Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06

QuattroNL

It is I.

Vraagje: ik heb (nu nog) alleen de controller van de Duet (dus niet de receiver). Daarop kan ik al mijn muziek van m'n NAS spelen.
Alleen als ik flac's speel dan gaat dat af en toe wat stotterig. mp3 gaat prima (logisch).
Wireless verbinding is prima (ik zit naast m'n router). NAS kan het qua rekenkracht allemaal wel aan (Synology DS209+II met 512Mb geheugen, CPU load = 10% max, mem. usage = 20% max). Alleen als de netwerkoutput van de NAS boven de 400kb/s komt gaat ie stotteren. Router is een Linksys WRT54G waar normaal alleen m'n laptop draadloos op zit. De controller heeft ook een G-verbinding (geen N).

Zou een snellere/nieuwere wireless router (bijv. met mimo, dus gebruikmakend van reflecties in de hoeken van het huis e.d.) beter gaan? Betwijfel dit omdat de router wel dual band met N-verbinding kan zijn maar de controller blijft hetzelfde.
Heb ik met m'n huidige setup dit probleem van stotteren ook als ik met een Touch ga spelen (ook wireless)?
Bedraad zal best beter gaan maar dan moet ik weer draden gaan trekken en dat wil ik (liever) niet.

Iemand suggesties?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:09

servies

Veni Vidi Servici

raven22 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:23:
[...]

ik draai 7.6 al bijna een jaar zonder problemen, truc is om een 'stabiele' versie te vinden en niet dagelijks de laatste versie updaten.
Verder is het ook nog eens zo dat aan de ontwikkeling van de software voornamelijk oud slim-devices mensen werken... De 7.6 is een grote verandering. andere hoofd database engine... en nog een heleboel andere dingen die fundamenteel anders zijn dan in de vorige releases.
Je kunt het dan als MS doen: gooi maar op de markt en laat de klant maar de bugs eruit halen of je doet het op de Mozilla manier: Probeer het product zo goed mogelijk af te leveren en als de uitlevering dan later wordt, dan is dat maar zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

W0153R schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:39:
[...]

De server is inderdaad een van de slechtere programma's waar ik ooit het genot van heb mogen beleven, en met de manier waarop jij 't gebruikt kan ik heel goed begrijpen dat je het als onbruikbaar bestempeld. De webinterface is alles behalve vlot, en in 1 klap 1000 nummers toevoegen zal op elk systeem met deze software een vertraging opleveren.
totaal geen problemen mee gehad... Ik gebruik nu de 7.6 release en een scan duurt nu minder dan 3 minuten. De 7.5 en eerder releases duurde het scannen wat langer maar mijn systeem was volledig bruikbaar...
Ik luister meestal losse albums, relatief korte playlists, of MusicIP-mixes, dus meer dan 30 nummers in de playlist komt bij mij slechts sporadisch voor, vandaar dat ik absoluut geen problemen ondervind.
Geen problemen met playlists van enkele honderden nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18
Ik draaide nog op 7.5.1 omdat de SQB server aangaf dat er geen nieuwe versie was? Ondertussen was er dus al een 7.5.3 en de beta. Nu 7.6.0 draaiend. Eens kijken wat er anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
servies schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:03:
[...]

totaal geen problemen mee gehad... Ik gebruik nu de 7.6 release en een scan duurt nu minder dan 3 minuten. De 7.5 en eerder releases duurde het scannen wat langer maar mijn systeem was volledig bruikbaar...

[...]

Geen problemen met playlists van enkele honderden nummers...
Waar heb je totaal geen problemen mee gehad? Het toevoegen van 1000+ nummers aan een playlist? Kan me niet voorstellen dat je dan niet even moet wachten.
Misschien handig om je gebruikte hardware te vermelden.
Ik ben nu ook 7.6 aan het proberen en die is inderdaad een stuk sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door W0153R op 13-03-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik zal eens 7.6 proberen. Kijken of dat mij op andere gedachten brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
MacGrumpy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:13:
Ik zal eens 7.6 proberen. Kijken of dat mij op andere gedachten brengt.
Heb hier nu ook 7.6, werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 17:20
Ik heb 3 verschillende 7.6 builds geprobeerd maar bij allemaal had ik een cpu gebruik van 100% en vervolgens een niet webinterface die niet reageert.

ubuntu 10.04 laatste kernel etc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 22:45
Heeft iemand hier ervaring met de internet radio op de Squeezebox ? Werkt dit een beetje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:00
Wat bedoel je met "de internet radio"? Gewoon streamen van verschillende internet radio stations?
Ik luister regelmatig di.fm, fresh.fm, q-music, geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

W0153R schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:11:
[...]

Waar heb je totaal geen problemen mee gehad? Het toevoegen van 1000+ nummers aan een playlist? Kan me niet voorstellen dat je dan niet even moet wachten.
Tja, misschien heb ik niet de irreele verwachting dat een computer al alles gedaan heeft op het moment dat ik het bedenk. Ik verwacht echt niet dat binnen een nanoseconde 1000+ nummers zijn bijgevoegd aan een playlist... Wat moet je er eigenlijk mee... Dat zou betekenen dat ik zo'n 83 uur onafgebroken naar muziek moet luisteren... What's the use??? 8)7
Misschien handig om je gebruikte hardware te vermelden.
Ik ben nu ook 7.6 aan het proberen en die is inderdaad een stuk sneller.
Dit is de hardware waarop o.a. Squeezeboxserver draait:
#Product
1Addonics SATA II PCI Express controller
1Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB PATA-100, 16MB, 7200rpm
5Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
1Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB
1Cooler Master Centurion 590
1Corsair TWIN2X2048-6400 2GB (2x 1GB) DDR2
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5C
1Asus M2N-VM DVI
1AMD Athlon X2 4850e
1Icydock MB455SPF-B
1Antec Earthwatts EA 380

Het OS is Fedora 13.
Voor mij zat de noodzaak voor 7.6 in de betere ondersteuning van UTF8... Een nadeel was de switch van mysql naar sqlite... Ik heb diverse dynamic playlists moeten omschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Weet iemand of het makkelijk is om Squeezebox Server gescript een rescan van de library te laten doen dmv bv het aanroepen van een url?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:19
Bor de Wollef schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:22:
Weet iemand of het makkelijk is om Squeezebox Server gescript een rescan van de library te laten doen dmv bv het aanroepen van een url?
Weet niet, maar waarom niet de optie gebruiken die in de server zit? Je kunt opgeven dat de server om de 24 uur scand op een bepaalde tijd. Dit zit bij geavanceerd.

Dit kan een update zijn of totaal opnieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door noodel1988 op 13-03-2011 23:45 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Inktpotje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:48:
Heeft iemand hier ervaring met de internet radio op de Squeezebox ? Werkt dit een beetje goed ?
Geen enkel probleem.
Pas geleden nog Hawaii Radio (ofzo) zitten luisteren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:43
QuattroNL schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:40:
Vraagje: ik heb (nu nog) alleen de controller van de Duet (dus niet de receiver). Daarop kan ik al mijn muziek van m'n NAS spelen.
Alleen als ik flac's speel dan gaat dat af en toe wat stotterig. mp3 gaat prima (logisch).
Wireless verbinding is prima (ik zit naast m'n router). NAS kan het qua rekenkracht allemaal wel aan (Synology DS209+II met 512Mb geheugen, CPU load = 10% max, mem. usage = 20% max). Alleen als de netwerkoutput van de NAS boven de 400kb/s komt gaat ie stotteren. Router is een Linksys WRT54G waar normaal alleen m'n laptop draadloos op zit. De controller heeft ook een G-verbinding (geen N).

Zou een snellere/nieuwere wireless router (bijv. met mimo, dus gebruikmakend van reflecties in de hoeken van het huis e.d.) beter gaan? Betwijfel dit omdat de router wel dual band met N-verbinding kan zijn maar de controller blijft hetzelfde.
Heb ik met m'n huidige setup dit probleem van stotteren ook als ik met een Touch ga spelen (ook wireless)?
Bedraad zal best beter gaan maar dan moet ik weer draden gaan trekken en dat wil ik (liever) niet.
Iemand suggesties?
Dus euh, jij speel dan muziek door die wireless controller dmv squeezeplay oid ?
Denk eraan dat deze afstandsbediening een héél zwakke CPU heeft en de wireless-throughput echt niet super is! Hoeft ook niet, is eigenlijk om de boel te besturen en niet direct om FLAC's naartoe te streamen...

Duet Controller = ding dat je in de hand houd voor zoek van muziek
Duet Receiver = kleine doosje met uitgangen om naar je stereoketen te gaan etc.

We spreken toch over hetzelfde hé?

Zo'n Duet Receiver doet oa FLAC verwerking in hardware (Xilinx)

De Touch zal een pak beter spelen denk omdat ie betere doorvoer heb qua wireless LAN.
In de praktijk heb ik met m'n Duet RECEIVER op wireless ook al wel eens een stottering gehad hoor en als je FLAC meerkanaals speelt al helemaal (vb DTS tracks in FLAC).
Toen maar gelijk terug een snoertje ingestoken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
raven22 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:23:
[...]

ik draai 7.6 al bijna een jaar zonder problemen, truc is om een 'stabiele' versie te vinden en niet dagelijks de laatste versie updaten.
Care to share??

Wat een ge..... om de software op elkaar afgestemd te krijgen. M'n ubuntu server heeft mysql geupdate naar 5.1, en hierdoor doet de database van de squeezeboxserver (7.5.1) het niet meer. Dus squeezeboxserver geupdate naar 7.6 beta en de database werkt weer...... Blijkt 7.6 weer niet samen te werken met squeezepad (en da's nou de hoofdreden dat ik uberhaupt een squeezebox heb gekocht.....)
Afijn, de ontwikkelaar van squeezepad heeft inmiddels een workaround, maar moet nu weer een paar dagen op Apple wachten om deze te mogen releasen. We wachten maar af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

jvanhambelgium schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:11:
[...]

Dus euh, jij speel dan muziek door die wireless controller dmv squeezeplay oid ?
Denk eraan dat deze afstandsbediening een héél zwakke CPU heeft en de wireless-throughput echt niet super is! Hoeft ook niet, is eigenlijk om de boel te besturen en niet direct om FLAC's naartoe te streamen...

Duet Controller = ding dat je in de hand houd voor zoek van muziek
Duet Receiver = kleine doosje met uitgangen om naar je stereoketen te gaan etc.

We spreken toch over hetzelfde hé?

Zo'n Duet Receiver doet oa FLAC verwerking in hardware (Xilinx)

De Touch zal een pak beter spelen denk omdat ie betere doorvoer heb qua wireless LAN.
In de praktijk heb ik met m'n Duet RECEIVER op wireless ook al wel eens een stottering gehad hoor en als je FLAC meerkanaals speelt al helemaal (vb DTS tracks in FLAC).
Toen maar gelijk terug een snoertje ingestoken ;-)
Check, thx!
Ja ik speel idd flac's over de controller. 8)7
Weet dat ie daar natuurlijk helemaal niet voor bedoelt is maar was dit even aan het proberen, ook omdat er een koptelefoonaansluiting op zit.
Fijn om te weten dat het dus gewoon aan die zwakke CPU in de controller ligt _/-\o_

Op zoek naar de Touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

Kun je niet gewoon installen dat je server de FLAC's transcodeert naar iets wat door de controller wel moeiteloos te doen is?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:14
tpas schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:34:
[...]

Care to share??

Wat een ge..... om de software op elkaar afgestemd te krijgen. M'n ubuntu server heeft mysql geupdate naar 5.1, en hierdoor doet de database van de squeezeboxserver (7.5.1) het niet meer. Dus squeezeboxserver geupdate naar 7.6 beta en de database werkt weer...... Blijkt 7.6 weer niet samen te werken met squeezepad (en da's nou de hoofdreden dat ik uberhaupt een squeezebox heb gekocht.....)
Afijn, de ontwikkelaar van squeezepad heeft inmiddels een workaround, maar moet nu weer een paar dagen op Apple wachten om deze te mogen releasen. We wachten maar af.....
ik draai Versie: 7.6.0 - r31553, is al een oudje maar heel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:43
QuattroNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:34:
[...]

Check, thx!
Ja ik speel idd flac's over de controller. 8)7
Weet dat ie daar natuurlijk helemaal niet voor bedoelt is maar was dit even aan het proberen, ook omdat er een koptelefoonaansluiting op zit.
Fijn om te weten dat het dus gewoon aan die zwakke CPU in de controller ligt _/-\o_

Op zoek naar de Touch!
Ja er zit een headphone-jack aan en voor MP3'tje ofzo zal dit wel werken, aangezien de bitrate niet zo veel is.
FLAC's kunnen tot 1Mbps gaan wat denk wat veel om altijd "sustained" aan te houden. Steek het eerder op de niet zo schitterende WLAN in de controller, de "zwakke" CPU is mischien niet primair de oorzaak maar doet er zeker ook geen goed aan.

http://wiki.slimdevices.c...Controller_Audio_Playback
(lees de limitations onderaan eens ... iets van FLAC & skipped sound)
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Controller

[ Voor 11% gewijzigd door jvanhambelgium op 14-03-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Nu we het toch over de controller hebben: is het iemand gelukt om de controller volledig synchroon te laten afspelen met de Receiver? Ik krijg de Receiver van de Duet wel synchroon met mijn Boom, maar niet met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 15:43
Vandaag (eindelijk) maar besloten de Touch te bestellen, Eerst nog alle winkels afgeweest, helaas alleen de radio te krijgen.
Binnenkort hopelijk genieten van native 24-bit/96kHz bestanden zonder downsampling. Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken op mijn versterker...(zo'n externe DAC met goede headphone amp lokt ook wel...)

Ik ben jaren tevreden gebruiker van Soundbridge spelers (M1000/2000) met mt-daapd als server software. Met deze software kan je heel gemakkelijk dynamische playlists maken met een soort semi sql statements. Ik ben benieuwd hoe dat met de squeezeboxserver gaat.

Wel leuk om zometeen weer een apparaat te hebben waar nog voor ontwikkeld wordt, de soundbridge spelers worden al een tijdje niet meer geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:38

FeaR

In GoT we trust

Vandaag de Qnap TS-219P+ besteld en een 1.5 TB schijf van Samsung. Met wat geluk komen deze morgen binnen, want 4Launch heeft vandaag al verzonden. Alleen dan heb ik morgen die twee thuis liggen, en dan?

Om de harde schijf in de Qnap te krijgen moet nog wel lukken, idem om de Qnap bekabeld aan het netwerk te hangen en de Qnap van stroom te voorzien. Tot zover geen problemen :P

Maar dan? Ik heb nu op mijn laptop Squeezebox Server draaien en een mapje C://User/Music gekoppeld. Squeezebox Server installeren op Windows 7 is het probleem niet. Maar hoe werk dat op een NAS die een heel andere interface heeft? Op de downloadpagina van Squeezebox Server kan ik diverse types downloaden, maar welke heb ik nu nodig?

En hoe gaat het dan met installeren op de NAS? Een mapje aanmaken op de NAS waar dat stukje software op draait en daarnaast dan ook mapjes voor de muziek (en later films en foto's). Of draait de Squeezebox Server niet als programma op die NAS maar meer als service?

Ik weet veel van audio en pc's, maar dit is de eerste keer dat ik met een NAS ga werken :$

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 07:19

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mmm... wellicht handig om de volgende keer ook maar eens op de site van Qnap te kijken inderdaad. Ik heb heel de Logitech site gehad, maar daar stond niet veel in van hoe het zou moeten.

Enne, laat mij ook eens lui zijn :>

Denk overigens dat het best een teleurstelling gaat zijn hoe werkbaar morgen alles is als ik de NAS werkend heb en alle muziek er op heb staan. Moet nog steeds 90% van de muziek taggen. Dus zal veel muziek terug gaan vinden onder artist/title "Unknown" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb zelf mijn collectie getagged met mediamonkey. Maar er zijn vele programma's die het werk hier wat lichter kunnen maken. Een grote collectie betekent natuurlijk automatisch veel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:18:
[...]

Mmm... wellicht handig om de volgende keer ook maar eens op de site van Qnap te kijken inderdaad. Ik heb heel de Logitech site gehad, maar daar stond niet veel in van hoe het zou moeten.

Enne, laat mij ook eens lui zijn :>

Denk overigens dat het best een teleurstelling gaat zijn hoe werkbaar morgen alles is als ik de NAS werkend heb en alle muziek er op heb staan. Moet nog steeds 90% van de muziek taggen. Dus zal veel muziek terug gaan vinden onder artist/title "Unknown" :X
Wellicht dat Musicbrainz Picard hier je bij kan helpen.

Ik voeg meestal één album per keer toe, laat deze scannen en dan heb je namelijk nog het overzicht, wat wat is.

Dat programma scan't (geen idee hoe exact) en kan een vingerafdruk nemen van het nummer en vergelijkt deze met haar online database... :)

[ Voor 8% gewijzigd door noodel1988 op 16-03-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb mijn muziek op de NAS in mappen geordend op genre en browse gewoon door die mappen heen. Niks taggen en zoeken op artiest ofzo.
En dat ik dan op het schermpje niet zie hoe dat album heet is niet belangrijk, dat weet ik toch al omdat ik dat album net gekozen heb :)

Maar idd, ook voor mij was het zoeken welke Squeezebox pakketje ik voor m'n Synology nodig had maar uiteindelijk is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
QuattroNL schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:31:
Maar idd, ook voor mij was het zoeken welke Squeezebox pakketje ik voor m'n Synology nodig had maar uiteindelijk is het gelukt.
Stap 1. ga naar http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu
Stap 2. selecteer het model dat je bezit
Stap 3. navigeer naar: Squeezebox Server klik op Europe.

Laad het pakketje in de pakket lader en je bent klaar... niet echt Mission Impossible ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

QuattroNL schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:31:
Daar ben ik helaas nog lang niet! Ik krijg de NAS niet eens goed geïnstalleerd. Denk dat ik een DOA Samsung schijf heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hang de schijf even in een desktop, dan kan je met zo'n tooltje van samsung
A ) de firmware updaten
B ) de schijf testen op fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

brilsmurfffje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:15:
Hang de schijf even in een desktop, dan kan je met zo'n tooltje van samsung
A ) de firmware updaten
B ) de schijf testen op fouten
Windows vind de Samsung-schijf al niet lief, dus denk dat daar toch iets fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397176

Om hier even met de deur in huis te vallen.
Wat ik me al een paar maanden, eigenlijk al zo lang als ik hobby met een squeezebox afvraag, wat is de volgende stap ?

Ik heb eind vorig jaar een Touch gekocht. In eerste instantie in een simpele opzet, muziekopslag op mn laptop, draadloos via router naar de SB, afspelen via de analoge uitgang.
Klonk in eerste instantie belabberd, erg digitaal, maar het was wel erg leuk om radio van over de hele wereld te luisteren.
Inmiddels ben ik een paar stappen verder. Draadje tussen router en SB haalde het digitale karakter een heel eind weg, externe DAC doet een boel leuks, naar bekend recept
http://soundcheck-audio.b...box-touch-toolbox-20.html

Al met al heeft dat een boel opgeleverd, muziek heeft nog zo mooi geklonken in mn huis. Duidelijk beter dan muziek vanaf mn platendraaier, wat tot nu toe mijn referentie was.
Maar ik vraag me steeds meer af wat de Touch nou eigenlijk toevoegt. Externe DAC, externe data opslag, bediening van de touch gaat het lekkerst vanaf de laptop, en bij de software mods worden de functies van de touch tot een minimum beperkt. Als je die lijn doorzet is de uiteindelijke conclusie dat het hele apparaat eigenlijk overbodig is.
Bijkomend jammer is, dat ik nog steeds geen muziek vanaf VPRO's luisterpaal kan halen, of geluid bij beeld kan doorzetten naar de squeezebox.

Maar dan ? Wat ik tot nu toe heb gezien van HTPC's en mediaplayers is me teveel gericht op beeld, niet op serieus geluid. Daarnaast wil ik de besturing van zo'n ding niet via de tv laten lopen.
Wat ik kan bedenken : server voor dataopslag en om een programma te laten draaien waarmee muziek (bij voorkeur ook beeld) is af te spelen, tablet of slimme phone voor de besturing, externe DAC voor de uiteindelijke omzetting naar analoog. Maar daar moet nog wat tussen. Voor wat ik er van heb gelezen is USB niet het ideale formaat om muziek door te sturen, dus moet ik iets zien te vinden om een ethernet signaal om te zetten is SPDIF of eventueel een optisch digitaal signaal.

Touch ruilen voor een Duet ? Misschien de meest voor de hand liggende zet, maar als het om serieus geluid gaat lees ik toch vooral verhalen over de Touch. Andere oplossingen ?

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Je gooit in je wensen en in je verhaal volgens mij een aantal zaken door elkaar. Wil je beeld erbij? Dan moet je geen Squeezebox kiezen en ook geen Sonos of wat dan ook. Wil je ook multiroom? Ik zou dan eerder aan Apple AirPlay denken, of XBMC (heeft met een plugin via VLC ook multiroom mogelijkheden).

Blijf je wel bij Squeezebox, dan snap ik je setup nog niet helemaal met je externe opslag. Heb je een NAS? Draait daar Squeezebox Server op? Staan je muziekbestanden daar op? Dat is alvast een goede basis.
Dan de keuze voor het type Squeezebox. Je schrijft dat je een externe DAC gebruikt. Dan heb je hem dus digitaal aangesloten, want anders gebruik je de interne DAC. En zodra je de externe gebruikt maakt het type SB al niet meer uit: je gebruikt die DAC toch niet. Het enige verschil is dan het schermpje en de manier van bedienen. En dat zou ik met een iPhone/iPod/iPad of Android device doen.
Het waarom je de Touch om wilt ruilen voor de Duet ontgaat me dus volledig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik mn beeld wel helder heb, het beschrijven ervan gaat soms wat moeizaam.

Op het moment gebeurt de opslag van muziek op mn laptop. Als ik een film wil zien knoop ik die rechtstreeks aan TV en voorversterker. Volgende stap zou een goed werkende server kunnen zijn, bestuurd via een tablet oid. Zou handig zijn als ik die ook kan gebruiken voor beeld.
Multiroom is geen issue voor me.

Ik heb gemerkt dat de software mods hoorbare verschillen geven, ondanks dat je alleen in het digitale deel zit te rommelen. Daarom ga ik er niet zomaar vanuit dat een duet gelijk klinkt aan een touch.
Op het moment heb ik niet alle mods werkend, de laatste stappen zijn het afschakelen van het beeldscherm en het uitgangsnivo vastzetten op vol open. Moet nog vrij veel schelen, maar dan hou je van de functies van de Touch amper meer iets over. Heeft een apparaat waar die functies uberhaupt niet op zitten dan niet de voorkeur ?

Waar t om draait voor mij, wat moet je met een apparaat wat beter klinkt als je t minder laat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik kan er ook weinig van maken...

Formuleer voor jezelf eens de vragen die je beantwoord wilt hebben. Wellicht schept dat duidelijkheid.

Ben je aa nhet twijfelen of de touch wel een goede aanschaf was? Wellicht was een losse reciever net zo handig geweest. Zeker als je toch een externe dac gebruikt, en het scherm uit wilt zetten...
Wifi blikkerig dan UTP? Lijkt me dat je die luistertest wel eens dubbelblind mag gaan doen :) Of ben je toevallig tegelijk overgestapt van 128kb MP3 naar lossless?

Ik gebruik voor beeld een Dune mediastreamer. Daarvan gaat de ontwikkeling ook steeds meer naar IP control. Zowel de dune als mijn SQ kan ik bedienen vanaf mijn telefoon, of iPod. Bestanden staan voor beide op NAS.

Maar nogmaals, wat is je doel? Welke factoren vind je belangrijk? Op welk gebied wil je evt. concessies doen, en op welk gebied absoluut niet?

P.S. Geldt die laatste opmerking niet voor zo ongeveer iedere eindtrap? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TMoose op 17-03-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om te beginnen, ik twijfel niet over de aanschaf van de Touch. Ben, eigenlijk mn leven lang, op analoog geluid gefixeerd geweest, dit ding heeft me doen inzien dat digitale muziek echt de moeite is.

Mn grote doel is hai end muziek weergave. Beroerde term, ik omschrijf het liever als maximalisatie van traantjes per plaatje. Ook een vage term trouwens. Zo goed als mogelijke stereo weergave van muziek, in 1 kamer, beeld is een bijkomende zaak. Dit is voor mij een doorlopend proces, langzaam koop ik mooiere spullen, leer ik dingen bij, is al een jaar of 20 bezig en zal nog wel even doorgaan.
Ooit begonnen met een Dual 505 pickup, Denon versterker en een set Lowther hoornluidsprekers, nu met een Michell platendraaier, Threshold versterkers en zelfbouw luidsprekers met 10" Eminence coaxen. En een Touch dus, als vervanger voor mn laatste CD speler.

En zoals ik al duidelijk probeerde te maken, ben ik erg verrast door de Touch. Verrast dat het ding zo goed kan klinken. Duidelijk beter dan mn Michell, terwijl mn laatste CD speler daar nooit in de buurt kwam.
Maar ook mn twijfels over het systeem, de wat onhandige bediening, de tegenstrijdigheid dat het ding op zn best lijkt te klinken als je er zo veel mogelijk functies vanaf sloopt.
Dit is niet het eind van de ontwikkeling van een audio-netwerk speler, maar nog maar net het begin volgens mij. Ik ben benieuwd waar de volgende verbetering te halen is, maar kan het nog niet bedenken.

Wat ik nu denk te zien is dat niet de SB, maar de NAS of een server het hart van het systeem is. Server software draait vanaf NAS of server, besturing loopt via server.
SB is vooral een doorgeefluik tussen server en DAC, conversie van digitaal signaal wat via ethernet binnenkomt en via een digitale coax het kastje weer verlaat. Dat moet dan toch simpeler kunnen dan met een ding waar je alle functies vanaf sloopt om het optimaal te laten presteren ? Simpeler dus goedkoper, of net zo duur maar meer op die ene taak ontworpen dus beter klinkend ?

En, als je vanaf een server redeneert,is het misschien makkelijker om functies te combineren, om te zorgen dat geluid bij beeld doorgekoppeld wordt naar mn stereo, dat bronnen als youtube of VPRO's luisterpaal doorgeknoopt worden naar mn stereo set. Of moet ik het dan zoeken bij een HTPC waar ik de overbodige beeldverwerking afsloop, en de 8 kanaals audio ?

Ik breek mn kop er over, maar kom er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik deel je mening helemaal dat de NAS/Server het hart van het systeem is en dat de SB alleen een doorgeefluik is. In mijn situatie heb ik bv eeb NAS die Squeezebox Server draait, 2x een Duet, 1x een Classic en 1x een Boom staan en ik bedien het allemaal met een Android telefoon.

In jouw situatie zou ik ook eerder hebben gekozen voor een Receiver (nieuw vanaf 100 euro) en dan bedienen met een iPod of Android device. De Touch is denk ik meer bedoeld voor mensen die goede kwaliteit zonder poespas willen (de interne DAC van de Touch is een van de betere van de SB devices), en die dat verder niet op high end apparatuur aansluiten. Meer de simpelere setups. Dan is je Touch waarschijnlijk wel het hart van je opstelling.

Je komt toch weer terug op geluid bij beeld. Dan moet je het niet in SB oplossingen zoeken. Zoals eerder gezegd zijn dan XBMC en Apples AirPlay de oplossingsrichtingen.

Weer terugkomend op mijn opstelling: naast de genoemde SB apparatuur heb ik nog een HTPC staan waar XBMC (met PVR-functionaliteit) op draait die het video/tv-signaal naar laptops en andere clients in huis doorstuurt.

Dus: voor alleen geluid blijf je bij SB met een NAS en/of HTPC. Wil je beeld: draai dan XBMC op die HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Receiver moet ik naar gaan kijken, nog niet eerder in mn hoofd gehad. XBMC idem.
Voor alle duidelijkheid, je gebruikt je NAS alleen voor opslag geluid, en daarnaast je HTPC min of meer als server voor je beeldmateriaal ?

Dank je, krijg zo weer een beetje meer duidelijkheid in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Anoniem: 397176 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:36:

Dit is niet het eind van de ontwikkeling van een audio-netwerk speler, maar nog maar net het begin volgens mij. Ik ben benieuwd waar de volgende verbetering te halen is, maar kan het nog niet bedenken.
De Transporter schijnt toch ook behoorlijk goed te zijn, en die is al jaren op de markt bij mijn weten. Ben je daar al van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maar die prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Anoniem: 397176 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:53:
Receiver moet ik naar gaan kijken, nog niet eerder in mn hoofd gehad. XBMC idem.
Voor alle duidelijkheid, je gebruikt je NAS alleen voor opslag geluid, en daarnaast je HTPC min of meer als server voor je beeldmateriaal ?

Dank je, krijg zo weer een beetje meer duidelijkheid in de materie.
de NAS gebruik ik voor opslag van geluid én beeld en daarnaast draaien er ook downloadtools e.d. op.
De HTPC is meer client dan server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het heeft even geduurd, maar de Squeezebox Server draait op de NAS. Duurder wel een uurtje om alle muziek, covers en playlists in te scannen. Valt me nog mee hoe goed ik nog getagged heb. Heb maar een twintigtal items onder "Unknown" staan en dat soort gelijke niet goede namen. Wel veel verschil in hoofdletters, maar geen artiest die er drie keer onder elkaar in staat doordat de naam anders is gespeld. Dus moet nog wel een keer goed taggen, maar het werkt toch verdomde lekker om zo vanuit bed de Squeezebox te bedienen met de App op de HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Oh, Voor de mensen die ook een reciever zonder controller hebben een vraagje:

Mijn receiver verdwijnt als ik hem een tijdje niet gebruik (Lees: dagen) uit squeezeboxserver, en dus ook uit squeezecommander en ipeng. Om de receiver terug te halen moet ik deze d.m.z. het udap tooltje resetten, waarna hij weer in de playerlijst van de server verschijnt.

Ik kan dit natuurlijk preventie d.m.v. een cron job op de server regelen, maar vroeg mij af of er ook een andere oplossing was. Mijn SB radio heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Lijkt me sterk dat dat iets te maken heeft met het feit dat je een receiver zonder controller hebt. Is de receiver draadloos aangesloten? Dan zou ik het eerder zoeken in de stabiliteit van je draadloze netwerk. Wellicht kun je hem als test een paar dagen via een ethernetkabel aansluiten?
Ik heb het zelf namelijk ook met 1 duet die boven staat. De overige 3 SB apparaten hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
net de touch binnengekregen en na het openen van de juiste firewall poorten is hij nu netjes een 24-bit/96kHz flac aan het afspelen...nu ff snel aangesloten op mijn edirol fa-66. Heerlijk klein apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Nee, De reciever hangt aan UTP. Het ledje blijft wit (halve kracht) of uit, afhankelijk van de serverinstelling.

En de reciever is dus gewoon te vinden mbv de udap tool, ondanks dat de led niet rood knippert. (Wat wel handig is, want dat scheelt fysiek resetten)

Ik zal te denken dat de controllen misschien een soort keep-alive signaal naar de reciever stuurt.

[ Voor 25% gewijzigd door TMoose op 18-03-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
iemand toevallig een goed voorbeeld van een zelf gemaakt dynamische playlist? (via plugin SQL Playlist). Mijn pogingen tot nog toe hebben nog niet tot een werkende dynamische playlist geleid :-(.

wat ik wil is bijv. doe maar random alle liedjes van artiest X.

Ik ben redelijk thuis in SQL maar heb geen idee hoe de database van squeezebox server verder is opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

lintweaker schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:33:
net de touch binnengekregen en na het openen van de juiste firewall poorten is hij nu netjes een 24-bit/96kHz flac aan het afspelen...nu ff snel aangesloten op mijn edirol fa-66. Heerlijk klein apparaatje!
Welke poorten zijn dat?
En kon je anders niet die specifieke flacs afspelen? Vaag dat dat met een firewall poort te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
TMoose schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:34:
Nee, De reciever hangt aan UTP. Het ledje blijft wit (halve kracht) of uit, afhankelijk van de serverinstelling.

En de reciever is dus gewoon te vinden mbv de udap tool, ondanks dat de led niet rood knippert. (Wat wel handig is, want dat scheelt fysiek resetten)

Ik zal te denken dat de controllen misschien een soort keep-alive signaal naar de reciever stuurt.
Bij mijn weten niet. Mijn controller gaat zelfs na een tijdje niet gebruikt te zijn helemaal op standby en heeft dan zelf geen netwerkverbinding. Lijkt me dan eerder dat er iets met je receiver aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
lintweaker schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:58:
iemand toevallig een goed voorbeeld van een zelf gemaakt dynamische playlist? (via plugin SQL Playlist). Mijn pogingen tot nog toe hebben nog niet tot een werkende dynamische playlist geleid :-(.

wat ik wil is bijv. doe maar random alle liedjes van artiest X.

Ik ben redelijk thuis in SQL maar heb geen idee hoe de database van squeezebox server verder is opgezet.
Geen idee, maar mocht je hier geen antwoord op krijgen en het zelf uitvinden, dan ben ik wel erg benieuwd naar je terugkoppeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
QuattroNL schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:36:
[...]

Welke poorten zijn dat?
En kon je anders niet die specifieke flacs afspelen? Vaag dat dat met een firewall poort te maken heeft...
Ik had alleen TCP+UDP poort 3483 opengezet, TCP poort 9000 moest daar ook nog bij. Had dus niets specifiek met afspelen van flacs te maken, mijn bericht was daar niet helemaal duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
xburchartz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:08:
[...]

Geen idee, maar mocht je hier geen antwoord op krijgen en het zelf uitvinden, dan ben ik wel erg benieuwd naar je terugkoppeling :)
:) gisteren nog even wat pogingen gewaagd maar nog niet veel verder gekomen. De database zit net iets ingewikkelder bij elkaar als die van mt-daapd. Daar kon ik met een eenvoudige "select songs from music where artist like 'Madonna';" al heel ver komen. Wordt nog even verder puzzelen.

[ Voor 0% gewijzigd door lintweaker op 19-03-2011 11:50 . Reden: smiley wilde niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
lintweaker schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:50:
[...]

:) gisteren nog even wat pogingen gewaagd maar nog niet veel verder gekomen. De database zit net iets ingewikkelder bij elkaar als die van mt-daapd. Daar kon ik met een eenvoudige "select songs from music where artist like 'Madonna';" al heel ver komen. Wordt nog even verder puzzelen.
Had je deze link al gevonden? http://wiki.slimdevices.c...imServerDatabaseStructure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Ja thanks, die heb ik gisteren uitgebreid bekeken (en niet echt veel wijzer geworden :P ). Via een kleine omweg heb ik nu wat ik wil.

1. Via My Music->Search Music de gewenste artiest opzoeken
2. Uit de lijst met resultaten de juiste kiezen en daar met de muis op gaan staan
3. Kiezen voor 'Create SQL Playlist'
4. Customize SQL optie kiezen
5. SQL naar hartelust aanpassen :)

Ik heb nu hiermee al bijna al mijn gewenste dynamische playlistst kunnen maken, helemaal blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nu een paar dagen kunnen werken met de QNAP NAS en de Squeezebox Touch. Het inladen van de 150 GB aan muziek deed er toch bijna twee uur over. Terwijl in de TS staat dat er over 114 GB maar 15 minuten werd gedaan. Maar goed, dat is al oud en wellicht scant de software nu op meer dingen.

Moet zeggen dat ik de webinterface van de Squeezebox erg traag vind, maar dat ligt wellicht meer aan mijn NAS en het netwerk. Maar ik lig er niet wakker van, want ik werk wel met Squeeze Commander via de HTC Desire HD.

Nu nog een keer alles goed taggen, want vooral veel album-art ontbreekt. En wil alles wel compleet hebben. Maar goed, het systeem werkt en nu is het een kwestie van fine tunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
FeaR1986 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:48:
Nu een paar dagen kunnen werken met de QNAP NAS en de Squeezebox Touch. Het inladen van de 150 GB aan muziek deed er toch bijna twee uur over. Terwijl in de TS staat dat er over 114 GB maar 15 minuten werd gedaan. Maar goed, dat is al oud en wellicht scant de software nu op meer dingen.
Het is niet erg waarschijnlijk dat de TS een NAS daarvoor gebruikte, dat was in die tijd nog niet zo voor de hand liggend. Je NAS heeft nu eenmaal een tragere CPU dan de gemiddelde desktop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

troftnom schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:34:
[...]Het is niet erg waarschijnlijk dat de TS een NAS daarvoor gebruikte, dat was in die tijd nog niet zo voor de hand liggend. Je NAS heeft nu eenmaal een tragere CPU dan de gemiddelde desktop....
True, true... op mijn PC was het ook een stuk sneller klaar. Maar goed om te horen dat het dus niet aan mijn NAS ligt maar aan mijn verkeerde interpretatie van de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Teruggegaan van 7.6.0 beta naar 7.5.3. Verbinding viel frequent weg en zag dan een rood teken op de controller. Dan 2 sec weer muziek en weer stilte. Na terugrollen naar 7.5.3 loopt alles weer als een zonnetje \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
QwaftZefoni schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:35:
Teruggegaan van 7.6.0 beta naar 7.5.3. Verbinding viel frequent weg en zag dan een rood teken op de controller. Dan 2 sec weer muziek en weer stilte. Na terugrollen naar 7.5.3 loopt alles weer als een zonnetje \o/
Hier afgelopenweek ook weer terug gegaan van 7.6 naar 7.5.3, het werkte niet echt stabiel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Albert020 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:54:
[...]

Hier afgelopenweek ook weer terug gegaan van 7.6 naar 7.5.3, het werkte niet echt stabiel :'(
7.6 heeft ook niet voor niets de status van BETA. Niettemin doet deze het perfect bij mij, maar ik heb dan ook alleen maar een SB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
true, true... ik bedenk me ook dat ik geen enkele poort t.b.v. SQB open heb staan in NAT. Misschien dat dit het euvel verholpen had, maar ik betwijfel dat omdat 7.5.3 wel stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 29-05 17:20
servies schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:03:
[...]

7.6 heeft ook niet voor niets de status van BETA. Niettemin doet deze het perfect bij mij, maar ik heb dan ook alleen maar een SB3
een eeuwige beta :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 13:58
Vandaag de squeezebox radio binnengekregen. Ondanks het feit dat het een mono speaker is, komt er aardig geluid uit! Voor de audioset beneden moet er ook nog een Touch komen, dat komt wel na de verhuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214345

Ik heb nu al jaren een SB Classic en ben er pas sinds kort achter dat je naar de radio kan luisteren, zonder de PC aan te hoeven zetten. Nu zou het uiteraard perfect zijn als ik op deze manier ook naar mijn muziek kan luisteren. Ik begrijp dat dit al mogelijk is met mp3tunes, maar ik heb al een 50GB account met Dropbox en ik hoor daar, gek genoeg, bijna niets over. Weet iemand of dit al werkt of zijn we daarvoor afhankelijk van de heren developpers? Er zijn (ook hier) toch wel meer mensen met een Dropbox account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:42
Heeft er iemand een idee wat er de oorzaak van is dat squeezebox mijn nas uit hibernation mode haalt? En hoe kan ik dat voorkomen? Met sequeezebox server uit blijft de nas in hibernation staan. Squeezebox is dus de oorzaak. Ik heb alle apps al uitgeschakelt.Maar iedere 2 a 3 uur wordt de nas uit hibernation mode gehaalt. Diverse fora schrijven er een hoop over maar de enige oplossing die ik lees is om squeezebox server op een usb stick te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
pacificocean schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:33:
Heeft er iemand een idee wat er de oorzaak van is dat squeezebox mijn nas uit hibernation mode haalt? En hoe kan ik dat voorkomen? Met sequeezebox server uit blijft de nas in hibernation staan. Squeezebox is dus de oorzaak. Ik heb alle apps al uitgeschakelt.Maar iedere 2 a 3 uur wordt de nas uit hibernation mode gehaalt. Diverse fora schrijven er een hoop over maar de enige oplossing die ik lees is om squeezebox server op een usb stick te zetten.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen door de instelling dat ie checkt op updates, uit te zetten (zit volgens mij ergens onder geavanceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
xburchartz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:39:
Lijkt me sterk dat dat iets te maken heeft met het feit dat je een receiver zonder controller hebt. Is de receiver draadloos aangesloten? Dan zou ik het eerder zoeken in de stabiliteit van je draadloze netwerk. Wellicht kun je hem als test een paar dagen via een ethernetkabel aansluiten?
Ik heb het zelf namelijk ook met 1 duet die boven staat. De overige 3 SB apparaten hebben nergens last van.
Ik heb dat ook gehad.... Heb zolang zitten pielen, dat het is verdwenen, maar weet dus niet meer welk veld het heeft gedaan....
Als je nou ff je veldsettings post, kan ik voor je kijken wat er bij mij anders staat (behalve IP settings off course)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 19:47
AW_Bos schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:21:
[...]

Geen enkel probleem.
Pas geleden nog Hawaii Radio (ofzo) zitten luisteren.
Vraagje: bij mij werkt buitenlandse radio en NLe commerciele radio prima, maar alle publieke zenders geven een foutmelding. Iets als "error opening shoutcast.omroep.nl:###"

iemand anders hetzelfde probleem?

(op een squeezebox duet, met squeezeserver op een ubuntu server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 11:58
Helaas lijkt het erop dat last.fm radio niet meer werkt met Squeezebox, dat is een wel hele grote tegenvaller. Wellicht de deur uitdoen en overschakelijk op een HTPC..

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 28-05 13:00

ZaZ

Tweakers abonnee

dj1981 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:17:
[...]

Vraagje: bij mij werkt buitenlandse radio en NLe commerciele radio prima, maar alle publieke zenders geven een foutmelding. Iets als "error opening shoutcast.omroep.nl:###"

iemand anders hetzelfde probleem?

(op een squeezebox duet, met squeezeserver op een ubuntu server).
Ja probleem heb ik ook. Alle hoop lokale stations doen het niet. Als ik handmatig een stream via internet toevoeg doet ie het wel. Updaten van squeezeserver helpt niet, maar als ik inlog op mysqueezebox.com met mijn squeezebox dan doen de publieke stations het wel. Dan kan ik alleen niet meer bij mijn eigen muziekcollectie dus een echte oplossing is het niet.
Moet nu steeds switchen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
FeaR1986 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:39:
[...]

True, true... op mijn PC was het ook een stuk sneller klaar. Maar goed om te horen dat het dus niet aan mijn NAS ligt maar aan mijn verkeerde interpretatie van de TS :)
Denk wel dat een groot deel van de schuld toch bij je NAS ligt hoor, hier met een DS210+ scan ik 120gb in 19000 nummers in 30 minuten, full-rescan met tags en covers. Had hiervoor een DS207+ staan en die deed er inderdaad veel langer over, ruim over de anderhalf uur heen.

SB heeft best een krachtige NAS nodig om lekker soepel te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Down schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:39:
Helaas lijkt het erop dat last.fm radio niet meer werkt met Squeezebox, dat is een wel hele grote tegenvaller. Wellicht de deur uitdoen en overschakelijk op een HTPC..
Het doet het nog steeds, tenzij je geen betaalde account hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:16
Logitech heeft een eigen android Squeezebox controller app uitgebracht. Dit is dus de officiële afstandsbediening voor je Squeezebox Boom, Touch of Duet en zou je app Squeeze Commander kunnen vervangen. Ik gebruik hem nu een week en het werkt beter dan alle andere apps. De interface ziet er net zo uit als op de Squeezebox Touch. Alle functies kan je bedienen. Op een smartphone zijn de knoppen iets aan de kleine kant, maar op een tablet is het allemaal prima te bedienen. Album covers worden ook weergegeven. De controller is te downloaden vanaf Androidversie 2.1 en kan naar SD-kaart verplaatst worden.
De app is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 15:18

Laguna

Connaisseur

Nice app en nu eens een keer eerst op Android. Gebruikte voorheen altijd iPeng op mijn iPod Touch, maar een gratis alternatief voor op m'n telefoon is nooit weg :)

EDIT: Overigens heb ik bij de app van Logitech nog geen optie gevonden om te switchen tussen je Squeezebox Server en MySqueezebox.com :|

[ Voor 30% gewijzigd door Laguna op 05-04-2011 14:30 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Ik krijg de officiële spotify plugin maar niet aan het werk op mijn squeezebox touch. Password en loginnaam zijn goed maar op de unit zelf vertikte hij het om af te spelen wegens 'incorrect wachtwoord'. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
zeef schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:29:
Ik krijg de officiële spotify plugin maar niet aan het werk op mijn squeezebox touch. Password en loginnaam zijn goed maar op de unit zelf vertikte hij het om af te spelen wegens 'incorrect wachtwoord'. :/
Heb je een premium account? Volgens mij kreeg ik ook een vage fout met het gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 28-05 21:25
Ja, premium, I haz it. :7

En opgelost. Widget gewist en opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles perfect. :)

[ Voor 62% gewijzigd door zeef op 06-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
TMoose schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:39:
Oh, Voor de mensen die ook een reciever zonder controller hebben een vraagje:

Mijn receiver verdwijnt als ik hem een tijdje niet gebruik (Lees: dagen) uit squeezeboxserver, en dus ook uit squeezecommander en ipeng. Om de receiver terug te halen moet ik deze d.m.z. het udap tooltje resetten, waarna hij weer in de playerlijst van de server verschijnt.

Ik kan dit natuurlijk preventie d.m.v. een cron job op de server regelen, maar vroeg mij af of er ook een andere oplossing was. Mijn SB radio heeft er geen last van.
Heb je de receiver een vast IP-adres gegeven? Bij mij was er ook dat probleem, moest de receiver in/uit de stekker halen om die terug op de server te zien. Sinds het vast ip-adres (via udap-tool) heb ik dat probleem niet meer. De NAS/server heeft ook een vast ip-adres gekregen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lethargy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:53:
Logitech heeft een eigen android Squeezebox controller app uitgebracht. Dit is dus de officiële afstandsbediening voor je Squeezebox Boom, Touch of Duet en zou je app Squeeze Commander kunnen vervangen. Ik gebruik hem nu een week en het werkt beter dan alle andere apps. De interface ziet er net zo uit als op de Squeezebox Touch. Alle functies kan je bedienen. Op een smartphone zijn de knoppen iets aan de kleine kant, maar op een tablet is het allemaal prima te bedienen. Album covers worden ook weergegeven. De controller is te downloaden vanaf Androidversie 2.1 en kan naar SD-kaart verplaatst worden.
De app is gratis!
Ik heb de officiële Logitech App een dagje gebruikt en het ziet er inderdaad erg gelikt uit. Niet dat Squeeze Commander er slecht uit zag, maar die van Logitech is toch net netter afgewerkt. Wat ik in Squeeze Commander wel miste was de duur van het nummer / hoe lang het nummer al bezig was. Iets wat in de versie van Logitech wel zit. Maar weet nog niet welke van de twee ik nu ga gebruiken. Ik heb tenslotte wel betaald voor Squeeze Commander en ik weet niet wat de komende updates gaan doen qua verbeteringen. En van Squeeze Commander vind ik de optie ook wel fijn om naar links en rechts te sliden en dan de playlist te zien. Bij de App van Logitech gaat dat niet. Over het algemeen is de App van Logitech ook wat trager heb ik het idee. Merk het vooral als ik door de lijst met artiesten wil bladeren. Wel handig dat de versie van Logitech een alfabet aan de rechterkant heeft zodat je meteen naar een letter kan springen. Al zijn die letters wel erg klein, maar aan de andere kant is het me toch telkens gelukt om op de goede letter te drukken. Ook het drukken op pauze of forward gebeurt met een vertraging in de Logitech-versie en bij Squeeze Commander merk ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

lukadad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]

Heb je de receiver een vast IP-adres gegeven? Bij mij was er ook dat probleem, moest de receiver in/uit de stekker halen om die terug op de server te zien. Sinds het vast ip-adres (via udap-tool) heb ik dat probleem niet meer. De NAS/server heeft ook een vast ip-adres gekregen.
Ah. Misschien vernieuwt de reciever z'n DHCP lease niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Droid
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
FeaR1986 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:12:
[...]
Wat ik in Squeeze Commander wel miste was de duur van het nummer / hoe lang het nummer al bezig was. Iets wat in de versie van Logitech wel zit.
Zit er wel in hoor. Als je tijdens het spelen op de titel tapt, dan krijg je een progressbar te zien met de lengte van het nummer.
Wat ik echt nog mis in Squeeze Commander is Random mix, maar daar is de maker mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dr.Droid schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:33:
[...]Zit er wel in hoor. Als je tijdens het spelen op de titel tapt, dan krijg je een progressbar te zien met de lengte van het nummer.
Owja :)
Nou, dan vervalt dat punt. Denk dat ik dan toch maar Squeeze Commander blijf gebruiken. Vind het net allemaal wat sneller en makkelijker werken. Qua looks is het minder, maar goed als het maar functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 08:52
Wat voor mij het plus punt is van Squeeze Com, is dat hij boven in de statusbar blijft staan en je hem dus gelijk `naar beneden`kunt trekken. Logitech versie moet je steeds `opnieuw` opstarten en dat duurt langen bij mijn desire

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ander voordeeltje is ook wel dat je in Squeeze Commander ik kan stellen dat je de muziek mute (of voor een x aantal procent fade) als je telefoon over gaat. Van die kleine dingen die je bij de versie van Logitech niet hebt. Ik heb ze beide op de Desire HD staan, maar start toch telkens Squeeze Commander op. Onder andere ook omdat deze inderdaad in de statusbalk blijft staan en zo makkelijk op te roepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
ZaZ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:43:
[...]

Ja probleem heb ik ook. Alle hoop lokale stations doen het niet. Als ik handmatig een stream via internet toevoeg doet ie het wel. Updaten van squeezeserver helpt niet, maar als ik inlog op mysqueezebox.com met mijn squeezebox dan doen de publieke stations het wel. Dan kan ik alleen niet meer bij mijn eigen muziekcollectie dus een echte oplossing is het niet.
Moet nu steeds switchen.
Ah, in ieder geval goed te weten dat er meer mensen zijn met zelfde probleem.
Inderdaad, met mysqueezebox.com als library doet alles het prima, maar dan kan je niet bij je eigen muziek.
Geen idee waar het aan kan liggen.

Misschien toch eens handmatig alle NLe publieke zenders toevoegen aan mn favorieten dan.

edit: (ter info: gaat over publieke omroep-streams die het niet doen)

[ Voor 4% gewijzigd door dj1981 op 14-04-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Wanneer publieke omroep streams er mee ophielden, heb ik op m'n SBradio een alternatieve stream gekozen voor die zender. Lang drukken op de grote knop en dan een van de menu,s kiezen. Weet het zo niet uit mijn hoofd. Zo kom je uiteindelijk op de stabielste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

Shabbaman

Got love?

lethargy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:53:
Dit is dus de officiële afstandsbediening voor je Squeezebox Boom, Touch of Duet
Zoals je het zo stelt zou je haast denken dat je die app kan gebruiken om een Squeezebox Receiver in te stellen... maar dat is vast niet zo?

EDIT: volgens de site van Logitech wordt de Squeezebox Receiver (als enige Squeezebox...) niet eens ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door Shabbaman op 14-04-2011 14:29 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
TMoose schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:55:
Wanneer publieke omroep streams er mee ophielden, heb ik op m'n SBradio een alternatieve stream gekozen voor die zender. Lang drukken op de grote knop en dan een van de menu,s kiezen. Weet het zo niet uit mijn hoofd. Zo kom je uiteindelijk op de stabielste situatie.
hm, heb een duet, dus geen idee het equivalent van de grote knop op de radio is.

maar goed, mijn probleem is meer dat ze niet eens beginnen, niet dat ze er mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Shabbaman schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:24:
[...]

Zoals je het zo stelt zou je haast denken dat je die app kan gebruiken om een Squeezebox Receiver in te stellen... maar dat is vast niet zo?

EDIT: volgens de site van Logitech wordt de Squeezebox Receiver (als enige Squeezebox...) niet eens ondersteund.
Voglens mij staat de receiver er niet bij omdat dat geen officiele speler is, maar een uitbreiding op je bestaande systeem. Ik zou zeggen dat de receiver, als je die al aan de praat hebt, gewoon bediend moet kunnen worden, net als met squeemote en al die andere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

dj1981 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:48:
[...]

hm, heb een duet, dus geen idee het equivalent van de grote knop op de radio is.

maar goed, mijn probleem is meer dat ze niet eens beginnen, niet dat ze er mee ophouden.
Bij squeezeplayer:

+ (rechtsboven)
==>RadioTime options kiezen
===>Stream kiezen
En dan dus een alternatieve stream kiezen die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

dj1981 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:51:
[...]

Voglens mij staat de receiver er niet bij omdat dat geen officiele speler is, maar een uitbreiding op je bestaande systeem. Ik zou zeggen dat de receiver, als je die al aan de praat hebt, gewoon bediend moet kunnen worden, net als met squeemote en al die andere apps
Klopt. Werkt ook prima.

Alleen het initiele instellen van de reciever wordt tot nu toe nog niet goed ondersteund op alles behalve de Duet remote. Enige alternatief is de udev tool die hiervoor beschikbaar is. Wel is er een tool onder ontwikkeling door de maker van squeezecontroller (squeezeconfig dacht ik), maar die is volgens mij nog niet bruikbaar. De udev tool werkt overigiens prima, maar is wat spartaans als je de mooie squeeze-interface gewend bent. (understatement :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Hier is de duet er weer eens me gestopt hoor, nadat hij een update heeft binnengehaald. Er komt op de remote steeds in beeld:er kan geen verbinding gemaakt worden met asrockhtpc. Is er nu niet eens iemand die dit voor mij goed kan oplossen? De server op die pc is gewoon actief.

edit:
Nu springt hij opeens weer aan???? Jammer dat hij totaal geen stabiele verbinding heeft, want het is een prachtig ding(als hij het doet)

[ Voor 20% gewijzigd door crimescene op 16-04-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Mijn Touch heeft ook opeens problemen na een software update naar 7.5.4.r9408. Radio streams kappen er plotseling mee en de Touch springt terug naar het menu.

Wat is de handigste manier om terug te gaan naar de vorige firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:16
Hier geen problemen met de nieuwe update. Eerst squeezbox server geupdate en daarna mijn squeezebox.
Ik heb een keer een probleem gehad na een update. De squeezebox opnieuw opstarten was toen voldoende om alles weer goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
crimescene schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:13:
Hier is de duet er weer eens me gestopt hoor, nadat hij een update heeft binnengehaald.
versie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:29
Hmm ik heb hem nu een tijdje bedraad aangesloten, maar de verbinding gaat nog steeds over Wifi. Waar kan ik dit met de controller (Duet) instellen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Heb ik ook een tijd mee zitten worstelen. Je moet hem volgens mij volledig resetten en opnieuw instellen. Erg handig is het idd niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:29
Het eerste wat hij na een factory reset doet is weer zoeken naar enkel Wifi netwerken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:05

knakworst

Get more sats!

Werkt wifi niet goed? Ik zou zeggen schakel je wifi-netwerk uit, dan "moet" hij wel.
Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste