivere output.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als de plug overeenkomt, en het te leveren vermogen en voltage, dan is het toch al gauw goed, mits gestabiliseerd?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ramzzz schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:26:
[...]

Als de plug overeenkomt, en het te leveren vermogen en voltage, dan is het toch al gauw goed, mits gestabiliseerd?
Let ook op de polariteit! Er zijn veel verschillende pluggen en dezelfde plug wil niet automatisch zeggen dat de polariteit (+ en - dus) ook hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Videopac schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:08:
[...]

Let ook op de polariteit! Er zijn veel verschillende pluggen en dezelfde plug wil niet automatisch zeggen dat de polariteit (+ en - dus) ook hetzelfde is.
Uiteraard.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Voor de liefhebbers die op een raspberry heel simple een player willen installeren..
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home

Bedienen doe je via de webbrowser of de app die je al gebruikte.
Te gek licht en goed werkende player!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 15-07 12:24
Voor goed geluid moet je er dan eigenlijk wel een DAC aan hangen. Met een HiFiBerry bordjes is dat heel makkelijk te doen trouwens.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 20:06
Klopt het dat Logitech compleet gestopt is met de UE Smart Radio-lijn? Ik kom er op hun website namelijk geen vermeldingen meer over terug. Behalve de support-pagina's dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36
Ja, het is niet anders. Ik heb wel enige tijd geaarzeld om de SmartRadio te kopen na in de winkel gehoord te hebben dat ze de laatste voorraad aan het verkopen waren.

biomass in 'Logitech verandert naam deels in 'Logi'': http://tweakers.net/reacties/bekijk/7779682/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 20:35

Ethirty

Who...me?

Logitech wil zich geloof ik meer richten op het maken van iPad hoesjes dan aan producten die daadwerkelijk wat toevoegen. Kennelijk hebben ze nu de laatste nazaat van de Squeezebox stilletjes de nek omgedraaid, dus ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het nu definitief voorbij is.

Ik had eindelijk een redelijke opvolger gevonden (Beep), maar dat bedrijf heeft het niet gered en wordt momenteel al weer ontbonden.

Kennelijk is het financieel niet interessant om een goede streamer te maken. Mensen kopen liever overpriced streaming-speakers als Sonos, Heos etc.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ethirty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:58:
Logitech wil zich geloof ik meer richten op het maken van iPad hoesjes dan aan producten die daadwerkelijk wat toevoegen. Kennelijk hebben ze nu de laatste nazaat van de Squeezebox stilletjes de nek omgedraaid, dus ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het nu definitief voorbij is.

Ik had eindelijk een redelijke opvolger gevonden (Beep), maar dat bedrijf heeft het niet gered en wordt momenteel al weer ontbonden.

Kennelijk is het financieel niet interessant om een goede streamer te maken. Mensen kopen liever overpriced streaming-speakers als Sonos, Heos etc.
Bluesound heeft net de Note 2 geintroduceerd. Die lijkt wel aardig maar gaat waarschijnlijk ook zo'n 500-600 euro moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

biomass schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:47:
Ja, het is niet anders. Ik heb wel enige tijd geaarzeld om de SmartRadio te kopen na in de winkel gehoord te hebben dat ze de laatste voorraad aan het verkopen waren.

biomass in 'Logitech verandert naam deels in 'Logi'': http://tweakers.net/reacties/bekijk/7779682/
De Touch is na al die jaren nog steeds vrijwel perfect. Het is een raadsel waarom Logitech hiermee gestopt is. En waarom geen enkel ander bedrijf iets vergelijkbaars gemaakt heeft. Logitech had de omvang van Sonos kunnen hebben wat audio mediaplayers betreft.

Aan een Touch v2 zouden maar een paar dingen veranderd hoeven te worden:
- GB LAN
- 802.11n wifi
- 12v trigger out (om een eindversterker aan te kunnen schakelen)
- modernere DAC, bv ESS9018K2M (bitperfect volume)
- BT 4.0 of andere draadloze streaming mogelijkheid
- iets snellere CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

De Touch is na al die jaren nog steeds vrijwel perfect. Het is een raadsel waarom Logitech hiermee gestopt is. En waarom geen enkel ander bedrijf iets vergelijkbaars gemaakt heeft. Logitech had de omvang van Sonos kunnen hebben wat audio mediaplayers betreft.

Aan een Touch v2 zouden maar een paar dingen veranderd hoeven te worden:
- GB LAN
Heb je niets aan... De audiostreams komen nog niet boven de 10Mbit uit
- 802.11n wifi
Dit tja, is een keuze... je zou je G netwerk thuis om zeep kunnen helpen daarmee, maar anders maakt het ook geen donder uit...
- 12v trigger out (om een eindversterker aan te kunnen schakelen)
Ik weet het niet zeker maar ik meen dat dit via een omweg (plugin) te doen is via de koptelefoon uitgang...
- modernere DAC, bv ESS9018K2M (bitperfect volume)
ik betwijfel of we überhaupt het verschil zouden horen...
- BT 4.0 of andere draadloze streaming mogelijkheid
En nu begin ik te twijfelen of je het Squeezebox concept überhaupt hebt begrepen...
- iets snellere CPU
Voor wat deze nu doet is die capabel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik vind het ook zonde dat ze gestopt zijn want de alternatieven zijn dun gezaaid (prijs/kwaliteit en gemak)

Het beste alternatief is Raspberry, daar zit echt een hele community die spelers maken en door ontwikkelen.

Voor minder dan 75,- heb je een duet, voor 100,- een touch (met wat hobby werk), ben nu zelf bezig met een Boom vervanger voor mijn dochter.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Laatst online: 18-06 15:27
ja maar die raspberry kun je de audio niet syncen met elkaar toch?
Ik ben de remote van mijn duet kwijt en ik heb de netwerknaam moeten veranderen :(

Nu kan ik die dus niet meer gebruiken, want geen remote = niks kunnen configureren. Heel stom!
Heb nu maar een mxiii 4k android box gekocht. Voornamelijk voorbij de TV, maar ik hoop stiekem dat ik er ook squeezeconfig erop kan draaien want ik heb gehoord dat je daarmee ook deze configuratie kan maken...
Dat NET::UDAP snap ik helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Dennis013 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:58:
Werkt tegenwoordig wel. En nu er een touchscreen (gaat) word(en|t) uitgebracht door de Raspberry foundation voorzie ik een bijna kant en klare Touch II _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
MMM.. Klinkt goed, zou je dan ook spotify connect kunnen integreren?

Maar ik heb ook mijn twijfels. Ik weet niks van linux en ik heb een steeds grotere hekel gekregen aan dingen eindeloos moeten configuren of uitzoeken. Mijn tijd is veels te schaar om steeds te moeten rotzooien en frustatie voordat iets werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Dennis013 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:44:
MMM.. Klinkt goed, zou je dan ook spotify connect kunnen integreren?

Maar ik heb ook mijn twijfels. Ik weet niks van linux en ik heb een steeds grotere hekel gekregen aan dingen eindeloos moeten configuren of uitzoeken. Mijn tijd is veels te schaar om steeds te moeten rotzooien en frustatie voordat iets werkt...
Er zijn speciale distributies die op een SD kaart staan. kaartje in de Raspberry Pi, opstarten en het is gewoon een squeezebox.
Met dit touchscreen erbij en een fatsoenlijke DAC (HifiBerry bijvoorbeeld) en je hebt dan een vervanger voor de Touch (alleen het omhulsel ontbreekt dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
je kan ze al kant en klaar kopen, google op max2play, met touchscherm en al. Ik ben zelf zover dat mijn touchscherm werkt met een usb geluidskaartje.

Eigenlijk bestaat het uit twee delen, programma om je devices mee te besturen, dus ook die op de raspberry draait maar ook je overige / orginele en een software matige squeezeplayer op je raspberry.
€20,- voor een raspberry, €8,- voor een usb geluidskaart, 15 voor een tft scherm (3.2") en een hoopje tijd
ik zal vanavond een paar foto's plaatsen

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Er is nu een high end Hifiberry DAC, maar ook een low-end voor 30 euro. Persoonlijk zie ik het nut van een touchscreen niet, er zijn genoeg apps beschikbaar voor de aansturing. Picoreplayer erop en je hebt een alternatief voor de Squeezebox reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Die nut is er ook niet echt, met drie android telefoons in huis die de boel kunnen besturen, maar de minderprijs voor een scherm zonder touch is nihil dus.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Klein_Kipje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:41:
je kan ze al kant en klaar kopen, google op max2play, met touchscherm en al. Ik ben zelf zover dat mijn touchscherm werkt met een usb geluidskaartje.

Eigenlijk bestaat het uit twee delen, programma om je devices mee te besturen, dus ook die op de raspberry draait maar ook je overige / orginele en een software matige squeezeplayer op je raspberry.
€20,- voor een raspberry, €8,- voor een usb geluidskaart, 15 voor een tft scherm (3.2") en een hoopje tijd
ik zal vanavond een paar foto's plaatsen
Een dac via i2S aansluiten heeft de voorkeur boven USB.

Ik heb trouwens deze: http://www.audiophonics.f...e-24bit192khz-p-8396.html

Hifiberry is erg makkelijk omdat je die er gewoon op kan klikken, maar wel iets minder waar voor je geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Videopac op 08-10-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Wat ik heel fijn vind aan mijn squeezebox boom is dat er fysieke knoppen opzitten.
Bijvoorbeeld 6 radiozenders direct aanzetten of volume harder zachter zonder mijn iphone te pakken.. ik vind dat heel handig.
Een touchscreen zou dat wel kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klein_Kipje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:02:
Die nut is er ook niet echt, met drie android telefoons in huis die de boel kunnen besturen, maar de minderprijs voor een scherm zonder touch is nihil dus.
Ik bedoelde eigenlijk het nut van een scherm, niet specifiek een touchscreen. Als je hem op een versterker aansluit hoeft hij niet eens in het zicht te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:31

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Kiek nou. Precies waar ik naar zocht: https://www.hifiberry.com...d-squeezebox-replacement/ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F26/4J62/IF3SQM9W/F264J62IF3SQM9W.MEDIUM.jpg

Alleen echt goedkoop is het niet als je €80 voor het display vraagt en nog eens €45 voor de behuizing, maar goed, je hebt dan wel iets dat er goed uitziet en sterk lijkt op de originele Touch!

[ Voor 56% gewijzigd door Mars Warrior op 08-10-2015 19:32 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:00
Dennis013 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:58:
Ik ben de remote van mijn duet kwijt en ik heb de netwerknaam moeten veranderen :(

Nu kan ik die dus niet meer gebruiken, want geen remote = niks kunnen configureren. Heel stom!
Heb nu maar een mxiii 4k android box gekocht. Voornamelijk voorbij de TV, maar ik hoop stiekem dat ik er ook squeezeconfig erop kan draaien want ik heb gehoord dat je daarmee ook deze configuratie kan maken...
Dat NET::UDAP snap ik helemaal niks van.
Ik heb vroeger gewoon een Logitech receiver gekocht, het deel van de duet excl. de afstandsbediening. Ik heb die via een stappenplan ingesteld, maar dat is nu ook al een paar jaar geleden. Het enige dat ik me nog herinner is dat ik een vast ip-adres moest toewijzen aan de receiver.
Sindsdien werkt de receiver hier nog feilloos (bediend met Squeeze Commander)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

troftnom schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:06:
Voor goed geluid moet je er dan eigenlijk wel een DAC aan hangen. Met een HiFiBerry bordjes is dat heel makkelijk te doen trouwens.
Kan natuurlijk maar is niet echt nodig. Geluid komt via de HDMI uitgang uitstekend tot zijn recht.
Dan heb je met de Picoreplayer een heel prima werkend absolute low budget player die voor iedereen is te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
lukadad schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Ik heb vroeger gewoon een Logitech receiver gekocht, het deel van de duet excl. de afstandsbediening. Ik heb die via een stappenplan ingesteld, maar dat is nu ook al een paar jaar geleden. Het enige dat ik me nog herinner is dat ik een vast ip-adres moest toewijzen aan de receiver.
Sindsdien werkt de receiver hier nog feilloos (bediend met Squeeze Commander)
Nou ben ik dan toch heel benieuwd naar dat stappenplan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:00
Dennis013 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Nou ben ik dan toch heel benieuwd naar dat stappenplan :)
Heb ik in een oude post van me teruggevonden :

http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
troftnom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:42:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk het nut van een scherm, niet specifiek een touchscreen. Als je hem op een versterker aansluit hoeft hij niet eens in het zicht te liggen.
Klopt nog eens, maar de plannen zijn om een Boom te maken en dan vond ik een schermpje wel leuk. Bediening met de telefoon maakt elk scherm in principe overbodig

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Ah, bedankt.. Maar die ken ik al. Helaas is me dat echt te moeilijk. Ik ben er 2x voor gaan zitten, maar ik kwam er niet uit. :(
Ik wacht wel even tot die android box binnen is. Als het daarmee onverhoopt niet lukt ga ik er nog maar eens een middag voor zitten.

Ik had overigens bij logitech ook om support gevraagd, maar tevergeefs. Geen garantie = geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Klein_Kipje schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:01:
[...]

Klopt nog eens, maar de plannen zijn om een Boom te maken en dan vond ik een schermpje wel leuk. Bediening met de telefoon maakt elk scherm in principe overbodig
Wat mij nog wel eens leuk lijkt is om een oude ghettoblaster leeg te halen en er een RPi oplossing i.c.m. een kleine klasse-D versterker in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:10:
[...]

Heb je niets aan... De audiostreams komen nog niet boven de 10Mbit uit
Kan wel zijn, maar het kost vrijwel niets extra en kan in sommige situaties wel net iets sneller laden.
[...]

Dit tja, is een keuze... je zou je G netwerk thuis om zeep kunnen helpen daarmee, maar anders maakt het ook geen donder uit...
Ik snap dat om zeep helpen van een 802.11g netwerk niet.
Ik heb wel eens gehad dat highres bestanden hakkelden of afbraken via draadloos streamen. En dat lag waarschijnlijk niet aan mijn router (Asus RT-AC66U) of NAS (Synology DS-713+).
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik meen dat dit via een omweg (plugin) te doen is via de koptelefoon uitgang...
Dat is nogal wat gedoe.
[...]
ik betwijfel of we überhaupt het verschil zouden horen...
Eens v.w.b. het omzetten op zich. Bitperfect volumeregeling schijnt wel uit te maken.
[...]

En nu begin ik te twijfelen of je het Squeezebox concept überhaupt hebt begrepen...
Hoezo? Ik begrijp heel goed dat het primair gericht is op het afspelen van je eigen muziek die op een PC/NAS staat, geïndexeerd/gescand door LMS. Maar: als je het succes wilt verbreden zul je deze voorzieningen ook moeten aanbieden. Anders verkoop je er te weinig en wordt het niet verder ontwikkeld, zoals we gezien hebben. Ik zie het nadeel van toevoegen van mainstreamfuncties niet, zolang het niet conflicteert met de audiofiele eisen.
[...]
Voor wat deze nu doet is die capabel genoeg...
Ook op zich eens, maar net als de andere punten: het kost niet of nauwelijks meer, dus waarom zou je het dan weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Videopac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:21:
[...]

Kan wel zijn, maar het kost vrijwel niets extra en kan in sommige situaties wel net iets sneller laden.
Bedenk dat je iedere cent extra investering moet vermenigvuldigen met het aantal geproduceerde exemplaren. Dit kan dus alsnog redelijk in de papieren lopen. Deze dimensionering is ook nergens voor nodig, want het is nooit de bottleneck en zal er dus ook nooit voor zorgen dat er sneller geladen wordt.
[...]

Ik heb wel eens gehad dat highres bestanden hakkelden of afbraken via draadloos streamen. En dat lag waarschijnlijk niet aan mijn router (Asus RT-AC66U) of NAS (Synology DS-713+).
Ik verwacht niet dat het n protocol voor verbetering zorgt. Wel zou ik graag 5GHz wifi willen hebben, zodat ik thuis 2.4 MHz kan uitzetten. Weet je zeker dat het probleem niet bij de NAS ligt? Bij mijn DS211 is dat wel het geval namelijk. Processor staat dan op 100%. Een grotere buffer op de SB zou volgens mij veel meer helpen.
Mijn versterker heeft geen switch input. Maar inderdaad leuke nerd functionaliteit.De huis, tuin en keuken gebruiker kijkt hier niet naar.
[...]

Eens v.w.b. het omzetten op zich. Bitperfect volumeregeling schijnt wel uit te maken.

[...]

Hoezo? Ik begrijp heel goed dat het primair gericht is op het afspelen van je eigen muziek die op een PC/NAS staat, geïndexeerd/gescand door LMS. Maar: als je het succes wilt verbreden zul je deze voorzieningen ook moeten aanbieden. Anders verkoop je er te weinig en wordt het niet verder ontwikkeld, zoals we gezien hebben. Ik zie het nadeel van toevoegen van mainstreamfuncties niet, zolang het niet conflicteert met de audiofiele eisen.
Je maakt je device onnodig duur terwijl dit functionaliteit is die door bijna niemand gebruikt zal worden. Ik zie alleen een voordeel bij koptelefoon gebruik.
[...]

Ook op zich eens, maar net als de andere punten: het kost niet of nauwelijks meer, dus waarom zou je het dan weglaten?
Onnodige overdimensionering die je device onnodig duur maakt. Met werkelijk 0 voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:21:
Wat moet het dan sneller laden? een stream van 10mbit... Het heet btw niet voor niets een stream...
Als je geen enkel ander 802.11G device meer in huis hebt kun je dat type weglaten bij je accespoint/router en kun je overstappen op puur N of AC bijvoorbeeld
Dat los je ook waarschijnlijk niet op door een N- wireless netwerk kaart te gebruiken. Dan zit je waarschijnlijk op de grens van het bereik... of op een dood punt...
99,9% van m'n audiobestanden zijn 16bit flac formaat, de maximale bandbreedte die dan wordt gebruikt is 1,5Mbit...
Dat klopt ;)
Er zit een 24bit DAC in. Als ik het goed heb wordt de digitale volume regeling binnen die 24bit gedaan en dat geeft genoeg ruimte om het
De muziek wordt gestreamd vanaf de server, niet vanaf de speler zelf. Ik zou niet weten waarom ik iemand via Bluetooth toegang zou moeten geven tot m'n apparatuur. En zeker niet nu we steeds meer richting dingen als Spotify gaan...
Het niet meer verkopen is een mega blunder van Logitech zelf. Ze hebben zich helemaal van de wireless audio markt teruggetrokken terwijl ze een leidende rol hadden kunnen spelen.
Aan de server software wordt overigens nog steeds ontwikkeld en je ziet nu al de voordelen van de open source gedachte. Er worden nieuwe hardware spelers ontwikkeld door anderen...
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens zo'n Raspberry met touchscreen ga samenstellen als 3e speler in huis...
Upgraden om het upgraden, wat moet je er mee als je het niet gebruikt of kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

OK, grotendeels terechte feedback hierboven.

Ik heb een vraag m.b.t. internetradio: bij mijn favorieten (lokaal of op mysqueezebox.com) krijg ik geen logo van de desbetreffende zender, bij radio zie ik wel logo's van de stations. Enig idee hoe ik ook bij favorieten en mysqueezebox.com stationslogo's te zien kan krijgen.

Edit: nog een vraag: hoe wijzig ik de menustructuur?
Dus bijvoorbeeld:

Mijn muziek:
- meteen de muziekmappen op de server

Radio:
- meteen mijn "voorkeuzezenders"

En de rest dus niet (zichtbaar).

[ Voor 24% gewijzigd door Videopac op 31-10-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mijn Squeezebox Classic deed het vanmorgen niet meer. Eerst maar eens gekeken of het aan de voeding kon liggen en inderdaad werkt hij wel weer met een 5V voeding met compatibele stekker die ik nog had liggen. Nu is die adapter maar 1A ipv 2, dus nu ben ik op zoek naar een geschiktere voeding voor mijn Squeezebox. Op ebay staan er verschillende, maar ik vroeg me af of iemand hier al eens een betaalbare tegen is gekomen binnen nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

troftnom schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:14:
Mijn Squeezebox Classic deed het vanmorgen niet meer. Eerst maar eens gekeken of het aan de voeding kon liggen en inderdaad werkt hij wel weer met een 5V voeding met compatibele stekker die ik nog had liggen. Nu is die adapter maar 1A ipv 2, dus nu ben ik op zoek naar een geschiktere voeding voor mijn Squeezebox. Op ebay staan er verschillende, maar ik vroeg me af of iemand hier al eens een betaalbare tegen is gekomen binnen nederland?
De bijgeleverde voeding van de Classic heeft een erg slechte uitgangsspanning. Elke voeding van redelijke kwaliteit volstaat. Voor mijn gevoel hoeft het niet een speciaal voor de Classic gemaakte voeding te zijn. Vaak zijn die ook duur. Ik ben niet iets specifieks tegen gekomen, maar zal later vandaag eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 15-07 20:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zal het sowieso een probleem zijn? Zal 1 A niet al voldoende zijn voor de Squeezbox Classic?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:40
Er zijn genoeg voedingen op Google te vinden :)

[ Voor 83% gewijzigd door Jochemd13 op 16-11-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Absoluut, heb er ook al een paar op het oog op Ebay, maar die bevinden zich allemaal in het buitenland. Vandaar mijn vraag of iemand er eerder een lokaal heeft aangeschaft. ;)

Zoek iets wat niet te gek veel kost, laatste keer dat ik een nieuwe voeding kocht was de hardware een paar maanden later toch kapot. Dus geen "Best of two worlds" voeding, gebruik de classic op het moment toch via de optical out.

Ga die 1A voeding morgen gewoon eens een tijdje gebruiken, kijken hoe heet die wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

bartvl schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:50:
Zal het sowieso een probleem zijn? Zal 1 A niet al voldoende zijn voor de Squeezbox Classic?
troftnom schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:47:
Absoluut, heb er ook al een paar op het oog op Ebay, maar die bevinden zich allemaal in het buitenland. Vandaar mijn vraag of iemand er eerder een lokaal heeft aangeschaft. ;)

Zoek iets wat niet te gek veel kost, laatste keer dat ik een nieuwe voeding kocht was de hardware een paar maanden later toch kapot. Dus geen "Best of two worlds" voeding, gebruik de classic op het moment toch via de optical out.

Ga die 1A voeding morgen gewoon eens een tijdje gebruiken, kijken hoe heet die wordt...
Wat staat er achterop de Squeezebox Classic?
En: waar woon je? In een aantal grotere plaatsen zit nog wel een goede elektronicazaak, waar ze veel op voorraad hebben. Waar je vooral op moet letten is de plug: er zijn veel verschillende varianten die vrijwel even groot zijn, en op de polariteit: soms is de buitenkant + en de pin -, soms andersom. Als je dat net verkeerd hebt is het einde Squeezebox waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Videopac schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:
[...]
In een aantal grotere plaatsen zit nog wel een goede elektronicazaak, waar ze veel op voorraad hebben.
Ik zat/zit met hetzelfde probleem maar dat vind ik dus tegenvallen. In Haarlem kon ik er zo snel geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 14:49
Even een vraagje over album art. Dat wordt slechts weergegeven in max 500x500, omdat de server het verkleint als het groter is. Ik heb geprobeerd om /cover_1000x1000_S.jpg in te vullen op de server bij album art. Dit zou alleen resizen als een plaatje groter is dan 1000x1000, maar dat werkt niet.

Iemand tips?

Nog een vraag, wat zijn precies de verschillen / voordelen van gebruik van betaalde apps zoals Orange squeeze en squeeze commander tov squeezer? Squeezer werkt bij mij goed, alleen merk ik dat scrollen door de database soms wat traag is (hij moet dan de teksten steeds laden) en het toevoegen aan een bestaande playlist is niet mogelijk. Je moet de bestaande playlist openen, muziek toevoegen en dan saven, naam opnieuw invoeren... Erg omslachtig. Is dit bij andere apps beter?

Dan nog een laatste vraag... Hoe bedienen jullie speciale functies op de server side? Bijvoorbeeld om handmatig een rescan te doen. Je kan dit met CLI commandos doen, alleen dat is wat lastig met telefoon. Ik geloof dat je dit wel met tasker en bepaalde plugins kan doen, zodat je telnet commandos met een druk op de knop kan doen. Is dit iets wat jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Shodan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:28:
Even een vraagje over album art. Dat wordt slechts weergegeven in max 500x500, omdat de server het verkleint als het groter is. Ik heb geprobeerd om /cover_1000x1000_S.jpg in te vullen op de server bij album art. Dit zou alleen resizen als een plaatje groter is dan 1000x1000, maar dat werkt niet.p
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar mijn cover.jpg bestanden zijn bijna allemaal rond de 1500x1500 en er wordt automatisch een gecachte versie van 500x500 aangemaakt en gebruikt in squeezecenter...
Nog een vraag, wat zijn precies de verschillen / voordelen van gebruik van betaalde apps zoals Orange squeeze en squeeze commander tov squeezer? Squeezer werkt bij mij goed, alleen merk ik dat scrollen door de database soms wat traag is (hij moet dan de teksten steeds laden) en het toevoegen aan een bestaande playlist is niet mogelijk. Je moet de bestaande playlist openen, muziek toevoegen en dan saven, naam opnieuw invoeren... Erg omslachtig. Is dit bij andere apps beter?
Ik weet dat alles wat je noemt in Orange squeeze mogelijk is, hoe dit bij squeeze commander zit weet ik niet. Ik vind Orange squeeze verder vloeiend aanvoelen... Kan eigenlijk niet zeggen dat ik haperingen opmerk...
Dan nog een laatste vraag... Hoe bedienen jullie speciale functies op de server side? Bijvoorbeeld om handmatig een rescan te doen. Je kan dit met CLI commandos doen, alleen dat is wat lastig met telefoon. Ik geloof dat je dit wel met tasker en bepaalde plugins kan doen, zodat je telnet commandos met een druk op de knop kan doen. Is dit iets wat jullie gebruiken?
Web interface? Of het met Orange squeeze kan weet ik niet en ik kan het momenteel ook niet proberen omdat ik niet thuis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
servies schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar mijn cover.jpg bestanden zijn bijna allemaal rond de 1500x1500 en er wordt automatisch een gecachte versie van 500x500 aangemaakt en gebruikt in squeezecenter...

[...]

Ik weet dat alles wat je noemt in Orange squeeze mogelijk is, hoe dit bij squeeze commander zit weet ik niet. Ik vind Orange squeeze verder vloeiend aanvoelen... Kan eigenlijk niet zeggen dat ik haperingen opmerk...

[...]

Web interface? Of het met Orange squeeze kan weet ik niet en ik kan het momenteel ook niet proberen omdat ik niet thuis zit.
Bedankt voor je antwoorden!

De eerste vraag gaat dus over dat automatisch resizen, dat wil ik dus voorkomen. Ik wil de originele file zien.

Misschien probeer ik orange dan wel. Vind het wel geel geld aangezien er ook een gratis variant is die op zich prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Shodan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:31:
[...]

Bedankt voor je antwoorden!

De eerste vraag gaat dus over dat automatisch resizen, dat wil ik dus voorkomen. Ik wil de originele file zien.
Waar wil je de originele file zien?
In de touch interface kun je toch niet inzoomen etc en is 500x500 voldoende. In de webinterface wordt v.z.i.w. het originele bestand gebruikt...
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
servies schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:28:
[...]

Waar wil je de originele file zien?
In de touch interface kun je toch niet inzoomen etc en is 500x500 voldoende. In de webinterface wordt v.z.i.w. het originele bestand gebruikt...
[/quote]
Op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Uiteindelijk voor een USB male naar squeezebox connector kabel gegaan (via Ebay). Heb toch nog genoeg 5V - 2A USB adapters liggen. Kabel past perfect, even zoeken naar de juiste adapter, de eerste die ik gebruikte werkte niet (waarschijnlijk de +/- omgewisseld?). Met de HP Stream 7 adapter werkt het prima, wordt ook niet echt warm. De 1A adapter die ik tijdelijk gebruikte werd wel aardig warm, deze was van een Iomega Zipdrive geweest en paste perfect. Maar 1A is dus niet echt genoeg denk ik, de audiophile adapter zoals de best of both worlds leveren 1,5A, dat is waarschijnlijk het optimale minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Shodan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:28:

Nadat de Squeezebox app van Logitech zelf niet meer werkte onder Android heb ik alle gratis apps geprobeerd, maar met geen enkele vond ik het handig om Spotify te bedienen. Met Squeezecommander werkt Spotify voortreffelijk en de app is ook ontzettend snel, sneller dan de andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:40
ElisabethM schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:29:
[...]

Nadat de Squeezebox app van Logitech zelf niet meer werkte onder Android heb ik alle gratis apps geprobeerd, maar met geen enkele vond ik het handig om Spotify te bedienen. Met Squeezecommander werkt Spotify voortreffelijk en de app is ook ontzettend snel, sneller dan de andere apps.
De Squeezebox app werkt ook al niet meer op Android 5.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13
Ach, gewoon enkele euries afdokken voor Squeezebox Commander, gebruik het al jaren en is gewoon het beste. Punt.

Normaal dat de Logitech app geen verdere ontwikkeling zal kennen en dat ze er geen moeite meer insteken om het te porten naar de nieuwe Androids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Werkt Squeezebox commander ook als je LMS niet gebruikt? Ik heb mijn NAS niet altijd aanstaan en maak op mijn Squeezeboxes dan verbinding met Mysqueezebox.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Maar squeezebox commander wordt sinds 2011 niet meer geupdate zag ik?? Heeft die een lockscreen widget? Orange squeeze niet alleen de beta en die werkt crap...

Zal eens kijken naar commander.

Orange squeeze heb ik geld terug gevraagd, mist gewoon essentiële dingen. Zag ook niet zo snel radio stations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Shodan schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:34:
Maar squeezebox commander wordt sinds 2011 niet meer geupdate zag ik?? Heeft die een lockscreen widget? Orange squeeze niet alleen de beta en die werkt crap...

Zal eens kijken naar commander.

Orange squeeze heb ik geld terug gevraagd, mist gewoon essentiële dingen. Zag ook niet zo snel radio stations...
Euh, ik luister toch regematig via m'n SB3 naar radiozenders die ik dan selecteer via Orange Squeeze... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Sinds ik Android 5.0 draai, en de Logitech app niet meer werkt, gebruik ik Google Play: Squeezer
Heeft ook lockscreen widget, deze app voldoet voor mij prima. Gebruik de SB vooral voor internetradio en soms lokale muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Jochemd13 schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:00:
[...]

De Squeezebox app werkt ook al niet meer op Android 5.0 :(
Ik gebruik deze van Logitech, doet het prima met Android 5.0

Google Play: UE Smart Radio Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Klopt, maar die doet het alleen als je Squeezebox radio is voorzien van de Smart radio firmware.

Zojuist bedacht ik een alternatief, de afstandsbediening link van mysqueezebox.com blijkt ook prima te schalen op mijn mobiel in Google chrome. Ik heb vanuit Chrome een snelkoppeling aangemaakt op mijn homescreen en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13
musicfreak schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:42:
Werkt Squeezebox commander ook als je LMS niet gebruikt? Ik heb mijn NAS niet altijd aanstaan en maak op mijn Squeezeboxes dan verbinding met Mysqueezebox.com.
Natuurlijk

http://www.squeezecommander.com/

App staat in aanbieding! Nu slechts 2.99 euro ipv 6.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
bert56 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:13:

hallo bert56,

een beetje laat maar is het jou inmiddels gelukt om de squeezebox touch weer aan de praat te krijgen, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

groetjes, gizmobinky.
Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste