Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Conceptronic FullHDMediaPlayer
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/cfullhdma_p3d_550.jpg
Navigatie
Vorige delen: Deel 1 Deel 2
Algemene informatie

* NIEUWS! * Er is een nieuwe variant van de CFULLHDMA uitgekomen, de CFULLHDMAi.
Voor een vergelijking van de twee modellen kun je hier kijken, de verschillen komen niet veel verder dan een ingebouwde Bittorrent client, wireless support en Samba server functionalieteit.

Handleiding, Remote control layout

UPnP server software:
Conceptronic media server software 1.04.45.zip
Twonky
Orb
Tversity

Behalve UPnP software kan de CFULLHDMA ook met Samba en NFS overweg, lees hier hoe dat te gebruiken.
*Extra*: Een aantal mensen wou meer informatie hebben over NFS en volia, hier is meer te vinden over hoe het werkende te krijgen.

De CFULLHDMA kan veel, maar niet alles. Sommige video en audioformaten geven wel eens problemen. Indien dat oplosbaar is dan zal ondersteuning daarvoor vanzelf worden toegevoegd (aan de firmware wordt constant gesleuteld). Totdat die bepaalde bestandsformaten, die nog problemen kunnen geven, volledig ondersteund worden kan men de bestanden zelf aanpassen naar wat de CFULLHDMA wel goed begrijpt met de volgende software. (lees de thread maar om te lezen wanneer, hoe en wat te gebruiken).

Audio converteersoftware:
AudioConverterTools.zip
AudioConverter.exe

Videoconverteer en bewerk software:
MKVToolnix 2.2.0.exe
MKVExtractGUI 1.6.4.1.zip
MKVWizard 1.2.zip
Ripbot (forum met download link) (Ripbot uitleg)

Firmware:
Zoals eerder gezegd wordt er bijna dagelijks aan de firmware gesleuteld. Nieuwe features worden toegevoegd, bugs geplet en juist in dit topic wordt je stem gehoord met wensen en 'gripes'.
Bijna wekelijks komt er een nieuwe Beta firmware uit, maar die is alleen voor een select testteam.

'Officiele' pagina:
Een (door iedereen hier zeer gewaardeerde) medewerker van het ontwikkelteam van de CFULLHDMA firmware heeft een eigen site met daarop een schat aan informatie, lijsten met feature requests en bekende bugs.

Conceptronic is een merk van 2L International. Voor meer info over dit OerHollandsche bedrijf en wat PR over de CFULLHDMA, kijk hier even.

Bugs
Op deze pagina worden alle bugs bijgehouden en de voortgang in de oplossing daarvan getracked.
Specificaties
CFULLHDMA
TV FormatsPAL/NTSC, Full HD 1080p resolution
ProcessorSigmaDesigns 8635 processor
NetwerkGigabit network interface (compatible with any 10/100Mbps or gigabit network)
Media formatsXviD, WMV9, WMV-HD, MOV, MKV, H.264, MPEG 1/2/4, AVI, JPEG, SVCD, VCD, MP3 (VBR), WAV and VOB
Video OutputHDMI, Component, Composite and S-Video
Audio Outputcoaxial digital audio output (SPDIF) and DD/DTS passthrough
SubtitlesSubtitle and IFO/DVD support in file and .ISO format
USB1x USB host port
FirmwareUSB/internet upgradeable
SoftwareBundled software is compatible with Windows 2000/XP & Vista

Mininmale Requirements
Netwerk10/100mbps or gigabit wired network or a USB storage device
VideoTV for video playback
SoftwareComputer with Windows XP, 2000 or VistaTM, or standalone UPnP AV server

Veel gestelde vragen

Er komen een aantal vragen wat vaker voorbij en om te voorkomen dat we dat allemaal ogenrollend weer moeten lezen maar een kleine opsomming.

Q Kan de CFULLHDMA Blu-Ray films weergeven?
A In zekere zin ja, maar alleen de hoofdfilm, niet de menustructuur.
Je kan GEEN Blu-Rays discs er mee openen op je PC of via een speler die je er via de USB poort aan hangt. Enkel de onbeveiligde hoofdfilm kan weergegven worden.

Q Ik krijg geen geluid uit mijn WMV file.
A1 WMV geluid krijg je alleen als je PCM als geluidsoptie kiest, geen RAW.
A2 Je kan alleen Stereo krijgen, geen 5.1.

Q Mijn WMV bestand geeft alleen stereo, ik MOET en ZAL 5.1 hebben, hoe doe ik dat?
A1 Lees deze post en zet WMA om in AC3, kost wel even wat tijd en moeite.
A2 Een alternatieve (en mogelijk snellere) oplossing staat hier.

Q mijn 1080p file heeft allemaal artefacten, is dit op te lossen?
A Nee, mogelijk is de film met L5.1 gemaakt en helaas kan de CFULLHDMA dat niet weergeven.
*note* Er is hard gewerkt om toch support voor L5.1 te geven en men heeft zowaar voor mekaar om ruim driekwart van alle L5.1 films normaal weer te geven!

Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
A Gebruik je USB, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Lees hier hoe je dat goed moet instellen.

Q Ik heb alles aangesloten met HDMI maar krijg geen beeld?
A Probeer het eens met de bijgeleverde kabels. Niet alle HDMI hardware is gelijk en er is een goede kans dat daar een probleem kan zitten als je andere kabels of switches gebruikt.

Q Wat voor soort USB drives kan ik gebruiken?
A Je kan flash drives, 2.5" en 3.5" schijven gebruiken.
*note* externe 2.5" schijven kunnen het beste extern gevoed worden, ook al werken ze op je PC met een enkele USB kabel.

Q Ik heb geen DTS omzetapparaat. Hoe moet ik DTS geluid omzetten naar Stereo?
Hier staat de tutorial -> http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial

Q Wat doe ik met een AVCHD film en de subs??
A Je hebt een avchd film. Je trekt (bv met isobuster) de m2ts file eruit. Dan ga je op zoek naar een passende subtitle. Maar die vind je niet. Wat dan?
Ene george heeft uitgezocht en gevonden dat je de sup file met tsMuxeR uit de m2ts file kunt trekken. Vervolgens zet je de sup file om in idx/sub met een tool genaamd BDSup2Sub (java benodigd). De cfh ondersteunt idx/sub. http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=114

Q Kan ik dit apparaat ook draadloos maken?
A Ja, je kan een Conceptronic dongle kopen die je aan de USB poort kan hangen.
Eventueel kan je er ook een Wlan router aanhangen in client bridge modus, maar dan heb je weer een extra stroomdraad en kastje om neer te plempen.
Reviews & Pricewatch

Prijshistorie: rood = minimum (relatief), blauw = minimum (absoluut), grijs = gemiddelde

Pricewatch - : Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer Gigabit
Kieskeurig.nl - : Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer Gigabit

Reviews:
Tweakers.net
PCM
MPC-club

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 11-05-2009 16:15 . Reden: Dank aan psychoclown voor de opleuking! 20 kudo's voor jou. ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Even een toevoeging op:
Tijgert schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:34:
Q Kan ik dit apparaat ook draadloos maken?
A Ja, je kan een Conceptronic dongle kopen die je aan de USB poort kan hangen.
Als je een WiFi router hebt die in 'client bridge' mode kan werken, dan kan je daarmee ook de Conceptronic draadloos laten werken.

Zo heb ik een tijdje geleden een Linksys WRT54GL voorzien van de DD-WRT firmware, ingesteld als client-bridge en aangesloten op de netwerkpoort van de Conceptronic. Werkte goed - alleen wel stotteren bij HD-materiaal.

En klein commentaarpuntje: de tags rondom de 'A' in de allerlaatste zin van de openingspost staan niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 28-12-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier met de nieuwste (laatste) beta v01.13.02 ook problemen om meer info te laten zien door 2x op display knop te drukken?

In het menu krijg ik dan een stop tekentje en tijdens de film laat hij gewoon de tijd en film naam zien, druk ik nog een keer verdwijnt dat vakje weer...Dacht dat dit nieuwe feature was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Nee, werkt perfect die Info pagina tijdens een film kijken.

Maar uiteraard niet vanuit het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja wist ik wel, maar da's wellicht weer te veel poespas en wirwar. De meest stealthy en simpele oplossing is een dongeltje... Heb het er wel bijgezet voor de 4e thread ;)

Andere goede suggesties voor de FAQ zijn welkom... ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
sailsoft5 schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:10:
Nee, werkt perfect die Info pagina tijdens een film kijken.

Maar uiteraard niet vanuit het menu.
Hmm hij doet het inderdaad wel

maar dat uiteraard via menu vind ik niet zo uiteraard :P
Afbeeldingslocatie: http://www.aroundmyroom.com/images/2008/12/img_1358-450x277.jpg
Source: http://www.aroundmyroom.com/2008/12/15/hdmi-auto-sync/
had dit namelijk in vluchtig gezien, maar das van EDID zie ik nu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SaURoN op 28-12-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Het volgende schreef ik al in het vorige draadje maar plaats het dan maar hier aangezien er nog geen reacties op zijn gekomen.

Goed ik heb afgelopen dagen de CFULLHDMA getest en ik loop toch tegen zeer vervelende problemen aan!
Het afspelen van muziek en foto`s gaat allemaal super goed. Ook kleinere video clips en filmpjes gaat goed.

Er is echter iets vreemds waardoor ik de meeste films niet kan afspelen met zowel mijn Synology Disk Station 107+ alszijnde via de meegeleverde software van Conceptronic via de PC. Wanneer er een Video_TS bestand bekeken wordt gaat het allemaal goed (normale DVD). De stream wordt direct afgespeelt. Wanneer er een DVD is zonder video_ts bestand gaat het mis. Het lijkt erop dat de conceptronic na enkele secondes een herstart doet. Ik zie het opstartscherm en kan vervolgens weer naar de media server(s) gaan. Dit zelfde proces heb ik tijdens het afspelen van MKV, WMV, Divx en overige langere video bestanden. Dit fenomeen gebeurt met de zelfde bestanden vanaf mijn PC als vanaf de Synology Media Server.

Wanneer ik dezelfde films bekijk via de Playstation 3 (voorzover die de bestanden ondersteund) afspeel gaat het wel goed. Maar ik heb juist de Conceptronic gekocht omdat die veel meer ondersteund als de PS3 dat doet. Helaas tot nu toe heeft de Conceptronic nog niet tot nauwelijks laten zien wat voor meerwaarde die zou hebben naast een PS3. En de reboots van de conceptronic zijn uitermate irrirtant!

Ook ziet de conceptronic geen ISO bestanden, iets wat naar mijn weten ook goed zou moeten werken, zowel vanaf de Synology als vanaf de PC worden verschillende ISO bestanden niet gezien op de conceptronic (heb nog géén ISO bestand kunnen afspelen).

De Conceptronic staat in een open kast, en wordt daardoor goed gefentileerd, ook is het apparaat niet erg warm te noemen.

Mijn hardware configuratie is als volgt;
- Linksys WAG325N (nieuwste firmware) aangesloten aan Linksys 1gbit 8 poort switch.
- Synology Disk Station 107+ (nieuwste firmware) - 1gbit
- Conceptronic CFULLHDMA (nieuwste firmware) - 1gbit
- Playstation 3 (nieuwste firmware) - 1gbit
- PC met 1gbit lan waar Conceptronic op geinstalleerd staat en ook werkt. - 1gbit

Ook heb ik al enkele malen de CFH en Synology en PC herstart maar zonder resultaat. Ook de firmware van de Conceptronic en de Synology gedowngrade maar ook dan hetzelfde probleem.

Wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat ik mijn CFH normaal kan gebruiken ook met de Full HD films en de losse DVD bestanden / vob. En waar kan dit aan liggen? En beter nog - hoe gaan we dit oplossen?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Thanks Tijgert, doe ik graag en ziet er alleen maar beter uit :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Bug of feature??

Als een directorynaam begint met een punt (.) dan ziet de CFH hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
Tijgert schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:47:
Bug of feature??

Als een directorynaam begint met een punt (.) dan ziet de CFH hem niet...
Lijkt me een feature... In bijna alle linux systemen die ik ken worden in directory listings dat soort directorynamen niet getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
is t mogelijk om bij imedia, als ik een tv stream kijk... te zappen naar het volgende kanaal ind e lijst van me met meer stream channels ? zo ja, hoe?
zo nee, maak ik request aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101470

Ik kan de film Righteus kill ftd 835558
die is gepost als een grote MPG afspelen tot een max van 20 min hierna loopt deze vast.
Ook doorspoelen werkt niet.

Het lijkt wel of er steeds meer verschillende HD content op usenet verschijnt en jammergenoeg steeds minder MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 101470 schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:40:
Ik kan de film Righteus kill ftd 835558
die is gepost als een grote MPG afspelen tot een max van 20 min hierna loopt deze vast.
Ook doorspoelen werkt niet.

Het lijkt wel of er steeds meer verschillende HD content op usenet verschijnt en jammergenoeg steeds minder MKV.
Had ik ook met 2 verschillende Kung Fu Panda releases.. jammer is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Probeer deze dan maar -> refined-rkill-blu1080p.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx maar daar zitten geen subs in... heb al wel een andere maar dat is een wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24
Anoniem: 101470 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:07:
Thanx maar daar zitten geen subs in... heb al wel een andere maar dat is een wmv
wat is dan de maar ?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou.. niet echt een maar..
mijn voorkeur gaat echter uit naar MKV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Geen 5.1 geluid maar 2.0 stereo? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Je hebt liever MKV's en je hebt liever subs... Wat heb je dan LIEVER liever?
GEEN film (want die ander werkt niet), of een film zonder subs?
Lijkt mij een no brainer...

Als je echt niet zonder subs kan leven kan je ze er altijd nog zelf onder zetten. Er zijn sites genoeg die die dingen hebben en programma's te over die dat kunnen fixen.
Geen 5.1 geluid maar 2.0 stereo?
De MKV waar de 'maar' over gaat heeft wel degelijk 5.1.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 28-12-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
wellicht helpt dit ???

is t mogelijk om bij imedia, als ik een tv stream kijk... te zappen naar het volgende kanaal in de lijst van me met meer stream channels ? zo ja, hoe? zo nee, maak ik request aan

is t mogelijk om bij imedia, als ik een tv stream kijk... te zappen naar het volgende kanaal ind e lijst van me met meer stream channels ? zo ja, hoe?...

nevermind, ik spam de traq wel vol... wellicht krijg ik dan wel reactie als men niet eens support geeft via tweakers

edit: zo, uiteraard critical http://www.aroundmyroom.com/trac/index.php?do=index&project=1&status[]=

[ Voor 17% gewijzigd door Hansje22 op 28-12-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hansje22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:16:
nevermind, ik spam de traq wel vol... wellicht krijg ik dan wel reactie als men niet eens support geeft via tweakers
Ehhh... ik geloof niet dat je recht hebt op support via tweakers - dat is gewoon de mazzel dat een ontwikkelaar van het apparaat hier regelmatig zinnige tips geeft, maar als hij daar morgen mee zou stoppen dan is dat jammer, maar helaas. Als hij geen antwoord geeft heb je nog niet het recht om de bugtrac vol te zetten.
... en 'critical' is, naar mijn mening, zwaar overdreven hoog. Onnodig hoog inzetten zorgt er eerder voor dat je genegeerd wordt dan dat je de juiste aandacht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Even recapituleren: Eerste post 21:28, tweede post 23:16.

Dus omdat je op een zondagavond niet binnen twee uur antwoord hebt op je vraag gedraag je je zo?

tsk tsk... reken op die manier niet op mijn support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
gaap

aangezien de cfullhdma compleet afhankelijk is van input van hun eigen gebruikers en niet van hun zelf ga ik het voortaan gewoon eisen, simpel toch? jammer dat ze gene goed werkend functioneerd team hebben die zorgt dat alles werkt, al die onzin over, ja we zijn bezig met l5.1 blabla.... damnz... geld op daar ofzo om er een desnoods heel team op te zetten?

daarnaast was ik er maar kort idd, en werd er wel degelijk gelezen... zeroday toch? nou hup aan het werk... ik werk ook voor hen in principe zoals zovelen, over mijn vraag heen lezen is irri, tis maar 1 woord replyen erop, das wel de minste vergoeding dat ik er voor kan terugvragen toch :P

sja, ze willen het zelf toch? een community die input levert en maar 1 of 2 peronen die firmwares verzorgd etc, zet er gewoon 20 man op, fix alle ellende die er nog is, en klaar.... anyways...nu krijg je dit er ook van dat ik gewoon netjes antwoord op me vraga wil, van mij part duurt het een week of 2, negeer het alleen niet, simpel!

[ Voor 100% gewijzigd door Hansje22 op 29-12-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hansje22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:16:
wellicht helpt dit ???

is t mogelijk om bij imedia, als ik een tv stream kijk... te zappen naar het volgende kanaal in de lijst van me met meer stream channels ? zo ja, hoe? zo nee, maak ik request aan

is t mogelijk om bij imedia, als ik een tv stream kijk... te zappen naar het volgende kanaal ind e lijst van me met meer stream channels ? zo ja, hoe?...

edit: zo, uiteraard critical http://www.aroundmyroom.com/trac/index.php?do=index&project=1&status[]=
Je trac requests heb ik op closed gezet. Het heeft geen zin het 2 keer in te voeren en het tig keer te 'vragen' op de manier zoals je het hebt gedaan.

Je vraag is valide en zal als request behandeld worden. Echter heb je al eens op next of prev gedrukt? Werkt dat of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hansje22 schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:56:
gaap

aangezien de cfullhdma compleet afhankelijk is van input van hun eigen gebruikers en niet van hun zelf ga ik het voortaan gewoon eisen, simpel toch? jammer dat ze gene goed werkend functioneerd team hebben die zorgt dat alles werkt, al die onzin over, ja we zijn bezig met l5.1 blabla.... damnz... geld op daar ofzo om er een desnoods heel team op te zetten?
Je mag alles eisen. Maar of je dan bij je doel komt ...

[/quote]
daarnaast was ik er maar kort idd, en werd er wel degelijk gelezen... zeroday toch? nou hup aan het werk... ik werk ook voor hen in principe zoals zovelen, over mijn vraag heen lezen is irri, tis maar 1 woord replyen erop, das wel de minste vergoeding dat ik er voor kan terugvragen toch :P
Soms moeten er dingen nagevraagd worden en kost het wat meer tijd om een antwoord te geven. Je ziet me soms op oudere vragen later reageren. En soms is er geen antwoord nodig. En zie je ineens een functie erin geimplementeerd.
sja, ze willen het zelf toch? een community die input levert en maar 1 of 2 peronen die firmwares verzorgd etc, zet er gewoon 20 man op, fix alle ellende die er nog is, en klaar.... anyways...nu krijg je dit er ook van dat ik gewoon netjes antwoord op me vraga wil, van mij part duurt het een week of 2, negeer het alleen niet, simpel!
Wil je dan van 20 man antwoord?

Misschien heb ik wel 50 man aan de firmware werken. Alleen zie jij dat niet.

Ik negeer je niet, maar als mannetjes irri beginnen te worden sla ik ze even voor een paar beurten over
Wat dat betreft mag je blij zijn dat ik voor 07.00 jou nu al een antwoord geef.

Alle vragen zie ik, maar ik kan niet overal direct op antwoorden. Maar je eigen vraag beter omschrijven zou wellicht voor velen hier wat meer info geven wat je exact binnen een functie zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Je leest het verkeerd: er staat: ik heb wel een andere, maar dat is een MKV.... en dus niet: ik heb wel een andere maar, dat is een MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 5792 schreef op maandag 29 december 2008 @ 07:14:
[...]

Je leest het verkeerd: er staat: ik heb wel een andere, maar dat is een MKV.... en dus niet: ik heb wel een andere maar, dat is een MKV.
waar ik op reageer gaat echt over een wmv en niet over een mkv .. ;-)
dus dan kan ik die 'maar' echt relateren aan het feit dat er iets mis zou kunnen zijn met wmv ..
de schrijver geeft ook aan dat deze liever MKV heeft. Terwijl er eigenlijk weinig verschil zit tussen een VC1 MKV en VC1 WMV ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:50:
Je hebt liever MKV's en je hebt liever subs... Wat heb je dan LIEVER liever?
GEEN film (want die ander werkt niet), of een film zonder subs?
Lijkt mij een no brainer...

Als je echt niet zonder subs kan leven kan je ze er altijd nog zelf onder zetten. Er zijn sites genoeg die die dingen hebben en programma's te over die dat kunnen fixen.

[...]
De MKV waar de 'maar' over gaat heeft wel degelijk 5.1.
Waar gaat dit nu allemaal over ?
Ik voel me nu toch aardig aangevallen over het fijt dat ik een MAAR in een regel zet, dat ik liever MKV ipv WMV prefer en ik graag films kijk met NL sub's.
Dan krijg je ook nog even een opmerking "Lijkt mij een no brainer" ???? wat bedoel jij daarmee Tijgert ?

Als ik schrijf dat mijn persoonlijke voorkeur MKV is dan hoef ik dat toch niet gelijk te onderbouwen?
Wmv is idd prima hoor maar MKV vind ik prettig werken plus dat dit meestal de sourche is van een WMV en andere content, dus in mijn ogen soms net iets beter van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 101470 schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:24:
[...]

Ik voel me nu toch aardig aangevallen over het fijt dat ik een MAAR in een regel zet, dat ik liever MKV ipv WMV prefer en ik graag films kijk met NL sub's.
Dan krijg je ook nog even een opmerking "Lijkt mij een no brainer" ???? wat bedoel jij daarmee Tijgert ?

Als ik schrijf dat mijn persoonlijke voorkeur MKV is dan hoef ik dat toch niet gelijk te onderbouwen?
Wmv is idd prima hoor maar MKV vind ik prettig werken plus dat dit meestal de sourche is van een WMV en andere content, dus in mijn ogen soms net iets beter van kwaliteit.
Wat hij bedoelt is het volgende:

Jij wilt: mkv met NL subs
mkv die je nu hebt doet het niet (wel subs)
wmv die je nu hebt doet het (wel subs)
mkv waar tijgert je naar verwijst doet het (geen subs)

De combi die jij wilt (mkv + subs) is er niet dus dan maar wachten totdat die langs komt :)

Verder is niemand verplicht zijn voorkeur te onderbouwen en wat jij fijn vindt moet je vooral nemen.
Zelf heb ik liefst mkv zonder subs, maarja ook vrij weinig keus tussen wmv en mkv als je geen usenet gebruikt daar is vrijwel geen wmv te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
1.13.02 officieel via de internet upgrade (via cfullhdma) gereleased.

Enjoy!

fixed:

Getting no ip address
Extra info about movie when pressing DISPLAY
fixed iMedia streams
fixed other small items (background bugs)
Support HDMI auto sync with the frame rate of the played video file. This function will only be enabled when HDMI EDID can be read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Terwijl er eigenlijk weinig verschil zit tussen een VC1 MKV en VC1 WMV ..
Heel simpel, in 100% van alle gevallen in mijn ervaring heeft WMV stereo (door de CFH) en MKV 5.1
Niet zo heetgebakkert zijn op de vroege ochtend.

Het gaat over dat je kan kiezen tussen een werkende film zonder subs of gewoon geen film, want die andere werkt niet.

'No brainer' slaat niet op jouw hoofdinhoud, het is een uitdrukking om aan te geven dat het een overduidelijke keuze is waar je niet over hoeft na te denken, je zou het dus zonder hersenen kunnen doen.

Wat jouw voorkeur is is niet belangrijk voor de mensen hier, het is een vrij land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
zeroday schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:11:

Enjoy!

fixed:

Getting no ip address
fixed iMedia streams
Support HDMI auto sync with the frame rate of the played video file. This function will only be enabled when HDMI EDID can be read.
AHA,..zeer interessante optie deze laatse. Nuttige toevoeging.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
sinds enkele dagen de CH3SNAS in mijn bezit, dacht dat dit de oplossing zou zijn voor de problemen met het afspelen van 1080P content via de CF, eerste dag ging dit allemaal vlekkeloos zonder stotteren alle 1080P werd vloeiend afgespeeld. Toen bij de CH3SNAS firmware upgrade gedaan (versie 1.04RC5) nu zie ik alleen een icoon met 3 lagen en geen icoon met 1 laag en pijltje meer, kan dus ook niet meer bij alle bestanden (in een aantal gevallen gaat het beeld op zwart). op de CH de UPnP op enable. alle 2 apparaten zijn via de kabel van 1,5 meter op de Zyxel 2602H aangesloten, wat kan er aan de hand zijn? gisteren ook nog firmware upgrade op de CF gedaan, probleem blijft bestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door surfing john op 29-12-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Zero, petje af dat je professioneel blijft en serieus antwoord geeft.
Ik zou dat verwende kind totaal negeren! Nooit manieren geleerd.
Laat 'm dat apparaat asjeblief naar de winkel terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 143634 schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:10:
Zero, petje af dat je professioneel blijft en serieus antwoord geeft.
Ik zou dat verwende kind totaal negeren! Nooit manieren geleerd.
Laat 'm dat apparaat asjeblief naar de winkel terugbrengen!
haha same here, dat bugtrac volspammen zou bij mij helemaal in verkeerde keelgat schieten....

Zet een team van 20 man er op om die feature toe te voegen en ondertussen klagen als apparatuur duurder word |( *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
kRiZzZiZ schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:19:
[...]

AHA,..zeer interessante optie deze laatse. Nuttige toevoeging.
Leek mij ook, alleen heb ik eigenlijk nog niet echt een idee wat het nou doet, ondanks doorlezen van wat informatie erover. Geen idee ook of m'n TV zoiets kan, of dat het überhaupt via de TV gebeurt.

Ondanks mijn gebrek aan kennis toch netjes dat de nieuwe firmware relatief snel gereleased is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
ksborg schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:39:
[...]

Leek mij ook, alleen heb ik eigenlijk nog niet echt een idee wat het nou doet, ondanks doorlezen van wat informatie erover. Geen idee ook of m'n TV zoiets kan, of dat het überhaupt via de TV gebeurt.

Ondanks mijn gebrek aan kennis toch netjes dat de nieuwe firmware relatief snel gereleased is :)
Ik weet niet wat jou kennis daar nu mee te maken heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Sinds kort zit ik met het volgende probleem. Dit probleem had ik "ineens", dus niet direct na een firmware upgrade oid.

-Internet upgrade werkt niet meer
-Mijn windows share werkt niet meer(Geen video bestanden gevonden)
-Windows media player upnp server doet het wel
-Internet streams werken niet

Het lijkt wel alsof de CFH geen internet meer heeft ofzo :?

Ik heb alle andere firmware's(van 09 tot 13) geprobeerd en ook de factory defaults, maar dat mocht niet baten.

Is er een manier op de CFH een harde reset te geven? Kan ik het op een andere manier oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35
Anoniem: 255075 schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:34:
Sinds kort zit ik met het volgende probleem. Dit probleem had ik "ineens", dus niet direct na een firmware upgrade oid.

-Internet upgrade werkt niet meer
-Mijn windows share werkt niet meer(Geen video bestanden gevonden)
-Windows media player upnp server doet het wel
-Internet streams werken niet

Het lijkt wel alsof de CFH geen internet meer heeft ofzo :?

Ik heb alle andere firmware's(van 09 tot 13) geprobeerd en ook de factory defaults, maar dat mocht niet baten.

Is er een manier op de CFH een harde reset te geven? Kan ik het op een andere manier oplossen?
Krijg je wel een IP dan?
Restart je router maar eens een x

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
zeroday schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:33:
[...]

Ik weet niet wat jou kennis daar nu mee te maken heeft ;-)
Ach eigenlijk helemaal niks he. Dacht misschien gaat iemand het uitleggen wat het betekend als ik me dom hou, maar dat bereikte niet het gewenste resultaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ksborg schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:40:
[...]

Ach eigenlijk helemaal niks he. Dacht misschien gaat iemand het uitleggen wat het betekend als ik me dom hou, maar dat bereikte niet het gewenste resultaat :+
Iedereen hier houdt zich stil om te voorkomen dat men dom overkomt... :+

Zoals ik het lees: als de CFH de EDID gegevens van de TV via HDMI kan uitlezen en daaruit concludeert dat 'ie 24Hz framerate aankan, dan zal hij bij 24Hz materiaal die framerate ook daadwerkelijk aan z'n uitgang naar buiten gooien.

Ik neem aan dat als 'ie het niet kan uitlezen (of als de TV geen 24Hz aankan), hij het video upscaled naar 50Hz of 60Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoRoo schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:03:
[...]

Krijg je wel een IP dan?
Restart je router maar eens een x
Ja
Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvAert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,

Is er iemand meer met het probleem dat er ineens aangegeven wordt, "geen fotobestanden gevonden"? Of "geen videobestanden gevonden"...??

En heeft tevens iemand de oplossing voor het laten werken/browsen van CFH op mijn IOmega netwerk harde schijf als mijn laptop en pc uit staan?? Een eerdere reply leerde dat dit een IOmega probleem is? Zo ja, hoe kan ik dat oplossen, want de CFH zou toch kunnen spelen vanaf alle gedeelde mappen op een netwerk. Ongeacht welke pc, harde schijf of wat dan ook... Althans zo wordt de CFH toch wel verkocht... Nu heb ik een niet werkend systeem als laptop-pc uit staat...

Ben nog steeds aan het stoeien met SSH. Dit zou de oplossing zijn om IOmega als masterbrowser aan te wijzen... Maar heb hier eigenlijk geen kaas van gegeten en baal er van dat het browsen, ondanks de verwachtingen niet gewoon werkt...

PS. E.e.a. ook al toegelicht in eerdere post voor nog meer details.

Groeten Edgar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen of je eigenlijk wel YouTube filmpjes kunt bekijken met de cfullhdma.
Ik heb deze mediaplayer nu een week of 2 en wist dat met de firmware versie voor de update naar 1.13.02.06/09 er moeilijkheden waren met YouTube afspelen.
Ik begreep dat het met de nieuwe firmware opgelost zou zijn, maar bij mij loopt het nog steeds niet.
Ik zie de hele lijst YouTube files op mijn beeldscherm maar als ik er een aanklik loopt de cfullhdma vast en ik krijg op mijn computer waar de media server op draait de melding dat er een fout is opgetreden in de mediaserver en deze wordt uitgeschakeld.
Ik gebruik de laatse versie 1.05.09 van de mediaserver
Ook krijg ik de cfullhdma dan niet meer met de afstand bediening uit en moet dit doen via de aan en uitknop op de speler zelf.
Doe ik dit allemaal met het programma Twonky, wat ook een serverprogramma is dan lukt het ook niet.
Ik kan dan wel een filmpje aanklikken maar de speler komt dan met de melding fout 301 media wordt niet ondersteund.
Iemand anders ook met dit probleem bekend?
Voor de rest mijn complimenten voor dit apparaat want hij speelt bijna alles goed af en ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
EvAert schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:43:
Hallo,

Is er iemand meer met het probleem dat er ineens aangegeven wordt, "geen fotobestanden gevonden"? Of "geen videobestanden gevonden"...??

En heeft tevens iemand de oplossing voor het laten werken/browsen van CFH op mijn IOmega netwerk harde schijf als mijn laptop en pc uit staan?? Een eerdere reply leerde dat dit een IOmega probleem is? Zo ja, hoe kan ik dat oplossen, want de CFH zou toch kunnen spelen vanaf alle gedeelde mappen op een netwerk. Ongeacht welke pc, harde schijf of wat dan ook... Althans zo wordt de CFH toch wel verkocht... Nu heb ik een niet werkend systeem als laptop-pc uit staat...

Ben nog steeds aan het stoeien met SSH. Dit zou de oplossing zijn om IOmega als masterbrowser aan te wijzen... Maar heb hier eigenlijk geen kaas van gegeten en baal er van dat het browsen, ondanks de verwachtingen niet gewoon werkt...

PS. E.e.a. ook al toegelicht in eerdere post voor nog meer details.

Groeten Edgar
Ik heb een Iomega StorCenter en ding werkt perfect.
Nie de ingebouwde Upnp mediaserver gebruiken want dan ben je gebonden aan de formats die de software ondersteunt.
Ik heb hem gewoon gedeeld met CIFS/NFS en dat gaat goed.
Speelt alles wat ik wil af.
nja niet alles maar goed kan geen dingen eisen die niet ondersteunt worden door de hardware zoals sommige mensen hier wel doen :)

Ik ben er blij mee na al dat gekloot met htpc enzo, dit werkt tot nu toe nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211221

Hallo,

Kan er ook een shuffle gemaakt worden voor het afspelen van muziek? Ik zag het op de track pagina, maar ik kon daar niet mijn 'vote' aaangeven. Dus dan dacht ik mkaar zo, ik geef het hier even aan. Ik zou het in ieder geval wel prettig vinden als dit er zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Dat heb ik met de nieuwe firmware's met windowsshares ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Weet iemand mij misschien te vertellen hoe het werkt met ISO bestanden? Ik krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat! Wanneer ik de losse bestanden brand naar een image met nero naar ISO zegt de mediaspeler dat er geen bestand gevonden is. Ik speel het af via mijn Synology Disk Station 107+.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258966

Mijn usb 1TB hd is binnen.

In welk formaat kan ik die het beste formateren? ext2/3 of ntfs?

Ik werk met XP, dus als het ext wordt hoe moet ik dan handelen>
- waarmee formateer ik de hd
- hoe laat ik XP de hd lezen en beschrijven

(ik werk nog steeds met de de laatste 1.9 firmware, nog geen problemen mee gehad)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 258966 op 31-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 258966 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:22:
Mijn usb 1TB hd is binnen.

In welk formaat kan ik die het beste formateren? ext2/3 of ntfs?

Ik werk met XP, dus als het ext wordt hoe moet ik dan handelen>
- waarmee formateer ik de hd
- hoe laat ik XP de hd lezen en beschrijven

(ik werk nog steeds met de de laatste 1.9 firmware, nog geen problemen mee gehad)
Ik zou gewoon NTFS doen, dat leest de CFULLHDMA gewoon perfect hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258966

OK, bedankt voor de snelle reactie, dacht er al hetzelfde over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
WMV met WMA geluid toch in "surround" bekijken? Ja het kan als je de wmv omzet.
Er is een goede tool die alles in één keer doet en het geheel in een MKV stopt (WMVencoder) maar dit geeft een stotterend geluid op de CFULLHDMA.

Ik heb het omgezet naar een TS, en dit werkt uitstekend, en is snel te doen. Nadeel: je hebt een aantal stappen te gaan.....

Stap 1: Audio uit WMV halen en omzetten naar AC3
- Open de stream editor van Windows media encoder, open het wmv bestand en selecteer je geluid en zet dit in je "audience". Sla dit als bestand op, je hebt nu een WMA bestand.
- Open het wma bestand in Foobar2000 en converteer deze naar WAV
- Open het wav bestand (meerkanaals!!) met EAC3TO en converteer naar AC3 (er is een GUI voor de eac3to tool)
Edit -- Stap1 alternatief!
- Gebruik Xvid4psp om in één keer het wma bestand om te zetten naar AC3. Dit doe je door de WMV te openen met Xvid4psp, kies "audio" als output en kies de samplerate voor de omzetting. Deze werkwijze scheelt weer twee stappen.

Stap 2: Video stream uit de WMV halen
- Gebruik de commandline tool ASF2VC1 (nog geen GUI kunnen vinden) om de VC1 stream uit het WMV bestand te halen. Dit ziet er uit als: c:\asf2vc1.exe "c:\film.wmv" "c:\film.vc1"

Stap 3: De twee bestanden weer muxen tot één stream (TS in mijn geval)
- Open TsMuxer (hier is wel een goede GUI van) en voeg beide bestanden toe.
- Kies je uitvoer, en laat TsMuxer zijn werk doen (heel snel omdat er niets opnieuw gecodeerd hoeft te worden).

Voila, je TS bestand met AC3 geluid die prima speelt in de CFULLHDMA.

Waar vind je de tools:

- Windows media encoder: http://www.microsoft.com/...pros/encoder/default.mspx
- Foobar2000: http://www.foobar2000.org/
- EAC3TO: http://www.videohelp.com/tools/eac3to
- ASF2VC1: http://www.ftyps.com/unrelated/asf2vc1/
- TsMuxer: http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR
- Xvid4psp: http://www.winnydows.com/page.php?2

Veel plezier er mee

[ Voor 8% gewijzigd door Duikhond op 05-01-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118989

zeroday schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:11:

Enjoy!

fixed:

Getting no ip address
fixed iMedia streams
Na het upgraden naar deze firmware met een aantal zeer mooie uitbreidingen van de functionaliteit heb ik bij een aantal 1080-MKV bestanden geen geluid meer o.a. deze: "Star.Wars.Episode.III.Revenge.Of.The.Sith.2005.1080p.HDTV.x264-hV.mkv" Bij de vorige firmware werkte dit prima.
Zijn hier meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvAert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2024

Is er al iemand die antwoord heeft op bovenstaand. Ik kan toch niet de enige zijn, waarbij de CFH mijn netwerkschijf niet vindt als alle pc's/laptop uit staan??

Ben nu al weer even aan het kl#t#n om SSHD te installeren en hierin aanpassing te doen om netwerkschijf als Browsemaster aan te duiden (zie forum op aroundmyroom), maar ik krijg dit niet voor elkaar. En eigenlijk heb ik hier ook te weinig vestand van...

En dat alleen maar om gewoon gebruik te kunnen maken van CFH. :( Ongetwijfeld kan de CFH heel veel en met heel veel bestanden overweg. Maar zulke problemen halen mijn enthousiasme erg onderuit... :'(

PS. Prettig uiteinde voor straks allemaal.

Groeten Edgar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
@ Duikhond, super post van je, heb hem in de TS bij de Q&A gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223484

Cybergyn ik heb ook geen geluid meer met MKV files en AC3 audio sinds de laatste 1.13.02 firmware.

Ik ga maar effe een bug report schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 223484 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 21:14:
Cybergyn ik heb ook geen geluid meer met MKV files en AC3 audio sinds de laatste 1.13.02 firmware.

Ik ga maar effe een bug report schrijven.
zet eens je auto-edid uit ..

helpt dat?

iedereen prettige jaarwisseling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85580

Iedereen een heel gelukkig en streamvol Nieuwjaar !!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Van hetzelfde en dat we maar weer zulke goede 'support' van Zeroday mogen verwachten! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
'grappig' hoe er met elke update met fixes ook weer bugs worden geintroduceerd die er eerst niet waren.
Zelfwerkverschaffing Dennis? ;) (leuk woord voor galgje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118989

zeroday schreef op woensdag 31 december 2008 @ 21:46:
[...]

zet eens je auto-edid uit ..

helpt dat?

iedereen prettige jaarwisseling !
zeroday bedankt voor je snelle reactie, auto-edid uitschakelen lost inderdaad het audio probleem op! :)
Iedereen natuurlijk de beste wensen voor dit nieuwe jaar _/-\o_
CFullHDMA is een prachtig apparaat waar ik al maanden dagelijks plezier van heb, de ondersteuning is ongekend goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 12:50

St@m

@ Your Service

Is het ook mogelijk om shares "uit te schakelen" Ik gebruik eigenlijk maar een drietal shares voor de CFULLHDMA, maar heb veel meer shares op mijn nas staan (gewoon een PC).
Nu zie ik dus echt alle shares met alle mappen, dat vind ik niet echt netjes staan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
St@m schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:56:
Is het ook mogelijk om shares "uit te schakelen" Ik gebruik eigenlijk maar een drietal shares voor de CFULLHDMA, maar heb veel meer shares op mijn nas staan (gewoon een PC).
Nu zie ik dus echt alle shares met alle mappen, dat vind ik niet echt netjes staan.
nope.
Staat wel op wensenlijstje, maar is knap lastig te doen via de auto-samba die we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 118989 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:01:
[...]

zeroday bedankt voor je snelle reactie, auto-edid uitschakelen lost inderdaad het audio probleem op! :)
Iedereen natuurlijk de beste wensen voor dit nieuwe jaar _/-\o_
CFullHDMA is een prachtig apparaat waar ik al maanden dagelijks plezier van heb, de ondersteuning is ongekend goed
Kan zelf het probleem nu ook reproduceren (met dank aan guido weijers) dus ik heb wat materiaal om van de week wat tests mee te doen en om eens te kijken wat mijn console ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:56:
'grappig' hoe er met elke update met fixes ook weer bugs worden geintroduceerd die er eerst niet waren.
Zelfwerkverschaffing Dennis? ;) (leuk woord voor galgje)
Kan wel wat leukere dingen bedenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Oh.. heb een nieuwe 'feature' ontdekt van de nieuwe firmware.
Als ik nu op stop druk als ik een DVD kijk dan wordt het beeld wel zwart, maar duurt het wel een seconde of twee voor de film stopt en ondertussen loopt het geluid gewoon door.
Weet nog niet waardoor dat komt...Ook heb ik als ik de scroll knop ingedrukt houd in het menu dan het beeld knippert, was eerst ook niet zo. (kwam door de CFH op 24p te zetten... uitgezet dus)

Dit tesamen met dat de CFH me nu telkens om mijn login/pw vraagt doet mij bijna besluiten terug te gaan naar de vorige firmware...

[ Voor 35% gewijzigd door Tijgert op 01-01-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Dat het geluid langer doorliep dan het beeld had ik bij HD content ook al gemerkt, maar ik dacht dat het gewoon kwam doordat mijn pc (die het streamt) het niet bij kon benen. Het beeld stopt inderdaad meteen, het geluid loopt nog een seconde of twee door.

@Duikhond: Bedankt voor de handleiding. Ga het zo eens proberen met een aflvering van The Mentalist.

@de rest: Een heel gezond en gelukkig 2009!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Duikhond schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:08:
WMV met WMA geluid toch in "surround" bekijken? Ja het kan als je de wmv omzet.
Er is een goede tool die alles in één keer doet en het geheel in een MKV stopt (WMVencoder) maar dit geeft een stotterend geluid op de CFULLHDMA.

Ik heb het omgezet naar een TS, en dit werkt uitstekend, en is snel te doen. Nadeel: je hebt een aantal stappen te gaan.....

Stap 1: Audio uit WMV halen en omzetten naar AC3
- Open de stream editor van Windows media encoder, open het wmv bestand en selecteer je geluid en zet dit in je "audience". Sla dit als bestand op, je hebt nu een WMA bestand.
- Open het wma bestand in Foobar2000 en converteer deze naar WAV
- Open het wav bestand (meerkanaals!!) met EAC3TO en converteer naar AC3 (er is een GUI voor de eac3to tool)

Stap 2: Video stream uit de WMV halen
- Gebruik de commandline tool ASF2VC1 (nog geen GUI kunnen vinden) om de VC1 stream uit het WMV bestand te halen. Dit ziet er uit als: c:\asf2vc1.exe "c:\film.wmv" "c:\film.vc1"

Stap 3: De twee bestanden weer muxen tot één stream (TS in mijn geval)
- Open TsMuxer (hier is wel een goede GUI van) en voeg beide bestanden toe.
- Kies je uitvoer, en laat TsMuxer zijn werk doen (heel snel omdat er niets opnieuw gecodeerd hoeft te worden).

Voila, je TS bestand met AC3 geluid die prima speelt in de CFULLHDMA.

Waar vind je de tools:

- Windows media encoder: http://www.microsoft.com/...pros/encoder/default.mspx
- Foobar2000: http://www.foobar2000.org/
- EAC3TO: http://www.videohelp.com/tools/eac3to
- ASF2VC1: http://www.ftyps.com/unrelated/asf2vc1/
- TsMuxer: http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

Veel plezier er mee
stoppen we deze tool er even bij
http://www.winnydows.com/news.php
Kunnen mensen nog meer spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
- 2x posten is niet nuttig -

[ Voor 90% gewijzigd door SaURoN op 02-01-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zero, ik wou een feature request maken op je trac page maar dat lukte me niet.

Is het misschien mogelijk/makkelijk om in het share menu een klein icoontje te laten zien als de betreffende film/aflevering een SRT file er bij heeft staan? Zo kan je snel zien welke series/films een srt film gekoppeld hebben.
Hotzenwalder schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:27:
Dat het geluid langer doorliep dan het beeld had ik bij HD content ook al gemerkt, maar ik dacht dat het gewoon kwam doordat mijn pc (die het streamt) het niet bij kon benen. Het beeld stopt inderdaad meteen, het geluid loopt nog een seconde of twee door.

@Duikhond: Bedankt voor de handleiding. Ga het zo eens proberen met een aflvering van The Mentalist.

@de rest: Een heel gezond en gelukkig 2009!
Ligt dat miss niet aan de buffer die hij eerst leegmaakt (dus stopt met bufferen en dan laatste stukje van de buffer nog afspeelt?)

[ Voor 19% gewijzigd door SaURoN op 02-01-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
Ha Zeroday,

Ik had Xvid4psp ook al geprobeerd, maar deze is eeuwig aan het "cachen" bij mij.
Ik heb deze na een uur gewoon afgebroken, voordat ik überhaupt iets heb kunnen doen.
Als ze dit onder controle hebben (meer mensen hebben dit gemeld) dan is dit inderdaad een hele mooie tool.
EDIT: opnieuw geïnstalleerd als full admin en UAC uitgezet (Vista ellende) en nu lijkt dit goed te werken, ik ga hier eens mee experimenteren!

Met de losse tooltjes heb ik de omzetting in enkele minuten voor elkaar.

Nu we toch op dit onderwerp zitten (zelfde vraag in jou forum gesteld):
- Volgens de codec list wordt MKV met VC1 en AC3 wel ondersteund, en een TS met VC1 niet. Mij ervaring is omgekeerd, TS prima en MKV met deze combinatie stotterend geluid.
- Waar kan ik samples uploaden als dit zou helpen bij het zoeken?

[ Voor 10% gewijzigd door Duikhond op 02-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
momenteel even liever niets uploaden ..

ik verwacht de volgende versie binnenkort te kunnen releasen. Hierin wordt gebruik gemaakt van de laatste SDK van Sigma Designs die net uit is. Een 'berg' issues zouden dan opgelost moeten zijn. Ik wil dan dus even afwachten of bovenstaande issue(s) dan ook weg zijn. Momenteel wordt er nog gefine-tuned zodat de implementatie van de nieuwe SDK ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
Goed om te horen, ik wacht met spanning af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285025

[quote]zeroday schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:11:

Bedankt!
Imedia werkt weer als vanouds _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
The Mentalist succesvol omgezet van WMV naar TS. Dit bied weer nieuwe mogelijkheden :)
Jammer dat er geen one-click tool voor is, maar als je het maar vaak genoeg doet gaan de handelingen vanzelf sneller. De output die ik met een voorgaande versie van XVID4PSP maakte werd niet gegeten door de CFULLHDMA, maar mogelijk dat de nieuwe firmware dit (en de stotterende AC3 problemen) gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211221

Hoe kan ik bijv. skyradio afluisteren via de mediaplayer? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 211221 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:48:
Hoe kan ik bijv. skyradio afluisteren via de mediaplayer? Ik krijg het niet voor elkaar.
Vertel ons eerst eens wat je gedaan hebt om het te proberen werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283573

beste zeroday,

ik heb nu 5 dagen de cfh in huis,en ik vind het een machtig mooi ding,alleen ik had ook begrepen
dat hij een iso bestand zou afspelen.alleen bij mij niet,dan krijg ik een error,doe ik soms iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 283573 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:20:
beste zeroday,

ik heb nu 5 dagen de cfh in huis,en ik vind het een machtig mooi ding,alleen ik had ook begrepen
dat hij een iso bestand zou afspelen.alleen bij mij niet,dan krijg ik een error,doe ik soms iets fout ?
Heb je al een firmware upgrade gedaan of draai je nog out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb al een paar keer een upgrade gedaan,en nu zit de versie 01.13.02.09 erin is dat trouwens de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231872

quote:
Regato schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:03:
Ik heb dit apparaat nu een dik half jaar en hij bevalt redelijk goed. Ik zit nog wel met een aantal "problemen" waar ik nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden.....

Ik heb hem via mijn router gekoppeld met mijn PC; vanaf de harddisk kan ik dus films bekijken, hier gebruik ik hem voornamelijk voor. Probleem 1 is dat wanneer ik de CFH opstart hij vaak behoorlijk wat moeite heeft mijn PC te detecteren. De ene keer gaat dit vlotter dan de andere. Vaak lukt het ook gewoon niet en dan moet ik de PC en de CFH opnieuw opstarten en opnieuw proberen of ze elkaar kunnen vinden......lastig, ligt dit in de CFH of moet ik de oorzaak elders zoeken?

2. Regelmatig komt het voor dat een film na een tijdje, soms na 5 minuten, soms na een uur, plots vast loopt. Beeld staat dan vast, ab reageert niet meer en de enige optie is de stekker eruit en zowel pc als CFH opnieuw starten......

3. Als ik een film op dvd brand en afspeel via de dvd-speler kan ik het beeldformaat via de TV (Philips 37PFL9732D) aanpassen zodat dit zoveel mogelijk beeldvullend is. Wanneer ik via de CFH afspeel heb ik deze keuze niet en zit ik dus vaak met zwarte balken boven en onder.

Verder ben ik heel tevreden, HD is echt schitterend, hoewel ik nog niet zoveel content kan vinden (iemand tips?)

Mocht iemand me verder kunnen helpen of suggesties hebben hoor ik het graag!
Even een redelijk simpele vraag: welke firmware gebruik je?

3. Vind ikzelf niet heel storend want ik heb liever een beetje balk af en toe dan uitgerekt beeld (heb ik altijd meteen in de gaten en kan ik er niet meer naar kijken..)

Suggesties wbt HD content, op usenet/torrent netwerk is een ENORM aanbod aan HD.
Zelf neem ik ook sinds een jaar niet meer genoegen met minder dan 720p behalve als het echt niet kan bij bijv. wat oudere series of series die eerste paar seizoenen niet in HD zijn uitgebracht

Ik ben er even tussenuit geweest dus ben misschien wat laat met mijn reactie.....

Mijn firmware is uptodate, check het regelmatig.

Mijn vraag mbt het HD aanbod staat er wellicht iets verkeerd: ik weet dat er redelijk wat aanbod is en kan ook wel e.e.a. vinden. Ik gebruik tot nu toe voornamelijk Twilight en nzbindex om content omhoog te halen.

Waar ik echter tegenaan loop is dat het aanbod op twilight beperkt is en dat via nzbindex het niet echt overzichtelijk is. Ik kreeg van iemand anders de tip om eens op newzbin te kijken, maar daar heb je een invite voor nodig...... (graag dus _/-\o_ )

Voor wat betreft de "zwarte balken" is het maar wat je voorkeur heeft...... Ik zie het zo, heb je een groot scherm, kun je nog maar op de helft film kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Modbreak:Geen warez

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285803

bij de laatste FW update , wordt het geluid bij mkv of hd divx niet meer weergegeven.
Zijn er meer die hier last van hebben?

ben terug geschakelt naar de 1.12.04 FW , en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 285803 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:09:
bij de laatste FW update , wordt het geluid bij mkv of hd divx niet meer weergegeven.

EDID uitschakelen wil nog wel eens helpen bij mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285810

Heb onlangs ook een CFULLHDMA aangeschaft, en het ding laat me toch wel wat in de steek moet ik zeggen. Als het 'werkt' is het een super produkt, maar helaas loopt hij nogal eens vast. Heb nog geen film volledig kunnen uitkijken.

Ik heb reeds geprobeerd een andere FW te gebruiken, maar dit biedt geen oplossing. Ook heb ik geprobeerd om af tespelen vanaf een share, USB, of een netwerkdrive. Ook hier geen verbetering....

Dan maar eens proberen met de component uitgang ipv de HDMI uitgang. Maar ook hier loopt hij vast na een tijdje. Als ik deze uitgang gebruikt zie ik in tegenstelling tot de HDMI uitgang wel dat het beeld 'afglijd' naar zeer zwak beeld, tot uiteindelijk groene strepen...

Tenslotte heb ik het toestel eens aangesloten op een andere TV aangesloten en ook hier krijg ik dezelfde problemen. Na een 'random' periode houdt hij er gewoon mee op.

Iemand een idee ? Of mag ik er van uitgaan dat dit een defekt toestel is ?

Thanks

Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Groene strepen etc zijn artefacts dus ik vermoed oververhit.
Is de CFH extreem warm voordat die uitvalt? Mag er wel vanuit gaat dat het defect is of je moet zoals iemand anders hier (weet zo gauw even niet wie dat was) je CFH opmaken en de thermal paste vervangen (wel op eigen risico, weet niet hoe dat zit met de garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:55:
[...]

Ik heb de door jouw voorgestelde film, The Enforcer (FTD #857362) gedownload en ik kan hem zonder problemen vanaf een Samba share (op een Linux machine) afspelen op de CFULLHDMA. Ik gebruik de laatste officieele firmware (01.13.02.09).

Geen idee waarom het bij jou niet lukt. Waar speel jij van af - UPnP, Samba share, NFS, lokale USB harddisk? Wat voor bestandsysteem staat daar op? Wat voor foutmelding krijg je?

Het lijkt mij anders een gevalletje 'defect, repareren' - maar als het alleen met ISO bestanden fout gaat lijkt een hardware defect mij onwaarschijnlijk.
ik weet niet precies wat jij allemaal bedoelt.maar ik heb de film gewoon op mijn pc staan,en alles doet het behalve de iso bestanden niet,en dan geeft de cfh een error 401 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 283573 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:05:
[...]

ik weet niet precies wat jij allemaal bedoelt.maar ik heb de film gewoon op mijn pc staan,en alles doet het behalve de iso bestanden niet,en dan geeft de cfh een error 401 aan
Probeer het eens wat simpeler te maken: zet die iso eens op een USB harddisk en sluit die eens op de CFULLHDMA aan.
Doet 'ie het dan wel? Dan moet de oorzaak waarschijnlijk bij de PC gezocht worden.

Wat voor besturingssysteem staat er op je PC? Staat de ISO in een (door windows) gedeelde folder, deel je hem via Mediaplayer of heb je die Conceptronic software geinstalleerd?

Zeroday kan misschien zeggen wat die 401 error betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:22:
[...]

Probeer het eens wat simpeler te maken: zet die iso eens op een USB harddisk en sluit die eens op de CFULLHDMA aan.
Doet 'ie het dan wel? Dan moet de oorzaak waarschijnlijk bij de PC gezocht worden.

Wat voor besturingssysteem staat er op je PC? Staat de ISO in een (door windows) gedeelde folder, deel je hem via Mediaplayer of heb je die Conceptronic software geinstalleerd?

Zeroday kan misschien zeggen wat die 401 error betekent.
ik zet hem morgen eerst eens op mijn usb stick,dat ga ik eerst proberen,ik heb de conceptronic software geinstalleerd,en op mijn pc draait met vista,je hoort morgen van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239146

Anoniem: 285810 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:13:
Heb onlangs ook een CFULLHDMA aangeschaft, en het ding laat me toch wel wat in de steek moet ik zeggen. Als het 'werkt' is het een super produkt, maar helaas loopt hij nogal eens vast. Heb nog geen film volledig kunnen uitkijken.

Ik heb reeds geprobeerd een andere FW te gebruiken, maar dit biedt geen oplossing. Ook heb ik geprobeerd om af tespelen vanaf een share, USB, of een netwerkdrive. Ook hier geen verbetering....

Dan maar eens proberen met de component uitgang ipv de HDMI uitgang. Maar ook hier loopt hij vast na een tijdje. Als ik deze uitgang gebruikt zie ik in tegenstelling tot de HDMI uitgang wel dat het beeld 'afglijd' naar zeer zwak beeld, tot uiteindelijk groene strepen...

Tenslotte heb ik het toestel eens aangesloten op een andere TV aangesloten en ook hier krijg ik dezelfde problemen. Na een 'random' periode houdt hij er gewoon mee op.

Iemand een idee ? Of mag ik er van uitgaan dat dit een defekt toestel is ?

Thanks

Kurt
Ik heb een aantal weken geleden ook een CFULLHDMA gekocht en pas in de kerstvakantie een keer goed uitgeprobeerd. Tot nu toe heb ik geen enkele film uit kunnen kijken en krijg ook na verloop van tijd een hangende CFULLHDMA nadat het beeld gaat haperen. Mijn CFULLHDMA staat rechtop, wordt niet echt warm en heeft de laatste firmware.... Ik heb ook van alles geprobeerd, maar sta nu op het punt het apparaat in de vuilcontainer te kiepen.... Is er wellicht een serie die dit soort manco''s heeft? Mijn serienummer is 0808013xx.
Wat raden jullie aan: terugbrengen of is er nog een "life-saving" actie??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248742

Weet iemand of een powered USB Hub voldoende stroom aan een externe 2,5 inch harddisk levert om te kunnen gebruiken bij de CFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310

Anoniem: 285803 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:09:

Ik heb het ook sinds firmware 01.13.02.06, maar niet bij alle divx-en/mkv's en niet altijd, vaak werkt het bij de eerste film wel en daarna niet meer. Uit/aanzetten helpt dan weer. Ik zal ook EDID eens uitzetten en testen of het probleem dan helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:55:
[...]

Ik heb de door jouw voorgestelde film, The Enforcer (FTD #857362) gedownload en ik kan hem zonder problemen vanaf een Samba share (op een Linux machine) afspelen op de CFULLHDMA. Ik gebruik de laatste officieele firmware (01.13.02.09).

Geen idee waarom het bij jou niet lukt. Waar speel jij van af - UPnP, Samba share, NFS, lokale USB harddisk? Wat voor bestandsysteem staat daar op? Wat voor foutmelding krijg je?

Het lijkt mij anders een gevalletje 'defect, repareren' - maar als het alleen met ISO bestanden fout gaat lijkt een hardware defect mij onwaarschijnlijk.
ik heb een iso bestand op mijn usb stick gezet,en dan speelt de cfh hem wel af
maar als hij hem moet streamen van mij pc doet de cfh het niet ik krijg dan de melding

fout 409 time out bij verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Weet iemand of een powered USB Hub voldoende stroom aan een externe 2,5 inch harddisk levert om te kunnen gebruiken bij de CFH.
Meestal wel, maar geen garantie. Hangt ook af van wat voor HD je er aan hangt, de ene heeft meer stroom nodig dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248742

Is iedere adapter die 5 volt levert dan wel voldoende of is dat ook niet zeker dat dit lukt?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.