Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Robot's ftd 738661 loopt vast in de 4:33
Cars ftd 740721 loopt vast op 11:37
Keb nog maar 85GB te gaan .. duurt nog wel even, alles wordt via de CH3SNAS met nzbget gedaanVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:35:
Het zal een brakke ifo zijn denk ik.
Long running test ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Verwijderd
Master_A
net ff stargate gekeken.... Stargate.Atlantis.S05E11.720p.HDTV.x264-CTU
Anyways... via utp , direct vanaf pc na 10 sec meteen zwart beeld ff een sec 1 a 2, daarna nogmaals
en poef, niks meer te doen zwart beeld.
Daarna maar externe hd (eigen voeding), meestal werkt het dan een stuk beter, maar mocht deze keer niet baten, na 10 min begon het weer, en ook hier klapt ie er dan uit na aantal keren. Oja, op verschillende momenten, niks mis met de dingen die ik download in iedergeval.
Ik ga in op advies van tijgert en zeroday, en ga het terugsturen en hopelijk krijg ik een beter exemplaar terug dan. Mocht dit NIET het geval zijn, dan zal ik iedereen dit apparaat afraden en tevens gaat het ook bepaalde media dan in (geen dreigement, enkel het voorkomen van leed bij meer mensen), maar hopelijk hoeft het niet zover te komen en hebben tijgert en zeroday gewoon gelijk dat ik gewoon heel toevallig een slechte cfullhdma aangeschaft heb...
Zo... morgen maar ff een rma'tje aanmaken, nite nite
Dit gaat echt nergens over, het feit dat 1 episode van een serie slecht afspeelt, ben jij van plan de media in te duiken om iedereen deze speler af te raden. Vriend bekijk het eens positief. Er zijn hier heel veel mensen waarbij de player absoluut geen bugs vertoont.Hansje22 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:28:
hey daar ben ik weer eens, met uiteraard weer zoals vaker negatieve reacties.
Anyways... via utp , direct vanaf pc na 10 sec meteen zwart beeld ff een sec 1 a 2, daarna nogmaals
Daarna maar externe hd (eigen voeding), meestal werkt het dan een stuk beter, maar mocht deze keer niet baten, na 10 min begon het weer, en ook hier klapt ie er dan uit na aantal keren. Oja, op verschillende momenten, niks mis met de dingen die ik download in iedergeval.
Ik ga in op advies van tijgert en zeroday, en ga het terugsturen en hopelijk krijg ik een beter exemplaar terug dan. Mocht dit NIET het geval zijn, dan zal ik iedereen dit apparaat afraden en tevens gaat het ook bepaalde media dan in (geen dreigement, enkel het voorkomen van leed bij meer mensen), maar hopelijk hoeft het niet zover te komen en hebben tijgert en zeroday gewoon gelijk dat ik gewoon heel toevallig een slechte cfullhdma aangeschaft heb...
De community rond de speler begint steeds grotere vormen aan te nemen met Zeroday aan kop. Als er 1 speler waarvan de developement serieus wordt genomen en naar iedereen wordt geluisterd tijdens dit proces dan is het de CFULLHDMA wel.
ehhhh..HOI
Dit gerommel heb / had ik ook last van met de laatste Beta firmwares, met een vast IP heb ik altijd connectie dus het lijkt me een DHCP client probleempje.RDC-O5- schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:32:
[...]
Heb je gekeken of je wel een IP adres hebt gekregen en dit een juist adres is (via setup bijvoorbeeld)?
Ik heb namelijk het probleem dat als ik reboot ik geen IP adres meer krijg, enkel een private adres in de vorm van 169.x.x.x...maar daar heb je natuurlijk niets aan. Het maakt overigens niet uit of ik hem al lang of juist heel kort heb aan staan, na een reboot houdt het op. Pas na een nacht van de stroom en UTP lijkt het weer te werken.
Probleem gemeld in bugtrac en in een e-mail naar conceptronic support, helaas heb ik daar nog geen antwoord (of bevestiging) op gehad.
Kan je misschien bevestigen of jij hetzelfde probleem hebt?
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Niet persoonlijk bedoeld, maar heerlijk om te zien hoe Microsoft weer eens probeert om naast bestaande standaards (DTS, AC3), die prima voldoen, een overbodige eigen standaard te introduceren waardoor mensen straks 'een andere amp' gaan kopen en royalties aan Microsoft betalen...Tijgert schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:33:
[...]
Een simpele pass-though is alles wat er nodig is, ik koop wel een andere amp als het moet.
Ze hadden er net zo makkelijk voor kunnen kiezen om AC3 in die WMV container te stoppen.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
De CFULLHDMA kan de gedeelde bestanden op de DS108j niet vinden, hij blijft op servers zoeken hangen. Het bijzondere is dat als ik mijn PC aan doe de CFULLHDMA de gedeelde bestanden op de DS108j ineens wel ziet en alles keurig afspeelt.
Gedeelde bestanden op één van de PC's ziet hij wel direct en een Freecom mediaplayer ziet de DS108j wel direct zonder dat er een PC aan staat.
Ik snap er echt helemaal niets van, iemand een idee ?
Hier speelt hij wel af....Ligt dus of aan je speler of aan je brakke netwerk misschien? De media in duiken omdat 1 episode niet afspeelt, ja je word echt serieus genomen danHansje22 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:28:
hey daar ben ik weer eens, met uiteraard weer zoals vaker negatieve reacties.
Geweldig die sort optie trouwens in nieuwe beta!
Nee hoor, alle hd media bij mij, en ik heb het over iets anders, pas als ik een slechte cfullhdma straks retour krijg, thats all...kRiZzZiZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:18:
[...]
Dit gaat echt nergens over, het feit dat 1 episode van een serie slecht afspeelt, ben jij van plan de media in te duiken om iedereen deze speler af te raden. Vriend bekijk het eens positief. Er zijn hier heel veel mensen waarbij de player absoluut geen bugs vertoont.
Helaas, ook met een vast IP werkt het niet bij mij. Misschien zit het probleem wat dieper dan alleen de ingebouwde DHCP client. Verder heb ik hetzelfde probleem ook met (veel) oudere firmwares. Het lijkt hem dus niet in de firmwares te zitten (voor zover ik kan testen).UniMatrix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:09:
[...]
Dit gerommel heb / had ik ook last van met de laatste Beta firmwares, met een vast IP heb ik altijd connectie dus het lijkt me een DHCP client probleempje.
Met dreigen kom je verHansje22 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:47:
[...]
Nee hoor, alle hd media bij mij, en ik heb het over iets anders, pas als ik een slechte cfullhdma straks retour krijg, thats all...

nogmaals, ik dreig niet.... capaciteits- en snelheidsproblemen van me netwerk en drives zijn uitgesloten. ik zeg niet zomaar iets hoor, met al maanden ermee bezig. vandaar dat ik nu het advies op volg van een anatal hier, maar je snapt dat ik dan wel een goed exemplaar terug verwachtFreezerator schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:58:
[...]
Met dreigen kom je ver, uitzoeken van het probleem zou je beter staan. Alle HD media, lijkt me eerder op een capaciteits/snelheids-probleem van je netwerk of hdisk.
wat je ook doet ...Hansje22 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:02:
[...]
nogmaals, ik dreig niet.... capaciteits- en snelheidsproblemen van me netwerk en drives zijn uitgesloten. ik zeg niet zomaar iets hoor, met al maanden ermee bezig. vandaar dat ik nu het advies op volg van een anatal hier, maar je snapt dat ik dan wel een goed exemplaar terug verwacht
Je had deze zin wat genuanceerder op kunnen schrijven. ....Mocht dit NIET het geval zijn, dan zal ik iedereen dit apparaat afraden en tevens gaat het ook bepaalde media dan in (geen dreigement, enkel het voorkomen van leed bij meer mensen)
ik vind zoiets jammer dat het op deze manier geschreven moet worden. Maar je zal er volgens mij best wel goed over nagedacht hebben.
Wat ik wel erg jammer vind is dat je gewoonweg niet beschrijft hoe je netwerk eruit ziet, hoe je de CFULLHDMA hebt staan of liggen, of je bijv. verschillende kabels hebt gebruikt (HDMI)
of de harde schijf EXT3 geformatteerd is, NTFS, FAT32 .. etc..
wat voor firmware gebruikt 'de laatste' is voor mij altijd onduidelijk ..
Je geeft wel aan dat je een probleem hebt, maar je geeft niet aan of er uberhaubt wel wat goed gaat ..
Het staat je vrij om het product te laten testen bij je dealer of bij iemand anders ...
Verwijderd
Nogmaals dank!
stuur mij eens een foto die je hebt gemaakt?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:04:
Hoi, zie ook mijn eerdere post; is er niemand die een tip voor me heeft om foto's "normaal" op mijn 4:3 tv te kunnen bekijken zonder dat ze ingedrukt of uitgerekt worden ? Zou het nog aan de resolutie van de foto kunnen liggen ? Is daar een maximum aan verbonden (ik heb een 10 MP camera, dus vrij hoge resolutie foto's). Hoop dat iemand een slimme tip heeft...
Nogmaals dank!
dan ga ik er naar kijken ..
zie www.aroundmyroom.com voor mijn e-mail ..
Enjoy!
Mee eens.....Post je eens een map van je netwerk en welke FW's je draait. Dit zou al heel wat onnodige vragen kunnen schelen...Freezerator schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:58:
[...]
Met dreigen kom je ver, uitzoeken van het probleem zou je beter staan. Alle HD media, lijkt me eerder op een capaciteits/snelheids-probleem van je netwerk of hdisk.
(kleine offtopic) @ Freezerator, heb je die NRG eigenlijk nog zoals in je avatar staat? Was vroeger een regelmatige bezoeker het van ons bekende Scooter forum....
ehhhh..HOI
Op de site staat er alleen eentje voor gebruikers in de UK, terwijl ik dacht dat het toch een Nederlands bedrijf was...
Helaas reageren ze niet zo rap op e-mail (misschien ben ik te ongeduldig), zelfs geen bevestiging van ontvangst, dus ik zou graag iemand aan de lijn willen hebben om wat duidelijk te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door RDC-O5- op 14-10-2008 19:51 ]
Yep, heb gewoon een ip gekregen. had ook getest met vast ip. vreemd genoeg ging het pas werken nadat ik mijn nasje fysiek van het stroomnet afgehaald had. Powerswitch maakte niets uit.RDC-O5- schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:32:
Heb je gekeken of je wel een IP adres hebt gekregen en dit een juist adres is (via setup bijvoorbeeld)?
Ik heb namelijk het probleem dat als ik reboot ik geen IP adres meer krijg, enkel een private adres in de vorm van 169.x.x.x...maar daar heb je natuurlijk niets aan. Het maakt overigens niet uit of ik hem al lang of juist heel kort heb aan staan, na een reboot houdt het op. Pas na een nacht van de stroom en UTP lijkt het weer te werken.
Probleem gemeld in bugtrac en in een e-mail naar conceptronic support, helaas heb ik daar nog geen antwoord (of bevestiging) op gehad.
Kan je misschien bevestigen of jij hetzelfde probleem hebt?
Zal het es in de gaten houden of het vaker gebeurd. maar ook hier weer.. niet veroorzaakt door de cfullhdma.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
gezien je IP problemen zou ik haast denken: het ligt aan je netwerk ..RDC-O5- schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
Weet iemand misschien of er ook een telefoonnummer voor support is?
Op de site staat er alleen eentje voor gebruikers in de UK, terwijl ik dacht dat het toch een Nederlands bedrijf was...
Helaas reageren ze niet zo rap op e-mail (misschien ben ik te ongeduldig), zelfs geen bevestiging van ontvangst, dus ik zou graag iemand aan de lijn willen hebben om wat duidelijk te krijgen.
maar ...
neem hem eens mee naar een andere plek: bij een familielid, een kennis etc.. en kijk of daar het probleem ook optreedt
reset het apparaat eens etc..
Zowel telefonisch of per e-mail is je probleem erg lastig vast te stellen en/of bevestiging te geven.
inderdaad..zeroday schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:39:
[...]
wat je ook doet ...
[...]
Je had deze zin wat genuanceerder op kunnen schrijven. ....
ik vind zoiets jammer dat het op deze manier geschreven moet worden. Maar je zal er volgens mij best wel goed over nagedacht hebben.
- Netwerk op diverse manieren aangesloten bij allen hetzelfde resultaat.Wat ik wel erg jammer vind is dat je gewoonweg niet beschrijft hoe je netwerk eruit ziet, hoe je de CFULLHDMA hebt staan of liggen, of je bijv. verschillende kabels hebt gebruikt (HDMI)
of de harde schijf EXT3 geformatteerd is, NTFS, FAT32 .. etc..
wat voor firmware gebruikt 'de laatste' is voor mij altijd onduidelijk ..
- Zowel staand als liggend uitgeprobeerd.
- Alle mogelijke kabels (utp,hdmi,usb) vernieuwd.
- Externe disks enkel fat32 en ntfs, ext3 niet gedaan omdat ik dit wel heel erg ver zou vinden gaan voor de consument.
- Firmware, allemaal uitgeprobeerd
Nogmaals, ik heb echt heeeeel veel dingen geprobeerd, dan is het toch niet meer dan logisch dat ik het heeeeel erg vervelend vind, en dat ik mag hopen dat ik een beter exemplaar terug mag verwachten?
Wat betreft 'wat werkt wel?', divx/xvid werkt zowel via netwerk als externe disk prima, dvdr 50% kans via netwerk dat het gaat haperen en met usb 10% kans dat het gaat haperen, 720p/1080p via netwerk niet te doen, soms hapert het na 10 sec, soms na half uur, niet te doen dus, en via usb is de kans toch nog wel 70% dat het gata haperen, m.a.w. USB doet het in principe beter hier, lijkt op wat capaciteitsproblemen, netwerk wellicht gaar? geen idee, ook met een gaar netwerk zou t moeten werken...... , niet dat ik dat heb ofzo, alles is keurig hier, maar je kan niet gaan verwachten dat de consument gaat lopen tweaken van alles , zowel netwerk, als software en configuratie van windows...
Je zou haast denken (met mijn apparaat dan) dat je alles op de achtergrond , zoals antivirus etc uit moet zetten, en de schermbeveiliging van windows ook, ik neem aan dat dit niet van de consument verwacht word toch?

p.s. zeroday thx voor je reactie
Verwijderd
Ik weet overigens niet zeker of het sinds de nieuwe update is. Ik heb namelijk als een tijdje geen muziek geluisterd via de CFH. Ik heb het probleem zowel vanaf mijn nas als vanaf mijn pc.
Had het toevallig vandaag nodig aangezien ik een Japanse film heb gedownload en mijn Japans niet zo goed is....
Tuurlijk kan het aan m'n netwerk liggen, maar wel vreemd dat geen enkel apparaat wat ik aangesloten heb (gehad) ooit dit probleem vertoonde, ook andere mediaplayers hebben dit nooit gehad. Zodoende schat ik in dat dit dus geen netwerkprobleem is. Maar ik zal hem eens meenemen naar familie....kan nooit kwaad, maar is wel lastig.zeroday schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:31:
[...]
gezien je IP problemen zou ik haast denken: het ligt aan je netwerk ..
maar ...
neem hem eens mee naar een andere plek: bij een familielid, een kennis etc.. en kijk of daar het probleem ook optreedt
reset het apparaat eens etc..
Zowel telefonisch of per e-mail is je probleem erg lastig vast te stellen en/of bevestiging te geven.
Vraag: hoe wil je dat ik 'Reset'?
Zoals gezegd staat het ding al elke keer een hele nacht van alles afgesloten. En omdat hij niet vastloopt werkt ook de "1 keer kort, dan 5 seconden ingedrukt houden" (las ik ergens) methode ook niet. Drukken is gewoon aan/uit. Via de default settings laden vanuit het setup menu werkt het overigens ook niet, dat heb ik ook al geprobeerd.
Overigens neemt het feit dat iets via mail moeilijk te achterhalen is, niet weg dat ik gewoon antwoord verwacht als ik een publieke support desk e-mail.
Dat een support afdeling telefonisch niet te benaderen is, is gewoon een zeer slechte zaak, maar komt helaas vaker voor tegenwoordig.
enjoy.
Verwijderd
Ik heb de Cfullhdma nu een week in bezit en mij vallen de volgende dingen op.
1. Het afspelen van mkv en ander HD materiaal van aangesloten externe usb hd (WD Mybook 1TB) geeft stotteringen in het beeld, is dit normaal ? (hd is ntfs geformatteerd) En zoja komt daar nog een oplossing voor, of moet ik de HD ext3 formatteren ?
2. Het afspelen van de mkv (shawshank redemption van usenet) via de conceptronics HD media server, dus via utp (bedraad) geeft een extreem hoge load aan op mijn pc. het process lighthttpd pakt ongeveer 30% van mijn proc. Dit lijkt mij niet normaal. Kan iemand hier een lichtje op laten schijnen ?
(normaal gesproken geen probleem maar mijn pc is nogal traag dus het streamen werkt dan totaal niet meer, andere files avi, divx is geen probleem. Dus heeft iets met die mkv te maken. )
Ps dit alles met de laatste firmware, en de versie daarvoor.
Groet,
Robert.
Verwijderd
Het is geen NAS maar een externe usb hd. Maar bedankt voor het meedenken.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:26:
Volgens mij halen de WD nassen maar 4-5 mb/s. Dat is gewoon te langzaam voor HD.
Het gaat om de volgende MKV.
General
Complete name : D:\News\!RnE - 2008.10.14 16.28.23 - The.Shawshank.Redemption.1994.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA\The.Shawshank.Redemption.1994.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA.mkv
Format : Matroska
File size : 11.4 GiB
Duration : 2h 22mn
Overall bit rate : 11.4 Mbps
Encoded date : UTC 2008-10-11 17:06:13
Writing application : mkvmerge v2.3.0 ('Freak U') built on Sep 8 2008 18:32:16
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 10.3 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Title : x264 - crf encode
Writing library : x264 core 65 r998M 6768543
Encoding settings : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=crf / crf=22.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=38000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English
Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Title : AC3 - 640kb/s
Text #1
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Text #2
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Groet, Robert
Extreem hoge bitrate wat via een UPnP Server niet lekker gestreamed kan worden daar heb ik laatst volgens mij in de 'trac' page al wat over gemeld (al kun je proberen om met alternatieve UPnP Servers te werkenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:40:
[...]
Het is geen NAS maar een externe usb hd. Maar bedankt voor het meedenken.
Het gaat om de volgende MKV.
General
Complete name : D:\News\!RnE - 2008.10.14 16.28.23 - The.Shawshank.Redemption.1994.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA\The.Shawshank.Redemption.1994.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA.mkv
Format : Matroska
File size : 11.4 GiB
Overall bit rate : 11.4 Mbps
gebruik bijv. je windows share (kan dat?) en je zal zien dat er minder tot geen problemen zijn.
Ik heb gelezen dat de cfullhdma standaard geen shares kan maken van aangesloten usb harddisks. Aangezien mijn netwerk te traag is om streaming hd te spelen vroeg ik me af of een hdd met zowel usb als netwerkfuncties gaat werken. Het verslepen van hd's naar de server--> overpompen data --> terug naar cfullhdma is niet echt handig.
robots loopt an sich al geheel niet lekker ..Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:35:
Het zal een brakke ifo zijn denk ik.
beetje vreemd..
even later ......
mja .. een nasje die 150GB had weggetrokken in anderhalve dag .. trok het even niet meer. .die moest gereboot worden .. dat heb je met scripts, memoryleaks in vage tools ..
kan nu tenminste ook weer wat GB's kopieren .. en moven .. later maar eens weer proberen ..
[ Voor 32% gewijzigd door zeroday op 16-10-2008 20:35 ]
Verwijderd
Ok via een windows share loopt het beter, maar wel nog steeds stotteringen in het beeld bij snelle bewegingen, komt dit door de hoge bitrate ?zeroday schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:10:
[...]
Extreem hoge bitrate wat via een UPnP Server niet lekker gestreamed kan worden daar heb ik laatst volgens mij in de 'trac' page al wat over gemeld (al kun je proberen om met alternatieve UPnP Servers te werken
gebruik bijv. je windows share (kan dat?) en je zal zien dat er minder tot geen problemen zijn.
Nog heel even over die externe usb drive, die hapert ook met planet earth 720p, niet super storend maar wel te zien, nogmaals mijn vraag is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor ?
M.v.g.,
Robert
Een probleem met Samba dat zowel de vorige als deze heeft/had: Mijn PC (vista ultimate 64bit) wordt gevonden en na het intoetsen van user en password kan ik door mijn folders bladeren en dingen afspelen. Als ik dan terug ga naar het menu waar alle mediaservers/computers worden getoond en dan opnieuw mijn pc open, verschijnt wel weer keurig de lijst met gedeelde folders, maar als ik er eentje open dan krijg ik de melding dat er geen bestanden zijn gevonden. Zet ik de speler uit en weer aan, dan gaat het initieel weer goed, maar daarna weer fout.
Op m'n vista pc staat File sharing aan en Password protected sharing uit (in het Network and Sharing Center)
Kan alles met je netwerk te maken hebben..Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:09:
[...]
Ok via een windows share loopt het beter, maar wel nog steeds stotteringen in het beeld bij snelle bewegingen, komt dit door de hoge bitrate ?
Nog heel even over die externe usb drive, die hapert ook met planet earth 720p, niet super storend maar wel te zien, nogmaals mijn vraag is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor ?
M.v.g.,
Robert
zo heb ik van de week ongeveer 150GB aan data op een NAS gepompt en ontzettend veel geklooid ..
vandaag wil ik wat testen: m'n kopieën worden afgebroken, het afspelen van films op de fullhdma worden om de x seconden abrupt afgebroken en loopt vast.
En omdat ik toch al met problematische meuk test .. ga je toch even twijfelen ..
uiteindelijk de nas gereboot en hop .. weg problemen ..
m.a.w. het is erg lastig om zoiets onder een probleem te scharen. advies is om eens onder http://www.aroundmyroom.com/trac te kijken, daar zitten de meeste beta-testers hun situaties te schetsen en informatie te geven zodat er gekeken kan worden of geanalyseerd kan worden of iets een probleem is ja dan te nee.
op specifieke bestanden of films kan ik geen mening geven omdat ik niet dezelfde content heb dus ook niet kan testen.
Nineball:zeroday schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:52:
[...]
Kan alles met je netwerk te maken hebben..
zo heb ik van de week ongeveer 150GB aan data op een NAS gepompt en ontzettend veel geklooid ..
vandaag wil ik wat testen: m'n kopieën worden afgebroken, het afspelen van films op de fullhdma worden om de x seconden abrupt afgebroken en loopt vast.
En omdat ik toch al met problematische meuk test .. ga je toch even twijfelen ..
uiteindelijk de nas gereboot en hop .. weg problemen ..
m.a.w. het is erg lastig om zoiets onder een probleem te scharen. advies is om eens onder http://www.aroundmyroom.com/trac te kijken, daar zitten de meeste beta-testers hun situaties te schetsen en informatie te geven zodat er gekeken kan worden of geanalyseerd kan worden of iets een probleem is ja dan te nee.
op specifieke bestanden of films kan ik geen mening geven omdat ik niet dezelfde content heb dus ook niet kan testen.
kan je mij stap voor stap vertellen hoe je het e.e.a. in Vista heb ingesteld?
ik krijg met Samba op de CFULLHDMA een scherm met het user en password scherm, maar heb geen flauw idee waar ik dat moet instellen, bij voorbaat hartelijk dank!
Verwijderd
Ja daar had ik vanzelfsprekend al gekeken, maar kwam daar niets tegen over externe usb schijven. Ik kan me haast niet indenken dat ik de enige ben die problemen heeft met het afspelen van hd content vanaf usb. Daar Tijgert al in het begin van dit topic bij bugs meld dat als een film stottert, usb/samba het probleem kan zijn. Lijkt me dat een usb2 hdd toch wel genoeg bandbreedte zou moeten hebben.zeroday schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:52:
[...]
Knip..
Mischien kunnen anderen hun ervaringen hier delen , dus hapert het beeld bij jullie ook bij gebruik van een usb drive (hd content). ?
M.v.g.,
Robert
Ik heb eea volgens de handleiding ingesteld. Hiervan staat een link in de openingspost. Dus een share aanmaken op de pc, en in het user en password scherm op de CFULLHDMA de gegevens ingevuld die je ook moet ingeven om in Vista aan te loggen.surfing john schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:57:
[...]
Nineball:
kan je mij stap voor stap vertellen hoe je het e.e.a. in Vista heb ingesteld?
ik krijg met Samba op de CFULLHDMA een scherm met het user en password scherm, maar heb geen flauw idee waar ik dat moet instellen, bij voorbaat hartelijk dank!
Verwijderd
Nu lukt het me al wel met NFS maar bij Samba blijft het hangen met een inlogscherm.
Is er iemand de behoorlijk thuis is met samba, ik kan evt wat config's plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 09:12 ]
Verwijderd
Ik heb nu een paar weken de CFULLHDMA in bezit, ben behoorlijk tevreden behalve over ondertiteling.
Hier op Tweakers en andere forums heb ik me suf gezocht hoe ik de ondertiteling van BluRay-content aan de praat krijg. Voorbeeldje: de map "ps3avchd.presents.Clear.and.Present.Danger.1080p.DTS.avchd" bevat een stream-map waar ik de film mee aan de praat krijg (sublieme kwaliteit... kan niet anders zeggen); maar de
ondertiteling die aanwezig MOET zijn krijg ik met geen mogelijkheid te pakken (in ieder geval niet met de afstandsbediening "SUB+". De firmware heb ik recentelijk geupgrade naar de hoogste versie ivm het ontbreken van geluid... dat doet het vertreffelijk.....
wie kan mij op weg helpen voor zowel op de HD-content aanwezige subtitels als voor losse srt-ondertitels...
muchos gracias
heb de NAS ch3snas en de Fullhdma allebei in mijn netwerk hangen (allebei in een switch die weer verbonden is met een router en een vista bak direct in de router
Kan mijn nas prima bereiken via mijn vista bak heb er ook al wat files opgezet
als ik nu mijn FULLHDMA opstart en ik kijk bij media ziet hij mijn Nas keurig staan
druk ik op enter krijg ik vrijwel direkt de error 410 cannot find server
heel soms kom ik nog bij video/audio/pictures maar daar een enter geeft direkt het zelfde resultaat
(de nas heeft twee schijven ieder apart als een volume geformateerd)
ik heb al geprobeerd op de NAS een nfs server te installeren dmv de funplug funplug is geinstalleerd maar met telnet geeft ie aan dat de file op de drive (HDD_a2 en HDDa1 beide geprobeert) niet gevonden kan worden (gedaan volgens de aanwijzingen op aroundmyroom)
beide machines hebben de laatste officiele firmware
geef eens wat meer info over je share configuratie mbt de CH3SNAS, je firmware versie etc..tumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:41:
Goed ik loop tegen een probleem aan maar er zijn vast wel mensen hier die me kunnen helpen
heb de NAS ch3snas en de Fullhdma allebei in mijn netwerk hangen (allebei in een switch die weer verbonden is met een router en een vista bak direct in de router
als ik nu mijn FULLHDMA opstart en ik kijk bij media ziet hij mijn Nas keurig staan
heel soms kom ik nog bij video/audio/pictures maar daar een enter geeft direkt het zelfde resultaat
ik heb al geprobeerd op de NAS een nfs server te installeren dmv de funplug funplug is geinstalleerd maar met telnet geeft ie aan dat de file op de drive (HDD_a2 en HDDa1 beide geprobeert) niet gevonden kan worden (gedaan volgens de aanwijzingen op aroundmyroom)
maak je gebruik van de UPnP Server van de CH3SNAS of de SAMBA share?
voor de CH3SNAS en de CFULLHDMA is UNFS een van de makkelijkste dingen om aan het werk te krijgen .. alleen wat wordt er dan niet gevonden? en hoe heb je e.e.a geconfigureerd? Wat er op mijn site staat is meestal altijd van toepassing op mezelf en met een beetje maggi bij iemand anders..
Meer duidelijkheid geven en wellicht dat dan wat meer info verschaft kan worden
Om heel kort te zijn: wat jij wil kan niet. De ondertiteling van een een BluRay disk zit niet in de stream dus speelt hij deze ook niet af.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:45:
Hallo,
Ik heb nu een paar weken de CFULLHDMA in bezit, ben behoorlijk tevreden behalve over ondertiteling.
Hier op Tweakers en andere forums heb ik me suf gezocht hoe ik de ondertiteling van BluRay-content aan de praat krijg. Voorbeeldje: de map "ps3avchd.presents.Clear.and.Present.Danger.1080p.DTS.avchd" bevat een stream-map waar ik de film mee aan de praat krijg (sublieme kwaliteit... kan niet anders zeggen); maar de
ondertiteling die aanwezig MOET zijn krijg ik met geen mogelijkheid te pakken (in ieder geval niet met de afstandsbediening "SUB+". De firmware heb ik recentelijk geupgrade naar de hoogste versie ivm het ontbreken van geluid... dat doet het vertreffelijk.....
wie kan mij op weg helpen voor zowel op de HD-content aanwezige subtitels als voor losse srt-ondertitels...
muchos gracias
volgens mij (maar pin me er niet op vast) zou een M2TS ook met een SRT moeten kunnen werken dus zorg voor een losse srt file ..
Ik zie deze regelmatig langskomen, maar sla ze dan over
ik heb de v1.04rc5 firmwarezeroday schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:49:
[...]
geef eens wat meer info over je share configuratie mbt de CH3SNAS, je firmware versie etc..
maak je gebruik van de UPnP Server van de CH3SNAS of de SAMBA share?
voor de CH3SNAS en de CFULLHDMA is UNFS een van de makkelijkste dingen om aan het werk te krijgen .. alleen wat wordt er dan niet gevonden? en hoe heb je e.e.a geconfigureerd? Wat er op mijn site staat is meestal altijd van toepassing op mezelf en met een beetje maggi bij iemand anders..
Meer duidelijkheid geven en wellicht dat dan wat meer info verschaft kan worden
ik heb geen users of groepen aangemaakt alles gewoon default laten staan dus iedereen heeft toegang
ik heb geen UpnP aangezet (word niet ondersteund door mij router)
Ik ben er (wellicht ten onrechte) vanuit gegaan dat alle mappen die ik verplaats naar mijn NAS SAMBA geshared zouden worden(kon bij de eigenschappen van de mappen geen optie "delen"vinden)
het gaat om 2 volumes bij mijn netwerk shared op mijn vista komen ze naar boven als Volume_1 en Volume_2
Alles in mijn systeem heeft een vast IP adres
Op Volume_1 staat de map ffp met daarin o.a de map start
als ik met telnet inlog op het Ip adres krijg ik een verbinding
krijg inderdaad die plugin aan de praat
Maar als ik dan op mijn FULLHDMA wil inloggen krijg ik een time-out
[ Voor 3% gewijzigd door tumble_nl op 17-10-2008 13:25 ]
speelt ie wel af hoor ..RoRoo schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:
Is het uberhaupt mogelijk om die ps3avchd films af te spelen? of moet er een ISO van gemaakt worden voordat ie ze afspeelt?
Ik zie deze regelmatig langskomen, maar sla ze dan over
zolang er ingebakken subs zijn heb je al helemaal geen probleem ..
ik zou er gewoon een paar Gigjes tegenaan downloaden. Als ik er 150GB in anderhalve dag kan doen ...
nooit geprobeerd ....... .....
UPnP is wat anders dan UPnP AV servertumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
ik heb de v1.04rc5 firmware
ik heb geen users of groepen aangemaakt alles gewoon default laten staan dus iedereen heeft toegang
ik heb geen UpnP aangezet (word niet ondersteund door mij router)
Met andere woorden: zet eens aan .. wacht een uurtje .. en kijk dan eens op de CFULLHDMA wat je dan ziet (mocht je content op je NAS hebben staan ..
Zolang jij maar je Volume_1 gedeeld hebt staat ...Ik ben er (wellicht ten onrechte) vanuit gegaan dat alle mappen die ik verplaats naar mijn NAS SAMBA geshared zouden worden(kon bij de eigenschappen van de mappen geen optie "delen"vinden)
2 HDD's .. mooi .. share datgene wat je wil en waar je content op hebthet gaat om 2 volumes bij mijn netwerk shared op mijn vista komen ze naar boven als Volume_1 en Volume_2
Ik snap niet wat de CFULLHDMA in dit verhaaltje doet. Telnet op poortje 23 doet het niet .. en vanaf de NAS naar de CFULLHDMA telnetten is een beetje onzinnig want dan gaat je NFS ook niet van aan de praat.Alles in mijn systeem heeft een vast IP adres
Op Volume_1 staat de map ffp met daarin o.a de map start
als ik met telnet inlog op het Ip adres krijg ik een verbinding
krijg inderdaad die plugin aan de praat
Maar als ik dan op mijn FULLHDMA wil inloggen krijg ik een time-out
mijn how-to for deze combinatie is redelijk simpel maar toch duidelijk?
http://www.aroundmyroom.c...llhdma-ch3snas-using-nfs/
Ik kan ook streamen vanaf me mac als ik daar SMB aan zet. Hij ziet netjes de share , geef username + password in en gaan.
Miss leuk om te weten voor de mac gebruikers
Moet je me toch echt uitleggen waar ik UPnP aanzet want ik kan op mijn NAS alleen UPnP av server vindenzeroday schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:21:
[...]
UPnP is wat anders dan UPnP AV server
Met andere woorden: zet eens aan .. wacht een uurtje .. en kijk dan eens op de CFULLHDMA wat je dan ziet (mocht je content op je NAS hebben staan ..
[...]
Ik snap niet wat de CFULLHDMA in dit verhaaltje doet. Telnet op poortje 23 doet het niet .. en vanaf de NAS naar de CFULLHDMA telnetten is een beetje onzinnig want dan gaat je NFS ook niet van aan de praat.
mijn how-to for deze combinatie is redelijk simpel maar toch duidelijk?
http://www.aroundmyroom.c...llhdma-ch3snas-using-nfs/
Volume's staan gedeeld ik kreeg vanmiddag zowaar eenmaal de shares te zien en kon ze ook bereiken (volgens mij is dit het icoontje van pijltje omhoog als je naar servers laat zoeken door je FULLHDMA
maar de volgende keer aan en uitzetten en hij kon ze niet meer vinden (alsof samba share uitgezet was)
Ik probeer ook niet via telnet mijn fulldhma te benaderen maar via internet explorer
het telnet verhaal is allemaal goed gegaan de "service"draait op de Nas
zover uiteraard super bedankt voor je hulp!
UPnP is het automatiek detecteren van apparaatjes in een PC .. UPnP AV is dus wat je moet hebbentumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:37:
[...]
Moet je me toch echt uitleggen waar ik UPnP aanzet want ik kan op mijn NAS alleen UPnP av server vinden
je hebt niets aan UPnP ..
Soms kan het een tijd duren voordat de samba shares gevonden wordt. Soms ligt dat aan je DHCP van je router .. soms aan iets anders.. .Volume's staan gedeeld ik kreeg vanmiddag zowaar eenmaal de shares te zien en kon ze ook bereiken (volgens mij is dit het icoontje van pijltje omhoog als je naar servers laat zoeken door je FULLHDMA
maar de volgende keer aan en uitzetten en hij kon ze niet meer vinden (alsof samba share uitgezet was)
Hoe benader je dan de cfullhdma?Ik probeer ook niet via telnet mijn fulldhma te benaderen maar via internet explorer
het telnet verhaal is allemaal goed gegaan de "service"draait op de Nas
http://192.168.1.x (het vaste ip adres van mijn FULLHDMA)
ook heb ik je link geprobeerd
http://192.168.1.2:49152/web/IMedia
gewoon ingevuld in firefox/explorer
(ga iets meer geduld hebben bij het zoeken naar samba shares maar heb mijn zin gezet op nfs)
de laatste firmware toont de srt niet, kan je aan en uitschakelen via de SBU/CH+ toetsVerwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:02:
Vraagje.
Als ik een DIVX film afspeel wordt de losse ondertitel in srt formaat automatisch ook afgespeeld. Als ik nu geen ondertiteling bij de film wil, hoe krijg ik dit dan voor elkaar. (Zonder de srt file te verwijderen)
Op de afstanbediening op de subtitleknop drukken werkt in ieder geval niet.
Wat zie ik over het hoofd?
gebruik 1.09.53.06 (beschikbaar via internet upgrade)
zucht.. als jij in raadseltjes wil communiceren .. (waarom in vredesnaam je publieke ip adres met een x-je vermommen) .. dan kan ik dat ook ..tumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:47:
ik probeer mijn FULLHDMA te benaderen via internet explorer
http://192.168.1.x (het vaste ip adres van mijn FULLHDMA)
ook heb ik je link geprobeerd
http://192.168.1.2:49152/web/IMedia
gewoon ingevuld in firefox/explorer
(ga iets meer geduld hebben bij het zoeken naar samba shares maar heb mijn zin gezet op nfs)
Zoek het nieuwsbericht: Nederlander vast na cocaïnesmokkel in whiskyflessen
Dit bericht moet je vinden op de website binnenland.nieuws.nl
als je het berichtnummer hebt gevonden dan plak je het volgende in je browser
http://192.168.1.mijn-secret-laatste-nummertje:(dubbele punt)[vul-hier-dat-gevonden-nummertje]/web/IMedia
Daar maak je dan een screendump van en stop je het hier netjes in een bericht ..
Note: mijn voorbeeldjes op zijn site zijn louter informatief, maar moet je nog wel naar je eigen omgeving aanpassen (mocht dat voor mensen niet duidelijk zijn)
Note II: dit bericht moet je met de nodige humor bekijken
zo beter ;-P
[ Voor 13% gewijzigd door tumble_nl op 17-10-2008 20:03 ]
Nee, want je hebt nog steeds niet verteld wat je in je browser ingeeft.tumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:00:
Het was niet de bedoeling om hem te "verbergen"het ging er mij om dat je begreep dat het laatste getal het ip adres in mijn netwerk aangaf dat mijn fullhdma heeft toebedeeld (als voorkoming van de vraag 192.168.1.2 weet je zeker dat dit het IP adres van je FullHDMA is)
zo beter ;-P
er word geen connectie gemaakt dus ik kan geen wijzigingen in IMedia doen
ik begreep vanuit de handleiding dat ik er ook kon komen via de HD media software
die geinstalleerd
naar systeem DMA configuratie gegaan DMA list is leeg
ps ik weet het ik ben een vreselijke N00b maar ik probeer het te snappen
[ Voor 11% gewijzigd door tumble_nl op 17-10-2008 20:26 ]
als je cfullhdma inderdaad ip 192.168.1.2 heeft, is er wat aan de hand mbt je browser (firewall of zo)tumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:25:
ik typ in mijn browser http://192.168.1.2:49152/web/IMedia
er word geen connectie gemaakt dus ik kan geen wijzigingen in IMedia doen
ik begreep vanuit de handleiding dat ik er ook kon komen via de HD media software
die geinstalleerd
naar systeem DMA configuratie gegaan DMA list is leeg
ps ik weet het ik ben een vreselijke N00b maar ik probeer het te snappen
de URL is juist en ik geloof dat 99.9% van de mensen hier de webinterface van de CFULLHDMA kan benaderen op die manier.
Dat je een N00B bent maakt niet uit... door veel proberen ...
eind van de avond ben je eruit ..
pak een andere PC, ping je cfullhdma .. etc..
of pak FireFox dan kun je gewoon alleen http://[ip-van-cfullhdma] in tikken
[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 17-10-2008 20:31 ]
maar voor vandaag vind ik het mooi
ga maar eens een aflevering via mijn pc bekijken (die samba shares vind ie namelijk wel)
Verwijderd
Na mijn vakantie heb ik weinig TV tijd gehad dus ik dacht 'laat ik de CFH eens weer uit de doos halen (yep - zo erg). Alleen ik krijg 'm nu met geen mogelijkheid aan het netwerk (ik bedoel: geen netwerklampje op de router - ook niet op de CFH).
Geprobeerd:
- naar de nieuwste firmware (op mac address gelet)
- naar oude firmware v1.09.03.06
- Factory resets
- 1 sec. powerknop, los, 5 sec. powerknop (vanuit aan -> uit en omgekeerd)
- DHCP en vast IP adres
dit alles op 2 verschillende routers - geen lampje whatsoever.

Oh ja - en 3 verschillende kabels - waaronder die van de CFH zelf.
Ben ik nog iets vergeten????
Het apparaat lijkt overigens voor de rest wel te functioneren (moeilijk video uit te testen zonder m'n netwerk)
Edit: Via een USB aansluiting een MKV van Cold Case getest: dat werkt nog wel. Het is dus geen 'total loss' apparaat, maar zonder netwerk wordt het wat lastig.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 23:16 ]
error 410 cannot find server:tumble_nl schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:41:
Goed ik loop tegen een probleem aan maar er zijn vast wel mensen hier die me kunnen helpen
je firewall blokkeert de boel, heb ik ook gehad, firewall geheel uitgeschakeld en voila daar waren mijn bestanden!
aha, nooit aan gedacht dat dit hetzelfde was als mijn Vista inlog/wachtwoord, ben trouwens benieuwd hoe dit gaat werken (ga ik zo uitproberen) zonder wachtwoord in Vista!nineball schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:10:
[...]
Ik heb eea volgens de handleiding ingesteld. Hiervan staat een link in de openingspost. Dus een share aanmaken op de pc, en in het user en password scherm op de CFULLHDMA de gegevens ingevuld die je ook moet ingeven om in Vista aan te loggen.
Verwijderd
Heb voor een paar BluRay-films losse srt-bestanden in verschillende mappen neergezet... vooralsnog niet aan de praat gekregen. Een beetje teleurstellend dat de ondertiteling van juist de HD-content nu net NIET ondersteund wordtzeroday schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
Om heel kort te zijn: wat jij wil kan niet. De ondertiteling van een een BluRay disk zit niet in de stream dus speelt hij deze ook niet af.
volgens mij (maar pin me er niet op vast) zou een M2TS ook met een SRT moeten kunnen werken dus zorg voor een losse srt file ..
cheers
Verwijderd
zet een srt file in dezelfde folder en rename die naar film.srt
dus als je zorg dat de bestandsnaam gelijk is werkt dit.
Dit moet werken want ik heb dit al meerdere malen zo gedaan.
groet.
Ik heb nog wat zitten wroeten op dit probleem. Op m'n Vista Home Premium laptop had ik hetzelfde probleem. Op een oude XP machine echter niet! Op die machine had ik echter het account wachtwoord uitgeschakeld. Toen ik dat weer inschakelde kreeg ik exact hetzelfde probleem als op de Vista machines.nineball schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:41:
Een probleem met Samba dat zowel de vorige als deze heeft/had: Mijn PC (vista ultimate 64bit) wordt gevonden en na het intoetsen van user en password kan ik door mijn folders bladeren en dingen afspelen. Als ik dan terug ga naar het menu waar alle mediaservers/computers worden getoond en dan opnieuw mijn pc open, verschijnt wel weer keurig de lijst met gedeelde folders, maar als ik er eentje open dan krijg ik de melding dat er geen bestanden zijn gevonden. Zet ik de speler uit en weer aan, dan gaat het initieel weer goed, maar daarna weer fout.
Op m'n vista pc staat File sharing aan en Password protected sharing uit (in het Network and Sharing Center)
Vervolgens heb ik op een Vista machine het account wachtwoord uitgeschakeld. Dat werkte niet. Kan ik me iets bij voorstellen want in XP heb ik een piefje in Local Security Policy (of zo) uitgeschakeld dat blanco passwords alleen zijn toegestaan voor console logins. Als je dat piefje inschakelt (wat de default is) kun je bijvoorbeeld niet remote inloggen met een blanco password. Een overeenkomstig piefje kon ik in Vista niet zo snel vinden.
Vervolgens heb ik in de Vista machines het Guest account geactiveerd en lees-toegang gegeven op m'n shares. Klaar! Geen gevraag meer om account/wachtwoord, maar gelijk toegang tot de share vanaf de CFULLHDMA.
Overigens is dit m'n tweede player, de eerste had een los contactje waardoor hij soms uitviel. Wat me wel opvalt is dat deze veel minder warm wordt, en totaal geen problemen geeft met HD materiaal. De vorige werd dan tamelijk warm en liep vast. Er zijn dus wel degeljk goeie en minder goeie in omloop.
Laatste (public) firmware 'net' gedaan via internet upgrade, en weer die Stargate.Atlantis.S05E11.720p.HDTV.x264-CTU release gekeken, deze keer zonder gehaper.
Nu nog 9 andere 720p/1080p content dingen kijken zonder probs en ben geheel tevreden.
So far so good dus..... word vervolgd...
Ter info, ik kijk nu zonder poespas (gewoon huis tuin keuken gebruik), gewoon zoals het hoort, met bijgeleverde conceptronic hd media server / win xp sp2 / anti virus staat aan /
kabel van pc (gbit) naar router/switch (wrt54g 100mbit), en van switch naar cfullhdma (gbit).
Verwijderd
Hoi,munck100 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:26:
[...]
Hier nog een update van mijn bevindingen
Al mijn media bestanden worden nu wel afgespeeld via samba![]()
Ik heb bij de Synology DS207+ de standaard guest gebruiker bij de gedeelde mappen (bevoegdheden setup) geen toegang verleend.
Wanneer ik dan mijn media benader, vraagt hij om gebruiker en paswoord.
Daarna wordt dus al mijn media wel probleemloos herkend en afgespeeld.
Ook de aparte ondertiteling .srt kan ik nu selecteren.
Verklaren kan ik dit niet maar het werkt wel.
Via NFS werkt het ook weer
Ik heb een guest user aangemaakt, (deze mag lezen/schrijven)
De volgende NFS regel aangemaakt:
Hostnaam of IP: 192.168.*.*
Bevoegdheid: Lezen/schrijven
Root squash: Geen toewijzing
Wat ik verder heb gedaan is in de DS207+ in tab Multimedia: Opnieuw Indexeren (kan ff duren)
Hierna kan ik al m'n films weer via NFS bekijken (via de *.IFO )
Het gaat allemaal een stuk trager dan vanaf de pc met mediaplayer 11 maar ok. Het probleem wat ik nu heb tov WMP11 is dat alle mp3tjes op alfabet staan ipv op tracknummer zoals in de id3tag staat aangegeven. Mijn andere mediaplayers doen het overigens ook op alfabet dus het zal wel aan de upnp server van de CH3SNAS liggen. Ook word niet automatisch het volgende liedje afgespeeld. Is dit zoals het bedoeld is? Iemand die de CH3SNAS gebruikt en daar iets over kan zeggen?
Verwijderd
SUPER TIP !!! ZO SIMPEL !!! werkt inderdaad... waar nodig ff ondertitels downloaden en having fun...Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 08:58:
zet de m2ts file in een folder, rename die file naar b/v film.m2ts
zet een srt file in dezelfde folder en rename die naar film.srt
dus als je zorg dat de bestandsnaam gelijk is werkt dit.
Dit moet werken want ik heb dit al meerdere malen zo gedaan.
groet.
cheers
Verwijderd
Maar ik hoop toch echt dat de mannen van Conceptronic eens de mogelijkheid inbouwen evt een plugin beschikbaar stellen dat SSH of FTP en mischien Samba bruikbaar wordt.
Want dat maakt van de CFH een perfecte Mediaplayer met simpele NAS functies.
Kzal het in de request's zetten
Heeft deze speler uberhaubt wel een harddiskVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:17:
no thanx :-)
Maar ik hoop toch echt dat de mannen van Conceptronic eens de mogelijkheid inbouwen evt een plugin beschikbaar stellen dat SSH of FTP en mischien Samba bruikbaar wordt.
Want dat maakt van de CFH een perfecte Mediaplayer met simpele NAS functies.
Kzal het in de request's zetten
[This space is for rent]
Neej, maar hij wil zijn op USB aangesloten harddisk kunnen benaderen via de CFULLHDMA.. lijkt mij ook wel een leuke functie, mits het de performance niet nekt.PoweRoy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:59:
Heeft deze speler uberhaubt wel een harddiskAnders is het een beetje onzinnig om nas functies te hebben
hack de code zou ik zeggen ;-)RoRoo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:25:
[...]
Neej, maar hij wil zijn op USB aangesloten harddisk kunnen benaderen via de CFULLHDMA.. lijkt mij ook wel een leuke functie, mits het de performance niet nekt.
Volgens mij is de sourcecode (van de eerste firmware) gewoon beschikbaar. Niks hacken, gewoon sleutelenhack de code zou ik zeggen ;-)
Maak er een feature request van!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Ik neem aan dat er een programmeer omgeving gemaakt moet worden.
kortom wie schiet eerst :-)
Ik denk dat het de performance niet nekt, tenminste zolang je niet beide tegelijk gebruik.
ik heb al heel wat simpele pc's geinstalleerd met debian met daarin een ssh.
Ook een Nslu2 met debian waar dan weer ssh op draait, werkt zonder problemen en snelheid genoeg.
Lijkt me dat ook dat het met de CFH moet kunnen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 18:54 ]
lol dan ga je alleen maar blote vrouwen zien.. heb iets andere interesses qua coderenzeroday schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:18:
hack de code zou ik zeggen ;-)
Verwijderd
Al eerder heb ik deze vraag gesteld, echter word mij verteld dat het 'probleem' reproduceerbaar moet zijn. Het geval is echter dat het willekeurig is, en dus niet op afroep te reproduceren. So, don't shoot me!
Iets wat mij opvalt is dat er af en toe een keer (maakt niet uit met welk medium, HD-content of DVD) er een 'bad frame' tussen zit. Het valt gewoon op dat het beeld even knippert en bijvoorbeeld de ondertitels in dat frame bovenin staat (de rest van het plaatje staat uiteraard ook niet goed, echter zijn ondertitels iets was opvalt). Wanneer ik terugspoel en hetzelfde stuk nogmaals kijk, dan is het wel goed.
Mijn vraag is of meer mensen dit wel eens ervaren?
Een tweede wat wel eens gebeurd is het volgende:
Media (maakt ook niet uit of het een HD of DVD media is), maar begint plotseling te schokken (zowel beeld als geluid).
De CFULLHD is aangesloten op een Gigabit Switch van ASUS waar ook de CH3SNAS aan hangt. Er gebeurd verder niets spannends op het netwerk. Vaak is het probleem nog aanwezig bij het herstarten van de media. Pas na het uitzetten van de CFULLHDMA en weer aanzetten loopt het weer vloeiend (m.u.v. 1e 'probleem'
Ook hierbij is de vraag of meer mensen dit wel eens ervaren?
FIRMWARE CFULLHDMA: 1.09.53.06
FIRMWARE CH3SNAS: 1.04 Date: 07/01/2008
De media wordt gestreamt via SAMBA(?), niet via UPNP AV
hoe moet iemand jou antwoord geven op je NAS als je er verder niet bijverteld wie wat waar en hoe ..harrytasker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:56:
Vandaag nieuwe firmware op mijn NAS (Conceptronic) en nieuwe firmware op mijn CFULLHDMA.
Alles werkt redelijk behalve DVD's afspellen, als ik maar een dvd aanklik, een iso of een uitgepakte dan krijg ik een zwart scherm. Power off en weer aan en het werkt weer.
Ook als ik door de folders wil bladeren en ik willen alle bestanden laten zien loopt ie ook vast.
Verder heb ik vandaag een paar nieuwe films op mijn NAS gezet, maar die krijg ik met geen mogelijkheid zichtbaar.
Hoe lang duurt het voordat de NAS deze refreshed?
Heb het voor vandaag maar ff opgegeven.
Daarnaast vind ik het super interessant hoe het mogelijk is dat gedurende het browsen de cfullhdma vast loopt.
Kun je eens wat meer informatie geven over je gehele configuratie, de hardware die je gebruikt en de software en/of het probleem bij verschillende vormen van benaderen van de content ook de problemen geeft ja dan te nee.
[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 21-10-2008 10:54 . Reden: stomweg op knopjes drukken zonder ingelogt te zijn .. dom ]
Heb je de CFULLHDMA liggen of staand? ik zou me in kunnen denken dat jou probleem gerelateerd zou kunnen zijn aan het niet kunnen afdrijven van wat warmte . .Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:22:
Mede CFULLHDMA bezitters,
Al eerder heb ik deze vraag gesteld, echter word mij verteld dat het 'probleem' reproduceerbaar moet zijn. Het geval is echter dat het willekeurig is, en dus niet op afroep te reproduceren. So, don't shoot me!
Iets wat mij opvalt is dat er af en toe een keer (maakt niet uit met welk medium, HD-content of DVD) er een 'bad frame' tussen zit. Het valt gewoon op dat het beeld even knippert en bijvoorbeeld de ondertitels in dat frame bovenin staat (de rest van het plaatje staat uiteraard ook niet goed, echter zijn ondertitels iets was opvalt). Wanneer ik terugspoel en hetzelfde stuk nogmaals kijk, dan is het wel goed.
Het kan ook een hickup in je netwerk zijn die een bepaald buffertje niet lekker mee laat lopen.. ik noem maar wordt. Het is toch beetje koffiedik kijken ..
je leest wel eens dat nadat de cfullhdma rechtopgezet is er minder problemen gezien zijn ..Media (maakt ook niet uit of het een HD of DVD media is), maar begint plotseling te schokken (zowel beeld als geluid).
De CFULLHD is aangesloten op een Gigabit Switch van ASUS waar ook de CH3SNAS aan hangt. Er gebeurd verder niets spannends op het netwerk. Vaak is het probleem nog aanwezig bij het herstarten van de media. Pas na het uitzetten van de CFULLHDMA en weer aanzetten loopt het weer vloeiend (m.u.v. 1e 'probleem')
Ook hierbij is de vraag of meer mensen dit wel eens ervaren?
FIRMWARE CFULLHDMA: 1.09.53.06
FIRMWARE CH3SNAS: 1.04 Date: 07/01/2008
De media wordt gestreamt via SAMBA(?), niet via UPNP AV
Verwijderd
De CFULLHDMA staat. Wordt niet warm en heeft voldoende ruimte.zeroday schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:57:
[...]
Heb je de CFULLHDMA liggen of staand? ik zou me in kunnen denken dat jou probleem gerelateerd zou kunnen zijn aan het niet kunnen afdrijven van wat warmte . .
Het kan ook een hickup in je netwerk zijn die een bepaald buffertje niet lekker mee laat lopen.. ik noem maar wordt. Het is toch beetje koffiedik kijken ..
[...]
je leest wel eens dat nadat de cfullhdma rechtopgezet is er minder problemen gezien zijn ..
Ik weet dat het koffiedik kijken is. Ik vroeg me alleen af of iemand anders er ook wel eens last van had.
(we zijn trouwens net verhuist... nieuwe bekabeling en andere switch... het zou ook aan de CH3SNAS kunnen liggen... zal eens kijken of het probleem ook optreed met een USB HDD).
Edit: Ik neem aan dat de CHFULLHD een buffer heeft?
ja.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
Edit: Ik neem aan dat de CHFULLHD een buffer heeft?
Heb het geavanceerd delen aangezet en nadat ik dit gedaan heb werkte het weer. Maar sinds de laatste firmware update is het een ramp om verbinding te krijgen.
Media player en pc hangen allebei aan de zelfde router in een 192.168.1.0 /24 netwerk.
Mediaplayer is wel te pingen vanaf mijn werkstation en de webbrowser is ook benaderbaar.
Omdat ik gefrustreerd raakt heb ik nu maar een CH3SNAS gekocht en ga ik het zo proberen.

Setup inmiddels: gigabit router/switch met CFULLHDMA + CH3SNAS er op. CH3SNAS met kernel NFS, CFULLHDMA met vast ip-adres.
Het kan dus wel
Verwijderd
I vind het alleen vervelend dat ik het apparaat niet uit kan zetten met de AB. Ik heb twee cfullhdma streamers, maar beiden geven na het indrukken van de uit-knop een zwart beeld, maar het groene lampje blijft branden en de apparaten blijven warm en lekker stroom slurpen. Alleen door de knop achterop de apparaten te gebruiken gaan ze uit. Dit moet niet mogen....of zie ik iets over het hoofd?
Dat is iets van de laatste versie (valt mij in ieder geval sindsdien pas op).Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:44:
I vind het alleen vervelend dat ik het apparaat niet uit kan zetten met de AB. Ik heb twee cfullhdma streamers, maar beiden geven na het indrukken van de uit-knop een zwart beeld, maar het groene lampje blijft branden en de apparaten blijven warm en lekker stroom slurpen. Alleen door de knop achterop de apparaten te gebruiken gaan ze uit. Dit moet niet mogen....of zie ik iets over het hoofd?
Maar als je 2 minuten wacht dan gaat hij alsnog wel uit (led word rood). Ook kun je hem dan weer aanzetten via de AB.
Lijkt bij mij alleen te gebeuren na het kijken van DVD's. Nog niet gehad na kijken van .mkv's.
[ Voor 11% gewijzigd door sailsoft5 op 22-10-2008 20:16 ]
Verwijderd
Bij mij doen ze het allebei niet. Niet na mkv's, divx, dvd etc. Ook na 2 minuten gaan ze niet uit. Ik heb de streamers 2 maanden na alkaar gekocht....Dat is iets van de laatste versie (valt mij in ieder geval sindsdien pas op).
Maar als je 2 minuten wacht dan gaat hij alsnog wel uit (led word rood). Ook kun je hem dan weer aanzetten via de AB.
Lijkt bij mij alleen te gebeuren na het kijken van DVD's. Nog niet gehad na kijken van .mkv's.
Kortom...ze gaan niet uit na de uit-knop te hebben ingedrukt op de AB. Hebben nog meer mensen last van dit probleem?
1 welke firmware?Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:31:
[...]
Bij mij doen ze het allebei niet. Niet na mkv's, divx, dvd etc. Ook na 2 minuten gaan ze niet uit. Ik heb de streamers 2 maanden na alkaar gekocht....
Kortom...ze gaan niet uit na de uit-knop te hebben ingedrukt op de AB. Hebben nog meer mensen last van dit probleem?
2 zet de cfullhdma aan en check het menu, vanuit het menu zet je hem uit, wat gebeurd er?
3 gebruik je netwerk of usb voor data?
als ik een reproduceerbare omgeving heb kan ik wat meer zien en eventueel het probleem oplossen.
Wanneer je op PowerOff drukt wordt er gewacht om alle 'servers' te stoppen (shutdown)
usb, upnp, samba client, nfs etc..
Het kan dat e.e.a. niet uitgezet kan worden omdat een service dit tegenhoud.
[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 23-10-2008 10:07 ]
Ik heb gisteren als test voor m'n pa De Animatrix 1080P via mijn 54mbit wifi gestreamed naar de CFULLHDMA..UniMatrix schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:59:
Ook eens "positieve feedback": gisteravond Iron Man HD en een uur Underworld extended cut 720p gekeken zonder ook maar 1 hapering of glitch.Op de beamert met DTS uit de versterker
![]()
Setup inmiddels: gigabit router/switch met CFULLHDMA + CH3SNAS er op. CH3SNAS met kernel NFS, CFULLHDMA met vast ip-adres.
Het kan dus wel. De wireless bridge is inmiddels exit.
uurtje laten lopen. geen enkele glitch whatsoever.
Dus ik ben nog steeds tevreden
Helaas werkt dit niet bij mij, ik heb nog steeds vastlopers bij gebruik van NFS.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:18:
[...]
Hoi,
Via NFS werkt het ook weer
Ik heb een guest user aangemaakt, (deze mag lezen/schrijven)
De volgende NFS regel aangemaakt:
Hostnaam of IP: 192.168.*.*
Bevoegdheid: Lezen/schrijven
Root squash: Geen toewijzing
Wat ik verder heb gedaan is in de DS207+ in tab Multimedia: Opnieuw Indexeren (kan ff duren)
Hierna kan ik al m'n films weer via NFS bekijken (via de *.IFO )
Streamen via samba is geen probleem meer.
De CFULLHDMA ondersteunt toch helemaal geen Gbit of ben ik gek (net als alle andere media streamer boxjes btw)?nineball schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:46:
Ik heb mijn CFULLHDMA op een gigabit switch aangesloten. De switch zegt dat er slechts een 100 mbit connectie is. Als ik de zelfde kabel in m'n ps3 steek dan geeft de switch wel gbit connectie aan. De kabel is één stuk cat5e kabel van 15 meter. Ik gebruik dezelfde soort kabel overal in m'n huis en dat gaat altijd goed met gbit apparaten. Streamen gaat overigens goed, daar niet van, maar ik vraag me af waarom dat ding niet gewoon gbit praat.
Update:
Shame on me

Ik zou zeggen: Klik eens naar de eerste pagina van dit topic en kijk wat daar nogal prominent op de doos staat geprint...pelican schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:11:
[...]
De CFULLHDMA ondersteunt toch helemaal geen Gbit of ben ik gek (net als alle andere media streamer boxjes btw)?
Hm. Ik heb zojuist de CFULLHDMA met het bijgeleverde kabeltje op de switch aangesloten en nu geeft ie wel een gbit verbinding aan. Dus ligt het aan de kabel die ik vanuit de meterkast naar de woonkamer heb getrokken (ook al doet die kabel het bij m'n ps3 wel goed). Allebei de kabels zijn cat5e. Wat zou de meest waarschijnlijke oorzaak zijn? Connector niet goed geknepen, of kan de kabel ergens storing oppikken?nineball schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:46:
Ik heb mijn CFULLHDMA op een gigabit switch aangesloten. De switch zegt dat er slechts een 100 mbit connectie is. Als ik de zelfde kabel in m'n ps3 steek dan geeft de switch wel gbit connectie aan. De kabel is één stuk cat5e kabel van 15 meter. Ik gebruik dezelfde soort kabel overal in m'n huis en dat gaat altijd goed met gbit apparaten. Streamen gaat overigens goed, daar niet van, maar ik vraag me af waarom dat ding niet gewoon gbit praat.
geen idee, ik heb mijn huis geheel voorzien van CAT5E via de 'loze leidingen' geen netwerk kabeltje die bij mij over de vloer loopt .. Enige wat ik wel eens hoor is dat mensen gewoon lukraak de kabeltjes in een bepaalde kleurstelling geknepen hebben . terwijl daar toch echt een bepaalde manier voor staat ;-) ..nineball schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:08:
[...]
Hm. Ik heb zojuist de CFULLHDMA met het bijgeleverde kabeltje op de switch aangesloten en nu geeft ie wel een gbit verbinding aan. Dus ligt het aan de kabel die ik vanuit de meterkast naar de woonkamer heb getrokken (ook al doet die kabel het bij m'n ps3 wel goed). Allebei de kabels zijn cat5e. Wat zou de meest waarschijnlijke oorzaak zijn? Connector niet goed geknepen, of kan de kabel ergens storing oppikken?
Kabel is correct geknepen en loopt door een leiding samen met de telefoonkabel.Als ik m'n ps3 of m'n laptop eraan hang krijg ik een gigabit verbinding, maar met de cfullhdma niet. Die zal dus wel ietsje kritischer zijn, ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen om dit op te lossen.zeroday schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:32:
[...]
geen idee, ik heb mijn huis geheel voorzien van CAT5E via de 'loze leidingen' geen netwerk kabeltje die bij mij over de vloer loopt .. Enige wat ik wel eens hoor is dat mensen gewoon lukraak de kabeltjes in een bepaalde kleurstelling geknepen hebben . terwijl daar toch echt een bepaalde manier voor staat ;-) ..
Verwijderd
Hoi Dennis,1 welke firmware?
2 zet de cfullhdma aan en check het menu, vanuit het menu zet je hem uit, wat gebeurd er?
3 gebruik je netwerk of usb voor data?
als ik een reproduceerbare omgeving heb kan ik wat meer zien en eventueel het probleem oplossen.
Wanneer je op PowerOff drukt wordt er gewacht om alle 'servers' te stoppen (shutdown)
usb, upnp, samba client, nfs etc..
Het kan dat e.e.a. niet uitgezet kan worden omdat een service dit tegenhoud.
Het volgende:
1) version 1.09.53
2) positie maakt niet uit, de cfullhdma gaat niet uit. Beeld op zwart, groene lamp blijft branden. Na testen kom ik er achter dat ik een keer of 8 op de uitknop moet drukken voordat ie echt uit gaat. Na 1 keer op de uitknop drukken en 1 uur wachten heeft bijvoorbeeld ook geen resultaat.
3) Ik gebruik netwerk (Gigabit)
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Het is overigens bij beide cfullhdma´s hetzelfde probleem.
Alvast bedankt
Volgens mij (weet het niet zeker) hebben de meeste LaCie's ook een extra gaatje voor extra stroomadapter...ksborg schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:57:
Na het lezen van dit topic heb ik er gisteren ook één besteld. Alleen nu lees ik dat het raadzaam is om een harddisk met externe voeding te gebruiken. Is dit per sé noodzakelijk? Ik kon (in topic deel 2) niet echt iets vinden over mensen die er problemen mee hebben. Heb namelijk zelf een LaCie 2,5 inch hdd die eraan moet hangen en met maar één USB aansluiting is die wat moeilijk van extra stroom te voorzien.
Alvast bedankt
Ik heb er iig weleens eentje in m'n handen gehad, ik beloof niets....
Dat hebben ze, maar die gaat ook via USB en de Conceptronic heeft maar 1 USB poort-LA- schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:47:
[...]
Volgens mij (weet het niet zeker) hebben de meeste LaCie's ook een extra gaatje voor extra stroomadapter...
Ik heb er iig weleens eentje in m'n handen gehad, ik beloof niets....
Hoe heb je dit opgelost? Ik had ook out of the blue geen netwerk meer? Zelfde simptonen, ik ga hem vandaag ruilen. Andere kabels, switch en dergelijke geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:47:
Ik denk dat ik het antwoord al 'weet', maar goed - niet geschoten = altijd mis.
Na mijn vakantie heb ik weinig TV tijd gehad dus ik dacht 'laat ik de CFH eens weer uit de doos halen (yep - zo erg). Alleen ik krijg 'm nu met geen mogelijkheid aan het netwerk (ik bedoel: geen netwerklampje op de router - ook niet op de CFH).
Geprobeerd:
- naar de nieuwste firmware (op mac address gelet)
- naar oude firmware v1.09.03.06
- Factory resets
- 1 sec. powerknop, los, 5 sec. powerknop (vanuit aan -> uit en omgekeerd)
- DHCP en vast IP adres
dit alles op 2 verschillende routers - geen lampje whatsoever.![]()
Oh ja - en 3 verschillende kabels - waaronder die van de CFH zelf.
Ben ik nog iets vergeten????
Het apparaat lijkt overigens voor de rest wel te functioneren (moeilijk video uit te testen zonder m'n netwerk)
Edit: Via een USB aansluiting een MKV van Cold Case getest: dat werkt nog wel. Het is dus geen 'total loss' apparaat, maar zonder netwerk wordt het wat lastig.
Dit topic is gesloten.