Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Nu Spotify via een plugin op de Squeezebox. Werkt en klinkt super (op Touch en Boom). Alleen voor Squeezeserver Windows op dit moment.

http://forums.slimdevices...t=79706&highlight=spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Ik heb een HTPC en met een Z5500. Op dit moment moet ik mijn TV aanzetten en muziek uitzoeken...maar das natuurlijk niet echt handig.

Ik heb begrepen dat je een SB Touch ook zo kunt instellen dat deze muziek kan afspelen direct vanaf de PC met de boxen van de PC. Klopt dit? En werkt dit een beetje lekker?

Zijn er nog andere oplossingen om muziek van een PC af te spelen zonder gebruik te maken van mijn TV scherm? Dan de duet dit bijvoorbeeld ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rocdefrost schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:46:
Nu Spotify via een plugin op de Squeezebox. Werkt en klinkt super (op Touch en Boom). Alleen voor Squeezeserver Windows op dit moment.

Jammer genoeg zo te zien ook alleen voor Premium Members op dit moment. Ik hoop op een officiele plugin.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 23:10
Rocdefrost schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:46:

Hier ben ik echt heel blij mee:)
Op het eerste gezicht werkt alles prima.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke.. ik heb nu een pc-tje met mediamonkey draaien, daarop de plugin voor shoutcast en een shoutcastserver... maar hoe verbind ik die nu met mijn squeezecenter?? dat krijg ik nergens gevonden :(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Gewoon je squeezebox de shoutcaststream laten spelen gok ik? Internet Radio > Tune In URL vanuit de webinterface?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom, hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik zat gister te spelen met de instellingen van m'n Squeezebox. Normaal gesproken staat de server op m'n NAS, waar zowel m'n Duet als m'n Radio probleemloos mee afspelen. Om wat dingen te proberen had ik ook een SB-server op m'n computer geïnstalleerd, waar beide apparaten probleemloos mee wilden connecten. Uiteindelijk heb ik ze uiteindelijk ook aan het mysqueezebox.com-account gehangen.

En nu komt het probleem, de Duet is uiteindelijk wel weer gewoon aan m'n NAS als bron gekoppeld, maar de Radio blijft halsstarrig volhouden dat hij aan mysqueezebox.com wil blijven hangen. In iPeng kan ik wel kiezen om hem erheen te slepen, maar uiteindelijk werkt dat niet. Ook als ik in de SBS op de NAS aangeef (via "reconnect player to this server", rechtsbovenin) dat ik hem aan de NAS wil koppelen, dan gebeurt er verder niks. Een herstart van zowel de server als de Radio brachten ook geen verandering. En in de instellingen van de Radio zelf zie ik ook geen optie waarmee ik kan kiezen wat er als bron moet worden gebruikt.

Wie kan me de oplossing geven? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

FatalError schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Hier ben ik echt heel blij mee:)
Op het eerste gezicht werkt alles prima.
Bij mij alleen niet met iPeng, hij meldt dan een of andere scriptfout. Ik zie wel de playlists en zo. Maar zelfs op de controller is het briljant _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door wizl op 06-07-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
marchanekamp schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:11:
Ik heb een HTPC en met een Z5500. Op dit moment moet ik mijn TV aanzetten en muziek uitzoeken...maar das natuurlijk niet echt handig.

Ik heb begrepen dat je een SB Touch ook zo kunt instellen dat deze muziek kan afspelen direct vanaf de PC met de boxen van de PC. Klopt dit? En werkt dit een beetje lekker?

Zijn er nog andere oplossingen om muziek van een PC af te spelen zonder gebruik te maken van mijn TV scherm? Dan de duet dit bijvoorbeeld ook?
Feitelijk zou je alleen je speakers op de squeezebox receiver maar aan hoeven te sluiten. Computer heb je niet echt nodig om muziek af te spelen.
Die PC heb je alleen nodig om je muziekbestanden vanaf te serveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis013 op 28-06-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Newbie vraagje: is één van de "Squeezbox varianten" eigenlijk dusdanig in te stellen dat ie z'n muziek slechts van 1 bron haalt? Dus bijv. alleen muziek streamen vanaf server X of alleen muziek streamen vanaf Internet Radio Station Y?
Dus bij het aanzetten connect ie ook meteen en automatisch naar/met deze bron en begint te spelen. Het enige wat de gebruiker eigenlijk nog zelf kan is aan of uitzetten, volume control en re-connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mmm, dat is toch exact dezelfde vraag als een maand geleden.....
Bij mijn weten standaard niet, je kan eens op hun forum zoeken of er wat custom te regelen valt: http://forums.slimdevices.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
kaajee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:19:
Newbie vraagje: is één van de "Squeezbox varianten" eigenlijk dusdanig in te stellen dat ie z'n muziek slechts van 1 bron haalt? Dus bijv. alleen muziek streamen vanaf server X of alleen muziek streamen vanaf Internet Radio Station Y?
Dus bij het aanzetten connect ie ook meteen en automatisch naar/met deze bron en begint te spelen. Het enige wat de gebruiker eigenlijk nog zelf kan is aan of uitzetten, volume control en re-connecten.
Is dat in de zin van beveiliging, of in de zin van gemak? Want hij begint meteen te spelen vanaf een bepaalde bron zodra je die hebt ingesteld, die onthoudt hij gewoon. Veranderen moet je heel bewust doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja exact dezelfde vraag idd, maar toen nam niemand de moeite om er zoiets over te zeggen, nu wel..... :) blijkbaar verkeerde mensen getriggerd..... :P

En @HvB83; ja dat ken ik, maar ik wil users eigenlijk niet de mogelijkheid geven iets anders op te zetten. Ik speel met het idee om een aantal winkels (op versch. locaties) allemaal dezelfde muziek te laten afspelen via één centrale (Squeezbox) server (broadcasting/shoutcasting/oid). Ik wil dan niet dat men evt. ook andere muziek(bronnen) kan selecteren. Dus eigenlijk gedwongen naar 1 'zender' luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
kaajee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:49:
Ja exact dezelfde vraag idd, maar toen nam niemand de moeite om er zoiets over te zeggen, nu wel..... :) blijkbaar verkeerde mensen getriggerd..... :P

En @HvB83; ja dat ken ik, maar ik wil users eigenlijk niet de mogelijkheid geven iets anders op te zetten. Ik speel met het idee om een aantal winkels (op versch. locaties) allemaal dezelfde muziek te laten afspelen via één centrale (Squeezbox) server (broadcasting/shoutcasting/oid). Ik wil dan niet dat men evt. ook andere muziek(bronnen) kan selecteren. Dus eigenlijk gedwongen naar 1 'zender' luisteren.
Met een Squeezebox Receiver (dus een Duet zonder de controller) kan je op het apparaat zelf niks bedienen, daar heb je of de Squeezebox server voor nodig (die dan wss op het hoofdkantoor komt te staan, dus jij kunt wel alles regelen), een Remote of een iPhone met iPeng (maar zonder de juiste instellingen kunnen ze niks beginnen, dus zelf de instellingen veranderen gaat ze niet lukken). Muziek aan en het volume zou je met een externe versterker (die je dan naar ik aanneem toch al nodig hebt als je het in een winkelconcept wilt integreren?) kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kijk daar heb ik wat aan! Thx.
Zo zou het inderdaad precies moeten gaan. Evt. instellingen etc. centraal vanaf een server/hoofdkantoor kunnen bepalen. Op de vestigingen inderdaad niets meer te doen behalve volume en aan/uit (met een 220v timer/schakelklok evt.)

En het instellen van Squeezebox Receiver (only) vanaf een/de Squeezebox server.....dat is gewoon een setting op de server? Je zult toch ook nog wel (in het begin) iets moeten instellen (url/ip adres/hostname) in die Squeezebox Receiver? Gaat dat eenvoudig? Want ik begrijp dat je een Squeezebox Receiver niet eenvoudig, stand alone in kunt stellen, of gaat dit mbv de Squeezebox Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Daar is een Perl-script voor (even zoeken met Google, weet de naam even niet meer, maar is niet moeilijk te vinden), met handleiding en al. In het begin was het voor mij even puzzelen, maar als je het doorhebt spreekt het redelijk voor zichzelf. Zeker als je er een x-aantal moet doen, is het eentje uitzoeken, en doe je de rest daarna in een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
En je kunt je SqueezeServer nog beveiligen met een wachtwoord. Dus heb je een medewerker die "er verstand van heeft", dan kan die nog niets beginnen. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik krijg er via de forums maar slecht hoogte van, maar welke NAS (bij voorkeur Synology, aangezien ik daar goede ervaringen mee heb) raden jullie me aan? Ik heb momenteel de ds207+, maar als ik daar m'n SB'en via iPeng mee wil bedienen zie je elke keer de cpu-belasting naar de 100% schieten, van track wisselen gaat vlot, maar in de verkenner een nieuw album openen duurt al een paar tellen, het loopt gewoon allemaal net even niet soepel genoeg. Nou zou je nog kunnen denken dat dat misschien aan iPeng ligt (hoewel, iPeng loopt altijd nog sneller dan bedienen via m'n SB Radio zelf...). Dus ik heb voor de gein ook een server op m'n computer geïnstalleerd, en toen ging bedienen via gewoon wel helemaal soepel.

Verder ik niet zoveel met m'n nas, nieuwsgroepen doe ik niks mee, geen hd-streaming of weet ik veel wat, dus voor mij zou het puur voor bestandsuitwisseling binnenhuis en als SB-server dienen. Trekt de oude 209 het al zonder problemen, of is de nieuwe 210+ eigenlijk wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Of optie #3: Ik was sowieso al op zoek naar een andere foon, goedkope Android is de HTC Hero, misschien dat ik daarvoor ga en deze verkoop. Dan een losse Duet kopen zonder remote voor €125 is ook wel interessant.. :)
Okee, heb dus nu een Android phone gekocht (maar nog geen Squeezebox :P), ben net even door de market aan het spitten en zie maar liefst 5 programma's staan voor de Squeezebox:

- Squeeze Commander (€2,99)
- Squeeze Remote ($3,99)
- SqueezeDroid Beta (gratis)
- Squeezebox remote (gratis)
- SqueezeControl (gratis)

Heeft iemand deze al uitgeprobeerd en zoja, voldoen de gratis apps ook? Mooi meegenomen natuurlijk... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:29:
[...]

Okee, heb dus nu een Android phone gekocht (maar nog geen Squeezebox :P), ben net even door de market aan het spitten en zie maar liefst 5 programma's staan voor de Squeezebox:

- Squeeze Commander (€2,99)
- Squeeze Remote ($3,99)
- SqueezeDroid Beta (gratis)
- Squeezebox remote (gratis)
- SqueezeControl (gratis)

Heeft iemand deze al uitgeprobeerd en zoja, voldoen de gratis apps ook? Mooi meegenomen natuurlijk... :)
Same here, alleen de gratis opties getest, daarvan vind ik squeezedroid beta en Squeezecontrol het best, Squeezebox remote wilde bij mij niets aanvangen, ws wegens gewijzigde CLI-poort.
Squeezecontrol heeft een duidelijk interface met eigenlijk zo goed als opties minus repaat en shuffle op het hoofdscherm. Ben je meer visueel ingesteld is juist squeezedroid je ding, die toont ook albumart en shuffle en repeat op hoofdvenster, library en playlist zitten hier onder menu.
Ik zie geen reden om een betaalde optie te kiezen tenzij je de hippere dingen als bijv facebook e.d. via squeeze wilt gebruiken(niet getest of die er inzitten, bij de gratis opties iig niet.
Ik heb nog geen SB, maar mij lijkt de Radio icm accesoirepak nice hoewel prijzig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Ik wil een Android App waarmee ik ook kan streamen, deze heb ik nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
sylvesterrr schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:18:
Ik wil een Android App waarmee ik ook kan streamen, deze heb ik nog niet kunnen vinden...
Same here, je kunt met de apps wel een bestand downloaden, maar da's nog niet ideaal natuurlijk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:29:
[...]Heeft iemand deze al uitgeprobeerd en zoja, voldoen de gratis apps ook? Mooi meegenomen natuurlijk... :)
Heb ze ook geprobeerd en SqueezeControl bevalt mij van de gratis apps het best. Verder heb ik er 3 euri tegenaan gegooid en SqueezeCommander gekocht. Ziet er mooier uit dan SqueezeControl, maar bied niet veel extra functionaliteit. Nog niet, maar de ontwikkelaar lijkt open te staan voor tips en mijn eerste verzoek staat daar inmiddels op de lijst :-)

Zal binnenkort ook eens naar SqueezeRemote kijken.....

[ Voor 20% gewijzigd door Jab65 op 03-07-2010 22:42 . Reden: quote verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor de korte review heren, zoals ik het van jullie hoor zijn de gratis alternatieven dus ook prima te pruimen, dat is mooi :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Nu ook voor Mac en Linux gebruikers:

http://forums.slimdevices...highlight=spotify&page=39

Plugin werkt erg goed, probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AL enige tijd werken de radiozenders van Veronica enzo niet meer goed. Volgens mij kan Squeezecenter 7.5.1 (op m'n NAS draaiende) de URL niet echt meer aan.

Via de sites van die radiostations probeerde ik dan altid zelf de URL te rippen maar sinds ze alles in Flash verstoppen lukt dat ook niet meer.

Iemand tips?

edit: volgende keer beter zoeken. Via Google kwam ik bij: http://www.radioveronica....=radioveronica/live_radio :X Daar hebben ze alle stream URL's zelf staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 11-07-2010 10:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Loekie schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:20:
[...]

Same here, je kunt met de apps wel een bestand downloaden, maar da's nog niet ideaal natuurlijk...
Via een omweg kan je alsnog streamen: gebruik een mediaplayer die mp3's kan streamen.

http://jouw-server:port/stream.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
sylvesterrr schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:45:
[...]

Via een omweg kan je alsnog streamen: gebruik een mediaplayer die mp3's kan streamen.

http://jouw-server:port/stream.mp3
Hoe heb jij dit werkend gekregen?
Want als ik bijvoorbeeld via winamp de stream gebruik dan maakt hij wel verbinding maar dan zie je als melding 'welcome to the squeezebox server' maar heb dan geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Mabili schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:40:
[...]

Hoe heb jij dit werkend gekregen?
Want als ik bijvoorbeeld via winamp de stream gebruik dan maakt hij wel verbinding maar dan zie je als melding 'welcome to the squeezebox server' maar heb dan geen geluid.
Dit heb ik ooit uit de slimdevices FAQ gehaald:
Is it possible to stream from SlimServer to my computer using MP3 player software like WinAmp or iTunes?

Yes. Open this URL with your player application: http://localhost:9000/stream.mp3. (Replace "localhost" with the IP address of the computer that's acting as a server.) This will start the streaming from SlimServer. Initially, this will just be silence. Now use the web interface to control SlimServer. You'll see a new "player" corresponding to the IP address of the computer that's being streamed to. Now use the SlimServer web interface to browse and click on "Play" to choose some music to play back. You'll hear that music after a couple of seconds delay, due to buffering in the MP3 player software. If you are using SlimServer's password security, you'll need to use a slightly modified URL like this: http://username:password@localhost:9000/stream.mp3.
Je krijgt er dus een nieuwe player bij waarvoor je de muziek dus apart moet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Helemaal correct. Je kan beide players overigens wel met elkaar synchroniseren, gewoon via de Squeezebox Server. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 13-07-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Gewoon Squeezeplay gebruiken. Daarmee kan je ook nog de server bedienen….

Ik heb trouwens dat SBS nieuwe m4a niet meer vind. Een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
lowfi schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:15:
Gewoon Squeezeplay gebruiken. Daarmee kan je ook nog de server bedienen….
En sinds wanneer werkt Squeezeplay op een Android device? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Even voor de zekerheid; ik ben van plan alleen de Logitech Squeezebox Receiver te kopen (rond de €115) en deze te bedienen met mijn Android phone. Dit is mogelijk toch?? Zoja, dan is dit een mooie budget oplossing voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Zolang er een applicatie zoals iPeng is (wat jij wss beter weet dan ik, aangezien ik alleen met een iPhone werk), dan is een receiver inderdaad een prima oplossing. Je moet even een speciaal perl-script downloaden om hem in te stellen, maar eens dat is gebeurd, heb je er verder een prima apparaat aan wat je met je telefoon kunt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja, je kan je Squeezebox Receiver prima bedoenen met je Android Phone. Streamen naar je Android phone is niet mogelijk, tenzij je gebruik maakt van de methode die ik hierboven heb geschetst.

Op het werk gebruik ik Softsqueeze (headless versie) om verbinding te maken met mijn Squeezebox server. Ik kan met Squeeze Commander (op mijn Android phone) gewoon aangeven waar ik naar wil luisteren. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oke, dat is mooi, thanks voor de bevestigingen heren :)

Streamen naar de phone is niet nodig, andersom zou mss wel tof zijn though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Even een vraagje over synchroon muziek afspelen over meerdere spelers. Ik heb een squeezebox boom en een softwarematige speler (squeezeslave). Als ik muziek synchroon af wil spelen, zit er toch altijd een fractie verschil tussen. Als ik halverwege tussen beide spelers ga staan klinkt dat echt irritant
wat ik me nu afvraag: is dat inherent aan de gebruikte techniek of komt dat omdat mijn Asrock met squeezeslave niet zo goed kan bufferen/synchroon spelen als een hardwarmatige speler?

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^
Ik heb zelf wel eens geëxperimenteerd met squeezeplay en softsqueeze, maar goeie synchronisatie heb ik daarmee nooit voor elkaar gekregen (hoewel je de timings met softsqueeze nog wat kon tweaken, geloof ik). Synchronisatie tussen mijn Squeezebox Classic en Squeezebox Radio werkt wel goed, maar ook niet altijd perfect. Soms moet ik de radio een keertje uit- en aanzetten om hem echt perfect te laten syncen, maar dat vind ik niet echt een onoverkomelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb zonet een squeezebox duet nietuw voor 220 euro op de kop kunnen tikken. Tijdens de configuratie van de afstandsbediening vroeg hij naar mijn account. Door een fout manoeuvre heb ik dit per ongeluk gecanceled. Is er een manier om alsnog mijn account toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marchanekamp schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:11:

Kan je niet gewoon squeezecenter installeren samen met softsqueeze en het geheel bedienen middels pda o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
heb gisteren de Duet compleet aangeschaft voor 99 euro. FRS-filiaal dat hem wegdeed. Jammergenoeg hadden ze er maar 1, anders had ik er 3 gekocht, 2 gehouden en 1 verkocht.
Ben er mee aan het spelen, lijkt welk erg leuk. Internetradio werkt, muziek op mijn NAS is nu aan het synchroniseren met dat squeezeprogramma, maar dat duurt dus een tijdje. Vandaag verder spelen.
Eerste indruk is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Laatst online: 21-07 11:50
maartend schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:44:
heb gisteren de Duet compleet aangeschaft voor 99 euro. FRS-filiaal dat hem wegdeed. Jammergenoeg hadden ze er maar 1, anders had ik er 3 gekocht, 2 gehouden en 1 verkocht.
Ben er mee aan het spelen, lijkt welk erg leuk. Internetradio werkt, muziek op mijn NAS is nu aan het synchroniseren met dat squeezeprogramma, maar dat duurt dus een tijdje. Vandaag verder spelen.
Eerste indruk is positief.
boffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik weet niet of het on-topic is hier, maar ik was vandaag in de mediamarkt Rotterdam binnenstad, en daar hadden ze de nieuwe squeezebox touch staan voor 249, wat volgens mij goedkoop is.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Voor dat bedrag zou ik het ook direct kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Voor dat bedrag zou ik het ook direct kopen.
Dan zou ik direct gaan zoeken naar een Free Record Store. Bij elk filiaal waar ze de squeezebox hebben is ie 99 euro. De 2 filialen waar ik er 1 gehaald heb (voor mezelf en voor een vriend) hadden er 1, dus ik zou snel wezen. Ik heb gewoon gebeld en ze lieten gewoon weten dat ze 'm hebben.

De Free Record Shop in Gouda in het winkelcentrum dat verbouwd wordt en Rotterdam bij Alexandrium hadden er vanmorgen nog 1, nu zijn ze daar weg... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Morgen maar eens naar de FRS gaan, is goed te doen tijdens m'n lunchpauze (5 minuten lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik heb onlangs squeezeplay op mij pc geïnstalleerd. Het doel was om tegelijk dezelfde muziek af te spelen als op mijn squeezebox. Ik kan prima muziek afspelen met squeezeplay, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn squeezebox hetzelfde afspeelt als mijn pc met squeezeplay (of omgekeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Dat kan op meerdere manieren. Het makkelijkst is via je telefoon (iPhone of Android), maar het kan bv ook via de squeezebox server interface. Klik dan rechts onder op instellingen en vervolgens op het 2e tabblad muzieksysteem. Daarna basisinstellingen - synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
xburchartz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:48:
Dat kan op meerdere manieren. Het makkelijkst is via je telefoon (iPhone of Android),
:? Gewoon via de speler is te ingewikkeld?

Op mijn Squeezebox Controller zit gewoon een Synchronize optie, dat zal bij andere Squeezeboxen niet anders zijn toch? Heb nooit de behoefte gehad om een iPhone of Android-telefoon te kopen om spelers te synchronizeren, dat lukt me nu ook al prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Ik heb een Duet gekocht en heb hier een Synology 108j staan. Die laatste is veel te licht voor queezecenter. Kan ik met de duet mijn muziek benaderen op de NAS zonder squeezecenter te moeten gebruiken? Dus op de gewone ouderwetse manier waarop elke mediaplayer dat doet?

P.s. in de toekomst komt er een snellere NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
nee, dat kan niet. Je hebt squeezecenter nodig, behalve bij een touch die heeft een "inwendige" squeezecenter

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Klein_Kipje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:
nee, dat kan niet. Je hebt squeezecenter nodig, behalve bij een touch die heeft een "inwendige" squeezecenter
Bedankt.

Is toch niet zo erg, is pas voor plaatsing over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Squeeze
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:11
Bij het synchroniseren met een software-speler moet je er wel rekening mee houden dat de sync waarschijnlijk niet perfect zal zijn. Bij hardware spelers is de sync in mijn ervaring erg goed.
ElisabethM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:21:
Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik heb onlangs squeezeplay op mij pc geïnstalleerd. Het doel was om tegelijk dezelfde muziek af te spelen als op mijn squeezebox. Ik kan prima muziek afspelen met squeezeplay, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn squeezebox hetzelfde afspeelt als mijn pc met squeezeplay (of omgekeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
-verkeerde quote-

Thanks voor de tip, ik had de laatste in amersfoort centrum. En daarmee bedoel ik de duet bij frs.

[ Voor 70% gewijzigd door Henkes op 21-07-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Henkes schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:26:
[...]

Thanks voor de tip, ik had de laatste in amersfoort centrum.
Zit er een mediamarkt in amersfoort centrum dan? naar mijn weten (nog) niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Xander schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:57:
[...]

:? Gewoon via de speler is te ingewikkeld?

Op mijn Squeezebox Controller zit gewoon een Synchronize optie, dat zal bij andere Squeezeboxen niet anders zijn toch? Heb nooit de behoefte gehad om een iPhone of Android-telefoon te kopen om spelers te synchronizeren, dat lukt me nu ook al prima!
Bij mijn Squeezebox boom moet ik dan een hele menustructuur door op dat kleine schermpje. Vind ik niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
xburchartz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:48:
Dat kan op meerdere manieren. Het makkelijkst is via je telefoon (iPhone of Android), maar het kan bv ook via de squeezebox server interface. Klik dan rechts onder op instellingen en vervolgens op het 2e tabblad muzieksysteem. Daarna basisinstellingen - synchroniseren.
Dank, ik kan het zo snel niet vinden onder dat basisinstellingen, maar aangezien ik nu mijn pc met squeezeplay toch niet aan heb, kan ik het sowieso niet uittesten. Ik ga van het weekend het wel eens verder uitzoeken.

En dan kan ik ook fijn verder met onze nieuwe Duet voor 99 euro. Dank dank Maartend voor je geweldige tip! In Amersfoort Centrum was de laatste gereserveerd (ik zie dat Henkes daar nu heel blij mee is), maar ze waren zo vriendelijk om er eentje in het filiaal in Soest te reserveren, dus die staat nu hier. De controller werkt in ieder geval geweldig met de Classic. Nu nog eens kijken wat we met het basisstation van de Duet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Hebben jullie wel eens gehoord van het verbeteren van het geluid van je squeezebox door het vervangen van de voeding? Het lijkt mij een beetje broodje aap, maar ik ben eerlijk gezegd ook niet echt een audiofiel.

Zie deze link voor meer info: http://www.artware.nu/squeeze-upgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Ja, die mogelijkheid is al een paar jaar bekend. De theorie is dat met een hoge kwaliteit gestabiliseerde voeding je minder last heb van vervorming door storing vanuit de voeding zelf. Of je het hoort op een doorsnee audio systeem is wel de vraag.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pahendriks
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52
De discussie over de voedingen wordt hier gevoerd: http://www.htforum.nl/yab...da2e1a138c&topic=102642.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Met de SBooster krijgt het geluid diepte, de stress verdwijnt, de emotie komt terug en het digitale randje behoort voorgoed tot het verleden
Die moet ik hebben!

Hier gewoon digitaal (spdif) aangesloten, dan maakt het helemaal niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
is dat een plugin ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Waarom kunnen jullie er wel vinden bij de FRS?? Ik heb er nu 3 4 afgebeld en ze doen allemaal alsof ik retarded ben, geen 1 filiaal heeft er ook maar van gehoord.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Sp33dFr34k schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:30:
Waarom kunnen jullie er wel vinden bij de FRS?? Ik heb er nu 3 4 afgebeld en ze doen allemaal alsof ik retarded ben, geen 1 filiaal heeft er ook maar van gehoord.. ;(
In 2008 hebben veel filialen een (of twee) exemplaar gekregen voor de verkoop. Omdat de Squeezebox Duet in zo'n winkel helemaal niet te slijten is en de verkopers niet eens weten wat het is, is het apparaat ergens achterop een plank beland, onder een laag stof.

Nu heeft FRS besloten die winkeldochters op te ruimen. Ik heb er drie gescoord, in Houten, Woerden en Utrecht. Fijn hoor, drie Duets voor de prijs van één. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb ook wat vestigingen gebeld en krijg ook nul op het rekest. soms hebben ze er wel een volgens het systeem maar ligt hij volgens hun echt niet in de winkel, ze kunnen hem gewoon niet vinden. Heb je nog tips richting dat personeel? Zoals: het apparaat zit niet meer in de verpakking en ligt al jaren op een plank, (of zit het juist wel in de verpakking.....)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

xburchartz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:59:
Ik heb ook wat vestigingen gebeld en krijg ook nul op het rekest. soms hebben ze er wel een volgens het systeem maar ligt hij volgens hun echt niet in de winkel, ze kunnen hem gewoon niet vinden. Heb je nog tips richting dat personeel? Zoals: het apparaat zit niet meer in de verpakking en ligt al jaren op een plank, (of zit het juist wel in de verpakking.....)????
Het personeel denkt: het is een aanbieding dus het is pas geleden binnengekomen. Ze herinneren zich daarvan echter niets, kijken even snel en concluderen dan dat het niet op voorraad is. Misschien moet je erbij vermelden dat het oude stoffige meuk is en ie naast de stofzuiger in het schoonmaakhok staat. :)

Overigens zaten mijn drie exemplaren nog onaangeroerd in de doos. In een geval was alleen de verzegeling verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Beide FRS zaken waar ik naar belde wisten er van. Maar toen ik bij de ene in Rotterdam kwam, keek de verkoopjongen mij heel raar aan. Een watte-box? Squeezebox? Nooit van gehoord. Toen was een collega zo helder om te zeggen dat ze had gezien dat er bij de kluis een doos was verschoven (waarschijnlijk door de collega die ik aan de lijn had en had gezocht), dus misschien was dat hem? En inderdaad, dat was zo. Met andere woorden, ze weten waarschijnlijk niet (meer) dat ze hem hebben. Noem Logitech ipv squeezebox, dat helpt al. Maar blijf aandringen, anders vraag je of ze in de kassa computer kijken, daar staat in of ze hem op voorraad hebben. Laat ze zoeken naar duet dat spelt makkelijker dan squeezebox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik heb een squeezebox duet, aangesloten via een switch naar m'n router en dan naar een ds109 nas, en nu wil het geval dat de receiver zo nu en dan vanzelf aan- en uitgaat...

Iemand een idee waarom de receiver vanzelf aan- en uit kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:30:
Gisteren konden ze ons vertellen dat er nog eentje in het filiaal in Hilversum zou liggen. Soest was de andere optie en daar hebben we hem opgehaald. Dus voor wie het nog interessant is: bel het filiaal in Hilversum eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Dank voor de tip heren!

Heb mijn tweede squeezebox vandaag gehaald bij de FRS bij de Amsterdamse Poort. Moest daar toch in de buurt zijn :)

Mocht iemand in de buurt van het Osdorpplein zijn... de vriendelijke meneer bij Amsterdam Centraal wist me te vertellen dat er volgens hun systeem daar nog eentje was :)

Geen garantie, wel een indicatie.

edit: "geen garantie" als in "ze hebben hem niet gegarandeerd" :P

edit2:
xburchartz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:59:
Bij het filiaal in de Poort lag hij in het zicht achter de toonbank met nog wat meer verouderde spullen die in de aanbieding zijn. Onder andere Logitech speakertjes (voor een psp?) en een Creative Zen.

[ Voor 53% gewijzigd door walterg op 23-07-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 16-09 19:44

Illusion

(the art of)

Ik ben de afgelopen paar dagen al een paar keer langs de FRS in Osdorp gelopen, maar dacht elke keer:"laat maar, is vast allang op". Ik zal morgenmiddag eens kijken of ie er nog is. Thanx

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

deBennie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:39:
Ik heb een squeezebox duet, aangesloten via een switch naar m'n router en dan naar een ds109 nas, en nu wil het geval dat de receiver zo nu en dan vanzelf aan- en uitgaat...

Iemand een idee waarom de receiver vanzelf aan- en uit kan gaan?
Gaat hij fysiek uit? Als in, het lampje op de voorkant doet niets meer? Of speelt ie tijdelijk geen muziek af?

Hoe warm staat de receiver? Daar heb i last van gehad, dat de receiver door de warmte even geen zin had. Extra ventilatie en hij gaat weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
enigmafan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 05:44:
[...]

Gaat hij fysiek uit? Als in, het lampje op de voorkant doet niets meer? Of speelt ie tijdelijk geen muziek af?

Hoe warm staat de receiver? Daar heb i last van gehad, dat de receiver door de warmte even geen zin had. Extra ventilatie en hij gaat weer goed.
Nee, concreet, ik zit op een avond tv te kijken, m'n audio-set is niet ingeschakeld, en opeens gaat het witte lampje voorop de receiver spontaan aan. Na verloop van tijd gaat ie dan ook weer vanzelf uit.
Er zit verder geen warmtebron in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
deBennie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:02:
[...]

Nee, concreet, ik zit op een avond tv te kijken, m'n audio-set is niet ingeschakeld, en opeens gaat het witte lampje voorop de receiver spontaan aan. Na verloop van tijd gaat ie dan ook weer vanzelf uit.
Er zit verder geen warmtebron in de buurt...
Euh, dan toevallig geen PC/NAS opgezet zodat SqueezeBoxserver software even actief was en sprak met de receiver ?? Dat zou het witte lampje (zachte gloed) kunnen verklaren. Een FEL wit lampje heb je enkel bij het effectief streamen van muziek.

Anders is dit wel gek ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dat zou kunnen inderdaad. Het is de zachte gloed.
Maar dit praten tussen de nas en de sb receiver, is dat normaal en vind dit at random plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
De Duet bij FRS Osdorp heb ik gistermiddag opgehaald, dus die rit kun je je besparen, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb uiteindelijk een flink aantal kilometers gereden (200+) en heb er gelukkig nog 2 kunnen vinden!

Zit nu net te spelen met het ding, werkt allemaal perfect, maar zit nog met 1 ding. Kreeg bij het installeren van de remote de vraag om het ding te koppelen aan mysqueezebox.com account. Dus ik vul mijn emailadres in wat ik daar ook heb gebruikt, maar ik kon deze gewoon niet enteren. Normaal druk je dan weer op de middelste knop maar hij wilde het niet pakken. Heb het toen weggedrukt en weet nu niet hoe ik dat nu weer terugkrijg.

Dus mijn vraag; hoe koppel ik de remote aan de mysqueezebox.com account? Kan het niet vinden onder instellingen...

EDIT: heb het al, heb gereset naar fabrieksinstellingen en nu doet ie het wel. Squeezedroid werkt ook perfect, erg blij mee :) Hij synced blijkbaar niet met mysqueezebox.com want de favo's staan er daar niet tussen, maargoed...

[ Voor 15% gewijzigd door Sp33dFr34k op 24-07-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 16-09 19:44

Illusion

(the art of)

Je zou je bijna afvragen of de FRS na deze massale uitverkoop ineens besluit dat het toch wel een populair produkt is. :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:56
De FRS in Berkel en Rodenrijs had er helaas geen... :'(

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Illusion schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:16:
Je zou je bijna afvragen of de FRS na deze massale uitverkoop ineens besluit dat het toch wel een populair produkt is. :)
Natuurlijk is het dat, maar het is wel wereldvreemde bedrijfsvoering om de duet eerst voor maar liefst 399 te willen verkopen. De 99 daarna straat ook niet in verhouding. Niet dat ik klaag want ik heb er ook twee weten te scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 18:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Illusion schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:16:
Ik denk het niet. Als je kijkt wat de FRS normaal verkoopt en in welke hoeveelheden is de Squeezebox ook geen populair product.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Ik denk het niet. Als je kijkt wat de FRS normaal verkoopt en in welke hoeveelheden is de Squeezebox ook geen populair product.
En ik hoop ook niet dat mensen massaal nu dat ding op Marktplaats kopen en er 200+ voor neerleggen. Ik zie wel verdacht veel splinternieuwe Duets aangeboden. En dan als prijs 220,- neerzetten of 200 als ondergrens voor een bod. Dat je er iets aan wil verdienen, dat begrijp ik best, maar ik vind dit afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
ElisabethM schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:31:
[...]

En ik hoop ook niet dat mensen massaal nu dat ding op Marktplaats kopen en er 200+ voor neerleggen. Ik zie wel verdacht veel splinternieuwe Duets aangeboden. En dan als prijs 220,- neerzetten of 200 als ondergrens voor een bod. Dat je er iets aan wil verdienen, dat begrijp ik best, maar ik vind dit afzetterij.
+1, helemaal mee eens. Die van mij ga ik niet verkopen, maar als ik zou denken aan een redelijke prijs dan heb ik gevoelsmatig een grens bij 150 euro.

Overigens, iemand nog tips voor een goede deal voor een Radio of een Boom?
Ik heb nu inmiddels thuis: 1 Boom en 2x een Duet. Ik wil daar nog 1 Boom en een Radio bij hebben om het hele huis synchroon van muziek te kunnen voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Schuldig :$ Ik heb er zelf 2 gehaald met in mijn achterhoofd om hier een hele setup neer te gaan zetten, maar bij nader inzien houd ik het toch bij eentje. Ik ben degene met een prijs van €200 (staat er ook nog 1 met €220 zie ik), houd in gedachten dat het marktplaats is, ze bieden er toch altijd onder, en wees nou eerlijk, als ik er €150 neer ga zetten worden mensen weer achterdochtig. Heb tot nu toe 0,0 reactie dus ik zie wel waar het schip strandt... Daarbij heb ik bijna een hele tank erdoorheen gejaagd op zoek naar die dingen + het nodige parkeergeld en mijn tijd, dus pure winst is het nou ook weer niet. €200 hoef ik er niet voor te hebben, voor een goed bod is het gewoon weg, klaar. Je vraagprijs krijg je toch zelden of nooit.

Oowja, many thanks aan de persoon met de gouden tip hier! :)

Nou even wat anders, ben echt blij met die Android apps, rete handig. Maar het vervangt zeker niet de afstandsbediening, wat van tevoren wel mijn indruk was. Even opletten dus voor mensen die nieuw zijn met de Squeezebox (had zelf bijna alleen zo'n receiver gehaald, en dan was het wel lastig geworden...). Heeft iemand een Android app gevonden waarmee de radiostations te selecteren zijn ipv alleen de library?

[ Voor 5% gewijzigd door Sp33dFr34k op 25-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Boeie, iemand die er wellicht de volle prijs voor neer had willen leggen heeft met 200 euro een leuke aanbieding. Degenen die het apparaat voor 90 hebben kunnen kopen bij FRS hebben gewoon meer geluk.
Gewoon op marktplaats gooien dat ding, vang je 200 euro, dan heb je gewoon succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sp33dFr34k, 140 euro voor de duet zou ik nog wel ervoor over hebben, vooral als ze bij FRS op zouden zijn.
ik was veel te laat helaas, dus je had echt mazzel ermee!!
ljikt me een super apparaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
xburchartz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:17:
[...]

Natuurlijk is het dat, maar het is wel wereldvreemde bedrijfsvoering om de duet eerst voor maar liefst 399 te willen verkopen. De 99 daarna straat ook niet in verhouding. Niet dat ik klaag want ik heb er ook twee weten te scoren :)
Volgens mij zit er stiekem achter elke Free Record Shop een cocaïnelab. Ik begrijp al jaren niet hoe dat bedrijf nog winstgevend kan zijn. Heel soms heb je er een leuke aanbieding, maar structureel zitten ze te hoog met de prijs. In elke stad zit zo ongeveer een mediamarkt die hetzelfde goedkoper aanbiedt. Ik kan me niet voorstellen dat men zo'n winkel op een a-locatie kunnen behouden op basis van die aanbiedingen. Altijd als ik bij een FRS ben is het er uitgestorven, vooral bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08:38

Halfkakkende

Vandring

Vandaag voor mijn pa in Hilversum een Squeezebox Duet weten te scoren bij de FRS, na gister bot gevangen te hebben in Almere. Overigens wisten ze mij in Almere te zeggen dat Bussum, Haarlem en Amersfoort er ook nog allemaal een hebben staan. Sla je slag ;).

Zelf na ruim een half jaar ook nog dik tevreden over mijn Duet. Ben alleen nog wel op zoek naar een passende NAS die geen indexeertijd van een of meerdere uren heeft (soms zou ik graag even een nieuw album snel willen toevoegen om te luisteren). Tot die tijd werkt mijn standalone pc'tje prima.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Halfkakkende schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:25:
(soms zou ik graag even een nieuw album snel willen toevoegen om te luisteren).
Daar gebruik je toch gewoon de 'music folder' optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Of "Look for new and changed music" ? Dat duurt toch niet zo lang hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08:38

Halfkakkende

Vandring

pelican schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:
[...]

Daar gebruik je toch gewoon de 'music folder' optie voor?
Ik heb hem gekoppeld (op dit moment althans ;)) aan mijn iTunes library. De music folder optie zorgt er bij mij voor dat alles dubbel vermeld wordt? Daarnaast worden met die optie bij mij de albumcovers grotendeels genegeerd (ondanks dat die wel netjes in de tags staan). Heel apart allemaal.
Xander schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:58:
Of "Look for new and changed music" ? Dat duurt toch niet zo lang hoop ik?
Die optie gebruik ik nu en die duurt in beginsel niet zo lang, tot ie aan de albumcovers begint (die dus overal netjes in de tags zitten), maar dan duurt het op mijn Mac al gauw meerdere minuten, laat staan op een minder krachtige NAS. Daarom: ik ben nog op zoek naar een geschikte NAS, zodat het niet zo lang gaat duren :).

Komt allemaal wel, tot op heden hartstikke tevreden!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17
lethargy schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:28:
[...]

Logitech staat op het punt om zijn Squeezebox-lijn een upgrade te geven. Er komt onder andere een Squeezebox Touch met een 4,3"-touchschreen. Verder krijgt de Squeezebox Duet een update en komen er kleine Boom-varianten.

nieuws: Logitech breidt Squeezebox-lijn uit met Touch-model

Dus ik zou nog maar even wachten. De Squeezebox Touch wordt eind april verwacht.
Is er al nieuws over de nieuwe Boom?
Komen er alleen kleine varianten bij of wordt ook de bestaande Boom vervangen?

Ik ben van plan een Boom te kopen, maar als er nieuwe modellen komen, dan wacht ik nog even.

[ Voor 6% gewijzigd door tijs67 op 29-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Mini boom is gewoon de Radio geworden afaik.

Ik wacht trouwens al bijna een maand op de Radio batterij (Besteldatum: 07/02/10 13:57:37). Hoelang kan het duren om een batterij te maken vraag ik me dan af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Squeezebox Touch binnen. Wat een heerlijk leuk apparaat. De installatie is kinderlijk eenvoudig, zo ook de server software. Display is mooi, mocht wel wat groter zijn. Wel leuk als vrienden vragen wat voor klok ik daar heb en ik er dan even een 'mediacenter' van maak. Wat me ook erg aanspreekt zijn de apps die je kan installeren waardoor ineens veel meer zenders beschikbaar komen. Volgens mij is dit wel een platform dat nog veel verder ontwikkelt en opgepakt kan worden. Nu nog mijn spotify aan de praat zien te krijgen. Ik zag in de software dat Netgear NAS goed wordt ondersteund dus binnenkort maar eens die erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Voor iedereen met een Squeezebox Classic, Duet, Touch of een soortgelijke speler zonder eigen versterker/speakers kan ik van harte de actieve speakers av40 van m-audio aanbevelen. Ik heb deze vandaag opgehaald en ze klinken echt supergoed in een normale huiskamer!
Zie deze google link voor meer info, foto's en reviews: http://www.google.nl/sear...&aqi=g6&aql=&oq=&gs_rfai=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SB Classic kon ik in NL nergens meer vinden of hoogstens voor zo'n 200,=. Net gekocht bij Saturn in Centro Oberhausen voor 137,=. Als iemand nog interesse heeft... er lag nog 1 doosje.

[ Voor 3% gewijzigd door BelJoost op 31-07-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er zojuist ook een gekocht bij de frs.!
was er al een tijd naar opzoek, vond ze nog iets te duur nieuw, zelfs 2-e hands nog 200 euro....
Ze hebben er nog enkele in r-dam, naaldwijk, helllevoetslkuis, maastricht, groningen, veendam, haarlem, bussum, oud beijerland , middelburg.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:28:
heb er zojuist ook een gekocht bij de frs.!
was er al een tijd naar opzoek, vond ze nog iets te duur nieuw, zelfs 2-e hands nog 200 euro....
Ze hebben er nog enkele in r-dam, naaldwijk, helllevoetslkuis, maastricht, groningen, veendam, haarlem, bussum, oud beijerland , middelburg.
succes!
Mooi om te lezen, ik zal morgen(koopzondag) eens bellen met middelburg. Kijken of ze hem daar echt nog hebben, is maar 45 minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
crimescene schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Mooi om te lezen, ik zal morgen(koopzondag) eens bellen met middelburg. Kijken of ze hem daar echt nog hebben, is maar 45 minuten rijden.
Zo, in Middelburg is hij nu uitverkocht. De laatste heb ik zojuist meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crimescene schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:42:
[...]

Zo, in Middelburg is hij nu uitverkocht. De laatste heb ik zojuist meegenomen. :)
graag gedaan!
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste