Ik denk dat lowfi de spijker op de kop slaat. Zolang je verbonden blijft met je eigen SBS 7.6 krijg je als het goed is geen updates voorgeschoteld op je apparaten. Er zijn wel nieuwere firmware-updates, maar die krijg je pas voorgeschoteld als je de server geupdate hebt naar 7.6.1. Óf als je verbind naar een andere server met nieuwere versies, bijvoorbeeld naar mysqueezebox.com.
Als je SBS7.6.1 installeert kun je wisselen zonder die updates. Totdat 7.6.2 uitkomt dan, maar zo vaak komen dat soort updates helemaal niet. 7.6.1 is al weer bijna 2 maanden oud.
Vreemd. Éen van de pluspunten van mijn Squeezebox Duet vind ik juist dat letterlijk iedereen het snapt. Ik stop visite wel eens de afstandsbediening in hun handen en iedereen krijgt het voor elkaar om een muziekje op te zetten, zonder moeite eigenlijk.
Dat vind ik juist het grootste voordeel van dit systeem.
Ik heb een duet en een boom. Spotify is waanzinnig lastig te installeren op dit soort systemen. Ik heb uren moeten knoeien met de firewall voordat het werkte.
Misschien ligt de schuld daarvan meer bij jouw firewall? Spotify installeren was hier letterlijk 2 minuten werk, via de webinterface de 3rd party plugin aanvinken, server restarten (dat nam het meeste tijd in beslag...), accountgegevens invullen en het werkte.
Volume harder en zachter zetten is ook erg vervelend wanneer de duet ab uit zijn standby moet komen en zo zijn er nog wel meer dingen die gewoon niet fijn zijn.
Tja, die ergernis kan ik me voorstellen. Ik heb er zelf geen last van aangezien ik het volume met mijn versterker regel. Maargoed, Logitech had in dit geval weinig alternatieven denk ik? Ze hadden de hele standby-functie achterwege kunnen laten, maar dan had jij hier nu over de accuduur zitten klagen.

Ik vraag me af of een systeem van Sonos niet hetzelfde probleem zou hebben?
Overigens vraag ik me ook wel af wat Logitech van plan is met de squeezebox. Van mij mogen ze eens een Duet opvolger aankondigen ofzo.

Of een Harmony-afstandsbediening met ingebouwde Squeezebox Controller.