Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Conceptronic FullHDMediaPlayer
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/hd.engadget.com/media/2009/01/20090106-conceptroniccfullhdmai.jpg
Navigatie
Vorige delen: Deel 1 Deel 2 Deel 3
Algemene informatie

De CFULLHDMAi is de huidige topspeler van Conceptronic. Een aantal features zijn o.a. een ingebouwde Bittorrent client, wireless support en Samba server functionalieteit.

Handleiding, Remote control layout

UPnP server software:
Conceptronic media server software 1.04.45.zip
Twonky
Orb
Tversity

Behalve UPnP software kan de CFULLHDMAi ook met Samba en NFS overweg, lees hier hoe dat te gebruiken.
Een aantal mensen wou meer informatie hebben over NFS en hier is meer te vinden over hoe het werkende te krijgen.

De CFULLHDMAi kan veel, maar niet alles. Sommige video en audioformaten (en daar zijn er een hoop van) geven wel eens problemen. Indien dat oplosbaar is dan zal ondersteuning daarvoor vanzelf worden toegevoegd want aan de firmware wordt constant gesleuteld. Totdat die bepaalde bestandsformaten, die nog problemen kunnen geven, volledig ondersteund worden kan men de bestanden zelf aanpassen naar wat de CFULLHDMAi wel goed begrijpt met de volgende software. (lees de vorige threads maar om te lezen wanneer, hoe en wat te gebruiken).

Audio converteersoftware:
AudioConverterTools.zip
AudioConverter.exe

Videoconverteer en bewerk software:
MKVToolnix 4.4.0.exe
MKVExtractGUI-1.6.4.1 + Wizard-1.2
Ripbot (forum met download link) (Ripbot uitleg)

Firmware:
Zoals eerder gezegd wordt er bijna dagelijks aan de firmware gesleuteld. Nieuwe features worden toegevoegd, bugs geplet en juist in dit topic wordt je stem gehoord met wensen en 'gripes'.
Bijna wekelijks komt er een nieuwe Beta firmware uit, maar die is alleen voor een select testteam.

'Officiele' pagina:
Een (door iedereen hier zeer gewaardeerde) ex-medewerker van het ontwikkelteam van de CFULLHDMAi firmware heeft een eigen site met daarop een schat aan informatie.

Bugs
Vroeger was er een aparte bug-track site, echter deze is niet meer beschikbaar.
Specificaties
CFULLHDMA
TV FormatsPAL/NTSC, Full HD 1080p resolution
ProcessorSigmaDesigns 8635 processor
NetwerkGigabit network interface (compatible with any 10/100Mbps or gigabit network)
Media formatsXviD, WMV9, WMV-HD, MOV, MKV, H.264, MPEG 1/2/4, AVI, JPEG, SVCD, VCD, MP3 (VBR), WAV and VOB
Video OutputHDMI, Component, Composite and S-Video
Audio Outputcoaxial digital audio output (SPDIF) and DD/DTS passthrough
SubtitlesSubtitle and IFO/DVD support in file and .ISO format
USB1x USB host port
FirmwareUSB/internet upgradeable
SoftwareBundled software is compatible with Windows 2000/XP & Vista

Mininmale Requirements
Netwerk10/100mbps or gigabit wired network or a USB storage device
VideoTV for video playback
SoftwareComputer with Windows XP, 2000 or VistaTM, or standalone UPnP AV server

Veel gestelde vragen

Er komen een aantal vragen wat vaker voorbij en om te voorkomen dat we dat allemaal ogenrollend weer moeten lezen maar een kleine opsomming.

Q Kan de CFULLHDMAi Blu-Ray films weergeven?
A In zekere zin ja, maar alleen de hoofdfilm, niet de menustructuur.
Je kan GEEN Blu-Rays discs er mee openen op je PC of via een speler die je er via de USB poort aan hangt. Enkel de onbeveiligde hoofdfilm kan weergegven worden.

Q Ik krijg geen geluid uit mijn WMV file.
A1 WMV geluid krijg je alleen als je PCM als geluidsoptie kiest, geen RAW.
A2 Je kan alleen Stereo krijgen, geen 5.1.

Q Mijn WMV bestand geeft alleen stereo, ik MOET en ZAL 5.1 hebben, hoe doe ik dat?
A1 Mijn zelf ontwikkelde methode die een 100% werkende MKV geeft.
A2 Lees deze post en zet de WMV om in een TS bestand.
A3 Een zeer eenvoudige maar problematischere oplossing staat hier. Dit geeft bij meerdere mensen stotterend geluid op de CFH, bij mij ook.

Q mijn 1080p file heeft allemaal artefacten, is dit op te lossen?
A Nee, waarschijnlijk niet. Het bestand is dan niet volgens bepaalde standaarden gemaakt en door een waarschijnlijk te exotische omzetting slikt de CFH het niet. Helaas.

Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
A Dat hangt er van af, gebruik je een USB drive, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Sommige bitrates zijn echter toch te hoog om via de netwerkaansluiting af te spelen. Gebruik dan bij voorkeur een USB apparaat, dat werkt het beste.

Q Ik heb alles aangesloten met HDMI maar krijg geen beeld?
A Probeer het eens met de bijgeleverde kabels. Niet alle HDMI hardware is gelijk en er is een goede kans dat daar een probleem kan zitten als je andere kabels of switches gebruikt.

Q Wat voor soort USB drives kan ik gebruiken?
A Je kan flash drives, 2.5" en 3.5" schijven gebruiken.
*note* externe 2.5" schijven kunnen het beste extern gevoed worden, ook al werken ze op je PC met een enkele USB kabel.

Q Mijn audioapparatuur begrijpt geen DTS. Hoe moet ik DTS geluid omzetten naar Stereo?
A Hier staat de tutorial

Q Wat doe ik met een AVCHD film en de subs??
A Je trekt (bv met isobuster) de m2ts file eruit, die is gewoon af te spelen.
Mocht je een passend ondertitel willen hebben: Ene george heeft uitgezocht en gevonden dat je de sup file met tsMuxeR uit de m2ts file kunt trekken. Vervolgens zet je de sup file om in idx/sub met een tool genaamd BDSup2Sub (java benodigd). De CFH ondersteunt idx/sub.

Q Kan ik dit apparaat ook draadloos maken?
A Ja, je kan bv een Conceptronic dongle kopen die je aan de USB poort kan hangen.
Eventueel kan je er ook een Wlan router aanhangen in client bridge modus, maar dan heb je weer een extra stroomdraad en kastje om neer te plempen.

Q Het lukt me niet om met mijn CFH op Windows7/Vista shares te geraken.
A Zie dit topic op een ander forum.
Of:
Om in Windows 7 shares weer te kunnen inzien vanaf de CFULLHDMA moet er het volgende gebeuren in je register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\
Double click on 'everyoneincludesanonymous' and change the value data to 1.
Double click on ‘NoLmHash’ and change the value data to 0.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters\
Double click on ‘restrictnullsessaccess’ and change the value data to 0.

Close the register editor and restart your PC.

Q Spoelen gaat te langzaam, hoe kan ik snel naar een ander deel van de film springen?
A Druk in de film op '0' en je kan de tijd invoeren naar waar hij moet 'springen'.

Reviews & Pricewatch

Prijshistorie: rood = minimum (relatief), blauw = minimum (absoluut), grijs = gemiddelde

Pricewatch - : Conceptronic Grab'n Go CFULLHDMAi FullHDMediaPlayer
Kieskeurig.nl - : Conceptronic Grab'n Go CFULLHDMAi FullHDMediaPlayer

Interessante IMedia links:

Uitzendinggemist top 50:
HWICS://www.aroundmyroom.com/dma-vcr/folder.xml

RTL Gemist:
HWICS://www.aroundmyroom.com/rtlg/rtlg.php

SBS6 / NET5 / Veronica gemist:
HWICS://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php

Apple Trailers by Bertinus:
HWICS://www.bertinus.nl/Nieuwappel/SDF.xml

Hardware.info:
HWICS://www.hardware.info/tools/hwics/hwics.sdf

Conceptronic main link page:
HWICS://firmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml

Reviews CFH:
Tweakers.net
PCM

Reviews CFHi:
Testfreaks
Kieskeurig.nl
MPC-club

[ Voor 255% gewijzigd door Tijgert op 11-11-2010 03:14 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Misschien een idee om de TS te updaten voor de CFHi, een aantal zaken zijn verouderd zoals de laatste vraag in Q&A en de specs :)

Net ook nog gekeken en de CFH is zelfs niet meer leverbaar (?) tenminste deze staat niet meer in de PW.
Hier heb ik de laatste even voor je geupdate, kon alleen even zo snel geen reviews van de CFHi vinden en in de PW staan nog geen tweakers reviews.

Reviews & Pricewatch

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=230578

Pricewatch - : Conceptronic Grab'n'Go Gigabit FullHDMediaPlayeri
Kieskeurig.nl - : Conceptronic CFULLHDMAi

Reviews CFH:
Tweakers.net
PCM
MPC-club

Reviews CFHi:
-

[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 01-06-2009 22:03 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35
stond al in de oude, maar zet em ook nog effe hier:
Jaydee123 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:00:
Net een CFULLHDMA gekocht bij Informatique (29-05-22009) en de eerste out-of-the-box ervaring is geen success.... :(

Grootste bron van ergernis ?. Na ca. 15-20 minuten "hangt" de mediaspeler: scherm gaat op zwart en alleen een reset start het ding weer op. DVD films afspelen via externe HDD (LAN is afgekoppeld)-> zelfde symptoom.

Installatie gedaan volgens het "boekje": Alles met bijgeleverde kabels aangesloten (composiet verbinding m.b.v. SCART verloopstekker), upgrade gedaan naar laatste officiële fw versie (1.17.06.10), de nieuwste versie (1.05.12) van HD Media Server geïnstalleerd. Gigabit LAN verbinding via fixed IP (overigens ook geprobeerd via DHCP) en aangesloten op Fritz!Box Fon WLAN router (waarbij de UPnP A/V-optie staat aangevinkt...).

Iemand enig idee ? Wachten op een officiële fw upgrade ? Inschrijven voor beta fw revs ? Of gewoon terug naar de winkel met dat %$# ding en geld terug ?

Alvast bedankt voor de suggesties
Unit ligt of staat?

Warmte is nogal een issue bij dit ding. Zet em rechtop en genoeg vrije ruimte eromheen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
RoRoo schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:51:
stond al in de oude, maar zet em ook nog effe hier:

[...]

Unit ligt of staat?

Warmte is nogal een issue bij dit ding. Zet em rechtop en genoeg vrije ruimte eromheen.
Klinkt inderdaad als het welbekende warmteprobleem.
Waarschijnlijk is terug brengen de beste oplossing mochten de tips van hierboven niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Misschien een idee om de TS te updaten voor de CFHi
Ik had om feedback gevraagd... ik kreeg niks dus dan doe ik verder ook niks. Met jou info kan ik wel wat...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tijgert schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:49:
[...]

Ik had om feedback gevraagd... ik kreeg niks dus dan doe ik verder ook niks. Met jou info kan ik wel wat...
Mja heb destijds alleen de layout voor je gemaakt maar vrij weinig aan de inhoud (weet niet of de CFHi er toen al wel was of niet). Anyways als je het dan wilt gebruiken moet je wel alles gebruiken niet alleen het plaatje is veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Alles is erin verwerkt hoor ;) Duurt alleen effies voor alles netjes is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb last van het feit dat mijn beeld schokkerig wordt zodra de films groter worden. Nu begrijp ik dat dit probleem bekend is en dat het beter werkt als je direct van een nfs share afspeelt in plaats van via de meegeleverde media server. De vraag is alleen hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik heb van conceptronic een document gedownload waarin wordt uitgelegd hoe dit moet worden ingesteld als je gebruik maakt van hun eigen NAS. Dit heeft me een stukje verder geholpen maar ik heb een Windows 2008 server die ik gebruik. Nu is het mogelijk om in Windows 2008 NFS shares aan te maken. Dat heb ik ook geprobeert maar ik heb weinig succes.

In eerste instantie had ik een typefout gemaakt in het nfs path en ik kreeg een foutmelding dat het adres niet gevonden werd. Toen ik de typefout hersteld had kreeg ik drie opties: foto’s, muziek en video. Nu staan er in die map alleen video’s dus heb ik voor die optie gekozen, maar dan krijg ik de melding dat er geen videobestanden gevonden zijn. Ik had verwacht dat ik zou kunnen browsen door de map. Hieronder staan de nfs settings zoals ze zijn ingesteld op deze share. Misschien kan iemand mij helpen om het werkend te krijgen.

Client group: ALL MACHINES
Encoding: ANSI
Access: Read / Write
Root Access: Disallowed.

Ik hoor het graag als er meer info nodig is.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143372

Ossi schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Klinkt inderdaad als het welbekende warmteprobleem.
Waarschijnlijk is terug brengen de beste oplossing mochten de tips van hierboven niet helpen.
Is echt een verschrikking. Ik heb 'm op de trac gezet, maar ze kunnen het niet nabootsen:

Zodra het apparaat een half uur fullhd staat te spelen, valt ie uit als je een willekeurige toets aanraakt op de afstandbediening. Dus als ik een stukkie film wil terugspoelen reset het apparaat naar het beginscherm.

Mijn broer heeft precies het zelfde, alsook een maat van hem. Hij is nu aan het experimenteren met cooler fans op het apparaat te schroeven. Dit lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nietes schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:06:
[...]

Heb je dit probleem net als ik nog steeds. Lijkt wel of wij de enige zijn!!!!. Zie ook in het menu geen opties om iets te veranderen wat wel werkt HDMI EDID heeft hier toch niets mee te maken ????
Jullie zijn niet de enige. Ik heb het zelfde met m'n Harman Kardon AVR 138. De SPDIF stuurt geen signaal door als je 'm aanzet. Wat ik doe is eerst een bestand afspelen en dan de ingang selecteren op de receiver en dan werkt ie wel. Is er eentje voor op de TRAC. Zal 'm er even opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:36
Gisteren een nieuwe CFULLHDMAi besteld nadat mijn oude CFULLHDMA na enkele maanden was overleden. Ik ben benieuwd of deze net zo stabiel is in het afspelen van content als mijn oude apparaat. Die deed het eigenlijk altijd en had geen last van warmteproblemen. Ik ga wel gelijk in de winkel kijken of de voedingsstekker goed is aangezien die bij mijn oude teveel speling had :)

Overigens werd het defect netjes afgehandeld. Aankoopbedrag is gecrediteerd omdat er geen vervangend apparaat meer te leveren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Anoniem: 143372 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Jullie zijn niet de enige. Ik heb het zelfde met m'n Harman Kardon AVR 138. De SPDIF stuurt geen signaal door als je 'm aanzet. Wat ik doe is eerst een bestand afspelen en dan de ingang selecteren op de receiver en dan werkt ie wel. Is er eentje voor op de TRAC. Zal 'm er even opzetten.
Toevallig is die van mij ook een Harman Kardon
Bedankt voor je TRAC en gelukkig dus een bekent probleem

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nietes schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:54:
[...]

Toevallig is die van mij ook een Harman Kardon
Bedankt voor je TRAC en gelukkig dus een bekent probleem
Heb de AVR 138 met HKTS 7a's. Vette set is dat. Ik ga vanavond even de nieuwe CF beta proberen op verzoek van de TRAC. Ik ben benieuwd. De CF resette zelfs met de laatste officiele firmware als ik de CF aan had staan en de input op de coax zette. Ik draai nu de 1e firmware zonder problemen. Hopelijk is dat met de nieuwste beta opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 11:34

Ad-

Problem: Conceptronic speelt geluid in een .MOV (die komt van een Canon camera) niet af.

Ik ben thans in het rijke bezit van een Canon sx1 is
Die neemt Full HD (jawel!) op, en propt het in een .MOV
so far so good.
Is op de PC goed af te spelen... mét geluid.

De conceptronic speelt 'm goed af, maar zónder geluid.
Is daar iets aan te doen ?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:18:
Gisteren een nieuwe CFULLHDMAi besteld nadat mijn oude CFULLHDMA na enkele maanden was overleden. Ik ben benieuwd of deze net zo stabiel is in het afspelen van content als mijn oude apparaat. Die deed het eigenlijk altijd en had geen last van warmteproblemen. Ik ga wel gelijk in de winkel kijken of de voedingsstekker goed is aangezien die bij mijn oude teveel speling had :)

Overigens werd het defect netjes afgehandeld. Aankoopbedrag is gecrediteerd omdat er geen vervangend apparaat meer te leveren was.
hoe oud was die van jou? Die van mij is van sept j.l. en d00d :( nog geen reactie van divxplayer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 28-05 13:14
Ligt het nou aan mij, of aan de tijd van het jaar dat ik op dit moment steeds meer warmteproblemen zie?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Na een bliksem inslag start de conceptronic wel op, lampje brandt groen, echter het beeld springt telkens uit en weer aan. Verder reageert het apparaat wel op de afstandsbediening. Iemand een suggestie wat er stuk zou kunnen zijn? Zou het bv. aan de hdmi kabel kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Helaas is mijn cfullhd ook aan het overlijden. Hij reboot uit zichzelf als ik 5 sec beeld heb. Maar wellicht is het de nieuwe (beta) FW. Ik zal morgen eens een (oudere) officiele release proberen.
Ik kom er op terug.
Vrouw niet blij... geen finaleshow American idol :(

Denk toch dat het weer goed komt...

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:48:
Na een bliksem inslag start de conceptronic wel op, lampje brandt groen, echter het beeld springt telkens uit en weer aan. Verder reageert het apparaat wel op de afstandsbediening. Iemand een suggestie wat er stuk zou kunnen zijn? Zou het bv. aan de hdmi kabel kunnen liggen?
Als het beeld steeds aan en uit gaat zou het heel goed aan de kabel kunnen liggen. Zeker even een andere proberen dus! En blaas even goed het stof weg uit de hdmi ingangen van de tv en de conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
En we zijn nu drie maanden verder en bugtrac 259 (Bufferen en stotteren van hoog bitrate HD materiaal) staat nog steeds open zonder een update.
Op de mail naar Conceptronic waarin ik specifiek naar de oplossing voor dit probleem vraag krijg ik geen antwoord. Ik denk niet dat er nog een oplossing komt, of is dat te pessimistisch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
RoRoo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:13:
[...]

hoe oud was die van jou? Die van mij is van sept j.l. en d00d :( nog geen reactie van divxplayer.nl
De mijne heb ik in november 2008 gekocht via laptopshop.nl. Zonder zeuren mijn geld terug gehad en nu dus voor een klein bedrag meer een CFULLHDMAi versie. Ik had natuurlijk kunnen gaan zeuren dat ik een i versie wilde hebben voor hetzelfde geld, maar ik ben allang blij dat ik weer een werkende HD player heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Ik zie helemaal geen reacties op firmware v01.17.22.06.21.
De player reboot bij het aanraken van een toets op de AB. iemand dit ook, of ben ik de enige?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Geen probleem hier. Draait als een zonnetje.

En mijn pauze probleem is erin opgelost.

[ Voor 32% gewijzigd door sailsoft5 op 03-06-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:14:
De mijne heb ik in november 2008 gekocht via laptopshop.nl. Zonder zeuren mijn geld terug gehad en nu dus voor een klein bedrag meer een CFULLHDMAi versie. Ik had natuurlijk kunnen gaan zeuren dat ik een i versie wilde hebben voor hetzelfde geld, maar ik ben allang blij dat ik weer een werkende HD player heb.
Dat is inderdaad best netjes. Heb zelf nog niets teruggehoord van divxplayer.nl vreemd genoeg. Nog geen gelegenheid gehad om ze te bellen, maar mail wordt niet op gereageerd. hopelijk kan ik morgen bellen... we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
nietes schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:06:
[...]
Heb je dit probleem net als ik nog steeds. Lijkt wel of wij de enige zijn!!!!. Zie ook in het menu geen opties om iets te veranderen wat wel werkt HDMI EDID heeft hier toch niets mee te maken ????
Ja ik heb het nog steeds... Ben vandaag terug uit vakantie, de boel heeft 10 dagen uitgestaan. Net weer minuut of 10 met het audio kabeltje in- en uit de de speler zitten rommelen om audiocontact te krijgen met de cinemaset. Ik krijg het nu helemaal niet meer aan de praat (binnen 10 minuten) lijkt het. Ik ga nu contact opnemen met de leverancier, kijken of ik aanspraak kan maken op garantie. Met menu instellingen lijkt het niets te maken te hebben want het werkte in het begin allemaal ok, met dezelfde instellingen. De problemen werden erger na enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24
Envy007 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:28:
En we zijn nu drie maanden verder en bugtrac 259 (Bufferen en stotteren van hoog bitrate HD materiaal) staat nog steeds open zonder een update.
Op de mail naar Conceptronic waarin ik specifiek naar de oplossing voor dit probleem vraag krijg ik geen antwoord. Ik denk niet dat er nog een oplossing komt, of is dat te pessimistisch? :X
Ten eerste is de trac geen conceptronic initiatief maar iets wat ik op persoonlijke titel doe.

Het probleem van de 1080p stotterende film(s) komt bij erg sterk gecodeerde cq. bandbreedte vretende films voor en waar het probleem gezocht moet worden in de kernel en de daarbij behorende drivers en wat al niet meer.
hierbij is Conceptornic oa. afhankelijk van Sigma Designs die nav de rapporten moet bezien of er e.e.a. aangepast moet worden of kan worden zonder andere dingen 'kaputt' te maken.

Meestal worden SDK's 3 of 4 keer per jaar aangepast. En niet zoals wat ik vaag doe: wekelijks een firmware uitbrengen om dingen toe te voegen en/of op te lossen.

het probleem komt niet voor bij elk bestand trouwens. Het is geheel afhankelijk van de wijze van coderen.

Bij deze heb je dan wat extra info

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Ad- schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:09:
Problem: Conceptronic speelt geluid in een .MOV (die komt van een Canon camera) niet af.

Ik ben thans in het rijke bezit van een Canon sx1 is
Die neemt Full HD (jawel!) op, en propt het in een .MOV
so far so good.
Is op de PC goed af te spelen... mét geluid.

De conceptronic speelt 'm goed af, maar zónder geluid.
Is daar iets aan te doen ?
In wat voor soort audio formaat wordt het dan opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
elrobbo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:49:
Helaas is mijn cfullhd ook aan het overlijden. Hij reboot uit zichzelf als ik 5 sec beeld heb. Maar wellicht is het de nieuwe (beta) FW. Ik zal morgen eens een (oudere) officiele release proberen.
Ik kom er op terug.
Vrouw niet blij... geen finaleshow American idol :(

Denk toch dat het weer goed komt...
tip: hang hem eens aan een andere TV en kijk wat ie dan doet.

Ik heb wel eens dingen meegemaakt dat een TV een dermate vaag signaal uitstuurde dat er een specifieke scherminstelling gemaakt moest worden 4:3LB/PS 16:9 om e.e.a. gewoon goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
sailsoft5 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:28:
Geen probleem hier. Draait als een zonnetje.

En mijn pauze probleem is erin opgelost.
Daarvoor wat die release ook bedoeld .. ;'-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
jesco_white schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:53:
[...]

Ja ik heb het nog steeds... Ben vandaag terug uit vakantie, de boel heeft 10 dagen uitgestaan. Net weer minuut of 10 met het audio kabeltje in- en uit de de speler zitten rommelen om audiocontact te krijgen met de cinemaset. Ik krijg het nu helemaal niet meer aan de praat (binnen 10 minuten) lijkt het. Ik ga nu contact opnemen met de leverancier, kijken of ik aanspraak kan maken op garantie. Met menu instellingen lijkt het niets te maken te hebben want het werkte in het begin allemaal ok, met dezelfde instellingen. De problemen werden erger na enkele maanden.
ga eens terug naar 1.15.xx en probeer het dan nog eens weer.

het lijkt erop dat je geen factory default setting hebt gedaan na een upgrade van 1.15.xx --> hoger
waardoor een grote audio wijziging in het menu niet juist verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274880

@envy: (en @zeroday): ik heb bug #259 in januari aangemeld, en ben ook behoorlijk bedroefd in het uitblijven van een oplossing hiervan. Ik heb het apparaat gekocht ipv de popcorn, omdat er uitgebreid en in het nederlands support geleverd wordt. Waar het apparaat primair voor bedoeld is, het afspelen van full hd materiaal, doet ie gewoon niet goed. Noodgedwongen zit ik dus nog steeds op de laatste 2.4 kernel release, de 1.09.55.

Voorzover mij bekend vraag ik niets vreemds van de conceptronic, en probeer ik geen extreme bestanden af te spelen. Iedere 1080p film levert bij mij deze problemen op. Het 3 a 4 keer per jaar uitkomen van een sigma sdk waar de cfullhdma gebruik van maakt is mooi, maar tot op heden zie ik in ieder geval geen verschil in de releases van Conceptronic, en zijn we een half jaar verder.

De popcorn en de hdx maken ook gebruik van de sigma sdk, en daar hoor ik deze problemen niet. Ik ben niet handig met polls, maar ik ben wel zeer benieuwd hoeveel mensen de problemen van #259 ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
@Gysman: Noteer voor mij dan maar een Nee: Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
zeroday schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:15:
[...]

ga eens terug naar 1.15.xx en probeer het dan nog eens weer.

het lijkt erop dat je geen factory default setting hebt gedaan na een upgrade van 1.15.xx --> hoger
waardoor een grote audio wijziging in het menu niet juist verwerkt is.
Zojuist teruggegaan naar 1.15, en jammer genoeg geen geluid op zowel S/PDIF RAW als PCM.
Daarna weer naar de laatste firmware en ook geen geluid. Met de default settings. Voor de zekerheid nog even een factory reset gegeven, maar helpt ook niet. De cinemaset "ziet" geen audioinput binnenkomen, en geeft dit aan door middel van knipperende speakertjes in het display.

Ook het later inschakelen van de cinemaset, als de media al loopt, helpt helaas niet (meer). Maar ik weet wel dat dit eerst nog wel eens hielp bij mij, dan switchte ik op cinemaset even naar een andere audioinput en weer terug naar digitaal/coaxiaal. Nu lijkt niets echter meer te werken, behalve tot in den treuren naast mijn tv kast te zitten en met het audiokabeltje te rommelen, tot ik geluk heb en opeens connectie lijk te maken.

Ik heb weleenswaar geen bijzondere audioset, maar een oude Thomson cinemaset met toevallig een digitaal/coax audio ingang op de achterkant. Toch heeft dit wel gewoon goed gewerkt de eerste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
jesco_white schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Zojuist teruggegaan naar 1.15, en jammer genoeg geen geluid op zowel S/PDIF RAW als PCM.
Daarna weer naar de laatste firmware en ook geen geluid. Met de default settings. Voor de zekerheid nog even een factory reset gegeven, maar helpt ook niet. De cinemaset "ziet" geen audioinput binnenkomen, en geeft dit aan door middel van knipperende speakertjes in het display.

Ook het later inschakelen van de cinemaset, als de media al loopt, helpt helaas niet (meer). Maar ik weet wel dat dit eerst nog wel eens hielp bij mij, dan switchte ik op cinemaset even naar een andere audioinput en weer terug naar digitaal/coaxiaal. Nu lijkt niets echter meer te werken, behalve tot in den treuren naast mijn tv kast te zitten en met het audiokabeltje te rommelen, tot ik geluk heb en opeens connectie lijk te maken.

Ik heb weleenswaar geen bijzondere audioset, maar een oude Thomson cinemaset met toevallig een digitaal/coax audio ingang op de achterkant. Toch heeft dit wel gewoon goed gewerkt de eerste tijd.
stomme vraag,

al getest ZONDER je versterker? ik bedoel.. wiebelen aan kabeltjes doen mij denken aan rotte kabels of connectoren.
Audio via de HDMI naar je tv toe en kijken wat ie dan doet (wel effe een NON DTS source pakken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

RoRoo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:24:
[...]

stomme vraag,

al getest ZONDER je versterker? ik bedoel.. wiebelen aan kabeltjes doen mij denken aan rotte kabels of connectoren.
Audio via de HDMI naar je tv toe en kijken wat ie dan doet (wel effe een NON DTS source pakken :) )
Ik heb dat probleem ook. Niet altijd maar vaak als die langere tijd uit heeft gestaan. Maakt dan niet uit wat ik afspeel, DTS of NON DTS en ook via hdmi op de tv heb ik dan geen geluid. COAXKABEL is de originele die bij de speler zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
nietes schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:06:
Ik heb dat probleem ook. Niet altijd maar vaak als die langere tijd uit heeft gestaan. Maakt dan niet uit wat ik afspeel, DTS of NON DTS en ook via hdmi op de tv heb ik dan geen geluid. COAXKABEL is de originele die bij de speler zat
Dat klinkt dan meer als een gevalletje RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
@Gysman: Hapert je 1080p content ook als je het vanaf een USB HD afspeelt?

Waar zijn trouwens de oude officiele firmware releases te downloaden. Op de Conceptronic website zie ik nu alleen de nieuwste en de initiele firmware. Ik zoek er eentje van versie 1.16.x voor de CFULLHDMAi (geen beta, maar een official release). }:O

[ Voor 63% gewijzigd door Hotzenwalder op 04-06-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Hotzenwalder schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:10:
@Gysman: Hapert je 1080p content ook als je het vanaf een USB HD afspeelt?

Waar zijn trouwens de oude officiele firmware releases te downloaden. Op de Conceptronic website zie ik nu alleen de nieuwste en de initiele firmware. Ik zoek er eentje van versie 1.16.x voor de CFULLHDMAi (geen beta, maar een official release). }:O
Moet je je even aanmelden als BETA tester op http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma/ en dan heb je ze allemaal.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
zeroday schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:12:
[...]

tip: hang hem eens aan een andere TV en kijk wat ie dan doet.

Ik heb wel eens dingen meegemaakt dat een TV een dermate vaag signaal uitstuurde dat er een specifieke scherminstelling gemaakt moest worden 4:3LB/PS 16:9 om e.e.a. gewoon goed te laten werken.
Daar had ie hetzelfde probleem. Met v01.15.15.06.21-release heb ik geen probleem. Ik heb daar geen moeite mee, want het gaat mij alleen om HD content streamen en heel soms nog een DVD ( Geen E.R in HD te vinden helaas )
Vervelender is dat de speler vastloopt bij het starten van een IFO bestand. De VOB is geen probleem.
Ik dacht dat ik hier eerder geen last van had, maar ik heb het maar bij 1 serie van 6 DVD's getest. ( http://www.nzbindex.nl/search/?q=isd-erdvdr )

Ik meen me te herinneren dat het ooit een issue WAS en nu niet meer.......toch?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Probleem met IFO was toch alleen als je de Conceptronic media server software gebruikte ?
Kan het mis hebben hoor.

Ik kijk regelmatig DVD's, maar gewoon via de IFO, geen enkel probleem.
Ik stream met 100 MB via Samba share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:02
Hotzenwalder schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:10:
Voor de CFULLHDMA: http://download.conceptronic.net/GRABNGO/CFULLHDMA
Voor de CFULLHDMAi: http://download.conceptronic.net/GRABNGO/CFULLHDMAi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
De beta link had ik al, ik zocht de download.conceptronic.net. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274880

@hotzenwalder: geen idee, niet met usb harddisk geprobeerd. Ik heb dit apparaat gekocht om te streamen, niet om met harddisks te gaan slepen... (misschien hopeloos ouderwets, maar ik heb er niet eens één). Op de bugtrac pagina zijn er wel verschillende mensen die met usb geprobeerd hebben, daarmee lijkt het wel goed te gaan. Anderen hebben speciaal gigabit aangelegd, ook daar heeft het niets mee te maken.

Ik gebruik nu dus 1.09.55 FW om de 1080p's te kunnen bekijken, dit werkt prima. Overstappen naar de 2.6 kernel is tot op heden geen succes, en ook door Dennis bevestigd dat er een probleem is met de bandbreedte van deze kernel. Let op: ik probeer geen ultra high bandwidth blurays af te spelen, ik speel 1080p's met een bitrate van 10mbit. Gezien de reacties daar ben ik niet de enige.... Gezien de reacties hier (of liever het gebrek aan) behoor ik tot een minderheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
RoRoo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:24:
[...]

stomme vraag,

Op zich een goede vraag, ik heb dat echter niet getest. Ik heb zojuist alles ingepakt om het via RMA terug te sturen, ik wacht het wel af. Heb zelf al een andere kabel gekocht, probleem blijft hetzelfde. Denk zelf aan rotte connector inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
[b][message=32048476,noline]Let op: ik probeer geen ultra high bandwidth blurays af te spelen, ik speel 1080p's met een bitrate van 10mbit. Gezien de reacties daar ben ik niet de enige.... Gezien de reacties hier (of liever het gebrek aan) behoor ik tot een minderheid...
Ik zou mijn collectie er eens op na moeten slaan of mijn MKV's 10mbit of hoger zijn. Tot op heden heeft maar één film mijn Conceptronic via streaming op de knieen gekregen. Die film heb ik dus noodgedwongen afgespeeld via USB HD. Overigens wel handig een HD, want die sleep je makkelijker mee op vakantie dan je pc of NASje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 28-05 13:14
Nooit gedacht dat de houder mijn warmteproblemen zouden oplossen.

De laatste tijd met oude firmware (en liggende CFULLHDMA) warmteproblemen gehad. Na een half uur/uur gegarandeerd haperen.

net de CFULLHDMA in een rechtopstaande positie gezet en nieuwe (i'net update) firmware gedownt en mijn 720p's lopen al meer dan 2 uur goed te draaien!

Ik had dat ding al afgeschreven :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279026

NEE,toch , zonde, ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Kortom, het is nog veel te vroeg om te stellen dat we binnenkort geen producten van Conceptronic meer in de schappen zullen zien. In welke vorm en onder welke eigenaar het bedrijf zijn activiteiten zal voortzetten, is echter evenmin duidelijk. Wanneer we meer informatie hebben over nieuwe ontwikkelingen, zal Hardware.Info hierover zeker berichten.
Bron: HardwareInfo.Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wel een rare gang van zaken hoor.. maarja zolang 'conceptronic' (producten en support) er niet onder lijd vind ik het best. Tot nu toe nog steeds erg tevreden over me CFH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Whoeps zonde zeg, moet dus haast maken met het aanschaffen er van begrijp. Of mogelijk op zoek naar een alternatief ivm support indien Conceptronic kopje onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
pebbie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:34:
Whoeps zonde zeg, moet dus haast maken met het aanschaffen er van begrijp. Of mogelijk op zoek naar een alternatief ivm support indien Conceptronic kopje onder gaat.
Er is niets mis met het product Conceptronic, dus daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken.
En ik ben er ook nog altijd .. (nou ja .. ook ik heb weekend (schrijft ie om 8.43AM)) ..

Over de situatie kan ik weinig zeggen momenteel
ik blijf reageren op de topics waarin ik momenteel deelneem of nieuwe topics die mijn aandacht trekken en met Conceptronic te maken hebben.
daarin veranderd dus niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
zeroday schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:43:
[...]

Er is niets mis met het product Conceptronic, dus daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken.
En ik ben er ook nog altijd .. (nou ja .. ook ik heb weekend (schrijft ie om 8.43AM)) ..

Over de situatie kan ik weinig zeggen momenteel
ik blijf reageren op de topics waarin ik momenteel deelneem of nieuwe topics die mijn aandacht trekken en met Conceptronic te maken hebben.
daarin veranderd dus niets
Hoho, ik heb ook geen wantrouwen in het product Conceptronic hoor. Een surseance van betaling heeft niet perse te maken met goederen die zg niet goed zijn (ben werkzaam op de deb.adm) , dat weet ik ook heel goed. Vraag me alleen af wat er gebeurd met de service en garanties indien het surs.v.bet daadwerkelijk omgezet zal worden naar een faillissement.

Jij bent dus een medewerker van Conceptronic begrijp ik uit je berichtje? Indien zo dan wens ik je heel veel succes met de situatie waar jullie je momenteel in bevinden en ik hoop dat er spoedig positief nieuws te vernemen is voor jullie.

gr. pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jesco_white schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:25:
[...]

Op zich een goede vraag, ik heb dat echter niet getest. Ik heb zojuist alles ingepakt om het via RMA terug te sturen, ik wacht het wel af. Heb zelf al een andere kabel gekocht, probleem blijft hetzelfde. Denk zelf aan rotte connector inderdaad.
Dit lijkt me geen kapotte speler. Ik heb het zelf ook met mijn fonkel nieuwe Harman Kardon. Coax maakt gewoon geen verbinding bij het opstarten van de CF. Er moet eerst wat afgespeeld worden, voordat het signaal gelocked word. Zie mijn aanmelding op de TRAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Tja, even afwachten dus.....
Sta op het punt om een NAS en CFULLHDMAi te kopen, wacht nu ff af wat er de aankomende weken voor nieuws komt. Heb weinig zin in een product aan te schaffen waar van de maker niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Anoniem: 143372 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:20:
[...]

Dit lijkt me geen kapotte speler. Ik heb het zelf ook met mijn fonkel nieuwe Harman Kardon. Coax maakt gewoon geen verbinding bij het opstarten van de CF. Er moet eerst wat afgespeeld worden, voordat het signaal gelocked word. Zie mijn aanmelding op de TRAC.
Maar bij mij is het niet op te lossen door eerst iets af te spelen en daarna de receiver op de juiste input te schakelen. Heb zelfs de receiver helemaal uitgezet en pas ingeschakeld toen media al speelde. Heb tijdens het spelen van input gewisseld op de receiver, niets helpt meer.

Edit:
Het lijkt mij ook aannemelijk dat er hier dan ook meerdere mensen moeten zijn die dit probleem opgemerkt hebben. Denk dat er velen zijn die het geluid via S/PDIF naar een receiver sturen. Lijkt me niet dat zij allemaal toevallig de receiver pas op de juiste input schakelen na het starten van de media, en zodoende nooit weet hebben gehad van het probleem met de coax.

[ Voor 22% gewijzigd door jesco_white op 07-06-2009 13:36 . Reden: Toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 20:43
Voor mensen die het niet meegekregen hebben;

Hargerre heeft een script ontwikkelt om RTL gemist op de CFULLHDMA(i) te kijken.

Toevoegen aan iMedia:

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
cyberd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:20:

Hargerre heeft een script ontwikkelt om RTL gemist op de CFULLHDMA(i) te kijken.

Toevoegen aan iMedia:
Note: niet alle programma's werken ivm DRM meldingen (buitenlandse series), die kunnen niet afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
kRiZzZiZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:37:
Nooit gedacht dat de houder mijn warmteproblemen zouden oplossen.

De laatste tijd met oude firmware (en liggende CFULLHDMA) warmteproblemen gehad. Na een half uur/uur gegarandeerd haperen.

net de CFULLHDMA in een rechtopstaande positie gezet en nieuwe (i'net update) firmware gedownt en mijn 720p's lopen al meer dan 2 uur goed te draaien!

Ik had dat ding al afgeschreven :)
Vreemd. Ik gebruik het apparaat al tijden liggend boven op de rest van mijn A/V-meuk (zonder de standaard dus) en ik heb (tot nu toe) nog helemaal geen warmte-gerelateerde problemen gehad (even afkloppen op hardhout). Nu moet ik wel toegeven dat ik niet de meest spannende dingen afspeel; het meeste zijn gewone DVD's, af een toe een HD-tje, met een HDD aan de USB.
Kijk, er zijn dus toch nog tevreden gebruikers zonder problemen >:) >:), mag toch ook wel eens gezegd worden ;)

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Kan iemand checken of de volgende link het doet via zijn/haar CFULLHDMA(i)?

http://talpa-asx.streamin...ng.asp?P=10203&Q=WEB02_HQ
het is een link voor NonStop 40 van Radio 538.

Als ik hem via m'n laptop open doet ie het prima en eerst ook op CFH,
maar sinds een week of twee opent ie de stream niet meer.

Ik heb gebruik gemaakt van firmware 1.17.06.10 maar heb de CFH op 't moment draaien op 1.16.06.10

Verder zit ik met smacht te wachten op de shuffle functie voor m'n MP3's 8)
Hopelijk in een volgende firmware release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

cyberd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:43:

Ik heb gebruik gemaakt van firmware 1.17.06.10 maar heb de CFH op 't moment draaien op 1.16.06.10

Hier firmware 1.17 maar krijg ook de melding "kan deze steam niet afspelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

cyberd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:20:

Toevoegen aan iMedia:
Gaaf, zoiets mag voor mij ook wel op de andere zender mogelijk gemaakt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
cyberd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:43:

Het verschil tussen je laptop en je cfullhdma is dat je laptop een pc is ..
daarnaast is de link een bundeling van verschillende links ..
en als je dan slim bent ..

Dan pak je gewoon één van die links
http://talpa06.streaming.is.nl/10203-WEB02_HQ?.wma

hoppa. 538 Nonstop40

Enjoy !
even snel getest op een CFULLHDMA met 1.17.22.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
nietes schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:11:
[...]

Gaaf, zoiets mag voor mij ook wel op de andere zender mogelijk gemaakt worden :P
Er zijn mensen bezig zulke scripts te maken ..

zie voor voorbeelden HWICS://firmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

zeroday schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:30:
[...]

Er zijn mensen bezig zulke scripts te maken ..

zie voor voorbeelden HWICS://firmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml
Bedankt, zal hem eens invoeren, neem aan dat die in de player ingevoerd moet worden

[ Voor 8% gewijzigd door nietes op 08-06-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
zeroday schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:28:
[...]

Het verschil tussen je laptop en je cfullhdma is dat je laptop een pc is ..
daarnaast is de link een bundeling van verschillende links ..
en als je dan slim bent ..

Dan pak je gewoon één van die links
http://talpa06.streaming.is.nl/10203-WEB02_HQ?.wma

hoppa. 538 Nonstop40

Enjoy !
even snel getest op een CFULLHDMA met 1.17.22.06
Bedankt Zeroday! Op 1.16.06.10 werkt hij ook 8)
Ik snap dat de CFH anders is dan een laptop maar eerder heeft het ook gewerkt via de zelfde link op de CFH!
Vandaar dat ik het zo vreemd vind, maar misschien hebben ze bij de bron wel iets veranderd.

anyway, bedankt _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik heb geen geluid bij zowel Youtube filmpjes, als Apple trailers en HardwareInfoTV filmpjes. Geluid staat allemaal op RAW behalve WMAPro (PCM). Laatste officiele firmware release (1.17.06.10 - CFULLHDMAi). Wat doe ik fout? (audio is doorgelust naar een homecinemaset via een coaxiale digitale audiokabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
bij welke versie doet hij het wel goed Hotzenwalder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:15:
Aangezien mijn vorige CFULLHDMA gecrashed was heb ik sinds kort een CFULLHDMAi en de enige firmware die ik daarbij gebruikt heb is de 1.17.06.10. Ik zal vanavond eens wat andere firmware's checken om te zien of ik uberhaupt geluid uit Youtube e.d. kan krijgen. Ik kan wel zien dat elk filmpje wel een videocodec aangeeft in de details, maar geen audio properties. Alsof er geen audiotrack in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Envy007 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:28:
Mijn probleem is opgelost!
Ik heb een HDX-1000 gekocht en deze werkt perfect met high bitrate films afspelen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Envy007 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:39:
[...]

Ik heb een HDX-1000 gekocht en deze werkt perfect met high bitrate films afspelen via het netwerk.
Gaaf ding !!!!. Iemand nog een CFULLHDMAI kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
nietes schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:18:
[...]
Iedereen die hier leest zal er al wel een hebben, nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Envy007 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Iedereen die hier leest zal er al wel een hebben, nietwaar? :)
Of zich oriënteren voor de aanschaf op een CFULLHDMAi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Envy007 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:39:
[...]

Zit daar niet dezelfde sigma chipset in als in de CFULLHDMA's (de sigma 8635)? Zo ja, dan zijn er schijnbaar meer afhankelijkheden om media goed streaming af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Hotzenwalder schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:00:
[...]

Zit daar niet dezelfde sigma chipset in als in de CFULLHDMA's (de sigma 8635)? Zo ja, dan zijn er schijnbaar meer afhankelijkheden om media goed streaming af te spelen.
Bijna hetzelfde:

HDX: Sigma Designs SMP8635 Rev. C
CFH: Sigma Designs SMP8635LF

Maar dat zal zeroday wel uit kunnen leggen waar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
nietes schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Ik zit dus nog in de orientatiefase en heb hem nog niet.

Heb dus mogelijk wel interesse, weet niet hoe oud hij is?

Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik had overigens juist niet gekozen voor een popcornhour of andere NMT vanwege de meldingen over een trage interface. Hoe ervaar je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Hotzenwalder schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:33:
Ik had overigens juist niet gekozen voor een popcornhour of andere NMT vanwege de meldingen over een trage interface. Hoe ervaar je dat?
Ik heb even een youtube filmpje opgezocht waarin in de interface gewerkt wordt, spoel even door naar driekwart, dan zie je hem navigeren, dit komt overeen met wat ik ook ervaar.
http://www.youtube.com/watch?v=wYEwWZiUKOQ

Het is niet bijster snel maar niet hinderlijk traag, bij het opbouwen van de webservices moet je even (2 sec) wachten tot alle plaatjes er staan, maar ik vindt de interface veel mooier.

Wat opvalt is dat bij het starten van een film de videoverbinding even wegvalt en weer terugkomt, kan komen door de frequentie sync die ik aan heb staan. Dan wisselt de speler van uitgangssignaal om aan te passen aan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:15:
Als je bij de geluid opties AAC op PCM zet heb je wel geluid bij Youtube en HWInfoTV

Ga nu de beta versie testen in verband met de DTS drops. Op versie 1.15..15.10 had ik tijdens Prince Narnia tijdens de eerste 2 minuten geen enkele dip in het geluid. Met de laatste officiele firmware (1.17.06.10) waren het al twee dips tijdens de eerste 2 minuten.

Iemand een snelle tip hoe je de eerste 2 minuten uit een MKV ript? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Hotzenwalder schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:14:
[...]

Als je bij de geluid opties AAC op PCM zet heb je wel geluid bij Youtube en HWInfoTV

Ga nu de beta versie testen in verband met de DTS drops. Op versie 1.15..15.10 had ik tijdens Prince Narnia tijdens de eerste 2 minuten geen enkele dip in het geluid. Met de laatste officiele firmware (1.17.06.10) waren het al twee dips tijdens de eerste 2 minuten.

Iemand een snelle tip hoe je de eerste 2 minuten uit een MKV ript? ;)
Geen tip maar wel een vraag. Wat houd dat precies is die DTS drops ???

[ Voor 14% gewijzigd door nietes op 10-06-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
DTS drops is in mijn beleving dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt.

Met de laatste beta firmware waren de eerste 2 minuten van Narnia trouwens vlekkeloos, Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Hotzenwalder schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:31:
DTS drops is in mijn beleving dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt.

Met de laatste beta firmware waren de eerste 2 minuten van Narnia trouwens vlekkeloos, Dennis.
Het zelfde dus als bij mij. Heb geen beta's dus maar wachten op de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
nietes schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 02:01:
[...]

Het zelfde dus als bij mij. Heb geen beta's dus maar wachten op de nieuwe firmware
Dacht al dat het aan m'n nieuwe set lag. Niet dus....

Had eerst de streamer aangesloten op een Harman Kardon, maar bij sommige DTS-films geen geluid. Wat ik ook probeerde....helemaal niets.

Alle toeters en bellen, dus ook alle kabels, meegenomen naar m'n broer en de boel aangesloten op een simpel 5.1 setje en hoppaaaaaa bij alle DTS-films geluid.

Nieuwe versterker gekocht van Onkyo en hoppaaaaaa nog steeds bij alle films geluid.

Maar heb inderdaad ook wel eens last van die DTS-drops. is dit een conceptronic-probleem???

Heb ook wel eens last van hikjes in beeld van Full HD-films, maar ligt volgens mij aan het encoderen. Meeste films zijn zo ongeveer 12 GB groot.
Vorige week een film getest van +20GB (niet geëncodeerd). Speelt super!!! zonder enige vorm van hikken.
Conclusie: Ligt niet aan de bitrate in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Is het ook mogelijk om je hd te sharen ZONDER wachtwoord ????
Dit ivm met het laten unrarren ( Alt.Binz )op de hd aangesloten op de USB poort
Heb het nergens kunnen vinden en wel uit geprobeerd maar zonder wachtwoord
kom ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
voor iedereen is er nu de 1.17.22 via de internet upgrade functie binnen de cfullhdma beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
zeroday schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:07:
voor iedereen is er nu de 1.17.22 via de internet upgrade functie binnen de cfullhdma beschikbaar
Eerste indrukken zijn goed; hij vind m'n laptop nu sneller als ooit. Helaas loopt m'n CFULLDHDMAi nu wel vast als ik het kanaal van Hardware.info probeer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Zit de 'fix' voor DTS drops niet in de officiele firmware? Ik mis hem in het lijstje van fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hotzenwalder schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:20:
[...]

Zit de 'fix' voor DTS drops niet in de officiele firmware? Ik mis hem in het lijstje van fixes.
Van de 'aroundmyroom' website:
The most important fix is the ‘Pause’ issue and we have added the ‘Conceptronic Recommends’ channel in IMedia. Interesting channels are available through a menu. Note that this function is still experimental.

1.17.22

* Fixed: system hang when playing DVD files (iso and ifo approach) and then pause for several minutes, and then press the play button again
* Added: HWICS link as “Conceptronic recommends” / “Hwics://firrmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml”
* Fixed photo thumbnail mode crash issue sometimes
* Fixed photo exif information not cleaned all when slideshow mode
* Fixed mpeg2 no sound issue at S/PDIF option off
* Support multiple language for Youtube catagory
* Speed up network share searching time when switching network

our team of developers is working very hard to solve certain bugs mentioned by beta testers. For instance some DTS drops and the performance of 1080p which is under debugging now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274973

Ik zie overal dat de nieuwe upgrade beschikbaar is maar ik zie hem nog niet op de conceptronic site staan?
Klopt dat, of kan ik hem ergens anders weg halen?(misschien een domme vraag :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
hmm kan niet updaten..

ow.. wacht..
hij zit op de post terug naar de winkel.. :P
Na lang proberen contact te krijgen is het eindelijk gelukt.. Ik mocht 'm opsturen naar ze en ze gaan er naar kijken.. Gok dat ze 'm gewoon gaan vervangen want doorfikkende voedingen is geen goed teken :P

nog effe duimen. Ze hebben niet een al te beste reputatie mbt aftersales.
Anoniem: 274973 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:17:
[...]

Ik zie overal dat de nieuwe upgrade beschikbaar is maar ik zie hem nog niet op de conceptronic site staan?
Klopt dat, of kan ik hem ergens anders weg halen?(misschien een domme vraag :? )
Al de update functie binnen je player geprobeerd??

[ Voor 33% gewijzigd door RoRoo op 12-06-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
[...]

Daar staat 'ie inderdaad nog niet. Ik vermoed dat je de speler niet aan het internet hebt hangen (en dus geen auto-update binnen de settings kan doen)? Anders even een UTP-kabel van router naar CFULLHDMA leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274973

vanaalten schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:
[...]

Daar staat 'ie inderdaad nog niet. Ik vermoed dat je de speler niet aan het internet hebt hangen (en dus geen auto-update binnen de settings kan doen)? Anders even een UTP-kabel van router naar CFULLHDMA leggen...
Is gelukt , :) Bedankt voor de info.Hoop dat ik nu van het pauze probleem af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
[...]

Dat klopt. Hij is alleen via de CFULLHDMA zelf te updaten. Aankomende week wordt de update als afzonderlijke download beschikbaar gesteld.
Dat vergt wat meer voorbereidingswerk dan het klaarzetten op de firmware server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hotzenwalder schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:20:
[...]

hij zou erin moeten zitten, maar er zijn reports dat de drops nog steeds voorkomen maar dan in veel mindere mate. We moeten dus uitvissen of we dat kunnen reproducere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
cyberd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:20:
[...]

Eerste indrukken zijn goed; hij vind m'n laptop nu sneller als ooit. Helaas loopt m'n CFULLDHDMAi nu wel vast als ik het kanaal van Hardware.info probeer op te starten.
het klopt inderdaad dat de HWICS feature (streaming media) minder stabiel is. Op de een of andere manier werkt de 'conceptronic recommends' minder lekker dan dat je hem zelf handmatig in de IMEDIA stopt
maar ook daar loopt e.e.a. niet vlekkeloos. Daar ben ik me van bewust, maar dat vond ik van minder belang dan de mensen de pause fix aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Op welke manier wordt er contact gemaakt met samba shares (shares in dit geval op een XP systeem).
Ik kon opeens geen contact meer krijgen met mijn ongewijzigde XP shares. De CFULLHDMAi vroeg niet om een username/password terwijl hij dat normaal wel minimaal 1x per sessie doet. Ik kon vervolgens zonder username/password doorlopen en kreeg bij elk bestand 'error 301 file not supported'.

Heb de CFULLHDMAi herhaaldelijk herstart, de XP machine ook. File&Print sharing gereset. Hielp allemaal niet. Uiteindelijk maar mijn password veranderd aan de XP kant. Ook dit werkt in eerste instantie niet. Pas nadat ik op één share de rechten had veranderd (everyone eruit) kwam er opeens op een andere share weer de vraag om het username en password. Helaas heeft dit niet tot een oplossing geleid, want nu kan ik het ene bestand wel afspelen en de andere weer niet. Bestanden overigens die ik een dag eerder zonder problemen kon afspelen. Het lijkt wel of de bestanden met oude credentials benaderd worden.

Ik heb het ook maar via de officiele weg gemeld:
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=386

Opvallendste en waarschijnlijk ook de oorzaak... als ik naar mijn NAS ga wordt er altijd 1x om een username en password gevraagd, bij mijn XP machine niet meer, terwijl daar ook altijd 1x om gevraagd werd.

Frustrerend :(

[PROBLEM SOLVED]
Wat een beetje debugging via telnet al niet kan doen. Via het mount commando zag ik dat sommige shares met de admin gebruiker waren verbonden, maar de share die het niet deed was met de guest account verbonden. Op XP niveau de rechten nagekeken. Bij de haperende share(s) stond 'Everyone' er extra bij. Dat geeft schijnbaar de mogelijkheid om 'anoniem' of zonder password in te loggen. Everyone verwijderd en het loopt weer als een zonnetje. Hoera voor telnet! >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Hotzenwalder op 13-06-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Bij de haperende share(s) stond 'Everyone' er extra bij. Dat geeft schijnbaar de mogelijkheid om 'anoniem' of zonder password in te loggen.
Hmm... zou dit verklaren waarom ik 'opeens' zonder login/PW kan browsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
[DEBUGGING INFO - ERROR 301 FILE NOT SUPPORTED]
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=386
Commands used in CFULLHDMAi (telnet into conceptronic first)

telnet <ip address of conceptronic> 4836
(password = conceptronic2008)

On commandline type 'mount' to list the mounted volumes. This results in the following output (with no samba shares connected). Might differ depending on what is connected.

# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
/dev/mtdblock5 on /home/dma type squashfs (ro)
/dev/mtdblock6 on /home/upgrade type squashfs (ro)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/sda1 on /usb/usb0 type ufsd (rw)

When browsing a share on an XP machine it gets mounted and is visible with the same 'mount' command

//HANNIBAL/Movies on /tmp/samba/mnt/HANNIBAL/Movies type cifs (rw,mand,nodiratime,unc=\\HANNIBAL\Movies,username=administrator,domain=,rsize=16384,wsize=57344)

The share is 'Movies' on XP system HANNIBAL. It is mounted as 'Administrator'

When the same share is mounted without any password (because it is not password protected or 'Everyone' has read or write rights on the share the output is as below.

//HANNIBAL/Movies on /tmp/samba/mnt/HANNIBAL/Movies type cifs (rw,mand,nodiratime,unc=\\HANNIBAL\Movies,username=guest,domain=,rsize=16384,wsize=57344)

The same share is now mounted with username 'Guest'. No username and password were asked by the CFULLHDMAi. In my case this resulted in 'Error 301 File not supported' on lots of files.

It doesn't matter if give 'Everyone' rights on Share level (=share tab), just make sure you don't give 'Everyone' or other non-password protected users right on NTFS level (=security tab).

[ Voor 9% gewijzigd door Hotzenwalder op 24-02-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg in Windows 7, zonder telnet?
of is dat erg lastig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Ook Windows 7 heeft telnet.

Dus op dezelfde manier ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sailsoft5 op 14-06-2009 19:57 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste