• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
xburchartz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:18:
[...]

Je kunt eventueel ook nog overwegen om tweedehands of bij MediMarkt een oude 8gb iPod te kopen. Net zo duur of zelfs goedkoper dan een Controller en met iPeng erop werkt dat vele malen fijner.
Inderdaad, dat is dan nog de beste suggestie, een iPod Touch werkt prima en is een van de goedkopere oplossingen (maar tegelijk ook een van de beste). Bij mij thuis is het geen issue omdat we allebei een iPhone hebben en anders is er altijd nog de iPad. Maar voordeel van een telefoon vind ik dat je die meestal wel in de buurt hebt, met een aparte afstandsbediening moet ik denk ik toch vaak weer zoeken waar hij nou ook alweer ligt. :+

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

servies

Veni Vidi Servici

Diego27 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:28:
[...]

Is er ergens een link van de verschillen want als je op de site van logitech kijkt staat er alleen een hoop bla bla, kijk wat ik allemaal kan, maar niet technisch zeg maar. ;)
wiki.slimdevices.com
Kan je tevens de los verkrijgbare logitech squeezebox controller Link gebruiken met de touch, want standaard wordt deze controller alleen verkocht met de Duet.
Dat zou hem voor mij compleet maken.
Ja, die is te gebruiken, maar ik zou zelf eigenlijk voor zo'n iPod oplossing gaan (groter scherm etc. alhoewel weer geen fysieke toetsen...) Ach, alles heeft z'n voors en tegens...
Is dit voor de beste geluidskwaliteit nog aan te raden of is dit absolute onzin. link
Voor de Duet schijnt het wel iets uit te maken (de voeding van de duet en de SB3 is wat minder en beide apparaten zijn wat gevoeliger voor storingen van de voeding). Voor de Touch schijnt het niets uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik ben aan het twijfelen om de Squeezebox Touch te gaan kopen maar had hier nog even een vraagje over.

Ik zie op afbeeldingen van dit apparaatje een klok afgebeeld. Weet iemand hoe het met deze klok zit?
Krijg je deze te zien wanneer ie in "standby" staat? En is er een instelling voor het 24h formaat? Dus geen am/pm. Zo mooi zijn dat er een klok te zien is in het 24h formaat zodra ie niet in gebruik is.

Mocht ie het bovenstaande kunnen dan ben ik een hele stap dichterbij :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51

FeaR

In GoT we trust

The_Cyberspace schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:09:
Ik ben aan het twijfelen om de Squeezebox Touch te gaan kopen maar had hier nog even een vraagje over.

Ik zie op afbeeldingen van dit apparaatje een klok afgebeeld. Weet iemand hoe het met deze klok zit?
Krijg je deze te zien wanneer ie in "standby" staat? En is er een instelling voor het 24h formaat? Dus geen am/pm. Zo mooi zijn dat er een klok te zien is in het 24h formaat zodra ie niet in gebruik is.

Mocht ie het bovenstaande kunnen dan ben ik een hele stap dichterbij :)
Je kan instellen wat de speler moet laten zien als:
  • hij een nummer aan het afspelen is (dus actief)
  • een nummer op pauze staat (inactief)
  • de speler in stand-by staat
En de dingen die je kan laten zien zijn onder andere:
  • "Now playing", die zou je dus eigenlijk aan hebben moeten staan als er een nummer afgespeeld wordt.
  • Leeg scherm
  • Analoge klok
  • Digitale klok, 12/24 uur (en ook nog met en zonder datum)
  • Digitale klok met doorzichtige achtergrond
  • Etc.
Dus als jij tijdens het stand-by een analoge klok wil laten zien en tijdens het afspelen van een nummer een digitale klok kan dat allemaal. Je kan de bovenstaande punten dus onderling toewijzen. De mijne laat in stand-by niets zien, want de klok geeft nog best veel licht. Maar wat jij wilt is gewoon mogelijk :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

FeaR1986 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Je kan instellen wat de speler moet laten zien als:
  • hij een nummer aan het afspelen is (dus actief)
  • een nummer op pauze staat (inactief)
  • de speler in stand-by staat
En de dingen die je kan laten zien zijn onder andere:
  • "Now playing", die zou je dus eigenlijk aan hebben moeten staan als er een nummer afgespeeld wordt.
  • Leeg scherm
  • Analoge klok
  • Digitale klok, 12/24 uur (en ook nog met en zonder datum)
  • Digitale klok met doorzichtige achtergrond
  • Etc.
Dus als jij tijdens het stand-by een analoge klok wil laten zien en tijdens het afspelen van een nummer een digitale klok kan dat allemaal. Je kan de bovenstaande punten dus onderling toewijzen. De mijne laat in stand-by niets zien, want de klok geeft nog best veel licht. Maar wat jij wilt is gewoon mogelijk :)
Hij kan dus nog meer dan ik had gehoopt! Dus bij deze is de twijfel dan ook weggenomen :*)

Bedankt voor de info!

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The_Cyberspace schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:36:
[...]Hij kan dus nog meer dan ik had gehoopt! Dus bij deze is de twijfel dan ook weggenomen :*)

Bedankt voor de info!
Ik ben nu nog op het werk, maar wil heel het lijstje van de mogelijkheden vanavond nog wel even posten als er behoefte aan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

FeaR1986 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:51:
[...]

Ik ben nu nog op het werk, maar wil heel het lijstje van de mogelijkheden vanavond nog wel even posten als er behoefte aan is :)
Dat zou uiteraard handig zijn, zo heb ik en mede-tweakers hier ook iets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The_Cyberspace schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:16:
[...]
Dat zou uiteraard handig zijn, zo heb ik en mede-tweakers hier ook iets aan ;)
Bij deze dan.

Er zijn dus drie statussen die de Squeezebox kent en waar je per status een achtergrond in kan stellen. De statussen zijn:
  • Tijdens afspelen
  • Wanneer gestopt
  • Wanneer uit
Waar je uit kan kiezen zijn:
  • Geen
  • Zwart
  • Speelt nu
  • Analoge klok - analoge klok, zeer druk met allemaal vierkanten
  • Digitale klok - digitale klok met dag en datum op een zilvergrijze achtergrond, witte letters
  • Digitale klok Zwart - digitale klok met dag en datum op een zwarte achtergrond, witte letters
  • Digitale klok Transparant - digitale klok met dag en datum op een gekozen achtergrond, witte letters
  • Digitale clock - digitale klok met datum op een zwarte achtergrond turquoise pixels
  • Image viewer
  • Scherm uit
Let wel dat "Speelt nu", "zwart" en "geen" niet mogelijk zijn om te kiezen bij de status "Wanneer uit", als je een zwart scherm wilt als de Squeezebox uit staat moet je "Scherm uit" kiezen. En zo heb je wel meer opties die niet altijd mogelijk zijn.

Maar er zijn dus vijf klokken beschikbaar waarvan vier digitale, de "Digitale klok Zwart" is degene die je altijd op afbeeldingen ziet. De klok zelf kan je dus nog aanpassen aan 12 en 24 uursnotatie. Plus zelfs hoe de datum weer wordt gegeven kan je aanpassen (letterlijk tien manier voor de vorm van de data).

Als je zou willen zou je ze de klok dus bijna continue in beeld kunnen hebben staan. Alleen bij het navigeren door menu's zal altijd dat in beeld staan, maar dat is logisch :)

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 18-02-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:42
Is er al bekend wanneer of dat er überhaupt een update gaat uitkomen voor de Duet
En dat deze dan zonder dat de Squeezbox server hoeft aan te staan Spotify kan spelen ?

P.S.

Weet iemand of je met de 3rd Party Spotify Plugin ook mp3 320 Kbps kunt afspelen?
Hier speelt hij Ogg-Vorbis af en ik vraag mij af of die wel 320 Kbps is, het klinkt niet zo......

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1724.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Albert020 op 18-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Volgens mij doet spotify alleen maar Ogg-Vorbis, en geen MP3.

Touch en Radio draaien geloof ik een anders OS en daardoor ook Apps, zou dat op de oudere hardware niet meer verwachten.

[ Voor 50% gewijzigd door troftnom op 18-02-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
FeaR1986 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:04:
[...]
Waar je uit kan kiezen zijn:
Vergeet ook niet dat je nog applets kan installeren die je ook weer kan instellen. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld weather screensaver: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=73827
Zowel huidige weer als voorspelling informatie kan je dan op je Radio (en Touch ook neem ik aan) zien.

Facebook feed zou hij standaard ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
troftnom schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:39:
Volgens mij doet spotify alleen maar Ogg-Vorbis, en geen MP3.

Touch en Radio draaien geloof ik een anders OS en daardoor ook Apps, zou dat op de oudere hardware niet meer verwachten.
Maar 320 kbps in Ogg-Vorbis is niet zo goed geluid dan in MP3 volgens mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het zou eigenlijk juist beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
troftnom schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:46:
Het zou eigenlijk juist beter moeten zijn.
Maar dan ben ik benieuwt waarmee je 320 Kbps Ogg-Vorbis mee kan vergelijken qua MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 20:20

Len

Leeg

Google it!

http://www.myformatfactory.com/OGG-MP3

Conclusie is over het algemeen dat omdat OGG nieuwer is dat het een betere kwaliteit heeft dan MP3. Vooral bij hogere bitrates.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 12:23
Ik heb zojuist de squeezebox touch aangeschaft ! Zeer net apparaat staat netjes in het interieur. So far so good.
Hij speelt mp3 muziek perfect af, maar omdat ik voor kwaliteit wil gaan wil ik wav files via een cue file afspelen.
Op de éen of andere manier werkt dit wel als ik de files op een usb stick.
Als ik ze via mijn qnap server afspeel en dan afspeel zegt hij dat de directory niet beschikbaar is, ook niet als ik de cue file eerst inlees zoals hier eerder in het topic wordt geopperd.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik gebruik trouwens versie 7.5.3 ik ga maar eens kijken of een oudere versie dit probleem niet heeft.

Ik gok dat het ergens een instelling is in de Qnap server in combinatie met squeezebox server, maar heb geen idee waar ik dit kan vinden.
Het vreemde is dat een grote mp3 file met cue file wel gewoon werkt.

Ps. Tevens spelen losse wav files ook niet af, hij speelt dan steeds de eerste en gaat niet over naar de volgende, hier zit overigens geen cue file bij, is dat wel nodig? Ik neem aan als het losse cue files zijn niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Diego27 op 19-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Len schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:44:
Google it!

http://www.myformatfactory.com/OGG-MP3

Conclusie is over het algemeen dat omdat OGG nieuwer is dat het een betere kwaliteit heeft dan MP3. Vooral bij hogere bitrates.
Dat ziet er dan weer goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1725.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Ik ben er inmiddels achter dat de software qpkg files van Qnap nogal wat verschillen kennen, en dat het ene album via de cue file (wav) wel wil afspelen via de ene software en niet via de andere !!

Voorbeelden:

- versie 7.5.1 sommige wel sommige niet.
- versie 7.5.2 files willen wel afspelen maar al start je nummer 3 hij blijft nummer 1 pakken.
- versie 7.5.3 (nieuwste naar mijn weten) Geen van de cue files werken.

Je zou toch zeggen dat de software beter wordt maar niks is minder waar. :/
Ik kan tussen de verschillende software versies geen verschillen vinden in de instellingen in de server.
Iemand dit probleem al opgelost in combinatie met een Qnap?

Waar moet volgens de Qnap een cue file en wav minimaal aan voldoen.
Ik gebruik nu de versie 7.5.2 die is het meest stabiel.
Daarnaast heeft mijn Qnap ook de meest nieuwe firmware versie, dus dat kan 't niet zijn.

Ik ben wel ergens achtergekomen dat als je niks doet en een wav file met cue file gewoon door laat spelen zonder te spoelen dat deze dan wel naar het volgende nummer gaat, is dat ergens aan te passen dat het wel de "fwd" knopt werkt, dit is wel heel erg vaag :/

[ Voor 13% gewijzigd door Diego27 op 19-02-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Waarom zou je wav willen gebruiken? Gebruik dan FLAC of OGG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Bierkameel schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:09:
Waarom zou je wav willen gebruiken? Gebruik dan FLAC of OGG.
Omdat ik deze zo vaak binnen haal en dat 1 op 1 kopieen zijn, en deze dus zonder kwaliteitsverlies zijn ! :)
Alhoewel dat kwaliteitsverlies ook wel meevalt voor flac uiteraard .. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Diego27 op 19-02-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:00

ZaZ

Tweakers abonnee

Diego27 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:15:
[...]

Omdat ik deze zo vaak binnen haal en dat 1 op 1 kopieen zijn, en deze dus zonder kwaliteitsverlies zijn ! :)
Alhoewel dat kwaliteitsverlies ook wel meevalt voor flac uiteraard .. ;)
flac heeft geen kwaliteitsverlies, dus ook geen klein beetje.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
ZaZ schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:50:
[...]

flac heeft geen kwaliteitsverlies, dus ook geen klein beetje.
Dat is de discussie niet :X , en deze is al vaker gevoerd, iemand die wel hulp kan bieden bij mijn probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:00

ZaZ

Tweakers abonnee

Diego27 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Dat is de discussie niet :X , en deze is al vaker gevoerd, iemand die wel hulp kan bieden bij mijn probleem ?
Ik haak alleen in op een uitspraak die onwaar is, want andere mensen lezen dat en nemen het voor waarheid aan. Verder heb ik geen behoefte om te discussiëren of FLAC het meest ideaal is om te gebruiken, want dat is nu inderdaad totaal niet aan de orde, maar dat 'het wel meevalt' met kwaliteitsverlies met FLAC is onwaar.
Je hebt gewoon geen kwaliteitsverlies. Daar is geen discussie over mogelijk.

Verder kan ik je niet helpen met je probleem, sorry.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Stel voor dat ik mijn .wav met .cue file om wil zetten naar flac speelt deze dit dan wel zeker af, en hoe zit het met pauzes tussen nummers lopen die dan wel vloeiend over zonder korte pauzes er tussen die ik nu niet heb.

Welk programma kan ik daarvoor gebruiken, want ik wil het uiteraard wel proberen als dat alle problemen oplost. Alvast dank.

Ik heb alvast gekeken naar Foobar2000 maar ik zie niet hoe ik een cue file aanmaak zodat ik geen gaps heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Diego27 op 20-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Albert020 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:56:
Kom er maar niet uit maar weet iemand of DatPiff ook werkend te krijgen is via Squeezebox :?
Niemand, een plugintjuhh misschien :?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 21-02-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
vanaalten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:57:
Je zou eventueel op eBay kunnen kijken. Hier bijvoorbeeld, $10,00 en gratis verzending.

Mogelijk dat je geen officieele Logitech accu krijgt (ondanks het plaatje), aan de andere kant: was die accu van Logitech zelf dan zo betrouwbaar? Die van m'n Logitech Harmony was ook met een jaar of twee kapot, via e-bay een ander gekocht en het ding doet het alweer een paar maanden zonder problemen.
Dit is nu niet meer incl.verzendkosten, wie weet waar deze nog meer te koop is voor dit mooie bedrag :?

*** Edit ***

Bovenstaande is niet meer van toepassing, gebruik nu mijn Samsung Galaxy S als afstandsbediening

Squeeze Commander

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1726.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1727.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 22-02-2011 11:26 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gisteren mijn Squeezebox Toch een reset moeten geven. De Touch reageerde gewoon op de webremote en op Squeeze Commander, maar op de display van de Touch bleef één nummer hangen. Kon ook helemaal niets meer. Dus dan maar een reset, gelukkig is het niet veel werk om alles weer in te stellen als je weet wat je moet/wil veranderen. Maar apart was het wel...

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Was simpelweg de stekker eruit trekken en weer opnieuw aan het stroom hangen niet voldoende? Dat helpt bij mijn Duet wel eens als die nergens meer op reageert, wat helaas af en toe wel eens voorkomt.

• xburchartz
Zijn er hier mensen met een Squeezebox Radio die daar vervolgens externe speakers aan hebben hangen? (hetzij speakers met eigen versterker, hetzij via een HiFi-set). Hoe is daar van dan de geluidskwaliteit?

Lijkt me een interessant alternatief voor de veel duurdere Touch. De D/A converter zal waarschijnlijk van mindere kwaliteit zijn, maar ben benieuwd hoe acceptabel het geluid dan is.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Kun je dan niet beter kijken of er een 2e hands Classic te vinden is?

• Albert020
D-e-n schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:14:
Of wat dacht je van een Duet :P

btw Was vanmiddag even bij mediamarkt en de Squeezebox Touch wat nader bekeken.
Moet wel zeggen dat het een mooi ding is, maar van 3 meter afstand lees je niks van het scherm.
Het lijkt me dus zeer lastig als je op de bank zit relax muziek te luisteren en je wil een ander nummer horen.
Graag even de mening van eigenaren hier over.

Heb zelf een Squeezebox Duet, daar zit een schermpje in de afstandbediening, zeer handig wel,
nu nog een goeie update voor Spotify !

En vindt de service van Logitech echt super, belde op voor een nieuwe batterij voor me Duet,
De meneer aan van de helpdesk zei, wat is je adres, we sturen je kosteloos een nieuwe batterij toe _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Albert020 op 24-02-2011 19:42 ]

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

De ideale setup lijkt mij een Touch icm de controller van de Duet. :P
Denk dat ik maar voor die combi ga.
(iemand nog een losse Touch zonder ab over? 8) )

Las ook dat de DAC van de Touch beter is dan van de receiver (van de Duet)?
(al zal ik denk ik toch wel een losse DAC gaan gebruiken).

Iemand ervaringen met de lineaire voeding voor de Touch/Duet? Schijnt dan een veel beter geluid uit te komen. Nadeeltje is z'n prijs: 135,- :D

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

QuattroNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:51:
De ideale setup lijkt mij een Touch icm de controller van de Duet. :P
Denk dat ik maar voor die combi ga.
(iemand nog een losse Touch zonder ab over? 8)
De nog leukere oplossing: de Touch met een smartphone. Op de telefoon download je dan iets als Squeezebox Commander. Zo heb ik een HTC Desire HD die mijn Squeezebox Touch kan bedienen, dus een 4.3" touchscreen en geen 2.6" schermpje zoals de remote van de Duet heeft. De losse remote van de Duet is overigens gewoon te koop, kosten zijn alleen wel erg hoog.

• Albert020
FeaR1986 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:53:
[...]

De nog leukere oplossing: de Touch met een smartphone. Op de telefoon download je dan iets als Squeezebox Commander. Zo heb ik een HTC Desire HD die mijn Squeezebox Touch kan bedienen, dus een 4.3" touchscreen en geen 2.6" schermpje zoals de remote van de Duet heeft. De losse remote van de Duet is overigens gewoon te koop, kosten zijn alleen wel erg hoog.
Heb Squeezebox Commander ook op me Galaxy S maar bij je playlist geeft hij dan geen albumhoes weer.
Wel als je gewoon een album gezocht hebt, en volume control is ook lastig.....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Albert020 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:58:
[...]
Heb Squeezebox Commander ook op me Galaxy S maar bij je playlist geeft hij dan geen albumhoes weer.
Wel als je gewoon een album gezocht hebt, en volume control is ook lastig.....
Apart. Ik heb gewoon overal albumart. Zowel op de Squeezebox Touch zelf, de web remote en via Squeeze Commander. Volume is inderdaad wat lastig, maar dat vind ik met de Squeezebox sowieso het geval. Daarom heb ik de Squeezebox zelf altijd op 100 staan en regel ik het volume met de remote van mijn receiver. Lijkt wel alsof de laatste 10% een enorme boost krijgen. Want als je van 100 naar 90 gaat is het echt heel veel zachter.

• xburchartz
D-e-n schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:14:
Ik vraag me af of de D/A converter van een Radio slechter is dan die van een 2ehands Clasic. Daarnaast heb je met het scherm van de Radio meer mogelijkheden. En is het een leuke uitbreiding op de 2x Duet en de Boom die ik al heb. In Engelse reviews die ik heb gelezen wordt de constructie met een Radio met externe speakers aangeraden, vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen binnen dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
xburchartz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:47:
Was simpelweg de stekker eruit trekken en weer opnieuw aan het stroom hangen niet voldoende? Dat helpt bij mijn Duet wel eens als die nergens meer op reageert, wat helaas af en toe wel eens voorkomt.
Heb ik idd ook, maar alleen als de server herstart is. Op een of andere manier verbindt de Duet/Receiver dan niet meer met de server. Ik stel me voor dat een instabiele netwerkverbinding (router, andere apparaten, slechte wifi verbinding, etc) hetzelfde resultaat zou kunnen hebben, misschien iets waar je naar kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoe komt het trouwens dat als ik een radiistream luister 3FM dat het plaatje niet geupdate wordt. Is dat een fout van de stream? (denk het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

FeaR1986 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:53:
[...]
Zoals gezegd heb ik geen smartphone en ook niet van plan er een aan te schaffen.
Dan is het dus goedkoper een losse Duet controller aan te schaffen 8)
(reeds van iemand 2e hands overgenomen, nu de Touch zelf nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Komt er nog een opvolger van de Duet?
(en dan bedoel ik niet de Touch, maar een opvolger waarbij je ook een remote met ingebouwd scherm hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Daar hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 27-02-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:59

SED

De touch zal bij gebruik van de afstandsbediening de fontgrootte aanpassen zodat ook vanaf afstand te zien is wat je kiest. Werk goed!
De dac van de touch staat op eenzame hoogte. Men zier die als gelijkwaardigmaan de transporter van duizenden euros. Kijk daarvoor het logitech forum maar eens.. Ook voor eventuele mods je adres.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaats hem op Vraag&Aanbod. Buiten het feit dat je het hier niet mag plaatsen ;) zal V&A waarschijnlijk meer effect hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 27-02-2011 15:21 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Xander schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Plaats hem op Vraag&Aanbod. Buiten het feit dat je het hier niet mag plaatsen ;) zal V&A waarschijnlijk meer effect hebben...
Thanks, heb um daar gezet, heb nu een Touch, geluid is nu ook veel beter.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Albert020 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:21:
[...]
...heb nu een Touch, geluid is nu ook veel beter.... :9
Scheelt dat echt zoveel dat je het ook echt hoort?
(neem aan dat je setup hetzelfde gebleven is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zo net ook eindelijk uitgevonden waarom albums dubbel in mijn lijst stonden. Ik had mijn playlists in de root van de muziek directory staan en dat bleek de oorzaak te zijn. Nu heb ik maar de playlists naar een folder buiten de muziekroot geplaatst. Is het ook mogelijk om bepaalde directories te excluden van een scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
QuattroNL schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:11:
[...]

Scheelt dat echt zoveel dat je het ook echt hoort?
(neem aan dat je setup hetzelfde gebleven is?)
Yep, mijn setup is het zelfde gebleven

Setup: Denon 1907 Receiver + Bose Acoustimass 5 serie

Merk echt dag en nacht verschil in het geluid, het is nu veel helderder en klinkt gewoon veel beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
Heb je deze niet digitaal aangesloten? Anders zou het geen verschil moeten maken toch?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Joepv schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:34:
Heb je deze niet digitaal aangesloten? Anders zou het geen verschil moeten maken toch?
Heb hem digitaal ( Coax ) aangesloten, en het is een groot verschil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lijkt me ook zeer sterk dat je verschil hoort. Zeker als je alleen de bron hebt veranderd die ook nog eens digitaal aangesloten is. Zowel de Touch als de Duet beschikken over dezelfde DAC. Enige zou zijn dat de Touch 24Bit/96KHz af kan spelen wat de Duet niet kan. Dus als je 24Bit/96KHz-materiaal hebt kan je verschil horen aangezien de Touch dat zonder downsampelen af kan spelen. Dit soort dingen zit gewoon vaak tussen de horen. Zeker aangezien de receiver ook gewoon een instapmodel is en over de kwaliteit van Bose is ook al genoeg gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:51
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:19:
Zowel de Touch als de Duet beschikken over dezelfde DAC.
dit waag ik te betwijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:19:Dit soort dingen zit gewoon vaak tussen de horen.
>:)

Heb ook altijd gedacht dat digitaal=digitaal, maar er zijn de nodige draadjes op het slimdevices forum die hier op ingaan en wel met informatie aankomen die een verklaring zou kunnen geven, kijk hier eens om te beginen, http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=79500

Wat betreft de DAC, die is volgens de slimdevices wiki anders tussen de Duet (Wolfson® 24-bit WM8501,
44.1kHz & 48kHz) en Touch (AKM4420, 44.1k, 48k & 96k), dus daar zit wel degelijk een verschil.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/HardwareComparison

[ Voor 14% gewijzigd door troftnom op 01-03-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Oké, een intern verschillende DAC zou dan nog uit kunnen maken. Maar als de Touch (en een Duet) met een digitale coax aangesloten is dan wordt de DAC van de Logitech toch niet gebruikt, maar de DAC van de receiver (in dit geval de Denon). Als er verschil tussen de Touch en de Duet zit dan zou er dus een verschil moeten zitten in hoe de Touch een signaal digitaal verstuurd naar een receiver.

Ik blijf dus bij mijn mening dat het tussen de oren zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Even een vraagje namens een vriend van mij;
Hij heeft op dit moment een Duet en een Classic die hij verbonden heeft met Squeezecenter op zijn machine. Hij heeft op zijn machine een behoorlijke set aan 96/24 FLAC files staan; deze worden dan dmv. SOX realtime getranscode naar 48/24 zodat de Duet en Classic ze kan afspelen.

Nu wil hij kijken of hij kan overstappen naar een NAS/energie zuinige server. Ik heb zelf nog een Via Epia M10000 staan die ik hem aangeboden heb. De vraag is echter of een M10000 wel in staat is (cq. krachtig genoeg) om die FLACs realtime te transcoden, en bestaat er anders een manier om die FLACs hardwarematig te transcoden met SOX (dmv. PCI addon kaart oid)?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Krypt schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:41:
Nu wil hij kijken of hij kan overstappen naar een NAS/energie zuinige server. Ik heb zelf nog een Via Epia M10000 staan die ik hem aangeboden heb. De vraag is echter of een M10000 wel in staat is (cq. krachtig genoeg) om die FLACs realtime te transcoden, en bestaat er anders een manier om die FLACs hardwarematig te transcoden met SOX (dmv. PCI addon kaart oid)?
Trial & Error.... Mijn Synology DS211 heeft in ieder geval onvoldoende power voor deze transcoding. Ik heb de High Res Flacs omgezet naar 24bit/48Khz. Scheelt ook weer opslagruimte, zonder duidelijk merkbaar kwaliteitsverlies ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 01-03-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:08:
Oké, een intern verschillende DAC zou dan nog uit kunnen maken. Maar als de Touch (en een Duet) met een digitale coax aangesloten is dan wordt de DAC van de Logitech toch niet gebruikt, maar de DAC van de receiver (in dit geval de Denon). Als er verschil tussen de Touch en de Duet zit dan zou er dus een verschil moeten zitten in hoe de Touch een signaal digitaal verstuurd naar een receiver.

Ik blijf dus bij mijn mening dat het tussen de oren zit...
Het is jammer dat je niet kunt komen luisteren naar de verschillen, maar er zit wel degelijk verschil in..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
En die DS211 heeft al een 1.6Ghz processor. Welliswaar een ARM, maar toch..
Weet niet of een Nehemiah 1Ghz daar tegenop kan; die heeft ook al een belabberde FPU.

Gewoon even testen dus..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Net van een medetweaker een losse controller van een Duet overgenomen. Nu nog even wachten tot iemand een Touch aanbiedt 'voor weinig' :P
Nergens was te vinden of een controller ook zonder receiver zou werken. Na een avondje prutsen lukte het zowaar.
Daarna een app gedownload om de koptelefoonaansluiting te laten werken (ging er vanuit dat dat standaard zou zijn).
Heb nu dus een nogal grote muziekspeler die alles vanaf de NAS streamt 8)
Is natuurlijk tijdelijk maar voor nu best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

QuattroNL schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:27:
Net van een medetweaker een losse controller van een Duet overgenomen. Nu nog even wachten tot iemand een Touch aanbiedt 'voor weinig' :P
Nergens was te vinden of een controller ook zonder receiver zou werken. Na een avondje prutsen lukte het zowaar.
Daarna een app gedownload om de koptelefoonaansluiting te laten werken (ging er vanuit dat dat standaard zou zijn).
Zo groot isde duet AB toch niet?

Ik heb zojuist de laatste component in mijn squeeze setup toegevoegd, een mooie SB-radio. Wat een geweldig apparaatje :)

De totale setup omhelst nu:
Dual-core atom based NAS(RAID 1) met squeezeboxserver
SB receiver aan de onkyo versterker (met udap tool ingesteld)
SB radio in de slaapkamer
SqueezeCommander op de desire als remote.
iPeng op de ipod touch als 2e remote en als portable player.

Woohoo :) Squeezebox FTW

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@TMoose; welk atomboard heb je en trekt ie het om on-the-fly te transcoden van 24/96 naar 24/48 ?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Krypt schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:15:
@TMoose; welk atomboard heb je en trekt ie het om on-the-fly te transcoden van 24/96 naar 24/48 ?
Ik heb een ondertussen al redelijk bejaard Intel BOXD945GCLF2 bordje met een atom330.

Ik durf niet te zeggen of transcoden goed gaat, tot nu toe vreet de SB reciever alles wat ik er heen gooi zonder problemen, maar ik heb volgens mij geen 24/96 bronmateriaal. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Kun je de nieuw uit te komen AC Ryan Fluxx speler ook koppelen met de duet?
Ik wil beide aanschaffen,maar er moet wel squeezecenter op de Fluxx kunnen draaien neem ik aan?

edit:typo

[ Voor 5% gewijzigd door Bluto op 02-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zal er aan liggen wat die AC Ryan voor OS draait, als daar een squeezecenter build voor is dan zou het wellicht kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 02-03-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
TMoose schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:32:
[...]

Ik heb een ondertussen al redelijk bejaard Intel BOXD945GCLF2 bordje met een atom330.

Ik durf niet te zeggen of transcoden goed gaat, tot nu toe vreet de SB reciever alles wat ik er heen gooi zonder problemen, maar ik heb volgens mij geen 24/96 bronmateriaal. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.
Alleen de touch en transporter kunnen 96khz native aan van wat ik gehoord heb. Hier heb je demo materiaal op 96khz: http://www.2l.no/hires/index.html

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Niet meer van toepassing.

[ Voor 95% gewijzigd door Albert020 op 03-03-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Krypt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:13:
[...]

Alleen de touch en transporter kunnen 96khz native aan van wat ik gehoord heb. Hier heb je demo materiaal op 96khz: http://www.2l.no/hires/index.html
Ik heb het volgende bestand gedownload en toegevoegd aan mijn library:

http://HD:2L@www.lindberg.no/hires/test/2L38_01_96kHz.flac

De belasting van de server was: (er speelde een radiostream op de SB radio):
code:
1
2
3
4
  PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND            
 3203 squeezeb  20   0  2464 1060  724 S    7  0.1  16:34.40 faad               
 2062 squeezeb  20   0 89768  82m 4244 S    5  4.1  64:04.92 squeezeboxserve    
 3204 squeezeb  20   0  7328  796  652 S    2  0.0   3:45.98 flac

Na selecteren van het 96kHz bestand en op play drukken (Afspelen door de radio, die volgens mij geen 96kHz ondersteunt)
code:
1
2
3
4
12291 squeezeb  20   0  5236 1620 1028 S   17  0.1   0:25.33 sox                
12290 squeezeb  20   0  7328  796  676 S    5  0.0   0:06.58 flac               
 2062 squeezeb  20   0 99080  86m 4252 S    2  4.3  64:30.61 squeezeboxserve

Maar aangezien ik dit alles remote heb gedaan, kan ik de performance niet valideren (Ik kan niet horen of er ok daadwerkelijk geluid uit de radio komt.)

ALs ik er vanavond tijd voor heb, zal ik het bestand (asynchroon) afspelen op de SB radio en SB reciever.

[ Voor 5% gewijzigd door TMoose op 03-03-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TMoose schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:53:
[...]

Ik heb het volgende bestand gedownload en toegevoegd aan mijn library:

http://HD:2L@www.lindberg.no/hires/test/2L38_01_96kHz.flac

De belasting van de server was: (er speelde een radiostream op de SB radio):
code:
1
2
3
4
 3203 squeezeb  20   0  2464 1060  724 S    7  0.1  16:34.40 faad               
 2062 squeezeb  20   0 89768  82m 4244 S    5  4.1  64:04.92 squeezeboxserve    
 3204 squeezeb  20   0  7328  796  652 S    2  0.0   3:45.98 flac

Na selecteren van het 96kHz bestand en op play drukken (Afspelen door de radio, die volgens mij geen 96kHz ondersteunt)
code:
1
2
3
4
12291 squeezeb  20   0  5236 1620 1028 S   17  0.1   0:25.33 sox                
12290 squeezeb  20   0  7328  796  676 S    5  0.0   0:06.58 flac               
 2062 squeezeb  20   0 99080  86m 4252 S    2  4.3  64:30.61 squeezeboxserve

Maar aangezien ik dit alles remote heb gedaan, kan ik de performance niet valideren (Ik kan niet horen of er ok daadwerkelijk geluid uit de radio komt.)

ALs ik er vanavond tijd voor heb, zal ik het bestand (asynchroon) afspelen op de SB radio en SB reciever.
De Duet speelt het bestand netjes af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wanneer gebruikt ik nu de DAC van mijn Denon AVR-1907, als hij digitaal of analoog is aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Albert020 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:06:
Wanneer gebruikt ik nu de DAC van mijn Denon 1907, als hij digitaal of analoog is aangesloten ?
Digitaal aansluiten. Als je het signaal analoog uitstuurt vanaf de Squeezebox dan is het al door de DAC van de Squeezebox gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
FeaR1986 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:08:
[...]

Digitaal aansluiten. Als je het signaal analoog uitstuurt vanaf de Squeezebox dan is het al door de DAC van de Squeezebox gegaan.
bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18
google is je vriend

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Analog_Or_Digital

ik heb zelf nog nooit gespeeld met t verschil maar hier wel ondertussen een analoge kabel liggen om dat eens te proberen ipv de DAC van mn Pioneer VSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

TMoose schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:53:
[...]

beide is niet gelukt, maar ik kan in ieder geval zeggen dat de radio het bestand prima afspeelt, en dat de bovenstaande belasting van het systeem dus inderdaad het transcoden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
QwaftZefoni schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:56:
google is je vriend

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Analog_Or_Digital

ik heb zelf nog nooit gespeeld met t verschil maar hier wel ondertussen een analoge kabel liggen om dat eens te proberen ipv de DAC van mn Pioneer VSX
Maar denk dat de DAC in jou Pioneer VSX ( al weet ik niet welke ? ) en mijn Denon AVR-1907 beter zijn,
dan die in de Squeezebox zal zitten, maar zal het vandaag ook eens proberen en hem analoog aansluiten,
Ben nu eigenlijk wel een beetje benieuwt geworden naar de verschillen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 04-03-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@TMoose; bedankt voor het testen. Hier kan ik wel wat mee. Als de M10000 niet goed werkt moet er gewoon een Atom boardje ingezet worden; da's ook niet zo heel prijzig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

TMoose schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:30:
[...]

beide is niet gelukt, maar ik kan in ieder geval zeggen dat de radio het bestand prima afspeelt, en dat de bovenstaande belasting van het systeem dus inderdaad het transcoden is.
PID 12291 is volgens jou het transcoden? Die trekt dan ~17% van de Atom weg, dat is significant maar nog te overzien als je niet al teveel andere taken hebt lopen..

/Edit: vraag over specs weggehaald, specs waren al in een eerder bericht vermeld.

[ Voor 19% gewijzigd door JPS op 04-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Albert020 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:58:
[...]

Maar denk dat de DAC in jou Pioneer VSX ( al weet ik niet welke ? ) en mijn Denon AVR-1907 beter zijn,
dan die in de Squeezebox zal zitten, maar zal het vandaag ook eens proberen en hem analoog aansluiten,
Ben nu eigenlijk wel een beetje benieuwt geworden naar de verschillen ;)
Via bron-switchen op de receiver kun je eenvoudig vergelijken. De DAC van de squeezebox staat niet slecht aangeschreven, zeker niet tov de DAC's in middensegment receivers, cd-spelers etc. Wel zijn de verschillen duidelijk merkbaar met een goede externe DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Krypt schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:30:
@TMoose; bedankt voor het testen. Hier kan ik wel wat mee. Als de M10000 niet goed werkt moet er gewoon een Atom boardje ingezet worden; da's ook niet zo heel prijzig.
Ondertussen zijn er al weer wat snellere bordjes. Ik heb dit exemplaar een jaar of 3 geleden voor E68 gehaald. Dus voor een dergelijk bedrag zou je ondertussen wat snellers moeten kunnen scoren. reepje geheugen erbij en gaan :) Bij starten van het afspelen/transcoden was wel even een hoge CPU belasting te zien (90%) maar of dat een artefact was, of echt, dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Ik heb vandaag de controller aangeschaft met screen !
Nou zit er een hoofdtelefoon aansluiting op (of is dat voor wat anders ?). Is het nou ook mogelijk om via die uitgang "draadloos" naar de muziek te luisteren, dus via je hoofdtelefoon.

Ik hoor namelijk helemaal niks via de hoofdtelefoon en kan er ook nergens op 't net info over vinden.
Zou wel leuk zijn, hoeft ook niet iedereen hier in huis van mijn aparte muzieksmaak te genieten ;)

Wat zijn volgens jullie nog meer leuke dingen die je met die remote kan i.pv. met de standaard hoofdtelefoon die bij de Squeezebox touch zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Op de controller van de Duet kon ik een app downloaden zodat ik de hoofdtelefoonaansluiting kon gebruiken. Standaard werkte die namelijk ook niet (typisch).
Werkt met die app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
which one is dat? ik zal zelf ook ff kijken in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

QwaftZefoni schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:57:
[...]
which one is dat? ik zal zelf ook ff kijken in de lijst
Uit m'n hoofd iets met 'headphone switcher'. De titel kon niet missen in ieder geval :)

edit: deze link net gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 05-03-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
bedankt nog maar eens mee spelen

netjes de repository geladen, de app geinstalleerd en controller herstart en kan nu via extras de koptelefoon aanzetten maar hoor geen muziek, wel de bliepjes van het menu hoor ik door de heads, wierdddd

/edit: Nou iets verder gepield en nu ook de Controller als muzieksysteem te kiezen en als ik de jack inplug switch ik auto van SQB naar SBC maar still no sound to be heard :) Draai trouwens op 7.5.1 r9009

//edit: Controller opstarten met jack ingeplugd, bij beta functies: muziek afspelen aangevinkt en tadaa ... geluid!

[ Voor 41% gewijzigd door QwaftZefoni op 06-03-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

QuattroNL schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:27:
V&A aangeboden: Logitech Squeezebox Duet

heb je gelijk 2 controllers..handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Thx, alleen zoek ik een Touch (betere DAC en mooier en handiger uiterlijk) 8)
Prijs is wel interesting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand of er een plugin is voor DatPiff
Wil het via me Squeezebox kunnen afspelen, desnoods via me Galaxy S naar de box :9

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 06-03-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
QwaftZefoni schreef op zondag 06 maart 2011 @ 09:40:
bedankt nog maar eens mee spelen

netjes de repository geladen, de app geinstalleerd en controller herstart en kan nu via extras de koptelefoon aanzetten maar hoor geen muziek, wel de bliepjes van het menu hoor ik door de heads, wierdddd

/edit: Nou iets verder gepield en nu ook de Controller als muzieksysteem te kiezen en als ik de jack inplug switch ik auto van SQB naar SBC maar still no sound to be heard :) Draai trouwens op 7.5.1 r9009

//edit: Controller opstarten met jack ingeplugd, bij beta functies: muziek afspelen aangevinkt en tadaa ... geluid!
Kijk daar zat hem de kneep werkte bij mij ook !!
Maar ik heb niet zo een perfecte koptelefoon is de kwaliteit nou een beetje vergelijkbaar met de koptelefoon uit van de Logitech Touch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Heb hier een AKG K280 75 Ohm waar ik nog wat aan wen.

Afbeeldingslocatie: http://www.echostar.pl/~slawicz/aikido/akg_k280.jpg

En nu met wat strakke ACiD bevalt ie me wel. Geen hapering oid.

[ Voor 16% gewijzigd door QwaftZefoni op 07-03-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Wat gebruiken jullie zoal als server? Ik heb net een Touch gekocht, denkende dat ik met een externe harde schijf eraan klaar zou zijn aangezien er in de Touch een (tiny)squeezecenter zit. Nu lees ik echter dat dit een functie is die eigenlijk helemaal niet goed werkt. De Touch trekt het niet en/of met fouten.

Wellicht is het beter om direct een NAS te nemen? Ik wil namelijk liever niet eerst geld uitgeven aan een externe hdd om daarna te merken dat het toch niet goed werkt. Synology DS111 of DS211J heb ik op het oog eventueel. Een pc draaien als server zou kunnen en die heb ik al, maar ik zie dat niet zo zitten qua energieverbruik en geluid.

Tips? Of mensen met een Touch die zeggen, het werkt toch prima met een 3,5" usb hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Swoosh schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:22:
Wat gebruiken jullie zoal als server? Ik heb net een Touch gekocht, denkende dat ik met een externe harde schijf eraan klaar zou zijn aangezien er in de Touch een (tiny)squeezecenter zit. Nu lees ik echter dat dit een functie is die eigenlijk helemaal niet goed werkt. De Touch trekt het niet en/of met fouten.

Wellicht is het beter om direct een NAS te nemen? Ik wil namelijk liever niet eerst geld uitgeven aan een externe hdd om daarna te merken dat het toch niet goed werkt. Synology DS111 of DS211J heb ik op het oog eventueel. Een pc draaien als server zou kunnen en die heb ik al, maar ik zie dat niet zo zitten qua energieverbruik en geluid.

Tips? Of mensen met een Touch die zeggen, het werkt toch prima met een 3,5" usb hdd?
ik gebruik een sheevaplug, maar bv een tonidoplug of dockstar of go-flex werken ook prima. Er is een kant en klaar image beschikbaar voor zulke devices www.squeezeplug.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Nee, dat werkt waardeloos. Ik heb >= 20.000 nummers op een externe hdd en de buildin server werkt voor geen meter. Ook squeezeboxserver op mijn 1.5Ghz Via Epia server is hell (de continue crashes nagelaten) voelt alles traag en sloom aan.
Zelf heb ik het opgelost (de hackers oplossing) door de originele software uit te schakelen, MPD er op te installeren met een custom frontend (http://dl.dropbox.com/u/9822457/MVI_1156.MOV).
Ik heb de muziek via NFS gemount en MPD + fontend draait native op de SBT, werkt uitstekend (ook met usb hdd).

De SBT is een mooi stukje hardware, jammer genoeg is de software om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik weet niet wat jij allemaal op dat VIA bord hebt draaien maar op mijn Neoware CA10 (1ghz VIA/512MB) draait squeezeboxserver prima, het scannen van de muziek-collectie duurt ff maar voor de rest is er niks op aan te merken. Ik draai er Ubuntu server 10.10 op met samba, musicip, de squeezeboxserver uiteraard, en wat andere kleine dingetjes. Hibernate + WOL vanaf mijn SB Controller gaat ook prima (niet übersnelle wake-up maar acceptabel). Samba prestaties rijzen niet de pan uit, 7-10MB/s, maar daarom is ie ook een stuk goedkoper dan een NAS.

EDIT: Hoeveel RAM heb je? De server heeft minimaal 128MB nodig, dus 256MB valt zeker aan te raden!

[ Voor 8% gewijzigd door W0153R op 11-03-2011 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

MacGrumpy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:26:
[...]

Nee, dat werkt waardeloos. Ik heb >= 20.000 nummers op een externe hdd en de buildin server werkt voor geen meter.
Ook squeezeboxserver op mijn 1.5Ghz Via Epia server is hell (de continue crashes nagelaten) voelt alles traag en sloom aan.
Dat zegt meer over jou en je server dan over de Squeezeboxserver software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01-2023

AkL

Ik gebruik mijn Touch icm Synology 209+ en dat loop als een trein. Synology NAS heeft nog veel meer voordelen: download station, photostation, audiostation etc.. Ze zijn ook erg actief met updaten van Disk Station Manager.. Daar ga je echt geen spijt van krijgen. Qua geluid kan ik adviseren om hem uit te rusten met stille hardeschijven.. of hem op een plek te zetten waar je er geen last van kan hebben... Ik heb hem in de meterkast staan.

Succes met je keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:49:
[...]

[...]

Dat zegt meer over jou en je server dan over de Squeezeboxserver software[/quote]
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik het raar dat zo een machine niet instaat is om eenvoudige muziek library software te draaien (ik gebruik de zelfde machine zonder problemen om muziek over het internet te streamen naar mijn werk pc (via ssh), met een mooie webinterface). Daarnaast was ook op een core 2 duo op 1.8GHz (mac mini) de performance matig, zeker van de web interface.
Maar ik heb een eenvoudige oplossing nu, draai software die mij voor 95% het zelfde bied native op de SBT zonder performance issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
W0153R schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 05:33:
Ik weet niet wat jij allemaal op dat VIA bord hebt draaien maar op mijn Neoware CA10 (1ghz VIA/512MB) draait squeezeboxserver prima, het scannen van de muziek-collectie duurt ff maar voor de rest is er niks op aan te merken. Ik draai er Ubuntu server 10.10 op met samba, musicip, de squeezeboxserver uiteraard, en wat andere kleine dingetjes. Hibernate + WOL vanaf mijn SB Controller gaat ook prima (niet übersnelle wake-up maar acceptabel). Samba prestaties rijzen niet de pan uit, 7-10MB/s, maar daarom is ie ook een stuk goedkoper dan een NAS.

EDIT: Hoeveel RAM heb je? De server heeft minimaal 128MB nodig, dus 256MB valt zeker aan te raden!
1024MB ram. Meeste muziek is FLAC. Voor mij is zeker de webinterface onbruikelijk traag en ook op de SBT lopen dingen niet soepel (now playing dat traag update). (Dit is beter of the SBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

MacGrumpy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:
[...]

Hangt er van af hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik het raar dat zo een machine niet instaat is om eenvoudige muziek library software te draaien (ik gebruik de zelfde machine zonder problemen om muziek over het internet te streamen naar mijn werk pc (via ssh), met een mooie webinterface). Daarnaast was ook op een core 2 duo op 1.8GHz (mac mini) de performance matig, zeker van de web interface.
Maar ik heb een eenvoudige oplossing nu, draai software die mij voor 95% het zelfde bied native op de SBT zonder performance issues.
Ik heb een 4850e als processor in m'n server zitten. Die draait maximaal op 2.5GHz, maar staat 99,99% van de tijd uit z'n neus te vreten en draait eigenlijk altijd op 1GHz. Ook wanneer ik muziek aan 't luisteren ben komt deze niet van de 1GHz af... M'n verzameling is niet echt groot maar ook niet echt klein... 844 albums met 11273 nummers. En dan vergeet ik nog bijna te melden dat diezelfde server ook nog andere media moet server en ook nog file/mail/web/dns server is.
Het ligt vermoedelijk aan je hardware/OS combinatie en de rest van de software die er op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb een 4850e als processor in m'n server zitten. Die draait maximaal op 2.5GHz, maar staat 99,99% van de tijd uit z'n neus te vreten en draait eigenlijk altijd op 1GHz. Ook wanneer ik muziek aan 't luisteren ben komt deze niet van de 1GHz af... M'n verzameling is niet echt groot maar ook niet echt klein... 844 albums met 11273 nummers. En dan vergeet ik nog bijna te melden dat diezelfde server ook nog andere media moet server en ook nog file/mail/web/dns server is.
Het ligt vermoedelijk aan je hardware/OS combinatie en de rest van de software die er op draait.
Zover ik weet is er niets mis, machine draait uitstekend (machine heeft uptime van +- 160 dagen, draait verder file sharing, printer sharing, etc). Staat 99% van de tijd te niksen. Ik heb in overleg met een jarelange gebruiker van squeezebox server de mysql database instelling ge-optimaliseerd (meer geheugen toegewezen enzo), transcoding en alles staat uit. (alles kan native worden gespeeld) netwerk is bedraad en snel genoeg.

Ik heb het verder ook niet op slechts een systeem uitgeprobeerd maar verschillende met verschillde os'en. De epia draait debian, de 1.8 Ghz draaide osX (snow leopard) en linux 64bit ook op mijn desktop pc (e8400) echter alleen geen windows machine. De webinterface blijft altijd traag, het laden van de pagina duurt lang en als je +- 1000 or 1500 liedjes aan je playlist toevoegd (vaak voeg ik een artiest toe en dan random. Nu (zonder SBS) vaak gewoon de hele database en random) hangt alles gedurende 10 minuten (op de epia).
Volgens mij hebben ze, vanwege deze performance problemen, ook het maximaal aantal liedjes dat je per keer kan toevoegen verlaagd tot 500.
Ook zoek opdrachten zijn verre van instantaan en kunnen minuten duren, al is het beter dan liederen aan de playlist toevoegen.
Ik heb nu vergelijkbare software native op de SBT dat een eenvoudige 530 MHz arm en 128mb ram draaien dat al deze limitaties niet kent. Ik vind dat de conclusie dat de originele software langzaam is enigsinds verantwoord te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 30-05 17:24
Logitech is een goede hardware makert maar software bakken ze niks van. Zie ook de mousedrivers/harmony software etc. Grote ramp. Ontwikkeligen gaan ook nog eens bijzonder traag. 7.6 is al langer dan een jaar in de alpha achtige stage.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
MacGrumpy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:57:
[...]
De webinterface blijft altijd traag, het laden van de pagina duurt lang en als je +- 1000 or 1500 liedjes aan je playlist toevoegd (vaak voeg ik een artiest toe en dan random. Nu (zonder SBS) vaak gewoon de hele database en random) hangt alles gedurende 10 minuten (op de epia).
De server is inderdaad een van de slechtere programma's waar ik ooit het genot van heb mogen beleven, en met de manier waarop jij 't gebruikt kan ik heel goed begrijpen dat je het als onbruikbaar bestempeld. De webinterface is alles behalve vlot, en in 1 klap 1000 nummers toevoegen zal op elk systeem met deze software een vertraging opleveren.
Ik luister meestal losse albums, relatief korte playlists, of MusicIP-mixes, dus meer dan 30 nummers in de playlist komt bij mij slechts sporadisch voor, vandaar dat ik absoluut geen problemen ondervind.

Dat MPD is erg interessant, ook voor in de auto e.d. Moet ik maar eens mee aan de slag, thnx 4 the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
lowfi schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:07:
Logitech is een goede hardware makert maar software bakken ze niks van. Zie ook de mousedrivers/harmony software etc. Grote ramp. Ontwikkeligen gaan ook nog eens bijzonder traag. 7.6 is al langer dan een jaar in de alpha achtige stage.

:'(
ik draai 7.6 al bijna een jaar zonder problemen, truc is om een 'stabiele' versie te vinden en niet dagelijks de laatste versie updaten.
Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste