Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had wat Apple trailers gedownload (MOV bestanden), maar bij het afspelen op de CFULLHDMA heb ik geen geluid bij deze trailers. Bijvoorbeeld bij deze trailer http://www.apple.com/trai...eatures/burnafterreading/ (de 1080p).
Bij het afspelen via Windows is er wel gewoon geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Exocet schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:32:
Ik had wat Apple trailers gedownload (MOV bestanden), maar bij het afspelen op de CFULLHDMA heb ik geen geluid bij deze trailers. Bijvoorbeeld bij deze trailer http://www.apple.com/trai...eatures/burnafterreading/ (de 1080p).
Bij het afspelen via Windows is er wel gewoon geluid.
ik heb wel gewoon geluid
http://rapidshare.com/fil..._reading-tlr1b_h1080p.mov

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
ik ben evt ook van plan om een mediaplayer aan te schaffen
ik wil deze gaan gebruiken om een externe harde schijf eraan te koppen en hiermee films ed te gaan bekijken
ook heb ik een panasonic hdc-sd3 deze heeft de films in h.264 formaat (mts bestanden)
De cfullhdma kan deze afspelen, maar geeft dit problemen als dit via de externe harde schijf gebeurt (schokken en stotteren) en heb op kieskeurig gelezen dat het apparaat snel te warm wordt
Heeft iemand een goed advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CFM wordt ook reteheet, dus dat klopt. Kill Bill die ik gister was aan het kijken stopte ook 2x zonder reden. Of dit door de hitte of door mijn nas komt weet ik niet(ik denk overigens dat mijn nas een timeout gaf).

Zereday, kun jij misschien verduidelijking geven of de hitte van de CFM gevolgen heeft voor de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:41:
Mijn CFM wordt ook reteheet, dus dat klopt. Kill Bill die ik gister was aan het kijken stopte ook 2x zonder reden. Of dit door de hitte of door mijn nas komt weet ik niet(ik denk overigens dat mijn nas een timeout gaf).

Zereday, kun jij misschien verduidelijking geven of de hitte van de CFM gevolgen heeft voor de prestaties?
Ik adviseer de cfullhdma te laten staan. Niet te laten liggen
het is echt afhankelijk van welke content je draait wat de chip warm kan maken, Trouwens de chip mag warm cq. heet worden.
Een koelblokje kan helpen. Mag die erop gezet worden. Ja.

Het kan ook afhankelijk zijn waar de data vandaan gehaald wordt.

minder processorbelasting wordt ook verwacht van een update naar de 2.6 kernel

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 29-09-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:05
mijn exemplaar ligt gewoon van af het begin (medio augustus) op zijn kant en wordt nauwelijks warm, ook niet na een lange avond films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Heb die van mij net binnen. Kan helaas niet staan in mijn kastje door hoogte probleem.. zit net heroes 720p te kijken.
Unit loopt vast. Beeld gaat op zwart. kan alleen maar resetten door powercable eruit te halen.

Heb de firmware versie via internet geupdate naar laatste release versie...
Unit ligt boven op de UPC DVR doos. die ook vrij warm wordt.

Hoe kom ik aan extra koeling, en maakt het echt een significant verschil?

voor de rest...
Zou het prettig vinden als je gewoon door je mappen kan bladeren en niet eerst naar je hoofdmenu moet gaan om te zeggen dat je audio wilt luisteren.. is een beetje omslachtig denk ik.

Ik zal van de week nog een uitgebreide "review" maken van mijn ervaringen.. Tot nu toe zijn die goed alleen jammer dat ie zo warm wordt...

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn pa heeft sinds vandaag deze mooi conceptronic gekocht om meer te genieten van hd content.

Zelf ben ik een beetje groen in deze materie, vandaag een simpele vraag :o
Speelt de conceptronic eigenlijk ook de hd content af voor x360 en ps3 ?
Op usenet is namelijk veel te krijgen van deze hd content.

[ Voor 17% gewijzigd door frissie op 29-09-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

frissie schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:55:
Mijn pa heeft sinds vandaag deze mooi conceptronic gekocht om meer te genieten van hd content.

Zelf ben ik een beetje groen in deze materie, vandaag een simpele vraag :o
Speelt de conceptronic eigenlijk ook de hd content af voor x360 en ps3 ?
Op usenet is namelijk veel te krijgen van deze hd content.
Ja hoor..
Ik kijk wekelijks naar een paar WMV's met ondertitels en de laatste series ..
ik geloof dat een gast die woutje heet op ftd die die dingen vaak maakt/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:18:
Heb die van mij net binnen. Kan helaas niet staan in mijn kastje door hoogte probleem.. zit net heroes 720p te kijken.
Unit loopt vast. Beeld gaat op zwart. kan alleen maar resetten door powercable eruit te halen.

Heb de firmware versie via internet geupdate naar laatste release versie...
Unit ligt boven op de UPC DVR doos. die ook vrij warm wordt.
Tjsa.. dat is dan vragen om problemen ..
Hoe kom ik aan extra koeling, en maakt het echt een significant verschil?
Koelblokje?, Kind die mag blazen?, vrouw met een matteklopper?
voor de rest...
Zou het prettig vinden als je gewoon door je mappen kan bladeren en niet eerst naar je hoofdmenu moet gaan om te zeggen dat je audio wilt luisteren.. is een beetje omslachtig denk ik.
Er zijn sneltoetsen om snel te schakelen .. (groen, geel etc.. )
Ik zal van de week nog een uitgebreide "review" maken van mijn ervaringen.. Tot nu toe zijn die goed alleen jammer dat ie zo warm wordt...
Warmheid kan verschillen in gebruikte vormen van datatransmissie: LAN, UPnP, USB ..
zo kan USB met een HDD en NTFS meer processorbelasting bezorgen (en meer warmte) gezien het protocol
echter USB met een HDD en ext3 HDD minder ..

En hoe je het apparaat neerzet ..

Ik blijf het benadrukken: de chip mag gerust 60 / 65 graden worden, pas allemaal binnen de specificaties. Echter als je weinig tot geen ruimte biedt om warmte af te voeren .. tsja..

Ik zou als je gaat testen ook de positie van het apparaat meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen enkel probleem heb gehad met oververhitting of vastlopers oid.

Die van mij ligt in het tv meubel en heeft eigenlijk nouwelijks tot geen airflow (achterkant kast is dicht), en toch blijft hij keurig koel. Soms, als ik hem vergeten ben uit te zetten en er de volgende dag achter kom is hij wel redelijk warm, maar zeker niet heet. Na een avond DVD isos kijken is hij ook nog netjes lauw warm, en ook bij MKV bestandjes is het neit zo dat ie heet word.

Misschien dat dat ook te maken heeft met het feit dat ik hem met GBit aan een (Synology) nas heb hangen en alleen samba gebruik, ik kan me voorstellen dat USB veel meer processor capaciteit vreet?

Ik moet zeggen dat ik veel verhalen lees over het haperen ed wat ik nog nooit ben tegen gekomen en toch heb ik het ding al fors mishandeld. Zelfs mislukte firmware upgrades die niet zorgde voor fuckups in t apparaatje. Toppie dus wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Het is een (door mij) bewezen feit dat niet alle CFH's gelijk zijn. De ene keer is hij beter gebakken dan de andere.
Mijn eerste werd bloody hot en had vermoedelijk daardoor last van strepen en wegvallend beeld. Ik heb hem daarna ook omgeruild (nog enige feedback daarvan Dennis?)
Degene die ik nu heb blijft daarentegen met exact dezelfde taken (relatief) erg koel.

Als jij ook maar enige problemen hebt met de CFH die wat warm wordt, richt er eerst eens een koelfannetje op en zie of dat helpt. Je weet dan 100% of warmte een probleem is of niet en dan ben je een hele stap verder.

Bedenk: De CFH MAG theoretisch wel heet worden, maar niet allen KUNNEN dat ook... denk daar aan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:53:

Tjsa.. dat is dan vragen om problemen ..

Koelblokje?, Kind die mag blazen?, vrouw met een matteklopper?

Er zijn sneltoetsen om snel te schakelen .. (groen, geel etc.. )

Warmheid kan verschillen in gebruikte vormen van datatransmissie: LAN, UPnP, USB ..
zo kan USB met een HDD en NTFS meer processorbelasting bezorgen (en meer warmte) gezien het protocol
echter USB met een HDD en ext3 HDD minder ..

En hoe je het apparaat neerzet ..

Ik blijf het benadrukken: de chip mag gerust 60 / 65 graden worden, pas allemaal binnen de specificaties. Echter als je weinig tot geen ruimte biedt om warmte af te voeren .. tsja..

Ik zou als je gaat testen ook de positie van het apparaat meenemen.
hmmm had een hele mooie reply gemaakt, maar die is verdwenen :? najah..

Je hebt gelijk wat betreft het warmte issue. Heb met pijn en moeite de unit nu staand weten te krijgen.

De knopjes groen etc. werkt op zich wel, maar is imho niet echt logisch te noemen.
Je hebt een map waaronder je je muziek en films onder gesorteerd hebt, daarvanuit wil ik de na mijn mp3 geluisterd te hebben een film kijken. Nu moet ik weer mijn NAS selecteren en weer door de mappen structuur heen.

vergelijk het eens met documenten. Ik heb mijn desktop. blader naar een map met een combinatie van documenten. ik dubbelklik een willekeurig document en de bijbehorende applicatie wordt gestart. Ik hoef niet eerst helemaal terug te gaan. applicatie starten en vanuit daar het document op hoeven zoeken.

tis natuurlijk een keuze die ergens gemaakt is.. vraag is, kan er een feature van gemaakt worden? O+

Zal vanavond de unit nog eens testen nu die staat, hoe warm ie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:14:
[...]

De knopjes groen etc. werkt op zich wel, maar is imho niet echt logisch te noemen.
Je hebt een map waaronder je je muziek en films onder gesorteerd hebt, daarvanuit wil ik de na mijn mp3 geluisterd te hebben een film kijken. Nu moet ik weer mijn NAS selecteren en weer door de mappen structuur heen.

vergelijk het eens met documenten. Ik heb mijn desktop. blader naar een map met een combinatie van documenten. ik dubbelklik een willekeurig document en de bijbehorende applicatie wordt gestart. Ik hoef niet eerst helemaal terug te gaan. applicatie starten en vanuit daar het document op hoeven zoeken.

tis natuurlijk een keuze die ergens gemaakt is.. vraag is, kan er een feature van gemaakt worden? O+
Nou ik weet niet waar je op drukt, maar je komt als je op blauw/groen/geel knop drukt in de eerste folder van je geselecteerde apparaat. Of ik nu UPnP pak, of Samba, ik kom in mijn root terecht en vandaaruit kan ik dan selecteren vanuit welke folder ik wat wil afspelen, dus je NAS weer opnieuw selecteren is niet noodzakelijk.

het probleem is hier wel dat we niet spreken over 1 applicatie .. er worden in de achtergrond verschillende applicaties gestart. Om stabiliteit te waarborgen is oa. een onderscheid tussen Video/Images/Music gemaakt

Vandaar dat er een filter tussen zit. Dat kan helaas niet verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Zo, net even weer een 1080p filmpje gekeken...
Cloverfield.1080p.Bluray.x264-1920, anyways... de boel werkt prima, mooi beeld en alles , geluid ook prima,
maar na een minuut of 19 a 20 begint alles te haperen....
Aangesloten dmv crosscable, van PC (met gbit aansluiting) direct op de Cfullhdma, 720p spul en dvdr iso's werken overigens wél prima, echter 1080p niet... hoe kan dit???
Moet ik nu na een paar maanden gebruik mijn cfullhdma maar terugsturen ? Ik vind dit namelijk niet kunnen...

ps. om toch de film verder te gaan bekijken heb ik maar de externe usb disk erbij gehaald (doorgespoeld naar 19min en vervder gekeken), maar das niet prettig, utp vanaf me pc werkt veel lekkerder, dus wil ik dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hansje22 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:28:
Cloverfield.1080p.Bluray.x264-1920, anyways... de boel werkt prima, mooi beeld en alles , geluid ook prima,
Aangesloten dmv crosscable, van PC (met gbit aansluiting) direct op de Cfullhdma, 720p spul en dvdr iso's werken overigens wél prima, echter 1080p niet... hoe kan dit???
Moet ik nu na een paar maanden gebruik mijn cfullhdma maar terugsturen ? Ik vind dit namelijk niet kunnen...

ps. om toch de film verder te gaan bekijken heb ik maar de externe usb disk erbij gehaald (doorgespoeld naar 19min en vervder gekeken), maar das niet prettig, utp vanaf me pc werkt veel lekkerder, dus wil ik dat ook...
dat is vreemd. heb gisteren effe half uurtje incredibles op 1080P zitten kijken vanaf mijn nasje aangesloten via 100mbit en dat liep prima..
Met uSB loopt het dan wel goed bij jou?
zeroday schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:52:

Nou ik weet niet waar je op drukt, maar je komt als je op blauw/groen/geel knop drukt in de eerste folder van je geselecteerde apparaat. Of ik nu UPnP pak, of Samba, ik kom in mijn root terecht en vandaaruit kan ik dan selecteren vanuit welke folder ik wat wil afspelen, dus je NAS weer opnieuw selecteren is niet noodzakelijk.

het probleem is hier wel dat we niet spreken over 1 applicatie .. er worden in de achtergrond verschillende applicaties gestart. Om stabiliteit te waarborgen is oa. een onderscheid tussen Video/Images/Music gemaakt

Vandaar dat er een filter tussen zit. Dat kan helaas niet verdwijnen.
Had die knopjes niet gebruikt.. ging er (foutief) van uit dat je daarmee hetzelfde doet als naar het hoofdmenu teruggaan..
Er zal vast een hoop denkwerk aan voorafgegaan zijn om op deze keuze uit te komen. Stabiliteit vind ik altijd goed natuurlijk :)

[ Voor 32% gewijzigd door RoRoo op 30-09-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Laatst online: 10-08 21:07
ik had een vraagje met betrekking tot de Cfullhdma in combinatie met de CHD3NET

stel ik heb de CHD3NET in mijn netwerk hangen als NAS kan ik hem dan ook met usb verbinden met de CFULLHDMA
ik wil ze beide namelijk onder de tv plaatsen en hem als storage voor al mijn media content gebruiken te benaderen vanaf mijn pc op een andere locatie op deze manier hoeft moeders de vrouw niet elke keer de pc aan te zetten als ze een serie wil kijken
mijn tele2 router heeft slechts 2 lan poorten 1 voor mijn pc en een voor in dit geval de CHD3NET

In het kort kan een NAS tegelijk ook via USB benaderd worden door in dit geval de CFULLHDMA
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 13-09 07:16
Vanavond wilde ik weer eens fijn iets gaan kijken. Een HD WMV film gevonden (ja ik weet het, geen 5.1 op de receiver), boeltje opgestart en na 30 seconden geluid weg... en even later freeze en maar weer een harde reset. En nog een keer en nog een keer...

En eigenlijk ben ik er gewoon klaar mee, met die CFULLHDMA. Mijn oordeel: kl*te-apparaat.

Want wat ik ook gedownload heb, of het nou een DVD-Rip is, een 720/1080p mkv of nu dan weer WMV, eigenlijk is het steeds dit soort gek**t. Ik heb nog niks feilloos af kunnen spelen, nada.

En nee, ik heb geen tijd en zin om uren en uren fora te lezen, te downloaden, speuren naar tooltjes om te de-, re- en weet-ik-wat muxen en daar weer eindeloos mee prutsen of 24 uur te re-encoden, transcoden. En de laatste beta-firmware heb ik er ook steeds in ziten. Ik vind het leuk om er allemaal mee te spelen maar het moet op een gegeven moment wel gaan werken.

Ik wil gewoon een voor jan-en-alleman-binnen-5 minuten-op-nzbmovieseeker-te-vinden film downloaden, op een (ja dat snap ik ook nog) Linux nfs share pleuren en gewoon relaxed op de bank in het donker op de beamer met 5.1 geluid uit m'n versterker kijken.

Maar goed, dat kan dus niet en daarom vind ik het een miskoop en heb ik er spijt van dat ik 200 euro aan het aparaat en nog eens 150 voor een 300N bridge uitgegeven heb. Had voor dat geld inmiddels ook een mooie Blu Ray speler kunnen kopen denk ik.

IK wil mensen dus waarschuwen die schijfje-erin-spelen functionaliteit verwachten: niet aan beginnen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
UniMatrix schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:40:
Vanavond wilde ik weer eens fijn iets gaan kijken. Een HD WMV film gevonden (ja ik weet het, geen 5.1 op de receiver), boeltje opgestart en na 30 seconden geluid weg... en even later freeze en maar weer een harde reset. En nog een keer en nog een keer...

En eigenlijk ben ik er gewoon klaar mee, met die CFULLHDMA. Mijn oordeel: kl*te-apparaat.

Want wat ik ook gedownload heb, of het nou een DVD-Rip is, een 720/1080p mkv of nu dan weer WMV, eigenlijk is het steeds dit soort gek**t. Ik heb nog niks feilloos af kunnen spelen, nada.

En nee, ik heb geen tijd en zin om uren en uren fora te lezen, te downloaden, speuren naar tooltjes om te de-, re- en weet-ik-wat muxen en daar weer eindeloos mee prutsen of 24 uur te re-encoden, transcoden. En de laatste beta-firmware heb ik er ook steeds in ziten. Ik vind het leuk om er allemaal mee te spelen maar het moet op een gegeven moment wel gaan werken.

Ik wil gewoon een voor jan-en-alleman-binnen-5 minuten-op-nzbmovieseeker-te-vinden film downloaden, op een (ja dat snap ik ook nog) Linux nfs share pleuren en gewoon relaxed op de bank in het donker op de beamer met 5.1 geluid uit m'n versterker kijken.

Maar goed, dat kan dus niet en daarom vind ik het een miskoop en heb ik er spijt van dat ik 200 euro aan het aparaat en nog eens 150 voor een 300N bridge uitgegeven heb. Had voor dat geld inmiddels ook een mooie Blu Ray speler kunnen kopen denk ik.

IK wil mensen dus waarschuwen die schijfje-erin-spelen functionaliteit verwachten: niet aan beginnen.
ook ik neig die kant op te gaan....
teveel gedoe... ik baal er wel van, vandaag 1080p van cloverfield gekeken, haperen na ongeveer 20min... net de 720p versie gekeken van p[risobnreak, na 10minuten ongeveer spontaan het signaal verloren, en kwam niet meer terug, moest de stekker vd adapter er dus maar ff uit doen en dan weer erin, en vervolgens hopen dat ie het vanaf die 10min wel weer goed zou doorstaan. Deed het overigens ook daarna prima weer, maar ik heb geen zin in dit gedoe... ik heb JUISt dit apparaat gekocht voor het gemak. Waarom zit er uberhaupt een afstandsbediening bij als je toch al telkens moet opstaan....
@zeroday: kun je alsjeblieft zorgen dat ik op een of andere manier geholpen word met een feilloos werkend apparaat? (nee niet retourneren naar de winkel, krijg ik misschien een NOG brakker geval oid)
Anyways... ik snap je volledig cihuacoatl , begint me er dus ook langzamerhand steeds meer aan te ergeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan2007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 10:07
Hansje22 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:28:

Waar ligt het dan aan??
Via netwerk gaat je beeld haperen en via de USB poort niet dus aan de Cfullhdma ligt het niet.
Ik speel alle films perfect af via een 100Mbit netwerk maar daar heb ik wel mijn PC voor moeten aanpassen.
Voorbeeld zet de virus scanner maar eens uit dan zul je zien dat de stream naar de Cfullhdma hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat is spijtig, heb je al eens geprobeerd hem te koelen met een fannetje? Sommige worden wel eens warm. Als dat werkt dan weet je meteen waar het aan ligt. Anders kun je hem ook zonder dat te proberen RMA'en, alles kan stuk gaan, ook de CFH.
(en ga nou niet zeggen 'ja maar hier lees ik zo veel dat er brakke zijn', want dan zeg ik weer 'ja maar als hij goed werkt dan klaag je er niet over dus dat lees je hier ook amper.)
Bij mij werkt het wel zo (afgezien van het feit dat je er geen schijfje in doet, maar dat even terzijde).
@zeroday: kun je alsjeblieft zorgen dat ik op een of andere manier geholpen word met een feilloos werkend apparaat? (nee niet retourneren naar de winkel, krijg ik misschien een NOG brakker geval oid)
Nog brakker dan dat het niet goed werkt? Dan wissel je die WEER om, er zijn meer goede dan slechte en iedereen kan wel eens pech hebben (en dwing me nou niet om mijn paragraafje van hierboven te herhalen :) ).

oh...heb JIJ wel eens actieve koeling geprobeerd? Zo niet dan heb je eigenlijk niet veel gedaan om het probleem op te lossen/ te isoleren...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Tijgert schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:25:
[...]
(en ga nou niet zeggen 'ja maar hier lees ik zo veel dat er brakke zijn', want dan zeg ik weer 'ja maar als hij goed werkt dan klaag je er niet over dus dat lees je hier ook amper.)
[...]
OM dit even kracht bij te zetten, ik post hier zowat nooit wat, maar bij mij werkt het perfect. Filmpje downloaden op NAS zetten en gaan met die banaan, of het nou een hele DVD of een Divx of een FullHD mkv is, alles wordt gewoon gespeeld. Alleen bij fullHD hapert hij wel eesn, maar dat heet te maken met de brakke router die er tussen zit die ik nog steeds moet vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Oke, oke, dank voor alle reacties op mijn noodkreet!

Ik moet bekennen dat de CFH nu in het meubel ligt, ik zal hem eens in "Star Trek"-modus gaan proberen, dus helemaal los staand.

Verder zal ik de HD WMV die ik gister noemde (en ander materiaal) eens op een externe USB HD zetten en proberen, dit om netwerkproblemen uit te sluiten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de stabiliteit en doorvoersnelheid van de genoemde Netgear 300N bridge.

Uiteraard is het bovenstaande ook een vorm van hobby , rommelen en tweaken met servers en je netwerk maar er zijn ook momenten dat je wilt dat het 'just works': b.v. als je 1 avond per week hebt dat je wederhelft op pad is en jij spul kunt gaan kijken wat zij echt niet trekt. (Nee, geen pr0n :P )

Hij gaat dus nog niet meteen op MP :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
het kan wat tweaken nodig hebben, maar als het eenmaal goed werkt dan is het een zeer lekker ding (de mijne is een vrouwtje ;) )

p.s. vergeet bij haperingen en wegvallend beeld en zo niet om ook even actieve koeling erop te zetten... dat KAN alles oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou vanochtend toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er 1 bestelt daar mijn HTPC geen 1080p aankon. Verder geen onderzoek er echt naar gedaan, maar RoRoo was er tevreden over, nouja dan probeer ik het ook maar :P

Ben benieuwd, zal morgen denk ik wel worden geleverd en dan zal ik mijn ervaringen posten.

Is het trouwens aan te raden UPNP te gebruiken (zit op mijn NAS van iomega en router van asus beiden) of gewoon shares ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Tijgert schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:40:
p.s. vergeet bij haperingen en wegvallend beeld en zo niet om ook even actieve koeling erop te zetten... dat KAN alles oplossen...
Maar waar hebben we het dan over? Is er een actief of passief koellichaampje te koop wat op de Sigma chip 'geplakt' kan worden? Of een tafelventilator er op zetten? Er is in het eerste deel v/h topic al eens iets over geschreven geloof ik. Graag meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

Maar waar hebben we het dan over? Is er een actief of passief koellichaampje te koop wat op de Sigma chip 'geplakt' kan worden? Of een tafelventilator er op zetten? Er is in het eerste deel v/h topic al eens iets over geschreven geloof ik. Graag meer info :)
keb er hier wel een paar te geef ..
stuur me (private) je adres en ik stuur je er 1 op.

donaties in dropwinegums welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
Arjan2007 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:03:
[...]

Waar ligt het dan aan??
Via netwerk gaat je beeld haperen en via de USB poort niet dus aan de Cfullhdma ligt het niet.
Ik speel alle films perfect af via een 100Mbit netwerk maar daar heb ik wel mijn PC voor moeten aanpassen.
Voorbeeld zet de virus scanner maar eens uit dan zul je zien dat de stream naar de Cfullhdma hoger is.
Ik heb geen zin in aanpassen in de hoop dat dingen beter worden (dat heb ik al genoeg gedaan), een product hoort toch te werken gewoon zonder allemaal tweak gedoe? Ook met virusscanner dus...
Tijgert schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:25:
Nog brakker dan dat het niet goed werkt? Dan wissel je die WEER om, er zijn meer goede dan slechte en iedereen kan wel eens pech hebben (en dwing me nou niet om mijn paragraafje van hierboven te herhalen :) ).

oh...heb JIJ wel eens actieve koeling geprobeerd? Zo niet dan heb je eigenlijk niet veel gedaan om het probleem op te lossen/ te isoleren...
Omwisselen met een risico dat ik er een terug krijg die bijvoorbeeld wel goed streamt maar bijvoorbeeld enorm heet word? No go... daarnaast kan een winkel niet alles even voor me testen... ik wil gewoon die zekerheid, enkel conceptronic kan het voor me testen denk ik. Ik snap overigens niet dat conceptronic alle cfullhdma's terugneemt, alles 1 voor 1 naloopt, en de goede verkoopbaar stelt.... een product breng je toch niet op deze manier opde markt ? :S

Actieve koeling is niet nodig, aangezien de mijnes vrij koeltjes blijft, je kan het nog niet eens echt lauw noemen eigenlijk, daarnaast hoor ik niet een probleem op te lossen aangezien een product toch hoort te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maar waar hebben we het dan over? Is er een actief of passief koellichaampje te koop wat op de Sigma chip 'geplakt' kan worden? Of een tafelventilator er op zetten? Er is in het eerste deel v/h topic al eens iets over geschreven geloof ik. Graag meer info
Zeroday kan wel een koelblokje voor de chip regelen, maar als je enkel wilt testen of warmte een probleem is dan kan je al een simpele ventilator proberen. Het gaat hier dan even niet om een structurele oplossing maar enkel om het probleem te localiseren.
Ik heb geen zin in aanpassen in de hoop dat dingen beter worden (dat heb ik al genoeg gedaan), een product hoort toch te werken gewoon zonder allemaal tweak gedoe? Ook met virusscanner dus...
Je bent het vast met me eens dat virusscanners en hun impact op het systeem niet onder de verantwoordelijkheid vallen van de makers van de CFH. Met alle technologie van vandaag die met elkaar moet zien samen te werken vergt het nou eenmaal wel eens wat juist instellen. We hebben het hier niet over een enkele Blu-Ray speler met een schijfje, maar over een computersysteem met software en Nassen en diverse protocollen en meer wat allemaal niet is ontworpen met een CFH in het achterhoofd. Dat is eenmaal enorm complex. Trouwens, zelfs met een Blu-Ray setup kan je aardig klooien hoor, denk maar aan HDMI kabels die niet lekker werken (nee, een kabel is geen kabel is geen kabel) en TV's die signalen op de ene poort lekkerder vinden dan op de andere...
Omwisselen met een risico dat ik er een terug krijg die bijvoorbeeld wel goed streamt maar bijvoorbeeld enorm heet word?
Je bent erg negatief. Je hebt dus liever een niet lekker werkende dan een goede kans op een beter apparaat? Raar standpunt... en het lost je probleem niet op.
Ik snap overigens niet dat conceptronic alle cfullhdma's terugneemt, alles 1 voor 1 naloopt, en de goede verkoopbaar stelt.... een product breng je toch niet op deze manier opde markt ?
Dat snap je niet? Maak je nou een grapje of niet? Heb je wel eens nagedacht over hoeveel units dat zijn? Hoe veel tijd dat per unit kost om grondig te testen? De kosten zijn niet te overzien. Denk je werkelijk dat alle producten overal worden geduurtest? Er wordt gekeken of het werkt en dan gata het naar de winkel. Eventuele latere uitval zit ingecalculeerd in de verkoopprijs.

Vergeet niet, de klagers laten hier massaal van zich horen en de tevreden mensch kijkt gewoon naar zijn TV met de CFH en die hoor je niet. Om nou voor die (relatief) enkele foute units een recall actie voor het gehele apparata op te starten is van de zotte.
Actieve koeling is niet nodig, aangezien de mijnes vrij koeltjes blijft, je kan het nog niet eens echt lauw noemen eigenlijk, daarnaast hoor ik niet een probleem op te lossen aangezien een product toch hoort te werken?
Het product werkt bij jou niet naar wens, too bad. Gebruik je grantie recht als je denkt dat het aan het apparaat ligt of neem de hulp aan die hier wordt geboden om je probleem op te lossen. Je bent hier behoorlijk op de voorgrond bezig het apparaat en de makers af te kraken terwijl een ieder je hier probeert te helpen. Je garantierecht heb je nog niet eens gebruikt, blijk van troubleshooting of de interesse daarin geef je ook niet. Wat is het straks? Dat je er achter komt dat je er zelf een kabel niet goed in had zitten of dat er ergens een connector stuk was en dan laat je spontaan niks meer van je horen na al het gemekker? Kijk, ik kan ook lekker negatief zijn. In plaats daarvan probeer ik te helpen.

Dus, even recappen: alles werkte naar behoren de afgelopen maanden, ook 1080p via UTP en opeens begonnen alle 1080p film via UTP te haperen. Lees deze zin goed door, klopt dit?

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 01-10-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hansje22 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:27:
[...]
[...]
Ik ben het helemaal mee eens dat een bepaald product goed moet werken. Echter wat is goed? wat voor de een goed is, is voor de ander voldoende en voor iemand anders weer onvoldoende.

Daarnaast het product kan met bepaalde dingen geen rekening houden. Bijv. een programma of andersoortige service op je systeem / netwerk die bijv. de snelheid van je netwerk kan beinvloeden. Als jij dan vind dat dit toch de schuld is van dit apparaat, dan kan ik daar weinig aan doen.

Een van de dingen die het product goed, beter, best kan later functioneren is de firmware upgrade mogelijkheid
heb je dat al geprobeert?
Omwisselen met een risico dat ik er een terug krijg die bijvoorbeeld wel goed streamt maar bijvoorbeeld enorm heet word? No go... daarnaast kan een winkel niet alles even voor me testen... ik wil gewoon die zekerheid, enkel conceptronic kan het voor me testen denk ik. Ik snap overigens niet dat conceptronic alle cfullhdma's terugneemt, alles 1 voor 1 naloopt, en de goede verkoopbaar stelt.... een product breng je toch niet op deze manier opde markt ? :S
Als ik je nu vertel dat alle producten voordat ze de doos in gaan getest zijn op de wijze waarop het goed werkt, wat dan? jij verteld alleen maar dat na 20 minuten er iets gebeurd wat niet goed is .. niet meer niet minder. Dan kan ik (of iemand anders) niet ruiken wat de reden is.

Daarnaast ben je ook nog eens niet scheutig met informatie. Zo weet ik niet met welke firmware je werkt. En of het probleem elke keer reproduceerbaar is.

Want wellicht is jouw probleem al gereproduceerd en opgelost in een nieuwe firmware, die je vrij ter beschikking wordt gesteld. Zo is er een publieke firmware beschikbaar en beta firmware bestanden ..

En dan komen we bij het volgende: je kan wel verwachten dat ALLES werkt en alles ineens goed doet en dat zou ik ook graag zien, maar vertel mij maar eens wie dat wel voor elkaar krijgt.
Vele fabrikanten komen met driver updates, firmware updates, etc. etc.
Nee, jij hoeft niet het probleem op te lossen, maar je zou wellicht wel wat meer info kunnen geven zodat er gekeken kan worden of het reproduceerbaar is ja dan te nee. Om zo naar een oplossing toe te werken.

Misschien dat de firmware upgrade naar 1.09.49.06 jouw probleem kan oplossen.
Deze is via de internet upgrade in de CFULLHDMA toe te passen.
Advies: na de upgrade en reboot en het weer zichtbaar zijn van het menu even de stroom eraf en er weer op

Daarna de films weer kijken

Wat is er gedaan vanaf versie 1.09.44 naar 1.09.49

Fixing an MKV pre-buffering function side-effect (buffering)
Fixing DVD crash issue, DVD with DVD Shrink 3.2 ripped and remove audio track will cause device to crash
Fixing NFS/MKV trick mode failed
Fixing some m2ts not to playback issue
Fixing iMedia URL edit crash issue from PC

Je hoeft het niet te testen / te gebruiken maar het mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
tumble_nl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:33:
ik had een vraagje met betrekking tot de Cfullhdma in combinatie met de CHD3NET

stel ik heb de CHD3NET in mijn netwerk hangen als NAS kan ik hem dan ook met usb verbinden met de CFULLHDMA
ik wil ze beide namelijk onder de tv plaatsen en hem als storage voor al mijn media content gebruiken te benaderen vanaf mijn pc op een andere locatie op deze manier hoeft moeders de vrouw niet elke keer de pc aan te zetten als ze een serie wil kijken
mijn tele2 router heeft slechts 2 lan poorten 1 voor mijn pc en een voor in dit geval de CHD3NET

In het kort kan een NAS tegelijk ook via USB benaderd worden door in dit geval de CFULLHDMA
alvast bedankt!
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Gaat niet werken.
via USB alleen USB mogelijkheid
via NET, LAN functionaliteit

het apparaat is een zeer simpele LANdisk, niet te verwarren met een NAS
het is allemaal of of ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
zeroday schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:17:
[...]

Gaat niet werken.
via USB alleen USB mogelijkheid
via NET, LAN functionaliteit

het apparaat is een zeer simpele LANdisk, niet te verwarren met een NAS
het is allemaal of of ..
Okay weet je wellicht een NAS die die functie wel heeft? en die je kunt aanbevelen?

[ Voor 3% gewijzigd door tumble_nl op 01-10-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tumble_nl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:19:
[...]

Okay weet je wellicht een NAS die die functie wel heeft? en die je kunt aanbevelen?
ik heb een tunnelvisie
ik zou gewoon voor een CH3SNAS gaan ..
maar wellicht dat iemand anders iets anders kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
op de website lees ik dat de usb poort van de ch3sNAS een usb print server poort is maar ik begrijp dat dat een extra functionaliteit is en dat je gewoon je CFULLHDMA met usb aan die HDD kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tumble_nl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:40:
op de website lees ik dat de usb poort van de ch3sNAS een usb print server poort is maar ik begrijp dat dat een extra functionaliteit is en dat je gewoon je CFULLHDMA met usb aan die HDD kan hangen?
je zou het kunnen proberen ..

maar je moet de ch3snas onderdeel uit laten maken van de cfullhdma en niet andersom
de usb poort kan met wat hak-werk inderdaad gebruikt worden om extra schijfruimte te creeren voor de CH3SNAS
je kan dan beter NFS aanzetten op de CH3SNAS en dit dan configuren op de CFULLHDMA ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

SaURoN schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:43:
Nou vanochtend toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er 1 bestelt daar mijn HTPC geen 1080p aankon. Verder geen onderzoek er echt naar gedaan, maar RoRoo was er tevreden over, nouja dan probeer ik het ook maar :P

Ben benieuwd, zal morgen denk ik wel worden geleverd en dan zal ik mijn ervaringen posten.

Is het trouwens aan te raden UPNP te gebruiken (zit op mijn NAS van iomega en router van asus beiden) of gewoon shares ?
Don't blame me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Ik twijfel nog :)
Wil er 2 gaan aankopen, 1 voor in de huiskamer en 1 voor in de slaapkamer.
kleine vraag tussendoor; het is toch wel mogelijk om op beide apparaten dan een 1080p film te streamen, tegelijkertijd? Gbit lan

Verder ben ik het wel eens met de mensen die zeggen dat het niet de bedoeling is om een apparaat om te gaan bouwen als je dat niet wilt. Ik vind wel dat je het apparaat dan ook moet gebruiken zoals is voorgeschreven.
Ik maak me verder nooit zo druk over hitte, behalve als het de prestaties ten slechte komt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik sluit hitte voorlopig even uit, denk toch aan netwerkproblemen. Troubleshooten is natuurlijk lastig als problemen als stotteren en vastlopen ook als bugs voor komen.

Vandaag vrij en pokkeweer, ideaal om eens te tweaken... Al het "verdachte" materiaal op een externe USB HD gezet en aan het testen geslagen. Alle probleemzones liepen gewoon door... De HD WMV ook... Toen weer even geswitched naar het netwerk en dezelfde zaken geprobeerd. "Gelukkig" weer haperen bij de bekende scenes. Mijn theorie is dat de hoge bitrates teveel gevraagd zijn. Wat me opviel is dat het "cirkeltje uit vier delen" in de rechterbovenhoek dan te zien is, bufferen volgens mij. Firmware v01.09.49.06.21 overigens.

De wireless N bridge lijkt in de huidige opstelling dus niet stabiel genoeg om bitrates van 10-12Mbit vast te houden denk ik nu. Signaalsterkte is niet veel beter te krijgen dan 30-40%.

Denk dat streamen zowieso lastig(er) is als je geen bedraad netwerk bij de CFH hebt. Oplossingen zijn dan lokaal USB, wireless of powerline maar de laatste 2 hebben beide het kenmerk dat de kwaliteit sterk kan wisselen.

Oplossing zou nu kunnen zijn om "lokaal" een NAS / netwerk HD aan te sluiten op de tweede 100Mbit poort van de WNHDE111 zodat er onderling 100Mbit bedraad netwerk is.

Binnenkort ga ik eens een flink aantal uren HD materiaal via de USB harddisk kijken om 'm eens flink warm te stoken >:) .

Overigens begrijp ik vragen als "kan ik HD x zowel met USB als LAN aansluiten" erg goed, ik had deze vraag ook omdat het ideaal lijkt om de CFH en een HD direct met USB te verbinden en de HD ook nog via het netwerk te kunnen "vullen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:01:

Overigens begrijp ik vragen als "kan ik HD x zowel met USB als LAN aansluiten" erg goed, ik had deze vraag ook omdat het ideaal lijkt om de CFH en een HD direct met USB te verbinden en de HD ook nog via het netwerk te kunnen "vullen".
Ik heb het volgende eens geadviseerd aan iemand die vanaf z'n PC naar zijn kamer niet direct kabels wil trekken

1. pak een CFULLHDMA
2. pak een NAS (bijv. CH3SNAS)
3. hang die aan een simpele switch
4. hang die switch aan powerline
vanaf powerline ga je naar je PC en je kan op je gemak je data naar je NAS pompen waarna deze zonder problemen van bandbreedte de data kan streamen naar de CH3SNAS
e.e.a. hoeft dan niet eens echt zichtbaar aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

St@m schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:13:
Ik twijfel nog :)
Wil er 2 gaan aankopen, 1 voor in de huiskamer en 1 voor in de slaapkamer.
kleine vraag tussendoor; het is toch wel mogelijk om op beide apparaten dan een 1080p film te streamen, tegelijkertijd? Gbit lan

Verder ben ik het wel eens met de mensen die zeggen dat het niet de bedoeling is om een apparaat om te gaan bouwen als je dat niet wilt. Ik vind wel dat je het apparaat dan ook moet gebruiken zoals is voorgeschreven.
Ik maak me verder nooit zo druk over hitte, behalve als het de prestaties ten slechte komt.
ligt eraan wat voor apparaat jouw data moet gaan streamen.

de CFULLHDMA kan 11MB/s aan als je dat maal 2 doet kom je op een maximale bandbreedte verbruik van 22MB/s in de meest extreme situatie.

Pak je dan bijv. een simpele NAS zoals de DNS323/CH3SNAS dan is veelal daar ook een maximale snelheid te zien van 20 tot 30MB/s. Snellere doorvoer kan, maar dan zit je niet meer op een simpele NAS te werken.

Haal je je data gewoon van een PC Server, of PC met Gigabit dan hoef je wat dat betreft daar wat minder druk over te maken.

M.i lijkt het me dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

oh 1.09.49.06 is officieel gereleased vandaag ..

! Internet upgrade !
geen beta firmware momenteel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zekerwel, dus hoop voor je dat hij werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:23:
oh 1.09.49.06 is officieel gereleased vandaag ..

! Internet upgrade !
geen beta firmware momenteel beschikbaar.
Ik krijg nog gewoon 1.09.44.06 bij de internet upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Exocet schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:50:
[...]
Ik krijg nog gewoon 1.09.44.06 bij de internet upgrade.
Opgelost. Dom Dom foutje .. Tis een mooi systeem, mot het wel werken ..

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 01-10-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Het schijnt te helpen.. :)

Moet wel effe zeggen dat ik blij verrast was over de bijgeleverde HDMI kabel.. gewoon 3 meter.. niet een lullig metertje zoals je normaal gesproken meegeleverd krijgt. ik zeg... hulde voor het vooruit denken :)

Changelog op je site denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:37:
Het schijnt te helpen.. :)

Moet wel effe zeggen dat ik blij verrast was over de bijgeleverde HDMI kabel.. gewoon 3 meter.. niet een lullig metertje zoals je normaal gesproken meegeleverd krijgt. ik zeg... hulde voor het vooruit denken :)

Changelog op je site denk ik?
tsja ..
compleetheid wordt gewaardeerd ..
met 1 metertje kom je niet of nauwelijk achter je TV weg.
changelog:
http://www.aroundmyroom.c...-beta-firmware-cfullhdma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal, ben na alle 50+ pagina's van de ervaringstopics doorgelezen te hebben ook overstag gegaan en heb een CFULLHDMA aangeschaft. Voorlopig in ieder geval ontzettend blij met de inzet van zowel de hele community hier op Tweakers, maar natuurlijk vooral van de moeite die zeroday doet om overal op te antwoorden! _/-\o_ Thanks!

Mijn setup is een Sony KDL46W2000 tv, een Synology DS207+ NAS en een wired 100Mbit netwerk. Voorlopig nog even alle files via Samba benaderd en nog geen rare problemen tegengekomen. Behalve dan een vage .avi file van Bionic Woman die stil blijft. Moet ik nog even induiken, nu nog geen tijd voor gehad.

Ik heb nu nog wel een vraag; waarschijnlijk heb ik eroverheen gekeken, maar is het mogelijk om de CFULLHDMA foto's aan de hand van de EXIF informatie (orientation tag) met de juiste kant boven weer te laten geven. Ik heb flink wat foto's in portrait en als ik nu een slideshow van een directory laat zien moet iedereen zich een nekhernia draaien om de foto's te bekijken. Kan ik dit ergens instellen of moet ik dit als een feature request op de issuepage van aroundmyroom.com zetten?

Nu nog even flink wat HD materiaal 'ophalen' en relaxen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
zeroday schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:16:
[...]Ik heb het volgende eens geadviseerd aan iemand die vanaf z'n PC naar zijn kamer niet direct kabels wil trekken

1. pak een CFULLHDMA
2. pak een NAS (bijv. CH3SNAS)
3. hang die aan een simpele switch
4. hang die switch aan powerline
vanaf powerline ga je naar je PC en je kan op je gemak je data naar je NAS pompen waarna deze zonder problemen van bandbreedte de data kan streamen naar de CH3SNAS
e.e.a. hoeft dan niet eens echt zichtbaar aanwezig te zijn.
Wat je hier schrijft is min of meer de oplossing waar ik aan denk:

1. Al gedaan :)
2. Nog even wachten i.v.m. $$$ & WAF
3. Aanwezige Netgear WNHDE111 heeft 2 100Mbit poorten, onderling geswitched? Vraag bij Netgear neergelegd.
4. Aanwezige Netgear WNHDE111 bridged al naar "datacenter".
(5. Vullen kan nu ook door CH3SNAS zelf te laten leechen...)

Als onderling 100Mbit ZEKER genoeg is voor HD streamen is dit natuurlijk perfect (maar duurder omdat ik er een NAS bij moet kopen).

De betrouwbaarheid van streaming over het netwerk is de reden dat ik lang getwijfeld heb tussen de CFULLHDMA en "de anderen" met ingebouwde harddisk.

Conceptronic zou natuurlijk met een "package deal" kunnen komen voor de CFULLHDMA & CH3SNAS <+:) waarbij mensen die al een CFULLDHMA hebben aangeschaft alsnog een leuke korting krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Jeetje, wat zijn sommige mensen verschrikkelijk onredelijk als het aankomt op een maandag ochtend exemplaar zeg. Begrijpen die lui dan niet dat je in nederland gewoon consumenten recht hebt en uitgebreide garantie?

Ik zal mijn configuratie eens uitschrijven en mijn problemen er eens bijzetten:

TV: LG32" -> HDMI->CfullHDMA ->ElCheapoGBitSwitch->Synology DS207+ met een extra 1TB USB disc eraan.

Mijn problemen: 0, helemaal geen, heeeel af en toe wat bugjes die ik tegen kom en netjes rapporteer (bv Kaders rond el cheapo dvd images, of bij 40+ subtitles dat je eerst 10 verschillende talen subtitle te zien krijgt alvorens de juiste taal. Maar verder alles geweldig, zowel in 1080 als 720 als normale DVD rips. Blijft alleen wel noodzaak om regelmatig de firmware te updaten.

Ook raad ik het iedereen zeer af om de uPNP software te gebruiken want daar heb ik persoonlijk alleen slechte ervaringen mee, en daar komt nog eens bij dat via Samba sowieso veel beter en fijner werkt in mijn ogen.

Het enige echte wat ik mist is de mogenlijkheid om aan de CFullHDMA een USB DVD speler te hangen om zodoende de complete Home Theater set te kunnen vervangen. Maarja, dat gaat niet geimplementeerd worden begreep ik uit mijn feature request..

Verder niks dan lof voor dit apparaat en de lui die zo kortzichtig aan het zeiken zijn hier heb ik maar 1 advies voor:
Gooi je al je electronica uit het raam en ga lekker boeken lezen. En klaag vervolgens de uitgever maar aan bij elke printfout die je tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@Pruttelpot: zo te zien heb jij alles bedraad aangesloten en op een lokale switch en dus geen streamingproblemen d:)b . Maarrrr... hoe "vul" je je NAS?

Elke oplossing die ik niet vanaf de laptop op de bank kan doen, trage kopieeracties inhoudt, slepen met USB- sticks of -harddisks en het ompluggen van (netwerk)kabeltjes keur ik af :P.

Zonder dollen :+, open deur : volgorde betrouwbaarheid afspelen/streaming:
  1. Direct USB
  2. Bedraad netwerk >= 100Mbit
  3. Homeplug/Powerlan
  4. Wireless
Open deur 2? Bij streaming problemen:
  1. Te reproduceren, dus steeds zelfde bestand zelfde tijdstip?
  2. Laatste (beta)firmware er op en weer proberen. Als het nog steeds gebeurt:
  3. Via lokale USB opslag afspelen om het netwerk uit te sluiten. Gaat dit goed?
  4. Bij homeplug/wireless: bekabeld testen, desnoods in tijdelijke opstelling.
Ik zit nu in fase 4...

Menu's en subtitles die het niet doen en onjuiste aspect ratio's ligt vaak aan de firmware en het laatste mogelijk aan instellingen CFULLHDMA en "beeldweergever".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 13-09 20:52
Indien je een beetje NAS hebt, vult hij zichzelf met mDonkey of een of andere newsleecher....

Voorbeeldje ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
...uit zijn uitgeschreven configuratie blijkt niet dat de NAS + CFULLHDMA enige verdere netwerk / internetverbinding hebben... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Conceptronic zou natuurlijk met een "package deal" kunnen komen voor de CFULLHDMA & CH3SNAS waarbij mensen die al een CFULLDHMA hebben aangeschaft alsnog een leuke korting krijgen.
* Tijgert houdt wel een beetje van <+:)

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 02-10-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

De betrouwbaarheid van streaming over het netwerk is de reden dat ik lang getwijfeld heb tussen de CFULLHDMA en "de anderen" met ingebouwde harddisk.
betrouwbaarheid op streaming over netwerk is gewoon goed te noemen. Alleen als je een brakke switch er tussen hebt of een andere zwakke schakel ... tsja..
Conceptronic zou natuurlijk met een "package deal" kunnen komen voor de CFULLHDMA & CH3SNAS <+:) waarbij mensen die al een CFULLDHMA hebben aangeschaft alsnog een leuke korting krijgen. O-)
Gelukkig hou ik me niet bezig met sales ;'-) Ik heb alleen maar vactatures ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
zeroday schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:03:
[...]
betrouwbaarheid op streaming over netwerk is gewoon goed te noemen. Alleen als je een brakke switch er tussen hebt of een andere zwakke schakel ... tsja..
Dat bedoelde ik ook, het netwerk ertussen en niet de betrouwbaarheid als eigenschap van de CFULLHDMA.
Gelukkig hou ik me niet bezig met sales ;'-) Ik heb alleen maar vactatures ..
Grmbl... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:43:
...uit zijn uitgeschreven configuratie blijkt niet dat de NAS + CFULLHDMA enige verdere netwerk / internetverbinding hebben... >:)
reken maar dat ie er nog wel een routertje tussen heeft hangen voor z'n internet PC ..

Mijn situatie (thuis) is alsvolgt

ik heb
een mooie meterkast
Afbeeldingslocatie: http://www.griftstate.com/albums/klussen/IMG_1443.sized.jpg

daarin heb ik een nas staan, een dsl modem router, een mooi goede switch .. vandaaruit heb ik al mijn kabels gepatched .. zowel mijn telefoon, stereo-installatie en netwerk omgeving. In alle kamers zitten UTP aansluitingen zodat ik vanuit elke hoek iets kan aansluiten, of het nu een luidsprekerbox is, een telefoon of een netwerk apparaat.

voordeel: geen netwerk kabels over de vloer en alleen een klein kabeltje is nodig om vanuit de muur naar het apparaat te gaan ..

Daar moet je even over nagedacht hebben als je bijv. een huisje koopt of laat bouwen ;-)

om stabiliteit in mijn netwerk te waarborgen zorg ik er dus voor dat mijn belangrijkste apparaten bedraad onderling verbonden zijn. de NAS, de DSL router, de Switch, de PC's

Vanuit mijn studeerkamer heb ik een 2e switch naar een AccessPoint zodat mijn notebooks ook draadloos kunnen werken.

Dus zit ik op de bank en heb ik data te versturen kan ik 3 dingen doen ..

- 1 een powerplug in de muur steken en de kabel naar het notebook, onzekere factor is dat dit veelal een erg varierende netwerkverbindingssnelheid oplevert (de 2e powerplug (host)) kan ergens anders hangen (maakt niet uit waar) zolang het maar verbinding heeft met mijn netwerk.

- een netwerk kabel naar de muur gooien omdat ik toch 2 UTP aansluitingen heb is ook een mogelijkheid

- mijn draadloze netwerk gebruiken ..

om optimaal geluk te hebben zorg ik er altijd voor dat de zwakste schakel niet gebruikt wordt.

Note, er zijn apparaatjes die LAN doen, maar op een andere manier communiceren (NDAS stuff) dat werkt niet echt lekker met powerplug omdat deze weer zuiver naar UDP/TCP stuff kijkt .. maar dat is even een sidenote ..

freakie? Och ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
OK, nu ben je te ver gegaan met die meterkast met patchpanel... CRIBS!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/erikvdnt/Public/Clipboard01.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:06:
OK, nu ben je te ver gegaan met die meterkast met patchpanel... CRIBS!

[afbeelding]

:P
ik zou eens gaan kijken of die wlan bridge als 'Access Point Client' ingesteld kan worden
alsof the cfullhdma dan een wlan verbinding heeft, anders dan dat je alles 1 op 1 doorstuurd
laat hem dan eens verbinden aan een andere 'AccessPoint' .
dus niet zozeer als een brug transparant configureren maar als een client ..
wellicht dat dit wat meer performance kan geven ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zo vanmiddag de mijne binnen gekregen en tot nu toe bevalt hij me wel echter 1 klein vraagje:

Het apparaat ziet mijn nas niet als ik shares heb met gebruikersnaam/password, zodra ik me nas helemaal open zet ziet hij hem wel. Kan dat kloppen?

Het is een Iomega Storcenter 250gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

SaURoN schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:52:
Zo vanmiddag de mijne binnen gekregen en tot nu toe bevalt hij me wel echter 1 klein vraagje:

Het apparaat ziet mijn nas niet als ik shares heb met gebruikersnaam/password, zodra ik me nas helemaal open zet ziet hij hem wel. Kan dat kloppen?

Het is een Iomega Storcenter 250gb.
is geheel afhankelijk van je nas ..
op dit moment is er een ´auto-samba' functionaliteit. Dat houdt in dat er via een linux commando gezocht wordt naar samba shares. Als jouw nas zichzelf niet laat zien als er een username/pwd geconfigureerd is, dan kan het inderdaad zijn dat deze dan niet wordt gevonden.

Een van de features die gewenst is (en waar ik me hard voor maak) is ook de mogelijkheid bieden om handmatig shares toe te voegen voor de mensen die houden van lange commando regels ;-)

De CFULLHDMA kan overweg met een username/pwd op een share .. dus daar zou het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eindelijk vanmiddag ook mijn concepronic fullhd gehaalt....
maar..

Als ik naar mijn media gaat, komt er niks in beeld, geen samba mappen in ieder geval.
Wat wel werkt is usb of die software van concepronics.
Heb gewoon een win2003 servertje (A.D) draaien met wat mappen geshared, maar die fullhd ziet niks.
Ook mybookworld of mijn freebsd server met samba word niet gevonden.alles blijft leeg.

Op beeld staat gewoon searing for servers.
Als ik op mijn workstation (vista) een share maak en deel ziet ie hem wel.
pc's onderling gaat ook prima

ik draai firmware 01.09.49.06

Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door nike op 02-10-2008 22:36 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Het lijkt me een prachtig apparaat dit ding, maar ik vraag me nog een aantal dingen af:

1. Wat is de output framerate van het apparaat? Al mijn x264 films zijn natuurlijk in 23,976 fps (24p). Kan je de output dan ook op 24p zetten of moet het op 60 Hz ofzo. Zo ja, heb je dan last van judder?

2. Is het mogelijk om .mkv of .m2ts bestanden met externe .srt ondertitel af te spelen? En hoe zit het met in mkv selecteerbare ondertitels?

3. Heeft het apparaat ook de mogelijkheid om met WiFi N te streamen? Een UTP kabel van boven naar beneden is namelijk geen optie. Ik neem aan dat de hardeschijf via USB anders toch wel een goed alternatief is. Waarom zou je de hardeschijf het liefst extern moeten voeden? Ik heb bij mijn externe 2,5 inch HD namelijk geen extra adapter meegekregen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:56:
[...]

is geheel afhankelijk van je nas ..
op dit moment is er een ´auto-samba' functionaliteit. Dat houdt in dat er via een linux commando gezocht wordt naar samba shares. Als jouw nas zichzelf niet laat zien als er een username/pwd geconfigureerd is, dan kan het inderdaad zijn dat deze dan niet wordt gevonden.

Een van de features die gewenst is (en waar ik me hard voor maak) is ook de mogelijkheid bieden om handmatig shares toe te voegen voor de mensen die houden van lange commando regels ;-)

De CFULLHDMA kan overweg met een username/pwd op een share .. dus daar zou het niet aan liggen
Zover ik weet draait er op de Iomega , busybox dacht dat dat bij de meeste van de nasjes (tenminste eerder) werd gebruikt :) Maar goed dan weet ik dat :)

Handmatig shares toevoegen lijkt me ook fijn inderdaad, als je nu veel shares hebt op je netwerk ga je idd veel laden wat helemaal niet nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:07:
maar..

Als ik naar mijn media gaat, komt er niks in beeld, geen samba mappen in ieder geval.
Heb gewoon een win2003 servertje (A.D) draaien met wat mappen geshared, maar die fullhd ziet niks.
Ook mybookworld of mijn freebsd server met samba word niet gevonden.alles blijft leeg.

Soms kan het enige tijd duren dat shares zichtbaar worden.
Soms kan het helpen om even de router of de DHCP bak te resetten
Maar verder zou ik het op deze vroege ochtend niet 1-2-3 weten
je zou kunnen kijken op je freebsd bak of er met een commando ala smbtree een overzicht gemaakt kan worden

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 03-10-2008 08:22 . Reden: tikvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Amiet01 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:23:
Het lijkt me een prachtig apparaat dit ding, maar ik vraag me nog een aantal dingen af:

1. Wat is de output framerate van het apparaat? Al mijn x264 films zijn natuurlijk in 23,976 fps (24p). Kan je de output dan ook op 24p zetten of moet het op 60 Hz ofzo. Zo ja, heb je dan last van judder?
Het apparaat kan inderdaad 24p aan, maar zover ik de m'n bugtrac page mag geloven mag daar nog wat fine-tuning in gedaan worden, in eerste instantie zat 24p niet als optie erin.
2. Is het mogelijk om .mkv of .m2ts bestanden met externe .srt ondertitel af te spelen? En hoe zit het met in mkv selecteerbare ondertitels?
Geen probleem wordt ondersteund.
3. Heeft het apparaat ook de mogelijkheid om met WiFi N te streamen? Een UTP kabel van boven naar beneden is namelijk geen optie. Ik neem aan dat de hardeschijf via USB anders toch wel een goed alternatief is. Waarom zou je de hardeschijf het liefst extern moeten voeden? Ik heb bij mijn externe 2,5 inch HD namelijk geen extra adapter meegekregen.
Not yet .. Niet native
Iedereen kan er vooralsnog een AccessPoint in AP Client mode aan hangen om e.e.a. te bewerkstelligen maar native een USB adapter met 802.11n heeft de Linux 2.6 kernel nodig en aan een soepele overgang van Kernel 2.4 naar Kernel 2.6 wordt gewerkt. Trouwens zullen niet alle adapters gaan werken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 06:52:
Not yet .. Niet native
Iedereen kan er vooralsnog een AccessPoint in AP Client mode aan hangen om e.e.a. te bewerkstelligen maar native een USB adapter met 802.11n heeft de Linux 2.6 kernel nodig en aan een soepele overgang van Kernel 2.4 naar Kernel 2.6 wordt gewerkt. Trouwens zullen niet alle adapters gaan werken ..
Goh.. dus bij een volgende fw update zou het dus mogelijk moeten zijn om met een select aantal usb dongels te kunnen connecten met m'n wifi..
coooooollllll :>

alhoewel.. kabel ligt er nu toch al :)

Vraagje btw:

Ik heb een aantal .pls files van di.fm in een mapje gezet, en als ik nu muziek kies kan ie niets in die map vinden om af te spelen.
Moet ik nu al die streams via de imedia page toevoegen? of moet ik de windows media streams pakken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
janssuhhh schreef op zondag 21 september 2008 @ 01:11:
Enige wat daar nu voor is teruggekomen is dat veel dvd's nu helemaal niet meer willen spelen en een netwerk timeout geven.
Het is wat stil op fw-gebied de laatste tijd. Zonder ongeduldig te zijn: is er al iets bekend over de oplossing met time-outs van dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

RoRoo schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:07:
Ik heb een aantal .pls files van di.fm in een mapje gezet, en als ik nu muziek kies kan ie niets in die map vinden om af te spelen.
Moet ik nu al die streams via de imedia page toevoegen? of moet ik de windows media streams pakken? :(
Ik heb de pls in de imedia pagina toegevoegd. Connecten duurt wel eventjes maar werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

PowerSp00n schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:30:
Ik heb de pls in de imedia pagina toegevoegd. Connecten duurt wel eventjes maar werkt verder prima.
Ik moest de url's uit de pls halen en deze erin plakken.. heb er verder niet echt goed naar gekeken, maar is dat DE manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Optimaal is het in ieder geval niet gezien de player erg lang nodig heeft voordat er muziek uit het doosje komt ^^. Ik ben er niet mee verder gegaan of andere mogelijkheden bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Is het trouwens normaal dat elke keer de sorteervolgorde naar standaard word gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

g00fy64 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:14:
[...]

Het is wat stil op fw-gebied de laatste tijd. Zonder ongeduldig te zijn: is er al iets bekend over de oplossing met time-outs van dvd's?
euh?
ik heb net eergisteren een publieke versie uitgebracht en de laatste beta is van ik geloof 2 weken geleden
soms moet je beta's de tijd geven om getest te worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

SaURoN schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:57:
Is het trouwens normaal dat elke keer de sorteervolgorde naar standaard word gezet?
ja, maar dat wordt nog veranderd.. (long time wish)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

ja, maar dat wordt nog veranderd.. (long time wish)
ah ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
zeroday schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:06:
[...]
euh?
ik heb net eergisteren een publieke versie uitgebracht en de laatste beta is van ik geloof 2 weken geleden
soms moet je beta's de tijd geven om getest te worden ..
Jaja, ik weet het, wilde ook niet ongeduldig zijn of zo... ;) . We zijn in het verleden natuurlijk wel een beetje verwend...

Die publieke versie = de beta van twee weken geleden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nog effe een vraagje..

Gister effe getest: De resume functie.. Werkt heel goed als je de film stopt. en later weer start. maar gaat tussendoor de unit uit, dan begint ie weer bij het begin.
Kan die niet een soort bookmarkje wegschrijven op de locatie waar het mediabestand vandaan gespeeld wordt om aan te geven waar ie moet beginnen. Dan een vraagje stellen op het moment dat je start.. Resume of opnieuw?

Ben wel vreselijk blij met dit ding.. wat een genot zeg..
Planet Earth in 1080i (heb een NN HD TV)

[ Voor 11% gewijzigd door RoRoo op 03-10-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
RoRoo schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:02:
Nog effe een vraagje..

Gister effe getest: De resume functie.. Werkt heel goed als je de film stopt. en later weer start. maar gaat tussendoor de unit uit, dan begint ie weer bij het begin.
Kan die niet een soort bookmarkje wegschrijven op de locatie waar het mediabestand vandaan gespeeld wordt om aan te geven waar ie moet beginnen. Dan een vraagje stellen op het moment dat je start.. Resume of opnieuw?

Ben wel vreselijk blij met dit ding.. wat een genot zeg..
Planet Earth in 1080i (heb een NN HD TV)
Is al gmeld in de lijst met feature requests...

http://www.aroundmyroom.c...id=37&project=1&pagenum=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om naar een bepaalde tijdslokatie van een film te gaan? Als ik nu bijv naar de 50e minuut wil ben ik namelijk 10 min bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:18:
Weet iemand of het mogelijk is om naar een bepaalde tijdslokatie van een film te gaan? Als ik nu bijv naar de 50e minuut wil ben ik namelijk 10 min bezig.
Met de afstandbediening: druk op 0, vul 0050 in en dan op ok drukken... Simpel toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlvtje
  • Laatst online: 05-09-2024
Is de netwerkerror [409] inmiddels opgelost, zoals opgemerkt in laatste beta?
Of krijgen we voor het het weekend nog een cadeautje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
rlvtje schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:01:
Is de netwerkerror \[409] inmiddels opgelost, zoals opgemerkt in laatste beta?
Of krijgen we voor het het weekend nog een cadeautje ?
Hé, ben ik dus niet de enige ongeduldige... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Waarom zou ik bijv. de Conceptronic verkiezen boven de Popcornhour? Wat zijn de grootste voor- en nadelen van de twee? Gebruikersgemak staat bij mij voorop.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Ik had eerst ook als idee om de popcornhour te bestellen maar later kwam (of zag ik) de conceptronic speler. Hier ben ik uiteindelijk voor gegaan omdat er dan in ieder geval geen gezeik was met opsturen en import kosten, bij garantie gevalletjes de speler niet helemaal terug hoeft naar de US of waar dan ook. De vele berichten bij de popcornhour over warmteproblemen hebben ook een grote rol gespeeld bij mijn keuze. Verder is de Conceptronic echt compleet (kabels e.d, ook al gebruik je een gedeelte niet).

Hoe de popcornhour verder met firmware is enzo kan ik niets over zeggen of vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlvtje
  • Laatst online: 05-09-2024
Nieuwe beta 8) Dennis is nog beter dan sinterklaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday
Ik heb een Dreambox 7000 met samba in mijn netwerk, maar als ik deze kies in het CFH menu dan komt hij met een inlog scherm, maar ik heb geen pasw en inlog naam ingesteld ( vista gaat ook verder zonder inlogscherm )
Wat ik dus ook invul leeg of de Linux inlog ik krijg een foutmelding (fout bij inloggen).
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:35:
@Zeroday
Ik heb een Dreambox 7000 met samba in mijn netwerk, maar als ik deze kies in het CFH menu dan komt hij met een inlog scherm, maar ik heb geen pasw en inlog naam ingesteld ( vista gaat ook verder zonder inlogscherm )
Wat ik dus ook invul leeg of de Linux inlog ik krijg een foutmelding (fout bij inloggen).
Wat doe ik fout?
Keb geen dreambox .. dus ik zou het dus niet kunnen zeggen. (keb niet alles hier .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:07:
maar..

Ik ben er bijna uit,
Beetje met mijn fileserver zitten kutten, en nu zie ik in ieder geval shares,
maar...
ik kan niet connecten.

Als ik dit werkend krijg dan kunnen we echt beginnen.
Hierbij 2 shots:
ik zie dat als ik via mijn mediaplayer mijn shares op de fileserver wil benaderen dan zie ik in event viewer dat die hem dan als system ziet en niet als xbox zoals ik connect naar de fileserver toe.

wel kan ik nu browsen en kom ik zelfs op mijn mybookworld nas.

Alleen waarom niet op windows 2003AD?
Afbeeldingslocatie: http://www.identyfires.com/got/c-manage-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.identyfires.com/got/pa030117-s.jpg

nog even een firmware downgrade gedaan, maar probleem blijft.
Ik zie nu alle computers en kan naar alles browsen met username xbox/xbox (xbox staat beneden en die kan met deze login combo ook connecten naar de shares)

Dus zodra ik op de fileserver zit en klik op de share (elke share) die ik wil dan krijg ik het 2e plaatje te zien.

Mybookworld doet het wel goed met login/pass.

[ Voor 15% gewijzigd door nike op 04-10-2008 08:29 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

PowerSp00n schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:34:
Ik had eerst ook als idee om de popcornhour te bestellen maar later kwam (of zag ik) de conceptronic speler. Hier ben ik uiteindelijk voor gegaan omdat er dan in ieder geval geen gezeik was met opsturen en import kosten, bij garantie gevalletjes de speler niet helemaal terug hoeft naar de US of waar dan ook. De vele berichten bij de popcornhour over warmteproblemen hebben ook een grote rol gespeeld bij mijn keuze. Verder is de Conceptronic echt compleet (kabels e.d, ook al gebruik je een gedeelte niet).

Hoe de popcornhour verder met firmware is enzo kan ik niets over zeggen of vergelijken.
voor mij geldt exact hetzelfde. Gebruik nu ook de Conceptronic en ben er zeer tevreden over. Was in het begin even uitzoeken, maar heb e.e.a. nu goed draaiend.
Nog wel een vraag: zou het mogelijk zijn om de lay-out van de menu's op enig moment te customizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vmb schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:46:
[...]

voor mij geldt exact hetzelfde. Gebruik nu ook de Conceptronic en ben er zeer tevreden over. Was in het begin even uitzoeken, maar heb e.e.a. nu goed draaiend.
Nog wel een vraag: zou het mogelijk zijn om de lay-out van de menu's op enig moment te customizen?
niet 1-2-3 ..
je wil natuurlijk hoog resolutie beeld hebben, maar dat gaat niet helemaal werken, omdat dat beeld niet door de sigma chip gemaakt wordt, dus er moet min of meer rekening gehouden worden met lagere resolutieschermen.

Maar ideeën mag je altijd mailen naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zeroday,

misschien een klein vraagje, ik heb op mijn mac even geprobeerd een map te sharen (SMB) zonder username password, de conceptronics ziet het wel, kan de map alleen niet openen, hij zegt dan gelijk no videofiles found. Terwijl ze er wel staan.

Opzich is het niet echt boeiend voor mij, maar moest het testen van RoRoo en nu ben ik nieuwsgierig waarom het niet werkt :)

Inmiddels net de 2e CFULLHDMA binnen gekregen voor de woonkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

zeroday schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:45:
[...]

niet 1-2-3 ..
je wil natuurlijk hoog resolutie beeld hebben, maar dat gaat niet helemaal werken, omdat dat beeld niet door de sigma chip gemaakt wordt, dus er moet min of meer rekening gehouden worden met lagere resolutieschermen.

Maar ideeën mag je altijd mailen naar me.
Niet zo zeer een hogere beeldkwaliteit, maar meer keuze in kleuren en kleurstellingen. Ach, kwestie van smaak.
Heeft geen haast, maar zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

SaURoN schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:19:
Opzich is het niet echt boeiend voor mij, maar moest het testen van RoRoo en nu ben ik nieuwsgierig waarom het niet werkt :)

Inmiddels net de 2e CFULLHDMA binnen gekregen voor de woonkamer :P
Komt omdat mijn vader alleen maar apple netwerk thuis heeft en ook geïnteresseerd is in dit apparaat..
man ik moet een aanbrengbonus krijgen.
Sauron besteld er 2, m'n vader... m'n werk is ook wel geïnteresseerd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 15:49
Voor de tweede maal heb ik na een firmware upgrade connectie problemen icm mijn CH3SNAS. Het uit zich in het vastlopen van zowel dvd's als avi's. De error 409 treedt dan ook op.

Na een reboot van de CH3SNAS zijn de problemen verdwenen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
UniMatrix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:33:
@Pruttelpot: zo te zien heb jij alles bedraad aangesloten en op een lokale switch en dus geen streamingproblemen d:)b . Maarrrr... hoe "vul" je je NAS?
Op mijn Synology draait SabNZBd+, aan de GBit switch zit nog een wifi
accesspoint, en in de GBIt Switch loopt nog een een kabeltje naar de adsl modem/router, en een kabel naar een willekeurige plek om mn laptop op aan te sluiten als ik grote kopieer acties moet doen waar wifi niet snel genoeg voor is.

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 15:05
nu toch eindelijk een storend probleem ondervonden:

"moviestars-imaxbears.1080p.mkv"
stopt na ongeveer 6 minuten zowel beeld als geluid na een krappe minuut gaat de film weer verder, dit herhaalt zich om de 2 a 3 minuten, na 20 minuten de film maar gestopt.

mijn splinternieuwe schijf van Samsung 1TB hoor ik als een gek ratelen (is anders muisstil) zie het netwerk lampje ook bijna non-stop flikkeren.

laatste officiele firmware via internet geinstalleerd en speel alles af via de HD media server software, bij andere 1080MKV films heb ik tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zeroday, zou je mij de ftp gegevens kunnen sturen waar ik films die niet spelen kan uploaden? Ik kan ze nergens meer vinden en heb nog wel wat filmpjes die het niet doen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:21:

stopt na ongeveer 6 minuten zowel beeld als geluid na een krappe minuut gaat de film weer verder, dit herhaalt zich om de 2 a 3 minuten, na 20 minuten de film maar gestopt.

mijn splinternieuwe schijf van Samsung 1TB hoor ik als een gek ratelen (is anders muisstil) zie het netwerk lampje ook bijna non-stop flikkeren.

laatste officiele firmware via internet geinstalleerd en speel alles af via de HD media server software, bij andere 1080MKV films heb ik tot nu toe geen problemen gehad.
Tsja.. als ik um download is tie natuurlijk in wmv ..

wat is de mediainfo van die moviestars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:59:
Zeroday, zou je mij de ftp gegevens kunnen sturen waar ik films die niet spelen kan uploaden? Ik kan ze nergens meer vinden en heb nog wel wat filmpjes die het niet doen.
zie
http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

surfing john schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:21:

Als je het bij andere films niet hebt.. ligt het dan niet gewoon aan die mkv? heb ook wel een paar x een mkv gehad die liep te hakkelen en takkelen.. andere source gedownload en draaien als een speer.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.