Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:50:
[...]

ik heb een iso bestand op mijn usb stick gezet,en dan speelt de cfh hem wel af
maar als hij hem moet streamen van mij pc doet de cfh het niet ik krijg dan de melding

fout 409 time out bij verbinding
Ik begin een idee te krijgen...
In het hoofdmenu selecteer je eerst 'My media'. Op het volgende scherm wordt je IP adres genoemd en een lijstje met bronnen waar je uit kan kiezen.

De bron die jij dan kiest om bij die ISO te komen - wat voor symbool staat daar bij jou voor? Is dat een ladenkastje-achtig iets, dus drie grijze bakjes boven elkaar, of een enkel grijs bakje met een zwarte pijl naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het forum niet voor bedoeld. Kijk eens naar V&A.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 04-01-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:18:
[...]

Ik begin een idee te krijgen...
In het hoofdmenu selecteer je eerst 'My media'. Op het volgende scherm wordt je IP adres genoemd en een lijstje met bronnen waar je uit kan kiezen.

De bron die jij dan kiest om bij die ISO te komen - wat voor symbool staat daar bij jou voor? Is dat een ladenkastje-achtig iets, dus drie grijze bakjes boven elkaar, of een enkel grijs bakje met een zwarte pijl naar boven?
dat is zeg maar een ladenkastje,want met een enkel bakje en een pijl,daar vind hij niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:23:
[...]

dat is zeg maar een ladenkastje,want met een enkel bakje en een pijl,daar vind hij niets
OK - duidelijk.
Dat ladenkastje is dus een UPnP server - in dit geval is de server de Conceptronic software die je op je PC geinstalleerd hebt. Die software doet een indexering van de muziek/film/foto's op je harddisk (waarschijnlijk maar een paar folders of zo, ik ken die software verder niet). Op verzoek van de client (de CFULLHDMA) streamt hij byte voor byte de gewenste data naar de client toe. Het lijkt er op dat een complete ISO van ruim 4GB wat teveel van het goede is.

Met een Samba share (gedeelde folder) zit het totaal anders in elkaar. Voor die ISO hoeft niet eerst de complete file overgehaald te worden, maar is die gedeelde folder onderdeel van het complete bestandsysteem van de CFULLHDMA. Hij kan dan eerst 'op afstand' de ISO doorkijken en analyseren en dan willekeurige stukken uit die ISO overhalen over het netwerk.

Maar goed, daar heb jij op zich natuurlijk verder niets aan. Eigenlijk is voor jou de beste oplossing op toch wat meer te gaan proberen die gedeelde folders aan het werk te krijgen - ik ben er vrij zeker van dat jij op die manier wel die ISO's kan bekijken.

Vraag dan niet aan mij hoe dat precies werkt - dat hele folders delen binnen windows XP vind ik al vaag en onduidelijk werken. Ik was al lang blij dat ik 'm onder Linux makkelijk aan de praat kreeg.

@Zeroday: kan het kloppen dat ISO's bekijken via de Conceptronic UPnP server niet (goed) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Is iedere adapter die 5 volt levert dan wel voldoende of is dat ook niet zeker dat dit lukt?
Iedere adpater die de hub 5v levert bedoel je? Ja, dat moet genoeg zijn want ze kunnen meer leveren dan wat de hub nodig heeft of door moet kunnen geven. Die trekt het wel.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar ik bedoel een universele stroomadapter die je rechtstreeks op de externe HD inplugt. Zo een waar je 220 volt kunt omzetten naar verschillende voltages ( waaronder 5 volt) met verschillende pluggetjes voor verschillende soorten aansluitingen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:33:
[...]

OK - duidelijk.
Dat ladenkastje is dus een UPnP server - in dit geval is de server de Conceptronic software die je op je PC geinstalleerd hebt. Die software doet een indexering van de muziek/film/foto's op je harddisk (waarschijnlijk maar een paar folders of zo, ik ken die software verder niet). Op verzoek van de client (de CFULLHDMA) streamt hij byte voor byte de gewenste data naar de client toe. Het lijkt er op dat een complete ISO van ruim 4GB wat teveel van het goede is.

Met een Samba share (gedeelde folder) zit het totaal anders in elkaar. Voor die ISO hoeft niet eerst de complete file overgehaald te worden, maar is die gedeelde folder onderdeel van het complete bestandsysteem van de CFULLHDMA. Hij kan dan eerst 'op afstand' de ISO doorkijken en analyseren en dan willekeurige stukken uit die ISO overhalen over het netwerk.

Maar goed, daar heb jij op zich natuurlijk verder niets aan. Eigenlijk is voor jou de beste oplossing op toch wat meer te gaan proberen die gedeelde folders aan het werk te krijgen - ik ben er vrij zeker van dat jij op die manier wel die ISO's kan bekijken.

Vraag dan niet aan mij hoe dat precies werkt - dat hele folders delen binnen windows XP vind ik al vaag en onduidelijk werken. Ik was al lang blij dat ik 'm onder Linux makkelijk aan de praat kreeg.

@Zeroday: kan het kloppen dat ISO's bekijken via de Conceptronic UPnP server niet (goed) werkt?
ik heb nu de film in een map gesleept (openbare video,s van vista )en nu speelt hij hem wel af
dus misschien ligt het wel aan de software van conceptronic wat er bij geleverd is
maar ik wil je erg bedanken dat je me geholpen hebt,want het kost veel tijd nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een adapter gebruiken... zou ik niet 123 doen, eerst goed verdiepen via de website van de leverancier wat exact de gewenste voltage is.

Ander vraagje, op FTD worden veel PS3 hd materiaal gepost, is dit ook voor ons geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:06:
Zomaar een adapter gebruiken... zou ik niet 123 doen, eerst goed verdiepen via de website van de leverancier wat exact de gewenste voltage is.

Ander vraagje, op FTD worden veel PS3 hd materiaal gepost, is dit ook voor ons geschikt?
Probeer het eens. Doe eens gek in het nieuwe jaar !

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
[b][message=31290487,noline]Ander vraagje, op FTD worden veel PS3 hd materiaal gepost, is dit ook voor ons geschikt?
Uitstekend geschikt. Het is meestal een MPEG4 bestand met 5.1 of DTS geluid wat de CFULLHDMA erg smakelijk vindt. MKV's en TS bestanden zijn ook geen probleem. WMV kan ook, maar wil je 5.1 geluid dan zul je een conversie moeten uitvoeren naar TS via de handleiding van Duikhond (in dit topic te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoent de de CFULLHDMA in huis gehaald, en (na de initiele firmware upgrade) nog geen enkele problemen gehad, het ding doet gewoon perfect wat het moet doen. Ik gebruik niet de meegelverde software voor het streamen, maar log gewoon in op de PC over wireless-n, ondervind geen problemen met het streamen van 1080p films.

bottom line, ik kan hem iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik heb misschien nog een leuke bug / feature: laatst was ik nog filmpje aan het kijken, maar die duurde nogal lang, ik was moe dus ik dacht ik ga slapen. Film gestopt, computer uitgezet, maar de cfullhdma wel aan laten staan zodat ik de dag erna gewoon kon resumen. De volgende dag de computer aangezet, kwartiertje later op play gedrukt en toen kreeg ik een "login failure". Nog wat door mapjes geprobeerd te bladeren maar elke share gaf een "login failure" (na de vraag om username / password).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:42:
Ik heb misschien nog een leuke bug / feature: laatst was ik nog filmpje aan het kijken, maar die duurde nogal lang, ik was moe dus ik dacht ik ga slapen. Film gestopt, computer uitgezet, maar de cfullhdma wel aan laten staan zodat ik de dag erna gewoon kon resumen. De volgende dag de computer aangezet, kwartiertje later op play gedrukt en toen kreeg ik een "login failure". Nog wat door mapjes geprobeerd te bladeren maar elke share gaf een "login failure" (na de vraag om username / password).
Je kunt ook gewoon op stop drukken en alles uitzetten. De volgende keer dat je weer de film aanklikt vraag de cfh of je verder wilt gaan met kijken waar je was begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:30:
Ik heb zoent de de CFULLHDMA in huis gehaald, en (na de initiele firmware upgrade) nog geen enkele problemen gehad, het ding doet gewoon perfect wat het moet doen. Ik gebruik niet de meegelverde software voor het streamen, maar log gewoon in op de PC over wireless-n, ondervind geen problemen met het streamen van 1080p films.

bottom line, ik kan hem iedereen aanbevelen.
Met wat voor USB stick heb jij de CFULLHDMA aan het werk gekregen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:00:
[...]

Je kunt ook gewoon op stop drukken en alles uitzetten. De volgende keer dat je weer de film aanklikt vraag de cfh of je verder wilt gaan met kijken waar je was begonnen :)
als de cfullhdma is uitgeweest werkt dat niet hoor, maar je kan toch gewoon de numerieke knopjes indrukken om naar de specifieke tijd te gaan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En goedenavond!!!

Ook ik heb een cfullhdma aangeschaft en ik moet zeggen ben niet ontevreden.Maar ik heb wel een paar vragen waarop ik hoop antwoord te kunnen krijgen als dat mogelijk is. :)
1:als ik dvd bestanden afspeel via mijn Synology 106e staat de speler tusssen de bestanden door stil(2a3 sec stil om volgens mij de bestanden te laden.Is dit op te lossen ik heb de allerlaatste firmware.
2:De sub zijn af en toe wit en dan weer blauw of rood van kleur!!!!!
Let wel de speler staat op een gewone tv met scart aansluiting (plasma is onderweg)maar het beeld ziet er gewoon goed uit.
Ik zou blij zijn als iemand mij hierbij kan helpen.Ik ben geen Wizz-kid dus hou het aub een beetje simpel. _/-\o_

Mars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
http://www.hdtvnieuws.nl/...onic-cfullhdmai-20090106/

De opvolger van de CFULLHDMA. De extra opties zijn mijn inziens niet zo schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Brooky schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:14:

De opvolger van de CFULLHDMA. De extra opties zijn mijn inziens niet zo schokkend.
Zie ook de conceptronic site: http://www.conceptronic.n...0&gid=3020&pid=CFULLHDMAi

Extra's:
- BitTorrent Client
- Wireless 300 Mbps
- Samba Server

Als daardoor de prijs van de huidige CFULLHDMA zakt vind ik het prima. >:)

Edit: hier een vergelijking tussen de twee modellen: http://www.conceptronic.n...%20Go%20Collection%20List

[ Voor 24% gewijzigd door -LA- op 06-01-2009 11:32 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Brooky schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:14:

Is de HDMI in deze speler ge-update naar de nieuwste standaard?
Of iets anders aan de hardware?
Anders zie ik inderdaad weinig toevoegingen, wireless kan met de nieuwste firmware ook op de CFULLHDMA.

[ Voor 16% gewijzigd door Exocet op 06-01-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Feitelijk is het de CFULLHDMA met 32mb flash geheugen ipv 16. Niet echt een denderende upgrade te noemen imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAZZA schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:33:
Feitelijk is het de CFULLHDMA met 32mb flash geheugen ipv 16. Niet echt een denderende upgrade te noemen imo :)
Dat heb je ook niet van jezelluf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-LA- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:26:
[...]

Als daardoor de prijs van de huidige CFULLHDMA zakt vind ik het prima. >:)

Edit: hier een vergelijking tussen de twee modellen: http://www.conceptronic.n...%20Go%20Collection%20List
CFULLHDMAi zal de CFULLHDMA gaan vervangen. Ondersteuning mbt de firmware(s) blijft hetzelfde
dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

Inderdaad:

Wireless Ondersteuning is 'out-of' the box nu mogelijk met dus USB WLAN dongle C300RU

Het apparaat als simpele NAS gebruiken kan nu ook met de Samba Server. Zodat je je video's naar je CFULLHDMAi kan kopieren. Verwacht geen rocket speeds maar de CFULLHDMAi doet goed z'n job

Bittorrent dmv rtorrent is natuurlijk ook dan handig .. download wat je wil en zie in je TV scherm wat de status is voeg een torrent toe etc..

Zie het als een tussentijdse opwaardering van het product met meer opties en functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:00:
[...]

SaURoN schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:33:
[...]

als de cfullhdma is uitgeweest werkt dat niet hoor, maar je kan toch gewoon de numerieke knopjes indrukken om naar de specifieke tijd te gaan ? :P
Of dat wel of niet werkt maakt niet uit, dit is niet het punt wat ik wil maken. Waar het mij om gaat is dat het er op lijkt dat na een reboot van je pc je er met de cfh niet meer in kan. Zal vanavond nog wel even kijken of ik het nog kan reproduceren.

[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 06-01-2009 12:02 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
zeroday schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:50:
[...]

Bittorrent dmv rtorrent is natuurlijk ook dan handig .. download wat je wil en zie in je TV scherm wat de status is voeg een torrent toe etc..

Zie het als een tussentijdse opwaardering van het product met meer opties en functionaliteiten.
Hmm als er dan ook nog een usernet download iets bij kan komen wordt het helemaal ideaal
Samba server zie ik als leuke uitbreiding.
Moet alleen nog een hdtv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Met wat voor USB stick heb jij de CFULLHDMA aan het werk gekregen?
Heb er gewoon een Western Digital USB harde schijf aangehangen, 2 NTFS partities worden zonder enig probleem herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou natuurlijk wel zo aardig zijn als die Samba Server ook voor de oudjes beschikbaar zou worden.
Samba Server werkt al wel echter de kernel laat het niet toe om > 2gb te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Gebruiken beide varianten dan dezelfde firmware?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:38:
Gebruiken beide varianten dan dezelfde firmware?
Ander firmware bestand.
Dus je zal me binnenkort 3 firmware(s) zien releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dus twee firmwares voor de 'Classic' of 'Vanille' met twee Mac adres soorten en een '+' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:06:
Dus twee firmwares voor de 'Classic' of 'Vanille' met twee Mac adres soorten en een '+' versie?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik ondervind de laatste tijd nogal wat last van DVD's waarvan het beeld 'te plat' is. Aangezien het aspect ratio nog steeds niet is aan te passen is dit niet om aan te zien.

Hiervoor al een bugtrac item geopend dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met zowel de pch a-100/110 als deze CFH. Ik zit te twijfelen tussen beide spelers en op dit moment oogt de prijs van de CFH wat vriendelijker. Kan iemand mij adviseren wat de beste optie is? Ik heb - uiteraard - het een en ander gelezen via google maar ik vind de ervaringen en meningen hier altijd zwaar wegen.

Wat wil ik er mee doen:
- HD en SD materiaal streamen via FreeBSD server (FreeNAS).
- Aansluiten op versterker (ook hier nog geen definitieve keuze, maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een onkyo).
- MP3 afspelen op versterker.
- Uitzending gemist / RTL gemist bekijken.

Wat ik niet interessant vind:
- Harde schijf, ik wil graag mijn media centraal houden op mijn server.

Ik weet dat beide spelers in princiepe geschikt zijn voor de taak, maar welke verdient de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Goodfellas schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:17:
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met zowel de pch a-100/110 als deze CFH. Ik zit te twijfelen tussen beide spelers en op dit moment oogt de prijs van de CFH wat vriendelijker. Kan iemand mij adviseren wat de beste optie is? Ik heb - uiteraard - het een en ander gelezen via google maar ik vind de ervaringen en meningen hier altijd zwaar wegen.

Wat wil ik er mee doen:
- HD en SD materiaal streamen via FreeBSD server (FreeNAS).
- Aansluiten op versterker (ook hier nog geen definitieve keuze, maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een onkyo).
- MP3 afspelen op versterker.
- Uitzending gemist / RTL gemist bekijken.

Wat ik niet interessant vind:
- Harde schijf, ik wil graag mijn media centraal houden op mijn server.

Ik weet dat beide spelers in princiepe geschikt zijn voor de taak, maar welke verdient de voorkeur?
Over het MP3 afspelen, ik heb dit moment de CFH aan m'n okyo 606 hangen via HDMI, maar de MP3 kwaliteit is zeer matig, zelfs FLAC bestanden klinken niet super. Terwijl MP3's afspelen via m'n dvd speler wel prima klinkt (optische kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:23:
[...]

Over het MP3 afspelen, ik heb dit moment de CFH aan m'n okyo 606 hangen via HDMI, maar de MP3 kwaliteit is zeer matig, zelfs FLAC bestanden klinken niet super. Terwijl MP3's afspelen via m'n dvd speler wel prima klinkt (optische kabel).
Definieer: zeer matig en niet super

Want ik heb nog niemand daar een melding over zien maken ..

Hoe heb jij het geluidsniveau van de CFULLHDMA staan?
Over HDMI kan je een 'oversturing' van geluid creeren door de volume van de CFULLHDMA voluit te zetten.
Hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Definieer: zeer matig en niet super

Want ik heb nog niemand daar een melding over zien maken ..

Hoe heb jij het geluidsniveau van de CFULLHDMA staan?
Over HDMI kan je een 'oversturing' van geluid creeren door de volume van de CFULLHDMA voluit te zetten.
Hou daar rekening mee.
Zeer matig: eigenlijk gewoon niet om aan te horen zeker bij de lager bitrates, ik gebruik het nu ook niet.
Niet super: als ik het geluid niet te hard zet, kan ik het luisteren.

Ik had dit nog niet aangemeld als "bug" omdat ik zelf nog wat moest experimenteren waar het aan kan liggen.

Ik zal in ieder geval naar het volume van de CFULLHDMA kijken en laten weten of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:54:
[...]

Zeer matig: eigenlijk gewoon niet om aan te horen zeker bij de lager bitrates, ik gebruik het nu ook niet.
Niet super: als ik het geluid niet te hard zet, kan ik het luisteren.

Ik had dit nog niet aangemeld als "bug" omdat ik zelf nog wat moest experimenteren waar het aan kan liggen.

Ik zal in ieder geval naar het volume van de CFULLHDMA kijken en laten weten of dit het oplost.
geef me maar wat voorbeelden van bestanden met de lagere bitrates dan kunnen we gelijkwaardig testen

(erg bijzonder bij flac trouwens, maar dat zal je wel niet bedoelen. En tjsa.. lagere bitrates bij MP3's dat kan ook van alles zijn ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wij van WC eend adviseren... (ik kan daar nooit serieus op reageren... alsof een ieder in DIT topic dat Popcorn ding gaat aanbevelen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik firmware 1.13.02. Bij het afspelen van 1080p content heb last van haperingen. Voorbeeld van een film: In Bruges.
( In.Bruges.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz )

Volgens de nfo heeft deze film de volgende specificaties:

Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 10Mbps
Resolution...........: 1920x816 (1080p)
Audio Bitrate........: 640kbp,48Khz 24bit
Audio Channels.......: 5.1
Source...............: x264.mkv

Het probleem doet zich meestal vrij snel na het starten van een film voor (het gebeurt dus niet alleen bij bovenstaande film). Beeld en geluid stopt, ik krijg het ronddraaiende symbool te zien, de conceptronic lijkt te bufferen, doet het dan weer enkele seconden, buffert weer. Dit herhaalt zich een paar keer, en meestal lost het probleem dan vanzelf op. Dit gebeurt een paar keer per film. Als het probleem zich niet vanzelf oplost, dan helpt het geven van een stop-resume meestal wel.

Mijn CFULLHDMA zit middels een hub aangesloten op een router. De aanleverende pc (PC1) (in een andere kamer) is ook aangesloten via een hub, op dezelfde router. Tijdens het streamen staan PC2 en XBOX uit. Reden voor de HUB's is dat er slechts 1 netwerkkabel van router naar beide kamers kan lopen. Dit zou toch geen issue hoeven te zijn als andere apparaten uit staan (collisions)?

Het ziet er als volgt uit:

PC1-----HUB--------ROUTER--------HUB-----CFULLHDMA
PC2----/                            \---------XBOX

Ik maak geen gebruik van de meegeleverde uPnP software, maar van samba shares. Tijdens het streamen is de netwerkbelasting van PC1 12%. Alle componenten in het netwerk zijn 100 mbit. CPU belasting van PC1 (een dual core 2,1 Ghz) is ongeveer 3%. Ik heb PC2 en mn oude xbox afgekoppeld en de HUB's er tussen uit gehaald. Ook toen deed het probleem zich voor. Dit bevestigt mijn idee dat het niet uitmaakt om een switch of een hub te hebben als er verder geen netwerkverkeer over de lijn gaat.

Mijn tv is een Sony KDL40D3000, hdready. Ik heb de output van de CFULLHDMA op 720p60 staan. Ik maak gebruik van de meegeleverde HDMI kabel. Mijn router is een Zyxel 2602H, ik heb hier ook nog een linksys aan hangen, maar die wordt in de huidige setup niet gebruikt (doet dienst als wireless network access point voor laptops). Eerdere firmware (1.9.55) gaf hetzelfde probleem.

Ik zou nog de netwerkkaart settings kunnen controleren van PC1. Nog specifieke zaken waar ik daarbij op moet letten? Verdere ideeën meer dan welkom. Ik ben erg enthousiast over dit apparaat, maar dit geeft toch een beetje een ongelukkig gevoel... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Tijgert schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:41:
[...]

Wij van WC eend adviseren... (ik kan daar nooit serieus op reageren... alsof een ieder in DIT topic dat Popcorn ding gaat aanbevelen..).
Nou ik hoor niet alleen positieve dingen hier. Bovendien maakt het mij niet uit als jullie van wc eend wc eend adviseren, ik hoor graag je argumenten waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het punt is dat het topic hier door eigenaren van een CFH wordt gevoerd, zeer weinigen ervaring hebben met de PCH en JUIST hier alle negatieve berichten en problemen komen te staan van de CFH in een poging de ECHTE fouten aan het licht te brengen en ze op te lossen.

Net als in elk ander topic zul je zeer weinigen horen wanneer iets 100% lekker werkt (omdat men dan vaak niet op zoek gaat naar topics over hun product want er is niks op te lossen.)

Toch bedankt dat je volwassen reageert op mijn onvolwassen antwoord ;)

Edit: Met de 'i' versie nu uit, is de kloof nagenoeg gedicht (op WMA 5.1 support na, maar daar wordt aan gewerkt). Samba (NAS) support, Bittorrent support en Wireless support, het ding kan alles. Enkel dat er geen HD IN het apparaat zit is nu een verschil met de PCH (maar ik wil dat ook niet, alles staat op mijn PC en stream ik).

(als nou nog de menu's wat worden opgeleukt..)

[ Voor 26% gewijzigd door Tijgert op 07-01-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfellas schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:44:
[...]
Nou ik hoor niet alleen positieve dingen hier. Bovendien maakt het mij niet uit als jullie van wc eend wc eend adviseren, ik hoor graag je argumenten waarom ;)
Na al het werk en de hulp van Zero wil ik hier eens wat reclame maken.
Ik heb geen gebruikerservaring met de popcornspeler, maar ik heb ook lang getwijfeld (en gelezen op forums) tussen deze 2. Ik kan de CFH warm aanbevelen:
- Ik heb nog geen enkel videobestand gevonden die hij niet afspeelt. Het is heel plezant kijken naar films. Eenvoudig doorspoelen, ondertitels en alles rechtstreeks van PC of NAS.
- Op mijn installatie speelt hij perfect mp3 bestanden af. (via digital coax op pioneer installatie)
- Hij kan vele streams van internet afspelen
- Hij geeft alle foto's mooi weer.
- Bestanden opzoeken (met samba-shares) is precies of je werkt in de windowsverkenner. Heel eenvoudig!
- Hij heeft geen vaste HD, wat voor mij een voordeel is want die dingen produceren alleen maar warmte en lawaai! Wil je toch een HD,sluit het dan aan via USB.
- Kan draadloos (mits een investering)
- Er wordt constant gewerkt aan nieuwe firmware, bedankt Zero!
- En de menu's opsmukken? Wat heb je daaraan? Die menu's moeten gewoon snel en logisch gaan! En dat doen ze.

Volgens mij kan de popcorn ook veel, maar uiteindelijk was de prijs voor mij de doorslag. Ik heb 99€ betaald voor de CFH (nieuw in de makro, deinze) en er zat al een HDMI-kabel bij! Ik herinner mij dat de popcorn een pak meer kost.

Het enige nadeel is dat ik wel wat zoek en lees werk heb gehad om sommige zaken werkende te krijgen, want de handleiding is vrij beperkt. Na een weekje deed het ding echter alles en meer dan ik gehoopt had!

Hopelijk helpt dit wat in je beslissing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu lijkt me 100,- niet echt mogelijk !
de gangbare prijs op het internet is rond de 200,-

Na al het positieve nieuws mogen natuurlijk de - puntjes ook niet vergeten worden.

1 De acept ratio is niet altijd correct ( vaak te plat )
2 Wma alleen in stereo
3 Samba uitsluitens als client dus niet als server wat betekend dat je geen NASje kan maken
4 Trage remote. en een traag menu hierdoor
5 vaak problemen met het vinden van share's
6 Ac3 & DTS moet je eerst handmatig aanpassen ( wordt aan gewerkt begrijp ik)
7 de Nieuwe software heeft problemen met M2ts ( Happeringen)
8 De vormgeving is nu niet echt mooi en handig ( over smaak valt te twisten natuurlijk)
9 Avchd wordt niet afgespeeld
10 vele mp3's klinken erg slecht ( dezelfde mp3 op een dreambox speelt mooi)
11 in mijn situatie over een 100 mbit netwerk streamen met 1080p content zowel over samba/upnp en NFS verloopt happerend. zelfde getest bij een maatje met gigabit hetzelfde probleem met 1080p.
12 En heel vaak lopen 1080p vast waarbij de CFH erg warm wordt, dit kan natuurlijk een Maandag morgen model zijn maar ook mijn 2e CFH was zeker op Maandag gemaakt.

Dit vast lopen van content is mijn uiteindelijk zo gaan vervelen dat ik niet meer op een normale manier een film kon bekijken zonder steeds gespitst te zijn op freezes.
Deze opsomming van problemen zijn niet gebaseerd op 1 CFH maar op 2 van mijnzelf en 1 van een maatje van me.

Dus mischien dat ook deze lijst je zult helpen bij je beslissing.
Eerlijk is wel om erbij te zeggen dat vele bug's het probleem zijn van de Sigma chip en niet die van Conceptronic.
En Zeroday geeft een goede support dat is ook bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:18:
[...]

geef me maar wat voorbeelden van bestanden met de lagere bitrates dan kunnen we gelijkwaardig testen

(erg bijzonder bij flac trouwens, maar dat zal je wel niet bedoelen. En tjsa.. lagere bitrates bij MP3's dat kan ook van alles zijn ... )
Het was dus inderdaad het volume van de CFULLHDMA _/-\o_ Volume teruggedraaid naar 15 en de MP3's klinken nu prima.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:21:

Na al het positieve nieuws mogen natuurlijk de - puntjes ook niet vergeten worden.

2 Wma alleen in stereo
3 Samba uitsluitens als client dus niet als server wat betekend dat je geen NASje kan maken
8 De vormgeving is nu niet echt mooi en handig ( over smaak valt te twisten natuurlijk)
11 in mijn situatie over een 100 mbit netwerk streamen met 1080p content zowel over samba/upnp en NFS verloopt happerend. zelfde getest bij een maatje met gigabit hetzelfde probleem met 1080p.
12 En heel vaak lopen 1080p vast waarbij de CFH erg warm wordt, dit kan natuurlijk een Maandag morgen model zijn maar ook mijn 2e CFH was zeker op Maandag gemaakt.

Dit vast lopen van content is mijn uiteindelijk zo gaan vervelen dat ik niet meer op een normale manier een film kon bekijken zonder steeds gespitst te zijn op freezes.
Deze opsomming van problemen zijn niet gebaseerd op 1 CFH maar op 2 van mijnzelf en 1 van een maatje van me.

Eerlijk is wel om erbij te zeggen dat vele bug's het probleem zijn van de Sigma chip en niet die van Conceptronic.
Grappig, veel van die dingen heb ik geen last van :)

3 weet je van te voren, dat kan ook een + punt zijn, ik vind het onnodig bv daar ik liever dedicated nas
4-5-7 geen last van
8 Vind ik onboeiend eigenlijk ik kijk nooit naar menu's liever clean en strak :P
10 geen last van en zo te zien iemand anders die ze eerst wel klote vond klinken, vind ze nu ook goed (zie boven mijn post)
11 en 12 geen last van met bedraad. wel met wireless, maar goed dat is beneden net aan 30mbps dus daar klaag ik niet over, 720p draait er wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Bij mij streamt het als water :) Geen hapering niks (heel af en toe bij overbelaste PC en zo).

Ook nooit vastlopers meer gehad nadat ook ik een maandag morgen model had.

Prima ding dus...

Met menu's opleuken bedoel ik o.a. dat het er wat netter uit ziet. Dus niet een getal en daarna meteen de titel. Maak het getal in een kleinere font ofzo, zet er een spatie bij, maak de gehele fontinstelling variabel. Niet iedereen kijkt op een 32cm KTV'tje... op mijn 46" is dat onhandig groot, ik blijf scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande is niet bedoeld om de CFH af te zeiken maar een opsomming van problemen die ik ondervind een ook door andere gebruikers is gemeld op de bug trace.

Dus denk ik dat het weinig zin heeft om te reageren of iemand er wel of geen last van heeft, het beste kun je zelf eens kijken wat er speelt. http://www.aroundmyroom.com/trac/
Daar staan de bugs gemeld door verschillende gebruikers.

En als je goed rondkijk zul je zien dat deze problemen op verschillende mediaplayers hetzelfde zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik denk dat reageren wel degelijk zin heeft. Als er mensen over iets klagen en niemand zegt dat het bij hem wel goed werkt, dan kan iemand anders aannemen dat het probleem bij elke unit speelt.
Bij het haperen met streamen bijvoorbeeld is het belangrijk dat men rekening houdt met dat er veel meer componenten bij komen kijken voor een goede stream en niet alleen de CFH.

Bij mij werkt het wel weer goed, wat dus kan aanduiden dat het probleem elders ligt (router, kabel, PC, media e.z.v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:40:
Bovenstaande is niet bedoeld om de CFH af te zeiken maar een opsomming van problemen die ik ondervind een ook door andere gebruikers is gemeld op de bug trace.

Dus denk ik dat het weinig zin heeft om te reageren of iemand er wel of geen last van heeft, het beste kun je zelf eens kijken wat er speelt. http://www.aroundmyroom.com/trac/
Daar staan de bugs gemeld door verschillende gebruikers.

En als je goed rondkijk zul je zien dat deze problemen op verschillende mediaplayers hetzelfde zijn..
Niet alleen negatieve berichten helpen mee aan een afgewogen keuze ;) Negatieve dingen vallen altijd meer op terwijl de positieve dingen even belangrijker/zo niet belangrijker zijn soms
en ja ik weet de trac te vinden, heb zelf alleen nooit problemen met dingen eigenlijk (volg 13 series en kijk veel films maar eigenlijk alles draait gewoon goed(let op geen wazige releases, alleen bekende groups die ik kijk)
Tijgert schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:38:
Bij mij streamt het als water :) Geen hapering niks (heel af en toe bij overbelaste PC en zo).

Ook nooit vastlopers meer gehad nadat ook ik een maandag morgen model had.

Prima ding dus...

Met menu's opleuken bedoel ik o.a. dat het er wat netter uit ziet. Dus niet een getal en daarna meteen de titel. Maak het getal in een kleinere font ofzo, zet er een spatie bij, maak de gehele fontinstelling variabel. Niet iedereen kijkt op een 32cm KTV'tje... op mijn 46" is dat onhandig groot, ik blijf scrollen...
Ja ok dat zou leuk zijn als je het met xml/css ofzo beetje kan skinnen :) Niet noodzakelijk maar wel leuk :P

[ Voor 26% gewijzigd door SaURoN op 07-01-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eyecandy telt ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:30:
Ik gebruik niet de meegelverde software voor het streamen, maar log gewoon in op de PC over wireless-n, ondervind geen problemen met het streamen van 1080p films.
Jij streamed 1080P wireless zonder haperingen?
Met welke config doe je dit?

thanks

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Hebben hier ook mensen ervaring met de nieuwe beta-firmware op hun Synology NAS? Ik heb gisteren de laatste versie van de Disk Station Manager 2.1-803 op mijn DS408 geïnstalleerd en nu heb ik problemen met de samba-shares. :-(

Mijn CFULLHDMA is voorzien van de laatste firmware, namelijk 1.13.02. Na het inschakelen verscheen altijd direct de uPnP-schijf en duurde het meestal enkele seconden voordat de SMB-schijf gevonden werd. Na de update van mijn Diskstation, verschijnt het uPnP-symbool nog steeds, maar het SMB-symbool komt niet meer te voorschijn.

Ik kan vanaf andere netwerkapparaten nog steeds met smb://ds408 toegang krijgen tot de schijf.

Als er iemand een workaround weet, dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avkooi schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:01:
Hebben hier ook mensen ervaring met de nieuwe beta-firmware op hun Synology NAS? Ik heb gisteren de laatste versie van de Disk Station Manager 2.1-803 op mijn DS408 geïnstalleerd en nu heb ik problemen met de samba-shares. :-(

Mijn CFULLHDMA is voorzien van de laatste firmware, namelijk 1.13.02. Na het inschakelen verscheen altijd direct de uPnP-schijf en duurde het meestal enkele seconden voordat de SMB-schijf gevonden werd. Na de update van mijn Diskstation, verschijnt het uPnP-symbool nog steeds, maar het SMB-symbool komt niet meer te voorschijn.

Ik kan vanaf andere netwerkapparaten nog steeds met smb://ds408 toegang krijgen tot de schijf.

Als er iemand een workaround weet, dan hoor ik het graag...
Geen workaround maar wel tips (en die zijn hier al eens vluchtig voorgekomen)

de meest simpele wijze om samba shares voor de 'nono' en daar gaan we nog steeds maar even van uit is om gebruik te maken met een auto-detectie systeem. Dit wordt gedaan door SMBTREE

Wanneer SMBTREE geen Master Samba Browser kan vinden zullen er GEEN samba shares gevonden worden. En kan dus de CFULLHDMA geen shares in zijn overzichtscherm tonen.

Stel: je hebt een Linux PC: die zal exact hetzelfde euvel vertonen. Probleem van de CFULLHDMA: nee. Wat dan wel? Gewoon een probleem binnen je netwerk. Hoe los je dat op?

Er zijn verschillende dingen langsgekomen:

Er zijn meerdere apparaten die de Master Browser willen zijn. Zo heb ik een printserver die ook als SMB kan dienen en master browser wil zijn dit kan dan een probleem geven. In mijn geval vanavond heb ik 3 UPnP Servers draaien en 1 NAS .. Niet goed, want ik heb normaliter iets van 9 samba shares beschikbaar ..

via mijn linux server via smbtree gekeken: master browser issues ..... via smbtree -d4 krijg je dan bijv. een melding wat e.e.a. je op het rechte pad kan krijgen.

Wat ik dan doe is:

1. ervoor zorgen dat het appraat wat ik verdenk wat de veroorzaker is uitzetten
2. ALTIJD mijn dsl / router uitzetten en een klein beetje geduld hebben

Je netwerk wordt niet alle minute gerefreshed, dus heb even geduld

Tjsa.. hoe weet je nu wat je master browser is ..
Er is iemand die een mooi tooltje heeft gemaakt

http://www.aroundmyroom.com/scripts/MasterBrowserToolkit.rar

Gebruik at your own risk .. ;-)

ik snap dat niet nono's ook een apparaat met \\SHARE-NAME of via smb:\\ip-address kunnen en willen benaderen, maar dat heeft van developers site toch een iets andere benaming nodig ..

Maar wellicht geeft dit iets meer inzicht in het wel en niet kunnen detecteren van samba-shares.

En nee: ik schrijf niet dat je netwerk ruk in elkaar zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:21:

2 Wma alleen in stereo

Ik ben toch even verschoten toen ik dit allemaal las, ben je zeker dat je inderdaad geen defect toestel hebt? Of een probleem met je router? Ik dacht eerst dat ik een niet veeleisende gebruiker was, maar nu zie ik toch verschillende berichten die sommige van mijn ervaringen bevestigen.

Ook al zeg je dat het niet veel nut heeft om te antwoorden op je post wil ik toch enkele bedenkingen maken:
3. Zoals Sauron al zei: waarom verwacht je van dit product dat het ook een nas zou worden?
5. helemaal geen problemen mee, hij vindt snel nas,UPnP servers, Pc's...
6. is volgens mij geen probleem als je zowel HDMI als je digital coax kabel geconnecteerd hebt. DTS via coax kabel naar versterker, ac3 via HDMI naar tv en van tv naar versterker. Hangt dus af van je opstelling.
12. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met 1080p content. Ik speel vooral DVDripjes en 720p materiaal.
7,9 Er zijn inderdaad bestanden die niet afspelen, maar ik heb persoonlijk nog geen enkel gevonden. Ik denk dat het 1 van de, zoniet de meest ondersteunende mediaspeler is die er bestaat.

Over de prijs: toen ik vroeg waarom het zo goedkoop was, wist de verkoper mij te vertellen dat ze van hun stock af wilden. Hij zei dat de CFH speler moeilijk verkocht omdat de mensen er een HD in willen.(iets wat ik juist niet wou!)

Nogmaals, het is niet om je tegen te spreken. Ik wou dit gewoon nog even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp best dat er genoeg mensen zijn die geen problemen ondervinden met hun CFH, dat moet wel anders was het product onverkoopbaar.

Zoals je zelf al aangeef je speelt geen 1080p content af, en dat is nu juist datgene waar ik dece CFH voor had gekocht, en die 1080p veroorzaakt nu juist de meeste problemen, bitrate, netwerksnelheid, warmte.

Er zijn zoveel random opstellingen, TV, Tuners, NAS routers en dat soort dingen dat het bijna onmogelijk is om dingen te vergelijken.
Nogmaals de opgesomde lijst is niet alleen persoonlijk ondervonden maar tevens een opsommingen van steeds weer terugkomende isue's die zijn besproken op het CFH forum en gemeld zijn op de bug trac.
Je zult er van versteld staan hoeveel mensen momenteel problemen onder vinden, ( en natuurlijk genoeg die geen 1080p afspelen euh.. problemen hebben )

@Tijgert mischien een idee.
Start eens een POl zou ik zeggen met de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk 1080p streamen.
En hoeveel mensen er juist geen 1080p streamen.
Ik denk dat het gros dvd's, divx, hooguit 720p voor hun HD Ready tv streamen
Vragen hoe vaak de CFH gereset moet worden tijdens het afspelen van 1080p
enz enz
ik denk dat een dergelijke POL een goed inzicht geeft over het wel en wee van de Cfullhdma.
De uitslag kan natuurlijk ook riskant zijn.

Maar nogmaals ik ben hier niet om de CFH af te zeiken maar de waarheid mag toch zeker gezegt worden, en zeker als er om gevraagd word.
En met 3 CFH's op de testbank die alle goed werken totdat er 1080p wordt afgespeeld dmv HDD of netwerk
dan denk ik dat ik een redelijk betrouwbaar beeld schets over deze CFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Bedankt voor je snelle reply, zero.

Ik heb het tooltje gebruikt om de Master Browser te detecteren en hij vindt momenteel niks. Ook de output van het commando 'smbtree' geeft geen enkel teken van leven van de NAS. Blijkbaar maakt de Synology diskstation zich niet (meer) kenbaar als smb-share. Ik verdenk nog steeds de Synology firmware-update als de veroorzaker van dit probleem. Verder heb ik immers niks in mijn netwerk verandert.

Dus voor de volledigheid: voordat ik de firmware-update heb uitgevoerd, werkte deze netwerkschijf probleemloos samen met de CFULLHDMA. En alle tips die je gaf (andere apparaten uitzetten, router/modem etc. herstarten) had ik al een aantal keer gedaan.

Ik heb ook een melding op het beta-forum van Synology geplaatst, wellicht dat men daar een oplossing weet.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:20:
Ik begrijp best dat er genoeg mensen zijn die geen problemen ondervinden met hun CFH, dat moet wel anders was het product onverkoopbaar.

Zoals je zelf al aangeef je speelt geen 1080p content af, en dat is nu juist datgene waar ik dece CFH voor had gekocht, en die 1080p veroorzaakt nu juist de meeste problemen, bitrate, netwerksnelheid, warmte.

Er zijn zoveel random opstellingen, TV, Tuners, NAS routers en dat soort dingen dat het bijna onmogelijk is om dingen te vergelijken.
Nogmaals de opgesomde lijst is niet alleen persoonlijk ondervonden maar tevens een opsommingen van steeds weer terugkomende isue's die zijn besproken op het CFH forum en gemeld zijn op de bug trac.
Je zult er van versteld staan hoeveel mensen momenteel problemen onder vinden, ( en natuurlijk genoeg die geen 1080p afspelen euh.. problemen hebben )

@Tijgert mischien een idee.
Start eens een POl zou ik zeggen met de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk 1080p streamen.
En hoeveel mensen er juist geen 1080p streamen.
Ik denk dat het gros dvd's, divx, hooguit 720p voor hun HD Ready tv streamen
Vragen hoe vaak de CFH gereset moet worden tijdens het afspelen van 1080p
enz enz
ik denk dat een dergelijke POL een goed inzicht geeft over het wel en wee van de Cfullhdma.
De uitslag kan natuurlijk ook riskant zijn.

Maar nogmaals ik ben hier niet om de CFH af te zeiken maar de waarheid mag toch zeker gezegt worden, en zeker als er om gevraagd word.
En met 3 CFH's op de testbank die alle goed werken totdat er 1080p wordt afgespeeld dmv HDD of netwerk
dan denk ik dat ik een redelijk betrouwbaar beeld schets over deze CFH.
Ik ook met 2 CFULLHDMA's die via draad gewoon rustig 1080p over me 100mbit netwerk pompen , via wireless is het ander verhaal das maar 35mbps dus dat verwacht ik ook niet :)

Het kan aan de CFULLHDMA liggen, maar misschien ook ergens anders, want vanaf HDD moet hij het makkelijk kunnen trekken. Wat voor schijf gebruik je als hdd? (Cache buffer, toeren)?
avkooi schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:22:
Bedankt voor je snelle reply, zero.

Ik heb het tooltje gebruikt om de Master Browser te detecteren en hij vindt momenteel niks. Ook de output van het commando 'smbtree' geeft geen enkel teken van leven van de NAS. Blijkbaar maakt de Synology diskstation zich niet (meer) kenbaar als smb-share. Ik verdenk nog steeds de Synology firmware-update als de veroorzaker van dit probleem. Verder heb ik immers niks in mijn netwerk verandert.

Dus voor de volledigheid: voordat ik de firmware-update heb uitgevoerd, werkte deze netwerkschijf probleemloos samen met de CFULLHDMA. En alle tips die je gaf (andere apparaten uitzetten, router/modem etc. herstarten) had ik al een aantal keer gedaan.

Ik heb ook een melding op het beta-forum van Synology geplaatst, wellicht dat men daar een oplossing weet.

Nogmaals bedankt!
Kijk even of je NAS in de werkgroep, workgroup zit of niet. Dat maakt bij mij wel verschil zodra ik me nas of weet ik wat in andere workgroup zet dan vind hij ze niet.

[ Voor 20% gewijzigd door SaURoN op 07-01-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

getest zijn Seagate ext hdd 320 gb ide. en een WD 500 gb sata beide op NTFS, EXT3 ( minste happeringen)
1 testopstelling 100 mbit streaming dmv Upnp met bijgeleverde software en een dual core pentium.
NFS test dmv Freenas draaiend op een dualcore pentium.
Samba idem met freenas.
2e opstelling dual core P. met een gigabit netwerk xcable.
Gebruikt zijn verschillende MKV's & WMVHD alle van bekende makers.

Ook is niet alles op dezelfde werkplek getest.
Zoals je ziet ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan mijn 1e CFH ok zou kunnen, maar de 2 die ik daarna hebt mogen testen gaven bijna dezelfde fouten op random momenten dus moelijk reproduceerbaar.

Maar goed de CFH is niet de enigste mediaplayer die deze isue's ken, ook de popcornhour en wie weet welke Mediaplayer meer met de Sigma chip.
En hopelijk worden deze problemen opgelost in de toekomst voor de gebruiker waarbij het allemaal niet zo lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nee, niet wireless... wired. Ik heb geen dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Exocet schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:42:
[...]

Het was dus inderdaad het volume van de CFULLHDMA _/-\o_ Volume teruggedraaid naar 15 en de MP3's klinken nu prima.
Thanks!
Ik zei eergisteren al tegen mijn vriendin dat ik nieuwe speakers moest, ik dacht dat ik ze had opgeblazen :+
Volume van de CFULLHDAM naar 15/16 gezet en inderdaad.. prima :)
Goeie tip Zero! Kwam precies op het juiste moment ik zat net te lezen of er meer mensen problemen hadden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
@ Hansje22

Dude, haal jij je reactie eens door de spellingscontrole heen. Ik ben ook geen expert, maar het is amper te volgen.
Over de rest hoef ik niet eens wat te zeggen, me dunkt.

Even ON topic: Laatste firmware draait als een zonnetje bij mij! Ik had het probleem dat het beeld verneukt werd als hij uit de screensaver stand kwam, maar nu niet meer.
Dat een enkele MKV nog een "301"error geeft, vind ik niet zo'n probleem. Ik download gewoon een andere en dan is het meestal goed.
Als het ding morgen zou ontploffen, dan heb ik al 30 X mijn geld eruit >:)
Ik vraag me wel het volgende af
Ik heb er een Freecom 500GB externe 2,5" schijf aan hangen ( http://www.freecom.nl/ecp...D=1146158&ssCatID=1147829 )en vraag me af of het uit zou maken om daar een snellere voor in de plaats te nemen. Als die er Überhaupt zijn? Ik heb het idee dat de schijf soms de 1080P media niet kan bijhouden.( haperend tot stilstand komen en dan 10 seconden later het weer inhalen door het Fast Forward te spoelen bijv. ) Heeft iemand dit met externe harde schijven?
Thanks

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb daar geen last van met een WD My Book :) Die speelt alles zonder haperingen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
MAZZA schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:58:
Ik heb daar geen last van met een WD My Book :) Die speelt alles zonder haperingen af :)
Ik moet daarbij wel vermelden dat het vaak om *.TS bestanden gaat, die erg groot zijn ( 30GB bijv )
Bij MKV of WMV heb ik daar vrijwel geen last van. Speel jij ook wel eens van die grote Blu-ray files af?

Thanks

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dit was mij ook al opgevallen ja. Waarom moet hij met mp3's zoveel zachter? Als ik daarna een film ga kijken moet hij weer helemaal open, of de versterker moet weer een heel stuk harder. Kan dit verschil niet wat uitgebalanceerd worden. Films zijn bij mij in ieder geval altijd zachter.
Als ik bijvoorbeeld tv kijk staat mijn versterker op -50dB, als ik film ga kijken op -50 hoor ik bijna niets. Rond de -36 heb ik normaal geluid en meestal gaat ie dan nog wat harder voor de ervaring. De cfullhdma staat dan op volume 26. Als ik op dat volume een mp3 afspeel klinkt het voor geen meter en knallen de conussen zowat uit m'n speakers!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik stream 1080p content op 100Mb vanaf een P4 3Ghz met SATA150 schijfjes (sneller begrijpt mijn moederbord niet, vandaar). Het gaat vrijwel altijd goed. Helaas nu wel zware haperingen met een 20GB m2ts bestand. Staat in de bugtrac vermeld onder twee verschillende ID's. (221 en 206). Het schijnt dat het met de oude firmware wel goed werkt, dus ik zal hem weer een keertje terugflashen als test. Altijd spannend firmware updates/downgrades. Is de CFULLHDMA daadwerkelijk onbruikbaar als halverweg de update de stroom uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:08:
Ik stream 1080p content op 100Mb vanaf een P4 3Ghz met SATA150 schijfjes (sneller begrijpt mijn moederbord niet, vandaar). Het gaat vrijwel altijd goed. Helaas nu wel zware haperingen met een 20GB m2ts bestand. Staat in de bugtrac vermeld onder twee verschillende ID's. (221 en 206). Het schijnt dat het met de oude firmware wel goed werkt, dus ik zal hem weer een keertje terugflashen als test. Altijd spannend firmware updates/downgrades. Is de CFULLHDMA daadwerkelijk onbruikbaar als halverweg de update de stroom uitvalt?
dat is geheel afhankelijk van waar de upgrade uitvalt ..
er zijn 3 of 4 scenarios

1. blauw scherm, firmware fix kan door usb upgrade & TV gedaan worden
2. Blijven hangen in bootscherm maar kernel laat wel, dan kan via usb een mount gedaan worden en firmware gefixed
3. Sigma Boot kan geen loader meer vinden, alleen via seriele console zou er een update gedaan kunnen worden
4. BOEM .. nix .. meer mogelijk

optie 1 zie je op je scherm
optie 2 kan met laatste firmware gechecked worden door pc op ander IP te zetten en de cfullhdma te pingen op adres 169.254.1.1 dan kan je met telnet erin en de rest is op dit moment niet interessant.
optie 3 kan je niet zelf doen (zonder hulpmiddelen)
optie 4 speaks for zich ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik zal zo de nieuwe beta firmware eens proberen. Ik ben benieuwd wat die nieuwe SDK te bieden heeft :)

@elrobbo: ik heb wel een aantal 20gb+ blu-ray rips afgespeeld en ook dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
MAZZA schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:58:
@elrobbo: ik heb wel een aantal 20gb+ blu-ray rips afgespeeld en ook dat ging prima.
Gestreamed of via USB disk en met welke firmware? Het lijkt gezien de verscheidenheid aan problemen die mensen hier melden wel of elke CFULLHDMA uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Gestreamed of via USB disk en met welke firmware? Het lijkt gezien de verscheidenheid aan problemen die mensen hier melden wel of elke CFULLHDMA uniek is.
M2ts op kernel 2.4 gaat ok via lan
m2ts op kernel 2.6 via lan gaat niet lekker
m2ts op kernel 26 via usb gaat wel ok, maar alles is weer afhankelijk van de film, kwaliteit netwerk, schijf, enclosure, formattering etc..

dus inderdaad: iedereen is uniek ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dus.. kernel 2.4 lijkt nog beter?Wat was de laatste firmware met 2.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 12:19
zeroday schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:57:
M2ts op kernel 2.4 gaat ok via lan
m2ts op kernel 2.6 via lan gaat niet lekker
m2ts op kernel 26 via usb gaat wel ok, maar alles is weer afhankelijk van de film, kwaliteit netwerk, schijf, enclosure, formattering etc..
Geldt dit ook voor .TS bestanden?
Heeft het specifiek met de container te maken, of meer met de treams in de container?

Ik vraag dit omdat ik wel eens voor audio-conversie mux van .m2ts naar .m2ts, maar ik kan net zo goed naar .ts als container muxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RDC-O5- schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:47:
[...]

Geldt dit ook voor .TS bestanden?
Heeft het specifiek met de container te maken, of meer met de treams in de container?

Ik vraag dit omdat ik wel eens voor audio-conversie mux van .m2ts naar .m2ts, maar ik kan net zo goed naar .ts als container muxen.
ts zou beter moeten gaan .. d'r zijn specifieke ts bugs opgelost .. in de SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:01:
Dus.. kernel 2.4 lijkt nog beter?Wat was de laatste firmware met 2.4?
volgens sommige mensen ..... 1.09.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
[b][

Ik heb wel de Planet Earth serie in 1080P in wmv ( en MKV ) en die draait als een zonnetje. het blijft een beetje ramdom probleem, maar ooit kom ik erachter :)
Wel is me duidelijk dat de de blu-ray's die bestaan uit slechts 1 bestand minder lekker afspelen dan de blu-ray's met meerdere ( kleinere ) bestanden. Maar dat is bij mij.
Voorlopig mijd ik de M2ts versies...content genoeg! En ik weet zeker dat met deze snelheid de firmware steeds beter word.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Met die 20GB m2ts stream lijkt het zwaar afhankelijk van de drukte op je netwerk. Met de nieuwe beta leek het meteen te werken, maar na een minuut viel het geluid weg. Kwam na 10 seconden weer terug. Als ik mijn nieuwe 1TB externe harde schijf heb zet ik het m2ts bestand daar op om te zien of het via USB beter gaat.

Met dank aan Duikhond is trouwens het WMV en geen 5.1 audio probleem te omzeilen.

HOWTO

WMV met 5.1 audio (niet ondersteund) omzetten naar TS met 5.1 audio (wel ondersteund)

Download en installeer WMV Converter: http://www.sipper.nl/setup.exe
Download en installeer TSMuxer: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=134104
Download en installeer MediaInfo: http://mediainfo.sourceforge.net/en

1. Kies in WMV Convert je WMV bestand als de 'Source'. Als 'Destination' wordt automatisch een MKV gemaakt in dezelfde map.

2. Klik op 'Start' om de conversie te starten. Dit kan even duren afhankelijk van de grootte van je WMV.
3. Zoek met behulp van MediaInfo op welke framerate de originele WMV heeft, bijvoorbeeld 23.976
4. Start TSMuxer GUI en open de net gemaakte MKV
5. Klik onder 'Tracks' op het videobestand (codec is meestal VC-1). TSMuxer meldt 'framerate not found'
6. Vink bij 'General Track Options' de optie 'Change FPS' aan en vul de framerate in prcecies zoals je die via
MediaInfo hebt gevonden (bijvoorbeeld 23.976)

7. Zorg dat 'Output' op TS Muxing staat en kies eventueel de map waar je het bestand wilt opslaan.
8. Klik op 'Start Muxing'. Dit gaat wederom vrij snel.

Als TSMuxer klaar is heb je een TS bestand. Deze kun je afspelen op de CFULLHDMA met (tadaaaaaa!!!) 5.1 surround sound :9~

9. Als de TS werkt kun je de WMV en de MKV verwijderen om weer ruimte te sparen.

Enjoy!

[ Voor 69% gewijzigd door Hotzenwalder op 08-01-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Grappig, item :D Leuk om ff te zien :P vooral hun vertaling van NAS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden mijn CFULLHDMA weer eens aangezet, maar nu zit er een witte horizontale streep in het beeld... :(

Op 480P en 576P is het beeld wel goed, maar op 720P en 1080i zie ik dus die streep.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Marco op 08-01-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Marco schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:37:
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden mijn CFULLHDMA weer eens aangezet, maar nu zit er een witte horizontale streep in het beeld... :(

Op 480P en 576P is het beeld wel goed, maar op 720P en 1080i zie ik dus die streep.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Kabel kapot? Of de connectoren van die kabel kapot?
TIP; Probeer een andere video kabel.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Na veel klachten en klagen dat mijn CFH niet alles afspeelt via mijn Synology 107+ ben ik vorige week over gegaan op een externe USB hard drive. Ik heb daar verschillende data op geplaatst en wat blijkt (uiteraard) alles wordt netjes afgespeelt.

Aan de ene kant heb ik wat ik wilde; een goede en stabiele oplossing voor een media speler.
Aan de andere kant vindt ik dit echt zwaar klote! Ik moet nu dus met een externe disk slepen (adapter + USB kabel moven van de ene naar de andere plaats). De netwerk functie`s en de zeer kostbare investeringen van een 1000Mbit netwerk maakt alles (bijna) een miskoop. Oké, ik kan nu zeer snel data naar mijn NAS plaatsen, maar wat heb ik daaraan als ik die schijf ook gewoon in mijn PC kan hangen en via mijn PC de data die afgespeeld moet worden vanaf de CFH direct vanaf de PC op die disk kan zetten?

Ik zit nu dus in een zware dilemma! Ik dacht dat de Synology 107+ een goede media server zou zijn, helaas. Ik wil nu dus een andere oplossing (aanschaf). Ik heb voldoende budget maar wat raden jullie aan kwa NAS Media Server? Mijn 107+ is nu slechts een FTP server, fallback web & mail server. Maar de hoofdtaak zou moeten zijn een Media server!

Wie o wie helpt mij met het uizoeken van dé ultieme media server onder de 500 EUR die zeer goed samenwerkt met de CFH?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elrobbo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:56:
Wel is me duidelijk dat de de blu-ray's die bestaan uit slechts 1 bestand minder lekker afspelen dan de blu-ray's met meerdere ( kleinere ) bestanden. Maar dat is bij mij.
Het lijkt erop dat de benodigde continue data toevoer naar de cfh onderbroken wordt. De grootte van een bestand is daar volgens mij niet van afhankelijk, want de data wordt in blokken over het netwerk getransporteerd. Kan het zijn dat de grote bestanden gefragmenteerd zijn? Daardoor heeft de harddisk te weinig tijd om de data bijeen te rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Het lijkt erop dat de benodigde continue data toevoer naar de cfh onderbroken wordt. De grootte van een bestand is daar volgens mij niet van afhankelijk, want de data wordt in blokken over het netwerk getransporteerd. Kan het zijn dat de grote bestanden gefragmenteerd zijn? Daardoor heeft de harddisk te weinig tijd om de data bijeen te rapen.
Ik heb ook een zelfde soort probleem.
Wanneer een DVD of BD gestreamd wordtmet losse bestandsdelen gaat het goed. Wanneer ik diezelfde film in 1 bestand heb wordt de film na enkele secondes of minuten al afgekapt. De CFH start dan opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
sig69 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:42:
Ik heb het gisteren nog even geprobeerd en toen werkte het prima. M'n computer stond alleen maar een paar minuten uit, de vorige keer een dag misschien dat dat verschil maakt. Later nog maar eens proberen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Misschien de session timed out dan (vanuit de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Laatst online: 18:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hoe presteert deze speler in verhouding tot een Popcorn Hour A-110 en een HDX-1000? Beide zijn een slag duurder (respectievelijk 260 en 300 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:08:
Hoe presteert deze speler in verhouding tot een Popcorn Hour A-110 en een HDX-1000? Beide zijn een slag duurder (respectievelijk 260 en 300 euro)
De popcorn Hour ben je niet afhanklijk van de mogelijkheden van de media streamer als je een hdd erin plaatst. Zelf heb ik een CFH + Synology 107+ maar ik ga denk ik volgende maand overwegen een Popcorn aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

W.Wezz schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:12:
[...]

De popcorn Hour ben je niet afhanklijk van de mogelijkheden van de media streamer als je een hdd erin plaatst. Zelf heb ik een CFH + Synology 107+ maar ik ga denk ik volgende maand overwegen een Popcorn aan te schaffen.
Maar als je een externe hdd eraan hangt heb je in principe hetzelfde effect? Afgezien van het feit dat het meer stroom en ruimte kost.
Wat zijn de redenen dat jij overstapt van een CFULLHDMA naar Popcorn Hour? Heeft dat ook met de afspeelmogelijkheden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:23:
[...]
Maar als je een externe hdd eraan hangt heb je in principe hetzelfde effect? Afgezien van het feit dat het meer stroom en ruimte kost.
Wat zijn de redenen dat jij overstapt van een CFULLHDMA naar Popcorn Hour? Heeft dat ook met de afspeelmogelijkheden te maken?
Zoals ik een aantal posts terug ook aangaf heb ik een paar honderd euro zwaar geinvesteerd een 1gbit lan + synology 107+ (+750GB schhijf) en CFH en nog een CAT6 kabel overal neergelegt. Uiteindelijk werk ik nu met alle apparaten 1 gbit. En omdat de Synology niet alles ondersteund (ISO, TS) etc heb ik ook een externe USB disk gekocht. Nu sleep ik dus met de disk + adapter van de PC naar de woonkamer. Het gehele nut van de netwerk functie op de CFH is weg. En dat is zonde. Daarom denk ik dat ik een Popcorn ga kopen met een interne disk. Aansluit via netwerk en gewoon direct uploaden naar de popcorn hour. De CFH + USB disk gaan dan naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Komt er op neer dat het ligt aan de Synology dat je de Popcorn gaat kopen en niet vanwege een gebrek aan de CFH. Ik stream alles van mijn PC omdat NOG een HD echt onwenselijk is voor mij en dat loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 19:21
W.Wezz schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:30:
[...]

Zoals ik een aantal posts terug ook aangaf heb ik een paar honderd euro zwaar geinvesteerd een 1gbit lan + synology 107+ (+750GB schhijf) en CFH en nog een CAT6 kabel overal neergelegt. Uiteindelijk werk ik nu met alle apparaten 1 gbit. En omdat de Synology niet alles ondersteund (ISO, TS) etc heb ik ook een externe USB disk gekocht. Nu sleep ik dus met de disk + adapter van de PC naar de woonkamer. Het gehele nut van de netwerk functie op de CFH is weg. En dat is zonde. Daarom denk ik dat ik een Popcorn ga kopen met een interne disk. Aansluit via netwerk en gewoon direct uploaden naar de popcorn hour. De CFH + USB disk gaan dan naar de slaapkamer.
Waarom schaf je dan geen CH3SNAS aan? Dan kan je gewoon ISO en TS gebruiken en bovendien ook nog alle de apparaten van Conceptronic en de bijbehorende service/ondersteuning oa hier op het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Tot aan de laatste beta-firmware van Synology, kon ik probleemloos video streamen van mijn diskstation naar de CFH. Het truukje is alleen dat je niet gebruik moet maken van de uPnP-functionaliteit van de diskstation. De ingebakken mediaserver ondersteunt namelijk maar een beperkt aantal bestandsformaten. Volgens deze pagina zijn dat enkel de volgende: ASF, AVI, DAT, DivX, MP4, MPEG1, MPEG2, MPEG4, VOB, WMV, XviD. Zoals je kunt zien staat daar geen MKV, noch ISO tussen. Het gevolg is, dat je alle niet ondersteunde bestanden ook niet te zien krijgt als je met de CFH door de mappen aan het browsen bent.

Gebruik je echter de samba-functionaliteit (als je bij de server-selectie van de CFH je diskstation selecteert met het icoontje met het gele pijltje) dan kan je wel alles benaderen. Let er dan wel op dat je in moet loggen om de mappenstructuur in te duiken. Ik heb hiervoor een aparte 'media'-account aangemaakt met enkel leesrechten.

Bij mij werkte dat als een zonnetje. Ik heb hier enkel een 100mbit netwerk liggen, maar het streamen van HD-materiaal ging probleemloos.

Om nog terug te komen op het eerder gemelde probleem dat ik de diskstation niet meer middels samba kan benaderen: Synology support heeft mij bevestigd dat dit met de beta-firmware (DSM 2.1-803) te maken heeft. Ze zijn bezig om dit op te lossen. Zodra het weer goed functioneert, laat ik het hier weten. Tot die tijd raad ik iedereen af om de beta te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
W.Wezz schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:32:
[...]

Kabel kapot? Of de connectoren van die kabel kapot?
TIP; Probeer een andere video kabel.
Met een andere kabel heb ik nog steeds hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Marco schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:05:
[...]

Met een andere kabel heb ik nog steeds hetzelfde probleem...
Andere poort van je TV???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik heb even de het hele topic doorgelezen, en ben meteen een stuk wijzer geworden over de mogelijkheden van dit apparaat. Ik overweeg deze speler aan te schaffen en te gebruiken met een 3,5" externe hdd (ik vind het geen probleem om heen en weer te lopen met de schijf). Eigenlijk zal de de speler alleen maar gebruiken voor HD (liefst 1080p) materiaal.

Dvd's zal ik alsnog gaan branden omdat m'n dvd-speler het beeld kan upscalen naar Full HD, wat een aanzienlijk betere kwaliteit oplevert!
Nou komen er in dit topic van verschillende kanten berichten naar voren, dat de grootste problemen eigenlijk bij HD content ligt, en dan met name 1080p bestanden. Ook zou de speler erg heet worden, waar anderen dan weer géén last van hebben! Verwachten jullie dat de HD-content problemen in de toekomst allemaal verleden tijd zullen zijn?

Mijn grootste zorg is niet zozeer het niet kunnen afspelen van bv wmv met 5.1 audio, maar meer dat ik een simpel mkv 1080p bestandje ga afspelen, en dat het niet judder-vrij weergegeven wordt.. Niet iedereen zal het überhaupt zien, maar ik ben iemand die er snel last van heeft als er ook maar enige verstoringen in het beeld zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:52:
Ik heb even de het hele topic doorgelezen, en ben meteen een stuk wijzer geworden over de mogelijkheden van dit apparaat. Ik overweeg deze speler aan te schaffen en te gebruiken met een 3,5" externe hdd (ik vind het geen probleem om heen en weer te lopen met de schijf).
Misschien leuk om te weten, ik gebruik een LaCie netwerkschijf 750Gb. Redelijk voordelig in aanschaf, streamen HD content 1080p zonder enig probleem. Scheelt een hoop (loop)gedoe.
Newsleecher pakt de bestanden uit op de LaCie schijf, deze is direct te benaderen van de mediacenter. meer dan 100% tevreden (en geen gedoe met firmwares van een NAS oid :+ )
pricewatch: LaCie Network Space 750GB

PS het is maar een tip / ervaring van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:09:
[...]

Misschien leuk om te weten, ik gebruik een LaCie netwerkschijf 750Gb. Redelijk voordelig in aanschaf, streamen HD content 1080p zonder enig probleem. Scheelt een hoop (loop)gedoe.
Newsleecher pakt de bestanden uit op de LaCie schijf, deze is direct te benaderen van de mediacenter. meer dan 100% tevreden (en geen gedoe met firmwares van een NAS oid :+ )
pricewatch: LaCie Network Space 750GB

PS het is maar een tip / ervaring van mijn kant.
Hij is nog mooi ook! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:52:
Dvd's zal ik alsnog gaan branden omdat m'n dvd-speler het beeld kan upscalen naar Full HD, wat een aanzienlijk betere kwaliteit oplevert!
Als je 'm via de CFH afspeelt, dan wordt 'ie door je TV naar full-HD ge-upscaled. Maakt dat verschil? Ziet het er merkbaar beter uit als je DVD-speler upscaled dan wanneer de TV het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

vanaalten schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:21:
[...]

Als je 'm via de CFH afspeelt, dan wordt 'ie door je TV naar full-HD ge-upscaled. Maakt dat verschil? Ziet het er merkbaar beter uit als je DVD-speler upscaled dan wanneer de TV het doet?
Mijn tv is niet in staat om het beeld naar Full HD te upscalen hoor! Dat is gewoon een kwestie van uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:32:
[...]

Mijn tv is niet in staat om het beeld naar Full HD te upscalen hoor! Dat is gewoon een kwestie van uitrekken.
Upscalen en uitrekken is min of meer hetzelfde - in beide gevallen ga je van een 576i signaal (wat er op het DVD) naar een 1080P signaal (het LCD display). En in beide gevallen doe je dat door uitrekken van het beeld en de nieuwe pixels door interpolatie-technieken er bij te verzinnen.

Dat interpoleren kan het verschil maken: je kan lineair uitrekken of er iets meer slimmigheid in stoppen om te voorkomen dat bijvoorbeeld scherpe randen wazig worden. Echter: hoe je het ook doet, in alle gevallen ben je bezig informatie erbij te verzinnen die er voorheen niet was. En gewoon omdat je DVD-speler het schijfje uitleest betekent niet dat die ook beter is in upscalen - de fabrikant die de slimste techniek in zijn toestel (DVD-speler of TV) gestopt heeft wint op kwaliteitsgebied.

Dus vandaar mijn vraag:
Ziet het er merkbaar beter uit als je DVD-speler upscaled dan wanneer de TV het doet?
Edit: stukje op Wikipedia over DVD upscalen. Er staat dat het upscalen beter kan zijn omdat er dan gescaled wordt voordat er transmissiefouten en dergelijke zijn - maar aangezien je vanaf de CFH met HDMI oversteekt naar de TV speelt dat geen rol. Ofwel, het verschil in kwaliteit wordt veroorzaakt enkel en alleen het upscale-algoritme van de DVD-speler of de TV.

[ Voor 16% gewijzigd door vanaalten op 09-01-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

vanaalten schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:58:
[...]

Upscalen en uitrekken is min of meer hetzelfde - in beide gevallen ga je van een 576i signaal (wat er op het DVD) naar een 1080P signaal (het LCD display). En in beide gevallen doe je dat door uitrekken van het beeld en de nieuwe pixels door interpolatie-technieken er bij te verzinnen.

Dat interpoleren kan het verschil maken: je kan lineair uitrekken of er iets meer slimmigheid in stoppen om te voorkomen dat bijvoorbeeld scherpe randen wazig worden. Echter: hoe je het ook doet, in alle gevallen ben je bezig informatie erbij te verzinnen die er voorheen niet was. En gewoon omdat je DVD-speler het schijfje uitleest betekent niet dat die ook beter is in upscalen - de fabrikant die de slimste techniek in zijn toestel (DVD-speler of TV) gestopt heeft wint op kwaliteitsgebied.

Dus vandaar mijn vraag:

[...]

Edit: stukje op Wikipedia over DVD upscalen. Er staat dat het upscalen beter kan zijn omdat er dan gescaled wordt voordat er transmissiefouten en dergelijke zijn - maar aangezien je vanaf de CFH met HDMI oversteekt naar de TV speelt dat geen rol. Ofwel, het verschil in kwaliteit wordt veroorzaakt enkel en alleen het upscale-algoritme van de DVD-speler of de TV.
van het laatste stukje begrijp ik eerlijk gezegd niet veel. M'n dvd speler is via hdmi aangesloten op de tv, en doet z'n werk met upscalen gewoon goed (dwz, er is heel duidelijk verschil tussen de beeldkwaliteit wanneer ik het upscalen uitzet op de dvd speler, en wanneer het aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:49:
[...]

van het laatste stukje begrijp ik eerlijk gezegd niet veel. M'n dvd speler is via hdmi aangesloten op de tv, en doet z'n werk met upscalen gewoon goed
Dat stuk geldt alleen als je analoog oversteekt van DVD naar TV. Stel dat je met een gewoon niet-upscaled PAL signaal oversteekt via een analoge kabel (SCART of zo). Door die overgang wordt je signaal slechter: die kabel vangt wat ruis en zo op. Dan zou je TV daarna de boel, inclusief ruis, gaan upscalen (uitvergroten!) - zodat je de ruis nog beter ziet. In dat geval is het beter om in de DVD speler al te upscalen.

Steek je digitaal over, dan heb je dat niet. Je moet dan de upscaler gebruiken die de beste kwaliteit geeft - en zoals je getest hebt:
(dwz, er is heel duidelijk verschil tussen de beeldkwaliteit wanneer ik het upscalen uitzet op de dvd speler, en wanneer het aanstaat).
... is jouw DVD speler beter in upscalen dan de TV. In jouw geval is het dus inderdaad het beste om als je DVD's kijkt, de DVD-speler te laten upscalen.

Echter: de CFH doet volgens mij ook upscalen. Als ik een DVD via de CFH bekijk krijgt de TV een 1080P signaal binnen via de HDMI ingang. Het is misschien lastiger vergelijken, maar je moet dus eigenlijk kijken wie er beter upscaled: de DVD-speler of de CFH. Als de DVD-speler nog steeds het beste is, dan moet je inderdaad als je de beste kwaliteit wil DVD's branden en via de DVD-speler kijken.

Ik ga echter voor gemakzucht: direct via de CFH kijken. Heb het niet allemaal met elkaar vergeleken, maar ik vind het goed genoeg en het gemak van direct kunnen terugkijken wat ik gedownload heb bevalt mij wel.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.