U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Anoniem: 314824
Ook ziet hij mijn .wav files niet die ik met EAC heb geripped, maar wel die ik heb gedaan met de windows media player ?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 314824 op 20-04-2011 19:18 ]
Van de stroom afhalen hielp inderdaad.lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:20:
Hier geen problemen met de nieuwe update. Eerst squeezbox server geupdate en daarna mijn squeezebox.
Ik heb een keer een probleem gehad na een update. De squeezebox opnieuw opstarten was toen voldoende om alles weer goed te laten werken.
Wij hebben om die reden tussen de squeezebox (en andere apparatuur) en het stopcontact een schakelaar gezet. Gebruiken we tenminste niet zinloos stroom terwijl we niet thuis zijn.Anoniem: 314824 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:03:
Ik heb pas een Sqeezebox Touch + best of both worlds voeding. Mijn vraag is of de Sqeezebox ook uit te zetten is zonder het netsnoer los te halen ? Nu blijft de voeding behoorlijk warm als hij het klokje toont zeg maar, dus stroom happen.
Er is nu trouwens ook een gratis Logitech squeezebox app voor de iPhone en iPad!! Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als die voor Android. Hij doet het prima! Heel fijn dat Logitech dat nu zelf aanbiedt.
[ Voor 18% gewijzigd door ElisabethM op 24-04-2011 16:21 ]
Hoezo zou dat niet (meer) kunnen? Elk radiostation dat op internet uitzend, kun je op de Squeezebox luisteren.sverzijl schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:21:
Kan ik met de squeezebox ook (nog steeds) luisteren naar de publieke radiozenders (met name 3FM) ?
Vanwege de posts hier van begin april : dj1981 in "[WA] Squeezebox"Roamor schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:24:
[...]
Hoezo zou dat niet (meer) kunnen? Elk radiostation dat op internet uitzend, kun je op de Squeezebox luisteren.
Maar dit werkt dus nog wel ? Zit eraan te denken om mn huidige radio op de slaapkamer vervangen door een squeezebox, maar mn vrouw luistert graag 3FM dus dat moet in ieder geval kunnen
@Stinger Burns: ok tnx
[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 25-04-2011 11:49 ]
Anoniem: 133692
Ik luister 's-morgens altijd even 3FM en dat is een zeer goede 192 kbps stream.
Je kan gewoon een favorieten lijstje maken met verschillende (publieke) radiozenders.
Anoniem: 91071
Zie hier: QuattroNL in "[WA] Squeezebox"Anoniem: 91071 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:25:
Ik heb een sqeeuzebox duet, maar ik hoor geen geluid als ik een koptelefoon wil gebruiken. Het draait op versie 7.5.4. Moet ik nog iets instellen ofzo? Of is de aansluiting kapot? Ik heb het nooit eerder gebruikt eigenlijk..
- Ik lees hier van alles over de customization die mogelijk is, geeft dit echt een grote verbetering of werkt de standaard firmware ook prima? Waar kan ik hier iets heel basic over lezen?
- Is de bediening simpel genoeg voor mensen die heel weinig met techniek/computers kunnen (mn ouders)? Ik kan alles op het begin opzetten, maar ik heb het dus over de "dagelijkse" bediening.
- Ik denk niet dat ik een server installeer bij mn ouders, omdat daar niet altijd een computer aanstaat, hoe goed werkt de logitech service? En is er iemand die mp3tunes.com gebruikt om eigen mp3s te kunnen afspelen? 2gb is niet heel veel maar als dit voor de rest allemaal goed werkt zou het ideaal zijn zodat ik toch wat eigen cds/mp3 kan draaien.
- Is de squeezebox radio eventueel te bedienen met de Duet afstandsbediening? Oftewel kan ik een receiver bij een andere stereo zetten, en dan de squeezebox radio en deze stereo beide bedienen?
- Is er iemand die de Radio Accessory Pack heeft? Ik begrijp niet helemaal waar dit precies aangesloten word, zit de batterij intern? En werkt het gewoon goed?
Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt om alles (of een gedeelte) te beantwoorden
Met de voorkeuze knoppen is gebruik zeer eenvoudig, voor meer zenders moet je wat met de grote knop kunnen draaien door de menus, maar die kan je ook versimpelen, en dan met een favorites menuoptie werken.
Hun radio werkt altijd via Logitech/internet, server wordt dus niet lokaal gebruikt. MP3 beluisteren ze toch eigenlijk niet, en dat werkt allemaal prima voor ze.
MP3tunes heb ik jaren geleden op een Classic een jaar gebruikt en dat werkte eigenlijk meestal wel gewoon goed.
Enig nadeel dat ik zelf in de keuken ondervind is dat de magnetron bij volvermogen het wifi bereik verstoord waardoor er dus onderbepreking optreden in je stream (tijdelijk) ligt aan locatie magnetron, radio en internet accesspoint.
Accu gaat intern, heb begrepen dat dit verder goed werkt, komt een kleine afstandbediening bij (IR).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Inloggen met je browser op squeezeserver, dan rechts onder op instellingen, dan krijg je een nieuw browser venster ->
Laatste tabblad "informatie" en dan helemaal van onderen staat er een link naar je server log en je scanner log
[ Voor 82% gewijzigd door Klein_Kipje op 04-05-2011 19:02 ]
www.weitjerock.com
Anoniem: 379258
Anoniem: 351576
Sqeezster Werkt perfect
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 351576 op 08-05-2011 07:19 ]
+1troftnom schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:35:
Geen idee of DLNA flac aan kan, maar als je het over flac hebt zal je wel van muziek houden. En als muziekliefhebber is een squeezebox een veel fijnere beleving dan een TV kan ik je wel vertellen. Ik zou dat niet durven te gaan vergelijken.
Wat voor een DAC zit er in een tv? Ik heb zo het vermoeden dat die verre van beter is dan die van een Squeezebox.
Zeker de DAC in de Touch is behoorlijk goed! En zeker als je flac wilt luisteren ga je dus voor kwaliteit, dus wil je ook een goede DAC, dus luister je niet via je tv
Ok, het zou kunnen dat als je je tv optisch op je versterker aansluit het audiogeluid 1 op 1 doorgegeven wordt zodat je tv niks met de flac bestanden doet. Maar dát zou ik eerst maar eens goed uit gaan zoeken!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Even een andere vraag, is er ook een eenvoudige equalizer plug in? Heb die van inguz gevonden maar dat ziet er nog ingewikkeld uit.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 08-05-2011 11:45 ]
Was ik ook naar opzoek. De conclusie van m'n zoektocht was dat die er niet is. Blijkbaar heeft bv. een squeezebox duet niet genoeg processorpower aan boord om die audioaanpassingen toe te passen.zeef schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
Even een andere vraag, is er ook een eenvoudige equalizer plug in? Heb die van inguz gevonden maar dat ziet er nog ingewikkeld uit.
De plugins van bv. Inguz lost dat op door op de squeezecenter te werken. Deze decodeert het muziekbestand, past de audioaanpassingen toe en hercodeerd, on the fly, voordat het bestand wordt doorgestuurd naar de player.
[ Voor 4% gewijzigd door EFL op 11-05-2011 00:48 ]
Precies de oplossing waar ik op zoek ben, denk ik.ElisabethM schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:13:
Er is nu trouwens ook een gratis Logitech squeezebox app voor de iPhone en iPad!! Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als die voor Android. Hij doet het prima! Heel fijn dat Logitech dat nu zelf aanbiedt.
Want welk apparaat heb ik nu nodig om vanaf een QNAP NAS via een iPad2 of Xoom tablet muziek af te kunnen spelen op mijn stereo receiver?
Ik bedoel alleen de App. gaat het niet fixen, er moet een kastje het draadloze signaal van de NAS oppikken, maar welk apparaat is dat. De logitec site is hier totaal niet duidelijk in?

Elke squeezebox kan een draadloos signaal opvangen en er zijn 2 types met eigen speaker(s), de Radio en de Boom. Wil je hem aansluiten op een bestaande installatie dan kies je dus een Classic, Duet of Touch. Verschil is daarbij hoofdzakelijk wat je wilt uitgeven in relatie tot de weergavemogelijkheden van het display.
Er is ook BrutefirDRC, zou niet zoveel resources nodig hebben als Inguz.zeef schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
...
Niet alleen een squeezebox-apparaat kan dat, maar ook een pc met softsqueeze, squeezeslave, squeezeplay of VortexBox player (waarvan de laatste 2 de enige zijn die hi-res ondersteunen en de laatste geen gapless ondersteund).Zilver schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:49:
...
Ik bedoel alleen de App. gaat het niet fixen, er moet een kastje het draadloze signaal van de NAS oppikken, maar welk apparaat is dat. De logitec site is hier totaal niet duidelijk in?
[ Voor 7% gewijzigd door W0153R op 11-05-2011 05:44 ]
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Thx voor de quick responseW0153R schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 05:35:
[...]
Niet alleen een squeezebox-apparaat kan dat, maar ook een pc met softsqueeze, squeezeslave, squeezeplay of VortexBox player (waarvan de laatste 2 de enige zijn die hi-res ondersteunen en de laatste geen gapless ondersteund).
Ik wil op een tablet door mijn muziek heen kunnen scrollen, die op mijn NAS staat, en nummers uitkiezen die vervolgens op mijn HiFi stereo worden afgespeeld. De verbinding NAS stereo moet daarbij draadloos verlopen.
Volgens mij is een squeezebox classic wat ik zoek, maar die wordt niet meer verkocht en staat ook niet meer op de site van logitec. Een hele PC bij mijn stereo neerzetten is iets te kostbaar.
Volgens mij zou de Sonos ZonePlayer 90 een oplossing zijn, maar met een stevig prijskaartje van 349,- euro. En daarbij kan ik uit de website van Sonos niet opmaken of alleen een Zoneplayer 90 aan een NAS te koppelen is.
Ik heb hier voor alleen een squeezebox receiver gekocht. Kost rond de 100e nieuw. Als je geen behoefte hebt aan een schermpje en je met smartphones/ tablets werkt, is dit een makkelijke en goedkope oplossing.Zilver schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:38:
[...]
Thx voor de quick response![]()
Ik wil op een tablet door mijn muziek heen kunnen scrollen, die op mijn NAS staat, en nummers uitkiezen die vervolgens op mijn HiFi stereo worden afgespeeld. De verbinding NAS stereo moet daarbij draadloos verlopen.
Volgens mij is een squeezebox classic wat ik zoek, maar die wordt niet meer verkocht en staat ook niet meer op de site van logitec. Een hele PC bij mijn stereo neerzetten is iets te kostbaar.
Volgens mij zou de Sonos ZonePlayer 90 een oplossing zijn, maar met een stevig prijskaartje van 349,- euro. En daarbij kan ik uit de website van Sonos niet opmaken of alleen een Zoneplayer 90 aan een NAS te koppelen is.
Hou er rekening mee dat voor Squeezebox hardware je wel software op je NAS moet kunnen draaien. Check dus even of je QNAP NAS dit ondersteunt.
Had trouwens verwacht dat een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites van Logitech of Sonos....
Anoniem: 238498
geef de url is dan zal ik het voor je uit proberen
www.weitjerock.com
Dank klein_kipje
Ik zit op mijn werk, dus als ik op listen live klik krijg ik gelijk het scherm dat ik niet uit de US kom
[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 11-05-2011 15:24 ]
Hmm, vraagje: wordt de uiteindelijke stream ook op ip-adres afgevangen of is het alleen deze pagina...Anoniem: 238498 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:22:
www.wjrr.com
Dank klein_kipje
Ik zit op mijn werk, dus als ik op listen live klik krijg ik gelijk het scherm dat ik niet uit de US kom
http://www.surfmusic.de/country/florida.html
Dus als je de stream hebt kun je wel gewoon via squeezebo luisteren
www.weitjerock.com
Als ik de proxy uitzet stopt de muziek ook, dus waarschijnlijk IP gebonden.
als je de stream hebt kan je gewoon luisteren via de SB, alleen die kan ik niet vinden
www.weitjerock.com
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 11-05-2011 21:25 ]
Anoniem: 129629
vanmorgen in winamp en SQ wel.
de "auth=" in de link veranderd steeds.
Laat ik dan zelf ook maar even reageren:sverzijl schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:33:
[...]
Vanwege de posts hier van begin april : dj1981 in "[WA] Squeezebox"
Maar dit werkt dus nog wel ? Zit eraan te denken om mn huidige radio op de slaapkamer vervangen door een squeezebox, maar mn vrouw luistert graag 3FM dus dat moet in ieder geval kunnen
@Stinger Burns: ok tnx
de stream van 3fm die standaard in je squeezebox staat doet het bij mij nog steeds niet altijd, geen idee waarom. Ik heb inmiddels een andere url van dezelfde 3fm stream gevonden en die gewoon in mn favorieten gezet, die werkt prima. Hij staat ook in de SB radio voorkeuzezenders, ideaal is dat, met één knop 3fm door het hele huis
.
Zit nu op mn werk, en weet de url niet uit mn hoofd, indien nodig kan ik hem een keer opzoeken
om die reden, gecombineerd met de al genoemde punten (geluidskwaliteit, verbruik) zou ik het niet aanraden. Flac-files zou je DNA-server trouwens moeten kunnen omzetten naar mp3 voordat ie ze naar de TV streamt.
voor het op je TV kijken van wat films of series (kleinere collectie) is DLNA het redelijk te doen, maar ook daarvoor liever een HTPC.
Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:31:
Even een vraagje. Ik zit te tobben over of ik nu een squeezebox moet kopen of dat de komende tv die ik ga kopen dlna heeft waardoor een squeezebox misschien overbodig word. Verschil van wat ik weet is dat je met dlna iig ook de tv aan moet doen en de squeezebox zal wel altijd aanstaan. Is dr verder ook een verschil, bv dat dlna niet flac bestanden aan kan oid waardoor de kwaliteit minder word?
Kan je me even de link naar de squeezebox classic op de logitec site doorsturen dan?troftnom schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:39:
@Zilver
Hou er rekening mee dat voor Squeezebox hardware je wel software op je NAS moet kunnen draaien. Check dus even of je QNAP NAS dit ondersteunt.
Had trouwens verwacht dat een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites van Logitech of Sonos....
En de site van Sonos is gewoon onduidelijk opgezet voor de bedragen die ze vragen voor hun apparatuur. Dat ze niet expliciet ergens vermelden dat je minimaal een player EN een bridge nodig hebt voor een werkend systeem, geeft mij geen goed gevoel over dit bedijf.
Nogmaals: Conceptueel zijn alle squeezebox apparaten hetzelfde. Ze verschillen in details maar het principe van het afspelen is eigenlijk bij alles hetzelfde. (Alleen de Touch wijkt iets af omdat die een eigen 'servertje' heeft ingebouwd).
Als je nou duidelijk aangeeft wat je niet begrijpt of wat je wilt weten, kunnen we je vast beter helpen
Nee, bij logitec niet, misschien wel bij Logitech. De Classic is gewoon vervangen door de Touch, bedrijven willen nog wel eens nieuwe modellen uit brengen na een aantal jaren.Zilver schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:21:
[...]
Kan je me even de link naar de squeezebox classic op de logitec site doorsturen dan?
Voor een klantvriendelijker totaal plaatje raad ik je dan aan om eens bij Wifimedia te gaan kijken. Succes!
www.weitjerock.com
Het bestaan van de squeezebox classic is mij duidelijk geworden dankzij de geweldige site die tweakers heet.xburchartz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:34:
Zilver, waarom vraag je om die link op de logitec site?
Troftnom gaf aan dat "een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites Logitech of Sonos" daarom reageerde ik. Hak beter niet kunnen doen, sorry.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door Zilver op 14-05-2011 23:04 ]
Ik heb zelf een echte verzameling van honderden albums, en echt rond de 100.000 liedjes (flac en MP3), maar ik vroeg me af wat de Squeezebox Server / Duet aankan?
Nu heb ik een selectie gemaakt van de muziek. (30 albums ofzo)
Iemand enig idee en ervaringen?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Ligt ook aan waar de de server op draait natuurlijk.
Anoniem: 338032
Ik heb een paar vragen over de NAS van Qnap en de Synology.
-Welk merk heeft de beste ondersteuning voor Squeezebox? En ook voor updates.
- Welke snelheid en geheugen heb je nodig, ik twijfel tussen zeg maar 1.6Ghz en 512Mb, en tussen 1.6 Ghz en 1Gb .
- Kan je met 1 harde schijf beginnen en later er 1 bijplaatsen?
- Ik gebruik hem niet om allerlei dingen tegelijk te doen, zoals uitpakken van bestanden.
Meer om muziek te luisteren en movies te streamen naar mijn mediaspeler/tv
Graag advies.(mijn budget is niet oneindig.....)
Ik denk dus dat 1,6Ghz en 512Mb meer dan voldoende zal zijn.
Nadeel van Synology is wel dat het officiële package voor Squeezebox server behoorlijk achterloopt bij de ontwikkeling van Logitech. (zie website van Synology voor de huidige versie). Hoe dat bij Qnap zit weet ik niet. Wel weet ik dat Synology gewoon erg fijne producten maakt
[ Voor 0% gewijzigd door xburchartz op 19-05-2011 09:15 . Reden: juiste getallen :) ]
Maaar goed, die van mij (qnap 210) draait op 7.5.1 dacht ik met +/- 15k nummers en alles draait goed hoor
www.weitjerock.com
QNAP is over het algemeen wel sneller met nieuwe software dan bijvoorbeeld een Synology, maar ikzelf zit daar nooit zo mee. Als ik een stabiele versie heb dan maakt het mij niet uit of ik na drie weken of na twee maanden pas een nieuwe versie van bijvoorbeeld Squeezebox Server krijg.
Had afgelopen week een eerste foutmelding op mijn Squeezebox Touch. Stond een melding op het scherm dat de unit een fout had ontdekt en opnieuw was opgestart. Kon alleen maar accepteren en verder niets. Maar zal wel een softwarematige fout zijn geweest, want alles werkt weer als voorheen.
Wat vinden jullie overigens van de nieuwe versie van Squeeze Commander? Ikzelf vind de nieuwe lay-out wel erg oké, maar alles reageert toch wel een stuk trager. Ook telkens het synchroniseren van de muziek duurt echt lang. Niet dat de originele App van Logitech beter is, want daar werkt mijn hoofdmenu niet lekker met scrollen: de tekst scrolt mee én blijft staan
als ik in de serverinstellingen kijk zie ik dat de boom een wireless signaal heeft van 68%, dat moet toch voldoende zijn.
De nieuwe versie van SC heeft hier juist een enorme snelheidsverhoging gebracht, en dat op een bejaarde HTC Magic...FeaR1986 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:46:
[...]
Wat vinden jullie overigens van de nieuwe versie van Squeeze Commander? Ikzelf vind de nieuwe lay-out wel erg oké, maar alles reageert toch wel een stuk trager. Ook telkens het synchroniseren van de muziek duurt echt lang. Niet dat de originele App van Logitech beter is, want daar werkt mijn hoofdmenu niet lekker met scrollen: de tekst scrolt mee én blijft staan
Nieuwe aanrader voor het vlug aan/uit zetten
squidget:
http://nl.appbrain.com/app/squidget/com.stone.sb
een widget om je squeezezooi te besturen
www.weitjerock.com
1e stap: zoeken van een vrij WIFI kanaal (mbv inSSIDer) en daar de router op instellen. Hielp eigenlijk niks.
2e stap: Ik heb alle Booms (er draaien er hier meerdere in huis) een vast ip-adres gegeven. Het wegvallen van de verbinding kwam nog wel voor, maar een stuk minder. Als de verbinding wegviel moest ik handmatig de muziek weer starten.
3e stap: De router (WNDR3700) voor het 2.4GHz bandje vast instellen op maximaal 54Mbps. Sindsdien heb ik geen last meer gehad van wegvallende verbindingen.
Misschien kun je iets met bovenstaande.
maxtrash schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:22:
ik heb de laatste tijd (ongeveer na de recente software update) problemen met mijn squeezebox boom. De verbinding valt geregeld weg. Dacht eerst dat het lag aan squeezecommander welke ook een nieuwe update had maar geloof dat inmiddels toch niet meer. Is hier iets van bekend?
als ik in de serverinstellingen kijk zie ik dat de boom een wireless signaal heeft van 68%, dat moet toch voldoende zijn.
Ik draai mijn muziek op een SB Radio en een SB Classic. De Classic hapert de laatste tijd af en toe. Ongeveer elke minuut is er een halve seconde stilte, heel irritant.
Ik heb ook een SB Radio staan, maar ook als ze in sync spelen, heeft die nergens last van.
De situatie is als volgt:
Qnap TS209-II >Gbit (jumboframes 4mb)> Gbit Switch >100Mb> Tele2 router >wifi 54mbps> SB Classic
IP adres van de spelers staan vast. Sterkte van draadloos signaal van de classic zit op 85%.
Ongeveer omstreeks het optreden van de problemen is hetvolgende veranderd (wellicht een oorzaak?):
- Gbit switch geplaatst tussen router en qnap (jumboframes?)
- Meer gaan downloaden en uitpakken op de NAS
- SB server 7.5.2 - r31632 geinstalleerd
- serverprioriteit (SB server) verhoogd naar -20
- lame kwaliteitsniveau veranderd naar 0 (laagst, maar snelst)
- fabrieksinstellingen op de classic hersteld
Weet iemand wat ik het beste kan proberen om het probleem te tackelen?
Ik verdenk de versie van SB server. Gisteren haperde de muziek weer, terwijl de CPU load van de NAS op 20% stond. Ook volgens top draaiden er geen andere processen die meer dan een procent verbruikten.... Voorheen nooit last van gehad.ElisabethM schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:49:
Mijn squeezebox duet hapert geregeld als mijn computer aan het backuppen is naar de NAS. Mijn squeezebox classic heeft daar veel minder last en meestal geen last van. PrecIes omgekeerd dus, maar het kan dus wel degelijk met je activiteiten op je NAS te maken hebben. Overigens kwam dit pas bij ons na een update van de NAS en de squeezebox server.
vervelend

Iemand nog een idee waar ik het kan zoeken?
Bij mij staat die naast de TV, en hij werkt zelfs zo goed, dat hij bijna constant aan het veranderen is, als er een donkere/lichtere scene op tv is. Heb de functie dus maar uitgezettroftnom schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:39:
Zit er geen light sensor op dan? Op de Radio wel en de Touch is nog iets later uitgekomen. Die op de Radio werkt in ieder geval erg goed. Gebruik hem als wekkerradio en hij dimt in het donker naar een volkomen acceptabel laag licht niveau.
Net even door wat instellingen gelopen van de Squeezebox Touch en bij automatische helderheid stond het minimum op zo'n 15%. Deze maar naar het absolute nulpunt gezet zodat het net wat donkerder is. Vannacht maar eens zien hoe licht dit is. Hoop dat het oké is, want vind die datum- tijdweergave wel leuk.TripleQ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:19:
[...]
Bij mij staat die naast de TV, en hij werkt zelfs zo goed, dat hij bijna constant aan het veranderen is, als er een donkere/lichtere scene op tv is. Heb de functie dus maar uitgezet
Wat is nu handiger de SqueezeBox Radio of de Reciever?
Prijs is ongeveer zelfde namelijk. Bediening doe ik dan liefst vanaf android phone.
Staan ook nog mp3's op m'n nas en daar zou ook Squeeze Box server op kunnen draaien zag ik (etrayz nasje).
Betwijfel trouwens of de Radio wel zo'n optimaal apparaat is om aan je versterker te hangen, zit geen echte line-out op, alleen een hoofdtelefoon uitgang.
Touch lijkt me dan toch de beter optie....
Ik heb al opnieuw de squeezebox server geïnstalleerd. Ik speel het af via een squeezebox classic.
Iemand bekend met dit probleem?
Anoniem: 133692
http://shoutcast2.omroep.nl:8104/
192kbps CBR
Zo staat het album van "Boudewijn de Groot" onder de G. Aan de ene kant logisch als de Squeezebox op achternaam zou sorteren, maar bij de andere albums werkt het allemaal wel goed op de voornaam. Ook niets geks in de ID3-tag van de nummers.
Ik vind het dan gekker dat Era ná Scorpions komt. Als het er voor zou komen zou het nog te begrijpen zijn aangezien de band ook wel eens als "eRa" wordt geschreven en dat er naar de eerste hoofdletter gekeken wordt. Maar de E of R ná de S van Scorpions?
Je moet gewoon zorgen dat je alles in aparte mapjes hebt staan en dan bladeren dmv de mappenstructuur. Scheelt je weer een hele berg tijd aan TaggenFeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:25:
Soms kan ik mijn Squeezebox echt niet volgen van het op alfabet zetten van artiesten (en albums):
Zo staat het album van "Boudewijn de Groot" onder de G. Aan de ene kant logisch als de Squeezebox op achternaam zou sorteren, maar bij de andere albums werkt het allemaal wel goed op de voornaam. Ook niets geks in de ID3-tag van de nummers.
Ik vind het dan gekker dat Era ná Scorpions komt. Als het er voor zou komen zou het nog te begrijpen zijn aangezien de band ook wel eens als "eRa" wordt geschreven en dat er naar de eerste hoofdletter gekeken wordt. Maar de E of R ná de S van Scorpions?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Anoniem: 351576
Je moet de oorzaak toch echt in de tags zoeken hoor. Er is een tag voor "artiest" en één voor albumartiest. Artiest gewoon vullen met Voornaam Achternaam en albumartiest eruitgooien..... Dan ontstaat er geen ruzie tussen die twee. SuccesFeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:25:
Soms kan ik mijn Squeezebox echt niet volgen van het op alfabet zetten van artiesten (en albums):
www.weitjerock.com
Dus je ziet geen menu of welk nummer je afspeelt op de remote control.
Maar verder is die wel gewoon compatible...in de logitech database met apparaten staan ze gewoon
Ik heb alles al heel vaak nagelopen en alles klopt, het is gewoon apart. Ik heb twee mappen op mijn NAS: eentje met alle muziek waar de tags niet van kloppen. En eentje met alleen muziek die ik zelf één voor één heb lopen taggen. Dus daar zitten geen fouten in. Overal staat gewoon "Boudewijn de Groot" en nergens iets van "Groot, Boudewijn de". En idem met Era. Kan nergens vinden waarom een band als "Era" na Scorpions zou moeten komen.Anoniem: 351576 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:40:
[...]Je moet de oorzaak toch echt in de tags zoeken hoor. Er is een tag voor "artiest" en één voor albumartiest. Artiest gewoon vullen met Voornaam Achternaam en albumartiest eruitgooien..... Dan ontstaat er geen ruzie tussen die twee. Succes
Ik lig er overigens niet wakker van, want alles is consequent dus alles van Era staat wel onder één naam. Meeste muziek zoek ik toch op aan de hand van genre of via de zoekfunctie.
- wel/niet rekening houden met Component/Dirigent/Band/orkest
- wel/niet rekening houden met Verzamelalbums
- Albums bij artiest of bij band weergeven
- TPE2 MP3tag als Band of albumartiest behandelen
- sets met meerdere schijven als één album of als meerdere albums behandelen
- aangeven welke woorden genegeerd moeten worden met sorteren.
Volgens mij zitten die opties ook wel bij 7.5.
Als het daar niet in zit, dan denk ik toch echt dat je verschillen in je tags hebt
Mijn muziek is als volgt ingedeeld: muziek\artiest\album\nummer
Eerste wat ik altijd doe is de hele artiest-map naar MP3 Tag zetten en de artiest (of bandnaam) en het genre in één keer goed zetten. Wellicht dat ik een optie/veld over sla waar dan op wordt gesorteerd.
Ach, ik laat het er maar bij
Kom er namelijk net achter dat ik veel meer muziek mis. In mijn map "Various Artists" zijn slechts twee albums te zien terwijl dat er een stuk of tien moeten zijn. Net wat instellingen aangepast en de server nog een keer laten scannen, maar dat bracht niet veel goeds. Nu staan er zelfs albums van één artiest onder "Various Artists". Denk dat ik toch maar ga werken met de gewone mappen.
[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 07-06-2011 16:34 ]
Volgens Foobar staan mijn tags wel goed, dus daar ligt het niet aan. Bij enkele CD's staat de tag "Compilation" inderdaad op 1, want die komen onder mijn "Various Artists". Echter zie ik in MP3 Tag nergens de optie om die tag aan te passen.W0153R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:07:
Check 's met foobar welke tags je hebt, waarschijnlijk staat er dan onderaan ergens ARTIST_SORT en ALBUMARTIST_SORT oid, en als je de tag COMPILATION op 1 zet verschijnt het album onder V.A.
En gevonden:
In MP3 Tag staan links maar enkele waarden die je aan kan passen. Met ALT + T haal je een veel groter menu op. Daar kan je inderdaad ook de waarde op 1 of 0 zetten van "COMPILATION".
Alleen kan ik nog steeds niet vinden waarom Era in het alfabet tussen de "S" komt. Straks maar eens één voor één alles nalopen. En ik dacht met 60 GB klaar te zijn. Al hoef ik natuurlijk alleen de muziek te taggen die niet goed staat in de lijst, dat scheelt weer.
[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 08-06-2011 13:51 ]
Ik heb hetzelfde probleem met Damien Rice, SBS sorteert 'm bij de R terwijl er niks is dat 'm verteld 'm daar neer te zetten (voor zover ik weet), misschien dat het een bug is (aangezien het in de buurt van dezelfde letters is).