Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:38
ESteg schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:42:
Hm, zie hier net de KPN folder op de mat liggen met een Squeezebox Radio in de aanbieding:

*Klik*: € 89,95 - leuke prijs t.o.v. de pricewatch!
Ik heb al een paar jaar een Duet welke ook keurig zijn werk doet, hoewel de feitelijke bediening onderhand meer via smartphones en ipad verloopt. Squeezebox server draait super-stabiel op een Ubuntu 10.04 servertje.

In de werkkamer had ik al tijden een Freecom MusicPal staan, welke tov mijn squeezebox systeem toch minder makkelijk muziek van mijn netwerk afplukt (mn Flac ondersteuning was wat omslachtig).

Naar aanleiding van deze post (cheap!) had ik besloten dat het nu echt tijd voor een upgrade was, dus besteld, en zojuist binnen gekregen. 5 minuutjes set-up, aangesloten aan een oude versterker in de werkkamer en perfecte performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel met een Boom, Touch en een Classic het probleem dat ik niet meer kan opstarten in de factory settings door de stroom eraf te halen, kruisje op de ab ingedrukt te houden terwijl de stroom er weer op gaat.

Inplaats dat ik nu de hele procedure moet doorlopen zoals bijvoorbeeld het ingeven van een pasword voor de wifi verbinding start elke box snel op, legt gelijk verbinding met het wifi netwerk en de serer (7.7.2 - r33893) en is gebruiksklaar.
Hoe kan dit, ik wil nu en dan een verse instalatie maken en dat lijkt nu onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Je kunt ze toch ook gewoon in het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeru117 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:19:
Je kunt ze toch ook gewoon in het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Ik kan dat nergens vinden in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Op de boom houd je het kruisje op de BOOM zelf ingedrukt en de powerknop.
( dus niet op de AB)

Op de Touch:
http://logitech-en-amr.cu...touch-to-factory-defaults

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:58:
Op de boom houd je het kruisje op de BOOM zelf ingedrukt en de powerknop.
( dus niet op de AB)

Op de Touch:
http://logitech-en-amr.cu...touch-to-factory-defaults
Stom van mij, ik wist dat de classic niet via het menu naar factory resets kon en dacht dat dit voor elke squeeze zo was maar de boom met kruisje op boom zelf ingedrukt werkt idd goed en de touch via het menu ook.
Blijft over het probleem dat ik de classic niet kan restetten.

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn enige ab niet goed werkt, deze is van de touch en die gebruik ik ook voor de andere 2 boxen. (ab Boom is ooit zoekgeraakt, van de Classic is met het beddengoed in de wasmaschine beland).
Aangezien ik alles bedien met een Galaxi Note (android) heb ik nooit een a.b. gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de SB touch aan te schaffen, maar vraag me af hoe ik het eenvoudigst en snelst mijn data kan benaderen. Het is voor in de woonkamer waar ik een Playon HD2 mini met daaraan een 1TB HD heb staan. Op die HD staat de muziek, maar kan ik daar eenvoudig bijkomen vanaf de SB?

Andere optie is het gebruiken van een SD kaartje van 32GB denk ik. Werkt dit altijd feiloos (ook qua snelheid) en zijn er in dit geval bepaalde SD kaartjes aan te raden?

NAS of afspelen via netwerk vanaf laptop is dus niet de bedoeling. Gewoon aanzetten en zo snel mogelijk een leuk muziekje of internetradio aanzetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is er al iemand bezig met een Airplay-plugin voor de Squeezebox Touch? Dat lijkt me echt ideaal. Technisch zou het toch moeten kunnen, nu de encryptiesleutel van Airplay is gelekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 13:30

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:44:

NAS of afspelen via netwerk vanaf laptop is dus niet de bedoeling. Gewoon aanzetten en zo snel mogelijk een leuk muziekje of internetradio aanzetten :)
Deze snap ik niet. Via een NAS is juist snel een muziekje aanzetten of internetradio afspelen, waarom valt het dan af?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:22:
[...]

Deze snap ik niet. Via een NAS is juist snel een muziekje aanzetten of internetradio afspelen, waarom valt het dan af?
Nee, ik was al bang dat hier iets over gezegd zou worden :)
Maar ik heb geen NAS en ben op dit moment ook niet van plan er één aan te schaffen. Wel heb ik een AC Ryan Playon mini HD2 en daarvan ben ik alleen benieuwd of daar een goede mogelijkheid is icm de SB touch..

Maar dan nog lijkt een SD kaart me handiger omdat je dan ook zelfs de Playon niet aan hoef te zetten.. Het enige waar ik in dat geval wel benieuwd naar ben is of het met een SD kaartje wel echt altijd goed en snel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:53:
[...]

Nee, ik was al bang dat hier iets over gezegd zou worden :)
Maar ik heb geen NAS en ben op dit moment ook niet van plan er één aan te schaffen. Wel heb ik een AC Ryan Playon mini HD2 en daarvan ben ik alleen benieuwd of daar een goede mogelijkheid is icm de SB touch..
Tenzij je er Squeezebox Server op kunt draaien gaat dat niet werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Tenzij je er Squeezebox Server op kunt draaien gaat dat niet werken.
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Ik dacht misschien is er nog een leuke tussenoplossing...

Maar anders wordt het toch een geheugenkaartje (of USB stick)... Iemand daar (goede) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Xander schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:40:
Is er hier iemand die een Squeezebox Receiver via wifi gebruikt?

Ik had de mijne altijd met een draadje aangesloten. Nu ik een Touch gekocht heb is de Receiver verhuisd naar de keuken, waar ik geen kabel heb liggen, dus nu gebruik ik hem wel via wifi...

De ontvangst is goed zat (80% tot 90%), maar de Network Test laat erg slechte prestaties zien, zelfs 1000kbps gaat niet goed. Het spelen van FLAC's die best wel in de buurt van die 1000kbps komen gaat echter wel goed? :? Is die Network Test bugged of wat? :P

Ik heb ook een Squeezebox Radio op hetzelfde wifi-netwerk, die heeft 100% signaalsterkte en presteert een stuk beter in de Network Test. Zou het kunnen dat de wifi-prestaties van een Receiver gewoon niet zo denderend zijn?
HvB83 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:59:
Ik had in het verleden een Receiver, maar mij is nooit opgevallen dat de ontvangstkwaliteit slechter zou dan van m'n Radio. Heb je wellicht slechte dekking in je keuken, bijv omdat je wifi-antenne niet goed gericht staat of omdat er apparaten in je keuken storen op je wifi?
jvanhambelgium schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik absoluut geen Wifi op m'n Duet Receiver.
Weet echter dat vb een Duet iets van een 25megabytes BUFFER memory heeft voor compressed data en 28megabytes voor uncompressed data.
Daarom kan je probleemloos wel "glitches" opvangen op je Wifi. Trek maar eens een kabeltje uit (of zet je AP/router uit) tijdens het spelen ... dat blijft lekker +- 20 seconden doorspelen...

Voor MP3 bijvoorbeeld zullen enkele minuten gebuffered worden...
Nou. Ik snap er niets meer van.

Ik heb ondertussen met 3 verschillende routers/access-points geprobeerd. Een EnGenius ECB3500 (die heb ik normaal in gebruik), een Cisco EPC3925 van Ziggo en een TP-Link TL-WA801ND. Dat maakt allemaal geen verschil. De positie van het access-point of de SB Receiver ook niet.

Vervolgens een wireless bridge opgezet. Ik heb daarvoor de TP-Link in Client modus gezet en laten verbinden met de EnGenius. Met mijn laptop achter die bridge aangesloten haal ik een mooie 20Mbps (niet gek voor Wireless-G, die 54Mbps is niet full duplex...). Sluit ik echter de Squeezebox Receiver er op aan dan faalt de Network Test op 1000kbps nog steeds net zo hard.

Toen toch maar even een lange kabel naar de keuken gelegd. En nog steeds faalt de Network Test. 8)7 (ja, ik heb de receiver netjes via Ethernet laten verbinden...) Dus, Squeezebox kapot? Ik heb helaas geen andere Receiver om mee te testen.

FLAC's die tegen de 1000kbps aanzitten spelen trouwens wel zonder problemen.* Dus misschien is de Network Test dan toch bugged? Op mijn Touch en Radio gaat het echter prima op 8000kbps / 3000kbps (de hoogst mogelijke waardes die ik op die spelers kan kiezen). Zou iemand anders met een Receiver en Logitech Media Server 7.7.2 eens kunnen kijken of die test wel goed werkt?

* Waarom ben ik er dan mee aan het klooien, als afspelen goed werkt? Nou, op het moment dat ik meerdere zones met elkaar ga synchroniseren gaat het soms fout. Maar ik ben er niet meer van overtuigd dat ik dat probleem in de netwerk performance moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer mensen problemen met synology en de sqeeuzebox,met de nieuwste versie van sqeeuzebox server voor de synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 14:48
Wil Dropbox streamen naar mijn Sqeezebox Radio nu zag ik dat dit mogelijk is met Tunesbag
Heb alles goed ingesteld en via Favorieten de link toegevoegd in de server settings maar het werkt niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit werkend krijg...?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/113668/1CtHn90beaE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:50:
meer mensen problemen met synology en de sqeeuzebox,met de nieuwste versie van sqeeuzebox server voor de synology
Wat voor problemen heb je?
Ik heb op mijn DS209 het Logitech Media Server pakket bijgewerkt van 7.7.1 naar 7.7.2. Dat is zonder problemen gegaan.
Meteen daarna heb ik mijn collectie opnieuw gescanned. Alles werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik kom er achter dat het met de i-pad app te maken heeft,zo gauw ik daar nummers opzoek en aanklik dan krijg ik daarop een time out ,loopt gewoon de hele squeezebox server vast,knap irritant.

Instaleer ik dezelfde versie van squeezebox server op mijn pc,dan is er niets aan de hand.Dus naar mijn mening zit er een bug in de nieuwe versie van Synology

Als ik gewoon nummers skip met de afstandsbediening,is er niets aan de hand.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik had ook problemen met 7.7.1 op Synology, een versie van een aantal maanden terug. Die liep ook vaak vast, skipte nummers, etc. Inderdaad in combinatie met iPeng op iPad en iPhone, maar ik weet niet of het met een gewone IR-remote wel zonder problemen was verlopen.

Nadat ik gewoon weer versie 7.6.2 heb geïnstalleerd zijn de problemen weer verleden tijd. Voor mij geen probleem, omdat die stabiel werkt en voor mij de nieuwere versies eigenlijk geen meerwaarde hebben.

Zou aanraden om contact met Synology support op te nemen en het probleem door te geven. Ze vragen je dan ook om een kernel-log te maken. Hopelijk kunnen ze het probleem dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7.7.1 geeft bij mij geen probleem vreemd genoeg,die hebik een tijd lang gebruikt en werkt prima met de ipad officiele squeezebox software,ik heb deze er weer opgezet en nu werkt het weer goed,

7.7.2 die gaf dus wel problemen,maar daar ben ik nu dus van af,ik wacht wel dat er een update komt voor de i-pad app en de synology,dan probeer ik het nog eens opnieuw :)

dus gewoon een bug in de software dus.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 09:11
Ik heb problemen met mijn SB Duet. Na een paar dagen de speler uitgeschakeld te hebben staan kan er geen verbinding meer gemaakt worden met de Squeezeboxserver. Ik kan geen afspeelapparaat meer vinden.

Wie herkent dit probleem?

Google levert niet veel op en mijn modem heb ik al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
HvB83 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:01:
Vast IP hoeft niet perce, maar aangezien je die Boom toch vast in je netwerk hebt staan, is het handiger om je NAS, Boom en eigen computers gewoon een vast IP in een eigen IP-range toe te wijzen. Dan weet je in ieder geval dat apparaten die incidenteel inloggen niet voor problemen op dat vlak kunnen zorgen.

Je wifi-accesspoint lijken me niet het probleem inderdaad. Ik dacht dat ze alle 3 hetzelfde SSID uitzenden, maar dat is het dus ook niet.

Probeer het voor de gein gewoon eens bedraad van je NAS/pc direct naar je Boom. Als het probleem dan weg is, dan kan je er vanuit gaan dat er iets mis is met je netwerk. Zo niet, dan kan het of een buggy install van je server zijn, of een kapotte Boom.
Om nog weer even terug te komen hierop:

Er is drie weken gelden 1 van de 3 accesspoints vervangen omdat die constant wegviel. Ook al zat ik nooit op dat draadloze netwerk (die is voor beneden & buiten, Boom zit op netwerk boven), ik heb nergens meer last van gehad *D
Was dus blijkbaar toch een 'stoorzender', die ene accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitilites schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:17:
Ik heb problemen met mijn SB Duet. Na een paar dagen de speler uitgeschakeld te hebben staan kan er geen verbinding meer gemaakt worden met de Squeezeboxserver. Ik kan geen afspeelapparaat meer vinden.

als ie niks meer kan vidnen,dan zal het probleem liggen bij de squeezebox server op je computer,je hebt wel de nieuwste versie erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:40:
[...]

als ie niks meer kan vidnen,dan zal het probleem liggen bij de squeezebox server op je computer,je hebt wel de nieuwste versie erop staan?
volgens mij waren er geen nieuwe updates. Vorige week deed hij het nog ook prima.

als het wel aan de squeezebox server ligt, waarom kan in dan wel via de webapplicatie door mijn muziekbibliotheek bladeren? hij kan het afspeelapparaat alleen niet vinden.

De afstandsbediening van de Duet werkt prima maar kan geen verbinding maken met de server.
De webapplicatie werkt prima maar kan geen verbinding maken met een afspeelapparaat

Het ligt dus aan de verbinding maar hoe kan ik dit fixen? :|

[ Voor 19% gewijzigd door Zitilites op 24-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke versie heb je er op staan? En heb je squeezebox server al eens opnieuw geinstaleerd?

squeezebox zelf gereset?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Zal vanavond even naar de versie kijken. ook squeezebox servor nog niet opnieuw geinstalleerd, zal ik ook ff proberen.

Squeezebox zelf wel gereset maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik heb dat ook een aantal keer gehad. Aangezien ik mijn Duet verkocht heb en de reciever via de iPhone/iPad aanstuur, werd configureren ineens een stuk lastiger. Op deze site staat hoe je de squeezebox kan configureren zonder een controller:
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Ik heb het een paar keer moeten doen en het is in begin even uitzoeken, maar als je het eenmaal gedaan hebt valt het wel mee. Je kan alles instellen wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
bassio schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:49:
Ik heb dat ook een aantal keer gehad. Aangezien ik mijn Duet verkocht heb en de reciever via de iPhone/iPad aanstuur, werd configureren ineens een stuk lastiger. Op deze site staat hoe je de squeezebox kan configureren zonder een controller:
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Ik heb het een paar keer moeten doen en het is in begin even uitzoeken, maar als je het eenmaal gedaan hebt valt het wel mee. Je kan alles instellen wat je maar wilt.
Reageer je op mijn post?

Zo ja, dan snap ik het niet want ik heb nog wel een controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Ik zal wel onder een steen gelegen hebben, maar ik wist helemaal niet dat de Squeezebox ook DTS CD's of kon spelen... :o Wel wat werk door eerst de .cue te splitten en dan de .WAV weer om te zetten naar .FLAC (ik wil namelijk wel ID3-tags). Maar resultaat is best grappig eigenlijk :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites

Ik ben hier echt behoorlijk zat van, zit er zelfs aan te denken de Squeezebox maar weer weg te doen.

Ik heb nog steeds het probleem dat het afspeelapparaat niet gevonden wordt (de SB receiver dus)
- ik heb de nieuwste versie van SB server
- ik heb hem op de NAS opnieuw geinstalleerd
- Ik heb SB server ook maar ook de computer geinstalleerd maar dit maakt ook geen verschil
- ik heb WIFI opnieuw ingesteld
- etc, etc

Wat ik wel vreemd vind is dat de SB receiver niet verschijnt via mijn netwerkoverzicht van de modem (terwijl het lapmpje op de receiver wel wit brand). De Duet afstandbediening verschijnt wel in het overzicht, klopt dit? beiden gebruiken een wifi verbinding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Had ik volgens mij ook, met de afstandbediening krijg ik geen verbinding, als ik eerst een nummer start vanuit de webinterface dan doet de remote het wel gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Bierkameel schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:43:
[...]

Had ik volgens mij ook, met de afstandbediening krijg ik geen verbinding, als ik eerst een nummer start vanuit de webinterface dan doet de remote het wel gewoon weer.
via de webinterface kan ik ook geen afspeelapparaat vinden. De library werkt wel prima.

Het lijkt wel of de receiver kapot is, maar het lampje brand wel gewoon dus zal het iets met de software te maken moeten hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Zitilites op 31-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:46
FeaR schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:13:
Ik zal wel onder een steen gelegen hebben, maar ik wist helemaal niet dat de Squeezebox ook DTS CD's of kon spelen... :o Wel wat werk door eerst de .cue te splitten en dan de .WAV weer om te zetten naar .FLAC (ik wil namelijk wel ID3-tags). Maar resultaat is best grappig eigenlijk :)
Welkom terug in de wereld ;-)
De Duet speelt inderdaad probleemloos DTS af ... liefst wel over een WIRED verbinding want de bitrate is wel wat hoger als een klassiek 2.0 FLAC'je.

Ik heb verschillende DTS FLAC (vb Sigur Ros ; Heima => Van de DVD's heb ik het DTS spoor geripped, dan omgezet naar een WAV en dat naar FLAC) met hierop de nodige tags en album art erin.
Hetzelfde deed ik voor oa een Kraftwerk "Minimum-Maximum" album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Zitilites schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:50:
[...]

via de webinterface kan ik ook geen afspeelapparaat vinden. De library werkt wel prima.

Het lijkt wel of de receiver kapot is, maar het lampje brand wel gewoon dus zal het iets met de software te maken moeten hebben?
Ik heb dit ook een keer gehad, ik heb het ding vervloekt en toen maar een Touch gekocht. Daarna eens rustig gaan kijken, toen bleek dat hij op een of andere manier contact maakte met mysqueezebox.com ipv met m'n eigen server op de NAS.

Kijkt dat eens even na. In je webinterface zie je de speler namelijk niet terug. Het klinkt in ieder geval heel erg zoals het bij mij toen ook was... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
HvB83 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad, ik heb het ding vervloekt en toen maar een Touch gekocht. Daarna eens rustig gaan kijken, toen bleek dat hij op een of andere manier contact maakte met mysqueezebox.com ipv met m'n eigen server op de NAS.

Kijkt dat eens even na. In je webinterface zie je de speler namelijk niet terug. Het klinkt in ieder geval heel erg zoals het bij mij toen ook was... :)
dankje voor de tip. Hoe kan ik dit achterhalen?

Ik denk trouwens niet dat dit het probleem is want via de duet afstandsbediening moet ik een bron selecteren. Daarin heb ik de keuze uit mysqueezebox.com, mijn computer en mijn NAS. ik kies dan voor de 2e of 3e maar beide kan hij geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Ik heb sinds een paar dagen een YouTube plugin draaien op mijn laptop (via Logitech Media Server), en die speelt alles vrolijk naar de Touch. Zelfs mijn playlists kan ik meteen gebruiken. Erg handig! Hoef ik niet altijd een audio kabel naar mijn laptop te trekken over de vloer ;).

Echter, zou het natuurlijk nog mooier zijn als het direct op de Touch kon draaien. Geen idee of dat kan, maar ik zou het toch eens willen proberen. Alleen... ooit (1jaar+ geleden) heb ik eens handmatig volgens mij een repository URL toegevoegd aan de touch (voor een volume plugin), maar ik kan nu niet echt meer vinden hoe! Weet iemand dat misschien? Of ben ik in de war met iets anders wat ik eens gepatched heb op de Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
mijn SB Duet doet het weer!

de knop op de receiver langer indrukken totdat hij snel begint te knipperen (wist ik helemaal niet) + fabrieksinstellingen op de afstandsbediening instellen en hij vindt hem weer!

is het ook mogelijk om de receiver alleen bedraad te gebruiken en dus wifi uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:46
Zitilites schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:15:
mijn SB Duet doet het weer!

de knop op de receiver langer indrukken totdat hij snel begint te knipperen (wist ik helemaal niet) + fabrieksinstellingen op de afstandsbediening instellen en hij vindt hem weer!

is het ook mogelijk om de receiver alleen bedraad te gebruiken en dus wifi uit te schakelen?
Uiteraard, zo gebruik ik hem *ALTIJD* ! Gewoon zorgen dat je een LAN-kabel erin stopt en dat ie een IP kan krijgen (je router speelt DHCP server) en druk dan nog maar eens lang op het knopje om een "reset" te doen ... hij zou dan spontaan de "wired" link moeten gebruiken ipv Wifi.

http://forums.slimdevices...hlight=disable%20wireless

[ Voor 13% gewijzigd door jvanhambelgium op 01-06-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 15:06
Kun je ook het schermpje van de Squeezebox Touch volledig uit laten? Dat de klok + datum niet in beeld komt? Vind het irritant en ook zonde om er iets voor te zetten ofzo.

Zijn dit trouwens niet allemaal branduren voor je LCD'tje? Ook al is het minimaal?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jvanhambelgium schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Welkom terug in de wereld ;-)
De Duet speelt inderdaad probleemloos DTS af ... liefst wel over een WIRED verbinding want de bitrate is wel wat hoger als een klassiek 2.0 FLAC'je.
Mijn Touch heeft geen problemen met DTS of Flac in 24/96, allemaal via WiFi. Enige gekke is wel dat als ik een DTS-CD afspeel en via de webinterface het volume aanpas het geluid dan wegvalt en ik ruis heb. Nu doe ik dat eigenlijk nooit, dus lig er niet wakker van.
virtualJac schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:22:
Kun je ook het schermpje van de Squeezebox Touch volledig uit laten? Dat de klok + datum niet in beeld komt? Vind het irritant en ook zonde om er iets voor te zetten ofzo.
Jup, dat kan. Weet niet precies waar maar ergens bij de beeldscherminstellingen kan je aangeven dat het display in stand-by helemaal uit moet zijn. Ik had het zo ook ingesteld staan, maar nu heb ik toch maar het klokje weer op het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Zijn dit trouwens niet allemaal branduren voor je LCD'tje? Ook al is het minimaal?
Wij hebben een schakelaar tussen stopcontact en SB gezet en ik haal dus gewoon de stroom van mijn SB af. Scherm uit én je verbruikt geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

servies

Veni Vidi Servici

FeaR schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:47:
[...]

Mijn Touch heeft geen problemen met DTS of Flac in 24/96, allemaal via WiFi. Enige gekke is wel dat als ik een DTS-CD afspeel en via de webinterface het volume aanpas het geluid dan wegvalt en ik ruis heb. Nu doe ik dat eigenlijk nooit, dus lig er niet wakker van.
Alle decodering gebeurt bij die DTS streams in je receiver, de Touch functioneert dan puur als doorgeefluik.
Als je dan via de webinterface het volume aanpast, dan pas je de bitstream aan en dus het DTS-signaal. Je receiver weet er daarna niets meer van te bakken.
Bij DTS moet je dus ook geen replaygain tags hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 16:07

Even terug zoeken in dit topic:

polson in "[WA] Squeezebox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mijn Squeezebox Touch heeft wat kuren. Als ik nieuwe albums toevoeg op mijn NAS in .mp3-formaat dan kan ik scannen wat ik wil, maar ze worden niet toegevoegd. Als ik ze dan converteer naar .FLAC dan worden ze tijdens het scannen wel gevonden en toegevoegd. Ik heb niets verandert in de instellingen en bij genegeerde formaten staat ook niets van .mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Geen rare tekens in de map naam?

Mijn Duet was nogal traag nadat ik hem had uitgeleend, bleek dat het ding draadloos bezig was terwijl er een ethernet kabel in zat..grrr.
Na wat pijn en moeite heb ik hem nu weer via ethernet verbonden:
http://logitech-en-amr.cu...zebox-duet-in-hybrid-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bierkameel schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:15:
Geen rare tekens in de map naam?
Nope, enige wat anders wordt is de extensie: van .mp3 naar .FLAC. Daarom vind ik het ook zo apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 09-10 09:34

NetAmp

"for indoor use only"

Mocht een lezer van dit topic van plan zijn een Squeezebox te bestellen bij Logitech zelf;
Deze code kwam ik tegen op de Logitech website en wilde ik jullie niet onthouden.
Code voor 20% korting op de Squeezebox-reeks op Logitech.com: DEEZLOG20

@vanaalten: inderdaad

Dan kan je dus in de pricewatch kijken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door NetAmp op 26-06-2012 15:26 . Reden: link naar Pricewatch toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
NetAmp schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:21:
Mocht een lezer van dit topic van plan zijn een Squeezebox te bestellen;
deze code kwam ik tegen op de Logitech website en wilde ik jullie niet onthouden.

Code voor 20% korting op de Squeezebox-reeks op Logitech.com: DEEZLOG20
Waarom zou je 'm daar willen bestellen? Zelfs met die 20% korting betaal je nog 240 euro voor bijvoorbeeld een squeezebox touch, die in de pricewatch bijna overal goedkoper lijkt te zijn. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

[b][message=38475862,nolineMijn Squeezebox Touch heeft wat kuren. Als ik nieuwe albums toevoeg op mijn NAS in .mp3-formaat dan kan ik scannen wat ik wil, maar ze worden niet toegevoegd. Als ik ze dan converteer naar .FLAC dan worden ze tijdens het scannen wel gevonden en toegevoegd. Ik heb niets verandert in de instellingen en bij genegeerde formaten staat ook niets van .mp3.
ik neem aan dat je niet met de touch scant dus is de vraag welke Logitech media server gebruik je?
Zijn de nummers op de website daarvan wel te vinden?
Draait je nas de LMS software of heb je dat anders geregeld?
Als je onder linux draait, heb je dan alle zaken erbij geïnstalleerd?
( FAAD, LAME, FFMPEG)

edit:
en natuurlijk controleer scanner.log voor fouten die meer licht op de zaak werpen.

[ Voor 50% gewijzigd door SED op 26-06-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SED schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:10:
[...]ik neem aan dat je niet met de touch scant dus is de vraag welke Logitech media server gebruik je?
Zijn de nummers op de website daarvan wel te vinden?
Draait je nas de LMS software of heb je dat anders geregeld?
Als je onder linux draait, heb je dan alle zaken erbij geïnstalleerd?
( FAAD, LAME, FFMPEG)

edit:
en natuurlijk controleer scanner.log voor fouten die meer licht op de zaak werpen.
Squeezebox Server Versie: 7.6.1, op een QNAP-NAS.

In de logs kan ik niets geks vinden:
Nieuwe MP3-tjes in /Qmultimedia/Music:
[12-06-23 15:02:35.3872] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (166) Discovering files in /Qmultimedia/Music
[12-06-23 15:04:15.3077] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (246) Removing deleted files (0)
[12-06-23 15:04:15.3099] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (321) Scanning new files (0)
[12-06-23 15:04:15.3121] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (396) Rescanning changed files (0)
De MP3-tjes naar FLAC gezet, zelfde map:
[12-06-23 15:17:22.0076] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (166) Discovering files in /Qmultimedia/Music
[12-06-23 15:19:04.9573] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (246) Removing deleted files (0)
[12-06-23 15:19:04.9851] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (321) Scanning new files (37)
[12-06-23 15:19:05.0052] Slim::Utils::Scanner::Local::__ANON__ (396) Rescanning changed files (0)
Edit:
Toch maar even 7.7.2 van LMS geïnstalleerd, eens zien of dat wel werkt. Nu heb ik eigenlijk nooit MP3's, maar vond het wel typisch.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 26-06-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sinds een aantal dagen een Squeezebox Radio en ben daar erg tevreden mee icm met Logitech Media Server op mijn Synology NAS.

Nu ben ik druk met albums van de juiste cover art te voorzien en waar veel al de juiste covers hebben, heb ik er ook een paar die de onderstaande CD icoon hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VDacummFFTqAk953fSw2P0fB/full.jpg

Ik dacht het makkelijk op te lossen door met Tag and Rename dit te doen, maar daar doet hij alleen de losse nummers. Een JPG met de cover in de map op de NAS met de mp3 lost het niet op.

Het is vast makkelijk maar hoe doe ik dit?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
FeaR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:17:
[...]
In de logs kan ik niets geks vinden:
Nieuwe MP3-tjes in /Qmultimedia/Music:

[...]

De MP3-tjes naar FLAC gezet, zelfde map:

[...]

Edit:
Toch maar even 7.7.2 van LMS geïnstalleerd, eens zien of dat wel werkt. Nu heb ik eigenlijk nooit MP3's, maar vond het wel typisch.
Controleer ook de bestands- en directoryrechten even. Niet-leesbare bestanden worden volgens mij standaard genegeerd, dus geef ik bestanden altijd 644 (en directories 755) als access-rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
Slasher schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:39:
afbeelding
Het is vast makkelijk maar hoe doe ik dit?
Ik zet cover art als cover.jpg in de folder en een nieuwe scan (clear db and rescan) doet de tric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ik draai sinds enige weken met veel succes de meest recente versie: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=7.8

Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zitten er nieuwe mogelijkheden in 7.8? 7.7.2 werkt hiet namelijk wel goed dus niet echt zin om naar een beta te upgraden.
En de cover.jpg in het mapje doe ik ook altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

7.8

New Features:

- The default behaviour on power-on is changed to resume what was
playing before power-off. This change will only apply to new players
attached to the server; the behaviour for existing players can be
changed with Settings / Player / Audio.
- Support for Ogg FLAC in the server and Squeezeplay-based players
Bug Fixes:

- #8180 - Squeezecenter prevents user logout after restart
- #17174 - Title info doesn't update correctly when multiple SBs are
playing same station
- #17729 - On Linux SBS 7.4.1 and above: service cannot be stopped or
restarted after an 'internal' restart
- #17758 - Pop up symbols linger too long on the screen
- #17933 - Failure to parse m3u playlists with relative paths
- #17937 - Now Playing information can alternate between station and
current-track titles at track skip
- #17950 - %w macros (stream seconds duration) returns negative value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Ik had mijn modem even uit en weer aangezet en toen had ik het probleem weer daat de squeezebox duet de receiver weer niet kon vinden. Moet ik nou elke keer als zoiets gebeurt de duet resetten?

ik weet wel hoe het moet dat is het probleem niet, maar het lijkt me wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb sinds vorige week ook een Touch en i.t.t. sommige anderen hier was ik tot mijn tevredenheid wel in staat om 88KHz/24bit flac bestanden draadloos af te spelen, zonder haperingen. M.a.w.: ik ben blij :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:17:
[...]
Edit:
Nu wordt het nog gekker, zelfs een nieuwe map met FLACs worden niet meer gescand. Nieuwste officiële LMS (7.7.2) staat op de QNAP en ook de NAS is up to date. Zelfs na een hele nieuwe scan, dus alles wissen en opnieuw scannen, komt de map er niet bij, Ook als ik via "mappen" zoek staat de artiest er niet tussen. Dacht eerst dat het aan het "&"-teken lag in de naam, maar toen ik daar "and" van had gemaakt mocht het ook niet baten.

Dus ik de logs bekeken, maar die reppen niets over de map die ik niet zie. Wel over genoeg andere "foutmeldingen" over kromme tags, maar die nummers worden wel gewoon in de lijst weergegeven.

Vind het maar raar allemaal...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 15-07-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
FeaR schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:37:
[...]

Nu wordt het nog gekker, zelfs een nieuwe map met FLACs worden niet meer gescand.
Wat zijn de unix rechten van de bestanden en directory? (en eventueel bovenliggende directories)
Als ze alleen voor de eigenaar of groep leesbaar zijn, en niet voor buiten-de-groep (zoals bijvoorbeeld de squeezebox-software), dan kan het mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

Misschien een domme vraag, maar is de Classic nog wel leverbaar?

Ik zoek namelijk gewoon de goedkoopste manier om muziek van mijn server te streamen (bedraad of draadloos maakt niet uit) richting mijn receiver.. Ik wil het alleen maar bedienen via mijn telefoon, meer ook niet, op het apparaat zelf wil ik eigenlijk niks bedienen zodra die natuurlijk draait.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hier een vreemd probleem, had alles lekker aan de gang, zowel mijn internetradio als mijn mp3's vanaf mijn synology.

Maar vanavond had ik geen verbinding meer met wireless, hij zag hem niet meer. Dat was weer opgelost.

Ik weer opnieuw verbinding gemaakt met de synology en mijn wifi netwerk, maar nu kan ik niet meer in het menu (en ook niet via de app op mijn iphone) zowel mijn mp3's als internetradio bedienen.

Als ik wissel tussen mysqueezebox.com dan kan ik wel internetradio vinden, maar geen MP3's en als ik connectie maak met mijn "mijn muziek" via het menu kan ik geen internetradio vinden.

Dit kon wel, herkent iemand dit? reset naar factory default werkt niet.

EDIT: het werkt alweer, ik denk omdat mijn wifi opnieuw ingesteld dat ding een nieuw ip adres heeft gekregen, heb de software op de NAS opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 15-07-2012 22:54 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vanaalten schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:20:
[...]

Wat zijn de unix rechten van de bestanden en directory? (en eventueel bovenliggende directories)
Als ze alleen voor de eigenaar of groep leesbaar zijn, en niet voor buiten-de-groep (zoals bijvoorbeeld de squeezebox-software), dan kan het mis gaan.
Heel apart dit... alles stond voor zo ver ik kon zien goed. Log ik voor de grap in op de Web File Manager en daar staat dat alleen "Owner" toegang heeft. Ook maar de vinkjes voor "Group" en "Public" gezet en nu werkt het wel goed.

Bedenk me nu ook net dat ik voorheen alles van de NAS share X eerst naar de PC/Laptop zette; op de PC/Laptop de bestanden goed zette en dan vanaf daar naar NAS share Y zette. Wellicht krijgen mappen dan wel meteen de juiste rechten mee. Bedankt voor het meedenken en het oplossen van mijn probleem :>

Enige kutte is wel dat SABnzb nu opeens niet meer te bereiken is na de update van de QNAP :z

En fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
CasGas schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:23:

Ik zoek namelijk gewoon de goedkoopste manier om muziek van mijn server te streamen (bedraad of draadloos maakt niet uit) richting mijn receiver.. Ik wil het alleen maar bedienen via mijn telefoon, meer ook niet, op het apparaat zelf wil ik eigenlijk niks bedienen zodra die natuurlijk draait.
Nee, helaas de classic is niet meer leverbaar. Eigenlijk is het op het ogenblik wat mager.

De duet, de touch en de radio. Ik hoop toch dat ze binnenkort wat andere dingen erbij verzinnen.

De classic kun je nog wel vinden op ebay

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 10:04
Klein_Kipje schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:44:
De classic kun je nog wel vinden op ebay
Had hetzelfde uitgangspunten. Ik heb zelf een Classic op Marktplaats gekocht en gebruik mijn PC of mobieltje om hem aan te sturen. Op marktplaats kosten ze tussen de 80 -100 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik lees net dat er een plug-in is waarmee de Touch 24bit/192KHz via USB of zelfs via SPDIF aan een externe DAC door kan geven:
http://forums.slimdevices...ac-and-192k-Digital-Ouput

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83

Dan lijkt de Squeezebox Receiver (de Duet zonder de controller erbij) de meest voor de hand liggende optie. Helaas is die tegenwoordig vrij lastig te vinden, maar ik neem aan dat het op Marktplaats of Ebay wel zonder problemen moet kunnen.

Configureren lijkt wat lastig, maar met goed lezen van de beschrijving moet je er gewoon uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Ik zoek namelijk gewoon de goedkoopste manier om muziek van mijn server te streamen
SqueezeSlave... Op een oude laptop die vast nog wel ergens rondslingert, of op een Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

HvB83 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Dan lijkt de Squeezebox Receiver (de Duet zonder de controller erbij) de meest voor de hand liggende optie. Helaas is die tegenwoordig vrij lastig te vinden, maar ik neem aan dat het op Marktplaats of Ebay wel zonder problemen moet kunnen.

Configureren lijkt wat lastig, maar met goed lezen van de beschrijving moet je er gewoon uit kunnen komen.
Dan gaan we daar eens naar opzoek, thanx!
eggda schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:03:
[...]

SqueezeSlave... Op een oude laptop die vast nog wel ergens rondslingert, of op een Raspberry Pi
Ik wil echt geen andere meuk ertussen hebben, echt een "standalone" versie in dit geval :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 10-10 13:30

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

eggda schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:03:
[...]

Vergeet stroomkosten niet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Die zullen op een pi wel meevallen, maar kunnen inderdaad op een oude laptop nogal oplopen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
CasGas schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:45:
[...]

Dan gaan we daar eens naar opzoek, thanx!

[...]

Ik wil echt geen andere meuk ertussen hebben, echt een "standalone" versie in dit geval :)
Trust me, ga je geen spijt van krijgen, maar meer dan €125 voor een nette zou ik er niet voor over hebben. Ik heb de mijne ooit aan m'n zusje gegeven en toen zelf een Touch gekocht, maar achteraf heb ik daar echt spijt van. Het display heeft in mijn geval 0 functie, maar het is wel weer een apparaat dat in het zicht staat.

Bedienen gaat prima via je iOS of Android device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Als je helemaal niets uit wilt geven, dan zet je naast squeezecontrol, of een andere SB bedieningsapp, ook squeezeplayer op je android telefoon. Draadje van telefoon naar receiver, en gaan :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Ik heb vorige week een tweede hands squeezebox duet gekocht, ik wilde hem voornamelijk voor spotify gebruiken maar dit werkt niet. Als ik hem donwnload bij toep. gallerie en inlog met mijn spotify account krijg ik dit: http://db.tt/gB7d1UfG . Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:51:
Beste medetweakers,

Ik heb vorige week een tweede hands squeezebox duet gekocht, ik wilde hem voornamelijk voor spotify gebruiken maar dit werkt niet. Als ik hem donwnload bij toep. gallerie en inlog met mijn spotify account krijg ik dit: http://db.tt/gB7d1UfG . Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Maarten
Een touch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt hier heb ik wat aan...

EDIT: Ik heb het werkend gekregen dmv een 3rd party plugin. Is er ook een mogelijkheid dat ik spotify kan gebruiken zonder dat mijn server aan staat?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:57:
[...]

EDIT: Ik heb het werkend gekregen dmv een 3rd party plugin. Is er ook een mogelijkheid dat ik spotify kan gebruiken zonder dat mijn server aan staat?
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Sorry, Ik had begrepen dat het niet kon werken op een duet. Heb je een linkje van de plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Als je even zoekt in dit draadje op spotify kom je de nodige info wel tegen. Hij staat ook gewoon in het lijstje van 3rd party plugins in de server software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Romoni schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:18:
[...]

Had hetzelfde uitgangspunten. Ik heb zelf een Classic op Marktplaats gekocht en gebruik mijn PC of mobieltje om hem aan te sturen. Op marktplaats kosten ze tussen de 80 -100 Euro.
Ik heb een Classic over (na aanschaf van een Touch). Incl. kabels, ab en orginele doos mag hij voor 90 euro weg. PM even indien je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
iemand met een squeezebox radio icm spotify premium? de spotify app geeft 502 bad gateway errors bij veel vn mn playlists... online geen fix kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 14:46
itons schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:11:
iemand met een squeezebox radio icm spotify premium? de spotify app geeft 502 bad gateway errors bij veel vn mn playlists... online geen fix kunnen vinden
Klopt, dit had ik ook (ik denk iedereen) i.c.m. met mijn Touch en Radio. Wat je moet doen is de 3rd party app gebruiken van Spotify, die lost de meeste problemen op (en biedt zowel de Spotify Radio functie en 'similar artists' om nog maar een paar toevoegingen te geven in vergelijk met de officiele Spotify app).

Alle uitleg vindt je hier:
http://forums.slimdevices...ify-Premium-Plugin-(Beta)

Enige probleem nu nog, is de 'not available in your region' als je Spotify Artist mix of Album mix functie gebruikt, helaas stopt het afspelen dan en moet je opnieuw op play klikken voor de volgende track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Wat zijn nou echte must-have plugins voor de Squeezebox, in combinatie met iPeng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
er is wat mij betreft maar 1 must have plugin. En dat is een plugin die nota bene (nog?) niet eens bestaat: een plugin die airplay mogelijk maakt naar je squeezebox players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Waar wil je dat dan voor gebruiken? Squeezebox hardware in samenwerking met server maakt airplay aardig overbodig naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
troftnom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:12:
Waar wil je dat dan voor gebruiken?
Ik zou graag rechstreeks willen streamen naar mijn ATV die in een andere kamer staat direct bediend vanaf de controller van de duet. Nu kan het wel, maar moet ik de app van mijn Synology NAS gebruiken op de iPhone en de indexering van Synology Audiostation is lang niet zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
troftnom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:12:
Waar wil je dat dan voor gebruiken?
Omdat ik naast mijn squeezebox setup ook geregeld mensen over de vloer heb met een iPhone die een leuk nr op hun telefoon hebben staan dat ik dan even over mijn audio wil afspelen.

• SED

SED

Neem maar afscheid van de squeezebox aangezien ook Logitech dat nu gedaan heeft.

http://forums.slimdevices...w-Squeezebox-Radio/page10

UE is gecastreerde vorm ( kale gui, minder opties, geen mysqueezebox etc etc. moet een deel van de lijn gaan vervangen. De UEradio is daar een eerste voorbeeld van.
Jammer!!

en deze vraag loopt daar ook: http://forums.slimdevices...ur-next-system-be-And-why

[ Voor 18% gewijzigd door SED op 30-08-2012 12:56 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Maar jij vreest voor de updates van de server zelf? Zolang mijn beide Squeezeboxen het nog doen en de server is te installeren ga ik wat mij betreft op dezelfde voet verder.

Ik ga binnenkort samenwonen en mijn vriendin heeft al plannen haar muziek ook op de server te knallen dus het spul moet nog even mee :)

• lowfi
  • Laatst online: 10-10 06:14
ugh

Maar zat er al lange tijd aan te komen natuurlijk.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 15:06
Heb net een Touch, dus hoop er nog even van te kunnen genieten.

there's no tweak without the tweaker

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42

Bob Popcorn

Plop!

SED schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:41:
Neem maar afscheid van de squeezebox aangezien ook Logitech dat nu gedaan heeft.

http://forums.slimdevices...w-Squeezebox-Radio/page10

UE is gecastreerde vorm ( kale gui, minder opties, geen mysqueezebox etc etc. moet een deel van de lijn gaan vervangen. De UEradio is daar een eerste voorbeeld van.
Jammer!!

en deze vraag loopt daar ook: http://forums.slimdevices...ur-next-system-be-And-why
Laten we hopen dat de gebruikers van de Radio die tegen zeer veel bugs aanlopen hier wél iets aan hebben. De nieuwe firmware is hopelijk beter dan die van de Squeezebox (en backwards compatible, volgens een developer van Logitech).

Ook de nieuwe remote software voor de iPhone belooft veel goeds. Ik heb nu 4x per dag een crash van mijn Radio, hopen dat we dat terug kunnen dringen :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• SED

SED

@Vaal.. ik heb twee radios.. een rode destijds voor 179 gekocht en de KPN aanbieding recent voor 89 euro gekocht. beiden doen het prima en hebben bij mijn weten nog nooit een crash gehad. ( een onverwachte herstart kan ik niet zien , maar de weather app staat altijd aan)
Staan in sync met elkaar en ook links rechts scheiding heb ik met enige regelmaat uitgetest.

Ik draai wel onder 8.8 wat mogelijk een andere firmware rondstuurde, maar dat moet ik controleren.
Kortom, geen enkel probleem met twee radios.

Als er logitech spullen in de aanbieding komen dan sla ik toe ;)

Als alternatief zag ik de Raumfeld: http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming.html
Geen idee hoe die is.. Sonos valt in ieder geval af..te duur en te beperkt.

De KPN aanbieding is nu 119 euro
http://www.kpn.com/televi...=g6IKAyUaTqIAAAE0dFVMblW1

[ Voor 29% gewijzigd door SED op 30-08-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42

Bob Popcorn

Plop!

SED schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:46:
@Vaal.. ik heb twee radios.. een rode destijds voor 179 gekocht en de KPN aanbieding recent voor 89 euro gekocht. beiden doen het prima en hebben bij mijn weten nog nooit een crash gehad. ( een onverwachte herstart kan ik niet zien , maar de weather app staat altijd aan)
Staan in sync met elkaar en ook links rechts scheiding heb ik met enige regelmaat uitgetest.

Ik draai wel onder 8.8 wat mogelijk een andere firmware rondstuurde, maar dat moet ik controleren.
Kortom, geen enkel probleem met twee radios.

Als er logitech spullen in de aanbieding komen dan sla ik toe ;)

Als alternatief zag ik de Raumfeld: http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming.html
Geen idee hoe die is.. Sonos valt in ieder geval af..te duur en te beperkt.

De KPN aanbieding is nu 119 euro
http://www.kpn.com/televi...=g6IKAyUaTqIAAAE0dFVMblW1
De Radio crasht regelmatig als ik via een remote (zowel via mysb.com als de iPhone app als Squeezepad) een liedje van Spotify aanzet. De wekkerfunctie werkt voor geen meter. At random accepteert de Radio mijn WiFi netwerken niet meer waardoor 'ie een harde reset nodig heeft. Echt een probleemapparaat, maar als 'ie werkt is het een topding.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb echt letterlijk nooit problemen met mijn Radio gehad. Liedjes aanzetten via Spotify gaat op alle manieren prima (maar ik gebruik wel de 3rd Party Plugin, misschien niet eerlijk). De wekkerfunctie is de meest robuuste wekker die ik ooit gehad heb! Hij blijft gewoon werken als hij het wifi-signaal kwijt is of als de server niet gevonden kan worden (wel met een ander geluidje dan), op zo'n moment kun je zelfs nog wekkerinstellingen wijzigen die 'ie dan later netjes synchroniseert. Na een stroomuitval 's nachts gaat de wekker 's ochtends ook nog steeds netjes af, al heeft hij daar volgens mij wel even contact met de server of mysb bij nodig. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht toen ik hem kocht.

Ik heb meer gezeik gehad met mijn simpele Philips Wake-Up light als wekker. Die ging soms spontaan niet af, of spontaan midden in de nacht...

Ik heb 3 squeezeboxen hier (een Touch in de woonkamer, Duet in de keuken en Radio in de slaapkamer) en ik ben nog steeds erg blij met het systeem. Ik zou echt niets anders willen. Maar ik verwacht dat de oude producten nog wel even verkocht blijven worden, de Duet is ook nog steeds nieuw te krijgen ook al is die al een hele tijd EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Hmm: dat lijkt niet goed, dat stoppen met Squeezebox. Ik gebruik het al jaren (eerst een Classic, nu een Touch) met grote tevredenheid. Daarom heb ik me nooit echt verdiept in alternatieven, maar uit de reacties hier begrijp ik dat een audiomediaplayer met echte goede geluidskwaliteit, ondersteuning voor alle high res. formats, gapless etc. nog steeds geen gemeengoed is?

Eigenlijk is het enige dat ik dan zoek een goede wireless ontvanger die bovengenoemde kan incl. internetradio. DAC (Buffalo ESS9018), voorversterker (PGA2310) en eindversterker (Hypex) bouw ik zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Welke concrete functionaliteiten zijn in de nieuwe serie niet meer aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Laatst online: 03-10 15:04
Er is geen nieuwe serie,

Alles is nu ipod / phone etc dock met boxen systemen geworden. Voor Squeezebox / server wordt niets meer gemaakt.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Niet meer gemaakt? http://ue.logitech.com/nl-nl/smart-radios is toch eigenlijk de nieuwe Squeezebox Radio?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 17:03
barchettanl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:05:
Niet meer gemaakt? http://ue.logitech.com/nl-nl/smart-radios is toch eigenlijk de nieuwe Squeezebox Radio?
Zonder de squeezebox aansturings software. Veel meer gericht op bediening via ipod/ipad en itunes o.a. als bron. Het is een erg gestripte variant, en LMS niet meer erbij. LMS zal dan ook binnenkort EOL worden lijkt mij.

Al met al een zeer teleurstellende move als je het mij vraagt. Alternatieven die net zo fijn werken als SB ben ik nog niet tegen gekomen. Of je moet diep in je buidel tasten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Ik heb mijn squeezebox momenteel gekoppeld aan mijn stereoset en ik zou dit systeem verder willen uitbreiden. Ik denk erover om een 2e squeezebox aansluinting in de slaapkamer te zetten. Natuurlijk is een SB radio een optie maar voor beter geluid prefereer ik een Classic/Duet. Ik twijfel over de volgende aansluitmogelijkheden:

- Een normale receiver+speakers kopen. Nadeel hierbij is dat deze handmatig aangezet moet worden
- Actieve Montitors (of computerluidsprekers) aanschaffen. Dit scheelt een versterker aangezien ze het signaal zelf versterken. Ik weet alleen niet of deze ook handmatig aangezet moeten worden (lijkt mij van wel)
- Mini versterker kopen. Ik zie deze genoeg op internet staan met uiteenlopende prijzen maar verder heb ik hier helemaal geen verstand van. Het schijnt zelfs te kunnen dat sommige automatisch inschakelen bij een inkomend signaal.

De laatste lijkt mij de beste optie. Hoe kijken jullie hiernaar en hebben jullie nog tips? Daarnaast ben ik benieuwd of het de moeite waard is om de s/pdif aansluiting te gebruiken?
Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste