Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18
FeaR schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:34:
[...]
<>
En gevonden:
In MP3 Tag staan links maar enkele waarden die je aan kan passen. Met ALT + T haal je een veel groter menu op. Daar kan je inderdaad ook de waarde op 1 of 0 zetten van "COMPILATION".
<>
mosterd na de maaltijd maar in MP3Tag gebruik ik voor verzamelalbums altijd de tag 'itunescompilation' waarde 1

werkt in SQB en met m'n ipod classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
nog meer mosterd na de maaltijd..... in iTunes is er ook een tabblad met sorteringstags waar je ook weer albumartiest, artiest e.d. in kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
FeaR schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:42:
Grote kans dat er dus ergens een tag is waar iets als Rice, Damien staat. Vind het alleen wel apart dat software naar die rare tags kijkt en niet de algemene die je zelf dus ook in kan vullen.
Dat dacht ik dus ook, en met andere artiesten die "fout" werden gesorteerd was dat ook zo, dwz ik kon die tags vinden en verwijderen, maar bij Damien Rice dus niet.. Ik heb zelfs alle tags verwijderd en opnieuw getagged, maar dat mocht ook niet baten.

[ Voor 8% gewijzigd door W0153R op 11-06-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Wel erg interessant dit... kun je niet een support ticket aanmaken bij Logitech? Als we met z'n allen niet de juiste tags kunnen vinden, moeten zij toch wel een oplossing weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Era staat bij mij gewoon bij de E, tussen Epica en Eric Clapton. :P

Ik heb wel eens gemerkt dat als de scanner eenmaal besloten heeft om 2 artiesten samen te voegen ("Damien Rice" en "Rice, Damien") en vervolgens besluit om op "Rice, Damien" te sorteren dat je daar erg moeilijk vanaf komt. Al gooi je alle tracks van "Rice, Damien" weg, hij zal de tracks van "Damien Rice" bij "Rice, Damien" blijven zetten. Daar heb ik eens "clear library and rescan everything" voor moeten gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:42
Hmm sinds de update die ik gisteren deed na 7.5.4(?) kan ik niet meer bij mijn toepassingen. Hij zegt nu dat ik eerst met mysqueezebox moet verbinden. Als ik dat doe dan kan ik er wel bij, maar connect hij niet meer met mijn NAS.
Zoals ik het eerst had kon ik gewoon bij mijn toepassingen terwijl ik met de NAS verbonden was. Op die manier had ik altijd een paar favoriete internetstreams via SHOUTcast bij mijn favorieten staan. Ik wil niet wisselen naar mysqueeezebox voordat ik gebruik kan maken van SHOUTcast. Iemand een oplossing voor mij?

Edit: heb het inmiddels zelf al opgelost. Instellingen squeezeboxserver>mysqueezebox.com>integratie van mysqueezebox.com

[ Voor 10% gewijzigd door Neurd op 12-06-2011 16:44 ]

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
pacificocean schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:01:
Weet iemand of en zo ja hoe je de sluimermodus (sleep) op de server kan aanzetten. Of kan dit alleen via de afstandsbediening (op de Duet)?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 08:52
heb even gezocht maar kan het toch nergens vinden op de server

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Weet iemand hoe je het volume kan bepalen van inkomende radiostreams.

Mijn mp3's zijn allemaal op een bepaald volume gezet zodat alles even hard klinkt, nu zijn de radiostreams allemaal anders van sterkte en dat is irritant.

Weet iemand hoe hier wat aan te doen is

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Wordt de Touch op korte termijn vervangen? Leuke prijsdip momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:22
Reken er niet op. Duet & Boom bv zijn beide al jaren op de markt zonder enige wijziging.

[ Voor 68% gewijzigd door lowfi op 30-06-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 10:42
catchingfire schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:48:
idd bizar, ik heb er vorig jaar nog 300 euro voor betaald. |:(

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
De Radio heeft een vergelijkbare dip gemaakt, ook nog het volle pond voor betaald toen hij net op de markt was. De Boom is inmiddels haast niet meer te krijgen volgens mij, die is er dus bijna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Vanmiddag m'n ouders blij gemaakt met een Squeezebox Radio. De Limited Edition was 119 euro, de normale (beiden bij Dixons) 139! (en die stinkers van MediaMarkt -ik-ben-toch-niet-gek vragen er 149 voor).

Eerst hadden ze een Freecom MusicPal, maar moeders had na goed twee of drie jaar de volumeknop gesloopt en die was er niet meer aan te plakken. Daarna een één of andere Lenco gekocht. Wat een kolere ding was dat! Buffert de godganze dag. Daarom maar deze Logitech gekozen, in de hoop dat die wel weer performt.

2 opmerkingen, misschien zijn dit bekende gevallen:

* M'n pa heeft (voor die Lenco) stereospeakertjes gekocht. Niet de allerbeste, maar het geeft stereogeluid. Als die op de Logitech worden aangesloten en het volume van de Logitech staat niet voluit, dan ruist het nog erger dan een middengolfradio uit die stereospeakertjes. Pas bij vol gas op de Logitech (en de stereospeakertjes op laag niveau) is er bijna geen ruis te horen.

* Ik heb Radio1, 2, BNR, Sky (saai), Radio 5 en Nashville FM ingeprogrammeerd op de 6 presets ... en bij Radio 1 en 2 komt het regelmatig voor dat na het indrukken van de preset er geen geluid komt. Door echter op FWD >> te drukken doet hij het wel. Bij de andere 4 streams komt dat niet voor.

Verder zijn pa en ma (70+'ers) zeer tevreden over de bediening en het uiterlijk.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
catchingfire schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:48:
Hoezo pricedrop? Waar dan? Bij mycom nog steeds € 233,- ipv de prijs die inde pricewatch staat helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Gisteren klopte die pricewatch prijs wel op de Mycom site. Blijkbaar toch een foutje geweest of zo (of het gewenste aantal bestellingen voor het einde van het kwartaal binnengehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
barchettanl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:47:

* M'n pa heeft (voor die Lenco) stereospeakertjes gekocht. Niet de allerbeste, maar het geeft stereogeluid. Als die op de Logitech worden aangesloten en het volume van de Logitech staat niet voluit, dan ruist het nog erger dan een middengolfradio uit die stereospeakertjes. Pas bij vol gas op de Logitech (en de stereospeakertjes op laag niveau) is er bijna geen ruis te horen.
Heb je hem al eens zonder speakers gebruikt, voor een mono speaker komt er prima geluid uit. Als ik zo de beschrijving hoor dan klinkt het nu toch niet goed.
Werkt de headphone uit wel goed verder met een hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
troftnom schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:20:
Gisteren klopte die pricewatch prijs wel op de Mycom site. Blijkbaar toch een foutje geweest of zo (of het gewenste aantal bestellingen voor het einde van het kwartaal binnengehaald).
Balen! Ben al weken aan het wachten op een goede aanbieding en dan mis ik die van gisteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 06-05 09:39
troftnom schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:26:Werkt de headphone uit wel goed verder met een hoofdtelefoon?
Ik heb er een Sennheiser op aangesloten en dat gaf gelukkig een prima geluidje.

