Ik haal gewoon de stroom eraf, dat doe ik bij de Classic ook.
Heel apart dit. Ik wilde daarnet een radiostream uit mijn favorieten afspelen, maar heel de optie voor internetradio stond niet meer in de lijst. Na een reset naar de fabrieksinstellingen komt deze optie wel weer terug. Maar zodra ik verbinding maak met mijn eigen collectie muziek (op de NAS) is de optie voor internetradio weer uit het hoofdmenu verdwenen. Via de webinterface heb ik nog wel de optie voor internetradio, maar daarachter zit alleen de optie om zelf een url in te voeren. Dus niet de opties om te zoeken of "aanraders van personeel" en dat soort dingen.
Edit:
Lijkt wel alsof ik mijn eigen muziekcollectie en MySqueezebox niet meer naast elkaar kan gebruiken. Hiervoor werkte dat nog wel goed. Toen kon ik on the fly wisselen tussen mijn eigen muziekcollectie en internetradio.
Edit 2:
Na heel de Squeezebox Server een restart gegeven te hebben en alles naar de fabrieksinstellingen gereset te hebben lijkt het nu allemaal weer te werken. Dus dat ik Internetradio én mijn eigen muziek naast elkaar zie en kan gebruiken.
Apart allemaal, maar wel blij dat alles weer werkt
Edit:
Lijkt wel alsof ik mijn eigen muziekcollectie en MySqueezebox niet meer naast elkaar kan gebruiken. Hiervoor werkte dat nog wel goed. Toen kon ik on the fly wisselen tussen mijn eigen muziekcollectie en internetradio.
Edit 2:
Na heel de Squeezebox Server een restart gegeven te hebben en alles naar de fabrieksinstellingen gereset te hebben lijkt het nu allemaal weer te werken. Dus dat ik Internetradio én mijn eigen muziek naast elkaar zie en kan gebruiken.
[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 23-10-2011 16:26 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
40W ?? Onmogelijk! De Duet is zelfs de meest zuinige verbruiker met 3W verbruik tijdens het spelen en 2W in standby !Wimo. schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:28:
Hmm, ik heb een vraagje. Hoe zet ik de receiver van een duet uitt ? Ik kan de AB uitzetten maar de receiver blijft altijd aan en daardoor ~40w verbruiken.
Je hebt gelijk... nadat dezelfde meter aangaf dat mijn tv 3300W verbruikte heb ik hem weggegooid.jvanhambelgium schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
40W ?? Onmogelijk! De Duet is zelfs de meest zuinige verbruiker met 3W verbruik tijdens het spelen en 2W in standby !
Ben wel erg geïnteresseerd in de squeezebox touch. Is het nog steeds een goed moment om er eentje aan te kopen, of zitten er nieuwe producten in de pijplijn bij Logitech?
Je had hem laatst met de 40% kortingsactie van Logitech moeten kopen.
Logitech kortingsbon
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Gisteren mijn tweede radio binnengekregen nav die kortingsbonactie. Die dingen zijn nauwelijks tweaker waardig ze werken namelijk gewoon
Ik heb een Squeezebox Touch besteld met 50% korting.
Nu eens op zoek naar een goede 1,8" of 2,5" hardeschijf. Want ik heb geen NAS en ben ook niet van plan om die aan te schaffen. Is dit wat? Zolang het maar 1.8" of 2,5" + USB powered is toch?
Squeezebox Touch komt op de tv-meubel te staan en daarin heb ik wel plek om een USB-schijf weg te werken.
Nu eens op zoek naar een goede 1,8" of 2,5" hardeschijf. Want ik heb geen NAS en ben ook niet van plan om die aan te schaffen. Is dit wat? Zolang het maar 1.8" of 2,5" + USB powered is toch?
Squeezebox Touch komt op de tv-meubel te staan en daarin heb ik wel plek om een USB-schijf weg te werken.
Dat probleem had ik ook toen ik mijn Touch net had. Via de helpdesk heb ik toen wat instellingen veranderd en ook de hele boel gereset. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.FeaR schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:21:
Heel apart dit. Ik wilde daarnet een radiostream uit mijn favorieten afspelen, maar heel de optie voor internetradio stond niet meer in de lijst. Na een reset naar de fabrieksinstellingen komt deze optie wel weer terug. Maar zodra ik verbinding maak met mijn eigen collectie muziek (op de NAS) is de optie voor internetradio weer uit het hoofdmenu verdwenen. Via de webinterface heb ik nog wel de optie voor internetradio, maar daarachter zit alleen de optie om zelf een url in te voeren. Dus niet de opties om te zoeken of "aanraders van personeel" en dat soort dingen.
Edit:
Edit 2:
Hopelijk is het bij jou nu ook verholpen.
Misschien een beetje een vreemde reactie maar ik zag dit topic en moest even reageren. Ben na 4 jaar namelijk nog steeds zo idioot blij met mijn Squeezebox classic!
Gebruik hem bijna dagelijks, dit was echt een van mijn beste aankopen ooit
. De UI is heel intuitief en het geluid is ook heel erg helder (gebruik wel een externe DAC). Jammer dat hij niet meer gemaakt wordt.
Ik was vergeten te melden dat hij met .wav-formaat ook het genre kent.FeaR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
Je kan het zo gek maken als je wilt met tags. Maar "genre" en "componist" is iets waar de Squeezebox ook op kan sorteren. Verder lijkt met je lijstje zeer compleet.
Albumart kan je overigens op meerdere manieren toevoegen. MP3 en FLAC hebben de mogelijkheid om een afbeelding in het bestand te voegen. Maar je kan ook gewoon de albumart in de map zetten en "folder" noemen. Dat bestand herkent de Squeezebox automatisch. Maar je kan in het menu van de Squeezebox ook toevoegen dat hij andere namen moet herkennen als albumart. Zo heb ik ook "cover.jpg" toegevoegd.
Één tip: maakt de albumart niet te groot. Velen kiezen voor 300 x 300 of 500 x 500. Ikzelf heb 500 x 500 en dat ziet er goed genoeg uit. Ik heb art gehad van 1500 x 1500 (of nog groter) en dan duurt het laden soms wel erg lang.
Dat verwacht ik ook. Radiozenders zijn ook leuk meegenomen! Ik kan niet wachten tot UPS straks m'n pakketje komt brengen. De hardeschijf ligt in ieder geval al naast me, hij maakt totaal geen geluid! Echt een klein ding vergeleken met m'n 3,5" WD 1TB schijf.[...]
Dat was ook de reden dat ik voor een Squeezebox ben gegaan. Al die apparaten aan is gewoon niet handig. Plus dat ik de Squeezebox gewoon kan bedienen via mobiele telefoon. Ander voordeel is ook nog dat ik met de Squeezebox een lading aan radiozenders heb.
Denk overigens dat je wel meer muziek gaat luisteren als je een Squeezebox hebt. Je zet vele malen makkelijker een muziekje op
Moet ik trouwens nog een speciale map maken op de hardeschijf voordat de Squeezebox Touch het herkent? Ik heb nu alles geript en de cd's staan eerst in een mapje met de naam van de artiest, en vervolgens een mapje met de naam van het album. Dus bijv. map 'Adele' -> en dan twee mapjes '21' en '19'.[...]
Ik merkte dat de harde schijf direct aan de Squeezbox op een gegeven moment toch wat traag begon te worden, zeker als je collectie wat gaat groeien of uit grotere bestanden bestaat. Al ga je dat met een NAS op een gegeven moment ook hebben. Als je over de vele honderden GB's aan muziek hebt dan wordt een NAS ook wat langzaam. Maar om nu meteen een NAS met een Core i3 neer te gaan zetten...
€149,95 is overigens wel een hele mooie prijs voor de Touch!
Ik had een 50% kortingsbon van Logitech. Vandaar zo goedkoop.
dBpoweramp is inderdaad een betaald programma, maar echt elke cent waard. Ik ken zo geen gratis programma's die naar FLAC omzetten. Althans, die ken ik wel maar aangezien dat gratis versies zijn kan je maar 5 nummers in één keer omzetten en meer van dat geneuzel.LuPo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
Ik was vergeten te melden dat hij met .wav-formaat ook het genre kent.Componist dan weer niet. Dat programma wat jij noemde is een betaald programma toch? Is er ook een goede, betrouwbare gratis converter naar .flac?
Volgens mij niet, je kan in de Squeezebox namelijk aangeven waar hij naar muziek moet zoeken en dan scant hij net zo diep als jouw mappen gaan. Ik heb mijn muziek op dezelfde manier ingedeeld als jij hebt gedaan, alleen Adele heb ik dan gelukkig nietMoet ik trouwens nog een speciale map maken op de hardeschijf voordat de Squeezebox Touch het herkent? Ik heb nu alles geript en de cd's staan eerst in een mapje met de naam van de artiest, en vervolgens een mapje met de naam van het album. Dus bijv. map 'Adele' -> en dan twee mapjes '21' en '19'.
Ik ga dBpoweramp wel even aanschaffen inderdaad. Dan al m'n cd's alsnog naar FLAC omzetten.FeaR schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:34:
[...]
dBpoweramp is inderdaad een betaald programma, maar echt elke cent waard. Ik ken zo geen gratis programma's die naar FLAC omzetten. Althans, die ken ik wel maar aangezien dat gratis versies zijn kan je maar 5 nummers in één keer omzetten en meer van dat geneuzel.
[...]
Volgens mij niet, je kan in de Squeezebox namelijk aangeven waar hij naar muziek moet zoeken en dan scant hij net zo diep als jouw mappen gaan. Ik heb mijn muziek op dezelfde manier ingedeeld als jij hebt gedaan, alleen Adele heb ik dan gelukkig niet
Moet ik dan nog zelf bepaalde instellingen selecteren?
Ah, dan weet ik dat ook weer in ieder geval. Jammer dat UPS nog niet is geweest. Kan niet meer wachten!
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 27-10-2011 14:15 ]
Foobar2000 doet dat, en goed ook. Je kunt ook meteen ReplayGain er op loslaten. Bovendien kun je zelf allerlei presets maken.FeaR schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:34:
dBpoweramp is inderdaad een betaald programma, maar echt elke cent waard. Ik ken zo geen gratis programma's die naar FLAC omzetten. Althans, die ken ik wel maar aangezien dat gratis versies zijn kan je maar 5 nummers in één keer omzetten en meer van dat geneuzel.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Op zich kan je wel iets als flacdrop gebruiken om bot wav naar flac te converteren. Maar dbPoweramp is heel prettig in gebruik en ook goed in het opzoeken van titels. Eerder gebruikte ik EAC, maar die bleek op mijn computer extreem langzaam en daarom ben ik over gestapt naar dbPoweramp. En ook iedere cent waard.
Wow! Wat klinkt die Squeezebox Touch met .flac bestanden mooi zeg.
* LuPo zegt werk, school, vrienden, familie etc. bij deze voor het gehele weekend af
Nu m'n cd'tjes naar .flac rippen. Gisteren ook al een deel van de avond bezig geweest om alle bestanden goed te krijgen. dBpoweramp heeft een automatisch edit tag systeem ofniet? Rechtermuisknop en dan 'edit tag'. Heb MP3 tag wel gedownload maar dit werkt ook perfect.
* LuPo zegt werk, school, vrienden, familie etc. bij deze voor het gehele weekend af
Nu m'n cd'tjes naar .flac rippen. Gisteren ook al een deel van de avond bezig geweest om alle bestanden goed te krijgen. dBpoweramp heeft een automatisch edit tag systeem ofniet? Rechtermuisknop en dan 'edit tag'. Heb MP3 tag wel gedownload maar dit werkt ook perfect.
Iemand een idee waar de Squeezebox (Touch) zijn instellingen voor datum en tijd vandaan haalt? Mijn Touch staat namelijk nog steeds vrolijk op zomertijd en loopt dus een uur voor. Instellingen staan intern wel goed op Amsterdam +1. Maar in de Squeezebox kan ik verder geen opties voor DST vinden. Had nog gekeken op mijn NAS aangezien de Squeezebox Server daar op draait, maar die staat wel goed ingesteld dus daar ligt het sowieso niet aan.
Edit:
Heel apart... en toen stond de Squeezebox Touch opeens wel op de juiste tijd
Edit:
Heel apart... en toen stond de Squeezebox Touch opeens wel op de juiste tijd

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 30-10-2011 12:13 ]
Ik twijfel tussen de Squeezebox Duet of de Squeezebox Touch. Ze kosten ongeveer hetzelfde heb ik de indruk.
Er zal dan wel een technisch verschil zijn, maar afgezien van het schermpje op de Touch kom ik niet.
Er zal dan wel een technisch verschil zijn, maar afgezien van het schermpje op de Touch kom ik niet.
Mijn NAS update elke 12 uur de klok, wellicht dat de NAS net goed was gezet en dat de Touch dat nog niet mee had gekregen. Ik kan wel elke 6 uur of nog sneller de tijd laten controleren, maar die twee keer per jaar dat de klok verzet moet worden doe ik het wel met een refresh van 12 uurvanaalten schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:14:
Mijn 'touch' staat keurig om 12:10, dus netjes op wintertijd.
Ik kwam wel dit topic tegen, waarbij gesuggereerd wordt dat het je datum/tijd instelling op je NAS zou zijn.
Edit: bah, te laat
Google levert toch behoorlijk wat resultaten op met termen als "Squeezbox Touch vs Duet". Verschil zit hem onder andere in wat de Touch af kan spelen en de Duet. De Duet doet namelijk geen 96/24 Flac en de Touch wel. Verder is de remote van de Duet leuk, maar er zijn genoeg Apps zodat je je smartphone of welk device dan ook als remote kan gebruiken. Om die reden heb ik ook de Touch gekozen: speelt echt alles af en ik heb een touchscreen op het device én op de remote aangezien ik mijn smartphone gebruik.MariekeG schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:18:
Ik twijfel tussen de Squeezebox Duet of de Squeezebox Touch. Ze kosten ongeveer hetzelfde heb ik de indruk.
[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 31-10-2011 15:26 ]
weet iemand of het mogelijk is om de font size van de clock van de radio te vergroten. Mijn ogen zijn slechter dan ik dacht en zonder bril kan ik net de tijd niet zien vanuit mijn bed.
De duet zonder ab is goedkoper. Als je een smartphone hebt kan je de receiver daar ook mee bedienen. Overigens (vind ik) is de webinterface met bv een laptop nog altijd het gemakkelijkste/snelste.MariekeG schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:18:
Mocht je ooit Spotify willen gebruiken, dan kan dat alleen met de Touch. Bovendien bedien ik mijn SB's liever met mijn Androidfoon/iPad dan met de afstandsbediening van de Duet. Voor mij is dat ding niet meer dan een schermpje.MariekeG schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:18:
(ik vind het erg jammer dat Spotify niet op mijn Duet en Classic in combi met niet-Intel Nas draait)
De officiele app werkt alleen op de Touch (of Radio). De thirdparty Spotify optie werkt via de server, en blijkbaar alleen op intel hardware. Correctie, schijnt toch al wel wat ARM compatibiliteit te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door troftnom op 01-11-2011 13:00 ]
Heb je wel gelezen wat ik schreef?Dendrite schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:09:
ik draai anders zonder problemen spotify op mijn duet, icm android app op mn HTC
Want wáár draait je squeezeserver dan op....?
Dit toch:
?ElisabethM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:02:
Mocht je ooit Spotify willen gebruiken, dan kan dat alleen met de Touch.
Dat is dus een beetje te kort door de bocht.
Waarschijnlijk probeer je hier te impliceren dat het met een Intel NAS wel gaat werken, maar dat staat er niet. Dan kun je volgens mij ook niet verlangen dat mensen het er lezen.ElisabethM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:02:
(ik vind het erg jammer dat Spotify niet op mijn Duet en Classic in combi met niet-Intel Nas draait)
Ik gebruik de 3rd Party Spotify plugin ook al tijden naar tevredenheid trouwens, al voordat de officiele er was.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ok, klopt inderdaad. Ik heb het niet goed geformuleerd.
Maar jij had er best bij kunnen schrijven dat je een Nas/pc hebt waar je de 3rd party plugin op kunt draaien, want jouw post was weer zo te lezen alsof het altijd zou moeten werken ;-)
Ik doelde inderdaad op de officiële plugin. Bij de Touch heb je gewoon meer mogelijkheden in dat opzicht en daar ging mijn punt over. Mede daarom zou ik nu bij een keuze tussen de Touch en de Duet voor de Touch kiezen.
Maar jij had er best bij kunnen schrijven dat je een Nas/pc hebt waar je de 3rd party plugin op kunt draaien, want jouw post was weer zo te lezen alsof het altijd zou moeten werken ;-)
Ik doelde inderdaad op de officiële plugin. Bij de Touch heb je gewoon meer mogelijkheden in dat opzicht en daar ging mijn punt over. Mede daarom zou ik nu bij een keuze tussen de Touch en de Duet voor de Touch kiezen.
Die opmerking was van Dendrite, niet Xander....
Anyway, het mooie van de officiele Spotify app is dat je geen Squeezeserver nodig hebt, het werkt ook zonder. Ik kan me voorstellen dat dat sommige mensen over de streep haalt om een recente Squeezebox te kopen.
Zag trouwens vandaag dat Squeezeboxserver omgedoopt is in "Logitech Media Server", blijkbaar om te benadrukken dat er ook gestreamt kan worden naar de Logitech Revue (Google TV).
Anyway, het mooie van de officiele Spotify app is dat je geen Squeezeserver nodig hebt, het werkt ook zonder. Ik kan me voorstellen dat dat sommige mensen over de streep haalt om een recente Squeezebox te kopen.
Mocht je dit toch voor elkaar hebben gekregen zonder Squeezeboxserver dan horen we het graag.Dendrite schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:09:
ik draai anders zonder problemen spotify op mijn duet, icm android app op mn HTC
Zag trouwens vandaag dat Squeezeboxserver omgedoopt is in "Logitech Media Server", blijkbaar om te benadrukken dat er ook gestreamt kan worden naar de Logitech Revue (Google TV).
Ben benieuwd of ie ook streamt naar de PS3......troftnom schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:39:
Streamen wel, maar als je PS3 het formaat niet snapt gaat hij niet transcoden volgens releasenotes.Jab65 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:50:
[...]
Ben benieuwd of ie ook streamt naar de PS3......
Mmm, niet al te enthousiast over de installatie van deze update. Server is bij mij een WHS1, applicatie gaf zelf niet aan dat er een update was, dus deze maar in de WHS versie gedownload. Bij installatie een foutmelding over een "missing C++ runtime", die dus handmatig moeten installeren. Dat moet eenvoudiger kunnen zou je zeggen.
En nu is hij mijn folders aan het scannen, dat wordt even wachten voor ik weer door kan gaan met luisteren.
En nu is hij mijn folders aan het scannen, dat wordt even wachten voor ik weer door kan gaan met luisteren.
Voor de mensen met de Squeezbox radio. Is deze ideaal voor in de slaapkamer?
Ik heb op dit moment de Philips Streamium radio achtig model.
Alleen met het licht van het display op z'n laagst verlicht hij nog de hele slaapkamer. Deze staat dus altijd met het display naar de muur.
Kan de squeezebox bijna uit of zie je hier in een donkere kamer nog steeds alles?
Ik ben zelf aan het kijken naar de Squeezebox Radio en de Receiver. Radio voor slaapkamer en receiver voor aan de versterker in de woonkamer.
Ik heb op dit moment de Philips Streamium radio achtig model.
Alleen met het licht van het display op z'n laagst verlicht hij nog de hele slaapkamer. Deze staat dus altijd met het display naar de muur.
Kan de squeezebox bijna uit of zie je hier in een donkere kamer nog steeds alles?
Ik ben zelf aan het kijken naar de Squeezebox Radio en de Receiver. Radio voor slaapkamer en receiver voor aan de versterker in de woonkamer.
de squeezeboxradio dempt met het omgevingslicht hoe minder omgevingslicht hoe minder fel de display is. Het enige waar ik last van heb is dat de clock wel iets groter mag worden zodat ik hem af kan lezen zonder bril op.
Dan hoop ik toch dat je de klok bedoelt tijdens het afspelen en niet die van de screensaver of uitstand. Als je die niet kunt lezen...TrailBlazer schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:54:
Het enige waar ik last van heb is dat de clock wel iets groter mag worden zodat ik hem af kan lezen zonder bril op.
Tijdens het afspelen mag de klok inderdaad wel wat groter

Maar ja, zo valt er altijd wel wat te verbeteren: op de Touch zou ik graag een scherm zien met pre-sets (zoals je bijvoorbeeld kunt maken op de Harmony One). Ook zou ik daar op het afspeelscherm graag een uitknop hebben, zodat je niet eerst helemaal naar het hoofdmenu moet om dat ding handmatig uit te zetten.
Weet iemand of en waar je verzoeken voor de interface kunt indienen bij Logitech?
[ Voor 0% gewijzigd door Jab65 op 02-11-2011 13:16 . Reden: typo ]
die van de uitstand dus wel. Ik heb niet eens zo'n enorme afwijking maar met mijn slaperige ogen wil dat echt niet meerJab65 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:15:
[...]
Dan hoop ik toch dat je de klok bedoelt tijdens het afspelen en niet die van de screensaver of uitstand. Als je die niet kunt lezen...
mischien eens een twitter post aan wagen. Logitech is best actief op twitter gebruik ik dat account ook nog eens.
[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 02-11-2011 13:18 ]
als je hem op analoog zet, gaat het wel. Ik heb het zelfde probleem (slechte ogen)
www.weitjerock.com
Ik weet niet of ik daar vrolijk van word. Ik vrees dat het allemaal wat commerciëler wordt en dat het vooruitstrevende van Slimdevices langzaam verdwijnt.troftnom schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:39:
Ik heb ook WHS1 dus ik ben benieuwd of de update zelf je bevalt. Voorlopig wacht ik dus nog even.troftnom schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:31:
Mmm, niet al te enthousiast over de installatie van deze update. Server is bij mij een WHS1, applicatie gaf zelf niet aan dat er een update was, dus deze maar in de WHS versie gedownload. Bij installatie een foutmelding over een "missing C++ runtime", die dus handmatig moeten installeren. Dat moet eenvoudiger kunnen zou je zeggen.
Naar mijn mening doet hij dat in ieder geval erg netjes. Er komt vrij weinig licht vanaf in een donkere kamer, absoluut niet storend.TrailBlazer schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:54:
de squeezeboxradio dempt met het omgevingslicht hoe minder omgevingslicht hoe minder fel de display is.
Euhmm... ja...troftnom schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:39:
Die opmerking was van Dendrite, niet Xander....
Ik maak er wel een zootje van

Sorry!
Als ik 24bits/192kHz flac files aanbied aan mijn Duet, dan weet ik dat ie ze downsampled tot 24bits/48kHz. Is dat alleen als je 'm analoog aangesloten hebt op je versterker of ook digitaal? Ik hoop eigenlijk dat ie ze digitaal gewoon 1:1 doorgeeft zodat de DAC in m'n versterker die wel 192kHz aankan ze zelf omzet.
(als ik de Duet analoog op m'n versterker aansluit klinkt het beduidend minder mooi)
Iemand enig idee?
(als ik de Duet analoog op m'n versterker aansluit klinkt het beduidend minder mooi)
Iemand enig idee?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Nee, ze worden serverside geresampled tot maximaal 24bits/48kHz, zowel analoog als digitaal.QuattroNL schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:03:
Als ik 24bits/192kHz flac files aanbied aan mijn Duet, dan weet ik dat ie ze downsampled tot 24bits/48kHz. Is dat alleen als je 'm analoog aangesloten hebt op je versterker of ook digitaal? Ik hoop eigenlijk dat ie ze digitaal gewoon 1:1 doorgeeft zodat de DAC in m'n versterker die wel 192kHz aankan ze zelf omzet.
Iemand enig idee?
Grmbl... dus ik heb niks aan 192kHz files?servies schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:36:
[...]
Nee, ze worden serverside geresampled tot maximaal 24bits/48kHz, zowel analoog als digitaal.
Een Touch kan samplefrequenties aan tot 96kHz (bron). Hoe gaat de server daar dan mee om? Of ziet/weet ie welk device eraan hangt en past z'n settings daarop aan?
Ik kom met het script niet verder dan:TMoose schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:34:
Dat valt wel mee. even goed lezen, en binnen een paar minuten ben je klaar. (Ik heb de reciever wel bedraad liggen) Enige alternatief is een SB duet remote gebruiken. Die kun je los wel vinden op MP denk ik.
code:
1
| Can't locate Net/UDAP/Shell.pm in @INC (@INC contains:..... |
Enig idee waar dat aan liggen kan?
Maybe, aan de andere kant krijgt het dan misschien ook een hogere prioriteit en een groter development team. De niche van de universele remotes domineren ze ook door de manier waarop ze het uiteindelijk hebben toegepast en gebruikersvriendelijk hebben gemaakt, laten we hopen dat ze dat met de SB ook kunnen doen.D-e-n schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:22:
[...]
Ik weet niet of ik daar vrolijk van word. Ik vrees dat het allemaal wat commerciëler wordt en dat het vooruitstrevende van Slimdevices langzaam verdwijnt.
[...]
Wat is eigenlijk de aanbevolen methode om apps (zoals de Sky app) van een Squeezebox Duet te deinstalleren. Installeren gaat erg gemakkelijk maar op de remote lijkt nergens een deinstallatie functie aanwezig.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Beste tweakers,
Afgelopen woensdag heeft de Squeezebox touch zijn intrede gemaakt in ons gezin. Tot nu toe voldoet het apparaat aan alle verwachtingen: de ingebouwde DAC klinkt uiteraard niet zo goed, maar daar komt binnenkort vervanging voor in de vorm van de Audiolab M-DAC.
Toch is er één aspect wat ons zorgen baart: de squeezebox laat nog te wensen over wat betreft ondersteuning van high-res audio. In de collectie is onder andere een groot aantal 24bit cd's opgenomen (variërend van 44 tot 192 Khz). Wanneer de squeezebox recht op de versterker is aangesloten worden deze bestanden afgespeeld. Een test waarbij mijn Audio-GD NFB12 DAC tussen het systeem werd geplaatst gaf minder goede resultaten: 16bit wordt zonder probleem afgespeeld en het geluid is al fenomenaal, het afspelen van 24bit audio resulteert enkel in ruis.
Het is teleurstellend dat de squeezebox dit niet aankan; het audiosysteem in kwestie kan onder andere omstandigheden (laptop met foobar op de Audio-GD DAC) wel deze bestanden afspelen.
Ik denk dat mijn vraag nu duidelijk is: hoe ga ik met die hoge resolutie bestanden om? Ik begrijp dat de squeezebox wel 24bit/96khz aankan, moet ik dus gaan converteren?
misschien dat wat specificaties helpen:
- Squeezebox touch
- Audio-GD NFB12 DAC, binnenkort Audiolab M-DAC
- Naim Nait 5i versterker
- Epos ES11 speakers
- .flac 16-24bit 44-192Khz bestanden
bij voorbaat dank!
Afgelopen woensdag heeft de Squeezebox touch zijn intrede gemaakt in ons gezin. Tot nu toe voldoet het apparaat aan alle verwachtingen: de ingebouwde DAC klinkt uiteraard niet zo goed, maar daar komt binnenkort vervanging voor in de vorm van de Audiolab M-DAC.
Toch is er één aspect wat ons zorgen baart: de squeezebox laat nog te wensen over wat betreft ondersteuning van high-res audio. In de collectie is onder andere een groot aantal 24bit cd's opgenomen (variërend van 44 tot 192 Khz). Wanneer de squeezebox recht op de versterker is aangesloten worden deze bestanden afgespeeld. Een test waarbij mijn Audio-GD NFB12 DAC tussen het systeem werd geplaatst gaf minder goede resultaten: 16bit wordt zonder probleem afgespeeld en het geluid is al fenomenaal, het afspelen van 24bit audio resulteert enkel in ruis.
Het is teleurstellend dat de squeezebox dit niet aankan; het audiosysteem in kwestie kan onder andere omstandigheden (laptop met foobar op de Audio-GD DAC) wel deze bestanden afspelen.
Ik denk dat mijn vraag nu duidelijk is: hoe ga ik met die hoge resolutie bestanden om? Ik begrijp dat de squeezebox wel 24bit/96khz aankan, moet ik dus gaan converteren?
misschien dat wat specificaties helpen:
- Squeezebox touch
- Audio-GD NFB12 DAC, binnenkort Audiolab M-DAC
- Naim Nait 5i versterker
- Epos ES11 speakers
- .flac 16-24bit 44-192Khz bestanden
bij voorbaat dank!
Huh ?? Als je zelf de CD's hebt geript naar 24bits/XXX heeft dat absoluut geen,noppes,nada meerwaarde tov de gestandardiseerde CD 16bits/44.1kHz.I-Heine-I schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:20:
Toch is er één aspect wat ons zorgen baart: de squeezebox laat nog te wensen over wat betreft ondersteuning van high-res audio. In de collectie is onder andere een groot aantal 24bit cd's opgenomen (variërend van 44 tot 192 Khz).
Als het echte high-res audiobestanden zijn die rechtstreeks van de mastering-tapes komen op 24/96 of hoger dan zie ik wel meerwaarde...en dan zal je moeten converteren. Denk niet dat de Touch "real-time" kan converteren wegen te weinig CPU-power. Als je squeezebox-server vanop de PC draait kan dit downsamplen wel in real-time.
Vergeef mij de onduidelijkheid die hier ontstaat. Ik spreek ook van CD's wanneer het een serie bestanden betreft op mijn harde schijf. De 24bit bestanden zijn uiteraard niet zelf geript en zijn wel degelijk van superieure kwaliteit.jvanhambelgium schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:31:
[...]
Huh ?? Als je zelf de CD's hebt geript naar 24bits/XXX heeft dat absoluut geen,noppes,nada meerwaarde tov de gestandardiseerde CD 16bits/44.1kHz.
Als het echte high-res audiobestanden zijn die rechtstreeks van de mastering-tapes komen op 24/96 of hoger dan zie ik wel meerwaarde...en dan zal je moeten converteren. Denk niet dat de Touch "real-time" kan converteren wegen te weinig CPU-power. Als je squeezebox-server vanop de PC draait kan dit downsamplen wel in real-time.
Begrijp ik het goed dat 24bit bestanden nooit afgespeeld kunnen worden met de squeezebox? Ik dacht toch echt dat Logitech dit mij beloofde
De Squeezebox Touch speelt wel degelijk 24bits bestanden af, maar niet op 192kHz !I-Heine-I schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:33:
[...]
Vergeef mij de onduidelijkheid die hier ontstaat. Ik spreek ook van CD's wanneer het een serie bestanden betreft op mijn harde schijf. De 24bit bestanden zijn uiteraard niet zelf geript en zijn wel degelijk van superieure kwaliteit.
Begrijp ik het goed dat 24bit bestanden nooit afgespeeld kunnen worden met de squeezebox? Ik dacht toch echt dat Logitech dit mij beloofde. En waarnaartoe moet ik volgens jou converteren?, niet naar de standaard 16bit neem ik aan?
Ik denk dat de Touch z'n limiet op 24/96 zit.
Mijn Duet bijvoorbeeld speelt 24/48 materiaal nog wel af.
Zonder aparte Squeezeboxserver op een krachtigere PC converteer je beter "manueel" je materiaal naar 24/96 en dan speelt de Touch het zonder morren wel af. Je zal geen honderden van dit soort high-res hebben niet ?
Ik denk niet dat de Touch zelf krachtig genoeg is om de conversie "in real time" te doen. Als je "ruis" hoort precies dus niet ;-)
Anoniem: 431543
Hallo,
Is het mogelijk de afstandbediening van de squeeze box duet te gebruiken in combinatie van de squeezebox touch?
iemand ervaring mee?
alvast bedankt
Is het mogelijk de afstandbediening van de squeeze box duet te gebruiken in combinatie van de squeezebox touch?
iemand ervaring mee?
alvast bedankt
Allereerst bedankt voor je advies!, het wordt allemaal al iets duidelijkerjvanhambelgium schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:50:
[...]
De Squeezebox Touch speelt wel degelijk 24bits bestanden af, maar niet op 192kHz !
Ik denk dat de Touch z'n limiet op 24/96 zit.
Mijn Duet bijvoorbeeld speelt 24/48 materiaal nog wel af.
Zonder aparte Squeezeboxserver op een krachtigere PC converteer je beter "manueel" je materiaal naar 24/96 en dan speelt de Touch het zonder morren wel af. Je zal geen honderden van dit soort high-res hebben niet ?
Ik denk niet dat de Touch zelf krachtig genoeg is om de conversie "in real time" te doen. Als je "ruis" hoort precies dus niet ;-)
Echter, ben ik bang dat het probleem elders ligt. Ik probeer namelijk onder andere een album af te spelen met deze specificaties:
- 24bit
- 88 kHz
Verder zijn er nog een aantal 24bit, 44 kHz albums. Alle 24bit bestanden willen niet spelen, het probleem ligt niet alleen bij de 192 kHz bestanden.
Enig idee of ik hier iets aan kan doen?, alvast bedankt!
Ik dacht dat dit geen probleem zou mogen zijn! Heb dit eens ergens gelezen.Anoniem: 431543 schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:17:
Hallo,
iemand ervaring mee?
alvast bedankt
Hier dus ook bevestiging...
http://forums.logitech.co...Duet-vs-Touch/td-p/528882
Hmm, strange, kan ik zo ook direct geen reden voor verzinnen. Als ik een 24bit flac aan m'n Duet geef (op 48kHz wel te verstaan) begint ie dat gewoon te spelen.I-Heine-I schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:44:
[...]
Allereerst bedankt voor je advies!, het wordt allemaal al iets duidelijker.
Echter, ben ik bang dat het probleem elders ligt. Ik probeer namelijk onder andere een album af te spelen met deze specificaties:
- 24bit
- 88 kHz
Verder zijn er nog een aantal 24bit, 44 kHz albums. Alle 24bit bestanden willen niet spelen, het probleem ligt niet alleen bij de 192 kHz bestanden.
Enig idee of ik hier iets aan kan doen?, alvast bedankt!
Zijn dat gekochte 24bit bestanden ? Of heb je dit zelf van DVD's ge-extract en verder verwerkt ?
Ik kan met mijn Touch probleemloos alles afspelen, 44/16, 44/24, 48/24, 88/24, 96/24 en 192/24.I-Heine-I schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:44:
- 24bit
- 88 kHz
De laatste wordt wel omgezet naar 96/24.
Je moet het probleem dus zoeken bij je DAC of de bekabeling, of je Touch is defect.
Ik begrijp het. Blijft echter een feit dat de DAC op dezelfde kabel en met alle mogelijke andere manieren van aansluiten probleemloos alle bestanden afspeelt vanaf een pc. Lijkt me gek dat de squeezebox een defect heeft, zoiets doet toch alles of niets? Kan het te maken hebben met het feit dat de muziek via wi-fi wordt afgespeeld?berning schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:32:
[...]
Ik kan met mijn Touch probleemloos alles afspelen, 44/16, 44/24, 48/24, 88/24, 96/24 en 192/24.
De laatste wordt wel omgezet naar 96/24.
Je moet het probleem dus zoeken bij je DAC of de bekabeling, of je Touch is defect.
misschien kan als je de ingebouwde server van de touch gebruikt niet de formaten transcode.... Dat werkt alleen als je de squeezebox-server op een PC draait?
Gewoon maar een gok hoor.
Gewoon maar een gok hoor.
Je hebt al aangegeven dat het wel goed gaat via de interne DAC en dan analoog aansluiten op de versterker.I-Heine-I schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:45:
Ik begrijp het. Blijft echter een feit dat de DAC op dezelfde kabel en met alle mogelijke andere manieren van aansluiten probleemloos alle bestanden afspeelt vanaf een pc. Lijkt me gek dat de squeezebox een defect heeft, zoiets doet toch alles of niets? Kan het te maken hebben met het feit dat de muziek via wi-fi wordt afgespeeld?
Dus wi-fi of kabel zou niets moeten uitmaken. Maar het kan geen kwaad om het via een kabel te proberen.
De bitrate bij 24-bits is hoger dan bij 16-bits, kan dus wel uitmaken als er een marginaal defect is.
Heb je zowel de optische als de coax uitgang al geprobeerd?
Probeer anders eens zo'n 24-bits bestand op een SD kaartje te zetten en in je Touch te steken en af te spelen? Zou gewoon goed moeten gaan.
Ik hou het op een instelling van de software op je PC.
Als je de DAC op je PC aansluit, stuurt ie dan wel 24 bits audio uit of converteert ie naar 16-bit?
M.a.w.: kan je DAC wel 24-bits aan?
Óf: als je DAC op de Touch is aangesloten en je speelt audio vanaf je PC, hoe worden ze uitgestuurd? Worden ze dan wellicht geconverteerd naar iets wat de DAC niet snapt?
Ik stream ook via wifi 24/192 naar de Squeezebox en dat gaat perfect. Ik gebruik geen externe DAC en stream vanaf een NAS.
Als je de DAC op je PC aansluit, stuurt ie dan wel 24 bits audio uit of converteert ie naar 16-bit?
Óf: als je DAC op de Touch is aangesloten en je speelt audio vanaf je PC, hoe worden ze uitgestuurd? Worden ze dan wellicht geconverteerd naar iets wat de DAC niet snapt?
Ik stream ook via wifi 24/192 naar de Squeezebox en dat gaat perfect. Ik gebruik geen externe DAC en stream vanaf een NAS.
Ik ben een trotse bezitter van de logitech duet en vind het een erg fijn apparaat.
Ik heb het setje 2de hands gekocht en nu heb ik een vraag. De receiver is opgenomen op mijn bedraad netwerk, Nu gaat allen de controller bij normaal gebruik niet langer mee als 2 uur.(intensief 1 uur) is dit een normale levensduur van de accu? een accu kost via logitech 30euro en dat is best veel geld.
Ik heb het setje 2de hands gekocht en nu heb ik een vraag. De receiver is opgenomen op mijn bedraad netwerk, Nu gaat allen de controller bij normaal gebruik niet langer mee als 2 uur.(intensief 1 uur) is dit een normale levensduur van de accu? een accu kost via logitech 30euro en dat is best veel geld.
als je een android of ipod touch/iphone hebt kan je daar ook gewoon een app op installeren. Veel mooier dan die remote IMHO
Hai ik wil graag een Squeezebox Receiver (zonder afstandsbediening) kopen, hoe kan ik dit ding configureren. Kan dat via de ipad/android app, of ben ik verplicht om de afstandsbediening er bij te kopen. Graag advies
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Even zoeken/lezen in dit topic. Kan via een script meen ik, niet via een app in ieder geval.
Hmm zo iets had ik inderdaad ook gevonden, is niet handig maar goed. Denk dat ik dan toch maar een touch ga kopen ipv die Receiver.troftnom schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
Even zoeken/lezen in dit topic. Kan via een script meen ik, niet via een app in ieder geval.
Toch bedankt voor je reply.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb hier ook een duet staan welke gekoppeld is aan mijn av receiver en kan gewoon alle soorten 24bit streamen van mijn pc naar de duet zonder problemen.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
oh, wat vreselijk domQuattroNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:15:
Probeer anders eens zo'n 24-bits bestand op een SD kaartje te zetten en in je Touch te steken en af te spelen? Zou gewoon goed moeten gaan.

Realiseer me nu dat de output in windows op 16 bit stond
Sorry dat ik jullie vermoeid heb met mijn vraag!
misschien kan je een controller lenen van iemand in de buurt? dat ding heb je volgens mij maar 1x nodig, sinds de squeezbox-app uit is ligt de controller bij mij ook in de kast.
Pierre61 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:
[...]
Hmm zo iets had ik inderdaad ook gevonden, is niet handig maar goed. Denk dat ik dan toch maar een touch ga kopen ipv die Receiver.
Toch bedankt voor je reply.
Ander onderwerp:
sinds vanochtend kan ik op mn SB receiver geen radiostreams meer afspelen. Op de SB-app verschijnt "problem: can't open file for [stream]". Op de SB radio doen ze het wel.
Iemand enig idee hoe je de log-file van een SB in kan kijken bijvoorbeeld?
sinds vanochtend kan ik op mn SB receiver geen radiostreams meer afspelen. Op de SB-app verschijnt "problem: can't open file for [stream]". Op de SB radio doen ze het wel.
Iemand enig idee hoe je de log-file van een SB in kan kijken bijvoorbeeld?
mee eens, de remote is traag, en niet echt 30 euro waard als je het mij vraagt. Gebruik zelf een oude ipod touch v2, met een barst in het sherm, wellicht tweedehands redelijk goedkoop aan te komen? De app werkt ook een stuk fijner als je meerdere SB apparaten hebt vind ik.TrailBlazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:29:
als je een android of ipod touch/iphone hebt kan je daar ook gewoon een app op installeren. Veel mooier dan die remote IMHO
Heb een vraag over instellingen in een Squeezebox Radio (zal hoogstwaarschijnlijk universeel zijn voor alle squeezebox producten).
Sinds kort heb ik een nieuwe mediaspeler waarbij ik ook een NAS heb aangeschaft. An sich werkt die hele connectie goed, zeker nu ik statische IP adressen heb ingesteld voor alle gebruikte apparatuur.
Ik krijg het idee dat er IP-adres conflicten ontstaan bij de overige apparatuur die door de router een IP-adres toebedeeld krijgen. Bijv. pc/laptop/squeezebox.
Zodoende leek het me een goed plan om ook via de squeezebox radio ook een vast adres in te gaan stellen.
Echter ondanks verschillende pogingen gisteren lukt het me van geen kant om dat adequaat in te stellen.
Heb het nu voor elkaar dat ik de hele verbinding ben verloren met het draadloos netwerk.
De squeezebox server draait op ip adres: 192.168.1.200. Wat uiteraard het adres vd NAS is, daar staat de server per slot v rekening op. Maar neem toch aan dat het ipadres op de squeezebox niet hetzelfde moet zijn als die vd NAS.
Ik heb geprobeerd om een willekeurig ip-adres op te geven dat niet in de range valt waarin de router ip-adressen uitdeelt maar geen effect.
De andere gegevens van DNS heb ik ook correct ingevoerd, zoals de pc ze me geeft via de UPC connectie.
Kan iemand hulp bieden??
Heb wel een vriend die me kan helpen maar wil niet iedere keer huilend bij em aankloppen
Ik ben geen pc-wizard dus bij uitleg het liefst stap voor stap en enigszins in 'Jip en Janneke taal'
HELP
Sinds kort heb ik een nieuwe mediaspeler waarbij ik ook een NAS heb aangeschaft. An sich werkt die hele connectie goed, zeker nu ik statische IP adressen heb ingesteld voor alle gebruikte apparatuur.
Ik krijg het idee dat er IP-adres conflicten ontstaan bij de overige apparatuur die door de router een IP-adres toebedeeld krijgen. Bijv. pc/laptop/squeezebox.
Zodoende leek het me een goed plan om ook via de squeezebox radio ook een vast adres in te gaan stellen.
Echter ondanks verschillende pogingen gisteren lukt het me van geen kant om dat adequaat in te stellen.
Heb het nu voor elkaar dat ik de hele verbinding ben verloren met het draadloos netwerk.
De squeezebox server draait op ip adres: 192.168.1.200. Wat uiteraard het adres vd NAS is, daar staat de server per slot v rekening op. Maar neem toch aan dat het ipadres op de squeezebox niet hetzelfde moet zijn als die vd NAS.
Ik heb geprobeerd om een willekeurig ip-adres op te geven dat niet in de range valt waarin de router ip-adressen uitdeelt maar geen effect.
De andere gegevens van DNS heb ik ook correct ingevoerd, zoals de pc ze me geeft via de UPC connectie.
Kan iemand hulp bieden??
Heb wel een vriend die me kan helpen maar wil niet iedere keer huilend bij em aankloppen
Ik ben geen pc-wizard dus bij uitleg het liefst stap voor stap en enigszins in 'Jip en Janneke taal'
HELP
Zoals al eerder aangegeven is, werkt een smartphone beter dan de controller. Maar als je toch ook de controlller wilt gebruiken, kijk dan ook even naar de instellingen. Je kunt bv in de instellingen aangeven of de controller in sleep moet gaan als hij even niet wordt gebruikt. Als hij niet in sleep gaat, trekt hij de batterij zo leeg. Anders kun je er een stuk langer mee doen. Nadeel is dan wel dat de toch al trage controller, eerst 10-20 seconden nodig heeft om de wifi-verbinding te herstellen als je hem oppakt.ribo32 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:43:
Ik ben een trotse bezitter van de logitech duet en vind het een erg fijn apparaat.
Liefst heb je dat alles gewoon een vast ip-adres heeft, zo voorkom je dat er dit soort problemen ontstaan. Als dat niet met alles mogelijk is (bijv. veel wisselende apparatuur of vrienden die op je wifi inloggen), dan moet je zorgen dat al jouw eigen apparatuur gewoon een vast IP heeft, in de door jou gekozen range van 192.168.1.200 t/m 225 en je subnet op 255.255.255.0. Daar zet je dan je NAS, wifirouter, je Radio, al je pc's etc in. Goed opletten dat ze ook echt allemaal hetzelfde subnet hebben.Oeffel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:55:
Heb een vraag over instellingen in een Squeezebox Radio (zal hoogstwaarschijnlijk universeel zijn voor alle squeezebox producten).
...
HELP
Je DHCP-server zet je vervolgens zo dat hij IP's mag uitdelen tussen 192.168.1.226 en 250 op subnet 255.255.255.0, maar die ga je dus verder alleen gebruiken voor apparatuur die je incidenteel op het netwerk laat inloggen, niet voor je vaste apparaten!
Ongetwijfeld zullen de ICT'ers hier nog op- of aanmerkingen bij hebben, maar op deze manier zou het gewoon moeten kunnen werken zonder dat je problemen krijgt en hopelijk op zo'n manier dat Oeffel er wat mee kan.
Als je verder geen smartphone met iOs of Android hebt, zou ik kijken of je op Marktplaats een iPod Touch op de kop kunt tikken om iPeng op te draaien. Dat draait veel lekkerder en kost misschien een paar tientjes meer (wat mag zo'n ding nog kosten na een jaartje of 2, €60 voor een redelijk nette schat ik?), maar dan heb je ook wat.ribo32 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:43:
Thanx vast Hvb83.HvB83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:01:
[...]
Liefst heb je dat alles gewoon een vast ip-adres heeft, zo voorkom je dat er dit soort problemen ontstaan. Als dat niet met alles mogelijk is (bijv. veel wisselende apparatuur of vrienden die op je wifi inloggen), dan moet je zorgen dat al jouw eigen apparatuur gewoon een vast IP heeft, in de door jou gekozen range van 192.168.1.200 t/m 225 en je subnet op 255.255.255.0. Daar zet je dan je NAS, wifirouter, je Radio, al je pc's etc in. Goed opletten dat ze ook echt allemaal hetzelfde subnet hebben.
Je DHCP-server zet je vervolgens zo dat hij IP's mag uitdelen tussen 192.168.1.226 en 250 op subnet 255.255.255.0, maar die ga je dus verder alleen gebruiken voor apparatuur die je incidenteel op het netwerk laat inloggen, niet voor je vaste apparaten!
Ongetwijfeld zullen de ICT'ers hier nog op- of aanmerkingen bij hebben, maar op deze manier zou het gewoon moeten kunnen werken zonder dat je problemen krijgt en hopelijk op zo'n manier dat Oeffel er wat mee kan.
Ik had de laatste keer ook de subnet instellingen veranderd. Zag dat op de squeezebox er ergens stond dat de subnet instellingen op 255.255.0.0. stonden. Maar dat was ook het moment dat ik helemaal connectie verloor, dus die zet ik vanavond maar terug. Hopelijk komt er nog een ICT'er met oplossing op de proppen
Zet het eerst maar eens zoals hierboven beschreven, je moet bijna wel ergens iets over het hoofd hebben gezien, anders zou het werken. De radio is echt geen ingewikkeld ding wat instellingen betreft.Oeffel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:10:
[...]
Thanx vast Hvb83.
Ik had de laatste keer ook de subnet instellingen veranderd. Zag dat op de squeezebox er ergens stond dat de subnet instellingen op 255.255.0.0. stonden. Maar dat was ook het moment dat ik helemaal connectie verloor, dus die zet ik vanavond maar terug. Hopelijk komt er nog een ICT'er met oplossing op de proppen
De oplossing van Hvb83 lijkt me al redelijk goed.Oeffel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:10:
[...]
Thanx vast Hvb83.
Zelf zou ik bijvoorbeeld 192.168.0.10 tot 192.168.0.99 nemen voor al je "vaste" apparatuur. Dan kan je 192.168.0.100 tot 192.168.0.255 aan de router laten om uit te delen via DHCP. Verder moet je dit natuurlijk allemaal in je router instellen, en niet op de squeezebox, laptop, pc etc, via de router is verreweg het makkelijkste (dat gaat via het MAC adres van je apparaat. MAC adres van de squeezebox is te vinden in squeezeserver).
Dan zou alles goed moeten gaan als je gewoon de squeezebox reset.
Thanks, mannen.dj1981 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:24:
[...]
Dan zou alles goed moeten gaan als je gewoon de squeezebox reset.
Heb het werkend gekregen. Ervan uitgaande dat het nu voorgoed werkt met statisch IP adres.
Lullige was dat bovenstaande quote uiteindelijk de doorslag gaf. Met het resetten doet de Squeezebox het volledig naar behoren. Ben er eigenlijk van overtuigd dat ik het gister ook zo had ingevoerd, maar zonder te resetten bekeken of het apparaat werkte.
Heb maar meteen wat nieuwe albums binnengehaald!!
Zo sinds gisteren een SqueezeBox in huis
net ff aangesloten, werkt trouwens als een speer. Geweldig ding
Gisteren in de stad toch stiekem de Squeezebox kunnen laten zien aan mijn vrouw en wat de voordelen er van zijn.
Naast de DAC die gewoon heel goed is (zeg ik dat zo goed, heb het haar uiteraard uitgelegd als geluid is gewoon de beste processor (ja ja) die je daar in hebt), vond ze het interessant dat hij te besturen is met de telefoon en/of ipod.
Ze was eigenlijk best positief.
Straks nog een Onkyo versterker en dan ben ik helemaal blij.
Naast de DAC die gewoon heel goed is (zeg ik dat zo goed, heb het haar uiteraard uitgelegd als geluid is gewoon de beste processor (ja ja) die je daar in hebt), vond ze het interessant dat hij te besturen is met de telefoon en/of ipod.
Mooi sinterklaascadeau toch?Arunia schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:31:
Gisteren in de stad toch stiekem de Squeezebox kunnen laten zien aan mijn vrouw en wat de voordelen er van zijn.
haha, dat zou wat zijn. Nah op dit moment maar even wat rustiger aan doen (kat is ziek, dus daar gaat waarschijnlijk een groot deel naartoe). Ga er zelf wel voor sparen. Baal er vreselijk van dat ik toendertijd een Streamium heb gekocht. Dat ding kan geen verbinding vasthouden wanneer deze aan gezet wordt. Als die verbinding heeft, gaat het gewoon goed.
Mijn idee zou zijn de radio en de SB receiver zonder AB.
Mijn idee zou zijn de radio en de SB receiver zonder AB.
Receiver zonder AB werkt prima hoor! Je moet hem alleen eenmalig ff configureren. Handleiding vind je hier:
http://projects.robinbowe.../trac/wiki/GettingStarted
Een beetje tweaker moet hier geen moeite mee hebben......
http://projects.robinbowe.../trac/wiki/GettingStarted
Klopt maar een Touch werkte out of the box binnen 5 mintpas schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:41:
Inderdaad wel een gemis van de Receiver, ook jammer dat er geen echt toegankelijke manier is om het te regelen. Voor de gemiddelde bezoeker hier is het wel te doen met behulp van de udap-tool en een beschrijving, maar dan nog is de drempel om te gokken dat ze het ook echt werkend gaan krijgen en dus tot aanschaf over te gaan voor de gemiddelde consument te hoog.
Als de consument hem aanschaft dan schaft deze hem over het algemeen aan met de controller erbij. Dan is het instellen ook een kwestie van 5 minuten. De tweaker aanpak is nodig wanneer je het ding zonder de Duet wil configureren.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
In het begin was de receiver ook alleen maar te koop in combinatie met de controller (samen de Duet genoemd). Later kon je ook losse receivers kopen, met het idee dat je maar 1 controller nodig hebt om meerdere receivers te kunnen aansturen...HvB83 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:16:
Inderdaad wel een gemis van de Receiver, ook jammer dat er geen echt toegankelijke manier is om het te regelen. Voor de gemiddelde bezoeker hier is het wel te doen met behulp van de udap-tool en een beschrijving, maar dan nog is de drempel om te gokken dat ze het ook echt werkend gaan krijgen en dus tot aanschaf over te gaan voor de gemiddelde consument te hoog.
In combinatie met een controller is een receiver heel gemakkelijk te configureren.
Maar de controller is qua gebruik eigenlijk al ingehaald door de smartphone apps....
Mijn Squeezebox Classic heb ik nu 2 jaar, en ben nog steeds blij met het apparaat.
Nu heb ik als screensaver altijd de klok in beeld, hierover gaat mijn vraag.
Sinds en week is het display zwart, als het apparaat uit staat. Terwijl normaal de klok in beeld staat.
Ook lijkt het dat de gehele helderheid minder is van het display. Als je op de afstandsbediening op "sleep" drukt, komt de tijd een paar seconden in beeld en verdwijnt dan weer.
- Hoe kun je de squeezebox een gehele reset geven?
- Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
- Is hier ook en oplossing voor?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Nu heb ik als screensaver altijd de klok in beeld, hierover gaat mijn vraag.
Sinds en week is het display zwart, als het apparaat uit staat. Terwijl normaal de klok in beeld staat.
Ook lijkt het dat de gehele helderheid minder is van het display. Als je op de afstandsbediening op "sleep" drukt, komt de tijd een paar seconden in beeld en verdwijnt dan weer.
- Hoe kun je de squeezebox een gehele reset geven?
- Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
- Is hier ook en oplossing voor?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Glasvezel heeft de toekomst
reset geef je door stroom eraf te halen en weer aan te sluiten terwijl je de add button indrukt.
is je classic verbonden met een eigen server of met de logitech server?
In beide gevallen kun je daar in de interface specifieke instellingen zetten.
[ Voor 44% gewijzigd door SED op 03-12-2011 21:36 ]
Copyright and left by SED...
Inmiddels heb ik mijn squeezebox gereset (dank voor de tip). Het heeft niet geholpen.SED schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:34:
reset geef je door stroom eraf te halen en weer aan te sluiten terwijl je de add button indrukt.
Wel heb ik de oplossing inmiddels gevonden:
- Mijn PC (Lees: Sever) opnieuw opgestart
- Voorkeurbestanden verwijderen
- Cachemap opschonen inclusief mediadatabase, hoesafbeeldingencahe, enz.
Tevens heb ik de I-pad app, en de android app geïnstalleerd zodat deze ook de I-Pad en mijn GSM als afstandbediening kunnen werken, dit had ik al veel eerder moeten doen, wat een genot!
De classic heeft toch een knop rechtsonder op de afstandsbediening voor brightness? Volgens mij onthoud die ook verschillende brightness niveau's voor o.a. standby, 'now playing' en normaal gebruik.
Ik heb al een paar jaar een Squeezebox Duet en werkte eigenlijk altijd zonder grote problemen.
Sinds een tijdje ervaar ik problemen.
Als ik een liedje aanzet, speelt ie misschien 10-20 seconden en dan stopt ie met afspelen. In de webinterface zie je dan ook de voortgangsbalk steeds terugschieten naar een bepaald tijdstip in het liedje.
Als ik dan de server herstart, werkt ie meestal weer één keer totdat dit probleem weer terugkomt.
Een enkele keer (als ik het liedje niet expliciet stop) speelt ie spontaan weer even 10-20 sec.
Wat ik heb geprobeerd:
- Squeezebox Server opnieuw geïnstalleerd
- Squeezebox Server instellingen reset
- fabrieksreset gedaan van receiver
- receiver op kabel aangesloten ipv wireless
- Windows firewall uitgeschakeld/nagekeken
- Avast antivirus schilden uitgeschakeld
En nu doet ie helemaal niets meer, d.w.z. volgens de webinterface is er niets aan de hand en speelt gewoon,
maar op mijn mengpaneel komt er geen geluid binnen....
Ik weet het niet meer, iemand nog tips?
Sinds een tijdje ervaar ik problemen.
Als ik een liedje aanzet, speelt ie misschien 10-20 seconden en dan stopt ie met afspelen. In de webinterface zie je dan ook de voortgangsbalk steeds terugschieten naar een bepaald tijdstip in het liedje.
Als ik dan de server herstart, werkt ie meestal weer één keer totdat dit probleem weer terugkomt.
Een enkele keer (als ik het liedje niet expliciet stop) speelt ie spontaan weer even 10-20 sec.
Wat ik heb geprobeerd:
- Squeezebox Server opnieuw geïnstalleerd
- Squeezebox Server instellingen reset
- fabrieksreset gedaan van receiver
- receiver op kabel aangesloten ipv wireless
- Windows firewall uitgeschakeld/nagekeken
- Avast antivirus schilden uitgeschakeld
En nu doet ie helemaal niets meer, d.w.z. volgens de webinterface is er niets aan de hand en speelt gewoon,
maar op mijn mengpaneel komt er geen geluid binnen....
[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 10-12-2011 17:29 ]
Probeer de bestanden op te schonen:[b][message=37297897,noline]
Voorkeurbestanden verwijderen
Cachemap opschonen inclusief mediadatabase, hoesafbeeldingencahe, enz. in het dialoog venster van squeezebox server.
Dat is bij mij vaker de oplossing geweest bij wazige problemen.
Ik heb SqueezePlay eens geïnstalleerd.
Als die ook niet werkt, zou je zeggen dat het aan de server ligt. Als die wel werkt zou je zeggen dat het aan de receiver ligt...
... SqueezePlay werkt dus wel! Toen ik deze ging synchroniseren begon mijn receiver opeens ook te spelen?!
Snap er niets van, maar het werkt dus, heb nu al een uur muziek zonder problemen en SqueezePlay inmiddels ook alweer uitgeschakeld.
Als die ook niet werkt, zou je zeggen dat het aan de server ligt. Als die wel werkt zou je zeggen dat het aan de receiver ligt...
... SqueezePlay werkt dus wel! Toen ik deze ging synchroniseren begon mijn receiver opeens ook te spelen?!
Snap er niets van, maar het werkt dus, heb nu al een uur muziek zonder problemen en SqueezePlay inmiddels ook alweer uitgeschakeld.
Wat zegt de logfile?Canard schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:25:
Das een goeie...
enige wat opvalt is het onderstaande. Staat er erg vaak in... helaas staat er geen datum/tijd bij.... waarom time-outs?
enige wat opvalt is het onderstaande. Staat er erg vaak in... helaas staat er geen datum/tijd bij.... waarom time-outs?
Slim::Networking::SqueezeNetwork::Players::_players_error (317) Unable to get players from SN: Timed out waiting for data, retrying in 5700 seconds Slim::Networking::SqueezeNetwork::_error (596) Unable to login to SN: Timed out waiting for data Slim::Networking::SqueezeNetwork::_error (596) Unable to login to SN: Timed out waiting for data
[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 11-12-2011 14:29 ]
Anoniem: 344999
Weet iemand toevallig of er een plug-in is om Grooveshark op je squeezebox te draaien?
Volgens Google niet...Anoniem: 344999 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:04:
Weet iemand toevallig of er een plug-in is om Grooveshark op je squeezebox te draaien?
Ik heb 1 Boom, 1 Classic en sinds vandaag ook 1 Touch.
Nu liep de tijd van de Boom die ik al jaren heb altijd 6 minuten voor op de Classic.
Vandaag de Touch aangesloten en ook die loopt 6 Minuten voor op de Classic (de Classic loopt op tijd).
Ik zie nergens een setting om dit aan te passen, kan dit eigenlijk wel en wat gaat er bij mij fout?
Nu liep de tijd van de Boom die ik al jaren heb altijd 6 minuten voor op de Classic.
Vandaag de Touch aangesloten en ook die loopt 6 Minuten voor op de Classic (de Classic loopt op tijd).
Ik zie nergens een setting om dit aan te passen, kan dit eigenlijk wel en wat gaat er bij mij fout?
Ze zouden allemaal de tijd van je server / NAS moeten overnemen ... Staat die goed?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja, dat was nu juist het vreemde, alle 3 aangesloten op een Synology 1010 en toch 2 die afwijken kwa tijd.Xander schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:50:
Ze zouden allemaal de tijd van je server / NAS moeten overnemen ... Staat die goed?
Nu zag ik vandaag de nieuwe LMS 7.7.1 , die loopt nu op mijn PC (Synology is beetje traag met deze updates) en nu loopt de tijd overal gelijk.
Het lijkt dus toch een probleem tussen de Synology en de diverse Squeezen.