Conceptronic FullHDMediaPlayer | ||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||
Navigatie | ||||||||||||||||||||||||||||||
Algemene informatie | ||||||||||||||||||||||||||||||
De CFULLHDMAi is de huidige topspeler van Conceptronic. Een aantal features zijn o.a. een ingebouwde Bittorrent client, wireless support en Samba server functionalieteit. Handleiding, Remote control layout UPnP server software: Conceptronic media server software 1.04.45.zip Twonky Orb Tversity Behalve UPnP software kan de CFULLHDMAi ook met Samba en NFS overweg, lees hier hoe dat te gebruiken. Een aantal mensen wou meer informatie hebben over NFS en hier is meer te vinden over hoe het werkende te krijgen. De CFULLHDMAi kan veel, maar niet alles. Sommige video en audioformaten (en daar zijn er een hoop van) geven wel eens problemen. Indien dat oplosbaar is dan zal ondersteuning daarvoor vanzelf worden toegevoegd want aan de firmware wordt constant gesleuteld. Totdat die bepaalde bestandsformaten, die nog problemen kunnen geven, volledig ondersteund worden kan men de bestanden zelf aanpassen naar wat de CFULLHDMAi wel goed begrijpt met de volgende software. (lees de vorige threads maar om te lezen wanneer, hoe en wat te gebruiken). Audio converteersoftware: AudioConverterTools.zip AudioConverter.exe Videoconverteer en bewerk software: MKVToolnix 4.4.0.exe MKVExtractGUI-1.6.4.1 + Wizard-1.2 Ripbot (forum met download link) (Ripbot uitleg) Firmware: Zoals eerder gezegd wordt er bijna dagelijks aan de firmware gesleuteld. Nieuwe features worden toegevoegd, bugs geplet en juist in dit topic wordt je stem gehoord met wensen en 'gripes'. Bijna wekelijks komt er een nieuwe Beta firmware uit, maar die is alleen voor een select testteam. 'Officiele' pagina: Een (door iedereen hier zeer gewaardeerde) ex-medewerker van het ontwikkelteam van de CFULLHDMAi firmware heeft een eigen site met daarop een schat aan informatie. Bugs Vroeger was er een aparte bug-track site, echter deze is niet meer beschikbaar. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Veel gestelde vragen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Er komen een aantal vragen wat vaker voorbij en om te voorkomen dat we dat allemaal ogenrollend weer moeten lezen maar een kleine opsomming. Q Kan de CFULLHDMAi Blu-Ray films weergeven? A In zekere zin ja, maar alleen de hoofdfilm, niet de menustructuur. Je kan GEEN Blu-Rays discs er mee openen op je PC of via een speler die je er via de USB poort aan hangt. Enkel de onbeveiligde hoofdfilm kan weergegven worden. Q Ik krijg geen geluid uit mijn WMV file. A1 WMV geluid krijg je alleen als je PCM als geluidsoptie kiest, geen RAW. A2 Je kan alleen Stereo krijgen, geen 5.1. Q Mijn WMV bestand geeft alleen stereo, ik MOET en ZAL 5.1 hebben, hoe doe ik dat? A1 Mijn zelf ontwikkelde methode die een 100% werkende MKV geeft. A2 Lees deze post en zet de WMV om in een TS bestand. A3 Een zeer eenvoudige maar problematischere oplossing staat hier. Dit geeft bij meerdere mensen stotterend geluid op de CFH, bij mij ook. Q mijn 1080p file heeft allemaal artefacten, is dit op te lossen? A Nee, waarschijnlijk niet. Het bestand is dan niet volgens bepaalde standaarden gemaakt en door een waarschijnlijk te exotische omzetting slikt de CFH het niet. Helaas. Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat? A Dat hangt er van af, gebruik je een USB drive, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)? Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Sommige bitrates zijn echter toch te hoog om via de netwerkaansluiting af te spelen. Gebruik dan bij voorkeur een USB apparaat, dat werkt het beste. Q Ik heb alles aangesloten met HDMI maar krijg geen beeld? A Probeer het eens met de bijgeleverde kabels. Niet alle HDMI hardware is gelijk en er is een goede kans dat daar een probleem kan zitten als je andere kabels of switches gebruikt. Q Wat voor soort USB drives kan ik gebruiken? A Je kan flash drives, 2.5" en 3.5" schijven gebruiken. *note* externe 2.5" schijven kunnen het beste extern gevoed worden, ook al werken ze op je PC met een enkele USB kabel. Q Mijn audioapparatuur begrijpt geen DTS. Hoe moet ik DTS geluid omzetten naar Stereo? A Hier staat de tutorial Q Wat doe ik met een AVCHD film en de subs?? A Je trekt (bv met isobuster) de m2ts file eruit, die is gewoon af te spelen. Mocht je een passend ondertitel willen hebben: Ene george heeft uitgezocht en gevonden dat je de sup file met tsMuxeR uit de m2ts file kunt trekken. Vervolgens zet je de sup file om in idx/sub met een tool genaamd BDSup2Sub (java benodigd). De CFH ondersteunt idx/sub. Q Kan ik dit apparaat ook draadloos maken? A Ja, je kan bv een Conceptronic dongle kopen die je aan de USB poort kan hangen. Eventueel kan je er ook een Wlan router aanhangen in client bridge modus, maar dan heb je weer een extra stroomdraad en kastje om neer te plempen. Q Het lukt me niet om met mijn CFH op Windows7/Vista shares te geraken. A Zie dit topic op een ander forum. Of: Om in Windows 7 shares weer te kunnen inzien vanaf de CFULLHDMA moet er het volgende gebeuren in je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\ Double click on 'everyoneincludesanonymous' and change the value data to 1. Double click on ‘NoLmHash’ and change the value data to 0. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters\ Double click on ‘restrictnullsessaccess’ and change the value data to 0. Close the register editor and restart your PC. Q Spoelen gaat te langzaam, hoe kan ik snel naar een ander deel van de film springen? A Druk in de film op '0' en je kan de tijd invoeren naar waar hij moet 'springen'. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Reviews & Pricewatch | ||||||||||||||||||||||||||||||
Pricewatch - : Conceptronic Grab'n Go CFULLHDMAi FullHDMediaPlayer Kieskeurig.nl - : Conceptronic Grab'n Go CFULLHDMAi FullHDMediaPlayer Interessante IMedia links: Uitzendinggemist top 50: HWICS://www.aroundmyroom.com/dma-vcr/folder.xml RTL Gemist: HWICS://www.aroundmyroom.com/rtlg/rtlg.php SBS6 / NET5 / Veronica gemist: HWICS://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php Apple Trailers by Bertinus: HWICS://www.bertinus.nl/Nieuwappel/SDF.xml Hardware.info: HWICS://www.hardware.info/tools/hwics/hwics.sdf Conceptronic main link page: HWICS://firmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml Reviews CFH: Tweakers.net PCM Reviews CFHi: Testfreaks Kieskeurig.nl MPC-club |
[ Voor 255% gewijzigd door Tijgert op 11-11-2010 03:14 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.