munck100 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:49:
[...]
De meegeleverde Server Software van de CFULLHDMA heb ik niet geinstaleerd omdat mijn 2 pc's gewoon binnen het netwerk herkend worden en ik dus probleemloos dvd's iso's met menu en video_ts met menu en alle toeters en bellen af kan spelen via de CFULLHDMA. Dit heb ik al een aantal keren vermeld.
Maar ik wil geen media via de pc afspelen, maar via de nas!!!
En als dat wel werkt vanaf je PC's maar niet van je Synology is dat dan de fout van de CFULLHDMA ?
Want net als wat iemand anders hier schrijft: als jij de rechten van je bestanden niet juist hebt staan dan zet jij de deur op slot voor een blinde en die blijft zich maar afvragen waarom de deur niet opengaat als hij aan de deurklink trekt.
Of het nu aan de CFULLHDMA of aan de DS207+ ligt kan ik niet beoordelen, maar dat deze combinate voor mij als amateur niet goed werkt, staat wel vast.
Ik hoop nog op een simpele oplossing waardoor ik nog van mening kan veranderen.
Wat doe je als jij iets op je computer niet voor elkaar krijgt? Je computer terugbrengen omdat die combinatie van amateur zijn en het werken achter de computer niet goed samenwerkt?
Het stoort mij dat er geschreven wordt dat iets 'terug gebracht' gaat worden als het gewoon bewezen niet defect is .. Maar goed dat zijn mijn persoonlijke 2 centjes die met deze kapitaal crisis wellicht voor de een wel en voor de ander minder waard is.
Dat geschreven hebbende.. toch wat tijd geinvesteerd in dit probleem want laat ik nu toevallig toch ook een Synology hier hebben staan ..
Vanaf de HTML admin interface van de Synology http://synology
Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84Exxxxxxx
Modelnaam DS207+
Totaal fysisch geheugen 128 MB
Firmware versie DSM 2.0-0640
(heb je wat referentie info om te zien wat ik hier gebruik in een test omgeving)
Ga naar het kopje bevoegdheden (de rest is eigenlijk niet van belang .. )
mijn hdd's staan in raid0 ik heb hier een 1TB opslag ..
Ik heb bij gebruikers:
een admin, onderdeel van de users groep (system default)
een zeroday, onderdeel van de users groep (system default)
een guest, onderdeel van de users groep (system default)
Onder gedeelde map heb ik
een Media Map, waar de groep users in mogen lezen en schrijven
als je op user niveau kijkt heb ik all gebruikers ook lezen en schrijven rechten gegeven
de Media map verwijst naar Volume 1
Ook heb ik voor de gein een zeroday mapje aangemaakt
hier heeft alleen gebruiker zeroday de toegang gegeven (lezen en schrijven)
de admin en guest heeft hierop geen toegang .. (laatste opties aangevinkt)
ook deze gedeelde map zeroday verwijst naar Volume 1
Nu ga ik naar de CFULLHDMA
ik zie in mijn overzicht de Synology met het Samba Icoon verschijnen .. die selecteer ik,
ik krijg nu het main menu te zien met video/foto etc.. ik selecteer video .. en zie daar 2 mappen staan
de media map en de zeroday map ..
Al ik de map zeroday kies, dan moet ik een username en wachtwoord ingeven, dat klopt ook want alleen gebruiker zeroday heeft toegang ..
Kies ik echter de Media map, waar ook de guest rechten op heeft
dan zie ik al mijn folders van de Synology in de CFULLHDMA, zonder dat ik een gebruikersnaam of wachtwoord hoef in te geven.
Pak ik dan de folder met de geweldige eerste Californication serie, (die zal jij waarschijnlijk niet hebben), maar je hebt vast en zeker wel andere content, dan zie ik al heel snel dat Hank een paar klappen in z'n gezicht krijgt ...
Maw. hier draait het .. .
Dus misschien mijn terechte vraag: hoe heb jij de rechten van je NAS ingesteld?
Suc6 en ik lees je bevindingen wel. Ik lees graag dat het werkt.
note, omdat iemand schreef dat bij een firmware upgrade het bij hem ook niet meer werkt, net geupgrade naar
Servernaam SYNOLOGY
Serienummer 84xxxxx
Modelnaam DS207+
Totaal fysisch geheugen 128 MB
Firmware versie DSM 2.0-0722
werkt ook .. .
[
Voor 3% gewijzigd door
zeroday op 10-10-2008 08:56
. Reden: firmware upgrade check ]