Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56952

Dennis013 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:56:
Ik heb een vraag. Zou je de 3voor12 luisterpaal ook op een squeezebox duet kunnen krijgen?
Een beetje een oude vraag, maar eentje die mij ook bezig houdt! heb trouwens een touch ipv een duet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Ik heb ook een vraag! Ik heb een Squeezebox Receiver die ik via telnet werkend heb gekregen. Ben tevreden als hij het doet maar heels soms loopt hij vast :/ Weet iemand of er voor de "receivers" ook FW updates beschikbaar zijn? Krijg niets gevonden maar kan me niet voorstellen dat de software ontwikkeling van zo'n ding stil staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik heb mijn receiver al heel lang niet aangesloten gehad.. maar volgens mij update hij automatisch als er een update is. Je kan sowieso op de server kijken wat de fimrware versie is van het ding en of er een update voor is.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Normaal draait zo'n receiver (en het hele platform eigenlijk) zonder vastlopers of crashes. Ik zou het eerder in de server of het netwerk zoeken. Wat zegt de Squeezecenter log na zo'n vastloper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 11:23
Die van mij , 2 recievers, 2 radio en 1 classic zijn nog nooit vastgelopen dus je moet idd een bij je server kijken

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Simkin schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:17:
Ik heb ook een vraag! Ik heb een Squeezebox Receiver die ik via telnet werkend heb gekregen. Ben tevreden als hij het doet maar heels soms loopt hij vast :/ Weet iemand of er voor de "receivers" ook FW updates beschikbaar zijn? Krijg niets gevonden maar kan me niet voorstellen dat de software ontwikkeling van zo'n ding stil staat..
Wat bedoel je precies met vastlopen? En welke kleur is de LED op de receiver? Hoe reageert de webinterface van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Logitech brengt niet echt meer nieuwe producten uit in het Squeezebox assortiment he... Vraag me af of ze er nog mee doorgaan of dat ze eigenlijk richting Apples systeem willen en daar producten voor leveren?
Heb zelf een Touch en die bevalt wel, maar zou wel meer a la Squeezebox Boom (nieuwe varianten dan) willen zien. Twijfel of ik niet beter voor Sonos had kunnen kiezen ondanks de hogere prijzen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Sonos is een mogelijkheid, maar wat ik de laatste tijd ook steeds meer signaleer, is de ondersteuning die diverse fabrikanten aan het inbouwen zijn voor Apple's Airplay. (bv in receivers van Pioneer en Denon, en in verschillende airspeakers). Je kunt overwegen om daar naartoe over te stappen, maar misschien kun je met een tweak (we zijn tenslotte tweakers ;)) je logitech setup een upgrade geven.

In dat kader vind ik deze blog erg interessant: AirPlay support for Logitech Squeezebox Devices

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ermee aan de slag te gaan, maar met zo'n uitbreiding maak je je bestaande squeezebox setup weer wat meer toekomstvast (bv als vrienden langskomen met een iDevice, kun je meteen hun muziek naar je eigen apparaten streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

Videopac

Rommelt wat aan.

Een (domme?) vraag over internetradio. Ik heb een Classic i.c.m. Synology DS-211 en wil mijn eigen favoriete internetradiostations toevoegen. In het Squeezebox Server menu zie ik onder het kopje internetradio:
- Aanraders van personeel
- Lokaal
- Muziek
- Wereld
- Zoeken
- URL instellen

Hoe kan ik hier een mapje met mijn eigen favorieten aan toevoegen? :?
Als ik nu internetradiostations toevoeg komen ze bij favorieten terecht.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Als je bedoelt dat je een extra mapje favorieten onder internetradio wilt: dat kan niet voor zover ik weet.

Het enige is inderdaad toevoegen aan de favorieten, maar dan komt het ook bij andere favorieten zoals nummers uit je eigen collectie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Krijgt iemand die streams überhaupt goed aan de gang? Als ik bijv. 538 of 3fm wil toevoegen, dan krijg ik wel het nummer te zien wat op dat moment speelt, maar hij begint niet te spelen. Q-music doet het bijv. weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
radiostreams werken bij mij redelijk goed, maar de index van Squeezebox is echt slecht. Daar staan Metal stations tussen de Electronica en Schlager tussen de Ambient stations....

Als er iemand een goede site weet goede electronica radio streams (bij voorkeur met URL's), please let me know :)

Het is inderdaad vreemd dat je je favoriete stations niet onder "internet radio" in een mapje kunt opslaan. Ik heb ze nu ook tussen mijn favorieten staan.

BTW: Als dat Airplay nou eens via een Qnap en Squeezebox makkelijk werkend te krijgen zou zijn :9

[ Voor 10% gewijzigd door Purn0 op 19-12-2011 14:05 ]

Anoniem: 29432

Geeft de reciever van je Squeezebox de volgende melding "problem connection, couldn''t connect your Squeezebox to your Ethernet network (Connection error)" en hangt de Squeezebox remote aan een Draytek AP 800 access point in je netwerk? Update de firmware van de Draytek AP 800 dan naar versie 1.0.3 en voer de opnieuw de reset procedure uit.

Anoniem: 333198

HvB83 schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:13:
Krijgt iemand die streams überhaupt goed aan de gang? Als ik bijv. 538 of 3fm wil toevoegen, dan krijg ik wel het nummer te zien wat op dat moment speelt, maar hij begint niet te spelen. Q-music doet het bijv. weer wel.
Ik heb al maanden/jaren hetzelfde probleem ... tot afgelopen weekend. In een moment van verstandsverbijstering en ultieme frustratie |:( hield ik mn vinger langer op de display (ohja, ik gebruik SqueezePad). Er komt een context menuutje naar boven en via 1 van de opties kan ik een andere "stream" kiezen. En .. tada, muziek! 8)

Door een mp3 stream ipv WMV te kiezen doet 3FM en 538 e.d. het wel. Nu is dit natuurlijk een belachelijke manier om door je radiozenders te bladeren. Dus hopelijk heb jij nu de truuk om de zenderlijst bewerken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69476

Hallo allemaal,

Vraagje waarop ik ook met google geen antwoord heb kunnen vinden.... Ik heb een Squeezebox Touch besteld en wil daarvoor een NAS aanschaffen. Op die NAS moeten al mijn cd's komen (± 800 x) maar hij mag niet teveel kosten :). Nou kwam ik de Sitecom MD-254 tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat een beetje vlot?
Verder stel ik aan de NAS eigenlijk geen eisen: gebruik puur voor de Logitech en af en toe misschien een film streamen naar m'n HD Ryan.

Id voor een alternatief natuurlijk ook welkom!

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69476 op 26-12-2011 15:14 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 69476 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:03:
Hallo allemaal,

Vraagje waarop ik ook met google geen antwoord heb kunnen vinden.... Ik heb een Squeezebox Touch besteld en wil daarvoor een NAS aanschaffen. Op die NAS moeten al mijn cd's komen (± 800 x) maar hij mag niet teveel kosten :). Nou kwam ik de Sitecom MD-254 tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat een beetje vlot?
Verder stel ik aan de NAS eigenlijk geen eisen: gebruik puur voor de Logitech en af en toe misschien een film streamen naar m'n HD Ryan.

Bedankt!
Als je wilt dat het vlot werkt zal je NAS een goede cpu moeten hebben. Gezien de prijs van die Sitecom denk ik niet dat er een snelle processor in zit, maar ik vind niet zo snel welke er in zit.

Waarschijnlijk kan je dan net zo goed de ingebouwde server functionaliteit van de Touch gebruiken. Hoewel je daar dan qua opslag capaciteit iets meer beperkt bent (externe usb schijf).

[ Voor 9% gewijzigd door Swoosh op 26-12-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 11:23
kan de interne server kan de touch dan weer via een nas afspelen ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:27:
[...]

Als je wilt dat het vlot werkt zal je NAS een goede cpu moeten hebben. Gezien de prijs van die Sitecom denk ik niet dat er een snelle processor in zit, maar ik vind niet zo snel welke er in zit.

Waarschijnlijk kan je dan net zo goed de ingebouwde server functionaliteit van de Touch gebruiken. Hoewel je daar dan qua opslag capaciteit iets meer beperkt bent (externe usb schijf).
Dat was mijn probleem dus ook, kan het nergens vinden. Maar ik vond wel dat je voor meer dan 500 cds toch al gauw een cpu van 1 Ghz en 500MB intern moet hebben.

Wat ik ook vond, is dat de communicatie tussen een externe hdd via usb niet altijd even lekker loopt. Iemand daar ervaring mee?? Want anders lijkt dat me een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Hallo allemaal,

Bedankt!
Hallo
Deze is echt top!
http://www.informatique.n...000-readynas-ultra-2.html
Heb hem nu zelf 3 maanden nadat ik mijn oude DS-207 van Synology de deur uit heb gedaan.
Je kunt hierop Squeezebox server installeren. Ik vind de UI van Netgear de wensen over laten omdat ik verwend ben met de Synology UI. Maar dat is misschien een beetje apple's met windows vergelijken:P

Zelf heb ik ook een vraag: Hoe zijn jullie ervaringen met de touch. Voegt dat schermpje echt wat toe of niet. Ik wil er ook 1 kopen en mijn ouders moeten hem dan gaan gebruiken hoofdzakelijk. Is een touch dan teveel van het goede of is de duet beter oid.
En, misschien heb ik er eroverheen gelezen, maar heeft logitech al een nieuwe squeezebox op de planning staan? De touch is toch al redelijk oud voor internetbegrippen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 09:35
Ha, weer eens even een andere vraag:

heb namelijk een tweede SB radio gekocht, en wil nu eens serieus alle kleine problemen oplossen die er nog zijn.

1) SB radio speelt geen .m4a bestanden af (AAC gecodeerd). Ook al zou dat volgens logitech wel moeten kunnen. Mn (niet apple) laptop speelt ze wel gewoon. Heb in de server al AAC van "native" naar "disabled" gezet, dan zou de server ze moeten omzetten naar MP3 of WAV, maar krijg op beide radio's de melding "problem: can't open file for [bestandsnaam].

2) SB radio speelt geen .flac bestanden af. Volgens logitech kunnen ze dat wel, tot een sampling rate van 400 khz geloof ik. Die van mij zijn 196.

3) SB receiver speelt geen radiostreams af, de radio's (toepasselijk) wel. Maar niet alle. De normale 3fm stream geeft vaak een "connection reset by local host" error. Proxied of direct streamen maakt geen verschil.

Al jullie tips en ideeën hoe dit op te lossen zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Klein_Kipje schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:00:
kan de interne server kan de touch dan weer via een nas afspelen ?
Volgens mij niet, maar weet het niet zeker. Waarom zou je dat willen als je een NAS hebt? Dan installeer je Squeezebox server toch op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 69476 schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:01:
[...]
...................

Wat ik ook vond, is dat de communicatie tussen een externe hdd via usb niet altijd even lekker loopt. Iemand daar ervaring mee?? Want anders lijkt dat me een prima optie.
Ik heb het zo gehad, het is prima, maar niet echt super. Een aparte NAS geeft wel een stuk fijnere gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
rem4rk4ble schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:48:
[...]

..................

Zelf heb ik ook een vraag: Hoe zijn jullie ervaringen met de touch. Voegt dat schermpje echt wat toe of niet. Ik wil er ook 1 kopen en mijn ouders moeten hem dan gaan gebruiken hoofdzakelijk. Is een touch dan teveel van het goede of is de duet beter oid.
En, misschien heb ik er eroverheen gelezen, maar heeft logitech al een nieuwe squeezebox op de planning staan? De touch is toch al redelijk oud voor internetbegrippen.
Bedankt!
Ik gebruik het scherm van de Touch eigenlijk altijd icm de remote (of iphone app). Vrijwel nooit dat ik direct via 'touch' op het scherm hem bedien. Vind het scherm wel handig op standby, dan is het een klokje :)

De Touch is volgens mij de nieuwste in de squeezebox reeks, dus echt oud is hij niet. Maar ook ik zou wel nieuwe modellen willen zien van Logitech. Vooral een ge-update Boom variant heeft mijn interesse. Het is echter stil in de Squeezebox hoek van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

In GoT we trust

Swoosh schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:30:
[...]Vind het scherm wel handig op standby, dan is het een klokje :)
Dat is het enige waar ik dat scherm voor gebruik :P
Bedienen doe ik via de telefoon of de PC. Wel leuk dat er dan op de Touch een plaatje staat met de coverart van de CD die af wordt gespeeld of een paar VU-meters. Maar veel voegt het niet toe. Bedienen via de touch gaat overigens wel echt goed, maar dan moet ik opstaan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:26

SED

hier geeft de touch het weer door in rust ;)
Leuk en handig.
Dat is trouwens een van de grote voordelen van de logitech reeks tov bijv Sonos. Een grote keuze aan additionele plugins die door hun open karakter allerlei zaken extra mogelijk maken.
Daarnaast kan er door de uitbreidingen van de server software ineens veel meer.
Denk aan 2 radios die respectivelijk alleen het linker en de andere het rechter kanaal produceren. Met in het midden een boom zorgtdat voor de centrestage. In combinatie met een sub aan de boom, een prachtige combo die ook nog best betaalbaar blijft.

Copyright and left by SED...

• HvB83
SED schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:25:
hier geeft de touch het weer door in rust ;)
Leuk en handig.
Dat is trouwens een van de grote voordelen van de logitech reeks tov bijv Sonos. Een grote keuze aan additionele plugins die door hun open karakter allerlei zaken extra mogelijk maken.
Daarnaast kan er door de uitbreidingen van de server software ineens veel meer.
Denk aan 2 radios die respectivelijk alleen het linker en de andere het rechter kanaal produceren. Met in het midden een boom zorgtdat voor de centrestage. In combinatie met een sub aan de boom, een prachtige combo die ook nog best betaalbaar blijft.
Dan zou ik toch echt voor een eenvoudige stereoversterker en 2 aardige speakers icm een Receiver of een Touch gaan. Kost je net zoveel en het geluid gaat met sprongen vooruit.

• HvB83
Hallo allemaal,

Bedankt!
Ik zou toch wel wat krachtigers nemen als ik jou was. Ik had het eerst op een Synology DS207+ draaien, in z'n tijd een goed uitgerust ding met 128mb en 500mhz cpu. Maar dat was traaaaag icm Squeezecenter. Ik kan geen specs van die Sitecom vinden, die houden ze blijkbaar angstvallig achter, maar het zou me niks verbazen als het niet eens hoger is als van mijn oude 207+. Tuurlijk adverteren ze ermee dat het draait op die Sitecom, maar ik hoor ook genoeg gebruikers die riepen dat het op hun 207+ soepel draaide. Believe me; dat weggegooid geld. Mijn advies zou zijn om als je nu het geld niet over hebt gewoon de interne server van de Touch te gebruiken en zodra je hebt gespaard een wat krachtigere NAS te kopen. Uiteindelijk zul je waarschijnlijk ook een hoop andere features gaan gebruiken. Ik kocht hem in eerste instantie ook alleen voor de Squeezebox, maar als je er eenmaal mee werkt ga je de andere zaken ook waarderen.

• rem4rk4ble
Swoosh schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:30:
[...]

Ik gebruik het scherm van de Touch eigenlijk altijd icm de remote (of iphone app). Vrijwel nooit dat ik direct via 'touch' op het scherm hem bedien. Vind het scherm wel handig op standby, dan is het een klokje :)

De Touch is volgens mij de nieuwste in de squeezebox reeks, dus echt oud is hij niet. Maar ook ik zou wel nieuwe modellen willen zien van Logitech. Vooral een ge-update Boom variant heeft mijn interesse. Het is echter stil in de Squeezebox hoek van Logitech.
FeaR schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:32:
[...]

Dat is het enige waar ik dat scherm voor gebruik :P
Bedienen doe ik via de telefoon of de PC. Wel leuk dat er dan op de Touch een plaatje staat met de coverart van de CD die af wordt gespeeld of een paar VU-meters. Maar veel voegt het niet toe. Bedienen via de touch gaat overigens wel echt goed, maar dan moet ik opstaan...
Dank voor de reacties. Ik zit nog te twijfelen tussen de Duet en de Touch. Er ligt standaard zowat een iPad beneden op de tafel dus wat dat betreft ligt er altijd een zeer goede afstandbediening. Maar het gemak van de Duet vind ik dat je dus altijd een display bij de hand hebt waar je op kan kijken. Het gemak van de Touch blijft dat touchscreen waar je toch erg fijn op kan kijken plus dat het wel erg chique staat als hij zo'n album cover showed.

Over de album covers: Haalt hij deze automatisch op, zoals iTunes dat ook doet, ookal heb je het gedownload via spotNet of iets dergelijks of doet hij dit alleen als je officieel gekocht cd's enzo laat afspelen.

• Swoosh
rem4rk4ble schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:15:
[...]

[...]
.....
Over de album covers: Haalt hij deze automatisch op, zoals iTunes dat ook doet, ookal heb je het gedownload via spotNet of iets dergelijks of doet hij dit alleen als je officieel gekocht cd's enzo laat afspelen.
De album art moet je of in de mp3 file embedden of je zet het plaatje in de album folder.

• rem4rk4ble
Swoosh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:01:
[...]

De album art moet je of in de mp3 file embedden of je zet het plaatje in de album folder.
Okeej ;) Thanks!

Anoniem: 287528

Mijn Squeezebox Touch doet het niet meer... ik vermoed dat het mijn eigen schuld is omdat ik een verkeerde adapter gebruikt heb.

Na een tijdje opgeborgen te zijn geweest vanwege een verhuizing sloot ik de Squeezebox weer aan met een adapter die paste. Ik ging er van uit dat het de goede was. Er gebeurde niks...

Vervolgens ben ik gaan zoeken en zag ik de juiste adapter liggen, stopte de stekker in het stopcontact en weer niks.. Enkel de optical out brand (ik dat het rode lasertje "aanstaat").

Gegevens die mij relevant lijken:

Verkeerde adapter:

- Input: AC100-240V-, 50-60Hz, 0.5A Max.
- Output: DC 12V -- 1.5A,

Goede adapter:

- Input: AC100-240V ~ 0.5A
- Output: DC 5.0V -- 3.0A, 50-60Hz 33-48VA

Kan het aansluiten van de verkeerde adapter de oorzaak zijn van dat mijn Squeezebox het niet meer doet?

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
Ik ben bang dat 'ie gefrituurd is door je. 12V ipv 5V is wellicht een beetje (te)veel van het goede geweest.

• HvB83
rem4rk4ble schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:15:
[...]

[...]

Dank voor de reacties. Ik zit nog te twijfelen tussen de Duet en de Touch. Er ligt standaard zowat een iPad beneden op de tafel dus wat dat betreft ligt er altijd een zeer goede afstandbediening. Maar het gemak van de Duet vind ik dat je dus altijd een display bij de hand hebt waar je op kan kijken. Het gemak van de Touch blijft dat touchscreen waar je toch erg fijn op kan kijken plus dat het wel erg chique staat als hij zo'n album cover showed.

Ik heb sinds dit weekend ook de Touch, naast m'n Receiver. Het schermpje is wat mij betreft een nice-to-have, daar doe ik het niet echt voor. De afstand is in mijn geval te groot om het fatsoenlijk te kunnen lezen, laat staan er snel op te kunnen navigeren (bank staat op een meter of 4). We hebben allebei een iPhone, dus daar navigeren we mee. Een iPad heb ik ook, maar is wat mij betreft echt te lomp om even prettig een nummer mee te kunnen opzoeken. Bovendien gebruik ik hem vaak voor m'n werk, of m'n vriendin zoekt in een andere kamer even snel iets op, dan ligt hij daar weer. Een van beide telefoons ligt altijd wel in de buurt, dus dat werkt gewoon sneller.

Wat voor mij wel een onverwacht prettige bijkomstigheid van de Touch is, waar ik van tevoren niet bij stil had gestaan... De Harmony werkt gewoon zonder problemen met het ding samen. Om dan snel wat muziek aan te zetten of naar een volgend nummer door te switchen werkt dat dan wel weer helemaal perfect.

In de oude situatie waar de Receiver voor €100 over de toonbank ging, zou ik die altijd hebben aangeraden. Als je nu moet kiezen, zou ik lekker voor een Touch gaan, goedkoper dan een Duet ook nog. Icm een smartphone en evt een Harmony remote ben je gewoon helemaal klaar.

• HvB83
zeef schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:08:
Ik ben bang dat 'ie gefrituurd is door je. 12V ipv 5V is wellicht een beetje (te)veel van het goede geweest.
Zou goed kunnen. Evt kan je kijken of een vriend die goed thuis is in de electronica ernaar kunnen laten kijken, mogelijk is er alleen een diode doorgebrand en kan je daarna weer verder. Weggooien kan altijd nog.

• Swoosh
HvB83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:15:
[...]
........
In de oude situatie waar de Receiver voor €100 over de toonbank ging, zou ik die altijd hebben aangeraden. Als je nu moet kiezen, zou ik lekker voor een Touch gaan, goedkoper dan een Duet ook nog. Icm een smartphone en evt een Harmony remote ben je gewoon helemaal klaar.
Met een Duet zou je ook rekening moeten houden met het feit dat hij geen Spotify ondersteunt meen ik, mocht dat belangrijk zijn voor de gebruiker. Op de website van Logitech staat de Duet er niet eens meer bij, alleen de controller nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HvB83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:46:
[...]

Ik zou toch wel wat krachtigers nemen als ik jou was. Ik had het eerst op een Synology DS207+ draaien, in z'n tijd een goed uitgerust ding met 128mb en 500mhz cpu. Maar dat was traaaaag icm Squeezecenter. Ik kan geen specs van die Sitecom vinden, die houden ze blijkbaar angstvallig achter, maar het zou me niks verbazen als het niet eens hoger is als van mijn oude 207+. Tuurlijk adverteren ze ermee dat het draait op die Sitecom, maar ik hoor ook genoeg gebruikers die riepen dat het op hun 207+ soepel draaide. Believe me; dat weggegooid geld. Mijn advies zou zijn om als je nu het geld niet over hebt gewoon de interne server van de Touch te gebruiken en zodra je hebt gespaard een wat krachtigere NAS te kopen. Uiteindelijk zul je waarschijnlijk ook een hoop andere features gaan gebruiken. Ik kocht hem in eerste instantie ook alleen voor de Squeezebox, maar als je er eenmaal mee werkt ga je de andere zaken ook waarderen.
Inmiddels de Touch binnen, via tweakers een Zyxel NSA310 voordelig op de kop kunnen tikken en dat werkt prima! Weet het, niet supersnel, maar het gaat mij erom dat ik een cd'tje kan draaien zonder een cd'tje te hoeven pakken :) en hoef dus niet tussen tracks te "zappen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

HvB83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:54:
[...]

Dan zou ik toch echt voor een eenvoudige stereoversterker en 2 aardige speakers icm een Receiver of een Touch gaan. Kost je net zoveel en het geluid gaat met sprongen vooruit.
hmm, wat ik vergat te melden is de boxen die je aan de radio hangt. Met de lekkere kef q3 heb je dan een fijne versterking vanuit de radio die een zeer goede uitgang heeft. Topkwaliteit geluid.
Daarmee moe tjouw stereosetje al van extreem hoog niveau zijn om te kunnen concurreren en daarmee in een geheel andere prijsklasse vallend.
De radio is een ondergewaardeerd onderdeel van de logitech familie en kan veel meer dan men denkt. Zo ook de boom. De clou zit juist hier in de mediaserver software die alles kan aansturen en daarmee laten ze sonos bijv ver achter zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ook eindelijk een squeezebox aangeschaft. Ik gebruik'm momenteel enkel voor podcasts en spotify (icm. een premium account) en dat werkt gewoon goed.

Heb al wel enkel vastlopers ervaren, da's wel minder. Maar het doet zijn werk en de geluidskwaliteit is zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe radio. Nu zit ik te twijfelen tussen draadloze boxen aansluiten op een computer in een andere ruimte of het aanschaffen van de Sqeeuzebox Radio. Deze kan namelijk Spotify streamen (ik heb Premium) en je kunt hem ook snel in een andere ruimte neerzetten.

Nu is mijn vraag, hoe goed is de geluidskwaliteit van dit apparaatje, is dat te vergelijken met een normale FM-radio?

Is het mogelijk om via dit apparaat bijvoorbeeld Radio 10 gold te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Enige tijd terug een Radio aangeschaft. Ik gebruik hem als wekker, maar wat een genot! Ideaal apparaat daarvoor. Lekker veel verschillende wektijden instellen. Wakker worden met mijn ideale zender of mijn lekkerste nummer gestreamed van mijn NAS. Had ik jaren eerder moeten doen!

De geluidskwaliteit vindt ik heel goed. Natuurlijk wel mono (1 speaker), maar ook op een harder volume een zuiver en vol geluid. Natuurlijk niet te vergelijken met de grote boxen uit mijn huiskamer, maar zeker stukken beter dan de speakers die bij mijn pc staan. Dus ja, wat valt bij jou onder een 'normale FM radio' ?

Net nog even voor je gekeken: Een hele serie van Radio 10 gold streams uit te zoeken, van de algemene tot 60's, 70', 80's, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
vreemd dat de touch op 5V werkt, heb gisteren een batterij voor mn SB Radio geknutseld, en dat ding is volledig 12V...
HvB83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:16:
[...]

Zou goed kunnen. Evt kan je kijken of een vriend die goed thuis is in de electronica ernaar kunnen laten kijken, mogelijk is er alleen een diode doorgebrand en kan je daarna weer verder. Weggooien kan altijd nog.
en mbt de andere vragen:

kwaliteit van de Radio is fantastich voor het geld dat ie kost. Het is mono, maar je kan hem inderdaad voluit zetten en dan blijft de kwaliteit prima. Uiteraard is het geluid van mn versterker en losse speakers beter, maar ken geen enkel draagbaar apparaat wat betere kwaliteit levert. (en ja, met zo'n accupak is ie draagbaar, erg leuk voor in de tuin).

mbt de NAS: hier een servertje draaien met een Atom itx bordje, een van de alleroudste atoms, maar squeezeserver draait prima. Via SB app op telefoon gaat alles erg rap, via de webinterface moet ie soms even nadenken (bij lange lijst albums of artiesten). Geen probleem ook om 3 verschillende bestanden te streamen naar de drie verschillende SB-en hier in huis.

[ Voor 44% gewijzigd door dj1981 op 31-12-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149899

Ik had een Philips NP 1100 draaien op mijn Synology DS108 & Sitecom MD 254. Dit ging probleemloos, zowel radio als muziek van beiden nassen. Nu een SB touch aangeschaft. Radio doet het prima, maar ik krijg mijn beide nassen niet aangesloten dwz: melding "leeg". Beiden heb ik sqeezeserver erop gezet. Poorten opengezet op router, maar nada. Moet de muziek ergens in een speciale map? Ik zie ook nergens een optie om vanaf de SB touch mijn mappen te scannen? Hoe moet ik dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
HvB83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:15:
[...]

Ik heb sinds dit weekend ook de Touch, naast m'n Receiver. Het schermpje is wat mij betreft een nice-to-have, daar doe ik het niet echt voor. De afstand is in mijn geval te groot om het fatsoenlijk te kunnen lezen, laat staan er snel op te kunnen navigeren (bank staat op een meter of 4). We hebben allebei een iPhone, dus daar navigeren we mee. Een iPad heb ik ook, maar is wat mij betreft echt te lomp om even prettig een nummer mee te kunnen opzoeken. Bovendien gebruik ik hem vaak voor m'n werk, of m'n vriendin zoekt in een andere kamer even snel iets op, dan ligt hij daar weer. Een van beide telefoons ligt altijd wel in de buurt, dus dat werkt gewoon sneller.

Wat voor mij wel een onverwacht prettige bijkomstigheid van de Touch is, waar ik van tevoren niet bij stil had gestaan... De Harmony werkt gewoon zonder problemen met het ding samen. Om dan snel wat muziek aan te zetten of naar een volgend nummer door te switchen werkt dat dan wel weer helemaal perfect.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De iPad ligt altijd bij de bank en ook die staat 4m van het scherm. Toevallig hebben wij ook een Harmony remote. Nog zoon oude met blauwe backlight. Maar in principe moet dat gewoon werken met de touch en daar had ik idd nog niet aan gedacht. Want dat scheelt weer een afstandbedieninkje die je er overigens wel bijkrijgt toch. Zo'n kleine zwarte.

Het is nu helaas even wachten op de binnenhuisarchitect ivm vloer: Ik wil meteen een 5.1 surround laten installeren maar dan moeten we even kijken hoe we dat met kabels gaan fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog iets vreemds. Als ik zoek naar "mijn muziek " op de SB Touch, ben ik daarna mijn internetradio kwijt. Dan moet ik via geavanceerde instellingen mij weer aanmelden bij "mysqueezebox. com". Is dat normaal?
Of komt dat omdat ik nog steeds geen muziek kan vinden op mijn beide nassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

lordsnow

I know nothing

Heeft er iemand enige ervaring met de Sitecom MD-253 of MD-254 Home Storage Center met Squeezecenter 7.5.2 add-on? Is dit bruikbaar in de praktijk, of zo langzaam als dikke stront in de spreekwoordelijke trechter?

http://www.sitecom.com/support-product/productid/758#drivers
http://www.sitecom.com/support-product/productid/863#drivers

[ Voor 17% gewijzigd door lordsnow op 01-01-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
rem4rk4ble schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:42:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De iPad ligt altijd bij de bank en ook die staat 4m van het scherm. Toevallig hebben wij ook een Harmony remote. Nog zoon oude met blauwe backlight. Maar in principe moet dat gewoon werken met de touch en daar had ik idd nog niet aan gedacht. Want dat scheelt weer een afstandbedieninkje die je er overigens wel bijkrijgt toch. Zo'n kleine zwarte.
Afstandsbediening krijg je er idd standaard al bij, maar wil ik liever niet en is ook geen heel mooi ding. Ik heb juist een Harmony gekocht om zo min mogelijk afstandsbedieningen in huis te hebben. Over het algemeen zal een oudere versie prima voldoen lijkt me; je gebruikt hem vooral om het systeem aan te zetten en om een volgend nummer te kiezen. Het display van de latere Harmony's is leuk, maar wordt dan weer gebruikt voor uitgebreidere opties als shuffleplay, niet onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Het is mij niet bekend of je spotify premium nodig hebt op de radio, iemand heeft mij verteld dat het abbo van 4,95 ook voldoet.

klopty dit?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:58

Pierre

Van nature lui!

Pinin schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:06:
Het is mij niet bekend of je spotify premium nodig hebt op de radio, iemand heeft mij verteld dat het abbo van 4,95 ook voldoet.

klopty dit?
Beter lezen is ook een vak (en daar bedoel ik mezelf mee hoor)

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 02-01-2012 15:09 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Pierre61 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Beter lezen is ook een vak
Geen idee of dat een vak is, maar als iemand mij VERTELD dat het voordelige abbo ook werkt op de squeezebox (itt de sonos) heeft dat niets te maken wat er vermeld staat op de website oid. Ik kan mij zo voorstellen dat er bijv. via een hack oid / of 3rd party software mogelijk is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

volgens mij werkt alleen het premiumaccount met Logitech.
http://www.spotify.com/nl...-and-logitech-squeezebox/

Voor degenen die de mono radio een probleem vinden. Zet er eens een actieve monitor set achter en je valt spontaan van je stoel.
Echte HIFI van extreem hoge kwaliteit! ( en ik heb hier echt vergelijkingsmateriaal staan!)
De radio is een zeer ondergewaardeerd apparaat zoals ik al eerder stelde.
Is dus vele malen beter dan een FM radio, zoals hierboven de vraag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Dank je, ik heb een squeezebox besteld, ben erg benieuwd. Jammer dat spotify premium nodig is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Gebruikt iemand squeezecommander ipv de standaard app. (ik lees dat de laatste update van squeezecommander wat problemen geeft)
Wat is het echte grote voordeel om 3,- uit te geven? geen problemen mee, maar het moet wel wat bieden tov de standaard app.

Het betreft bediening voor SB-radio streamen van hdd en spotify.

Ik zoek eigenlijk een app waarmee ik de hoofdtelefoon uitgang aan/uit kan schakelen met ingeplugd snoertje (deze gaat naar versterker andere ruimte)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik gebruik SqueezeCommander. Komt mede doordat Logitech een tijd geleden nog geen eigen app had en Squeezecommander toen de beste was. Echt meerwaarde heeft Squeezecommander niet qua functionaliteit en qua looks vind ik de app van Logitech wellicht mooier. Qua gebruik zijn beiden redelijk gelijk waar Squeezecommander wel wat fijner werkt omdat de knoppen wat groter zijn. Verder is Squeezecommander een stuk stabieler dan de app van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

THX, dat is een duidelijk antwoord, komt dus vooral omdat er nog geen (goede) app van logitech zelf was.

Misschien ga ik hem dan wel ff testen (maar 15 min is enorm kort)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Anoniem: 149899 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:55:
Ik had een Philips NP 1100 draaien op mijn Synology DS108 & Sitecom MD 254. Dit ging probleemloos, zowel radio als muziek van beiden nassen. Nu een SB touch aangeschaft. Radio doet het prima, maar ik krijg mijn beide nassen niet aangesloten dwz: melding "leeg". Beiden heb ik sqeezeserver erop gezet. Poorten opengezet op router, maar nada. Moet de muziek ergens in een speciale map? Ik zie ook nergens een optie om vanaf de SB touch mijn mappen te scannen? Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik heb geen ervaring met het draaien van meerdere servers tegelijkertijd. Dat zou je dus later eens moeten uitvinden, of dat kan. Ik zou het eerst met één server proberen, bv de synology.

dan ga je op je pc naar het ip adres van je synology, poort 9000 uit m'n hoofd. Dus 192.168.X.XXX:9000
Via de webinterface kan je aangeven waar je muziek staat, en hoe vaak hij moet scannen (en nog veel meer).

Op de squeezebox maak je verbinding met je muziekcollectie. Dat kan zijn de collectie op de server, of op musqueezebox.com. Zodra je je server goed aan de praat hebt kan je dus ook internetradio via je server luisteren, ipv via mysqueezebox.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er inmiddels achter: Zowel op mijn Synology als op de Sitecom draait Squeezebox center. Deze versie is niet geschikt voor de Squeezebox Touch! Er moet dus Squeezebox server op draaien. Dit vereist minimaal 256 MB intern geheugen voor bijv. de Synology (mijne heeft slechts 32 MB). Op de sitecom kan de server versie niet draaien. Ik ga dus een zwaardere Synology aanschaffen. Dit ter info voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 14:17
Anoniem: 149899 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:14:
Ik ben er inmiddels achter: Zowel op mijn Synology als op de Sitecom draait Squeezebox center. Deze versie is niet geschikt voor de Squeezebox Touch! Er moet dus Squeezebox server op draaien. Dit vereist minimaal 256 MB intern geheugen voor bijv. de Synology (mijne heeft slechts 32 MB). Op de sitecom kan de server versie niet draaien. Ik ga dus een zwaardere Synology aanschaffen. Dit ter info voor anderen.
Bij mij draait Squeezebox server zonder problemen op een 210j met 128 Mb. Speelt ook flac zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Een 210j beschikt waarschijnlijk over een stukje meer cpu-power dan die Sitecom, en daarnaast is 128mb nog wel een flink verschil met 32mb. Bij mij neemt SBS ongeveer 80mb van het geheugen in beslag als ik hem heb draaien, soms wat meer, soms wat minder. Als jij dus verder niet veel andere dingen met je NAS doet, zal dat waarschijnlijk wel prima werken. Maar SBS is wel een resourcevreter hoor, waarschijnlijk wordt het op een snellere NAS nog steeds een stukje snappier.

Voor wie wil weten of hij nog sneller zou kunnen: installeer SBS eens op je pc en gebruik die als server. Als het daar sneller van wordt, dan is je NAS op dit moment een bottleneck en zou je met een sneller exemplaar nog vooruitgang merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Anoniem: 149899 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:14:
misschien een idee om de squeezeboxserver onder te brengen op een pogoplug of dergelijke.

zie bijv hier:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezePlug

stuk goedkoper!
Met de raspberry PI op komst een aanrader van jewelste.
Wikipedia: Raspberry Pi
verwacht eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nice! Ben erg benieuwd wat ze hier uiteindelijk gaan kosten en in hoeverre dit voor de HTK-gebruiker makkelijk te installeren valt, maar het kan voor sommige toepassingen echt ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik gebruik nu de SB radio icm android app. (van logitech) en ik kan nummers aan playlist toevoegen, deze speelt hij ook af. Maar kan ik deze playlist ook nog zien cq editten?
de knop waar ik dit zou verwachten doet het niet (de "list" knop met de 3 lijnen onderelkaar rechts naast de terugpijl)

edit: ter info, het is dus niet iets van een bestaande m3u playlist, maar één die ik vanuit de app maak

[ Voor 16% gewijzigd door Pinin op 03-01-2012 20:22 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het Now Playing venster (daar kom je door het muzieknootje rechts bovenin het Home venster aan te klikken) staat een playlist-knopje rechts bovenin.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Wtf, bizar zowel op tablet als phone zie ik nu wel ,uren later, de playlist. Gewoon op de plaats waar ik hem verwacht.
Heeft het er iets mee te maken dat de sbr nog iets moet syncen oid? Of een andere oorzaak?

Iig werkt het nu, en ik hoop dat het zo blijft

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431543

Ik heb de SB touch nu enige tijd in bezit. Het schermpje is erg fijn voor de snelle bediening.
Ik heb er ook een 2dehands ipod touch bijgekocht, die als afstandbediening moet fungeren.

helaas ondervind ik wat problemen met de SB:
ik heb mijn muziek collectie (20GB, wel flac bestanden) op een externe 2,5'' HDD, de verbinding met de SB-server en de HDD valt geregeld weg waarna ik hem weer opnieuw moet verbinden (erg vervelend als je muziek luisterd).
tevens kan ik de touch op het moment niet als afstandbediening voor de SB gebruiken omdat de verbinding dan altijd wegvalt, soms tussen de SB en de touch maar meestal tussen de SB en de HDD.

hebben meerdere hier problemen mee, of gehad? want ik lees wel dat meerdere hier de touch als controller gebruiken en mede daarom heb ik er een aangeschaft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
De server in de Touch gebruik ik zelf niet, maar buiten dat hij niet erg krachtig is, zou hij volgens mij wel gewoon stabiel moeten zijn. Heb je wellicht geen ip-conflicten in je netwerk of iets dergelijks?

Wat zie je op je Touch op het moment dat hij geen muziek meer weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 22:11

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Anoniem: 431543 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:27:

hebben meerdere hier problemen mee, of gehad? want ik lees wel dat meerdere hier de touch als controller gebruiken en mede daarom heb ik er een aangeschaft......
Je hebt toch gewoon een slecht wlan? Probeer eens met een vaste kabel op de SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 22:24
Verwachten we een nieuwe squeezebox serie aankondiging op de CES, of heb ik valse hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431543

HvB83 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:16:
De server in de Touch gebruik ik zelf niet, maar buiten dat hij niet erg krachtig is, zou hij volgens mij wel gewoon stabiel moeten zijn. Heb je wellicht geen ip-conflicten in je netwerk of iets dergelijks?

Wat zie je op je Touch op het moment dat hij geen muziek meer weergeeft?
de touch dan het volgende aan:
''de lokale muziekservice is vanwege een probleem gestopt''

waarna ik weer via usb apparaten>squeezebox server starten, opnieuw verbinding moet maken (en hopen dat hij het blijft doen)
Ragger schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:36:
[...]

Je hebt toch gewoon een slecht wlan? Probeer eens met een vaste kabel op de SB.
de wlan ontvangst in mijn kamer is niet heel goed. al staat de SB wel in de hoek met het meeste ontvangst.

maar zou dit een probleem mogen zijn, als ik de usb gebruik zou dit toch onafhankelijk moeten zijn van de verbinding met het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:57

MIG

Weinig nieuws geweest op CES over de squeezebox. Ik was vandaag op zoek in Tilburg naar een touch alleen nergens te verkrijgen. Bij de Saturn hebben ze zelf op 21 dec deze in bestelling gezet en nog niet geleverd gekregen. Zitten er dan toch nieuwe versies aan te komen of gaat deze ook EOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zie net dat Squeezecontrol niet meer in de android market staat sinds een paar dagen. Alternatief is Squeezecommander (paid) maar volgens mij is ook die al tijden niet meer geupdate. Gebruiken jullie een app op de telefoon om de squeezebox te bedienen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:58:
Ik zie net dat Squeezecontrol niet meer in de android market staat sinds een paar dagen. Alternatief is Squeezecommander (paid) maar volgens mij is ook die al tijden niet meer geupdate. Gebruiken jullie een app op de telefoon om de squeezebox te bedienen?
Wat dacht je van de Squeezebox app van Logitech zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34
Bor de Wollef schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:58:
Alternatief is Squeezecommander (paid) maar volgens mij is ook die al tijden niet meer geupdate. Gebruiken jullie een app op de telefoon om de squeezebox te bedienen?
De laatste versie is van 24 november, niet zo lang geleden dus. Gebruik hem nog altijd, meer uit gewoonte omdat de Logitech app er nog niet was toen ik een Android remote app nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:34
Anoniem: 431543 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:57:
[...]

de touch dan het volgende aan:
''de lokale muziekservice is vanwege een probleem gestopt''

waarna ik weer via usb apparaten>squeezebox server starten, opnieuw verbinding moet maken (en hopen dat hij het blijft doen)

[...]
Some USB drives are not supplied with an AC power adapter, and are labeled as USB powered. Most of these drives will not operate properly with Squeezebox Touch because they can sometimes exceed USB power requirements. This is occurring if you see the Starting Squeezebox Server screen flash constantly.

To supply these USB drives with sufficient power, you can plug the drive into a self-powered USB hub and then plug the hub into Squeezebox Touch. When purchasing a USB hub, make sure an AC power adapter is supplied with it.
bron: http://wiki.slimdevices.c...ch_as_a_Home_Music_Server

Moraal van het verhaal. Een 2,5" externe hardeschijf die z'n voeding uit de Squeezebox haalt werkt niet ideaal. Ik had zelf ook problemen dat hij af en toe niets kon vinden in m'n library. Inmiddels een 32GB SD-card aangeschaft en nu geen problemen meer. Stuk beter zo! :)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 16-01-2012 22:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 14:17
Die had ik nog niet ondekt, en is er ook in iPhone versie. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441631

Hallo forumers
Ik heb een vraag wat betreft de Squeezebox boom.
Is het mogelijk om op de squeezebox een smartphone
of iPod aan te sluiten?
Ik heb overal gezocht maar kom niet verder.
Er zit wel een headphone uitgang op maar met het bijgeleverde
kabeltje van logitech werkt dit niet.
Moet ik een echte audiokabel halen of kan je hier geen
iPod of smartphone op aansluiten?
Wil dit graag weten voor ik een dockingstation aanschaf.
Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 441631 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:44:
Er zit wel een headphone uitgang op maar met het bijgeleverde kabeltje van logitech werkt dit niet.
Logisch aangezien je via een uitgang geen audio in kan voeren.
Wie het weet mag het zeggen.
De Line In die naast de headphone zit gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
De boom heeft een lijn ingang. Om het geluid hiervan te laten horen moet je volgens mij via muziekbron de lijn kiezen. Het kan ook zo zijn dat je vanuit het hoofdmenu naar 'links' moet en dat je dan lijningang kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het begrepen ik ga de lijn ingang proberen en met het menu kijken of
ik het draaiend krijg.
Bedankt voor de info.
In de tussentijd op smartphone aangesloten line out en ingesteld.
Het werkt inderdaad maar ik moet het geluid van de Boom op bijna voluit zetten
om redelijk te kunnen luisteren.
Kan dat nog aan de smartphone liggen of aan de kabel?
Meteen ook ff de Ipod aangesloten werkt ook prima maar het
geluid moet weer voluit gezet om normaal te luisteren.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 441631 op 21-01-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34
Heb je het geluid van ipod/smartphone nog een beetje goed open gezet, anders is dat wellicht de belemmerende factor. Voor je iPod kan je eventueel nog een echte line out kabel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Ipod en ook de smartphone geluid op zijn hardst gezet,maar dan moet nog steeds het geluid van de boom helemaal voluit om een normaal luister geluid te krijgen.
Zou er wat geupdate moeten worden in de boom of iets dergelijks.
Of een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Tip voor degenen die nog een Squeezebox willen: Media Markt heeft 'BTW vrije' dagen, en dankzij die korting komen hun prijzen een stuk onder de laagste online prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41
Ik overweeg een Squeezebox Radio voor de badkamer. Hij zou te hoog komen te staan om met de hand te bedienen en telefoon/tablet is typisch ook niet voorhanden.

Ik vraag me af hoe de Radio werkt met puur een remote control. Meer dan aan/uit en selectie van een voorkeurs internetradio stream zonder al teveel gedoe hoeft niet. Doen we nu ook met de huidige :)

Bijkomende vraag is of het ook werkend is met een el cheapo universele of gewone Philips afstandsbediening. Ik las iets over een JVC DVD AB, maar die heb ik natuurlijk niet liggen. De Logitec accesoire pack met remote heeft een belachelijk hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
geen ervaring met een remote control,

maar er zit een IR oog in de radio, dus je zou zeggen dat misschien iemand al een logitech harmony gehackt heeft oid. Derdehands ipod touch geen optie, werkt prima als SB ab.

overigens vind ik dat accesoire pack niet erg overpriced, nu ik zelf een accupack in elkaar heb geknutseld. Vind maar eens 10 redelijke kwaliteit AA NiMH batterijen voor minder dan 30 euro. Bovendien zijn er volgens mij zat tweakers die wel de accu willen, maar niet de AB, dus daar moet wat te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
LuPo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:21:
[...]

[...]

bron: http://wiki.slimdevices.c...ch_as_a_Home_Music_Server

Moraal van het verhaal. Een 2,5" externe hardeschijf die z'n voeding uit de Squeezebox haalt werkt niet ideaal. Ik had zelf ook problemen dat hij af en toe niets kon vinden in m'n library. Inmiddels een 32GB SD-card aangeschaft en nu geen problemen meer. Stuk beter zo! :)
Je kunt het dus ook oplossen voor gebruik te maken van een USB hub die een eigen power aansluiting heeft. :)