Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:41:
Hallo,

Ik heb een sb touch icm synoloy DS111. Geluid is mooi maar de werking van de sb laat wel wat te wensen over. Veel storingen en hij is de verbinding met de synology vaak kwijt.

Weet iemand hoe ik het kopje 'playlist' weer terug kan krijgen onder 'mijn muziek' op de sb zelf en op de sbs kan ik het via de webinterface niet instellen. Iemand een idee?

Frank
Welke versie van SBS heb je? Zoals je leest, is 7.7.1 zeer waarschijnlijk buggy en moet de oude 7.6.1-versie je problemen wel oplossen. Ik heb een DS210+ in combinatie met een Touch en ervaar dezelfde problemen als bij jou, terwijl ik die daarvoor nooit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

FYI

Ik heb zelfs na aanhoudend gezeik met een bedrade versie van de duet, de 7.3 weer geinstalleerd, en ben weer van allerlei vage problemen af. Ik gebruik het apparaat nu al een hele tijd, icm squeezepad op de Ipad,
en ik ben een beetje huiverig geworden voor het updaten van squeezebox server..

Googelen op most stable version squeezebox server en ook op de donwloadlocatie did the trick for me :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
7.6.1 deed het in mijn geval prima, met iPeng op iPhone en iPad icm een Synology.

Voor wie daar een oude package voor zoekt: op de downloadsite van Synology de link kopieren, in je adresbalk plaatsen en de naam van het huidige package eruit halen, dan kom je in de folder terecht waar ook alle oude packages nog staan. Wel even goed opletten dat je de juiste versie voor jouw cpu (http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have) te pakken hebt. Maar volgens mij installeert hij sowieso niet als je niet de juiste versie neemt, dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Wie weet of het mogelijk is om in het "Mijn muziek" zelf een sub menu toe te voegen?
Daar staat nu Artiesten, Albums, Genres, Jaar etc.
Zou daar graag een menu willen hebben met bv. Luisterboeken, of een menu met alleen de muziek van een genre.

Zou een hoop gedraai schelen op de Duet!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:03
dit ziet er wel uit alsof je custom menu's kunt maken:

http://wiki.erland.isakss....php/Custom_Browse_plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
mphilipp schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:25:
[...]

Lekker hoog, daar waar de stoom zich verzamelt. Kijk niet raar op als ie na een jaar stuk is. Just saying...
Als je 'm persé in de badkamer wilt hebben (wat volgens mij niet zo best is), zet 'm dan laag.
Mwoah.... ik heb hem ook al 2 jaar in de badkamer staan. We gebruiken het bubbelbad geregeld en in dezelfde ruimte staat ook de condens wasdroger. Gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Bedankt! Ga ik dit weekend proberen, ziet eruit dat dit kan wat de bedoeling is. Hopelijk werkt het met de Synology versie van Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Voor de mensen die problemen hebben met 7.7.1 kunnen misschien de 7.7.2 ßeta proberen...

http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Krijg de Custom Browse Plugin niet geïnstalleerd, sterker nog, staat niet eens in het menu van 3rd Party App.
De Media Server draait op een Synology, zou niet weten hoe je dan bij de Plugin Directory komt. Dus een installatie direct in de Plugin folder lukt ook niet

Jammer! Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
heb m zelf ook niet geprobeerd, dus heb geen idee hoe je dat zou moeten installeren. Heb zelf een zelfbouw-nas, dus gewoon linux, dus misschien komt het er nog eens van. Zou wel handig zijn om een custom menu te hebben op componist bijvoorbeeld, ipv artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Na een nieuwe installatie van SlimServer zijn de 3rd party apps zichtbaar, Custom Browser geïnstalleerd + proeflicentie gehaald (kosten € 5,- per jaar), echter nog niet werkend gekregen.

Ook Spotify krijg ik niet draaiend op de Duet. Met Logitech gebeld en die gaven aan dat er geen officiele plugin voor de Duet komt, maar de Triode's zou wel moeten werken. Tot dusver niet gelukt, zal wel door de Duet / Synology combo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
dj1981 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:12:
geen ervaring met een remote control,

maar er zit een IR oog in de radio, dus je zou zeggen dat misschien iemand al een logitech harmony gehackt heeft oid. Derdehands ipod touch geen optie, werkt prima als SB ab.

overigens vind ik dat accesoire pack niet erg overpriced, nu ik zelf een accupack in elkaar heb geknutseld. Vind maar eens 10 redelijke kwaliteit AA NiMH batterijen voor minder dan 30 euro. Bovendien zijn er volgens mij zat tweakers die wel de accu willen, maar niet de AB, dus daar moet wat te regelen zijn.
Heb je misschien een soort van handleiding hiervoor om zo een accupack te maken? Dit zou ik ook graag willen doen... of kan je dat simpel verwoorden? 10 batterijen in serie of parallel? :9

Overigens heb ik nog een aanvullend vraagje... Ik heb al een paar jaar een SB Duet.. maar ik heb sinds kort een SB Radio voor in de slaapkamer. Mijn muziek staat op mijn Thecus Nas. maar deze staat zo ingesteld dat ie 1 uur in de nacht uit gaat en 11 uur in de morgen weer aangaat. Ik wil mijn Radio gebruiken als wek functie en dan niet mijn muziek maar bijvoorbeeld radio358. Kan dit ook als mijn NAS op dat moment nog niet aanstaat??? Of moet mijn nas, en dus squeeze server, altijd draaien om gebruik te kunnen maken van 1 van de opties van de SB. Als dat zo is, is er dan een alternatief om toch de radio (en dan bedoel ik echt radio, zoals 538 of Qmusic) te kunnen gebruiken zonder dat mijn NAS daar speciaal aan voor moet staan?

[ Voor 30% gewijzigd door vwtune op 22-02-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:04:

Overigens heb ik nog een aanvullend vraagje... Ik heb al een paar jaar een SB Duet.. maar ik heb sinds kort een SB Radio voor in de slaapkamer. Mijn muziek staat op mijn Thecus Nas. maar deze staat zo ingesteld dat ie 1 uur in de nacht uit gaat en 11 uur in de morgen weer aangaat. Ik wil mijn Radio gebruiken als wek functie en dan niet mijn muziek maar bijvoorbeeld radio358. Kan dit ook als mijn NAS op dat moment nog niet aanstaat??? Of moet mijn nas, en dus squeeze server, altijd draaien om gebruik te kunnen maken van 1 van de opties van de SB. Als dat zo is, is er dan een alternatief om toch de radio (en dan bedoel ik echt radio, zoals 538 of Qmusic) te kunnen gebruiken zonder dat mijn NAS daar speciaal aan voor moet staan?
Je kan je SB ook verbinden met Mysqueezebox.com ipv met je Nas. Daarmee kan je wel internetradio luisteren (het is de online versie van de squeezeserver). Nadeel is wel dat als je weer je eigen muziek wilt afspelen als je Nas wel aanstaat, je weer moet verbinden met je Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17
Hoe fix ik dat? Ik heb logitechmediaserver (/squeezeserver) op m'n Debian server draaien. De SB Radio lijkt echter wel schrizofreen waar het mee verbindt en dat is behoorlijk onhandig. Bij het instellen kon ik echter alleen maar een mysqueezebox account invoeren afaik.

M'n squeezeslave is wat trouwer en beperkt zich tot de lokale squeezeserver :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:54:
Hoe fix ik dat? Ik heb logitechmediaserver (/squeezeserver) op m'n Debian server draaien. De SB Radio lijkt echter wel schrizofreen waar het mee verbindt en dat is behoorlijk onhandig. Bij het instellen kon ik echter alleen maar een mysqueezebox account invoeren afaik.

M'n squeezeslave is wat trouwer en beperkt zich tot de lokale squeezeserver :P
Het zit in het menu van je SB Radio. Bij mijn Duet zit het al direct onder het hoofdmenu 'overschakelen naar mysqueezebox.com', maar je moet het zeker ook onder 'instellingen', netwerken' kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
vwtune schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:04:
[...]

Heb je misschien een soort van handleiding hiervoor om zo een accupack te maken? Dit zou ik ook graag willen doen... of kan je dat simpel verwoorden? 10 batterijen in serie of parallel? :9
10 batterijen in serie idd, linkjes staan hier: Squeezebox radio DIY Accu

als ik er nog een keer eentje maak zal ik wat foto's posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ElisabethM schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:52:
[...]

Je kan je SB ook verbinden met Mysqueezebox.com ipv met je Nas. Daarmee kan je wel internetradio luisteren (het is de online versie van de squeezeserver). Nadeel is wel dat als je weer je eigen muziek wilt afspelen als je Nas wel aanstaat, je weer moet verbinden met je Nas.
Die optie heb ik nergens kunnen vinden hoor?? Ik heb me wel gewoon aangemeld bij Mysqueezebox.com... maar wist verder niet goed waar dat voor dient... Dat was wanneer ik de radio voor het eerst instelde...

Ik zie alleen maar dat ie verbonden is met mijn Nas... meer niet. Er zit dus ergens de optie om te kiezen tussen mijn nas of mysqueezebox.com? En heeft dat dan ook meteen effect op mijn SB Duet?

[ Voor 13% gewijzigd door vwtune op 22-02-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een poosje een SB Touch in gebruik. Nu heb ik een SB Duet overgenomen. De console kon ik moeiteloos aanmelden op de SB Touch. Toen ik echter de receiver op mijn 2e installatie aansloot, kon ik hem niet vinden in het netwerk. Ook zie ik geen lampje branden. Is hij gewoon defect (volgens eigenaar kan dat niet), of mis ik iets. Ook na het indrukken van de reset geen reactie. De voeding heb ik nagemeten, is goed. Volgens een reseller moet het lampje altijd branden bij aansluiten, dus volgens hem defect. Ook op mijn android telefoon ziet hij alleen de SB Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Die optie heb ik nergens kunnen vinden hoor?? Ik heb me wel gewoon aangemeld bij Mysqueezebox.com... maar wist verder niet goed waar dat voor dient... Dat was wanneer ik de radio voor het eerst instelde...

Ik zie alleen maar dat ie verbonden is met mijn Nas... meer niet. Er zit dus ergens de optie om te kiezen tussen mijn nas of mysqueezebox.com? En heeft dat dan ook meteen effect op mijn SB Duet?
Ergens zit inderdaad de optie dat je kan kiezen. Kijk eens bij muziekbron onder instellingen, daar vind ik het op mij SB classic. Vind je het daar niet? Als je je aangemeld hebt bij mysqueezebox.com zou je die optie toch echt moet hebben. Je stelt dit overigens in op je SB zelf en dan geldt dit alleen voor de desbetreffende SB. Je duet zou dus gewoon aangesloten blijven op je Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Hier kan je de manuals vinden. Als je de receiver installeert dan zou het lampje rood moeten knipperen. Als eea eenmaal geïnstalleerd is dan kan je het lampje wel uitschakelen op de controller.

• vwtune
ElisabethM schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:28:
[...]

Ergens zit inderdaad de optie dat je kan kiezen. Kijk eens bij muziekbron onder instellingen, daar vind ik het op mij SB classic. Vind je het daar niet? Als je je aangemeld hebt bij mysqueezebox.com zou je die optie toch echt moet hebben. Je stelt dit overigens in op je SB zelf en dan geldt dit alleen voor de desbetreffende SB. Je duet zou dus gewoon aangesloten blijven op je Nas.
Bedankt. Ik heb het overigens gisteravond door heel wat te kloten gevonden. haha. Het zit inderdaad onder instellingen. Ik heb het maar meteen op mijn homescreen geplaatst. Nu kon ik vanochtend gelukkig wakker worden gemaakt met Radio538 zonder dat mijn nas daarvoor aan moet staan :-)

Zo zie je maar dat zo een squeezebox echt heel wat kan. Je moet het maar net weten en ook nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Ik ben mijn huidige muziekcollectie van FLAC aan het omzetten in Apple Lossless om via iTunes makkelijk playlists te kunnen maken en ook te kunnen syncen met m'n iPhone.

Squeezebox server heeft een iTunes plugin, zodat de iTunes library gebruikt wordt voor de muziek. Ik heb de library op m'n NAS geplaatst.

Het werkt perfect, echter loop ik tegen een vreemd probleem aan. Als ik muziek koop in iTunes dan is het wel zichtbaar in iTunes op de MAC, maar ziet de squeezebox het niet. Alle tags staan vanzelfsprekend goed, en ze staan ook goed in de mappenstructuur. Als ik handmatig een extra mediamap toevoeg in de squeezeboxserver (tabblad algemeen), dan ziet hij ze wel, maar ze staan dan ook niet in de playlist.

De muziek uit de iTunes store is DRM vrij, dus dat zou geen beperking moeten zijn. Kan de liedjes ook op b.v. een heel andere pc met mediamonkey afspelen.
Ik heb al heel wat afgezocht op internet, maar ik kan geen oplossing vinden.

Iemand die een identieke situatie heeft als ik (library op NAS en via iTunus plugin op de squeezebox)? Ik ben heel benieuwd, want het zou toch gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Sinds de overstap van een squeeze-server installatie op een desktop pc naar een installatie op een Synology DS212+ NAS heb ik last van haperingen bij het afspelen op mijn Squeezebox Touch.

Deze haperingen worden door de Touch als 'bufferen' verklaard. Ongeveer 10 seconden na het beginnen met afspelen treedt de eerste hapering op, dit herhaalt zich vervolgens elke 10 seconden. Muziek luisteren wordt zo onmogelijk.

De problemen komen alleen voor bij 'HD' muziekbestanden (denk aan 24bit/96Khz). CD-kwaliteit bestanden spelen moeiteloos af.

Mijn NAS heeft een handige tool genaamd 'Resource Monitor', deze laat het volgende zien:

Afspelen 16bit/44Khz bestand:
  • CPU: max 6%
  • Meest belastende taak: Squeezeserver (max 5%)
  • RAM: max 40%
  • Netwerk send: max 250 Kb/s
Afspelen 24bit/96Khz bestand:
  • CPU: max 100%
  • Meest belastende taak: SOX (?) (max 85%), daarna Squeezeserver (max 14%)
  • RAM: max 40%
  • Netwerk send: max 200 Kb/s
*In de test-situatie is de Squeezeserver het enige actief lopende proces op de NAS.

Overzicht van de situatie:

Synology Nas DS212+ -> 100Mbit switch -> Router -> 100Mbit switch -> Squeezebox Touch (bedraad aangesloten)

Oude situatie:

Krachtige desktop-PC -> 100Mbit switch -> Router -> 100Mbit switch -> Squeezebox Touch (bedraad aangesloten)

De Squeezebox is analoog aangesloten op de versterker. Ik meen te weten dat hij op deze manier de HD bestanden niet als zodanig door kan geven. De aanschaf van een DAC die dit wel door kan geven staat op de planning.

Mijn ideeën over het probleem:
  • Het probleem lijkt niet bij het netwerk te liggen. Het netwerk functioneerde in de oude situatie probleemloos, andere (bedraad aangesloten) apparaten hebben nooit last van verbindingsproblemen en dergelijken.
  • Ik vermoed dat het probleem ligt bij het feit dat de server de HD bestanden omzet naar een ander formaat. Misschien verandert hij ze naar CD-kwaliteit. komt dit doordat de Squeezebox ze in deze situatie niet kan afspelen?, of convert het apparaat ze zelf? M.a.w: is het probleem op te lossen met een DAC die de hoge bitrate wel aan kan?
Feedback zou ik erg waarderen. Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht maar ik kom er niet echt uit.
Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

je HD bestanden in welk formaat gebruik je die?
Flac kent en aantal settings die bijv veel itmaken op je NAS cputje. Je mag er van uit gaan da tje cpu van de NAS de bottleneck is hier.
Probeer dus eens bestanden te converteren naar een andere formaat met behoud van kwaliteit.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
SED schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:21:
je HD bestanden in welk formaat gebruik je die?
Flac kent en aantal settings die bijv veel itmaken op je NAS cputje. Je mag er van uit gaan da tje cpu van de NAS de bottleneck is hier.
Probeer dus eens bestanden te converteren naar een andere formaat met behoud van kwaliteit.
Ik ben inderdaad even aan de slag gegaan.

Het voordeel is dat mijn muziekverzameling in sterke mate varieert in bitsnelheid/frequentie. Ik heb een testopstelling gemaakt waarin ik de DAC (Audio-GD NFB12) die ik doorgaans voor mijn PC gebruik aan de Squeezebox heb gekoppeld. Deze DAC ondersteunt tot 24bit/192Khz.

De resultaten waren als volgt:
  • 16bit/44Khz: Geen haperingen, lage CPU belasting op NAS
  • 24bit/88Khz: Geen haperingen, lage CPU belasting op NAS
  • 24bit/192Khz: Haperingen (bufferen), 100% CPU belasting op NAS
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de Squeezebox niet hoger dan 96Khz kan doorsturen, geldt dit ook wanneer een externe DAC wordt ingeschakeld? In dat geval snap ik wat er mis gaat: de Squeezebox wil de muziekbestanden niet slikken, daarom worden ze on the fly gedecodeerd naar een lagere frequentie door de server. Mijn desktop had daar geen moeite mee, de NAS uiteraard wel.

Kortom: wat zouden jullie voor advies geven? Is er een mogelijkheid om toch de zeer high-res bestanden af te spelen of zal ik deze bestanden maar converteren naar 96Khz? Ik weet dat audio-sceptici beweren dat het verschil toch niet waarneembaar is en dat snap ik ook wel. Ik zou het echter toch wel leuk vinden om deze 192Khz bestanden te kunnen afspelen, als is het maar als 'zekerheid' dat op het gebied van geluidskwaliteit hier geen bottleneck zit.

Is er wellicht een oplossing zodat de Squeezebox toch de bestanden in hun originele resolutie kan doorvoeren?, of misschien een tweak/alternatief progje die ervoor zorgt dat het omzetten minder kracht kost?

Alvast hartelijk dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Laatst online: 16-09 21:07
Misschien een open deur, maar heb je je decodeer instellingen goed staan in bij bestandstypen?

Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i/416915-225201271845pm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

aanvullend op Rintje.. bepaalde conversies vinden plaats op de gastserver ( je NAS dus) en afhankelijk va een daar geinstalleerde versie kun je daar mogleijk ook iets wijzigen. Linux is daar heel anders dan windows. Geen idee wat er op je nas draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24

servies

Veni Vidi Servici

I-Heine-I schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:00:
[...]
De resultaten waren als volgt:
  • 16bit/44Khz: Geen haperingen, lage CPU belasting op NAS
  • 24bit/88Khz: Geen haperingen, lage CPU belasting op NAS
  • 24bit/192Khz: Haperingen (bufferen), 100% CPU belasting op NAS
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de Squeezebox niet hoger dan 96Khz kan doorsturen, geldt dit ook wanneer een externe DAC wordt ingeschakeld? In dat geval snap ik wat er mis gaat: de Squeezebox wil de muziekbestanden niet slikken, daarom worden ze on the fly gedecodeerd naar een lagere frequentie door de server. Mijn desktop had daar geen moeite mee, de NAS uiteraard wel.
De Squeezebox Classic & Receiver kunnen niet hoger dan 48kHz, de Touch kan niet hoger dan 96 kHz en dit geldt helaas ook voor het digitaal doorsluizen naar bijvoorbeeld een externe DAC. De server zal dan inderdaad automatisch gaan downsamplen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:32:
[...]

De Squeezebox Classic & Receiver kunnen niet hoger dan 48kHz, de Touch kan niet hoger dan 96 kHz en dit geldt helaas ook voor het digitaal doorsluizen naar bijvoorbeeld een externe DAC. De server zal dan inderdaad automatisch gaan downsamplen...
Hmm: dat is het dus net niet.
Wat zijn eigenlijk goede alternatieve audioplayers, met 24bit/192Khz ondersteuning, goede DAC, goede voeding en voor goede geluidskwaliteit?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Wat zijn eigenlijk goede alternatieve audioplayers, met 24bit/192Khz ondersteuning, goede DAC, goede voeding en voor goede geluidskwaliteit?
Tja.... vziw zijn die er niet... tenminste niet met de functionaliteit zoals bij een Squeezebox of een Sonos oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Videopac schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Wat de 24/192 capaciteiten van de touch betreft;
Yes, the hardware can support 24/192. The DAC can do it and the oscillators are of sufficient frequency to support it from the processor. The one issue is optical out. The TOSLINK modules being sold today do not have a high enough bandwidth to reliably handle 192. (Toshiba used to make a high speed one, but they don't make it any more). The Coax S/PDIF out should have no problem with 192.

There are several "levels" of software support that have to exist in order to do it.

First is the ALSA driver. I don't know if that supports 192. I've used it at 96 but I haven't tried it at 192. It should be easy to try. Just try and play a 24/192 wave file using aplay and the HW interface. If the driver supports 192 it will play, otherwise it won't.

If it does not support 192 then the driver will have to be modified. Given they have a working driver for 96 adding 176 and 192 should not be too difficult.

Then there is the audio code inside squeezeplay. It has to know that 192 exists and can be sent to the ALSA driver. I haven't checked the code for that.

Then there is slimproto or whatever they are calling it now. The actual streaming protocol has to know about 192, and sqeezeplay has to recognize that and do the right thing with it.

Last is SBS. It has to know about 192 and know that something is 192 and what to do with it. Since it is currently being downsampled it seems like SBS knows about it. So it most likely needs to be updated so it knows the Touch could play 192 so it won't resample.

So the two biggies seem to be: does slimproto handle 192, and does the Touch ALSA driver support 192.

So yes it IS just software, but there might be several pieces of software that need to be updated to make it work.

John S.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Wat ik dus al zei: niet met de functionaliteit van Squeezebox/Sonos...
Overigens kan deze audiospeler van Marantz ook geen flacs aan met een 192kHz samplerate... de Marantz gaat volgens de gebruikershandleiding maximaal tot 96kHz...
Dan doet Squeezebox het zelfs nog een stuk beter... Als je genoeg processorkracht hebt aan de serverkant wordt de flac nog gedownsampled zodat je het tenminste nog kunt horen...
In al dat soort dingen voorziet bijv. DLNA niet...

[ Voor 18% gewijzigd door servies op 28-02-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Die zijn er zeker wel, alleen ga je dan in prijs gelijk een heel flink stuk omhoog. Begint zo'n beetje bij €600 en loopt makkelijk op tot €2000 en meer. Maar ik weet niet of je dat er dan nog vanaf hoort, dan moet je op z'n minst een behoorlijk dure installatie hebben staan en dan nog kan je je afvragen of je het hoort.

Reviews van 'audiofielen' op internet zijn er behoorlijk verschillend over, de een zegt dat een Touch met DAC zich prima kan meten met die duurdere apparaten, de ander zegt dat het een verschil van dag en nacht is. Ik weet het niet, maar vooralsnog ben ik prima te spreken over m'n Touch en hou ik lekker geld over voor betere speakers, in mijn geval maakt dat meer verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

HvB83 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:55:
Die zijn er zeker wel, alleen ga je dan in prijs gelijk een heel flink stuk omhoog. Begint zo'n beetje bij €600 en loopt makkelijk op tot €2000 en meer.
En allemaal missen ze veel van de functionaliteiten van de Squeezebox/Sonos concepten...
Maar ik weet niet of je dat er dan nog vanaf hoort, dan moet je op z'n minst een behoorlijk dure installatie hebben staan en dan nog kan je je afvragen of je het hoort.
En dat is het grootste punt. Als je al verschil hoort, zal het waarschijnlijk worden veroorzaakt door een andere mix...
Er was laatst ook al een relletje omdat 1 van die high samplerate audio leveranciers beweerde bronnen van 192 kHz te gebruiken, terwijl de oorspronkelijke artiest/producent vertelde dat die niet bestonden...

Tja... audiofielen zijn er nu eenmaal om bedot te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
servies schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:19:
[...]

En allemaal missen ze veel van de functionaliteiten van de Squeezebox/Sonos concepten...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen hands-on experience met de andere systemen heb, maar uit de reviews maak ik toch op dat het niet altijd top is. Voor mij is de belangrijkste graadmeter op dat vlak dat m'n vriendin en zus het enthousiast aanbevelen bij anderen, blijkbaar is het dus erg gebruikersvriendelijk. :*)
[...]

En dat is het grootste punt. Als je al verschil hoort, zal het waarschijnlijk worden veroorzaakt door een andere mix...
Er was laatst ook al een relletje omdat 1 van die high samplerate audio leveranciers beweerde bronnen van 192 kHz te gebruiken, terwijl de oorspronkelijke artiest/producent vertelde dat die niet bestonden...

Inderdaad, in mijn geval zal de Squeezebox zeker niet het probleem vormen (even gesteld dat hij überhaupt slechter presteert dan sommige hq-apparaten). Audiofielen zijn nou eenmaal erg overtuigd van hun gelijk, zelfs als er geen tastbaar bewijs is. Dan mag je daar best geld aan verdienen, beide partijen worden daar immers blijer van. :+

De bottom-line: Sonos en Squeezebox doen voor 99% van de gebruikers zeker niet onder in geluidskwaliteit in vergelijking met duurdere systemen en zijn in de meeste gevallen gebruikersvriendelijker en uitgebreider dan die systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist ook spotify premium genomen. Heb een squeezebox Radio, dus dat werkt wel lekker dacht ik.
Hij is alleen in 10minuten al 3x gecrasht bij het switchen van een nummer.. (reboot). Misschien straks ff factory instelingen terugzetten..

Ik gebruik overigens mysqueezebox.com als server, heb geen eigen server draaien.
Alleen ik had dus ook verwacht dat ik iets met playlists kon doen?

In de interface op de Radio zie ik nergens iets van playlists terug? Enkel "new" en "top songs".
Mis ik iets? of is er verder niks?

Ook kan ik geen nummertjes achter elkaar in de wachtrij zetten...Moet nu na elk nummer weer een andere opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
servies schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:32:
[...]

Dat zal het inderdaad zijn, heel erg bedankt voor het antwoord. Ik ga maar eens beginnen aan het converten naar 96 Khz, het verschil zal denk ik toch niet waarneembaar zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Zucht! Heb nog steeds niet m'n Spotify werkend op m'n Duet. Vrees dat het aan de combo Duet/Synology ligt.
De helpdesk van Logitech vertelde mij dat de officiële Spotify Plugin niet voor de Duet is. 3rd Party Triode Plug in zou kunnen werken. Deze geïnstalleerd maar lijkt erop dat de "benodigde "Helper App" niet draait.

Is er iemand die een vergelijkbare set-up heeft en die het wel werkend heeft (lees, moet ik nog hoop hebben)?
(Squeeze Box Duet, Synology 209+ (DSM4.0), LMS 7.7.1 (Synology Package), Spotify Premium).

[ Voor 8% gewijzigd door quizmaster op 07-03-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

quizmaster schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:20:
Zucht! Heb nog steeds niet m'n Spotify werkend op m'n Duet. Vrees dat het aan de combo Duet/Synology ligt.
De helpdesk van Logitech vertelde mij dat de officiële Spotify Plugin niet voor de Duet is. 3rd Party Triode Plug in zou kunnen werken. Deze geïnstalleerd maar lijkt erop dat de "benodigde "Helper App" niet draait.

Is er iemand die een vergelijkbare set-up heeft en die het wel werkend heeft (lees, moet ik nog hoop hebben)?
(Squeeze Box Duet, Synology 209+ (DSM4.0), LMS 7.7.1 (Synology Package), Spotify Premium).
Van het topic voor deze plugin:
Please note this plugin is not endorsed or supported by Spotify or Logitech. If you want a supported solution for playback of Spotify streams using Logitech devices please use the official Logitech support which is available for Squeezebox Touch and Radio.

Edit: Updated with Release status - Release 2.2.2 is now available from the Recommended 3rd Party Plugin list

Scope:
  • for Spotify users with a Premium account
  • plays back 320k or 160k streams
  • requires a PC based server running Squeezebox server (linux, windows or mac), or linux based intel or arm based NAS (support not guarenteed)
  • will play back via Squeezebox 2 and later hardware players, SoftSqueeze and SqueezePlay
  • supports a single playback session at one time which may be synchronised across multiple players (i.e. does not support multiple differently playback sessions at one time - this is a Spotify limitation)
Jouw probleem lijkt me vooral in het 3e punt te liggen aangezien het volgens de specs er op lijkt dat er een PPC processor in de 209+ zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
servies schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Van het topic voor deze plugin:

[...]

Jouw probleem lijkt me vooral in het 3e punt te liggen aangezien het volgens de specs er op lijkt dat er een PPC processor in de 209+ zit...
Lijkt inderdaad dat het probleem daarin zit. Wel zuur, een 209+ kan in mijn ogen nog prima mee met de huidige NAS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Ahhh. Weet niet waarom, maar dacht dat er in de 209+ een ARM processor zat. Had me dus een hoop uurtjes kunnen besparen.
Gaat dus niet werken tenzij ik of de Synology vervang of de Squeezebox.

Bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 21:18

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

[...]

Grotendeels mee eens. Jammer dat de Classic native maar tot 48Khz gaat; dan moet er nog best wel stijl gefiltert worden. Ik zou best 300 euro over hebben voor een Classic+ met 96KHz ondersteuning, fatsoenlijke voeding en een nauwkeuriger klok.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Videopac schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Grotendeels mee eens. Jammer dat de Classic native maar tot 48Khz gaat; dan moet er nog best wel stijl gefiltert worden. Ik zou best 300 euro over hebben voor een Classic+ met 96KHz ondersteuning, fatsoenlijke voeding en een nauwkeuriger klok.
Die heet Touch en kost maar €219 in de meeste winkels, goede voeding erbij kopen en je mist alleen nog de nauwkeurige klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren is men tevreden met cd kwaliteit (16bit 44.1khz) en ineens is dat neit meer goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:50
Is het al mogelijk om muziek te streamen vanuit een cloud als Icloud, box.com en of dropox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Voor icloud zijn apis nodig. Die apple niet vrij zal geven.

Je kan nu natuurlijk al gewoon je muziek in dropbox dumpen en SBS daar laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lowfi schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:04:
Voor icloud zijn apis nodig. Die apple niet vrij zal geven.

Je kan nu natuurlijk al gewoon je muziek in dropbox dumpen en SBS daar laten kijken...
Hahaha, dat is de vraag niet, kan ik muziek uit me dropbox of box.com streamen en zo ja, met welke app ?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 15-03-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Tunesbag ziet er uit als een optie voor je: http://www.tunesbag.com/dropbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het ging mij eigenlijk om box.com, dropox is maar 2 GB box is 50 GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Weet er ook iemand of het mogelijk is om alleen de album plaatjes opnieuw te indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Albert020 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Het ging mij eigenlijk om box.com, dropox is maar 2 GB box is 50 GB ;)
Tja, je hebt toch zelf eerder dropbox nog aangehaald, tenminste dat nam ik aan met dropox. ;)
Ik vind zelf de 50Gb versie van Box nogal duur trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

troftnom schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:04:
[...]

Tja, je hebt toch zelf eerder dropbox nog aangehaald, tenminste dat nam ik aan met dropox. ;)
Ik vind zelf de 50Gb versie van Box nogal duur trouwens...
Ik heb box voor nop en 50Gb _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Pierre61 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Hoe ga je die vullen met geen sync en slecht 25MB per file?? Veel succes.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Cyberpope schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:54:
[...]

Hoe ga je die vullen met geen sync en slecht 25MB per file?? Veel succes.
Ten 1e zet ik er geen muziek op, ten 2e upload ik er foto's naar toe als ik in Australie zit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Pierre61 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Fijn voor je dat je dat hebt... maar wat heeft dat met een Squeezebox te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

servies schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Fijn voor je dat je dat hebt... maar wat heeft dat met een Squeezebox te maken?
Niks, ik geef alleen aan dat ik Box 50 Gb heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Pierre61 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:51:
[...]

Niks, ik geef alleen aan dat ik Box 50 Gb heb
Fijn, dan ga je dat nu ook nog maar in alle andere subforums/topics melden terwijl wij het hier weer gaan hebben over Squeezebox zaken.
pacificocean schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:53:
Weet er ook iemand of het mogelijk is om alleen de album plaatjes opnieuw te indexeren?
Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat dit wel werkt. Voeg een cover.jpg toe aan de folder waar de audiobestanden voor een album staan en hij wordt toegevoegd als hoesafbeelding.

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 27-03-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kreeg gisteren avond op me Squeezebox Radio een software update
Zie eigenlijk geen nieuwe dingen, wat heeft deze update meer dan de vorige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
servies schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:49:
[...]

Fijn, dan ga je dat nu ook nog maar in alle andere subforums/topics melden terwijl wij het hier weer gaan hebben over Squeezebox zaken.

[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat dit wel werkt. Voeg een cover.jpg toe aan de folder waar de audiobestanden voor een album staan en hij wordt toegevoegd als hoesafbeelding.
Klopt, maar als je de jpg wilt vervangen, gaat het niet meer goed. Ik zou dus graag willen weten hoe je dat kan herstellen na het plaatsen van een nieuw jpg bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

pacificocean schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:26:
[...]
Klopt, maar als je de jpg wilt vervangen, gaat het niet meer goed. Ik zou dus graag willen weten hoe je dat kan herstellen na het plaatsen van een nieuw jpg bestand.
Enige wat echt helpt is heel de muziekcollectie opnieuw scannen. Ik heb afgelopen weken een paar keer te kleine covers (ik wil minimaal 500 x 500) vervangen en om deze goed te laten vervangen is het hier de gehele collectie opnieuw scannen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Laatst online: 16-09 21:07
Onlangs is Logitech Media Server 7.7.2 uitgekomen, maar nog altijd zijn de problemen met het afspelen van cue sheets niet opgelost. Na het afspelen van het eerste nummer kapt ie er gewoon mee. Erg irritant. |:(
Een tijdje geleden heeft een mede-tweaker hiervoor al een bug report ingeschoten, maar vooralsnog gebeurt er weinig mee...

Daarom een verzoekje aan iedereeen die hier ook problemen mee heeft: breng aub even een stem uit op het bug report, wellicht helpt 't. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:39
Ten eerste wil ik opmerken dat ik zeer tevreden ben met mijn touch, zeker sinds ik daar een ds212+ aan heb toegevoegd voor de muziek collectie ( ruim 300Gb ).
Tot voor kort moest ik nog mijn desktop pc aan laten staan om m'n muziek te streamen, daar ben ik nu gelukkig vanaf.
Voeg daar het gebruik van de Squeezebox app op m'n iDevices aan toe en je kunt je voorstellen dat ik " one happy camper" ben.

Wat mij echter wel opvalt ( en in zekere mate ook stoort ) is dat in iTunes mijn coverart helemaal compleet is, echter op de SB mist in sommige gevallen de cover.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, is dat puur een kwestie van de juiste covers in de betreffende muziekmap gooien en dan opnieuw de collectie scannen ?
Of gooi ik dan daarmee ook weer de coverart in iTunes overhoop.
Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk hoe/waar iTunes de coverart wegschrijft.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Je hebt 2 mogelijkheden; ofwel in alle bestanden zelf in de bijbehorende tag wegschrijven, ofwel in de folder van het album een folder.jpg van de cover zetten.

Da's het nadeel van iTunes; die zet toch altijd dingen in een eigen database. Werkt prima zolang je alleen met iTunes en i-Devices werkt, maar zodra je iets anders wilt gebruiken loop je vaak toch tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:39
Had ondertussen al een testje gedaan.

D.m.v. het toevoegen van losse .png of .jpg files in de folder van de betreffende cd kun je covers toevoegen.
( wel even je library compleet opnieuw laten scannen )

Heb nu nog niet echt een idee van het aantal covers dat ik moet gaan binnenhalen, maar zal er wel een tijdje zoet mee zijn :|

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:13
wat raden jullie aan:

logitech squeezebox app (gratis) of ipeng (betalend) op de ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

skank schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:43:
wat raden jullie aan:

Ipeng :) Ben er zelf erg van gecharmeerd O+

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
wat raden jullie aan:

Ik ben meer dan tevreden met de Logitech Squeezebox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wat raden jullie aan:

Ik zou zeker ook naar SqueezePad (http://itunes.apple.com/us/app/squeezepad/id380003002?mt=8) kijken! Net zo duur als iPeng, maar minstens net zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Damn 3 verschillende meningen
zucht, het wordt er niet makkelijker op

wat zijn de verschillen in de 3? buiten de prijs dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Volgens mij heb je als je eerst de gratis logitech squeezebox app probeert en dan kijkt naar een Youtube filmpje van ipeng dat je dan zelf wel een aardig oordeel moet kunnen vellen over een keuze tussen die twee.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
JeanLeGrand schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:00:
Volgens mij heb je als je eerst de gratis logitech squeezebox app probeert en dan kijkt naar een Youtube filmpje van ipeng dat je dan zelf wel een aardig oordeel moet kunnen vellen over een keuze tussen die twee.
thx voor de tip
ik heb de logitech app wel al op android, en daar gebruik ik liever de squeezecommander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik heb sinds enige tijd een Squeezebox Boom in gebruik, ben er redelijk tevreden over. Één minpuntje en misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen..

Soms verliest de Boom zijn verbinding, nou is dat opzich geen probleem. Wat wel een probleem is, het kost èrg veel moeite om weer te verbinden. Hij krijgt wel heel snel weer een IP-adres en is dus ook gewoon weer snel verbonden met het accesspoint. Alleen kan hij daarna bijna niet meer verbinden met mysqueezebox.com. Vaak moet ik de verbinding 3 tot 6 keer opnieuw opzetten voordat hij verbind met mysqueezebox.com. Tijdens dit kan ik wel gewoon op internet met mijn telefoon of laptop via wifi, het ligt dus volgens mij echt aan de Boom.

Het verbinden met de Squeezebox server op mijn laptop is wel heel snel gedaan, echter heb ik die niet 24/7 aanstaan dus heb ik de Boom over het algemeen verbonden met mysqeezebox.com.

Ik had al gevonden dat de Boom gevoelig is voor het wifi kanaal waar het accesspoint op zit. Er zijn drie accesspoints in huis en elke zitten ze op een ander kanaal, namelijk 1, 6 en 11. Het probleem doet zich echter voort met alle accesspoints, dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ook kunnen de in de buurt liggende wifi netwerken niet echt een probleem zijn volgens mij, aangezien ik daarmee zo goed als geen bereik heb hier.

Verder kon ik geen oplossing vinden voor dit specifieke probleem, mijn excuses als die er wel is en ik gewoon verkeerd gezocht heb..

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen en of dit überhaupt op te lossen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Tankiej schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:13:
Ik heb sinds enige tijd een Squeezebox Boom in gebruik, ben er redelijk tevreden over. Één minpuntje en misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen..

Soms verliest de Boom zijn verbinding, nou is dat opzich geen probleem. Wat wel een probleem is, het kost èrg veel moeite om weer te verbinden. ...
Vraag 1, heb je hem via een vast IP aan je netwerk hangen? Daar zou ik hoe dan ook mee beginnen.

Vervolgens zou ik in je zoektocht eerst 2 accesspoints/bridges uitschakelen, het lijkt toch alsof er daar ergens iets mis gaat. Ik heb zowel m'n Touch als m'n Radio (en in het verleden de Receiver, die volgens mij dezelfde wifi-hardware als de Boom gebruikt) via wifi aangesloten, zonder ook maar 1 probleem.

Als dat allemaal goed werkt, dan kan je daarna verder gaan zoeken. Probleem met streamen is ook dat je eigenlijk continu verbinding moet hebben, als je af en toe via wifi wat surft dan kunnen connectieproblemen soms nog lange tijd onopgemerkt blijven omdat de verbinding vaak ook weer automatisch wordt hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
skank schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:03:
Damn 3 verschillende meningen
zucht, het wordt er niet makkelijker op

wat zijn de verschillen in de 3? buiten de prijs dan
Tja, de standaard Logitech app heb ik nooit echt een serieuze kans gegeven, omdat iPeng allang uit was toen Logitech met een eigen app kwam. Maar toch, op de iPhone moet je absoluut voor iPeng gaan.

Op de iPad ben ik daar wat minder van overtuigd, ook omdat ik om eerlijk te zijn de iPhone veel prettiger vind werken als afstandsbediening. Op de een of andere manier werkt iPeng daarop gewoon net niet intuïtief genoeg, in ieder geval minder dan op de phone. Squeezepad was in het begin duidelijk minder goed, maar heeft een hele grote inhaalslag gemaakt en blijft nog steeds verbeteren. De ontwikkeling van iPeng voor de iPad gaat met wat minder grote stappen. Uiteindelijk komt het vooral op je persoonlijke voorkeur aan en die kan niemand voor jou bepalen, beide zijn het gewoon volwassen applicaties.

Maar als je een iPad koopt, dan moet 2x €7,99 voor beide apps om te kijken welke jou het beste bevalt ook geen groot issue zijn toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
HvB83 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:25:
[...]

Vraag 1, heb je hem via een vast IP aan je netwerk hangen? Daar zou ik hoe dan ook mee beginnen.

Vervolgens zou ik in je zoektocht eerst 2 accesspoints/bridges uitschakelen, het lijkt toch alsof er daar ergens iets mis gaat. Ik heb zowel m'n Touch als m'n Radio (en in het verleden de Receiver, die volgens mij dezelfde wifi-hardware als de Boom gebruikt) via wifi aangesloten, zonder ook maar 1 probleem.

Als dat allemaal goed werkt, dan kan je daarna verder gaan zoeken. Probleem met streamen is ook dat je eigenlijk continu verbinding moet hebben, als je af en toe via wifi wat surft dan kunnen connectieproblemen soms nog lange tijd onopgemerkt blijven omdat de verbinding vaak ook weer automatisch wordt hersteld.
Bedankt voor je reactie :)

Nee, hij heeft geen vast IP adres. Maar dat raad je dus wel aan? Dan ga ik dat vanmiddag even regelen :)

Dat gaat niet zo makkelijk, tijdelijk (paar uurtjes hooguit) wel maar niet constant. Twee daarvan zitten achter een (strenge) firewall vanwege het monitoren van het dataverkeer, we hebben namelijk klachten gekregen van de ISP dat er vanaf ons IP adres verkeerde dingen kwamen. Mijn broer (systeembeheerder van beroep) heeft daarop die firewall ingesteld. Echter heeft bijvoorbeeld de Playstation 3 problemen met die firewall en weigert ermee samen te werken, die zit op het derde accesspoint. Het probleem met de Boom was ook al voordat deze firewall werd geïnstalleerd, dat lijkt mij dus ook niet het probleem.

Alle accesspoints hebben een andere SSID, dus hij kan niet zomaar overspringen lijkt mij. De Boom onthoudt alleen de accesspoint waar hij het laatste mee is verbonden volgens mij. Aangezien ik de naam moet selecteren uit het lijstje (met gevonden netwerken) en WPA2 wachtwoord opnieuw moet invoeren als ik wil verbinden met een andere. Ik zie dus ook niet echt hoe dat een probleem kan opleveren.. Maar als je denkt dat het dat wel doet, wat kan ik er dan aan doen zonder twee van de accesspoints uit te schakelen?

Ik weet dat bij streamen je een continue verbinding moet hebben. Mijn laptop zit ook via draadloos en die gebruik ik om radio te luisteren als die aanstaat, daar valt de radio in principe nooit weg. Vandaar dat ik ook denk dat het eerder aan de Boom zelf ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Vast IP hoeft niet perce, maar aangezien je die Boom toch vast in je netwerk hebt staan, is het handiger om je NAS, Boom en eigen computers gewoon een vast IP in een eigen IP-range toe te wijzen. Dan weet je in ieder geval dat apparaten die incidenteel inloggen niet voor problemen op dat vlak kunnen zorgen.

Je wifi-accesspoint lijken me niet het probleem inderdaad. Ik dacht dat ze alle 3 hetzelfde SSID uitzenden, maar dat is het dus ook niet.

Probeer het voor de gein gewoon eens bedraad van je NAS/pc direct naar je Boom. Als het probleem dan weg is, dan kan je er vanuit gaan dat er iets mis is met je netwerk. Zo niet, dan kan het of een buggy install van je server zijn, of een kapotte Boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Hm, zie hier net de KPN folder op de mat liggen met een Squeezebox Radio in de aanbieding:

*Klik*: € 89,95 - leuke prijs t.o.v. de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ESteg schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:42:
Hm, zie hier net de KPN folder op de mat liggen met een Squeezebox Radio in de aanbieding:

*Klik*: € 89,95 - leuke prijs t.o.v. de pricewatch!
Lijkt me een mooi prijsjuh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

El Martino

Zo niet, dan toch.

Thanks, besteld. Mooie toevoeging voor op de slaapkamer!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een Squeezebox classic aan te sluiten bij een vriend, op zijn laptop draait Logitech media server 7.7. Ik sluit de squeezebox aan via een netwerkkabel op de router (een Thomson TG789vn van KPN) , DHCP staat aan.
Ik sluit de squeezebox aan in de factory settings (add ingedrukt houden, stroom er op zetten).
De squeezebox zoekt nu naar het IP adres, dit word gevonden.
Nu moet de server die op de laptop draait worden gevonden en daar gaat het mis.

De router heb ik ook maar eens terug in de factory settings gezet, ook dat helpt niet.
Een andere laptop met daarop Logitech media server die bij mij thuis probleemloos draait werkt ook niet.
De squeezebox word trouwens wel gevonden in het netwerk, enkel de connectie met de server lukt dus niet.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan dat ik gedaan heb en hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

squeeze server heeft diagnostic tab in beheersmodule. Kijk eens of daar alles op oke staat.
Let vooral op firewall settings vann de laptop.

edit..
Tip: je kunt de player ook overnemen vanuit de serverbeheersmodule (website server). Klik daarvoor op de knop "Choose player" helemaal rechtsboven bij logitech logo. Geef even de tijd om ze te laden en kies de gewenste.
Mogelijk werkt het zo wel!

[ Voor 48% gewijzigd door SED op 15-04-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
Is er hier iemand die een Squeezebox Receiver via wifi gebruikt?

Ik had de mijne altijd met een draadje aangesloten. Nu ik een Touch gekocht heb is de Receiver verhuisd naar de keuken, waar ik geen kabel heb liggen, dus nu gebruik ik hem wel via wifi...

De ontvangst is goed zat (80% tot 90%), maar de Network Test laat erg slechte prestaties zien, zelfs 1000kbps gaat niet goed. Het spelen van FLAC's die best wel in de buurt van die 1000kbps komen gaat echter wel goed? :? Is die Network Test bugged of wat? :P

Ik heb ook een Squeezebox Radio op hetzelfde wifi-netwerk, die heeft 100% signaalsterkte en presteert een stuk beter in de Network Test. Zou het kunnen dat de wifi-prestaties van een Receiver gewoon niet zo denderend zijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik had in het verleden een Receiver, maar mij is nooit opgevallen dat de ontvangstkwaliteit slechter zou dan van m'n Radio. Heb je wellicht slechte dekking in je keuken, bijv omdat je wifi-antenne niet goed gericht staat of omdat er apparaten in je keuken storen op je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 17:39
ESteg schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:42:

*Klik*: € 89,95 - leuke prijs
Is het iemand gelukt om dat ding te bestellen met een Mastercard? Heb nu al 6x geprobeerd met Chrome en 2x met IE maar elke keer krijg ik weer : "Je hebt nog niet betaald, kies hieronder een betaalwijze"

edit: In town deed de pinpas het gelukkig wel, ik ben geslaagd :)

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 24-04-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@ESteg,

bedankt voor de tip, heb online besteld en betaald met cc, kreeg echter geen betalingsbevestiging, maar wel een verzendbevestiging....
En inmiddels staat de Radio naast me!

[ Voor 2% gewijzigd door fivepack op 26-04-2012 08:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 08:40
catchingfire schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:24:
[...]

Is het iemand gelukt om dat ding te bestellen met een Mastercard? Heb nu al 6x geprobeerd met Chrome en 2x met IE maar elke keer krijg ik weer : "Je hebt nog niet betaald, kies hieronder een betaalwijze"

edit: In town deed de pinpas het gelukkig wel, ik ben geslaagd :)
je kon ook onder rembours bestellen voor 0 verzendkosten. Opmerkelijk, maar heb ik toen maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal gebruiksjaren met de classic, touch, boom toch een overstap gemaakt naar een ander merk.
Wil hier even melden dat ik nu de J.river mediaserver gebruik in samenwerking met Whitebear.
Dit om mijn apparaten die via het DLNA protocol werken en de overbleven Squeezebox Boom gelijktijdig te kunnen aansturen. Squeezecenter blijft naast J.River draaien en de Whitebear plugin verzorgt de koppeling.
Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een beetje het idee van weergave op mijn t.v of een tablet voor de aansturing.
Retesnel op een E6600 met 700gig aan bestanden verdeeld over meerdere bibliotheken.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/264q4b4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 10:10:
Dit is een beetje het idee van weergave op mijn t.v of een tablet voor de aansturing.
Retesnel op een E6600 met 700gig aan bestanden verdeeld over meerdere bibliotheken.

[afbeelding]
Staan je tags daar allemaal goed ? Ik zie prentjes van onze vrienden "Kruder & Dorfmeister" (K&D Sessions) maar er staan precies andere artiesten onder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Nu online
Xander schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:40:
De ontvangst is goed zat (80% tot 90%), maar de Network Test laat erg slechte prestaties zien, zelfs 1000kbps gaat niet goed. Het spelen van FLAC's die best wel in de buurt van die 1000kbps komen gaat echter wel goed? :? Is die Network Test bugged of wat? :P
Ik gebruik absoluut geen Wifi op m'n Duet Receiver.
Weet echter dat vb een Duet iets van een 25megabytes BUFFER memory heeft voor compressed data en 28megabytes voor uncompressed data.
Daarom kan je probleemloos wel "glitches" opvangen op je Wifi. Trek maar eens een kabeltje uit (of zet je AP/router uit) tijdens het spelen ... dat blijft lekker +- 20 seconden doorspelen...

Voor MP3 bijvoorbeeld zullen enkele minuten gebuffered worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:09:
[...]

Staan je tags daar allemaal goed ? Ik zie prentjes van onze vrienden "Kruder & Dorfmeister" (K&D Sessions) maar er staan precies andere artiesten onder ?
nope dit is een mp3 bibliotheek welke redelijk in orde is echter over het artwork heb ik me nog niet druk gemaakt om dat op orde te krijgen omdat het destijds niet echt een meerwaarde gaf.
Bij het inladen op deze zondagmorgen heb ik er voor gekozen om het programma aan de hand van de tags maar wat artwork te laten zoeken en dat moet nog gecontroleerd worden.

Kan iemand me uitleggen waarom ik er voor zou kiezen om al het artwork in een aparte map te laten opslaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:02:
[...]

nope dit is een mp3 bibliotheek welke redelijk in orde is echter over het artwork heb ik me nog niet druk gemaakt om dat op orde te krijgen omdat het destijds niet echt een meerwaarde gaf.
Bij het inladen op deze zondagmorgen heb ik er voor gekozen om het programma aan de hand van de tags maar wat artwork te laten zoeken en dat moet nog gecontroleerd worden.

Kan iemand me uitleggen waarom ik er voor zou kiezen om al het artwork in een aparte map te laten opslaan?
Goh, bij mij zit het artwork gewoon mee in de FLAC files embedded.
Da's allemaal een beetje "ieder z'n goesting" denk ik.
Echte voordelen zijn er niet mijn inziens (nadelen ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jvanhambelgium schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:38:
[...]
Goh, bij mij zit het artwork gewoon mee in de FLAC files embedded.
Hier ook (bij MP3 idem), is ook de reden dat ik niet graag met WAV werk. Overigens heb ik ook per album een losse .jpeg genaamd "folder". Toch wat overzichtelijker dan alle art in één map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik heb ook alles embedded en een losse .jpg in de map. Ik heb ook alles goed op orde, 26 mappen (a-z) dan per band 1 map en in die map per cd een map.

Zo hou je het overzichtelijk

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik sta op het punt op een nieuwe QNAP aan te schaffen en daar zoals vanzelfsprekend Squeezeserver op te installeren, maar met de Intel-proces welke in de QNAP zit was ik benieuwd naar ervaringen van hoeveelheden albums welke geindexeerd kunnen worden. Ikzelf heb namelijk een lijst van duizenden albums, van een ruime 300 artiesten.

Kan die dat trekken? Ik heb nu nog een QNAP TS119 die nog een ARM-proccessorr heeft, en die trekt dat totaal niet. (Dus heb ik maar een selectie van mijn favo muziek maar hiervoor beschikbaar gemaakt).

Jullie ervaringen met de recentste QNAP's?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mijn 1.6 GHZ Marvel CPU trekt mijn collectie nog met gemak, 1756 albums met 23828 liedjes van 403 artiesten. Waarin merk je dat je CPU tekort komt dan? Ik heb zeker niet de behoefte om up te graden naar een nieuwe NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Nu online
AW_Bos schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:54:
Ik sta op het punt op een nieuwe QNAP aan te schaffen en daar zoals vanzelfsprekend Squeezeserver op te installeren, maar met de Intel-proces welke in de QNAP zit was ik benieuwd naar ervaringen van hoeveelheden albums welke geindexeerd kunnen worden. Ikzelf heb namelijk een lijst van duizenden albums, van een ruime 300 artiesten.

Kan die dat trekken? Ik heb nu nog een QNAP TS119 die nog een ARM-proccessorr heeft, en die trekt dat totaal niet. (Dus heb ik maar een selectie van mijn favo muziek maar hiervoor beschikbaar gemaakt).

Jullie ervaringen met de recentste QNAP's?
Ik heb lange tijd op m'n Netgear ReadyNas Duo gewerkt (SPARC core). Wel een NAS met 2GB RAM.
Uiteraard duurder het "full" indexen héél lang, maar voor de rest werkt da toch goed ? Hoeveel keer doe je een "full rescan" ?
Het enige dat zo'n SPARC-core niet doet is het real-time transcoderen (sox) ... te weinig power ;-)

Mijn muziek is allemaal FLAC (2 kanaals of 5.1) en ondertussen honderden gigabytes groot.
Ook duizenden entries...

Mischien gewoon zorgen dat je genoeg RAM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfje1970
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 13:18
Ik krijg het niet voor elkaar om een podcast af te spelen via mijn Squeezeboxradio. Ik heb de standaard app van logitech geïnstalleerd, maar ik krijg een foutmelding wanneer ik bijvoorbeeld een podcast van de Avro wil afspelen. Deze link moet je volgens de site kopiëren http://download.omroep.nl/avro/podcast/desandwich/rssSW.xml . Hiervoor gebruik ik de optie "zoeken"

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20:45

Len

Leeg

je moet toch een podcast eerst downloaden (is een mp3) en die gewoon in je musiek directory zetten?

Free Tibet

Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste