Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03

SED

troftnom schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:23:
HP Microserver met WHS2011, kan je alle kanten uit.
met een fatsoenlijke proc erin zit je ook rond de 400 euro ex HDD's

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ben het met sommigen eens dat er kostengunstigere alterternatieven dan een NAS zijn, maar je koopt wat mij betreft vooral een stuk gemak en betrouwbaarheid. Met een ander systeem ben je meestal toch weer een tijd aan het pielen om het helemaal werkend en naar je zin te maken. Niet iedereen heeft die tijd en zin, maar daar betaal je dan ook voor.

Met een van de krachtigere Netgears heb je iets in huis dat prima doet wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
SED schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:54:
[...] met een fatsoenlijke proc erin zit je ook rond de 400 euro ex HDD's
Huh, N40L is meer dan snel genoeg. Heb hier de voorganger met WHS2011, iTunes voor de ATV1/2/3, subsonic, squeezeboxserver, airvideo etc. Geen 400 euro maar al voor zo'n 260-270 euro inclusief OS, alleen stroomverbruik zal wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Die nieuwe UE Smart Radio kan je toch helemaal niet (direct) icm een NAS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 17:38
Swoosh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:23:
Die nieuwe UE Smart Radio kan je toch helemaal niet (direct) icm een NAS gebruiken?
Voor zover ik begrepen heb, wordt het in elk geval niet door Logitech ondersteund. Als je dat wel wil, kan je beter voor een windows servertje of mac mini kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

jawel de UE versie voor NAS is hier te v inden: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=10.0
Werkt allemaal wat anders en alleen samen met online connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 17:38
I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

alleen vandaag single core atom:
http://www.ibood.com/nl/nl/

NETGEAR RNDU4000 ReadyNAS Ultra 4, 4-bay Network Attached Storage zonder schijven 355 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
SED schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:29:
jawel de UE versie voor NAS is hier te v inden: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=10.0
Werkt allemaal wat anders en alleen samen met online connectie.
Aha, okay, dat is dus nieuw. Weet jij ook de achterliggende gedachte waarom, zelfs als je je eigen NAS gebruikt waarop je de server draait, hij met het internet verbonden moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502184

Ok jongens, nog een vraag. Ben serieus aan het overwegen om NETGEAR ReadyNas Duo v2 te kopen. Heeft er iemand van jullie al de software op http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=10.0 op deze NAS geïnstalleerd? Ik ga deze NAS hoofdzakelijk kopen om mijn MP3's via mijn UE Smart Radios te kunnen bereiken. Het zou dus heel spijtig zijn om als deze software om een of andere reden niet compatibel blijkt te zijn met NETGEAR ReadyNas Duo v2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 22:32
Anoniem: 502184 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:11:
Ik ga deze NAS hoofdzakelijk kopen om mijn MP3's via mijn UE Smart Radios te kunnen bereiken. Het zou dus heel spijtig zijn om als deze software om een of andere reden niet compatibel blijkt te zijn met NETGEAR ReadyNas Duo v2...
Als het package daar in de nightly repository staat voor de ReadyNas Duo v2 (ARM CPU gebaseerd) zal het werken hoor, moet je niet van wakker liggen. Uiteindelijk moet je zorgen dat de processor-architectuur klop en kan je vb geen packages van een ReadyNAS Ultra (Intel ATOM) installeren op je Duo v2

Ik heb hier nog een "oude" Duo v1 (SPARC) staan en nog nooit heeft zo'n nightly me in de steek gelaten zolang je maar de juiste kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Swoosh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Aha, okay, dat is dus nieuw. Weet jij ook de achterliggende gedachte waarom, zelfs als je je eigen NAS gebruikt waarop je de server draait, hij met het internet verbonden moet zijn?
Voor zover ik begrepen heb wil logitech er een cloudservice van maken en zelfs de lokale server moet daarvoor connectie hebben met de UE server van logitech om de lokale files te tonen op je smartradio.

3546 is de webpoort van de UE server, wijkt dusn af van de normale 9000 poort (of 9002 voor synology)
meer info hier:
http://forums.slimdevices...on-10-of-UE-Music-Library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:31
ik ben aan zoeken naar een eenvoudige & goedkope manier om de muziek op mijn NAS via mijn squeezebox duet af te spelen. Mijn NAS is wat ouder (CH3SNAS) en hoewel ik daar een squeezebox server op heb kunnen installeren ging me dat wat te traag.

Nu zag ik dat mensen een Rasperry Pi gebruiken als Squeezebox-server, en aangezien deze voor 50 euro te krijgen zijn leek me dat wel wat. Zijn er mensen die ervaring hebben met de snelheid en stabiliteit van dit systeem?

Het lijkt erop dat je zelfs een squeezebox player op de raspberry kan installeren, waardoor je in principe gelijk een backup hebt mocht het doosje van logitech kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 22:32
Ik heb deze setup gedaan met LMS 7.8 op de Pi.
Echt snel is dat ook niet hoor ;-) maar het werkt.
Voor muziek heb ik ook maar enkel wat liedjes op de SD-Card gezet (8GB kaartje).
Je zou er een USB-disk aan kunnen hangen, maar het indexeren zal behoorlijk lang duren, vermoedelijk daarna wel "redelijk" gaan maar vloeiend snel navigeren door een grote collectie zal met een Pi ook niet lukken.

Het is maar wat je als "traag" of "hinderlijk" wil bestempelen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 20:31
Ik heb geen ervaring met de Raspberry Pi maar gezien de 700Mhz processor en 512MB geheugen zou ik hiervan geen wonderen qua snelheid verwachten.

Ik heb overigens ook een CH3SNAS en Duet maar draai de server gewoon op de laptop. Liever zou ik de server ook ergens anders hebben draaien.
Waar ik aan denk is mijn CH3SNAS vervangen door een Synology/QNAP NAS die al voorbereid is op Squeezebox. Hiervan zijn best krachtige varianten en het is meteen een upgrade van mijn NAS.

Kost uiteraard wel wat meer geld dan de Pi, en een NAS is natuurlijk niet hetzelfde als de Pi. Dat is een persoonlijk afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Zijn er ook mensen die een Raspberry Pi gebruiken als Squeezebox met bijvoorbeeld Squeezeplug? Ik vind de Touch eigenlijk net iets te traag en ik kan geen 96kHz/24bit materiaal draadloos afspelen (hapert).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:29

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:22:
Zijn er ook mensen die een Raspberry Pi gebruiken als Squeezebox met bijvoorbeeld Squeezeplug? Ik vind de Touch eigenlijk net iets te traag en ik kan geen 96kHz/24bit materiaal draadloos afspelen (hapert).
Check je netwerk... De touch zou dit zonder problemen moeten kunnen afspelen. Of zit je server dit te transcoden naar een lagere sample/bitrate en heeft die performance problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:59:
[...]

Check je netwerk... De touch zou dit zonder problemen moeten kunnen afspelen. Of zit je server dit te transcoden naar een lagere sample/bitrate en heeft die performance problemen....
Ik heb een DS211 en een grote muziekbibliotheek, zo'n 20.000 nummers. Het openen van mappen duurt lang plus dus die haperingen. Ik stream wireless, bedraad is geen optie. Ik denk erover op een Raspberry Pi te nemen en volgend jaar een DS214+ NAS.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:49:
[...]

Ik heb een DS211 en een grote muziekbibliotheek, zo'n 20.000 nummers. Het openen van mappen duurt lang plus dus die haperingen. Ik stream wireless, bedraad is geen optie. Ik denk erover op een Raspberry Pi te nemen en volgend jaar een DS214+ NAS.
Och... echt groot zou ik die bibliotheek niet willen noemen, ik ken gevallen waarin mensen meer dan 100.000 tracks in hun verzameling hebben staan zonder problemen maar dan wel op een andere NAS/computer...
Waar draait squeezeboxserver op? de NAS of de Touch...
Wireless zou verder ook geen probleem moeten zijn, of het moet enorm druk zijn in je omgeving, maar dan moet je met andere bezigheden ook problemen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:07:
[...]

Och... echt groot zou ik die bibliotheek niet willen noemen, ik ken gevallen waarin mensen meer dan 100.000 tracks in hun verzameling hebben staan zonder problemen maar dan wel op een andere NAS/computer...
Waar draait squeezeboxserver op? de NAS of de Touch...
Wireless zou verder ook geen probleem moeten zijn, of het moet enorm druk zijn in je omgeving, maar dan moet je met andere bezigheden ook problemen hebben...
Dat haperen van 24bit/96KHz flac materiaal lijkt aan de beperkingen van 54Mbit wireless te liggen. Daar kan ik wel mee leven omdat ik maar een paar albums in deze kwaliteit heb. Dat het lezen van mijn muziekfolder erg lang duurt of zelfs niet lukt irriteert me meer. Squeezebox Server draait op de Synology DS-211 NAS. Ik weet op dit moment niet of het een NAS probleem is of een Touch probleem. En of het dan een performancebeperking van de NAS of Touch is of iets anders. Dank voor je hulp zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ik draai 24/96 op de touch probleemloos wireless af.
Kritiek punt in het verhaal is je NAS die veel meer voor zijn kiezen krijgt dan menigeen denkt.
Met name een nummer zoeken zorgde er vaak voor dat de verbiding verbroken werd op mijn sparc NAS. Nu synology met Atom en het werkt perfect. snel, geen haperingen en vlot gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Klopt, LMS vraagt veel resources. Mijn Syno DS211 heb ik om die reden vervangen door een DS712+. Dat is naast de betere performance met LMS ook voor het downloaden van Usenet een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Wireless zou inderdaad geen probleem mogen zijn, ook niet voor hoge kwaliteit flac's. Weet je zeker dat je decodesettings op je NAS goed staan? Ik denk namelijk dat de 211 het niet trekt om ze naar een andere kwaliteit om te zetten.

M'n vader heeft een 411 met 20k+ nummers, maar daar heb ik nooit een spoortje van traagheid of wat dan ook gemerkt. Zelfde cpu, wel het dubbele geheugen (en daar is LMS gevoelig voor, maar of dat nou het verschil maakt?). Ik heb het vergelijk met m'n eigen 1812+, dus ik weet hoe snappy het moet voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Dank voor de feedback. Ik ga sparen voor een DS713+. Ik neem aan dat een dual-core Atom 2,13 GHz / 1 GB RAM voldoende is (nu 1,6GHz Marval / 256MB RAM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

dit soort oplossingen ( afhankelijk van je eigen handigheid) is mogleijk ook een optie.
http://nl.hardware.info/f...-bepaalde-functionaliteit
Zelfbouw NAS, vergelijkbaar met de DS412+

Maar een DS713+ is zonder meer perfect voor je doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik had een 210+ en die deed het ook al perfect. Laat ik het zo zeggen: bij het overstappen naar m'n huidige DS1812+ (kwa specs vergelijkbaar met de 713+, behalve dat hij minder bays heeft) merkte ik geen vooruitgang meer met een collectie van 20.000+ tracks.

Wat bij LMS wel flink mee schijnt te helpen is een FPU. De 210+ had die, de latere 211+ en 212+ versies niet meer. Die waren daardoor toch wat trager als ik de verhalen mag geloven. De 213+ heeft weer wel een FPU. Zou dus kunnen dat je daarmee een betere prijs/kwaliteit-verhouding te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

Videopac schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:53:
Dank voor de feedback. Ik ga sparen voor een DS713+. Ik neem aan dat een dual-core Atom 2,13 GHz / 1 GB RAM voldoende is (nu 1,6GHz Marval / 256MB RAM)?
Die Marvel CPU zal het probleem niet zijn, daarop draait mijn NAS ook en die doet zonder problemen mijn collectie van >20.000 tracks. Wel met meer geheugen. Maar denk dat ik toch over ga stappen van de Logitech naar iets van Bluesound. Geen gedoe meer met software die je op de NAS moet draaien, gewoon alleen je muziek-share/folder ingegeven en gaan. De Bluesound Node lijkt mij wel wat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:34
FeaR schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:29:
[...]

Die Marvel CPU zal het probleem niet zijn, daarop draait mijn NAS ook en die doet zonder problemen mijn collectie van >20.000 tracks. Wel met meer geheugen. Maar denk dat ik toch over ga stappen van de Logitech naar iets van Bluesound. Geen gedoe meer met software die je op de NAS moet draaien, gewoon alleen je muziek-share/folder ingegeven en gaan. De Bluesound Node lijkt mij wel wat.
Zo jammer dat bijvoorbeeld de Node 2 keer zo duur is als een Touch en weinig meer biedt dan de Touch.
Ik zie de software zelf namelijk niet als "gedoe" maar dat is persoonlijk.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KillaZ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:18:
[...]
Zo jammer dat bijvoorbeeld de Node 2 keer zo duur is als een Touch en weinig meer biedt dan de Touch.
Ik zie de software zelf namelijk niet als "gedoe" maar dat is persoonlijk.
"Gedoe" als software installeren en configureren heb je niet meer. Nu maakt het mij ook niet uit aangezien het al werkt, maar als je helemaal opnieuw zou moeten beginnen werkt zo'n Bluesound wel meer out of the box. Nadeel vind ik inderdaad wel de prijs en zeker ook het formaat. Ding doet eigenlijk helemaal niets, maar is behoorlijk fors. De Touch heeft dan als pluspunt nog dat je een klokje of wat dan ook hebt. Ik blijf ook liever bij Squeezebox, maar de Touch is zeer lastig te krijgen. Ze vragen voor tweedehands modellen met gemak over de 300 euro. Dan ga ik toch verder zoeken en dan is zo'n Bluesound best een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Moet zeggen dat ik weinig gedoe heb, loopt eigenlijk al jaren stabiel. Behalve als ik dan overstap naar een nieuwe NAS ofzo, dan is het weer even alles instellen en soms wat instellingen uitzoeken.

Kende de Bluesound nog niet. Het platform heeft wel een aantal voordelen wat mij betreft (voor een dat het nog nieuw geleverd wordt... ;)), maar ik ben altijd een beetje huiverig met apparaten waarbij je niet veel invloed op de software kunt uitoefenen. Als er bij LMS wat mis gaat bij het scannen kan je daar vrij eenvoudig naar zoeken en het probleem oplossen. Werkt dat bij de Bluesound ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

HvB83 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:27:
Wat bij LMS wel flink mee schijnt te helpen is een FPU. De 210+ had die, de latere 211+ en 212+ versies niet meer. Die waren daardoor toch wat trager als ik de verhalen mag geloven. De 213+ heeft weer wel een FPU. Zou dus kunnen dat je daarmee een betere prijs/kwaliteit-verhouding te pakken hebt.
Een FPU zou totaal geen of bijna geen invloed moeten hebben... Misschien als er getranscode moet worden, maar anders zeker niet.
Geheugen zal wel invloed hebben ivm de database.
De + uitvoering heeft gewoon een (in totaal) snellere CPU en meer geheugen to.v de standaard en de j uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

FeaR schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:44:
[...]

"Gedoe" als software installeren en configureren heb je niet meer. Nu maakt het mij ook niet uit aangezien het al werkt, maar als je helemaal opnieuw zou moeten beginnen werkt zo'n Bluesound wel meer out of the box. Nadeel vind ik inderdaad wel de prijs en zeker ook het formaat. Ding doet eigenlijk helemaal niets, maar is behoorlijk fors. De Touch heeft dan als pluspunt nog dat je een klokje of wat dan ook hebt. Ik blijf ook liever bij Squeezebox, maar de Touch is zeer lastig te krijgen. Ze vragen voor tweedehands modellen met gemak over de 300 euro. Dan ga ik toch verder zoeken en dan is zo'n Bluesound best een goede optie.
Ik vind die Bluesound oplossing er aardig uitzien, maar veel te beperkt...
Momenteel is de Squeezebox community bezig om zelf een speler te bouwen en de eerste resultaten zijn veelbelovend.
Zie
Community Squeeze FAQ
en
Community Funded Squeezebox Replacement Would you be interested

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:51:
[...]

Ik vind die Bluesound oplossing er aardig uitzien, maar veel te beperkt...
Momenteel is de Squeezebox community bezig om zelf een speler te bouwen en de eerste resultaten zijn veelbelovend.
Zie
Community Squeeze FAQ
en
Community Funded Squeezebox Replacement Would you be interested
Interessant, maar wat is er mis met een Pi die je via USB op een DAC aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:52:
[...]

Interessant, maar wat is er mis met een Pi die je via USB op een DAC aansluit?
Niets... echter degenen die het project doen willen een 'interne' DAC oplossing aan kunnen bieden... en dat kan bij de Pi niet vziw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:03:
[...]

Niets... echter degenen die het project doen willen een 'interne' DAC oplossing aan kunnen bieden... en dat kan bij de Pi niet vziw....
De ESS Sabre 9018 DAC is heel erg goed en daar is in de vorm van Buffalo DAC een zeflbouwversie van. eventueel 2 Hypex Ncore eindversterkers erbij en je het de ultieme alles-in-een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:58:
[...]

De ESS Sabre 9018 DAC is heel erg goed en daar is in de vorm van Buffalo DAC een zeflbouwversie van. eventueel 2 Hypex Ncore eindversterkers erbij en je het de ultieme alles-in-een oplossing.
Degene die het project is begonnen is geen beginneling op het gebied van zelfbouw DAC's, hij heeft ook al flink zitten meten/sleutelen aan de touch. Ik heb daar wel vertrouwen in dat hij goede keuzes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 22:30
Videopac schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:39:
[...]

Dat haperen van 24bit/96KHz flac materiaal lijkt aan de beperkingen van 54Mbit wireless te liggen. Daar kan ik wel mee leven omdat ik maar een paar albums in deze kwaliteit heb. Dat het lezen van mijn muziekfolder erg lang duurt of zelfs niet lukt irriteert me meer. Squeezebox Server draait op de Synology DS-211 NAS. Ik weet op dit moment niet of het een NAS probleem is of een Touch probleem. En of het dan een performancebeperking van de NAS of Touch is of iets anders. Dank voor je hulp zover.
Op mijn Synology DS211 in combinatie met een duet werkte Flac files altijd goed t/m versie 7.6 van Squeezebox server. De haperingen zijn pas gekomen met versie 7.7. Weet iemand of of het package met 7.6 nog ergens beschikbaar is voor de Synology? Ik had eigenlijk gehoopt dat er nog een versie zou komen, waarin dit probleem opgelost is, want met 7.6 moet ik de dlna functionaliteit missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Als je weet welke versie je nodig hebt zijn hier alle releases te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

Laguna

Connaisseur

De ontwikkeling qua software gaat momenteel wel enorm traag terwijl ik al jaren zit te wachten totdat die hatelijke bug met mp3's icm cue bestanden een keer opgelost wordt :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:30:
De ontwikkeling qua software gaat momenteel wel enorm traag terwijl ik al jaren zit te wachten totdat die hatelijke bug met mp3's icm cue bestanden een keer opgelost wordt :/
De ontwikkeling qua software vanuit Logitech zelf ligt stil. Bijna iedereen is ontslagen (Andy ook)
Je hebt echter nog een hele makkelijke oplossing voor jouw probleem: converteren naar een formaat dat wel goed werkt met cuesheets... Flac bijvoorbeeld...
Tsssk... Mp3's icm cuesheets... waarom zou je die combinatie überhaupt willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 133692 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:00:
Als je weet welke versie je nodig hebt zijn hier alle releases te vinden.
Thanks, maar ik ben eigenlijk opzoek naar de specifieke Synology packages. Die instaleren veel makkkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

servies schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:13:
[...]
Tsssk... Mp3's icm cuesheets... waarom zou je die combinatie überhaupt willen...
Wat een onzin. Is de meest voorkomende combinatie via het internet.
Maargoed, Echt jammer dat Logitech de Squeezebox uitfaseerd.
Eens in de alternatieve duiken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het is ook precies waar je voor moest vrezen toen ze de boel overnamen. Ik heb twee van die dingen thuis dus het is wel balen. Dit terwijl het door je huis streamen van muziek wel steeds meer in zwang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:13:
[...]

De ontwikkeling qua software vanuit Logitech zelf ligt stil. Bijna iedereen is ontslagen (Andy ook)
Je hebt echter nog een hele makkelijke oplossing voor jouw probleem: converteren naar een formaat dat wel goed werkt met cuesheets... Flac bijvoorbeeld...
Naast wat RMX al heeft aangegeven, zit ik niet te wachten op flac. Ik vind de kwaliteit van mp3 perfect voor mijn eisen en flac neemt gewoon aanzienlijk meer ruimte in.

@D-e-n
Ja had Logitech Slim Devices maar nooit overgenomen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

RMX schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Wat een onzin. Is de meest voorkomende combinatie via het internet.
Nog nooit van gehoord. De enige nuttige combinatie die ik zie voor cue-sheets is om cd's weer terug te kunnen branden van de bestanden... maar dan ga je zeker geen mp3's gebruiken... dan gebruik je een lossless formaat zoals wav, flac of ape...
mp3 is sowieso een flutformaat qua gapless afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

pacificocean schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:21:
[...]

Thanks, maar ik ben eigenlijk opzoek naar de specifieke Synology packages. Die instaleren veel makkkelijker.
kijk hier eens onderaan bij de SQ...
http://ukdl.synology.com/download/packages/

ik meen dat de DS212j hier staat: http://ukdl.synology.com/...ver-7.6.1-88f6281-001.spk
YMMV

[ Voor 16% gewijzigd door SED op 14-05-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:01:
[...]

Nog nooit van gehoord. De enige nuttige combinatie die ik zie voor cue-sheets is om cd's weer terug te kunnen branden van de bestanden... maar dan ga je zeker geen mp3's gebruiken... dan gebruik je een lossless formaat zoals wav, flac of ape...
mp3 is sowieso een flutformaat qua gapless afspelen...
Zeker nog nooit een rip van een mix cd geluisterd? Deze worden al ettelijke jaren met mp3 en cue uitgebracht, zodat je tijdens het luisteren kan zien welk nummer er op dat moment speelt. Je begrijpt het blijkbaar totaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:06:
[...]

Zeker nog nooit een rip van een mix cd geluisterd? Deze worden al ettelijke jaren met mp3 en cue uitgebracht, zodat je tijdens het luisteren kan zien welk nummer er op dat moment speelt. Je begrijpt het blijkbaar totaal verkeerd.
Ik begrijp het heel goed, maar ik blijf het een waardeloze combinatie vinden...
De posts over dit probleem lezend, lijkt het er ook nog eens op dat het een Windows only probleem is... het zal ook eens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Ik begrijp het heel goed, maar ik blijf het een waardeloze combinatie vinden...
De posts over dit probleem lezend, lijkt het er ook nog eens op dat het een Windows only probleem is... het zal ook eens niet...
offtopic:
Het is net zo waardeloos als flac + cue om even jouw bewoording te gebruiken, enige verschil is namelijk de kwaliteit en er wordt hier niet gesproken over branden naar cd oid, dus het ontgaat mij sowieso waarom je hier over flac begint.

Het betreft inderdaad een Windows only issue, in versie 7.6 is gapless playback voor de mp3 + cue combi toegevoegd, maar heeft nooit goed gewerkt en nu bijna 2 jaar later is het nog steeds niet verholpen. Enige manier om de bestanden wel te kunnen afspelen is zorgen dat de cue bestanden niet worden ingeladen (wat alleen kan door de bestanden te verwijderen ofwel te hernoemen) of een versie te gebruiken ouder dan 7.6, waardoor ze wel afspelen maar het afspelen niet gapless gaat wat erg irritant is bij een mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:14:
[...]

offtopic:
Het is net zo waardeloos als flac + cue om even jouw bewoording te gebruiken, enige verschil is namelijk de kwaliteit en er wordt hier niet gesproken over branden naar cd oid, dus het ontgaat mij sowieso waarom je hier over flac begint.
offtopic:
Omdat cuesheets specifiek daarvoor (archiveren en originele layout bewaren) zijn verzonnen destijds.
Het betreft inderdaad een Windows only issue, in versie 7.6 is gapless playback voor de mp3 + cue combi toegevoegd, maar heeft nooit goed gewerkt en nu bijna 2 jaar later is het nog steeds niet verholpen. Enige manier om de bestanden wel te kunnen afspelen is zorgen dat de cue bestanden niet worden ingeladen (wat alleen kan door de bestanden te verwijderen ofwel te hernoemen) of een versie te gebruiken ouder dan 7.6, waardoor ze wel afspelen maar het afspelen niet gapless gaat wat erg irritant is bij een mix.
Ik neem aan dat je die mixes alleen op je squeezebox afspeelt, zo ja dan heb je nog de mogelijkheid om ze te converten naar Flac. Ja, het kost wat meer ruimte... maar dat gaat tenminste wel goed en je hebt geen kwaliteitsverlies mocht je het later nog weer een keer willen converten naar iets anders...
De ontwikkeling van de software gaat langzaam en is vanuit Logitech helemaal stilgelegd... Er zijn alleen nog wat vrijwilligers die er aan werken, dus je keuze lijkt me beperkt en simpel. Switch naar een wel goed ondersteund formaat voor de gevallen waar het fout gaat. Of nog beter: gebruik geen Windows als serverplatform...
Gapless playback voor mp3 is sowieso een fugly hack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:37:
[...]

offtopic:
Omdat cuesheets specifiek daarvoor (archiveren en originele layout bewaren) zijn verzonnen destijds.

[...]

Ik neem aan dat je die mixes alleen op je squeezebox afspeelt, zo ja dan heb je nog de mogelijkheid om ze te converten naar Flac. Ja, het kost wat meer ruimte... maar dat gaat tenminste wel goed en je hebt geen kwaliteitsverlies mocht je het later nog weer een keer willen converten naar iets anders...
De ontwikkeling van de software gaat langzaam en is vanuit Logitech helemaal stilgelegd... Er zijn alleen nog wat vrijwilligers die er aan werken, dus je keuze lijkt me beperkt en simpel. Switch naar een wel goed ondersteund formaat voor de gevallen waar het fout gaat. Of nog beter: gebruik geen Windows als serverplatform...
Gapless playback voor mp3 is sowieso een fugly hack...
Ja ik ga tientallen GB's aan muziek converteren naar flac, waarbij het bestand aanzienlijk groeit zonder dat de kwaliteit omhoog gaat, puur omdat flac wel correct afgespeeld zou worden icm cue sheets 8)7

Waarom zou gapless playback voor mp3 een fugly hack zijn? Het enige wat er gedaan hoeft te worden tijdens het afspelen is dat er gekeken wordt welk nummer er wordt afgespeeld bij een bepaalde tijd, of dit nou mp3 is of flac zou dan ook niet uit moeten maken. De combinatie mp3 + cue sheet bestaat ook al langer dan dat flac überhaupt bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik uberhaupt een cue-sheet nodig had om netjes gapless te spelen? Dat gaat ook altijd goed als ik de nummers (of dat nou mp3 of flac is) gewoon onder elkaar in de playlist heb staan. De meeste cue-sheets die ik zie hebben dan ook gewoon overal gaps van 0 seconden tussen zitten?
Laguna schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Enige manier om de bestanden wel te kunnen afspelen is zorgen dat de cue bestanden niet worden ingeladen (wat alleen kan door de bestanden te verwijderen ofwel te hernoemen)
Ik laat cue bestanden gewoon negeren door LMS. Dat kan in de Server Settings bij Advanced > File Types. Heb die cue bestanden echt nog nooit gemist en alles speelt perfect gapless? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[quote]Laguna schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:36:
[...]
Ja ik ga tientallen GB's aan muziek converteren naar flac, waarbij het bestand aanzienlijk groeit zonder dat de kwaliteit omhoog gaat, puur omdat flac wel correct afgespeeld zou worden icm cue sheets 8)7
Dan blijft de andere optie over: Linux als server gaan gebruiken...
Of probeer zelf de oplossing te vinden/programmeren...
Waarom zou gapless playback voor mp3 een fugly hack zijn?
Omdat het formaat eigenlijk geen gapless playback ondersteund. Als je goed luistert in bijvoorbeeld winamp dan hoor je een 'miniscule' hapering tijdens het wisselen van nummers op albums die continue door zouden moeten spelen (bijvoorbeeld Dark Side Of The Moon van Pink Floyd)
Andy heeft me een aantal jaren geleden uitgelegd hoe het zat nadat ik tegen dit gebrek aanliep... had iets met framegroottes te maken en het opvullen daarvan meen ik me te herinneren...
Ik heb er destijds voor gekozen om al m'n cd's opnieuw te rippen naar OggVorbis en later nog een keer naar Flac... heeft me heel wat uurtjes van de straat gehouden...
Het enige wat er gedaan hoeft te worden tijdens het afspelen is dat er gekeken wordt welk nummer er wordt afgespeeld bij een bepaalde tijd, of dit nou mp3 is of flac zou dan ook niet uit moeten maken. De combinatie mp3 + cue sheet bestaat ook al langer dan dat flac überhaupt bestaat.
Ja, bedoelt om de CD weer opnieuw te kunnen maken... niet om de muziek mee te indexeren tijdens het afspelen... Op zich kun je cue-sheets met elk bestaand audioformaat gebruiken...

@Xander, hij heeft grote mixes van meerdere nummers (1 grote mp3) en hij wil kunnen zien welk nummer nu in de mix wordt gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servies schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:27:
@SXander, hij heeft grote mixes van meerdere nummers (1 grote mp3) en hij wil kunnen zien welk nummer nu in de mix wordt gebruikt...
In dat geval zou ik de audiotrack dus gesplitst hebben in meerdere mp3- of flac-files. Heb daar nooit problemen mee gemerkt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@servies, je opmerking over windows slaat natuurlijk nergens op. Juist Linux heeft op geluidsgebied een fikse achterstand. De ellende met Alsa bezorgde velen nachtmerries.

Wat MP3 betreft en gapless.. dat is door beperkingen in de MP3 standaard feitelijk onmogelijk te realiseren.

lees o.a dit:http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Gapless_playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SED schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:17:
Wat MP3 betreft en gapless.. dat is door beperkingen in de MP3 standaard feitelijk onmogelijk te realiseren.

lees o.a dit:http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Gapless_playback
Ik wil nogmaals benadrukken dat het hier niet om losse MP3 bestanden gaat, dus het bestand is in feite gewoon gapless, alleen gaat de Logitech software dus niet correct om met de bijbehorende cue sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

SED schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:17:
@servies, je opmerking over windows slaat natuurlijk nergens op. Juist Linux heeft op geluidsgebied een fikse achterstand. De ellende met Alsa bezorgde velen nachtmerries.
Dat zou best kunnen ware het niet dat de squeezeboxserver helemaal geen audio afspeelt... Er zijn hooguit een aantal applicaties die worden gebruikt voor het converteren... maar met Alsa etc heb je helemaal niets te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:54:
[...]

Ik wil nogmaals benadrukken dat het hier niet om losse MP3 bestanden gaat, dus het bestand is in feite gewoon gapless, alleen gaat de Logitech software dus niet correct om met de bijbehorende cue sheet.
Het zou me helemaal niets verbazen als het uiteindelijk in de meegeleverde Perl interpreter of 1 van de Perl packages zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Deze werkt helaas niet meer op de nieuwste versie van het OS (DSM) van synology, maar nu zie ik dat je deze .spk file met 7zip kan openen en dat het grootste deel van dit bestand bestaat uit tekst (perl) bestanden. Is het mogelijk om de perl bestanden van versie 7.8.0 in deze .spk file te stoppen mbv 7zip? Of loop ik dan tegen problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:19
Hebben meer mensen er last van de de podcast van radio 1, 2 en 3 niet meer werken ?
Gebruik overigens Tunein op me UE-Smart Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Albert020 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:44:
Hebben meer mensen er last van de de podcast van radio 1, 2 en 3 niet meer werken ?
Gebruik overigens Tunein op me UE-Smart Radio
Dat is een ander systeem dan Squeezebox, ze staan los van elkaar... heeft dus niet zo heel veel nut om dat hier te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pfff... had mijn hele muziekcollectie van mijn QNAP TS-219P+ NAS gekopieerd naar de nieuwe TS-469 Pro. De laatste heeft echt nul komma nul problemen met het scannen van mijn collectie en ook het streamen gaat zonder problemen. Al was dat laatste met de oude NAS ook het geval.

Maar DTS CD's afspelen lukt me maar niet, telkens de bekende ruis wat iets weg heeft van pink noise. Albums opnieuw geript en wat al niet meer, maar lukte niet. Alle settings nagekeken en zelfs de Media Server opnieuw ingesleld. Druk ik tijdens het spelen per ongeluk op de volumeknop van de telefoon... muziek! Stond het volume op 99% en dan werkt het niet. Avondje stress voor niets :P

Twijfelde om mijn Squeezebox te vervangen voor iets van BlueSound, maar met de huidige NAS heb ik daar opeens een stuk minder behoefte aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Blij dat je nu tevreden bent. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen die niet tevreden zijn over Squeezebox gewoon draaien met een te lichte NAS. Ik ben toendertijd na een maandje proberen tot de conclusie gekomen dat ik het een heel mooi systeem vind, maar dat m'n NAS echt te traag is. Nadat ik een fatsoenlijke had gekocht heb ik daar nooit spijt van gehad; het draait simpelweg altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Logitech krabbelt toch wat terug.
De UE Smart Radio is vanaf nu ook eenvoudig via het menu om te schakelen naar het Squeezebox systeem.
Heel goed nieuws.

http://www.uesmartradio.com/public/migration

[ Voor 13% gewijzigd door johtem op 26-06-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:15

Ethirty

Who...me?

Dat is eindelijk weer eens wat goed nieuws van Logitech. Als ze dan ook weer een Classic of Touch op de markt brengen kan ik eindelijk eens mijn oude Squeezebox v2 vervangen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hmm, ben benieuwd wat hier dan weer de bedoeling van moet zijn. Eerst jagen ze hun trouwe fans tegen zich in het harnas, waarvan een groot deel de definitieve ondergang niet heeft afgewacht en op alternatieven is overgestapt. Ondertussen komt door het gebrek aan echt goede producten (verbeterde Duet, vernieuwde Touch) in de UE-lijn ook dat concept niet van de grond.

En nu proberen ze weer terug te gaan, terwijl UE-kopers ongetwijfeld niet op het "ingewikkelde" LMS gaan overstappen en de meeste Squeezebox gebruikers niet op een Radio zitten te wachten...

Dus de vraag is, voor wie doen ze het nog?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ze blijkbaar toch nog een toekomst in LMS zien, maar ben dan wel benieuwd of ze dan ook nog echt met een serieuze opvolger voor de Touch gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb een aantal maanden geleden mijn Squeezebox Radio bijgewerkt naar UE Smart Radio
Nu wil ik weer terug naar Squeeze heb het volgende geprobeerd:

1. Schakel de Squeezebox
2. Houd de knop << (REW) op de Squeezebox terwijl U deze op (niet de "pijl naar rechts" knop, de knop "rewind")
3. De Squeezebox begint nu met de vorige firmware, maar je moet aan de volgende stappen te doen om het plakken op die manier.
4. Selecteer een software-update te maken in Instellingen / Geavanceerd / menu Software-update (Might eenvoudiger manier om dit te doen, maar ik heb ontdekt dat een software-update de firmware stok zal de volgende keer dat je het apparaat opnieuw opstarten)
5. Na de software-update, doe een factory reset in Instellingen / Geavanceerd / Restore menu Fabrieksinstellingen

Na dit alles gedaan te hebben blijft gewoon de UE Smart Radio software er op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HvB83 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:45:
Hmm, ben benieuwd wat hier dan weer de bedoeling van moet zijn. Eerst jagen ze hun trouwe fans tegen zich in het harnas, waarvan een groot deel de definitieve ondergang niet heeft afgewacht en op alternatieven is overgestapt. Ondertussen komt door het gebrek aan echt goede producten (verbeterde Duet, vernieuwde Touch) in de UE-lijn ook dat concept niet van de grond.

En nu proberen ze weer terug te gaan, terwijl UE-kopers ongetwijfeld niet op het "ingewikkelde" LMS gaan overstappen en de meeste Squeezebox gebruikers niet op een Radio zitten te wachten...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ze blijkbaar toch nog een toekomst in LMS zien, maar ben dan wel benieuwd of ze dan ook nog echt met een serieuze opvolger voor de Touch gaan komen...
Goede vraag. Ik vermoed dat de sales tegenvallen en dat veel audiofielen aan het overstappen zijn naar iets als Sonos. Veel mensen hebben veel tijd en geld in het Squeezebox platform gestoken en er was genoeg kritiek op internet over Logitech's koerswijziging. Die Radio is natuurlijk geen echt alternatief als je een beetje voor kwaliteit gaat, er zit geeneens een line-out of S/PDIF aansluiting op :/

Stiekem hoop ik dat ze beide wegen opnieuw gaan bewandelen. Zolang mijn Squeezebox nog werkt (knock on wood) blijf ik lekker LMS draaien, maar anders moet ik ook op zoek naar alternatieven.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
HvB83 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:45:

Ik weet niet of squeezebox gebruikers niet op een radio zitten te wachten. In de huiskamer heb ik een Touch, en op m'n slaapkamer en zolderkamer staat een Radio. Juist voor dat soort 'bij-ruimtes' vind ik dat ding prettig. Ben ik ieder geval blij dat wanneer een van mijn radio's de geest geeft ik een Smart Radio kan kopen en dan gewoon kan gebruiken in mijn squeezebox netwerk zonder allerlei firmware trucen uit te halen.
De Radio is het enige apparaat waarop ze dat aanbieden omdat de Touch, Boom, Duet niet meer geproduceerd worden. Maar opvolgers daarvoor zouden zeer welkom zijn.
Volg ook met veel interesse het CommunitySqueeze projekt op het Slimdevices forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
Hopelijk houdt dit ook in dat MySB.com voorlopig langer in de lucht zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
johtem schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:03:
[...]

Ik weet niet of squeezebox gebruikers niet op een radio zitten te wachten. In de huiskamer heb ik een Touch, en op m'n slaapkamer en zolderkamer staat een Radio. Juist voor dat soort 'bij-ruimtes' vind ik dat ding prettig.
Klopt, zo heb ik het ook. Een Touch in de woonkamer, Receivers in de badkamer, keuken en garage en Radio's in een aantal andere ruimtes.

Maar juist de combinatie is de kracht. Een audiofiel kiest geen Radio voor z'n hoofdverblijf en een losse Radio heeft voor iemand die nog een keuze voor een platform moet maken waarschijnlijk niet de voorkeur. De kracht van Squeezebox zat (en concurrenten hebben dat nog steeds) in de combinatie van de hele productlijn.

De enige manier waarop ze bij de vroegere Squeezebox-eigenaren geloofwaardig blijven is door het assortiment uit te breiden. Immers, Radio's kan je dan misschien nu weer kopen, maar een vervanger voor als je Touch kapot gaat is er nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
De laatste stap om EU geschikt te maken voor SB zal idd voornamelijk bedoeld en interessant zijn voor de huidige gebruikers.
Ik heb gelukkig nog een spare Touch gekocht vlak voordat de prijzen omhoog schoten en ze uitverkocht raakten.
Als je kijkt op Marktplaats, daar wisselen een 2e hands Touch (tegen nieuwprijs) en ook de oudere Classics nog altijd als warme broodjes. Ze worden regelmatig van de hand gedaan, maar een nieuwe eigenaar is vlot gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
johtem schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:23:
Logitech krabbelt toch wat terug.
De UE Smart Radio is vanaf nu ook eenvoudig via het menu om te schakelen naar het Squeezebox systeem.
Heel goed nieuws.

http://www.uesmartradio.com/public/migration
Dit stukje snap ik dan weer niet:
You may not want to update if:
- You have or plan to buy additional UE Smart Radios. While Smart Radios and Squeezebox can co-exist on the same home network, they can not sync nor share their favorites and music service IDs.
In dat geval verander je de extra gekochte UE Smart Radio's toch ook naar Squeezebox en kunnen ze weer prima syncen? Of begrijp ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
Ja, dat begrijp je helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14
Dus een UE Smart Radio is qua hardware gelijkwaardig aan de oude SqueezeBox Radio en qua firmware en functionaliteit ook gelijk te trekken?

Dan is het aantrekkelijk om te zien of er nog UE Smart Radio's gedumpt gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Rukapul schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:27:
Dus een UE Smart Radio is qua hardware gelijkwaardig aan de oude SqueezeBox Radio en qua firmware en functionaliteit ook gelijk te trekken?

Dan is het aantrekkelijk om te zien of er nog UE Smart Radio's gedumpt gaan worden :)
De UE Smart Radio heeft sowieso als extra dat de batterij er wel al bijzit als je hem koopt, wat bij de Squeezebox Radio niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het is me toch gelukt mijn Squeezebox Radio weer goed te krijgen met originele software van Logitech.
Nu maakt hij weer verbinding via de Squeezebox server en kan weer gebruik maken mijn toepassingen.
Alleen werkt nog steeds de podcast van radio1 en radio2 niet meer, krijg de melding ( 403 forbidden ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een Touch en een Radio, beide op wifi. Al mijn lokale bestanden spelen hier prima op af (mp3, flac, etc.)

Nu heb ik Triodes 3rd party Spotify geinstalleerd omdat die het beste zou zijn voor Spotify.

Helaas speelt dat via wifi echt belabberd af. Mijn Touch zit vlakbij ethernet, en als ik hem als test daarop aansluit werkt het wel goed! De Radio blijft echter continu bufferen en slaat hele stukken muziek over. Ik heb daar ook geen bedraad netwerk in de buurt.

Via allerlei forumtopics kom ik erachter dat de stream als FLAC wordt doorgestuurd met extra hoge bitrate (dat laatste gok ik, omdat lokale flac goed werkt over wifi). Kan ik hem ergens instellen dat hij alles als bv. 320 kbps-mp3 verstuurt? Dat verschil hoor ik toch niet, en moet qua bandbreedte lukken. De algemene instelling dat hij maximaal 320 kbps gebruikt, helpt niet, omdat de Spotify-plugin dat blijkbaar omzeilt en een eigen stream maakt. Ik kan er alleen geen instelling voor vinden. :s

Thanks voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
De plugin zelf ben ik niet mee bekend. Maar bedoel je nu dat je een Flac binnenkrijgt via spotify? Lijkt mij vreemd.
Je kunt op je Toch of Radio zien wat voor stream er wordt aangeboden en met welke bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb je al in de settings van de plugin zelf gekeken? Hier werkt hij vlekkeloos via de wifi op 320kbps (5 meter van het accesspoint)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:28
Ben sinds kort in het bezit van een Squeezebox Duet, alleen heb ik 'm nog niet werkend gekregen omdat ik 'm niet verbonden krijg met LMS op m'n server of laptop. Installatie verloopt elke keer vlekkeloos en hij maakt gewoon keurig verbinding met m'n router. Op een gegeven moment gaat hij "Zoeken naar muzieksystemen" en dit blijft gewoon eindeloos doorgaan.

- Ze zitten beide in ieder geval op dezelfde IP range (192.168.1.x)
- Firewall is uitgeschakeld
- Zowel de receiver als LMS zijn ingelogd met dezelfde account

Iemand nog andere ideeën, aangezien ik nu toch wel op het punt dat ding uit het raam te gooien 8)7 aangezien hij tot nu toe alleen maar frustraties heeft opgeleverd :P.

ps: enige wat ik wil doen is muziek luisteren vanaf m'n server/laptop (internetradio en al die onzin is niet nodig :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hoe configureer je hem; met een Controller of middels dat perl-script? Heb je al een volledige reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik configureer 'm middels de Controller, volledige reset heb ik meerdere keren gedaan. Ook een router reset gedaan en een nieuwe Logitech account aangemaakt, maar allemaal zonder succes :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Jolly, heb je al geprobeerd vanuit de serversoftware je duet te binden aan de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Uhm..hoe doe ik dat precies? M'n server draait WHS 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Heb je de knop op de Squeezebox al een keer een paar seconden ingedrukt totdat hij rood knippert? Daarna opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ga naar de pagina van de squeezebox server en zoek daar de duet op ( rechtsboven ergens even uit mijn hoofd, zit nu niet bij de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
De Duet is wat dat betreft de onduidelijkste SB. Ik ga komende week weer eentje resetten die ook niet meer wil connecten met de server, ik zal m'n stappen beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Had eerder ook altijd problemen met mijn Duet als de stroom eraf was geweest. Was het apparaat helemaal de weg kwijt. Maar sinds ik de Duet een vast IP heb gegeven (via een DHCP reservering!) werkt het uitstekend.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

logitec media server. ( Ipnummer van je WHS server xxx.xxx.xxx.xxx:9001 erachter
rechstboven: muzieksysteem kiezen.
In het daar getoonde rijtje hoort je duet bij te staan.
Aanklikken en binden aan de server.

Als de Duet daar niet zichtbaar is dan is er iets mis met bijv IP nummer of gateway van de Duet. Een vast nummer toekennen helpt dan wel eens.
http://forums.slimdevices...tatic-IP-address-for-Duet

Kun je de Duet trouwens wel verbinden met Mysb? (mysqueezebox.com)

[ Voor 6% gewijzigd door SED op 04-08-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het gebruik van Squeezeconfig voor Android is een prima vervanger voor de vreselijk trage interface van de Duet controller. Heb al een tijdje dat als ik de router een powercycle moet geven ik m'n Squeezebox helemaal opnieuw moet instellen en dat is met de Duet-controller echt een ramp(lees traag). Squeezeconfig heeft dat perfect opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56
@mad-dog

Waar kun je Squeezeconfig halen ?, ik zie hem niet in de playstore.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Klein_Kipje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:26:
@mad-dog

Waar kun je Squeezeconfig halen ?, ik zie hem niet in de playstore.
Klopt, heb em even voor je beschikbaar gemaakt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56
thks

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Vergeet niet om de knop op de receiver even 2 seconden ingedrukt te houden, zodat deze in config-mode komt. Daarnaast niet vergeten een UTP-kabel aan te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sinds kort woon ik samen en ik heb nu alle muziek van mijn vriendin ook toegevoegd aan de Squeezebox server. Nu heeft zij heel veel bestanden gekocht op Itunes en of in het programma omgezet en zitten daar dus nogal veel m4a-files tussen. En daar gaat wat fout. Ten eerste hoor je af en toe een tik tussen de muziek door. Ten tweede stopt een nummer na een paar minuten met spelen.

Voor alle duidelijkheid: ik zit nog op Squeezebox server 7.5 omdat die goed werkt op mijn WHS1 server. Als speler heb ik een SB3 (classic). Ik heb her en der al wat gezocht en de goede oplossing (behalve alles omzetten.....) heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 11-08-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik overweeg een Squeezebox radio of Smart radio te kopen (nieuw of 2e hands). Eigenlijk vooral als internetradio, voor in de keuken om KX radio en andere zenders te luisteren. De extra mogelijken om met de media server de eigen muziek af te kunnen spelen is een leuke extra, die ik later ga gebruiken als ik een Nas heb gekocht.

Wat ik me afvroeg: zijn de speakers in het nieuwe model gelijk aan het oude model, is de geluidskwaliteit gelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door musicfreak op 17-11-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
De radio en de smartradio zijn eigenlijk hetzelfde. Je kan een 'oude' radio 'upgraden' naar de smartradio, maar ook andersom. Ik heb bij ons in de keuken een UE SmartRadio staan waar je ergens diep in een menu de oude software er op kan zetten zodat die weer met de LMS werkt. Hij boot dan ook weer vrolijk met het oude logo. Het enige verschil is dat de UE SmartRadio standaard met het battery pack komt en de oude radio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ok, helder. Kan je dat extra Battery pack in de 'oude' versie ook in het apparaat opbergen of hangt dat een beetje aan het apparaat te bungelen? Op zich wel handig dat er nu een batterij inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 05:09
Oke, dus als ik het goed begrijp kan ik dus gerust een Logitech UE Smart Radio kopen en deze downgraden om hem compitabel te maken met mijn DS412+ ?

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste