• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21

servies

Veni Vidi Servici

Spoooky schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:59:
Iemand hier ervaring met de NP1100 van Philips? Ik zit te twijfelen tussen een Squeekbox receiver+iPhone-combinatie en een NP1100. De speler zal via LAN aangesloten worden.

Ik heb een Logitech Harmony One, dus dat zou weer schelen in het gebruik van de iPhone als afstandsbediening. Hoe bevalt het scherm van de NP1100 vanaf de bank? Hoe is de geluidskwaliteit? Verdere op- en aanmerkingen?
De enige audioformaten die de NP1100 aankan zijn Wma, Aac en mp3... Niet eens het overwegen waard dus...

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

servies schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:10:
[...]

De enige audioformaten die de NP1100 aankan zijn Wma, Aac en mp3... Niet eens het overwegen waard dus...
Bijna al mijn muziek is nu overwegend in (high bitrate) MP3. Sporadisch een ander formaat. Waarom zou het niet eens het overwegen waard zijn?

Ik zit niet te wachten op een fancy AB zoals bij de Duet, ik zou graag alles met mijn Harmony One bedienen. Ook zit ik niet echt te wachten op het wireless in die apparaten, maar het zit er nou eenmaal in :+.

Hoe is de kwaliteit van de display van die NP1100 tov bijvoorbeeld Squeezebox classic?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Spoooky schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:02:
[...]

Bijna al mijn muziek is nu overwegend in (high bitrate) MP3. Sporadisch een ander formaat. Waarom zou het niet eens het overwegen waard zijn?

Ik zit niet te wachten op een fancy AB zoals bij de Duet, ik zou graag alles met mijn Harmony One bedienen. Ook zit ik niet echt te wachten op het wireless in die apparaten, maar het zit er nou eenmaal in :+.

Hoe is de kwaliteit van de display van die NP1100 tov bijvoorbeeld Squeezebox classic?
Nu weet ik niet wat de NP1100 voor apparaat is, maar bedienen met een Harmony lijkt me niet handig. Je kunt dan nooit handig door de mappenstructuur bladeren op zoek naar een album/track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

HvB83 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:37:
[...]

Nu weet ik niet wat de NP1100 voor apparaat is, maar bedienen met een Harmony lijkt me niet handig. Je kunt dan nooit handig door de mappenstructuur bladeren op zoek naar een album/track.
Waarom niet? De weergave gebeurt (net als op een squeezebox classic) via de display, dus als het display voldoet, dan moeten er verder toch geen problemen zijn? Ik denk toch niet dat Logitech een NP1100 block in zijn apparaten heeft geprogrammeerd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Tja, je moet het zelf weten, maar het verschil tussen vanaf de bank (nou weet ik niet hoe ver jouw bank van de speler af staat) naar een klein schermpje à la Classic te turen, of gewoon relaxed bedienen met behulp van een iPhone zoals je in je eerdere post aangeeft, dan weet ik wel wat mijn keuze zou zijn.

Ik bedien zelf ook al m'n apparaten via een Harmony One, maar ik pieker er niet over om de Squeezeboxen daarmee te gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Nou heb ik geen WAF om rekening mee te houden, maar betreft functionaliteit hoeft het niet heel deftig te zijn...

Zolang ik de tekst van de display kan lezen vanaf de bank (max 3 meter), net zo als ik van mijn HK receiver de tekst kan lezen, dan zou het al moeten voldoen.

Bovendien vind ik een prijs tussen 100 en 125 euro wel een prettige prijs. Beter dan een eveneens prachtig ogende Squeezebox, waar ik op minder vande helft van de extra features niet zit te wachten.

Het is gewoon balen dat de Classic gewoon niet meer verkocht wordt... En 2ehands willen ze nog steeds vaak de hoofdprijs...

Hoooooo, wacht... ik dacht de Squeezebox wel UPnP ondersteunde (zonder software op een draaiende PC). Tja, dan wordt het denk ik toch een NP1100, of zijn werkt UPnP nu toch out of the (Squeeze)box?

[ Voor 14% gewijzigd door Spoooky op 04-09-2010 20:52 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week een vraag over een goede muziek streamer...en heb deze week de squeezebox duet aangeschaft. Briljant ding...alleen: een beetje kleine handleiding erbij.

Ik zit nog met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

- Kan je vanaf je laptop muziek naar de receiver streamen zonder de duet-bediening? Zo ja, hoe? (ik gebruik JRiver media center of/en Spotify)

- Kan de duet werken met meerdere muziekbibliotheken...bijvoorbeeld van 2 laptops? zo ja, kunnen ze dan ook apart geselecteerd worden?

- Kan je met de squeeze commander app voor android telefoons ook muziek streamen via de spotify app die daarop zit?

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 13-09-2010 20:23 . Reden: Aanhef en groeten is op GoT niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:50:
Ik had vorige week een vraag over een goede muziek streamer...en heb deze week de squeezebox duet aangeschaft. Briljant ding...alleen: een beetje kleine handleiding erbij.

Ik zit nog met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

- Kan je vanaf je laptop muziek naar de receiver streamen zonder de duet-bediening? Zo ja, hoe? (ik gebruik JRiver media center of/en Spotify)
Daar gebruik je squeezeboxserver voor en die heeft een web interface. Dus ja, dat is mogelijk.
- Kan de duet werken met meerdere muziekbibliotheken...bijvoorbeeld van 2 laptops? zo ja, kunnen ze dan ook apart geselecteerd worden?
Ook dat is mogelijk, met een plugin.
- Kan je met de squeeze commander app voor android telefoons ook muziek streamen via de spotify app die daarop zit?
Voor spotify is een plugin voor squeezeboxserver beschikbaar, je kunt niet vanaf je android telefoon streamen naar je receiver...

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:16
Tot voor kort tevreden gebruiker van de squeezebux duet. Werkte als een trein aangesloten op mijn receiver, lekker Last.fm radio streamen..

Sinds vorige week komt er ineens geen geluid meer uit (receiver via optisch). Andere speakers analoog aangesloten, daar komt wel geluid uit maar heel dof en krakend. Loop me al suf te googlen maar nog niks te vinden. Ik vrees dat de hardware naar z'n grootje is ;(. Enfin, zit nog garantie op..zucht.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Down schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:12:
Werkte als een trein aangesloten op mijn receiver, lekker Last.fm radio streamen..
[...]
Werkt last.fm radio niet alleen voor mensen uit duitsland of de uk?

[update]
Heeft iemand trouwens nog een receiver over die die niet gebruikt? Voor een schappelijk prijsje natuurlijk. :)

[update2]
Klein_Kipje;
Ik heb je een direct message gestuurd om dit topic niet te vervuilen.

[ Voor 29% gewijzigd door Scidd0w op 15-09-2010 18:37 ]

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
wat is een schappelijk prijsje ?

www.weitjerock.com

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

Spoooky schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:59:
Iemand hier ervaring met de NP1100 van Philips?
Ik wil niet onvriendelijk zijn, maar dit topic gaat over de Squeezebox :? De Squeezebox is zoals je hier kunt lezen over het algemeen een prima apparaat. De NP1100 van Philips lijkt mij helemaal niks, zie ook deze reviews: pricewatch: Philips Streamium NP1100/12

Maar als je er eentje wilt nemen, be my guest. Maar open dan wel een nieuw topic in WA...

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

knakworst schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:56:
[...]

Ik wil niet onvriendelijk zijn, maar dit topic gaat over de Squeezebox :?
Daar was ik me terdege van bewust, het ging mij vooral om mensen die bijvoorbeeld ook de afweging tussen de squeezebox en de NP1100 hebben gemaakt of zelfs beide apparaten hebben (gehad).

Uiteindelijk is de keuze -vanwege de noodzaak van een squeezeserver en het ontbreken van ondersteuning van UPnP- de keuze niet op de squeezebox gevallen. Ervaringen met de NP1100 bij mij zijn goed, ik kan hem zelfs met mijn iPhone bedienen.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik heb zowel een NP1100 als een Squeezebox en de NP1100 ligt al meer dan een jaar ongebruikt in een hoekje te verstoffen. Voor mij is de keuze dus duidelijk Squeezebox. Veel meer mogelijkheden en beter uitbreidbaar

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
Down schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:12:
Tot voor kort tevreden gebruiker van de squeezebux duet. Werkte als een trein aangesloten op mijn receiver, lekker Last.fm radio streamen..

Sinds vorige week komt er ineens geen geluid meer uit (receiver via optisch). Andere speakers analoog aangesloten, daar komt wel geluid uit maar heel dof en krakend. Loop me al suf te googlen maar nog niks te vinden. Ik vrees dat de hardware naar z'n grootje is ;(. Enfin, zit nog garantie op..zucht.
Kan je eventueel eens de digitale-coax uitgang gebruiken ipv de optische ?
Zeker dat de poort op je receiver (nog) OK is ?
Zit de connector eventueel niet een "beetje scheef" ? Die TOSLINK connectoren zijn niet super...

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

xburchartz, je hebt mail ;)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmm, ik kom er net achter dat ik niet meer 'volgende' kan drukken als ik in een afspeellijst zit. De knop 'Vorige' werkt daarentegen prima. Ook kan ik de knop 'Volgende' prima indrukken om vooruit te spelen, dus de knop is niet kapot. Het lijkt iets softwarematigs, en volgens mij na de laatste update. Die heb ik net nog eens opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat baat niet. Niemand anders last hiervan?

EDIT: Damn zeg, van alles geprobeerd en blijkt dat ik ergens herhalen aan heb gezet. Zag het in de Duet remote niet staan, maar wel in m'n phone, vreemd... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-09-2010 19:27 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31
Dit probleem zou ik ook kunnen vragen in het Synology topic of in het Spotify topic maar doe het toch maar hier.

Ik heb een Synolgy Ds109 gekocht met de bedoeling om Squeezecenter te draaien met de Spotify plug-in.

Maar als ik het wil gebruiken op mijn Squeezebox classic krijg ik "Connect timed out: Transport endpoint is not connected".

Ik heb gevonden dat de plug-in niet zou werken als de gebruikte chip geen Intel is. Als dit zo is baal ik daar ontzettend van want ik heb de Synology juist gekozen zodat ik deze combi van center en spotify zou kunnen draaien.

Kan ik het probleem op de een of andere manier omzeilen of oplossen?

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

arene schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:38:
Ik heb gevonden dat de plug-in niet zou werken als de gebruikte chip geen Intel is. Als dit zo is baal ik daar ontzettend van want ik heb de Synology juist gekozen zodat ik deze combi van center en spotify zou kunnen draaien.

Kan ik het probleem op de een of andere manier omzeilen of oplossen?
Er staat inderdaad heel duidelijk dat de Spotify-plugin alleen werkt op Intel. Waarom dacht je dat het op een Synology ook zou werken?

Het zal wel een kwestie van tijd zijn. De plugin zal zich wel verder ontwikkelen en wellicht beschikbaar komen voor andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 20:31
Ragger schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:45:
[...]

Er staat inderdaad heel duidelijk dat de Spotify-plugin alleen werkt op Intel. Waarom dacht je dat het op een Synology ook zou werken?
Omdat ik her en der gelezen heb dat de spotify plug-in ook werkt op de Synology. En ook omdat ik nergens gelezen had dat Synology op een ander merk processor draait. Zelfs nu ik er naar zoek kan ik dat maar moeilijk vinden overigens.
Het zal wel een kwestie van tijd zijn. De plugin zal zich wel verder ontwikkelen en wellicht beschikbaar komen voor andere platformen.
Ok, laten we daar maar op wachten dan. Tot die tijd zet ik mijn premium account dan wel stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Volgens mij is er ook al Synology NAS met een (Intel) Atom CPU ipv ARM, misschien dat het wel kan op dat model.

Lijkt me trouwens sterk dat het alleen op Intel draait, AMD moet toch ook wel lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34
heb nu hier een tijdje een touch in huis, en wil daar net zoals op mijn classic RSS feeds op laten lopen als de touch uitstaan.Maar helaas heb ik dat nog niet voor elkaar en kan ook nergens de instellingen vinden.Iemand misschien tips of hints?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Squeezebox Boom en Duet staan. Draait inmiddels al een jaartje zonder echt grote problemen.
De Boom is ook echt een heerlijk apparaat. Komt goed geluid uit en als je wilt kun je er ook nog een paar externe boxen aan hangen.
Draait allemaal op een Synology 109 en dat gaat prima. Wel onder SSODS want dan kun je net ff iets eerder updates draaien. Enige nadeel vind ik dat de album hoesjes vanuit I-tunes niet allemaal goed gesynchroniseerd worden. Maar dat is niet zo'n groot probleem.

Zit nu te twijfelen over een Logitech Harmony 900, omdat ik al m'n apparatuur aan de andere kant van de muur wil zetten.
Is dan de Harmony 900 de enige afstandsbediening die (net als m'n duet) door de muren heen kan stralen. Of zijn er ook alternatieven.
Kan ik dan met die Harmony ook m'n squeezebox aansturen en heb ik dan de afstandsbediening van Duet niet meer nodig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het is maar de vraag of dat handig is..... dat schermpje op de harmony 900 kan je niet gebruiken om te zoeken in je albums bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Met de Harmony kan je idd verder niks selecteren. Zowel met een Android als met een iPhone/Touch kan je software draaien waarmee je je hele collectie kunt bedienen, met een DS209 zou de combinatie blijkbaar soepeler lopen dan wanneer je de controller gebruikt voor de bediening.

Wat ik alleen niet helemaal snap is, waarom je controller nu ineens moet wijken nu je de apparatuur aan de andere kant van de muur gaat zetten? Voor de functie van dat ding maakt dat immers niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 23:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:18:

Zit nu te twijfelen over een Logitech Harmony 900, omdat ik al m'n apparatuur aan de andere kant van de muur wil zetten.
Is dan de Harmony 900 de enige afstandsbediening die (net als m'n duet) door de muren heen kan stralen. Of zijn er ook alternatieven.
Kan ik dan met die Harmony ook m'n squeezebox aansturen en heb ik dan de afstandsbediening van Duet niet meer nodig???
Gekke (en dure suggestie), maar heb je wel eens een Ipad overwogen. Ik heb sinds kort een ipad, en in combinatie met squeezepad wil ik niks anders meer. Werkt echt 10x beter dan via de afstandsbediening (van de classic)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoe dat zijn ineens een boel suggesties.
@HvB83, natuurlijk hoeft m'n controller niet de deur uit, maar het lijkt me handig om gewoon echt alles met 1 afstandsbediening te bedienen. Een ITouch zou wel een idee zijn in mijn geval, maar kun je die dan ook als afstandsbediening gebruiken? Zelfs als alles achter een muur verstopt zit?
@Sparhawk, En geldt dat dan ook voor een Ipad? Ben helemaal niet thuis in de wereld van Mac's e.d. dus is dat allemaal wel een beetje compatible?

Tot slot zit ik ook aan een Harmony 1100 te denken, maar om nu bijna € 300,- voor een afstandsbediening neer te tellen. Als ik nu de afstandsbediening van de Duet nog zou kunnen verkopen zou dit wel een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf al min of meer al antwoord op m'n vraag:
http://thinkflood.com/buy/products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het is me een beetje onduidelijk of je alleen je Squeezebox of ook nog andere apparatuur wilt aansturen achter die muur?
Op een iPod Touch kan je iPeng gebruiken, werkt ook prima op de oudere modellen, die kun je eventueel tweedehands nog wel vinden voor weinig geld.

Edit: dus ook nog andere apparaatuur, zoals je ziet wordt dat een stukje lastiger als je het echt op 1 afstandsbediening wil.

[ Voor 19% gewijzigd door troftnom op 21-09-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:31:

@Sparhawk, En geldt dat dan ook voor een Ipad? Ben helemaal niet thuis in de wereld van Mac's e.d. dus is dat allemaal wel een beetje compatible?
Ik heb alleen maar windows machines thuis staan, en dus een apple ipad.
Squeezepad is de software app die je op de ipad draait. Werkt geweldig imho (evenals de ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje:
is de synology nas 209 van 1.2 ghz en 256mb snel genoeg om een squeezebox touch en radio te draaien?
of kan het ook met de 210j van 800mhz en 128 mb

• HvB83
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:31:
@HvB83, natuurlijk hoeft m'n controller niet de deur uit, maar het lijkt me handig om gewoon echt alles met 1 afstandsbediening te bedienen. Een ITouch zou wel een idee zijn in mijn geval, maar kun je die dan ook als afstandsbediening gebruiken? Zelfs als alles achter een muur verstopt zit?

Tot slot zit ik ook aan een Harmony 1100 te denken, maar om nu bijna € 300,- voor een afstandsbediening neer te tellen. Als ik nu de afstandsbediening van de Duet nog zou kunnen verkopen zou dit wel een optie zijn.
Maar je hebt bedienen, en je hebt bedienen. Volgens mij kán de Duet/Receiver nieteens met IR worden aangestuurd (correct me if I'm wrong?), de Radio bijv wel weer. Maar dan nog, veel meer dan play/pauze, ffw/prev kan je er niet mee. Je ziet niet in welk album je zit.

Met iPeng of een vergelijkbare app kan je precies het album aanzetten wat je wilt, nummer opzoeken, playlist bedienen, etc. En echt heel soepeltjes en mooi gemaakt. Bedienen in een andere ruimte is geen probleem, aangezien hij via Wifi met je server verbonden is, alle commondo's verlopen dus op die manier.

De iPad kan ik persoonlijk niet aanraden als 1e apparaat om zoiets te bedienen. Ik heb hem ook, inderdaad met Squeezepad, maar in vergelijking met iPeng is dat echt nog wel een paar tandjes minder gelikt en uitgebreid. Daarbij is de iPad gewoon eigenlijk te onhandig. Ik gebruik eigenlijk nog steeds elke keer de iPhone om het hele spul te bedienen, zelfs als ik ze allebei binnen handbereik heb.

• HvB83
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:28:
ik heb een vraagje:
is de synology nas 209 van 1.2 ghz en 256mb snel genoeg om een squeezebox touch en radio te draaien?
of kan het ook met de 210j van 800mhz en 128 mb
Gevoelsmatig zou ik dan toch echt voor die 209 kiezen. Sneller en meer geheugen, ga je zeker merken. Ik had eerst een 207+, die kwa specs toch aardig in de buurt komt van die 210j (maar een wat langzamere cpu heeft). Daar merkte je toch vaak een vertraging met wisselen van nummers, een album inladen ging vrij traag en een zoekopdracht was gewoon niet te doen. Nu ik een 210+ heb staan is het echt een verademing.

SBS heeft echt wel flink wat kracht nodig om soepel te draaien.

• Scidd0w
De touch zou toch ook standalone moeten kunnen werken zonder een nas? Of wil je van bepaalde plugins gebruik gaan maken (bv spotify die alleen op intel procs werkt)?

Verwijderd

@HvB83

bedankt voor je advies!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik word een beetje gek van mijn Duet, breekt plots regelmatig nummers af en begint met de volgende track (flac).

[ Voor 33% gewijzigd door Cobb op 25-09-2010 16:26 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Ligt dit aan je Duet of aan Squeezecenter?
Ik draai nu al een tijdje met de Classic, Touch en de Boom en ben er zeer tevreden over.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cobb schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:22:
Ik word een beetje gek van mijn Duet, breekt plots regelmatig nummers af en begint met de volgende track (flac).
Hier hetzelfde euvel maar ook met MP3. Ik heb hier sinds de laatste update last van als ik terug kijk (niet met 100% zekerheid te zeggen). Met name bij hoge bitrate of lange tracks skipped hij wel eens het eind van een nummer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
Vandaag bij ieder nummer..ook vaak bufferen. Deed het ook al voor de update bij mij. De volgende track gaat ook vaak gewoon op pauze.

[ Voor 22% gewijzigd door Cobb op 25-09-2010 19:49 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

in squeezeboxserver kun je bij instellingen ergens de netwerkperformance testen. Misschien dat dat het verklaart? via wifi? anders eens een ethernetkabel erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele mooie buizenversterker en een setje B&W's luidsprekers. Mijn CD speler heeft het helaas opgegeven maar ik was al langer van plan om over te stappen op digitale opslag. Maar ik wil geen moeilijk gedoe met energiegebruikende NAS' in de gangkast. Ik wil een simpel, direct systeem.
Nu zit ik eraan te denken om een Squeezebox Touch te kopen en een grote USB-harddisk en deze direct aan de Touch te hangen. Via WiFi en via het touchscreen kan ik dan het geheel bedienen. Mijn vraag, heeft een van jullie hier ervaring mee? En bevalt deze opstelling goed? Ik heb begrepen dat met de nieuwe updates de problemen met indexering van externe schijven grotendeels opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
-MDB-
Als je even hebt... Ik krijg de mijne waarschijnlijk morgen binnen. Wil deze ook 'autonoom' laten draaien met een usb powered disk en voornamelijk flac full disc images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:59:
Ik heb een hele mooie buizenversterker en een setje B&W's luidsprekers. Mijn CD speler heeft het helaas opgegeven maar ik was al langer van plan om over te stappen op digitale opslag. Maar ik wil geen moeilijk gedoe met energiegebruikende NAS' in de gangkast. Ik wil een simpel, direct systeem.
Nu zit ik eraan te denken om een Squeezebox Touch te kopen en een grote USB-harddisk en deze direct aan de Touch te hangen. Via WiFi en via het touchscreen kan ik dan het geheel bedienen. Mijn vraag, heeft een van jullie hier ervaring mee? En bevalt deze opstelling goed? Ik heb begrepen dat met de nieuwe updates de problemen met indexering van externe schijven grotendeels opgelost is...
Om heel eerlijk te zijn is een NAS niet moeilijk, tenminste, bij Synology kan je de installerpackage gewoon van hun site downloaden en zonder kennis van zaken installeren. De huidige nassen zitten kwa energieverbruik echt al heel laag (<20w idle) en je kunt ervoor kiezen om hem tussen bepaalde tijden automatisch uit en weer aan te laten gaan (bijv tussen 24u en 7u 's ochtends). Ik ben het met je eens dat het nog steeds meer verbruik is dan strikt noodzakelijk zou zijn, maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.

Ook zijn er bijv apps als iPeng die Wake-on LAN ondersteunen, waardoor de nas aanspringt zodra je hem nodig hebt.

Wat bedoel je met 'bediening via wifi'? Een iPeng-achtige app? Ik weet niet, maar neem aan, dat dit ook met de in de Touch ingebouwde server werkt, maar heb er zelf nog niet mee gewerkt.

Wat ik voor aanschaf goed zou testen met die Touch, is hoe snappy de bediening werkt met een grote library op zo'n grote HDD. Veel NAS'jes met minder power hebben er toch vaak best moeite mee om tussen albums te switchen of om een playlist te tonen, dat werkt gewoon niet lekker. In de Touch zal ongetwijfeld ook geen powermonster zijn ingebouwd, dus dan is het even aan jou om te bepalen of je het op die manier gaat doen, of toch liever via een wat snellere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Laatst online: 15-09 19:42
HvB83 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:31:
[...]

Gevoelsmatig zou ik dan toch echt voor die 209 kiezen. Sneller en meer geheugen, ga je zeker merken. Ik had eerst een 207+, die kwa specs toch aardig in de buurt komt van die 210j (maar een wat langzamere cpu heeft). Daar merkte je toch vaak een vertraging met wisselen van nummers, een album inladen ging vrij traag en een zoekopdracht was gewoon niet te doen.
Ik ben het met je eens. Ik heb het eerst geprobeerd met een Diskstation 207+. Het werkte allemaal wel maar niet zo soepel. Ik ben mijn collectie aan het updaten en scande alles daarom vaak opnieuw. Een volledige scan duurde ongeveer 40 minuten. Ik draai het nu op een Atom Ubuntu Linux servertje en daar duurt dezefde scan maar 5 minuten. Als je de keuze hebt, ga dan voor de snellere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
rob-bo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:15:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik heb het eerst geprobeerd met een Diskstation 207+. Het werkte allemaal wel maar niet zo soepel. Ik ben mijn collectie aan het updaten en scande alles daarom vaak opnieuw. Een volledige scan duurde ongeveer 40 minuten. Ik draai het nu op een Atom Ubuntu Linux servertje en daar duurt dezefde scan maar 5 minuten. Als je de keuze hebt, ga dan voor de snellere optie.
Ik ben ook aan het rondkijken en heb al gevonden dat de 7 serie, de j serie iig niet genoeg zijn.
Ik ben nu aan het kijken voor een 109+ of 110+. Iig iets met minimaal 256 Mb geheugen

• MagicTempest
  • Laatst online: 16-09 15:35
Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een squeezebox receiver en ik draai de squeezecenter software op mijn mac. Wanneer ik een liedje af probeer te spelen dat in het ogg vorbis formaat is dan lijkt de receiver vast te lopen. Hij speelt in ieder geval geen muziek meer af en ik moet de receiver powercyclen om hem weer muziek te laten spelen.

De squeezecenter software geeft wel nog steeds aan muziek af te spelen.

Hebben jullie iets dergelijks ervaren en weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen? ogg vorbis wordt wel door iTunes afgespeeld, dus ik heb wel een codec.

Binnen de squeezecenter software staat bij de advanced settings bij codecs de "ingebouwd" codec voor ogg vorbis.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Vanavond ga ik me er 1 kado doen (squeezebox duet) en ik heb de volgende vragen;

ik heb begrepen dat je op de controller ook muziek kunt afspelen (ik bedoel dus dat er muziek uit de controller zelf komt) klopt dit? en of er een koptelefoon op kan aansluiten.

Ik heb een netgear nas (duo) en heb begrepen dat dit toevallig een uitstekende NAS is ervoor omdat deze al standaar de software voor squeezeserver heeft. Loopt dit soepel allemaal via deze nas? Dus geen gehaper en dit soort ongein?

Is het beter om hem bedraad op lan aan te sluiten of is wifi net zo goed?

Is het voor een vrouw ook makkelijk te bedienen? en is het mogelijk om voor haar een aparte playlist te maken? zodat ze niet door mijn muziek hoeft te scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
vwtune schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:51:
ik heb begrepen dat je op de controller ook muziek kunt afspelen (ik bedoel dus dat er muziek uit de controller zelf komt) klopt dit? en of er een koptelefoon op kan aansluiten.
Nee, dat dacht ik eerst ook. De controller heeft alleen maar 'klik'geluiden (ook uit de 3,5mm mini-jack aansluiting).
Is het beter om hem bedraad op lan aan te sluiten of is wifi net zo goed?
Ik had (heb geen squeezebox meer) de receiver gewoon draadloos verbonden met mijn LAN, werkte uitstekend.
Is het voor een vrouw ook makkelijk te bedienen?
Ja, tenzij ze schrikt zodra ze meer dan 2 keuzemogelijkheden ziet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Geluid uit de Controller werkt al (bijna) zo lang als ik me kan herinneren hoor. Okay, 't is een beta-feature...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:16
jvanhambelgium schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:52:
[...]

Kan je eventueel eens de digitale-coax uitgang gebruiken ipv de optische ?
Zeker dat de poort op je receiver (nog) OK is ?
Zit de connector eventueel niet een "beetje scheef" ? Die TOSLINK connectoren zijn niet super...
Beetje laat, maar hij doet het inmiddels weer. Geen idee waar het nu eigenlijk door kwam. Heb alle kabels er nog es in en uit gedaan (maar goed, dat had ik al eerder geprobeerd).

Bedien het hele zaakje nu met iPeng voor m'n iPhone. Dat is toch wel een stukje beter dan de controller zeg. Lekker vlot, touch, groot scherm, en stabiel :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 16-09 15:35
MagicTempest schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:46:
Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een squeezebox receiver en ik draai de squeezecenter software op mijn mac. Wanneer ik een liedje af probeer te spelen dat in het ogg vorbis formaat is dan lijkt de receiver vast te lopen. Hij speelt in ieder geval geen muziek meer af en ik moet de receiver powercyclen om hem weer muziek te laten spelen.

De squeezecenter software geeft wel nog steeds aan muziek af te spelen.

Hebben jullie iets dergelijks ervaren en weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen? ogg vorbis wordt wel door iTunes afgespeeld, dus ik heb wel een codec.

Binnen de squeezecenter software staat bij de advanced settings bij codecs de "ingebouwd" codec voor ogg vorbis.
Er is dus niemand hier die ervaring heeft met de squeezebox, mac os x en ogg vorbis? ;(

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Xander schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:01:
Geluid uit de Controller werkt al (bijna) zo lang als ik me kan herinneren hoor. Okay, 't is een beta-feature...
Oh? De laatste keer dat ik ernaar zocht (begin volgend dit jaar) bestond die functionaliteit niet. Het is dus of een vrij nieuwe feature óf ik heb destijds niet goed genoeg gezocht. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
sylvesterrr schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

Oh? De laatste keer dat ik ernaar zocht (begin volgend jaar) bestond die functionaliteit niet. Het is dus of een vrij nieuwe feature óf ik heb destijds niet goed genoeg gezocht. :$
Ik gok zo dat het er begin volgend jaar nogsteeds in zit. :+

Begin vorig jaar ook al, het kan volgens mij sinds SqueezeCenter 7.3, da's ~december 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hihi, begin dit jaar dus. Blijkbaar had ik op de dag dat ik ernaar zocht ruzie met Google, een andere verklaring heb ik niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik lees me al een tijdje suf en kan niet vinden wat ik wil weten. Wellicht dat dit hier bekend is?

Ben zelf in het bezit van een iPad met "Remote" als app. Nu zie ik dat ik muziek kan streamen vanaf een Squeezebox of Airport Express van mijn pc/fileserver naar mijn stereo welke een kamer verderop staat.

Kan ik dan gewoon "Remote" gebruiken welke iTunes gebruikt om tracks te selecteren, skippen e.d.?

Dit kan met een AE wel echter heeft een SB voor mij de gewenste optical aansluiting.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

De airport express heeft ook een optische uitgang. Je moet welliswaar een verloopje halen maar het werkt hier probleemloos. Nadeel van die airport express.. je moet hem bedienen vanaf de pc (die moet dus aanstaan).
De squeezebox heeft geen pc nodig (uiteraard wel als je je muziek op je pc hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

job schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:05:
De airport express heeft ook een optische uitgang.
Idd, ik heb 'm jaren lang via toslink gebruikt :) Inmiddels zijn er interessantere opties.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
job schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:05:
De airport express heeft ook een optische uitgang. Je moet welliswaar een verloopje halen maar het werkt hier probleemloos. Nadeel van die airport express.. je moet hem bedienen vanaf de pc (die moet dus aanstaan).
De squeezebox heeft geen pc nodig (uiteraard wel als je je muziek op je pc hebt staan).
Maar kan ik zowel de AP als SB bedienen via de app "Remote" ?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nee, Apple remote heeft niets met SB te maken.
Er zijn echter wel SB remote applicaties als je SB server hebt draaien. Voor iOS is er in ieder geval iPeng, en recent is er hier ook een iPad applicatie langs gekomen in dit draadje (dat moet nog wel te vinden zijn met een beetje lezen).
De ontwikkelaar van iPeng zou trouwens ook een volledig iPad compatible applicatie maken als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik zit er sterk aan te denken om de Squeezebox Touch aan te schaffen. Ik wil er echter speakers aanhangen zonder versterker ertussen. Is dit mogelijk en zo ja, wat voor speakers kan ik hiervoor dan het best gebruiken en klinkt dit dan ook nog een beetje goed?

Chrises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

troftnom schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:35:
Nee, Apple remote heeft niets met SB te maken.
Er zijn echter wel SB remote applicaties als je SB server hebt draaien. Voor iOS is er in ieder geval iPeng, en recent is er hier ook een iPad applicatie langs gekomen in dit draadje (dat moet nog wel te vinden zijn met een beetje lezen).
De ontwikkelaar van iPeng zou trouwens ook een volledig iPad compatible applicatie maken als het goed is.
Squeezepad :)

Ik vind het een handige app, zie mijn eerdere berichten in deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
chrises schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:22:
Ik zit er sterk aan te denken om de Squeezebox Touch aan te schaffen. Ik wil er echter speakers aanhangen zonder versterker ertussen. Is dit mogelijk en zo ja, wat voor speakers kan ik hiervoor dan het best gebruiken en klinkt dit dan ook nog een beetje goed?
Je zult wel actieve speakers moeten gebruiken dan. Heb zelf de audioengine A5 aan mijn Squeezebox Classic hangen en dat klinkt prima. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van de ruimte.
http://www.wifimedia.eu/c...d8be74b5014205a35b1f39746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb me sinds vorige week ook aangesloten bij de Squeezebox familie met een SQB Radio. Al mijn muziek staat al een hele tijd op de server en sinds kort allemaal in Apple Lossless formaat (ik heb een iPod in de auto en een losse, dus nee...ik ga niet naar FLAC ;) ).
De Radio heb ik gekocht voor in de slaapkamer. Daar wil ik graag een lekker muziekje hebben zonder te kloten met de iPod (waar toch niet alles op past) en speakertjes. Maar nu ben ik verslaafd...ik wil er ook een voor in de huiskamer. Ik heb daar wel een HTPC waar ik natuurlijk ook muziek mee kan spelen (XBMC), maar dan moet ik steeds mijn plasmascherm aandoen en dat is eigenlijk best zonde voor alleen muziek.

Ik heb een iPad en een Android foon (Desire) dus ik heb geen Duet nodig. Ik denk aan een losse receiver en dan bedienen met de foon of iPad. Heeft iemand ervaring met de Tablet Skin in vergelijking met de iPeng? De iPeng voor iPad ziet er indrukwekkend uit, maar qua functionaliteit kan de website het toch net zo goed via de aangepast webinterface?

Zo ziet het er dan uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.simulacrum.net.nz/squeeze/images/ss1_tn.png
Afbeeldingslocatie: http://www.simulacrum.net.nz/squeeze/images/ss2_tn.png
Afbeeldingslocatie: http://www.simulacrum.net.nz/squeeze/images/ss3_tn.png
Afbeeldingslocatie: http://www.simulacrum.net.nz/squeeze/images/ss4_tn.png

Ik had alleen de eerste paar dagen het probleem dat de Apple Lossless files niet wilden spelen. Bleek dat het komt omdat ik een 64bit kernel draai op de server (Ubuntu 10.04 met een AMD x4). Eerst dus de 32bit compatibility lib installeren en opnieuw installeren. Werkt als een speer!
Nog een tip: Ik gebruik Bliss voor het downloaden van coverart. Handy dandy programma, geschreven in Java, werkt dus op Linux, Windows e.d. Je kunt er ook de coverart voor je iTunes library mee vinden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
mphilipp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:46:
De iPeng voor iPad ziet er indrukwekkend uit,
Top, wist nog niet dat die zojuist uitgekomen was. Nog niet helemaal netjes afgewerkt, maar dat komt vast nog wel. Als iPeng voor iPhone/iPod gebruiker een prima optie voor de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
mphilipp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:46:
Ik heb me sinds vorige week ook aangesloten bij de Squeezebox familie met een SQB Radio. Al mijn muziek staat al een hele tijd op de server en sinds kort allemaal in Apple Lossless formaat (ik heb een iPod in de auto en een losse, dus nee...ik ga niet naar FLAC ;) ).
De Radio heb ik gekocht voor in de slaapkamer. Daar wil ik graag een lekker muziekje hebben zonder te kloten met de iPod (waar toch niet alles op past) en speakertjes. Maar nu ben ik verslaafd...ik wil er ook een voor in de huiskamer. Ik heb daar wel een HTPC waar ik natuurlijk ook muziek mee kan spelen (XBMC), maar dan moet ik steeds mijn plasmascherm aandoen en dat is eigenlijk best zonde voor alleen muziek.

Ik heb een iPad en een Android foon (Desire) dus ik heb geen Duet nodig. Ik denk aan een losse receiver en dan bedienen met de foon of iPad. Heeft iemand ervaring met de Tablet Skin in vergelijking met de iPeng? De iPeng voor iPad ziet er indrukwekkend uit, maar qua functionaliteit kan de website het toch net zo goed via de aangepast webinterface?

Zo ziet het er dan uit:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had alleen de eerste paar dagen het probleem dat de Apple Lossless files niet wilden spelen. Bleek dat het komt omdat ik een 64bit kernel draai op de server (Ubuntu 10.04 met een AMD x4). Eerst dus de 32bit compatibility lib installeren en opnieuw installeren. Werkt als een speer!
Nog een tip: Ik gebruik Bliss voor het downloaden van coverart. Handy dandy programma, geschreven in Java, werkt dus op Linux, Windows e.d. Je kunt er ook de coverart voor je iTunes library mee vinden.
Ik heb een vergelijkbare opstelling, dus ik zou de laatste zijn om je af te raden om Squeezebox producten aan te schaffen, maar..... Om muziek te luisteren in je huiskamer met XBMC hoef je niet steeds je plasma aan te zetten hoor. Voor de Desire en iPhone (iPad weet ik niet) zijn prima XBMC remotes verkrijgbaar waarmee je gewoon vanuit de library je muziek kunt selecteren zonder dat je een beeldscherm nodig hebt.
Werking is dan dus vergelijkbaar met iPeng. Enige nadeel is dan dat je je geluid niet kunt synchroniseren met andere players in huis (dat was voor mij de doorslaggevende reden om naast XBMC ook Squeezebox door het hele huis te plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xburchartz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:24:
[...]
Ik heb een vergelijkbare opstelling, dus ik zou de laatste zijn om je af te raden om Squeezebox producten aan te schaffen, maar..... Om muziek te luisteren in je huiskamer met XBMC hoef je niet steeds je plasma aan te zetten hoor. Voor de Desire en iPhone (iPad weet ik niet) zijn prima XBMC remotes verkrijgbaar waarmee je gewoon vanuit de library je muziek kunt selecteren zonder dat je een beeldscherm nodig hebt.
Dat is waar ook. Alleen staat de PC normaal gesproken suspended en is XBMC niet altijd actief. Ik kijk nl tv met een ander programma en blu-rays uiteraard ook niet met xbmc. Daarbij heb ik 1x geprobeerd om de pc te suspenden vanuit xbmc en toen ie weer op kwam, was het scherm zwart en moest ik een rondedans doen om het weer goed te krijgen. En zo'n Squeezebox Receiver verbruikt denk ik geen drol wat stroom betreft, dus heel erg is het ook niet.

Maar een goed idee op zich. Ik zal nog wat tests doen, wie weet krijg ik het toch goed aan de praat. Ik heb wel een programma om de pc remote te bedienen, dus wie weet kan ik daar iets mee rommelen.
Enige nadeel is dan dat je je geluid niet kunt synchroniseren met andere players in huis (dat was voor mij de doorslaggevende reden om naast XBMC ook Squeezebox door het hele huis te plaatsen)
Synchroniseren is voor mij denk ik niet zo belangrijk. Zo groot is mijn huis niet ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
mphilipp;
Je hoeft trouwens niet perse een receiver aan te schaffen hoor. Ik heb zelf squeezeplay draaien op mijn media center waar ik ook squeezebox server heb staan. Werkt perfect! Je hebt ook nog een commandline tool squeezeslave genaamd, deze werkt ook prima maar heeft geen support voor de spotify plugin.
Heb hier nu sinds kort een receiver liggen (gekregen van een vriendin) maar zie vooralsnog geen noodzaak hem aan te sluiten!
Alles wordt bedient door iPeng for iPhone. Dit programma is echt elke cent waard en werkt 10x beter dan een duet controler bv. Zodra de iPad2 uitkomt zal ik iPeng for iPad ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:14
Dan denk ik toch maar dat ik mijn hagelnieuwe duet ga verkopen. Heb hier nog een paar ipod touoches liggen.

Iemand een Duet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Scidd0w schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:41:
mphilipp;
Je hoeft trouwens niet perse een receiver aan te schaffen hoor. Ik heb zelf squeezeplay draaien op mijn media center waar ik ook squeezebox server heb staan. Werkt perfect! Je hebt ook nog een commandline tool squeezeslave genaamd, deze werkt ook prima maar heeft geen support voor de spotify plugin.
Heb hier nu sinds kort een receiver liggen (gekregen van een vriendin) maar zie vooralsnog geen noodzaak hem aan te sluiten!
Alles wordt bedient door iPeng for iPhone. Dit programma is echt elke cent waard en werkt 10x beter dan een duet controler bv. Zodra de iPad2 uitkomt zal ik iPeng for iPad ook aanschaffen.
Hmmm...dat is ook een idee. Die commandline tool lijkt me dan het handigste, want die kan ik altijd laten draaien. Anders moet er steeds een webbrowser actief zijn op die htpc en ander moet ik alsnog de tv weer aanzetten.
[edit]
Ik heb die Squeezeplay nu ook getest op de HTPC, al eerder had ik wat ermee gekloot op de gewone pc. Misschien lèg het aan mijn oren, maar ik vind 't niet mooi klinken. Ik heb alles in Apple Lossless geript en het klinkt gewoon een beetje mat als ik het met Squeezeplay afspeel. Op mijn desktop had ik dat ook al, in vergelijking met WinAmp. En nu op de HTPC hetzelfde gevoel. Kweenie...ik probeer het later nog wel een keer. Misschien even ervoor gaan zitten.

Aan de andere kant was het idee om niet de pc aan te hoeven zetten voor de muziek, maar goed...ik check wel of ik het fijn vind werken op die manier, kost niets om te testen.

Overigens ben ik benieuwd of er iPeng gebruikers (liefst met iPad) zijn die de bovengenoemde 'tablet skin' hebben geprobeerd en of zij kunnen aangeven wat de toegevoegde waarde van iPeng dan nog is. Dat ik een scherm vol plaatjes zie is leuk, maar eyecandy brengt je ook maar zover... Als je 3000 cd's in de library hebt staan, is zoeken op naam makkelijker en sneller dan het flippen door de hoezen. Dat is leuk als het er 100 zijn, maar anders is het een crime. Denk ik tenminste. Iemand met een inside view?

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 21-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
mphilipp schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:15:
Hmmm...dat is ook een idee. Die commandline tool lijkt me dan het handigste, want die kan ik altijd laten draaien. Anders moet er steeds een webbrowser actief zijn op die htpc en ander moet ik alsnog de tv weer aanzetten.
[...]
Dat van die webbrowser snap ik niet helemaal hoor? Ik heb squeezeplay in mijn startup staan en zet dus mijn htpc aan en start de muziek via iPeng. Hoef dus helemaal mijn tv niet meer aan te zetten.
heb alles in Apple Lossless geript en het klinkt gewoon een beetje mat als ik het met Squeezeplay afspeel.[...]
Heb hier zelf geen last van maar ligt natuurlijk helemaal aan de geluidskaard van de pc. De DAC van de SB Receiver is erg goed dat wel!

[ Voor 25% gewijzigd door Scidd0w op 22-10-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
[...]
Overigens ben ik benieuwd of er iPeng gebruikers (liefst met iPad) zijn die de bovengenoemde 'tablet skin' hebben geprobeerd en of zij kunnen aangeven wat de toegevoegde waarde van iPeng dan nog is. Dat ik een scherm vol plaatjes zie is leuk, maar eyecandy brengt je ook maar zover... Als je 3000 cd's in de library hebt staan, is zoeken op naam makkelijker en sneller dan het flippen door de hoezen. Dat is leuk als het er 100 zijn, maar anders is het een crime. Denk ik tenminste. Iemand met een inside view?
Ik zowel de iPhone als de iPad en beiden met iPeng uitgerust. Om heel eerlijk te zijn vind ik iPhone nog steeds het prettigste werken, gewoon omdat hij handzaam is en altijd binnen handbereik. Zo'n iPad is toch wat gedoe om je muziekinstallatie mee te bedienen.

Een skin heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd, maar iPeng werkt wel een stuk ingenieuzer en sneller dan de webinterface (waar die skin naar ik aanneem overheen wordt gelegd?). Het heeft ook caching, zoeken is een fluitje van een cent. Browsen gaat vrij snel doordat de letters die je zoekt aan de zijkant staan (#, a, b, c, etc), dus je zit in no-time bij het juiste album. Lijkt me sterk dat dat op de webinterface veel sneller gaat.

Voor die €7,99 zou ik het gewoon eens proberen. Denk niet dat je daarna nog terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
HvB83;
Wel interessant dat je de iPhone versie prettiger vind werken. Ik zit nog te wachten op de iPad2 (grotendeels vanwege facetime) maar zo had ik het nog niet bekeken.
Het lijkt mij juist wel prettig om een iPad in een docking te hebben staan die continue aan staat. Dan heb je een soort van SB Touch waarop je ziet wat er speelt en die ierdereen die in de kamer is kan bedienen. Dan hoeft niet iedereen met mijn iPhone te klooien zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Scidd0w schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Dat van die webbrowser snap ik niet helemaal hoor? Ik heb squeezeplay in mijn startup staan en zet dus mijn htpc aan en start de muziek via iPeng. Hoef dus helemaal mijn tv niet meer aan te zetten.
edit:

Ik snap er nou trouwens niets meer van. Waar haal ik nou die squeezeplay vandaan? Als ik de ene link volg, kom ik op de nightly builds van Squeezeserver en de ander laat me softsqueeze downloaden. Wat is die squeezeplay nou precies? Softsqueeze is de dos versie zogezegd, en ik begreep dat squeezeplay een java versie was die in de browser draait. Maar ik kom er niet bij. Bestaat het nog wel?
Ik ben echt niet onhandig met internet, maar ik kan het niet vinden. Alleen maar dode links of ik kom ergens anders uit. :?

edit:

Hmmm...gelukkig was er één linkje out there dat me naar een forum verwees met verduidelijking. Gevonden dus...

Ik zet mijn htpc nooit uit, hij gaat in suspend. Dus ik kan niet altijd garanderen dat de browser gestart is enzo. Het is dan ook weer zoiets waar je steeds rekening mee moet houden. Ik ben wel op zoek naar oplossingen die gewoon werken. Ik wordt al gek genoeg van mijn BT keyboard die af en toe niet werkt ;)
Heb hier zelf geen last van maar ligt natuurlijk helemaal aan de geluidskaart van de pc. De DAC van de SB Receiver is erg goed dat wel!
XBMC speelt over dezelfde geluidskaart, maar ik denk toch te horen dat ie gewoon wat matter/vlakker klinkt. Maar ik ga morgen nog wel even rustig zitten en wat muziekjes afspelen. Misschien zit het tussen mijn oren.

@Hvb83: ik heb een Android ding en die iPad, dus geen iPhone (ga ik niet kopen ook). Niet dat ik op de centen zit, maar zo'n beetje alles op die K%&%# Apple dingen kosten geld. Ook dingen die op Android gewoon gratis zijn (XBMC remote bv). Ik wil wel betalen, maar dan wil ik wel weten of ik het wil blijven gebruiken. Al die apps zijn maar een paar €, maar als ik de helft niet meer gebruik loopt het wel op. Pay-apps van Android kan ik tenminste nog binnen 2 dagen teruggeven. Maar goed, ik kijk wel hoe ik met die tablet skin uitkom. Voorlopig vind ik het prima werken.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 23-10-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok, Squeezeplayer geïnstalleerd. Werkt inderdaad perfect. Waarom ik 'm eerder niet kon vinden is mij ook een raadsel, maar goed... Hij start altijd minimized en muziek spelen gaat prima.

Ook iPeng maar eens gedownload en dat werkt ook leuk. Voor gewoon afspelen is die tablet skin overigens ook erg fijn moet ik zeggen. iPeng ziet er iets gelikter uit, maar voor mensen die het geld er niet voor over hebben is die tablet skin prima. Ik heb ook een leuke app voor Android gevonden: SqueezeCommander. Zo heb ik iig altijd iets bij de hand waarmee ik de boel kan bedienen.

Ik ben dus weer helemaal blij dat het goed werkt. En dankzij de tips heb ik Logitech weer €100 voor een Squeezebox Receiver door de neus geboord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Idd hoeft het niet een iPhone te zijn, het ging mij meer om het formaat van het apparaat dan of het nou een iPhone of een Android is. En voor die laatste zijn ook vergelijkbare apps te koop, zoals je zelf hebt ontdekt. Enige wat ik ermee wilde aangeven is dat de iPad als bediening heel stoer is, maar niet echt praktisch als enige bedieningsmogelijkheid. Kan me voorstellen dat veel mensen daar van tevoren namelijk niet bij stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik merk nu dat Squeezeplayer niet altijd goed uit de slaapstand van de pc komt. Ik zet mijn HTPC altijd in slaap ipv helemaal uit (anders moet ik te lang wachten, geen zin in) en dat werkt prima. Alleen Squeezeplayer lijkt actief, maar er komt alleen geen geluid uit.
Ik denk wel dat ik er een oplossing voor heb, want ik kan een programma koppelen aan een knop op de afstandsbediening. Kijken wat ik daarmee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Gisteren was er bij iBOOD een Voiis draadloze muziek streamer in de aanbieding voor ongeveer 35 euro. Ik heb die maar overgeslagen omdat de muziekkwaliteit tegen scheen te vallen (op vooral wat betere HiFi-sets). De muziek wordt via bluetooth naar de Voiis gestuurd.

Nu ben ik me verder aan het oriënteren op andere mogelijkheden. Ik kwam onder andere een Logitech Squeezebox Receiver tegen voor ongeveer 100 euro. Ik heb een iPhone met mijn hele muziekcollectie erop. De Logitech werkt via het (draadloze) netwerk las ik.

Nu vroeg ik me af of de muziekkwaliteit van de Squeezebox een stuk beter is. Ik heb namelijk twee grote vloerstaanders en het moet natuurlijk wel mooi klinken allemaal.

Ik snap dat de kwaliteit wel minder is dan wanneer je een CD afspeelt, maar het gemak van even wat verschillende nummers luisteren spreekt me wel aan. Nu moet ik elke keer van CD wisselen. Daarvoor wil ik dus wel wat muziekkwaliteit inleveren. Ik heb overigens mijn gehele muziekcollectie (9GB; dus valt mee) op 320kbps.

Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? Een Logitech Squeezebox Receiver kopen en verbinden met m'n draadloze netwerk. En dan m'n iPhone gebruiken als muziekspeler (is ook aangesloten op m'n draadloze netwerk). Kan dat? Of moet ik ergens een externe hardeschijf hangen met de muziek?

Ik las dat iPeng hiervoor een handig programma is. Kan iPeng ook overweg met je eigen muziekbibliotheek op de iPhone? Of kan hij alleen streamen van een NAS naar de Logitech Squeezebox Receiver.

Zoals jullie wel merken ben ik een flinke n00b op dit gebied.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Korte reactie, want voor meer informatie kun je ook eens dit topic doorlezen. ;)

De geluidskwaliteit van de hardware is erg goed maar natuurlijk afhankelijk van je mediabestanden. 320kbps is prima, maar voor echte CD kwaliteit kan je ook lossless bestanden nemen.
Streamen vanaf iPhone gaat niet, je hebt niet alleen een hardeschijf nodig maar ook nog hardware nodig die Squeezebox server draait, die streamt je muziek naar de Squeezebox hardware.
Ipeng streamt niets, maar bedient de server.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 29-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
troftnom schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:42:
Korte reactie, want voor meer informatie kun je ook eens dit topic doorlezen. ;)

De geluidskwaliteit van de hardware is erg goed maar natuurlijk afhankelijk van je mediabestanden. 320kbps is prima, maar voor echte CD kwaliteit kan je ook lossless bestanden nemen.
Streamen vanaf iPhone gaat niet, je hebt niet alleen een hardeschijf nodig maar ook nog hardware nodig die Squeezebox server draait, die streamt je muziek naar de Squeezebox hardware.
Ipeng streamt niets, maar bedient de server.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb al flink zitten lezen. Maar ik kom er gewoon niet helemaal uit.

Is dit dan een oplossing? deze NAS waar alle muziek op komt te staan. En dan deze Logitech Squeezebox Receiver gekoppeld aan mijn iPhone die iPeng erop heeft staan?

Deze opstelling zou dus 129+119+7,99 gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nope, de nas die jij voorstelt gaat het niet doen, om de serversoftware een beetje te draaien heb je wel wat stevigs nodig (en volgens mij kan hij nieteens op de door jou voorgestelde Iomega worden geïnstalleerd). Synology heeft standaard packages om dit voor elkaar te krijgen, maar er zijn meer merken. Ook daar kan je niet met de goedkopere versies uit, vergeet de x07+, de x09 of de J-series, die zijn gewoon té traag. De x09+ kan wel weer, maar is ook niet goedkoop.

Een betaalbare optie, maar een waarbij je wat handiger met computers moet zijn en ook van een beetje pielen met de software houden, is een Atom-systeempje. Dan kan je volgens mij ook wel voor €150 klaar zijn en heb je best een dik systeem op SBS op te draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door HvB83 op 29-10-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vergeet ook niet dat je met de Receiver alleen een truukje uit moet halen om hem te installeren zonder de controller. Lees je daar in ieder geval ook over in voordat dit als noob een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Goeie tip idd, was ik even vergeten. Heb het 1x gedaan en daarna nooit meer aan hoeven denken. Snap trouwens niet dat daar inmiddels niet gewoon een makkelijker programmaatje voor is, voor een leek werkt dat script echt niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LuPo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:48:
[...]
Ik heb al flink zitten lezen. Maar ik kom er gewoon niet helemaal uit.
Volgens mij wil je muziek afspelen op je iPhone. Dat is niet wat iPeng doet. iPeng bedient een (of meerdere) Squeezeboxen (of de softwareplayer onder Windows/Linux). Die spelen de muziek af. Dus als jij een Squeezebox receiver koopt, moet je die aansluiten op een normale versterker en die speelt de muziek af, die vanaf je Squeezebox Server gestreamd wordt.

Als je de muziek op een NAS hebt staan, zijn er wel weer opties om dit af te spelen op je iPhone. En daarbij maakt het niet uit of je nog eens een keer Squeezebox Server hebt draaien om via je versterker muziek af te kunnen spelen.

Of er een Squeezebox player is voor de iPhone is, weet ik niet. Volgens mij niet.

Overigens is een NAS aanschaffen voor een muziekcollectie van 9Gb niet echt de moeite waard. Zolang het nog op een iPhone past, zou ik het daarop laten staan. Koop dan een iPhone dock voor je muziekinstallatie. Muziekkwaliteit is zo goed als de rips die je hebt gemaakt. Ik heb bijna 400 albums (voornamelijk eigen cd's) lossless geript en die stream ik met de Squeezebox Server en heb ik op mijn iPods staan. Maar dan heb je het over dik 120Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Volgens mij wil je muziek afspelen op je iPhone. Dat is niet wat iPeng doet. iPeng bedient een (of meerdere) Squeezeboxen (of de softwareplayer onder Windows/Linux). Die spelen de muziek af. Dus als jij een Squeezebox receiver koopt, moet je die aansluiten op een normale versterker en die speelt de muziek af, die vanaf je Squeezebox Server gestreamd wordt.

Als je de muziek op een NAS hebt staan, zijn er wel weer opties om dit af te spelen op je iPhone. En daarbij maakt het niet uit of je nog eens een keer Squeezebox Server hebt draaien om via je versterker muziek af te kunnen spelen.

Of er een Squeezebox player is voor de iPhone is, weet ik niet. Volgens mij niet.

Overigens is een NAS aanschaffen voor een muziekcollectie van 9Gb niet echt de moeite waard. Zolang het nog op een iPhone past, zou ik het daarop laten staan. Koop dan een iPhone dock voor je muziekinstallatie. Muziekkwaliteit is zo goed als de rips die je hebt gemaakt. Ik heb bijna 400 albums (voornamelijk eigen cd's) lossless geript en die stream ik met de Squeezebox Server en heb ik op mijn iPods staan. Maar dan heb je het over dik 120Gb.
Oké bedankt. Het is me een stuk duidelijker nu. De Squeezebox Receiver was ik van plan om aan te sluiten op mijn versterker. Ik heb dus echter een NAS (of server) nodig die sterk genoeg is om Squeezebox server te draaien. Daar ging ik de mist in. ;)

Je hebt trouwens ook wel gelijk met die iPhone/iPod docking station. Ik denk dat ik naar die oplossing ga kijken. Jammer genoeg heeft Marantz alleen twee bluetooth oplossingen (hier en hier) voor het aansluiten van een iPod of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LuPo schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:07:
[...]
Je hebt trouwens ook wel gelijk met die iPhone/iPod docking station. Ik denk dat ik naar die oplossing ga kijken. Jammer genoeg heeft Marantz alleen twee bluetooth oplossingen (hier en hier) voor het aansluiten van een iPod of iPhone.
Er zijn toch ook gewoon docks te koop met een a/v aansluiting? Ze zijn er zelfs met hdmi aansluiting om filmjes en foto's op je tv te showen. Gewoon even zoeken, er moet zat te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn trouwe D-Link DNS-323. Heerlijk ding, maar helaas niet krachtig genoeg om de squeezebox server te draaien voor de Squeezebox touch die ik graag wil hebben. Op dit moment betreft de muziekcollectie ongeveer 13.000 tracks.

Mijn vraag is of een NAS met 256mb geheugen genoeg is om soepel transmission (50+ torrents) en de squeezebox server tegelijkertijd te draaien. Verdere activiteiten zullen beperkt zijn tot wat streamen/webserver activiteiten. Ik ben niet van plan usenet of iets dergelijks te gaan gebruiken.

Kortom is 256mb genoeg? Of is het verstandiger om voor een NAS met 512 mb geheugen te gaan (met bijbehorende prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
Jelte schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn trouwe D-Link DNS-323. Heerlijk ding, maar helaas niet krachtig genoeg om de squeezebox server te draaien voor de Squeezebox touch die ik graag wil hebben. Op dit moment betreft de muziekcollectie ongeveer 13.000 tracks.

Mijn vraag is of een NAS met 256mb geheugen genoeg is om soepel transmission (50+ torrents) en de squeezebox server tegelijkertijd te draaien. Verdere activiteiten zullen beperkt zijn tot wat streamen/webserver activiteiten. Ik ben niet van plan usenet of iets dergelijks te gaan gebruiken.

Kortom is 256mb genoeg? Of is het verstandiger om voor een NAS met 512 mb geheugen te gaan (met bijbehorende prijs)?
ik heb een sheevaplug gekocht en draai daar sbs op werkt perfect, ook de dockstar schijnt prima te werken. Kun je je muziek files gewoon op de nas laten staan. voor meer info http://squeezeplug.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaw
  • Laatst online: 23-05 17:01
Ik heb inmiddels de dockstar besteld bij pixmenia a 51,- ! Hoop hem morgen te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt zo'n dockstar een beetje snel?
bedoel als je een album wilt zoeken.

ben er iet zo in thuis, maar kan je gewoon een harddisk erop aan sluiten, en dat is alles.
Of moet je heel ingewikkeld allerlei bestanden nog installeren?
Kom er niet helemaal uit momenteel, lijkt me best ingewikkeld.
Graag info en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Laatst online: 15-09 19:42
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:55:ben er iet zo in thuis, maar kan je gewoon een harddisk erop aan sluiten, en dat is alles.
Of moet je heel ingewikkeld allerlei bestanden nog installeren?
Zo'n dockstar is gewoon een kleine kale computer. Je zal er zelf linux en dan squeezebox server op moeten zetten.

Als je dat nog nooit gedaan hebt, kan het best ingewikkeld zijn.

Edit:

Ik zie dat die squeezeplug installatie redelijk makkelijk zou moeten zijn. Lees de website maar eens. Als je het snapt, kun je het gewoon proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door rob-bo op 05-11-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Goedenavond,

Ik heb mezelf ook een Squeezebox Duet aangeschaft, vond het ingewikkeld om steeds de laptop aan de receiver te pluggen voor wat lekkere webradio of eigen muziek en daarvoor is dit de perfecte oplossing.

Zo'n 17.000 nummers in de database en zoeken/afspelen zit geen enkele vertraging in (server is een amd4600+ 2gb ram, windows home server) goed genoeg voor dit alles.
Op de afstandsbediening is het na wat gewenning goed te navigeren maar op de iPhone met het programma iPeng is het toch een stuk beter te bedienen.
Receiver en Remote zijn beide draadloos verbonden met de router, server bekabeld.
Audio wordt optisch doorgestuurd naar de receiver :).
Al met al ben ik er erg tevreden mee tot nu toe!

Nu wil ik ook graag mijn receiver volume aanpassen dmv het infrarood signaal van de afstandsbediening, nu heb ik al de 3rd party 'IR blaster' toegevoegd maar ik kan het dus weer nergens vinden in de afstandsbediening of instellen.. Iemand die dit ook zelf al ingesteld heeft ? Moet er nu nml steeds m'n harmony nog voor pakken..

[ Voor 6% gewijzigd door appel22 op 07-11-2010 01:17 . Reden: extraaaa tekst ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Len

Leeg

Op de remote van de Sqeezebox Duet zit toch geen IR? En op de Duet zelf zit ook geen IR ontvanger toch? Ik heb ze zelf nieten weet nu niet wat je nu wil. :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Len schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:58:
Op de remote van de Sqeezebox Duet zit toch geen IR? En op de Duet zelf zit ook geen IR ontvanger toch? Ik heb ze zelf nieten weet nu niet wat je nu wil. :)
Op de Controller zit wel een IR-emitter, die wordt standaard alleen nergens voor gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Xander schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:44:
[...]

Op de Controller zit wel een IR-emitter, die wordt standaard alleen nergens voor gebruikt...
Klopt ik bedoelde de IR op de afstandsbediening, en dan de IR ontvanger van m'n surroundset receiver. Dus om niet het output volume van de squeezebox receiver aan te passen (die op 100%) maar de output volume van de surroundset receiver. Dus ipv 2 afstandsbedieningen voor geluid andere voor de muziek, alles op 1 :).
Maakt het al weer ingewikkelder omdat het niet standaard ondersteund wordt..

Inventaris | WhatPulse

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Hola,
Sinds kort merk ik dat bij opstarten van PC (XP machine) de Squeezebox server niet wordt gestart? Wel geupdate inmiddels naar 7.5.1 r30836.
Als ik dan handmatig start, prima. Soms als de PC enkele uren aanstaat is de server ook gestopt.
Why is that? Feitelijk is dit dus m'n prob: http://forums.slimdevices...&highlight=server+stopped

Ik draai sinds kort Netlimiter 3 Pro dus daar eerst maar naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Die squeezebox duet is echt een prachtig apparaat, wanneer hij het doet dan. Want ik krijg met regelmaat een draaiend blauw cirkeltje in beeld, met ''verbinden met asrockHTPC'' . De afstandsbediening reageert dan nergens meer op. Muziek speelt wel gewoon door. Soms pakt hij hem na een paar minuten weer op, maar soms moet ik de remote ook opnieuw opstarten.
Squeezeboxserver draait op die asrock pc, na een compleet schone installatie.

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb al met een andere pc geprobeert, maar daarmeee gebeurde hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
crimescene schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:23:
Die squeezebox duet is echt een prachtig apparaat, wanneer hij het doet dan. Want ik krijg met regelmaat een draaiend blauw cirkeltje in beeld, met ''verbinden met asrockHTPC'' . De afstandsbediening reageert dan nergens meer op. Muziek speelt wel gewoon door. Soms pakt hij hem na een paar minuten weer op, maar soms moet ik de remote ook opnieuw opstarten.
Squeezeboxserver draait op die asrock pc, na een compleet schone installatie.

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb al met een andere pc geprobeert, maar daarmeee gebeurde hetzelfde.
Wifi netwerk te zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Die duet is gewoon bedraad aangesloten. De muziek speelt wel gewoon door.

Het lijkt wel of de connectie tussen de remote en duet wegvalt ofzo.

[ Voor 57% gewijzigd door crimescene op 19-11-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Kan iemand me helpen, heb sinds gisteren de squeezebox touch, superapparaat, alles werkt binnen 5 minuten. Ik had al een mooie muziekcollectie, helemaal perfect getagged, maar toch gebeurd er vervolgens dit:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_B6cmfoqh4Ao/TOeWZv6I4QI/AAAAAAAAAIc/M24A67Yq8fY/s720/help.jpg

Ofwel, dubbele albums en kan geen verklaring hiervoor vinden. Iedere album bevat maar een aantal nummers...

Heb al ergens gelezen om itunes vinkje uit te zetten en alles wissen en rescan geeft hetzelfde resultaat... hoe kan dat?

[ Voor 83% gewijzigd door Paniohitus op 20-11-2010 10:51 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Preddie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:34:
Ofwel, dubbele albums en kan geen verklaring hiervoor vinden. Iedere album bevat maar een aantal nummers...
Ik denk dat je eerst maar eens naar de tags moet kijken. Daar kijkt ie naar, dus er zal wel iets geks staan in de tags.

De nummers komen niet dubbel voor, toch? Alleen meerdere keren het album, maar dan steeds met andere nummers. Lijkt mij typisch een tag-issue.

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste