Maar voor XBMC moet je toch de TV aan hebben staan? Ik wil graag alles "uit" hebben. Dus alleen de NAS en de Squuezebox aan. Wellicht dat een mooie interface helemaal zo irritant niet is, maar het heeft niet de voorkeur.
Down schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:08:
[...]Ik zou zeker voor de Squeezebox Duet kiezen (heb hem zelf ook

). Niet in de eerste plaats omdat het gewoon een mooi klein dingetje is met goeie kwaliteit audioweergave, maar ook omdat hij te bedienen is met b.v. een iPhone (maar ik weet niet of dit van toepassing is op jou).
Qua NAS zou ik in ieder geval eentje kiezen waar je de Squeezebox server op kan draaien. Ik heb zelf een QNAP TS-410 die dit prima kan. Je zou nog een NAS kunnen kiezen met 2 drives voor een RAID-oplossing, mocht je dat iets vinden.
Zelf heb ik mijn muziekverzameling uncompressed (FLAC) op m'n NAS staan. Daarnaast ondersteunt de squeezebox ook Last.FM (en volgens mij Spotify, maar dat weet ik niet zeker).
Ik ben zelf meer van de dedicated oplossingen, kost iets meer maar ze werken gewoon beter. Daarom stap ik over op een HTPC i.p.v. een mediaplayer.
Dat van die dedicated oplossingen staat me wel aan inderdaad. Zo'n C-200 zal zeker werken, maar voor audio is een Squuzebox natuurlijk dé oplossing.
Ik twijfel heel erg tussen de Squuezebox Touch en de Squuezebox Duet. De Duet is natuurlijk in het voordeel aangezien je altijd een 2,6" display bij de hand hebt. Maar het scherm van de touch is toch wel heel erg tof. En als je Touch dichtbij genoeg zet dan is het vast nog wel te lezen. Heb - op het eerste gezicht - het idee dat de Touch meer waar voor het geld biedt. Ook door de USB en de SD-kaart ingang.
Ik heb geen iPod, iPhone of wat dan ook dus alle opties met Apple er in vallen af. Nu is er vast wel een Android applicatie die ook zoiets kan. Dus wellicht dat ik een Squeezebox Touch kan kopen en dan de remote van de Duet kan nadoen met mijn HTC Desire HD. Dan is het het beste van twee werelden.
Dat er speciale software op de NAS moet draaien weet ik, maar NAS uitzoeken is een later probleem. Zit dus eerst met of er één of twee schijven in moeten. Persoonlijk vindt ik één meer dan genoeg. Zeker aangezien je al schijven van 2 of zelfs 3 TB hebt. Back-up doe ik wel via de PC en hoe vaak heb je de back-up nu nodig? Denk dat ik het niet ga gebruiken eigenlijk. Het gebruik is voor 90% audio en als je 2 TB aan muziek wil is dat best veel...
Maar ik moet ook nog uitzoeken wat een NAS nu tot een goede NAS maakt. Heb er al eentje gezien die een 1.6 GHz processor had en 512 MB geheugen. Dat lijkt me voor een NAS meer dan genoeg, maar wellicht is het overkill en kan ik met minder (en goedkoper) ook uit de voeten. Het mag best geld kosten, dat is het probleem niet. Maar waarom €700 uitgeven als het ook met €500 kan.
[
Voor 8% gewijzigd door
FeaR op 03-02-2011 19:21
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.