Nu dat 'probleem' met Radio 1 en 2 nog.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374035

Bij mijn SB radio verdwijnt bij enkele zender (oa 538 en 100%nl) een paar seconden na het inschakelen het logo, bij andere zenders (bv efteling radio) blijgt het logo altijd in beeld.

Ook is mijn 538 stream is soms heel slecht.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een Google Music Beta account.
Wat zou het toch super zijn als hiervoor ook een plugin beschikbaar komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

Ik heb zelf ook een Squeezebox Touch en iemand wees mij laatst op dat het geluid niet echt heel goed is van dat apparaat en dat Sonos wellicht beter was. Dat wilde ik dus wel even testen...

Dit heb ik gedaan met de CD "Da Vinci Mood" welke ik best goed ken. CD zelf geript naar FLAC zodat ik 100% wist dat het goed was geript. CD (origineel) in de Denon DVD-2500BT gedaan en de FLAC-bestanden in de Squeezebox geladen.

De Denon DVD-2500BT is via HDMI aangesloten op mijn receiver (Denon AVR-2809) en de Squeezebox via optische toslink. Zodat in beide gevallen mijn receiver het decodeerwerk doet. Ik wil de Squeezebox overigens nog een keer analoog testen met de Van den Hul-interlinks die ik hier heb liggen aangezien de DAC van de Squeezebox soms wel ter discussie staat.

Maar goed, CD en de FLAC bestanden tegelijk opgezet en regelmatig van source gewisseld. In het begin schrok ik echt van het verschil! Bleek alleen de Denon DVD-2500BT op Dolby Pro Logic II te staan en de Squeezebox op Pure Direct. Dat is van zichzelf natuurlijk nogal een groot verschil, maar bij mij nog meer aangezien in Pure Direct ik de crossover op 60 Hz heb staan (speciaal voor muziek) en de overige modi zijn ingesteld op 80 Hz (films).

Beide ingangen op de Denon-receiver op Pure Direct gehad én op 5 Channel Stereo en met beide gelijk hoor ik geen verschil. Enige waar het nu dus nog aan zou kunnen liggen zijn de beperkingen van mijn Denon AVR-2809. Of natuurlijk mijn speakers, Focal Chorus 826W met een Velodyne SPL-1200 Ultra voor het laag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
FeaR schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:54:
Ik heb zelf ook een Squeezebox Touch en iemand wees mij laatst op dat het geluid niet echt heel goed is van dat apparaat en dat Sonos wellicht beter was. Dat wilde ik dus wel even testen...
....
Ik wil de Squeezebox overigens nog een keer analoog testen met de Van den Hul-interlinks die ik hier heb liggen aangezien de DAC van de Squeezebox soms wel ter discussie staat.
...
Ik ben zoekende naar een muziek (of media-) streamer en had de squeezebox lijn net aan het lijste met kandidaten toegevoegd, maar dat DAC verhaal is wel een minpunt, aangezien ik alleen analoge aansluiting tot m'n beschikking heb. Iemand die aan kan geven of alleen de touch (of alle squeezebox producten) deze reputatie hebben of dat dit voor meer mediaspelers geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Analoog testen kan ik helaas niet voor je doen. Mijn Blu-rayspeler is namelijk een transport en heeft alleen HDMI Out. Ik kan wel met een PS3 of XBox gaan testen, maar dan is het weer de vraag of die wel referentie waardig zijn. Overigens verschillen de verhalen van de DAC van de Squeezebox. De ene persoon heeft er geen problemen mee, de andere hoort bij sommige muziekstijlen wel verschillen. De Touch is - van de nu verkrijgbare Squeezeboxen - wel het topmodel. Dit zie je onder andere terug in dat de Touch gewoon 96/24 audio slikt, de Duet doet dat niet. High-end is nog steeds de Logitech Squeezebox Transporter, alleen ga je dan naar andere prijsklassen kijken.

Maar goed, een simpele externe DAC kan dat ook voor je oplossen. Moet je wel een DAC nemen die beter is dan die in de Squeezebox zit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
JoeBravo schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:05:
[...]

Ik ben zoekende naar een muziek (of media-) streamer en had de squeezebox lijn net aan het lijste met kandidaten toegevoegd, maar dat DAC verhaal is wel een minpunt, aangezien ik alleen analoge aansluiting tot m'n beschikking heb. Iemand die aan kan geven of alleen de touch (of alle squeezebox producten) deze reputatie hebben of dat dit voor meer mediaspelers geldt?
Tja, wij hadden eerst onze sb classic analoog aangesloten en pas na een paar maanden digitaal. In combi met onze Marantz receiver en Dali-speakers hoorde ik niet heel veel verschil tussen analoog en digitaal. En een beetje geluidsfreak ben ik toch echt wel, want die Dali's staan er niet toevallig, pas aangekocht na intensief luisteren. Ook ken ik iemand met een Sonos en in combi met die (goedkopere) speakers vind ik de kwaliteit van de muziek toch echt minder.
Kortom, het hangt ook echt af van de rest van je apparatuur, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:59

QuattroNL

It is I.

De Touch heeft best een goede interne DAC. Is qua specs ook beter dan die van bijv. de Duet receiver.
Het mooist is natuurlijk een externe DAC. En dan niet een van 99,- maar een goeie!
Ik heb onlangs bij Wifimedia eens wat verschillende DAC's beluisterd.
De Cambridge DACMagic is al een leuke (399,-) maar de Music Fidelity M1 stak daar met kop en schouders bovenuit. Nu nog even verzinnen hoe ik de prijs van 550,- ga rechtvaardigen... (zowel thuis als voor mezelf).

Verder kan je nog denken aan de aparte Squeeze-voeding met S-booster (119,-). Is in ieder geval een veel betere voeding dan dat standaard ding.
Ook die heb ik beluisterd bij Wifimedia maar kon daar toch heel wat minder verschil in ontdekken dus dat idee zet ik maar even in de vriezer.

Maar idd hangt eea ook zeker af van je versterker en je speakers (en nog wat externe factoren).

[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 12-07-2011 22:47 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
QuattroNL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:43:
De Touch heeft best een goede interne DAC. Is qua specs ook beter dan die van bijv. de Duet receiver.
Het mooist is natuurlijk een externe DAC. En dan niet een van 99,- maar een goeie!
Ik heb onlangs bij Wifimedia eens wat verschillende DAC's beluisterd.
De Cambridge DACMagic is al een leuke (399,-) maar de Music Fidelity M1 stak daar met kop en schouders bovenuit. Nu nog even verzinnen hoe ik de prijs van 550,- ga rechtvaardigen... (zowel thuis als voor mezelf).

Verder kan je nog denken aan de aparte Squeeze-voeding met S-booster (119,-). Is in ieder geval een veel betere voeding dan dat standaard ding.
Ook die heb ik beluisterd bij Wifimedia maar kon daar toch heel wat minder verschil in ontdekken dus dat idee zet ik maar even in de vriezer.

Maar idd hangt eea ook zeker af van je versterker en je speakers (en nog wat externe factoren).
Wordt je gesponserd door die club? Een zeer goede DAC hoeft niet zoveel te kosten:
zie http://www.hifi.nl/recens...ustics-NOS-Mini-DACs.html en http://www.6moons.com/audioreviews/metrum/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Nee hoor, wordt zeker niet gesponsord door hen (wel een goed idee!) ;)
Wilde gewoon mijn ervaring met jullie delen (lijkt me 1 van de doelen van een forum).

En welke DAC beter is blijft toch heel persoonlijk. Luisteren dus. Ik persoonlijk vond de M1 echt heerlijk om naar te luisteren. WM heeft de NOS niet dus kan geen a-b vergelijk maken. Helaas want de prijs van de NOS is wel leuk (199,-)
Verder kan de M1 inputs tot 192kHz aan en de NOS niet. Wel fijn als je enkele flacs in dat formaat hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 16-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
QuattroNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:09:
[...]
Helaas want de prijs van de NOS is wel leuk (199,-)
Als ik op de website van het bedrijf kijk vragen ze trouwens wel 275 euro ipv 199. Toch wel een verschilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hebben meer mensen het issue dat een scan met de optie "Nieuwe en gewijzigde muziek zoeken" veelal niet doet wat het zou moeten? Ik had net weer wat GB's muziek toegevoegd aan mijn database en na de eerste keer scannen bleken wat tags niet goed te staan. De tags en namen aangepast en wederom een scan laten doen voor gewijzigde muziek. Maar er was geen verandering te zien, stonden nog steeds dingen fout. Als ik "Collectie wissen en alles opnieuw scannen" doe dan is het resultaat van de aanpassingen wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

troftnom schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Als ik op de website van het bedrijf kijk vragen ze trouwens wel 275 euro ipv 199. Toch wel een verschilletje.
Er zijn 2 NOS DAC's, de Duo (+/- 199,-) en de Quad (+/- 295,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
QuattroNL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:01:
[...]

Er zijn 2 NOS DAC's, de Duo (+/- 199,-) en de Quad (+/- 295,-).
Dat zijn 2010 prijzen. De 2011 prijzen liggen een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

QuattroNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:09:
[...]
En welke DAC beter is blijft toch heel persoonlijk. Luisteren dus. Ik persoonlijk vond de M1 echt heerlijk om naar te luisteren. WM heeft de NOS niet dus kan geen a-b vergelijk maken. Helaas want de prijs van de NOS is wel leuk (199,-)
Verder kan de M1 inputs tot 192kHz aan en de NOS niet. Wel fijn als je enkele flacs in dat formaat hebt.
Even uit nieuwsgierigheid: Is het nu echt een verschil, de standaard Touch DAC en zo'n DAC als je de Touch hebt aangesloten op een setje AudioEngine A5's? Of moet je dan ook €€€€€€€€ uitgeven aan speakers?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40:
Hebben meer mensen het issue dat een scan met de optie "Nieuwe en gewijzigde muziek zoeken" veelal niet doet wat het zou moeten? Ik had net weer wat GB's muziek toegevoegd aan mijn database en na de eerste keer scannen bleken wat tags niet goed te staan. De tags en namen aangepast en wederom een scan laten doen voor gewijzigde muziek. Maar er was geen verandering te zien, stonden nog steeds dingen fout. Als ik "Collectie wissen en alles opnieuw scannen" doe dan is het resultaat van de aanpassingen wel zichtbaar.
Ik heb er nooit problemen mee, maar mijn tags worden ook niet meer gewijzigd na toevoeging. Dat wordt bij het rippen van CDs of digitale aankoop (emusic) correct geregeld. Waarschijnlijk dat daar een probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mars Warrior schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:36:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid: Is het nu echt een verschil, de standaard Touch DAC en zo'n DAC als je de Touch hebt aangesloten op een setje AudioEngine A5's? Of moet je dan ook €€€€€€€€ uitgeven aan speakers?
Het geluid klinkt zo goed als de zwakste schakel.
Ga eens naar een goeie zaak in de 'buurt' die zowel de Touch als enkele mooie DAC's heeft en ga luisteren.
Ik was na een paar seconden om.

Als je huidige setup al leuk klinkt zal het met een goede DAC alleen maar beter worden. Zou je opzich geen andere speakers voor nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

QuattroNL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:08:
[...]

Het geluid klinkt zo goed als de zwakste schakel.
Ga eens naar een goeie zaak in de 'buurt' die zowel de Touch als enkele mooie DAC's heeft en ga luisteren.
Ik was na een paar seconden om.

Als je huidige setup al leuk klinkt zal het met een goede DAC alleen maar beter worden. Zou je opzich geen andere speakers voor nodig moeten hebben.
Je gaat ervanuit dat de DAC de zwakste schakel is. Indien dit niet het geval is, dan heeft een betere DAC waarschijnlijk geen significant effect op het eindresultaat. Ook niet als de DAC bij de hifizaak wel beter klinkt als de originele SB DAC

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Geluid klinkt niet enkel zo goed als de zwakste schakel. Elke schakel heeft invloed, waardoor het geluid meer gaat afwijken van hoe het in de studio, na het masteren klinkt. Het is een soort optelsom.
Wel ben ik het ermee eens dat je de zwakste schakel zou moeten aanpakken. Als je al een deftige set speakers en versterker hebt staan, zou een goede DAC wel eens de beste volgende investering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

TMoose schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Je gaat ervanuit dat de DAC de zwakste schakel is. Indien dit niet het geval is, dan heeft een betere DAC waarschijnlijk geen significant effect op het eindresultaat. Ook niet als de DAC bij de hifizaak wel beter klinkt als de originele SB DAC
Mee eens.
Mars Warrior had het niet over een versterker, alleen over speakers en de Touch (ken de AE A5's niet, zijn die actief?). In dat geval zal een DAC wel degelijk verschil uitmaken. Gevaar is dan wel dat dan mogelijk je speakers de zwakke schakel gaan vormen :X
Als je er wel een versterker tussen hebt moet je een verdraaid goeie hebben om een goeie DAC te kunnen evenaren qua geluid :9

Maar nogmaals: ga zelf luisteren! Bij een goeie zaak kan je een aankoop altijd terug brengen als ie thuis toch niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

QuattroNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:01:
[...]
Mee eens.
Mars Warrior had het niet over een versterker, alleen over speakers en de Touch (ken de AE A5's niet, zijn die actief?). In dat geval zal een DAC wel degelijk verschil uitmaken. Gevaar is dan wel dat dan mogelijk je speakers de zwakke schakel gaan vormen :X
Als je er wel een versterker tussen hebt moet je een verdraaid goeie hebben om een goeie DAC te kunnen evenaren qua geluid :9

Maar nogmaals: ga zelf luisteren! Bij een goeie zaak kan je een aankoop altijd terug brengen als ie thuis toch niet bevalt.
Het gaat inderdaad om actieve speakers, zie hier een review, dus vandaar de vraag wat zo'n DAC nog kan toevoegen. Flacjes klinken nu al heel mooi, maar ik begrijp dat je niet even zo kunt zeggen wat je dan meer of anders hoort met een andere DAC.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mars Warrior schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:13:
[...]

Het gaat inderdaad om actieve speakers, zie hier een review, dus vandaar de vraag wat zo'n DAC nog kan toevoegen. Flacjes klinken nu al heel mooi, maar ik begrijp dat je niet even zo kunt zeggen wat je dan meer of anders hoort met een andere DAC.
Ik zie toevallig dat Wifimedia die combo ook verkoopt dus zij zullen zeker weten of een goeie DAC wat uitmaakt. Ik zou zeggen, bel ze eens 8)
Nog beter: als je in de buurt woont of komt: langsgaan zodat je juist die combo kan beluisteren, ze hebben daar mooie luisterruimtes.
(zo, genoeg reclame weer voor die toko :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-05 10:46
@Fear

Zelfde probleem ook gehad. Werd tot wanhoop gedreven door een LP van Coldplay die in twee stukken gehakt bleef. Met diverse programma's tags gewist en goed gezet, geen resultaat tot het wissen van de collectie en opnieuw scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jazz37 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:15:
Zelfde probleem ook gehad. Werd tot wanhoop gedreven door een LP van Coldplay die in twee stukken gehakt bleef. Met diverse programma's tags gewist en goed gezet, geen resultaat tot het wissen van de collectie en opnieuw scannen.
Het lijkt wel alsof een bestandsnaam een x aantal characters moet verschillen om als "nieuwe muziek" herkent te worden. Had vandaag namelijk "Jurk" naar "Jurk!" veranderd en met een snelle scan bleef er "Jurk" staan, maar met alles opnieuw scannen ging het wel goed.

Nu maakt het me niet zo heel veel uit, maar een volledige scan duurt toch snel een uur of twee met alles in FLAC. Dat zijn toch twee uur dat de Squeezebox beduidend minder snel reageert op selecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ik heb een kleine 700 gb in flac aan muziek, daar doet hij een uurtje of 3 over, maar heb wel een redelijk snelle server. Heb hem zo ingesteld dat hij dat 's-ochtends vroeg doet maar zou inderdaad niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ik heb mijn Touch analoog aangesloten op mijn Harman Kardon 3490. Ik heb een tijdje geleden een DAC aangesloten van Lead Audio http://www.lead-audio.com/leadaudio_dacoverview.html

Wat was het verschil (voor mijn oren); meer controle in het laag, het leek alsof het laag wat verder doorgetrokken werd. Daarentegen vond ik hem in het middengebied minder, het leek alsof met name stemmen verder teruggeplaatst werden en wat warmte verloren. Reden voor rmij om hem niet te kopen.

Ik heb (nog) geen ervaring met andere DAC's dus verder referentiemateriaal kan ik niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jazz37 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:29:
Ik heb een kleine 700 gb in flac aan muziek, daar doet hij een uurtje of 3 over, maar heb wel een redelijk snelle server. Heb hem zo ingesteld dat hij dat 's-ochtends vroeg doet maar zou inderdaad niet nodig moeten zijn.
Ik draai Squeezebox Server op een QNAP NAS en dat laat soms toch wel te wensen over. Vooral te merken met het scannen van muziek. Ook het zoeken is niet heel snel. De werking op de Squeezebox Touch zelf wel. Maar het zoeken gaat op mijn laptop ook wat langzamer dan je zou verwachten. Maar je hoort toch vaker dat Squeezebox Server redelijk zwaar is en beter op een echte server of PC moet draaien. Wellicht toch maar zelf een keer een server in elkaar zetten met wat meer CPU en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik ben nieuw in het squeezebox land en zit te denken aan de duet receiver en mijn ipad/iphone te gebruiken als controller. Echter zie ik dat de apps (iPeng/Squeezepad) ook gewoon als player functioneren, dus mijn idee was dat ik ook gewoon een extra tweedehands ipod touch kan kopen en daar iPeng met playback op draaien en die aansluiten op mijn receiver. Goedkoper dan de duet receiver en meer functionaliteit. Mis ik iets of is dit een goede oplossing?

Wat mis ik als ik alleen soft players/controllers heb en geen hardware van squeezebox. Audio out van ipod touch is ook niet echt slechts volgens mij. Iemand die een dergelijke setup gebruikt?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Misschien dat SBS beter draait (wel zeker) maar het energie verbruik is er dan ook naar, ik probeer juist al het verbruik naar beneden te krijgen, dan maar wat langer wachten

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ik herken dat wel, had hiervoor een Synology Nas, prima machine maar trok squeezeserver met mijn collectie niet meer. Ik heb zelf een servertje gebouwd met een AMD fusion processor en 4GB geheugen en die draait als een trein (onder WHS 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
FeaR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:04:
[...]

Ik draai Squeezebox Server op een QNAP NAS en dat laat soms toch wel te wensen over. Vooral te merken met het scannen van muziek. Ook het zoeken is niet heel snel. De werking op de Squeezebox Touch zelf wel. Maar het zoeken gaat op mijn laptop ook wat langzamer dan je zou verwachten. Maar je hoort toch vaker dat Squeezebox Server redelijk zwaar is en beter op een echte server of PC moet draaien. Wellicht toch maar zelf een keer een server in elkaar zetten met wat meer CPU en geheugen.
Mwoa, het hangt er ook maar vanaf welke specs je nas heeft. Ik had eerder de Synology 107+, en inderdaad, daarmee was SBS niet vooruit te branden. Van elke misklik in de browserinterface had je meteen enorme spijt omdat je vervolgens een seconde of twintig moest wachten voordat je weer een handeling kon verrichten. Een complete scan kostte makkelijk 9 á 10 uur (collectie van zo'n 75.000 liedjes).

Ben mede daarom overgestapt op de 710+, en sindsdien loopt alles vloeiend, zoeken ook. Ik weet niet wat jij 'niet heel snel' vindt, maar ik ervaar het wachten op de resultaten van een zoekopdracht niet als lang.

Goed, een complete rescan van de collectie duurt een uur of drie, maar dat is niet heel verwonderlijk met 75.000 liedjes plus coverart.

@ FeaR hieronder: De webinterface is inderdaad het traagste onderdeel. Vooral het geheugen van je NAS maakt volgens mij veel verschil; mijn Synology heeft 1GB. Versie 7.6 van SBS schijnt trouwens wel veel minder systeem resources te gaan vragen.

Ik gebruik op m'n Android trouwens Squeeze Commander, en die is zeker sinds de laatste update erg goed. Ik vond het het geld dubbel en dwars waard.

[ Voor 12% gewijzigd door zoemtoeter op 20-07-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik denk dat het trage ook voor een groot deel door de web interface komt. Als ik namelijk acties uitvoer op de Squeezebox Touch zelf of via de App op mijn telefoon gaat het wel snel. Maar vond de webinterface ook al wat traag toen ik deze op mijn laptop draaide. De NAS waar ik overigens Squeezebox Server op heb draaien is een QNAP 219 met 1.6 GHz processor en 512 MB geheugen. Als ik naar de resources kijk dan heb ik ook nog volop geheugen en CPU nodig. Kan dus wel eens zo zijn dat de applicatie zelf gewoon wat traag is.

De originele Logitech App is bij mij trouwens bugged. De letters blijven static op het scherm staan én scrollen mee. Heel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
cosmoOo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:39:
Wat mis ik als ik alleen soft players/controllers heb en geen hardware van squeezebox. Audio out van ipod touch is ook niet echt slechts volgens mij. Iemand die een dergelijke setup gebruikt?
Tja, dat is toch wel een hele andere opzet, de vraag is of je daar wel Squeezebox server voor nodig hebt en niet beter af bent met een andere software oplossing. De line out van een ipod touch is wel goed (speciaal kabeltje voor nodig), de hoofdtelefoon-out is niet zo denderend en naar mijn mening niet echt geschikt om op je versterker aan te sluiten.

Wat voor server hardware wil je uberhaupt gebruiken? Als je toch niet veel wilt uitgeven zou ik voor itunes in combinatie met de audio out van een airport express gaan. Nog een tikje goedkoper ook verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Logitech adviseert voor een beetje collectie (> 500 cd's) een server met een processor van 1,6 ghz en 1 GB geheugen.

Het zou toch geweldig zijn als Logitech een webinterface ala Itunes zou bouwen met coverflow. Die webinterface vind ik het grootste manco van het hele squeezeboxverhaal. Als Itunes Flac zou ondersteunen in alle resoluties zou ik vandaag nog overstappen. Airport Express en klaar.

Logitech app werkt bij mij ook niet, zelfde probleem (Desire HD) Squeeze commander is inderdaad zijn geld waard, werkt goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jazz37 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:
Logitech app werkt bij mij ook niet, zelfde probleem (Desire HD) Squeeze commander is inderdaad zijn geld waard, werkt goed en snel.
Ik heb ook een HTC Desire HD, dus dat lijkt al een boel te verklaren. Heb trouwens het idee dat het probleem er pas is na de laatste update naar Gingerbread. Maar vind het niet heel erg, gebruik al tijden Squeeze Commander en vind die interface een stuk fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Jazz37 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:
Logitech adviseert voor een beetje collectie (> 500 cd's) een server met een processor van 1,6 ghz en 1 GB geheugen.

Het zou toch geweldig zijn als Logitech een webinterface ala Itunes zou bouwen met coverflow. Die webinterface vind ik het grootste manco van het hele squeezeboxverhaal. Als Itunes Flac zou ondersteunen in alle resoluties zou ik vandaag nog overstappen. Airport Express en klaar.

Ik ben mij op het moment ook aan het orienteren voor een SB Touch. Nu wilde ik daar een reguliere NAS bij nemen, bv een http://tweakers.net/price...ackarmor-nas-110-2tb.html. Is dit dan waardeloos i.c.m. een SB Touch? En als niet dit niet helemaal, maar een beetje waardeloos is, waar zitten dan de nadelen in?

Heb namelijk geen zin een aparte server op te stellen om simpelweg muziekjes af te spelen. Ik wil juist een SB zodat ik mijn PC niet elke keer aan hoef te zetten als ik mijn digitale muziek wil beluisteren (en betere DAC dan ingebouwd in PC, maar dat terzijde).

EDIT: Overigens hier ook Desire HD, weet gelijk dat ik dus niet de originele app hoef te proberen ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Throduss op 20-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Is dit dan waardeloos i.c.m. een SB Touch? En als niet dit niet helemaal, maar een beetje waardeloos is, waar zitten dan de nadelen in?
I.c.m. een SB Touch (en andere SB-modellen) is dit waardeloos. Om een beetje plezier te kunnen beleven aan de kracht van een squeezebox, moet je de squeezebox-server software op je server installeren, en dat kan op die NAS AFAIK niet. Sowieso heb je voor die software een beetje leuke processor en geheugen nodig, en ik betwijfel of die Seagate dat heeft. Je kunt wel een USB-schijf aansluiten op je Touch, maar dat schijnt niet al te prettig te werken (ik heb zelf de Boom en classic, dus kan dat helaas niet op basis van eigen ervaring bevestigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Dat gaat inderdaad niet werken.

Hoe groter je collectie is hoe meer er van je server verlangt wordt. Kijk eens bij wifimedia, daar staat precies uitgelegt hoe en wat.http://www.wifimedia.eu/catalog/-i-3.html?osCsid=451665cfd50cd6d09bcee27b2fe2f89f
De Touch werkt inderdaad met een USB schijf of SD kaart maar verwacht daar geen wonderen van, zeker niet bij een uitgebreide collectie.

Als je een nas wilt kijk dan voor Synology of QNAP en aanverwanten, daar kun je meer mee dan alleen muziek afspelen en kan je PC nog vaker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Right, duidelijk verhaal. Dank voor de informatie. Ga ik me daar maar eens goed op orienteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik zit al een tijd met een aantal vragen in mijn maag en moet toch maar eens wat duidelijkheid hierover krijgen(mediamarkt kereltje al gevraagd echter ik had meer verstand van dit ding als hij..)

Ik ben (vermoedelijk) van plan een Harmony 1100 afstandsbediening aan te schaffen in combi met OF de Squeezebox Touch of de Squeezebox Duet. Nu vroeg ik mij af wat de beste combi is, en wat doet de play music functie precies op een harmony 1100(of de listen to radio knop)..zet dit alleen mijn geluid aan?(reciever en randapparatuur?) zonder navigatie..hoe ver gaat dit..

ik vind de Touch een heel mooi ding (hoog gimmic ivm touch) maar het staat me tegen dat hij direct aangesloten moet zijn (en uiteraard stroom) maar in combi met de 1100 (als deze door muziek heen kon navigeren) zou dit top zijn..echter heb ik het idee dat dit niet of heel beperkt kan klopt dit?

Wat me dus rest is de 1100 te kopen Samen met de duet..echter zit je dan weer met 2 remotes...en als je een 1100 koopt wil je daar nou net vanaf..

lang verhaal kort hoe beperkt is de 1100 playmusic functie..en hoe hebben jullie het? staat de Touch gewoon ergens in de hoek van de huiskamer? gebruik je het dan wel vaak? ben dus op zoek naar wat ervaringen.

Heb een NAS QNAP ts-219p+turbo waar muziek vandaan gaat komen en ook nog een iphone 4..dus meningen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik heb een Classic een tijd gebruikt met een simpelere Harmony. Je kan ook net als met de gewone remote bij de classic door je muziek collectie browsen. Maar sinds ik een iOS device met iPeng heb gebruik ik de remote nauwelijks meer. De mobiele software clients die er zijn voor Squeezebox server maken het gebruik zoveel handiger dat een gewone remote daar bij in het niets valt.
Nu gebruik ik actieve speakers op mijn classic dus hoeft verder ook niets aan te zetten of te regelen, dus misschien dat in jouw situatie een remote nog handig kan zijn. Maar voor de interface met de server zijn er dus betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:05:
Ik denk dat het trage ook voor een groot deel door de web interface komt. Als ik namelijk acties uitvoer op de Squeezebox Touch zelf of via de App op mijn telefoon gaat het wel snel.

De originele Logitech App is bij mij trouwens bugged. De letters blijven static op het scherm staan én scrollen mee. Heel apart...
De Logitech App bij de Desire S van mijn vriend vertoont hetzelfde probleem. Op mijn iPad doet ie het echter geweldig.

En om nog even terug te komen op de webinterface: komen jullie daar dan zo vaak? Ik verander hoogst zelden een instelling en dan neem ik de traagheid wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36
Ik heb een Synology 211j gekocht en zou graag een variant van de Squeezebox aanschaffen om icm Slim Server muziek af te spelen in iig de woonkamer, mogelijk later nog in andere ruimtes.

Welke kan ik hiertoe het beste kiezen?
Ik vind het niet erg om een oudere versie (via bijv. marktplaats)aan te schaffen als die dit gewoon ook al kan. Ik begreep dat de Squeezebox Classic al een hele goede DAC heeft en dus goede geluidskwaliteit?

De besturing is mogelijk via iPad/iPhone app(s) als ik het goed heb?

Alvast dank voor het advies/inzicht. Misschien goed om de antwoorden op deze vragen in de TS op te nemen, aangezien ze niet zo 1-2-3 in het topic van 48 pagina's te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Slim Server is de verouderde benaming. Tegenwoordig het heet Squezebox Server. Elke squeezebox player is hiervoor geschikt, waarbij ze allemaal hun eigen voordelen hebben. De DACs zijn ook allemaal prima tenzij je een enorme audiofiel bent. Ik zou inderdaad gewoon op marktplaats kijken welke squeezebox je voor een interessante prijs kunt krijgen.

De Radio en de Boom zijn wat apart omdat ze eigen speaker(s) hebben. De Radio heeft er maar 1.
De overige apparaten moet je dus op een versterker of actieve speakers aansluiten. Wat actieve speakers betreft ben ik zelf erg tevreden over de M-Audio AV40 speakers die ik ook van Marktplaats heb gehaald.
Ik heb inmiddels bijna alles via Marktplaats en heb nu 2x een duet, 1x Classic, 1x Boom, 1x Radio en het werkt allemaal prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36
Thanks!
Ik dacht dat je ook passive boxen er op aan kon sluiten, niet dus..

Wat dat betreft scheelt de prijs met Sonos dan niet zo heel veel, omdat hier de versterker en speakers nog bij moeten komen, right?

Waarom ben je bij de M-Audio AV40 uitgekomen?

[ Voor 10% gewijzigd door flipjevandejam op 21-07-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Omdat die in reviews erg goed uit tests komen en een erg goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ze worden vaak vergeleken met de AudioEngine A5 maar zijn op marklplaats als je geluk hebt al voor 60 euro te vinden. Niet te vergelijken met die Logitech pc setjes. Het zijn eigenlijk studio monitors.

Het prijsverschil met Sonos blijft erg groot vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door xburchartz op 21-07-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Squeezebox Server v7.6.0 is uit.

Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Heb een sqeezebox duet receiver zonder controller en heb de Squeezebox controller app voor mijn android toestel geïnstalleerd maar krijg de receiver niet geconfigureerd, het rode lampje op de receiver blijft knipperen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nieuwe losse receiver? Moet je bij mijn weten eerst configureren met de controller of via een speciaal script. Even zoeken, staat namelijk ergens in het draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik zit net ff te kijken maar de boom is helemaal niet meer te krijgen, zou er een vervanger komen ?. Ik zoek eigenlijk (2) booms (of vervangers) voor op de kamers van mijn kinderen,

ik zie net dat er in de paradigit winkel in amesfoort nog eentje is voor 138,-

Voor mij te ver om er om te gaan maar misschien een tip voor de een of ander

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
troftnom schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:52:
Nieuwe losse receiver? Moet je bij mijn weten eerst configureren met de controller of via een speciaal script. Even zoeken, staat namelijk ergens in het draadje.
Heb het gevonden maar dat wordt een heidens karwei !

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 26-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klein_Kipje schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:05:
Ik zoek eigenlijk (2) booms (of vervangers) voor op de kamers van mijn kinderen,
Vinden ze die wel mooi dan? Krijg er hier niet eens een Radio in omdat hij niet in roze te krijgen is. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door troftnom op 26-07-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
daar hebben het nog niet over gehad maar dat zal nog wel komen idd ........

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Albert020 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:36:
Heb een sqeezebox duet receiver zonder controller en heb de Squeezebox controller app voor mijn android toestel geïnstalleerd maar krijg de receiver niet geconfigureerd, het rode lampje op de receiver blijft knipperen ?
http://www.charmedquark.com/vb_forum/showthread.php?t=8392

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Albert020 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:22:
[...]

Heb het gevonden maar dat wordt een heidens karwei !
Deat valt wel mee. even goed lezen, en binnen een paar minuten ben je klaar. (Ik heb de reciever wel bedraad liggen) Enige alternatief is een SB duet remote gebruiken. Die kun je los wel vinden op MP denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Sinds de laatste firmware, Squeezebox Server v7.6.0, gaat mijn Squeezebox Touch steeds aan als ik mijn computer aanzet of herstart. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

troftnom schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:21:
Ik heb een Classic een tijd gebruikt met een simpelere Harmony. Je kan ook net als met de gewone remote bij de classic door je muziek collectie browsen. Maar sinds ik een iOS device met iPeng heb gebruik ik de remote nauwelijks meer. De mobiele software clients die er zijn voor Squeezebox server maken het gebruik zoveel handiger dat een gewone remote daar bij in het niets valt.
:Y :Y :Y
Ik had het werkelijk waar zelf geschreven kunnen hebben. Eerst altijd harmony afstandsbediening gebruikt, maar toen ik een Ipad had Ipeng gekocht, en bij wijze van spreken de harmony nooit meer aangeraakt om de squeezebox mee te besturen....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Klopt het dat ik SBS 7.6 als tar kan downloaden en zonder problemen vanuit SSOTS 4.12 over de bestaande 7.5.4 versie kan installeren (Qnap TS239pro)?
Of weet er iemand of er op korte termijn een QPKG aankomt met 7.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Reactie van Logitech support:
Wij hebben momenteel wat problemen met onze Squeezebox.com server.

Klanten die de nieuwe software versie 7.6.0 geinstalleerd hebben kunnen de volgende problemen onder vinden:

- Kan geen verbinding maken met www.mysqueezebox.com.
- Server scanner crashes.
- Server scan pakt geen Artwork op.
- Folders zijn leeg na scannen.

- En andere vergelijkbare problemen.

U kunt ook op het Logitech forum kijken of het probleem verholpen is.
Je kunt dus beter niet de laatste firmware upgrade doen en wachten op versie 7.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Die is er over 2 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uuuh :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Version 7.6.1

Bug Fixes:
        #16037 - Music isn't found if playlist folder is the same as the music folder
        #16554 - of multiple artists in tag 'artist' only one shown on controller nowplaying screen
        #17298 - Filtering by artist is broken when playing an album
        #17340 - Display track artists per song, not in album info
        #17352 - Null item contained in empty playlist
        #17365 - Won't show some artwork
        #17374 - Can't play tracks in multiple sub-folders using Browse Music Folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ah ok... kreeg geen melding dat 7.6 er al was. Servertje was nog lui van vakantie denk ik :P

7.6 is 2 jaar in de maak geweest volgens mij vandaar mijn opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351576

7.6.0.... ik heb er geen problemen mee. Werk veel sneller dan oudere versie. totale scan van 40GB in twee minuten ipv een kwartier op mn xp computertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Vraag: ik heb een tijdje terug reeds een losse controller van de duet (dus die met het schermpje) gekocht omdat ik binnenkort een Touch wil hebben (nee, heb geen smartphone of iPad).
Kan ik echter met die duet controller álle SB apparaten bedienen, dus óók de Classic, Radio en Boom?
Zit er aan te denken om bijv. een 2e hands Classic voor op zolder (of waar dan ook) te kopen.
M'n muziek staat, natuurlijk, op een NAS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
Yep, met een Duet Controller moet je zowat alles kunnen besturen over verschillende generaties heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Zijn er hier nog mensen die cue sheets gebruiken icm 7.6? In 7.6 zouden bestanden met cue sheets eindelijk gapless afgespeeld kunnen worden. Echter spelen die bestanden momenteel helemaal niet meer af.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Laatst online: 30-05 11:40
......

niet meer van toepassing

[ Voor 94% gewijzigd door tijs67 op 03-08-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
jvanhambelgium schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:44:
Yep, met een Duet Controller moet je zowat alles kunnen besturen over verschillende generaties heen
Hoe duur is die controller? Kun je tegenwoordig dan beter geen goedkoop Android tabletje nemen?

Ik heb zelf dan een Asus Transfomer en ik vind dat echt lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
D-e-n schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Hoe duur is die controller? Kun je tegenwoordig dan beter geen goedkoop Android tabletje nemen?

Ik heb zelf dan een Asus Transfomer en ik vind dat echt lekker werken.
Controller kost wel wat ja, reken dik 150,- nieuwprijs.
Dus ja, een Android tablet is anno 2011 mischien een beter keuze.

Voor ik m'n Galaxy S had moest ik het doen met de controller, nu staat ie nooit meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
gister mijn desire naar gingerbread ge-update, Squeezecommander wil niet meer verbinden,

nog iemand met dat probleem ? (en oplossing ?)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Mijn desire draait al een tijdje gingerbread (oxygen ROM) Nadat ik mijn wifikey opnieuw had ingevoerd deed squeeze commander het weer als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TMoose schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:34:
[...]

Deat valt wel mee. even goed lezen, en binnen een paar minuten ben je klaar. (Ik heb de reciever wel bedraad liggen) Enige alternatief is een SB duet remote gebruiken. Die kun je los wel vinden op MP denk ik.
Heb toch via marktplaats een controller op de kop kunnen tikken, alles werkt nu naar behoren, ook Spotify ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
TMoose schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:50:
Mijn desire draait al een tijdje gingerbread (oxygen ROM) Nadat ik mijn wifikey opnieuw had ingevoerd deed squeeze commander het weer als vanouds :)
Ja euhm, een keer opnieuw opstarten deed ook wonderen. :P Iets met geduld en schone zaak

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Laatst online: 26-05 12:13
Ik heb het probleem dat mijn Squeezebox server niet automatisch nieuw toegevoegde muziek wilt scannen.
Ik moet nu telkens inloggen op mijn server om handmatig op 'nieuwe muziek scannen' te klikken.

Is hier een instelling voor of zie ik iets over het hoofd? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Birdie_NL op 14-08-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
Volgens mij kun je instellen dat hij bijvoorbeeld 's nachts je collectie scant. Je kunt het echter ook gewoon handmatig doen via je Squeezebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
D-e-n schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:06:
Volgens mij kun je instellen dat hij bijvoorbeeld 's nachts je collectie scant. Je kunt het echter ook gewoon handmatig doen via je Squeezebox.
Dat vraag ik me dus inderdaad af.. ik ben de optie tot nu toe nog niet tegengekomen in het configuratie gedeelte of de web-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Niet zo lastig te vinden, onder server settings, bij plugins heb je Rescan music library. Daar kan je ook een tijdstip ingeven.

Weet trouwens niet meer of dat die plugin altijd actief is of dat je hem eerst moet activeren...

[ Voor 28% gewijzigd door troftnom op 14-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
troftnom schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:00:
Niet zo lastig te vinden, onder server settings, bij plugins heb je Rescan music library. Daar kan je ook een tijdstip ingeven.

Weet trouwens niet meer of dat die plugin altijd actief is of dat je hem eerst moet activeren...
Het is gelukt, bedankt hiervoor!
Je moet inderdaad eerst de plugin activeren, hierna kun je aangeven op welk tijdstip je hem op nieuwe muziek wilt laten scannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344999

Merk de laatste tijd steeds vaker dat mijn squeezebox (v3) heel erg traag reageert als ik alleen door mijn muziekmap blader. Mijn muziekverzameling is in de loop de jaren steeds groter geworden (>400GB). Ik wil proberen om de boel weer wat vlotter te krijgen zonder mijn muziekverzameling (als voor de hand liggende mogelijke oplossing) te verkleinen.

Dit is voor mij nog onbekend terrein. Maar ik zal een beeld schetsen van wat ik denk dat hier relevant is. Ik kijk op mijn Synology DS107+ naar de processen die er lopen. Ik zie dat slimserver (v7.4) opvallend genoeg - voor zover ik kan nagaan - altijd 39.1% van het geheugen gebruikt. Het %CPU loopt op dit moment - als ik door mijn map probeer te scrollen - op naar 70% terwijl de Samba daemon de rest gebruikt. Verder valt me op dat er een groot aantal (10) mysql daemons lopen. Deze gebruiken samen een flink stuk (10*12.1% ...?) van het totale geheugen (128MB) maar geen CPU. Ik heb geen idee wat deze mysqld's doen. Iets met een database ...?

Tot zover mijn relaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 08:29

El Martino

Zo niet, dan toch.

Tja, een DS107+ is nou niet echt een ideaal systeem voor een grote muziekverzameling met Squeezebox Server. Ik had zelf een DS207+ en die reageerde met een verzameling van ongeveer de helft van jouw grootte al niet erg vlot meer, terwijl een kopie op mijn PC wel vlot werkt. Die 128MB geheugen is echt heel krap.

Ik heb zelf sinds kort een Netgear ReadyNAS Ultra 4 met 4GB intern geheugen en daarop is Squeezebox Server echt razend snel. Ik denk niet dat je je server op de DS107+ (merkbaar) sneller kunt krijgen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Klopt, ik heb de DS 107+ ook gehad, bij een grotere collectie gaat dat niet meer werken, het beestje heeft gewoon te weinig geheugen. Server upgraden (een nieuwe dus) met minimaal 1GB geheugen en een 1,6 ghz processor is de oplossing.

Ik gebruik zelf nu een AMD Fusion systeem met 4gb geheugen en dat loopt als een trein (collectie >600Gb, 99,9% flac)

Anoniem: 344999

Goed om te merken dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt. Ik wil eigenlijk wel proberen nog een uitweg te vinden voordat ik mijn verzameling reduceer of een nieuwe server aanschaf. Ik heb hier wel een eigen theorie voor bedacht, maar heb niet de kennis om te weten of dit kan of om dit direct zelf uit te proberen. Ik hoop hier door jullie reacties wat verder te komen.

Mijn theorie: Ik scroll altijd door mijn mappen heen als ik muziek wil draaien. Deze mappen zijn netjes geordend met in elke map een beperkt aantal andere mappen of bestanden. Dat betekent dat ik geen database van de muziekverzameling nodig heb. De database is echter steeds groter en groter geworden en dat is de reden dat mijn server zo traag is geworden. Als ik nu deze database uitschakel, dan speelt de grootte van de database geen rol meer en heb ik weer een squeezebox die net zo snel is als toen ik pas begon.

Mijn vraag: Klopt deze theorie en is deze uitvoerbaar?
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste