Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:21
Dan vindt hij netwerken van de buren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
je moet daarvoor al de keuze maken tussen ethernet of wifi. Als je die keuze niet krijgt, zit je nog niet in de volledige reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314824

Ik heb pas een Sqeezebox Touch + best of both worlds voeding. Mijn vraag is of de Sqeezebox ook uit te zetten is zonder het netsnoer los te halen ? Nu blijft de voeding behoorlijk warm als hij het klokje toont zeg maar, dus stroom happen.

Ook ziet hij mijn .wav files niet die ik met EAC heb geripped, maar wel die ik heb gedaan met de windows media player ? 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 314824 op 20-04-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

squeezebox + spotify = geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
lex schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:04:
squeezebox + spotify = geweldig :D
Amen to that! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:20:
Hier geen problemen met de nieuwe update. Eerst squeezbox server geupdate en daarna mijn squeezebox.
Ik heb een keer een probleem gehad na een update. De squeezebox opnieuw opstarten was toen voldoende om alles weer goed te laten werken.
Van de stroom afhalen hielp inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 314824 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:03:
Ik heb pas een Sqeezebox Touch + best of both worlds voeding. Mijn vraag is of de Sqeezebox ook uit te zetten is zonder het netsnoer los te halen ? Nu blijft de voeding behoorlijk warm als hij het klokje toont zeg maar, dus stroom happen.
Wij hebben om die reden tussen de squeezebox (en andere apparatuur) en het stopcontact een schakelaar gezet. Gebruiken we tenminste niet zinloos stroom terwijl we niet thuis zijn.

Er is nu trouwens ook een gratis Logitech squeezebox app voor de iPhone en iPad!! Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als die voor Android. Hij doet het prima! Heel fijn dat Logitech dat nu zelf aanbiedt.

[ Voor 18% gewijzigd door ElisabethM op 24-04-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:30
Kan ik met de squeezebox ook (nog steeds) luisteren naar de publieke radiozenders (met name 3FM) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:21:
Kan ik met de squeezebox ook (nog steeds) luisteren naar de publieke radiozenders (met name 3FM) ?
Hoezo zou dat niet (meer) kunnen? Elk radiostation dat op internet uitzend, kun je op de Squeezebox luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:30
Roamor schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:24:
[...]
Hoezo zou dat niet (meer) kunnen? Elk radiostation dat op internet uitzend, kun je op de Squeezebox luisteren.
Vanwege de posts hier van begin april : dj1981 in "[WA] Squeezebox"

Maar dit werkt dus nog wel ? Zit eraan te denken om mn huidige radio op de slaapkamer vervangen door een squeezebox, maar mn vrouw luistert graag 3FM dus dat moet in ieder geval kunnen ;)

@Stinger Burns: ok tnx

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 25-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ja hoor, werkt perfect.
Ik luister 's-morgens altijd even 3FM en dat is een zeer goede 192 kbps stream.
Je kan gewoon een favorieten lijstje maken met verschillende (publieke) radiozenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91071

Ik heb een sqeeuzebox duet, maar ik hoor geen geluid als ik een koptelefoon wil gebruiken. Het draait op versie 7.5.4. Moet ik nog iets instellen ofzo? Of is de aansluiting kapot? Ik heb het nooit eerder gebruikt eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 91071 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:25:
Ik heb een sqeeuzebox duet, maar ik hoor geen geluid als ik een koptelefoon wil gebruiken. Het draait op versie 7.5.4. Moet ik nog iets instellen ofzo? Of is de aansluiting kapot? Ik heb het nooit eerder gebruikt eigenlijk..
Zie hier: QuattroNL in "[WA] Squeezebox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik ben er over aan het denken om een squeezebox radio als "keukenradio" voor mijn ouders' trouwdag te kopen, en ik heb een paar vraagjes, waarvan er vast al een paar beantwoord zijn in deze thread maar ik kan de antwoorden zo snel niet vinden.

- Ik lees hier van alles over de customization die mogelijk is, geeft dit echt een grote verbetering of werkt de standaard firmware ook prima? Waar kan ik hier iets heel basic over lezen?
- Is de bediening simpel genoeg voor mensen die heel weinig met techniek/computers kunnen (mn ouders)? Ik kan alles op het begin opzetten, maar ik heb het dus over de "dagelijkse" bediening.
- Ik denk niet dat ik een server installeer bij mn ouders, omdat daar niet altijd een computer aanstaat, hoe goed werkt de logitech service? En is er iemand die mp3tunes.com gebruikt om eigen mp3s te kunnen afspelen? 2gb is niet heel veel maar als dit voor de rest allemaal goed werkt zou het ideaal zijn zodat ik toch wat eigen cds/mp3 kan draaien.
- Is de squeezebox radio eventueel te bedienen met de Duet afstandsbediening? Oftewel kan ik een receiver bij een andere stereo zetten, en dan de squeezebox radio en deze stereo beide bedienen?
- Is er iemand die de Radio Accessory Pack heeft? Ik begrijp niet helemaal waar dit precies aangesloten word, zit de batterij intern? En werkt het gewoon goed?

Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt om alles (of een gedeelte) te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Heel erg veel valt er nu ook weer niet te customizen, standaard firmware is prima, en omdat hij nog wel eens een firmware update wil aanbieden ook wel aan te raden voor de ouderen onder ons. Addins/apps kan je wel gewoon installeren, die kan je meestal na een update automatisch laten herinstalleren. Gebruik eigenlijk alleen een weatherscreensaver voor mijn ouders. Mijn moeder (60+) heeft er dus een aangeschaft voor in de keuken, maar die luistert alleen naar de radio, zenders geprogrammeerd onder de 6 voorkeuze knoppen, meer gebruiken ze toch niet echt. Bereik was in de keuken nogal brak voor FM, vandaar dat ze interresse toonden in de internet radio die ze bij mijn in huis zagen staan.
Met de voorkeuze knoppen is gebruik zeer eenvoudig, voor meer zenders moet je wat met de grote knop kunnen draaien door de menus, maar die kan je ook versimpelen, en dan met een favorites menuoptie werken.
Hun radio werkt altijd via Logitech/internet, server wordt dus niet lokaal gebruikt. MP3 beluisteren ze toch eigenlijk niet, en dat werkt allemaal prima voor ze.

MP3tunes heb ik jaren geleden op een Classic een jaar gebruikt en dat werkte eigenlijk meestal wel gewoon goed.
Enig nadeel dat ik zelf in de keuken ondervind is dat de magnetron bij volvermogen het wifi bereik verstoord waardoor er dus onderbepreking optreden in je stream (tijdelijk) ligt aan locatie magnetron, radio en internet accesspoint.
Accu gaat intern, heb begrepen dat dit verder goed werkt, komt een kleine afstandbediening bij (IR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51

FeaR

In GoT we trust

De afgelopen dagen wel alle nieuwe versies van Squeeze Commander binnen gehaald, maar op zich nog niet mee gewerkt. Dus net maar eens gekeken wat er veranderd is en dat is toch behoorlijk veel. Was wel even door de menu's bladeren om alles weer te vinden, maar nu alles weer gevonden en goed ingesteld is werkt het weer zoals vanouds. Vooral de looks zijn er op vooruit gegaan ten opzichte van de oudere versie. Ziet er net allemaal wat stoerder uit door de kleuren. Dat paars van de vorige versies was toch wel één van de punten die me tegenstonden en waar de App van Logitech echt een voordeel had, die was namelijk zwart.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Heel soms heb ik mijn setup (ik heb vier spelers van verschillende types) wel eens dat de playback stopt en dat ik kan doen wat ik wil (pauzeren, op play drukken, spelers uitschakelen, weer aanzetten) maar er lijkt niks meer te gebeuren. Ik kan via de diverse afstandsbedieningen of via m'n Android telefoon wel door het menu bladeren, maar afspelen lukt dan niet meer. Is er in zo'n situatie ook een of andere logfile die ik kan raadplegen om te zien wat er op serverniveau op dat moment gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 08:52
waar draait je server op ?

Inloggen met je browser op squeezeserver, dan rechts onder op instellingen, dan krijg je een nieuw browser venster ->

Laatste tabblad "informatie" en dan helemaal van onderen staat er een link naar je server log en je scanner log

[ Voor 82% gewijzigd door Klein_Kipje op 04-05-2011 19:02 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Even een vraagje. Ik zit te tobben over of ik nu een squeezebox moet kopen of dat de komende tv die ik ga kopen dlna heeft waardoor een squeezebox misschien overbodig word. Verschil van wat ik weet is dat je met dlna iig ook de tv aan moet doen en de squeezebox zal wel altijd aanstaan. Is dr verder ook een verschil, bv dat dlna niet flac bestanden aan kan oid waardoor de kwaliteit minder word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geen idee of DLNA flac aan kan, maar als je het over flac hebt zal je wel van muziek houden. En als muziekliefhebber is een squeezebox een veel fijnere beleving dan een TV kan ik je wel vertellen. Ik zou dat niet durven te gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351576

Voor "iedereen" met een Nokia N900 is hier een remote control voor het Maemo-platform:
Sqeezster Werkt perfect

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 351576 op 08-05-2011 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

troftnom schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:35:
Geen idee of DLNA flac aan kan, maar als je het over flac hebt zal je wel van muziek houden. En als muziekliefhebber is een squeezebox een veel fijnere beleving dan een TV kan ik je wel vertellen. Ik zou dat niet durven te gaan vergelijken.
+1
Wat voor een DAC zit er in een tv? Ik heb zo het vermoeden dat die verre van beter is dan die van een Squeezebox.
Zeker de DAC in de Touch is behoorlijk goed! En zeker als je flac wilt luisteren ga je dus voor kwaliteit, dus wil je ook een goede DAC, dus luister je niet via je tv :9

Ok, het zou kunnen dat als je je tv optisch op je versterker aansluit het audiogeluid 1 op 1 doorgegeven wordt zodat je tv niks met de flac bestanden doet. Maar dát zou ik eerst maar eens goed uit gaan zoeken!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Plus het verbruik. Je TV vreet veel meer stroom tijdens het gebruik als veredelde mediaspeler dan de Squeezebox. En met de Squeezebox kun je nog andere leuke dingen doen zoals spotify enzo. Ik zou het wel weten, TV én Squeezebox. ;)

Even een andere vraag, is er ook een eenvoudige equalizer plug in? Heb die van inguz gevonden maar dat ziet er nog ingewikkeld uit.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 08-05-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik vraag me af of squeezebox wat voor mij is. Ik heb op mijn computer, op de tweede verdieping, zo'n 4000 songs staan in iTunes, in totaal zo'n 15GB. Nu wil ik die allemaal kunnen afspelen of via een makkelijke interface op de tv, of via een stereo met een makkelijke interface (door artiesten/albums kunnen scrollen, coverflow etc). Die bestanden kan ik gewoon via het lokale netwerk doen, of via een HDD op de sqeezebox. Maar is sqeezebox dan wat voor mij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Squeezebox is dan een mogelijke oplossing. Maar ook Sonos (veel duurder) of Apple's airplay apparaten kunnen interessant zijn. Hangt af van jouw wensen en van wat je thuis nu al hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nu? Een stereo van 20 jaar oud ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 17:33

EFL

zeef schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
Even een andere vraag, is er ook een eenvoudige equalizer plug in? Heb die van inguz gevonden maar dat ziet er nog ingewikkeld uit.
Was ik ook naar opzoek. De conclusie van m'n zoektocht was dat die er niet is. Blijkbaar heeft bv. een squeezebox duet niet genoeg processorpower aan boord om die audioaanpassingen toe te passen.
De plugins van bv. Inguz lost dat op door op de squeezecenter te werken. Deze decodeert het muziekbestand, past de audioaanpassingen toe en hercodeerd, on the fly, voordat het bestand wordt doorgestuurd naar de player.

[ Voor 4% gewijzigd door EFL op 11-05-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
ElisabethM schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:13:
Er is nu trouwens ook een gratis Logitech squeezebox app voor de iPhone en iPad!! Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als die voor Android. Hij doet het prima! Heel fijn dat Logitech dat nu zelf aanbiedt.
Precies de oplossing waar ik op zoek ben, denk ik. :?

Want welk apparaat heb ik nu nodig om vanaf een QNAP NAS via een iPad2 of Xoom tablet muziek af te kunnen spelen op mijn stereo receiver?

Ik bedoel alleen de App. gaat het niet fixen, er moet een kastje het draadloze signaal van de NAS oppikken, maar welk apparaat is dat. De logitec site is hier totaal niet duidelijk in? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Zilver, ik begrijp totaal niet wat je nu wilt.
Elke squeezebox kan een draadloos signaal opvangen en er zijn 2 types met eigen speaker(s), de Radio en de Boom. Wil je hem aansluiten op een bestaande installatie dan kies je dus een Classic, Duet of Touch. Verschil is daarbij hoofdzakelijk wat je wilt uitgeven in relatie tot de weergavemogelijkheden van het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Laatst online: 31-08-2024
zeef schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
...
Er is ook BrutefirDRC, zou niet zoveel resources nodig hebben als Inguz.
Zilver schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:49:
...
Ik bedoel alleen de App. gaat het niet fixen, er moet een kastje het draadloze signaal van de NAS oppikken, maar welk apparaat is dat. De logitec site is hier totaal niet duidelijk in? :N
Niet alleen een squeezebox-apparaat kan dat, maar ook een pc met softsqueeze, squeezeslave, squeezeplay of VortexBox player (waarvan de laatste 2 de enige zijn die hi-res ondersteunen en de laatste geen gapless ondersteund).

[ Voor 7% gewijzigd door W0153R op 11-05-2011 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Of als je het toch in de apps zoekt: op de iPad/pod/phone kan iPeng behalve als controller ook als player fungeren (middels een in-app payment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

Zilver wil gewoon een losse SB reciever.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
W0153R schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 05:35:
[...]
Niet alleen een squeezebox-apparaat kan dat, maar ook een pc met softsqueeze, squeezeslave, squeezeplay of VortexBox player (waarvan de laatste 2 de enige zijn die hi-res ondersteunen en de laatste geen gapless ondersteund).
Thx voor de quick response ;)
Ik wil op een tablet door mijn muziek heen kunnen scrollen, die op mijn NAS staat, en nummers uitkiezen die vervolgens op mijn HiFi stereo worden afgespeeld. De verbinding NAS stereo moet daarbij draadloos verlopen.

Volgens mij is een squeezebox classic wat ik zoek, maar die wordt niet meer verkocht en staat ook niet meer op de site van logitec. Een hele PC bij mijn stereo neerzetten is iets te kostbaar.

Volgens mij zou de Sonos ZonePlayer 90 een oplossing zijn, maar met een stevig prijskaartje van 349,- euro. En daarbij kan ik uit de website van Sonos niet opmaken of alleen een Zoneplayer 90 aan een NAS te koppelen is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Je hebt mijn post kennelijk niet gelezen. De squeezebox classic, duet/receiver EN touch doen precies wat je wilt. De Classic kun je op marktplaats voor 80 euro wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 11:28
Zilver schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Thx voor de quick response ;)
Ik wil op een tablet door mijn muziek heen kunnen scrollen, die op mijn NAS staat, en nummers uitkiezen die vervolgens op mijn HiFi stereo worden afgespeeld. De verbinding NAS stereo moet daarbij draadloos verlopen.

Volgens mij is een squeezebox classic wat ik zoek, maar die wordt niet meer verkocht en staat ook niet meer op de site van logitec. Een hele PC bij mijn stereo neerzetten is iets te kostbaar.

Volgens mij zou de Sonos ZonePlayer 90 een oplossing zijn, maar met een stevig prijskaartje van 349,- euro. En daarbij kan ik uit de website van Sonos niet opmaken of alleen een Zoneplayer 90 aan een NAS te koppelen is. :|
Ik heb hier voor alleen een squeezebox receiver gekocht. Kost rond de 100e nieuw. Als je geen behoefte hebt aan een schermpje en je met smartphones/ tablets werkt, is dit een makkelijke en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
@Zilver

Hou er rekening mee dat voor Squeezebox hardware je wel software op je NAS moet kunnen draaien. Check dus even of je QNAP NAS dit ondersteunt.

Had trouwens verwacht dat een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites van Logitech of Sonos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Vraagje: ik luister thuis via de pc naar amerikaanse radiozenders. Hiervoor moet ik een proxy gebruiken omdat er niet buiten de US naar geluisterd mag worden. Kan ik met een squeezebox op de pc deze zender luisteren? Dan kan ik eindelijk door heel het huis deze zender ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
als je squeezeserver op je pc installeert kun je die radiostations gewoon ontvangen,

geef de url is dan zal ik het voor je uit proberen

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.wjrr.com
Dank klein_kipje :)

Ik zit op mijn werk, dus als ik op listen live klik krijg ik gelijk het scherm dat ik niet uit de US kom :)

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 11-05-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 238498 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:22:
www.wjrr.com
Dank klein_kipje :)

Ik zit op mijn werk, dus als ik op listen live klik krijg ik gelijk het scherm dat ik niet uit de US kom :)
Hmm, vraagje: wordt de uiteindelijke stream ook op ip-adres afgevangen of is het alleen deze pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Via dit adres kan ik wel luisteren zonder proxy, alleen nog geen stream adres

http://www.surfmusic.de/country/florida.html

Dus als je de stream hebt kun je wel gewoon via squeezebo luisteren

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.wjrr.com/mediaplayer/ is alles wat ik te zien krijg
Als ik de proxy uitzet stopt de muziek ook, dus waarschijnlijk IP gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
nee dat klopt, dat doet ie bij mij ook, maar via die andere link http://www.surfmusic.de/country/florida.html kan ik gewoon zonder proxy luisteren, maar dat is eigenlijk het punt niet,

als je de stream hebt kan je gewoon luisteren via de SB, alleen die kan ik niet vinden

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<edit> link verwijderd :) werkt ook niet

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 11-05-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amifan, hier werkt je link iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129629

bij mij nu ook niet meer.
vanmorgen in winamp en SQ wel.
de "auth=" in de link veranderd steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 19:47
sverzijl schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:33:
[...]

Vanwege de posts hier van begin april : dj1981 in "[WA] Squeezebox"

Maar dit werkt dus nog wel ? Zit eraan te denken om mn huidige radio op de slaapkamer vervangen door een squeezebox, maar mn vrouw luistert graag 3FM dus dat moet in ieder geval kunnen ;)

@Stinger Burns: ok tnx
Laat ik dan zelf ook maar even reageren:
de stream van 3fm die standaard in je squeezebox staat doet het bij mij nog steeds niet altijd, geen idee waarom. Ik heb inmiddels een andere url van dezelfde 3fm stream gevonden en die gewoon in mn favorieten gezet, die werkt prima. Hij staat ook in de SB radio voorkeuzezenders, ideaal is dat, met één knop 3fm door het hele huis
.
Zit nu op mn werk, en weet de url niet uit mn hoofd, indien nodig kan ik hem een keer opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 19:47
Mijn (nog korte) ervaring met DLNA is dat je dat niet wilt met een omvangrijke muziekcollectie. Browsen gaat traag, elke keer dat je de TV aanzet moet ie weer de hele lijst artiesten/albums/nummers van je server trekken en tonen, browsen gaat niet al te snel.

om die reden, gecombineerd met de al genoemde punten (geluidskwaliteit, verbruik) zou ik het niet aanraden. Flac-files zou je DNA-server trouwens moeten kunnen omzetten naar mp3 voordat ie ze naar de TV streamt.

voor het op je TV kijken van wat films of series (kleinere collectie) is DLNA het redelijk te doen, maar ook daarvoor liever een HTPC.
Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:31:
Even een vraagje. Ik zit te tobben over of ik nu een squeezebox moet kopen of dat de komende tv die ik ga kopen dlna heeft waardoor een squeezebox misschien overbodig word. Verschil van wat ik weet is dat je met dlna iig ook de tv aan moet doen en de squeezebox zal wel altijd aanstaan. Is dr verder ook een verschil, bv dat dlna niet flac bestanden aan kan oid waardoor de kwaliteit minder word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
troftnom schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:39:
@Zilver

Hou er rekening mee dat voor Squeezebox hardware je wel software op je NAS moet kunnen draaien. Check dus even of je QNAP NAS dit ondersteunt.

Had trouwens verwacht dat een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites van Logitech of Sonos....
Kan je me even de link naar de squeezebox classic op de logitec site doorsturen dan?

En de site van Sonos is gewoon onduidelijk opgezet voor de bedragen die ze vragen voor hun apparatuur. Dat ze niet expliciet ergens vermelden dat je minimaal een player EN een bridge nodig hebt voor een werkend systeem, geeft mij geen goed gevoel over dit bedijf. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Zilver, waarom vraag je om die link op de logitec site? Wat wil je daar qua informatie vanaf halen? Je geeft zelf aan dat de classic al is wat je zoekt en je geeft ook al aan dat de classic niet meer nieuw verkocht wordt, dus dat die info er toch niet is.
Nogmaals: Conceptueel zijn alle squeezebox apparaten hetzelfde. Ze verschillen in details maar het principe van het afspelen is eigenlijk bij alles hetzelfde. (Alleen de Touch wijkt iets af omdat die een eigen 'servertje' heeft ingebouwd).

Als je nou duidelijk aangeeft wat je niet begrijpt of wat je wilt weten, kunnen we je vast beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zilver schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:21:
[...]
Kan je me even de link naar de squeezebox classic op de logitec site doorsturen dan?
Nee, bij logitec niet, misschien wel bij Logitech. De Classic is gewoon vervangen door de Touch, bedrijven willen nog wel eens nieuwe modellen uit brengen na een aantal jaren.

Voor een klantvriendelijker totaal plaatje raad ik je dan aan om eens bij Wifimedia te gaan kijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik wil wel een touch hebben, wat heb je over voor mijn classic ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
xburchartz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:34:
Zilver, waarom vraag je om die link op de logitec site?
Het bestaan van de squeezebox classic is mij duidelijk geworden dankzij de geweldige site die tweakers heet. _/-\o_

Troftnom gaf aan dat "een Tweaker wel wijs zou kunnen worden uit de websites Logitech of Sonos" daarom reageerde ik. Hak beter niet kunnen doen, sorry.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door Zilver op 14-05-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ik me afvraag, hoeveel liedjes kan de Squeezebox Duet eigenlijk indexeren?

Ik heb zelf een echte verzameling van honderden albums, en echt rond de 100.000 liedjes (flac en MP3), maar ik vroeg me af wat de Squeezebox Server / Duet aankan?

Nu heb ik een selectie gemaakt van de muziek. (30 albums ofzo)
Iemand enig idee en ervaringen?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 20:20

Len

Leeg

ik heb 15k songs met echt totaal geen vertraging.

Ligt ook aan waar de de server op draait natuurlijk.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Hier 75K, geen probleem. Met zoveel liedjes moet de Squeezebox Server wel op niet al te beperkte hardware draaien. Ik had eerder een Synology 107+, maar daarbij was de webinterface niet vooruit te branden, lange playlists hadden erg lang nodig om te laden en een volledige scan duurde makkelijk 8 uur. Heb nu een Syno 710+, en daarmee werkt alles wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

Hoi,
Ik heb een paar vragen over de NAS van Qnap en de Synology.
-Welk merk heeft de beste ondersteuning voor Squeezebox? En ook voor updates.
- Welke snelheid en geheugen heb je nodig, ik twijfel tussen zeg maar 1.6Ghz en 512Mb, en tussen 1.6 Ghz en 1Gb .
- Kan je met 1 harde schijf beginnen en later er 1 bijplaatsen?
- Ik gebruik hem niet om allerlei dingen tegelijk te doen, zoals uitpakken van bestanden.
Meer om muziek te luisteren en movies te streamen naar mijn mediaspeler/tv

Graag advies.(mijn budget is niet oneindig.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik kan alleen iets zeggen over mijn ervaring met Synology. Ik heb zelf een 107+ en die heeft een processor van 500Mhz en 128Mb geheugen. Hoewel hierboven is gesteld dat de interface niet vooruit te branden was, vind ik het in mijn situatie best goed te doen (ik heb ong. 8Gb aan muziek).
Ik denk dus dat 1,6Ghz en 512Mb meer dan voldoende zal zijn.

Nadeel van Synology is wel dat het officiële package voor Squeezebox server behoorlijk achterloopt bij de ontwikkeling van Logitech. (zie website van Synology voor de huidige versie). Hoe dat bij Qnap zit weet ik niet. Wel weet ik dat Synology gewoon erg fijne producten maakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door xburchartz op 19-05-2011 09:15 . Reden: juiste getallen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Qnap loopt ook achter, beetje handige linux vogel kan wel up to date blijven maar dan moet je zelf alles handmatig kunnen installeren.

Maaar goed, die van mij (qnap 210) draait op 7.5.1 dacht ik met +/- 15k nummers en alles draait goed hoor

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik draai zelf met een QNAP met 1.6 GHz en 512 MB geheugen en ook maar één Harde Schijf. Heb nu nog alleen muziek (kleine 200 GB), dus dan is RAID niet echt nodig. Indexeren van muziek duurt soms wel lang, toen ik de 150 GB in het begin in wilde laden duurde het toch meerdere uren. Als ik nu muziek bijplaats en opnieuw laat scannen is het wellicht tien minuten. Moet ik wel bij zeggen dat ik veel in FLAC heb en veel met album art werk, dus het zijn wel de grotere bestanden om te indexeren en om de afbeeldingen als folder in te stellen. Qua werking ondervind ik alleen wat delay als ik hele lijsten oproep in de webinterface. Dus alle artiesten in één lijst bijvoorbeeld. Maar als ik de lijst op maximaal 50 items per pagina houdt dan is er niets aan de hand. Muziek inladen in de playlist duurt de ene keer langer dan de andere, maar dat kan ook het verschil zijn tussen een MP3 van 192 kb/s of een FLAC van bijna 1 MB/s.

QNAP is over het algemeen wel sneller met nieuwe software dan bijvoorbeeld een Synology, maar ikzelf zit daar nooit zo mee. Als ik een stabiele versie heb dan maakt het mij niet uit of ik na drie weken of na twee maanden pas een nieuwe versie van bijvoorbeeld Squeezebox Server krijg.

Had afgelopen week een eerste foutmelding op mijn Squeezebox Touch. Stond een melding op het scherm dat de unit een fout had ontdekt en opnieuw was opgestart. Kon alleen maar accepteren en verder niets. Maar zal wel een softwarematige fout zijn geweest, want alles werkt weer als voorheen.

Wat vinden jullie overigens van de nieuwe versie van Squeeze Commander? Ikzelf vind de nieuwe lay-out wel erg oké, maar alles reageert toch wel een stuk trager. Ook telkens het synchroniseren van de muziek duurt echt lang. Niet dat de originele App van Logitech beter is, want daar werkt mijn hoofdmenu niet lekker met scrollen: de tekst scrolt mee én blijft staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:45
ik heb de laatste tijd (ongeveer na de recente software update) problemen met mijn squeezebox boom. De verbinding valt geregeld weg. Dacht eerst dat het lag aan squeezecommander welke ook een nieuwe update had maar geloof dat inmiddels toch niet meer. Is hier iets van bekend?

als ik in de serverinstellingen kijk zie ik dat de boom een wireless signaal heeft van 68%, dat moet toch voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net maar eens ingesteld dat de Squeezebox Touch de datum en tijd weergeeft als deze "uit" staat. Een zien of ik het display niet te veel licht vind geven in het donker, daar kan ik namelijk niet tegen. Heb dus ook maar voor de Digitale Klok (Zwart) gekozen, want de rest kon ik een boek bij lezen! Heeft de Touch tenminste nog een functie als deze uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zit er geen light sensor op dan? Op de Radio wel en de Touch is nog iets later uitgekomen. Die op de Radio werkt in ieder geval erg goed. Gebruik hem als wekkerradio en hij dimt in het donker naar een volkomen acceptabel laag licht niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het scherm dimt wel na een tijdje, maar ik vind het nog steeds te fel voor mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 30-05 06:06
FeaR1986 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:46:
[...]
Wat vinden jullie overigens van de nieuwe versie van Squeeze Commander? Ikzelf vind de nieuwe lay-out wel erg oké, maar alles reageert toch wel een stuk trager. Ook telkens het synchroniseren van de muziek duurt echt lang. Niet dat de originele App van Logitech beter is, want daar werkt mijn hoofdmenu niet lekker met scrollen: de tekst scrolt mee én blijft staan :S
De nieuwe versie van SC heeft hier juist een enorme snelheidsverhoging gebracht, en dat op een bejaarde HTC Magic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
bij mij is tie ook een stuk trager geworden.

Nieuwe aanrader voor het vlug aan/uit zetten

squidget:

http://nl.appbrain.com/app/squidget/com.stone.sb

een widget om je squeezezooi te besturen

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Met oudere software versies van de Boom heb ik hetzelfde verschijnsel gehad. Om het op te lossen heb ik onderstaande gedaan:

1e stap: zoeken van een vrij WIFI kanaal (mbv inSSIDer) en daar de router op instellen. Hielp eigenlijk niks.

2e stap: Ik heb alle Booms (er draaien er hier meerdere in huis) een vast ip-adres gegeven. Het wegvallen van de verbinding kwam nog wel voor, maar een stuk minder. Als de verbinding wegviel moest ik handmatig de muziek weer starten.

3e stap: De router (WNDR3700) voor het 2.4GHz bandje vast instellen op maximaal 54Mbps. Sindsdien heb ik geen last meer gehad van wegvallende verbindingen.

Misschien kun je iets met bovenstaande.
maxtrash schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:22:
ik heb de laatste tijd (ongeveer na de recente software update) problemen met mijn squeezebox boom. De verbinding valt geregeld weg. Dacht eerst dat het lag aan squeezecommander welke ook een nieuwe update had maar geloof dat inmiddels toch niet meer. Is hier iets van bekend?

als ik in de serverinstellingen kijk zie ik dat de boom een wireless signaal heeft van 68%, dat moet toch voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Haperende muziek op de SB Classic

Ik draai mijn muziek op een SB Radio en een SB Classic. De Classic hapert de laatste tijd af en toe. Ongeveer elke minuut is er een halve seconde stilte, heel irritant. :-(
Ik heb ook een SB Radio staan, maar ook als ze in sync spelen, heeft die nergens last van.

De situatie is als volgt:

Qnap TS209-II >Gbit (jumboframes 4mb)> Gbit Switch >100Mb> Tele2 router >wifi 54mbps> SB Classic

IP adres van de spelers staan vast. Sterkte van draadloos signaal van de classic zit op 85%.

Ongeveer omstreeks het optreden van de problemen is hetvolgende veranderd (wellicht een oorzaak?):
  • Gbit switch geplaatst tussen router en qnap (jumboframes?)
  • Meer gaan downloaden en uitpakken op de NAS
  • SB server 7.5.2 - r31632 geinstalleerd
Wat ik al geprobeerd gecontroleerd heb:
  • serverprioriteit (SB server) verhoogd naar -20
  • lame kwaliteitsniveau veranderd naar 0 (laagst, maar snelst)
  • fabrieksinstellingen op de classic hersteld
Het gekke naar mijn mening is dat alleen de Classic nu hapert en de Radio niet.
Weet iemand wat ik het beste kan proberen om het probleem te tackelen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Mijn squeezebox duet hapert geregeld als mijn computer aan het backuppen is naar de NAS. Mijn squeezebox classic heeft daar veel minder last en meestal geen last van. PrecIes omgekeerd dus, maar het kan dus wel degelijk met je activiteiten op je NAS te maken hebben. Overigens kwam dit pas bij ons na een update van de NAS en de squeezebox server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zit ik net muziek te luisteren via de Squeezebox, dempt het geluid opeens. Wordt ik gebeld op mijn mobiel. Echt nog nooit gezien, maar het is wel verdomde handig. Snap alleen niet welke applicatie dat regelt, want zat achter de laptop en Squeeze Commander stond dus niet aan op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
ElisabethM schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:49:
Mijn squeezebox duet hapert geregeld als mijn computer aan het backuppen is naar de NAS. Mijn squeezebox classic heeft daar veel minder last en meestal geen last van. PrecIes omgekeerd dus, maar het kan dus wel degelijk met je activiteiten op je NAS te maken hebben. Overigens kwam dit pas bij ons na een update van de NAS en de squeezebox server.
Ik verdenk de versie van SB server. Gisteren haperde de muziek weer, terwijl de CPU load van de NAS op 20% stond. Ook volgens top draaiden er geen andere processen die meer dan een procent verbruikten.... Voorheen nooit last van gehad.
vervelend -O-
Iemand nog een idee waar ik het kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:42
Weet iemand of en zo ja hoe je de sluimermodus (sleep) op de server kan aanzetten. Of kan dit alleen via de afstandsbediening (op de Duet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
troftnom schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:39:
Zit er geen light sensor op dan? Op de Radio wel en de Touch is nog iets later uitgekomen. Die op de Radio werkt in ieder geval erg goed. Gebruik hem als wekkerradio en hij dimt in het donker naar een volkomen acceptabel laag licht niveau.
Bij mij staat die naast de TV, en hij werkt zelfs zo goed, dat hij bijna constant aan het veranderen is, als er een donkere/lichtere scene op tv is. Heb de functie dus maar uitgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TripleQ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:19:
[...]
Bij mij staat die naast de TV, en hij werkt zelfs zo goed, dat hij bijna constant aan het veranderen is, als er een donkere/lichtere scene op tv is. Heb de functie dus maar uitgezet :+
Net even door wat instellingen gelopen van de Squeezebox Touch en bij automatische helderheid stond het minimum op zo'n 15%. Deze maar naar het absolute nulpunt gezet zodat het net wat donkerder is. Vannacht maar eens zien hoe licht dit is. Hoop dat het oké is, want vind die datum- tijdweergave wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Ik wil graag spotify in m'n huiskamer (heb premiun account) en er is helaas geen pc in de huiskamer.
Wat is nu handiger de SqueezeBox Radio of de Reciever?
Prijs is ongeveer zelfde namelijk. Bediening doe ik dan liefst vanaf android phone.
Staan ook nog mp3's op m'n nas en daar zou ook Squeeze Box server op kunnen draaien zag ik (etrayz nasje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Het ligt eraan dat je daarnaast aan apparatuur hebt. De Radio heeft een ingebouwde speaker, maar dat is maar 1 speaker. De Receiver heeft zelf geen speakers. Als je al een hifi-installatie in je huiskamer hebt staan, zou ik de Receiver nemen en die daar op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Vergeten te vermelden. Er staat inderdaad een versterker in de kamer bij de TV. Ook bedraad netwerk aanwezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 30-05 17:24
Met de receiver kan je alleen via de niet officiele plugin van spotify streamen. Ik zou van te voren even proberen of dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Maar werkt die onofficiele optie wel op zijn NAS, dacht dat het alleen op Intel hardware werkte?

Betwijfel trouwens of de Radio wel zo'n optimaal apparaat is om aan je versterker te hangen, zit geen echte line-out op, alleen een hoofdtelefoon uitgang.

Touch lijkt me dan toch de beter optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Het is de Touch geworden.Mooie aanbieding bij Mediamarkt nu, 214 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 30-05 20:20

Len

Leeg

Ik heb een probleem met het afspelen van de 3FM stream. De bitrate is maar 64kbps volgens de server. Alleen wordt het vertraagt afgespeeld! Na een minuut of 5 valt de stream weg en moet je het weer opnieuw opstarten. De rest van de streams werken wel goed.

Ik heb al opnieuw de squeezebox server geïnstalleerd. Ik speel het af via een squeezebox classic.
Iemand bekend met dit probleem?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik heb 3FM al jaren bij mijn favotieten staan op de Classic en nooit problemen.
http://shoutcast2.omroep.nl:8104/
192kbps CBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Soms kan ik mijn Squeezebox echt niet volgen van het op alfabet zetten van artiesten (en albums):

Zo staat het album van "Boudewijn de Groot" onder de G. Aan de ene kant logisch als de Squeezebox op achternaam zou sorteren, maar bij de andere albums werkt het allemaal wel goed op de voornaam. Ook niets geks in de ID3-tag van de nummers.

Ik vind het dan gekker dat Era ná Scorpions komt. Als het er voor zou komen zou het nog te begrijpen zijn aangezien de band ook wel eens als "eRa" wordt geschreven en dat er naar de eerste hoofdletter gekeken wordt. Maar de E of R ná de S van Scorpions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:34
FeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:25:
Soms kan ik mijn Squeezebox echt niet volgen van het op alfabet zetten van artiesten (en albums):

Zo staat het album van "Boudewijn de Groot" onder de G. Aan de ene kant logisch als de Squeezebox op achternaam zou sorteren, maar bij de andere albums werkt het allemaal wel goed op de voornaam. Ook niets geks in de ID3-tag van de nummers.

Ik vind het dan gekker dat Era ná Scorpions komt. Als het er voor zou komen zou het nog te begrijpen zijn aangezien de band ook wel eens als "eRa" wordt geschreven en dat er naar de eerste hoofdletter gekeken wordt. Maar de E of R ná de S van Scorpions?
Je moet gewoon zorgen dat je alles in aparte mapjes hebt staan en dan bladeren dmv de mappenstructuur. Scheelt je weer een hele berg tijd aan Taggen :P

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351576

FeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:25:

Je moet de oorzaak toch echt in de tags zoeken hoor. Er is een tag voor "artiest" en één voor albumartiest. Artiest gewoon vullen met Voornaam Achternaam en albumartiest eruitgooien..... Dan ontstaat er geen ruzie tussen die twee. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Zijn de squeezebox producten makkelijk te bedienen met de harmony afstandsbedieningen (bv. harmony one of de 900)? heb je dezelfde mogelijkheden als met de squeezebox controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
de squeezebox producten die een ir hebben (ik dacht touch,radio en boom) zijn te bedienen met een harmony, en nee dan heb je belange na niet dezelfde mogelijkheden als de controller en/of de controllers via ipeng/harmony

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan hem wel bedienen. Maar terugkoppeling heb je niet.
Dus je ziet geen menu of welk nummer je afspeelt op de remote control.

Maar verder is die wel gewoon compatible...in de logitech database met apparaten staan ze gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 351576 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:40:
[...]Je moet de oorzaak toch echt in de tags zoeken hoor. Er is een tag voor "artiest" en één voor albumartiest. Artiest gewoon vullen met Voornaam Achternaam en albumartiest eruitgooien..... Dan ontstaat er geen ruzie tussen die twee. Succes
Ik heb alles al heel vaak nagelopen en alles klopt, het is gewoon apart. Ik heb twee mappen op mijn NAS: eentje met alle muziek waar de tags niet van kloppen. En eentje met alleen muziek die ik zelf één voor één heb lopen taggen. Dus daar zitten geen fouten in. Overal staat gewoon "Boudewijn de Groot" en nergens iets van "Groot, Boudewijn de". En idem met Era. Kan nergens vinden waarom een band als "Era" na Scorpions zou moeten komen.

Ik lig er overigens niet wakker van, want alles is consequent dus alles van Era staat wel onder één naam. Meeste muziek zoek ik toch op aan de hand van genre of via de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
En je weet zeker dat je map met onjuiste tags niet geindexeerd is? In squeezebox server zelf kun je ook nog wat instellingen wijzigen op het gebied van hoe hij met tags moet omgaan. Misschien kun je daar ook nog een verklaring vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Enige wat er in die opties staat waar ik mee werk is dat bepaalde lidwoorden moeten worden genegeerd. Anders krijg je hele lijsten artiesten die met "The" beginnen. Heb heel mijn Era-map nog eens nagekeken en alles staat gewoon goed. Opnieuw laten scannen en nu staat de map niet meer na Scorpions, maar na Sting. Hij is dus een plek opgeschoven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Welke versie heb je? Ik draai 7.6 en heb daar onder andere:(sorry heb hem Nederlandstalig staan)

- wel/niet rekening houden met Component/Dirigent/Band/orkest
- wel/niet rekening houden met Verzamelalbums
- Albums bij artiest of bij band weergeven
- TPE2 MP3tag als Band of albumartiest behandelen
- sets met meerdere schijven als één album of als meerdere albums behandelen
- aangeven welke woorden genegeerd moeten worden met sorteren.

Volgens mij zitten die opties ook wel bij 7.5.
Als het daar niet in zit, dan denk ik toch echt dat je verschillen in je tags hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nog steeds 7.5.1 aangezien de 7.6 nog niet onder de QNAP downloads staat. Maar al die opties zitten ook in 7.5.1. Wellicht dat ik eens een ander programma moet gebruiken om mijn muziek te taggen. Gebruik nu MP3 Tag.

Mijn muziek is als volgt ingedeeld: muziek\artiest\album\nummer
Eerste wat ik altijd doe is de hele artiest-map naar MP3 Tag zetten en de artiest (of bandnaam) en het genre in één keer goed zetten. Wellicht dat ik een optie/veld over sla waar dan op wordt gesorteerd.

Ach, ik laat het er maar bij :P
Kom er namelijk net achter dat ik veel meer muziek mis. In mijn map "Various Artists" zijn slechts twee albums te zien terwijl dat er een stuk of tien moeten zijn. Net wat instellingen aangepast en de server nog een keer laten scannen, maar dat bracht niet veel goeds. Nu staan er zelfs albums van één artiest onder "Various Artists". Denk dat ik toch maar ga werken met de gewone mappen.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 07-06-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Check 's met foobar welke tags je hebt, waarschijnlijk staat er dan onderaan ergens ARTIST_SORT en ALBUMARTIST_SORT oid, en als je de tag COMPILATION op 1 zet verschijnt het album onder V.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met de logitech app kan je dan ook het ip adres van de server configureren of moet die echt in hetzelfde subnet zitten. Mijn server zit namelijk in een ander subnet dan mijn wireless clients. Dit is een bewuste keuze trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

W0153R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:07:
Check 's met foobar welke tags je hebt, waarschijnlijk staat er dan onderaan ergens ARTIST_SORT en ALBUMARTIST_SORT oid, en als je de tag COMPILATION op 1 zet verschijnt het album onder V.A.
Volgens Foobar staan mijn tags wel goed, dus daar ligt het niet aan. Bij enkele CD's staat de tag "Compilation" inderdaad op 1, want die komen onder mijn "Various Artists". Echter zie ik in MP3 Tag nergens de optie om die tag aan te passen.

En gevonden:
In MP3 Tag staan links maar enkele waarden die je aan kan passen. Met ALT + T haal je een veel groter menu op. Daar kan je inderdaad ook de waarde op 1 of 0 zetten van "COMPILATION".

Alleen kan ik nog steeds niet vinden waarom Era in het alfabet tussen de "S" komt. Straks maar eens één voor één alles nalopen. En ik dacht met 60 GB klaar te zijn. Al hoef ik natuurlijk alleen de muziek te taggen die niet goed staat in de lijst, dat scheelt weer.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 08-06-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Thnx voor de ALT+T tip, scheelt me weer 't openen van foobar.
Ik heb hetzelfde probleem met Damien Rice, SBS sorteert 'm bij de R terwijl er niks is dat 'm verteld 'm daar neer te zetten (voor zover ik weet), misschien dat het een bug is (aangezien het in de buurt van dezelfde letters is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Grote kans dat er dus ergens een tag is waar iets als Rice, Damien staat. Vind het alleen wel apart dat software naar die rare tags kijkt en niet de algemene die je zelf dus ook in kan vullen.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste