Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Jup, die ben je kwijt bij een factory reset.
Je zou ook nog eens kunnen upgraden, dus nogmaals dezelfde eroverheen gooien.

Edit:
Dat werkt dus niet met de internet upgrade. Even wachten dan maar op de release op de website, zodat je het vanaf een USB stick kan proberen.
Lol, lekker handig. Dat je bepaalde instellingen opnieuw moet zetten ok, maar de zenders opnieuw schikken en een naam geven is een "hell of a job" :(

En nee idd, dat kan niet. Had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
_Arno_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:21:
[...]Lol, lekker handig. Dat je bepaalde instellingen opnieuw moet zetten ok, maar de zenders opnieuw schikken en een naam geven is een "hell of a job" :(
Lijkt me een mooie feature: de zenderinstellingen kunnen exporteren en kunnen importeren. XML based zodat je het makkelijk kunt editen.
@Zeroday: kun je dit op een wensenlijstje laten plaatsen? Je schijnt nogal dicht op het vuur te zitten (voor zover je niet IN het vuur zit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arno_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:21:
[...]

Lol, lekker handig. Dat je bepaalde instellingen opnieuw moet zetten ok, maar de zenders opnieuw schikken en een naam geven is een "hell of a job" :(

En nee idd, dat kan niet. Had ik al geprobeerd.
Het is maar een suggestie he, die reset. ;)

Firmware hebben ze trouwens gister wel online gegooid:
http://download.conceptro...CM3G_FW_UPD_v2.00.002.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:06
zeroday schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:33:
[...]
Bij dit soort apparaten moet je keuzes maken.
Het apparaat is geen NAS en is niet echt een file server. Echter het herbergt wel functies die de functies als een NAS kan uitvoeren.

Echter stel nu dat ik het SAMBA verhaal op volledige processorbelasting ga zetten om jou die doorvoer te geven wat jij wil, dan krijg ik weer op mijn donder dat bij anderen de opname de vernieling in gaat omdat de stream niet snel genoeg naar de HDD geschreven kan worden.

Om het systeem stabiel en dus goed te laten draaien moet je dus keuzes maken en daarbij neem je goede gemiddelden die in het lab zijn gevonden.
vandaar dat e.e.a. wat minder snel kan zijn dan wat je wellicht zou verwachten.
Dit snap ik niet. Bij mijn weten kun je processorbelasting sturen door processen minder of meer prirotieit te geven. Wanneer gelijktijdig processen draaien wordt processorbelasting verdeeld op basis van prioriteiten.
Wanneer je iets opneemt en gelijktijdig iets via het netwerk copieert zal het opname proces dus de meeste processortijd krijgen (als dit proces tenminste processor bound is en niet I/O bound).

Wanneer ik niet iets opneem en het Samba proces zowat alleen draait zie ik geen reden waarom dit proces niet de volledige processor mag belasten.

Als de traagheid van het netwerk inderdaad een bewuste instelling is dan zou ik dit graag (tijdelijk) anders kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag via het netwerk de nieuwste firmware willen installeren.
Echter tijdens het downloaden stopte de download (pijl stopte) en mijn PC gaf aan geen verbinding meer te hebben met de CM3GPP.
Na lang wachten geen reactie en/of voortgang.
Vervolgens de CM3GPP aan de achterzijde UIT en weer AAN gezet.
Nu komt alleen nog maar het blauwe opstart scherm Grab'n'GO media giant op mijn TV.
Wie weet hoe dit probleem is op te lossen.

P.S. de vraag heb ik reeds ook bij Conceptronic neer gelegd. Misschien via deze weg een snellere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05-2023
zeroday schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:30:
[...]
Even mijn contacten aangewend ..
Zou je die dan ook kunnen / willen aanwenden voor het probleem van de functie timeshift? Heb de laatste FW erop. Als ik afspeel wordt het beeld na 8 min. "blokjes / mozaïk". Heb nu al 5 keer geprobeerd en prompt na 8 minuten is het naadje... Toch jammer van dit mooie apparaat. Heb (helaas) geen ervaring of de vorige FW dit probleem ook had want die heb nl. vrij snel ge-update nadat ik hem had aangesloten. GreyFox memoreerde hier ook al aan.

Zo als je 't maakt, zo wordt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12-2019
Heeft iemand ook problemen met het benaderen van de Media Giant via het netwerk?
Ik kan wel met de Media Giant naar andere computers en of NAS, maar via een andere computer
naar de Media Giant lukt niet, ik krijg steeds de melding dat ik geen rechten heb voor de HDD1 schijf.
Hij is gewoon FAT32 geformatteerd en het benaderen van de mediagiant zelf gaat probleemloos,
pas als ik echt de schijf zelf wil benaderen komt hij na lange tijd met deze melding, of de computer waarmee ik dan werk loopt volledig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als32
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 08:15
:/ Heb hetzelfde probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Eenanderenaam schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:49:
Heeft iemand ook problemen met het benaderen van de Media Giant via het netwerk?
Heb je al gekeken of zowel je PC als ook de Media Giant in dezelfde werkgroep zitten? Standaard is de standaard naam van de MG "workgroup", maar die kun je dus wijzigen bij de netwerkinstellingen in de naam die jouw werkgroep op de PC heeft.

Zelf heb ik ervaren dat het beter werkt indien de MG is voorzien van een vast (fixed) IP-adres. En let dan op dat je een IP-adres neemt uit de reeks zoals op jouw netwerk (router) gebruikt wordt, maar wel één die uniek en dus buiten de reeks ligt van je DHCP-server!
En niet te vergeten om te achterhalen wat het IP-adres is van de DNS-server van jouw provider. Wat als je die niet invult, zal je MG (waarschijnlijk) niet met de tijdklok op internet kunnen synchroniseren en (waarschijnlijk) ook geen updates kunnen halen.
Waarom waarschijnlijk? Ik weet nl. weinig van Linux en dus geen idee of de software van MG zoekt op hostnaam of IP-adres. Zoekt de MG via een IP-adres naar de klok of updates, dan is dit niet belangrijk.

Zoek nu de harddisk van de MG via de verkenner niet meer als \\Media Giant\hdd1, maar als \\192.168.0.50\hdd1 (waarbij je dus jouw adres moet nemen).

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Met de werkgroep heb ik inmiddels wel alle mogelijkheden geprobeerd maar ik zal het idd eens met een fixed ip adres proberen, bedankt voor je uitvoerige uitleg, Giso.
Goede opmerking overigens,over de DNS-server, ik zag dat als je de tijdsinstellingen instelt op de Media Giant dat hij inderdaad gaat zoeken naar een server van Conceptronic op naam en niet op ip adres. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Eenanderenaam schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:25:
Met de werkgroep heb ik inmiddels wel alle mogelijkheden geprobeerd maar ik zal het idd eens met een fixed ip adres proberen.
Als je toch aan het experimenteren bent, doe mij en Greyfox -- en allen die het nog niet geprobeerd hebben maar dit mogelijk wel hebben? -- een plezier en probeer eens of bij jou de timeshift goed werkt. Hij en ik kaartten dit probleem in dit forum al eens aan. Maar verder hoor ik er geen van de andere forumleden over.

Voor alle zekerheid: na ca. 8 minuten terugspelen tijdens een lopende timeshift gaat het beeld schokkerig worden en vertoont blokjes. Ik heb de laatste firmware v2.00.002. Dan weten we tenminste weer wat meer. Of ons beider MG's zijn niet goed of het zit hem in de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:21

xces

To got or not to got..

Kan iedereen die een account heeft op de originele support site even zijn of haar steun betuigen bij dit topic:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14470

Gaat over RTL gemist en streaming WMV dat dit door de player ondersteund moet worden. Hoe meer mensen reageren, des te hogere prio krijgt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
Giso schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:16:
[...]

Als je toch aan het experimenteren bent, doe mij en Greyfox -- en allen die het nog niet geprobeerd hebben maar dit mogelijk wel hebben? -- een plezier en probeer eens of bij jou de timeshift goed werkt. Hij en ik kaartten dit probleem in dit forum al eens aan. Maar verder hoor ik er geen van de andere forumleden over.
Ik heb firmware versie 2.00.002. Bij mij is het beeld bij timeshift ook blokkerig en daarom in de praktijk niet bruikbaar. Balen! Ik hoop dat dit binnenkort wordt gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02

Greyfox

MSX rulez

Giso schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:16:
Voor alle zekerheid: na ca. 8 minuten terugspelen tijdens een lopende timeshift gaat het beeld schokkerig worden en vertoont blokjes.
Ik draai firmware versie 1.01.010 en ik heb het blokkerige vrijwel direct, niet pas na 8 minuten.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Greyfox schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:25:
[...]

Ik draai firmware versie 1.01.010 en ik heb het blokkerige vrijwel direct, niet pas na 8 minuten.
Dat is duidelijke taal. Wie nog meer? Zou het helpen als we er allemaal een email aan wagen naar de supportafdeling van Conceptronic?

http://www.conceptronic.n...aspx?tabindex=2&tabid=430

De mijne is al onderweg. Want als die geen idee hebben dat dit speelt, kan het wel eens lang gaan duren, gezien de major update van 1.00 naar 2.00 en (nog) geen goede timeshift functie.

Misschien dat Zeroday nog een lans kan breken... (of in het vuur porren...?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Ik heb firmware versie 2.00.002, maar bij mij werkt de timeshift probleemloos.
Misschien is de Twonky server veel aan het indexeren en kost dat
teveel processorkracht bij jullie?
Dat zou kunnen verklaren dat het bij mij wel goed gaat, ik heb weer geen
netwerkverbinding naar de harddisk van de Media giant.
Dat is nog steeds niet gelukt, ook niet op een fixed ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met Time Shifting.
Hebben jullie permanent Time Shifting uit of aan staan?
Misschien kunnen jullie de stappen neerzetten hoe jullie het probleem ervaren, zodat andere het op dezelfde manier kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:57:
Hier ook geen problemen met Time Shifting.
Hebben jullie permanent Time Shifting uit of aan staan?
Misschien kunnen jullie de stappen neerzetten hoe jullie het probleem ervaren, zodat andere het op dezelfde manier kunnen proberen?
Bij mij staat permanent timeshift op uit.
Hoe ik in de praktijk timeshift gebruik?

1) ik kijk TV en wordt gestoord door bezoek
2) ik druk op de timeshifttoets en mijn beeld "bevriest"
3) mijn bezoek is weg en ik druk afspelen
4) de Media Giant speelt het TV-programma af en start exact op het punt waarop ik timeshift gestart heb
5) na ca. 8 minuten wordt het beel mozaïek en schokkerig
6) ik stop dan maar want dat is geen kijken :'(

Ik maak niet gebruik van Twonky server. (Dat is toch een programma dat op je PC draait en "kijkt" wat er aan media op je MG staat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Eenanderenaam schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:02:
ik heb weer geen
netwerkverbinding naar de harddisk van de Media giant.
Dat is nog steeds niet gelukt, ook niet op een fixed ip adres.
Ik wil je proberen te helpen a.d.h van een stap-voor-stap-plan:

1) ik neem even aan dat je Media Giant als vast IP-adres bijv. 192.168.0.20 heeft
(en als sub-netmasker 255.255.255.0)
2) ik neem aan dat de naam van de werkgroep van zowel de MG als ook van je andere PC('s) dezelfde is
3) misschien ten overvloede: de MG moet minimaal in slaapstand staan (oranje powerlampje is aan)

Dan zou je de harddisk van de Media Giant moeten kunnen benaderen door in de adresbalk van de verkenner in te tikken:

\\192.168.0.20\hdd1

en als de netwerknaam van de MG door jou niet is gewijzigd zou het ook met

\\Media Giant\hdd1

moeten lukken. Is de MG in slaapstand, dan kan het soms even duren. Als je dan goed luistert en je benadert de HDD van de MG, dan hoor je dat aan het zoemen van de HDD (die dan "wakker" wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giso schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:12:
[...]

Bij mij staat permanent timeshift op uit.
Hoe ik in de praktijk timeshift gebruik?

1) ik kijk TV en wordt gestoord door bezoek
2) ik druk op de timeshifttoets en mijn beeld "bevriest"
3) mijn bezoek is weg en ik druk afspelen
4) de Media Giant speelt het TV-programma af en start exact op het punt waarop ik timeshift gestart heb
5) na ca. 8 minuten wordt het beel mozaïek en schokkerig
6) ik stop dan maar want dat is geen kijken :'(

Ik maak niet gebruik van Twonky server. (Dat is toch een programma dat op je PC draait en "kijkt" wat er aan media op je MG staat?).
Eens kijken of ik het op die manier ook voor elkaar krijg.
Hoe is hij op je TV aangesloten? HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

Greyfox schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:25:
[...]

ik heb het probleem kunnen reproduceren. Er kan nu aan een fix gewerkt worden ..
In het kort: het lijkt erop dat mensen die timeshift en HDMI gebruiken dit probleem hebben.
Gebruik je timeshift en composiet dan heb je geen probleem.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Giso schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:27:
[...]

Ik wil je proberen te helpen a.d.h van een stap-voor-stap-plan:
Dankjewel Giso, maar het probleem zit hem niet in het benaderen van de MG, die wordt keurig gevonden in zijn werkgroep of in de werkgroep bij de andere computers als ik hem daar in plaats.
Alleen als ik dan de schijf wil benaderen, hdd1, via http of gewoon via zijn naam, dan geeft de MG gewoon dat ik daar geen rechten voor heb. (en ik heb absoluut wel FAT gebruikt)
Misschien moet ik wel alles weer van de schijf af halen en hem helemaal opnieuw formatteren of zo. :'(
Overigens heb ik de MG wel op HDMI staan en heb ik geen problemen met de timeshift.
....Plot thickens... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Giso schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:12:
[...]

De Twonky server is een webserver die draait op de MG.
Je kunt er op inloggen via het ip adres van de MG en dan van alles afspelen.
De Twonky server houdt standaard zelf constant bij of er content
gewijzigd is en indexeert dat dan direct weer.
Zo'n constant proces kost natuurlijk ook processorkracht.
Je kunt evt. bij de instellingen kiezen voor een wat minder frequente indexering,
uiteraard loopt hij dan wel achter bij eventuele veranderingen op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
zeroday schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:47:
[...]

ik heb het probleem kunnen reproduceren. Er kan nu aan een fix gewerkt worden ..
In het kort: het lijkt erop dat mensen die timeshift en HDMI gebruiken dit probleem hebben.
Dat zal het ongetwijfeld zijn, want ik gebruik inderdaad HDMI. Met dank voor je interventie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
[...]

Goed te zien dat het probleem onderzocht wordt.

Ik heb het probleem ook en gebruik geen HDMI. Mijn uitgang zijn de geel, witt en rode tulp stekkertjes. Deze zijn aangesloten op de meegeleverde SCART adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

johniron schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Goed te zien dat het probleem onderzocht wordt.

Ik heb het probleem ook en gebruik geen HDMI. Mijn uitgang zijn de geel, witt en rode tulp stekkertjes. Deze zijn aangesloten op de meegeleverde SCART adaptor.
dan moeten we nog wat meer gaan proberen te reproduceren. het gele stekkertje (composiet) gaf/geeft hier geen problemen ..

We hebben wel het vermoeden waar het aan ligt, maar dan zullen we eerst met een beta firmware moeten gaan spelen om zo wat meer feedback te krijgen of het opgelost is ja dan te nee.

Mail me even privé. Mocht ik een beta release krijgen dan kan ik deze sturen en lossen we het probleem op .. ;-) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is het wel jammer dat ik nergens iets lees over MKV files. Is dit iets wat nog gaat komen voor de Media Giant of is dit niet mogelijk.

Als die bestanden afgespeeld zouden kunnen worden is het natuurlijk allemaal nog veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:34:
Eigenlijk is het wel jammer dat ik nergens iets lees over MKV files. Is dit iets wat nog gaat komen voor de Media Giant of is dit niet mogelijk.

Als die bestanden afgespeeld zouden kunnen worden is het natuurlijk allemaal nog veel mooier.
Volgens een eerdere post in dit topic is dit nu nog niet mogelijk..... :(

Hopelijk komt dit inderdaad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenanderenaam schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:49:
Ik kan wel met de Media Giant naar andere computers en of NAS, maar via een andere computer
naar de Media Giant lukt niet, ik krijg steeds de melding dat ik geen rechten heb voor de HDD1 schijf.
Hij is gewoon FAT32 geformatteerd en het benaderen van de mediagiant zelf gaat probleemloos,
pas als ik echt de schijf zelf wil benaderen komt hij na lange tijd met deze melding, of de computer waarmee ik dan werk loopt volledig vast.
Ik vraag me af...is de gehele schijf op FAT32 geformateerd kortom 100% FAT32?
Zou je eens kunnen formateren naar 99% FAT32 en 1% NTFS?
Heb ergens iets opgevangen dat dit mogelijk je oplossing kan zijn :)
Laat je iets weten?
Heb zelf geen Media Giant maar handig voor andere bezoekers om je resultaat te vermelden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Laat je iets weten?
Heb zelf geen Media Giant maar handig voor andere bezoekers om je resultaat te vermelden >:)
De schijf is volledig FAT32 maar was eerst prima bereikbaar in het netwerk.
Ik heb toch eerder het idee dat een eerdere firmware recovery of update er de reden van is.
Ook zag ik dat je bij zowel de Twonky server als bij het menu op de tv (met de afstandsbediening)
een naam voor de server in het netwerk op kunt geven.
Misschien moeten die namen wel gelijk zijn of onveranderd standaard blijven of zo.
Zoals je zult begrijpen is alles formatteren wel het laatste redmiddel waar ik aan denk, dat stel ik zo lang mogelijk uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

[...]

Super!
Ik gebruik inderdaad HDMI.
Ben benieuwd of het snel gefixed kan worden :)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:26:
Vandaag via het netwerk de nieuwste firmware willen installeren.
Echter tijdens het downloaden stopte de download (pijl stopte) en mijn PC gaf aan geen verbinding meer te hebben met de CM3GPP.
Na lang wachten geen reactie en/of voortgang.
Vervolgens de CM3GPP aan de achterzijde UIT en weer AAN gezet.
Nu komt alleen nog maar het blauwe opstart scherm Grab'n'GO media giant op mijn TV.
Wie weet hoe dit probleem is op te lossen.

P.S. de vraag heb ik reeds ook bij Conceptronic neer gelegd. Misschien via deze weg een snellere oplossing.
Op onderstaande url kun je de recovery software vinden:

http://www.conceptronic.n...index=2&tabid=420&pc=cm3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Laat je iets weten?
Probleem is gevonden.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. (die is er al, alleen kunnen we nog geen nieuwe firmware releasen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Greyfox schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:17:
[...]

Super!
Ik gebruik inderdaad HDMI.
Ben benieuwd of het snel gefixed kan worden :)
Een paar mensen die zich bij mij gemeld hebben, krijgen als het goed is vandaag aanwijzingen om een beta firmware in de mediagiant te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer interessante topic informatie.

Ben voornemens eens media giant pro aan te schaffen, maar twijfel omdat ik nergens nog informatie heb gezien over een epg (electronische programma gids) voor het opnemen via de ingebouwde tuner. Wel zie ik dat je kan opnemen door de tijdstippen zelf op te geven.

Is de epg een feature die er in zit, of aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:43:

Ik heb deze functie niet ontdekt noch er in de gebruiksaanwijzing iets over gelezen. Maar volgens mij is dit een mogelijkheid die je alleen hebt bij een digitale ontvanger? En de MG heeft een analoge ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:43:
Zeer interessante topic informatie.

Ben voornemens eens media giant pro aan te schaffen, maar twijfel omdat ik nergens nog informatie heb gezien over een epg (electronische programma gids) voor het opnemen via de ingebouwde tuner. Wel zie ik dat je kan opnemen door de tijdstippen zelf op te geven.

Wel voor DVB-T, maar niet voor Analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
zeroday schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:13:
[...]
Wel voor DVB-T, maar niet voor Analoog.
Wil je zeggen dat DVB-T er voor de Media giant aan zit te komen? Of doel je nu op de Media Titan?
Waarom eigenlijk niet voor DVB-C? Dan kan ik hem tenminste gebruiken voor de kabel (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Giso schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:26:
[...]

Ik heb deze functie niet ontdekt noch er in de gebruiksaanwijzing iets over gelezen. Maar volgens mij is dit een mogelijkheid die je alleen hebt bij een digitale ontvanger? En de MG heeft een analoge ontvanger.
Als ik mij niet vergis, is het wel mogelijk bij een HTPC. Die download (in Mediacenter) de gegevens. Maar die functionaliteit hoeft hier natuurlijk niet in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
zeroday schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Een paar mensen die zich bij mij gemeld hebben, krijgen als het goed is vandaag aanwijzingen om een beta firmware in de mediagiant te flashen.
Kan ik die beta ook krijgen dan?
Mijn timeshift werkt steeds pas de tweede keer dat ik hem aanzet.
En is het netwerkprobleem misschien ook opgelost met deze beta??
Dan wil ik hem helemáál graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MKV file support zit er dus (voorlopig?) niet in. Jammer. Maar wat voor formaat heb je dan nodig om HD films af te spelen. Misschien klinkt dit een beetje vreemd, maar op dit gebied ben ik niet zo thuis en het lijkt erop dat als ik HD films download ze altijd in MKV formaat zijn. Ik zou namelijk toch graag HD films via mijn Media Giant af willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Eenanderenaam schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:36:
[...]

Check, ik wil ook graag proefkonijn voor deze firmware versie zijn

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rderooij schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:13:
[...]

Wil je zeggen dat DVB-T er voor de Media giant aan zit te komen? Of doel je nu op de Media Titan?
Waarom eigenlijk niet voor DVB-C? Dan kan ik hem tenminste gebruiken voor de kabel (Ziggo).
Probleem hiermee is de 'afzet' markt en de geslotenheid van de kabelaars
om DVB-T en DVB-C te gebruiken heb je een CI-Module nodig inclusief de juiste software om de kanalen toegankelijk te krijgen. Althans voor die kanalen die encodeerd zijn (dvb-t: alles behalve ned1,2,3 en regionale zender)

omringende landen van nederland hebben gewoon DVB-T vrij kun je de CI module weglaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Greyfox schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:39:
[...]
Check, ik wil ook graag proefkonijn voor deze firmware versie zijn
Dan moet je doen wat ik gevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:
Die MKV file support zit er dus (voorlopig?) niet in. Jammer. Maar wat voor formaat heb je dan nodig om HD films af te spelen. Misschien klinkt dit een beetje vreemd, maar op dit gebied ben ik niet zo thuis en het lijkt erop dat als ik HD films download ze altijd in MKV formaat zijn. Ik zou namelijk toch graag HD films via mijn Media Giant af willen spelen.
Realtek 1262 chipset ondersteund beperkt HD .. en MKV is 99% HD ..
zou je een SD in MKV stoppen dan zou dat in principe moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Eenanderenaam schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:36:
[...]

Ik vraag hierboven om mij een privé e-mail te sturen. Als je dat niet doet dan gebeurt er weinig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb ook een GM en wel de CM3GPP750, en wilde iets kwijt over EPG op analoge mediaspelers.
Het is namelijk wel mogelijk om EPG op analoge apparaten te gebruiken en wel met GUIDE Plus+® (www.europe.guideplus.com) deze informatie komt weg bij hdtvnieuw.nl hier is de CM3GPP zelfs geintroduceerd met EPG van GUIDE Plus+® (http://www.hdtvnieuws.nl/...-media-giant-introductie/)

(het spijt me als ik de hierboven genoemde links niet op deze manier mocht weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:24:
Het is namelijk wel mogelijk om EPG op analoge apparaten te gebruiken en wel met GUIDE Plus+® (www.europe.guideplus.com) deze informatie komt weg bij hdtvnieuw.nl hier is de CM3GPP zelfs geintroduceerd met EPG van GUIDE Plus+® (http://www.hdtvnieuws.nl/...-media-giant-introductie/)
Ik "stoei" al een aantal weken met de MG en heb alle mogelijkheden geprobeerd die dit apparaat biedt, maar ik heb de door jou beschreven functionalteit nog niet kunnen vinden. Als ik jouw links volg en de info lees, dan komt de MG ook niet voor in de lijst van leveranciers.
Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik graag van jou waar ik in de setup deze instellingen moet maken, want dit lijkt me een nuttige functie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om een conceptronics aan te schaffen maar twijfel over het type. Ik heb nl. nog gewoon analoge tv, maar ook een verzameling flac bestanden. Ik wil de mogelijkheid hebben om analoog op te nemen, maar wil ook flac's af kunnen spelen. Dus is de keuze een cm3gpp om op te kunnen nemen of een cfullhdmai om flac's te kunnen afspelen. Vraag concreet is: is het mogelijk om op de cm3gpp flac's af te spelen via ee tweak, firmware patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:43:
Vraag concreet is: is het mogelijk om op de cm3gpp flac's af te spelen via ee tweak, firmware patch?
Nee, niet standaard. Zie specs via onderstaande link.

http://download.conceptro.../CM3G_Codec_List_v1.1.pdf

En ik denk ook niet via een FW omdat m.i. zulke functionaliteit in de chipset moeten zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Giso op 24-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giso, bedankt. Zal ik de flac's toch moeten omzetten naar mp3, ogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:58:
Giso, bedankt. Zal ik de flac's toch moeten omzetten naar mp3, ogg.
Aangezien ik me tot voor kort alleen bezig hield met de foto- en videomogelijkheden van de MG, heb ik n.a.v. jouw bericht getracht MP3's af te spelen die op mijn NAS staan. Ik heb helaas geen geluid, wel info op het scherm m.b.t. de tag's. (Maar wel geluid bij videomateriaal, dus de kabels zitten er wel tussen...) Heb jij wel geluid? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:47:
[...]

Realtek 1262 chipset ondersteund beperkt HD .. en MKV is 99% HD ..
zou je een SD in MKV stoppen dan zou dat in principe moeten werken.
Sorry, misschien ben ik heel dom, maar heb hier weinig tot geen ervaring mee. Wat kan ik doen om eventuele mkv files dan af te spelen? Als ik namelijk een film download is het een mkv bestand en die ziet de MG niet als een file waar ie iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:52:
[...]

Sorry, misschien ben ik heel dom, maar heb hier weinig tot geen ervaring mee. Wat kan ik doen om eventuele mkv files dan af te spelen? Als ik namelijk een film download is het een mkv bestand en die ziet de MG niet als een file waar ie iets mee kan.
Omzetten naar bijv. een AVI file, maar ik durf geen garantie te geven dat ie hem dan ook afspeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:24:
Hallo, ik heb ook een GM en wel de CM3GPP750, en wilde iets kwijt over EPG op analoge mediaspelers.

(het spijt me als ik de hierboven genoemde links niet op deze manier mocht weergeven)
klopt. Echter bleek e.e.a. niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de EPG niet haalbaar was, want dat zou echt een leuke toegevoegde waarde zijn geweest.

Ik las een eindje terug dat niet de hele mediaschijf FAT32 geformateerd kon worden, dat probleem heb ik ook gehad en toen heb ik ook 1% NTFS aangehouden en toen was het goed. Begreep ik dat dat in de volgende firmware versie wordt verholpen?

En het zou leuk zijn dat de bug eruit gehaald zou worden dat ik alle opnames tegelijk moet verwijderen ipv alleen diegene die eraf moet.

Verder ben ik persoonelijk erg ontevreden over het bereik (of ontvangst) van de AB, ik heb alle knoppen overgenomen op een universele en nu is het iets beter (het lijkt wel of het IR-oogje ver weg zit in de MG'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2022
Na het lezen van dit topic heb ik het er maar op gewaagd en dit apparaat gekocht (de Media Giant Plus). Met name het feit dat iemand (zeroday) hier actief zit te posten en het continu over firmware upgrades heeft geeft me wel het gevoel dat de foutjes uit de software nog wel zullen verdwijnen ;-)

Ik koos voor deze omdat hij bijna alles kan van wat ik verwacht van een Windows mediacenter, maar dan voor de helft van het geld. Het aantal video-codecs dat het ondersteund is geweldig! Jammer van het MKV-formaat. Nadelen zijn verder dat het ding gi-gan-tisch traag reageert op de afstandsbediening. Daarnaast is mijn mediagiant (in de twee en een halve dag dat ik hem heb) al twee keer vastgeslagen :(

Mijn eerste poging om iets op te nemen dmv voorprogrammeren mislukte (de status naderhand was "failed" maar ik weet niet waar het aan lag) en ik krijg nog geen beeld via de rood-geel-witte stekkertjes, aangesloten op de bijbehorende scart-converter. Maar misschien ligt dat aan mijzelf.

Het zou mij superhandig lijken als je meer kon doen met de webinterface. Opnames programmeren, tv-instellingen doen, dat soort dingen. Gezien de traagheid van de tv-interface zou dat een grote opluchting zijn! En opnemen moet natuurlijk nooit "failen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:33:
Jammer dat de EPG niet haalbaar was, want dat zou echt een leuke toegevoegde waarde zijn geweest.

Ik las een eindje terug dat niet de hele mediaschijf FAT32 geformateerd kon worden, dat probleem heb ik ook gehad en toen heb ik ook 1% NTFS aangehouden en toen was het goed. Begreep ik dat dat in de volgende firmware versie wordt verholpen?

En het zou leuk zijn dat de bug eruit gehaald zou worden dat ik alle opnames tegelijk moet verwijderen ipv alleen diegene die eraf moet.

Verder ben ik persoonelijk erg ontevreden over het bereik (of ontvangst) van de AB, ik heb alle knoppen overgenomen op een universele en nu is het iets beter (het lijkt wel of het IR-oogje ver weg zit in de MG'
Wat voor remote heb je?
Een platte of een langwerpige?
IR kun je zien zitten aan de voorkant. Zit maar paar milimeter voor de behuizing.

En inderdaad worden vele bugs opgelost die gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
Het is ook lastig dat de MG altijd opstart met de analoge tv tuner.
Ik heb geen analoge tv (maar digitenne) en krijg dan altijd standaard een fel blauw scherm.
Juist dat blauwe scherm heeft kennelijk heel veel invloed op de werking van de ab, dus is het dan heel erg lastig om naar menu of source o.i.d. over te schakelen.
Het zou dus erg fijn zijn als je ergens kunt vastzetten welke tv input je altijd gebruikt, de analoge of de digitale.
En dat je zelf ergens in kan stellen waarmee de MG standaard op moet starten.
Of anders zou het fijn zijn als de MG standaard met het menu zou opstarten, dan kun je vandaar alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday: http://download.conceptro...NGO/CM3G/CM3G_RC_v1.1.pdf

Deze dus, dat lijkt mij een langwerpige, doet de andere het beter dan? (ik ging er vanuit dat er maar 1 was)
En ik zie inderdaad nu het IR-oogje zitten, dat is toch vrij onbelemmerd, hoe kan de MG er dan zo slecht op reageren? (buiten het feit dat de MG afentoe "bezig"lijkt en daardoor laat reageert)

Is er al een lijst met wat er in de volgende firmware versie opgelost cq toegevoegd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Eenanderenaam schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:42:
Het is ook lastig dat de MG altijd opstart met de analoge tv tuner.
Ik heb geen analoge tv (maar digitenne) en krijg dan altijd standaard een fel blauw scherm.
Juist dat blauwe scherm heeft kennelijk heel veel invloed op de werking van de ab, dus is het dan heel erg lastig om naar menu of source o.i.d. over te schakelen.
Het zou dus erg fijn zijn als je ergens kunt vastzetten welke tv input je altijd gebruikt, de analoge of de digitale.
En dat je zelf ergens in kan stellen waarmee de MG standaard op moet starten.
Of anders zou het fijn zijn als de MG standaard met het menu zou opstarten, dan kun je vandaar alle kanten op.
heb je hem dan al eens geupgrade? Volgens mij komt deze altijd in het hoofdmenu terecht na opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:29:
@Zeroday: http://download.conceptro...NGO/CM3G/CM3G_RC_v1.1.pdf

Deze dus, dat lijkt mij een langwerpige, doet de andere het beter dan? (ik ging er vanuit dat er maar 1 was)
En ik zie inderdaad nu het IR-oogje zitten, dat is toch vrij onbelemmerd, hoe kan de MG er dan zo slecht op reageren? (buiten het feit dat de MG afentoe "bezig"lijkt en daardoor laat reageert)

Is er al een lijst met wat er in de volgende firmware versie opgelost cq toegevoegd gaat worden?
Er is 1 versie geweest (eerste serie) met een dunne remote. die is vervangen voor diegene die je nu hebt en gewoon goed moet werken.

Let wel dat ik je verzoek de laatste firmware vanaf het internet te downloaden (via menu optie in de mediagiant)

Met de INFO toets in het hoofdmenu kun je zien welke firmware je erin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday Ik heb volgens mij de laatste versie 2.00.002 (via menu geen nieuwere firmware versie gevonden)

Voor wat betreft het opstarten, die van mij komt na opstarten uit slaapstand ook op de analoge tv weergave uit, vanuit de uitstand (via knop achterop) kom ik in het hoofdmenu maar wel met het geluid van de analoge tv.

Ik moet zeggen dat sinds ik nu de MG via een universel AB bedien het een stuk beter gaat dan via de originele AB, het lijkt erop dat mijn originele AB een stuk zwakker is van IR-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van deze mediaspeler.. Tot nu toe voldoet ie aan mijn verwachtingen dus ik ben zeer tevreden. Door de info in deze post gelukkig de standaard eerste installatie erg eenvoudig.

Echter heb ik nu 1 vraagje, door mijn misschien iets vreemde opstelling:

Ik heb een Samsung LCD (met HDMI)
Daarnaast heb ik een (oude) audioversterker met composite video aansluitingen (dat is dat ene gele stekkertje toch?) om een DVD / whatever aan te sluiten en door te sturen naar de composite uitgang.
Deze composite aansluiting is vervolgens aangesloten op mijn TV (ook via composite) en op mijn beamer (zelfde composite dmv een splitter).

Nu is de kwaliteit van composite natuurlijk een stuk lager dan HDMI (en heeft geen audio), maar om zowel mijn tv als mijn beamer aan te sturen (en zo dvd, video, tv te kijken door mijn "audio" versterker is dit de enige mogelijkheid.

Als test heb ik het volgende gedaan: De TV via HDMI aangesloten, en de MG eveneens via Composite op de versterker.
Nu zet ik mijn TV op HDMI, en voila, prachtig beeld. Vervolgens zet ik mijn TV op AV (composite via versterker, en theoretisch dus beamer-beeld (tweewegstekkertje) ) en dan heb ik geen beeld.
Vervolgens probeerde ik eens op het tv-sys knopje op de AB te drukken, en tot mijn vreugde: beeld via AV!

Maar, zodra ik tv op HDMI terug zet, (met beeld) en weer terug schakel naar AV, is het beeld weer weg.
Ik heb gevonden dat de MG via HDMI automatisch 1080i kiest (Mijn tv is 720P overigens) en dat die instelling blijkbaar niet werkt via composite.
Iemand ideeen hoe je een bepaalde tv-sys setting vast kan zetten?

Daarnaast heb ik nog een tweede vraagje: Bij het schakelen tussen de verschillende modi (420, 720, 1080) is mijn beeldformaat ook steeds anders (ene keer full breedbeeld, dan weer met zwarte balken etc...)
In MG heb ik aangegeven dat de beeldscherm instelling op 16:9 moet staan, in mijn TV staat ie daar ook op.

Alvast bedankt voor jullie ideeen en reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AppieD
Dit heb ik ook geprobeerd, helaas blijft de instelling bij mij ook niet op 720p staan (Panasonic plasma)
val elke keer terug op 1080i (ik zie overigens weinig verschil tussen deze 2) maar wilde vanwege mijn resolutie
het liefst naar 720p.

Verder kan ik je nog niet helpen, heb de MG via hdmi naar plasma en het geluid optisch naar versterker.
Ik ga straks wel een zendertje (tv-anywhere) aansluiten via composiet om ergens anders in huis ook films via de MG te bekijken en dan zal ik ook wel tegen deze problemen aanlopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

helaas kan je geen 2 uitgangen tegelijkertijd gebruiken.

Als HDMI in gebruik is dan wordt via EDID bepaalt wat de maximale resolutie is van je TV en daarop dan ook geschakeld. HDMI is leading. Met de TVsys button kun je trouwens schakelen binnen de HDMI maar niet vastzetten. Want hierin is EDID weer leading. EDID kan niet uitgezet worden.

Je zal dus handmatig je HDMI verbinding moeten uitschakelen om de juiste resolutie naar de composite uitgang te laten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZeroDay: Dank je voor je snelle antwoord!

Ik snap het echter niet helemaal:
Als ik via TVSys schakel, krijg ik op een gegeven moment zowel via HDMI als composite beeld.
Met de TVsys button kun je trouwens schakelen binnen de HDMI maar niet vastzetten.
Dit betekent dat dit schakelen alleen over de HDMI uitgang gebeurt, als ik je goed begrijp? Waarom heeft het dan toch impact op wat ik via composite zie?
Je zal dus handmatig je HDMI verbinding moeten uitschakelen om de juiste resolutie naar de composite uitgang te laten sturen
Hoe schakel je handmatig je HDMI verbinding uit? Door de kabel los te rukken 8)7 Hahahaha...

Of is het zo dat als mijn tv niet aanstaat (of niet op HDMI ingang) automatisch composite de goede instellingen krijgt?

Alvast bedankt weer!

PS @Zeroday:
Ik krijg de indruk dat je nogal "heeel erg dicht op het vuur zit" zoals eerder geroepen. Leuk! Is het dan ook zo dat alle vragen / verzoeken die je hier ziet direct worden gemeld zodat er (eventueel) iets mee gedaan wordt als enhancements? (Ik doel hier nu even op mkv support bijvoorbeeld)... Want geen betere feedback dan die van de gebruikers he!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 14:07 . Reden: Dikke vingers en niet goed lezen zorgen voor tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:46:
[...]

Probleem hiermee is de 'afzet' markt en de geslotenheid van de kabelaars
om DVB-T en DVB-C te gebruiken heb je een CI-Module nodig inclusief de juiste software om de kanalen toegankelijk te krijgen. Althans voor die kanalen die encodeerd zijn (dvb-t: alles behalve ned1,2,3 en regionale zender)

omringende landen van nederland hebben gewoon DVB-T vrij kun je de CI module weglaten..
Sinds vorige week ben ik de bezitter van de CMT2D (media titan)

omschrijving:

Media Titan
Conceptronic presenteert de Media Titan, een 300 Mbps 11n draadloze HD mediaspeler en harddiskrecorder met tweevoudige interne DVB-T tuner. Met deze Media Titan anticipeert Conceptronic op de groeimarkt voor ongecodeerde DVB-T zenders in een aantal landen. Dankzij de tweevoudige digitale tuner kan de consument een film of tv-programma opnemen en tegelijk op een ander kanaal naar een tweede tv-programma kijken. De Media Titan geeft HD-bestanden tot 1080p weer.

Gebruik:
Alles werkt naar behoren maar heb een probleem met de TV daar het digitale tuners betreffen hebben de ook een digitaal signaal nodig.

Momenteel heb ik Ziggo en in de regio is thans alleen Ziggo en KPN te verkrijgen.

Als eerste KPN digitaal geprobeerd en jawel een mooi ontvangst van Ned 1 t/m Ned 3 (free to air) de overige kanalen wel gevonden maar voorzien van een slotje.

Naar wat nu blijkt is het toch niet zo makkelijk om de media titan te voorzien van een digitaal signaal daar zowel de tuners van Ziggo als van de KPN en scart uitgang hebben en de media-titan een coax ingang.

Zoals hiervoor is een Ci-module kennelijk een oplossing. Hoe werkt dit en waar zijn deze te verkrijgen of zijn er nog andere oplossingen ???
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Sinds vorige week ben ik de bezitter van de CMT2D (media titan)

omschrijving:

Media Titan
Conceptronic presenteert de Media Titan, een 300 Mbps 11n draadloze HD mediaspeler en harddiskrecorder met tweevoudige interne DVB-T tuner. Met deze Media Titan anticipeert Conceptronic op de groeimarkt voor ongecodeerde DVB-T zenders in een aantal landen. Dankzij de tweevoudige digitale tuner kan de consument een film of tv-programma opnemen en tegelijk op een ander kanaal naar een tweede tv-programma kijken. De Media Titan geeft HD-bestanden tot 1080p weer.

Gebruik:
Alles werkt naar behoren maar heb een probleem met de TV daar het digitale tuners betreffen hebben de ook een digitaal signaal nodig.

Momenteel heb ik Ziggo en in de regio is thans alleen Ziggo en KPN te verkrijgen.

Als eerste KPN digitaal geprobeerd en jawel een mooi ontvangst van Ned 1 t/m Ned 3 (free to air) de overige kanalen wel gevonden maar voorzien van een slotje.

Naar wat nu blijkt is het toch niet zo makkelijk om de media titan te voorzien van een digitaal signaal daar zowel de tuners van Ziggo als van de KPN en scart uitgang hebben en de media-titan een coax ingang.

Zoals hiervoor is een Ci-module kennelijk een oplossing. Hoe werkt dit en waar zijn deze te verkrijgen of zijn er nog andere oplossingen ???
:?
DVB-T is wat anders dan DVB-C .. De media-titan doet alleen DVB-T verder geen mogelijkheid om bijv. Ziggo te gebruiken. Zou er een CI module in zitten dan zou je ook de zenders met de slotjes kunnen kijken. Maar die CI module zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:05:
@ZeroDay: Dank je voor je snelle antwoord!

Ik snap het echter niet helemaal:
Als ik via TVSys schakel, krijg ik op een gegeven moment zowel via HDMI als composite beeld.
[...]
Dan is het signaal in dezelfde resolutie wat door beiden getoont kan worden
Dit betekent dat dit schakelen alleen over de HDMI uitgang gebeurt, als ik je goed begrijp? Waarom heeft het dan toch impact op wat ik via composite zie?
1080p over composite werkt niet vandaar dat het impakt heeft.
Hoe schakel je handmatig je HDMI verbinding uit? Door de kabel los te rukken 8)7 Hahahaha...
;-)
Of is het zo dat als mijn tv niet aanstaat (of niet op HDMI ingang) automatisch composite de goede instellingen krijgt?
Alvast bedankt weer!
yep
PS @Zeroday:
Ik krijg de indruk dat je nogal "heeel erg dicht op het vuur zit" zoals eerder geroepen.
Ik ben gewoon het vuur ;-)
Leuk! Is het dan ook zo dat alle vragen / verzoeken die je hier ziet direct worden gemeld zodat er (eventueel) iets mee gedaan wordt als enhancements? (Ik doel hier nu even op mkv support bijvoorbeeld)... Want geen betere feedback dan die van de gebruikers he!
Niet alles .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:56:
[...]

DVB-T is wat anders dan DVB-C .. De media-titan doet alleen DVB-T verder geen mogelijkheid om bijv. Ziggo te gebruiken. Zou er een CI module in zitten dan zou je ook de zenders met de slotjes kunnen kijken. Maar die CI module zit er niet in.
Is het mogelijk om een losse Ci-module te gebruiken ?
Zijn andere oplossingen zodat ik met mijn media titaan tv-zenders kan kijken/opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

verkeerde e-mail in verkeerde thread .. erg vaag .. nog steeds niet gevonden hoe ik een eigen entry kan verwijderen

[ Voor 89% gewijzigd door zeroday op 02-02-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Losse CI-Module is zover ik weet niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:42:
Losse CI-Module is zover ik weet niet mogelijk
Het mooie is dat er een firewire aansluiting op zit zero... nu alleen nog de drivers voor de floppydtv (Firedtv) aan te kunnen sluiten, en hop, dvb-c behoort tot de mogelijkheden!

Misschien idee voor in het vuur ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 21:33 . Reden: betere info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 2 weken heb ik ook de conceptronic media gigant pro in huis.

Ik moet zeggen het is wel een goed kastje maar er zitten nog steeds dingen aan wat verbeterd kan worden. Zo wou ik bijvoorbeeld ook de media toegangelijk maken over het internet mbv de ongebouwde twonky server ( uiterraard streamen voor mijzelf, erg handig met de psp ). Nu is het zo dat ik er van buiten af wel inkome maar als ik dan op de link muziek klik dan doet die het niet meer, probleem is dat die dan gaat zoeken naar het internet ip adres 192.168 etc. nu kan dit wel verholpen worden door de twonky ini te veranderen alleen ik kan daar niet bij. zelfs met telnet geprobeerd maar connection refused. Met andere woorden wat ik wil kan niet. ff wezen googlen maar twonky is zeker ook niet de beste oplossing. maar goed het zit in het kastje en moet zeggen dat het wel perfect werkt over het interne netwerk.

Tevens werke het kastje ook niet naar behoren en was die veel te langzaam, natuurlijk meteen naar nieuwe firmware laten zoeken ,de laatste firmaware laten installeren en moet zeggen dat het nu stukker beter werkt.

wat ik wel vind dat beter kan is het uiterlijk van het kastje. software matig dan, als je kijkt naar andere multimedia spelers die zien er grafisch wat beter uit en wat overzichtelijker. maar die hebben minder opties dan deze speler. ik heb er nu meer dan 100 films op staan en om bij de juiste film te komen, jah dat duurt even voordat je de lijst door bent. mischien dat hier een oplossing voor gevonden kan worden in een toekomstige firmware update. zoeken op genres bijvoorbeeld (kijk eens naar software in somige dvd recorders).

als er nog meer suggesties nodig zijn voor verbeteringen dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:25:
[...]

Het mooie is dat er een firewire aansluiting op zit zero... nu alleen nog de drivers voor de floppydtv (Firedtv) aan te kunnen sluiten, en hop, dvb-c behoort tot de mogelijkheden!

Misschien idee voor in het vuur ;)
Da's wel erg makkelijk gedacht ;-) Maar het idee is zeer zeker de moeite waard om verder te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:18:
sinds 2 weken heb ik ook de conceptronic media gigant pro in huis.

Ik moet zeggen het is wel een goed kastje maar er zitten nog steeds dingen aan wat verbeterd kan worden. Zo wou ik bijvoorbeeld ook de media toegangelijk maken over het internet mbv de ongebouwde twonky server ( uiterraard streamen voor mijzelf, erg handig met de psp ). Nu is het zo dat ik er van buiten af wel inkome maar als ik dan op de link muziek klik dan doet die het niet meer, probleem is dat die dan gaat zoeken naar het internet ip adres 192.168 etc. nu kan dit wel verholpen worden door de twonky ini te veranderen alleen ik kan daar niet bij. zelfs met telnet geprobeerd maar connection refused. Met andere woorden wat ik wil kan niet. ff wezen googlen maar twonky is zeker ook niet de beste oplossing. maar goed het zit in het kastje en moet zeggen dat het wel perfect werkt over het interne netwerk.

Tevens werke het kastje ook niet naar behoren en was die veel te langzaam, natuurlijk meteen naar nieuwe firmware laten zoeken ,de laatste firmaware laten installeren en moet zeggen dat het nu stukker beter werkt.

wat ik wel vind dat beter kan is het uiterlijk van het kastje. software matig dan, als je kijkt naar andere multimedia spelers die zien er grafisch wat beter uit en wat overzichtelijker. maar die hebben minder opties dan deze speler. ik heb er nu meer dan 100 films op staan en om bij de juiste film te komen, jah dat duurt even voordat je de lijst door bent. mischien dat hier een oplossing voor gevonden kan worden in een toekomstige firmware update. zoeken op genres bijvoorbeeld (kijk eens naar software in somige dvd recorders).

als er nog meer suggesties nodig zijn voor verbeteringen dan hoor ik het wel
Ik neem je suggesties mee. Wel rekening mee houden dat we erg gebonden zijn aan de chipset vendor: Realtek. De mannen bieden ons de SDK (Software Development Kit) aan, waarin we beperkt dingen kunnen wijzigen.

Zo is Twonky bedoelt voor Intern gebruik, niet naar buiten
100 films in 1 map is niet echt handig, daarin zou je zelf ook onderscheid in kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er een nieuwe firmaware versie opgezet word word er dan ook de nieuwste twonky opgezet want ik weet dat twonky met dit probleem zelf mee bezig is, dat je het gewoon via je eigen configuratie kunt veranderen zonder de ini file te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:16:
als er een nieuwe firmaware versie opgezet word word er dan ook de nieuwste twonky opgezet want ik weet dat twonky met dit probleem zelf mee bezig is, dat je het gewoon via je eigen configuratie kunt veranderen zonder de ini file te veranderen.
nee, niet per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus met andere woorden twonkey kan nooit geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:
dus met andere woorden twonkey kan nooit geupdate worden?
Dat zeg ik niet, maar vooralsnog staat er geen update van Twonky op de planning.
de full version impliceert niet een directe upgrade mogelijkheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• officier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 15:53
Ik heb de Media Giant Pro al een tijdje, maar wat ik niet begrijp is waarom er wel een Twonky mediaserver opzit, maar je die vervolgens niet kunt gebruiken bij het afspelen van media met de CM3GPP zelf.

Ik zal wel wat fout doen, maar ik heb al mijn muziek op een externe hard disk staan die in mijn netwerk hangt, ik kan deze schif wel benaderen, maar bijvoorbeeld een random shuffle doen van alle muziek of een afspeellijst aanmaken werkt niet. Zit er eigenlijk uberhaupt een shuffle functie op het apparaat? Of kun je misschien je iTunes muziekbibliotheek gebruiken en deze afspeellijsten door de Media Giant laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de Media Giant Plus nu sinds vrijdag en na wat kleine startproblemen bevalt hij goed. De vorige gaf er na een firmware upgrade de brui aan.

Nu nog een mogelijkheid om via Putty een ssh verbinding te openen om bv. de zenderinstellingen te saven op een usb-stick.....

Nmap laat dit zien:
Starting nmap 3.70 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2009-02-08 21:10 CET
Initiating SYN Stealth Scan against 10.0.0.15 [6666 ports] at 21:10
Discovered open port 445/tcp on 10.0.0.15
Discovered open port 139/tcp on 10.0.0.15
The SYN Stealth Scan took 2.46s to scan 6666 total ports.
For OSScan assuming that port 139 is open and port 1 is closed and neither are firewalled
Host 10.0.0.15 appears to be up ... good.
Interesting ports on 10.0.0.15:
(The 6664 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT STATE SERVICE
139/tcp open netbios-ssn
445/tcp open microsoft-ds
MAC Address: 00:80:5A:55:71:78 (Tulip Computers Internat'l B.V)
Device type: general purpose
Running: Linux 2.4.X|2.5.X
OS details: Linux 2.4.0 - 2.5.20
Uptime 1.932 days (since Fri Feb 6 22:48:50 2009)
TCP Sequence Prediction: Class=random positive increments
Difficulty=807094 (Good luck!)
IPID Sequence Generation: All zeros

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 5.352 seconds

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[quote]officier schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:27:
Ik heb de Media Giant Pro al een tijdje, maar wat ik niet begrijp is waarom er wel een Twonky mediaserver opzit, maar je die vervolgens niet kunt gebruiken bij het afspelen van media met de CM3GPP zelf.

[quote]

Je hebt een 'server' en een client. Twonky is server en die zegt dan: ik maak de content beschikbaar op het netwerk voor andere apparaten.
De Megiagiant zelf zoekt op z'n eigen HDD en gaat dan niet gebruik maken van z'n 'eigen' server.
Ik zal wel wat fout doen, maar ik heb al mijn muziek op een externe hard disk staan die in mijn netwerk hangt, ik kan deze schif wel benaderen, maar bijvoorbeeld een random shuffle doen van alle muziek of een afspeellijst aanmaken werkt niet. Zit er eigenlijk uberhaupt een shuffle functie op het apparaat? Of kun je misschien je iTunes muziekbibliotheek gebruiken en deze afspeellijsten door de Media Giant laten afspelen?
Nope, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een suggestie maar een kinderslot per map kunnen aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nog een vreemde bug. Heb een programma opgenomen 1 u 48 min lang en heb daar een kopie van gemaakt naar de FAT32 partitie. Eén deel van ong 2GB en één van 1,6 GB. 2 bestanden dus vanwege de FAT32 bestandsgroottebegrenzing.

Blijkt het deel van 1,6 GB geen geluid te hebben......?? OK, beide bestanden verwijderd en opnieuw een kopie gemaakt naar de FAT32 partitie.

Nu komt de Media Giant niet verder dan 1 bestand van 1,6 GB??!! Snap er even niks van, ook al een keer gereset, maar geen verbetering.

De originele opname is 3,6GB en staat nog in de lijst van opgenomen programma's.

Update 10 feb. 2009:

Om toch eens te kijken waar het probleem nu in zit een aantal dingen getest. Map \HDD1\rec op FAT32 partitie leeggegooid; map rec verwijderd (Media Giant maakt hem dan zelf opnieuw aan) en daarna de opname naar FAT32 partitie gekopieerd. Helaas geen verbetering; de kopie wordt niet groter dan 1,6 GB (46 min 44 sec) en zonder geluid.

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 10-02-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
OgWok schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:06:
Nog een vreemde bug. Heb een programma opgenomen 1 u 48 min lang en heb daar een kopie van gemaakt naar de FAT32 partitie. Eén deel van ong 2GB en één van 1,6 GB. 2 bestanden dus vanwege de FAT32 bestandsgroottebegrenzing.
Om toch eens te kijken waar het probleem nu in zit een aantal dingen getest. Map \HDD1\rec op FAT32 partitie leeggegooid; map rec verwijderd (Media Giant maakt hem dan zelf opnieuw aan) en daarna de opname naar FAT32 partitie gekopieerd. Helaas geen verbetering; de kopie wordt niet groter dan 1,6 GB (46 min 44 sec) en zonder geluid.
Deze problemen heb ik ook gehad. De supportafdeling van Conceptronics adviseerde mij toen om de harddisk opnieuw te formatteren. (Via het menu van de MG zelf). Dat deed bij mij wonderen! Maar dan ben je dus wel alle gemaakte opnames kwijt. Je instellingen blijven wèl behouden... Dat scheelt dan weer een hoop configureer-werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

Hoi mede-tweakers,

ik heb een servertje die via SAMBA-shares mijn videofiles serveert aan een laptop die ze via HDMI op de tv weergeeft. Dit gebeurt via 802.11g, maar gezien er nogal veel andere netwerken in het gebouw zitten is die verbinding soms haperig, wat effect heeft op het kijkgenot. Gezien het leggen van een ethernet-kabel niet erg aantrekkelijk is (redelijke afstand tussen router en tv), viel mijn oog op de ingebouwde Powerline adapter van de MG Pro.

Mijn vraag is wat de ervaring is met het overpompen van data via het stopcontact met dit apparaat. Loopt het soepel, vaak haperingen of juist helemaal niet? En in hoeverre maakt de afstand tussen de MG en de andere Powerline aansluiting uit?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Aangezien de MG geen wmv ondersteund (hopelijk komt dit nog!) en ik een film in HD kwaliteit WMV formaat heb, was ik even benieuwd naar jullie ideen.
Via GSpot heb ik deze info van de film:

code:
1
2
3
4
Codec (S,s): WVC1  Video: VC-1 Adv (WMP11)

Audio: 0x0162 (Windows Media Audio 9 Professional)
Info: 0x01:48000Hz  768 kb/s tot (6 chnls)

Nu wi ik deze in een formaat converteren dat de MG snapt (uiteraard zo hoog mogelijke kwaliteit en 5.1 audio).
Na dagen van googlen, en klooien, met programmaatjes als "Super" etc, ben ik er nog steeds niet uit.
Ook de nieuwe DIVX Converter (7.0) geeft aan: "Unsupported Video Stream". |:(

Als ik echter de film via mn laptop afspeel, werkt het uitstekend in goede kwaliteit.

Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen en tips, ookal is het een beetje off-topic.
Anderzijds, aangezien er blijkbaar meer vraag is naar ondersteuning van mkv en wmv, misschien dat conceptronics met een nieuwe firmware komt waar ondersteuning wel in zit?

Edit: Ter referentie voor anderen met eenzelfde issue:
De manier waarop het gelukt is (muv 5.1) is door de wmv in Windows Movie Maker te openen, en vervolgens te publiceren op lokale computer. Deze WMV is dan vervolgens wel weer te openen in divx converter, of willekeurig welk ander programma. Ik heb er een divx 7 bestand van gemaakt, en kwalitatief ziet het er goed uit (op 720)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Begin nu toch wel aan de MG te twijfelen. Gister HD opnieuw geformateerd en opname van een film van 1,5 uur gemaakt. Gisteravond MG in standby gezet.

Wil net nog een opname maken en druk op rode (standby) knop en er verschijnt alleen NED1 in de rechterbovenhoek en dit blijft een paar minuten staan... Dan maar de standby-knop en MG gaat weer in standby; minuut later weer rode knop en MG komt uit standby (bovenste en onderste blauwe led branden) en verder alleen NED1 in rechterbovenhoek. Een keer op source gedrukt; menu gedrukt; niets gebeurd er. Na een paar minuten dan maar uit en na 30 sec. weer aan.....

Vorige week toch zeker een keer of 4 moeten resetten (uit/aan schakelen) om de MG tot leven te krijgen. Ben hier niet blij mee. Verwacht minstens de zekerheid van, laat ik zeggen, "een VHS recorder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

OgWok schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:30:
Begin nu toch wel aan de MG te twijfelen. Gister HD opnieuw geformateerd en opname van een film van 1,5 uur gemaakt. Gisteravond MG in standby gezet.

Wil net nog een opname maken en druk op rode (standby) knop en er verschijnt alleen NED1 in de rechterbovenhoek en dit blijft een paar minuten staan... Dan maar de standby-knop en MG gaat weer in standby; minuut later weer rode knop en MG komt uit standby (bovenste en onderste blauwe led branden) en verder alleen NED1 in rechterbovenhoek. Een keer op source gedrukt; menu gedrukt; niets gebeurd er. Na een paar minuten dan maar uit en na 30 sec. weer aan.....

Vorige week toch zeker een keer of 4 moeten resetten (uit/aan schakelen) om de MG tot leven te krijgen. Ben hier niet blij mee. Verwacht minstens de zekerheid van, laat ik zeggen, "een VHS recorder".
Wat voor versie van de firmware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloMic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
Regelmatig vastlopers met CM3GP

Ik heb nu bijna 4 maanden een CM3GP met 640 Gb harddisk. Sinds de update naar de laatste firmware heb ik last van vastlopers. Ik speel voornamelijk dvd bestanden af. Het maakt niet uit waar vanaf ik de dvd's start (hdd, usb, netwerk). Na uit en aanzetten gaat het dan weer even goed. De ene keer gaat het de hele film goed, de andere keer maar een paar minuten.
Ook het opnieuw installeren van de firmware geeft geen verbetering.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of heb ik een defecte speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend mijn CMG Pro aangesloten.
Na enige hobbels (nieuwe firmware en HDD formateren) werkt hij.
Mede dankzij deze topic.
Foto's, muziek en mpeg speelt hij prima af van HDD en via netwerk.
Alleen geeft hij bij het afspelen van .AVI bestanden de foutmelding: Invalid file.
Zowel via netwerk als HDD.
Dit apparaat is toch geschikt om AVI bestanden af te spelen?
Wat doe ik fout.

Na enige opstartproblemen (ook door zeer gebrekkige handleiding) tot nu toe tevreden over dit apparaat.
Mits hij natuurlijk mijn avi bestanden gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:31:
Alleen geeft hij bij het afspelen van .AVI bestanden de foutmelding: Invalid file.
Zowel via netwerk als HDD.
Dit apparaat is toch geschikt om AVI bestanden af te spelen?
Ja, AVI-bestanden speelt hij wel af, althans de mijne wel. Maar AVI is slechts een "container" van verschillende codecs. Ik weet bijv. dat mijn eigen gemaakte AVI's (die ik van mijn camcorder importeer) alsmede films die ik ombouw naar XViD en DivX prima afspelen. Mogelijk dat je eens experimenteert met een conversieprogramma om de onwillige AVI's om te zetten naar een andere codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:31:

Na enige opstartproblemen (ook door zeer gebrekkige handleiding) tot nu toe tevreden over dit apparaat.
Mits hij natuurlijk mijn avi bestanden gaat afspelen.
Kun je me vertellen wat je exact gebrekkig vind aan de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

BloMic schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:10:

Ik heb nu bijna 4 maanden een CM3GP met 640 Gb harddisk. Sinds de update naar de laatste firmware heb ik last van vastlopers. Ik speel voornamelijk dvd bestanden af. Het maakt niet uit waar vanaf ik de dvd's start (hdd, usb, netwerk). Na uit en aanzetten gaat het dan weer even goed. De ene keer gaat het de hele film goed, de andere keer maar een paar minuten.

iets meer info en ik kan erin duiken .
welke firmware versie gebruik je?
heb je de HDD anders ingedeeld dan default?
etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

zeroday schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:57:
[...]

Wat voor versie van de firmware gebruik je?
De 2.00.002/1.01.014P/40

Verder kwam ik 10 bestanden tegen op HDD1/rec/20090215_1550_R00 tm ...R09.mpg. Dat is een kopie van een opname naar de FAT32 partitie maar die zijn allemaal 0 bytes groot. Da's lastig afspelen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

BloMic schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:10:

Zoals ik al meldde heb ik vorige week ook een aantal vastlopers gehad. Tenminste; MG reageert totaal niet meer op de remote. Uitzetten en weer aanzetten en hij doet het weer. Het lijkt er dus op dat sommige MG's last hebben van de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb met de nieuwe firmware heel veel vastlopers als ik een film afspeel van af mijn pc, bijna elke dag. Alleen uit en aan zetten helpt dan nog. Dit begint nu erg vervelend te worden.
Ik hoop dat er snel nieuwe firmware komt met een oplossing voor dit probleem.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste