Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
RDC-O5- schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:06:
Die keys die je hebt aangepast zijn voor het toelaten van anonymous access tot je shares, dat is wat anders dan wat ik bedoelde. Heb je ook deze keys nagekeken:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters
Veldnaam: IsDomainMaster
Data Type: REG_SZ (String Value)
Waarde: Yes

Veldnaam: MaintainServerList
Waarde: Auto
Bedankt voor de info, ik had er eerst ook last van dat mijn shares niet altijd zichtbaar waren in mijn netwerk. De value voor de eerste key moet trouwens TRUE zijn i.t.t. Yes. Maar volgens mij mag allebei.

Zie http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc959923.aspx

EDIT: He bah, gisteren werkte het wel en vandaag weer niet, ik had alle vier register edits gedaan en tevens Windows Share Manager gebruikt en deze nog 3 register edits laten doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.matr1x.nl/WSM.JPG

Enig idee wat er nog meer gedaan kan worden zodat alle netwerkshares weer zichtbaar worden op de streamer?

[ Voor 22% gewijzigd door MaTr1x op 12-02-2011 20:09 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395860

Nog geen antwoord gehad op mijn email naar Conceptronic :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35
Anoniem: 395860 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:08:
Nog geen antwoord gehad op mijn email naar Conceptronic :(.
Had je er op gerekend dan?
Sinds ZeroDay daar weg is, hebben ze meteen de afdeling communicatie opgedoekt.
Ik zou zeggen.. zoek een firmware die voor je werkt en blijf daar bij.

Persoonlijk heb ik ze al afgeschreven. Echter bij mijn 2 units werkt alles nog steeds naar behoren.
Dus echte klachten heb ik niet

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24
RoRoo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Had je er op gerekend dan?
Sinds ZeroDay daar weg is, hebben ze meteen de afdeling communicatie opgedoekt.
Ik zou zeggen.. zoek een firmware die voor je werkt en blijf daar bij.

Persoonlijk heb ik ze al afgeschreven. Echter bij mijn 2 units werkt alles nog steeds naar behoren.
Dus echte klachten heb ik niet
Tsja, ookal zou ik er nog gewerkt hebben, dan zou het ook voor mij moeilijk zijn geweest om een fw release te krijgen.
Via wat leuke nice to know methoden kan ik zien dat de fabrikant zelf ook geen updates meer heeft uitgebracht (gewoon googelen).

Produkt is end of life.
En echt hackable is het ding ook niet dus zelf bepaalde dingen doen wordt wat lastig. Maar ze lezen hier nog steeds mee, dus wellicht krijg je nog antwoord. ;_)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, antwoord:

Geachte Heer X,

Dank u voor het contact opnemen met het Conceptronic Customer Care Center.

Wat betreft de Youtube functionaliteit: Youtube staat het niet meer toe om via mediaplayers gebruik te maken van deze servers, tenzij men hier een licentie voor betaald. Derhalve zal deze functionaliteit waarschijnlijk niet meer toegevoegd kunnen worden.

Men is bezig met firmware voor MKV bestanden, echter kan ik hier geen deadline voor geven, daar ik niet op de hoogte ben van de vooruitgang met betrekking van het oplossen van eventuele problemen.

Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u gerust weer contact met ons opnemen, meldt AUB het volgende referentie nummer:

etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook niet op de hoogte ben van de vooruitgang met betrekking van het oplossen van eventuele problemen. Daarom stuurde ik in eerste instantie deze mail. Zeer teleurstellend antwoord, maar het goede nieuws is dat ik gerust weer contact mag opnemen om opnieuw met een kluitje in het riet gestuurd te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Anoniem: 395860 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:26:
Ik ben ook niet op de hoogte ben van de vooruitgang met betrekking van het oplossen van eventuele problemen. Daarom stuurde ik in eerste instantie deze mail. Zeer teleurstellend antwoord, maar het goede nieuws is dat ik gerust weer contact mag opnemen om opnieuw met een kluitje in het riet gestuurd te worden...
Toch fijn die kluitjes.. Alleen dat riet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is mijn antwoord aan Conceptronic:

Bedankt voor het antwoord.

Daar ik ook niet op de hoogte ben van de vooruitgang met betrekking van het oplossen van eventuele problemen, stuurde ik in eerste instantie deze mail. Ik stel voor dat je dit gaat navragen bij de verantwoordelijke afdeling, die hier wel inzicht in hebben, en mij een fatsoenlijk antwoord geeft op mijn niet meer dan terechte vraag. Natuurlijk kan je mij ook een telefoonnummer of email adres geven zodat ik rechtstreeks met hen kan communiceren.

Ik vind deze gang van zaken nogal frustrerend: een recent en duur product (inmiddels een stuk goedkoper zag ik) waarvan de functionaliteit hardhollend achteruit loopt en waar, voor zover ik de resultaten kan beoordelen, weinig tot niets aan gedaan wordt. Graag uw reactie,

Vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het antwoord van Conceptronic:

"Het feite dat wij geen youtube filmpjes meer kunnen kjiken komt door dat youtube is overgegaan op flash player 10 en dit wordt helaas niet ondersteund door ons product. Hier kunnen wij ook helaas momenteel niet veel aan doen.

Met betrekking tot de bestanden die niet willen afspelen zou u deze in het programa Media Info kunnen plaatsen. Dit programa bekijkt de codecs en containers van de video bestanden. Dit is een rgatis programa en kan u makelijk met google vinden."

Vrij vertaald en samengevat: Pech gehad, zoek het maar uit!

• zeroday
Anoniem: 395860 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:32:
Vrij vertaald en samengevat: Pech gehad, zoek het maar uit!
Als jij nu eerst begint om iets meer info prijs te geven wat je issues zijn anders dan: ik heb ISO en IFO problemen dan zouden andere gebruikers (waaronder bijv. ik) je wellicht meer feedback kunnen geven.
Want je bericht wat je stuurt bevat dusdanige summiere informatie in de 6 berichtjes die je hier hebt geplaatst dat niemand er wat mee kan

Kijk als jij een ISO bestand download dan moet je je wel even afvragen of dat uberhaubt wel een valide DVD bestand is en geen in elkaar geflanst BluRay ISO of andersoortigs en bij de IFO weet je zeker dat de DVD files valide zijn.

Geef wat linkjes of hints waar we EXACT dezelfde info kunnen vinden en dan kunnen we met hetzelfde type apparaat testen.

Dus kop op en geef die info ! niet zelf in het riet blijven zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 17-02-2011 07:23 . Reden: tikkies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11170

Ik heb afgelopen zondag een CFULLHDMA voor 69 bij informatique gekocht, inclusief een C300RU omdat ik geen trek had in een extra kabel.
Helaas pindakaas. De C300RU heeft een nieuwe chipset en wordt daarom niet meer ondersteund.
Let dus op: Versie 1 en Versie 2 van de C300RU werken wel, maar Versie 3 niet!
Ik werk nu toch met een kabel, opzich ben ik niet ontevreden met de speler, maar wel met dit probleem.
Ik hoop dat informatique nog iets voor me kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 395860 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 05:43:
Email Message naar Conceptronic, inzake de ISO en IFO-problemen en het ontwikkelen van nieuwe firmware, ik hou jullie op de hoogte!:
Ik heb vandaag even wat zitten te testen

1.24.09.10 heeft inderdaad een IFO probleem, hij crashed. Terug naar 1.24.07.10 werkt. Aangezien ik op een andere locatie in het huis een andere CFULLHDMAi zonder problemen heb draaien, zal daar dus 1.24.07.10 ook in zitten naar volle tevredenheid. dus ...
1.24.09.10 neem ik afscheid van (is ook een versie die ik zelf niet meer gereleased en getest hebt).

[update]
ander device bleek toch .09. te hebben en met dezelfde dvd no probs. Lacheuh.
keb geen jtag meer kan dus niet zien wat er gebeurd. Jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 20-02-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:14:
[...]

1.24.09.10 heeft inderdaad een IFO probleem, hij crashed. Terug naar 1.24.07.10 werkt. Aangezien ik op een andere locatie in het huis een andere CFULLHDMAi zonder problemen heb draaien, zal daar dus 1.24.07.10 ook in zitten naar volle tevredenheid. dus ...
1.24.09.10 neem ik afscheid van (is ook een versie die ik zelf niet meer gereleased en getest hebt).
Ik draai ook al enige tijd op de 07 versie.. No problem.
Had net alleen een videocd van K3 gedownload (hak nie door) en die vond ie niet prettig (Geen videobestanden gevonden) in de map.. toen de Divx gepakt.. werkt stukken beter..

Ik ben nu nog niet zo ontevreden over dit ding.. alles wat ik erin stop komt er goed uit.. Zeker nu ik een readynas heb speelt ie HD content ook soepeler af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310

Al met al hebben we het over een product dat volgens mij nu 3 jaar oud is. Ik heb mijn CFULLHDMA 2.5 jaar geleden gekocht. Ondersteuning is zeker 2.5 jaar lang prima geweest, kan ik van mijn harddiskrecorder b.v. niet zeggen. Drivers voor PC spullen (b.v. bij de overgang naar W7) gaat ook niet altijd goed.
Het was een vd eerste betaalbaardere (toen 200euro) fullHD mediaspelers, t.o.v. de 400 tot 500 Dvico's. Dat ie af en toe niet bij iedereen 100% alles afspeelt is volgens mij geen reden het product of de leverancier af te fakkelen. Als ik terugdenk aan het gedoe met een HTPC (sorry liefhebbers) dan heb ik iig jaren lang zorgeloos plezier van dit ding gehad.

OK, ik ben wel toe aan iets nieuws (en heb soms, nou ja ik, de CFULLHDMA) opstartprobleempjes en de YuiXX uitstel ellende helpt ook niet, maar tot nu toe was dit ding super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:12
MaTr1x schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:52:
[...]

Bedankt voor de info, ik had er eerst ook last van dat mijn shares niet altijd zichtbaar waren in mijn netwerk. De value voor de eerste key moet trouwens TRUE zijn i.t.t. Yes. Maar volgens mij mag allebei.

Zie http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc959923.aspx

EDIT: He bah, gisteren werkte het wel en vandaag weer niet, ik had alle vier register edits gedaan en tevens Windows Share Manager gebruikt en deze nog 3 register edits laten doen:

[afbeelding]

Enig idee wat er nog meer gedaan kan worden zodat alle netwerkshares weer zichtbaar worden op de streamer?
Wat bij mij perfect werkt is een 2de pc met win7 aanzetten. Dan zijn alle shares zichtbaar!

Ik krijg het hier verder ook niet voor elkaar om het goed werkend te krijgen.. Het was altijd een super apparaat, maar nu dat gezeur met windows 7 niet is op te lossen ben ik er stukken minder tevreden over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Motion2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:43:
Wat bij mij perfect werkt is een 2de pc met win7 aanzetten. Dan zijn alle shares zichtbaar!

Ik krijg het hier verder ook niet voor elkaar om het goed werkend te krijgen.. Het was altijd een super apparaat, maar nu dat gezeur met windows 7 niet is op te lossen ben ik er stukken minder tevreden over :/
Ik ben niet van mening dat het feit dat wanneer jij je thuis netwerk niet goed op orde hebt dat dat direct rechtvaardigt dat de CFULLHDMAi een slecht apparaat is. Is natuurlijk wel de makkelijkste weg...

Zorg eerst maar eens dat je het master browser probleem oplost. en ga dan zeiken over een mediaspeler die gewoon een simpele netwerkscan uitvoert om de beschikbare machines te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:12
RoRoo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:55:
[...]

Ik ben niet van mening dat het feit dat wanneer jij je thuis netwerk niet goed op orde hebt dat dat direct rechtvaardigt dat de CFULLHDMAi een slecht apparaat is. Is natuurlijk wel de makkelijkste weg...

Zorg eerst maar eens dat je het master browser probleem oplost. en ga dan zeiken over een mediaspeler die gewoon een simpele netwerkscan uitvoert om de beschikbare machines te vinden.
En bedankt, even wat vriendelijker mag ook wel..
Ik heb een probleem en ik geef het gewoon aan. Daar is dit forum toch voor?

Veldnaam: IsDomainMaster
Waarde: Yes

Veldnaam: MaintainServerList
Waarde: Auto

Beide toegepast, lost het probleem niet op..Met XP werkte het altijd perfect, die shares worden nog steeds direct opgepikt. Er is dus wat verandert waardoor het niet meer werkt. Maar je mag van de mediaspeler verwachten dat hij out-of-the-box werkt zonder vergaande tweaks in het register..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Het probleem dat de Cfullhdmai geen win7 shares vindt heb ik al tijden. Daarvoor met vista ook al. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. Als t die masterbrowserzooi van windows is, nog steeds... want daar had je met 3.51 al last van... dan lijkt het mij mooi een probleem van windows. En er draait alleen client, geen server.
Als zij een andere pc met win7 starten of aan hebben staan, dan 'ziet' de cfullhdmai ook geen shares als deze later aan gaat.

Ik heb dat probleem trouwens niet thuis, maar bij ouders. Die zijn soms een uur bezig de cfullhdmai en de pc in de juiste volgorde te starten. Vroeger heb ik daar wel eens diverse bugs voor aangemeld. Maar aangezien ik én thuis alleen maar nfs gebruik én geen oplossing op mijn bug kreeg, heb ik mijn ouders er mee laten leren leven. Ik heb geen zin meer om met windowsregistry te rommelen. Dan maar geen tweaker. :+
Ik ben van plan er een nasje neer te zetten. Kunnen ze ook aan hun eigen voorraad werken. En kan ik op afstand nog eens iets neerzetten of laten downloaden. Scheelt boel ergernis.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Motion2 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:44:
En bedankt, even wat vriendelijker mag ook wel..
Ik heb een probleem en ik geef het gewoon aan. Daar is dit forum toch voor?

Beide toegepast, lost het probleem niet op..Met XP werkte het altijd perfect, die shares worden nog steeds direct opgepikt. Er is dus wat verandert waardoor het niet meer werkt. Maar je mag van de mediaspeler verwachten dat hij out-of-the-box werkt zonder vergaande tweaks in het register..
Je legt te simpel het probleem bij je apparaat neer terwijl je netwerk niet goed functioneert. Vervolgens kom je niet met verdere info. We zijn niet paranormaal begaafd. Helaas.

De mediaspeler werkt ook outofthebox. Mits de rest eromheen ook goed werkt. Anders had je er 1 moeten kopen met geintegreerde HDD.

Sluit er een USB disk op an en hij speelt alles. Anders zal je toch effe moeten onderzoeken.

Check je eventlogs eens op je win7 en XP machines. Grote kans dat je een election ziet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
De CFULLHDMA(i) doet niet meer dan het vragen naar beschikbare netwerken / shares door een smbtree commando te versturen.
elk persoon met een linux gebakje en hetzelfde commando uitvoert krijgt domweg met hetzelfde windows 7 probleem te maken, schuif het dan niet af op het apparaat.

je kan via telnet inloggen op de CFULLHDMA(i), en smbtree invoeren met debug info smbtree -d5
je krijgt dan een mooi overzicht van wat er gebeurd.

Ikzelf heb alleen een probleem dat als iemand via mijn WLAN ingelogt is en geen lid is van mijn werkgroep dat ik dan geen shares te zien krijg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Everts schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:20:
Ik heb sinds kort problemen :kan sinds upgrade 01.24.09.10 een aantal ISO files niet meer afspelen - hij lockt dan gewoon vanaf het begin /de film start niet op. Andere ISO files weer wél !!!! Vreemd. Heb CFHDMAi
Ik ga gewoon een firmware versie terug proberen.
zeroday schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:14:
[...]

[update]
ander device bleek toch .09. te hebben en met dezelfde dvd no probs. Lacheuh.
keb geen jtag meer kan dus niet zien wat er gebeurd. Jammer.
Bij toeval ook getest. Fijn om dan hier te lezen dat meer mensen dit probleem herkennen. Zelfs een oplossing bieden. Hierbij mijn ervaringen.

Ik heb van Andre Rieu een setje dvd-bestanden, met IFO. Met firmware .09 proberen te openen, CFH blijft 'steken' op een zwart scherm. Ook geprobeerd met ISO's van de dvd's van Toon Hermans; zelfde resultaat - zwart scherm. Andere ISO's of uit IFO met bestanden niet geprobeerd. Dit resultaat was al genoeg reden om één versie terug in te zetten.

Van conceptronic.net de oudere 1.24.07.10 afgehaald en op usb gezet. USB-upgrade uitgevoerd en weer uitgeprobeerd. Gelijk werken. Zowel de IFO als de ISO's werken nu wel.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319068

Sinds vandaag krijgt CFULLHDMAI geen ip adres meer :( . Netwerk kabel en het netwerk daarachter doen 't nog wel, dat heb ik getest met mijn laptop.
Ook DHCP client uitschakelen en dan gebruik maken van een vast ip adres werkt niet.
USB ingang werkt nog wel.
Zijn er meer mensen die hier tegen aan zijn gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257590

Ook ik heb met 1.24.09.10 problemen met ISO's en IFO's, dus wil ook graag maar 1.24.07.10. Maar als ik die selecteer op conceptronic.net krijg ik de documentatie van 1.24.04.10, dus het bijgesloten firmwarebestand upgrade.bin zal neem ik aan ook 1.24.04.10 zijn... Ik heb berichtje hierover gestuurd naar Conceptronic, maar als iemand me kan vertellen hoe ik op andere wijze aan 1.24.07.10 kan komen: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Eh... gewoon, hier downloaden?
Als ik dan op 1.24.07.10 klik krijg ik gewoon de changelog van 1.24.07.10 te zien, lijkt mij gewoon correct.

Of, om het echt makkelijk te maken: hier een directe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Anoniem: 319068 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:13:
Sinds vandaag krijgt CFULLHDMAI geen ip adres meer :( . Netwerk kabel en het netwerk daarachter doen 't nog wel, dat heb ik getest met mijn laptop.
Ook DHCP client uitschakelen en dan gebruik maken van een vast ip adres werkt niet.
Bah nee ben ik niet tegen aan gelopen. Werkt het inmiddels wel? Zo niet probeer dan gigabit snelheid uit te schakelen in je settings als je dit niet al had gedaan. Tijd geleden zorgde gigabit er voor dat die geloof ik erg heet werd en er problemen waren met het netwerk (bij mij ging die steeds rebooten op gigabit). Hopelijk heb je hier wat aan.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
reset naar fabrieksinstellingen heeft bij mij al vaak problemen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368061

Hey all,

Ik heb deze speler in combi met win 7. Speelt echt alles af via mn netwerk.
Maar.... nu kijk ik laatst een film en springt ie uit. Opnieuw starten, werkt even en klapt weer uit. Apparaat blijkt erg warm te zijn... Niet zo gek met deze temperaturen op dit moment.

Maar zijn er tips om hem extra te koelen? Ik ga ervan uit dat de warmte hem parten speelt. Al aan gedacht om hem open te schroeven en er een ventilator uit de pc in te zetten. Maar ja, ik vrees dat er weinig ruimte is...

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Anoniem: 368061 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:15:
Hey all,

Ik heb deze speler in combi met win 7. Speelt echt alles af via mn netwerk.
Maar.... nu kijk ik laatst een film en springt ie uit. Opnieuw starten, werkt even en klapt weer uit. Apparaat blijkt erg warm te zijn... Niet zo gek met deze temperaturen op dit moment.

Maar zijn er tips om hem extra te koelen? Ik ga ervan uit dat de warmte hem parten speelt. Al aan gedacht om hem open te schroeven en er een ventilator uit de pc in te zetten. Maar ja, ik vrees dat er weinig ruimte is...

Iemand een idee???
Heb je m plat liggen of staat ie?? Staan helpt al enorm. En er zijn mensen die een kleine fan erop geplakt hebben.. Staat volgens mij in deeltje 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Heb je misschien een gigabit switch en/of een router met gigabit-poorten aan de streamer hangen? Daar kan die bij sommigen niet altijd goed tegen en wordt die erg warm en krijg je vreemde problemen. Bij de instellingen kan je de netwerkpoort op 100Mbit zetten.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405297

Ik heb deze mediaspeler alweer ruim een jaar en altijd erg tevreden erover geweest.
maar de laatste tijd komt het voor dat ik geen geluid krijg bij bluerays die ik wil afspelen....

Zou de laatste firmware dit probleem op moeten lossen?

(werk met windows 7 en geen probleem dat mijn speler de shares niet ziet trouwens... was beetje uitproberen maar na een half uurtje werkt het allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 20:10
Anoniem: 405297 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:29:
Ik heb deze mediaspeler alweer ruim een jaar en altijd erg tevreden erover geweest.
maar de laatste tijd komt het voor dat ik geen geluid krijg bij bluerays die ik wil afspelen....

Zou de laatste firmware dit probleem op moeten lossen?

(werk met windows 7 en geen probleem dat mijn speler de shares niet ziet trouwens... was beetje uitproberen maar na een half uurtje werkt het allemaal)
Welk bestandsformaat bedoel je precies? Als het om .mkv bestanden gaat dan kan het zijn dat je die eerst moet "fixen" met een tooltje als je geen geluid krijgt via de cfullhdmai.

http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356950

Anoniem: 319068 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:13:
Ik heb zojuist hetzelfde gehad.
Ik heb al enige tijd netwerk geklooi met de conceptronic.

Met USB wifi ontvanger krijg ik zelden een goed IP adres.
Vanavond film aan het kijken... bam, weg verbinding...
Vervolgens rebooten en ik krijg alleen nog maar een 169 IP adres!
Streamen van m'n NAS en desktop naar telefoon en van NAS naar desktop werkt als een trein, dus het ligt aan de conceptronic.
Ook inderdaad een vast IP lost niets op.

Iemand een idee? Zit er serieus aan te denken om hierdoor de hele bimbam de deur uit te doen.

(svp geen oplossingen van draadloos beter instellen want dat is zelfs met een spectrum analyzer gepland...)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 356950 op 12-05-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Weet iemand of de cfullhdmai chapters in MKV bestanden ondersteund?

Ik wil een chapterlist gaan aanmaken en mergen met een MKV bestand, maar het zou zonde van de tijd zijn als dit niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
jesco_white schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:13:
Weet iemand of de cfullhdmai chapters in MKV bestanden ondersteund?

Ik wil een chapterlist gaan aanmaken en mergen met een MKV bestand, maar het zou zonde van de tijd zijn als dit niet ondersteund wordt.
Ik meen me te herinneren dat ik het ooit een x per ongeluk heb ontdekt. maar 100% zeker weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Chapters in .mkv bestanden lijken toch niet ondersteund te worden door de cfullhdmai. Ik heb hier een .mkv van een concert voorzien van chapters. Op de pc worden de chapters prima herkend in VLC en Media Player Classic. De cfullhdmai echter speelt de .mkv niet af. Het beeld blijft gewoon zwart en er is geen geluid. Als ik probeer via de afstandbediening naar een volgend chapter te skippen kom ik terug in het menu van de cfullhdmai. Alsof de film afgelopen is. Jammer maar helaas. Voor films maakt het me niets uit. Voor concerten is het toch wel makkelijk om elk nummer een chapter te maken.

--- Edit:

Een tweede .mkv die ik zojuist met MKVmerge gemaakt heb (zonder chapters) speelt ook niet af. Beeld blijft ook zwart. Ligt misschien aan de .mkv die ik gemaakt heb dus. Ga nog een poging wagen met een .mkv met chapters die ik probeer te fixen.

[ Voor 17% gewijzigd door jesco_white op 14-05-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356950 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:46:
[...]

Ik heb zojuist hetzelfde gehad.
Ik heb al enige tijd netwerk geklooi met de conceptronic.

Met USB wifi ontvanger krijg ik zelden een goed IP adres.
Vanavond film aan het kijken... bam, weg verbinding...
Vervolgens rebooten en ik krijg alleen nog maar een 169 IP adres!
Streamen van m'n NAS en desktop naar telefoon en van NAS naar desktop werkt als een trein, dus het ligt aan de conceptronic.
Ook inderdaad een vast IP lost niets op.

Iemand een idee? Zit er serieus aan te denken om hierdoor de hele bimbam de deur uit te doen.

(svp geen oplossingen van draadloos beter instellen want dat is zelfs met een spectrum analyzer gepland...)
Nog steeds geen mogelijkheid om een IP adres te krijgen.
Het lijkt erop dat de Conceptronic wel het WLAN netwerk joint (hij verschijnt in de MAC lijst van de router), maar er wordt geen IP adres toegekend.
Vreemd genoeg lukt een vast IP adres ook niet.

Iemand een idee????

Of een idee waar ik met dit probleem terecht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Anoniem: 356950 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:58:
Nog steeds geen mogelijkheid om een IP adres te krijgen.
Het lijkt erop dat de Conceptronic wel het WLAN netwerk joint (hij verschijnt in de MAC lijst van de router), maar er wordt geen IP adres toegekend.
Vreemd genoeg lukt een vast IP adres ook niet.

Iemand een idee????

Of een idee waar ik met dit probleem terecht kan?
Meestal lijkt dit eerder op een probleem dat je encryptie sleutel niet klopt. Als ie wel verbindt, maar geen IP krijgt en een vast IP ook niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoel je de sessiesleutel?

Met de toegangssleutel is niets mis, want anders verbindt 'ie niet.
Het gebeurt wel eens dat 'ie wel verbindt, maar dat duurt nooit lang, dat is juist het vreemde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik nou echt de enige die dit probleem heeft?
Of sowieso de enige die WiFi gebruikt met de CFULLHDMAi? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Hallo,

Ik heb deze vraag ook gesteld in het Nokia N8 forum, maar wellicht beter hier op zijn plaats.
Ik heb Nokia PlayTo geinstalleerd op mijn Nokia N8. Deze app gebruikt DLNA om muziek, beelden, etc. naar andere apparaten (uiteraard in hetzelfde netwerk) te sturen. Het werkt naar de W7 laptop en pc en de app herkent de CFHi (aangesloten op een Philips 32PFL9603) maar als ik een foto of muziek naar de CFHi stuur, dan gebeurt er niets. Heeft iemand suggesties hoe DLNA te gebruiken op de CFHi ?

Thanks,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwyseu
  • Laatst online: 10:03
Ik heb hetzelfde geprobeerd met verschillende android apps. Mediaserver en CFHI worden beide herkend maar het afspelen wil niet lukken. Moest iemand weten waarom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411347

Ik gebruik al jaren deze speler tot volle tevredenheid...maar sinds ik een Synology NAS erbij heb en daar films van af speel, gaat het mis. Ik krijg keurig een menu in beeld, maaar kan niet verspringen in een dvd menu. Ook bij het veranderen van subs krijg ik maar 1 optie: no subs. Dit krijg ik bij alle films.
Geprobeerd om een firmwareupdate te doen, maar de site van conceptronic timed out....Iemand bekend met dit probleem ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
jwyseu schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:25:
Ik heb hetzelfde geprobeerd met verschillende android apps. Mediaserver en CFHI worden beide herkend maar het afspelen wil niet lukken. Moest iemand weten waarom ...
Dat is een speciaal protocol/onderdeel/functie van DLNA die niet door elk apparaat ondersteund wordt of ondersteund kan worden.

de CFULLDHMA(i) is daarin 'actief' en kan niet passief op een actie reageren. Het is Pull en niet Push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 411347 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:41:
Ik gebruik al jaren deze speler tot volle tevredenheid...maar sinds ik een Synology NAS erbij heb en daar films van af speel, gaat het mis. Ik krijg keurig een menu in beeld, maaar kan niet verspringen in een dvd menu. Ook bij het veranderen van subs krijg ik maar 1 optie: no subs. Dit krijg ik bij alle films.
Geprobeerd om een firmwareupdate te doen, maar de site van conceptronic timed out....Iemand bekend met dit probleem ???
je moet niet de VOBS afspelen maar de IFO en benader de NAS via NFS of Samba en niet via UPnP
DVD's speel je niet via UPnP af .. geheid dat je problemen kan verwachten.
Daarnaast: download niet de laatste firmware voor de CFULLHDMA(i) maar de een na laatste. De laatst heeft issues met het afspelen content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411347

Thanx....dat was de oplossing. Benader hem nu via Samba en alles werkt OK.
Had eigenlijk nooit problemen gehad.....maar ik bedacht me dat ik voorheen via de hd van de pc films afspeelde en daar draaide een samba server op...:-).

Zo zie je maar weer dat alle Zero's elkaar helpen.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 411347 op 18-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb m'n WLAN probleem naar Conceptronic gemaild, waarop ik de domme reactie kreeg om de reset-knop even in te drukken.
Conceptronic wilde niet naar mijn probleem kijken en ik moest maar naar de leverancier voor een nieuwe.
Ze konden echter niet zeggen of het daarmee opgelost is.

Naar mijn idee een waardeloze oplossing voor een waardeloos apparaat.
Dag CFULLHDMAi, ga maar even de kliko van binnen bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 356950 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:48:
Heb m'n WLAN probleem naar Conceptronic gemaild, waarop ik de domme reactie kreeg om de reset-knop even in te drukken.
Conceptronic wilde niet naar mijn probleem kijken en ik moest maar naar de leverancier voor een nieuwe.
Ze konden echter niet zeggen of het daarmee opgelost is.

Naar mijn idee een waardeloze oplossing voor een waardeloos apparaat.
Dag CFULLHDMAi, ga maar even de kliko van binnen bekijken...
je mag hem ook gratis opsturen naar mij . .
dan gebruik ik hem hier wel over lan of powerplug
is powerplug geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik bezit naar tevredenheid een CFULLHDMA. Ik merk alleen dat met grote filmbestanden (sommige, niet alle) het apparaat de film met haperingen gaat vertonen na een minuut of korter. Ik verdenk dat het OF aan de CFULLHDMA ligt of dat hij de film niet snel genoeg over het interne (1Gbit) netwerk trekt.
Ik zat er dan ook aan te denken om een externe harde schijf te gaan kopen die geen externe voeding nodig heeft. Ik vraag mij alleen af of de CFULLHDMA het trekt om die externe HD van stroom te voorzien via de USB-kabel? Ook vraag ik mij af of de CFULLHDMA aan moet staan voordat ik films op de HD over het netwerk erheen kopieer? Maar bovenal: gaat de CFULLHDMA de films met een externe HD eraan gekoppeld wel de films afspelen zonder haperingen?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
@Vads
Ik heb zelf een configuratie met een externe HDD (usb) aan de CFHi. Die heeft wel een externe voeding nodig. De CFH moet aan staan als je via het netwerk bestanden wilt kopiëren (of je moet de externe HDD ontkoppelen en rechtstreeks aan je pc hangen, maar dat vind ik meer gedoe dan even de CFH aanzetten). Bij mij loopt alles zonder stotteren, incl. full hd films etc.
Oplossing bevalt mij goed, omdat je alle films die je wilt bewaren gewoon op de externe HDD laat staan. Hou wel rekening met een iets langere opstarttijd voor de combinatie CFH / HDD, omdat de HDD altijd eerst even moet initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
obelix998 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:24:
@Vads
Ik heb zelf een configuratie met een externe HDD (usb) aan de CFHi. Die heeft wel een externe voeding nodig. De CFH moet aan staan als je via het netwerk bestanden wilt kopiëren (of je moet de externe HDD ontkoppelen en rechtstreeks aan je pc hangen, maar dat vind ik meer gedoe dan even de CFH aanzetten). Bij mij loopt alles zonder stotteren, incl. full hd films etc.
Oplossing bevalt mij goed, omdat je alle films die je wilt bewaren gewoon op de externe HDD laat staan. Hou wel rekening met een iets langere opstarttijd voor de combinatie CFH / HDD, omdat de HDD altijd eerst even moet initialiseren.
Dank je voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
obelix998 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:24:
@Vads
Ik heb ook wel eens een film gekopieerd via het netwerk op de externe schijf. Wat een drama zo traag :(
Haal tegenwoordig gewoon de schijf los.

Anoniem: 97872

Ik heb een chfullhdmai en een ch3hnas.

Als ik de mediaspeler opstart dan vind hij soms wel de nas maar soms ook niet. Dit is erg vervelend.
Op de momenten dat de Nas niet herkent wordt dan vind de mediaspeler wel mijn laptop en op mijn laptop is de nas ook benaderbaar.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De router die ik heb is een Dlink Dir-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik weet niet of ik m'n vraag in deze topic mag stellen, maar ga het toch proberen ...

Ik ben op zoek naar een Mediaplayer om via HDMI te koppelen aan m'n Samsung Surround systeem in combinatie met Samsung TV. Ik heb m'n Surround systeem gekoppeld aan m'n LAN (bekabeld), maar m'n player ondersteund geen video_ts en iso ... en zo heb ik wel enkele films.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Iomega Screenplay MX of de Conceptronic CM3HD ... over de Conceptronic kan ik eigenlijk vrij weinig reviews terugvinden ...

Heeft iemand ervaring met één van deze "Mediaplayers"?

Graag jullie feedback!

Alvast bedankt!

Gr,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Tijd voor wat leuks :)

Mijn CfullHDMA(i) werd al sinds het begin erg warm en soms viel hij door de hitte zelfs gewoon uit, een uitstekende kandidaat dus voor wat modwerk.

Men beginne met het openen van de CFH en een klein fannetje op de grote heatsink te plaatsen.
Op 5v maakte het fannetje wat veel lawaai, maar op 3.3v (gevonden vlak naast de kleine heatsink) leek het geluid wel te doen.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/01.jpg

Voor de bevestiging had ik niet de juiste schroefjes, maar hete lijm werkt vast ook.
De lijm liet ik iets de ribben blokkeren (pijltjes) zodat de lucht wat meer richting de kleine heatsink zou worden geforceerd. Om de warme lucht uit de CFH te krijgen zijn er openingen nodig, maar de helft van de gaatjes in de achterkant wordt geblokkeerd door de randen van het bakje waarin het moederbordje zit.
De rand zat eerst op (1), maar heb ik gebogen naar (2). Alle beetjes helpen.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/02.jpg

Het volgende was de luchtinlaat. Met wat meetwerk maakte ik een mooi patroontje en begon ik wat te boren.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/03.jpg

Het resultaat bewijst dat het maar goed is dat ik noch metaalarbeider noch timmerman ben :)

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/04.jpg

Ondanks mijn gebrekkige timmermansoog wil er toch wel eens wat goed passen...
De fan sluit naadloos aan op de behuizing waardoor zonder lekkage lekkere frisse lucht wordt aangezogen.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/05.jpg

De exhaust gaatjes zijn echter toch wel klein... dus boorde ik ze wat uit.
Maar zie! De tekst staat ondersteboven terwijl de pootjes toch beneden zitten?? Jazeker! Ik heb de intake in de onderkant gemaakt omdat de bovenkant anders lelijk wordt, maar daardoor moet de hele binnenkant ondersteboven zitten wat gelukkig past door het symmetrische ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/06.jpg

Tot zover ging alles goed... maar helaas helaas, de fan was toch te luidruchtig. Exit fan 1.
Ik ging graven in mijn bag'o'fans en kwam een juweeltje tegen van een oude Asus kaart.
Met wat voorverwarming ging het oude koelblokje vrij eenvoudig van de Sigmachip af.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/07.jpg

Ik had ook nog wat dubbelzijdig warmtegeleidend tape liggen (wie heeft dat niet tegenwoordig) en daardoor was het bevestigen uiterst simpel. Zie hier mijn CFH koeling versie 2.
Voor de fan had ik wel de volle 5v nodig, maar uiteraard wel geschakeld (anders staat ie altijd aan) en ik vond dat onder een condensator. De linkerzijde van de fan/heatsink combo is afgeplakt met tape om de lucht te forceren richting de kleine heatsink. Misschien haal ik hier nog een klein beetje van weg omdat de opening nu wel erg klein is.

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/08.jpg

De gaatjes van de eerste fan lijnde niet zo mooi meer op en dus maakte ik een kek mosaiek motiefje wat, als je met één oog kijkt, een beetje lijkt op een fractal 8) .

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/09.jpg

Verder plakte ik er wat zwarte rubberen voetjes onder om toch iets meer ruimte te krijgen voor de luchtinlaat en omdat hij toch al op een gladde ondergrond staat (+ gaatjes wat geretoucheerd met een stift).

Afbeeldingslocatie: http://eikelman.home.xs4all.nl/projects/cfullhdmai/10.jpg

To do ?: Eventueel een kleine shroud maken zodat de fan van binnen aansluit op de behuizing en er enkel lucht van buiten wordt aangezogen... maar voorlopig koelt hij al uitstekend.

Zo... :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 01-09-2011 23:09 . Reden: Stuff... ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• zeroday
Erg grappig, er is trouwens al een groot verschil in warmte als je hem op 100Mbit zet ipv Gigabit ;-)

Ik ben zelf ook nog met het ding bezig en ben aan het testen. Wellicht later meer ..
Tijgert schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:38:
Tijd voor wat leuks :)

Mijn CfullHDMA(i) werd al sinds het begin erg warm en soms viel hij door de hitte zelfs gewoon uit, een uitstekende kandidaat dus voor wat modwerk.

• zeroday
CM3HD is een erg simpele en goedkope mediaspeler met een AMlogic chipset en blinkt uit in fotoweergave, maar ook het afspelen van content doet ie niet verkeerd. Ik heb alleen met sample hardware gewerkt, de daadwerkelijke introductie niet meer meegemaakt. Dus wat er uiteindelijk van geworden is, no idea. Dit is volgens mij de enige speler die ze nog in de schuur hebben liggen. apparaat heeft trouwens geen netwerk.
MM51_Mini schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:28:
Ik weet niet of ik m'n vraag in deze topic mag stellen, maar ga het toch proberen ...

Ik ben op zoek naar een Mediaplayer om via HDMI te koppelen aan m'n Samsung Surround systeem in combinatie met Samsung TV. Ik heb m'n Surround systeem gekoppeld aan m'n LAN (bekabeld), maar m'n player ondersteund geen video_ts en iso ... en zo heb ik wel enkele films.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Iomega Screenplay MX of de Conceptronic CM3HD ... over de Conceptronic kan ik eigenlijk vrij weinig reviews terugvinden ...

Heeft iemand ervaring met één van deze "Mediaplayers"?

Graag jullie feedback!

Alvast bedankt!

Gr,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Erg grappig, er is trouwens al een groot verschil in warmte als je hem op 100Mbit zet ipv Gigabit ;-)
Wordt hij ook minder warm als je helemaal geen netwerk gebruikt maar enkel de USB aansluiting?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:47:
[...]

Wordt hij ook minder warm als je helemaal geen netwerk gebruikt maar enkel de USB aansluiting?
volgens mij is het gebruik van 100Mbit en USB gelijkwaardig. Gigabit maakt gebruik van een andere spoor en wordt daardoor warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik bedoel wat anders of ik begrijp je antwoord niet goed. Wanneer ik enkel USB gebruik, maar de setting voor netwerk staat op 100Mbit wordt hij dan minder warm dan wanneer ik enkel USB gebruik en de setting op 1Gbit laat staan? Schakelt hij intern op een hogere snelheid vooor 1Gbit, ongeacht of het wordt gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:38:
Ik bedoel wat anders of ik begrijp je antwoord niet goed. Wanneer ik enkel USB gebruik, maar de setting voor netwerk staat op 100Mbit wordt hij dan minder warm dan wanneer ik enkel USB gebruik en de setting op 1Gbit laat staan? Schakelt hij intern op een hogere snelheid vooor 1Gbit, ongeacht of het wordt gebruikt ofzo?
Volgens mij moet er geen verschil zijn tussen het gebruiken van USB en dan de netwerk instelling op een waarde hebben staan. Nooit getest. Maare je zou het kunnen uitproberen of er effect is.

• zeroday
Ik heb gemerkt dat een aantal MKV bestanden vanaf het nieuwe TV seizoen niet meer afgespeeld worden.
Header Compression is weer ergens in een software pakket aangezet.

Voor mensen met hetzelfde probleem (Lost Girl, en bijv. Sons Of Anarchy (vanaf aflevering 2 nieuwe seizoen) ..

download even de tools hier
http://community.wdc.com/...n-t-play-Help/td-p/168292

En in vele gevallen zal je ze weer af kunnen spelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Echo (echo echo echo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Is dat MKV probleem iets dat vrijwel *alle* mediaplayers op de markt hebben, of typisch een CFULLHDMA issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 15:51
zeroday schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:44:
Ik heb gemerkt dat een aantal MKV bestanden vanaf het nieuwe TV seizoen niet meer afgespeeld worden.
Header Compression is weer ergens in een software pakket aangezet.

Voor mensen met hetzelfde probleem (Lost Girl, en bijv. Sons Of Anarchy (vanaf aflevering 2 nieuwe seizoen) ..

download even de tools hier
http://community.wdc.com/...n-t-play-Help/td-p/168292

En in vele gevallen zal je ze weer af kunnen spelen ..
Er is toch ooit een beta uitgebracht door conceptronic die dit wel ondersteund? Deze beta haf alleen weer issues met ISO's geloof ik... ;)

Edit: Toen in het verleden Header compression ter sprake kwam, kwam deze firmware als oplossing:
http://download.conceptro..._v1.24.09.10%20(test).zip

[ Voor 12% gewijzigd door -LA- op 19-09-2011 15:27 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik had em al door idd..
:(

de WEB-DL's doen het dan weer wel..... Boxee Box voor beneden is iig in bestelling..
Welke Firmware deed het wel? Dan kwak ik die op de CFULLHDMAi op de slaapkamer :)

• zeroday
RoRoo schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:01:
Ik had em al door idd..
:(

de WEB-DL's doen het dan weer wel..... Boxee Box voor beneden is iig in bestelling..
Welke Firmware deed het wel? Dan kwak ik die op de CFULLHDMAi op de slaapkamer :)
ik heb in mijn woonkamer inderdaad een oudere versie van de fw omdat er een versie is die iets niet goed doet met DVD's ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217011

Vraagje:

zojuist heeft mn cfullhdmai van ca 3-4 jr oud begeven..... Ik wilde m aandoen maar opeens springt hij volledig uit zonder iets geks te doen. Geen lampje meer te zien. Dat wordt een RMA maar waar? Ik weet niet eens meer waar ik m gekocht heb....
Waar kan ik deze het beste aanbieden? ben er nog steeds erg content mee.

alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denk dat de garantie al verlopen is, dus waarschijnlijk is een nieuwe mediaplayer kopen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat dacht ik al een beetje, overigens kost een nieuwe nog maar 70 euro!

rare vraag misschien op een conceptronic forum maar wat is nu de beste en snelste player ?
- zonder harddisk ( alles via 1 gb netwerk )
- 1080p zonder problemen
- evt bluray iso-s zonder problemen
- betaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110950

Anoniem: 217011 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:23:
Vraagje:

zojuist heeft mn cfullhdmai van ca 3-4 jr oud begeven..... Ik wilde m aandoen maar opeens springt hij volledig uit zonder iets geks te doen. Geen lampje meer te zien. Dat wordt een RMA maar waar? Ik weet niet eens meer waar ik m gekocht heb....
Waar kan ik deze het beste aanbieden? ben er nog steeds erg content mee.

alvast bedankt voor de info!
Weet je wel zeker dat het de player is en niet de adapter, bij mij was de adapter geplopt met hetzelde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 217011 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:41:
dat dacht ik al een beetje, overigens kost een nieuwe nog maar 70 euro!

rare vraag misschien op een conceptronic forum maar wat is nu de beste en snelste player ?
- zonder harddisk ( alles via 1 gb netwerk )
- 1080p zonder problemen
- evt bluray iso-s zonder problemen
- betaalbaar!
Ben zelf van 2x CFULLHDMA overgestapt op een Boxee Box en heb er geen moment spijt van gehad. Is wel rond de 180 euro volgens mij momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
SaURoN schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:03:
Ben zelf van 2x CFULLHDMA overgestapt op een Boxee Box en heb er geen moment spijt van gehad. Is wel rond de 180 euro volgens mij momenteel.
kapitalist
:X

O-)

Nog effe...... en dan is mijn boxee ook in de bestelling.. Hou ik een CFULLHDMAi over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Laatst online: 04-03 12:35
De zoekfunctie laat me in de steek, dus mijn excuses als dit probleem al eens eerder voorbij is gekomen. :|

Ik heb recentelijk mijn PC geupgrade naar Windows 7, en (net zoals ik bij XP had) heb ik ook nu weer een aantal mappen open gezet door ze te delen (Lezen/Schrijven voor Iedereen). Echter met mijn CFULLHDMA kan ik deze mappen niet benaderen:

- of hij ziet de mappen niet
- of hij vraagt om een login en een wachtwoord

Dat laatste vind ik zowiezo vreemd aangezien ik "wachtwoord op delen" heb uitgeschakeld.

Ik heb ook als eens geprobeerd om in Windows Mediaplayer een bibliotheek aan te maken en op zich werkt dat wel, ik kan de bestanden dan afspelen, maar in die bibliotheek kan ik geen geripte DVD's of HD-video-bestanden (bijvoorbeeld .mkv) toevoegen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? :? :?
Het liefst zou ik "gewoon" van de CFULLHDMA weer de mappen op de PC willen kunnen benaderen, maar als iemand weet hoe ik alle media in een bibliotheek kan hangen vind ik het ook prima.

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_ _/-\o_

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:37
SaURoN schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:03:
[...]

Same here. CFULLHDMAi heeft het begeven na 3 jaar trouwe dienst. De Boxee Box nu 1 dag in bezit. Bevalt zeer goed tot zover. KAn iedereen met een kapotte CFULLHDMAi de overstap aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
@Kript (en dus ook Switek): Fantastisch. ga ik meteen proberen als ik thuis ben _/-\o_ _/-\o_

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Voor de mensen die overgestapt zijn van de CFH (ik overweeg het), heeft iemand een speler die ook Blu-Ray menu's kan afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het bleek de adapter te zijn die plotseling was overleden. Na een test bij mijn broer ( ook een CFH ) bleek zijn adapter wel te werken op mijn CFH. Nu via Ebay een nieuwe originele besteld ( 12 euro incl vzkn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 08:16
@Tijgert. Ik gebruik de Netgear NeoTV 550 en die kan ook Blu-Ray menu's 'afspelen'. Zoals alle media spelers heeft deze speler ook zijn eigenaardigheden en kuren. Mijn ervaring is dat Blu-Ray images/folder structuur afspelen verbazingwekkend goed werkt tot nu toe. CFH gebruik ik ook nog steeds, nog steeds een goede speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 15:51
Heeft iemand het hier weleens voor elkaar gekregen om een livestream van UDPXY via de CFULLHDMAi te kijken?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philz0333
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 11:35
Ik ben momenteel ook opzoek naar een waardig alternatief voor mijn CFULLHDMA die nog altijd werkt, maar heb sinds kort problemen met enkele codecs. Jammer, want het toestel doet het voor de rest nog prima. In eerste instantie was ik wel verkocht voor de AC Ryan Veolo of HD Mini 2, maar de reviews zijn niet erg lovend. Heb ook wat reviews gelezen over de Boxee, en deze kraken het ding ook volledig af.

Iemand een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274973

Bij mij het zelfde. Ben altijd erg tevreden geweest met mijn CFULLHDMA, maar alleen als hij Full HD af moet spelen slaat hij op tilt, Als ik hem dan opnieuw weer opstart doet hij het de voor rest van de film gewoon weer.
Dit probleem is volgens mij bekend maar er word niks aangedaan. :-(
Daarom ben ik op zoek naar een andere hd mediaspeler.
Ik heb ook op het internet gezocht, en zie door de bomen het bos niet meer. :?
Ik ben op zoek naar een speler die alles kan afspelen (HDI Dune) en die 3D kan weergeven(?)
Ik heb een plasma tv gekocht ,de Panasonic TX-P50GT30E, en mijn dochtertje wil ook wel eens 3D kijken.
Daar heb ik dus een apparaat voor nodig die dit kan afspelen.
Zal dan even moeten wachten op een mediaspeler die full hd en 3D kan afspelen.
Evt. tussen oplossing is een playstation 3 , daar zit een BR speler in die 3D kan weergeven en heeft ook nog andere opties.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
philz0333 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:59:
Ik ben momenteel ook opzoek naar een waardig alternatief voor mijn CFULLHDMA die nog altijd werkt, maar heb sinds kort problemen met enkele codecs. Jammer, want het toestel doet het voor de rest nog prima. In eerste instantie was ik wel verkocht voor de AC Ryan Veolo of HD Mini 2, maar de reviews zijn niet erg lovend. Heb ook wat reviews gelezen over de Boxee, en deze kraken het ding ook volledig af.

Iemand een andere suggestie?
Prima tevreden over mijn Boxee Box.
Speelt alles af wat ik wil, sommige titels (Studio 100 en andere kinder titels) worden niet herkend.. effe een nfo file en een folder.jpg neerkwakken lost dat ook weer op.

Vind 'm 30x beter dan de conceptronic die overigens nog wel in de slaapkamer dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
Toch nog eens leven in deze thread blazen.

Ik zit met het volgende issue:

Ik heb in 1e instantie met de CFULLHDMI de shares van mijn laptop benaderd toen de laptop draadloos aan het netwerk hing. Nu merk ik dat dat af en toe wat haperingen oplevert, dus nu wil ik de laptop benaderen via het bedrade netwerk. Het probleem is echter dat de CFULLHDMI mijn laptop dan niet meer ziet. Hij zegt continue "Zoeken servers ....."

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?? :?

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:00
Is dit apparaat ook te bedienen vanaf je (WiFi) netwerk i.p.v. met de afstandsbediening? En dan bedoel ik met bijv. AndroMote of EML UPnP-AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwyseu
Nee het is enkel een UPNP player. Daarvoor heb je een receiver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:30
Ik heb de cfullhdmai sinds een paar dagen, maar het lukt me niet om met dlna mbv mijn android media vanaf mijn synology af te spelen op de cfullhdmai. Hij is wel te zien/selecteren in het netwerk, maar het daadwerkelijk afspelen doet hij niet. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwyseu
Zie net boven je post ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Dat betreft toch een ander onderwerp?
Ik heb de speler gekocht omdat hij dlna 1.5 heeft, naar wat ik heb begrepen van 'google' zou het mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Cfullhdmi kan geen push aan. Hierdoor is het niet mogelijk om media naar de streamer te sturen zodat ie het af gaat spelen. Daarvoor moet je een media receiver hebben zoals jwyseu aangeeft.

Hij kan dus alleen pull aan, waarbij je de media vanaf een dlna compatibel apparaat af haalt. Of via smb of nfs.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Oh...cfullhdmai te koop :S
Lullige is dat ik express voor deze ben gegaan omdat bij de specificaties dlna 1.5 staat, wat naar mijn idee stond voor push&pull.
Bedankt iig voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Nee dank je.. Die van mij heb ik weggedaan en een Boxee Box gekocht.
Staat er wel nog 1 op de slaapkamer.

Blijft een leuk spelertje wel hoor.. maar steeds minder ondersteuning voor media heeft mij doen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Hmmm ik heb net Game of Thrones Subtiles in het Engels bij mijn Game of Thrones Aflevering gezet, maar hij pakt de srt niet. heeft het voorheen altijd wel gedaan.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Weet iemand of het mogelijk is om met een andere firmware wel dlna push te verkrijgen?
Wellicht dat er een soortgelijk apparaat met dezelfde sigma chip is, die wel push in zijn firmware heeft?
http://www.t-hack.com/wiki/index.php/SMP_Boxes
Misschien dat er een andere methode is om series/films te pushen naar de cfh mbv een android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:12
Ik heb de mediaplayer altijd aangesloten gehad in mijn netwerk. Files werden op die manier bedraad vanaf mijn pc gestreamd.

Sinds kort heb ik een externe hdd (usb 3, zonder voeding). Wanneer ik deze aansluit wordt de schijf herkend, ik kan de disk benaderen, ik kan de mappen zien en de bestanden die er op staan.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om iets af te kunnen spelen. Bij films (ifo bestand, dvd) krijg ik error meldining 301 file not supported. Bij mp3's start de player wel op alleen het liedje begint niet met afspelen...

Iemand enig idee waarom de boel niet werkt?

Btw diezelfde files doen het wel wanneer ik ze vanaf de pc af speel. Het kan dus niet aan de bestanden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
Steve_O schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:01:
Ik heb de mediaplayer altijd aangesloten gehad in mijn netwerk. Files werden op die manier bedraad vanaf mijn pc gestreamd.

Sinds kort heb ik een externe hdd (usb 3, zonder voeding). Wanneer ik deze aansluit wordt de schijf herkend, ik kan de disk benaderen, ik kan de mappen zien en de bestanden die er op staan.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om iets af te kunnen spelen. Bij films (ifo bestand, dvd) krijg ik error meldining 301 file not supported. Bij mp3's start de player wel op alleen het liedje begint niet met afspelen...

Iemand enig idee waarom de boel niet werkt?

Btw diezelfde files doen het wel wanneer ik ze vanaf de pc af speel. Het kan dus niet aan de bestanden liggen.
Ik heb trouwens diezelfde schijf met dezelfde bestanden er op aan mijn pc gehangen. Via het netwerk speelt hij de bestande wel af van diezelfde schijf. Het lijkt 'm dus ergens te zitten in de verbinding / rechten (?) van de mediaplayer naar de schijf.

Iemand nog enig idee wat zelf kom ik er vooralsnog niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Steve_O schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:40:
[...]
Ik heb trouwens diezelfde schijf met dezelfde bestanden er op aan mijn pc gehangen. Via het netwerk speelt hij de bestande wel af van diezelfde schijf. Het lijkt 'm dus ergens te zitten in de verbinding / rechten (?) van de mediaplayer naar de schijf.
Iemand nog enig idee wat zelf kom ik er vooralsnog niet uit 8)7
Steve_O, ik herken je probleem. Er is hier in het topic eerder gesteld dat de externe hardeschijf wel zelfvoedend dient te zijn. Ofwel, USB-kabel aan de mediaspeler is niet afdoende, de HD dient met externe spanning aangedraaid te worden.

Ik ben namelijk, ondanks dit advies, toch ook eigenwijs geweest en heb een externe HD gekocht zonder voeding om deze puur voor de mediaspeler te gebruiken. Het leuke wil nu dat ik inderdaad door de bestanden heen kan en ook DVD's, MKV's, MPG's, etc. er vanaf kan spelen. Maar zodra ik een MKV wil afspelen van > 4 Gb of groter, dan wil de mediaspeler zich wel eens spontaan herstarten. Zwaar irritant.

Probeer het eens uit met een DVD (folderstructuur, geen image), een MPG of i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
Vads schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:22:
[...]

Steve_O, ik herken je probleem. Er is hier in het topic eerder gesteld dat de externe hardeschijf wel zelfvoedend dient te zijn. Ofwel, USB-kabel aan de mediaspeler is niet afdoende, de HD dient met externe spanning aangedraaid te worden.

Ik ben namelijk, ondanks dit advies, toch ook eigenwijs geweest en heb een externe HD gekocht zonder voeding om deze puur voor de mediaspeler te gebruiken. Het leuke wil nu dat ik inderdaad door de bestanden heen kan en ook DVD's, MKV's, MPG's, etc. er vanaf kan spelen. Maar zodra ik een MKV wil afspelen van > 4 Gb of groter, dan wil de mediaspeler zich wel eens spontaan herstarten. Zwaar irritant.

Probeer het eens uit met een DVD (folderstructuur, geen image), een MPG of i.d.
Het is inderdaad een disk zonder aparte voeding...

Fijn dat iemand dit probleem bekend voor komt. Hij speelt niks af, geen DVD's, geen foto's, muziek af en toe maar dan met haperingen en hij begint zomaar ergens midden in het liedje. Heb jij diezelfde disk dan nog of heb je inmiddels een andere gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Steve_O schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:59:
[...]
Het is inderdaad een disk zonder aparte voeding...
Fijn dat iemand dit probleem bekend voor komt. Hij speelt niks af, geen DVD's, geen foto's, muziek af en toe maar dan met haperingen en hij begint zomaar ergens midden in het liedje. Heb jij diezelfde disk dan nog of heb je inmiddels een andere gekocht?
Sorry, net terug van vakantie :)
Ja, ik gebruik nog steeds dezelfde disk. Immers, DVDs e.d. speelt hij probleemloos af. Maar ik ben wel aan het overwegen om een gevoede harddisk aan te gaan sluiten, want tegenwoordig is alles MKV etc. en die wil ik toch afspelen zonder al die conversieslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338394

Kweenie of dit forum nog leeft, zit echter met het volgende:
Ik heb all heel lang een Grab'n'go, begin nu pas te proberen hoe je streams vanaf het internet op de tv kunt tonen. Ik heb uitgevonden hoe je streams kunt definieren en heb er 1 of 2 aangemaakt via mijn pc interface. Ik zie ze verschijnen in mijn Conceptronics menu, maar krijg gewoon geen beeld.

Als ik naar Internet videos ga en een YouTube kanaal probeer te openen, dan krijg ik na verloop van tijd een file not supported melding. Ik krijg deze melding altijd, heb heel wat streams onder YouTube geprobeerd. Ik weet, dat niet alle files worden ondersteund, maar ik kan er werkelijk geeneen laden, en dat lijkt mij vreemd...
Als ik naar iMedia ga en een eigen aangemaakte stream probeer te openen, dan krijg ik oneindig lang het draaiende cirkeltje in beeld, waarmee wordt aangegeven, dat het apparaat probeert het bestand te laden. Ik heb dat eens een kwartier laten gaan, daarna heb ik de poging gestaakt en de aktie afgebroken.

Toen er nog firmware upgrades werden uitgebracht ging updaten altijd prima via de verbinding met de pc, dus ik denk, dat de internetverbinding het probleem niet is.
Mis ik iets? Kan ik iets anders proberen? Is het apparaat verouderd en moet ik naar iets anders uitkijken?

Goeie site dit. Nu pas kom ik erachter, dat ik mbv de 0 indrukken tijdens het afspelen van een video een tijd kan ingeven om naar toe te navigeren... Niets daarover gevonden in de handleiding.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste