Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
Mag ik diegene die heeft aangegeven dat ze 99 euri zijn echt bedanken ik heb hem in FRS Vlaardingen gehaald.

Hulde en ben heel benieuwd hoe die gaat werken met mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:09
Van het weekend een BOOM besteld bij Computerland voor 169 euro. Zie nu dat de prijs al weer 20 euro hoger ligt en dat hij niet meer leverbaar is. Iemand hier ervaring mee? Zou ik hem nog wel krijgen?

Ja dus.... Gisteren binnengekomen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Jab65 op 04-08-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Jab65 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:04:
Van het weekend een BOOM besteld bij Computerland voor 169 euro. Zie nu dat de prijs al weer 20 euro hoger ligt en dat hij niet meer leverbaar is. Iemand hier ervaring mee? Zou ik hem nog wel krijgen?
Ik liep dit weekend bij Dynabite in Amsterdam naar binnen en daar verkochten ze de boom voor 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227839

Anoniem: 217011 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:28:
heb er zojuist ook een gekocht bij de frs.!
Ze hebben er nog enkele in r-dam, naaldwijk, helllevoetslkuis, maastricht, groningen, veendam, haarlem, bussum, oud beijerland , middelburg.
Rotterdam is zojuist verkocht :)

Vanmiddag hadden ze ze nog in naaldwijk, hellevoet, oud-beijerland
(ik heb alleen de regio ZH gevraagd). Maar zit er over te denken om morgen
die in oud-beijerland ook nog op te gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:52
WTF^ ik ben vandaag om 12.00 bij het filliaal in Rotterdam geweest en daar hadden ze hem niet meer!
Nog wel twee keer gevraagd....en nu heb jij er dus nog wel een kunnen scoren?
Ik ben toe helemaal naar Hellevoetsluis gereden voor het laatste exemplaar daar, gelukkig heb ik die wel mee kunnen krijgen.

Ik had hem overigens bijna bij de MediaMarkt R'dam voor 100 Euro (laagste prijs garantie!), helaas hadden ze daar enkel een showmodelletje....

[ Voor 19% gewijzigd door Cobb op 02-08-2010 21:12 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
Cobb schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:10:
WTF^ ik ben vandaag om 12.00 bij het filliaal in Rotterdam geweest en daar hadden ze hem niet meer!
Nog wel twee keer gevraagd....en nu heb jij er dus nog wel een kunnen scoren?
Ik ben toe helemaal naar Hellevoetsluis gereden voor het laatste exemplaar daar, gelukkig heb ik die wel mee kunnen krijgen.

Ik had hem overigens bijna bij de MediaMarkt R'dam voor 100 Euro (laagste prijs garantie!), helaas hadden ze daar enkel een showmodelletje....
ik ben net voor je geweest, tenminste als het filiaal lijnbaan betrof. Ze waren er echter niet meer. Er zijn vijf filialen van frs in Rotterdam en alleen in Keizerswaard was er nog een. Kon ik helaas niet zo naar toe zonder auto bij de hand. Denk dat Rotterdammert daar is geweest. Mag ook van me met zo'n naam

[ Voor 4% gewijzigd door maxtrash op 02-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik ben nu mijn WPA2 sleutel (64 tekens) aan het invoeren dat gaat goed tot het laatste cijfer, dan is er geen ruimte meer en moet ik kiezen voor "verbinding maken". Ik gebruik een standaard WPA2 sleutel die door mij router is aangemaakt, op de AB kan ik dus maximaal 63 tekens invoeren wat kan ik doen?

En ja ik heb het inmiddels al 5 x geprobeerd. 8)7

Grr ik lees dus net dat ik een nieuw wachtwoord in moet stellen...omdat het apparaatje maar 63 tekens accepteert. :(

[ Voor 33% gewijzigd door Cobb op 02-08-2010 23:10 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wie heeft er dan ook een code van 64 tekens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hahah ik al jaren!

Maar goed hij werkt nu eindelijk!!

[ Voor 51% gewijzigd door Cobb op 02-08-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxtrash schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:32:
[...]
en alleen in Keizerswaard was er nog een.
En die heb ik dus vandaag opgehaald...

Als je heel snel bent is Oud-Beijerland nog een optie.
Ik weet dat iemand morgenmiddag gaat proberen in OBL de SBDuet te halen.
(Dus als je morgenochtend belt en hem reserveert.....)
(oud-beijerland is verkocht)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 227839 op 03-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217011

zojuist nieuw gekocht en heb de afstandsbediening in de houder gezet om te laden maar hij werkt niet! ook na 2 dgn in de houder. Als ik m erin zet lichten de knpjes 1-2 sec op and thats it.
niks werkt.
iemand ervaring of moet ik logitech bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Anoniem: 217011 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:27:
zojuist nieuw gekocht en heb de afstandsbediening in de houder gezet om te laden maar hij werkt niet! ook na 2 dgn in de houder. Als ik m erin zet lichten de knpjes 1-2 sec op and thats it.
niks werkt.
iemand ervaring of moet ik logitech bellen?
Moet hij niet aanstaan om op te laden? Als ik die van mij( wanneer hij uitstaat) in de lader zet, dan zie ik ook niks gebeuren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217011

Batterij doet helemaal niets, maakt geen contact met de oplader. Ik heb logitech en FRS al gebeld...... maandag ochtend apparaat gekregen dus.
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat ik een ander heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Cobb schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:10:

Heeft MediaMarkt een laagste prijs garantie zodat iedereen sowieso nu ook daar een duet voor 100 euro kan halen??? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Anoniem: 217011 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:50:
Batterij doet helemaal niets, maakt geen contact met de oplader. Ik heb logitech en FRS al gebeld...... maandag ochtend apparaat gekregen dus.
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat ik een ander heb.
Had ik ook last van. Als hij in de houder staat en je trekt 'm iets naar voren maakt hij wel contact. Ik heb het opgelost door een stukje tape aan de binnenkant (achterkant) van de houder te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
xburchartz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

Heeft MediaMarkt een laagste prijs garantie zodat iedereen sowieso nu ook daar een duet voor 100 euro kan halen??? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Wordt bijzonder lastig maar als je een medewerker zover krijgt om te laten bellen met een FRS filiaal binnen 15km, en daar een medewerker aan de lijn krijgt die verteld dat idd de prijs bij de FRS 99 Euro is en dat ze hem nog op voorraad hebben (daar liep het bij mij op stuk, ik had hem bijna zover).
Dan moeten ze hem meegeven.

Loop dus eerst even langs een FRS en leg het uit, kun je gelijk telefoonnummer vragen (of desnoods een uitdraai van hun systeem). Volgens hun voorwaarden moeten ze hem meegeven. Geld overigens ook voor BCC.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobb op 03-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Zijn hier iPeng gebruikers? Werkt dat fijner als de duet remote, of is het de 10 euro niet waard?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
xburchartz schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:59:
[...]

Ik liep dit weekend bij Dynabite in Amsterdam naar binnen en daar verkochten ze de boom voor 150.
Oeh, dat is ook een interessante prijs... Heb dan twee receivers voor in de huiskamer en slaapkamer en dan een Boom voor in de keuken.

edit: Op de site zie ik alleen iets dat mij een Squeezebox Radio lijkt. Laagste pricewatch prijs daarvoor is 125 euro.

De Boom kost 189 euro in de pricewatch.

Heb je je vergist of staat de boom simpelweg niet op de site?

[ Voor 29% gewijzigd door walterg op 03-08-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 08-06 21:17
Ik kan vanavond mijn squeezebox ophalen :)
ik heb ook een z-5500
Hoe kan ik deze eigenlijk aansluiten?
Op mijn z5500 heb ik al mijn optical en coax in gebruik?
Heeft er iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
walterg schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:42:
[...]
Oeh, dat is ook een interessante prijs... Heb dan twee receivers voor in de huiskamer en slaapkamer en dan een Boom voor in de keuken.

edit: Op de site zie ik alleen iets dat mij een Squeezebox Radio lijkt. Laagste pricewatch prijs daarvoor is 125 euro.

De Boom kost 189 euro in de pricewatch.

Heb je je vergist of staat de boom simpelweg niet op de site?
Geen idee, ik zei dat ik bij hen naar binnen liep :) Het ging om de vestiging aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. Daar gaven ze aan dat hij bij hun 150 euro kost. Bel ze anders even op, dan weet je 't meteen.

Edit: nog ff op die link van je gekeken en ik vraag me nu inderdaad af of die verkoper zelf wel goed heeft gekeken... Ik heb een gesprek met hem gevoerd, waarbij ik aangaf dat ik dat ding voor 169 had gezien. Toen was zijn eerste opmerking: bij ons kost hij ongeveer 200. Toen ik zei dat dat veel te duur was, ging hij in het systeem kijken en kwam toen met die 150. Maar ja... kan inderdaad best zijn dat hij toen bij de Radio heeft gekeken :?

[ Voor 22% gewijzigd door xburchartz op 04-08-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 08:29

El Martino

Zo niet, dan toch.

Joepv schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:20:
Zijn hier iPeng gebruikers? Werkt dat fijner als de duet remote, of is het de 10 euro niet waard?
Ik vond iPeng geweldig, werkt goed en zeer snel. Maar ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met Duet. Heb een tijdje geleden mijn iPod Touch verkocht (een week na aanschaf HTC Desire :)) dus vandaar verleden tijd ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 13:47
Joepv schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:20:
De controller is een waardeloos ding ivg met iPeng :)

Iemand trouwens geinteresserd in een AB voor de radio? 10tje is ie voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een Radio en een Receiver (dus een Duet zonder de controller) icm iPeng en vind het heerlijk. Zelfs m'n vriendin gebruikt het graag en zonder klagen dat dingen niet fijn zouden werken. ;)

Met de controller zelf heb ik geen ervaring, maar als hij vergelijkbaar is met de snelheid van het menu op de Radio, dan is iPeng echt veel prettiger, duidelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb zowel ervaring met de Controller als met iPeng en de Android Remotes. De controller werkt best prettig maar omdat je nog steeds vast zit aan de menustructuur van SqueezeServer, moet je bv om te synchroniseren eerst een aantal menu-opties door. via de telefoonapps werkt het allemaal veel intuitiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoi mensen, ik heb een vraagje.
Ik heb de Squeezbox Radio.
Nu heb ik Squeezbox server op mijn laptop geinstalleerd, en van daaruit kan ik mp3tjes streamen...
Maar aangezien ik niet altijd een laptop/computer aan heb staan, dacht ik... Ik installeer Squeezbox server op mijn Ubuntu VPS. Die draait nu, en is te benaderen op www.domain.nl:9000

Maar hoe kan ik nu ervoor kiezen dat mijn SB Radio connect naar die server?
Als ik klik op "Mijn muziek", kan ik de bibliotheek wel veranderen, maar hier staat alleen "laptopjoost". En is er geen optie om een externe server toe te voegen.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast dank

[edit]
Even ter verduidelijking, deze vps draait niet in mijn eigen netwerk...

[edit2]
Ik heb het al gevonden...Je kan "externe collecties" toevoegen bij instellingen
Dat had ik al eerder gezien, alleen ik kreeg mijn ip adres niet ingevoerd, omdat deze begon met 178.21.xxx.xxx

Maar deze moet je dus invoeren als:
178.021.xxx.xxx
Dit omdat overal 3tekens moeten staan...pff

[ Voor 23% gewijzigd door TripleQ op 04-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Bedankt voor de iPeng ervaringen, dan ga ik deze app meteen aanschaffen als de iPhone binnen is. Het grootste nadeel aan de remote vind ik dat het even duurt voordat die uit standby is.

Kun je met iPeng ook mysb.com aansturen? Want luister 's morgens internet radio met de computer (met squeezcenter op) uit.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik word gek van het ding...

Ik heb bijvoorbeeld een 80's mapje, met mp3tag heb ik alle flac en mp3 bestanden in die map dezelfde album naam (nl. 80's) gegeven en een jpg'je. Toch geeft de remote 3 keuze's (allen 80's) weer waar maar een aantal nummers van het mapje in staan en 1 van de keuze's geven het plaatje niet weer...

Hetzelfde ook met mijn CCR collectie, 6 album oid. Alle albums hebben hun eigen mapje, met artwork en een jpg'je in de flac bestanden. Maar slechts 1 album wordt correct weergegeven op de duet. Bij het afspelen van de bestanden krijg ik wel weer de art te zien.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40
Je hebt verschillen in je tags zitten. Andere artist, album artist, 'part of a compilation' vinkje, jaartal... Er moet in ieder geval iets zijn dat SqueezeCenter doet denken dat het verschillende albums zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Laat mp3 tag misschien niet alles zien? Ik heb alles gewist behalve album, artiest en titel.
Het compilation vinkje?

En hoe verklaart het het CCR verhaal? Allemaal op dezelfde manier voorzien van een jpg een een artwork bestandje. Toch is er slechts een album wat correct wordt weergegeven.

Ben er al achter ipv. een rescan te doen, werkte het wel na het legen van de cache.

[ Voor 66% gewijzigd door Cobb op 05-08-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59
Bij FRS hebben ze de duet nergens meer ;(

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Vreemd ik heb de hele dag al geen verbinding (tussen de remote en squeezecenter) lampje op de duet is w'el wit. Ik hoopte na alles te restarten dat het wel weer zou werken, helaas werkte dat niet. Mijn wifi signaal is wel inorde.

Na de remote naar fabrieksinstellingen te hebben teruggezet, heb ik weer opnieuw verbinding kunnen maken met mijn network. Daarna loopt het helaas stuk op "verbinden met mysqueezebox.com" en krijg ik dus geen verbinding.
Terwijl er niets veranderd is met gisteren... 8)7

Volgens het app. schommelt mij wifi verbinding tussen de 80 en 50 %.

Iemand een idee?

[ Voor 44% gewijzigd door Cobb op 05-08-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chimera2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:27:
ik heb ook een z-5500
Hoe kan ik deze eigenlijk aansluiten?
Op mijn z5500 heb ik al mijn optical en coax in gebruik?
De coax of optische ingang die je het minst gebruikt
eruithalen en je Squeezebox daar op aansluiten !

(Die analoge ingangen van de z5500 zuigen, niet
qua audio maar die 3.5mm aansluitinkjes gaan uiteindelijk
allemaal kraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
xburchartz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:38:
[...]

Geen idee, ik zei dat ik bij hen naar binnen liep :) Het ging om de vestiging aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. Daar gaven ze aan dat hij bij hun 150 euro kost. Bel ze anders even op, dan weet je 't meteen.

Edit: nog ff op die link van je gekeken en ik vraag me nu inderdaad af of die verkoper zelf wel goed heeft gekeken... Ik heb een gesprek met hem gevoerd, waarbij ik aangaf dat ik dat ding voor 169 had gezien. Toen was zijn eerste opmerking: bij ons kost hij ongeveer 200. Toen ik zei dat dat veel te duur was, ging hij in het systeem kijken en kwam toen met die 150. Maar ja... kan inderdaad best zijn dat hij toen bij de Radio heeft gekeken :?
Had begrepen dat je er binnen was gelopen ;)

Ik ben er straks sowieso in de buurt, ik loop ook wel even naar binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Net een week de squeezebox touch in bezit, maar hij lijkt al overleden. Het scherm gaat niet meer aan, ik zie wel dat er stroom op staat door het licht uit de digitale uitgang. Verder ziet de server het apparaat ook niet meer. Heeft iemand meer dit probleem gehad? ZO maar eens de leverancier mailen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 08-08-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Anoniem: 17731 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:30:
Het scherm gaat niet meer aan, ik zie wel dat er stroom op staat door het licht uit de digitale uitgang. Verder ziet de server het apparaat ook niet meer. Heeft iemand meer dit probleem gehad?
De batterij er al in en uit gehaald (afstandsbediening)? En de stroom er al even helemaal afgehaald (van de receiver)?

Ondertussen heb ik via het Slimdevices forum de oplossing gevonden om weer Spotify af te spelen via de Squeezebox zonder Flash te deïnstalleren.

Voor Win7: Kopieer dsound.dll, dsbridge.ini en lame_enc.dll to naar C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\
En voor XP: naar C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\

Ik ben weer blij!

[ Voor 4% gewijzigd door ElisabethM op 08-08-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElisabethM schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

De batterij er al in en uit gehaald (afstandsbediening)? En de stroom er al even helemaal afgehaald (van de receiver)?
Helaas heeft dat geen effect. Heb ook de factory reset gedaan, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Anoniem: 17731 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:30:
Net een week de squeezebox touch in bezit, maar hij lijkt al overleden. Het scherm gaat niet meer aan, ik zie wel dat er stroom op staat door het licht uit de digitale uitgang. Verder ziet de server het apparaat ook niet meer. Heeft iemand meer dit probleem gehad? ZO maar eens de leverancier mailen :(
Even bellen naar logitech, sturen ze een nieuwe op. Ik had een scherm dat flikkerde. binnen 3 dagen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 08-06 21:17
Anoniem: 227839 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:59:
[...]

De coax of optische ingang die je het minst gebruikt
eruithalen en je Squeezebox daar op aansluiten !

(Die analoge ingangen van de z5500 zuigen, niet
qua audio maar die 3.5mm aansluitinkjes gaan uiteindelijk
allemaal kraken)
mm ik speel bijna iedere dag op mijn ps3 en kijk via mijn pc(htpc) wel iedere dag tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Cobb schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:51:
Vreemd ik heb de hele dag al geen verbinding (tussen de remote en squeezecenter) lampje op de duet is w'el wit. Ik hoopte na alles te restarten dat het wel weer zou werken, helaas werkte dat niet. Mijn wifi signaal is wel inorde.

Na de remote naar fabrieksinstellingen te hebben teruggezet, heb ik weer opnieuw verbinding kunnen maken met mijn network. Daarna loopt het helaas stuk op "verbinden met mysqueezebox.com" en krijg ik dus geen verbinding.
Terwijl er niets veranderd is met gisteren... 8)7

Volgens het app. schommelt mij wifi verbinding tussen de 80 en 50 %.

Iemand een idee?
Ik hoop dat je de oplossing hebt gevonden want ik heb het zelfde probleem :(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Laatst online: 03-04 23:05
Als er nog iemand is die zijn FRS squeezebox duet wil verkopen, ik heb eventueel nog interesse.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Zondagskindje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:17:
[...]

Ik hoop dat je de oplossing hebt gevonden want ik heb het zelfde probleem :(
2 dagen later was het ineens opgelost. 8)7 Dus even geduld hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Cobb schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:40:
[...]

2 dagen later was het ineens opgelost. 8)7 Dus even geduld hebben. :+
LOL, ik laat het je weten over 2 dagen. :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Ik probeer de Tiesto ClubLife podcast werkend te krijgen. Ik hiervoor de podcast plugin geinstalleerd met daarbij het radio 538 podcast channel van Tiesto:

http://www.radio538.nl/clubnouveau/podcast.xml

Wanneer ik wil afspelen zie ik dat hij een MP4 wil afspelen. Kijk ik in de songinfo van eene clublife editie, dan zie ik dit staan:

http://media.radio538.nl/...ast/clublife_20100726.m4a

Ik snap dus niet goed wat het is mp4 of m4a. Maar goed, beide formaten worden niet ondersteund door mijn Touch. Transcoderen gaat lukken met mijn QNAP 119 dus zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 12:22

Stewie!

Keen must die!

Ik heb een nieuwe SqueezeBox receiver die alleen (zeer) langzaam rood knippert. Bedraaid, onbedraad werkt deze niet. De controller ziet hem ook niet en factory reset lijkt niet te werken.

Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik heb sinds een week de Squeezebox Boom staan.

Hoewel het geluid goed is voor een relatief klein apparaat, ben ik tot op heden niet echt tevreden.

• al 3x een complete vastloper gehad. Muziek speelt dan wel door maar de Boom reageert verder nergens meer op. Stekker eruit is dan de enige optie.

• Volumeknop: bij het afspelen van muziek kan ik de ene keer gewoon de grote draaiknop gebruiken voor het volume, de andere keer werkt dat alleen via de 2 volumebuttons.

• Aanzetten: het display toont “Speelt nu…” maar geen geluid. Wanneer de play button gebruik, wordt eerst de stream gepauzeerd/gestopt. Pas na nog een keer op play gedrukt te hebben wordt er muziek afgespeeld.

• Gisterenavond moest ik opeens de setup weer uitvoeren.

• Wekker:
- ingesteld op wekken met muziek (Favorieten). Op ingestelde tijd echter een piepsignaal en niet de muziek. Op snooze gedrukt en 1 minuut ging de Boom alsnog af met de ingestelde muziek. (en nee, er stonden geen 2 maar slechts 1 alarm ingesteld).
- Tijdens de 2e snooze periode sprong de tijd van 5.52 naar 5.53 en gelijk daarna naar 5.54. Daarna liep de tijd wel gewoon door.
- Tijdens de snooze-periode van 9 minuten loopt de tijd niet door, blijft staan op de tijd van toen het laatste alarm afging.
- Na het uitzetten (via de rode aan/uit button op de remote) gaat de Boom in de modus alsof hij voor de 1e keer wordt aangezet. Pas na nog een keer uitzetten gaat de Boom ook daadwerkelijk uit.

Ik heb op mijn pc (Windows 7, 64-bit) squeezecenter 7.5.1 draaien.

Heb ik een maandagmorgen model of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
mbt iPeng:
Ik gebruik al een behoorlijke tijd en ben erg tevreden over de app. Zeer doordacht, veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijk. Een must als je een iPod of iPhone hebt!
Echter is het bij mij wel langzaam. Als ik bijvoorbeeld een album aantik, gaat hij de nummers laden, wat meestal zo'n 5 seconden duurt. Ik hoor niet veel vergelijkbare klachten. Zou het komen omdat mijn SBserver op een redelijk trage NAS (QNAP TS209II) staat? Iemand met dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
tijs67 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:06:
Ik heb sinds een week de Squeezebox Boom staan.

** (heel verhaal over de Boom) ***

Heb ik een maandagmorgen model of is er wat anders aan de hand?
Ik heb ook een Boom en daarnaast nog 2x een Duet. De zaken die je beschrijft worden naar mijn mening door Squeezebox Server veroorzaakt. Ik heb ook wel eens een slecht reagerende Boom gehad, maar dan reageerden de Duets (of de Android controller applicatie) op dat moment net zo slecht.

Voor wat betreft het volume: standaard functionaliteit van de ronde knop is een selectiewiel. Daarnaast heeft ie als extra mogelijkheid om het volume te bedienen. Dat werkt alleen dan door eerst even het volume via de normale volumeknoppen te wijzigen. Daarna neemt de Boom die functie over in het scrollwheel. Na enige tijd laat hij die instelling weer los en keert hij terug naar de algemene selectie-functionaliteit.

Voor de vragen mbt de wekker zou ik ook weer eerder naar de server kijken, evt in combinatie met een slechte dekking van je wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Purn0 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:26:
mbt iPeng:
Ik gebruik al een behoorlijke tijd en ben erg tevreden over de app. Zeer doordacht, veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijk. Een must als je een iPod of iPhone hebt!
Echter is het bij mij wel langzaam. Als ik bijvoorbeeld een album aantik, gaat hij de nummers laden, wat meestal zo'n 5 seconden duurt. Ik hoor niet veel vergelijkbare klachten. Zou het komen omdat mijn SBserver op een redelijk trage NAS (QNAP TS209II) staat? Iemand met dezelfde ervaringen?
Bij mijn geen 5 seconden wachttijden in ieder geval, SBserver draait op een WHS server gebaseerd op een Atom bordje. Niet supersnelle hardware maar ruim voldoende voor dit. Je NAS zal waarschijnlijk wel de bottleneck zijn, maar iPeng heeft ook nog een cache dat zou moeten helpen, heb je een grote database (veel muziek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

koboy

Heb een idee voor een icon

xburchartz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Ik heb ook een Boom en daarnaast nog 2x een Duet. De zaken die je beschrijft worden naar mijn mening door Squeezebox Server veroorzaakt. Ik heb ook wel eens een slecht reagerende Boom gehad, maar dan reageerden de Duets (of de Android controller applicatie) op dat moment net zo slecht.

Voor wat betreft het volume: standaard functionaliteit van de ronde knop is een selectiewiel. Daarnaast heeft ie als extra mogelijkheid om het volume te bedienen. Dat werkt alleen dan door eerst even het volume via de normale volumeknoppen te wijzigen. Daarna neemt de Boom die functie over in het scrollwheel. Na enige tijd laat hij die instelling weer los en keert hij terug naar de algemene selectie-functionaliteit.

Voor de vragen mbt de wekker zou ik ook weer eerder naar de server kijken, evt in combinatie met een slechte dekking van je wireless.
De meeste problemen worden denk ik ook veroorzaakt door communicatieproblemen met de SBS. Gaat de SBS machine soms in suspend? Problemen met wireless netwerk? Krijgen de disks een spin-down? Zeker in combinatie met RAID-5 kost het weer starten van de disks enige tijd.
De Squeezebox modellen zijn gemaakt voor een continue verbinding met de SBS. Valt deze weg dan heb je alleen piepjes als alarm (backupfunctie!)

Wat betreft het volume regelen: normale functie van het wiel is navigatie. Door even een volumeknop in te drukken verleg je de navigatie naar de volumeregeling.
MAAR: na een bepaalde tijd te hebben afgespeeld (30 sec?) schakelt de Boom automatisch naar de "now playing" mode. Hierin is de instelling voor het wiel voor het gemak standaard afgesteld op "volume regelen" (je bent immers aan het luisteren, en dan werkt zo'n grote draaiknop makkelijker dan die twee priegel knopjes).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
mbt iPeng:
...
Zoals de topicposter hierboven ook al aangeeft is je NAS de bottleneck. Ik heb geen specs beschikbaar, maar bij mij herken ik de verhalen van jou wel met m'n oude DS207+. Hoewel hij dan meestal wel meteen begon te spelen wanneer je een nieuw album aantikte en daarna pas de overige nummers ging inladen, voelde het allemaal gewoon niet echt lekker vloeiend. Nu vervangen door een DS210+ en dat gaat gewoon heerlijk vlot, album wordt meteen ingeladen, net als albumart, volgend nummer reageert meteen, volume wordt gelijk op gereageerd. Zeker als iPeng uit staat en je hem weer opstart is het een wereld van verschil. Gewoon allemaal net wat vloeiender dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
mbt iPeng:
Ik heb een nog tragere NAS (DS-207+) maar het duurt bij mij geen 5 seconden. Gaan de harde schijven in je NAS op Hibernate? Dan zou het kunnen dat die eerst op gang moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
xburchartz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

...De zaken die je beschrijft worden naar mijn mening door Squeezebox Server veroorzaakt. ......
Ik heb vanavond om te beginnen Squeezebox Server 7.5.2 geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat gaat (oa morgen de wekker).

Een algemene vraag: klopt het dat als je de Boom aanzet, hij niet automatisch begint met het afspelen van het station (de bron) die hij draaide toen hij werd uitgezet?
Ik moet nu 2x op play drukken, terwijl het mij juist makkelijk en logisch lijkt als je met 1 druk op de knop de Boom aanzet en hij vanzelf begint te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:09
tijs67 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:24:
[...]
Een algemene vraag: klopt het dat als je de Boom aanzet, hij niet automatisch begint met het afspelen van het station (de bron) die hij draaide toen hij werd uitgezet?
Ik moet nu 2x op play drukken, terwijl het mij juist makkelijk en logisch lijkt als je met 1 druk op de knop de Boom aanzet en hij vanzelf begint te spelen.
Dat is de default instelling. Via het menu kun je dit gedrag veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tung-pi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik zit er sterk aan te denken om een Squeezebox duet en een radio aan te schaffen, in combinatie met een qnap NASje.. Nu is mijn vriendin niet echt zo van die leuke nieuwe snufjes, en haar van de week al een aantal keren gevraagd wat ze hier nu weer van dacht...
In het kader van een kosten / baten analyse (ja je weet vast hoe de dames zijn) ben ik eens benieuwd hoe jullie vriendin nu over die mooie Squeezebox speeltjes denkt? Kan ze er mee om gaan.. door de muziek collectie heen browsen etc.. of moet je drie keer per week alles opnieuw instellen omdat ze er niet mee om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik ben zelf vrouw en ik ben degene die de squeezebox en de NAS in huis heeft gehaald. ;)
Mijn lief heeft ab-so-luut geen vestand van deze apparaten.
M.a.w. ik ben de nerd in huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 02-06 15:53
Mijn vriendin kan er in ieder geval prima mee omgaan, ooit begonnen met de classic en nu ook een radio in de keuken erbij die ze ook wel eens gebruikt. Die heeft als voordeel dat er ook nog voorkeuze toetsen op zitten, met name voor radiozender gebruik wel handig. Sterker nog, mijn moeder (60+) wilde er recentelijk wel een, puur voor gebruik van radiozenders in combinatie met mysqueezebox.com (dus geen gebruik van SBserver) en dat gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
enige nadeel vind ik zelf, dat als je de remote van de duet oppakt, het even duurt (>10 seconden) voordat je hem kan gebruiken. Vind jammer dat je die niet uit kan zetten. Vooral omdat hij standaard in de lader staat en dus gewoon verbinding kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DarkChylde schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:
enige nadeel vind ik zelf, dat als je de remote van de duet oppakt, het even duurt (>10 seconden) voordat je hem kan gebruiken. Vind jammer dat je die niet uit kan zetten. Vooral omdat hij standaard in de lader staat en dus gewoon verbinding kan houden.
Je kan de remote gewoon uitschakelen hoor.
Of begrijp ik je niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
quintenh schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:50:
In het kader van een kosten / baten analyse (ja je weet vast hoe de dames zijn) ben ik eens benieuwd hoe jullie vriendin nu over die mooie Squeezebox speeltjes denkt? Kan ze er mee om gaan.. door de muziek collectie heen browsen etc.. of moet je drie keer per week alles opnieuw instellen omdat ze er niet mee om kan gaan?
Tja... ik ben vrouw en mijn vriend is de echte nerd in huis, toch ben ik degene die de squeezebox in huis heeft gehaald en heeft geïnstalleerd ;)
Maar ik durf niet voor jouw vrouw te spreken, er zijn vrouwen én mannen die dit soort apparaten nooit zullen (of willen) snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08

Mars Warrior

Earth, the final frontier

quintenh schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:50:
Ik zit er sterk aan te denken om een Squeezebox duet en een radio aan te schaffen, in combinatie met een qnap NASje.. Nu is mijn vriendin niet echt zo van die leuke nieuwe snufjes, en haar van de week al een aantal keren gevraagd wat ze hier nu weer van dacht...
Mijn vriendin zag de Touch staan in een MM in Duitsland en voor ik het wist stonden we bij de kasse :D
Nu heeft ze ook een iPhone en een iPad (en dus iPeng voor de bediening van de Touch) en houd ze dus van dit soort gimmicks, maar ze kan er perfect mee omgaan, ontdekt vele nieuwe muziekzenders en muziekstijlen dankzij de Touch en is ontzettend blij dat bijv. Last.fm het perfect doet.

Ze is er dus heel erg blij mee, zeker icm het prachtige geluid dat uit de Audioengine A5 speakers komt!

Verder kan je er volgens mij ook niet veel kapot aanmaken toch, althans niet zodanig dat je drie keer per week alles moet instellen, of heeft jou vriendin ook al moeite met het bedienen van de tv :X , want dan zou ik eerlijk gezegd wel even twijfelen over een Touch oid...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MacGrumpy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:51:
[...]

Even bellen naar logitech, sturen ze een nieuwe op. Ik had een scherm dat flikkerde. binnen 3 dagen een nieuwe.
Bedankt voor de tip. Leverancier werkte niet echt mee. Nu stuurt Logitech een nieuwe op (is inmiddels onderweg). Ik hoef niet eens het defecte apparaat terug te sturen. Wat een service! Hopelijk dit weekend weer squeezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
ElisabethM schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:19:
[...]

Tja... ik ben vrouw en mijn vriend is de echte nerd in huis, toch ben ik degene die de squeezebox in huis heeft gehaald en heeft geïnstalleerd ;)
Maar ik durf niet voor jouw vrouw te spreken, er zijn vrouwen én mannen die dit soort apparaten nooit zullen (of willen) snappen.
Zwaar off topic, maar het feit dat jij hier op Tweakers actief bent, zegt ook al genoeg toch? :+ O-)

• HvB83
Mijn vriendin kan er ook prima mee omgaan, en die is ook van het type dat het meteen moet werken zonder problemen (en zij moet het simpel kunnen bedienen...) en anders gaat het in de hoek en moet er wat anders voor in de plaats komen.

Een muziekje zet ze zo aan mbh iPeng en het hele systeem is zo stabiel dat ik in 9 maanden tijd nog nooit een crash of freeze heb gehad. Nou hangt dat laatste natuurlijk ook voor een deel af van de server waar je hem op draait, maar de Squeezebox Server software zelf is absoluut stabiel en de apparaten zelf ook.

• Cobb
Die van mij moet nog even wennen. laatst deed ie het niet oftwel ze kreeg hem niet aan de praat...schat je moet natuurlijk wel de versterker aanzetten. :+ Haha heerlijk. Maar goed ze zal de kneep wel snel doorkrijgen.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:33
Anoniem: 17731 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00:
[...]

Bedankt voor de tip. Leverancier werkte niet echt mee. Nu stuurt Logitech een nieuwe op (is inmiddels onderweg). Ik hoef niet eens het defecte apparaat terug te sturen. Wat een service! Hopelijk dit weekend weer squeezen!
dat nodigt uit tot fraude... ;) maar goeie service inderdaad!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Bestaat er eigenlijk een vergelijkbaar product als de Duet. Dus een audiospeler waar je ook een schermpje in je remote hebt?

Bij mijn Duet waren een paar knoppen versleten. Ik heb hem teruggestuurd en krijg mijn geld terug. Nu twijfel ik wat ik moet doen.

Die Squeezebox Touch lijkt me vrij nutteloos omdat het touchscreen in de Box zit (die dus aan allerlei kabels vasthangt) en niet in de remote, waar je hem juist wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T.a.v. de Touch: Volgens mij is de Touch ook minder bedoeld om vanaf de bank mee te gebruiken. Je kan bv wel met de remote het scherm bedienen, maar de letters zijn inderdaad wel klein. Maar je kan ook middels de software het met een laptop afspelen. Mijn bedoeling is om een tablet aan te schaffen die ik als grote remote ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:24
@The Marjor

SONOS systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ipod touch 164 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
Zondagskindje schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Je kan de remote gewoon uitschakelen hoor.
Of begrijp ik je niet goed?
ik zeg het een beetje krom.
Ik wil dat de remote actief verbonden blijft, zodat ik hem meteen kan gebruiken als ik hem oppak.
Nu moeten wachten totdat hij verbinding heeft.
(Bij ligt standaard in de lader, dus batterij is geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Je kunt bij settings aangeven dat de remote niet standby moet gaan, of pas na 4 uur dacht ik. Je batterij gaat dan wel harder achteruit heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Anoniem: 170345 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:20:
Bestaat er eigenlijk een vergelijkbaar product als de Duet. Dus een audiospeler waar je ook een schermpje in je remote hebt?

Bij mijn Duet waren een paar knoppen versleten. Ik heb hem teruggestuurd en krijg mijn geld terug. Nu twijfel ik wat ik moet doen.
Je hebt de Sonos, waarbij de losse unit (zonder remote) al duidelijk duurder (+/- €350 kosten ze) is dan de Squeezebox Duet. Kwalitatief zou het gewoon erg goed zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Koop je daar nog een afstandsbediening bij, dan zit je aan €600. Eventueel zou je de remote kunnen laten zitten en bedienen met je iPhone/iTouch/iPad met een gratis te downloaden stukje software van Sonos zelf. Dat schijnt erg goed te werken.

Maar.... ik heb zelf een Squeezebox Receiver (zelfde als de Duet, maar dan zonder de remote), kost €100 en even een kwartiertje om hem met behulp van een gratis pakketje op jouw netwerk in te stellen (toegegeven, dit is even tricky, maar ook weer geen hogere wiskunde). Vervolgens bedien je hem met een iPhone/iTouch icm iPeng, een vergelijkbaar pakket bestaat overigens ook al voor Android, mocht je niet van fruit houden. De bediening werkt op deze manier echt heel goed. Ik heb het bij mij nu bijna een jaar draaien en ben er zeer tevreden over, het is probleemloos, de bediening met iPeng werkt heel simpel en de interface is zo goed doordacht dat ook de vriendin er probleemloos en zonder klagen mee werkt. Mocht je geen Appeltje hebben, dan is een Receiver + iTouch altijd nog goedkoper dan een losse Sonos, en anders is het misschien een mooi argument om over te stappen. Bij ons thuis hebben we allebei een iPhone, dus er slingert altijd wel ergens eentje rond om het systeem mee te bedienen, of hij zit in je broekzak. Nooit meer zoeken naar een remote dus, ideaal!

Wil je in andere ruimtes ook iets dergelijks, dan koop je voor €100 een tweede Receiver, of een Radio voor €125 als het gewoon een simpel radiootje moet zijn. De koppeling en synchronisatie tussen twee apparaten werkt prima kan ik melden.

Op internet zijn een hoop discussies over het Squeezebox vs. het Sonos systeem. Ik heb alleen met de eerste uit eigen hand ervaring, maar niemand durft ooit te beweren dat de Logitechs slechte geluidskwaliteit produceren of anderszins een duidelijk nadeel hebben, anders dan persoonlijke voorkeur. Beiden werken gewoon prima. Ga je kijken naar de prijs, dan is het duidelijk welke er wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
Op mijn werk hebben we twee setjes van de Sonos ZonePlayer 120 met Sonos Controller CR100. Deze vind ik erg goed werken. Als je er specifieke vragen over hebt, kan ik ze misschien beantwoorden.

Zelf heb ik de Squeezebox Duet.

[ Voor 8% gewijzigd door Canard op 17-08-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:50

Spoooky

Core temp 37°C

HvB83 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:56:
[...]

Maar.... ik heb zelf een Squeezebox Receiver (zelfde als de Duet, maar dan zonder de remote), kost €100 en even een kwartiertje om hem met behulp van een gratis pakketje op jouw netwerk in te stellen (toegegeven, dit is even tricky, maar ook weer geen hogere wiskunde). .
Hoe heet dat pakketje? Want ik ben op zoek naar een goedkopere oplossing dan de duet. Ik heb geen wireless nodig (lan al voor ps3 en xboxen) ook geen behoefte aan een fancy afstandsbediening (zoals de duet).

Of weet iemand een audioplayer die goedkoper is en bijv. geen WIFI heeft?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
de goedkoopste oplossing is een oude pc nemen en daar een softwarematige player op zetten (squeezeplay. squeezeslave oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Spoooky schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

Hoe heet dat pakketje? Want ik ben op zoek naar een goedkopere oplossing dan de duet. Ik heb geen wireless nodig (lan al voor ps3 en xboxen) ook geen behoefte aan een fancy afstandsbediening (zoals de duet).

Of weet iemand een audioplayer die goedkoper is en bijv. geen WIFI heeft?
http://forums.slimdevices...hp?t=57861&highlight=udap

Maar die is niet zonder remote te bedienen. Om iPeng of iets dergelijks met een Receiver te kunnen gebruiken kom je niet om wifi heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Iphone heb ik :-) Dus dat is geen probleem dan.

Wil juist een goedkope audioplayer die ik op mijn receiver kan aansluiten zonder dat ik mijn tv hoef aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311448

Hey, ik zou graag ook de squeezebox gebruiken om muziek te streamen, echter wil ik hem in combinatie gebruiken met mijn android-phone en het zo goedkoop mogelijk houden.

Ik had ergens gelezen dat er een uitstekende app was voor android. Kan ik gewoon een squeezebox duet receiver kopen, niets anders, en een squeezebox netwerk opzetten? Of heb ik echt een remote nodig om het op te stellen?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lees de berichten boven je eens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Laatst online: 03-04 23:05
Voor de mensen die overwegen een transporter te kopen, ik heb een link gevonden waar hij tijdelijk voor 999 pond verkocht word, dat is ongeveer 1260 euro. Ik heb er zelf een besteld en via paypal betaald.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=81435

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 12:22

Stewie!

Keen must die!

Stewie! schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:01:
Ik heb een nieuwe SqueezeBox receiver die alleen (zeer) langzaam rood knippert. Bedraaid, onbedraad werkt deze niet. De controller ziet hem ook niet en factory reset lijkt niet te werken.

Komt dit vaker voor?
De receiver bleek kapot te zijn, RMA, nieuwe receiver, alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Ik ben benieuwd of de aanwezige Squeezebox experts me kunnen adviseren over een wat exotisch scenario :)

Ik heb een kantoor waar een 6 tot 8 mensen werken. Onder het kopje 'sociaal samenwerken' is het fijn als iedereen mee kan bepalen welke muziek er op staat, en dus ook afhankelijk van wie er aanwezig is de eigen muziek op het eigen gewenste volume zetten. Aldus kwam na wat research de Squeezebox langs in mijn overwegingen. Nu ben ik benieuwd of de volgende overwegingen kloppen:
  • Als we een Squeezebox Touch neerzetten met wat speakers, kan dan iedereen die dat wil vanuit z'n eigen PC de muziek plus volume controleren zonder dat we om de AB hoeven vechten of naar de Touch moeten lopen?
  • Als we Spotify willen gebruiken, kunnen we dan een bedrijfsaccount inloggen op een van onze servers dat deze voor iedereen beschikbaar is om aan te zetten? Of moeten mensen dan hun eigen Spotify vanaf hun desktop/laptop streamen?
  • Daar we toch alles remote willen doen liefst, zou een Squeezebox Receiver voor dit scenario ook volstaan?
Alvast dank, de informatie op internet spreekt zichzelf op veel plekken tegen wat deze punten betreft dus volgens mij kunnen alleen ervaren mensen dit beantwoorden :P

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 29-08-2010 23:03 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:02:
Ik ben benieuwd of de aanwezige Squeezebox experts me kunnen adviseren over een wat exotisch scenario :)

Ik heb een kantoor waar een 6 tot 8 mensen werken. Onder het kopje 'sociaal samenwerken' is het fijn als iedereen mee kan bepalen welke muziek er op staat, en dus ook afhankelijk van wie er aanwezig is de eigen muziek op het eigen gewenste volume zetten. Aldus kwam na wat research de Squeezebox langs in mijn overwegingen. Nu ben ik benieuwd of de volgende overwegingen kloppen:
  • Als we een Squeezebox Touch neerzetten met wat speakers, kan dan iedereen die dat wil vanuit z'n eigen PC de muziek plus volume controleren zonder dat we om de AB hoeven vechten of naar de Touch moeten lopen?
  • Als we Spotify willen gebruiken, kunnen we dan een bedrijfsaccount inloggen op een van onze servers dat deze voor iedereen beschikbaar is om aan te zetten? Of moeten mensen dan hun eigen Spotify vanaf hun desktop/laptop streamen?
  • Daar we toch alles remote willen doen liefst, zou een Squeezebox Receiver voor dit scenario ook volstaan?
Alvast dank, de informatie op internet spreekt zichzelf op veel plekken tegen wat deze punten betreft dus volgens mij kunnen alleen ervaren mensen dit beantwoorden :P
Je kan om te kijken of het voldoet een testje doen met de Squeezebox Server software, welke op http://server:9000/stream.mp3 standaard een stream aanbiedt. Voor het samenstellen van playlists e.d. kan je de webinterface, diverse iphone/android apps en op de pc de Moose gebruiken.

Het enige verschil met het daadwerkelijk bezitten van een squeezebox is dat de muziek nu op een pc wordt afgespeeld. Als de squeezebox server bevalt kan je ipv een winamp naar de stream.mp3 een Squeezebox Receiver gebruiken voor het afspelen.

Een spotify/last.fm account kan op de server zelf worden ingesteld, hier heb je dus maar 1 account voor nodig.

En zo exotisch is het nu ook weer niet ;) Ik speel al een paar jaar de stream.mp3 op kantoor, met editting van de playlist door verschillende mensen. Het nadeel van de stream methode is de vertraging door de lokale buffering van winamp/foobar/..

[ Voor 7% gewijzigd door Tele op 29-08-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
curry684 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:02:
Als je een PC met Squeezebox Server draait: Ja, dan kun je het via de webinterface bedienen. Als je de ingebouwde server van het apparaat gebruikt kan dat afaik niet.
Dat zou met één account moeten werken. Let wel: de Spotify-plugin is nog een beta. Die werkt ook alleen maar als je een Squeezebox Server gebruikt (dus niet met de Touch alleen).
In principe wel. :) Het installeren van de Receiver gaat wel wat lastiger als je er geen Controller bij hebt, Zie het linkje in HvB83 in "[WA] Squeezebox".

Squeezebox Server kent trouwens geen gebruikersbeheer: iedereen kan overal bij, iedereen kan zo de playlist leeggooien enzo, ... dat werkt natuurlijk alleen als je elkaar een beetje kunt vertrouwen. En als de afdeling niet al te groot is.

Ik zou Tele's tip eens opvolgen: Speel eerst eens met de software, daar heb je geen hardware voor nodig. In plaats van de MP3-stream zou je een PC als SqueezeBox-speler kunnen inrichten met SqueezePlay of SqueezeSlave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 05:31

lordsnow

I know nothing

Xander schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:17:
[...]

Als je een PC met Squeezebox Server draait: Ja, dan kun je het via de webinterface bedienen. Als je de ingebouwde server van het apparaat gebruikt kan dat afaik niet.

[...]
Als de Squeezebox verbonden is met SqueezeNetwork, dan kan elke collega de web"remote" gebruiken:
http://www.mysqueezebox.com/player/playerControl
Daarmee kan je station en volume mee aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Heren heel erg bedankt voor de waardevolle tips inclusief het 'droogtesten' :) Op onze ontwikkelserver draait nu de Squeezebox Server met SqueezePlay op m'n laptop, en het werkt inderdaad subliem qua aansturing vanaf alle desktops en Android foons. Ik krijg alleen op de Linux-server de Spotifyplugin nog niet aan de gang, hij weigert de helper-app te starten en de log daarvan blijft leeg. Iemand een idee waar ik daarover mee logs of andere info kan vinden?

[edit]
Gevonden, maar tricky error:
code:
1
2
/var/lib/squeezeboxserver/cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux# ./spotifyd
./spotifyd: error while loading shared libraries: libFLAC.so.8: cannot open shared object file: No such file or directory

Packages libflac8 en libflac-dev installeren wordt ie nog niet echt gelukkig van.... * curry684 zoekt verder.

[edit2]
Heb spotifyd intussen op de servert aan de gang. Probleem was dat het een amd64 Debian server is en spotifyd op 32-bit gebuild is. Met het uitpakken van de i386 versies van libFLAC8 en libogg0 en de .so files in de spotifyd dir te zetten werkt alles in principe... behalve afspelen :) Daar krijg ik consequent foutmeldingen op, iemand idee?

[edit3]
Mbt die foutmeldingen: de ontwikkelaar van de Spotify plugin ondersteunt bewust geen software-'renderers' zoals SqueezePlay om de licenties van Spotify te vriend te houden. Ik weet iig genoeg :)

[ Voor 53% gewijzigd door curry684 op 30-08-2010 15:59 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Mijn SqueezeBox Classic is helaas overleden :( en ben dus van plan een nieuwe te kopen.
Nu kan ik ergens nog een SqueezeBox Classic kopen of voor de nieuwe SqueezeBox Touch gaan.

De SqueezeBox Classic voldeed aan al mijn verwachtingen en was goed leesbaar vanuit de luie zetel :)
Het kleurenscherm bij de SqueezeBox Touch is mooi om naar te kijken, maar verder heeft aanraakscherm voor mij mij geen waarde.

Graag wil ik weten welke van deze 2 versies de beste "Dac" aan boord heeft, want het geluid is voor mij natuurlijk het belangrijkste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

TF

bla bla

Anoniem: 358597 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:47:
Mijn SqueezeBox Classic is helaas overleden :( en ben dus van plan een nieuwe te kopen.
Nu kan ik ergens nog een SqueezeBox Classic kopen of voor de nieuwe SqueezeBox Touch gaan.

De SqueezeBox Classic voldeed aan al mijn verwachtingen en was goed leesbaar vanuit de luie zetel :)
Het kleurenscherm bij de SqueezeBox Touch is mooi om naar te kijken, maar verder heeft aanraakscherm voor mij mij geen waarde.

Graag wil ik weten welke van deze 2 versies de beste "Dac" aan boord heeft, want het geluid is voor mij natuurlijk het belangrijkste :?
Misschien wat offtopic. Maar waarom doet de 'Duet' niet mee bij de keuze? Ik heb deze nml en wil niet anders meer.

Als het echt moet gaan tussen de classic en de Touch zou ik voor de touch gaan. Die is toch nieuwer.

Aan de andere kant, 2e hands is een classic wel erg betaalbaar geworden.

Edit: Even rondgekeken. Die touch is eigenlijk hetzelfde. Ook op afstand te bedienen dus dat touch hoef je niet te gebruiken. Het display is groter en kan ook albumhoezen weergeven. Toch een leuke extra feature.

Ik zeg: Touch (en anders Duet :-) )

[ Voor 11% gewijzigd door TF op 31-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Duet heb ik niet in de keuze meegenomen omdat de Classic voorheen ook altijd een vaste plaats had en heb hierdoor geen behoefte aan de mobiele Duet.

Heeft de Touch dezelfde DAC als de Classic, welke SquezeeBox geeft mij het beste geluid :?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 31-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 358597 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:16:
Heeft de Touch dezelfde DAC als de Classic
Zulke concrete vragen kun je toch zo zelf beantwoorden? :)

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Hardware_comparison

Nee, hij heeft een andere DAC. In de classic zit een Burr-Brown PCM1748E, in de Touch zit een AKM4420. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de Touch slechter klinkt, in de Transporter zit ook een AKM DAC (een AKM4396). Welke daadwerkelijk beter klinkt zou ik je niet kunnen vertellen... Al was het alleen maar omdat "beter" in de audiowereld nogal subjectief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 31-08-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:45:
[...]

Nee, hij heeft een andere DAC. In de classic zit een Burr-Brown PCM1748E, in de Touch zit een AKM4420. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de Touch slechter klinkt, in de Transporter zit ook een AKM DAC (een AKM4396). Welke daadwerkelijk beter klinkt zou ik je niet kunnen vertellen... Al was het alleen maar omdat "beter" in de audiowereld nogal subjectief is.
En daarnaast ook weer sterk afhangt van je versterker en je speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de Classic zit dus een 24-bit 96kHz Burr Brown DAC en de Touch heeft dus een AK4420 192kHz 24-Bit.

Het lijkt me dat de Touch de betere DAc aan boord heeft :)

Info hier

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 31-08-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De DAC in de Touch is inderdaad beter dan die in de classic. Ook is de touch minder gevoelig voor ruis vanuit de voeding.

De DAC in de touch is echter (in software) beperkt tot 24bit/96khz.

Als de specs bekijkt en terugrekend kan de DAC 15bit exact weergeven, hogere precisie zal verloren raken in de ruis. Dit is redelijk goed en doet niet onder voor veel high-end audio apperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Optisch aansluiten lijkt mij? Dan heb je niks met de DAC te maken toch….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831

moet je wel een versterker of externe DAC hebben die beter is dan de ingebouwde DAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allen bedankt voor de hulp, het zal dus een Touch worden :9~

Dus de Dac van de Touch wordt alleen gebruikt als ik deze analoog aansluit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Iemand hier ervaring met de NP1100 van Philips? Ik zit te twijfelen tussen een Squeekbox receiver+iPhone-combinatie en een NP1100. De speler zal via LAN aangesloten worden.

Ik heb een Logitech Harmony One, dus dat zou weer schelen in het gebruik van de iPhone als afstandsbediening. Hoe bevalt het scherm van de NP1100 vanaf de bank? Hoe is de geluidskwaliteit? Verdere op- en aanmerkingen?

[ Voor 0% gewijzigd door Spoooky op 01-09-2010 19:59 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:11:
<>

same question, maar dan voor de Duet

Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/7287-squeezeboxduetimg1.jpg

Ik heb 'm nu optical aangesloten dus gebruik feitelijk al bijna een jaar de DAC van m'n Pioneer A/V?
Als ik de DAC van de SQB wil moet ik dan analoog gebruiken en beide digitale opties links laten liggen?

//nevermind: inderdaad dus, nou 'ns kijken wat mijn DAC opties zijn tot max 120,- ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door QwaftZefoni op 01-09-2010 22:02 . Reden: oops! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:11:
Het is een Digital > Analog Convertor, die converteert het digitale signaal naar een analoog signaal.... Als je dat analoge signaal vervolgens niet gebruikt heb je weinig aan de DAC dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ghehe, zie de digitale outputs meer als een passthrough welke vervolgens gedecodeerd wordt via je receiver dus dit gebruikt niet de DAC van je Squeezebox. Bij analoog wordt juist wel de DAC van je Squeezebox gebruikt. Net wat je wil, heb je een dikke receiver, sluit je 'm toch lekker digitaal aan :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste