FeaR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:04:
[...]
Ik draai Squeezebox Server op een QNAP NAS en dat laat soms toch wel te wensen over. Vooral te merken met het scannen van muziek. Ook het zoeken is niet heel snel. De werking op de Squeezebox Touch zelf wel. Maar het zoeken gaat op mijn laptop ook wat langzamer dan je zou verwachten. Maar je hoort toch vaker dat Squeezebox Server redelijk zwaar is en beter op een echte server of PC moet draaien. Wellicht toch maar zelf een keer een server in elkaar zetten met wat meer CPU en geheugen.
Mwoa, het hangt er ook maar vanaf welke specs je nas heeft. Ik had eerder de Synology 107+, en inderdaad, daarmee was SBS niet vooruit te branden. Van elke misklik in de browserinterface had je meteen enorme spijt omdat je vervolgens een seconde of twintig moest wachten voordat je weer een handeling kon verrichten. Een complete scan kostte makkelijk 9 á 10 uur (collectie van zo'n 75.000 liedjes).
Ben mede daarom overgestapt op de 710+, en sindsdien loopt alles vloeiend, zoeken ook. Ik weet niet wat jij 'niet heel snel' vindt, maar ik ervaar het wachten op de resultaten van een zoekopdracht niet als lang.
Goed, een complete rescan van de collectie duurt een uur of drie, maar dat is niet heel verwonderlijk met 75.000 liedjes plus coverart.
@ FeaR hieronder: De webinterface is inderdaad het traagste onderdeel. Vooral het geheugen van je NAS maakt volgens mij veel verschil; mijn Synology heeft 1GB. Versie 7.6 van SBS schijnt trouwens wel veel minder systeem resources te gaan vragen.
Ik gebruik op m'n Android trouwens Squeeze Commander, en die is zeker sinds de laatste update erg goed. Ik vond het het geld dubbel en dwars waard.
[
Voor 12% gewijzigd door
zoemtoeter op 20-07-2011 09:38
]