• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 15:49
Volgens mij is er niet echt een optie om de DB uit te zetten. Wat je wel kan doen is dat op het moment dat je de muziek map opgeeft je de scan stopt en vanaf dat moment de music folder optie gebruikt. Ik zou zeggen probeer het.

Lachwekkend trouwens dat de receiver nog steeds meer dan 100 euro moet kosten. Er zijn fullblown mediaplayers die goedkoper zijn. In deze tijd zou dat ding niet meer dan 5 tientjes moeten kosten naar mijn idee.

[ Voor 31% gewijzigd door lowfi op 18-08-2011 13:10 ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik had ook een 207+, gewoon eigenlijk niet werkbaar. Heb nu een 210+, dat werkt prima. Laatst voor de gein eens de server op een mac mini geïnstalleerd (en de muziekcollectie op de NAS laten staan), dat ging nog net een tandje soepeler.

Je zou nog even af kunnen wachten of versie 7.6 straks nog wat verlichting brengt zodra Synology daar een package voor heeft uitgebracht. Heb echter geen idee hoe lang dat nog duurt, snel waren ze daar toch al nooit mee en 7.6 heeft wat kinderziektes, dus ik weet niet of ze er echt haast mee hebben.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
lowfi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:09:
Lachwekkend trouwens dat de receiver nog steeds meer dan 100 euro moet kosten. Er zijn fullblown mediaplayers die goedkoper zijn. In deze tijd zou dat ding niet meer dan 5 tientjes moeten kosten naar mijn idee.
Het ding is discontinued he? Het zullen de distribiteurs / winkels wel zijn die de prijzen bepalen op het moment.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 16:04

TMoose

Mooooooose !!

Voor dat geld zou je net zo goed de radio kunnen halen. Heb je er gratis een scherm bij. Nu nog een line-out...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Xander schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Het ding is discontinued he? Het zullen de distribiteurs / winkels wel zijn die de prijzen bepalen op het moment.
Dat brengt me weer op een gedachte die ik al een tijdje heb... De Boom is discontinued, en daar is de Radio voor in de plaats gekomen. Maar die is maar mono en geeft ook een minder geluid (ik heb ze allebei dus kan het goed vergelijken).
De Classic en Receiver/Duet zijn ook discontinued en daar is de Touch voor in de plaats gekomen.
De Transporter praat ik maar even niet over...

Ik vind dat het tijd wordt voor een goede/innovatieve opvolger van de Boom (stereo dus!) Ik heb sowieso het idee dat Slimdevices veel innovatiever/kwalitatiever was dan Logitech.

Dan nog wat anders: met de 6 spelers die ik momenteel heb (2 radio's, 2 duets, 1 boom en 1 classic), merk ik dat ik ze af en toe niet synchroon kan laten spelen als ik een nummer af wil trappen vanaf een radio (heb het alleen daarmee gemerkt, maar kan theoretisch ook waarschijnlijk vanaf een van die andere spelers gebeuren). Als ik op play druk, merk ik dat er soms wel een seconde tijdverschil zit. Pauzeren/play helpt dan niet. Alles is via wifi verbonden. Is dit een bekend euvel? en is er een oplossing bekend?

• lowfi
Xander schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Hmmm... weer gemist. Het gaat allemaal zo langzaam in logitech land dat ik niet eens meer de moeite neem op de site ed in de gaten te houden.

Dus als ik nu een simpele streamer wil die ik verder toch alleen via browser/telefoon/tablet wil bedienen wil logitech mij zon lelijke SB touch aansmeren... hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 14:32

flanger

That Guy

Vallen de Squeezebox toestellen (zowel oude als nieuwere versies) reeds te bedienen met de logitech harmony afstandsbedieningen? Ik kon me herinneren dat dit in het verleden niet zo was.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
flanger schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:30:
Vallen de Squeezebox toestellen (zowel oude als nieuwere versies) reeds te bedienen met de logitech harmony afstandsbedieningen? Ik kon me herinneren dat dit in het verleden niet zo was.
Is altijd al mogelijk geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
servies schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:37:
[...]

Is altijd al mogelijk geweest...
Nee, de Duet / Receiver is niet met een Harmony bedienbaar. De andere modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
lowfi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
Dus als ik nu een simpele streamer wil die ik verder toch alleen via browser/telefoon/tablet wil bedienen wil logitech mij zon lelijke SB touch aansmeren... hmmmm
Voordeel is wel dat je niet gedwongen bent om er naar te kijken, je kan hem ook ergens achter stoppen. Ben benieuwd of ze nog wat meer nieuwe modellen met een speaker gaan uitbrengen, dat lijkt voor Sonos wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ze moeten wel. Op dit moment is er te weinig keuze. Tenminste als je EOL producten buiten beschouwing laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 00:50
xburchartz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Dat brengt me weer op een gedachte die ik al een tijdje heb... De Boom is discontinued, en daar is de Radio voor in de plaats gekomen. Maar die is maar mono en geeft ook een minder geluid (ik heb ze allebei dus kan het goed vergelijken).
De Classic en Receiver/Duet zijn ook discontinued en daar is de Touch voor in de plaats gekomen.
De Transporter praat ik maar even niet over...

Ik vind dat het tijd wordt voor een goede/innovatieve opvolger van de Boom (stereo dus!) Ik heb sowieso het idee dat Slimdevices veel innovatiever/kwalitatiever was dan Logitech.

