Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
@musicfreak: die battery pack gaat er netjes in. Bij de oude radio was het een extra optie voor +/- € 20,=, bij de UE Smart Radio zit die er alvast in. Aan de onderkant van je radio zit uit mijn hoofd een duimschroef voor een vakje waar die in past.

@mistervis007: Ik ken de DS412+ niet, maar als daar de Logitech Media Server 7.7.3 op staat dan zal dat wel kunnen. Zie ook http://forums.logitech.co...-Smart-Radio/td-p/1051331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 12:11

SED

op de Synology staat momenteel 7.7.2 als ondersteunde versie.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:25
Heeft er iemand al eens geprobeerd om de wifi kaart van een duet receiver, uit te breiden met een 5GHz variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
pacificocean schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:36:
Heeft er iemand al eens geprobeerd om de wifi kaart van een duet receiver, uit te breiden met een 5GHz variant?
Geen direct antwoord op je vraag... maar waarom wil je dat? En bedoel je specifiek 5 Ghz of eigenlijk wifi-N?

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 19-11-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Canard schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:23:
[...]

Geen direct antwoord op je vraag... maar waarom wil je dat? En bedoel je specifiek 5 Ghz of eigenlijk wifi-N?
De 2.4 GHz band zit een beetje vol hier waardoor wifi kan wegvallen. Ik bedoel dus specifiek 5 GHz.

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 20-11-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18
Elissen schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:01:
@musicfreak: die battery pack gaat er netjes in. Bij de oude radio was het een extra optie voor +/- € 20,=, bij de UE Smart Radio zit die er alvast in. Aan de onderkant van je radio zit uit mijn hoofd een duimschroef voor een vakje waar die in past.
Ok... Dus je kan bij de UE Smart radio dat battery pack ook verwijderen / vervangen? Dat zou fijn zijn...

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 05:09
@Elissen: Zoals "SED" al aangaf draait inderdaad 7.7.2 op de DS412+.
En inderdaad het is mogelijk, de UE is downgrade-baar;

"De Logitech UE Smart Radio heeft nu een update gekregen waarmee hij ook terug gezet kan worden en automatisch met Logitech Media Server verbinding kan maken. Hij werkt met de laatste update dus ook samen met een QNAP of Synology met Logitech Media Server."

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• musicfreak
Stel dat je de keus hebt tussen een Squeezebox classic en duet, dan heeft die Duet die mooie afstandsbediening. Echter kan je nou met de Squeezebox app voor Android of iOS (zit daar nog verschil tussen trouwens?) hetzelfde als je met de afstandsbediening van de Duet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
musicfreak schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
Stel dat je de keus hebt tussen een Squeezebox classic en duet, dan heeft die Duet die mooie afstandsbediening. Echter kan je nou met de Squeezebox app voor Android of iOS (zit daar nog verschil tussen trouwens?) hetzelfde als je met de afstandsbediening van de Duet kan?
Ik heb een Duet en gebruik de afstandbediening nooit! Ik gebruik de Android app of de webinterface.
Volgens mij heb je voor de eerste configuratie de afstandbediening wel nodig, maar hiervoor zijn ook alternatieven.
Anders kijk eerst naar SqueezePlay, dat is de software variant van de afstandbediening met dezelfde interface.

Mogelijk zitten er ook nog verschillende in de receiver, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 22:10
Ik heb ook een duet en gebruik de afstandsbediening bijna altijd, heel soms de ios app. Groot voordeel voor mij van duet over classic is de formfactor van de receiver (uit het zicht achter de amp). Kwestie van smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Helder. Denk dat ik maar voor de classic ga. Naast de classic wil ik ook graag een Squeezebox radio of Squeezebox boom aanschaffen. Even los van het feit dat hij stereo is en dus een woofer en tweeter meer, is de geluidskwaliteit van de boom eigenlijk beter dan de radio?
Volgens mij heeft ook de boom ook geen toonregeling, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
musicfreak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:44:Volgens mij heeft ook de boom ook geen toonregeling, klopt dat?
De toonregeling van de Boom zit ergens in de menu's. Er zijn geen knoppen voor op het apparaat. Ben benieuwd of je er nog ergens een kan vinden. Ze worden schaars.....

edit: Mmm zie er ineens twee op marktplaats....... Toch maar weer eens op gaan letten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jab65 op 22-11-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Heb ondertussen 2e hands zowel een Touch als een Radio aangeschaft. Het zijn leuke dingen! Vind het geluid van de Radio nog wel wat tegenvallen, hij klinkt wat plat, alsof er permanent een soort compressie wordt toegepast. Wel een mooi hoog trouwens. Heb alle geluidsaanpassingen overigens uit staan, dus daar kan het niet aan liggen.

Wat ik me nog afvroeg: klopt het dat de UE smart radio i.t.t. de Squeezebox radio een matte voorkant heeft? En zit er nog verschil in de kwaliteit van het scherm? Vind de kijkhoeken van de Squeezebox radio niet fantastisch, maar goed het is ook een ouder apparaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Voor de liefhebbers met een eigen LMS server is dit een leuke aanvulling:

http://forums.slimdevices...Announce-Smart-Mix-plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb een map met meer dan 3000 kerstnummers (jaja...). Als ik deze toevoeg via mijn Squeezebox radio of Logitech media server op mijn NAS dan worden er max 500 nummers aan de playlist toegevoegd. Is er een manier om deze beperking te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ga naar serverinstellingen, kies daar geavanceerd en vervolgens prestaties.
Onderste entry staat op 500
Let op meer nummers kost meer servergeheugen en dus prestaties. Alleen aanpassen als je fiks geheugen hebt en stevige proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 22:10
SED schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:31:
Voor de liefhebbers met een eigen LMS server is dit een leuke aanvulling:

http://forums.slimdevices...Announce-Smart-Mix-plugin
Bedankt voor de tip, inderdaad erg geinig... Ik hoor muziek waarvan ik niet wist dat ik had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:34
Ben voor mijn pa (en mezelf) ook aan het kijken voor het afspelen van muziek van de NAS over de boxen. Zou het eerst via de media speler doen, maar dan moet de TV aan.
De squeezebox duet leek me wel een goede optie, maar een korte vraag hier (als dat mag).

ALs je 1 Squeezebox duet remote hebt, en 2 squeezebox receivers, kan je dan met die ene afstandsbediening beide onafhankelijk van elkaar gebruiken? dus in ons geval: boven muziek afspelen, en beneden andere muziek afspelen?
Of speelt die op beide hetzelfde af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10
Allebei is mogelijk. Je kan de squeezeboxen koppelen maar ook apart bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554371

Ik heb een tweedehandse Squeezebox Duet op dek op kunnen tikken. De bedoeling was om in de huiskamer muziek te kunnen afspelen van mijn D-Link NAS (DNS-325) alleen krijg ik dit ding dus niet aan de praat... Al 3 dagen ben ik op zoek, misschien ken ik er te weinig van, het lukt me in elk geval niet.

De firmware van mijn NAS heb ik al kunnen upgraden naar 1.03. Telkens wanneer ik het squeezecenter package wil installeren op mijn NAS (bij de Add ons) krijg ik de melding 'invalid file' of de melding dat ik onder de folder Volume_1 de squeeze server moet installeren. Dit heb ik dus ook al gedaan, de volledige map met al die bestanden en folders in mijn NAS geplakt, maar nog steeds is dit niet werkend te krijgen. Wat doe ik verkeerd en kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

deze link reeds gevonden, lijkt wa top jouw probleem
http://www.smallnetbuilde...-storage-reviewed?start=2

Ik lees hier dat squeezebox bij D-link kennelijk meegeleverd wordt. heb je die getest of een andere?
I bought DNS-325 on last Sunday. It will work with Squeezebox Server. That's the main reason I bought it. Now the software coming with CD showing Squeeze Center 2.0. I installed it under Addon in Application Management. System automatically asking me download Squeezeserver 7.5.4. which it works.
Op deze site is een 2.02 versie van Squeezebox te vinden voor je NAS
http://www.dlink.com/nl/n...network-storage-enclosure

ftp://ftp.dlink.eu/Produc..._2-02_all_en_20120830.zip

Is dat ook degene die je installeerde?

ps:
Ik kom hier een firmware 1.04 tegen voor de A2 versie.
http://ftp.dlink.ru/pub/NAS/DNS-325/Firmware/

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 07-02-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware upgrade naar 1.04 is gelukt en hiermee heb ik de audio streamer add on al werkend gekregen. Eveneens geprobeerd om squeezebox 2.02 onder de add ons bij te voegen, maar ik krijg nog steeds de melding: "Please download the Squeeze Center package from the Logitech web site place the package under Volume_1 folder."

Ik heb dus die bestanden gedownload en uitgepakt met WinRar en dan krijg ik een map genaamd "squeezecenter-7.3.2" en die heb ik integraal gekopieerd en geplakt op mijn NAS onder de hoofdmap. Moet je die map hernoemen ofzo? Of dien je die bestanden uit die map te halen en daar te plakken? Zowel Logitech als D-Link geven bitter weinig informatie over wat je waar moet plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ik kan je niet echt helpen daarmee.. hier heb je een link naar een handleiding maar niet echt laagdrempelig vrees ik ;(

http://forums.slimdevices...ter-7-2-on-D-Link-DNS-323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik begrijp nu dat de dlink geheel anders werkt dan synology of netgear vwb packages.

Gebruik je dez eoptie?
http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug/
Download fun_plug and fun_plug.tgz to Volume_1, then reboot the NAS
device using the Web interface (Tools -> System -> Restart).

NOTE: Do not use the web-based download tool!

After reboot, the fun-plug will automatically install the Squeezebox
Server package.

A few minutes later, the Squeezebox Server Web interface becomes
available at
http://dns323:9000/
(replace dns323 with the name or IP address of your NAS device).

A small administration interface is available at
http://dns323:90/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squezzecenter heb ik ondertussen geïnstalleerd gekregen en de add on draait ook op mijn NAS, ik ben dus al een stapje verder. Bedankt voor de links alvast! Die hebben me zeker geholpen.
Nu heb ik het probleem dat mijn Squeezebox Duet mijn NAS niet vindt of toch niet aan de muziekcollectie raakt... We zoeken verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

als je de webinterface van de logitech server opstart. ( ip nummer van je nas met ipnummernas:9000.of ipnummernas:9001 oid ) zie je dan rechtsbovenaan een uitval menu met je duet daarin?
Probeer hem een sop die wijze te binden aan de server.
Een reset van de duet wil ook wel eens helpen.

http://logitech-en-amr.cu.../answers/detail/a_id/8373
(onderaan die pagina staan ook nog aantal zinvolle links)

• musicfreak
Weet iemand of het mogelijk is om bij de Spotify binnen de Squeezebox app de nummers die je afspeelt aan je favorieten toe te voegen, te liken of disliken (bij de radiozenders) of aan een eigen playlist toe te voegen? Dat kan wel met de iPad app van Spotify maar het zou mooi zijn als het ook binnen de Squeezebox app zou kunnen.

• SED

SED

als je doelt op de triode plugin voor spotify dan zie je hier een aardig lijstje:

With Triode's plugin you have the following menu choices:

Top 100 - then choose artists, albums or tracks
Whats new
Library - then choose artists, albums or tracks (unique to plugin, save your favourite music here using the + button)
Playlists
Radio - then 30 genres
Recent artists
Recent albums
Recent searches
Recommended artists - then list of 250 artists chosen based on your Spotify listening habits
Search

kijk ook hier: http://forums.slimdevices...)&highlight=triode+plugin

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 20-02-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik doelde eigenlijk op de officiële plugin maar die kan dat waarschijnlijk allemaal niet. :-) Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 09:49
Sinds kort laat de stream van studio brussel ook de nummer en programmainfo zien. Dat was voorheen (week geleden) nog niet

cool

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Kan ik de logitech server die ik op mn synology nas heb geinstalleerd ook buiten het netwerk benaderen?

Heb op mn werk een Logitech radio en zou daarmee ook graag de flacjes die ik op mn nas heb staan willen afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Laatst gaf mijn Squeezebox radio aan dat er een softwareupdate was. Ik heb deze blind geïnstalleerd echter ik weet eigenlijk niet wat er veranderd is. Op de support pagina's van Logitech is geen changelog te vinden, weet iemand hier wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

je hebt toevallig niet een synology update gedaan van 7.7.2. naar 7.7.3 ?? daar zit een update in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
SED schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:50:
je hebt toevallig niet een synology update gedaan van 7.7.2. naar 7.7.3 ?? daar zit een update in.
Is heb Synology DSM 5 onlangs geïnstalleerd, daarmee werd Media server op mijn NAS geupdate naar versie 7.7.3-032. Houd dat automatisch in dat ook de aangesloten Squeezebox apparaten een update krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

musicfreak, in ieder geval de radio. Die wilde ook bij mij een update verwerken.
Rest nog niet bekeken. ( die had ik onder windows al een keer verbonden met 7.8 en daar kwam destijds ook een update mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590819

Topic zelf verwijderd.. ivm oplossing

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 590819 op 13-04-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:53
Hmmm, van die aso's die zich registreren, een vraag plaatsen en daarna weer verwijderen.
Echter was ik onlangs op zoek naar dit topic en kon 'm toen niet vinden - nu dus wel. :)

Mensen hier met een squeezebox-touch die mijn probleem herkennen? Het apparaat reageert tegenwoordig zeer slecht op de afstandbediening, alsof 'ie nauwelijks ontvangst heeft. Uiteraard de voor de hand liggende dingen geprobeerd:
  • batterijen vervangen - geen verschil
  • andere afstandbediening (Logitech Harmony) - geen verschil
  • apparaat reset naar factory defaults - geen verschil
  • touchscreen werkt wel gewoon goed - maar ja, die gebruik ik nooit
... dus ik denk toch aan een hardware defect. Iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nee, helaas geen andere ideeën. Vervelend.
Ik zou kiezen voor de work around: bedienen met de squeezebox app (telefoon/tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik heb een touch , duet ab en een classic ab. Liggen allen in de kast (touch niet).

Alles wordt bediend met tablet / telefoon

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mja, via de app werkt uiteraard ook, maar om de een of andere reden grijp ik toch als eerste naar de afstandbediening (heb ik toch nodig om alle apparatuur aan te zetten). Maar goed - als dit niet eenvoudig te repareren is, dan inderdaad maar de app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

vanaalten schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:40:
Mja, via de app werkt uiteraard ook, maar om de een of andere reden grijp ik toch als eerste naar de afstandbediening (heb ik toch nodig om alle apparatuur aan te zetten). Maar goed - als dit niet eenvoudig te repareren is, dan inderdaad maar de app gebruiken.
Sensor op/van de Touch vies? Ik zou even Googlen of anderen een vergelijkbaar probleem hebben. Zeker de Touch is een mooi apparaat, waar mijn inziens nog niet echt iets goeds nieuw voor verkrijgbaar is.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Touch al eens op een andere plaats gezet? Misschien wordt de sensor verblindt door een (nieuw?) ander apparaat of zonlicht.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Beide goede tips. Squeezebox even goed schoongemaakt en in een andere, donkere omgeving geplaatst. Net zo ongevoelig voor de afstandbediening als voorheen, helaas.

Ik ga maar eens zoeken naar firmware updates. Wellicht dat dit iets is sinds de laatste update, eens kijken of een oudere te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 19:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waar ik last van heb sinds de laatste update, is dat ik de Touch niet meer uit kan zetten met de AB. Het scherm gaat niet meer op zwart. Dat is wel jammer, hij staat naast de tv namelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Het is bij mij in elk geval geen firmware issue: teruggegaan naar 7.7.0 en daar heb ik dezelfde ongevoeligheid voor de afstandbediening bij. Ik geef het op! Geen ideeën meer, dus inderdaad maar accepteren en de squeezebox app & webinterface gebruiken.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Edit:
voor wie zelf eens terug wil naar oudere firmware versies: dat is een kwestie van een oudere versie van LogitechMediaServer downloaden en installeren; zodra je squeezebox-touch dan verbindt met de server zal 'ie je de mogelijkheid geven de bijbehorende firmwareversie te installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door vanaalten op 15-04-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@vanaalten:
Hier nog een tip te vinden via SSH
http://forums.slimdevices...7010-IR-remote-won-t-work

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 15-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 27-06 21:20
Shit... UE Smart Radio is EOL terwijl ik er net eentje wilde halen... weet iemand waar 'ie nog (betaalbaar) verkrijgbaar is?

Of misschien liever, een goed alternatief?
Zoals: http://www.amazon.de/Orbs...autsprecher/dp/B00JC519S6

[ Voor 38% gewijzigd door S0epkip op 16-04-2014 16:11 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

pricewatch: Logitech UE Smart Radio Zwart

onderaan de duitste aanbieding via amazon. (inclusief verzendkosten naar nederland is het dan 131,50)

[ Voor 29% gewijzigd door SED op 18-04-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 08:30
Weet iemand hoe lang een SB radio het op de optionele batterij uithoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
http://www.bol.com/nl/p/s...c-touch/9000000011112494/

Heeft iemand zo'n ding voor zijn Touch en heeft het nut? Ik ben nog wat skeptisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
"Met de SBooster krijgt het geluid diepte, de stress verdwijnt, de emotie komt terug en het digitale randje behoort voorgoed tot het verleden."

Klinkt als hocus-pocus en als je er in gelooft zal het vast werken. Als ik het goed zie is het simpelweg een externe DAC die je aansluit op de digitale output van de squeezebox. Of die DAC beter is dan de interne - geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 07:33
Het heeft niks met een DAC te maken, het is een upgrade voor de voeding. Of het een verbetering voor het geluid is zoals omschreven weet ik niet. Voor het geld zou ik zeggen, probeer het en stuur hem terug als hij je geld niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Het Leoh-Paard schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:12:
http://www.bol.com/nl/p/s...c-touch/9000000011112494/

Heeft iemand zo'n ding voor zijn Touch en heeft het nut? Ik ben nog wat skeptisch...
Is voor mijn gevoel bullshit. De orginele Classic had een zeer slechte voeding, bij de Touch is de externe voeding wel ok, volgens mij. Die SBooster is alleen een externe voeding: de kwaliteit van de interne voeding wordt niet verbeterd. Ik vind het weggegooid geld.

Ik heb zelf een Touch en mijn geld gaat nu naar een Volumio-gebaseerde opvolger, met een Raspberry PI of een UDOO als basis i.c.m. (via I2S) een ESS Sabre 9023 DAC.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 18:44
Videopac schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:47:
[...]
Die SBooster is alleen een externe voeding: de kwaliteit van de interne voeding wordt niet verbeterd. Ik vind het weggegooid geld.
Niet eens een voeding, maar een soort filter bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Voedingen voor apparaten die nauwelijks stroom verbruiken zijnn niet echt zeer zinvol. De versterker kan wel profiteren van een stabiele voeding met ringkern etc.. die ook de zware bassen probleemloos kan bedienen. Voor een streamer mag je verwachten dat een standaard voeding al overkill is. Of het moet echt een waardeloze chinese prul zijn. En die zijn er wel degelijk overigens!
Logitech levert echter fatsoenlijk spul mee.. Niet doen dus.

Hier de volledige site met meer info: http://www.squeeze-upgrade.com/
Lijkt inderdaad meer een filter.

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 25-04-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Het toeval wil dat ik net eergisteren ook op deze Sbooster en de Best of two worlds stuitte. Bij die laatste zit ook daadwerkelijk een andere voeding. Was al aan het lezen op www.alpha-audio.nl/2010/05/dream-sensations-betaalbare-droom. Klonk niet verkeerd, maar het is ook niet verkeerd om deze wat meer relativerende woorden over de zin van het aanpassen van d evoeding te lezen.

Bij www.digitalaudioreview.ne...worlds-psu-for-squeezebox hebben ze 'm trouwens wel mooi uit elkaar gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
xburchartz schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:42:
Weet iemand hoe lang een SB radio het op de optionele batterij uithoudt?
Heb dat even voor je getest : met StuBru-internetradio beluisteren hield de SB Radio het wel tussen de 8 en 9 uur uit. Er was steeds een goed wifi-signaal beschikbaar en het volume stond op 40. Misschien is het verbruik iets hoger bij een slechter wifi-signaal.

Vind het zelf prima en had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De kinderen gebruiken de SB Radio vooral om deze overal in en rond het huis mee te sleuren, en dat duurt nooit zo lang dat de batterij plat geraakt.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Hoi allemaal. Ik heb een Duet. Het lampje op de reciever licht regelmatig even geel en dan wat langer blauw op. Over het algemeen speelt de muziek dan gewoon door (heel soms valt de muziek even weg, standaard trouwens na het inschakelen na een halve minuut, om na 5 seconden weer verder te spelen). Wie weet wat het probleem is? Het zou met je firewall te maken kunnen hebben begreep ik uit de handleiding?

[ Voor 18% gewijzigd door RalphZ op 09-05-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
RalphZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:11:
Hoi allemaal. Ik heb een Duet. Het lampje op de reciever licht regelmatig even geel en dan wat langer blauw op. Over het algemeen speelt de muziek dan gewoon door (heel soms valt de muziek even weg, standaard trouwens na het inschakelen na een halve minuut, om na 5 seconden weer verder te spelen). Wie weet wat het probleem is? Het zou met je firewall te maken kunnen hebben begreep ik uit de handleiding?
gebruik je een nas? en welk formaat zijn de muziek bestanden die je op dat moment speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Het gaat om internetradio. Had ik meteen even moeten melden.

Overigens brandt het blauwe lampje ook regelmatig als de reciever met de controller is uitgeschakeld vreemd genoeg. Je zou zeggen dat hij dan helemaal niks meer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:38
RalphZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:05:
Het gaat om internetradio. Had ik meteen even moeten melden.

Overigens brandt het blauwe lampje ook regelmatig als de reciever met de controller is uitgeschakeld vreemd genoeg. Je zou zeggen dat hij dan helemaal niks meer moet doen.
Speel je via wifi of bekabeld? Met wifi heb ik regelmatig problemen gehad dat de verbinding even wegviel en dan weer terugkwam. Pas sinds ik bekabeld luister doet de receiver het eigenlijk pas perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Net weer even aangezet.
Lampje felwit, 40 seconden spelen. Muziek valt weg. lampje blauw, lampje flauwwit.

Nieuwe zender geselecteerd. Speelt weer even. Muziek stopt weer.

Het zou naturlijk ook heel goed met mijn oude vriend Horizon van UPC te maken kunnen hebben...maar hij heeft het wel een tijd gedaan met dat ding.

Via mysqueezebox.com zie ik nu dat de status van de reciever Niet Verbonden is.

@ Wouter: heb je ook wat aan je instelling moeten veranderen en zo ja, waar?

Edit: ik kwam zojuist op het geniale plan om de Horizonbox uit en aan te zetten.
Nu is het nog wel zo dat de muziek na een half minuutje stopt (ook bij een stationswisseling), maar vervolgens weer vrolijk doorspeelt. Maar het lijkt dus weer te werken. (iets met IP-adressen misschien?)
De kleuren geel en blauw komen trouwens nog gewoon regelmatig voorbij, zonder dat dit van invloed is op de muziek. Reciever uit en blauw licht nog immer regelmatig op.

Edit 2: Na anderhalf uur weer van de regen in de drup. Blijft toch weer wegvallen, begeleid met een blauw lampje.

[ Voor 80% gewijzigd door RalphZ op 09-05-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
Het is mij net opgevallen dat sinds de laatste update nu ook de albumart aangepast wordt bij het beluisteren van internetradio. De albumcover van het liedje verschijnt, afgewisseld met het logo van de radiozender.
Netjes.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:38
RalphZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:12:
@ Wouter: heb je ook wat aan je instelling moeten veranderen en zo ja, waar?
Het enige wat ik heb gedaan is mijn squeezebox receiver een vast ip-adres geven, dit draagt bij mij ook echt bij aan de stabiliteit. Vast of "static" ip heb ik aangepast via de instellingen op mijn router.
Ik denk dat als je van wireless wil overstappen naar bedraad je ook de receiver nog een keer moet resetten. Hier in de handleiding staat ook nog wat info over static ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:03
Mijn Squeezebox Boom is uitgevallen, doet bijna niets meer.

Het scherm blijft zwart en ook de stroomaansluiting aan de achterzijde (van het apparaat zelf) is gammel, bij de minste beweging aan het snoer valt de spanning weg.

Kan ik hier zelf iets aan doen?

Of kan ik hem ergens laten repareren? (tegen een schappelijke prijs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik zou eerst eens kijken of het met een ander voeding niet beter gaat.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Dat heb ik gedaan (ik heb nog een andere Boom staan) maar helaas maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik weet niet wat je kan maar het lijkt me een voedingsprobleem. Schroef hem een open en kijk hoe het zit met die gammele aansluiting.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Kijk, dat kan best wel eens van pas komen.

Ik ga 1 dezer dagen knutselen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hmm... als ik dat PDFje zo lees dan ben ik wel erg benieuwd hoe die Boom klinkt! Ze hebben wel serieus aandacht aan het geluid besteed zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

De Boom klinkt een heel stuk beter dan de Radio. Ik heb ze beide.
De Radio is leuk voor in een kleine ruimte zoals de badkamer, terwijl de Boom in de huiskamer nog redelijk klinkt en zelfs buiten in de tuin zijn mannetje nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Interesting... Dan ga ik nog eens proberen een Boom op de kop te tikken!

Kan je ook de hoge en lage tonen regelen / instellen?

[ Voor 28% gewijzigd door musicfreak op 29-05-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
musicfreak schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:20:
Interesting... Dan ga ik nog eens proberen een Boom op de kop te tikken!

Kan je ook de hoge en lage tonen regelen / instellen?
Ja hoor, dat kan.
Kijk eens op Marktplaats, daar worden ze wel eens aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Het is echter niet zo dat je per nummer makkelijk bass/treble bij kan stellen.
Je moet voor aanpassingen wel door het menu bladeren.
En persoonlijk vind ik het met de regelaars in de standaard middenstand al goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

De boom met een sub is een fantastische combo!
Voor de prijs onverslaanbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Een sub? Welke dan?

Zie ze inderdaad wel eens op Marktplaats, maar vind ze nog redelijk prijzig, zo rond de 175 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 21:07
Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:38:
Het is echter niet zo dat je per nummer makkelijk bass/treble bij kan stellen.
Je moet voor aanpassingen wel door het menu bladeren.
En persoonlijk vind ik het met de regelaars in de standaard middenstand al goed klinken.
Voor het aanpassen van instellingen gebruik je natuurlijk de app op je smartphone, tablet of pc. Werkt veel simpeler en sneller dan overal door heen te moeten bladeren op dat ding zelf :)
SED schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:20:
De boom met een sub is een fantastische combo!
Voor de prijs onverslaanbaar!
Welke sub heb je er aan hangen? :o

Ik kan overigens wel beamen dat de Boom goed geluid geeft, heb hem al een paar jaar in gebruik. Bevalt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Een Hyundai sub. Niks fancy gewoon lekker laag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:13
Heeft er hier nog iemand ervaring met een UE Smartradio met Squeezebox firmware? Ik heb hier een Smartradio die een beetje raar doet.

Vanochtend dacht ik dat de Radio 1 verslaggever fluisterde dat hij het Belgische voetbal team beter vond dan Argentinie).. Alleen fluisterde hij niet; de eindversterking was zomaar uitgegaan. Er was wel geluid te horen door de speakers, maar dan heel zacht.Dit was vlak nadat ik de radio had aangezet. De eindtrap(?) ging tijdens tijdens het afspelen van de stream van Radio 1 uit.. Na een reboot bleef de radio op normaal volume spelen. Het was al zo dat de radio af en toe crashte, maar dit was nieuw voor mij vanochtend.

De firmware die ik gebruik is 7.7.3-r16676.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb wel een tijdje het verschijnsel gehad dat de klank heel blikkerig werd en geen bas leek te hebben. Een herstart verhielp dat. Het opnieuw installeren van de firmware is ook een optie.
Geheel andere optie:
Na installatie van versie server 7.8 de radio daarmee connecten de upgrade naar de 7.8 firmware doen, Ik weet zo even niet zeker of die ook voor de radio is of alleen voor de touch.
Hier kun je de windows versie ophalen:(zet die even op je werkstation als server en connect de radio daarmee)
Ik zie net dat er inmiddels een versie 7.9 is!
http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=7.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:13
Ik gebruik een Synology package voor LMS; dus ik zit voorlopig 'vast' op 7.7.3.

Net heb ik het verschijnsel nog een keer gehad. Ik had Radio 1 opstaan en het geluid werd zacht (of blikkerig zoals jij het noemt, het laag was in ieder geval compleet afwezig). Na een druk op een voorkeuze toets (een lokaal mp3-tje) is het normale geluid weer terug. Terug schakelen naar Radio 1 gaf daarna ook weer normaal geluid.

Ik had SSH toegang al aangezet omdat ik de crashes wou begrijpen; dus ik ben maar even gaan kijken.
Jul 2 19:35:16 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:1288 registering handler spotify
Jul 2 19:36:24 squeezeplay: INFO audio.decode - decode_start_handler:279 init decoder aac
Jul 2 19:36:24 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:476 connect 145.58.52.148:80 GET /radio1-bb-aac HTTP/1.0^M
Jul 2 19:36:24 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:479 GET /radio1-bb-aac HTTP/1.0^M
Jul 2 19:36:26 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:363 OUTPUT UNDERRUN
Jul 2 19:42:41 squeezeplay: INFO audio.decode - decode_start_handler:279 init decoder mp3
Jul 2 19:42:41 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:476 connect 192.168.178.23:9002 GET /stream.mp3?player=00:04:20:**:**:** HTTP/1.0^M
Jul 2 19:42:48 squeezeplay: INFO audio.decode - decode_start_handler:279 init decoder aac
Jul 2 19:42:48 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:476 connect 145.58.53.146:80 GET /radio1-bb-aac HTTP/1.0^M
Jul 2 19:42:48 squeezeplay: INFO audio.decode - Playback.lua:479 GET /radio1-bb-aac HTTP/1.0^M
Als ik de log moet geloven kan een output underrun het laag laten verdwijnen? Al mijn Squeezebox apparaten zitten met wifi op een AVM fritz.box 7170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Als je de server software op een willekeurige windows machine installeert binnen je netwerk dan kun je de client daarmee verbinden en de firmware ( voor zover beschikbaar) upgraden naar die hogere versie. Daarna kun je weer terug naar je synology server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Kreeg sinds een paar dagen gedoe met de officiele Spotify app op m'n Touch, steeds 'Bad gateway 502' meldingen en geen playlists te zien. Kreeg het met geen mogelijkheid weer normaal. 3rd party plugin van Triode net geinstalleerd en de boel gaat weer soepeltjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Als ik zo op http://downloads.slimdevices.com/ kijk dan is 7.7.8. de laatste reguliere versie. Er zijn echter ook nightly versies, zie http://downloads.slimdevices.com/nightly. Ik mis alleen de changelogs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nog even iets heel anders: ik heb een map op mijn NAS geopend. Deze map bestaat uit verschillende submappen met muziekalbums. Ik kan ze allemaal aan een playlist toevoegen en willekeurig laten afspelen, dat werkt prima. Nu wil ik eigenlijk deze playlist aan een voorkeuzebutton op mijn Squeezobox radio koppelen. Kan dat? Indrukken tijdens het spelen van het nummer zorgt ervoor dat alleen dat nummer wordt toegevoegd. En indrukken als je naar de map op de NAS hebt genavigeerd levert niets op.

Een alternatief leek me het opslaan van de playlist. Deze optie zie ik echter niet bij de + toets. In de server interface kan ik onderaan in de playlist op opslaan. Links in het scherm spring de software van naar Hoofdmenu > leeg. Vraag: hoe sla ik mijn playlist op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:50
Swoosh schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:54:
Kreeg sinds een paar dagen gedoe met de officiele Spotify app op m'n Touch, steeds 'Bad gateway 502' meldingen en geen playlists te zien. Kreeg het met geen mogelijkheid weer normaal. 3rd party plugin van Triode net geinstalleerd en de boel gaat weer soepeltjes d:)b
Nu ook ineens het probleem met mijn Sqeezebox Radio, nooit last van gehad !
Als ik hem nu upgrade naar Smart Radio, zou het probleem dan opgelost zijn.... ?

***Edit***

Upgrade uitgevoerd naar UE Smart Radio maar het zelfde probleem blijft !

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Albert020 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:38:
[...]

Nu ook ineens het probleem met mijn Sqeezebox Radio, nooit last van gehad !
Als ik hem nu upgrade naar Smart Radio, zou het probleem dan opgelost zijn.... ?

***Edit***

Upgrade uitgevoerd naar UE Smart Radio maar het zelfde probleem blijft !
Ik vond bij mijn zoektocht een draadje van maart dit jaar waar meer mensen het probleem hadden, maar het enige wat je leest is dat het bij sommigen opeens weer werkte (wellicht door Spotify-ontwikkelaars gerepareerd) https://community.spotify...eezebox-Touch/td-p/718767

De Spotify app herinstalleren hielp bij mij overigens niet. Als je een eigen server hebt, NAS ipv mysqueezebox.com, kan je de Triode plugin voor Spotify gebruiken. Anders kan melden van het probleem bij Spotify helpen omdat zij er misschien iets aan kunnen doen. Ik heb maar voor de snelste, makkelijkste oplossing nu gekozen, Triode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:50
Swoosh schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:24:
[...]

Ik vond bij mijn zoektocht een draadje van maart dit jaar waar meer mensen het probleem hadden, maar het enige wat je leest is dat het bij sommigen opeens weer werkte (wellicht door Spotify-ontwikkelaars gerepareerd) https://community.spotify...eezebox-Touch/td-p/718767

De Spotify app herinstalleren hielp bij mij overigens niet. Als je een eigen server hebt, NAS ipv mysqueezebox.com, kan je de Triode plugin voor Spotify gebruiken. Anders kan melden van het probleem bij Spotify helpen omdat zij er misschien iets aan kunnen doen. Ik heb maar voor de snelste, makkelijkste oplossing nu gekozen, Triode.
De Triode plugin voor Spotify werkt idd gewoon goed, alleen moet de computer weer aanblijven.
Werkt deze plugin overigens ook nog met de Logitech Squeezebox Duet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:33
Jazeker. Werkt volgens mij gewoon voor alle Squeezebox modellen. Op een Duet gebruik ikbhem zelf ook.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff3D
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 05:54
Ik kan ergens voor rond de 100,- euro een Duet aanschaffen. Alleen zit ik met een paar vragen;
- Is de duet niet erg outdated?
- Wat zijn de alternatieven die voor 100,- euro beter zijn?

Ik ben van plan om de Duet of alternatief aan te sluiten op mijn PM6004 voor spotify/internet radio/netwerk audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:33
Let wel op dat je alleen Spotify kunt gebruiken op de Duet met de third party Triode plugin. Hiervoor moet je een server (of ondersteunde NAS) hebben draaien.

Verder mankeert er weinig aan het ding, ondanks dat hij veroudert is. Ik denk alleen niet dat je veel met de remote gaat doen als je ook de app op een telefoon of tablet hebt. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

en een leuke logitech Radio aanbieding. ( firmware upgrade naar server based versie mogelijk)

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/352220

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 15-07-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de link, ik had er overheen gelezen denk ik. Heb nu een playlist kunnen maken en deze opgeslagen, maar waar vind ik hem terug? Volgens de handleiding onder Mijn muziek --> Playlists, maar daar zie ik alleen:

Artiesten
Albums
Genres
Jaar
Nieuwe muziek
Willekeurige mix
Muziekmap
Zoeken

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 18:44
Bij logitech zelf zijn deze goedkoper: http://www.logitech.com/nl-nl/product/smart-radio?crid=1001
Ook hebben ze wel eens kortingsacties, laatst nog een op de kop getikt voor minder dan 80 euro...
SED schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:15:
en een leuke logitech Radio aanbieding. ( firmware upgrade naar server based versie mogelijk)

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/352220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 08:52
Sinds kort ook naast een SB duet nu ook een SB radio. Ik heb ze verbonden met een NAS. Echter staat deze NAS niet continu aan. Is het ook mogelijk dat de SB radio dan automatisch overgaat op mijn squeezebox account (of iets dergelijks) zodat ik in ieder geval toch naar internet radio kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Zitilites schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:35:
Sinds kort ook naast een SB duet nu ook een SB radio. Ik heb ze verbonden met een NAS. Echter staat deze NAS niet continu aan. Is het ook mogelijk dat de SB radio dan automatisch overgaat op mijn squeezebox account (of iets dergelijks) zodat ik in ieder geval toch naar internet radio kan luisteren?
Volgens mij niet automatisch nee. Je zult handmatig moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Als je NAS elke avond/nacht op een vaste tijd uitgeschakeld wordt kun je enkele minuten vooraf overschakelen naar Mysqueezebox regelen via de plugin Server Power Control.
Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste