Wat moet het dan sneller laden? een stream van 10mbit... Het heet btw niet voor niets een stream...
Ik snap dat om zeep helpen van een 802.11g netwerk niet.
Als je geen enkel ander 802.11G device meer in huis hebt kun je dat type weglaten bij je accespoint/router en kun je overstappen op puur N of AC bijvoorbeeld
Ik heb wel eens gehad dat highres bestanden hakkelden of afbraken via draadloos streamen. En dat lag waarschijnlijk niet aan mijn router (Asus RT-AC66U) of NAS (Synology DS-713+).
Dat los je ook waarschijnlijk niet op door een N- wireless netwerk kaart te gebruiken. Dan zit je waarschijnlijk op de grens van het bereik... of op een dood punt...
99,9% van m'n audiobestanden zijn 16bit flac formaat, de maximale bandbreedte die dan wordt gebruikt is 1,5Mbit...
Dat klopt

Eens v.w.b. het omzetten op zich. Bitperfect volumeregeling schijnt wel uit te maken.
Er zit een 24bit DAC in. Als ik het goed heb wordt de digitale volume regeling binnen die 24bit gedaan en dat geeft genoeg ruimte om het
Hoezo? Ik begrijp heel goed dat het primair gericht is op het afspelen van je eigen muziek die op een PC/NAS staat, geïndexeerd/gescand door LMS. Maar: als je het succes wilt verbreden zul je deze voorzieningen ook moeten aanbieden. Anders verkoop je er te weinig en wordt het niet verder ontwikkeld, zoals we gezien hebben. Ik zie het nadeel van toevoegen van mainstreamfuncties niet, zolang het niet conflicteert met de audiofiele eisen.
De muziek wordt gestreamd vanaf de server, niet vanaf de speler zelf. Ik zou niet weten waarom ik iemand via Bluetooth toegang zou moeten geven tot m'n apparatuur. En zeker niet nu we steeds meer richting dingen als Spotify gaan...
Het niet meer verkopen is een mega blunder van Logitech zelf. Ze hebben zich helemaal van de wireless audio markt teruggetrokken terwijl ze een leidende rol hadden kunnen spelen.
Aan de server software wordt overigens nog steeds ontwikkeld en je ziet nu al de voordelen van de open source gedachte. Er worden nieuwe hardware spelers ontwikkeld door anderen...
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens zo'n Raspberry met touchscreen ga samenstellen als 3e speler in huis...
Ook op zich eens, maar net als de andere punten: het kost niet of nauwelijks meer, dus waarom zou je het dan weglaten?
Upgraden om het upgraden, wat moet je er mee als je het niet gebruikt of kunt gebruiken...