Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
W0153R schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 05:10:
Nu begrijp ik uit lukadad's verhaal dat hij de receiver een vast IP-adres heeft gegeven, zou dit een oplossing zijn en hoe doe ik dat? Heeft de receiver een config-page die ik nog niet gevonden had?
Heb sinds vandaag ook een pricewatch: Logitech Squeezebox Receiver (zonder de afstandsbediening, bedien alles of via m'n android of via de webinterface) en was al de trotse eigenaar van een squeezebox radio....kan nu lekker synchoon muziek luisteren na een kleine investering :P
Op https://projects.robinbow...DAP/trac/wiki/SampleUsage
staat het één en ander uitgelegd inzake een vast IP adres instellen. Geen idee of dit met de remote te regelen is..Maar via de commandline is het mogelijk B)

[ Voor 10% gewijzigd door tjeerdoo op 28-01-2011 16:05 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Eventjes DHCP disablen op je router en de initiële setup opnieuw uitvoeren doet ook wonderen...

Mijn Receiver en Controller hebben beide een vast IP, via die methode. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:34
Kan iemand met spotify premium checken of dit mss toch werkt op de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Mijn receiver 'verdwijnt' na een tijdje uitgestaan te hebben uit het menu van de squeezebox server ?
zie wel het witte lampje gewoon branden, en volgens mijn linksys router (met tomato) krijgt het apparaat ook een ip-adres en is actief op het wifi netwerk... ?

Gaat dat ding op powersave o.i.d. ? en kun je hem eventueel uit die powersave halen middels de squeezebox webinterface ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 12:13
Misschien een domme vraag maar hoe zet ik mijn Squeezebox Touch uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
brndst schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:00:
Misschien een domme vraag maar hoe zet ik mijn Squeezebox Touch uit? :)
Is ergens een instlling die aangeeft wat er moet gebeuren als deze gestopt is. Zit volgens mij ergens bij schermbeveiliger/screensavers. Zal anders vanavond even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
polson schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:06:
[...]

Is ergens een instlling die aangeeft wat er moet gebeuren als deze gestopt is. Zit volgens mij ergens bij schermbeveiliger/screensavers. Zal anders vanavond even checken.
Ik heb de Squeezebox sinds gisteren maar na een tijdje stoeien heb ik nog niet zo'n soortgelijke optie gevonden. Heb toen wel de screensaver/helderheid functies gevonden.
Ik ben zelf ook pas vanavond thuis, zal het dan wel even uitzoeken. mocht je het eerder gevonden hebben dan ik, top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Twijfel al langere tijd om audio (en wellicht video) te kunnen willen streamen. En dat dan zonder dat mijn PC aan hoeft te staan. Kan wel de PC en de PS3 aanzetten, maar dat maakt me te veel lawaai en stroomverbruik is ook niet je van het. Was dus zelf op een Popcorn Hour C-200 uitgekomen (NAS en mediaspeler in één) of een NAS en dan een Logitech Squeezebox.

Op advies van wat collega's eens naar Wifi Media in Arnhem gemaild om bovenstaande voor te leggen. Vandaag al e-mail terug:
U heeft goed uw huiswerk gedaan. Met name het punt wat u aanhaalt:
In theorie is de C-200 dus de winnaar. Maar aan de andere kant is het wel een “budgetoplossing” door een mediaspeler en NAS te combineren.
Verder vraag ik me af hoe leesbaar/werkbaar het display van de C-200 is om door files te scrollen. De Logitech is daar toch echt voor gemaakt.

Het display op de Popcorn C-200 is naar onze mening niet werkbaar voor navigatie van bestanden.

Daarbij is de Popcorn niet bedoeld als audio oplossing, de geluidskwaliteit (ja, ook digitaal) ligt minder hoog dan bij de Squeezebox. De filtermogelijkheden, artiest, album, genre, componist e.d. werken niet bij de Popcorn Hour. Playlist ondersteuning is zeer magertjes. Repeat en shuffle functionaliteit werkt sporadisch.

Ons advies zal altijd bestaan uit 3 componenten; een audio oplossing (Sonos of Logitech Squeezebox bijvoorbeeld) een stukje opslag (NAS, Qnap of Synology zullen beiden volstaan) en een los component voor beeld (Popcorn Hour, HDI Dune, A.C. Ryan) Hiermee bereik je de beste resultaten.
Een dezer weken maar eens langs gaan en zien wat ik wil kopen. Qua NAS is eentje met één harde schijf van 1 - 1.5 TB meer dan voldoende. Heb een schijf van 1.5 TB in de pc zitten dus kan die als back-up gebruiken. Dan hoef ik toch geen twee harde schijven in de NAS te hebben? En dan zien of ik voor de Logitech Squeezebox Touch wil gaan of de Duet. De Duet is wellicht handiger aangezien die de display in de remote heeft. Als ik de Touch verder weg zet dan zie ik nog niet wat ik geselecteerd heb...

Nadeel is wel dat ik dan een NAS + Logitech moet kopen wat zo'n 500 - 600 euro gaat kosten. En dan kan ik alleen audio streamen. Popcornhour is wel goedkoper, maar wellicht wat budget...

Any thoughts? Mis ik iets essentieels in bovenstaande?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
In jouw geval zou ik eerder kijken naar een NAS met XBMC. Aan 1 schijf heb je idd voldoende. XBMC zou je op de Apple TV2 kunnen installeren (120 euro).

Als het primair om de muziek gaat, met makkelijke mogelijkheden om dat uit te kunnen breiden naar meerdere kamers, dan ben je bij Squeezebox aan het juiste adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 11:58
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:34:
Twijfel al langere tijd om audio (en wellicht video) te kunnen willen streamen. En dat dan zonder dat mijn PC aan hoeft te staan. Kan wel de PC en de PS3 aanzetten, maar dat maakt me te veel lawaai en stroomverbruik is ook niet je van het. Was dus zelf op een Popcorn Hour C-200 uitgekomen (NAS en mediaspeler in één) of een NAS en dan een Logitech Squeezebox.

Op advies van wat collega's eens naar Wifi Media in Arnhem gemaild om bovenstaande voor te leggen. Vandaag al e-mail terug:

[...]

Een dezer weken maar eens langs gaan en zien wat ik wil kopen. Qua NAS is eentje met één harde schijf van 1 - 1.5 TB meer dan voldoende. Heb een schijf van 1.5 TB in de pc zitten dus kan die als back-up gebruiken. Dan hoef ik toch geen twee harde schijven in de NAS te hebben? En dan zien of ik voor de Logitech Squeezebox Touch wil gaan of de Duet. De Duet is wellicht handiger aangezien die de display in de remote heeft. Als ik de Touch verder weg zet dan zie ik nog niet wat ik geselecteerd heb...

Nadeel is wel dat ik dan een NAS + Logitech moet kopen wat zo'n 500 - 600 euro gaat kosten. En dan kan ik alleen audio streamen. Popcornhour is wel goedkoper, maar wellicht wat budget...

Any thoughts? Mis ik iets essentieels in bovenstaande?
Ik zou zeker voor de Squeezebox Duet kiezen (heb hem zelf ook :+). Niet in de eerste plaats omdat het gewoon een mooi klein dingetje is met goeie kwaliteit audioweergave, maar ook omdat hij te bedienen is met b.v. een iPhone (maar ik weet niet of dit van toepassing is op jou).

Qua NAS zou ik in ieder geval eentje kiezen waar je de Squeezebox server op kan draaien. Ik heb zelf een QNAP TS-410 die dit prima kan. Je zou nog een NAS kunnen kiezen met 2 drives voor een RAID-oplossing, mocht je dat iets vinden.

Zelf heb ik mijn muziekverzameling uncompressed (FLAC) op m'n NAS staan. Daarnaast ondersteunt de squeezebox ook Last.FM (en volgens mij Spotify, maar dat weet ik niet zeker).

Ik ben zelf meer van de dedicated oplossingen, kost iets meer maar ze werken gewoon beter. Daarom stap ik over op een HTPC i.p.v. een mediaplayer.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xburchartz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:07:
In jouw geval zou ik eerder kijken naar een NAS met XBMC. Aan 1 schijf heb je idd voldoende. XBMC zou je op de Apple TV2 kunnen installeren (120 euro).
Maar voor XBMC moet je toch de TV aan hebben staan? Ik wil graag alles "uit" hebben. Dus alleen de NAS en de Squuezebox aan. Wellicht dat een mooie interface helemaal zo irritant niet is, maar het heeft niet de voorkeur.
Down schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:08:
[...]Ik zou zeker voor de Squeezebox Duet kiezen (heb hem zelf ook :+). Niet in de eerste plaats omdat het gewoon een mooi klein dingetje is met goeie kwaliteit audioweergave, maar ook omdat hij te bedienen is met b.v. een iPhone (maar ik weet niet of dit van toepassing is op jou).

Qua NAS zou ik in ieder geval eentje kiezen waar je de Squeezebox server op kan draaien. Ik heb zelf een QNAP TS-410 die dit prima kan. Je zou nog een NAS kunnen kiezen met 2 drives voor een RAID-oplossing, mocht je dat iets vinden.

Zelf heb ik mijn muziekverzameling uncompressed (FLAC) op m'n NAS staan. Daarnaast ondersteunt de squeezebox ook Last.FM (en volgens mij Spotify, maar dat weet ik niet zeker).

Ik ben zelf meer van de dedicated oplossingen, kost iets meer maar ze werken gewoon beter. Daarom stap ik over op een HTPC i.p.v. een mediaplayer.
Dat van die dedicated oplossingen staat me wel aan inderdaad. Zo'n C-200 zal zeker werken, maar voor audio is een Squuzebox natuurlijk dé oplossing.

Ik twijfel heel erg tussen de Squuezebox Touch en de Squuezebox Duet. De Duet is natuurlijk in het voordeel aangezien je altijd een 2,6" display bij de hand hebt. Maar het scherm van de touch is toch wel heel erg tof. En als je Touch dichtbij genoeg zet dan is het vast nog wel te lezen. Heb - op het eerste gezicht - het idee dat de Touch meer waar voor het geld biedt. Ook door de USB en de SD-kaart ingang.

Ik heb geen iPod, iPhone of wat dan ook dus alle opties met Apple er in vallen af. Nu is er vast wel een Android applicatie die ook zoiets kan. Dus wellicht dat ik een Squeezebox Touch kan kopen en dan de remote van de Duet kan nadoen met mijn HTC Desire HD. Dan is het het beste van twee werelden.

Dat er speciale software op de NAS moet draaien weet ik, maar NAS uitzoeken is een later probleem. Zit dus eerst met of er één of twee schijven in moeten. Persoonlijk vindt ik één meer dan genoeg. Zeker aangezien je al schijven van 2 of zelfs 3 TB hebt. Back-up doe ik wel via de PC en hoe vaak heb je de back-up nu nodig? Denk dat ik het niet ga gebruiken eigenlijk. Het gebruik is voor 90% audio en als je 2 TB aan muziek wil is dat best veel...

Maar ik moet ook nog uitzoeken wat een NAS nu tot een goede NAS maakt. Heb er al eentje gezien die een 1.6 GHz processor had en 512 MB geheugen. Dat lijkt me voor een NAS meer dan genoeg, maar wellicht is het overkill en kan ik met minder (en goedkoper) ook uit de voeten. Het mag best geld kosten, dat is het probleem niet. Maar waarom €700 uitgeven als het ook met €500 kan.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 03-02-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 14:03
naar de prijs kijkend kun je beter alleen een Duet receiver kopen en dan squeezecommander op je android tel gebruiken.

Geloof me, (eigenaar van 2 radio's, twee duet receiver en 1 classic) naar het scherm kijk je echt weinig en sinds ik me desire heb met squeezecommander komt de duet controller de oplader niet meer uit

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
brndst schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:12:
[...]

Ik heb de Squeezebox sinds gisteren maar na een tijdje stoeien heb ik nog niet zo'n soortgelijke optie gevonden. Heb toen wel de screensaver/helderheid functies gevonden.
Ik ben zelf ook pas vanavond thuis, zal het dan wel even uitzoeken. mocht je het eerder gevonden hebben dan ik, top. :)
Inderdaad bij Instellingen -> Display -> schembeveiligers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Klein_Kipje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:22:
naar de prijs kijkend kun je beter alleen een Duet receiver kopen en dan squeezecommander op je android tel gebruiken.

Geloof me, (eigenaar van 2 radio's, twee duet receiver en 1 classic) naar het scherm kijk je echt weinig en sinds ik me desire heb met squeezecommander komt de duet controller de oplader niet meer uit
De Squeezeboxcommander App had ik reeds gevonden inderdaad, zag er goed uit voor de $2.99 die ze er voor vragen. Maar die Squeezebox Receiver is op zich zo duur nog niet, voor 120 euro ben je dan al klaar. Komt dan nog de drie doller bij om van je telefoon een remote te maken, maar dat zijn de kosten niet.

De gadget/gimmick-factor van een Squuezebox Touch is wel hoog en als het niet veel had gescheeld qua kosten zou ik die zeker nemen. Maar je betaald in weze 150 euro voor een schermpje, weet niet of ik er dat voor over heb.

Dan komen de kosten al een stuk lager uit: NAS (200 euro?) + Squeezebox receiver (120 euro) + Squeezecommander ($3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:18:
[...]

Maar voor XBMC moet je toch de TV aan hebben staan? Ik wil graag alles "uit" hebben. Dus alleen de NAS en de Squuezebox aan. Wellicht dat een mooie interface helemaal zo irritant niet is, maar het heeft niet de voorkeur.
Voor XBMC hoef je niet de tv aan te hebben als je muziek wilt luisteren. De Android remote app die er beschikbaar is werkt eigenlijk hetzelfde als Squeezecommander. Als je dus ook video wilt kijken, heb je daar eigenlijk voldoende aan.

Ik heb zowel XBMC als een 2x een Squeezebox en een Squeezebox Boom en de Squeezebox oplossing is met name interessant door de verschillende kamers heen, maar in de kamer waar ik zowel XBMC als een Duet heb staan, luister ik minstens net zo vaak de muziek via XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Er is een Squeezebox applicatie voor Android (Squeezebox Commander); kost een paar euro en werkt zelfs mooier/prettiger dan de duet controller.

Graag wil ik even reageren op de HTPC/dedicated devices suggestie hierboven. Vorig jaar heb ik een mooie HTPC gebouwd om alle functies in 1 apparaat te stoppen: fileserver, muziekspeler, TV-recorder, downloadbak (usenet), foto/filmplayer (HD), etc, etc. Hoewel ik in eerste instantie veel op had met dit concept heb ik het nu opgegeven en toch steeds meer losse kastjes neergezet, waardoor de HTPC in feite vrijwel ontdaan is van zijn taken.

Het ding gaf me veel te veel gedoe met configuratie, gedonder met codecs, ondertitels; audio die soms niet over HDMI wilde werken. En natuurlijk ook altijd als ik van huis was en het gezin een filmpje wilde kijken. Ook de bediening/interface was niet optimaal en zeker te complex voor de gezinsleden.

Voor de muziek heb ik toen als eerste een Squeezebox duet aangeschaft. Wat een bedieningsplezier, iedereen hier blij en de muziek werd geserveerd door de HTPC. Daarna heb ik een Synology NAS gekocht (DS211) en die neemt nu vrijwel alle andere taken over van de HTPC, inclusief Sabnzbd en Squeezebox server. En wat een fantastische interface heeft dat ding! De Synology software geeft absolute meerwaarde bovenop de kille hardwarespecs. Tot slot heb ik nu een Netgear streamertje neergezet en die werkt op een enkele hickup na prima.

Kortom, de potentie van een HTPC is hoger, voor een lagere prijs. Maar ik ben nu zoveel blijer dat alles zonder zorgen stabiel werkt met een hoge WAF. Dat mag ook wat kosten en ik kan de vrijgekomen tijd aan een veel leukere dingen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xburchartz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:56:
[...]Voor XBMC hoef je niet de tv aan te hebben als je muziek wilt luisteren. De Android remote app die er beschikbaar is werkt eigenlijk hetzelfde als Squeezecommander. Als je dus ook video wilt kijken, heb je daar eigenlijk voldoende aan.

Ik heb zowel XBMC als een 2x een Squeezebox en een Squeezebox Boom en de Squeezebox oplossing is met name interessant door de verschillende kamers heen, maar in de kamer waar ik zowel XBMC als een Duet heb staan, luister ik minstens net zo vaak de muziek via XBMC.
Maar als ik een NAS koop met daaraan een Squeezebox kan ik audio streamen, dat is ook 90% van het gebruik als het niet meer is). Mocht ik op een gegeven moment toch meer behoefte krijgen aan video dan kan ik toch gewoon nog een ander apparaat aan de NAS hangen, iets van een mediaspeler of iets met XMBC?

Net wat filmpjes op Youtube zitten kijken en die Squeezebox Commander voor Android ziet er zeer goed uit, zeker voor de $2.99. Dus voor dat effect val de Squeezebox Duet eigenlijk al af. Voor negen van de tien mensen zou het dan een simpele keuze zijn: de Squeezebox receiver en dan de Android App. Ben je klaar voor 125 euro. Echter ben ik nu dus aan het twijfelen om niet gewoon tóch de Squeezebox Touch te kopen: dat scherm van de Touch heeft zo'n aantrekkingskracht op me, vind het gewoon tof om dat te hebben. Soort van "best of both worlds" aangezien je dan een Touch hebt met een soort van Duet remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:03:
[...]

Echter ben ik nu dus aan het twijfelen om niet gewoon tóch de Squeezebox Touch te kopen: dat scherm van de Touch heeft zo'n aantrekkingskracht op me, vind het gewoon tof om dat te hebben. Soort van "best of both worlds" aangezien je dan een Touch hebt met een soort van Duet remote.
Ik heb een Duet en een classic, maar ik ben erg blij dat ik de classic in de huiskamer heb staan. Ik kijk namelijk wel naar het schermpje. Zeker bij internetradio vind ik het superhandig om meteen te zien wat er speelt, zonder eerst een afstandsbediening oid te pakken. Als mijn classic stuk zou gaan, koop ik een touch en niet een exta receiver. Kortom, het is erg persoonlijk in hoeverre je prijsstelt op een schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:44:
[...]
De gadget/gimmick-factor van een Squuezebox Touch is wel hoog en als het niet veel had gescheeld qua kosten zou ik die zeker nemen. Maar je betaald in weze 150 euro voor een schermpje, weet niet of ik er dat voor over heb.
De touch kan blijkbaar via zijn USB poort muziek van een externe harddisk streamen. Geen idee of dat ook echt goed werkt, maar dan ben je eventueel goedkoper uit (geen NAS). De Touch kan net als de Radio ook apps draaien. Een leuk voorbeeld is de Spotify app die net uit is, werkt prima (heb je wel Spotify Premium nodig)! Ook iets om rekening mee te houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:03:
[...]

Maar als ik een NAS koop met daaraan een Squeezebox kan ik audio streamen, dat is ook 90% van het gebruik als het niet meer is). Mocht ik op een gegeven moment toch meer behoefte krijgen aan video dan kan ik toch gewoon nog een ander apparaat aan de NAS hangen, iets van een mediaspeler of iets met XMBC?

Net wat filmpjes op Youtube zitten kijken en die Squeezebox Commander voor Android ziet er zeer goed uit, zeker voor de $2.99. Dus voor dat effect val de Squeezebox Duet eigenlijk al af. Voor negen van de tien mensen zou het dan een simpele keuze zijn: de Squeezebox receiver en dan de Android App. Ben je klaar voor 125 euro. Echter ben ik nu dus aan het twijfelen om niet gewoon tóch de Squeezebox Touch te kopen: dat scherm van de Touch heeft zo'n aantrekkingskracht op me, vind het gewoon tof om dat te hebben. Soort van "best of both worlds" aangezien je dan een Touch hebt met een soort van Duet remote.
keuzes keuzes ;) Heb zelf dus een receiver gekocht die ik bedien met de iphone of mijn macbook, het is vaak wel even kloten om de receiver werkend te krijgen zonder de remote, je moet naar de receiver ssh-en en dat is buiten omslachtig ook niet altijd eenduidig. Verder precies de situatie die jij aangeeft hier; Qnap 419p nas staan draaiend in raid vanwege de backups (draait ook timemachine op voor 2 macs, downloadcenter, squeezeserver en twee websites) en een tweedehands popcornhour A-110 gekocht voor beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

ElisabethM schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:47:
Ik heb een Duet en een classic, maar ik ben erg blij dat ik de classic in de huiskamer heb staan. Ik kijk namelijk wel naar het schermpje. Zeker bij internetradio vind ik het superhandig om meteen te zien wat er speelt, zonder eerst een afstandsbediening oid te pakken. Als mijn classic stuk zou gaan, koop ik een touch en niet een exta receiver. Kortom, het is erg persoonlijk in hoeverre je prijsstelt op een schermpje.
Ik heb in de huiskamer ook een classic staan (een echte 'classic' zelfs: een zilvere van SlimDevices) en ik ben het daar helemaal mee eens. Ik bedien de Squeezebox bijna altijd via iPeng op de iPhone (maar incidenteel ook via mijn Logitech Harmony 700 afstandsbediening) en het blijft gewoon handig om van een afstandje te zien wat er wordt afgespeeld zonder steeds een remote erbij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
polson schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Inderdaad bij Instellingen -> Display -> schembeveiligers
Bedankt voor je reactie! :)
Ik ga het vanavond gelijk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net terug van de Mediamarkt, dacht even dan de Squeezebox Touch en Squeezebox Duet in actie te kunnen zien. De Touch hadden ze niet eens en van de Duet alleen een niet aangesloten showmodel. De Duet ziet er wel leuk uit, maar dat scrollwiel is toch best wel fragiel. Denk dat ik met een Touch meer content ga zijn. Morgen maar eens bij enkele winkels de hele setup bestellen. Dus een Squeezebox Touch, NAS (QNAP) en een harde schijf (tweede schijf komt wel als ik de ruimte echt nodig heb).

Nu alleen nog kijken of de DAC in de Squeezebox beter is dan de DAC in mijn receiver, oftwel ga ik de Squeezebox digitaal of analoog aansluiten. Had wel gezien dat je er en analoog kabeltje bij kreeg, maar die zijn echt van niveau dropveter.

En nog twee vraagjes over de Touch:
  1. Mijn muziekcollectie is redelijk goed ingedeeld qua albumart en ID3-tags. Echter zijn de bestandsnamen niet om aan te zien. Maakt de Squeezebox gebruikt van de bestandsnaam of leest deze de ID3-tag? Hoop het laatste aangezien ik niet heel de collectie wil gaan renamen.
  2. Albumart zit bij een MP3 gewoon in de file gebakken. Maar bij FLAC en/of WAV kan dat niet. Kan je dan gewoon de afbeelding in de map er bij zetten zodat de Squeezebox dat snapt of heb je met FLAC en/of WAV gewoon geen albumart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik heb een losse DAC gekocht, maakt echt een wereld van verschil. Heb zelf deze; http://www.beresford-dac.nl/products/TC-7510.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:38
FeaR1986 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:23:
...
En nog twee vraagjes over de Touch:
  1. Mijn muziekcollectie is redelijk goed ingedeeld qua albumart en ID3-tags. Echter zijn de bestandsnamen niet om aan te zien. Maakt de Squeezebox gebruikt van de bestandsnaam of leest deze de ID3-tag? Hoop het laatste aangezien ik niet heel de collectie wil gaan renamen.
  2. Albumart zit bij een MP3 gewoon in de file gebakken. Maar bij FLAC en/of WAV kan dat niet. Kan je dan gewoon de afbeelding in de map er bij zetten zodat de Squeezebox dat snapt of heb je met FLAC en/of WAV gewoon geen albumart?
1. De bestandsnaam als je aan het bladeren bent door je muziekbestanden. Tijdens het afspelen zie je de ID3-tag.
2. Gewoon afbeelding in de map zetten. Bijvoorbeeld: cover.jpg. Die zie je dan op het scherm van de Touch of op het scherm van je Android telefoon of Tablet. Ik gebruik zelf de gratis app. SqueezeDroid.

[ Voor 4% gewijzigd door lethargy op 05-02-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_x
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 21:31
@FeaR1986:

1. de Squeezebox maakt inderdaad gebruik van id tags, dus als je deze netjes op orde hebt is er geen probleem.
2. uit de informatietekst uit Squeezebox Server:
Als er een hoesafbeelding beschikbaar is, wordt deze getoond wanneer je informatie over een album of liedje bekijkt. Deze afbeeldingen staan in de ID3-tags voor afzonderlijke liedjes of in dezelfde map als muziekbestanden. Standaard worden afbeeldingen met de volgende namen gebruikt: folder.jpg, album.jpg of thumb.jpg. Je kunt een aanvullende bestandsnaam opgeven voor hoesafbeeldingen. Je kunt andere bestandsnamen opgeven voor miniatuurafbeeldingen of afbeeldingen op volledig formaat. Wanneer je het voorvoegsel % voor de optie zet, kun je er een willekeurige string op laten volgen die uit dezelfde elementen als titelformaten bestaat (bijv. %ARTIST - ALBUM zoekt naar 'Artist - Album.jpg' om artiest- en albuminformatie te vinden).
De album art kan ook verzameld in één map staan:
Je kunt alle hoesafbeeldingen in één map opslaan via de optie voor variabele bestandsnamen hierboven. Typ hier de locatie van de bestanden met hoesafbeeldingen. Ongeacht wat je hier invult, zal Squeezebox Server ook nog in de map met de audiobestanden kijken, als in de map met hoesafbeeldingen geen hoesje is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
FeaR1986 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:23:
• Mijn muziekcollectie is redelijk goed ingedeeld qua albumart en ID3-tags. Echter zijn de bestandsnamen niet om aan te zien. Maakt de Squeezebox gebruikt van de bestandsnaam of leest deze de ID3-tag? Hoop het laatste aangezien ik niet heel de collectie wil gaan renamen.
Hij maakt gebruik van de tags. Hij kijkt wel eens naar de bestandsnamen, bijvoorbeeld als je een file zonder tags hebt, maar als de tags inderdaad goed staan zou ik me geen zorgen maken.
• Albumart zit bij een MP3 gewoon in de file gebakken. Maar bij FLAC en/of WAV kan dat niet. Kan je dan gewoon de afbeelding in de map er bij zetten zodat de Squeezebox dat snapt of heb je met FLAC en/of WAV gewoon geen albumart?
Hij neemt standaard afbeeldingen met de naam "cover.jpg", "folder.jpg", "album.jpg" of "thumb.jpg" mee. :)

Enne, je gaat dus toch een SqueezeBox kopen? Dan heeft mijn suggestie blijkbaar gewerkt :+

edit:
Uch, spuit11 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

lex schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:42:
Ik heb een losse DAC gekocht, maakt echt een wereld van verschil. Heb zelf deze; http://www.beresford-dac.nl/products/TC-7510.html
Als je geluidskwaliteit wil (en dus een goede audioset hebt), zul je inderdaad een externe DAC moeten aansluiten. Hoewel de ingebouwde DAC's van de Squeezeboxen best goed aangeschreven staan, is het verschil met een 'echte' DAC groot. Die Beresford is goede value-for-money. Ook de DACmagic (Cambridge Audio) en Vdac (Musical Fidelity) springen al snel in het oog en zorgen voor een sprong voorwaarts in de geluidsbeleving.

Zelf heb ik eerst (obv de goede recenties) een Super Pro 707 USB dacje uit Azie geimporteerd om mezelf te overtuigen dat het verschil de moeite waard was. Nou, dat was het! Alsof het gordijn werd weggetrokken en het orkest/de band voor je staat te spelen. Toen ik een PS Audio Digital Link III tweedehands voorbij zag komen was ik snel verkocht. Het heeft van de Squeezebox een behoorlijk volwaardige high-end audiobron gemaakt, vergelijkbaar met een audiofiele cd-speler van vele K €'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kijk, dat zijn nog eens duidelijk antwoorden. Bedankt :)

Heb mijn muziek per artiest in mappen staan. En dan in die map weer elk album apart in een mapje, kleine moeite om daar dus een afbeelding in te gooien en die te renamen naar cover.jpg of wat dan ook. Dus qua opzet moet dat al goed gaan met de Squeezebox.

Moet nog wel een deel van de collectie goed zetten qua ID3-tags, maar de muziek die ik het meeste luister is gewoon in orde. Best een vervelend werkje om te doen, maar het zal toch een keer moeten gebeuren. De map heet ook heel toepasselijk "Nog uit te zoeken".
De Popcornhour C-200 bleek toch niet je van het te zijn als het om muziek gaat. Dus dan maar een NAS halen (QNAP) en dan inderdaad een Squeezebox. Heb besloten voor de Touch te gaan en dan die in combinatie met mijn HTC Desire HD. Dan heb ik op het device zelf een scherm en de HTC kan ik gebruiken als remote met 4.3" touchscreen. Maak je als het ware een soort van Duet van je telefoon, leek mij wel de meeste leuke oplossing.

Wil volgende week de benodigdheden gaan bestellen zodat ik nog even heb om alles goed naast elkaar te zetten om te zien of het wel gaat werken zoals ik wil.

Hoe ik dan ooit video ga streamen zie ik nog wel, muziek is toch 90% van het gebruik dus met video heb ik geen haast.
lex schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:42:
Eerst maar eens zien hoe goed de DAC is die in mijn Denon zit. Als het gewoon acceptabel is ga ik niet extra geld uit lopen geven voor een DAC. En kan natuurlijk ook nog eens proberen hoe de DAC in de Logitech is door alles analoog aan te sluiten, heb net nog een paar relatief goede interlinks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391386

Weet iemand hier hoe de squeezebox classic omgaat met 96 khz bestanden? Ik heb een aantal FLAC albums van 96 khz waarbij de squeezebox aangeeft dat de samplefrequentie niet wordt ondersteund. Worden deze bestanden niet gedownsampled naar 44 khz?

Daarbij komen niet alle albums/nummers goed in de muziekcollectie doordat de bestanden een vreemde album/artiestnaam hebben. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 391386 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:23:
Weet iemand hier hoe de squeezebox classic omgaat met 96 khz bestanden? Ik heb een aantal FLAC albums van 96 khz waarbij de squeezebox aangeeft dat de samplefrequentie niet wordt ondersteund. Worden deze bestanden niet gedownsampled naar 44 khz?
Classic/duet ondersteunen hardwarematig tot 48 kHz. Squeezebox server kan deze on-the-fly downsamplen, maar daar is processorkracht voor nodig. Een NAS is daarvoor in het algemeen te zwak (mijn Synology DS211 wel iig); met een PC lukt het vaak wel. De SB Touch kan hardwarematig tot 96 kHz sampling rate aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JPS schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:00:
[...]De SB Touch kan hardwarematig tot 96 kHz sampling rate aan.
Goed om te weten, dan wordt het hier echt voor 100% zeker de Touch :)

Kwam er net achter dat ik toch nog meer muziek moet taggen dan verwacht. Heb dus al een mooie indeling voor de zondag gevonden. Wil namelijk wel meteen alles goed op de NAS kunnen zetten als die er is. Want als ik dat niet meteen doe gaat het er lange tijd niet meer van komen. En ik wil toch eigenlijk wel de mooie en volledige namen op de Squeezebox Touch zien verschijnen.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 05-02-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

FeaR1986 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:57:
[...]
Goed om te weten, dan wordt het hier echt voor 100% zeker de Touch :)
Heb je wel een goede audiosetup die het verschil hoorbaar kan maken tussen 48 en 96kHz? (afgezien van het feit of je het zelf kunt waarnemen ;) ). Op bijv een doorsnee Marantz receiver met een dito speakersetje heeft het weinig zin om hogere samplerates af te spelen.

En ik durf je nu al te zeggen dat het verschil tussen je receiver DAC en een losse audio DAC veel bepalender zal zijn dan > 48 kHz samplingrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JPS schreef op zondag 06 februari 2011 @ 00:15:
[...]Heb je wel een goede audiosetup die het verschil hoorbaar kan maken tussen 48 en 96kHz? (afgezien van het feit of je het zelf kunt waarnemen ;) ). Op bijv een doorsnee Marantz receiver met een dito speakersetje heeft het weinig zin om hogere samplerates af te spelen.

En ik durf je nu al te zeggen dat het verschil tussen je receiver DAC en een losse audio DAC veel bepalender zal zijn dan > 48 kHz samplingrates.
Tsja, wat is doorsnee...
In mijn receiver zit de Burr Brown DSD-1608 DAC, op zich zeker geen verkeerde DAC. Dus eerst eens zien hoe het geluid is. Maar het gaat me niet alleen om het te horen verschil, Het is wel voordelig als de device zelf alles gewoon aan kan zonder dat het eerst gedownsampled moet worden. De NAS die ik op het oog heb heeft een 1.6 GHz Marvell CPU, dus weet niet of het dan zo'n succes gaat worden.

Moet alleen nog even zien waar ik de Squeezebox neer ga zetten. De Squeezebox Duet kan je gewoon netjes uit het zicht zetten aangezien de remote alles in zich heeft. Maar de Squeezebox Touch wil ik toch wel een beetje in het zicht hebben. Niet dat ik volledig van het scherm gebruik ga maken aangezien ik ook Squeezebox Commander ga kopen voor gebruik op de HTC Desire HD, maar meer dat zoiets wel in het zicht mag staan.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-02-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Realiseer je je dat de meerwaarde van hogere sampling rate echt beperkt is. Heeft alleen maar zin als je audio setup richting high end gaat....

En de bestandsomvang van een 96kHz FLAC is wel het dubbele van een gewone. Dan kan het hard oplopen met je diskruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Blijft een feit dat het wel handig is dat de Squeezebox Touch met een hoge(re) sampling geen problemen heeft wat de Duet dus wel kan hebben. Wellicht dat ik het nu nog niet nodig heb en/of gebruik, maar je weet nooit wat de toekomst biedt.

En qua diskruimte heb je gelijk. Ik heb enkele albums in 96kHz FLAC en dan zit je zo over een GB voor een CD-tje. Maar goed, sommige muziek is dat gewoon waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
FeaR1986 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:57:
dan wordt het hier echt voor 100% zeker de Touch :)
Overweeg ook de Classic (nog) eens.
Heb twee dagen terug er nog één van Marktplaats gehaald voor €125.-
Ding blijft mij erg goed bevallen, tenzij je voor de gadget factor een schermpje wil ;)

En ze hadden hier ook een tijdje terug een review van de nieuwere Squeeze doosjes.
Maar dat zal je ongetwijfeld weten.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

aZuL2001 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:48:
[...]Overweeg ook de Classic (nog) eens.
Ding blijft mij erg goed bevallen, tenzij je voor de gadget factor een schermpje wil ;)

En ze hadden hier ook een tijdje terug een review van de nieuwere Squeeze doosjes.
Maar dat zal je ongetwijfeld weten.
Classic gaat het toch echt niet worden. Het ging vanaf het begin als tussen de Duet en de Touch, dus schermpje zal en moet er komen. Ik weet dat ik het schermpje van de Touch niet veel zal gebruiken aangezien ik dus ook met iets als Squeezebox Commander wil gaan werken. Maar dat schermpje heeft toch wel iets wat me aanstaat. Wellicht is het de meerprijs zeker niet waard, maar ik heb het geld er wel voor over. Staat ergens een Squeezebox Touch te koop, nieuw in doos maar zonder bon. Aan de ene kant een mooie kans, maar toch twijfel ik...

Reviews heb ik al zeer veel gevonden en gelezen. Jammere is dat er op Youtube niet heel veel staat over de Squeezebox Touch. Meeste reviews duren maar een minuutje en laten alleen wat functies zien. En het ergste is nog dat negen van de tien filmpjes uit een hele rare hoek opgenomen zijn zodat je niet eens kan lezen wat er op het scherm van de Squeezebox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 02-06 20:58
aZuL2001 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:48:
[...]

Overweeg ook de Classic (nog) eens.
ik heb pas een touch voor 155 gekocht op marktplaats, soms heb je mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:46
FeaR1986 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:59:
[...]

Classic gaat het toch echt niet worden. Het ging vanaf het begin als tussen de Duet en de Touch, dus schermpje zal en moet er komen. Ik weet dat ik het schermpje van de Touch niet veel zal gebruiken aangezien ik dus ook met iets als Squeezebox Commander wil gaan werken. Maar dat schermpje heeft toch wel iets wat me aanstaat. Wellicht is het de meerprijs zeker niet waard, maar ik heb het geld er wel voor over. Staat ergens een Squeezebox Touch te koop, nieuw in doos maar zonder bon. Aan de ene kant een mooie kans, maar toch twijfel ik...

Reviews heb ik al zeer veel gevonden en gelezen. Jammere is dat er op Youtube niet heel veel staat over de Squeezebox Touch. Meeste reviews duren maar een minuutje en laten alleen wat functies zien. En het ergste is nog dat negen van de tien filmpjes uit een hele rare hoek opgenomen zijn zodat je niet eens kan lezen wat er op het scherm van de Squeezebox staat.
Ik heb de Duet en vrouwlief is er ook blij mee.
De touch lijkt mij altijd dat je in de buurt moet staan om te kijken wat je doet door de nietszeggende afstandbediening.(te vlug op het verkeerde knopje drukken).
Met je telefoon de Duet bedienen heeft een hoog gadget gehalte???
Het werkt maar dan toch zitten er praktische beperkingen aan... Flac selecteren laden is sjips oei sms ow ik krijg een telefoontje volume zachter aii te laat.

V&A aangeboden: Logitech Squeezebox Duet is dit niets voor je?

Plus deze pricewatch: Netgear ReadyNAS Duo RND2000

En dan in raid 0 2 x pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB

Ben je voor Streaming helemaal klaar voor 4000 flac albums op je netwerk :+

Bij mij werkt het super.

[ Voor 12% gewijzigd door fozzie op 06-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
fozzie schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:19:
[...]

Ik heb de Duet en vrouwlief is er ook blij mee.
De touch lijkt mij altijd dat je in de buurt moet staan om te kijken wat je doet door de nietszeggende afstandbediening.(te vlug op het verkeerde knopje drukken).
Het werkt maar dan toch zitten er praktische beperkingen aan... Flac selecteren laden is sjips oei sms ow ik krijg een telefoontje volume zachter aii te laat.
Met een Classic en een Duet in huis denk ik er toch anders over. Ik vind de afstandsbediening van de Duet persoonlijk best wel traag. Ik bedien hem nu veel liever via mijn iPad. Ik vermoed dat hetzelfde opgaat voor een app voor een telefoon, dat is vast sneller. En het lijkt me dat niet iedereen continu gebeld word of gesmst, laat staan dat je om de haverklap je squeezebox aan het bedienen bent. Het schermpje van de Duet-afstandsbediening is wel erg klein, het schermpje van de touch veel groter. Daarom ben ik ook erg gehecht aan mijn Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ElisabethM schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:28:
[...]
Ik vermoed dat hetzelfde opgaat voor een app voor een telefoon, dat is vast sneller. En het lijkt me dat niet iedereen continu gebeld word of gesmst, laat staan dat je om de haverklap je squeezebox aan het bedienen bent.
Op android zijn er talloze van die apps, helaas in variërende kwaliteit, maar als je een goede hebt is het een plezier om je squeezebox ermee te bedienen. Snappy, en accuraat.
Ik snap het probleem van sms-jes ook niet echt, tenzij je 2 seconden hebt om ze te beantwoorden, anders zet je je box toch zachter voordat je je sms leest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

raven22 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 07:44:
[...]
ik heb pas een touch voor 155 gekocht op marktplaats, soms heb je mazzel
Er staat er nu één te koop voor 175 euro. Nieuw in doos, maar wel zonder bon. Weet niet of ik dat risico durf te nemen eigenlijk. Adverteerder biedt zeer veel van Logitech aan, eigenlijk het hele assortiment aan remotes en aan Squeezeboxen.
fozzie schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:19:
[...]De touch lijkt mij altijd dat je in de buurt moet staan om te kijken wat je doet door de nietszeggende afstandbediening.(te vlug op het verkeerde knopje drukken).
Zodra je de remote op de Touch gebruikt maximaliseert het scherm zodat alleen de belangrijkste informatie nog te lezen is en je dus ook van een afstand kan zien wat je aan het doen bent.
En met de telefoon de Touch bedienen vind ik zeker een hoog gadgetgehalte hebben. Je maakt dan van je telefoon eigenlijk hetzelfde als de remote van de Duet. Alleen heeft de Duet een 2,6" scherm en mijn telefoon een 4,3" met hogere resolutie. Er zijn tal van Apps te downloaden die zeer goed schijnen te werken. De beste kost wel drie euro, maar dat is het geld ook niet. En aangezien een beetje telefoon tegenwoordig al halve computer is kan - in mijn geval - de HTC Desire HD met gemak een App als Squeezebox Commander op de achtergrond laten lopen terwijl ik een sms terug typ of een telefoontje pleeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Laatst online: 06:46
Fly-guy schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:34:
[...]
Op android zijn er talloze van die apps, helaas in variërende kwaliteit, maar als je een goede hebt is het een plezier om je squeezebox ermee te bedienen. Snappy, en accuraat.
Ik snap het probleem van sms-jes ook niet echt, tenzij je 2 seconden hebt om ze te beantwoorden, anders zet je je box toch zachter voordat je je sms leest? :?
Dat bedoelde ik dus, dat brak geschreven aps op je telefoon een aanslag doen op je geheugen en/of processorkracht en dus de functionaliteit van de primaire functie (telefoneren of Sms'en) een drama maakt.

Edit: Zie boven en mijn redenatie nog meer ontkracht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fozzie op 06-02-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:38
Ik heb de volgende Android apps getest om de squeezebox te bedienen. Getest op een Archos 70.
- Squeezebox remote (gratis versie): Werkt alleen met je ingestelde favoriete internet radio zenders. Verder is er ook reclame. De betaalde versie zou wel volledig werken en zonder reclame. Connect snel met de squeezebox reageert snel.
- Squeezecontrol: Alle functies kan je bedienen, muziek afspelen en internet radio. Verbinding met squeezebox is snel gemaakt, bediening is snel en soepel. Aan en uit knop voor de Squeezebox. Ondersteunt geen album art.
- SqueezeDroid: Ziet er mooi uit. Ondersteunt wel album art. Overzichtelijk, goede snelle bediening. Werkt het beste van alle gratis apps. Kan geen internet radio bedienen. Is nog beta, dus misschien komt dat nog. Geen uit knop.
Ik ga binnenkort nog Squeeze commander uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lethargy schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:48:
Ik ga binnenkort nog Squeeze commander uitproberen.
Kost je wel drie euro, maar schijnt het meer dan waard te zijn. Laat even weten hoe het bevalt. Want als dat echt de beste is kan ik net zo goed meteen die kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ik heb ze ook allemaal getest en commander is verreweg de beste, maar goed, ze zijn natuurlijk zo geïnstalleerd en getest

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 02:02
En het testen kan ook zonder dat je een Squeezebox hebt. Gewoon de server en een softplayer installeren, daarna kan je al die verschillende apps testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Droid
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
SqueezeCommander is bijna perfect. De maker is bezig om Random Mix toe te voegen, dit zou te gek zijn. Dan heb ik de web interface van Squeezebox helemaal niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Gebruik al een hele tijd http://www.appbrain.com/a...ontrol/com.squeezecontrol
werkt perfect, en is gratis :D wat is het voordeel van SqueezeCommander ?

En weet iemand voor deze vraag wellicht nog een oplossing ;
tjeerdoo in "[WA] Squeezebox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan beter de receiver een vast ip geven (desnoods fixed dhcp) en verder alle andere gegevens invullen zoals dns etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

heb een afstandsbediening duet met schermpje over.. bedien nu met ipad.
zal ik vanavond of morgen even in v&a zetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28951/spotify.png

BOE! Geen woonkamer. Spotify werkt dus echt niet op een receiver. Iemand enig idee waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Draai je geen Squeezebox Server?

Want dan kun je natuurlijk nog altijd de 3rd party plugin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kan iemand me de afmetingen van de basisunit van de Squeezebox Touch vertellen?
Dat het scherm 4,3" is kan je overal wel vinden, maar qua afmetingen van de unit zelf kom je niet veel tegen. Google gaf één resultaat en dat is "91 x 150 x 81 mm". Maar zodra je de pagina opent staan deze gegevens er niet meer op. Ik neem aan dat 15 centimeter de breedte is, maar wat is de diepte? 91 of 81 mm? Of kloppen deze gegevens helemaal niet en is het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:27:
Kan iemand me de afmetingen van de basisunit van de Squeezebox Touch vertellen?
15cm breed, 8.2cm diep, 9.3cm hoog. Kan er een millimetertje naast zitten.

Hou er rekening mee dat het ding vast zit aan een standaard, van opzij gezien is het ontwerp dus een schuine L. Die 8.2cm diep is dus van voorkant front, tot achterkant standaard; de 9.3cm hoog is van tafel tot bovenkant van het schuin staande front.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk gemaakt heb. :)

Edit: zie net dat je die gegevens ook met Google gevonden had. OK, ik zat er misschien in de hoogte wel 2mm naast...

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 08-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vanaalten schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:19:
[...]15cm breed, 8.2cm diep, 9.3cm hoog. Kan er een millimetertje naast zitten.

Hou er rekening mee dat het ding vast zit aan een standaard, van opzij gezien is het ontwerp dus een schuine L. Die 8.2cm diep is dus van voorkant front, tot achterkant standaard; de 9.3cm hoog is van tafel tot bovenkant van het schuin staande front.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk gemaakt heb. :)

Edit: zie net dat je die gegevens ook met Google gevonden had. OK, ik zat er misschien in de hoogte wel 2mm naast...
Google geeft inderdaad wel een paar resultaten qua afmetingen, maar zoals gezegd is er op de gekozen site dan niets te vinden. Er was één site waar de afmetingen op stonden en dat was een soort van Kieskeurig en daar ga ik niet blind op af. Ten onrechte, want die maten waren dus wel correct.

Wordt dus een stukje MDF van 18 x 9 zien te vinden. Mijn Squeezebox valt net achter de rand van een ander apparaat en dat is zonde. Dus plankje MDF er onder (wel geverfd in kleur van de rest natuurlijk) van 20 mm en de Squuezebox staat mooi gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391386

Hoe kan ik het beste de muziekbestanden welke ik wil afspelen ordenen/benamen. Op dit moment worden de diverse albums, artiesten en nummers niet altijd even goed weergegeven op de squeezebox.

Ik wil de benamingen graag zelf in de hand hebben, en niet afhankelijk zijn van de data welke is opgenomen in de muziek bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 10:07
Daar kun je één van de tientallen tag programma's voor gebruiken. Ikzelf gebruik mp3tag en ben er zeer tevreden over. Automatisch tags toevoegen vanaf amazon en een paar andere sites, maar ook mogelijk om alles zelf in te vullen. Dit is natuurlijk niet aan te raden met een grote muziekcollectie, tenzij je tijd teveel hebt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 21:29
webbier schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:37:
Daar kun je één van de tientallen tag programma's voor gebruiken. Ikzelf gebruik mp3tag en ben er zeer tevreden over. Automatisch tags toevoegen vanaf amazon en een paar andere sites, maar ook mogelijk om alles zelf in te vullen. Dit is natuurlijk niet aan te raden met een grote muziekcollectie, tenzij je tijd teveel hebt:P
Ik sorteer mijn muziek op alfebet van uitvoerend artiest. Zo kun je ook vanuit de mappenstructuur nog wat vinden. Voor het taggen is Picard een mooie optie.
Picard kan ook je slecht getagte nummers identificeren middels de musicbrainz database. Deze software is Cross platform te downloaden. Aangezien ik meestal Ubuntu gebruik en soms Windows is dat makkelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Squeezebox Touch is binnen en staat de spelen. Nu alleen nog even internetradio en bestanden vanaf een USB-stick, want de NAS komt er over een paar weekjes pas. Wil niet meteen veel geld in één keer uitgeven. Moet zeggen dat het beter werkt dan gedacht, zeker de internetradio start echt snel op. Lastige vind ik op dit moment dat de menu's veel achter elkaar liggen. Je moet soms wel zes keer op volgende klikken voordat je bij de optie bent die je wilt. Maar dat is een kwestie van handig er in worden en weten waar je alles moet zoeken. Plus dat ik toch van plan ben de remote van de Touch weg te doen en te gaan werken met mijn HTC Desire HD. Maar dat kan alleen als je een Squeezebox Server hebt draaien en dat heb ik nog niet.

Ik krijg overigens ook niet goed alle covers mee met de MP3-tjes vanaf USB. In elk nummer staat de album art toegevoegd via MP3-Tag, maar het wordt niet altijd gepakt. Morgen dus maar eens de stick anders indelen met een losse jpeg in de folder.

• xburchartz
Volgens mij zijn er ook android apps die in staat zijn om (alleen) te connecten naar mysqueezebox.com, dus je hoeft niet per se een NAS te hebben voor het gebruik van je Desire HD

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:00:
Plus dat ik toch van plan ben de remote van de Touch weg te doen en te gaan werken met mijn HTC Desire HD. Maar dat kan alleen als je een Squeezebox Server hebt draaien en dat heb ik nog niet.
Met squeezecommander kan je prima connecten naar mysqueezebox.com....
Bedien mijn Radio er ook altijd mee zonder dat ik een eigen server draai

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb net maar even een fabrieksreset gedaan, want mijn Squeezebox was nog steeds niet gekoppeld aan mijn account op internet. Nu alles opnieuw ingesteld en het werkt nu wel. Wellicht dat daar het probleem zat, e-mail van de vorige eigenaar er nog in of zo :)

Zit alleen nog met het afspelen van muziek via de USB. De USB stick wordt wel herkent, maar daar is ook alles mee gezegd. Want zodra ik de Squeezebox Server dan start om audio van de USB te spelen heb ik het idee dat er niets meer gebeurt. Er blijft het volgende staan:
Bestanden detecteren: voltooien
Nieuwe bestanden scannen: voltooien
Bestandsafbeeldingen scannen: voltooien
Maar op hoeveel % het apparaat is staat er niet bij, en dat "voltooien" zegt ook niet veel. Kan dan alleen kiezen voor "Server stoppen", maar dan gaat er nooit muziek van USB komen.

Nu dus maar Squeezeserver op de laptop gezet. Gewoon om te zien hoe het werkt en het bevalt me meer dan goed. Ziet er allemaal goed uit. Nu maar eens de Creditcard koppelen aan mijn telefoon om Squeezecommander te downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 10-02-2011 21:20 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR1986 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:01:Nu maar eens de Creditcard koppelen aan mijn telefoon om Squeezecommander te downloaden.
En dat waren de €2,99 dus echt wel waard. Je hebt gewoon alle functie van de Touch op je smartphone. En in mijn geval dus op een 4.3", dat is toch een stuk beter dan de 2.6" van de Squeezebox Duet. Enige waar ik aan moet wennen is dat op een nummer klikken niet afspelen is maar toevoegen aan afspeellijst. Nummer inhouden speelt het wel af. Aan de ene kant wel logisch aangezien je snel per ongeluk op een nummer klikt.
TripleQ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:41:
[...]Met squeezecommander kan je prima connecten naar mysqueezebox.com....
Bedien mijn Radio er ook altijd mee zonder dat ik een eigen server draai
Dat lukt bij mij dus niet. Ik heb mijn gegevens van Mysqyeezebox ingevoerd en toch krijg ik de melding "No Squeezebox is connected to this server.".

• TripleQ
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:23:
[...]

En dat waren de €2,99 dus echt wel waard. Je hebt gewoon alle functie van de Touch op je smartphone. En in mijn geval dus op een 4.3", dat is toch een stuk beter dan de 2.6" van de Squeezebox Duet. Enige waar ik aan moet wennen is dat op een nummer klikken niet afspelen is maar toevoegen aan afspeellijst. Nummer inhouden speelt het wel af. Aan de ene kant wel logisch aangezien je snel per ongeluk op een nummer klikt.

[...]

Dat lukt bij mij dus niet. Ik heb mijn gegevens van Mysqyeezebox ingevoerd en toch krijg ik de melding "No Squeezebox is connected to this server.".
En je weet zeker dat hij wel te bedienen valt via
http://www.mysqueezebox.com

Want als die daar niet werkt, zal die via je telefoon ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TripleQ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:27:
[...]En je weet zeker dat hij wel te bedienen valt via

Vanaf MySqueezeBox kan ik mijn Squeezebox wel bedienen inderdaad. Maar er gaat toch een NAS komen, dus straks kan ik gewoon alles bedienen via mijn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

@FeaR1986

Kan iemand uitleggen hoe dat zit met een NAS en de bediening via de telefoon?
Snap er niet veel van.
Zie je op de telefoon de albums, radiostations enz, en is het een soort afstandsbediening voor de NAS?
Gaat dat via internet de verbinding?

Welke NAS heb je minimaal nodig om 2 radio's en een Touc te bedienen?
Dacht zelf aan een Synology.
Welke snelheid en geheugen heb je minimaal nodig dat het een beetje soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je bestuurt niet de NAS maar squeezebox server. Zon afstandsbediening op je telefoon is dus meer een soort "html wrapper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Je kunt inderdaad met je telefoon de NAS besturen. Die informatie haalt hij vanaf de server en de bediening werkt in grote lijnen alsof het een iPod is. Zowel voor Android als voor iOS bestaat een dergelijke app en het werkt echt soepel.

In het verleden had ik een Synology DS207+ staan, dat is gewoon te langzaam. Tegenwoordig staat er een DS210+ te snorren, die werkt heerlijk snel, ook bij grote albums. Een J-serie moet je nooit doen, die komen rekenkracht te kort.

De packages installeren makkelijk, enige nadeel is dat Synology soms traag is met uitbrengen van de updates. Hoewel ze de laatste versie wel vrij snel hebben uitgebracht, blijkbaar kijken ze in hoeverre een update echt belangrijke dingen bevat.

[ Voor 63% gewijzigd door HvB83 op 11-02-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395922

Ik had zelf ook problemen met faad.exe en heb geprobeerd SBS versie 7.5.1 weer te downloaden maar bijna nergens te vinden.

Ik heb faad.exe zelfstandig gedownload op: http://www.rarewares.org/aac-decoders.php
en deze vervangen met de versie faad.exe die in versie 7.5.1 zit.

Loopt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

@HvB83,
dus je telefoon moet ervoor geschikt zijn, en die zoekt via internet kontakt met de server?
begrijp ik dat goed?
dan hebje dus ook internetkosten van de telefoon iedere keer als je iets opzoekt enz?

bedankt voor de antwoorden allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Anoniem: 338032 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:41:
@HvB83,
dus je telefoon moet ervoor geschikt zijn, en die zoekt via internet kontakt met de server?
begrijp ik dat goed?
dan hebje dus ook internetkosten van de telefoon iedere keer als je iets opzoekt enz?

Klopt, maar een Iphone of Android toestel heeft vrijwel altijd internet verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TripleQ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:27:
[..]En je weet zeker dat hij wel te bedienen valt via

Apart... ik had vanaf mysqueezebox.com opeens geen verbinding meer. Maar er zijn nu wel wat meer dingen duidelijk, want je kan alles remote doen qua bediening. Maar er is wel een groot verschil of je iets doet vanaf myscqueezebox of vanaf de squeezeserver.

Één ding krijg ik echter niet gewijzigd: bij de Radio kan je kiezen voor "lokaal" als het om zenders gaat. Bij mij staat daar altijd Rotterdam, en daar woon ik niet echt :P

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 11-02-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 02-06 15:53
Anoniem: 338032 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:41:
@HvB83,
begrijp ik dat goed?

In principe heb je geen internetkosten want om dit werkend te krijgen moet je telefoon op hetzelfde (wifi)netwerk zitten als je squeezeboxserver. Via wifi zijn er geen internetkosten bij je thuis mag ik aannemen. Als je de app probeert te gebruiken als je buiten je eigen netwerk zit zal hij waarschijnlijk wel gebruik maken van mobiel internet om je server te vinden. Maar dit wordt dan niet gevonden en dus kan je op die manier je squeezebox niet besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Was inderdaad wat onduidelijk, je server is geïnstalleerd op een pc of (handiger) een NAS. Je telefoon bedient die server vervolgens via een wifi-verbinding. Een iTouch zou overigens ook gewoon kunnen als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb toch wel wat aparts met mijn Squeezebox.
Ik heb Squeezebox Server draaien op mijn laptop totdat er een NAS komt waar de server op kan draaien. Verder heb ik ook een account bij Mysqueezebox.com. Mijn account herkent mijn Squeezebox Touch en ik heb deze een tijdje kunnen bedienen vanaf dat account. Echter heb ik nu weer eens muziek vanaf de Squeezebox Server gestreamt en nu staat er op Mysqueezebox.com dat mijn Touch niet meer verbonden is. Dus zodra je vanaf Server gaat spelen wordt de Mysqueezebox verbroken. Ik krijg echter de verbinding met geen mogelijkheid terug...

De enige manier die ik tot nu toe gevonden heb ik door op Mysqueezebox mijn Touch te verwijderen zodat deze later weer toegevoegd kan worden. Maar dat is niet echt heel makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-02-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351576

FeaR1986 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:20:
Ik heb toch wel wat aparts met mijn Squeezebox..............
Ja, daar heb ik ook last van. Ik kreeg gister de verbinding wel weer tot stand, maar ik weet nu al niet meer hoe ik het gedaan heb. O ja, en om weer terug te komen in "Mijn muziek" moest ik de squeezebox opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
"volgens mij"is het zo dat hij of verbinding maakt met de squeezeserver of met mysqueezebox, dus als je weer verbinding met my squeezebox wilt maken je dit op je touch moet doen.

Voor de mensen die een systeem hebben waar de versterker niet direct toegankelijk is, (zoals bij mij, duet + versterkertje staat op zolder tbv plafond boxen in de badkamer en duet + versterker staan in de meterkast tbv plafondboxen in de keuken) heb ik nog een oplossing. Een vriend heeft een printje gemaakt die de versterker aan en uit schakelt dmv van een simpel relais op het moment dat er signaal uit de duet komt (werk ook met classic / touch)

Zodoende staat zoals bij mij de versterker geen hele dag aan maar alleen als er signaal uit de sb komt. (hij valt pas uit nadat er +/- 5 min geen signaal maar uitkomt)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:36
Anoniem: 395922 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:59:
Ik had zelf ook problemen met faad.exe en heb geprobeerd SBS versie 7.5.1 weer te downloaden maar bijna nergens te vinden.

Ik heb faad.exe zelfstandig gedownload op: http://www.rarewares.org/aac-decoders.php
en deze vervangen met de versie faad.exe die in versie 7.5.1 zit.

Loopt weer als een zonnetje.
Gewoon hier te downen hoor:
http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.5.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 351576 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:24:
[...]
Ja, daar heb ik ook last van. Ik kreeg gister de verbinding wel weer tot stand, maar ik weet nu al niet meer hoe ik het gedaan heb. O ja, en om weer terug te komen in "Mijn muziek" moest ik de squeezebox opnieuw opstarten.
Heb het gisteren ook vooral elkaar gekregen. Weet niet meer precies waar, maar ergens in de instellingen kan je kiezen voor Mysqueezebox of Squeezeserver. Daar heb ik weer gekozen voor Mysqueezebox.com. Beetje omslachtig, maar het werkt. Ik maak me er niet echt druk om, er komt toch een NAS en dan gaat het altijd goed aangezien Squeezeserver dan 24/7 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:03
Heb een Squeezbox Radio en sinds vandaag ook een Squeezbox Duet
Nu werkt Spotify wel goed op me radio maar op de duet is alles goed geïnstalleerd internet radio werkt ook,
maar met Spotify kan ik gewoon door mijn playlisten lopen maar als ik een nummer wil horen dan kan hij geen verbinding maken, hij geef wel de album afbeelding weer en zoeken gaat ook,
heb me account al een keer van de duet verwijderd en weer opnieuw er op gezet.
Ook heb ik de nieuwste firmware op me duet geïnstalleerd.
Het probleem blijft, wat doe ik verkeerd ?

De foutmelding die ik krijg is:

Problem: unable to play file type for : "url van spotify"

De album hoes staat in beeld en de tijd loopt ook, maar krijg geen geluid !

[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 13-02-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Als ik naar de Spotify toepassing kijk op mysqueezebox.com staat er daar: "*Alleen beschikbaar op de Squeezebox Radio en de Squeezebox Touch", dus geen Duet. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is en waarom, maar misschien iets om rekening mee te houden.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ambi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:24:
Als ik naar de Spotify toepassing kijk op mysqueezebox.com staat er daar: "*Alleen beschikbaar op de Squeezebox Radio en de Squeezebox Touch", dus geen Duet. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is en waarom, maar misschien iets om rekening mee houden.
Hmmm ja idd, dit vindt ik wel heel raar en zwaar Klo** !

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1723.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het is sws een waardeloze "app". Geen (missing?) art in sbs. traag buggy (un auth 401) etc etc

Troep :) Ik heb mijn premium tryout iig gecancelled.

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 14-02-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lowfi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:33:
Het is sws een waardeloze "app". Geen (missing?) art in sbs. traag buggy (un auth 401) etc etc

Troep :) Ik heb mijn premium tryout iig gecancelled.
Ben nu ook in overweging, baal hier echt van, waardeloos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Via je eigen SqueezeServer met de 3rd Party Spotify Plugin werkt spotify goed. Inderdaad niet zo grafisch als de iPhone app, maar kan goed met iPeng browsen en afspelen. Je krijgt een 320 kb/s stream binnen en klinkt echt goed op de SqueezeBox (optisch aangesloten). Ik vind het beter klinken als de Spotify client (ook 320 kb/s?) streamed naar mijn Airport Express.

Wat ik vooral handig vind aan afspelen via je Squeezebox is dat als je muziek aanzet via je telefoon en dan achter de computer zit je makkelijk meteen muziek kan wijzigen zonder eerst van client te wisselen (telefoon stoppen, Spotify op computer aanzetten).

Mijn Duet receiver doet vreemd sinds een paar weken. Die gaat regelmatig firmware updaten (ledje knippert langzaam wit) en met het wisselen van mysb.com naar de eigen server en vise versa ben ik vaak de verbinding kwijt en kan ik meerdere malen proberen de receiver opnieuw te koppelen. Als ik eenmaal weer link heb werkt het perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door Joepv op 14-02-2011 11:19 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb me Spotify Premium account ook maar even stop gezet, wacht wel tot er,
een update komt en het werkt op de Squeezebox Duet, tot die tijd is onbeperkt genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396227

Ik heb het volgende probleem: Bij het afspelen van muziek van een SD kaart of USB schijf krijg ik geen albumart te zien op mijn Squeezebox Touch. Als ik muziek stream van mijn pc is de albumart er wel.Heb me helemaal suf gezocht naar een oplossing. Nieuwste versie van SB server geïnstalleerd, database opgeschoond en opnieuw gescand. Heb nog geen oplossing voor het probleem. Jullie wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 396227 op 14-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:59:
Heb me Spotify Premium account ook maar even stop gezet, wacht wel tot er,
een update komt en het werkt op de Squeezebox Duet, tot die tijd is onbeperkt genoeg ;)
Ik kreeg helaas niet echt de indruk dat Logitech van plan was om dit te implementeren voor oude Squeezebox-versies. Helaas voor mij, want met een niet-intel-Nas is de alternatieve plugin ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08

QuattroNL

It is I.

Heb me het afgelopen uur suf gezocht in dit topic maar zo gauw het antwoord niet kunnen vinden.

Mijn voornaamste vraag is: is het scherm van de Touch vanaf een meter of 4 nog goed te lezen?
Kan je de fontgrootte instellen?
Het gaat mij voornamelijk om het browsen in de muzieklijsten, niet om de albumart en m'n ogen zijn vrij goed (al heb ik geen zin om te turen).

Een duet kan natuurlijk ook maar 'k vind de Touch mooier :P

Verder zal ik een externe DAC gebruiken dus het verschil in onderlinge (interne) DAC's speelt bij mij niet.
Qua NAS heb ik een Synology DS209+II. Moet qua hardware genoeg zijn toch?

Kan een redelijk zwak wifi-signaal een probleem zijn? Wifirouter staat in de meterkast en 't spul komt op zolder te staan. De laptop daar heeft zo'n 50% wifi-signaalsterkte.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

QuattroNL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:13:
Mijn voornaamste vraag is: is het scherm van de Touch vanaf een meter of 4 nog goed te lezen?
Het is een 4.3" schermpje. Dat is zeker niet meer te lezen vanaf vier meter afstand. De fontgrootte wijzigt wel als je met de remote werkt, maar dan nog is het haast niet te doen. Om die reden heb ik ook de Squeezebox Commander App gedownload voor mijn telefoon, dan dient die gewoon als (touchscreen) remote. En die laat gewoon alles zien van albumart en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08

QuattroNL

It is I.

FeaR1986 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:21:
Het is een 4.3" schermpje. Dat is zeker niet meer te lezen vanaf vier meter afstand. De fontgrootte wijzigt wel als je met de remote werkt, maar dan nog is het haast niet te doen. Om die reden heb ik ook de Squeezebox Commander App gedownload voor mijn telefoon, dan dient die gewoon als (touchscreen) remote. En die laat gewoon alles zien van albumart en dergelijke.
Bummer.
'k Heb geen fancy telefoon dus Apps en dat soort zaken gaan bij mij niet werken.

Wordt het dan toch een duet? Wel jammer dan.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 16:36
QuattroNL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:26:
[...]

Bummer.
'k Heb geen fancy telefoon dus Apps en dat soort zaken gaan bij mij niet werken.

Als ik mijn Touch met de afstandsbediening bedien worden de letters groter. Ik vind het persoonlijk nog te lezen vanaf 4 meter...

Los daarvan heb ik ook een app op mijn telefoon voor mijn Touch (en Boom en Radio)..... Telefoon ligt meestal naast me. Afstandsbediening bij mijn vrouw. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
He he, heb Spotify nu toch werkend op me Logitech Duet via de 3rd Party Spotify Plugin
Moet nu alleen me PC aan hebben staan, maar dat doet hij bijna altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 12:23
Ik zit te twijfelen tussen de Duet en de touch !
Ik heb zelf een qnap 419P server die al squeezebox draait en via de ipad kan ik met squeezecast/squeezepad de muziek streamen naar de ipad en deze ook als remote gebruiken.
Wat zouden jullie aanraden als je nieuw bent met deze materie.
Ik ben op zoek naar de beste geluidskwaliteit, is er dan een groot verschil tussen de interne hardware van deze 2? Er is nog een klasse boven maar dat is me te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:12

servies

Veni Vidi Servici

Diego27 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:47:
Ik ben op zoek naar de beste geluidskwaliteit, is er dan een groot verschil tussen de interne hardware van deze 2? Er is nog een klasse boven maar dat is me te duur.
Een simpel antwoord hierop: ja.
De touch kan o.a. hogere sample rates aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

QuattroNL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:13:
Qua NAS heb ik een Synology DS209+II. Moet qua hardware genoeg zijn toch?
Ja, denk ik wel. Ik heb een DS409+; die is volgens mij vrijwel identiek aan de 209+, afgezien van het aantal harddisks. Werkt bij mij prima!
Kan een redelijk zwak wifi-signaal een probleem zijn? Wifirouter staat in de meterkast en 't spul komt op zolder te staan. De laptop daar heeft zo'n 50% wifi-signaalsterkte.
Ja dat kan. Ik kwam daar achter toen ik mijn MP3tjes door FLAC ging vervangen - dat heeft toch een grotere bandbreedte nodig en dat veroorzaakte bij mij opeens haperingen in de muziek. Ik heb mijn router iets anders geplaatst en nu werkt het weer goed, maar ik was al naar alternatieve oplossingen op zoek. Probleem bij mij is dat de tussenmuren zijn voorzien van een soort metaalrooster |:(, waardoor de WiFi ontvangst sowieso matig is.

(Mijn vriendin streamt digitale televisie naar haar huiskamer via het stopcontact, dus misschien is dat een alternatief als de WiFi ontvangst te slecht is. FLACs richting de Squeezebox zullen dan ook wel goed moeten draaien, zou je zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 12:23
servies schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:46:
[...]

Een simpel antwoord hierop: ja.
De touch kan o.a. hogere sample rates aan
Is er ergens een link van de verschillen want als je op de site van logitech kijkt staat er alleen een hoop bla bla, kijk wat ik allemaal kan, maar niet technisch zeg maar. ;)

Kan je tevens de los verkrijgbare logitech squeezebox controller Link
gebruiken met de touch, want standaard wordt deze controller alleen verkocht met de Duet.
Dat zou hem voor mij compleet maken.
Is dit voor de beste geluidskwaliteit nog aan te raden of is dit absolute onzin. link

[ Voor 38% gewijzigd door Diego27 op 16-02-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
QuattroNL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:26:
[...]

Bummer.

Je kunt eventueel ook nog overwegen om tweedehands of bij MediMarkt een oude 8gb iPod te kopen. Net zo duur of zelfs goedkoper dan een Controller en met iPeng erop werkt dat vele malen fijner.
Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste