Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het nog uit welk merk NAS je koopt ivm met de volgende vragen?
-als je radio wilt luisteren, hoelang duurt het voordat je geluid hebt?
Ik neem aan dat de NAS niet de hele tijd aanstaat, maar ik een 'slaaptoestand'?
Moet je hem dan zelf aanzetten, of gebeurt dat via de radio.
Met welke merken heb je goede ervaringen en welk type.

Ben nu met de computer aan het proefdraaien en de squeezebox radio, dan schakelt hij over naar de computer als je radio en je opgeslagenmuziek wil horen, en er komt pas weer een optie als je de pc uitzet, dat je weer gewoon direct via internet naar de radio wilt luisteren, of kan dit ook als de pc nog aanstaat, want ik zie dan geen enkele optie om direkt zonder squeezebox server radio te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
De twee meest gebruikte merken hier op Tweakers zijn Synology en Qnap. Ik heb zelf een Synology (DS 107+) en een eventuele volgende NAS zal waarschijnlijk ook wel weer een Synology worden. De ondersteuning/software is gewoon perfect. Die 107+ is trouwens ook prima geschikt voor Squeezecenter, dus laat je niet wijsmaken dat je een hele snelle/dure NAS nodig hebt.
Het aan/uitzetten van een NAS is wat je zelf wilt. Ik heb hem in de meterkast staan en daar staat hij gewoon 24 uur per dag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Enige wat mij opvalt is dat de Synology niet meer in slaapstand gaat wanneer je er de plugin voor Squeezecenter op installeert. Dit omdat de software altijd in contact blijft staan met je Squeezeboxjes. Die indruk heb ik tenminste.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 25-05-2010 16:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 09:56
Gunner schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:43:
Enige wat mij opvalt is dat de Synology niet meer in slaapstand gaat wanneer je er de plugin voor Squeezecenter op installeert. Dit omdat de software altijd in contact blijft staan met je Squeezeboxjes. Die indruk heb ik tenminste.
Same here, weet ook niet hoe ik hem in de slaapstand moet krijgen. Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Misschien de SB receiver geheel uitschakelen? Ik heb mijn versterker als master op een master/slave stekkerblok. Deze schakelt dus ook de slaves (SB receiver en DAC) mee aan/uit.

Ik heb geen NAS maar een servertje draaien, die na 15 minuten in standby-modus gaat. Als de versterker + slaves aanstaan en ik zoek muziek op via de SB Duet controller dan komt de server automatisch uit zijn slaap.

Na het uitzetten van de versterker (+ dac + SB receiver) gaat het servertje na 15 minuten weer keurig in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de NAS Synology Diskstation DS209 (1,2Ghz, 256MB) aan te schaffen, of is de
Synology Diskstation DS110j (800Mhz, 128MB) ook snel genoeg om de squeezebox radio en evt later een touch aan te sturen?
Of is de Synology Diskstation DS110+ (1,06Ghz, 512MB) veel beter qua prestatie, ga je dat echt merken?
Graag advies van de experts hier. bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:27:
Ik zit te denken om de NAS Synology Diskstation DS209 (1,2Ghz, 256MB) aan te schaffen, of is de
Synology Diskstation DS110j (800Mhz, 128MB) ook snel genoeg om de squeezebox radio en evt later een touch aan te sturen?
Of is de Synology Diskstation DS110+ (1,06Ghz, 512MB) veel beter qua prestatie, ga je dat echt merken?
Graag advies van de experts hier. bedankt!
Is een beetje afhankelijk van wat je wil. Wil je de NAS alleen voor mu\ziek gebruiken, of ook voor andere zaken?
En hoe groot is je muziek collectie?
Ik heb een DS210J (is kwam specs gelijk aan de DS110J, allen 2 disks) en draai SBS met bijna 800 cd's/10000 nummers, vrijwel allemaal FLAC. Het scannen van de collectie duurt wel even (2-3 uur), maar verder draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@polsen
ik weet niet precies hoeveel cd's erop komen,denk ong 500, wel meeste FLAC
heeft het nog invloed als je muziek wil streamen naar de touch en de radio, dus als je meer logitech
apparaten hebt?
wil daarnaast ook dvd;s/blu-rays streamen naar mijn mediaspeler, maar niet tegelijk met de muziek naar de touch etc.
verder weet ik niet of ik er mee wil gaan downloaden, vraag me ook af of dat wel snel gaat met zo'n NAS.

laat jij de nas altijd aan? zo niet, gaat hij dan automatisch aan als je de radio aanzet?

is het verder makkelijk te installeren zo'n nas?
moet je nog ergens op letten, of is het gewoon harde schijf erin, en software erop en klaar?
wat ik ervan begreep, kan je de squeezebox server er ook zonder problemen opzetten.

als je een nas neemt voor 2 schijven, moet je er dan gelijk 2 in doen, of kan je met 1 beginnen, en
er later 1 toevoegen zonder alles kwijt te raken van de eerste.
ik denk eraan om gewoon JBOD te gebruiken, ik heb nog aparte backups.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
@Robbie19:
Ik zet mijn NAS s-nachts uit en s-ochtends weer aan (automatisch).

Ja, alle dingen die je noemt zijn mogelijk. Kijk in dit topic: ik denk dat alles daar langskomt:
Het grote Synology topic deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
Jab65 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:53:
Weet iemand waar er nog een Classic te krijgen is? Hij lijkt overal uitverkocht...
edit, is al weg

[ Voor 12% gewijzigd door Klein_Kipje op 09-06-2010 20:46 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Kun je de touch bedienen met de squeezebox controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Serieus? Dus je kan de squeezebox touch bedienen via het schermpje op de squeezebox controller? Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waarom zou dat niet kunnen? Je kan toch ook met de html interface/ipod/telefoon alle apparaten bedienen?

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 30-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb afgelopen week mijn Squeezebox gemigreerd (dwz schone installatie) van een Windows machine naar een ReadyNAS en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed werkt. Het ophalen van covers is iets trager dan voorheen maar voor de rest merk ik weinig snelheidsverlies tot nu toe. Voordeel is dat mijn PC niet meer aan hoeft te staan voor het streamen van muziek. Nu wil ik binnenkort ook de iTunes library migreren maar vraag mij af of dan iTunes integratie ook zal werken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een makkelijke manier bij een squeezbox radio om te wisselen van 'bron'?
ik draai normaal direkt via internet de radio, maar test nu af en toe mijn muziekcd;s via de computer.
maar als ik die uitzet, heb ik geen radio meer.
met veel omwegen lukt het me om nu wel weer direkt kontakt te krijgen met internet.
Maar kan dit makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Newbie vraagje: is één van de "Squeezbox varianten" eigenlijk dusdanig in te stellen dat ie z'n muziek slechts van 1 bron haalt? Dus bijv. alleen muziek streamen vanaf server X of alleen muziek streamen vanaf Internet Radio Station Y?
Dus bij het aanzetten connect ie ook meteen en automatisch naar/met deze bron en begint te spelen. Het enige wat de gebruiker eigenlijk nog zelf kan is aan of uitzetten, volume control en re-connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:08:
Is er een makkelijke manier bij een squeezbox radio om te wisselen van 'bron'?
ik draai normaal direkt via internet de radio, maar test nu af en toe mijn muziekcd;s via de computer.
maar als ik die uitzet, heb ik geen radio meer.
met veel omwegen lukt het me om nu wel weer direkt kontakt te krijgen met internet.
Maar kan dit makkelijker?
Ik heb in mijn "home screen" een switch library en een switch to mysqueezebox knop gemaakt. Dat kan via settings etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je op de Touch een usb drive aan kan sluiten, maar dat het wel eentje moet zijn met eigen voeding?
Krijg je dan net als je via de pc streamt, het logo etc te zien van de CD? Dus werkt het verder net zo?

Als je bv nog een squeezobox radio hebt, kan je die dan 'koppelen' met de touch en zo ook de muziek beluisteren? Ik neem aan als dat zo is, dat je altijd de usb drive aan moet laten staan,
of eerst aan moet zetten. En dat je dan de muziek kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier al iemand een Touch aan het praten
gekregen met zijn Nokia of whateverbrowser?

Volgens alle handleidingen moet ik naar
http://192.168.x.xx:9000/handheld toe maar daar
krijg ik alleen maar een witte pagina.

Het is toch zo dat de Touch zijn eigen server
speelt op het netwerk? (Ik heb geen pc als
server maar heb een usbdisk aan de Touch hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:12:
Heeft er hier al iemand een Touch aan het praten
gekregen met zijn Nokia of whateverbrowser?
Ja, werkt - maar ik gebruik alleen de externe squeezeserver, niet de ingebouwde. Denk dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:10:
[...]
maar ik gebruik alleen de externe squeezeserver, niet de ingebouwde. Denk dat daar het verschil in zit.
Toch schijn je met een iphone wel de Touch te kunnen bedienen voor zover ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Via iPeng of die mobiele website? Neem aan dat iPeng directer met de server communcieert. Is er geen squeezebox client voor de Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
iPeng communiceert inderdaad direct met de SB server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Bor de Wollef schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:08:
Ik heb afgelopen week mijn Squeezebox gemigreerd (dwz schone installatie) van een Windows machine naar een ReadyNAS en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed werkt. Het ophalen van covers is iets trager dan voorheen maar voor de rest merk ik weinig snelheidsverlies tot nu toe. Voordeel is dat mijn PC niet meer aan hoeft te staan voor het streamen van muziek. Nu wil ik binnenkort ook de iTunes library migreren maar vraag mij af of dan iTunes integratie ook zal werken.
Dat moet geen probleem zijn lijkt me.
De mogelijkheid daartoe is er wel:
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/3792/readynas.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Zou er nog een keer een update van iPeng komen? Als ik op de site van de ontwikkelaar kijk heb ik niet het idee dat hij er heel erg druk mee is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
kaajee schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:37:
Newbie vraagje: is één van de "Squeezbox varianten" eigenlijk dusdanig in te stellen dat ie z'n muziek slechts van 1 bron haalt? Dus bijv. alleen muziek streamen vanaf server X of alleen muziek streamen vanaf Internet Radio Station Y?
Dus bij het aanzetten connect ie ook meteen en automatisch naar/met deze bron en begint te spelen. Het enige wat de gebruiker eigenlijk nog zelf kan is aan of uitzetten, volume control en re-connecten.
Iemand hier een antwoord op wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:43:
Via iPeng of die mobiele website?
Via een mobiele webpagina dus.

http://squeezeboxip:9000/Handheld zou een pagina voor mobiele
devices moeten tonen en
http://squeezeboxip:9000/Default zou een normale pagina moeten wezen.

Ik krijg zowel via een nokia als via een gewone browser alleen een
wit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Even getest, en ook ik krijg een witte pagina als ik de interne squeezeserver via een laptop probeer te bereiken. Ofwel: de interne squeezeserver van de Touch heeft blijkbaar geen webinterface om 'm te besturen.

Met een externe (squeezebox server op een servertje thuis) heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
wizl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:19:
Zou er nog een keer een update van iPeng komen? Als ik op de site van de ontwikkelaar kijk heb ik niet het idee dat hij er heel erg druk mee is....
Heb er recentelijk wat over gelezen bij squeezebox forum geloof ik. Er wordt in ieder geval nog aan gewerkt. Verbetering van de huidige versie met ondersteuning voor de iPad. En er wordt gedacht aan een aparte iPad versie die gebruik maakt van de extra mogelijkheden van het grotere scherm. Niet verkeerd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
wizl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:19:
Ik heb hem toen een keer een berichtje gestuurd omdat ik een aantal features wilde aanvragen, maar daar kwam echt binnen een paar uur antwoord op. Dat is inmiddels wel een maand of 4 geleden, maar hij was er toen ook al open over dat het eerder een kwestie van maanden dan van weken zou zijn, voordat er echt weer een uitgebreide set verbeteringen in een nieuwe release zou komen. Denk dus dat er straks echt wel weer een release uitkomt waar we een flinke stap voorwaarts mee gaan maken. Die gozer komt op mij wel heel serieus over en het product zoals het er nu ligt is eigenlijk gewoon "af" (voor zover het dat ooit is, maar als er nooit meer een nieuwe versie van zou komen, hebben we nog steeds iets in handen wat in mijn optiek gewoon prima werkt).

Wat ik als meest jammer ervaar is dat individuele tracks niet worden gecached, alleen de albums waar ze onder vallen. Zal ongetwijfeld ook met m'n NAS te maken hebben (een DS207+), maar het werkt gewoon net even niet soepel genoeg zodra je een groter album wilt bekijk en inladen. Terwijl dat met iPeng redelijk goed te ondervangen zou moeten zijn, zeg ik als leek zijnde dan even heel makkelijk. Eventueel dat je als gebruiker nog kan instellen dat je ze niet wilt cachen zou helemaal mooi voor de mensen die een snelle machine als server hebben staan. Dat bespaart dan weer ruimte op de iPhone zelf, maar voor grote albums (bijv top1000) scheelt het voor de meesten denk ik toch een hoop laadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Na wat info gelezen te hebben over de Squeezebox zit ik nog met een vraag. Nu lees ik op meerdere plekken dat de squeezebox server op een PC/nas etc dient te draaien om alles goed te besturen, maar dan lijkt het me als je squeezebox aan staat deze PC ook aan moet staan. Dit lijkt me uiteraard logisch als je dingen wil streamen vanaf die PC ;)

Maar mijn vraag: Moet de Squeezebox server ook bereikbaar zijn als je internetradio wil luisteren?
Als ik namelijk InternetRadio wil luisteren staat mijn PC in dat geval uit (anders speelde ik het wel vanaf mijn PC af :p) Lijkt me dat je ook gewoon internet radio kan luisteren als de Squeezebox server uit staat, tenzij de radiostations hierin vermeld staan..

EDIT: Ben van plan een Squeezebox Boom te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door srdevil op 05-06-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Ja dat kan, zolang je maar een Wifi/internetverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb zitten zoeken, maar heeft iemand een idee hoe je de volume afregeling (van de digitale output) van de Duet uit kan schakelen?

Daarnaast, ik ga een zyxel nsa210 NAS kopen, iemand ervaring met die NAS mbt de squeezebox duet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
deBennie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:14:
Ik heb zitten zoeken, maar heeft iemand een idee hoe je de volume afregeling (van de digitale output) van de Duet uit kan schakelen?
Wat bedoel je precies ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Je kan via de controller het volume van zowel de analoge als de digitale uitgang van de receiver afregelen. Nu vraag ik me af of ik die volume-afregeling in instellingen kan uitzetten. Ik wil 'm namelijk altijd op 100% (is bitperfect als ik het goed heb begrepen) via de digitale uit laten spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

deBennie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:41:
Je kan via de controller het volume van zowel de analoge als de digitale uitgang van de receiver afregelen. Nu vraag ik me af of ik die volume-afregeling in instellingen kan uitzetten. Ik wil 'm namelijk altijd op 100% (is bitperfect als ik het goed heb begrepen) via de digitale uit laten spelen. :)
Ik heb het niet gechecked maar de eerste hit in google levert dit:

Player>Basic Settings>Audio for Output Level is Fixed at 100% > Apply

edit:
Checked: In het Nederlands is het -> Serverinstellingen -> Muzieksysteem -> Audio -> Volumeregelaar -> "Uitvoer is vastgezet op 100%'.

Staat als het goed is ook gewoon in de Wiki.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 06-06-2010 09:51 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de software SqueezeCenter kan je het volume op vast (100%) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:39
Log in op je Squeezebox Server, ga naar Settings. Ga naar het tabblad 'Player', selecteer de juiste player en kies 'Audio'. Kies uit de dropdownlist bij "Volume Control" de optie "Output level is fixed at 100%". :)

/edit: moet vaker op F5 rammen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 06-06-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Super, thx!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een touch, maar krijg de usb drives die ik heb niet aan de praat ermee. wel een usb stick.
heeft er iemand hier suggesties welke usb drive je kan kopen, en heeft hier goede ervaringen mee samen met de touch?
Graag merk, grootte en typenr als die er is.
Ik hoef niet echt een hele forse disk, ong 500mb is ruim genoeg, dus kan ook een 2.5inch schijf zijn.
Moet deze perse een eigen voeding hebben?
Gaan deze schijven zelf in een 'slaapstand' en gaan ze weer aan als je de touch aanraakt?
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:48:
Ik hoef niet echt een hele forse disk, ong 500mb is ruim genoeg,
Voor 500Mb moet een usbstick wel genoeg zijn. ;)
Er is een wiki met wat aanvullende informatie, en op het slimdevices forum is er ook wel wat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@troftnom

500mb is wel wat weinig ja, 500gb is beter........
had gehoopt dat mensen hier in nederland die het gelukt was mij kondenadviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:48:
ik heb een touch, maar krijg de usb drives die ik heb niet aan de praat ermee. wel een usb stick.
heeft er iemand hier suggesties welke usb drive je kan kopen, en heeft hier goede ervaringen mee samen met de touch?
Graag merk, grootte en typenr als die er is.
Ik hoef niet echt een hele forse disk, ong 500mb is ruim genoeg, dus kan ook een 2.5inch schijf zijn.
Gisteravond even geprobeerd met een externe 2.5" Western Digital (250GB capaciteit), en in eerste instantie leek het te werken. De Touch ging druk aan de slag met bestanden scannen, maar na 34K bestanden (tja, er stond ook nog een PC backup op...) was er een verbindingsprobleem. Daarna hield het op - de Touch kon geen goede verbinding meer met de USB schijf leggen.

Ofwel, dit type werkt blijkbaar niet probleemloos met de Touch samen. Voor mij verder niet van belang - ik heb een externe server met m'n muziek. Het zou mij niets verbazen als externe voedingsloze USB harddisks sowieso een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem doet zich bij mij ook voor met 3 usb harddisks juist met voeding.
En eentje zonder voeding.
Heb 2 usb sticks geprobeerd, 1 doet het niet goed, de andere lijkt het te doen, maar niet zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Is het mogelijk om op de Touch presets (je weet wel: de 2 op je afstandsbediening langer indrukken om een voorkeuzekanaal te kiezen) te definieren? Ik heb het op de traditionele manier geprobeerd (de knop lang ingedrukt houden totdat je de melding krijgt dat de preset gemaakt is), maar dat werkt niet.
Ben benieuwd of iemand hier het voor elkaar heeft. Op het squeezebox forum loopt ook een topic en daar wordt gezegd dat het zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ik heb de eerste editie van de WD MyBookWorld aan het netwerk hangen om MP3s af te spelen via mijn laptop.
Als ik de Squeezebox Touch aanschaf, kan ik deze MP3s dan via het netwerk benaderen om in de woonkamer af te spelen?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja.

Wat meer uitleg... Ja omdat je altijd SBS op je pc kan draaien en dan verwijzen naar de WD. Helemaal mooi zou zijn als je SBS op de WD kan installeren, op die manier hoeft je pc niet aan te staan namelijk.

[ Voor 97% gewijzigd door lowfi op 09-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ah, maar zonder PC als tussenstation is dus niet mogelijk?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat ligt er maar aan of voor jouw nas een squeezebox binary beschikbaar is :) Ik zou even op wdc.com kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 10:15
@Robbie19:
Bij de Touch heb ik een notebook USB schijf gekocht: Samsung S2 portable 320 Gb. Werkt hier probleemloos. Op slaapstand heb ik niet gelet maar ik hoor of zie geen activiteit van de hdd als de Touch op standbye staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@antidote:
bedankt voor je antwoord.
gebruikt je deze drive rechtstreeks op je touch zonder extra voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
Inderdaad; het is een 2,5 inch portable schijf zonder eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@antidote

Bedankt voor de info.
Nog even een vraag: hoelang heb je dit al draaiende?
Gaat dit zonder enig probleem?
Dit vraag ik omdat er wordt gezegd dat je altijd een eigen voeding voor de harddisk moet gebruiken, of het via een usb-hub met power moet aansluiten.
Heb er geen verstand van hoeveel power de touch kan leveren via de usb aansluiting.

Ik denk dat als je hetm aansluit via een usb-hub met voeding, dat de harddisk dan wel altijd aanblijft, of is dat
een idee wat niet klopt.

In ander forum zie je dat wel meer mensen het op jouw manier doen.
Vandaar die vragen hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb een zyxel nsa210 NAS gekocht en daar squeezecenter 7.4 op geinstalleerd. In de nsa201 heb ik een 500gig hdd en via USB heb ik een externe wd 1T HDD aangesloten met 200gig aan flacjes.

Ik heb een squeezebox duet en het valt me op dat het connecten via de controller op de NSA tergend langzaam gaat. Als ik de squeezebox heb geconnect op de nsa210 gaat het bladeren naar een bestand vervolgens ook enorm traag. Het duurt gewoon bijna een minuut voor ik een stap verder kom en de kans is daarna groot dat ik opnieuw moet connecten met de nsa210 als ik een flacje wil afspelen.

Ik heb ook een wd tv live aan het netwerk hangen en daarmee kan ik de nsa210 ook benaderen. Hij ziet de nsa210 en hij ziet de gesharede mappen voor muziek, video en foto's. Maar ook dit gaat ontzettend traag.

Wat ik me nu afvraag, ligt deze traagheid aan de nsa210 of kan dit aan iets anders liggen?
Ik lees veel goede verhalen over de synology ds-109 en sta bijna op het punt om de nsa210 te verruilen voor een ds-109. De ds-109 moet dan natuurlijk wel gewoon lekker 'realtime' kunnen reageren op mijn commando's.
Iemand een idee?

Hier staan wat specs van de nsa210 op hardware.info:
http://www.hardware.info/...uct/ZyXEL_NSA210_HomeNas/

IOZone Write - 1 disk, Gigabit LAN 9811 kByte/s
IOZone ReWrite - 1 disk, Gigabit LAN 19900 kByte/s
IOZone Read - 1 disk, Gigabit LAN 15018 kByte/s
IOZone ReRead - 1 disk, Gigabit LAN 14997 kByte/s

[ Voor 14% gewijzigd door deBennie op 12-06-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwacht dat de bottleneck eerder in de CPU zit, daar is ook weinig over te vinden, maar 1 site heeft het over 370Mhz. Een beetje NAS bij wifimedia begint tegenwoordig al bij 800Mhz, de DS109 zelfs op 1.2Ghz, dus het zou me niet verbazen als je daar een (veel) betere performance uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Snotver, dus dat ding is gewoon te traag.
Okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
Nog even een vraag: hoelang heb je dit al draaiende?
Gaat dit zonder enig probleem?

De touch heb ik sinds april. De eerste paar dagen heb ik een USB stick en SD kaart gebruikt, en was van plan een usb harddisk te gaan gebruiken die ik al had. Deze dient nu als backup voor de PC, en daar had dan een andere oplossing voor moeten komen. Verder leek deze hdd mij qua stroomverbruik en geluidsproductie niet de meest optimale oplossing (3,5 inch WD met externe voeding). Vandaar de aanschaf van een portable hdd; het leek mij dat deze door lager toerental minder geluid maken en minder stroom verbruiken (voeding via usb). Deze hdd draait zonder problemen.

Dit vraag ik omdat er wordt gezegd dat je altijd een eigen voeding voor de harddisk moet gebruiken, of het via een usb-hub met power moet aansluiten.

Volgens de gebruiksaanwijzing is dit zo, maar die had ik niet gelezen voordat ik de hdd kocht. Het geluk is met de dommen zal ik maar zeggen.

Ik denk dat als je het aansluit via een usb-hub met voeding, dat de harddisk dan wel altijd aanblijft, of is dat een idee wat niet klopt.

Wat ik ervan zie blijven usb hdd's sowieso aan zolang je de (usb-)stekker er niet uittrekt, wel schakelen ze naar een lager toerental als er geen lees/schrijf activiteit is.

In ander forum zie je dat wel meer mensen het op jouw manier doen.
Vandaar die vragen hierboven.

ik heb nog even zitten googlen en kwam terecht bij een forum (http://www.squeezebox-forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=197) waar het ook over dit vraagstuk gaat. Verder las ik elders dat mensen voornamelijk tegen een softwarematig probleem met usb hdd's aanlopen: bij het inlezen van grotere muziekverzamelingen loopt de SB server van de touch vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

antidote schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:06:
...
Wat ik ervan zie blijven usb hdd's sowieso aan zolang je de (usb-)stekker er niet uittrekt, wel schakelen ze naar een lager toerental als er geen lees/schrijf activiteit is.
...
Ik moet de eerste schijf nog zien met een variabel toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik weet niet of het mag hier, maar hebben jullie al gezien dat een zaak 10% korting geeft op alle Squeezeboxen? :D
Linkje

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik heb een vraag. Zou je de 3voor12 luisterpaal ook op een squeezebox duet kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds kort de Touch en moet zeggen, prima geluidje, zeker met flac. Misschien een leuke tip voor de android gebruikers hier, installeer squeezecontrol of squeezdroid vanuit je market en je hebt een remote via je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:17:
... installeer squeezecontrol of squeezdroid vanuit je market ...
Is hier toevallig iemand die uit eigen ervaring kan zeggen of het betaalde SqueezeCommander veel beter is dan de hierboven genoemde gratis alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik zit met een uitdaging waarvan ik bang ben dat jullie het ook niet weten, maar misschien kan iemand me wel verder in de goede richting helpen...

Ik heb een Asrock ION, draaiend op Ubuntu, waar Squeezebox server op draait. Ik heb een Squeezebox boom en die werkt er prima mee samen.
Nu wil ik op die Asrock zelf ook muziek kunnen afspelen, en dat doe ik met Squeezeslave. Squeezeslave start automatisch op. So far so good.

Op de Asrock draait ook nog XBMC. Nu wil ik muziek kunnen luisteren via Squeezeslave en ook de mogelijkheid hebben XBMC tegelijk te draaien. En dan kom ik in de problemen met de geluidskaart die kennelijk niet goed door beide programma's wordt gedeeld. Dit lijkt ik op te kunnen lossen door handmatig squeezeslave te starten met een optie waarmee ik aangeef welke uitgang hij moet gebruiken (bv squeezeslave -o7, wat in dit geval Pulse betekent). Echter, als ik dat dan in het init script zet, blijkt het wederom niet te werken nadat ik de pc opnieuw heb opgestart.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? (of waar ik de oplossing kan vinden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 13:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Via mysqueezebox.com kan je de Squeezebox besturen, je kan dan switchen tussen favorieten en andere dingen instellen.
Dit is vooral handig als ik streaming radio luister, kan ik makkelijk hem op pauze zetten en switchen van zender.

Is zo'n tooltje ook beschikbaar voor Windows?

@knakworst, dat bedoel ik niet.
Met een Squeezebox kan je ook connecten met mysqueezebox.com.
Je kan dan via hun website remote controllen.

[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 21-06-2010 19:58 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:52

knakworst

Get more sats!

Harmen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:17:
Via mysqueezebox.com kan je de Squeezebox besturen, je kan dan switchen tussen favorieten en andere dingen instellen.
Dit is vooral handig als ik streaming radio luister, kan ik makkelijk hem op pauze zetten en switchen van zender.

Misschien begrijp ik je vraag niet, maar de server is te bedienen op:

http://127.0.0.1:9000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 14-09 17:41
Harmen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:17:

@knakworst, dat bedoel ik niet.
Met een Squeezebox kan je ook connecten met mysqueezebox.com.
Je kan dan via hun website remote controllen.
Wat bedoel je dan wel? Ik begrijp je ook niet...

Er is wel een Windows desktop applicatie: Moose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Canard, misschien zegt een screenshot iets meer.
Je kan via de website van kanaal veranderen en wat andere simpele dingen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat Moose progje ziet er zo te zien goed uit. Veel makkelijker dan die van Squeezebox zelf.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 14-09 17:41
Harmen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:03:
@Canard, misschien zegt een screenshot iets meer.
Je kan via de website van kanaal veranderen en wat andere simpele dingen.
en dat kan niet met de oplossing van knakworst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Nu ik een tijdje de touch in mijn bezit heb denk ik steeds vaker...tis toch gek dat het display (en dus de touch) altijd maar aanstaat. Het is leuk om er een klokje (of weerbericht, of flikker etc) bij te hebben maar vind het zo verspilling omdat altijd aan te hebben. Jammer dat er niet een hele duidelijke aan en uit knop opzit..

of ben ik nu een groene nerd die bang is dat ze display inbrand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kan het heel eenvoudig uitzetten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Gunner schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:36:
Je kan het heel eenvoudig uitzetten.
ja het display maar het apparaat blijft standby omdat er niet een externe uit en aan knop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Touch mist nog in de SP?

Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen de Duet en de Touch. Het zijn allebei mooie apparaten met voors en tegens. Wat me wel aanstaat bij de Duet is de remote uiteraard, lijkt me superhandig. Maar het apparaat heeft geen USB aansluiting, iets wat de Touch wel heeft.

De Touch is dus handiger als je hem binnen handbereik hebt, de Duet kun je overal heel makkelijk gebruiken met de meegeleverde remote.

Qua prijs scheelt het ook niet zo gek veel... keuzes, keuzes...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
ik heb vandaag de duet besteld! Ben zeer benieuwd of ie het geld waard blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:24:
De Touch is dus handiger als je hem binnen handbereik hebt, de Duet kun je overal heel makkelijk gebruiken met de meegeleverde remote.
Met een Android telefoon heb je goed alternatief voor de remote :Y .... Best of both worlds? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Weet iemand hoe je met Moose een connectie maakt met de database van je SqueezeServer?
Moose draait op mijn pc, SqueezeServer 7.5.0 is geïnstalleerd op mijn Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan bij Moose een ip adres + poort opgeven.
Daar vul je gegevens van de NAS in.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waarom zou je niet gewoon de webinterface gebruiken? Dat moose ziet eruit als een win95 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:24:

Qua prijs scheelt het ook niet zo gek veel... keuzes, keuzes...
Mocht je toevallig een iPhone hebben dan kan ik iPeng van harte aanbevelen. Dan kan je alsnog van afstand de Touch bedienen. Ik heb het thuis om m'n Receiver (een duet zonder remote dus..) en m'n Radio te bedienen en het werkt heerlijk. Zelfs m'n vriendin klaagt niet, die vindt het prachtig. Als dat geen certificaat van geschiktheid is, dan weet ik het ook niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jab65 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:32:
[...]

Met een Android telefoon heb je goed alternatief voor de remote :Y .... Best of both worlds? >:)
HvB83 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Mocht je toevallig een iPhone hebben dan kan ik iPeng van harte aanbevelen. Dan kan je alsnog van afstand de Touch bedienen. Ik heb het thuis om m'n Receiver (een duet zonder remote dus..) en m'n Radio te bedienen en het werkt heerlijk. Zelfs m'n vriendin klaagt niet, die vindt het prachtig. Als dat geen certificaat van geschiktheid is, dan weet ik het ook niet meer. :+
Bedankt voor de tips heren, maar heb helaas 'maar' een Nokia 5800XM... ;(

Komen die mobiele apps in de buurt van de remote van de Duet, qua schermpje bedoel ik?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

touch heeft natuurlijk ook een AB (zonder display :-) ) ..geinig detail ..als je iets indrukt op de AB van de touch dan worden de letters heel erg groot omdat ze er vanuit gaan dat je hem dan op een afstand bediend ..

geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:27:
[...]
Komen die mobiele apps in de buurt van de remote van de Duet, qua schermpje bedoel ik?
Ik kan alleen voor iPeng spreken omdat ik geen andere apps heb gebruikt, maar die is kwa bediening en kwa interface echt prima. Het oogt niet "tweakerig" of onaf. Het is gewoon alsof het door de fabrikant zo is ontwikkeld, met in grote lijnen de interface en bediening zoals die ook op de iPod-functie zit. Op youtube kan je wel filmpjes vinden van de applicatie in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

HvB83 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Ik kan alleen voor iPeng spreken omdat ik geen andere apps heb gebruikt, maar die is kwa bediening en kwa interface echt prima. Het oogt niet "tweakerig" of onaf. Het is gewoon alsof het door de fabrikant zo is ontwikkeld, met in grote lijnen de interface en bediening zoals die ook op de iPod-functie zit. Op youtube kan je wel filmpjes vinden van de applicatie in werking.
Ziet er idd wel erg goed uit, zojuist even deze video bekeken.

Helaas is er voor de Nokia 5800 alleen de optie om de Squeezebox via de webbrowser te bedienen, ideaal is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nee, da's niks, dan zou ik echt voor de Duet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Kan je zo'n Duet nog wel bedienen met zo'n multifunctionele afstandbediening, zoals bijvoorbeeld een Logitech Harmony?
Dat vind ik namelijk het voordeel aan de Touch: al m'n A/V apparatuur met 1 afstandbediening te gebruiken, geen speciale AB's nodig voor excentrieke spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
nee dat gaat niet

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:47
Beetje jammer dat er nog geen plugin voor Spotify beschikbaar is

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Harmen schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:54:
Je kan bij Moose een ip adres + poort opgeven.
Daar vul je gegevens van de NAS in.
Ja, zo ver was ik al. Maar ik wil verbinding maken met de SQLite db-file van SqueezeCenter, maar ik weet niet waar die zich bevindt in de Synology package. Dus het pad ernaartoe, en dan de eventuele permissies die ik moet instellen, en hoe.

Ik hoop dat iemand het al voor elkaar heeft gekregen.

Waarom Moose? Omdat dat veel sneller en mooier werkt dan die gare server interface van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
robbinonline schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:30:
Beetje jammer dat er nog geen plugin voor Spotify beschikbaar is
Nou, sinds een weekje.....
Het is dat onze Nas nog niet ondersteund wordt, maar anders zou ik dit zeker gaan uitproberen. Veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Bestaat er ook een goed werkend programma zoals Moose voor Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Even een klein beetje offtopic..na ja eigenlijk niet maar ben benieuwd wat jullie ervaring is.

Ik heb nog niet zo lang een SB touch die ze tracks van SB server haalt die draait op een Qnap NAS. Nu zit ik een beetje te rommelen met wat voor indeling ik het beste kan maken op de disk.

Ik heb nu gemaakt (beetje ook hoe ik muziek luister) als directories:

Albums (onderverdeeld in Artiesten, naam album)
Verzamel
Complete mixen (onderverdeeld in 70,80,90,now)

Maar is dit een slimme verdeling? Wat ik merk dat als ik gewoon een verzamelalbum wil luisteren die ik gedownload of geripped heb dat je het lastig kan vinden mits je de mogelijkheid pakt om op directory te zoek. Hij gaat er vanuit dat je bijvoorbeeld zoekt op een artiest en niet op een verzamelalbum en dan vind je bijvoorbeeld maar 1 track van een artiest omdat ie op een VA staat.

Ook heb ik bijvoorbeeld een enorme map met alle nr 1 hits (de freaks kenne hem wel) van de afgelopen 20 jaar. dit is per jaar ingedeel.

Wat is daar nou handig mee om te doen? Toch maar de "mappen functie" gebruiken?

Hoe doen jullie het verder met het vullen van de mp3's. Niet elke mp3's heeft de juiste tags..die kan je wel met een stukje software laten zoeken en toevoegen maar ik ben bang dat dan het album helemaal niet meer goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik heb bij de server-settings onder het "My Music" tab het "Group compilation albums together" vinkje aanstaan, bij m'n verzamelalbums netjes overal het "is part of a compilation" bitje omgezet en "Various Artists" als album artist ingevoerd. Alle verzamelalbums kan ik nu netjes vinden via Artists > VA. :)

Zoek je op een artiest die ook in een verzamelalbum voorkomt komt dat verzamelalbum er ook tussen, artiesten die alleen in verzamelalbums voorkomen staan niet in de lijst onder "Artists".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb een beetje een vergelijkbare indeling:
albums/<artiest_folder>/<album_naam>/<tracknum> - <tracknaam>.mp3
compilations/<compilation_naam>/<artiest> - <tracknaam>.mp3

Verder heb ik alle mp3 bestanden van een compilatie de albumtag <compilation_naam> gegeven. Wil ik dus een compilatie luisteren, dan browse ik door de albumlijst tot ik dat compilatiealbum tegen kom en speel die af. Sim-pel. Nadeel is dat je dubbele nummers op je NAS hebt staan, van artiesten waarvan je nummers zowel op de originele albums als een compilatie hebt staan. Maar goed, diskruimte is er om gebruikt te worden.

Verder:
Niet elke mp3's heeft de juiste tags..
da's natuurlijk geen goed begin. Ik heb een paar maanden geleden flink wat saaie tijd geinvesteerd in het helemaal correct maken van alle tags. Gewoon even doen, heb je best plezier van.
Tenslotte worden die tags gebruikt door Squeeze om bestanden te kunnen vinden. Wat heb je aan bestanden als ze niet gevonden kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Je tags is inderdaad de basis, als die niet goed staan, wordt het een ramp. Voordat ik een nieuw album erop zet, zorg ik altijd eerst dat ik de tags 100% op orde heb. Achteraf nog gaan zoeken betekent uiteindelijk veel meer werk.

Consequent met de compilation-tag werken bij verzamelalbums is belangrijk, net zoals bij album artiest een eenduidige naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

HvB83 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:
Nee, da's niks, dan zou ik echt voor de Duet gaan.
Of optie #3: Ik was sowieso al op zoek naar een andere foon, goedkope Android is de HTC Hero, misschien dat ik daarvoor ga en deze verkoop. Dan een losse Duet kopen zonder remote voor €125 is ook wel interessant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is er iemand al geslaagd om mediamonkey te gebruiken als aansturing van de Squeezebox. Ik kan wel wat vinden op internet uit 2008, maar dat werkt allemaal niet.

Ik heb binnenkort een feestje en het zou wel leuk zijn dan via een laptop met mediamonkey (partymode) mijn 2 squeezeboxen aan te sturen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
Anders heeft Moose (pas nog genoemd hier) volgens mij ook iets van een Partymode...? Geen idee of je daar iets mee kunt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Heeft er iemand al een beetje ervaring met de Spotify-plugin? Ik ben wellicht van plan een Squeezebox aan te schaffen maar twijfel of de Spotify-integratie een beetje stabiel en logisch is. Kan je playlists aanmaken of in ieder geval goed zoeken op artiesten, albums en nummers?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Xander schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:46:
Anders heeft Moose (pas nog genoemd hier) volgens mij ook iets van een Partymode...? Geen idee of je daar iets mee kunt.
Nee, de rest van de interface is niet vriendelijk genoeg. Dat is geen optie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste