Ik gebruik firmware 1.13.02. Bij het afspelen van 1080p content heb last van haperingen. Voorbeeld van een film: In Bruges.
( In.Bruges.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz )
Volgens de nfo heeft deze film de volgende specificaties:
Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 10Mbps
Resolution...........: 1920x816 (1080p)
Audio Bitrate........: 640kbp,48Khz 24bit
Audio Channels.......: 5.1
Source...............: x264.mkv
Het probleem doet zich meestal vrij snel na het starten van een film voor (het gebeurt dus niet alleen bij bovenstaande film). Beeld en geluid stopt, ik krijg het ronddraaiende symbool te zien, de conceptronic lijkt te bufferen, doet het dan weer enkele seconden, buffert weer. Dit herhaalt zich een paar keer, en meestal lost het probleem dan vanzelf op. Dit gebeurt een paar keer per film. Als het probleem zich niet vanzelf oplost, dan helpt het geven van een stop-resume meestal wel.
Mijn CFULLHDMA zit middels een hub aangesloten op een router. De aanleverende pc (PC1) (in een andere kamer) is ook aangesloten via een hub, op dezelfde router. Tijdens het streamen staan PC2 en XBOX uit. Reden voor de HUB's is dat er slechts 1 netwerkkabel van router naar beide kamers kan lopen. Dit zou toch geen issue hoeven te zijn als andere apparaten uit staan (collisions)?
Het ziet er als volgt uit:
PC1-----HUB--------ROUTER--------HUB-----CFULLHDMA
PC2----/ \---------XBOX
Ik maak geen gebruik van de meegeleverde uPnP software, maar van samba shares. Tijdens het streamen is de netwerkbelasting van PC1 12%. Alle componenten in het netwerk zijn 100 mbit. CPU belasting van PC1 (een dual core 2,1 Ghz) is ongeveer 3%. Ik heb PC2 en mn oude xbox afgekoppeld en de HUB's er tussen uit gehaald. Ook toen deed het probleem zich voor. Dit bevestigt mijn idee dat het niet uitmaakt om een switch of een hub te hebben als er verder geen netwerkverkeer over de lijn gaat.
Mijn tv is een Sony KDL40D3000, hdready. Ik heb de output van de CFULLHDMA op 720p60 staan. Ik maak gebruik van de meegeleverde HDMI kabel. Mijn router is een Zyxel 2602H, ik heb hier ook nog een linksys aan hangen, maar die wordt in de huidige setup niet gebruikt (doet dienst als wireless network access point voor laptops). Eerdere firmware (1.9.55) gaf hetzelfde probleem.
Ik zou nog de netwerkkaart settings kunnen controleren van PC1. Nog specifieke zaken waar ik daarbij op moet letten? Verdere ideeën meer dan welkom. Ik ben erg enthousiast over dit apparaat, maar dit geeft toch een beetje een ongelukkig gevoel...