Dan nog wat anders: met de 6 spelers die ik momenteel heb (2 radio's, 2 duets, 1 boom en 1 classic), merk ik dat ik ze af en toe niet synchroon kan laten spelen als ik een nummer af wil trappen vanaf een radio (heb het alleen daarmee gemerkt, maar kan theoretisch ook waarschijnlijk vanaf een van die andere spelers gebeuren). Als ik op play druk, merk ik dat er soms wel een seconde tijdverschil zit. Pauzeren/play helpt dan niet. Alles is via wifi verbonden. Is dit een bekend euvel? en is er een oplossing bekend?
ik ben het helemaal eens met je constatering, er gebeurt erg weinig aan het logitech-front. Meer dan twee jaar sinds de laatste productupdat is een eeuwigheid in electronicaland. De boom was ook echt innovatief, zie bijvoorbeeld de zeer leesbare whitepaper (http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=51599).

persoonlijk zou ik wel behoefte hebben aan een squeezebox met ingebouwde versterker (bijv. 2x40 watt). En dan voor rond de 200 euro. Het volume regelen op digitaal aangesloten squeezebox receivers is niet zo prettig want dan verlies je resolutie. Squeezebox receivers analoog aansluiten kan wel natuurlijk maar je blijft zitten met twee apparaten en bijv. het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:23
ik heb al enige tijd een probleem met squeezecommander. de laatste grote update heeft squeezecommander sync geintroduceerd. maar deze sync blijft constant op hetzelfde punt hangen waardoor de sync nooit voltooid. heb dit zowel op mijn android tel als mijn android tablet. ben geupgrade van sbs 7.5 naar 7.6 maar dit verhielp het ook niet.

de logging ook al op debug gezet op sbs maar ook daar komt niks voorbij mbt dit probleem.

iemand een idee hoe dit op te lossen is? het zorgt nogal voor vertraging als hij iedere keer dat squeezecommander opent gaat syncen en de sync iedere keer op hetzelfde punt vastloopt.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zag trouwens wel in een van de laatste squeezebox server releases dat je nu twee Radio's in kan zetten als een stereo pair. Misschien zien ze dat als een reeel alternatief ipv van nieuwe echte stereo hardware. >:)
Maar het wordt dit jaar gewoon echt tijd voor nieuw spul.
xburchartz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:32:
[...]
De Boom is discontinued, en daar is de Radio voor in de plaats gekomen. Maar die is maar mono en geeft ook een minder geluid (ik heb ze allebei dus kan het goed vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 08:17
7.6.1 Release Highlights
This release adds bug fixes found by users with Release 7.6.

Radio and Touch Fixes these issues:
- Player turns itself ON when OFF
- Touch does not stay OFF when Sync with other players
- Internet radio station logo or default radio tower picture not shown when playing radio station from internet

Squeezebox Server
Fixes these issues:
Playback
- Unable to play tracks in Browse Music subfolders
Scanner
- Scanning of music library stops prematurely if player accesses music library during scanning
- Tracks deleted still appear in music library after New and Changed scan
- Extra spaces in track tags not ignored, resulting in multiple entries for same artist, etc. in music library
- For Windows, pathnames such as C:\MUSIC and c:\music are not the same
- Tracks in playlist folder not added to music library
- iPeng app crash while scanner was running
Cover art
- Artwork created by Windows Media Player not found
- Artwork not found if tracks are WMA format
- No artwork with AIFF files
- Same cover art for all artist albums with FLAC tracks
- No artwork when using Mac OSX 10.4 on PPC
Setup
- Unable to import or create mixes with MusicIP
- Squeezebox Server restart sometimes required to view music library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
lethargy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:10:
7.6.1 Release Highlights
This release adds bug fixes found by users with Release 7.6.

Radio and Touch Fixes these issues:
- Player turns itself ON when OFF
Ha, eindelijk, dat was irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Swoosh schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Ha, eindelijk, dat was irritant.
Ow was dat het!?
Ik dacht al dat ik gek was geworden, elke keer als ik thuis kwam stond dat ding aan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
heeft iemand ook de ervaring dat je geen internet radio synchroon kan luisteren op bv in mijn geval, een receiver en radio? Dit in combinatie met een squeezebox server via de synology ds211 nas.
ik krijg dan de melding: kan bestand niet openen voor ... ip adres... zet ik synchroniseren uit dan werkt het wel.

blijkbaar werkt het wel in direct mode, maar het proxied streamen niet. best irritant, als het zou werken zou het echt bijna perfect zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 04-06 10:14
Er is weer een nieuwe update uit: Squeezebox Server Versie: 7.6.1 - r33110

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 23-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
StanTheMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:09:
heeft iemand ook de ervaring dat je geen internet radio synchroon kan luisteren op bv in mijn geval, een receiver en radio? Dit in combinatie met een squeezebox server via de synology ds211 nas.
ik krijg dan de melding: kan bestand niet openen voor ... ip adres... zet ik synchroniseren uit dan werkt het wel.

blijkbaar werkt het wel in direct mode, maar het proxied streamen niet. best irritant, als het zou werken zou het echt bijna perfect zijn voor mij.
Gebeurt dat bij elke zender? En welke server versie heb je?

Ik heb alleen af en toe problemen met Radio 538. Voor de rest gaat het altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal vast wel een keer gevraagd zijn maar kan zo niet een oplossing vinden. ;)

Heb een Synology met SqueezeServer erop.
Als ik muziek luister met mn Squeezebox Classic dan selecteer ik de diskstation om muziek te luisteren.
Echter als ik mn diskstation na het luisteren uit zet dan is de SB de verbinding kwijt wat logisch is.

Is er een mogelijkheid om mysqueezebox.com en een diskstation te combineren zodat hij overschakeld naar de online dienst zodat ik streaming radio kan luisteren?

Btw, de firware wordt telkens geflashed als ik switch van bron.

Zie jullie antwoord graag tegemoet!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Op de radio kan je in het menu ook schakelen tussen mysb.com & een lokale server. Dit moet je wel handmatig doen. Misschien kan dit ook bij de classic?

Ook kan een SB een wol packetje sturen naar de server....

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 24-08-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@lowfi, klopt. Schakel nu steeds tussen die 2. Vind het zelf wel lastig dat steeds te doen.
Kan je deze 2 ook samenvoegen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 07:48
Beste Mede squeezebox liefhebbers,

Ik wil graag voor mijn dochter nog een boom kopen. Zoals jullie weten zijn deze bijna uitgestorven.

Echter is er nog eentje te koop bij Paradigit Arnhem voor een acceptabel bedrag. Ik heb gemaild en ze sturen hem niet op.

Zelf erom is geen optie, ik woon in onder in zeeland en tis iets van 600 km heen en weer.

Iemand hier die dichtbij of in Arnhem woont die erom kan voor mij en op de post doen ?

grt KK

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
Klein_Kipje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
Beste Mede squeezebox liefhebbers,

Ik wil graag voor mijn dochter nog een boom kopen. Zoals jullie weten zijn deze bijna uitgestorven.

Echter is er nog eentje te koop bij Paradigit Arnhem voor een acceptabel bedrag. Ik heb gemaild en ze sturen hem niet op.

Zelf erom is geen optie, ik woon in onder in zeeland en tis iets van 600 km heen en weer.

Iemand hier die dichtbij of in Arnhem woont die erom kan voor mij en op de post doen ?

grt KK
Ik zie ze nog steeds in de pricewatch staan... o.a. bij Foka-superstore in Rotterdam... op voorraad... €195 totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
xburchartz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

Gebeurt dat bij elke zender? En welke server versie heb je?

Ik heb alleen af en toe problemen met Radio 538. Voor de rest gaat het altijd wel goed.
ik heb het geprobeerd met arrow jazz fm, radio 538 en skyradio, alle 3 zelfde resultaat.
Op de synology is 7.5.4 geloof ik de laatste (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
servies schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

Ik zie ze nog steeds in de pricewatch staan... o.a. bij Foka-superstore in Rotterdam... op voorraad... €195 totaal...
ja, dat klopt maar ik vond 138 een mooiere prijs :9

www.weitjerock.com

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben in bezit van de Squeezebox Duet met inmiddels verise 7.6.1.
Als ik op de controller inloggen wil op Spotify, dan krijg ik een melding:
"Fout tijdens aanmelden"

Username en wachtwoord zijn echt okee? Ik kan daamee gewoon op inloggen op de site van Spotify..

Hoe zit dit?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:12

QuattroNL

It is I.

AW_Bos schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:20:
Ik ben in bezit van de Squeezebox Duet met inmiddels verise 7.6.1.
Als ik op de controller inloggen wil op Spotify, dan krijg ik een melding:
"Fout tijdens aanmelden"

Username en wachtwoord zijn echt okee? Ik kan daamee gewoon op inloggen op de site van Spotify..

Hoe zit dit?
Er was iets met Spotify op de duet. Schijnt wel te werken op de Touch.
Of even googelen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=84701

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
QuattroNL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:35:
[...]

Er was iets met Spotify op de duet. Schijnt wel te werken op de Touch.
Of even googelen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=84701
Spotify en 7.6.1 werken prima op de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De officiele Spotify app werkt alleen op de Radio en de Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Harmen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:58:
@lowfi, klopt. Schakel nu steeds tussen die 2. Vind het zelf wel lastig dat steeds te doen.
Kan je deze 2 ook samenvoegen?
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 22:44
zeef schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:54:
[...]

Spotify en 7.6.1 werken prima op de touch.
En hoe zijn de ervaringen met 7.6.1 verder?

Ik heb toch weer (zomaar sinds de laatste tijd) vaak connectie-problemen met de Duet controller (blauw pictogram bij WiFi ontvangst) dus update de server-software en de controller maar weer 'ns om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Harmen schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?
Kijk naar Server Power Control (Beta), die kan dat voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:46

FeaR

In GoT we trust

QwaftZefoni schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
En hoe zijn de ervaringen met 7.6.1 verder?
Alles werkt hier naar behoren, maar moet zeggen dat ik nog nooit echt problemen gehad heb met welke versie van Squeezebox Server dan ook. Alleen jammer dat je met elke update je instellingen als favorieten kwijt bent...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
Bij 7.6.1 werkt eindelijk de scanner weer fatsoenlijk bij mij. En gelukkig zijn de SQL/PHP compatibiliteitsproblemen van <7.6.0 ook al opgelost.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

Ragger

slopen. alles kapot maken.

FeaR schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:49:
[...]
Alleen jammer dat je met elke update je instellingen als favorieten kwijt bent...
Die back je dan toch eerst up? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 18:12
FeaR schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Alles werkt hier naar behoren, maar moet zeggen dat ik nog nooit echt problemen gehad heb met welke versie van Squeezebox Server dan ook. Alleen jammer dat je met elke update je instellingen als favorieten kwijt bent...
Ik ben bij geen enkele update nog mijn favorieten verloren. Misschien omdat ik mysqueezebox.com account gekoppeld heb en jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ragger schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:25:
[...]

Die back je dan toch eerst up? :?
Vertel me hoe je dat kan doen met Squeezebox Server geinstalleerd op een Synology nas, want dan hoor ik het graag :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
je kan een opml met je favorieten opslaan

[ Voor 35% gewijzigd door lowfi op 29-08-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Gunner schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Vertel me hoe je dat kan doen met Squeezebox Server geinstalleerd op een Synology nas, want dan hoor ik het graag :)
http://wiki.slimdevices.com/index.php/What_To_Backup%3F

Mappen/bestanden die vanuit Windows niet benaderbaar zijn, kun je met bijvoorbeeld WinSCP wel openen en kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 13:50
Ik kon het zo niet in dit topic terugvinden...

Ik heb af en toe problemen om Sqeeuzebox Server op mijn Synology 410J nas te draaien en het feit dat je altijd zover achter loopt begint mijn te irriteren.

Nu wil ik de server op mijn Media Center zetten, dat is geen probleem. Maar ik zou graag de database op een mysql database op mijn NAS willen zetten, zodat ik eventueel eenvoudig kan wisselen van server, maar niet steeds alle instellingen opnieuw hoef in te stellen en niet alle muziek opnieuw gescand hoeft te worden.

Nu heb ik net het topic doorzocht en kort op internet gezocht maar niet concreet iets kunnen vinden of dit kan en hoe dit te doen.

Ik hoop dat iemand mijn op weg kan helpen.

Alvast Bedankt,
noodel1988.

Edit
Ik denk dat dit: http://wiki.slimdevices.com/index.php/ExistingMySQLInstance me wel aardig op weg zal helpen, mocht iemand nog aanvullingen en tips hebben, zijn deze altijd welkom!

Edit2
Blijkbaar wordt MySQL niet officieel ondersteund: http://forums.slimdevices...89&highlight=server+mysql

[ Voor 17% gewijzigd door noodel1988 op 30-08-2011 16:58 . Reden: bron gevonden ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 22:44
FatalError schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:12:
Bij 7.6.1 werkt eindelijk de scanner weer fatsoenlijk bij mij. En gelukkig zijn de SQL/PHP compatibiliteitsproblemen van <7.6.0 ook al opgelost.
Ik ben over. En weg zijn mijn connectieprobs. Happy.

SHOUTCast eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en die werkt nu ook ondanks nog af-en-toe errors laadt ie toch de stream.Beter.

Ook een beetje gespeeld met de Picture Gallery app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik zie het somber in voor squeezebox. Logitech's interesse lijkt vooral bij toetsenborden en ipad gamecontrollers ( :S ) te liggen. Een slecht financieel jaar na het google tv debacle helpt ook niet natuurlijk maar het uitblijven van nieuwe producten en de zeer moeizame software releases vind ik zorgwekkend.

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Mee eens. Redelijk trage, nukkige squeezeserver software en weinig nieuwe ontwikkelingen op hardware gebied stellen mij ook niet echt hoopvol. Het is hoog tijd voor de opvolger van de duet bijvoorbeeld. Verder zitten er niet echt innovatieve dingen in het vat rondom de huidige architectuur. Er heerst al enige tijd radiostilte rondom het product. Ik ga mijn multiroom audio systeem in ieder geval niet uitbreiden met Squeezbox producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Probleem is dat je bij de concurrent ook niet veel verder komt.

Sonos: geen wekkerradio achtige players, geen software players, erg duur
Streamium: support tot aan de deur

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ik snap niet goed wat er aan de duet moet worden opgevolgd, het is een device om ergens onzichtbaar weg te werken, en dat doet ie goed. Ik heb er twee, 1 op de zolder badkamer en 1 in de meterkast voor de plafondspeakers keuken.

Zou liever zien dat ze iets anders voor de boom maken, iets met stereo boxen ofzo

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De duet is EOL. Dus zodra de voorraad op is ben je op marktplaats aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 04-06 00:50
lowfi schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:22:
Probleem is dat je bij de concurrent ook niet veel verder komt.

Sonos: geen wekkerradio achtige players, geen software players, erg duur
Streamium: support tot aan de deur

:(
apple airplay?
Geef ik de grootste kans op lange termijn. Logitech overtuigt inderdaad niet de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
maxtrash schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:04:
[...]

apple airplay?
Geef ik de grootste kans op lange termijn. Logitech overtuigt inderdaad niet de laatste tijd
Nope, totale afhankelijkheid van Apple en iTunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

Mars Warrior

Earth, the final frontier

servies schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:41:
[...]
Maar dan krijg je wel een uit aluminium opgetrokken Touch van €600 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
servies schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:41:
[...]

En hoe is dat anders dan totale afhankelijkheid van Logitech en Squeezebox Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Alhoewel ik al langer apple computers heb zie ik ook daaraan nadelen. Zo is er geen goede linux itunes server. Mis je veel online radio, spotify etc. Ook zijn er zo goed als geen plugins, dus geen sql playlist etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
Xander schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:35:
[...]

En hoe is dat anders dan totale afhankelijkheid van Logitech en Squeezebox Server?
Squeezebox server is open source... Download de sources, pas ze aan en begin je eigen versie...
Hoe onafhankelijk kun je het hebben...

• noodel1988
Synology heeft een nieuwe package uitgegeven van SqueezeboxServer namelijk 7.6.1 deze is te installeren via het vernieuwde packagecenter (DSM 3.2)!

Ik ben benieuwd of Spotify nu ook hier gelijk werkt:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Vraagje:

Hoe configureren jullie het scroblen naar Last.fm? Ik gebruikte hiervoor (7.5) altijd een plugin genaamd SqueezeScrobbler omdat de standaard plugin niet werkt. Echter blijkt de plugin in 7.6 niet te werken (zie ik in de log file). Zou dat betekenen dat de plugin niet geschikt is voor 7.6 en ik gebruik moet maken van de standaard plugin (welke ook nu nog steeds niet scrobled) of is er iets wat ik gemist heb?

Instellingen standaard plugin: LastFMAudioScrobler:
Username - pass... logisch
Alle gespeelde nummers bij Last.fm indienen (scrobble). - Ja
Scrobbel internetradio. - Ja

Maar toch scrobled hij niet!

Edit
Blijkbaar moet je nog aangeven op je Squeezebox vanaf welk account je wilt scroblen! Maar ik had de vraag over de andere plugin toch wel beantwoord willen zien:).

Log file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[11-09-09 09:43:15.0474] Slim::bootstrap::tryModuleLoad (289) Warning: Module [Plugins::SqueezeScrobbler::Plugin] failed to load:
Can't locate MP3/Info.pm in @INC (@INC contains: /volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/InstalledPlugins/Plugins/SqueezeScrobbler/lib CODE(0x2ee9010) /volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/InstalledPlugins /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8.6/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8.6/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/lib /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN /volume1/@appstore/SqueezeCenter /volume1/@appstore/SqueezeCenter /usr/lib/perl5/5.8.6/MARVELL_88F6281 /usr/lib/perl5/5.8.6 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6/MARVELL_88F6281 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6 /usr/lib/perl5/site_perl . CODE(0x2e60020)) at Plugins/SqueezeScrobbler/Scrobbler.pm line 45.
BEGIN failed--compilation aborted at Plugins/SqueezeScrobbler/Scrobbler.pm line 45.
Compilation failed in require at Plugins/SqueezeScrobbler/Plugin.pm line 5.
BEGIN failed--compilation aborted at Plugins/SqueezeScrobbler/Plugin.pm line 5.
Compilation failed in require at (eval 898) line 2.
BEGIN failed--compilation aborted at (eval 898) line 2.

[11-09-09 09:43:15.1263] Slim::Utils::PluginManager::load (288) Error: Couldn't load Plugins::SqueezeScrobbler::Plugin
[11-09-09 09:49:03.0318] main::init (350) Starting Squeezebox Server (v7.6.1, r33110, Wed Aug 17 19:52:41 MDT 2011) perl 5.008006
[11-09-09 09:49:03.1483] main::changeEffectiveUserAndGroup (938) Warning: Current user is admin
[11-09-09 09:49:03.1516] main::changeEffectiveUserAndGroup (939) Warning: Must run as root to change effective user or group.
[11-09-09 09:49:03.1547] main::changeEffectiveUserAndGroup (941) Warning: Aborting at /volume1/@appstore/SqueezeCenter/slimserver.pl line 941.
[11-09-09 09:51:16.1136] main::init (350) Starting Squeezebox Server (v7.6.1, r33110, Wed Aug 17 19:52:41 MDT 2011) perl 5.008006
[11-09-09 09:51:35.1402] Slim::bootstrap::tryModuleLoad (289) Warning: Module [Plugins::SqueezeScrobbler::Plugin] failed to load:
Can't locate MP3/Info.pm in @INC (@INC contains: /volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/InstalledPlugins/Plugins/SqueezeScrobbler/lib CODE(0x2d2ed4c) /volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/InstalledPlugins /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8.6/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8.6/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/5.8/MARVELL_88F6281/auto /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN/arch/MARVELL_88F6281 /volume1/@appstore/SqueezeCenter/lib /volume1/@appstore/SqueezeCenter/CPAN /volume1/@appstore/SqueezeCenter /volume1/@appstore/SqueezeCenter /usr/lib/perl5/5.8.6/MARVELL_88F6281 /usr/lib/perl5/5.8.6 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6/MARVELL_88F6281 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6 /usr/lib/perl5/site_perl . CODE(0x2d5dd38)) at Plugins/SqueezeScrobbler/Scrobbler.pm line 45.
BEGIN failed--compilation aborted at Plugins/SqueezeScrobbler/Scrobbler.pm line 45.
Compilation failed in require at Plugins/SqueezeScrobbler/Plugin.pm line 5.
BEGIN failed--compilation aborted at Plugins/SqueezeScrobbler/Plugin.pm line 5.
Compilation failed in require at (eval 890) line 2.
BEGIN failed--compilation aborted at (eval 890) line 2.

[11-09-09 09:51:35.1601] Slim::Utils::PluginManager::load (288) Error: Couldn't load Plugins::SqueezeScrobbler::Plugin
[11-09-09 10:01:44.0720] main::init (350) Starting Squeezebox Server (v7.6.1, r33110, Wed Aug 17 19:52:41 MDT 2011) perl 5.008006
[11-09-09 10:01:44.2049] main::changeEffectiveUserAndGroup (938) Warning: Current user is admin
[11-09-09 10:01:44.2184] main::changeEffectiveUserAndGroup (939) Warning: Must run as root to change effective user or group.
[11-09-09 10:01:44.2216] main::changeEffectiveUserAndGroup (941) Warning: Aborting at /volume1/@appstore/SqueezeCenter/slimserver.pl line 941.
[11-09-09 10:03:58.4059] main::init (350) Starting Squeezebox Server (v7.6.1, r33110, Wed Aug 17 19:52:41 MDT 2011) perl 5.008006

[ Voor 1% gewijzigd door noodel1988 op 09-09-2011 10:18 . Reden: Probleem opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je moet ook per player de standaard last.fm plugin aanzetten. Heb je daaraan gedacht? Ik heb geen problemen met die standaard plugin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
lowfi schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:43:
Je moet ook per player de standaard last.fm plugin aanzetten. Heb je daaraan gedacht? Ik heb geen problemen met die standaard plugin....
Nee, dat wist ik niet maar kwam ik na het plaatsen van mijn reactie achter (had dit ook nog erbij gezet in een edit).

Maar de plugin die ik hiervoor gebruikte is dus EOL dan wel defect?

Edit (extra vraag)
Waarom worden mijn play's met Spotify op mijn Touch niet gescrobled en op de pc wel ook de plays met de Touch zelf worden wel gescrobled? Er is verder geen instelling op de Touch zelf voor spotify buiten bitrate (al gecontroleerd)

[ Voor 22% gewijzigd door noodel1988 op 09-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 16:28
Beste ,

Ik overweeg om een squeezebox receiver tweedehands te kopen.
Zonder ab.
Is dit doenbaar om in te stellen? Iemand dit al gedaan?
Bediening zou dan gebeuren via android phone , eenmaal het geinstalleerd is.
Squeezebox server zou op unraid komen te staan.

Graag advies.

Overigens lees ik veel dat squeezebox traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ja, doenbaar via een script blijkbaar. Even draadje doornemen, het staat erin. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
de traagheid hangt af van de hardware waar de server op draait

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 30-05 16:28
zijn er mensen die het al gedaan hebben met zo'n script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ja, lees maar even de thread door en dan kom je vanzelf tegen

www.weitjerock.com

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 13:01
Ik installeerde op mijn Synology Nas Squeezebox server en dit ging zonder problemen.
Daarna nam ik 3 verschillende laptops waarop ik een software squeezebox player installeerde. Met mijn Android gsm (Nexus One) kon ik perfect op de verschillende laptops muziek laten afspelen (online streaming of muziek vanaf mijn NAS). Ik kon ook laptops combineren zodat in dezelfde ruimte de muziek afspeelt.

Dit alles was eigenlijk een soort test. Ik zou graag in mijn woning in een 5tal kamers een goedkope Android tablet kopen (7" ofzo) met daarop Squeeze Player ( https://market.android.co...yer&feature=search_result )

Volgens mij zou dit alles perfect moeten werken (daar dit eigenlijk identiek is aan de setup van mijn laptop voorbeeld). Aan iedere tablet hang ik aan de 3,5" out een paar deftige laptopboxen en ik ben vertrokken (zoals voor de badkamer, hobbykamer,...) Voor in de woonkamer/keuken kijk ik dan wel voor wat betere boxen.

Wat denken jullie van deze setup? Zie ik iets over het hoofd?

• lowfi
Klinkt als houtje touwtje. Waarom niet X aantal squeezebox radios?

• argon007
Te duur (kocht net een huis) en nogal een Tech / IT freak. (is trouwens ook mijn job) dus zelf knutselen is wel fun. :-)

• lowfi
Is een 7 inch tablet met speakers niet duurder dan 120 euro? Ik ben ook een nerd maar dit soort inelkaar geknutselde dingen zou ik niet zien zitten.... lekker in de badkamer met je tablet, audio kabel & losse speakers.

• argon007
Oke, je hebt misschien wel een punt ;-)

Ik bekijk even die Squeezebox Radio. Terwijl ik hier dan toch ben: Zelf ervaring met die Squeezebox Radio? Ik wil zeggen, hoe is het geluid bijvoorbeeld in de badkamer terwijl je in de douche staat. Kan je dit "luid genoeg" zetten zodat daar deftig geluid uitkomt of ... ?

• lowfi
Ik vind de radio voor alles behalve de woonkamer geschikt. Heb hem alleen nog nooit tijdens het douchen gebruikt.... wel in bad :P

Onthoud wel dat het mono is. Al is een goed setreobeeld moeilijk te bereiken met zon klein spelertje.

• Albert020
  • Laatst online: 04-06 10:14
lowfi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:49:
Ik vind de radio voor alles behalve de woonkamer geschikt. Heb hem alleen nog nooit tijdens het douchen gebruikt.... wel in bad :P

Onthoud wel dat het mono is. Al is een goed setreobeeld moeilijk te bereiken met zon klein spelertje.
Gebruik hem hier als wekker en luister er podcast mee, af en toe muziek maar heel weinig ;)

• xburchartz
Kijk ook eens op marktplaats voor bv alleen een receiver (gekoppeld aan actieve speakers). Ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met die tablets. En het belangrijkste: met die tablets ga je nooit goed voor elkaar krijgen dat je synchroon kunt afspelen. Helaas heb je daar gewoon de logitech players voor nodig.

Over de discussie hierboven voor wat betreft een alternatief voor squeezebox: MPD schijnt een interessant alternatief te zijn. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Daarnaast verwacht ik wel dat Apple's Airplay een stuk groter gaat worden. Zeker nu er inmiddels veel ondersteuning is. Naast bestaande bekende merken die al Airplay spelers/speakers hebben uitgebracht, ondersteunt ook XBMC inmiddels Airplay en zelfs via Android is tegenwoordig Airplay mogelijk.
Logitech staat echt hopenloos stil door niet op dit soort initiatieven in te springen. Ok... ze zijn nu upnp-compatible... dat is dan tenminste nog iets (hoewel ik persoonlijk helemaal niets met upnp/dlna heb)

Anoniem: 97872

Ik heb een squeezebox die al is ingelogd met een ander account. Nu wil ik mijn eigen account gebruiken.
Ik hoeft toch niet eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?

Ik zie wel de accountnaam van de vorige gebruiker maar kan die niet wijzigen. Kan iemand mij vertellen hoe?
In de gebruiksaanwijzing krijg ik het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
Ik heb mijn oude SqueezeBox Classic aan mijn oom gegeven en hij had hetzelfde. Ik moest de sb verwijderen uit mijn account online voordat hij 'm kon koppelen aan zijn eigen account. Als de vorige eigenaar niet wil meewerken dan een mailtje naar support sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

Elissen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:40:
Ik heb mijn oude SqueezeBox Classic aan mijn oom gegeven en hij had hetzelfde. Ik moest de sb verwijderen uit mijn account online voordat hij 'm kon koppelen aan zijn eigen account. Als de vorige eigenaar niet wil meewerken dan een mailtje naar support sturen?
Ok dank je wel.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
Hebben er meer mensen last van dat der server webpagina niet meer alle knoppen goed weergeeft? (In Firefox 6 en IE 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb dat hier in Chrome, met IE9 werkt het wel goed. Gebruik de server GUI niet vaak, maar handig is het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pacificocean schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:40:
Hebben er meer mensen last van dat der server webpagina niet meer alle knoppen goed weergeeft? (In Firefox 6 en IE 7)
Welke knoppen dan? Ik gebruik de webinterface eigenlijk nooit, maar ik zie er zo ook niets vreemds aan in FF6.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Xander schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:37:
[...]

Welke knoppen dan? Ik gebruik de webinterface eigenlijk nooit, maar ik zie er zo ook niets vreemds aan in FF6.0.2.
Bijvoorbeeld harder en zachter zetten van het volume en nog een aantal dingetjes die ik zo uit mijn hoofd niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De volumeknopjes werken hier ook prima met Firefox 6.0.2. Ook nadat ik zojuist SBS heb geupdate van 7.6.0 naar 7.6.1 (de nieuwste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Xander schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:22:
De volumeknopjes werken hier ook prima met Firefox 6.0.2. Ook nadat ik zojuist SBS heb geupdate van 7.6.0 naar 7.6.1 (de nieuwste).
Ik gebruik ook Firefox 6.0.2. en Squeezeboxserver 7.6.1 echter bij mij draait het wel op een DS211 (linux) misschien dat het daarin zit dan.

Anoniem: 358597

Wanneer de Sqeezebox Touch of een Duet, digitaal (optisch of coax) aangesloten is op een reciever. Dan wordt de DAC van de SqeezeBox niet gebruikt, maar wel de DAC van de receiver.

Toch, zit ik nog met de volgende vraag en wilde ik graag nog weten of er nog een verschil is tussen de Touch en de Duet, bij het digitaal versturen naar de reciever.
Zo dacht ik, dat de Touch 24Bit/96KHz audio aankan en de Duet niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb net de touch aangeschaft (omdat ik het zat was om altijd te tv aan te zetten om muziek af te spelen met mijn andere mediaplayer) en ik heb hem onder andere getest met 24/96 flac materiaal. Dat doet de speler uitstekend, zelfs over het wifisignaal geen haperingen gehad. De bestanden komen vanaf een Synologie DS110J Nas die in de meterkast staat. Ik heb wel de allerlaatste squeezebox serversoftware (eergisteren erop gezet)

Ik heb wel een ander vraagje waar ik met de handleiding en de logitech site niet uitkom. Volgens mij gebruiken Xander en pacificocean hierboven soms de web interface. Aangezien ik een blackberry heb is een android of IOS app niet mogelijk maar als ik wat verder weg zit, te ver om het scherm te lezen, heb ik wel een asus T91 9" windows xp minilaptopje met touchscreen. Kan ik de squeezebox touch dus ook bedienen met een webinterface via mijn mini-laptop? Of is er ook een app / programmaatje om de squeezebox touch te bedienen via een windows (XP) pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
http://ipvanjenas:9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik zie dat er hier ook mensen zijn met ervaring van squeezeslave. Heb dit in combinatie met de squeezebox server draaien, maar de Radio 3FM stream houdt er naar een klein half uur mee op. Een ander station (BNR) heeft er geen last van. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken? Is dit een probleem van de server software, squeezeslave, codec of toch heel simpel de stream zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406063

Vinden jullie het niet vreemd dat de veel oudere Duet op dit moment duurder is dan de nieuwere Touch (die bijv. 24/96 bestanden en USB ondersteunt) ?. Zoiets zag ik laatst bij de MM: Duet €249, Touch €199.

Zelf ben ik erg tevreden over mijn Duet, was de AB maar wat sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
9002 op een synology.
De Duet is eol. Dus niet zo gek dat daarvan de prijs niet meer wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 406063 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:46:
Vinden jullie het niet vreemd dat de veel oudere Duet op dit moment duurder is dan de nieuwere Touch (die bijv. 24/96 bestanden en USB ondersteunt) ?. Zoiets zag ik laatst bij de MM: Duet €249, Touch €199.

Zelf ben ik erg tevreden over mijn Duet, was de AB maar wat sneller ;-)
Schaarste, de duet wordt niet meer gemaakt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik word er de laatste tijd een beetje gek van dat mijn radio's, duets en boom steeds om een software update vragen. Is dat ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Installeer de update een keer zodat je er vanaf bent? :? Zo vaak komt er toch geen nieuwe? Niet zo vaak dat ik me er aan ga storen iig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb 1 a 2 keer per week wel een van mijn clients die om een update vraagt, en ja ik installeer ze iedere keer... (squeezeboxserver 7.6 stable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waarschijnlijk wissel je tussen mysqueezebox en een lokale server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Laatst online: 28-05 08:44
ik begin me echt af te vragen wat logitech van plan is met de squeezebox. Ik denk erover om over te stappen naar Sonos. Ik heb ook erg vaak gedoe met updates, terwijl ik wel alles update wanneer ik het zie.
Mijn vriendin klaagt steen en been over de gebruikersvriendelijkheid en dat is voor dit soort systemen toch wel echt de doodsteek.
Ik heb een duet en een boom. Spotify is waanzinnig lastig te installeren op dit soort systemen. Ik heb uren moeten knoeien met de firewall voordat het werkte. Volume harder en zachter zetten is ook erg vervelend wanneer de duet ab uit zijn standby moet komen en zo zijn er nog wel meer dingen die gewoon niet fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:46

FeaR

In GoT we trust

Dennis013 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:21:
Mijn vriendin klaagt steen en been over de gebruikersvriendelijkheid en dat is voor dit soort systemen toch wel echt de doodsteek.
Wat kan er dan gebruiksvriendelijker? De Squeezebox Touch is toch wel één van de makkelijkste systemen die ik thuis in gebruik heb. Touchscreen is natuurlijk niet zo goed als dat van de huidige telefoons, maar het werkt verder allemaal zoals het hoort. Updates vallen op zich ook wel mee en volume aanpassen werkt on the fly aangezien ik alles regel via de receiver waar de Touch op aan is gesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ik begin me echt af te vragen wat logitech van plan is met de squeezebox. Ik denk erover om over te stappen naar Sonos. Ik heb ook erg vaak gedoe met updates, terwijl ik wel alles update wanneer ik het zie.
Ik heb een duet en een boom. Spotify is waanzinnig lastig te installeren op dit soort systemen. Ik heb uren moeten knoeien met de firewall voordat het werkte. Volume harder en zachter zetten is ook erg vervelend wanneer de duet ab uit zijn standby moet komen en zo zijn er nog wel meer dingen die gewoon niet fijn zijn.
lowfi in "[WA] Squeezebox"

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
xburchartz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:30:
Ik heb 1 a 2 keer per week wel een van mijn clients die om een update vraagt, en ja ik installeer ze iedere keer... (squeezeboxserver 7.6 stable)
lowfi schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:31:
Waarschijnlijk wissel je tussen mysqueezebox en een lokale server?
Ik denk dat lowfi de spijker op de kop slaat. Zolang je verbonden blijft met je eigen SBS 7.6 krijg je als het goed is geen updates voorgeschoteld op je apparaten. Er zijn wel nieuwere firmware-updates, maar die krijg je pas voorgeschoteld als je de server geupdate hebt naar 7.6.1. Óf als je verbind naar een andere server met nieuwere versies, bijvoorbeeld naar mysqueezebox.com.

Als je SBS7.6.1 installeert kun je wisselen zonder die updates. Totdat 7.6.2 uitkomt dan, maar zo vaak komen dat soort updates helemaal niet. 7.6.1 is al weer bijna 2 maanden oud.
Vreemd. Éen van de pluspunten van mijn Squeezebox Duet vind ik juist dat letterlijk iedereen het snapt. Ik stop visite wel eens de afstandsbediening in hun handen en iedereen krijgt het voor elkaar om een muziekje op te zetten, zonder moeite eigenlijk. :)

Dat vind ik juist het grootste voordeel van dit systeem.
Ik heb een duet en een boom. Spotify is waanzinnig lastig te installeren op dit soort systemen. Ik heb uren moeten knoeien met de firewall voordat het werkte.
Misschien ligt de schuld daarvan meer bij jouw firewall? Spotify installeren was hier letterlijk 2 minuten werk, via de webinterface de 3rd party plugin aanvinken, server restarten (dat nam het meeste tijd in beslag...), accountgegevens invullen en het werkte.
Volume harder en zachter zetten is ook erg vervelend wanneer de duet ab uit zijn standby moet komen en zo zijn er nog wel meer dingen die gewoon niet fijn zijn.
Tja, die ergernis kan ik me voorstellen. Ik heb er zelf geen last van aangezien ik het volume met mijn versterker regel. Maargoed, Logitech had in dit geval weinig alternatieven denk ik? Ze hadden de hele standby-functie achterwege kunnen laten, maar dan had jij hier nu over de accuduur zitten klagen. :P Ik vraag me af of een systeem van Sonos niet hetzelfde probleem zou hebben?

Overigens vraag ik me ook wel af wat Logitech van plan is met de squeezebox. Van mij mogen ze eens een Duet opvolger aankondigen ofzo. :+ Of een Harmony-afstandsbediening met ingebouwde Squeezebox Controller. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een heel vreemd probleem en weet niet waar aan het kan liggen;
Voorheen stond al mijn muziek op een Netgear 2000DUO nas. speelde altijd vlekkeloos.
Sinds kort heb ik een nieuwe NAS: Thecus N4200ECO. Squeezeboxserver op geinstalleerd, al mijn muziek van de ene nas naar de nieuwe nas gekopieerd. En nog wat kleine instellingen gedaan.
Muziek laten scannen en afspelen maar. Ik dacht: Zo, zo... dat gaat probleemloos! zelfs de covers liet ie ook meteen zien. Tot ik een album ging afspelen die alleen bestaat uit een cue en een wav file. Het probleem: alleen nummeer 1 speelt ie af, en dat loopt ie. Ook al zeg je skip of next hij blijft alleen het eerste nummer spellen, dit doet ie bij alle albums die bestaan uit een cue en wav file. Terwijl ie wel de tracknaam van de andere track laat zien. Ik heb ook weer een complete scan laten uitvoeren maar oo kdit had geen succes.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Draai je dezelfde versie van Squeezebox Server als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ja was dezelfde versie. (7.5.2 geloof ik?) ik heb hem nu geupgrade naar 7.6.2 en hij doet het weer als voorheen! gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:29

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm, ik heb een vraagje. Hoe zet ik de receiver van een duet uitt ? Ik kan de AB uitzetten maar de receiver blijft altijd aan en daardoor ~40w verbruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 23-10-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Wimo. schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:28:
Hmm, ik heb een vraagje. Hoe zet ik de receiver van een duet uitt ? Ik kan de AB uitzetten maar de receiver blijft altijd aan en daardoor ~40w verbruiken.
Met de controller. Er is een optie 'receiver uitzetten', misschien bij jou verstopt onder 'geavanceerd'.
Hoe weet je trouwens dat het 40 Watt is? Is wel heel erg veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Ragger op 23-10-2011 12:59 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste