Xander schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:40:
Is er hier iemand die een Squeezebox Receiver via wifi gebruikt?
Ik had de mijne altijd met een draadje aangesloten. Nu ik een Touch gekocht heb is de Receiver verhuisd naar de keuken, waar ik geen kabel heb liggen, dus nu gebruik ik hem wel via wifi...
De ontvangst is goed zat (80% tot 90%), maar de Network Test laat erg slechte prestaties zien, zelfs 1000kbps gaat niet goed. Het spelen van FLAC's die best wel in de buurt van die 1000kbps komen gaat echter wel goed?

Is die Network Test bugged of wat?
Ik heb ook een Squeezebox Radio op hetzelfde wifi-netwerk, die heeft 100% signaalsterkte en presteert een stuk beter in de Network Test. Zou het kunnen dat de wifi-prestaties van een Receiver gewoon niet zo denderend zijn?
HvB83 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:59:
Ik had in het verleden een Receiver, maar mij is nooit opgevallen dat de ontvangstkwaliteit slechter zou dan van m'n Radio. Heb je wellicht slechte dekking in je keuken, bijv omdat je wifi-antenne niet goed gericht staat of omdat er apparaten in je keuken storen op je wifi?
jvanhambelgium schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:13:
[...]
Ik gebruik absoluut geen Wifi op m'n Duet Receiver.
Weet echter dat vb een Duet iets van een 25megabytes BUFFER memory heeft voor compressed data en 28megabytes voor uncompressed data.
Daarom kan je probleemloos wel "glitches" opvangen op je Wifi. Trek maar eens een kabeltje uit (of zet je AP/router uit) tijdens het spelen ... dat blijft lekker +- 20 seconden doorspelen...
Voor MP3 bijvoorbeeld zullen enkele minuten gebuffered worden...
Nou. Ik snap er niets meer van.
Ik heb ondertussen met 3 verschillende routers/access-points geprobeerd. Een EnGenius ECB3500 (die heb ik normaal in gebruik), een Cisco EPC3925 van Ziggo en een TP-Link TL-WA801ND. Dat maakt allemaal geen verschil. De positie van het access-point of de SB Receiver ook niet.
Vervolgens een wireless bridge opgezet. Ik heb daarvoor de TP-Link in Client modus gezet en laten verbinden met de EnGenius. Met mijn laptop achter die bridge aangesloten haal ik een mooie 20Mbps (niet gek voor Wireless-
G, die 54Mbps is niet full duplex...). Sluit ik echter de Squeezebox Receiver er op aan dan faalt de Network Test op 1000kbps nog steeds net zo hard.
Toen toch maar even een lange kabel naar de keuken gelegd. En nog steeds faalt de Network Test.

(ja, ik heb de receiver netjes via Ethernet laten verbinden...) Dus, Squeezebox kapot? Ik heb helaas geen andere Receiver om mee te testen.
FLAC's die tegen de 1000kbps aanzitten spelen trouwens wel zonder problemen.
* Dus misschien is de Network Test dan toch bugged? Op mijn Touch en Radio gaat het echter prima op 8000kbps / 3000kbps (de hoogst mogelijke waardes die ik op die spelers kan kiezen). Zou iemand anders met een Receiver en Logitech Media Server 7.7.2 eens kunnen kijken of die test wel goed werkt?
* Waarom ben ik er dan mee aan het klooien, als afspelen goed werkt? Nou, op het moment dat ik meerdere zones met elkaar ga synchroniseren gaat het soms fout. Maar ik ben er niet meer van overtuigd dat ik dat probleem in de netwerk performance moet gaan zoeken.