Dit is wat ik in de woonkamer gedaan heb, AudioEngine A5 speakers die gewoon altijd aan staan. Daarop een Classic aangesloten, prima geluid en oplossing voor onze situatie. Speaker kan uiteraard handmatig uitgezet worden maar staan hier inmiddels al ruim 4 jaar continu aan zonder problemen.Zitilites schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:21:
- Actieve Montitors (of computerluidsprekers) aanschaffen. Dit scheelt een versterker aangezien ze het signaal zelf versterken. Ik weet alleen niet of deze ook handmatig aangezet moeten worden (lijkt mij van wel)
Die AudioEngine heb ik destijds ook naar gekeken, maar ik gebruik nu al jaren 2 setjes van M-Audio, de pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40. Scheelt behoorlijk in de prijs en ze klinken echt goed
Er staat op HT-forum nog een setje Adam Artist 5 monitor speakers te koop (actief), Ik heb deze laatst op een beurs gehoord en ben sindsdien stiekem een beetje verliefd op deze speakers.

there's no tweak without the tweaker
Je kan ook voor de Squeezebox Boom gaan, daar komt van zichzelf al erg goed geluid uit (naar mijn mening ).
Die is al een hele tijd niet meer nieuw te koop...Tankiej schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:55:
Je kan ook voor de Squeezebox Boom gaan, daar komt van zichzelf al erg goed geluid uit (naar mijn mening ).
troftnom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:53:
[...]
Dit is wat ik in de woonkamer gedaan heb, AudioEngine A5 speakers die gewoon altijd aan staan. Daarop een Classic aangesloten, prima geluid en oplossing voor onze situatie. Speaker kan uiteraard handmatig uitgezet worden maar staan hier inmiddels al ruim 4 jaar continu aan zonder problemen.
Lijken mij goede opties, maar is het niet zo dat monitors als nadeel hebben dat ze goed geplaatst moeten worden? maw geven ze wel een kamervullend geluid of moet je echt in de "sweetspot" zitten?xburchartz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:08:
Die AudioEngine heb ik destijds ook naar gekeken, maar ik gebruik nu al jaren 2 setjes van M-Audio, de pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40. Scheelt behoorlijk in de prijs en ze klinken echt goed
Daarnaast staan ze continu aan, wat is het verbruik van deze speakers? en hoe verhoudt zich dat tot een mini versterker/T amp?
Oh, nu je het zegt. Sorry, dan heb ik niks gezegdservies schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:07:
[...]
Die is al een hele tijd niet meer nieuw te koop...

Ik heb ooit ergens een schema vandaan gehaald (staat als het goed is nog ergens in het topic) die een 220 wcd schakelt op het moment dat er geluid uit de SB komt. als het langer dan +/- 5-8 minuten stil is schakelt hij weer uit. Werkt geweldig.
Versterker staat alleen aan als de SB aanstaat
Versterker staat alleen aan als de SB aanstaat
www.weitjerock.com
De A5's geven hier kamervullend geluid en klinken prachtig aangesloten op een Touch...Zitilites schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:14:
Lijken mij goede opties, maar is het niet zo dat monitors als nadeel hebben dat ze goed geplaatst moeten worden? maw geven ze wel een kamervullend geluid of moet je echt in de "sweetspot" zitten?
Als ze standby staan doen ze circa 7W. Ze gaan automatisch aan en uit afhankelijk of er muziek op de ingang staat en zo ja, dan pakken ze met de volume knop niet al te hoog een 12W.Daarnaast staan ze continu aan, wat is het verbruik van deze speakers? en hoe verhoudt zich dat tot een mini versterker/T amp?
Daar de Touch ook continue aanstaat (toont klokje) pakt deze set dus continue 4+7=11W...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Weet iemand wat er met de Squeezebox lijn gaande is? Alles is van de site verdwenen bij Logitech?
Was in het nieuws, de serie is End Of Life verklaard door logitech
mountainbiker
Er staat alleen nog een Smart Radio bij het UE (Ultimate Ears, bedrijf dat is overgenomen door Logitech) gedeelte op de website: http://ue.logitech.com/nl-nl/smart-radios
Ik hoop dat ze nog wel weer met een aantal producten terugkomen
Ik hoop dat ze nog wel weer met een aantal producten terugkomen
Balen dat de serie end of life is, het bevalt me uitstekend maar het zal wel niet genoeg opgeleverd hebben. Hopelijk komt er nog een alternatief. Sonos is inderdaad veel te duur...
Ik wilde nog een Squeezebox Radio aanschaffen voor boven maar ik twijfel of ik dat wel moet doen.
Ik wilde nog een Squeezebox Radio aanschaffen voor boven maar ik twijfel of ik dat wel moet doen.
Zolang het nu voor je werkt zoals je verwacht, dan is er geen reden om van het systeem af te stappen. Alleen als je echt dingen van mysqueezebox.com gebruikt, waar ze misschien over een paar jaar de stekker uit zullen trekken, dan kan het lastiger worden. Maar de community is druk bezig om daar een oplossing voor te maken.
Voor mij maakt het iig niks uit, aangezien ik alleen lokale muziek en Nederlandse radiozenders stream. Dus ik heb nog wat spelers erbij gekocht de afgelopen maand, met name omdat ik in m'n nieuwe huis meer spelers kwijt kan.
Voor mij maakt het iig niks uit, aangezien ik alleen lokale muziek en Nederlandse radiozenders stream. Dus ik heb nog wat spelers erbij gekocht de afgelopen maand, met name omdat ik in m'n nieuwe huis meer spelers kwijt kan.
Wat is nou het verschil tussen de Squeezebox Radio en Smart Radio.
Zie alleen dat het scherm & knoppen iets anders zijn maar meer verschil zie ik echt niet.....
Zie alleen dat het scherm & knoppen iets anders zijn maar meer verschil zie ik echt niet.....
[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 14-09-2012 16:21 ]
kweet het niet 100% zeker, maar volgens mij kan de smart radio niet inloggen op LMS en is het dus eigenlijk gewoon een internet radio
www.weitjerock.com
Ik las ergens dat zelfs voor lokaal streamen je internetverbinding moet hebben.HvB83 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:08:
Zolang het nu voor je werkt zoals je verwacht, dan is er geen reden om van het systeem af te stappen. Alleen als je echt dingen van mysqueezebox.com gebruikt, waar ze misschien over een paar jaar de stekker uit zullen trekken, dan kan het lastiger worden. Maar de community is druk bezig om daar een oplossing voor te maken.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
voor de squeezeradio iig niet. Die andere weet ik niet
www.weitjerock.com
Voor de Boom ook niet, lokaal streamen werkt ook zonder internetverbinding. Zou het ook erg raar vinden als dat wel vereist is, het heet niet voor niks lokaal
[ Voor 36% gewijzigd door Tankiej op 15-09-2012 11:59 ]
Voor de nieuwe UE line heb je ook voor lokaal streamen een internetverbinding nodig. Een van de nadelen van het nieuwe systeem.
Wat een foute move zeg.... wie zit er nu op te wachten dat je online moet zijn om je lokale muziek te streamen?
Ik baal ervan dat mijn Duet regelmatig zijn verbinding met de server (NAS) kwijt is waardoor ik hem moet resetten. Ik had het laatst 2 dagen achter elkaar! Waar kan dit aan liggen? hij is aangeslotren via een netwerkkabel.
Voor de besturing gebruik ik iPeng. Daar kun je de receiver ook uitschakelen, kan het daa misschien mee te maken hebben? (aangezien de reciever helemaal niet uit kan?)
Voor de besturing gebruik ik iPeng. Daar kun je de receiver ook uitschakelen, kan het daa misschien mee te maken hebben? (aangezien de reciever helemaal niet uit kan?)
De receiver kan prima uit hoor, ook de originele Controller heeft daar een optie voor. Daar zal het niet aan liggen.
Geen idee waar het dan wel aan ligt trouwens, ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Staat je NAS zelf ook wel eens uit?
Geen idee waar het dan wel aan ligt trouwens, ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Staat je NAS zelf ook wel eens uit?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja de NAS doe ik eigenlijk elke dag uit (tijdschema), maar meestal pakt hij hem dus wel gewoon.Xander schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:25:
De receiver kan prima uit hoor, ook de originele Controller heeft daar een optie voor. Daar zal het niet aan liggen.
Wat voor kleur is de led dan van de receiver?Zitilites schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:02:
Ik baal ervan dat mijn Duet regelmatig zijn verbinding met de server (NAS) kwijt is waardoor ik hem moet resetten. Ik had het laatst 2 dagen achter elkaar! Waar kan dit aan liggen? hij is aangeslotren via een netwerkkabel.
(flauw) wit. Ik denk dat dit geel moet zijn want hij heeft duidelijk een andere kleur dan wanneer hij gewoon werkt.pacificocean schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:34:
[...]
Wat voor kleur is de led dan van de receiver?
No light - Squeezebox Receiver is OFF.
RED (solid) - Booting up
RED (blinking slow) - Waiting to be setup
YELLOW - Waiting for wireless to connect / Link down on Ethernet
GREEN - Network connected, waiting for DHCP to get IP address (skipped when using static IP)
BLUE - Waiting to connect to SqueezeCenter or SqueezeNetwork
WHITE - Connected to SqueezeCenter or SqueezeNetwork
WHITE (blinking fast)- Firmware update in progress
RED (blinking fast)- Factory Reset and Xilinx update in progress
PURPLE - Hard error with blink codes, a number of blinks with a one second pause in between
Dan zou er nog wel communicatie moeten zijn. Als de communicatie helemaal weg is zou hij blauw moeten zijn. Flauw wit is overigens geen geel. Geel is duidelijk geel dat zie je wel als hij wel geel is.Zitilites schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:58:
[...]
(flauw) wit. Ik denk dat dit geel moet zijn want hij heeft duidelijk een andere kleur dan wanneer hij gewoon werkt.
No light - Squeezebox Receiver is OFF.
RED (solid) - Booting up
RED (blinking slow) - Waiting to be setup
YELLOW - Waiting for wireless to connect / Link down on Ethernet
GREEN - Network connected, waiting for DHCP to get IP address (skipped when using static IP)
BLUE - Waiting to connect to SqueezeCenter or SqueezeNetwork
WHITE - Connected to SqueezeCenter or SqueezeNetwork
WHITE (blinking fast)- Firmware update in progress
RED (blinking fast)- Factory Reset and Xilinx update in progress
PURPLE - Hard error with blink codes, a number of blinks with a one second pause in between
Ik heb soms ook dat hij weg valt, maar meestal komt hij vanzelf weer terug. Het gebeurd bij mij overigens alleen als flac's afspeel. Het lijkt net of de receiver of server het niet meer helemaal trekt. Het lijkt overigens wel een probleem van 1 van de laatste releases van de server/firmware. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn server staat op een Synology DS211.
[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 17-09-2012 17:05 ]
Ik heb 7.6.2 weer geïnstalleerd op m'n DS210+, met de 7.7-versies heb ik alleen maar problemen, zowel met Touch als met Radio.
Met de Receiver die ik in het verleden had, had ik nooit problemen met FLAC.
Met de Receiver die ik in het verleden had, had ik nooit problemen met FLAC.
Nee ik heb het nog weer even gecontroleerd hij is echt wel geel. De communicatie is er dus nog wel maar wacht hij op? als ik hem nit reset krijg ik volgens mij nooit meer signaal.pacificocean schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:56:
[...]
Dan zou er nog wel communicatie moeten zijn. Als de communicatie helemaal weg is zou hij blauw moeten zijn. Flauw wit is overigens geen geel. Geel is duidelijk geel dat zie je wel als hij wel geel is.
Ik heb soms ook dat hij weg valt, maar meestal komt hij vanzelf weer terug. Het gebeurd bij mij overigens alleen als flac's afspeel. Het lijkt net of de receiver of server het niet meer helemaal trekt. Het lijkt overigens wel een probleem van 1 van de laatste releases van de server/firmware. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn server staat op een Synology DS211.
Heb je dan niet gewoon een ip-conflict in je netwerk? Het mooiste is om apparaten zoveel mogelijk een vast ip te geven en je variable ip's uit een andere pool te laten komen.
simpeler dan het zetten van een vast ip is het reserveren van een ip in de dhcp server. Een beetje router heeft die functionaliteit. Daarmee voorkom je ip conflicten en houd je het voordeel van dhcp.
Daarnaast is het zetten van een vast ip niet altijd even laagdrempelig, zeker niet bij logitech.
Hier een infostukje: http://lifehacker.com/582...check-an-ip-address-again
Daarnaast is het zetten van een vast ip niet altijd even laagdrempelig, zeker niet bij logitech.
Hier een infostukje: http://lifehacker.com/582...check-an-ip-address-again
Copyright and left by SED...
Tja, dat is met name handig als je met werklaptops zit die niet met DHCP werken. Persoonlijk vind ik het handig dat ik alleen een bereik hoef in te stellen waar vaste ip's in staan en een pool van ip's waar m'n DHCP-server uit mag vissen zonder dat ik er verder nog goed over na hoef te denken. Bij de ene oplossing moet je op meer apparaten het IP vast instellen, bij de andere moet je mac-adressen aan ip-adressen matchen, uiteindelijk is het net zoveel werk.
Voor beide methodes moet je in het apparaat wat IP's uitdeelt instellingen wijzigen en op hoofdlijnen weten wat een IP-adres doet. Het IP handmatig instellen op een andere apparaat is daarbij vergeleken vaak een stuk makkelijker.
Voor beide methodes moet je in het apparaat wat IP's uitdeelt instellingen wijzigen en op hoofdlijnen weten wat een IP-adres doet. Het IP handmatig instellen op een andere apparaat is daarbij vergeleken vaak een stuk makkelijker.
De Smart Radio is het debiele domme broertje van de Squeezebox Radio.Albert020 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:11:
Wat is nou het verschil tussen de Squeezebox Radio en Smart Radio.
[afbeelding] [afbeelding]
De Smart Radio kan niet met een lokale Logitech Media Server connecten maar kan alleen online dingen doen, webradio en Spotify enzo.
Oftewel, voor meer geld krijg je minder functionaliteit.
Een voordeeltje heeft hij toch wel, dit model heeft er al een accu in zitten...
Dat mag ook wel voor het prijsverschil...troftnom schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:57:
Een voordeeltje heeft hij toch wel, dit model heeft er al een accu in zitten...
Denk trouwens niet dat je je daar blind op moet staren, de adviesprijs is hetzelfde zo te zien. Heb voor mijn eerste Squeezebox Radio ook 179 euro betaald toen hij net uitkwam (eind 2009)....
[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 21-09-2012 09:15 ]
Als ik bovenstaande posts doorlees, dan krijg ik de indruk dat het mogelijk is om streaming radio te gebruiken zonder mysqueezebox.com. Wel handig om te weten, als het toch tzt uit de lucht wordt gehaald...
Mag toch aannemen dat ze mysqueezebox.com niet uit de lucht halen !eggda schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:21:
Als ik bovenstaande posts doorlees, dan krijg ik de indruk dat het mogelijk is om streaming radio te gebruiken zonder mysqueezebox.com. Wel handig om te weten, als het toch tzt uit de lucht wordt gehaald...
mysqueezebox zal nog wel een tijdje draaien. Daarnaast is een van de plugin ontwikkelaars aan het kijken of er een particuliere doorstart eventueel later mogelijk is ( Erland)
Dus nu is nog niet mogelijk? Ik gebruik best vaak de radio, zonder dat mijn NAS aanstaat. Het is natuurlijk gewoon een html of xml stream. Ik vind het een groot voordeel dat geen NAS of computer aanhoeft.
De verwachting is dat die op termijn uit de lucht gaat.Albert020 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:41:
[...]
Mag toch aannemen dat ze mysqueezebox.com niet uit de lucht halen !
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb zowel de squeezebox touch als radio en ondanks doorzoeken van de mediaserver-instellingen heb ik het nog niet voor elkaar om mijn probleem te verhelpen.
Geen dramatisch probleem maar toch: Op het moment dat ik nu op een van beide apparaten een willekeurige nummermix aan wil zetten, shuffelen zowel de Touch als de Radio alleen een vd laatst toegevoegde cd's. In mijn geval alleen een cd van Nirvana. Heb niet kunnen vinden waar dat em in zit. Ben geen wizzkid maar heb het hele spul draaiend kunnen krijgen met keurige tags van foto's en dergelijken..
Wat zie ik over het hoofd, of iemand met een gelijksoortig probleem??
Help?
Geen dramatisch probleem maar toch: Op het moment dat ik nu op een van beide apparaten een willekeurige nummermix aan wil zetten, shuffelen zowel de Touch als de Radio alleen een vd laatst toegevoegde cd's. In mijn geval alleen een cd van Nirvana. Heb niet kunnen vinden waar dat em in zit. Ben geen wizzkid maar heb het hele spul draaiend kunnen krijgen met keurige tags van foto's en dergelijken..
Wat zie ik over het hoofd, of iemand met een gelijksoortig probleem??
Help?
Verwijderd
^
Ik zou eens een rescan uit laten voeren van je bibliotheek. Zou toch keuring horen te functioneren.
Ik zou eens een rescan uit laten voeren van je bibliotheek. Zou toch keuring horen te functioneren.
Ik heb LMS 7.7.2 zowel op mijn laptop als QNAP nas staan.
Klopt het dat bij de NAS versie in het hoofdmenu bij 'internetradio' geen zoekfunctie, staff picks, world e.d. zie staan. Alleen 'tune in URL'
Op de laptopversie zie ik deze dingen namelijk wel. Daar kan ik wel zoeken naar een internetradio.
Klopt het dat bij de NAS versie in het hoofdmenu bij 'internetradio' geen zoekfunctie, staff picks, world e.d. zie staan. Alleen 'tune in URL'
Op de laptopversie zie ik deze dingen namelijk wel. Daar kan ik wel zoeken naar een internetradio.
OK, ik probeer een overzichtje te maken van de functionaliteiten van Squeezebox vs. Ultimate Ears.
Is nog erg beperkt, maar als iedereen dat nou aanvult hebben we een goed inzicht in het verschil in functionaliteit.
1 Schijnt handmatig wel toe te voegen te zijn.
Is nog erg beperkt, maar als iedereen dat nou aanvult hebben we een goed inzicht in het verschil in functionaliteit.
Functionaliteit | Squeezebox | Ultimate Ears |
Lokale muziek afspelen zonder internetverbinding | Ja | Nee |
Apple Airplay | Nee1 | Ja |
Lokale muziek ontsluiting d.m.v. | LMS | DLNA |
1 Schijnt handmatig wel toe te voegen te zijn.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Hier zou ik op zich wel mee kunnen leven, maar dan moeten de Boom en Touch dit ook wel kunnen. En ik heb sterk mijn twijfels of dat gaat gebeuren.....Videopac schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:35:
.. mooi overzicht
Ik vind hier en daar wel wat over Airplay op een Squeezebox, maar...:
Is er hier iemand die dat al werkend heeft gekregen via een Qnap (intel)?
Kan iemand me wijzen op een duidelijke eenvoudige handleiding? Ik heb wel eens wat via SSH of telnet gedaan, maar weet over het algemeen dan niet wat ik nou echt aan het typen ben
Ik ben heel benieuwd! Zou echt een geniale aanvulling in mijn setup zijn
Is er hier iemand die dat al werkend heeft gekregen via een Qnap (intel)?
Kan iemand me wijzen op een duidelijke eenvoudige handleiding? Ik heb wel eens wat via SSH of telnet gedaan, maar weet over het algemeen dan niet wat ik nou echt aan het typen ben
Ik ben heel benieuwd! Zou echt een geniale aanvulling in mijn setup zijn
Ik heb het op een Ubuntu bak geprobeerd en ook daarop liep ik vast. Zou dus in theorie moeten kunnen, maar in de praktijk? Ik heb ook niemand kunnen vinden die het werkend heeft.
In het kader van energiebesparing schakel ik (indien niet in gebruik) alle squeezeboxen in huis uit. Recent heeft echter een Squeezebox Boom het begeven. Gelukkig kon ik garantie claimen, maar reparatie was helaas niet meer mogelijk.
Uitschakelen doe ik via een op 'klik-aan-klik-uit' gelijkend systeem (van Aldi). Deze adapters verbruiken van zichzelf een watt of 1 a 2. De Booms in huis verbruiken in standby zo'n 5W.
De energiebesparing die ik dus haal is zo;n 3W per Boom. Ik ga er verder vanuit dat 7x24 1Wh verbruik op jaarbasis ongeveer 2 euro kost (0.001W/h x 24u x 365d x KWh prijs van 30 cent).
Wat ik me afvraag is of het niet beter is om alle Squeezeboxen gewoon onder spanning te laten staan. Het regelmatig aan/uitschakelen van elektronics is niet bevorderlijk voor de levensduur.
Zou ik alle squeezeboxen (5x Boom en 1x Touch) continu aan laten staan in standby, dan kost dit op jaarbasis zo'n 60 euro (6 x 5W x 2 euro).
Over een week bekeken staan ze gemiddeld 1/3 van de tijd te spelen. De rest van de tijd staat alles uit. De besparing op jaarbasis die ik haal door uitschakelen is dus minimaal (+/- 40 euro).
Om een lang verhaal samen te vatten in een vraag: Wat zouden jullie doen: Continu aan laten staan, of uitschakelen?
Ben van plan om nog een Touch op voorraad te leggen nu Logitech gestopt is met de produktie.
Uitschakelen doe ik via een op 'klik-aan-klik-uit' gelijkend systeem (van Aldi). Deze adapters verbruiken van zichzelf een watt of 1 a 2. De Booms in huis verbruiken in standby zo'n 5W.
De energiebesparing die ik dus haal is zo;n 3W per Boom. Ik ga er verder vanuit dat 7x24 1Wh verbruik op jaarbasis ongeveer 2 euro kost (0.001W/h x 24u x 365d x KWh prijs van 30 cent).
Wat ik me afvraag is of het niet beter is om alle Squeezeboxen gewoon onder spanning te laten staan. Het regelmatig aan/uitschakelen van elektronics is niet bevorderlijk voor de levensduur.
Zou ik alle squeezeboxen (5x Boom en 1x Touch) continu aan laten staan in standby, dan kost dit op jaarbasis zo'n 60 euro (6 x 5W x 2 euro).
Over een week bekeken staan ze gemiddeld 1/3 van de tijd te spelen. De rest van de tijd staat alles uit. De besparing op jaarbasis die ik haal door uitschakelen is dus minimaal (+/- 40 euro).
Om een lang verhaal samen te vatten in een vraag: Wat zouden jullie doen: Continu aan laten staan, of uitschakelen?
Ben van plan om nog een Touch op voorraad te leggen nu Logitech gestopt is met de produktie.
Je gaat al mank doordat een kWh als het goed is bij de meeste aanbieders minder kost, dus je daadwerkelijke besparing wordt daarmee al minder. Verder is de besparing op jaarbasis dusdanig laag dat ik het risico niet neem dat het inderdaad schadelijk is voor m'n Squeezeboxes. Elke keer de spanning eraf en erop kan op de lange termijn denk ik toch voor problemen zorgen. Als tussenoplossing zorg ik er maar voor dat de displays uit staan als de speler uit staat, spaart stroom en m'n display gaat langer mee.
Ik zet ze eerlijk gezegd ook altijd uit. Niet vanwege de stroom maar vanwege het feit dat, ondanks het juiste gesleutel aan de instellingen, de Squeezebox toch mijn WHS server nog wel eens uit de slaap hield.
Weet iemand te vertellen hoe de externe ingang op de Radio werkt?
- Hoor je enkel de externe geluidsbron?
- Hoor je beide bronnen, dus zowel de internetradio als de externe bron?
- kun je in het laatste geval de internet radio uitzetten, en dus enkel externe bron beluisteren?
- Hoor je enkel de externe geluidsbron?
- Hoor je beide bronnen, dus zowel de internetradio als de externe bron?
- kun je in het laatste geval de internet radio uitzetten, en dus enkel externe bron beluisteren?
Ik haal al bijna 3 jaar mijn squeezebox classic en receiver dagelijks van de stroom. Ik krijg niet de indruk dat ze daar niet tegen kunnen. Volgens mij loopt het wel los.Zerobase schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:20:
@ Zerobase:
Ik gooi ook elke dag de stroom van mijn classic en radio. Heb niet het idee dat het wat uitmaakt. Althans, beide doen het na 4 jaar nog prima.
@Mars Warrior:
De radio detecteert het als er een jackplug wordt aangesloten en schakelt dan automatisch naar "lijningang" Je hoort dan dus niets anders meer dan hetgeen aan dat kabeltje zit.
@xburchartz:
Daar was ik al bang voor. Volgens mij zijn er wel mensen die het werkend krijgen, maar zelfs deze redelijk simpel lijkende (recente) how-to is mij wat te ingewikkeld. Iemand anders nog tips voor Squeezebox en Airplay?
Ik gooi ook elke dag de stroom van mijn classic en radio. Heb niet het idee dat het wat uitmaakt. Althans, beide doen het na 4 jaar nog prima.
@Mars Warrior:
De radio detecteert het als er een jackplug wordt aangesloten en schakelt dan automatisch naar "lijningang" Je hoort dan dus niets anders meer dan hetgeen aan dat kabeltje zit.
@xburchartz:
Daar was ik al bang voor. Volgens mij zijn er wel mensen die het werkend krijgen, maar zelfs deze redelijk simpel lijkende (recente) how-to is mij wat te ingewikkeld. Iemand anders nog tips voor Squeezebox en Airplay?
[ Voor 6% gewijzigd door Purn0 op 04-10-2012 23:12 ]
Die how-to had ik nog niet eerder gezien. Dat geeft me wat moed, dus ik ga er eens mee aan de slag
To be continued!
Wat die stroomkosten betreft: voor die paar euro doe ik niet al die moeite. Ik heb 6 spelers, maar ze staan altijd aan het stroom. Als ik muziek wil, dan wil ik dat direct horen, zonder dat ik eerst naar een andere ruimte moet lopen om de stekker er weer in te stoppen. Ik heb mijn setup nu zo'n 5 jaar draaien.
Wat die stroomkosten betreft: voor die paar euro doe ik niet al die moeite. Ik heb 6 spelers, maar ze staan altijd aan het stroom. Als ik muziek wil, dan wil ik dat direct horen, zonder dat ik eerst naar een andere ruimte moet lopen om de stekker er weer in te stoppen. Ik heb mijn setup nu zo'n 5 jaar draaien.
[ Voor 57% gewijzigd door xburchartz op 04-10-2012 23:59 . Reden: stukje over stroomkosten toegevoegd ]
Iemand ook ervaring met de YouTube plugin? Bij mij werkte hij eerst prima (QNAP TS119PII // 7.7.2) maar nu niet meer
Zoeken enzo werkt prima maar wanneer ik iets wil afspelen loopt de tijd een paar seconden en dan stopt hij, ik hoor dan ook geen geluid de eerste seconden.
Op het forum van Slimdevices is er wel een draadje, ook in de laatste pagina's wordt het probleem besproken waarin gezegd wordt dat de laatste versie (0.15) het probleem moet oplossen. Echter ervaar ik dat anders...
Een YouTube filmpje die het bij mij niet doet: YouTube: Hardwell On Air 084
Op het forum van Slimdevices is er wel een draadje, ook in de laatste pagina's wordt het probleem besproken waarin gezegd wordt dat de laatste versie (0.15) het probleem moet oplossen. Echter ervaar ik dat anders...
Een YouTube filmpje die het bij mij niet doet: YouTube: Hardwell On Air 084
Ik wil een internetradio kopen,voornamelijk om in de slaapkamer de BBC zenders te kunnen beluisteren, en ev podcasts af te spelen die op een usb drive staan (hangt aan de Fritzbox7340).
Ik dacht aan de Squeezebox , maar nu lees ik dat de ondersteuning wordt gestopt.
Zou de Squeezebox nog goed te gebruiken zijn als de sb server uit de lucht gaat,ooit?
Zou updaten van de Squeezebox naar de UA Smart Radio firmware een goede stap zijn ,(voor wat ik wil)
Hier staat:
" The team is working hard on releasing in a few weeks an optional software update for existing Squeezebox Radio users that will allow Squeezebox Radios to upgrade to the new Logitech UE Smart Radio experience. This update is optional and people who would prefer to maintain their Squeezebox Radio as is can do so. Moving forward, Logitech UE will only be developing for the Smart Radio platform."
Alvast bedankt
Ik dacht aan de Squeezebox , maar nu lees ik dat de ondersteuning wordt gestopt.
Zou de Squeezebox nog goed te gebruiken zijn als de sb server uit de lucht gaat,ooit?
Zou updaten van de Squeezebox naar de UA Smart Radio firmware een goede stap zijn ,(voor wat ik wil)
Hier staat:
" The team is working hard on releasing in a few weeks an optional software update for existing Squeezebox Radio users that will allow Squeezebox Radios to upgrade to the new Logitech UE Smart Radio experience. This update is optional and people who would prefer to maintain their Squeezebox Radio as is can do so. Moving forward, Logitech UE will only be developing for the Smart Radio platform."
Alvast bedankt
In een notendop wat gaat er voor mij als Squeezebox Radio gebruiker veranderen?linp schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:59:
Ik wil een internetradio kopen,voornamelijk om in de slaapkamer de BBC zenders te kunnen beluisteren, en ev podcasts af te spelen die op een usb drive staan (hangt aan de Fritzbox7340).
Hier staat:
Alvast bedankt
Elect a clown, expect a circus.
Bedankt voor de info. Nog één vraag echter: Ik hoop dat deze omschakeling gebaseerd is op 'spanning' aka muziek op de jackplug, en niet op het fysiek inpluggen van de jackplug?Purn0 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:09:
@Mars Warrior:
Uh?Mars Warrior schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:17:
[...]
Bedankt voor de info. Nog één vraag echter: Ik hoop dat deze omschakeling gebaseerd is op 'spanning' aka muziek op de jackplug, en niet op het fysiek inpluggen van de jackplug?
Denk eens door? Logisch denken? Je kan toch geen "audio uit" aangeven bij de Radio. Dus "muziek" op de jackplug kan je zelf niet forceren. Je prikt het erin en als er muziek is dan gaat het via de jackplug.
Edit: Ik zou het bijna zelf gaan uitproberen, maar dit zou het meest logische zijn imho
[ Voor 8% gewijzigd door Len op 07-10-2012 14:30 ]
@Jab65,
Dit kan door een plug in, maar dan komt het wel met vertraging dus compleet useless. Waarom wil je dit ?
Dit kan door een plug in, maar dan komt het wel met vertraging dus compleet useless. Waarom wil je dit ?
www.weitjerock.com
Ik ben nog geen Squeezebox gebruiker ,dus voor mij geldt meer: is het handig om nu nog een Squeezebox aan te schaffen?Slasher schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:02:
[...]
In een notendop wat gaat er voor mij als Squeezebox Radio gebruiker veranderen?
Dat was eigenlijk mijn vraag.
Er zijn genoeg programma's die ik niet hoef te zien, maar wel zou willen horen. Bijvoorbeeld programma's als Pouw en Witteman. Kun je dan lekker in de sluimermode aan zetten, zodat het niet erg is als je in slaap zou vallen. Vertraging t.o.v. de tv is dus geen probleem. Zal eens zoeken naar die plugin.Klein_Kipje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:32:
@Jab65,
Het hangt er denk ik van af wat je er precies mee wilt gaan doen.linp schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:52:
[...]
Ik ben nog geen Squeezebox gebruiker ,dus voor mij geldt meer: is het handig om nu nog een Squeezebox aan te schaffen?
Ik gebruik zelf m'n squeezebox-touch enkel om muziek van m'n netwerkschijf naar de receiver te streamen - en meer niet. Zou de squeezebox nu kapot gaan, dan is er een goede kans dat ik de receiver ga vervangen door een airplay-ondersteunende receiver. Beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk, maar een squeezebox-touch was destijds ook niet goedkoop.
Ik zal voornamelijk de BBC zenders beluisteren, en ev podcasts afspelen die op een usb drive staan (hangt aan de Fritzbox7340).vanaalten schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:53:
[...]
Het hangt er denk ik van af wat je er precies mee wilt gaan doen.
Ik gebruik zelf m'n squeezebox-touch enkel om muziek van m'n netwerkschijf naar de receiver te streamen - en meer niet. Zou de squeezebox nu kapot gaan, dan is er een goede kans dat ik de receiver ga vervangen door een airplay-ondersteunende receiver. Beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk, maar een squeezebox-touch was destijds ook niet goedkoop.
Of mischien koop ik een nas i.p.v. de usb drive.
De plug in is niet speciaal voor televisie maar als je de server draait via de pc kun je via een plug in een externe geluidsbron toevoegen aan lms. Dus de tv maar ook een cd speler. Ik heb me er eens in verdiept omdat er wel eens iemand kwam met een cd-tje en ik deze kan niet zonder te rippen kan afspelen via SB.Jab65 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:37:
[...]
Er zijn genoeg programma's die ik niet hoef te zien, maar wel zou willen horen. Bijvoorbeeld programma's als Pouw en Witteman. Kun je dan lekker in de sluimermode aan zetten, zodat het niet erg is als je in slaap zou vallen. Vertraging t.o.v. de tv is dus geen probleem. Zal eens zoeken naar die plugin.
www.weitjerock.com
Maar dan moet de TV dus nog aan... Ik had gehoopt dat er iets was waarbij dat niet nodig zou zijn...Klein_Kipje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:44:
[...]
De plug in is niet speciaal voor televisie maar als je de server draait via de pc kun je via een plug in een externe geluidsbron toevoegen aan lms. Dus de tv maar ook een cd speler. Ik heb me er eens in verdiept omdat er wel eens iemand kwam met een cd-tje en ik deze kan niet zonder te rippen kan afspelen via SB.
De Radio schakeld al over op "lijn ingang" zodra je een jackkabel aansluit, ook zonder MP3 speler o.i.d. aan de andere kant van de kabel. Ik snap misschien wel waarom Mars Warrior dit wil weten. Ik had het namelijk ook liever niet zo gezien, omdat ik dan het kabeltje altijd aan de SBR kon laten zitten en indien gewenst een apparaat aansluiten. Nu moet je de kabel uit de achterkant van de SBR halen om weer te schakelen naar de LMS bron.Len schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:29:
[...]
Uh?
Denk eens door? Logisch denken? Je kan toch geen "audio uit" aangeven bij de Radio. Dus "muziek" op de jackplug kan je zelf niet forceren. Je prikt het erin en als er muziek is dan gaat het via de jackplug.
Edit: Ik zou het bijna zelf gaan uitproberen, maar dit zou het meest logische zijn imho
@ xburchartz
Bedankt voor het proberen! Ik zou zelf nooit zover gekomen zijn. Blijft balen dat dit niet lekker werkend te krijgen is... Ik blijf hopen!
[ Voor 9% gewijzigd door Purn0 op 09-10-2012 11:46 ]
Als jij ergens op internet de stream van televisie audio kan vinden is het ook goed.Jab65 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:48:
[...]
Maar dan moet de TV dus nog aan... Ik had gehoopt dat er iets was waarbij dat niet nodig zou zijn...
www.weitjerock.com
Inderdaad, dat is precies wat ik bedoelde met mijn vraag...Purn0 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
[...]
De Radio schakeld al over op "lijn ingang" zodra je een jackkabel aansluit, ook zonder MP3 speler o.i.d. aan de andere kant van de kabel. Ik snap misschien wel waarom Mars Warrior dit wil weten. Ik had het namelijk ook liever niet zo gezien, omdat ik dan het kabeltje altijd aan de SBR kon laten zitten en indien gewenst een apparaat aansluiten. Nu moet je de kabel uit de achterkant van de SBR halen om weer te schakelen naar de LMS bron.
Wel jammer dus, want nu is het elke keer klooien ipv simpelweg de externe bron (mijn PC) te muten als ik enkel naar de SBR wil luisteren
Daar had ik idd al naar gezocht, maar helaas zonder resultaat.Klein_Kipje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:44:
[...]
Als jij ergens op internet de stream van televisie audio kan vinden is het ook goed.
Iemand hier die ze al gevonden heeft (als ze er al zijn)?
Lijkt me dat een squeezebox radio hiervoor perfect werkt.linp schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:59:
Hier staat:
Alvast bedankt
Na upgraden naar nieuwe firmware zal internetradio nog steeds uitstekend werken (daar is die UE smart radio voor bedoeld immers). De nieuwe versie werkt niet echt goed met je podcasts denk ik. Voor zover ik kan zien werken ze niet meer met de centrale squeezecenter software, maar met een programma voor op je (windows of mac) pc. Je kan dus geen serversoftware op je NAS draaien.
Dat lijkt me onjuist. De 10 versie kun je hier downloaden. Voor op je NAS.De nieuwe versie werkt niet echt goed met je podcasts denk ik. Voor zover ik kan zien werken ze niet meer met de centrale squeezecenter software, maar met een programma voor op je (windows of mac) pc. Je kan dus geen serversoftware op je NAS draaien.
Wel is dan een werkende internet connectie vereist.
http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php
@DJ1981 en SED
Ik heb er vandaag een gekocht, Ik wacht voorlopig even met updaten naar UE, terug kan niet meer las ik.
Eerst maar eens uitproberen wat de huidige mogelijkheden zijn.
Zoals ik schreef, ik heb geen NAS maar een usb drive aan de router,
als ik ev een NAS nodig blijk te hebben om met een uitgeschakelde pc toch radio te kunnen hebben , dan koop ik een NAS.
Ik heb er vandaag een gekocht, Ik wacht voorlopig even met updaten naar UE, terug kan niet meer las ik.
Eerst maar eens uitproberen wat de huidige mogelijkheden zijn.
Zoals ik schreef, ik heb geen NAS maar een usb drive aan de router,
als ik ev een NAS nodig blijk te hebben om met een uitgeschakelde pc toch radio te kunnen hebben , dan koop ik een NAS.
Op die manier gebruik ik 'em echter wel: laptop via de 3.5mm aansluiting aangesloten op de Radio. De eerste keer bij het inpluggen switched 'ie inderdaad naar de lijningang maar ik kan gewoon via de 6 snelkeuze toetsen of via het hoofdmenu een stream of iets dergelijks selecteren terwijl de kabel gewoon aangesloten blijft.Mars Warrior schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:09:
[...]
Inderdaad, dat is precies wat ik bedoelde met mijn vraag...
Wel jammer dus, want nu is het elke keer klooien ipv simpelweg de externe bron (mijn PC) te muten als ik enkel naar de SBR wil luisteren
Voor het opnieuw beluisteren van de audio van de laptop selecteer ik in het SBR hoofdmenu 'Lijningang'...de kabel gaat er hier echt niet uit.
In het ouderlijke huis zijn ze de Cd's ook zat. Daarnaast vinden ze de geluidskwaliteit die uit de versterker komt als ik mijn laptop eraan hang toch een stúk beter dan de cd's.
Nu stel ik ze voor een SB te kopen en er Spotify bij te nemen. Kan iemand mijn toelichten hoe makkelijk het is om met je afstandsbediening of de SB interface een ander album op te zetten/andere muziek op te zetten via de Spotify App? Is dit net zo eenvoudig als browser in de Non spotify app?
Nu stel ik ze voor een SB te kopen en er Spotify bij te nemen. Kan iemand mijn toelichten hoe makkelijk het is om met je afstandsbediening of de SB interface een ander album op te zetten/andere muziek op te zetten via de Spotify App? Is dit net zo eenvoudig als browser in de Non spotify app?
Met de Spotify-app kan je niet je SB bedienen. Wel met de SB-app van logitech. Ik vind het simpel werken en heb zo iets anders opgezet.
[ Voor 13% gewijzigd door ElisabethM op 17-10-2012 21:16 ]
Waarschijnlijk wordt de Spotify App op de Squeezebox zelf bedoelt. Weet niet welke hardware bedoelt wordt, maar op de Radio is het te doen als je de albums al in playlists heb staan (wat je natuurlijk gewoon op je computer kan doen). Als je met de Radio zelf nog naar nieuwe muziek wilt zoeken in de Spotify App is dat een ramp naar mijn mening. Geen idee of dat op de Touch beter werkt, maar wellicht wel.
Ja, ik bedoel inderdaad de Spotify App op de SB zelf, waarschijnlijk wordt het de Touch. Iemand die kan mededelen of dat een beetje werkt?
Vreemd dit. Kan zo snel ook geen thread hierover vinden op slimdevices forum.SED schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:58:
[...]
Dat lijkt me onjuist. De 10 versie kun je hier downloaden. Voor op je NAS.
Wel is dan een werkende internet connectie vereist.
http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php
Gaat logitech dus wel door met software maar niet met hardware?
Versie 10 is voor de UE apparaten IIRC. Gaat dus niet werken met de Squeezeboxen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Vandaag eens een trial genomen op spotify om te laten samenwerken met mijn touch....Ik werd namelijk erg verleid toen ik bij vrienden was en daar een sonos zag staan...na ja meer de app die op de ipad was geinstalleerd.
Een app waarmee je super gemakkelijk alles kon opzoeken..van track..artiest..of album en dit direct naar de sonsos sturen om af te spelen. Je zag ook dus de actieve playlist draaien waar je alles mee kon.
Nu ben ik nog een flinke n00b wat betreft spotify maar was ik even in de veronderstelling dat ik met de officieele spotify app op mijn laptop dit ook zou kunnen doen. Ik heb netjes mijn Touch aangesloten met de account en de app hierop geinstalleerd.
Het moet toch een koud kunstje zijn om mijn touch in de officieele spotify software te herkennen en daar naar toe te streamen? Maar niets lijkt minder waar..of ik zie het het niet
Laat ik het anders vragen.....waar zoek ik op een overzichtelijke manier tracks (dus niet op dat pielschermpje) en stuur ik dit naar mijn touch?
Ik ben het even kwijt...
Een app waarmee je super gemakkelijk alles kon opzoeken..van track..artiest..of album en dit direct naar de sonsos sturen om af te spelen. Je zag ook dus de actieve playlist draaien waar je alles mee kon.
Nu ben ik nog een flinke n00b wat betreft spotify maar was ik even in de veronderstelling dat ik met de officieele spotify app op mijn laptop dit ook zou kunnen doen. Ik heb netjes mijn Touch aangesloten met de account en de app hierop geinstalleerd.
Het moet toch een koud kunstje zijn om mijn touch in de officieele spotify software te herkennen en daar naar toe te streamen? Maar niets lijkt minder waar..of ik zie het het niet
Laat ik het anders vragen.....waar zoek ik op een overzichtelijke manier tracks (dus niet op dat pielschermpje) en stuur ik dit naar mijn touch?
Ik ben het even kwijt...
Gisteren even via mijn PC met de Logitech server een muziekje afgespeeld op me Squeezebox Radio,
en nu krijg ik met geen mogelijkheid meer contact met de Sqeeuzebox.com server !
Wat gaat hier niet goed.... ?
en nu krijg ik met geen mogelijkheid meer contact met de Sqeeuzebox.com server !
Wat gaat hier niet goed.... ?
Heb ik ook sinds vanochtend. Volgens mij ligt er een server uit bij Logitech. Ook via de browser was mysqueezebox.com niet te benaderen.
Je hebt geen smartfoon of iPad? Dan gaat het heel makkelijk via de squeezebox appxon schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:48:
Het moet toch een koud kunstje zijn om mijn touch in de officieele spotify software te herkennen en daar naar toe te streamen? Maar niets lijkt minder waar..of ik zie het het niet![]()
Ik ben het even kwijt...
Zie mijn scherm sinds gisteren ook vaak op zwart gaan door wegvallen van de verbinding met mysqueezebox.com.Bluezyguy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:28:
Heb ik ook sinds vanochtend. Volgens mij ligt er een server uit bij Logitech. Ook via de browser was mysqueezebox.com niet te benaderen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ik gebruik deze chrome extensie om mijn Radio te bedienen.
https://chrome.google.com...lepgahmaahiehcofplfmocpjm
Al is het eigenlijk gewoon de Remote van mysqueezebox.com, maar dan wat handiger in je browser.
Daar kan je dus ook gewoon je Spotify app op de Radio mee bedienen
https://chrome.google.com...lepgahmaahiehcofplfmocpjm
Al is het eigenlijk gewoon de Remote van mysqueezebox.com, maar dan wat handiger in je browser.
Daar kan je dus ook gewoon je Spotify app op de Radio mee bedienen
Dan zit er niks anders op en wachten tot de server weer online komtKroontjesPen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:51:
[...]
Zie mijn scherm sinds gisteren ook vaak op zwart gaan door wegvallen van de verbinding met mysqueezebox.com.

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 10:31 ]
Hier nog niet hoor, ja de site wel maar me Squeezebox Radio komt nog niet online via mysqueezebox.comezra070 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:14:
Hier werkt het inmiddels weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 11:35 ]
Mijn Squeezebox radio werkte gister en vandaag ook niet (kon ook geen verbinding krijgen met mysqueezebox.com). Ik heb de firmware van de nieuwe logitech UE serie geinstalleerd, waarna alles weer perfect werkte. Heb de aanwijzingen hier gevolgd: http://forums.slimdevices...rade-SB-Radio-to-UE-Radio .
Deze nieuwe firmware maakt verbinding met een andere server (uesmartradio.com). Werkt hier prima opzich. Er zijn echter wel veranderingen in de firmware aangebracht, waardoor de geavanceerde mogelijkheden kleiner zijn geworden. Lees hiervoor de informatie op het forum van slimdevices.
Deze firmware werkt echter alleen op de squeezebox radio. Firmware upgraden uiteraard op eigen risico.
Deze nieuwe firmware maakt verbinding met een andere server (uesmartradio.com). Werkt hier prima opzich. Er zijn echter wel veranderingen in de firmware aangebracht, waardoor de geavanceerde mogelijkheden kleiner zijn geworden. Lees hiervoor de informatie op het forum van slimdevices.
Deze firmware werkt echter alleen op de squeezebox radio. Firmware upgraden uiteraard op eigen risico.
Betekend dit dat mysqueezebox.com ook helemaal niet meer gaat werken ?tbro schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:59:
Mijn Squeezebox radio werkte gister en vandaag ook niet (kon ook geen verbinding krijgen met mysqueezebox.com). Ik heb de firmware van de nieuwe logitech UE serie geinstalleerd, waarna alles weer perfect werkte. Heb de aanwijzingen hier gevolgd: http://forums.slimdevices...rade-SB-Radio-to-UE-Radio .
*** edit ***
Die link naar de nieuwe firmware werkt niet, waar heb jij hem vandaan ?
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 19:49 ]
Die van mij werkte gister en vanochtend nog goed. Nu kan hij inderdaad niet meer verbinden met mysqueezebox.com. Zal morgen eens kijken naar die nieuwe firmware

verbind tie dan ook niet meer met lms ?
www.weitjerock.com
Verwijderd
Vandaag de derde dag met connectieproblemen.
Ik lees dat het probleem zich in ieder geval in heel Europa voordoet. En Logitech heeft nog geen reactie gegeven.
Ik heb 3 squeezeboxen (classic, boom en radio) thuis staan en baal er wel van.
Muziek vanaf de NAS (Logitech Media Server) gaat wel nog gewoon, maar mijn favoriete radiozenders via mysqueezebox.com kan ik vergeten zo.
Ik lees dat het probleem zich in ieder geval in heel Europa voordoet. En Logitech heeft nog geen reactie gegeven.
Muziek vanaf de NAS (Logitech Media Server) gaat wel nog gewoon, maar mijn favoriete radiozenders via mysqueezebox.com kan ik vergeten zo.
Baal hier ook vreselijk, kan geen podcast meer luisteren, en dat doe ik altijd voor ik ga slapen !Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:29:
Vandaag de derde dag met connectieproblemen.
Waar kun je nieuwe firmware vandaan downloaden, deze [url="http://update/firmware/10.0.0/baby_10.0.0_r16943.bin"]link[/url] werkt niet ?
[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2012 09:55 ]
Hier staat de firmware: http://update.slimdevices....0/baby_10.0.0_r16943.bin . Die link is geloof ik gewoon niet goed ingevoerd, aangezien het laatste deel van de link wel klopt.
Je kan geloof ik met de nieuwe firmware nog wel muziek afspelen via je pc, hiervoor heb je echter nieuwe software nodig: http://www.uesmartradio.com/download
Volgensmij was het ook zo dat je internetverbinding online moet zijn bij deze nieuwe versie, zelfs als je lokale muziek af wil spelen via de bovenstaande software. Hierover staat meer op het forum van slimdevices. ( http://forums.slimdevices...rade-SB-Radio-to-UE-Radio )
Je moet voor de upgrade wel SSH inschakelen via de geadvanceerde instellingen van de SB Radio.
Je kan geloof ik met de nieuwe firmware nog wel muziek afspelen via je pc, hiervoor heb je echter nieuwe software nodig: http://www.uesmartradio.com/download
Volgensmij was het ook zo dat je internetverbinding online moet zijn bij deze nieuwe versie, zelfs als je lokale muziek af wil spelen via de bovenstaande software. Hierover staat meer op het forum van slimdevices. ( http://forums.slimdevices...rade-SB-Radio-to-UE-Radio )
Je moet voor de upgrade wel SSH inschakelen via de geadvanceerde instellingen van de SB Radio.
[ Voor 13% gewijzigd door tbro op 03-11-2012 11:09 ]