Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 13:57
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:58:
Hier staat de firmware: http://update.slimdevices....0/baby_10.0.0_r16943.bin . Die link is geloof ik gewoon niet goed ingevoerd, aangezien het laatste deel van de link wel klopt.

Je kan geloof ik met de nieuwe firmware nog wel muziek afspelen via je pc, hiervoor heb je echter nieuwe software nodig: http://www.uesmartradio.com/download

Volgensmij was het ook zo dat je internetverbinding online moet zijn bij deze nieuwe versie, zelfs als je lokale muziek af wil spelen via de bovenstaande software. Hierover staat meer op het forum van slimdevices. ( http://forums.slimdevices...rade-SB-Radio-to-UE-Radio )

Je moet voor de upgrade wel SSH inschakelen via de geadvanceerde instellingen van de SB Radio.
Heb winSCP geïnstalleerd op pc snel niet hoe ik de nieuwe firmware in de SB Radio kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25

SED

de radiozenders via mijn eigen squeezeboxserver werken in ieder geval gewoon gisteren en vandaag.

Mysqueezebox ligt er inderdaad nog steeds uit. Iemand met voldoende power en bandbreedte die zijn server openzet?

als je wilt experimeteren met de nieuwe 10 versie dan zijn hier de nightlys: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=10.0

[ Voor 24% gewijzigd door SED op 03-11-2012 11:50 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 21:03
@Albert020:

Als je SSH hebt ingeschakeld op de SB radio (de firmware werkt niet op andere SB modellen), kan je WinSCP openen, selecteer je het protocol SCP, typ je het ip-adres van je SB radio in (deze krijg je te zien als je SSH inschakeld). De poort laat je op de standaardwaarde (22 geloof ik)

Het standaard gebruikersaccount is "root". Standaard wachtwoord is "1234". Als je bent ingelogd kopiieer je het .bin bestand naar de map /dev op de SB radio.

Als je dit gedaan hebt sluit je Winscp af. Daarna gebruik je PuTTY ( http://portableapps.com/apps/internet/putty_portable ) . Om via SSH in te loggen op je SB radio. Zelfde IP adres als je eerst gebruikt hebt. Wederom dezelfde inloggegevens.

Let op: Als je het wachtwoord invoert verplaatst de cursor niet, dit is normaal. Gewoon 1234 intypen, en op enter drukken.

Je voert dan in de terminal de codes in die op het forum van slimdevices staan:

cd /media
ln -s /dev/baby_10.0.0_r16943.bin baby_10.0.0_r16943.bin

Als je dit gedaan hebt, kan je als het goed is de update (10.0.0) terugvinden in het software update menu, bij geadvanceerde instellingen, en kan je de softwareupdate via de SB radio zelf uitvoeren.

Het upgraden is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:51:
@Albert020:

Als je SSH hebt ingeschakeld op de SB radio (de firmware werkt niet op andere SB modellen), kan je WinSCP openen, selecteer je het protocol SCP, typ je het ip-adres van je SB radio in (deze krijg je te zien als je SSH inschakeld). De poort laat je op de standaardwaarde (22 geloof ik)

Het standaard gebruikersaccount is "root". Standaard wachtwoord is "1234". Als je bent ingelogd kopiieer je het .bin bestand naar de map /dev op de SB radio.

Als je dit gedaan hebt sluit je Winscp af. Daarna gebruik je PuTTY ( http://portableapps.com/apps/internet/putty_portable ) . Om via SSH in te loggen op je SB radio. Zelfde IP adres als je eerst gebruikt hebt. Wederom dezelfde inloggegevens.

Let op: Als je het wachtwoord invoert verplaatst de cursor niet, dit is normaal. Gewoon 1234 intypen, en op enter drukken.

Je voert dan in de terminal de codes in die op het forum van slimdevices staan:

cd /media

Als je dit gedaan hebt, kan je als het goed is de update (10.0.0) terugvinden in het software update menu, bij geadvanceerde instellingen, en kan je de softwareupdate via de SB radio zelf uitvoeren.

Het upgraden is op eigen risico.
De update staat nu bij software update menu in de SB Radio maar als ik hem installeer gaat ie eerst downloaden tot 100% dan installeren en krijg dan de melding dat de installatie mislukt is... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:01:
[...]

De update staat nu bij software update menu in de SB Radio maar als ik hem installeer gaat ie eerst downloaden tot 100% dan installeren en krijg dan de melding dat de installatie mislukt is... ?
Volgensmij waren er meer mensen op het forum met dit probleem. Je zou kunnen proberen eerst een factory reset uit te voeren, en dan proberen de update uit te voeren. (Factory reset kan via het menu "geadvanceerde instellingen", maar ook door bij het opstarten de "more" toets ingedrukt te houden, totdat er een melding komt dat de standaardinstellingen hersteld worden.)

Na een factory reset staat het .bin bestand geloof ik niet meer op de SB radio, dus dan moet je de stappen uit de vorige post opnieuw uitvoeren.

Ik had mijn SB radio, nadat de verbinding met mysqeezebox.com mislukte, ook hersteld naar factory defaults, dus misschien helpt dit.

Als dit het probleem niet oplost, zou je het forum van slimdevices moeten doorzoeken, want bij mij werkte de update meteen de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:05:
[...]

Volgensmij waren er meer mensen op het forum met dit probleem. Je zou kunnen proberen eerst een factory reset uit te voeren, en dan proberen de update uit te voeren. (Factory reset kan via het menu "geadvanceerde instellingen", maar ook door bij het opstarten de "more" toets ingedrukt te houden, totdat er een melding komt dat de standaardinstellingen hersteld worden.)

Na een factory reset staat het .bin bestand geloof ik niet meer op de SB radio, dus dan moet je de stappen uit de vorige post opnieuw uitvoeren.

Ik had mijn SB radio, nadat de verbinding met mysqeezebox.com mislukte, ook hersteld naar factory defaults, dus misschien helpt dit.

Als dit het probleem niet oplost, zou je het forum van slimdevices moeten doorzoeken, want bij mij werkte de update meteen de eerste keer.
Ga ik straks even proberen, ik heb hem overigens niet in dev gezet maar in media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:12:
[...]

Ga ik straks even proberen, ik heb hem overigens niet in dev gezet maar in media.
Idd, andere mensen hadden dit probleem, als ze het in media zetten. Waarschijnlijk blijft er dan te weinig ruimte over op die partitie voor de update (de /dev folder staat blijkbaar op een andere partitie).

Gewoon het bestand in de /dev folder plaatsen, en vervolgens via ssh de codes uitvoeren, om hem naar de /media folder toe te linken. Werkte prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:14:
[...]

Idd, andere mensen hadden dit probleem, als ze het in media zetten. Waarschijnlijk blijft er dan te weinig ruimte over op die partitie voor de update (de /dev folder staat blijkbaar op een andere partitie).

Gewoon het bestand in de /dev folder plaatsen, en vervolgens via ssh de codes uitvoeren, om hem naar de /media folder toe te linken. Werkte prima voor mij.
Dat gaat bij mij mis, als ik ingelogt ben in SSH via PuTTy
typ ik :

cd /media

dan kan die het pad: ln -s /dev/baby_10.0.0_r16943.bin baby_10.0.0_r16943.bin niet vinden !

*** edit ***

Na cd /media moet toch een ecnter gegeven worden, of moet alles wat daarna komt er aan vast ?

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:28:
[...]

Dat gaat bij mij mis, als ik ingelogt ben in SSH via PuTTy
typ ik :

cd /media

dan kan die het pad: ln -s /dev/baby_10.0.0_r16943.bin baby_10.0.0_r16943.bin niet vinden !
Weet je zeker dat je het .bin bestand in de /dev folder hebt geplaatst (verivieer of /dev/baby_10.0.0_r16943.bin echt bestaat, via winscp)? Kijk ook even of je de bestandsnaam goed hebt. Als je het eerder geuploade bestand nog in de /media folder hebt staan, verwijder deze dan.

Edit: Na cd /media idd eerst enter. Met dit command wijzig je de current directory waar in in werkt naar /media. Met het tweede command plaats je een link naar het .bin bestand dat je in de /dev map hebt gezet, in de /media map.

Als je de SB opnieuw op hebt gestart, moet je ook opnieuw SSH verbinding maken. Als je het SSH scherm nog de hele tijd open had staan, maak dan even opnieuw verbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door tbro op 03-11-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:30:
[...]

Weet je zeker dat je het .bin bestand in de /dev folder hebt geplaatst (verivieer of /dev/baby_10.0.0_r16943.bin echt bestaat, via winscp)? Kijk ook even of je de bestandsnaam goed hebt. Als je het eerder geuploade bestand nog in de /media folder hebt staan, verwijder deze dan.

Edit: Na cd /media idd eerst enter. Met dit command wijzig je de current directory waar in in werkt naar /media. Met het tweede command plaats je een link naar het .bin bestand dat je in de /dev map hebt gezet, in de /media map.

Als je de SB opnieuw op hebt gestart, moet je ook opnieuw SSH verbinding maken. Als je het SSH scherm nog de hele tijd open had staan, maak dan even opnieuw verbinding.
Ja hij staat nu in dev maar krijg in PuTTy

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/148027/En0MqlmYGL6T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:43:
[...]

Ja hij staat nu in dev maar krijg in PuTTy

[afbeelding]
het command is ln, met een kleine L, zo te zien gebruik jij een I. Ook staat er alleen -, ipv -s. Let erop dat de commands exact overgenomen zijn, zonder fouten.

Volgensmij kan je de commands gewoon rechtstreeks plakken in de terminal. Hierdoor voorkom je typfouten.

Gebruik jij trouwens wel een SB radio, en niet een ander device uit de SB serie?. Er staat namelijk dat je de knop Add moet inhouden tijdens opstarten voor een factory reset, terwijl dat bij een SB radio de more knop is. (kan ook een foutje zijn natuurlijk)

[ Voor 42% gewijzigd door tbro op 03-11-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:44:
[...]

het command is ln, met een kleine L, zo te zien gebruik jij een I. Ook staat er alleen -, ipv -s. Let erop dat de commands exact overgenomen zijn, zonder fouten.

Volgensmij kan je de commands gewoon rechtstreeks plakken in de terminal. Hierdoor voorkom je typfouten.

Gebruik jij trouwens wel een SB radio, en niet een ander device uit de SB serie?. Er staat namelijk dat je de knop Add moet inhouden tijdens opstarten voor een factory reset, terwijl dat bij een SB radio de more knop is. (kan ook een foutje zijn natuurlijk)
Dat was het, het is gelukt, bedankt voor je hulp man d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:57:
[...]

Dat was het, het is gelukt, bedankt voor je hulp man d:)b
Mooi man! En je moet mij niet bedanken, maar die lui bij slimdevices.

Je moet, als je weer je radio op een account wil aansluiten, nu wel een account aanmaken op de site uesmartradio.com , en daar moet je ook de software vandaan halen. (indien je deze features wil gebruiken natuurlijk) Natuulijk kan je gewoon gebruik maken van de handleiding voor de ue smart radio vanaf nu: http://www.logitech.com/a...dio-quick-start-guide.pdf

Het lijkt me ook dat logitech die site beter, en langer online zal houden, omdat deze site voor de nieuwe productserie is.

[ Voor 3% gewijzigd door tbro op 03-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:00:
[...]

Mooi man! En je moet mij niet bedanken, maar die lui bij slimdevices.

Je moet, als je weer je radio op een account wil aansluiten, nu wel een account aanmaken op de site uesmartradio.com , en daar moet je ook de software vandaan halen. (indien je deze features wil gebruiken natuurlijk) Natuulijk kan je gewoon gebruik maken van de handleiding voor de ue smart radio vanaf nu: http://www.logitech.com/a...dio-quick-start-guide.pdf

Het lijkt me ook dat logitech die site beter, en langer online zal houden, omdat deze site voor de nieuwe productserie is.
Ga ik straks even doen, moet nu eerst naar de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 09:00
Mijn Boom is nu wel weer verbonden met Mysqueezebox.com. Vraag me af voor hoelang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Moet wel zeggen dat die nieuwe firmware van UE Smartradio lekker snel en goed werk op de SB Radio ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
Mmm, slechte zaak dat Mysqueezebox.com gedoe. Als Logitech die oude site niet eens lekker in de lucht weet te houden terwijl de hardware nog steeds gewoon verkocht wordt geeft me dat weinig vertrouwen dat het zoveel beter wordt met hun nieuwe site en hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb mijn squeezebox ook geupdate naar UE Smart Radio 10.0.0. Wat ik opmerk is dat al mijn streams nu 64kb CBR zijn ipv bv de 192mp3 van 3FM.

Was dit al bij de oude Squeezebox Radio, of heb ik me sterk vergist dat een hogere stream mogelijk was? Ik heb dit gemerkt omdat ik "compressie ruis" hoorde bij mijn favo liedjes op de radio.

Ik kan ook nergens vinden hoe ik mijn eigen stream url kan invoeren. Als alternatief heb ik op TuneIn site geregistreerd en daar mijn radio streams toegevoegd in hoge kwaliteit. Maar dan krijg ik op mijn Smart Radio nog steeds de 64kb CBR stream. :/

Verder is die nieuwe Smart Radio Android app, ook vlot! Best fijn, jammer dat er geen uit knop zit. Moet ik alsnog naar het apparaat toelopen }:O

[ Voor 20% gewijzigd door ReseT op 05-11-2012 13:44 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Je kan tijdens het afspelen van een stream, 1x de ronde knop indrukken, en dan "opties voor tunein radio" aanklikken, vervolgens onderaan klikken op "Kies stream".

Ik heb bij de nieuwe firmware bij 3FM gewoon te kiezen uit 96 en 192kb/s. Kijk dus even of je niet nog een apparte "3FM" in de lijst met stations kan vinden. Ik heb hem gewoon opgezocht via "lokale radio", en dus niet ingetypt bij zoeken ofzo.

Als je je stream hebt gewijzigd (dus anders dan de standaardstream) moet je wel even, als je hem achter een nummerknop wil hebben, deze knop opnieuw inhouden, om hem toe te voegen. Volgensmij wordt namelijk niet automatisch de nieuwe stream toegewezen aan de snelkoppeling, wanneer je voor een andere stream van hetzelfde station kiest.

- Nog enkele opmerkingen over de nieuwe firmware -

Zoals al gezegd is kan je bij de nieuwe firmware geen apparte urls invoeren.

Podcasts zijn gewoon terug te vinden bij 'live radio', en worden aangeboden via tunein radio. Je hebt dus alleen de podcasts van Tunein radio beschikbaar. Als je vaak naar podcasts luistert, is het dus handig om voor upgraden te kijken of Tunein radio deze podcasts aanbied ( http://tunein.com/ ). Een apparte podcasts app is er dus niet meer.

Je hoeft standaard geen account aan te maken. Als je echter gebruik wil maken van apps etc., moet je via de site uesmartradio.com een account aanmaken.

Voor geadvanceerde gebruikers: Wil je weer SSH inschakelen, dan kan je in het gewone instellingen menu (dus het menu waar je rechtstreeks komt vanuit het hoofdmenu) de knoppen Home en Forward (>>) tegelijk inhouden. Hierdoor verschijnt er onderin een ontwikkelaarmenu, met de geadvanceerdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Kan iemand bevestigingen dat in de nieuwe UE Music Library v10.0.1 software (vervanger Logitech Media Server?) de CLI nog te gebruiken is? Kortom dat je via poort 9090 de Squeezebox-en kan uitlezen en aansturen?

Mijn hele muziek stuk qua domotica heb ik hierop gebouwd (wekker uitlezen om licht aan te doen 's morgens en met Siri vragen om een album te spelen) en het zou echt jammer zijn als ik ga upgraden en dit werkt niet meer.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:01

servies

Veni Vidi Servici

@mindfreaker: Wat ik er van begrepen heb is dat dat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Dat is jammer zeg. Dan moet ik maar snel zoeken of ik de laatste installatie van LMS nog heb en deze goed bewaren.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Joepv schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:45:
Dat is jammer zeg. Dan moet ik maar snel zoeken of ik de laatste installatie van LMS nog heb en deze goed bewaren.
http://www.mysqueezebox.com/download . Ik denk dat deze nog wel een tijdje beschikbaar zal blijven op de site. Anders hier wel: http://downloads.slimdevices.com/

[ Voor 6% gewijzigd door tbro op 05-11-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zojuist ook handmatig geupdate naar de UE versie op mijn Radio. Heb zelf geen eigen server draaien, en via die nieuwe http://www.uesmartradio.com website kon ik makkelijk weer mijn spotify instellen.

Ook gelijk weer de favorites ingesteld, zodat vriendinlief makkelijk met de "1 button" weer slam-fm heeft

Vraag me trouwens af hoe die website bij de registratie (op de laptop) mijn Radio al wist te vinden....

Overigens idd erg irritant dat de Android app geen "uit knop" heeft! Wie heeft dat nu dan weer verzonnen.
En ook nog geen Chrome extensie om hem te bedienen vanaf de laptop :-(

[ Voor 31% gewijzigd door TripleQ op 05-11-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoop overigens wel dat er binnenkort een goede Podcast app uitkomt voor de UE versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
tbro schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:42:
Je kan tijdens het afspelen van een stream, 1x de ronde knop indrukken, en dan "opties voor tunein radio" aanklikken, vervolgens onderaan klikken op "Kies stream".

Ik heb bij de nieuwe firmware bij 3FM gewoon te kiezen uit 96 en 192kb/s. Kijk dus even of je niet nog een apparte "3FM" in de lijst met stations kan vinden. Ik heb hem gewoon opgezocht via "lokale radio", en dus niet ingetypt bij zoeken ofzo.

Als je je stream hebt gewijzigd (dus anders dan de standaardstream) moet je wel even, als je hem achter een nummerknop wil hebben, deze knop opnieuw inhouden, om hem toe te voegen. Volgensmij wordt namelijk niet automatisch de nieuwe stream toegewezen aan de snelkoppeling, wanneer je voor een andere stream van hetzelfde station kiest.

- Nog enkele opmerkingen over de nieuwe firmware -

Zoals al gezegd is kan je bij de nieuwe firmware geen apparte urls invoeren.

[...]
Bedankt voor je tip! Het werkt met die "streams kiezen". Verder nog een opmerking dat je daarna nog even op de preset save moet drukken, want onthouden doet die volgens mij niet goed. :)

Overigens heb ik (weet niet of anderen hier ookv an weten) via een omweg gevonden hoe je custom urls kan toevoegen:

- Maak een account aan bij TuneIn.
- Ga naar "Favorieten" tabblad.
- Rechts midden, naast "new folder" staat "add custom url" met een *.pls extensie.
- Even 10 min wachten.

-ondertussen maak je account aan bij uesmartradio.com.
-"Muziekservices" > "Mijn Muziekservices" > "tunein radio" > login met je TuneIn account details.

- Ga naar je Squeezebox Smart Radio en dan TuneIn Live Radio > my presets (zie je alleen als je ingelogd ben in TuneIn via UE smartradio.com) > daar zou dan je url moeten staan.
:P

edit:
nav de posts hieronder wat extra stappen toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door ReseT op 06-11-2012 10:23 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ReseT schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor je tip! Het werkt met die "streams kiezen". Verder nog een opmerking dat je daarna nog even op de preset save moet drukken, want onthouden doet die volgens mij niet goed. :)

Overigens heb ik (weet niet of anderen hier ookv an weten) via een omweg gevonden hoe je custom urls kan toevoegen:

- Maak een account aan bij TuneIn.
- Ga naar "Favorieten" tabblad.
- Rechts midden, naast "new folder" staat "add custom url" met een *.pls extensie.
- Even 10 min wachten.
- Ga naar je Squeezebox Smart Radio en dan TuneIn Live Radio > my presets > daar zou dan je url moeten staan.
:P
Ik zie bij mijn Smart Radio in TuneIn Live Radio geen my presets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
Albert020 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:02:
[...]

Ik zie bij mijn Smart Radio in TuneIn Live Radio geen my presets ?
Ik zie op de site uesmartradio.com , dat je bij "Muziekservices", op "Mijn Muziekservices" moet klikken. Vervolgens klik je op "tunein radio". Dan kan je geloof ik inloggen met je tuninradio account. Als je dus op de site van tunein een account aangemaakt hebt, log je in met die accountnaam en password. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar dit lijkt me het meest logisch, omdat je natuurlijk eerst aan moet geven wat jou account is op tuninradio, voordat de smart radio je presets op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tbro schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:22:
[...]

Ik zie op de site uesmartradio.com , dat je bij "Muziekservices", op "Mijn Muziekservices" moet klikken. Vervolgens klik je op "tunein radio". Dan kan je geloof ik inloggen met je tuninradio account. Als je dus op de site van tunein een account aangemaakt hebt, log je in met die accountnaam en password. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar dit lijkt me het meest logisch, omdat je natuurlijk eerst aan moet geven wat jou account is op tuninradio, voordat de smart radio je presets op kan halen.
Klopt, heb me nu aangemeld perfect,
kan nu al mijn podcast toevoegen die ik normaal niet kon vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 06-11-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
tbro schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:22:
[...]

Ja dit klopt. Ik ging er in mijn eigen situatie al van uit dat iedereen een UE smart account had en nog eens ingelogd was met zijn/haar TuneIn account.

Ik heb nog even, nav je post, de stappen aangepast.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Joepv schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:45:
Hier is nog steeds ontwikkeling: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php
de 10 versie is de UE versie.
ikzelf gebruik de laatste 7.8 versie en die werkt prima.

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 10-11-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

De UE firmware is voor mij geen optie omdat ik 3 verschillende squeezeboxen heb.
Het ging een paar dagen goed met mysqueezebox.com, maar vandaag was het weer huilen met de pet op.
En nog steeds geen melding van Logitech over de oorzaak. Hopelijk gaat die server (weer) stabiel worden binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Heb je niet de gelegenheid om zelf een server in de lucht te tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is juist altijd mijn bedoeling geweest met mijn Squeezeboxen dat ik verder niets aan hoef te hebben staan.
Dus gewoon mijn favoriete radiozenders luisteren via WiFi.

Maar mysqueezebox.com lijkt sinds gisteren weer goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
SED schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:31:
Heb je niet de gelegenheid om zelf een server in de lucht te tillen?
Dat helpt ook niet voor alles, heb zelf mijn eigen server, maar gebruik ook de Spotify app. Deze connect blijkbaar via mysqueezebox.com, daar switch mijn Radio dan naar toe en weg van mijn eigen LMS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
3rd Party Spotify plugin gebruiken en je bent ook daar vanaf. Werkt imo nog beter ook. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die vind ik persoonlijk juist wat minder dan de officiele, maar het is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

troftnom schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:57:
Die vind ik persoonlijk juist wat minder dan de officiele, maar het is een optie.
Dat is wel een heel bijzondere uitspraak. De triode versie lopt op alle terreinen om de Logitech versie heen. Meer opties, snellere keuze etc.

Waar zie jij voordelen tov de triode versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het icoontje. ;)
Integratie van de officiele app is beter. Maar eerlijk gezegd ben ik er met alle connectie problemen van de laatste tijd inmiddels ook wel klaar mee. Het werkt gewoon te slecht op het moment. Eigenlijk ook absurd dat de officiele app geen directe verbinding met Spotify kan maken maar een Logitech server nodig heeft om er te komen. Kan die "nieuwe' Squeezebox ook aan niemand aanraden als ze dit soort zaken op de ''oude" versie niet goed werkend houden.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Op dit moment heeft de europese site van "MySqueezebox.com" een storing. Er wordt gezocht naar een oplossing.

Murphy was an optimist

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

MySqueezebox.com werkt gelukkige hier alweer 20 minuten met i-net radio. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan vandaag de hele dag al geen verbinding maken met mysqueezebox.com.
Hebben anderen meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 09:00
Werkt hier gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik heb met een gedeelte van mijn spullen (boom en duet) ook geen verbinding, maar met de radio wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:38
vanochtend werkte het niet, maar nu lijkt ie het weer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

zelfde hier vanochtend.. deze site gaf aan dat het wel werkte maar geen verbinding te krijgen met boom en radio:

http://www.isitdownrightnow.com/mysqueezebox.com.html

zijn kennelijk wel storingen gemeld daar.

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 08-12-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi,

Ik heb dit topic snel eens doorzocht, maar vind niet meteen een antwoord op mijn vraag...

Wie gebruikt er deze combinatie ?
- Logitech Squeezebox Radio
- Synology Usb Station 2

Werkt dit ?

De Logitech Squeezebox Radio ondersteunt geen DLNA. Kan je dan via "network shares" aan je muziek geraken (op de Synology USB Station 2)

Of schaf ik me beter iets anders aan (dat wel DLNA ondersteunt en zeker met Synology Usb Station 2 werkt). Zo ja, suggesies zijn van harte welkom. (ik google ondertussen even verder)

Groetjes,
Gent32m

[ Voor 14% gewijzigd door Gent32m op 10-12-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:38
Ik ken de USB2 station niet, maar op Synologies in het algemeen is er een package voor LMS beschikbaar binnen DSM. Anders zou je kunnen proberen te streamen via DS audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Heb daarnet eens gezocht op de Synology website, blijkbaar is dit LMS package niet beschikbaar voor de Usb Station 2 (die heeft daarvoor ook te weinig geheugen, vrees ik). Om dit package te draaien (moest het beschikbaar zijn, wat het dus niet is).

Tja, ik heb mezelf een Synology Usb Station 2 gekocht. Zou deze graag verder gebruiken. Bestaat er nog iets anders dan zo een Squeezebox. Want ik denk dat dit apparaat al niet meer zal voldoen.

Gezien een PC dan dient aan te liggen om die server software van Logitech te draaien.
Wat ik maar onnozel vind.

Het was weer te mooi om waar te zijn... :|

Groetjes,
Gent32m

[ Voor 3% gewijzigd door Gent32m op 10-12-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

De USB 2 kan wel dlna server draaien. Zoek dus eens een goede dlna client om te testen of dat voldoet.
Met windows media player of XBMC kun je dan via je computer/laptop de zaak afspelen.
Voor android bijv mediahouse ( via bijv. een goedkope tablet met android 4.1 snel te testen)
voor dlna kijk bijv hier ( of google even)
http://www.avblog.nl/dlna-wat-het-is-en-wat-je-er-mee-kunt/

succes!

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 10-12-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Andere optie is de Synology Usb Station 2 te verkopen (product is nog maar een paar weken oud, dus ik kan hier waarschijnlijk wel nog een goede prijs voor krijgen)

Ik zou me dan deze NAS aanschaffen: Synology DS213+ (met één WD 2TB Red schijf).

Paar vragen / opmerkingen:
1) Als ik op de NAS de LMS package installeer, zal de Logitech Squeezebox Radio werken ?
2) Hoeveel liedjes kan die - volgens jullie ervaring - aan om te browsen ? (1.000, 2500, 5000 ?)
3) De NAS 213+ kan in slaapstand gaan met de schijven (10 watt), alsook met het systeem (3 watt). Wanneer wordt welke slaapstand actief (harde schrijven of systeem) ? Stel je dit via de DSM software in.
4) Als het systeem in slaapstand is, krijg je dit dan terug wakker via Wake On LAN ? (De squeezebox zend hiervoor WOL packages uit).
5) De Squeezebox Radio kan geen frequenties hoger dan 48kHz aan (dus liedjes dienen in dat formaat aangemaakt te worden).

Groetjes,
Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Gent32m schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:48:
Andere optie is de Synology Usb Station 2 te verkopen (product is nog maar een paar weken oud, dus ik kan hier waarschijnlijk wel nog een goede prijs voor krijgen)

Ik zou me dan deze NAS aanschaffen: Synology DS213+ (met één WD 2TB Red schijf).

Paar vragen / opmerkingen:
1) Als ik op de NAS de LMS package installeer, zal de Logitech Squeezebox Radio werken ?
2) Hoeveel liedjes kan die - volgens jullie ervaring - aan om te browsen ? (1.000, 2500, 5000 ?)
3) De NAS 213+ kan in slaapstand gaan met de schijven (10 watt), alsook met het systeem (3 watt). Wanneer wordt welke slaapstand actief (harde schrijven of systeem) ? Stel je dit via de DSM software in.
4) Als het systeem in slaapstand is, krijg je dit dan terug wakker via Wake On LAN ? (De squeezebox zend hiervoor WOL packages uit).
5) De Squeezebox Radio kan geen frequenties hoger dan 48kHz aan (dus liedjes dienen in dat formaat aangemaakt te worden).

Groetjes,
Gent32m
1) ja
2) ik weet niet hoe krachtig die NAS is, maar LMS is eigenlijk onbeperkt. Ik zelf heb een verzameling van 17000+ tracks. Ik weet dat er mensen zijn met verzamelingen van boven de 200000 tracks...
3+4) niet voldoende kennis van om dit te kunnen beantwoorden...
5) dat is de maximale sample frequentie die de Squeezebox Radio aankan, dat betekent niet dat ze in dat formaat aangemaakt moeten worden... standaard CD audio = 16bit 44.1kHz, maximale bit/samplerate wat de Squeezebox Radio aankan is 24bit 48kHz vziw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Ik probeer de Spotify plugin (2.2.9) van Triode werkend te krijgen op mijn Ubuntu machine met LMS 7.7.2 Alles lijkt te werken, behalve dat bij de self test de melding komt dat hij geen verbinding met de player kan krijgen. Dat zou een firewall issue moeten zijn. Maar ik heb geen firewall draaien op die Ubuntu bak en het is gewoon mijn interne netwerk. Google geeft aan dat veel meer mensen die issues hebben (gehad) maar ik kan nog geen oplossing vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Servies,

Bedankt voor de info.

Dat van die twee slaapstanden (harde schrijven - 10 watt versus systeem - 3 watt) vind ik niet veel info op het internet over terug. Als iemand met een DS213+ daar meer over weet, graag.

Groetjes,
Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slaapstanden kan je in DSM instellen in Configuratiescherm --> Power.
Specifieke Synology vragen kun je beter hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enige idee of de uesmartradio firmware ook te bedienen valt via het web?
op de oude mysquuezebox website kon je altijd zo'n 'controller' vinden waarmee je de radio kon bedienen. op http://uesmartradio.com zie ik alleen de optie om iphone/ipad/android control versies te downloaden, maar niet meer via het web.

Ik had zelfs altijd een mooie chrome plugin waarmee ik hem vanuit de statusbalk kon bedienen, maar die is er niet voor uessmartradio :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Eventjes een update....

Logitech heeft blijkbaar een nieuwe Squeezbox uitgebracht. Onder de naam: "Logitech UE Smart Radio".
Deze biedt geen ondersteuning voor LMS (op een Synology NAS).

Ik weet niet of Synology dit nog zal inbouwen ? Want ze hebben bij Logitech heel de structuur van hun squeezeboxen overhoop gegooid. Zo heb ik op het internet al topics gelezen waarbij mensen hun firmware terug downgraden van UE versie naar de oude Squeezbox versie (zodat ze terug met LMS en hun nas kunnen werken).

Kortom Logitech heeft er hier een zooitje van gemaakt. Blijkbaar is de bedoeling met de nieuwe UE lijn, ook meer vanuit 'The Cloud' te gaan werken (dan lokaal de opslag via je NAS aan te spreken).

Not good... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nieuwe koers van Logitech, staat ook al het nodige over in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
SED schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

Dat lijkt me onjuist. De 10 versie kun je hier downloaden. Voor op je NAS.
Wel is dan een werkende internet connectie vereist.

http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php
Heeft iemand dit al geprobeerd ? Connectie via Synology NAS met deze software (beta). En de laatste Logitech UE Smart Radio. Werkt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82649

Hallo

Heb problemen met spotifiy om deze goed op de squzeezebox te krijgen.

Spotify werkt alleen via het menu mijn toepassingen op de squeezebox en kan het niet bedienen met de logitech media server waar ook mijn muziek bestanden en internet radio op staan.

Het is een drama om in mijn toepassingen te komen van de squeezebox, kan het momenteel ook niet meer terug vinden.

Hoe grijg ik spotify goed in het hoofdmenu van de squeezebox en is het ook te bedienen met logitech media server.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gebruik je de officiele Spotify plugin? Als je toch al LMS hebt draaien zou ik de 3rd Party Plugin van Triode installeren, die werkt naar mijn ervaring veel fijner. Misschien lost het je probleem ook meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:59:
Gebruik je de officiele Spotify plugin? Als je toch al LMS hebt draaien zou ik de 3rd Party Plugin van Triode installeren, die werkt naar mijn ervaring veel fijner. Misschien lost het je probleem ook meteen op.
Bedankt voor je mail

Gebruik de officiele spotify plugin.

Waar vind ik de juiste 3rd party plugin om te downloaden.

Mijn computer kennis is niet al te groot, als ik ga zoeken krijg ik weer een hoop mogelijkheden waar ik weinig van snap.

gr wim

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82649 op 18-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als de officiele spotify app vreemd doet kan je het beste je Squeezebox even helemaal uit en weer aanzetten. Dat lost het altijd op mijn Radio.

De plugin zou te vinden moeten zijn in de 3rd party plugin list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:12:
Als de officiele spotify app vreemd doet kan je het beste je Squeezebox even helemaal uit en weer aanzetten. Dat lost het altijd op mijn Radio.

De plugin zou te vinden moeten zijn in de 3rd party plugin list.
De spotify app is helemaal niet meer te vinden op de squeezebox en hij is wel geactiveerd.
Aan en uitzetten al een keer gedaan.

Waar staat de 3rd party plugin om te downloaden, kan het echt niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82649 op 18-12-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 82649 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:03:
[...]

De spotify app is helemaal niet meer te vinden op de squeezebox en hij is wel geactiveerd.
Aan en uitzetten al een keer gedaan.

Waar staat de 3rd party plugin om te downloaden, kan het echt niet vinden.
Op de "Plugins" pagina bij de instellingen van LMS. Je hoeft alleen een vinkje te zetten en dat toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:21:
[...]

Op de "Plugins" pagina bij de instellingen van LMS. Je hoeft alleen een vinkje te zetten en dat toe te passen.
Is gelukt

Spotify staat nu op de LMS

Reageerd alleen niet op de beschikbare funkties via spotify op de radio na.

Kom wel steeds dichterbij :)

Geeft nu dit aan op de LMS

Error reading headers: Server closed connection without sending any data back at /Net/HTTP/Methods.pm line 306

Spotify werkte op de squeezebox, nu een storing na het luisteren na een eigen cd opgeslagen op de LMS

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 82649 op 18-12-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nog even de plugin pagina spotify opzoeken en je inlog gegevens invullen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:29:
nog even de plugin pagina spotify opzoeken en je inlog gegevens invullen misschien?
Na 2 dagen :O :'( oOo oOo

Alles werkt.

Mijn dank is groot, was hier nooit alleen uitgekomen.

Gr wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493536

Ik ben aan het klooien met mijn SB's, QNAP 419 NAS en mysqueezebox.com. Op de NAS, SB Radio en SB Touch draait LMS 7.7.2 sinds kort.

Als ik muziek heb beluisterd van mijn NAS, dan kan ik niet in het hoofdmenu van de SB's naar internetradio (bv zoeken van een ander station) zonder dat ik via instelling, geavanceerde instellingen en netwerken de server op mysqueezebox.com server heb gezet. Redelijk omslachtig. Mijn internet radio favorieten staan op 2 verschillende plaatsen (LMS en mysqueezebox.com) en zijn niet gelijk.

Een keer Mijn Muziek kiezen en ik moet daarna weer mysqueezebox.com server opzoeken zoals hierboven beschreven.

Heb ik iets fout geconfigureerd? Mijn Muziek en Internet Radio moeten toch gewoon in het hoofdmenu onafhankelijk van mysqueezebox.com of LMS? Kan ik gewoon in het hoofdmenu beide zien zonder dat ik via de geavanceerde instellingen mijn netwerk opnieuw moet kiezen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
  • Laatst online: 28-01-2024
Als ik verbinding heb met de NAS en ik kies voor favorieten, dan kan ik de keuze maken voor ' op mysqueezebox.com' of de favorieten die ik als URL heb ingegeven op LMS.

Internetradio luisteren doe ik overigens altijd buiten LMS op de NAS om. Je kunt overschakelen naar mysqueezebox.com ook gewoon toevoegen aan je hoofdmenu zodat je niet telkens naar geavanceerd hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493536

johtem schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:30:
Als ik verbinding heb met de NAS en ik kies voor favorieten, dan kan ik de keuze maken voor ' op mysqueezebox.com' of de favorieten die ik als URL heb ingegeven op LMS.

Internetradio luisteren doe ik overigens altijd buiten LMS op de NAS om. Je kunt overschakelen naar mysqueezebox.com ook gewoon toevoegen aan je hoofdmenu zodat je niet telkens naar geavanceerd hoeft.
Dank je. Ik heb het hoofdmenu aangepast. Het blijft irritant dat je op deze manier moet switchen en dat ik twee sets met favorieten heb, en dus weer zelf een copy-paste actie moet doen.

Kun je de naam van menu items trouwens wijzigen?

Anoniem: 170750

Ik heb een squeezebox duet en radio. De LMS draait op een nas de Synology disk station. Probleem is dat ik niet alle nummers van iTunes kan afspelen. Er is een nieuwe versie beschikbaar 7.8, hoe kan ik deze installeren op de nas?

• SED

SED

Installeren op de NAS: zie hier ( diskstation version)
http://oinkzwurgl.org/ssods

Let wel ik heb 7.8 onder windows draaien en 7.7.2 op Synology. Scantijd voor pakweg 50.000 nummers onder 7.7.2= ca 2 minuten (daarbij staande files wel op de synology natuurlijk)
Onder de 7.8 versie ( windows) ca 8 uur!!! ( via mapping)
Ik zou dus versie 7.8 eerst een grondig testen.

Vertel ons je ervaringen, ben erg benieuwd.

[ Voor 15% gewijzigd door SED op 27-12-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170750

Hoi, ik heb SSODS geinstalleerd op de synology 209. alleen lms 7.8 wil niet opstarten, de perl is outdated.
schijnt niet te gaan op een arm processor. wel heb ik logitech media server hernoemd naar squeezebox server. hoe krijg ik de perl geupdated? of waar kan ik een SSODS vinden die het wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
xburchartz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:32:
Ik probeer de Spotify plugin (2.2.9) van Triode werkend te krijgen op mijn Ubuntu machine met LMS 7.7.2 Alles lijkt te werken, behalve dat bij de self test de melding komt dat hij geen verbinding met de player kan krijgen. Dat zou een firewall issue moeten zijn. Maar ik heb geen firewall draaien op die Ubuntu bak en het is gewoon mijn interne netwerk. Google geeft aan dat veel meer mensen die issues hebben (gehad) maar ik kan nog geen oplossing vinden. Iemand tips?
Probleem is opgelost. Schijnen meer mensen met dat issue te zijn, dus vreemd dat hier kennelijk niemand er tegenaan liep. Er kunnen uiteraard meerdere oorzaken zijn. In mijn geval bleek het probleem veroorzaakt te worden doordat ik op dezelfde server XBMC heb draaien. Beide programma's gebruiken poort 9090 voor de CLI. Door die bij LMS in de instellingen aan te passen werkte alles zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Is het nog aanteraden om te kiezen voor een Squeezebox Boom of een Logitech Squeezebox Radio ?

Als relevante hardware heb ik eigenlijk alleen een iPhone 3GS, iPad 1 en Harman Kardon Soundsticks III. Als server wil ik een oudere computer gebruiken of een NAS aanschaffen.

Waarschijnlijk wordt het zoeken via een van de tweedehands site's dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 16:19
Anoniem: 125123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:14:
Is het nog aanteraden om te kiezen voor een Squeezebox Boom of een Logitech Squeezebox Radio ?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd: is er een DLNA alternatief voor de Boom? Behalve die Philips Steamium dingen kan ik niet veel vinden, maar wellicht mis ik wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Anoniem: 170750 schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:10:
Hoi, ik heb SSODS geinstalleerd op de synology 209. alleen lms 7.8 wil niet opstarten, de perl is outdated.
schijnt niet te gaan op een arm processor. wel heb ik logitech media server hernoemd naar squeezebox server. hoe krijg ik de perl geupdated? of waar kan ik een SSODS vinden die het wel kan ?
welke versie heb je gedownload?

http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=7.8

en deze links?
http://forums.slimdevices...6-SSODS-4-released/page83

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 03-01-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe de UE Smart Radio omgaat met het gebruik van hotspots? Het internet wil hier nog wel eens wegvallen (Dommel :')), maar ik heb zowel een Telenet- als Belgacomhotspot in de buurt. Echter vereisen die niet de klassieke sleutel, maar een login op een webportaal. Is dat mogelijk op een UESM? Ik twijfel ook nog heel erg of ik een Squeezebox aan ga schaffen of een UESM. Het prijsverschil is vrij groot en voor zover ik begrijp kan de Squeezebox Radio geüpgraded worden naar de nieuwe firmware. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Als je afhankelijk bent van internet, zou ik geen apparaat kopen dat voor een zeer groot deel leunt om een stabiele internetverbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Nikolas schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:29:
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe de UE Smart Radio omgaat met het gebruik van hotspots? Het internet wil hier nog wel eens wegvallen (Dommel :')), maar ik heb zowel een Telenet- als Belgacomhotspot in de buurt. Echter vereisen die niet de klassieke sleutel, maar een login op een webportaal. Is dat mogelijk op een UESM?
Nee, dat kunnen beide systemen niet
Ik twijfel ook nog heel erg of ik een Squeezebox aan ga schaffen of een UESM. Het prijsverschil is vrij groot en voor zover ik begrijp kan de Squeezebox Radio geüpgraded worden naar de nieuwe firmware. Wat zouden jullie doen?
Je kunt de Squeezebox Radio probleemloos downgraden naar een UESM, het is exact dezelfde hardware.
Persoonlijk gezien zou ik dat niet doen en 'm gewoon als squeezebox radio gebruiken, dan heb je een stuk meer mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Toen Logitech Squeezebox half de nek omdraaide getwijfeld of ik maar Sonos producten moest kopen. Een tijdje terug toch nog maar een Squeezebox Radio gehaald. Had al een Touch. Handig apparaatje met de batterij erbij (een goekopere compatibel versie heb ik). Daar heeft Sonos nog geen alternatief voor, waar alles met een snoer steeds in het stopcontact moet (afgezien ook nog van dat Sonos veel duurder is natuurlijk). En in bepaalde situaties vind ik het wel zo fijn dat ik geen aparte bediening in de vorm van een smartphone/tablet nodig heb maar dat er gewoon een schermpje en knoppen op het apparaat zelf zitten.

Hopelijk komt Logitech terug op hun beslissing van wat er met de Squeezebox lijn is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Swoosh schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:53:
Toen Logitech Squeezebox half de nek omdraaide getwijfeld of ik maar Sonos producten moest kopen. Een tijdje terug toch nog maar een Squeezebox Radio gehaald. Had al een Touch. Handig apparaatje met de batterij erbij (een goekopere compatibel versie heb ik). Daar heeft Sonos nog geen alternatief voor, waar alles met een snoer steeds in het stopcontact moet (afgezien ook nog van dat Sonos veel duurder is natuurlijk). En in bepaalde situaties vind ik het wel zo fijn dat ik geen aparte bediening in de vorm van een smartphone/tablet nodig heb maar dat er gewoon een schermpje en knoppen op het apparaat zelf zitten.

Hopelijk komt Logitech terug op hun beslissing van wat er met de Squeezebox lijn is gedaan.
Reden voor Sonos om alles op netstroom te doen is de kwaliteit van het streamen en dac te waarborgen.
En Sonos heeft er juist wel alternatieven voor. Honderden zelfs. Een tablet van 100 euro en je hebt een hele goede AB of de vele andere tablets die er zijn. Die je dedicated kan gebruiken voor Sonos alleen maar het mooie ervan is, is dat je zo'n ding nog voor veel meer kan gebruiken.

Maar sonos heeft ook zijn eigen AB puur en alleen voor sonos, maar voor dat geld koop ik liever een Asus nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geloof niet dat een afstandbedienings(app) een alternatief is voor een batterij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 413389 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:57:
[...]

Reden voor Sonos om alles op netstroom te doen is de kwaliteit van het streamen en dac te waarborgen.
En Sonos heeft er juist wel alternatieven voor. Honderden zelfs. Een tablet van 100 euro en je hebt een hele goede AB of de vele andere tablets die er zijn. Die je dedicated kan gebruiken voor Sonos alleen maar het mooie ervan is, is dat je zo'n ding nog voor veel meer kan gebruiken.

Maar sonos heeft ook zijn eigen AB puur en alleen voor sonos, maar voor dat geld koop ik liever een Asus nexus 7
Troftnom zegt het al, maar ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Waar ik over alternatieven spreek, heb ik het over een versie die op een batterij werkt. Volgens mij brengt Sonos zo'n model niet uit omdat ze liever niet zien dat iemand een en dezelfde radio met zich meeneemt door het hele huis. Ze hebben liever dat je voor elke kamer in huis een Sonos koopt. Aan de andere kant, voor grotere ruimtes is een model met kleinere speaker (wat meestal zo is bij versies die op een batterij functioneren) toch niet toereikend dus die vrees is enigzins onterecht.

Net als bij Sonos is er voor Squeezebox ook een bedieningsapp (van Logitech en 3rd party) Ik vind het bij Sonos echter een beetje beperkend dat ik altijd mijn smartphone of tablet in de buurt moet hebben om het apparaat te bedienen. Ik snap wel dat een Sonos er wel wat strakker door uitziet, zonder schermpje en teveel knoppen. Kwestie van esthetiek versus bedieningsgemak. Hoewel een tablet, als je die in de buurt hebt, weer een veel beter bedieningsgemak geeft dan een klein schermpje met knopjes zoals op de Squeezebox Radio. Ach ja, can't have it all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 22:17
Hallo,

Ik draai met een synlogy (draait de server op) en een duett(via UTp aangesloten) . Daarnaast maak ik gebruik van een app op android (squeeze commander) om het te besturen. Wat ik wel irritant vind is dat ik altijd eerst een connectie moet maken met de duet (duet afstandbedoiening opstarten) en vervolgens wel mijn app op mijn telefoon kan gebruiken.

Echter als ik het probeer direct vanaf mijn telefoon kan ik de app niet gebruiken en moet ik de dus de afstandbediening opstarten.

Heeft iemand soortgelijke problemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
RouterJockey schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30:
Hallo,

Ik draai met een synlogy (draait de server op) en een duett(via UTp aangesloten) . Daarnaast maak ik gebruik van een app op android (squeeze commander) om het te besturen. Wat ik wel irritant vind is dat ik altijd eerst een connectie moet maken met de duet (duet afstandbedoiening opstarten) en vervolgens wel mijn app op mijn telefoon kan gebruiken.

Echter als ik het probeer direct vanaf mijn telefoon kan ik de app niet gebruiken en moet ik de dus de afstandbediening opstarten.

Je ziet je duet uberhaupt niet in de lijst met squeezeboxen die de app weergeeft? Of je ziet hem wel maar krijgt hem niet aan/werkende?
Misschien andere app proberen en kijken of het zich daar ook voor doet? De gratis versie van Logitech zelf bijvoorbeeld.

Ik heb zelf een touch en geen duet en herken het probleem niet. Je zou zeggen dat een duet ook gewoon te zien moet zijn in je netwerk als je de app opent, zodat je hem aan kan zetten en kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb nergens last van met Squeeze Commander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Det

Mijn Duet afstandsbediening ligt hier al maanden werkeloos, de batterij is gaar. Ik bedien de Duet alleen nog maar met Squeezebox app via Android/Iphone devices. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:28
RouterJockey schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30:
Hallo,

Installeer je squeezebox receiver eens via dit stappenplan :
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Zelf gebruik ik ook de Squeeze Commander app, maar enkel met een receiver, een duet (afstandsbediening) heb ik nooit gehad. Werkt probleemloos.

Tip: zorg dat de receiver een vast ip-adres krijgt.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04
Det schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:23:
Mijn Duet afstandsbediening ligt hier al maanden werkeloos, de batterij is gaar. Ik bedien de Duet alleen nog maar met Squeezebox app via Android/Iphone devices. Werkt vlekkeloos.
Same here

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo

Heb een probleem met de media service van de queezebox.
Gisteren een nieuw pakket van de kpn geinstaleerd.

Gewoon mijn eigen opgeslagen muziek en radio werkt gewoon maar als ik spotify aanklik in de media service gebeurt er niks of krijg deze melding.

Fout tijdens laden van externe feed voor Spotify: (Zonder een verbonden muzieksysteem kunnen services van mysqueezebox.com niet worden opgeroepen.)

Hoe en waar dan ik dit oplossen.

gr wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen om mijn Squeezebox Classic te laten herleven, nadat deze plots overnight geheel onbruikbaar is geworden?

Avond tevoreren nog muziek vanaf W7 PC gestreamed en de volgende dag blijkt het ding geheel uitgeteld.
>edit<: die nacht is er onderhoud geweest in het UPC netwerk met signaal-onderbreking gedurende enige uren, kan dat er wellicht iets mee te maken hebben?

Voeding adapter werkt wel, maar scherm blijft zwart en totaal geen teken van leven meer.
Reset dmv stroom aansluiten en tegelijk de + knop indrukken werkt ook niet.

Open gemaakt, niks bijzonders te zien. Geen lekkage van telco's o.i.d. en niks los. Kan ik 'm weggooien?

Dat zou jammer zijn, want er is niet meer aan Squeezeboxen te komen, zover ik heb gezien en natuurlijk is de garantie ondertussen (ergens tussen 2 en 3 jaar in mijn bezit) ook voorbij. :(

[ Voor 9% gewijzigd door PeterVeter op 13-02-2013 03:15 . Reden: mogelijke oorzaak door UPC onderhoud in het netwerk? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Videopac

Rommelt wat aan.

Mocht je Classic overleden zijn: ik heb i.v.m. een upgrade naar een Touch nog een weinig gebruikte, zo goed als nieuwe Classic over, incl. kabels, voeding, ab en orginele doos. Voor 75 euro mag hij weg. PM maar indien je interesse hebt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502184

Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van 3 squeezebox radio’s die ik vorig jaar heb ge-upgrade naar 3 smart radio’s omdat ik veel verbindingsproblemen had met mysqueezebox.com. -> Sindsdien geen verbindingsproblemen meer gehad.

Nu ben ik van plan om een NAS te kopen om mijn mp3’s op te slaan maar lees op verschillende fora dat ‘UE Music Library’ niet echt ondersteund wordt door de verschillende NAS-fabrikanten.

Nu een eenvoudige vraag:
Op welke NAS kan ik ‘zonder problemen’ UE Music Library’ installeren zodat 24h/24h mijn mp3’s kan bereiken? Ik wil dus 100% zeker zijn dat ik de software kan installeren op deze NAS.

Groeten uit de Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

koop een Netgear NAS of een Synology
De Netgear heeft betere ondersteuning incl betas van alle squeezebox versies.
Synology heeft een stabiele 7.7.2 versie beschikbaar maar dan moeten je radio's weer terug naar originele software.
mijn synology DS1512+ is een perfecte squeezebox server, voldoende CPU capaciteit is belangrijk bij grote mediatheken. De trage netgear Readynas cpu's op arm/sparc basis kun je beter overslaan. Ga voor een stevige Intel CPU als je het ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502184

SED schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:57:
koop een Netgear NAS of een Synology
De Netgear heeft betere ondersteuning incl betas van alle squeezebox versies.
Synology heeft een stabiele 7.7.2 versie beschikbaar maar dan moeten je radio's weer terug naar originele software.
mijn synology DS1512+ is een perfecte squeezebox server, voldoende CPU capaciteit is belangrijk bij grote mediatheken. De trage netgear Readynas cpu's op arm/sparc basis kun je beter overslaan. Ga voor een stevige Intel CPU als je het ervoor over hebt.
Bedankt SED,

De UE smart Radios downgraden is voor mij geen optie dus ik denk dat Synology er dan al uit ligt. Stel dat ik voor Netgear ga, welke van de toestellen (http://www.netgear.com/home/products/storage/) zou ik nemen en welke zeker niet. Sorry ben niet zo'n specialist. Als ik een Netgear heb, hoe moet ik dan UE music library installeren op deze NAS?
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Het blijft natuurlijk wa tje wilt besteden maar qua processor is de ultra plus reeks de beste hiervoor.
http://www.netgear.com/ho...rosumer/RNDU2220.aspx#two

wel duur trouwens.. de ultra plus serie is daarnaast lastig leverbaar. Verschil; is single of dual core atom processor.
De Netgear versies die het beste ondersteuning hebben kun je via de betasite vinden:
http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=10.0

de pro line second generation is dus waarschijnlijk de beste maar dure keuze:
http://home.bott.ca/webserver/?p=499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:41

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Gewoon een snel pc'tje met OpenMediaVault neerzetten. Dan versla je alle NASsen in snelheid en flexibiliteit. En als je oplet kan het ook best zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HP Microserver met WHS2011, kan je alle kanten uit.
Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste