Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:29:
...is het mogelijk om de CFULLHDMA foto's aan de hand van de EXIF informatie (orientation tag) met de juiste kant boven weer te laten geven....
Heeft iemand hier misschien nog info over? Zeroday?
Verder heerlijk de afgelopen dagen zónder problemen allerlei mkv/iso/avi files bekeken met de huidige public f/w!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vandaag ook de Conceptronic gehaald, 1e indruk goed :)

Firmware geupdate naar de laatste public, ging ook allemaal prima. Maar heeft iemand een tip hoe ik een uitzending van uitzending gemist nou kan bekijken? Ik wil bv een uitzending van paul de leeuw kijken, hoe doe ik dat?

Ik heb via my media geprobeert en imedia, maar de streams willen niet, of ik gebruik de url? (DM staat aan) Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:35
hier de mediainfo over Bears:

lgemeen
Volledige naam : moviestars-imaxbears.1080p.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 3,00 GiB
Duration : 39mn 14s
Totale bitrate : 10,9 Mbps
Datum codering : UTC 2008-10-02 11:23:46
Gebruikt programma : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 13:20:25
Gebruikte encoder-bibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Ja
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 39mn 11s
Bitrate : 10,1 Mbps
Nominal bit rate : 10,5 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.211
Titel : IMAX Bears - MOViESTARS
Gebruikte encoder-bibliotheek : x264 core 64 r987M e71168d
Instellingen codering : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=10495 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Taal : Duits

Audio
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 448 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Rear: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Titel : DOLBY DIGITAL 5.1
Taal : Duits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:46:
[...]

Heeft iemand hier misschien nog info over? Zeroday?
Verder heerlijk de afgelopen dagen zónder problemen allerlei mkv/iso/avi files bekeken met de huidige public f/w!
Wellicht in de toekomst.

ik heb het als feature in de trac overzichtspage gezet
http://www.aroundmyroom.com/trac (wijziging URL)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:49:

lgemeen
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 3,00 GiB
Totale bitrate : 10,9 Mbps
Datum codering : UTC 2008-10-02 11:23:46
Gebruikt programma : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 13:20:25
Gebruikte encoder-bibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Ja
Format settings, ReFrames : 4 frames
Settings zien er niet verkeerd uit, ik zal de nzb of zelfde bron moeten hebben om e.e.a. te kunnen reproduceren. Want het is of de bron die niet lekker is, of toch iets mbt de cfullhdma
kwam zelf alleen IMAX.Bears.2001.Bluray.VC1.1080P.5.1.WMV-NOVO.wmv tegen en die speelt zover ik het kan zien goed af ..

Dus wil je hebben dat ik er verder naar kijk: zorg dat ik de zelfde bron krijg als wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Freezerator schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:48:
Vandaag ook de Conceptronic gehaald, 1e indruk goed :)

Firmware geupdate naar de laatste public, ging ook allemaal prima. Maar heeft iemand een tip hoe ik een uitzending van uitzending gemist nou kan bekijken? Ik wil bv een uitzending van paul de leeuw kijken, hoe doe ik dat?

Ik heb via my media geprobeert en imedia, maar de streams willen niet, of ik gebruik de url? (DM staat aan) Tips zijn welkom :)
je gaat bijv. naar
http://player.omroep.nl/?aflID=8021770
filmpje gaat spelen
rechtermuistoets .. pakt eigenschappen, vind url
http://cgi.omroep.nl/cgi-...101178798/bb.20081004.asf

deze url ga je plakken in de IMedia layout

http://[cfullhdma-ip]:41952/web/IMedia
Maak een nieuw station, geef het een naam en stop de url erin
sla dit op
ga dan in de CFULLHDMA naar IMEDIA en klik op het nieuwe station onder mijn media

tadaaahhh mooi weer de leeuw speelt af .. (hier althans)

als er mensen zijn die specifieke url's opgenomen willen hebben (die werken) dan zou ik dit onder een speciaal kanaal kunnen laten zetten .. bijv. CFH-Users ;'-)

Maar dan moet er wel wat structuur in zitten ;-) jullie hebben mijn e-mail ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
zeroday schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

je gaat bijv. naar
http://player.omroep.nl/?aflID=8021770
filmpje gaat spelen
rechtermuistoets .. pakt eigenschappen, vind url
http://cgi.omroep.nl/cgi-...101178798/bb.20081004.asf

deze url ga je plakken in de IMedia layout

http://[cfullhdma-ip]:41952/web/IMedia
Maak een nieuw station, geef het een naam en stop de url erin
sla dit op
ga dan in de CFULLHDMA naar IMEDIA en klik op het nieuwe station onder mijn media

tadaaahhh mooi weer de leeuw speelt af .. (hier althans)

als er mensen zijn die specifieke url's opgenomen willen hebben (die werken) dan zou ik dit onder een speciaal kanaal kunnen laten zetten .. bijv. CFH-Users ;'-)

Maar dan moet er wel wat structuur in zitten ;-) jullie hebben mijn e-mail ..
Mijn dank is groot :) Ik zat in de buurt maar net niet genoeg :)

Tja, uitzending gemist toevoegen zou inderdaad wel gaaf zijn, maar zo te zien zit die structuur niet echt handig in elkaar. In elk geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
hierbij de NZB:

moviestars-imaxbears.1080p.nzb

gepost in:

a.b.hdtv.x264

[ Voor 24% gewijzigd door surfing john op 07-10-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik ben al maanden een bijzonder tevreden eigenaar van de CFULLHDMA. Ik had gewoon shares op een windows Xp bak en dat werkte allemaal vlot. Nu ben ik overgestapt naar Vista ultimate 64 Bits, weer shares aangemaakt. Maar dit werkt niet!!

Is dit bekend, doe ik iets fouts?
Heb in Vista "media delen" aangezet en dan de CFULLHDMA toegang gegeven. Dit heeft als resultaat dat ik wel mijn pc kan benaderen alleen kom ik in een 1 of andere file structuur die door Vista bepaald is.

Ik wil gewoon weer mijn Vista Shares benaderen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Fatalharry schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:20:
Ik ben al maanden een bijzonder tevreden eigenaar van de CFULLHDMA. Ik had gewoon shares op een windows Xp bak en dat werkte allemaal vlot. Nu ben ik overgestapt naar Vista ultimate 64 Bits, weer shares aangemaakt. Maar dit werkt niet!!

Heb in Vista "media delen" aangezet en dan de CFULLHDMA toegang gegeven. Dit heeft als resultaat dat ik wel mijn pc kan benaderen alleen kom ik in een 1 of andere file structuur die door Vista bepaald is.

# Select Tools - Folder Options.
# On the Views tab, scroll to the end of the long Advanced settings list.
# Uncheck "Use simple file sharing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
Fatalharry schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:20:

Everyone toevoegen bij de share (of natuurlijk een aprte user voor je shares aanmaken). Ik heb het gewoon werkend met Vista Ultimate 64bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:49:

lgemeen
Hoe speel je het bestand af en met wat?
UPnP AV server NAS
UPnP AV server software tool
Samba
NFS

?

Ik speel hem nu met Samba af en heb na <s>10 minuten</s> de gehele film te hebben bekeken nog geen 'glitch' gezien ..

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 08-10-2008 13:55 . Reden: bij mij werkt het op een bepaalde manier wel. Gebruik jij dezelfde manier? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ik speel de film af met de Conceptronic HD Media Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:28:
ik speel de film af met de Conceptronic HD Media Server
Advies: gebruik Samba: heb je het probleem niet
Op UPnP AV niveau lijkt er iets te weinig bandbreedte afgegeven te kunnen worden. Ik ga kijken wat er aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
Ik moet toch ff melden dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de CFULLHDMA. Heb afgelopen zondag nadat ik dit forum had gelezen besloten om hem aan te schaffen.
Er van uitgaande dat heel veel van de bekende problemen opgelost waren met de nieuwste firmware.
Helaas moet ik melden dat dit in mijn geval zeer zeker niet het geval is.
Mijn idee was om dvd’s (iso’s /video-ts /divx/ xvid/avi enz.)te streamen vanaf mijn nas (synology ds207+ met de laatste firmware) naar mijn oude crt tv.

Alles is aangesloten via een Gb netwerk.
Op de nas had ik upnp ingescakeld en de nas werd direct gevonden. (mijn 2 pc” niet)
Tot mijn verbazing waren de dvd iso’s niet zichtbaar maar alleen de video-ts mappen.
Ook het menu geeft hij niet weer. Alleen als ik een hoofdstuk selecteer (VTS01) begint de dvd af te spelen .Ondertiteling kan ook niet gewijzigd worden via de afstandsbediening.

Ergens op dit forum gelezen over een firmware downgrade en dit ook toegepast (een versie terug) Alles weer opgestart en tot mijn verbazing werden mijn 2 pc” nu ook herkend.
Streamen via de nas gaven hetzelfde resultaat. Daarna naar een van mijn pc’s genavigeerd naar een map waar ik nog films in had staan. Nu blijkt dat de dvd iso’s wel herkend worden en ook goed afspelen met menu, ook de video-ts map wordt herkend en speelt de dvd af met menu.

Daarna maar weer de nieuwste firmware eropgezet. Mijn 2 ps’ bleven
daarna ook weer zichtbaar, maar voor de rest bleef alles het zelfde.
Ik heb toen upnp op de nas uitgeschakeld (gelezen op dit forum)
De nas werd ook herkend maar dan met een ander icoontje.
Naar de video map gegaan waarna ik de vreemde melding kreeg dat er geen videobestanden gevonden kunnen worden.
Als laatste heb ik nog na veel gepruts maar toch werkend gekregen de nas via NFS benaderd
De nas en de video bestanden worden herkend inq de iso’s , Jippiiiiiiii
Helaas loopt de CFULLHDMA na een iso of video-ts geselecteerd te hebben muurvast en is alleen te resetten als ik de stekker eruit trek.

Ik ben het gepruts spuugzat :( en hoop dat iemand nog een tip heeft om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
op advies van Zeroday Samba geinstalleerd op mijn PC (met Vista Ultimate) helaas krijg ik nu op de Conceptronic na het kiezen van de map een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord, geen idee wat ik hier moet invullen of moet ik iets wijzigen in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:34:
op advies van Zeroday Samba geinstallerd op mijn PC (met Vista Ultimate) helaas krijg ik nu op de Conceptronic na het kiezen van de map een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord, geen idee wat ik hier moet invullen of moet ik iets wijzigen in Vista?
?? ik adviseer niet om iets te installeren, maar om iets te gebruiken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

munck100 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:43:
Ik moet toch ff melden dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de CFULLHDMA. Heb afgelopen zondag nadat ik dit forum had gelezen besloten om hem aan te schaffen.
Jammer om dat te lezen.
Er van uitgaande dat heel veel van de bekende problemen opgelost waren met de nieuwste firmware.
Mijn idee was om dvd’s (iso’s /video-ts /divx/ xvid/avi enz.)te streamen vanaf mijn nas (synology ds207+ met de laatste firmware) naar mijn oude crt tv.
Is iets wat jij denkt wat een probleem is daadwerkelijk een probleem of een tekortkoming in een functionaliteit?
Op de nas had ik upnp ingescakeld en de nas werd direct gevonden. (mijn 2 pc” niet)
Tot mijn verbazing waren de dvd iso’s niet zichtbaar maar alleen de video-ts mappen.
Ook het menu geeft hij niet weer. Alleen als ik een hoofdstuk selecteer (VTS01) begint de dvd af te spelen .Ondertiteling kan ook niet gewijzigd worden via de afstandsbediening.
UPnP AV heeft beperkte functionaliteit en is afhankelijk van de functies die de fabrikant er van de NAS in zet. Dat is iets waar de CFH niet iets aan kan doen.
Ergens op dit forum gelezen over een firmware downgrade en dit ook toegepast (een versie terug) Alles weer opgestart en tot mijn verbazing werden mijn 2 pc” nu ook herkend.
Streamen via de nas gaven hetzelfde resultaat. Daarna naar een van mijn pc’s genavigeerd naar een map waar ik nog films in had staan. Nu blijkt dat de dvd iso’s wel herkend worden en ook goed afspelen met menu, ook de video-ts map wordt herkend en speelt de dvd af met menu.
Soms kan het even duren voordat een 'Share' gevonden wordt.
vandaag was er bij mij ook een machine die vaag deed.. en zorgde ervoor dat geen enkele linux bak iets kon vinden.
Yep.. de 'file share functie aka Samba; .
Naar de video map gegaan waarna ik de vreemde melding kreeg dat er geen videobestanden gevonden kunnen worden. Als laatste heb ik nog na veel gepruts maar toch werkend gekregen de nas via NFS benaderd.
Ook ene mooie functionaliteit NFS ..
Helaas loopt de CFULLHDMA na een iso of video-ts geselecteerd te hebben muurvast en is alleen te resetten als ik de stekker eruit trek.

Ik ben het gepruts spuugzat :( en hoop dat iemand nog een tip heeft om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt gr,
Jammer dat ik niet weet met welke ISO of DVD je test of probeert te kijken .. Dat er problemen zijn bij 'geripte dvd's met weggehaalde streams / audio / etc.. dat kan gerust ..

Helaas geef je erg weinig info wat voor soort films je afspeelt en wat voor firmware versie je gebruikt.

Wellicht kan een beta firmware je helpen. e-mail me dan, dan krijg je toegang tot de laatste firmware (beta) ..

We kunnen vast en zeker wel je ergenis wegnemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:52:
Soms kan het even duren voordat een 'Share' gevonden wordt.
vandaag was er bij mij ook een machine die vaag deed.. en zorgde ervoor dat geen enkele linux bak iets kon vinden.
Kan de mogelijkheid toegevoegd worden om Samba shares (net als NFS) als iMedia URL's in te stellen?
smb://user:pass@computer/share
Ik heb hier namelijk ook een PC die vaak niet gevonden wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Ik wil de beta firmware wel uitproberen! (kan je e-mail adres nergens vinden)
ik gebruik op de nas en de fullhd de laatste firmware
dvd's komen van usenet en ik heb getest met willekeurige dvd's die alle het zelfde reseltaat geven.

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Arjen Tempel schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:41:
[...]
Kan de mogelijkheid toegevoegd worden om Samba shares (net als NFS) als iMedia URL's in te stellen?
smb://user:pass@computer/share
Ik heb hier namelijk ook een PC die vaak niet gevonden wil worden.
feature request .. ik zou um als je jou was toevoegen aan de trac page (mocht dat nog niet gedaan zijn).
zie / enter http://www.aroundmyroom.com/trac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

munck100 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:43:
Ik wil de beta firmware wel uitproberen! (kan je e-mail adres nergens vinden)
ik gebruik op de nas en de fullhd de laatste firmware
dvd's komen van usenet en ik heb getest met willekeurige dvd's die alle het zelfde reseltaat geven.

gr,
tsjsa.. usenet .. daar heb je het al ..
mijn adres is vanaf m'n site te plukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe beta's zijn te gek, vanaf versie v01.09.49.06.21-old.zip wilt hij geen div-x/ xvid meer spelen over samba...

Enig idee ? ik had gehoopt dat dit met de laatste nieuwe beta wel in orde zou komen maar spijtig genoeg niet ... omdat het ervoor allemaal werkte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:44:
de nieuwe beta's zijn te gek, vanaf versie v01.09.49.06.21-old.zip wilt hij geen div-x/ xvid meer spelen over samba...

Enig idee ? ik had gehoopt dat dit met de laatste nieuwe beta wel in orde zou komen maar spijtig genoeg niet ... omdat het ervoor allemaal werkte :p
En heb je een bronbestand die andere personen ook kan testen?
Wat voor soort foutmelding krijg je?
Heb je het apparaat al eens geheel uitgezet (stroom eraf, en weer aangezet)
Heb je als beta tester bijv. NFS geprobeerd, USB ??

Dit is wel erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

munck100 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:43:

Naar de video map gegaan waarna ik de vreemde melding kreeg dat er geen videobestanden gevonden kunnen worden.
Als laatste heb ik nog na veel gepruts maar toch werkend gekregen de nas via NFS benaderd

Alvast bedankt gr,
Hoi, ik zie dat je de DS207+ werkend hebt gekregen via NFS, gebruik je de laatste firmware van de DS207+? Indien ja, kun je me dan uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Tot voor kort (voor de laatste fw) gebruikte ik ook de NFS, werkte prima, echter met de laatste fw van de DS207+ werkt het niet meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

@Zeroday:
Ik ben nog steeds verliefd op dit apparaatje hoor. Nu ik 'm verticaal heb staan klapt ie er niet meer uit
Alles wat ik erin keil speelt ie gewoon af. Heb zelfs nog geen audiotracks om hoeven zetten (waar ik in eerste instantie bang voor was)
soms een kleine glitch, maar die blijkt dan in de mkv te zitten aangezien het steeds op exact hetzelfde punt is.

was je btw al bezig om .img extentie support in te bouwen? heb (lui als ik ben) nog niet gechecked wat de CFH doet als ik ze gewoon domweg rename naar .iso.

Vreemd genoeg is mijn bugreport afgeketst mbt de iMedia toevoegen van een link (via web interface). Als ik in de titel een ' zet bijv: 80's tophits bla bla. dan gaat ie daar toch echt op fout.
Exacte FW versie durf ik je niet te zeggen, zit op kantoor, maar is de laatste public versie.
Zal mattie Sauron eens vragen of hij het ook heeft.. die is toch altijd thuis :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:04:
@Zeroday:
was je btw al bezig om .img extentie support in te bouwen? heb (lui als ik ben) nog niet gechecked wat de CFH doet als ik ze gewoon domweg rename naar .iso.
staat op de todo list.. Special feature for lazy users .. ;-)
Vreemd genoeg is mijn bugreport afgeketst mbt de iMedia toevoegen van een link (via web interface). Als ik in de titel een ' zet bijv: 80's tophits bla bla. dan gaat ie daar toch echt op fout.
Exacte FW versie durf ik je niet te zeggen, zit op kantoor, maar is de laatste public versie.
Zal mattie Sauron eens vragen of hij het ook heeft.. die is toch altijd thuis :)
is niet vreemd. Bepaalde leestekens kunnen niet gebruikt worden .. dus 80's kan en mag helaas niet, want dat zorgt voor wat issues .. dus gebruik 80s, bijvoorbeeld en het werkt. Waar het eerst fout ging krijg je nu de melding dat je het niet mag gebruiken. (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

@ Zeroday:

Is het een idee om een web-control functionaliteit in te bouwen: zo van-> via je webbrowser op je pc even verbinden met de player en dan vervolgens een functie als 'afspelen' kiezen.
Lijkt mij soms wel handig om op afstand (laptop in woonkamer) wat mp3-tjes via de versterker af te laten spelen zonder dat ik de tv aan hoef te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 06:44:
[...]

En heb je een bronbestand die andere personen ook kan testen?
Wat voor soort foutmelding krijg je?
Heb je het apparaat al eens geheel uitgezet (stroom eraf, en weer aangezet)
Heb je als beta tester bijv. NFS geprobeerd, USB ??

Dit is wel erg summier.
Inderdaad wat te weinig info, het was nogal laat en was wat moe

Als ik div-x of xvid afspeel via samba met laatste nieuwe firmwares sinds v1.09.49.06 krijg ik een zwart scher met het laad cirkel icoontje, dit duurt +- 15 seconden, deze verdwijnt en enkel zwart scherm blijft over, en het enigste ik kan doen is hem met de aan/uit knop afzetten.

een NFS schijf heb ik niet, via USB kan ik nog eens testen, maar als ik versie v1.0.49.06 erop zet dan werkt het wel via samba, zonder problemen

bron bestanden die niet werken : wolverine and the x-men 01-05, star wars clone wars hdtv s01e01 en 02, merlin s01e01-03, babylon AD r3 AKCPE, .... dit zijn er maar enkele van de recentere die je wel vind.

Ik heb 2 cfullhdma's, en op beide hetzelfde probleem, met MKV's of ander onder vind ik geen problemen via SAMBA.
Ik zal ze eerst via usb eens testen en laat dan wel iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

bron bestanden die niet werken : wolverine and the x-men 01-05, star wars clone wars hdtv s01e01 en 02, merlin s01e01-03, babylon AD r3 AKCPE, .... dit zijn er maar enkele van de recentere die je wel vind.
Graag wat nzb's, of torrents, of weet ik veel waar ik ze vandaan moet halen ..
er wordt zoveel gereleased, genuked dat ik altijd wel iets vind wat net weer iets anders is dan jou bronbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:39:
[...]

Hoi, ik zie dat je de DS207+ werkend hebt gekregen via NFS, gebruik je de laatste firmware van de DS207+? Indien ja, kun je me dan uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Tot voor kort (voor de laatste fw) gebruikte ik ook de NFS, werkte prima, echter met de laatste fw van de DS207+ werkt het niet meer... :(
NFS is volgens mij pas in de laatste firmware versie van de DS207+ toegevoegd.
Je kunt het in de manager gewoon aanvinken onder netwerkservises/NFS
http://download.conceptro...-%20Samba%20and%20NFS.pdf kun je zien hoe het een en ander is in te stellen op de fullhd.
Bij mij zijn de gesharede mappen wel zichtbaar via NFS maar loopt de fullhd vast zodra ik een bestand wil openen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday

probeer anders effe deze

http://www.newzleech.com/...in+59181&mode=usenet&adv=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

munck100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

NFS is volgens mij pas in de laatste firmware versie van de DS207+ toegevoegd.
Je kunt het in de manager gewoon aanvinken onder netwerkservises/NFS
http://download.conceptro...-%20Samba%20and%20NFS.pdf kun je zien hoe het een en ander is in te stellen op de fullhd.
Bij mij zijn de gesharede mappen wel zichtbaar via NFS maar loopt de fullhd vast zodra ik een bestand wil openen :( .
Dat vastlopen heb ik dus ook, voorheen werkte het gewoon goed, alleen met de laatste firmware van de DS207+ gaat het fout... De stappen van de pdf had ik al gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all
wat is een normale netwerk copieer snelheid van pc naar server mbv Samba ?

hoeveel mb/sec of kb sec zou dat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:09:
@all
wat is een normale netwerk copieer snelheid van pc naar server mbv Samba ?

hoeveel mb/sec of kb sec zou dat moeten zijn.
Ik heb zelf een LaCie ethernet Big Disk en kopieer er met een snelheid van 9 MB/s naarto als het via een draadje gaat. Het enige wat er dan tussen mijn laptop en mijn NAS zit is een DLink DI-524. Maar hoezo is dit relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 07:16
@ zeroday: de koppelverkoop ;) is gelukt hoor: een CH3SNAS staat in de huiskamer.

Op 100Mbit samen met de CFULLHDMA aan de Netgear wireless bridge probleemloos een 1080p WMW afgespeeld. Via Samba want nfs kreeg ik niet aan de praat tot ik doorkreeg dat alleen de user-space nfs werkt op de CH3SNAS?! (1.04RC5, funplug 0.5) Met de upnp media server schokte al het HD materiaal :X

De nieuwe CFULLHDMA '53' firmware nog niet getest maar ik heb het gevoel dat e.e.a. nu met rasse schreden volwassener wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door UniMatrix op 09-10-2008 14:28 . Reden: 53 - firmware i.p.v. 51 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Dat vastlopen heb ik dus ook, voorheen werkte het gewoon goed, alleen met de laatste firmware van de DS207+ gaat het fout... De stappen van de pdf had ik al gedaan...
Dan weet ik het ook niet meer, en je kunt de ds270+ ook niet meer downgraden dus ff testen is er dan ook niet meer bij.
Maar volgens mij is die NFS pas in de laatste versie toegevoegd.

Ik heb de laatste beta firmware nu op de fullhd draaien maar dat maakt voor mijn situatie geen verschil :(
1 bestanden benaderen op de nas via upnp: Herkend geen iso's en dvd menu werkt niet.
2 " Samba: Melding geen video bestanden gevonden.
3 " NFS: Alles wordt herkend (ook de iso's) maar bij het openen
loopt alles vast.
Als ik mediabestanden via mijn pc benader werkt wel alles goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

munck100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:27:
[...]

Dan weet ik het ook niet meer, en je kunt de ds270+ ook niet meer downgraden dus ff testen is er dan ook niet meer bij.
Maar volgens mij is die NFS pas in de laatste versie toegevoegd.

Ik heb de laatste beta firmware nu op de fullhd draaien maar dat maakt voor mijn situatie geen verschil :(
1 bestanden benaderen op de nas via upnp: Herkend geen iso's en dvd menu werkt niet.
2 " Samba: Melding geen video bestanden gevonden.
3 " NFS: Alles wordt herkend (ook de iso's) maar bij het openen
loopt alles vast.
Als ik mediabestanden via mijn pc benader werkt wel alles goed 8)7
Misschien helpt mij tip: ik liep nl. tegen een vergelijkbaar probleem aan.
Bij Upnp geen bestanden, ook de melding via Samba: idem. Melding over ontbreken van dvd menu's in Unpnpmodus. (zie boven en eerdere berichten)

Ik kwam er achter dat er wat mis was met de rechten van de afzonderlijke bestanden op mijn Synology 107+. Ik heb dat opgelost door met WinSCP in te loggen op mijn DS en daar vervolgens op 'Volume1" de rechten van de af te spelen bestanden te veranderen. Toen ik dat deed waren al mijn problemen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Veel bestanden hadden nl. geen 'read'- of 'acces'rechten. Ik kreeg het idee dat de Cfullhdma daarop blokkeert.
Verder heb ik de nfs-rechten in de nieuwe fw geactiveerd en kan nu overal prima bij, geen vastlopers (tot nu toe) en alle bestanden beschikbaar incl. iso-bestanden die ik eerst (voor de rechten-handeling) niet kon openen.
Probeer eens zou ik zeggen, baat het niet, het schaadt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:27:
@ zeroday: de koppelverkoop ;) is gelukt hoor: een CH3SNAS staat in de huiskamer.

Op 100Mbit samen met de CFULLHDMA aan de Netgear wireless bridge probleemloos een 1080p WMW afgespeeld. Via Samba want nfs kreeg ik niet aan de praat tot ik doorkreeg dat alleen de user-space nfs werkt op de CH3SNAS?! (1.04RC5, funplug 0.5) Met de upnp media server schokte al het HD materiaal :X

De nieuwe CFULLHDMA '53' firmware nog niet getest maar ik heb het gevoel dat e.e.a. nu met rasse schreden volwassener wordt.
The CH3SNAS kan zowel met UNFS als met NFS overweg .. (kernel support hebben wij aanstaan)
en ik gebruik het zelf ook.
Enige probleem is dat in sommige omgevingen bepaalde apparaten wat roet in het eten kunnen gooien waardoor dan de makkelijkste weg de UNFS is. Maar ik heb zelfs een VMWARE server draaien met een NFS link naar de CH3SNAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
vmb schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:23:
[...]

Misschien helpt mij tip: ik liep nl. tegen een vergelijkbaar probleem aan.
Bij Upnp geen bestanden, ook de melding via Samba: idem. Melding over ontbreken van dvd menu's in Unpnpmodus. (zie boven en eerdere berichten)

Ik kwam er achter dat er wat mis was met de rechten van de afzonderlijke bestanden op mijn Synology 107+. Ik heb dat opgelost door met WinSCP in te loggen op mijn DS en daar vervolgens op 'Volume1" de rechten van de af te spelen bestanden te veranderen. Toen ik dat deed waren al mijn problemen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Veel bestanden hadden nl. geen 'read'- of 'acces'rechten. Ik kreeg het idee dat de Cfullhdma daarop blokkeert.
Verder heb ik de nfs-rechten in de nieuwe fw geactiveerd en kan nu overal prima bij, geen vastlopers (tot nu toe) en alle bestanden beschikbaar incl. iso-bestanden die ik eerst (voor de rechten-handeling) niet kon openen.
Probeer eens zou ik zeggen, baat het niet, het schaadt ook niet.
Ik heb met WinSCP verbinding met ftp naar de nas en zie achter de mappen /rechten r-x------ /staan
Ik heb wat zitten prutsen met rechten maar weet eigenlijk niet hoe nu verder .
dat wat ik gedaan heb had geen resultaat.
Om moedeloos van te worden ;(
Het gaat me eigenlijk allemaal een beetje te ver, mijn computer kennis houd hier wel zo'n beetje op.
ik loop met de gedachte de fullhd weer terug te brengen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

munck100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:58:
[...]

Ik heb met WinSCP verbinding met ftp naar de nas en zie achter de mappen /rechten r-x------ /staan
Het gaat me eigenlijk allemaal een beetje te ver, mijn computer kennis houd hier wel zo'n beetje op.
Ik heb bij 'properties' voor alle afzonderlijke bestandsnamen bij 'Octal' 0777 ingevuld. Misschien lukt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

C:\newsgroups\-= Ready Files -=\alt.binaries.multimedia\merlin.2008.s01e03.ws.pdtv.xvid-river.avi
afspeelbaar met 1.09.51.06 & 1.09.53.06
no problems found at this side of the globe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

munck100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:58:
[...]

fullhd terug brengen, iets anders kopen en tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat het probleem bij een ander apparaat ligt.. mmm.

heb je al de meegeleverde Server Software van de CFULLHDMA vanaf je PC geprobeerd? Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
vmb schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:46:
[...]

Ik heb bij 'properties' voor alle afzonderlijke bestandsnamen bij 'Octal' 0777 ingevuld. Misschien lukt dat.
Heb ik gedaan, maar alles blijft bij het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday

Vanaf usb hdd draaien ze wel af met bovengenoemde nieuwere firmwares, maar netwerk(samba) nog steeds niet...

hmm... en zeggen dat men beide cfullhdma's dit doen met de laatste nieuwe firmwares, nu heb ik 1 op de oude en 1 op de nieuwste (53)

Hopelijk geen virus in men netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
zeroday schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

fullhd terug brengen, iets anders kopen en tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat het probleem bij een ander apparaat ligt.. mmm.

heb je al de meegeleverde Server Software van de CFULLHDMA vanaf je PC geprobeerd? Werkt dat?
Ik heb de fullhd aangeschaft vanwege het streamen van media via een nas, wat volgens de specs zou moeten werken.
Als ik ergens had gelezen dat de fullhd niet full compateble is met de DS207+ , had ik die keuze niet gemaakt.Ik ging er vanuit dat deze combinatie probleemloos zou werken en dat ik niet vele uren moest sleutelen om het werkend te krijgen ( na vele uren sleutelen nog steeds niet gelukt!) Dit is misschien mijn tekort koming maar ik ben ook maar een amateur, en geen it spec.

De meegeleverde Server Software van de CFULLHDMA heb ik niet geinstaleerd omdat mijn 2 pc's gewoon binnen het netwerk herkend worden en ik dus probleemloos dvd's iso's met menu en video_ts met menu en alle toeters en bellen af kan spelen via de CFULLHDMA. Dit heb ik al een aantal keren vermeld.

Maar ik wil geen media via de pc afspelen, maar via de nas!!!

Of het nu aan de CFULLHDMA of aan de DS207+ ligt kan ik niet beoordelen, maar dat deze combinate voor mij als amateur niet goed werkt, staat wel vast.

Ik hoop nog op een simpele oplossing waardoor ik nog van mening kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
munck100 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:49:
[...]

Ik heb de fullhd aangeschaft vanwege het streamen van media via een nas, wat volgens de specs zou moeten werken.
Als ik ergens had gelezen dat de fullhd niet full compateble is met de DS207+ , had ik die keuze niet gemaakt.Ik ging er vanuit dat deze combinatie probleemloos zou werken en dat ik niet vele uren moest sleutelen om het werkend te krijgen ( na vele uren sleutelen nog steeds niet gelukt!) Dit is misschien mijn tekort koming maar ik ben ook maar een amateur, en geen it spec.

De meegeleverde Server Software van de CFULLHDMA heb ik niet geinstaleerd omdat mijn 2 pc's gewoon binnen het netwerk herkend worden en ik dus probleemloos dvd's iso's met menu en video_ts met menu en alle toeters en bellen af kan spelen via de CFULLHDMA. Dit heb ik al een aantal keren vermeld.

Of het nu aan de CFULLHDMA of aan de DS207+ ligt kan ik niet beoordelen, maar dat deze combinate voor mij als amateur niet goed werkt, staat wel vast.

Lijkt er op dat je nas de rechten gewoon niet goed heeft staan. Kan je misschien eens proberen je nas helemaal open te zetten en dus geen user accounts te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij werkte het voorheen goed, echter na de laatste firmware voor de DS207+ werkt het niet meer, ik ga een van de support mensen van de DS207+ weer mailen, ik hou je op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

En als dat wel werkt vanaf je PC's maar niet van je Synology is dat dan de fout van de CFULLHDMA ?

Want net als wat iemand anders hier schrijft: als jij de rechten van je bestanden niet juist hebt staan dan zet jij de deur op slot voor een blinde en die blijft zich maar afvragen waarom de deur niet opengaat als hij aan de deurklink trekt.

Wat doe je als jij iets op je computer niet voor elkaar krijgt? Je computer terugbrengen omdat die combinatie van amateur zijn en het werken achter de computer niet goed samenwerkt?

Het stoort mij dat er geschreven wordt dat iets 'terug gebracht' gaat worden als het gewoon bewezen niet defect is .. Maar goed dat zijn mijn persoonlijke 2 centjes die met deze kapitaal crisis wellicht voor de een wel en voor de ander minder waard is.

Dat geschreven hebbende.. toch wat tijd geinvesteerd in dit probleem want laat ik nu toevallig toch ook een Synology hier hebben staan ..

Vanaf de HTML admin interface van de Synology http://synology

Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84Exxxxxxx
Modelnaam DS207+
Totaal fysisch geheugen 128 MB
Firmware versie DSM 2.0-0640
(heb je wat referentie info om te zien wat ik hier gebruik in een test omgeving)

Ga naar het kopje bevoegdheden (de rest is eigenlijk niet van belang .. )
mijn hdd's staan in raid0 ik heb hier een 1TB opslag ..

Ik heb bij gebruikers:
een admin, onderdeel van de users groep (system default)
een zeroday, onderdeel van de users groep (system default)
een guest, onderdeel van de users groep (system default)

Onder gedeelde map heb ik
een Media Map, waar de groep users in mogen lezen en schrijven
als je op user niveau kijkt heb ik all gebruikers ook lezen en schrijven rechten gegeven
de Media map verwijst naar Volume 1

Ook heb ik voor de gein een zeroday mapje aangemaakt
hier heeft alleen gebruiker zeroday de toegang gegeven (lezen en schrijven)
de admin en guest heeft hierop geen toegang .. (laatste opties aangevinkt)
ook deze gedeelde map zeroday verwijst naar Volume 1

Nu ga ik naar de CFULLHDMA
ik zie in mijn overzicht de Synology met het Samba Icoon verschijnen .. die selecteer ik,
ik krijg nu het main menu te zien met video/foto etc.. ik selecteer video .. en zie daar 2 mappen staan
de media map en de zeroday map ..

Al ik de map zeroday kies, dan moet ik een username en wachtwoord ingeven, dat klopt ook want alleen gebruiker zeroday heeft toegang ..

Kies ik echter de Media map, waar ook de guest rechten op heeft
dan zie ik al mijn folders van de Synology in de CFULLHDMA, zonder dat ik een gebruikersnaam of wachtwoord hoef in te geven.

Pak ik dan de folder met de geweldige eerste Californication serie, (die zal jij waarschijnlijk niet hebben), maar je hebt vast en zeker wel andere content, dan zie ik al heel snel dat Hank een paar klappen in z'n gezicht krijgt ...

Maw. hier draait het .. .

Dus misschien mijn terechte vraag: hoe heb jij de rechten van je NAS ingesteld?

Suc6 en ik lees je bevindingen wel. Ik lees graag dat het werkt.

note, omdat iemand schreef dat bij een firmware upgrade het bij hem ook niet meer werkt, net geupgrade naar
Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84xxxxx
Modelnaam DS207+
Firmware versie DSM 2.0-0722

werkt ook .. .

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 10-10-2008 08:56 . Reden: firmware upgrade check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trouwens wil zelf nog even mededelen, de 2 cfullhdma's hier draaien goed. Me ouders zijn ook uitermate tevreden er over en ik zelf ook :)

Gebruik zelf een Iomega Storcenter van 250gb met daaraan 2 harde schijven en dat werkt gewoon goed. Heb geen rechten what so ever ingesteld omdat de cfullhdma hem dan niet ziet, maar dat is een tekortkoming van de nas :) ding is ookal 3-4 jaar oud inmiddels.

Hoop alleen stiekem nog op usb wifi dongle support snel, zodat die beneden staat ook kan streamen vanaf netwerk :P

[ Voor 33% gewijzigd door SaURoN op 10-10-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

SaURoN schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:55:
Trouwens wil zelf nog even mededelen, de 2 cfullhdma's hier draaien goed. Me ouders zijn ook uitermate tevreden er over en ik zelf ook :)

Gebruik zelf een Iomega Storcenter van 250gb met daaraan 2 harde schijven en dat werkt gewoon goed. Heb geen rechten what so ever ingesteld omdat de cfullhdma hem dan niet ziet, maar dat is een tekortkoming van de nas :) ding is ookal 3-4 jaar oud inmiddels.

Hoop alleen stiekem nog op usb wifi dongle support snel, zodat die beneden staat ook kan streamen vanaf netwerk :P
Ik verwacht toch wel een kleine bonus van Conceptronic... 2 units door mij verkocht. en gewoon tevreden gebruikers _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:32:
[...]

Ik verwacht toch wel een kleine bonus van Conceptronic... 2 units door mij verkocht. en gewoon tevreden gebruikers _/-\o_ O+
en hoe moet ik ruiken waar zo'n bonus dan naar toe moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday ik heb mijn WD externe drive verwisseld voor een Eminent network drive, om dan dmv Samba de CFH van media te voorzien.

Ik heb alleen het volgende probleem dat ik blijf hangen bij het inlog scherm van de CFH.
Wat ik ook invul ik krijg geen toegang tot de bestanden op deze netwerk hdd terewijl ik met vista wel toegang krijg zonder inlog gegevens.

omdat jij natuurlijk niet alle netwerk hdd's ken deze heeft een zelfde web based setup als freecom en waarschijnlijk wel meer hdd's.
Hier kan ik enkel bij SMB server settings folder list en sharing list mapjes aanmaken en evt een pasw instellen.
FTP server settings lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeroday
ik heb men conceptronic een nachtje de stroom uitgetrokken, en nu doet hij het wel

ervoor had ik enkel zo 10 minuten de stroompin eruit gehaald maar dit loste niets op

Bedankt alvast ! het was loos-alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:37:
en hoe moet ik ruiken waar zo'n bonus dan naar toe moet?
O-) Kan je mijn adres gegevens wel ff doorgeven, alleen dan staat straks heel GoT voor m'n deur. Vindt mijn vrouw niet zo prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:13:
@Zeroday ik heb mijn WD externe drive verwisseld voor een Eminent network drive, om dan dmv Samba de CFH van media te voorzien.

Ik heb alleen het volgende probleem dat ik blijf hangen bij het inlog scherm van de CFH.
Wat ik ook invul ik krijg geen toegang tot de bestanden op deze netwerk hdd terewijl ik met vista wel toegang krijg zonder inlog gegevens.

omdat jij natuurlijk niet alle netwerk hdd's ken deze heeft een zelfde web based setup als freecom en waarschijnlijk wel meer hdd's.
Hier kan ik enkel bij SMB server settings folder list en sharing list mapjes aanmaken en evt een pasw instellen.
FTP server settings lijkt me niet nodig.
volgens mij heb ik wel een idee .. wat jij hebt is geen NAS maar een LANDISK .. eentje uitgerust met een RDC chipset ..
Die krengen draaien geen native SAMBA (en/of Linux) .. het lijkt wel zo, omdat ze onder Windows gewoon draaien, maar die dingen kunnen verder nergens voor gebruikt worden omdat ze op een hele specifieke manier benaderd moeten worden.
een simpele mount gaat dan gewoonweg niet werken. Ik ben al aan het kijken of ik het ondersteund ga krijgen, maar durf daar vooralsnog geen uitspraken over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
zeroday schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:54:
[...]

The CH3SNAS kan zowel met UNFS als met NFS overweg .. (kernel support hebben wij aanstaan)
en ik gebruik het zelf ook.
Enige probleem is dat in sommige omgevingen bepaalde apparaten wat roet in het eten kunnen gooien waardoor dan de makkelijkste weg de UNFS is. Maar ik heb zelfs een VMWARE server draaien met een NFS link naar de CH3SNAS
Zal er nog eens naar kijken, een Debian Etch machine en de CFULLHDMA konden de NFS export niet mounten, de CH3SNAS zelf wel. Debian gaf een RPC timeout, wat jij ook had gezien je stukje over unfs.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval... exit :-)

thanx voor de snelle reactie.
Ik vond het wel een handig apparaat omdat ik ook met usb kon werken.. echter ik kwam er al snel achter dat het niet tegelijk gebruikt kon worden, sterker nadat ik er via usb films op had gezet was de HD niet meer zichrtbaar in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:13:
In dat geval... exit :-)

thanx voor de snelle reactie.
Ik vond het wel een handig apparaat omdat ik ook met usb kon werken.. echter ik kwam er al snel achter dat het niet tegelijk gebruikt kon worden, sterker nadat ik er via usb films op had gezet was de HD niet meer zichrtbaar in het netwerk.
klopt .. USB functie laat LAN functie vervallen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoRoo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

O-) Kan je mijn adres gegevens wel ff doorgeven, alleen dan staat straks heel GoT voor m'n deur. Vindt mijn vrouw niet zo prettig ;)
Mooie bonus dan toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Een stapel tweakers in m'n voortuin met een bijl in hun rug. Ja mijn vrouw heeft een verzameling geslepen en al klaarliggen.
Weet je wel wat een rommel dat geeft.. en die administratie.. grondprijs gelijk gedaald. En de buren hebben al zoveel moeite om hun huis te verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
zeroday schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:25:
[...]

En als dat wel werkt vanaf je PC's maar niet van je Synology is dat dan de fout van de CFULLHDMA ?

Want net als wat iemand anders hier schrijft: als jij de rechten van je bestanden niet juist hebt staan dan zet jij de deur op slot voor een blinde en die blijft zich maar afvragen waarom de deur niet opengaat als hij aan de deurklink trekt.

[...]

Wat doe je als jij iets op je computer niet voor elkaar krijgt? Je computer terugbrengen omdat die combinatie van amateur zijn en het werken achter de computer niet goed samenwerkt?

Het stoort mij dat er geschreven wordt dat iets 'terug gebracht' gaat worden als het gewoon bewezen niet defect is .. Maar goed dat zijn mijn persoonlijke 2 centjes die met deze kapitaal crisis wellicht voor de een wel en voor de ander minder waard is.

Dat geschreven hebbende.. toch wat tijd geinvesteerd in dit probleem want laat ik nu toevallig toch ook een Synology hier hebben staan ..

Vanaf de HTML admin interface van de Synology http://synology

Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84Exxxxxxx
Modelnaam DS207+
Firmware versie DSM 2.0-0640
(heb je wat referentie info om te zien wat ik hier gebruik in een test omgeving)

Ga naar het kopje bevoegdheden (de rest is eigenlijk niet van belang .. )
mijn hdd's staan in raid0 ik heb hier een 1TB opslag ..

Ik heb bij gebruikers:
een admin, onderdeel van de users groep (system default)
een zeroday, onderdeel van de users groep (system default)
een guest, onderdeel van de users groep (system default)

Onder gedeelde map heb ik
een Media Map, waar de groep users in mogen lezen en schrijven
als je op user niveau kijkt heb ik all gebruikers ook lezen en schrijven rechten gegeven
de Media map verwijst naar Volume 1

Ook heb ik voor de gein een zeroday mapje aangemaakt
hier heeft alleen gebruiker zeroday de toegang gegeven (lezen en schrijven)
de admin en guest heeft hierop geen toegang .. (laatste opties aangevinkt)
ook deze gedeelde map zeroday verwijst naar Volume 1

Nu ga ik naar de CFULLHDMA
ik zie in mijn overzicht de Synology met het Samba Icoon verschijnen .. die selecteer ik,
ik krijg nu het main menu te zien met video/foto etc.. ik selecteer video .. en zie daar 2 mappen staan
de media map en de zeroday map ..

Al ik de map zeroday kies, dan moet ik een username en wachtwoord ingeven, dat klopt ook want alleen gebruiker zeroday heeft toegang ..

Kies ik echter de Media map, waar ook de guest rechten op heeft
dan zie ik al mijn folders van de Synology in de CFULLHDMA, zonder dat ik een gebruikersnaam of wachtwoord hoef in te geven.

Pak ik dan de folder met de geweldige eerste Californication serie, (die zal jij waarschijnlijk niet hebben), maar je hebt vast en zeker wel andere content, dan zie ik al heel snel dat Hank een paar klappen in z'n gezicht krijgt ...

Maw. hier draait het .. .

Dus misschien mijn terechte vraag: hoe heb jij de rechten van je NAS ingesteld?

Suc6 en ik lees je bevindingen wel. Ik lees graag dat het werkt.

note, omdat iemand schreef dat bij een firmware upgrade het bij hem ook niet meer werkt, net geupgrade naar
Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84xxxxx
Modelnaam DS207+
Firmware versie DSM 2.0-0722

werkt ook .. .
Ok, ben toch maar weer aan de slag gegaan met deze informatie.
Ik heb deze keer de nas ff zonder sroom laten staan.
Daarna de nas weer opgestart en heb de fabrieksinstellingen terug gezet.
Alles weer opnieuw geconfigureerd en de nas en fullhd opgestart.
de nas via samba benaderd en ja hoor, de video bestanden worden herkend (ook iso's)met menu's en alle toeters en bellen.
Bij enkele video-ts en iso's geeft ie de foutmelding bestandsformaat niet bekend maar 90% speeld ie wel af zoals het hoord. :)

Toch zijn er nog een aantal dingen die niet goed werken.

Ik heb een aantal avi bestanden die via samba niet ondersteund worden (bestandsformaat niet bekend) maar via upnp weer wel.

De fullhd loopt nog steeds muurvast als ik mediabestanden via NFS benader.

Al met al ben ik nu redelijk tevreden en blijft de fullhd aan mijn netwerk hangen.

Pffffffffffffffffffffffffffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
nogmaals:

kan mijn bestanden via Samba niet benaderen, ik moet gebruikersnaam en wachtwoord opgeven op de CFULLHDMA, geen idee waar ik dit moet doen, in Vista of in dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

surfing john schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:28:
nogmaals:

kan mijn bestanden via Samba niet benaderen, ik moet gebruikersnaam en wachtwoord opgeven op de CFULLHDMA, geen idee waar ik dit moet doen, in Vista of in dit scherm?
de CFULLHDMA probeert een samba share te benaderen
de share wordt getoond en je wil de 'deur' openen echter je hebt een sleutel nodig, althans dat bemerk je omdat de deur niet open wil

Nu heb je de volgende uitdaging:

Of je maakt je Vista share zo dat iedereen er bij mag (zonder gebruikersnaam/wachtwoord) .. de cfullhdma zal dan niet om een gebruikersnaam vragen.

Of je maakt je Vista share zo dat je een gebruikersnaam / wachtwoord moet gebruiken
dit moet je allemaal op je Vista bak regelen

De CFULLHDMA vraagt dan 'eenmalig' om de gebruikersnaam die je in Vista hebt gebruikt. want de CFULLHDMA krijgt tijdens z'n getrek aan de deur de melding: stop ... eerst de sleutel (gebruikersnaam / wachtwoord) ... Dus die moet je dan in de CFULLHDMA ingeven, zodat die deur opengaat..

Verder werk ik niet met Vista, heb ik weekend en speel ik verder even met de CH3SNAS die ik wat wil tweaken, dus wellicht dat iemand anders verder kan helpen (die wel met Vista werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
zeroday: prettig weekend

voor alle anderen: geen enkel wachtwoord bij de shares in Vista ingesteld! dus Vista gebruikers hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
surfing john schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:24:
zeroday: prettig weekend

voor alle anderen: geen enkel wachtwoord bij de shares in Vista ingesteld! dus Vista gebruikers hebben jullie nog tips?
Heb je de groep everyone toegevoegd met reading permisions? En staat je netwerk op private network met file sharing on? (Network center ff checken :))

[ Voor 12% gewijzigd door Freezerator op 10-10-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Beste Zeroday,

Heb je evt.nog nagedacht over mijn suggestie om een webinterface in de fw te implementeren? Leek mij nl. wel handig. Kan ik de DMA bedienen zonder dat mijn tv aan hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
vmb schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:17:
Beste Zeroday,

Heb je evt.nog nagedacht over mijn suggestie om een webinterface in de fw te implementeren? Leek mij nl. wel handig. Kan ik de DMA bedienen zonder dat mijn tv aan hoeft.
http://www.aroundmyroom.com/trac/ ? Doe een feature request en misschien zien meer mensen het voordeel van dit en komt het erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Freezerator schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

http://www.aroundmyroom.com/trac/ ? Doe een feature request en misschien zien meer mensen het voordeel van dit en komt het erin :)
Yep, je hebt gelijk. Direct maar even gedaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vmb schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:17:
Beste Zeroday,

een webinterface zit er al lang in ..

http://[cfullhdma]:49152/web/IMedia

alleen 'control' mechanismes niet .. geen idee of dat technisch mogelijk is .. dus de suggestie zit wel in mijn achterhoofd, maar er zijn eerst andere belangrijkere dingen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Youtube werkt niet, althans de transm crasht op mijn pc, hebben meer mensen dit problleem ?

Groet,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:02:
Hallo,

Youtube werkt niet, althans de transm crasht op mijn pc, hebben meer mensen dit problleem ?

Groet,
Robert
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de snelle reactie, dacht dat ik weer iets bijzonders had.
Even afwachten op een volgende versie dan maar, of is er nog een andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 12:18
nike schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:01:
[...]

Ik ben er bijna uit,
Beetje met mijn fileserver zitten kutten, en nu zie ik in ieder geval shares,
maar...
ik kan niet connecten.

Als ik dit werkend krijg dan kunnen we echt beginnen.
Hierbij 2 shots:
ik zie dat als ik via mijn mediaplayer mijn shares op de fileserver wil benaderen dan zie ik in event viewer dat die hem dan als system ziet en niet als xbox zoals ik connect naar de fileserver toe.

wel kan ik nu browsen en kom ik zelfs op mijn mybookworld nas.

Alleen waarom niet op windows 2003AD?
[afbeelding]

[afbeelding]

...

Dus zodra ik op de fileserver zit en klik op de share (elke share) die ik wil dan krijg ik het 2e plaatje te zien.

Mybookworld doet het wel goed met login/pass.
Nike, heb je hier ooit een oplossing voor gevonden. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem en ook al van alles geprobeerd. Nog net niet m'n DC ge-demote om het als member server te proberen, maar dat doe ik uiteraard liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RDC-O5- schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Nike, heb je hier ooit een oplossing voor gevonden. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem en ook al van alles geprobeerd. Nog net niet m'n DC ge-demote om het als member server te proberen, maar dat doe ik uiteraard liever niet.
Ik heb het tijdelijk opgelost door deze link te doen:
http://www.pixelmagicforum.com/forum/showthread.php?t=1784

Het is wel even werk,maar dan doet ie het ook perfect.
Vergeet niet dat root access vakje aan te vinken,anders doet ie niks.

Als je dit werkend heb, dan kun je rechter muisknop in 2003 je nfs shares maken en delen.

Dit werkt perfect voor de rest, maar de normale shares heb ik nog niet werkend kunnen krijgen in 2003.
Freebsd/vista/mybookworld werkt allemaal wel voor de rest.ook vista die in het domein hangt.

Als je nog vragen heb over de instellingen hoor ik het wel, dan lopen we het even door.

[ Voor 11% gewijzigd door nike op 11-10-2008 23:11 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Freezerator:

Heb je de groep everyone toegevoegd met reading permisions?
staat zo ingesteld

En staat je netwerk op private network met file sharing on? (Network center ff checken )
hier kom ik niet uit, welke optie is dat dan in het Netwerkcentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
nike schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:00:
Ik heb het tijdelijk opgelost door deze link te doen:
http://www.pixelmagicforum.com/forum/showthread.php?t=1784

Het is wel even werk,maar dan doet ie het ook perfect.
Vergeet niet dat root access vakje aan te vinken,anders doet ie niks.
Bedankt nike, maar helaas krijg ik het niet aan de praat. Alles kan ik instellen (wel 3x doorgelezen en uitgevoerd wat er stond en ge-reboot), maar de NFS sharenaam krijg ik niet te zien.
Verder komt daar weer eens bij kijken dat ik een 64bits versie heb en daar werkt de installatie sowieso niet mee. :/ Dus maar op m'n 32bits server geprobeerd en daarmee lukt het me dus niet.

Ik hoor graag van je wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RDC-O5- schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:47:
[...]

Bedankt nike, maar helaas krijg ik het niet aan de praat. Alles kan ik instellen (wel 3x doorgelezen en uitgevoerd wat er stond en ge-reboot), maar de NFS sharenaam krijg ik niet te zien.
Verder komt daar weer eens bij kijken dat ik een 64bits versie heb en daar werkt de installatie sowieso niet mee. :/ Dus maar op m'n 32bits server geprobeerd en daarmee lukt het me dus niet.

Ik hoor graag van je wat ik nog kan proberen.
Als je het ip weet van je fullhd, open je explorer en tik dit in:
http://192.168.0.53:49152/web/IMedia
Ip moet je natuurlijk effe aanpassen, en zet je firewall uit omdat je naar een hogere poort gaat.

Dan ga je naar nieuw station en tik je in bij url:

nfs://192.168.0.2/movie (ip vervangen voor jouw 2003 server)

Dan de instellingen in 2003:
als je een file shared dan vakje allow anoymous access, en daarna permissions: all machines read only,encoding ansi en allow root access.

Dan de instellingen van de nfs server:
use password en group filees aanvinken,simple maps aanvinken.
Als je naar maps gaat de user toevoegen (in mijn geval xbox) zodat ie er onder instaat)
Afbeeldingslocatie: http://www.identyfires.com/e107_files/public/screen_fullmedia.jpg

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Perfect nike!
Dat gehele iMedia gedeelte had ik niet goed begrepen. Het werkt nu goed. Nu alleen nog hetzelfde op de 64bit versie proberen te realiseren. Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hmm ik heb net wat vreemds gehad.

Normaal gesproken ziet de unit mijn notebook en mijn nasje zonder problemen. Nadat ik 2 720p mkv's gezien had (Smallville en Knightrider) heb ik de unit uitgezet. 15 minuten later wilde ik toch maar effe een episode van Heroes gaan kijken..

Maar de unit bleef staan op zoeken naar servers en geeft helemaal niets. Router, modem, nas en CFH uit en aangehad. maar toch bleef ie zoeken. zonder iets te vinden, maar ook zonder foutmelding of timeout..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? heb de laatste internet release van de firmware erop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
surfing john schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:58:
Freezerator:

Heb je de groep everyone toegevoegd met reading permisions?
staat zo ingesteld

En staat je netwerk op private network met file sharing on? (Network center ff checken )
hier kom ik niet uit, welke optie is dat dan in het Netwerkcentrum?
Bij Sharing and Discovery heb je diverse opties, zoals file sharing en network discovery?

Nu meteen ook een vraag stellen:

Weet iemand of het mogelijk is om te kiezen welke output de conceptronic gebruikt voor het geluid? Ik heb hem aangesloten via coax naar mijn receiver, en 5.1 geluid doet het prima. Maar als ik gewoon bv muziek wil luisteren met mijn receiver aan, dan wordt er geen geluid over de coax verstuurd (alleen over de hdmi, die niet naar me receiver gaat). Is het mogelijk door een setting dit ergens te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe de quote vergeten.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezerator schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:48:
[...]

Bij Sharing and Discovery heb je diverse opties, zoals file sharing en network discovery?

Nu meteen ook een vraag stellen:

Weet iemand of het mogelijk is om te kiezen welke output de conceptronic gebruikt voor het geluid? Ik heb hem aangesloten via coax naar mijn receiver, en 5.1 geluid doet het prima. Maar als ik gewoon bv muziek wil luisteren met mijn receiver aan, dan wordt er geen geluid over de coax verstuurd (alleen over de hdmi, die niet naar me receiver gaat). Is het mogelijk door een setting dit ergens te veranderen?
Neem aan dat je dezefde input gebruikt op je reciever, als wanneer je film kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john

staan alle 2 ingeschakeld, nog andere mogelijkheden?

[ Voor 66% gewijzigd door surfing john op 12-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:04:
[...]

Neem aan dat je dezefde input gebruikt op je reciever, als wanneer je film kijkt?
Yups, wel zo logisch :)
surfing john schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:31:

staan alle 2 ingeschakeld, nog andere mogelijkheden?
Kan je eens een screenshot van je rechten bij je share sturen? PB staat aan. Het lijkt me nogsteeds een issue met rechten. Je pc wordt wel gevonden, maar kan gewoon de share niet in wat ik begrijp? Ik zag dat je ook samba had installed, ik neem aan dat dat nu eraf is? Niet dat hij bijvoorbeeld nog tegen het verkeerde probeert erin te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Had zelf ook wat problemen met de combinatie Vista / mediaplayer.
Zet eenvoudig delen uit, deel je map en geef iedereen leesrechten.. probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cfullhdma nu zo'n 2 maanden en ben op 1 ding na dik tevreden. De cfullhdma heeft geen directe passthrough van digitale geluidsstromen (5.1 etc.) bij het afspelen van WMV. Aangezien andere streamers dit wel kunnen, vraag ik me af of dit een beperking van de hardware is of van de firmware? Indien dit laatste, is er al enig zicht op wanneer deze feature (zou eigenlijk een must moeten zijn) wel wordt verwacht? Deze feature bepaald in hoge mate de aankoop van een tweede cfullhdma......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:26:
Ik heb de cfullhdma nu zo'n 2 maanden en ben op 1 ding na dik tevreden. De cfullhdma heeft geen directe passthrough van digitale geluidsstromen (5.1 etc.) bij het afspelen van WMV. Aangezien andere streamers dit wel kunnen, vraag ik me af of dit een beperking van de hardware is of van de firmware? Indien dit laatste, is er al enig zicht op wanneer deze feature (zou eigenlijk een must moeten zijn) wel wordt verwacht? Deze feature bepaald in hoge mate de aankoop van een tweede cfullhdma......
Kijk hier maar even http://www.aroundmyroom.c...php?do=details&task_id=38. Volgens mij heb je hier alleen iets aan als je een versterker hebt die 5.1 WM audio kan decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Maar ze zijn iets aan het aanpassen. Misschien dat Dennis hier iets over kan zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:22:
Bedankt! Maar ze zijn iets aan het aanpassen. Misschien dat Dennis hier iets over kan zeggen.....
Weinig ..
wmv 5.1 is gewoonweg problematisch voor de SigmaDesigns chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
zeroday schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:24:
[...]

Weinig ..
wmv 5.1 is gewoonweg problematisch voor de SigmaDesigns chipset
Ik zie in die laatste comment dat jullie audio opnieuw gaan aanpassen. Betekend dit dat er altijd een audio signaal (stereo/5.1) over de spdif gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Freezerator schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:43:
[...]

Ik zie in die laatste comment dat jullie audio opnieuw gaan aanpassen. Betekend dit dat er altijd een audio signaal (stereo/5.1) over de spdif gaat?
kan ik nog weinig over meedelen.
tekentafelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Bij cihuacoatl is het 'network diagram' afgelopen weekeinde ingrijpend gewijzigd... :9~

Vanuit de meterkast lopen nu 2 UTP-kabels naar de huiskamer alwaar er 1 vanaf het kabelmodem is aangesloten op een vers aangeschafte Sitecom WL-306 gigabit router. In de router zitten tevens geplugd een CFULLHDMA en een CH3SNAS, de aanstichters van dit alles >:) . De andere UTP-kabel loopt terug 'met internet' naar de meterkast waar een reeds aanwezig gigabit switchje van netgear als 'backbone' gaat fungeren voor 2 kabels naar studeerkamer en zolder. Pijpjes lagen er altijd al met ISDN kabels (v/d vorige bewoner), die vervangen worden door UTP.

Ge-ditchte apparatuur: Sweex LC000070 11g routertje, 14Mbps homeplug + Netgear 300N wireless bridge (zie vraag en aanbod)

Voordelen: bedraad gigabit streamen _/-\o_ en downloadsnelheid niet meer beperkt door 14 Mbit homeplug.

To do: kabels naar boven, gigabit switch voor zolder kopen :P , 300N cards voor de notebooks kopen :9 , <+:) kom er maar in ;)

O-) On-Topic: Het meeste HD materiaal loopt nu vloeiend op de CFULLHDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
munck100 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:41:
[...]

Ok, ben toch maar weer aan de slag gegaan met deze informatie.
Ik heb deze keer de nas ff zonder sroom laten staan.
Daarna de nas weer opgestart en heb de fabrieksinstellingen terug gezet.
Alles weer opnieuw geconfigureerd en de nas en fullhd opgestart.
de nas via samba benaderd en ja hoor, de video bestanden worden herkend (ook iso's)met menu's en alle toeters en bellen.
Bij enkele video-ts en iso's geeft ie de foutmelding bestandsformaat niet bekend maar 90% speeld ie wel af zoals het hoord. :)

Toch zijn er nog een aantal dingen die niet goed werken.

Ik heb een aantal avi bestanden die via samba niet ondersteund worden (bestandsformaat niet bekend) maar via upnp weer wel.

De fullhd loopt nog steeds muurvast als ik mediabestanden via NFS benader.

Al met al ben ik nu redelijk tevreden en blijft de fullhd aan mijn netwerk hangen.

Pffffffffffffffffffffffffffffff.
Hier nog een update van mijn bevindingen

Al mijn media bestanden worden nu wel afgespeeld via samba :)
Ik heb bij de Synology DS207+ de standaard guest gebruiker bij de gedeelde mappen (bevoegdheden setup) geen toegang verleend.
Wanneer ik dan mijn media benader, vraagt hij om gebruiker en paswoord.
Daarna wordt dus al mijn media wel probleemloos herkend en afgespeeld.
Ook de aparte ondertiteling .srt kan ik nu selecteren.

Verklaren kan ik dit niet maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:11:
kan ik nog weinig over meedelen.
tekentafelwerk.
Laten wij hopen dat er een mooie tekening uit komt rollen...
De al eerder genoemde woutje_nl is nl erg actief met het posten van HD WMV films in WMA audio met NL subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb kort geleden dit prachtige apparaat aangeschaft en ben tot nog toe erg tevreden.
Ik heb echter wel een vraag, het is me alleen niet helemaal duidelijk of dit forum nu bedoeld is om vooral bugs / nieuwe features etc. te bespreken of dat ik hier ook een "domme" beginnersvraag kan stellen.
Ik heb namelijk tot nog toe geen forum kunnen vinden met zoiets als een "FAQ" of uitgebreidere handleiding dan het boekje van Conceptronic zelf. Daarnaast heb ik echt geprobeerd na te gaan of mijn vragen al niet eerder waren gesteld, maar ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden.

Daarom hierbij maar mijn vraag:
Ik heb (helaas) nog een ouderwetse 4:3 TV. Voordeel van deze TV zou echter moeten zijn dat hij de foto's van mijn digitale camera (die ook in 4:3 zijn) mooi schermvullend zou moeten kunnen laten zien. Dat doet hij echter niet; ze worden als het ware "ingedrukt". En rechtopstaande foto's nog extra "uitgerekt". In de setup heb ik de beeldstand op 4:3 LB gezet (die springt overigens ook vaan uitzichzelf op 16:9 na het spelen van sommige filmbestanden). Maar zelfs in de stand 4:3 LB gaat het dus niet goed. Heeft iemand een tip voor me ?

Als feature-request zou het overigens mooi zijn als je wat makkelijker de beeldverhouding in het apparaat kon bijstellen (dus dat je niet helemaal naar het setup-menu hoeft). En nog mooier als hij zelf automatisch detecteert wat de "ideale" verhouding zou moeten zijn (maar volgens mij is die feature al aangevraagd).

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Splatman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met nu 2 dvd's vreemde vastlopers.. car's en robot's ( ik gebruik de laatste Beta )
kan iemand dit bevestigen? met mkv's e,d geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

Laten wij hopen dat er een mooie tekening uit komt rollen...
De al eerder genoemde woutje_nl is nl erg actief met het posten van HD WMV films in WMA audio met NL subs.
die speel ik wekelijks gewoon af op mijn stereo .. (vrouw des huizes zit nu Dexter S03 02 te kijken) ..

Let wel .. de CFULLHDMA is geen XBOX .. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:50:
ik heb met nu 2 dvd's vreemde vastlopers.. car's en robot's ( ik gebruik de laatste Beta )
kan iemand dit bevestigen? met mkv's e,d geen problemen.
mijn car's en robot's werken voortreffelijk ..

maw. graag je BRON .. vermelden .. want pas wanneer mensen met dezelfde bron een probleem hebben kunnen dingen gereproduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
RoRoo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:59:
Hmm ik heb net wat vreemds gehad.

Normaal gesproken ziet de unit mijn notebook en mijn nasje zonder problemen. Nadat ik 2 720p mkv's gezien had (Smallville en Knightrider) heb ik de unit uitgezet. 15 minuten later wilde ik toch maar effe een episode van Heroes gaan kijken..

Maar de unit bleef staan op zoeken naar servers en geeft helemaal niets. Router, modem, nas en CFH uit en aangehad. maar toch bleef ie zoeken. zonder iets te vinden, maar ook zonder foutmelding of timeout..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? heb de laatste internet release van de firmware erop draaien.
Heb je gekeken of je wel een IP adres hebt gekregen en dit een juist adres is (via setup bijvoorbeeld)?

Ik heb namelijk het probleem dat als ik reboot ik geen IP adres meer krijg, enkel een private adres in de vorm van 169.x.x.x...maar daar heb je natuurlijk niets aan. Het maakt overigens niet uit of ik hem al lang of juist heel kort heb aan staan, na een reboot houdt het op. Pas na een nacht van de stroom en UTP lijkt het weer te werken.
Probleem gemeld in bugtrac en in een e-mail naar conceptronic support, helaas heb ik daar nog geen antwoord (of bevestiging) op gehad.

Kan je misschien bevestigen of jij hetzelfde probleem hebt?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.