Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.539 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Het tweede topic op GoT over ervaringen met de Conceptronic CFULLHDMA multimedia allespeler.
(Hier staat de eerste thread)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/cfullhdma_p3d_550.jpg
General specifications:
TV format: PAL/NTSC, Full HD 1080p resolution
SigmaDesigns 8635 processor
Gigabit network interface (compatible with any 10/100Mbps or gigabit network)
Supported media formats: XviD, WMV9, MOV, MKV, H.264, MPEG 1/2/4, AVI, JPEG, SVCD, VCD, MP3 (VBR), WAV and VOB
HDMI, Component, Composite and S-Video video outputs
coaxial digital audio output (SPDIF) and DD/DTS passthrough
Subtitle and IFO/DVD support in file and .ISO format
USB host port
USB/internet upgradeable
Bundled software is compatible with Windows 2000/XP & Vista

Minimum system requirements:
10/100mbps or gigabit wired network or a USB storage device
TV for video playback (DUH! 8)7 )
Computer with Windows XP, 2000 or VistaTM, or standalone UPnP AV server

Handleiding, Remote control layout

Pricewatch - : Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer Gigabit
Kieskeurig.nl - : Conceptronic Grab'n Go FullHDMediaPlayer Gigabit

Reviews:
Tweakers.net
PCM
MPC-club

UPnP server software:
Conceptronic media server software 1.04.45.zip
Twonky
Orb
Tversity

Behalve UPnP software kan de CFULLHDMA ook met Samba en NFS overweg, lees hier hoe dat te gebruiken.
*Extra*: Een aantal mensen wou meer informatie hebben over NFS en volia, hier is meer te vinden over hoe het werkende te krijgen.

De CFULLHDMA kan veel, maar niet alles. Sommige video en audioformaten geven wel eens problemen. Indien dat oplosbaar is dan zal ondersteuning daarvoor vanzelf worden toegevoegd (aan de firmware wordt constant gesleuteld). Totdat die bepaalde bestandsformaten, die nog problemen kunnen geven, volledig ondersteund worden kan men de bestanden zelf aanpassen naar wat de CFULLHDMA wel goed begrijpt met de volgende software. (lees de thread maar om te lezen wanneer, hoe en wat te gebruiken).

Audio converteersoftware:
AudioConverterTools.zip
AudioConverter.exe

Videoconverteer en bewerk software:
MKVToolnix 2.2.0.exe
MKVExtractGUI 1.6.4.1.zip
MKVWizard 1.2.zip
Ripbot (forum met download link) (Ripbot uitleg)

Firmware:
Zoals eerder gezegd wordt er bijna dagelijks aan de firmware gesleuteld. Nieuwe features worden toegevoegd, bugs geplet en juist in dit topic wordt je stem gehoord met wensen en 'gripes'.
Bijna wekelijks komt er een nieuwe Beta firmware uit, maar die is alleen voor een select testteam.

'Officiele' pagina:
Een (door iedereen hier zeer gewaardeerde) medewerker van het ontwikkelteam van de CFULLHDMA firmware heeft een eigen site met daarop een schat aan informatie, lijsten met feature requests en bekende bugs.

Conceptronic is een merk van 2L International. Voor meer info over dit OerHollandsche bedrijf en wat PR over de CFULLHDMA, kijk hier even.

Bugs
Op deze pagina worden alle bugs bijgehouden en de voortgang in de oplossing daarvan getracked.

FAQ
Er komen een aantal vragen wat vaker voorbij en om te voorkomen dat we dat allemaal ogenrollend weer moeten lezen maar een kleine opsomming.

Q Kan de CFULLHDMA Blu-Ray films weergeven?
A In zekere zin ja, maar alleen de hoofdfilm, niet de menustructuur.
Je kan GEEN Blu-Rays discs er mee openen op je PC of via een speler die je er via de USB poort aan hangt. Enkel de onbeveiligde hoofdfilm kan weergegven worden.

Q Ik krijg geen geluid uit mijn WMV file.
A1 WMV geluid krijg je alleen als je PCM als geluidsoptie kiest, geen RAW.
A2 Je kan alleen Stereo krijgen, geen 5.1.

Q mijn 1080p file heeft allemaal artefacten, is dit op te lossen?
A Nee, mogelijk is de film met L5.1 gemaakt en helaas kan de CFULLHDMA dat niet weergeven.
*note* Er is hard gewerkt om toch support voor L5.1 te geven en men heeft zowaar voor mekaar om ruim driekwart van alle L5.1 films normaal weer te geven!

Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
A Gebruik je USB, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Lees hier hoe je dat goed moet instellen.

Q Ik heb alles aangesloten met HDMI maar krijg geen beeld?
A Probeer het eens met de bijgeleverde kabels. Niet alle HDMI hardware is gelijk en er is een goede kans dat daar een probleem kan zitten als je andere kabels of switches gebruikt.

Q Wat voor soort USB drives kan gebruiken?
A Je kan flash drives, 2.5" en 3.5" schijven gebruiken.
*note* externe 2.5" schijven kunnen het beste extern gevoed worden, ook al werken ze op je PC met een enkele USB kabel.

Q Ik heb geen DTS omzetapparaat. Hoe moet ik DTS geluid omzetten naar Stereo?
A Hier staat de tutorial -> http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
gelijk maar even wat vragen etc. Wat voor type netwerkkabel kan ik het beste aanschaffen?
De meegeleverde netwerkkabel is te klein, en ik wil graag een langere halen.

Is de meegeleverde korte netwerkkabel normaal (straight) of cross?
En is de meegeleverde cat5 of cat6?

Korte simpele vraag die hopelijk iemand kan beantwoorden, wellicht handige toevoeging gelijk voor in TS voor leken :)

----

Tevens handig voor in TS onder de min. eisen, ook de aanbevolen eisen op te nemen, bijv geen 10/100mbit maar 1000mbit, en bij usb drive bijv dat het een het beste kan zijn met een eigen voeding.
Oja, ook wel aanbveolen is geen gebruik van de conceptronic software, maar gewoon samba gaan gebruiken, of dmv nfs vanaf pc naar cfullhdma... overigens geen kritiek op je hoor, probeer beetje te helpen voor anderen die deel1 niet willen lezen of gelezen hebben, scheelt weer dat je niet in deel2 dezelfde vragen krijgt toch :)

----

future requests?

- mooie (en meerdere) overgangseffecten bij het bekijken van afbeedlingen in de diashow :)
(technisch en softwarematig haalbaar dmv firmware upgrade in toekomst?)

----

vragen die ik zelf niet kan beantwoorden maar anderen wellicht willen beantwoorden zodat de TS deze kan opnemen:
- Howto: Uitzendinggemist toevoegen aan iMedia
- Howto: RTLgemist.nl toevoegen aan iMedia

[ Voor 8% gewijzigd door Hansje22 op 09-09-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
De meegeleverde kabel is straight, of cross ook werkt kan ik niet zeggen.

In de reviews komt duidelijk naar voren wat er allemaal bij zit aan kabels, met mooie foto's en al.

Aanbevolen eisen zijn niet zo nuttig om te vermelden omdat er zo weinig is wat echt aanbevolen kan te worden. Natuurlijk is Gigabit hebben fijner dan 'slechts' 100Mbit, maar 100Mbit werkt bij mij en velen anderen prima dus werkt Gigabit niet 'beter'. USB of netwerk is ook puur persoonlijk dus er is niet een 'betere' keus.
Verder is alle hulp welkom :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Straight UTP cat 5 is voldoende.

Zojuist even snel beta v01.09.41.06.21 geprobeert. Voor het eerst eindelijk iMedia werkend gezien :-)
Heel veel voorgeprogrammeerde linken werken niet, maar de box loopt er niet meer op vast.

Wel zie ik met deze beta versie hetzelfde als wat ik in topic 1 gisterenavond al meldde:
Tevens werken bij mij de DVD menu's niet goed meer. Ik heb een aantal ISO's met TV series erop staan.
Bij iedere DVD kan ik via het menu de aflevering die ik wil zien kiezen. Echter met Beta v01.09.41.06.21 werkt dit niet goed meer. Als ik bv op aflevering 2 ga staan, en ik druk op afspelen, dan springt ie in het menu naar de volgende aflevering, en gebeurt er verder niets.
Ook op andere DVD's springt ie bij scene selection bij sommige keuzes naar het hoofdmenu van de DVD.
Met 1.09.32 ging dit wel goed.
Zou iemand dit ook eens willen testen en de uitkomst hier willen laten weten ?

[ Voor 3% gewijzigd door sailsoft5 op 09-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

sailsoft5 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:40:
Straight UTP cat 5 is voldoende.

Zojuist even snel beta v01.09.41.06.21 geprobeert. Voor het eerst eindelijk iMedia werkend gezien :-)
Heel veel voorgeprogrammeerde linken werken niet, maar de box loopt er niet meer op vast.

Wel zie ik met deze beta versie hetzelfde als wat ik in topic 1 gisterenavond al meldde:

[...]

Zou iemand dit ook eens willen testen en de uitkomst hier willen laten weten ?
Beta versies moet je niet hier gaan discussieren. Daarvoor is een perfecte plaats
http://www.aroundmyroom.com/bugs

en dan krijg je daar in een mooi status overzicht informatie van medegebruikers/testers en de mensen die aan de code werken.

je geeft dermate weinig info over wat voor soort DVD's en of zo'n dvd wellicht beschikbaar is ja dan te nee dat weinig mensen je kunnen helpen.
Je zou ook nog kunnen kijken bij welke firmware het dan wel werkte en dat dan daar ook vermelden.

Kijk want als ik roep dat ik hetzelfde probleem heb .. wat dan?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Als anderen het zouden bevestigen, dan zou ik het probleem aanmelden.
Als anderen zouden melden geen problemen te zien, dan zal ik wel gek zijn, en hoef ik je bugs overzicht niet te vervuilen.

[ Voor 14% gewijzigd door sailsoft5 op 09-09-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sailsoft5 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:06:
Als anderen het zouden bevestigen, dan zou ik het probleem aanmelden.
Als anderen zouden melden geen problemen te zien, dan zal ik wel gek zijn, en hoef ik je bugs overzicht niet te vervuilen.
als jij een probleem hebt heb je een probleem, daarmee bevuil je het overzicht niet. Want zou het geen probleem zijn maar een aanwijsbaar iets dan lees je ook wat een eventuele oplossing kan zijn.

En pas bij een submitted probleem ga ik kijken of ik het kan reproduceren (met juiste info)
staat het hier dan doe ik daar weinig mee.

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 09-09-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dus voor iedereen hier nogmaals: Heb je een probleem met iets wat niet lekker werkt -> meld het aan op de bugtracker en er wordt 100% gegarandeerd naar gekeken en het hele ontwikkelteam zal niet rusten (behalve lunch, slaap, vrije tijd en vakantie) totdat het is opgelost.

De bugtracker is DE primaire methode om iets gedaan te krijgen.

p.s. Geef wel alle volledige info omdat alles raden erg veel tijd kost.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 09-09-2008 22:31 ]

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Ik was van plan om een wireless router met de N standaard ( Belkin N1 ) te halen. Kan ik hiermee HD content streamen naar de player, of is daar toch NOG meer bandbreedte voor nodig?
Iemand ervaring met 300mbps draadloos streamen?

Alvast bedankt

elrobbo

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb 'slechts' een 100Mbit kabeltje lopen en kijk gerust 1080p films zonder enig probleem MET andere netwerkactiviteit zoals downloaden met 1.5MB/sec.
Het zijn ook films van een Gig of 8 a 13, dus geen DVD formaat (4.5GB)
100Mbit is dus meer dan genoeg.

Waar sommige mensen dan last van hebben dat het niet lekker werkt bij hun is mij niet duideijk, het ligt echter niet aan de bandbreedte die 100Mbit kan leveren.

Een Wireless N router moet dat dus ook met gemak kunnen trekken omdat de netto throughput van 300Mbps over air meer dan 100Mbps is en zelfs dus meer dan kabel. Het MOET gewoon werken.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Kom net dit apparaat bij toeval tegen en het klinkt allemaal positief.

Nu zit ik alleen met het volgende:
Ik heb nu een Freecom MG-350HD apparaat. Deze heb ik met WiFi aangesloten en de netwerkthroughput is abominabel. 1gb in 8 uur is not done :)

Nu heb ik wat geld "rondslingeren" en denk dat dit een geweldig apparaat kan zijn om dit ding te vervangen (afgezien van het gebrek aan hdd).
Mocht ik deze unit kopen, in mijn meubel zetten en er een USB hdd op aansluiten. Is deze dan goed te benaderen via mijn wifi notebook (ja ik zal een kabel trekken naar de CFULLHDMA) om mijn downloads of direct naartoe te downen of naartoe te copyen? of ben ik beter af om het met USB aan te sluiten op notebook. copy en dan usb drive op de player gooien?

Ik meen ook gelezen te hebben dat DTS geluid alleen afgespeeld wordt als je een versterker hebt die ook DTS ondersteunt. Nu kan mijn unit dat wel afspelen, alleen heb ik geen ingang |:( dus ik moet alles via die fijne stereo (Rood/Wit) aansluiten. dus uiteindelijk alleen stereo.. Boeit mij op zich niet zo heel veel, maar is dit ook met 5.1? of zit daar niet zo'n moeilijke licentie op.

Baal nl. flink van die Freecom en wil daar eigenlijk vanaf dus die gaat straks ook gewoon lekker op MP. Maar wil niet weer een "miskoop" hebben aangezien die player soms ook in de slaapkamer op een oude (heel oude) crt tv aangesloten gaat worden om een filmpie vanuit bed te kunnen kijken..

edit:
Hoor graag wat de eventuele mogelijkheden zijn voor uitbreiding van codec ondersteuning. Ik acht de kans natuurlijk heel erg aanwezig dat binnen afzienbare tijd de standaarden gaan veranderen en alle films etc in een andere codec geupload gaan worden. Hoe beperkt ben je dat met de sigma chip? of heeft deze chip wel ruimte voor uitbreiding?

Zit ondertussen het oudere topic effe langzaam maar zeker door te lezen en ik zie dat er een hoop werk inzit en goeie support. Ga 'm denk ik maar gewoon aanschaffen...

Hoor graag jullie meningen/ervaringen.

[ Voor 15% gewijzigd door RoRoo op 11-09-2008 12:16 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
1. Je kan via een PC NIET enige media op de USB poort van de CFULLHDMA aanspreken. Je kan ervan lezen vanaf de CFULLHDMA maar niet ernaar schrijven vanaf de PC. Wil je de schijf 'herladen', dan zal je hem zelf weer aan je PC moeten koppelen. Pluspunt is wel dat de netwerkfunctionaliteit perfect werkt, dus een interne HD is niet een echte noodzaak.

2. DTS en DD worden rauw (vandaar 'RAW') doorgegeven aan je versterker. Zonder versterker die het kan omzetten zul je geen DD of DTS geluid hebben. Je hebt dan hooguit stereo.

3. Welke codec ondersteuning had je graag gewild dan? Men wou FLAC hebben en *poef* FLAC kwam er in. Als het beestje realtime x264 kan decoden dan moet hij voorlopig genoeg kunnen, met headroom (maar waarvoor...)

4.
Ik acht de kans natuurlijk heel erg aanwezig dat binnen afzienbare tijd de standaarden gaan veranderen en alle films etc in een andere codec geupload gaan worden.
Waar baseer je dit op? h264 is vrij nieuw, x264 ook. Nu net is de DVD min of meer vervangen voor Blu-ray en x264 is perfect daarvoor. Er is geen enkele noodzaak voor een andere codec en ik heb ook geen idee waarom iemand dat zou willen.

5.
Hoe beperkt ben je dat met de sigma chip?
Jijzelf heel erg want alleen de firmware schijvers kunnen additionele ondersteuning erin stoppen. Voorlopig speelt hij zo goed als alles af. Verwacht echter dat bij een next gen chip ze niet de nieuwste functionaliteit alsnog in de 'oude' chip gaan stoppen (die nu nog state of the art is).

Kwa nieuwe functionaliteit kan je denken aan HD en Blu-Ray direct support via de USB bijvoorbeeld, of het lezen van de menustructuur via het netwerk op je Blu-ray in je PC. Niks heel erg vernieuwends maar net leuk vor een product refresh.

Edit: voor de weterd heb ik ook nog een vraagje. Ik heb een film waar de CFH uit zichzelf er balken boven en onder bijzet en het beeld dus wat extra samenperst terwijl het gewoon een 16:9 film is. Weet iemand of je de CFH het beeldformaat kan laten wijzigen? (Zoom heeft geen zin, de breedte is goed, de hoogte alleen niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 11-09-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:32:
........

Edit: voor de weterd heb ik ook nog een vraagje. Ik heb een film waar de CFH uit zichzelf er balken boven en onder bijzet en het beeld dus wat extra samenperst terwijl het gewoon een 16:9 film is. Weet iemand of je de CFH het beeldformaat kan laten wijzigen? (Zoom heeft geen zin, de breedte is goed, de hoogte alleen niet).
Dit fenomeen heb ik ook, bij meerdere films zelf. Met de aspect-ratio knop van de TV los je het probleem inderdaad niet op. Zou het kunnen dat het oorspronkelijke formaat niet 16:9 is maar een of andere "cinema-variant"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tijgert schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:32:
1. Je kan via een PC NIET enige media op de USB poort van de CFULLHDMA aanspreken. Je kan ervan lezen vanaf de CFULLHDMA maar niet ernaar schrijven vanaf de PC. Wil je de schijf 'herladen', dan zal je hem zelf weer aan je PC moeten koppelen. Pluspunt is wel dat de netwerkfunctionaliteit perfect werkt, dus een interne HD is niet een echte noodzaak.
Dat is zeker een pluspunt
2. DTS en DD worden rauw (vandaar 'RAW') doorgegeven aan je versterker. Zonder versterker die het kan omzetten zul je geen DD of DTS geluid hebben. Je hebt dan hooguit stereo.
Ok, maar als ik een 5.1 heb die zet ie dan wel om naar stereo? Gaat erom dat ik ook in de slaapkamer ermee wil kunnen kijken.
3. Welke codec ondersteuning had je graag gewild dan? Men wou FLAC hebben en *poef* FLAC kwam er in. Als het beestje realtime x264 kan decoden dan moet hij voorlopig genoeg kunnen, met headroom (maar waarvoor...)
Weet niet welke codec ik nog meer wil hebben, maar de Freecom claimde HD formaat te kunnen afspelen, maar die was al vrij snel weer achterhaald omdat deze geen h264 en x264 aankon. de WMVHD's speelde die ook maar vrij beperkt af omdat ie wmv9 compatible is en niet 10 enz.
4.

Waar baseer je dit op? h264 is vrij nieuw, x264 ook. Nu net is de DVD min of meer vervangen voor Blu-ray en x264 is perfect daarvoor. Er is geen enkele noodzaak voor een andere codec en ik heb ook geen idee waarom iemand dat zou willen.
zie 3 wil niet voor gekke verassingen komen te staan.
5.
Jijzelf heel erg want alleen de firmware schijvers kunnen additionele ondersteuning erin stoppen. Voorlopig speelt hij zo goed als alles af. Verwacht echter dat bij een next gen chip ze niet de nieuwste functionaliteit alsnog in de 'oude' chip gaan stoppen (die nu nog state of the art is).

Kwa nieuwe functionaliteit kan je denken aan HD en Blu-Ray direct support via de USB bijvoorbeeld, of het lezen van de menustructuur via het netwerk op je Blu-ray in je PC. Niks heel erg vernieuwends maar net leuk vor een product refresh.
Dus deze chip is in principe krachtig genoeg om eventueel ooit in de toekomst een via usb aangesloten blueray disc te kunnen afspelen (moet ik wel alleen een ondersteunde versterker hebben voor audio)

Dan weet ik eigenlijk genoeg en ga zsm de order erin pleppen.

Tenk joeee feerriee matsj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ok, maar als ik een 5.1 heb die zet ie dan wel om naar stereo? Gaat erom dat ik ook in de slaapkamer ermee wil kunnen kijken.
Als je een 5.1 hebt? Een 5.1 WAT? Versterker? TV? Speakersets? Film? Je maakt je niet echt duidelijk zo. Wat ik DENK wat je bedoelt is of de CFH er stereo uitgooit als er DD of DTS sporen op je media staan? Nou, met DD geloof ik wel, dan geeft hij ook stereo door, maar met enkel DTS weer niet. Sommige rips (met name x264 Blu-Ray rips) hebben vaak enkel DTS, dan heb je geen stereo (correct me if I'm wrong).
Weet niet welke codec ik nog meer wil hebben, maar de Freecom claimde HD formaat te kunnen afspelen, maar die was al vrij snel weer achterhaald omdat deze geen h264 en x264 aankon.
'HD formaat' betekent niks zonder codec. Een vage claim maken als fabrikant is makkelijk maar daar moet je als consument doorheen prikken door kennis van zaken te hebben. Helaas ben jij genept lijkt het. De CFH geeft echter zeer duidelijk weer welke codecs en beeldformaten het ondersteunt, daar kun je zelf zeer duidelijke conclusies uit trekken lijkt me.
Met WMV's doe ik zelf haast niks omdat je daarmee enkel stereo hebt en geen DD of DTS
(een ERG groot gemis in mijn ogen en van vele anderen...)
zie 3 wil niet voor gekke verassingen komen te staan.
Zoals? De techniek zal nooit stilstaan dus vroeg of laat is ook dit apparaat verouderd.
Maar nu nog niet ;)
Dus deze chip is in principe krachtig genoeg om eventueel ooit in de toekomst een via usb aangesloten blueray disc te kunnen afspelen
Nee, dat zeg ik niet. Een toekomstige chip zou dat eventueel kunnen, maar deze niet. Ik geef enkel weer wat voor 'verbeteringen' er eventueel nog zouden kunnen komen in een volgende generatie chip. Ander voorbeeldje, DTS-HD e.d. weergeven via de digitale uitgang... zal vast in de volgende chip komen, maar niet in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tijgert schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:17:
Als je een 5.1 hebt? Een 5.1 WAT? Versterker? TV? Speakersets? Film? Je maakt je niet echt duidelijk zo. Wat ik DENK wat je bedoelt is of de CFH er stereo uitgooit als er DD of DTS sporen op je media staan? Nou, met DD geloof ik wel, dan geeft hij ook stereo door, maar met enkel DTS weer niet. Sommige rips (met name x264 Blu-Ray rips) hebben vaak enkel DTS, dan heb je geen stereo (correct me if I'm wrong).
Sorry :) dacht dat dat wel duidelijk was. een film met 5.1 geluid. die wil ik dan gewoon kunnen kijken. Een DTS track had ik al begrepen dat dat niet ging en dat maakt mij dan ook niet uit. moet ik maar een andere surround set halen.
'HD formaat' betekent niks zonder codec. Een vage claim maken als fabrikant is makkelijk maar daar moet je als consument doorheen prikken door kennis van zaken te hebben. Helaas ben jij genept lijkt het. De CFH geeft echter zeer duidelijk weer welke codecs en beeldformaten het ondersteunt, daar kun je zelf zeer duidelijke conclusies uit trekken lijkt me.
Met WMV's doe ik zelf haast niks omdat je daarmee enkel stereo hebt en geen DD of DTS
(een ERG groot gemis in mijn ogen en van vele anderen...)
Heb me nooit verdiept in het hele HD gebeuren.. Ik dacht dat WMVHD ook WMVHD was.. blijkbaar zit daar dusdanig verschil in dat ik me genept voel met die freecom.
Zoals? De techniek zal nooit stilstaan dus vroeg of laat is ook dit apparaat verouderd.
Maar nu nog niet ;)
Dat het verouderd snap ik, maar ook weer die freecom was eigenlijk al bejaard toen ik 'm kocht terwijl ie net nieuw was. Gewoon een bejaarde chip erin zeg maar.. die fout wil ik niet nogmaals maken.
Nee, dat zeg ik niet. Een toekomstige chip zou dat eventueel kunnen, maar deze niet. Ik geef enkel weer wat voor 'verbeteringen' er eventueel nog zouden kunnen komen in een volgende generatie chip. Ander voorbeeldje, DTS-HD e.d. weergeven via de digitale uitgang... zal vast in de volgende chip komen, maar niet in deze.
Jah ok.. voor wat ik tot nu toe gezien heb heeft deze set meer opties dan dat ik nu direct "eis" dus dat is goed. ruimte voor upgrades (software) is aanwezig. hou ik ook wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat het verouderd snap ik, maar ook weer die freecom was eigenlijk al bejaard toen ik 'm kocht terwijl ie net nieuw was. Gewoon een bejaarde chip erin zeg maar.. die fout wil ik niet nogmaals maken.
Logisch, maar had dan zelf ook even wat meer onderzoek gedaan. Je leert dan snel dat de Sigma 8635 die in de CFH zit op dit moment het beste is wat er te krijgen is.
In de Freecom zit blijkbaar een oudere...

Met internet heb je geen excuus meer om niet van de hoed tot de rand te weten voor je ook maar een stuiver uitgeeft :)

Ik ging ook eerst alle Mediaplayers vergelijken en daar kwam idd naar voren dat sommigen gewoon een oude chip hadden en dat haalde je uit de specs ook wel terug.
Dus, niks nieuwers dan de 8635 -> er is geen beter alternatief (alleen anders en/of duurder).
Jah ok.. voor wat ik tot nu toe gezien heb heeft deze set meer opties dan dat ik nu direct "eis" dus dat is goed. ruimte voor upgrades (software) is aanwezig. hou ik ook wel van.
Het is een zeer plezierig apparaatje met support waar menig merk een puntje aan kan zuigen.

Maar denk wel aan een heel belangrijk punt: Met alle 720p en 1080p x264 films die er gepost worden (en die stuk voor stuk bewaar films zijn) ga je vet veel HD ruimte nodig hebben ;)
(ik heb nu 3 x 1TB vol en de 4e loopt ook al vol...)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand met deze titel ook een probleem: Get.Smart.R5.LINE.DVDR-mVs
Bij namelijk crashed de CFULLHDMA na 24 min. net nadat de vrouwelijke hoofdpersoon uit het vliegtuig springt.
Ook als ik een tijd in druk na die 24 minuten heb ik een crash....kom dus niet voorbij dat punt.
Laatste beta in gebruik: v01.09.41.06.21

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik was eigenlijk op zoek naar een nasje en kwam deze tegen.. wat reviews gezocht en aleen maar lovende woorden.. bij binnenkomst een demo van de site van wmvhd gedowned en die deden het goed.

de WMVHD's die online stonden die deed ie dus niet.. decoderen naar xb360 formaat deed ie prima, maar daar was mijn simpele notebook wel 14 uur mee bezig als ie niet te heet (Acer) werd en uitging.
Dus daar ben ik gewoon vanaf gestapt..

De Freecom staat op marktplaats.. en nu moet ie maar snel verkocht worden.. kan ik daarvan een lekkere grote USB drive halen..
harrytasker schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:04:
Bij namelijk crashed de CFULLHDMA na 24 min. net nadat de vrouwelijke hoofdpersoon uit het vliegtuig springt.
Ook als ik een tijd in druk na die 24 minuten heb ik een crash....kom dus niet voorbij dat punt.
Doet ie dat ook op je pc? kan nl. ook gewoon in die R5 zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door RoRoo op 13-09-2008 12:06 ]

• krizzziz
  • Laatst online: 13:37
Hmz..sinds een paar dagen krijg ik groen beeld op mijn beamer via de Conceptronic. Dus ik zie alle menu's maar alles is compleet in het groen. Op mijn tv werkt (via composiet aangesloten) dit wel gewoon.

Mijn beamer is via HDMI aangesloten.

Gekke is, dat dit na een FW upgrade gebeurd is.

ehhhh..HOI

• harrytasker
  • Niet online
RoRoo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:05:
Ik was eigenlijk op zoek naar een nasje en kwam deze tegen.. wat reviews gezocht en aleen maar lovende woorden.. bij binnenkomst een demo van de site van wmvhd gedowned en die deden het goed.

de WMVHD's die online stonden die deed ie dus niet.. decoderen naar xb360 formaat deed ie prima, maar daar was mijn simpele notebook wel 14 uur mee bezig als ie niet te heet (Acer) werd en uitging.
Dus daar ben ik gewoon vanaf gestapt..

De Freecom staat op marktplaats.. en nu moet ie maar snel verkocht worden.. kan ik daarvan een lekkere grote USB drive halen..

[...]

Doet ie dat ook op je pc? kan nl. ook gewoon in die R5 zitten.
op de pc gewoon goed, maar dat wil niet veel zeggen, mijn pc speelt eigenlijk alles af, geen enkel probleem.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Dan weet je wat je moet doen hé?
je gaat analyseren wat er eventueel mis kan gaan
je gaat kijken op je PC of er een rare hickup op dat punt volgt
je gaat kijken op een DVD of er een rare hickup op dat punt volgt (of wellicht want anders vaags)
je schrijft dat allemaal op ....

je pakt dan de laatste publieke versie 1.09.32.06.21 van de cfullhdma en dan ga je die film nog eens kijken of dat probleem blijft bestaan ..

en als je dan op alle vragen een antwoord kan geven met wat er gebeurd kan er misschien geconcludeerd worden dat er iets mis is met de film, met de firmware of wat dan ook

maar om mij eerst 4.5GB te laten zoeken (en dan nog maar afwachten of ik dezelfde bron als jou heb) is wat te makkelijk gedacht

Meer informatie geven, dan kunnen de mensen hier er wat mee. Je kan niet verwachten dat iedereen dezelfde content heeft als jou

En daarbij: probeer te analyseren of er al mensen zijn geweest die gelijkwaardige problemen gerapporteerd hebben op de plek waar dat hoort: http://www.aroundmyroom.com/bugs

Verwijderd

Vraagje.

Als ik een DIVX film afspeel wordt de losse ondertitel in srt formaat automatisch ook afgespeeld. Als ik nu geen ondertiteling bij de film wil, hoe krijg ik dit dan voor elkaar. (Zonder de srt file te verwijderen)
Op de afstanbediening op de subtitleknop drukken werkt in ieder geval niet.
Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 15:04 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

de srt hernoemen is ook geen optie?

ken het apparaat (nog) niet nl :$

Verwijderd

RoRoo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:08:
de srt hernoemen is ook geen optie?

ken het apparaat (nog) niet nl :$
Neen niet echt want dat gaat niet via de CFULLHDMA

• harrytasker
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:30:
[...]

Dan weet je wat je moet doen hé?
je gaat analyseren wat er eventueel mis kan gaan
je gaat kijken op je PC of er een rare hickup op dat punt volgt
je gaat kijken op een DVD of er een rare hickup op dat punt volgt (of wellicht want anders vaags)
je schrijft dat allemaal op ....

je pakt dan de laatste publieke versie 1.09.32.06.21 van de cfullhdma en dan ga je die film nog eens kijken of dat probleem blijft bestaan ..

en als je dan op alle vragen een antwoord kan geven met wat er gebeurd kan er misschien geconcludeerd worden dat er iets mis is met de film, met de firmware of wat dan ook

maar om mij eerst 4.5GB te laten zoeken (en dan nog maar afwachten of ik dezelfde bron als jou heb) is wat te makkelijk gedacht

Meer informatie geven, dan kunnen de mensen hier er wat mee. Je kan niet verwachten dat iedereen dezelfde content heeft als jou

En daarbij: probeer te analyseren of er al mensen zijn geweest die gelijkwaardige problemen gerapporteerd hebben op de plek waar dat hoort: http://www.aroundmyroom.com/bugs
Rustig aan maar.
Ik begrijp de procedure, mijn vraag was alleen of iemand anders ook een probleem heeft met deze titel/versie.
Welke versie ik heb, heb ik toch duidelijk aangegeven: Get.Smart.R5.LINE.DVDR-mVs, dat mag toch niet het struikelblok zijn.
Aangezien dit een recente release is mag ik er toch vanuit gaan dat meer mensen deze versie gedownload hebben. Als die mensen (waar ik naar vraag) deze problemen niet hebben dan is er iets fout met mijn download/verbinding/Samba of iets dergelijks en ligt het niet aan de CFULLHDMA.
Ik ben echt niet beroerd om ff een dvd te fikken/de firmware te downgraden/ te testen op de pc.
Verder heb ik al op http://www.aroundmyroom.com/bugs gekeken, maar daar is niet echt iets te vinden over specifieke problemen met specifieke titels.
Lijkt me ook niet de bedoeling dat ik een bugrapport ga maken van elke titel die niet werkt of wel?
Anyway ik zal nog wel ff het een en ander gaan proberen....i'll keep u updated :+

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:02:
Vraagje.

Als ik een DIVX film afspeel wordt de losse ondertitel in srt formaat automatisch ook afgespeeld. Als ik nu geen ondertiteling bij de film wil, hoe krijg ik dit dan voor elkaar. (Zonder de srt file te verwijderen)
met de beta versie 1.09.41.06 schijnt de functie externe srt's uit te schakelen te zijn
zie release notes
New: Support OFF function for external subtitle files

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:09
wat me opvalt bij de geluidsinstellingen is dat als je bij SPDIF PCM kiest en bij Analoog stereo, dat ik zowel op mijn plasma als op mijn receiver stereo geluid krijg, zet ik echter SPDIF op RAW dan is er alleen geluid via mijn receiver en op mijn plasma is het doodstil, dus het apparaat kan 2 geluidssignalen tegelijkertijd uitvoeren? dan moet het toch ook mogelijk zijn om zowel via Spdif (RAW) als analoog (stereo) geluidssignalen uit te sturen, lekker gemakkelijk nooit meer via de setup de instellingen switchen!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

1.09.32.06 werkt
dus zal e.e.a. wellicht te maken hebben met de 'chapter' fix die nu een probleem op een ander vlak geeft

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:12:
[...]

met de beta versie 1.09.41.06 schijnt de functie externe srt's uit te schakelen te zijn
zie release notes
Hallo zeroday
Dank je voor antwoord.
Ik wacht dan wel even tot het in een formele firmware upgrade wordt geregeld

• Mad Max
  • Laatst online: 12:29

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

zeroday schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:12:
[...]
zie release notes
De optie werkt ook. Tot mijn schrik was vanmiddag de ondertitel bij een film weg. De map met bestanden nagekeken. De srt's stonden erbij. Afstandbediening bestudeerd. Héé, knopje voor sub / ch +. Knopje druk! Ja, ze zijn er weer!

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende "probleem".
De CFH zit via hdmi op mijn Yamaha V663 receiver en die regelt de output naar mijn TV.

Op mijn receiver kan ik zien welke audiosporen(rechts, links, surround rechts, surround rechts etc. etc.) er worden doorgegeven. Echter krijgt de receiver bij 9 van de 10 mkv films(met 5.1 geluid) enkel een 2.0 signaal door(rechts en links).

Bij de enige film waar mijn receiver aangaf dat het om 5.1 geluid ging was bij "What Happens in Vegas(slechte film)". Bij deze film kwam de spraak dan ook echt uit de center speaker etc.

Bij "Batman.Begins.1080p.HDDVD.x264-ESiR" krijg ik bijv. enkel 2.0 geluid door.

Waar ligt dit aan?
-MKV codec?
-Mijn receiver (instellingen?)
-De CFH?
-Ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nou, als eerste zou ik mij vertellen waar je die film vandaan hebt. Ik kan hem met 240 dagen retentie niet vinden... Ik kan het probleem dus niet reproduceren.

Heb je nog andere voorbeelden?? List ze eens allemaal zodat ik kan zien of enige van deze films 'op voorraad' heb, anders leech ik er wel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van dit apparaat en ben er erg tevreden mee. De enige beperking waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is dat wanneer je een mp3'tje afspeelt je niet even een pagina terug kunt om alvast het volgende nummer uit te kiezen zonder dat de muziek dan onderbroken wordt. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:07:
Nou, als eerste zou ik mij vertellen waar je die film vandaan hebt. Ik kan hem met 240 dagen retentie niet vinden... Ik kan het probleem dus niet reproduceren.

Heb je nog andere voorbeelden?? List ze eens allemaal zodat ik kan zien of enige van deze films 'op voorraad' heb, anders leech ik er wel eentje.
Werkt wel(m.a.w. mijn receiver geeft aan dat er 6 geluidskanalen zijn):
-Mr.And.Mrs.Smith.2005.Dir.Cut.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv (DTS)
-What Happens in Vegas(verwijderd, geen idee welke versie dat was)
-Street.Kings.2008.720p.BluRay.x264-SiNNERS (DTS)

Werkt niet(m.a.w. mijn receiver geeft aan dat er 2 geluidskanalen zijn terwijl de mkv 6 kanaals is):
-Batman.Begins.1080p.HDDVD.x264-ESiR (A52 codec)
-casino_royale_hdrip_x264_uSk.mkv (MP4a codec)
-Family.Guy.S06E03.REAL.HR.PDTV.x264-CTU.mkv (A52 codec)
-Prison.Break.S04E01.PROPER.720p.HDTV.x264-CTU.mkv (A52 codec)
-Prison.Break.S04E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv (A52 codec)

Helaas heb ik nog niet meer HD(5.1) materiaal. Misschien dat je met die Prison Breaks kunt testen?

Of heeft het er dan mee te maken dat mijn receiver simpelweg niet met de A52 overweg kan?

edit:
Een ander voorbeeld wat niet werkt is: Iron.Man.720p.BluRay.x264-SEPTiC 2 (A52 codec ja)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik ga die Family Guy en PB ep 3 effe leechen en meld wel zodra ik enig resultaat heb.

Ik heb zelf nog nooit van A52 gehoord... Maar ik weet er dan ook weinig vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand eens kijken of die guus dvd werkt ? hier gaat het terug naar het menu na enkele minuten. zappen naar een volgend nummer lukt ook niet.

keej met de laatste internet firmware dit probleem niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Gisterenavond deze titel gekeken: Made.Of.Honor.NTSC.DVDR-BOW
Gaat na 25 minuten om zeep. Begint namelijk gewoon weer van voor af aan.
Gebruikte firmware: v01.09.41.06.21
Daarna (mijn vrouw wordt er namelijk een beetje moe van, na het Get Smart fiasco) maar weer teruggeflashed naar 1.09.32.06, dan werkt het wel, maar heb ik natuurlijk die skips weer bij elke chapter.
Get smart werkt inderdaat onder 1.09.32.06.
Volgens mij is er nog wel een beetje werk aan de winkel aangaande de chapters...Ik zoek en test verder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Net getest, zowel Family Guy als PB geven gewoon 3/2.1 op mijn Onkyo. Geen probleem dus.
Jouw probleem zal of in de CFULLHDMA liggen of anders is je versterker wellicht niet happy met het signaal ofzo... Als je in de buurt woont kan je het bij mij ook checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:02:
Vraagje.

pas beschikbaar in firmware 1.09.41.06 (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:25:
Gisterenavond deze titel gekeken: Made.Of.Honor.NTSC.DVDR-BOW
Gaat na 25 minuten om zeep. Begint namelijk gewoon weer van voor af aan.
Gebruikte firmware: v01.09.41.06.21
Daarna (mijn vrouw wordt er namelijk een beetje moe van, na het Get Smart fiasco) maar weer teruggeflashed naar 1.09.32.06, dan werkt het wel, maar heb ik natuurlijk die skips weer bij elke chapter.
Get smart werkt inderdaat onder 1.09.32.06.
Volgens mij is er nog wel een beetje werk aan de winkel aangaande de chapters...Ik zoek en test verder... ;)
ik heb e.e.a. onder een kopje '20 minutes bug' gezet .. 's kijken hoe populair dat bugje is en hoe snel we dat kunnen oplossen. Redelijk wat gemelde issues zijn rondom die 20 minuten gerelateerd. Wordt zeer zeker naar gekeken ..
Later meer (niet meer vandaag, sorry.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
Tijgert schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:07:

zou idd handig zijn om de 50 of 100mb sample die er altijd bijzit, even op rapidshare te zetten, zo kan iedereen even ernaar kijken of dezelfde problemen zich voordoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:13:
[...]

Werkt niet(m.a.w. mijn receiver geeft aan dat er 2 geluidskanalen zijn terwijl de mkv 6 kanaals is):
A52 is een andere bewoording voor AC3
Als ik SPDIFF / RAW selecteer in de CFULLHDMA dan heb ik op mijn 5.1 device gewoon Dolby Digital output.. werkt voortreffelijk.
getest met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het er mee te maken hebben dat de CFH bij mij via HDMI op mijn receiver zit aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

FF voor de zekerheid dat ik het allemaal goed begrepen heb.

Als ik een film heb waar een DTS of DD audiotrack inzit dan MOET de audio via de coax naar de versterker gestuurd worden, anders heb ik geen sound. Wil ik het wel, dan moet ik het omzetten zodat het via de stereo afgespeeld wordt (wat weer tijd en ellende gaat kosten)

Wil ik een gedownloade HD met die tracks kunnen kijken zonder geneuzel moet ik dus een andere homecinema set aanschaffen die digital coax input heeft?

* RoRoo gaat maar effe op zoek naar een betaalbare set die dat ondersteunt.. zal het vrouwke blij mee zijn :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:52:
FF voor de zekerheid dat ik het allemaal goed begrepen heb.

Als ik een film heb waar een DTS of DD audiotrack inzit dan MOET de audio via de coax naar de versterker gestuurd worden, anders heb ik geen sound.
99% .. wanneer DTS dan heb je inderdaad Coax nodig, anders heb je geen sound
wanneer je DD hebt dan heb je AC3 dan kan je ook via de RCA jacks stereo luisteren
Wil ik het wel, dan moet ik het omzetten zodat het via de stereo afgespeeld wordt (wat weer tijd en ellende gaat kosten)

Wil ik een gedownloade HD met die tracks kunnen kijken zonder geneuzel moet ik dus een andere homecinema set aanschaffen die digital coax input heeft?
yep

* RoRoo gaat maar effe op zoek naar een betaalbare set die dat ondersteunt.. zal het vrouwke blij mee zijn :$
[/quote]

Wat ik doe: ik zet een DTS film om naar AC3 (laat alle streams intakt) daar zijn zijn mooie tools voor en die doen dat redelijk snel .. en dan luister ik stereo ..

Ik heb alles via een mengpaneel lopen. En zolang ik geen mengpaneel met HDMI of SPDIFF heb gezien/gevonden die betaalbaar is .. ';-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt een beetje op het probleem dat ik al eerder heb gemeld in Deel 1 van dit forum. (geen DD5.1 via Loewe receiver/Loewe TV maar wel DTS5.1). Tijgert raadde mij aan om een nieuwe CFULLHDMA te halen. Dat heb ik gedaan maar dat hielp niet. Het DD5.1 lampje op mijn receiver flikkert constant tussen aan&uit en als ik de receiver heel hard zet hoor ik wat digitale ruis. Het lijkt er dus toch op dat de CFH een afwijkend DD5.1 signaal doorstuurt dat niet helemaal compatible is....

Met deze TV/receiver combi heb ik geen enkel probleem met DD5.1 met Xbox360 of gewone DVD-speler.
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:13:
[...]

Werkt wel(m.a.w. mijn receiver geeft aan dat er 6 geluidskanalen zijn):
-Mr.And.Mrs.Smith.2005.Dir.Cut.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv (DTS)
-What Happens in Vegas(verwijderd, geen idee welke versie dat was)
-Street.Kings.2008.720p.BluRay.x264-SiNNERS (DTS)

Helaas heb ik nog niet meer HD(5.1) materiaal. Misschien dat je met die Prison Breaks kunt testen?

Of heeft het er dan mee te maken dat mijn receiver simpelweg niet met de A52 overweg kan?

edit:
Een ander voorbeeld wat niet werkt is: Iron.Man.720p.BluRay.x264-SEPTiC 2 (A52 codec ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:02:

99% .. wanneer DTS dan heb je inderdaad Coax nodig, anders heb je geen sound
wanneer je DD hebt dan heb je AC3 dan kan je ook via de RCA jacks stereo luisteren

yep

Wat ik doe: ik zet een DTS film om naar AC3 (laat alle streams intakt) daar zijn zijn mooie tools voor en die doen dat redelijk snel .. en dan luister ik stereo ..
en wat is redelijk snel? heb een dualcore notebookie met 1gb ram en een HD film omzetten naar leesbaar formaat duurde 12 - 24 uur met shutdowns door hitte als gevolg..
kijk als systeem uurtje aan het rammelen is, kan ik nog overheen komen.. anders ga ik een andere set erbij zoeken voor weinig <= € 200(nog tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:47:
[...]

en wat is redelijk snel? heb een dualcore notebookie met 1gb ram en een HD film omzetten naar leesbaar formaat duurde 12 - 24 uur met shutdowns door hitte als gevolg..
kijk als systeem uurtje aan het rammelen is, kan ik nog overheen komen.. anders ga ik een andere set erbij zoeken voor weinig <= € 200(nog tips?)
1 of 2 uurtjes voor DTS met MKV ..
je hoeft alleen maar geluid om te zetten geen video ..

daarnaast doet de CFULLHDMA niets met een DTS of AC3 signaal .. stuurt deze RAW door ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:05:
[...]

1 of 2 uurtjes voor DTS met MKV ..
je hoeft alleen maar geluid om te zetten geen video ..

daarnaast doet de CFULLHDMA niets met een DTS of AC3 signaal .. stuurt deze RAW door ..
ik ga het gewoon proberen.. tooltje zag ik in een andere post staan. kijken hoe snel het bij mij gaat en of het dan nog werkt..

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgertje of Zeroday, is het misschien nog mogelijk om beta tester te worden? zoidberg at ring2mobile_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:41:
Tijgertje of Zeroday, is het misschien nog mogelijk om beta tester te worden? zoidberg at ring2mobile_nl
voor een zak wijngums (die duo's met drop) vind ik wel lekker. Daarmee ben ik wel om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
(wow, ze vragen mij zelfs om betatester te worden :) Ikke, nietsnut)

Ik heb er niet veel mee te maken hoor... Ben slechts de TS'r en enthousiasteling. (ben ook te veel weg om echt hard beta te testen :$)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:30:
voor een zak wijngums (die duo's met drop) vind ik wel lekker. Daarmee ben ik wel om te kopen.
Wie niet :*)

Opgeven voor beta firmwares op jouw site toch?
gaat ik vast effe doen

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Cfullhdma binnen gekregen. Hij hangt via een router aan een CH3NAS en hij ziet de nas ook. Ik heb hem geupdate en daarna nog een muziekje gespeelt.

Toen ik voor het eerst een filmpje wou proberen, family guy aflevering, stopte hij.

Nu doet de afstandsbediening niks meer. Waneer ik de stroom er af haal en ik zet hem weer aan, dan krij ik wel het hoofdmenu, waar je kunt kiezen uit my media setup en imedia, maar ik kan niets doen. Er is geen enkele reactie op de remote. Ook kan ik hem niet met de remote aanzetten als van het apparaat het rode lampje brand. Batterijen verwisselen van de remote heb ik geprobeert maar blijft niets doen.

Iemand dit eerder tegen gekomen? Is dit een kwestie van in een doos en retour sturen? Of kan ik het zelf oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 19:20 ]

• sailsoft5
Klinkt mij toch als een defect remote in de oren.

Gewoon contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en en laten omruilen.

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:20:
Ik heb vandaag mijn Cfullhdma binnen gekregen. Hij hangt via een router aan een CH3NAS en hij ziet de nas ook. Ik heb hem geupdate en daarna nog een muziekje gespeelt.

Toen ik voor het eerst een filmpje wou proberen, family guy aflevering, stopte hij.

Nu doet de afstandsbediening niks meer. Waneer ik de stroom er af haal en ik zet hem weer aan, dan krij ik wel het hoofdmenu, waar je kunt kiezen uit my media setup en imedia, maar ik kan niets doen. Er is geen enkele reactie op de remote. Ook kan ik hem niet met de remote aanzetten als van het apparaat het rode lampje brand. Batterijen verwisselen van de remote heb ik geprobeert maar blijft niets doen.

Iemand dit eerder tegen gekomen? Is dit een kwestie van in een doos en retour sturen? Of kan ik het zelf oplossen?
Bijna hetzelfde probleem gehad, ik heb hem teruggestuurd en een nieuwe gehad.
Bij mij ging hij gewoon niet meer aan, niet via AB en niet via button achterop....

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 18-09-2008 20:30 ]

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Sinds ik mijn CFULLHDMA in mijn netwerk heb opgenomen, heb ik vaak problemen met het netwerk. Met name problemen met het toegekend krijgen van IP adressen. Om dit probleem enigszins op te lossen heb ik de "vaste" PC's (een desktop en 2 notebooks) een static IP gegeven, evenals de CH3SNAS en de CFULLHDMA die ik heb staan. Voor de PC's en de CH3SNAS heeft dit de netwerk problem opgelost. Echter de CFULLHDMA heeft vaak problemen met het vinden van de CH3SNAS (zowel via NFS als Samba). Het netwerk ledje van de CH3SNAS knippert wel als die benaderd wordt door de CFULLHDMA, maar de CFULLHDMA komt bij iMedia met de fout melding "Error [404]: File not found". Bij benadering via Samba blijft hij hangen op het zoeken naar servers. De CFULLHDMA is dan ook niet via zijn webpagina te bereiken. Dit gebeurt zowel via static IP als DHCP. Soms is het voldoende om alleen de CFULLHDMA te resetten, soms moet ook de router (Linksys BEFW11S4) gereset worden. Iemand enig idee wat ik moet doen om dit probleem op te lossen? Ik gebruik firmware 01.09.32.06.

Ik zie dat er ondertussen al een bug rapport is ingevuld door een gebruiker met dezelfde soort ervaring (zie http://www.aroundmyroom.c...ject=1&openedfrom=-1+week). Ik zal eens in de gaten houden wat daar uit komt.

[ Voor 11% gewijzigd door FreddyT op 22-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• universel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-08 19:55
Ook zo'n probleem hier ( nu ruim 1 maand in gebruik.) Als ik hem op het netwerk hier in huis aansluit werkt hij even en valt daarna plotseling weg met resultaat een zwart scherm. Kan hem dan nog wel uit zetten met de remote en daarna weer opstarten met hetzelfde effect. Koppel ik hem van het netwerk en sluit hem rechtstreeks aan op mijn Synology 107+ werkt hij perfect. Hij speelt dan alles af zonder probleem. Maar ja, daar heb ik hem niet alleen voor, hij moet toch ook via het netwerk te benaderen zijn. Ik heb diverse firmware geprobeerd waar onder ook de laatste Beta's. Dat maakt niets uit wat het probleem betreft. Het netwerk waar hij aan moet hangen en werken is een Gigabit met hierop perfect werkend: 3 desktop Pc's, een Synology 107+ Nas, 3 sat recievers (Katrein 910, Relook 400 en een Dreambox 500, Xbox 360, Wii ( draadloos) en een Xerox netwerk printer. Als ik de Cfulhdma een vast ip geef of een ip laat toe wijzen door Dhcp maakt niets uit. De router is een een Linksys WRT 160n 100Mbps, gekoppeld aan 2 Tp-Link gigabit switchen,. Langste utp kabellengte tussen het geheel is 9 meter. Nu geef ik het nooit zo snel op, maar wie het weet mag het zeggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:23
Ik heb ook zulke problemen gehad (CFullHDMA die via router probeerde te connecten aan een Lacie Ethernet Big Disk). Na enig zoeken kwam ik er achter dat doordat ik een share op mijn NAS gemount had ik niet meer mijn samba configuratie kon bekijken (wat ik normaal doe met smbtree). Door die share te unmounten werkte smbtree weer goed (gaf weer alle samba shares op het netwerk weer) misschien dat dat een hint in de goede richting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Stubby schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:15:
Ik heb ook zulke problemen gehad (CFullHDMA die via router probeerde te connecten aan een Lacie Ethernet Big Disk). Na enig zoeken kwam ik er achter dat doordat ik een share op mijn NAS gemount had ik niet meer mijn samba configuratie kon bekijken (wat ik normaal doe met smbtree). Door die share te unmounten werkte smbtree weer goed (gaf weer alle samba shares op het netwerk weer) misschien dat dat een hint in de goede richting is?
Bedankt, ik zal vanavond eens kijken of dat bij mij ook speelt. Wat ik eigenlijk ook nog erg vreemd vind is dat ik de CFULLHDMA ook niet kan benaderen via zijn webpagina bijv.: http://[ip-address]:49152/web/IMedia. Dus, het lijkt erop dat de CFULLHDMA wel het netwerk kan benaderen, maar vanuit het netwerk niet benaderd kan worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sailsoft5 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:53:
Klinkt mij toch als een defect remote in de oren.

Gewoon contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en en laten omruilen.
Niet makkelijker om gewoon contact op te nemen met Conceptronic en te klagen over een defecte remote?
Zal vast toch wel te regelen zijn dat je een nieuwe toegestuurd krijgt.
Naar de winkel gaan is ook weer zo wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

da's een idee, of je pakt de digitenne remote ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wat last van timeout verbindigen met de laatste beta
Zijn er meer die dat hebben.
Gebruikt Guus 2009 dvd9 iso

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Get Smart bug is inderdaad opgelost met de laatst beta firmware ..... thanks....
Zoals het hoort wordt de CFULLHDMA met elke firmware release stabieler.
Nu nog een paar nieuwe features, zoals door verschillende mensen is geopperd en dan is het echt een super apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:26:
Get Smart bug is inderdaad opgelost met de laatst beta firmware ..... thanks....
Zoals het hoort wordt de CFULLHDMA met elke firmware release stabieler.
Nu nog een paar nieuwe features, zoals door verschillende mensen is geopperd en dan is het echt een super apparaat :)
ik heb nog wat andere leuke content gekregen die de wenkbrouwen doet fronzen ..
dus dat gaan we eerst oplossen.
maar schroom niet op www.aroundmyroom.com/bugs te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst mijn CFULLHDMA eens vergeleken met een dvico tvix hd m-6500a, een 2 keer zo dure machine (zelfs zonder harddisk). Ik moet zeggen dat de CFULLHDMA wel heel erg mooi beeld oplevert, zelfs mooier dan de dvico. Alleen is het nog steeds zo dat foto's er niet zo goed uitzien op de CFULLHDMA, (maar ik zie dat er in de Beta's al meerdere jpeg verbeteringen aankomen, dus ik wacht nog even af).

Handig van de dvico is wel dat ie DTS aankan, de CFULLHDMA niet. Niet iedereen heeft zin om een DTS versterker te kopen, ik dus ook niet.

Al googlend kwam ik de PopCorn mkv audio converter tegen (geen idee of deze info al elders in de thread staat, vandaar...):
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Deze tool zit zeer gebruiksvriendelijk in elkaar. Na installatie worden alle andere benodigde tools gedownload en geinstalleerd. Vervolgens start een zeer duidelijke tutorial.
Een paar keer klikken en je voegt zo aan een film met DTS only een AC3 track toe. Je kunt DTS er ook uit wegmikken.

Ik heb de tools inmiddels inmiddels op 5 films losgelaten en het werkt geweldig. Ik heb inmiddels geluid bij de films die tot nu toe zeer stil bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:33:
Laatst mijn CFULLHDMA eens vergeleken met een dvico tvix hd m-6500a, een 2 keer zo dure machine (zelfs zonder harddisk). Ik moet zeggen dat de CFULLHDMA wel heel erg mooi beeld oplevert, zelfs mooier dan de dvico. Alleen is het nog steeds zo dat foto's er niet zo goed uitzien op de CFULLHDMA, (maar ik zie dat er in de Beta's al meerdere jpeg verbeteringen aankomen, dus ik wacht nog even af).

Handig van de dvico is wel dat ie DTS aankan, de CFULLHDMA niet. Niet iedereen heeft zin om een DTS versterker te kopen, ik dus ook niet.

Al googlend kwam ik de PopCorn mkv audio converter tegen (geen idee of deze info al elders in de thread staat, vandaar...):
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Deze tool zit zeer gebruiksvriendelijk in elkaar. Na installatie worden alle andere benodigde tools gedownload en geinstalleerd. Vervolgens start een zeer duidelijke tutorial.
Een paar keer klikken en je voegt zo aan een film met DTS only een AC3 track toe. Je kunt DTS er ook uit wegmikken.

Ik heb de tools inmiddels inmiddels op 5 films losgelaten en het werkt geweldig. Ik heb inmiddels geluid bij de films die tot nu toe zeer stil bleven.
Yep, werk ik ook mee, kwam in het eerste draadje al voor en als het goed is al in de introductie van tijgertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Met DTS 'aankunnen' bedoel je dat de CFULLHDMA het uit zichzelf omzet naar stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:38:
[...]
Met DTS 'aankunnen' bedoel je dat de CFULLHDMA het uit zichzelf omzet naar stereo?
Nee, de Dvico zet het zelf om, de Cfullhdma juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Sorry, dat bedoelde ik ook, dat de Dvico het wel zelf omzet en de CFH niet... DOH! :)

Hmm... zou dat een stukje extra hardware met zich meebrengen of kan de 8635 dat in zijn eentje? -> zou de CFH dat wellicht ook kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Met de laatste beta firmware is het vervelende probleem dat dvd's na ongeveer 20 minuten vastliepen verholpen.

Enige wat daar nu voor is teruggekomen is dat veel dvd's nu helemaal niet meer willen spelen en een netwerk timeout geven.

De rest van dit apparaat is gewoon top!
Goede support, veel goede features en daar komt nog eens bij dat er een grote groep mensen zich mee bezig houdt, wat betekent dat voor veel (kleine) probleempjes vaak wel een oplossing te vinden is.

Ik ben zeer tevreden met mijn CFULLHDMA :)

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen een netwerk timeout maar ook een timeout op een usb hdd error 409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd gebruik ik een USB HDD (WD 500 gieg met voeding) en ik had in eerste instantie ntfs als FS.
Hiermee had ik vele vastlopers, horizontale strepen en de CFH werd enorm warm.
Nadat ik EXT3 (Linux FS) als FS bent gaan gebruiken heb ik deze problemen niet meer gekregen.

Ik vraag me af of er nog andere zijn die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: Als ik een dvd afspeel staat het beeld om de zoveel tijd even stil(een fractie van een seconde) Ik denk zelf dat dit komt door de overgang van de eene naar de andere vts.
Wat kan ik daar aan doen? Ik haal de dvd van internet, pak hem uit en speel hem af op mijn CFULLHDMA rechtsteeks van mijn pc naar mijn tv. Met avi en divx heb ik hier mee geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 12:09
hier hetzelfde probleem, ook bij mij regelmatig 1 seconde stilstand (beeld en geluid) ik speel alles af via de HD Media Server, op de PC geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is denk ik de chapter bug.. is in de laatste Beta verholpen.
Dus wacht op de internet release die zal eerdaags ook wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik haal de dvd van internet, pak hem uit en speel hem af op mijn CFULLHDMA rechtsteeks van mijn pc naar mijn tv.
Welke DVD? Heb je de exacte bestandsnaam of wellicht zelfs een .nzb? Ik wil best helpen en kijken of ik het kan reproduceren en wellicht oplossen, maar zonder enige info kan ik enkel je post lezen en dat is het dan.

(even vermelden welke firmware je gebruikt helpt ook)

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 21-09-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit welke dvd. Alle dvd`s doen het.(house of sand and fog) deze heb ik gisteren nog gekeken.De laaste 2 firmware`s waarvan de laaste1.09.32.xx is heb ik er op gezet.Ik kijk in het algemeen divx cq avi`s en daar helemaal geen problemen mee. als je meer info moet hebben laat het dan even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:40:
Maakt niet uit welke dvd. Alle dvd`s doen het.(house of sand and fog) deze heb ik gisteren nog gekeken.De laaste 2 firmware`s waarvan de laaste1.09.32.xx is heb ik er op gezet.Ik kijk in het algemeen divx cq avi`s en daar helemaal geen problemen mee. als je meer info moet hebben laat het dan even weten!
De meeste info mag je hier dumpen: http://www.aroundmyroom.com/bugs

Ik verwacht nog geen nieuwe release omdat de 1.09.44.06/09 nog een paar vervelende issues heeft als gevolg van een paar improvements na 1.09.32 die side-effects moeten nog even weg

Waar mag je dan aan denken:
aan veel wat er op bovenstaande url gegeven staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik heb ook weleens problemen gehad als het slecht functioneren van het discoveren van netwerk shares en het benaderen daarvan. Het opnieuw installeren van de firmware is daarvoor bij mij elke keer de oplossing geweest.

Download hiervoor de firmware en gooi t bestand upgrade.bin op een usb stokje. Vervolgens een firmware upgrade van usb doen et voila.

Ik heb het flauwe vermoeden dat het upgraden 99% van de tijd gewoon goed gaat, maar dat er zo nu en dan een paar bestandjes niet goed worden weggeschreven of iets dergelijks.
Ik heb dit echter niet kunnen reproduceren, het lijkt puur willekeurig zo af en toe te gebeuren. Vandaar dat ik er geen bug van heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

1.09.44.06 is nu officieel gereleased via internet upgrade
suc6 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:02:
suc6 ...
Bedankt, even snel geprobeerd deze firmware en de beloofde mogelijkheid om bij DIVX met externe subs de ondertiteling uit te zetten functioneert, klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
zeroday schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:02:
suc6 ...
Zit hier nog de bug in met DVD-iso's die ook in de beta zat? (verwacht ik wel, anders was er wel een ander nummertje gekozen?)

Maw, heeft het met de laatste beta geïnstalleerd zin om de gereleasde versie te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

g00fy64 schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:56:
[...]

Zit hier nog de bug in met DVD-iso's die ook in de beta zat? (verwacht ik wel, anders was er wel een ander nummertje gekozen?)

Maw, heeft het met de laatste beta geïnstalleerd zin om de gereleasde versie te installeren?
nope .. momenteel is beta = release, dus bugs die al gemeld zijn zijn bekend en in onderzoek
maar omdat de versie meer positieve dan negatieve issues heeft t.o.v. de 1.09.32.06 dacht ik.. laat ik um releasen op de release-server .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
zeroday schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:37:
[...]

nope .. momenteel is beta = release, dus bugs die al gemeld zijn zijn bekend en in onderzoek
maar omdat de versie meer positieve dan negatieve issues heeft t.o.v. de 1.09.32.06 dacht ik.. laat ik um releasen op de release-server .. ;-)
Oké, duidelijk... Dan ga ik wachten op de volgende verrassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkies
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb deze mediaplayer nu een paar weken, de balans is over het algemeen zeer positief. De volgende zaken zijn me wel opgevallen:

Ik heb problemen met het afspelen van .mov filmpjes afkomstig van mijn olympus c8080 fotocamera.
Bij het afspelen krijg ik een foutmelding 301, dat het formaat niet ondersteund wordt.

Wat ik verder lastig vindt is dat in UPNP mode vanaf mijn NAS (synology 207+) de filmpjes alleen zichtbaar zijn in de video share en niet in de foto share.
In Samba mode zijn de filmpjes in ieder geval zichtbaar in de foto share.

De weergave van foto's in UPNP mode is niet goed, foto's in 4:3 formaat worden vierkant afgebeeld, wat rare vervorming tot gevolg heeft. in Samba mode gaat dit wel goed

Sorteren in Samba mode, Jammer dat dit elke keer weer moet gebeuren. Er zijn in dit forum al eerder opmerkingen over gemaakt maar het irriteert mij ook. Is de sorteer wijze niet op te slaan in een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de CFULLHDMA sinds dit weekend. Briljant apparaat, en erg mooie support. Waarvoor dank. Kan ik ergens de changelist van release 1.09.44.06 t.o.v. 1.09.32.06 vinden? Of zoek ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Henkies schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:10:
Ik heb problemen met het afspelen van .mov filmpjes afkomstig van mijn olympus c8080 fotocamera.
Bij het afspelen krijg ik een foutmelding 301, dat het formaat niet ondersteund wordt.
Yep MOV filmpjes van mijn Casio werken ook niet alsmede AVI files (deze heb ik al eens gemeld op de bugs page)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:40:
[...]

Yep MOV filmpjes van mijn Casio werken ook niet alsmede AVI files (deze heb ik al eens gemeld op de bugs page)
veel camera's gebruiken een bepaald exotische codec, dus kan er niet gerarandeerd worden dat zulke content ondersteund kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:09:
Heb de CFULLHDMA sinds dit weekend. Briljant apparaat, en erg mooie support. Waarvoor dank. Kan ik ergens de changelist van release 1.09.44.06 t.o.v. 1.09.32.06 vinden? Of zoek ik niet goed?
op m'n site kun je wel release notes vinden. Op de officiele site komen ze later deze week of volgende week.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Ik ben op moment aan het overwegen een mediatank te nemen, echter vraag ik me af wat nu de beste keus is, daarom mijn vraag, als je kan kiezen tussen de Conceptronic of Popcorn hour a110 wat zou je kiezen en waarom?

Uiteraard twijfel ik nu op dit moment tussen die 2, en wil ik liefst alle HD formaten perfect gedraaid kunnen worden, wat ik in topic start las bij deze soms problemen kan leveren, en 5.1 is een must.

• -LA-
  • Laatst online: 03:09
Denk dat je in een conceptronic topic alleen conceptronic hoort ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

-LA- schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:26:
Denk dat je in een conceptronic topic alleen conceptronic hoort ;)
welnee.. koop gewoon een xbox LOL kost je 150 euro...

Heb vannochtend de CFULLHDMA besteld. hoop dat ik 'm morgen in ontvangst kan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
RoRoo schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:32:
[...]

welnee.. koop gewoon een xbox LOL kost je 150 euro...

Heb vannochtend de CFULLHDMA besteld. hoop dat ik 'm morgen in ontvangst kan nemen...
Die heb ik nu een :P ik wil nu juist HD gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik verkoop mijn player ivm aanschaf laptop die Full HD kan afspelen:
V&A aangeboden: Conceptronic CFULLHDMA

• Hansje22
- Allereerst wat positiefs, de Linksys 54wrtg er tussen uit gehaald, aangezien deze tot max 100mbit gaat, me pc heeft gbit, cfuillhdma ook, dus ik heb nu een 15meter netwerkkabel gehaald (cross-cable) en veel minder haperingen, helemaal toppie, geen enkele 1080p hapert meer (tot nu toe) dus helemaal top :D
Ik wilde dat even meedelen gewoon, ook goed nieuws is nieuws toch ? ;-)

- Ik heb me tevens aangemeld als bug/feature requester (op de bugs site: http://www.aroundmyroom.com/bugs), en direct even gevraagd om het probleem als extra user te onderstrepen. Namelijk het herkennen van *.img files, niet alleen *.iso. FS#24 - ( Recognition of .IMG DVD image files. ) Volgens mij zit er geen verschil in beide, alleen de extensie is anders genoemd (waarschijnlijk OS doeleinden?). Dus ik neem aan dat deze oude 'todo task' vast in een nieuwe update verwerkt kan worden??

- FS#99 zelf aangemaakt want vooruitspoelen in een xvid filmpie naar waar je de dag er voor was gebleven gaat enorm traag met 16x speed, en next chapter button op afstandsbediening lijkt me toch nuttig in deze gevallen, om met 6x drukken op 1 uur zit van de xvid :)
Nee ik ben geen zeikerd, ik mis het gewoon enorm, me oude dvdspeler (de deur uit gegooid) had deze functie wel, en vond dit echt reuze handig!! :D

- Kan iemand mij uitleggen hoe dat rtlgemist en uitzendgemist werkt? Kun je gewoon bij iMedia dan rtlgemist bijv bekijken ? Dat je dan vanzelf een lijst ziet met alle afleveringen die ook op de site staan ? Of kun je enkel een 1 stream opgeven ofzo in de media server en die vervolgens alleen kunnen bekijken op de tv ?
Is het dus mogelijk om beide sites op me tv te kunnen toveren zodat ik alles kan terugkijken wat ik maar wil? :)
Zo ja, hoe? Zo nee, waarom kan dit (nog) niet, wanneer zal dit kunnen?
Ik ben reuze benieuwd hoe het werkt , want telkens surfen op de pc naar een streamurl is beetje omslachtig lijkt me :s

Verwijderd

Een delicate vraag:

Waarom is de firmware van de CFULLHDMA niet open-source?

Veel handen maken (mooi) licht werk :)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

J_star schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:54:
Die heb ik nu een :P ik wil nu juist HD gaan kijken
:P
zat erover te twijfelen om er een te halen.. uiteindelijk toch de conceptronic besteldhnu

• Mad Max
  • Laatst online: 12:29

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:13:
Een delicate vraag:

Waarom is de firmware van de CFULLHDMA niet open-source?

Veel handen maken (mooi) licht werk :)
Wat is dit dan?
Download pagina

directe link
Hansje22 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:21:
- Kan iemand mij uitleggen hoe dat rtlgemist en uitzendgemist werkt? Kun je gewoon bij iMedia dan rtlgemist bijv bekijken ? Dat je dan vanzelf een lijst ziet met alle afleveringen die ook op de site staan ? Of kun je enkel een 1 stream opgeven ofzo in de media server en die vervolgens alleen kunnen bekijken op de tv ?
Is het dus mogelijk om beide sites op me tv te kunnen toveren zodat ik alles kan terugkijken wat ik maar wil? :)
Zo ja, hoe? Zo nee, waarom kan dit (nog) niet, wanneer zal dit kunnen?
Ik ben reuze benieuwd hoe het werkt , want telkens surfen op de pc naar een streamurl is beetje omslachtig lijkt me :s
Ik knip&plak de url's steeds via de webserver naar de iMedia-pagina's. Ik weet niet of dat handiger kan, maar zo blijft t wel bewaard. Zolang de stream bij uitzendinggemist blijft bestaan, dat dan weer wel.

[ Voor 46% gewijzigd door Mad Max op 27-09-2008 23:38 ]

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.