Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Wonderbaarlijk... probeer hier een folder met mp3s random af te spelen. Blijkt de CFH dat niet eens te kunnen! Mmmm... maar eens kijken of ik makkelijk een playlist kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
vanaalten schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:50:
Wonderbaarlijk... probeer hier een folder met mp3s random af te spelen. Blijkt de CFH dat niet eens te kunnen! Mmmm... maar eens kijken of ik makkelijk een playlist kan maken.
Ja dat vroeg ik mijzelf ook al af of dat mogelijk is. Er zal toch vast wel ergens een shuffle functie inzitten? Of kan dit later nog worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zit nu idd geen shuffle in...

Vandaag ging jammer genoeg 1 van mijn externe harde schijven kapot die op me eigenlijke nas zat.
Dus ik denk even een nieuwe nas ophalen, maar ik vond de CS3NAS toch net iets te duur zonder schijven, jammer dus is maar gewoon een nieuwe externe 1TB schijf geworden die op mijn NAS is aangesloten, misschien als die kapot gaat dat ik dan een CS3NAS, voorals nog bevalt het zo wel goed ;)

Kwam vanavond ook nog tot het heldere idee dat ik de CFULLHDMA beneden nog niet aangesloten had op dvd set voor het geluid(tulp geen spdif op dvd speler) dus dat maar net even gedaan. Klinkt toch wel wat beter als de TV :P Was wel fijn dat er zoveel kabels bij geleverd zaten anders had het vanavond niet gekund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ja dat vroeg ik mijzelf ook al af of dat mogelijk is. Er zal toch vast wel ergens een shuffle functie inzitten? Of kan dit later nog worden toegevoegd?
Hoe moeilijk kan het zijn om .pls files functioneel te krijgen...
Is daar al een bugtrac voor geopend?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Hallo,

Ik heb op dit moment een LG LCD tv van ruim 4 jaar oud. Op dit moment heb ik er een PC met Vista Home Premium, via de DVI-D aansluiting, erop aangesloten. Echter na 6 jaar met verschillende Media Center PC's gewerkt te hebben ben ik het eigenlijk zat. De updates en dat daarna weer iets niet goed werkt. Het lange opstarten van de PC (in de slaapstand gaat de PC 's nachts vanzelf aan...) en omdat de huidige PC niet krachtig genoeg is om alle HD films te kunnen kijken, wil ik overstappen naar een "eenvoudige" media player.

Nu heeft de LG TV geen HDMI aansluiting maar een DVI-D aansluiting en middels een convertor kabel zou ik de Conceptronic kunnen aansluiting. Hier verwacht ik geen probleem. Echter het scherm heeft een native resolutie van 1280 bij 768 pixels. Met de huidige PC is het schalen naar deze resolutie geen probleem

Mijn vraag is nu: Kan de Conceptronic CFULLHDMA de digitale video output via HDMI schalen naar 1280 bij 768 pixels? Helaas heeft de TV ook geen YPbPr aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
RogerSch schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:24:
Mijn vraag is nu: Kan de Conceptronic CFULLHDMA de digitale video output via HDMI schalen naar 1280 bij 768 pixels? Helaas heeft de TV ook geen YPbPr aansluiting..
Je kan in het 'TV mode' menu van de Conceptronic instellen dat je TV een 720P resolutie maximaal doet. Daarmee kom je redelijk dicht in de buurt van je TV resolutie - je zal boven&onder 24 lijnen ongebruikt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
vanaalten schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:27:
[...]

Je kan in het 'TV mode' menu van de Conceptronic instellen dat je TV een 720P resolutie maximaal doet. Daarmee kom je redelijk dicht in de buurt van je TV resolutie - je zal boven&onder 24 lijnen ongebruikt houden.
Nog bedankt.
Dus je kunt niet instellen dat de TV 768 lijnen heeft (of nog beter dat de Conceptronic automatisch de native resolutie via HDMI ziet net zoals de PC dat doet)?
Indien 720P alleen mogelijk is dan hoop ik alleen de TV niet gaat "re-sizen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik denk dat ik redelijk overtuigd ben dat ik voor de CFH ga. Eigenlijk gewoon vanwege de prijs en de verkrijgbaarheid en dan kan mijn oude media center pc meteen dienst gaan doen als nas servertje.
Odysseus253 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:52:
Ik heb even de het hele topic doorgelezen, en ben meteen een stuk wijzer geworden over de mogelijkheden van dit apparaat. Ik overweeg deze speler aan te schaffen en te gebruiken met een 3,5" externe hdd (ik vind het geen probleem om heen en weer te lopen met de schijf). Eigenlijk zal de de speler alleen maar gebruiken voor HD (liefst 1080p) materiaal.

Dvd's zal ik alsnog gaan branden omdat m'n dvd-speler het beeld kan upscalen naar Full HD, wat een aanzienlijk betere kwaliteit oplevert!
Nou komen er in dit topic van verschillende kanten berichten naar voren, dat de grootste problemen eigenlijk bij HD content ligt, en dan met name 1080p bestanden. Ook zou de speler erg heet worden, waar anderen dan weer géén last van hebben! Verwachten jullie dat de HD-content problemen in de toekomst allemaal verleden tijd zullen zijn?

Mijn grootste zorg is niet zozeer het niet kunnen afspelen van bv wmv met 5.1 audio, maar meer dat ik een simpel mkv 1080p bestandje ga afspelen, en dat het niet judder-vrij weergegeven wordt.. Niet iedereen zal het überhaupt zien, maar ik ben iemand die er snel last van heeft als er ook maar enige verstoringen in het beeld zitten..
FYI: als je niet wilt streamen kijk dan eens naar de WD TV! Even googlen, die is 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Goodfellas schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:02:
Ik denk dat ik redelijk overtuigd ben dat ik voor de CFH ga. Eigenlijk gewoon vanwege de prijs en de verkrijgbaarheid en dan kan mijn oude media center pc meteen dienst gaan doen als nas servertje.

[...]

FYI: als je niet wilt streamen kijk dan eens naar de WD TV! Even googlen, die is 100 euro goedkoper.
Ik heb ook zeker naar de WD TV gekeken, maar die heeft toch de nodige 'moeilijkheden' qua ondersteuning van bestanden en ondertitels. Ik heb geen zin in geklooi dat ik elke film moet gaan omzetten naar een ander formaat om het enigszins lekker afspeelbaar te krijgen. Ik betaal liever 100 euro extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben opzoek naar een goedkope hdd om direct aan te sluiten. Zijn er mensen die een 2,5" schijf hebben aangesloten? Zoja welke heb je en werkt het goed?

Als iemand het lekker heeft werken met een goedkope 3,5" schijf hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt.

Oja:

Ik krijg maar geen volledige weergave van foto op een (tijdelijke) oudere 4:3 tv. Heb aan beide kanten een zwarte balk. Instelling staat echt op 4:3. Andere mensen met dit probleem? Of misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

zeroday schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:21:
momenteel even liever niets uploaden ..

ik verwacht de volgende versie binnenkort te kunnen releasen. Hierin wordt gebruik gemaakt van de laatste SDK van Sigma Designs die net uit is. Een 'berg' issues zouden dan opgelost moeten zijn. Ik wil dan dus even afwachten of bovenstaande issue(s) dan ook weg zijn. Momenteel wordt er nog gefine-tuned zodat de implementatie van de nieuwe SDK ook goed werkt.
Zit er bij deze versie ook een mogelijkheid tot shuffle? Of denk ik dan veel te simpel?
Echt het enige wat ik nog mis, dat heb ik zaterdag wel weer gemerkt tijdens een feestje bij mij thuis...

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St@m schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:09:
[...]

Zit er bij deze versie ook een mogelijkheid tot shuffle? Of denk ik dan veel te simpel?
Echt het enige wat ik nog mis, dat heb ik zaterdag wel weer gemerkt tijdens een feestje bij mij thuis...
nee, dan denk je te simpel ;'-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
zeroday schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:27:
[...]

nee, dan denk je te simpel ;'-)
Maar kan deze mogelijkheid later nog ingebouwd worden? En klopt het ook dat je met BGM een playlist kan maken van max 500 liedjes?

Het zou in ieder geval handig zijn als je gewoon je hele muziek collectie kan toevoegen en dan op shuffle zetten. Zoiets als bv een play all functie zou erg makkelijk zijn, dan hoef je niet alle mappen apart toe te voegen.

En gaat er ook support inkomen voor .pls files? Want naar mijn weten kan je op dit moment nog geen playlists afspelen op de CFH.

Ik heb wat betreft het afspelen van films helemaal niks te klagen over de CFH. Hij speelt werkelijk alles af. Alleen de mogelijkheden mbt het afspelen van muziek zijn momenteel nog wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor muziek gebruik ik dan voorlopig ook m'n oude vertrouwde xbox. XBMC is wat mij betreft onovertroffen voor wat betreft audio. (En looks, waar ook Tijgert het al eens over gehad heeft. Eyecandy is ook best belangrijk. Xbox heeft mooie 1080i menu's zodra xbmc start. Wat mij betreft music en eyecandy niet prio 1, maar het mag op de lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Een externe hdd aangesloten op de CFULLHDMA zou toch genoeg bandbreedte moeten kunnen leveren om een grote 1080p film probleemloos te kunnen weergeven? Of is een Nas dan toch een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Odysseus253 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:07:
Een externe hdd aangesloten op de CFULLHDMA zou toch genoeg bandbreedte moeten kunnen leveren om een grote 1080p film probleemloos te kunnen weergeven? Of is een Nas dan toch een vereiste?
Externe HDD is goed hoor, heeft meestal meer bandbreedte als een netwerk ;) dus NAS is zeker geen vereiste, externe hdd heeft als nadeel dat je moet lopen met je schijf van je pc naar je cfullhdma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

SaURoN schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Externe HDD is goed hoor, heeft meestal meer bandbreedte als een netwerk ;) dus NAS is zeker geen vereiste, externe hdd heeft als nadeel dat je moet lopen met je schijf van je pc naar je cfullhdma.
Dat moet ik toch wel, dus dat is goed om te weten, want dan koop ik een twee keer zo grote HDD voor dezelfde prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Odysseus253 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Dat moet ik toch wel, dus dat is goed om te weten, want dan koop ik een twee keer zo grote HDD voor dezelfde prijs ;)
Ja precies, 1080p speelt gewoon vloeiend af met een ext hdd (of de release moet crap zijn).
Anyways als je een fijne ext HDD zoekt kan ik je zeker deze aanraden: WD My Book Essential 1TB.
Niet al te duur, lekker groot en gaat aan/uit als je de CFH aan- of uitzet, ideaal! Kun je ook bij de MM halen daar was die rond de kerst 95 euro weet niet hoe dat nu zit (had hem ergens rond oktober/november al besteld).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

psychoclown schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:16:
[...]

Ja precies, 1080p speelt gewoon vloeiend af met een ext hdd (of de release moet crap zijn).
Anyways als je een fijne ext HDD zoekt kan ik je zeker deze aanraden: WD My Book Essential 1TB.
Niet al te duur, lekker groot en gaat aan/uit als je de CFH aan- of uitzet, ideaal! Kun je ook bij de MM halen daar was die rond de kerst 95 euro weet niet hoe dat nu zit (had hem ergens rond oktober/november al besteld).
Haha grappig is dat, ik heb zojuist de Home Edition (pricewatch: Western Digital My Book Home WDH1CS10000 1TB) besteld! Moet goed komen toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Odysseus253 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Haha grappig is dat, ik heb zojuist de Home Edition (pricewatch: Western Digital My Book Home WDH1CS10000 1TB) besteld! Moet goed komen toch? :*)
Hehe dat dacht ik! Zit er zelf alweer over te denken om mijn 2 andere ext HDDs voor nog zo een te vervangen.
De iets grotere ruimte kan ik wel gebruiken en veel makkelijker dan knopje indrukken of stekker in de stopcontact te doen (die ik soms wel eens vergeet eruit ge halen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

psychoclown schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:37:
[...]

Hehe dat dacht ik! Zit er zelf alweer over te denken om mijn 2 andere ext HDDs voor nog zo een te vervangen.
De iets grotere ruimte kan ik wel gebruiken en veel makkelijker dan knopje indrukken of stekker in de stopcontact te doen (die ik soms wel eens vergeet eruit ge halen..).
De Home Edition heeft wel een aan/uit knop aan de achterzijde zitten. Als je dat helemaal niet wilt moet je voor de Essential Edition gaan!

(laten we maar weer on-topic gaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Odysseus253 op 14-01-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Odysseus253 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:48:
[...]

De Home Edition heeft wel een aan/uit knop aan de achterzijde zitten. Als je dat helemaal niet wilt moet je voor de Essential Edition gaan!

(laten we maar weer on-topic gaan)
Ja dat bedoelde ik ook, heb al een essential en 2 LaCie (1 met knop en de ander met stekker als aan/uit knop)) en wil opzich nog wel een essential zodat ik nog iets meer ruimte hebt en ook niet meer de stekker/knop kan vergeten. Enige nadeel van 1TB is de langere opstarttijd maarja dat neem ik maar voor lief :)

We zullen weer ontopic gaan idd.
Zal van het weekend eens de nieuwste firmware op me CFH zetten draai nog van 2 daavor, .12 als ik het goed zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14
is het mogelijk om mijn CH3SNAS met een usb kabel te verbinden met mijn CFULLHDMA en zo mijn media af te spelen, op die manier omzijl ik mijn oude router en verwacht dat de problemen met het vinden van mijn CH3SNAS (wat soms 20 minuten duurt) opgelost zijn. Iemand dit al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:18:
is het mogelijk om mijn CH3SNAS met een usb kabel te verbinden met mijn CFULLHDMA en zo mijn media af te spelen, op die manier omzijl ik mijn oude router en verwacht dat de problemen met het vinden van mijn CH3SNAS (wat soms 20 minuten duurt) opgelost zijn. Iemand dit al uitgeprobeerd?
nee, want de ch3snas werkt net de andere kant op ..
dus die kan wel een usb disk gebruiken om daar content van af te lezen, maar ja dat wil de CFULLHDMA ook.. dus nee, dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]King_Tech schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:42:
[...]

Maar kan deze mogelijkheid later nog ingebouwd worden? En klopt het ook dat je met BGM een playlist kan maken van max 500 liedjes?

[quote]
Dat zou best kunnen. Niet geprobeerd ..
Het zou in ieder geval handig zijn als je gewoon je hele muziek collectie kan toevoegen en dan op shuffle zetten. Zoiets als bv een play all functie zou erg makkelijk zijn, dan hoef je niet alle mappen apart toe te voegen.
Als de CFULLHDMA ervanuit kan gaan dat de content altijd op dezelfde plek staat en ook dusdanig gemount kan worden dan zou dat kunnen.
En gaat er ook support inkomen voor .pls files? Want naar mijn weten kan je op dit moment nog geen playlists afspelen op de CFH.
Wellicht. Probleem met PLS files is dat ie in principe niet weet waar hij de bestanden vandaan kan halen ..
Ik heb wat betreft het afspelen van films helemaal niks te klagen over de CFH. Hij speelt werkelijk alles af. Alleen de mogelijkheden mbt het afspelen van muziek zijn momenteel nog wat magertjes.
We doen ons best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14
zeroday schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:59:
[...]

nee, want de ch3snas werkt net de andere kant op ..
dus die kan wel een usb disk gebruiken om daar content van af te lezen, maar ja dat wil de CFULLHDMA ook.. dus nee, dat gaat niet werken.
dank voor de snelle response, op zoek naar een mieuwe router dus

[ Voor 4% gewijzigd door surfing john op 14-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Gisteravond wilde ik een HD-film kijken: Appaloosa in 1080p.
Beeld werkte wel, geluid niet. Volgens G-spot was het geluid in de film 'windows media audio'.

Ik had de geluiduitvoer via SPDIF op RAW staan - logisch dat het dan niet werkt, m'n versterker snapt geen WMA geluid.

Daarna op SPDIF PCM gezet - dat werkte, maar in Dolby pro-logic (dus niet Dolby Digital 5.1).

Begrijp ik het goed als ik schrijf dat de CFH niet kan her-coderen naar Dolby Digital 5.1?

Dat is wel jammer - in het vervolg maar beter opletten wat ik precies download...

Edit: nevermind. Heb ondertussen deze post gevonden (o.a. dankzij de topicstart...) die uitlegt hoe ik zelf de WMA stroom naar AC3 kan converteren.

Is er iemand die voor al die genoemde tooltjes voor het splitsen van WMV naar audio/video en her-encoderen van WMA naar AC3 freeware Linux command-line tool gevonden heeft?

[ Voor 27% gewijzigd door vanaalten op 15-01-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
De stappen van Duikhond zijn volgens mij niet meer nodig. Je hebt nog maar 2 stappen (en 3 tools) nodig

WMV met behoud van 5.1 naar TS
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31313484

Kan iemand die in de topicstart zetten?

Verder ben ik weer terug gegaan naar versie 1.09.55 omdat verse MPG bestanden (Open Season 2 o.a.) wel beeld gaven, maar een zwaar haperend geluid. Bij de oude firmware werkt alles weer naar behoren (Gold trouwens ook voor de hele Pirates of the Caribbean Trilogie die door Waspoeder was gepost). Ik weet niet of er al een bugtrac voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kan iemand die in de topicstart zetten?
Er is wel iemand die dat kan ja ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Muchos gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Ik heb sinds een paar dagen Vista Ultimate x64. En sinds die tijd wordt de Conceptronic HD Media Server er na een paar seconde uit gegooid door mijn computer. Eerst staat er keurig ...HD Media Server in Network maar binnen een paar seconde wordt de server eruit gegooid om dan na een minuut weer te verschijnen. De CFULLHDMA kan de server dan niet meer vinden. En als ie hem wel vind krijg ik error 401 server does not exist. Heeft iemand hier ook problemen mee? Ik gebruik de laatste firmware release die je via het internet kan downloaden.

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A nieuwe functionaliteit beschikbaar gemaakt

http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=154

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik heb dit hele topic doorgelezen, maar toch nog een vraagje. Er staat zoveel dat ik het overzicht bijna kwijt ben. Het volgende is het geval: Ik download al een hele tijd via FTD allerlei films en bekijk deze via een bekabeld netwerk op een Freecom Media Player. Na het zien van een film verwijder ik deze weer van mijn PC. Dit werkt grandioos, ik kan alle films bekijken, geen enkel probleem. (geen HD films natuurlijk).
Nu heb ik een half jaar geleden een Full HD LCD scherm aangeschaft, en nog steeds kan ik dus alle films zien die ik wil. Nu viel mijn oog toevallig op een advertentie van deze CFULLHDMA, en in deze advertentie werd gesteld dat dit apparaat zowat alles af kan spelen, zelfs HD films. Ook stond er te lezen dat HD films van de XBOX en PS3 gewoon af te spelen zijn.
Nu word er op FTD steeds meer content in HD aangeboden, dus ook die XBOX en PS3 HD films.
Als ik mijn Freecom spelertje vervang door deze CFULLHDMA, kan ik dan echt alles afspelen?
Mijn netwerk is een gewoon 10/100 netwerk, maar een harde schijf aan de CFULLHDMA hangen is voor mij echt geen bezwaar. Loop ik wel af en toe op en neer.
Iemand een duidelijk antwoord voor me?
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:09:
Hallo allemaal,
ik heb dit hele topic doorgelezen, maar toch nog een vraagje. Er staat zoveel dat ik het overzicht bijna kwijt ben. Het volgende is het geval: Ik download al een hele tijd via FTD allerlei films en bekijk deze via een bekabeld netwerk op een Freecom Media Player. Na het zien van een film verwijder ik deze weer van mijn PC. Dit werkt grandioos, ik kan alle films bekijken, geen enkel probleem. (geen HD films natuurlijk).
Nu heb ik een half jaar geleden een Full HD LCD scherm aangeschaft, en nog steeds kan ik dus alle films zien die ik wil. Nu viel mijn oog toevallig op een advertentie van deze CFULLHDMA, en in deze advertentie werd gesteld dat dit apparaat zowat alles af kan spelen, zelfs HD films. Ook stond er te lezen dat HD films van de XBOX en PS3 gewoon af te spelen zijn.
Nu word er op FTD steeds meer content in HD aangeboden, dus ook die XBOX en PS3 HD films.
Als ik mijn Freecom spelertje vervang door deze CFULLHDMA, kan ik dan echt alles afspelen?
Mijn netwerk is een gewoon 10/100 netwerk, maar een harde schijf aan de CFULLHDMA hangen is voor mij echt geen bezwaar. Loop ik wel af en toe op en neer.
Iemand een duidelijk antwoord voor me?
Groetjes
Alles afspelen? Nee dat zeker niet , is geen 1 speler die dat kan. Speelt hij het grootste deel van FTD af? Ja zeker hier wel, heb zelf nog geen 1 film gehad die hij niet kon afspelen. Alleen de DTS films speelt hij niet af omdat mijn versterker dat niet kan omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Alleen de DTS films speelt hij niet af omdat mijn versterker dat niet kan omzetten.
Dit is dus incorrect. De CFULLHDMA speelt dus WEL films met een DTS geluidsspoor af.
Dat jij geen versterker hebt om dat spoor te beluisteren is niet het probleem van de CFULLHDMA, die doet gewoon zijn werk en goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Als aanvulling op het antwoord van SaURoN
Wil ik je even zeggen dat hij ook gewoon DTS films afspeelt, in ieder geval het beeld.
En als je een versterker hebt welke DTS kan verwerken hoor je ook gewoon geluid.
Ik ben zelf nog geen bestand tegen gekomen dat hij niet afspeelde en ben heel tevreden met dit apparaat.
10/100 netwerk is snel genoeg, ook voor HD bestanden, deze worden bij mij probleemloos afgespeeld via het netwerk en ook via mijn externe harde schijf welke ik aan de cfullhdma heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn versterker speelt DTS af, dus zou het geen probleem moeten zijn. Ik koop d'r eentje en ga het gewoon proberen.
Bedankt mannen voor jullie reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Let wel op dat veel van de Xbox hd content op usenet gebruik maakt van WMA als geluidsspoor. Die kan niet als surround worden afgespeeld door de CFULLHDMA. Je hebt dan wel video met stereo geluid of je kan, zoals in de TS staat, de WMA stream omzetten naar AC3. Dat kost even wat moeite maar dan heb je wel surroundgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MAZZA schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:16:
Let wel op dat veel van de Xbox hd content op usenet gebruik maakt van WMA als geluidsspoor. Die kan niet als surround worden afgespeeld door de CFULLHDMA. Je hebt dan wel video met stereo geluid of je kan, zoals in de TS staat, de WMA stream omzetten naar AC3. Dat kost even wat moeite maar dan heb je wel surroundgeluid.
Daar ben ik tegenaan gelopen met de 1080P versie van Appaloosa (de versie met ingebakken ondertiteling). Die handleiding in de topic start werkt prima, daarna kon ik hem goed inclusief geluid afspelen.

De teleurstelling: qua beeldkwaliteit vond ik hem niet beter dan de DVD-versie die ik ook gedownload had en ik merkte eigenlijk geen surround in het geluid.

Over het algemeen kan ik alles wat ik download wel afspelen, maar WMA geluid lukt dus niet - toch jammer van een alleskunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Tijgert schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:29:
[...]

Dit is dus incorrect. De CFULLHDMA speelt dus WEL films met een DTS geluidsspoor af.
Dat jij geen versterker hebt om dat spoor te beluisteren is niet het probleem van de CFULLHDMA, die doet gewoon zijn werk en goed ook.
Dat bedoelde ik dus ook :) Slecht verwoord idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
MAZZA schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:16:
Gisteren Gomorra binnengefietst als WMV. Binnen het half uur was het met 2x klikken een TS met 5.1.
Op een snellere PC zal het waarschijnlijk binnen een kwartier kunnen. WMV's mag geen beletsel meer zijn voor de CFULLHDMA. Het had mooier geweest als de CFULLHDMA het 'out of the box' had afgespeeld, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Weet iemand wat dit wonder apparaat bij de MM kost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Met veel belangstelling heb ik de 3 topics over de CFULLHDMA doorgelezen.
Uiteindelijk heb ik eind vorig jaar dit apparaat aangeschaft, wetende dat het (nog) geen alleskunner is, maar gezien de prijs toch maar het risico genomen.

Tot nu toe ben ik zéér te spreken over deze mediaplayer, met name als het gaat over de beeldkwaliteit die op mijn LG LCDTV wordt geproduceerd.
Een slideshow b.v. van foto's gemaakt in Proshow producer, opgeslagen in zowel MKV als in HD-videobestand overtrof mijn stoutste verwachtingen, zeker als het direct van een externe harde schijf via de usb-aansluiting wordt afgespeeld.

Het afspelen van video's( zeker als het om 1080 gaat) via een bekabeld netwerkje geeft nog wel eens problemen als ik de mediaserver van dit apparaat gebruik.
Maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik een simpel netwerk heb gemaakt met een utp-kabel (cad5) van 25 meter die aangesloten is op een LAN-poort van een ZYxel prestige 2000.
Als ik zo hier en daar lees in dit draadje gebeurt dat bij de meesten wat professioneler, maar daar werk ik nog aan.

Waar ik helaas nog niet in geslaagd ben is het weergeven van 5.1 geluid, ongeacht of de bron nu AC3, Dolby Surround of DTS is, over WMV zal ik het dan maar niet hebben, terwijl mijn Home Cinema setje dat wel ondersteunt.

Wanneer de bron uit een 2-kanaals geluid bestaat, wordt het geluid zowel in de RAW als PCM zonder problemen doorgegeven, is de bron 5.1 dan flikkert op mijn surroundsetje de DTS of DOLBY indicator onregelmatig, maar er komt géén geluid uit, dan is het alleen mogelijk om dit in PCM weer te geven en uiteraard in gewoon stereo.

Maar misschien doe ik iets fout! Misschien is er hier een wijze die mij verder kan helpen.

Volledigheidshalve de totale apparaat-configuratie in de huiskamer:

LG LCD hdmi ready met 3 HDMI-ingangen
Samsung HD digitale decoder
Sony DVD Home Theatre (DAV-DZ260)
Conceptronic CFULLHDMA
(dat zijn dus al 4 afstandbedieningen!)

Boven op zolder staat de computer(Acer Aspire Desktop) met een externe LaCie HD en een Zyxel Prestige 2000 modem, ik gebruik Vista Home Premium als OS en als netwerkadapter Marvell Yukon PC1-e Gigabit ethernet controller, zoals gezegd is dit met een 25 meter utp-kabel verbonden met de CFULLHDMA.

De Samsung decoder is d.m.v. een HDMI-kabel verbonden met de TV via de HDMI-2 ingang en voor het geluid aangesloten op de Sony DAV-DZ260 via een optische kabel.
De TV is tevens verbonden met de Sony DAV-DZ260 met een HDMI-kabel via de HDMI-1 ingang, voor het afspelen van een DVD.
Deze configuratie werkt perfect.

De Conceptronic CFULLHDMA heb ik aan de TV gekoppeld op de HDMI-3 ingang en met de SPIDF-kabel op de SPIDF-ingang van de Sony DAV-DZ260, zodat dit volgens mij ook perfect zou moeten werken, zoals gezegd wél qua beeld, maar dus niet helemaal met geluid.

Dus mijn vraag komt hier op neer: ligt dit aan de CFULLHDMA, aan de Sony DAV-DZ260 of ligt het aan mij?

Ik las in eerdere reacties dat 5.1 niet zo belangrijk was, voor mij echter wel in bepaalde films, zelfs een concert opgenomen in 5.1 heeft voor mij een bepaalde meerwaarde, de uitvoering mag zich dan wel afspelen vóór je, maar de sfeer, applaus en ambiance, mits goed opgenomen, geeft toch wel een extra dimensie.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen, bij voorbaat dank.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 17:34 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:31:

Wanneer de bron uit een 2-kanaals geluid bestaat, wordt het geluid zowel in de RAW als PCM zonder problemen doorgegeven, is de bron 5.1 dan flikkert op mijn surroundsetje de DTS of DOLBY indicator onregelmatig, maar er komt géén geluid uit, dan is het alleen mogelijk om dit in PCM weer te geven en uiteraard in gewoon stereo.

Maar misschien doe ik iets fout! Misschien is er hier een wijze die mij verder kan helpen.
melding is al een paar keer gemaakt in de trac. Er wordt aan gewerkt. Ik denk snel weer een nieuwe beta firmware te kunnen releasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Wat is dit apparaat slecht verkrijgbaar zeg! Overal uitverkocht of uit het assortiment gehaald! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Odysseus253 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:44:
Wat is dit apparaat slecht verkrijgbaar zeg! Overal uitverkocht of uit het assortiment gehaald! :/
http://www.divxplayer.nl/...rs_id=83&products_id=1719

daar heb ik mijn 2 playertjes vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wat is dit apparaat slecht verkrijgbaar zeg! Overal uitverkocht of uit het assortiment gehaald!
MM heeft hem gwoon en bij de Pricewatch staat hij ook vaak vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
Sinds afgelopen weekend ben ik ook in het bezit van de CFULLHDMA, en tot nu toe alleen maar lof. Werkt erg lekker (in ieder geval stukker beter dan de Freecom 450 WLAN die ik eerst had)
Ik heb echter 2 vragen:

1) Ik heb een usb harddrive zonder externe voeding. Wanneer ik deze aan de player hang en probeer de inhoud van de disc te openen, start de mediapleyer opnieuw op. Ik heb gemerkt dat dit waarsachijnlijk komt doordat de USBpoort op dat moment te veel stroom trekt, want als ik wel externe spanning aan de USBdrive hang, gaat het wel goed. Iemand anders met dezelfde ervaring??
2) Zoals gezegd heb ik een USB drive aan de mediaplayer verbonden. De mediaplayer is via netwerk verbonden met mijn PCs. Is het mogelijk om vanuit mijn PC data op de USBdrive te zetten (via de mediaplayer dus)?? Veel andere mediaplayers hebben een ingebouwde harde schijf waarmee je dus rechtstreeks op het apparaat vanuit je PC je data kan dumpen. Zodoende dat ik vraag of dit op deze manier mogelijk is bij de CFULLHDMA

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
Odysseus253 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:44:
Ik heb 'm bij Yorcom besteld (staat in de pricewatch top 15), De op 1 na goedkoopste, 's middags besteld, dag erna afgeleverd. Toppie. :) En zo te zien nog steeds op voorraad.

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
@ dunDaan
Vraag 1 -> Dat klopt, sommige HD's trekken te veel stroom. Men adviseert altijd een externe voeding te gebruiken voor USB HD's omdat het soms ook 'net wel' kan werken maar andere problemen veroorzaakt. Wat je ondervindt is dus normaal.
Vraag 2 -> Nee, in principe niet. Echter is men wel bezig een soortgelijke functionaliteit in te bouwen (of was dat in de i versie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:?
Tijgert schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:25:
@ dunDaan
Vraag 1 -> Dat klopt, sommige HD's trekken te veel stroom. Men adviseert altijd een externe voeding te gebruiken voor USB HD's omdat het soms ook 'net wel' kan werken maar andere problemen veroorzaakt. Wat je ondervindt is dus normaal.
Vraag 2 -> Nee, in principe niet. Echter is men wel bezig een soortgelijke functionaliteit in te bouwen (of was dat in de i versie?).
i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Damn!

Dacht ik mezelf een plezier te doen vandaag om mijn "oude" 54G wireless router van Sitecom ( 54G wireless en 100mbit LAN poorten ) te verruilen voor een Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router....streamed het voor geen meter! 8)7
Heb ook de PC voorzien van een nieuwe Sitecom WL-181 Wireless Network 300N PCI Card met externe antennes, om het maximale eruit te halen.
Ik kon namelijk met de oude router en WLAN kaart goed streamen, behalve de echte zware jongens en ISO's bleven wel eens hangen/bufferen.
Nu heb ik dus een paar HD films op mijn ( snelle ) PC staan. De PC is wireless verbonden met de 300N XR Gigabit Gaming Router en die is weer verbonden via een CAT6 kabel ( 1Gb ) met de CFULLHDMA. Sjieke opstelling dacht ik zo......maar voorlopig nog naadje dus! Ook DVD ISO''s lijken wel eeuwig te bufferen.
Iemand dit gehad, of een ideetje?
Of terug brengen en lekker 802.1G blijven draaien?
Alvast bedankt!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

In de openingspost staat dat de speler problemen heeft met de menu structuur van een blu ray film, en alleen de hoofdfilm kan afspelen. Snapt de speler de ondertitels dan wel? Zijn deze te selecteren? En gebeurd het afspelen verder wel probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odysseus253 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:04:
In de openingspost staat dat de speler problemen heeft met de menu structuur van een blu ray film, en alleen de hoofdfilm kan afspelen. Snapt de speler de ondertitels dan wel? Zijn deze te selecteren? En gebeurd het afspelen verder wel probleemloos?
dat is geen probleem, dat is gewoonweg geen functie.
als jij een BR wil afspelen als een BR moet je een BR speler kopen. that are the facts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
Tijgert schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:25:
@ dunDaan
Dank je. Wat betreft vraag 2: lijkt me dan een kwestie van een firmware aanpassing, of niet?? Of maait dat het gras voor de voeten van de "i"-versie weg

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

dunDaan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:53:
[...]

Dank je. Wat betreft vraag 2: lijkt me dan een kwestie van een firmware aanpassing, of niet?? Of maait dat het gras voor de voeten van de "i"-versie weg
Dat en de beschikbare hoeveelheid flashgeheugen is niet toereikend om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
MAZZA schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:13:
[...]

Dat en de beschikbare hoeveelheid flashgeheugen is niet toereikend om dat te doen.
Ik meen me te herinneren dat er mensen een tweakje hebben toegepast om SAMBA op een externe USB drive te laten draaien. Maar dat werkt dan idd alleen als de drive eraan zit..
zal es zoeken
edit:
Found it!
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=53

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoo op 20-01-2009 20:31 . Reden: Gevonden! ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
elrobbo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:30:
Damn!

Dacht ik mezelf een plezier te doen vandaag om mijn "oude" 54G wireless router van Sitecom ( 54G wireless en 100mbit LAN poorten ) te verruilen voor een Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router....streamed het voor geen meter! 8)7
Heb ook de PC voorzien van een nieuwe Sitecom WL-181 Wireless Network 300N PCI Card met externe antennes, om het maximale eruit te halen.
Ik kon namelijk met de oude router en WLAN kaart goed streamen, behalve de echte zware jongens en ISO's bleven wel eens hangen/bufferen.
Nu heb ik dus een paar HD films op mijn ( snelle ) PC staan. De PC is wireless verbonden met de 300N XR Gigabit Gaming Router en die is weer verbonden via een CAT6 kabel ( 1Gb ) met de CFULLHDMA. Sjieke opstelling dacht ik zo......maar voorlopig nog naadje dus! Ook DVD ISO''s lijken wel eeuwig te bufferen.
Iemand dit gehad, of een ideetje?
Of terug brengen en lekker 802.1G blijven draaien?
Alvast bedankt!
Never mind...ben er al achter. Moet gewoon die streaming engine uitzetten en dan streamed ie als een tierelier! ( ironisch )

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

RoRoo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er mensen een tweakje hebben toegepast om SAMBA op een externe USB drive te laten draaien. Maar dat werkt dan idd alleen als de drive eraan zit..
zal es zoeken
edit:
Found it!
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=53
Klopt maar dat werkt maar met files tot maximaal 2gb en het is weer verdwenen na een herstart van de CFULLHDMA. Dus in de praktijk niet bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Never mind...ben er al achter. Moet gewoon die streaming engine uitzetten en dan streamed ie als een tierelier! ( ironisch )
"grappig", koop je de duurdere versie vanwege de superduper streaming engine...

Volgens de C!T komt de WL-308 toch al niet als beste uit de bus... Er zijn veel betere, de D-link en de Zyxel presteerden beide beter met DraftN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Odysseus253 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:26:
Weet iemand wat dit wonder apparaat bij de MM kost? :)
Hier in Enschede 249 Euro. Ik had hem zelf destijds bij laptopshop voor 199, maar geloof dat ze inmiddels alweer wat duurder zijn. Maar 50 Euro verschil vond ik wel de moeite waard om 'm gewoon via internet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
ksborg schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Hier in Enschede 249 Euro. Ik had hem zelf destijds bij laptopshop voor 199, maar geloof dat ze inmiddels alweer wat duurder zijn. Maar 50 Euro verschil vond ik wel de moeite waard om 'm gewoon via internet te bestellen.
Ik heb in Eindhoven gekeken: 269,- Daarom heb ik 'm ook via internet besteld (ongeveer 215 incl. verzendkosten)

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Tijgert schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 02:58:
[...]
"grappig", koop je de duurdere versie vanwege de superduper streaming engine...

Volgens de C!T komt de WL-308 toch al niet als beste uit de bus... Er zijn veel betere, de D-link en de Zyxel presteerden beide beter met DraftN.
Ach, ik kocht hem niet vanwege de streaming engine, maar vanwege het bereik i.c.m. de WL181 met externe antennes.
Wel ironisch dat ie sneller gaat zonder DE feature 8)7
Maar goed , voor elke test waarin jij me laat zien dat er betere zijn, kan ik je er 2 laten zien dat DEZE juist beter/sneller/geiler is.....dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
Bottemline is....ik kan lekker 1080P streamen en hoef niet meer met die harde schijf van boven naar beneden te lopen, maar kan het direct vanaf mijn interne SATA schijven bekijken :P

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Grappig is ook dat in de ene C!T de 308 als beste uit de bus komt en in een volgende test in C!T als slechtste. Hangt natuurlijk af waarmee je het vegelijkt.
Back on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Vandaag dit apparaat ontvangen en meteen even getest. Wat me opvalt is dat bij een aantal HD films er toch een kleine hapering zit elke seconde, alsof de 24p modus niet goed z'n werk doet! Ik heb hem wel op 1080p24 staan, en m'n Samsung tv (LE32A656) ondersteund 24p mode.

Wat ook jammer is is dat de audio niet synchroon loopt met het beeld wanneer deze is aangesloten via de audio out op een externe ontvanger.

Zijn dit bekende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Odysseus253 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:15:
Wat ook jammer is is dat de audio niet synchroon loopt met het beeld wanneer deze is aangesloten via de audio out op een externe ontvanger.

Ik gebruik hem met een Sony Bravia 40W4500 en een externe Pioneer DTS/5.1 receiver aangesloten met respectievelijk HDMI (beeld) en COAX (geluid). 9 van de 10 keer heb ik geen probleem met audiosync. Ik heb wel eens gemerkt dat er heel soms kleine syncproblemen zijn van minder dan een seconde. Dan herstart ik meestal de CFULLHDMA en is het weer goed. Aangezien ik stream vanaf mijn PC kan het ook aan die combinatie liggen dat het soms (door drukte op de lijn?) niet goed synced, maar zoals gezegd... eigenlijk geen noemenswaardige syncproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hotzenwalder schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:38:
[...]

Ik gebruik hem met een Sony Bravia 40W4500 en een externe Pioneer DTS/5.1 receiver aangesloten met respectievelijk HDMI (beeld) en COAX (geluid). 9 van de 10 keer heb ik geen probleem met audiosync. Ik heb wel eens gemerkt dat er heel soms kleine syncproblemen zijn van minder dan een seconde. Dan herstart ik meestal de CFULLHDMA en is het weer goed. Aangezien ik stream vanaf mijn PC kan het ook aan die combinatie liggen dat het soms (door drukte op de lijn?) niet goed synced, maar zoals gezegd... eigenlijk geen noemenswaardige syncproblemen.
Het is inderdaad een syncprobleem van minder dan een seconde, maar wel net genoeg dat het me opvalt. Ik zal dezer dagen even proberen of het met andere films minder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Sync probleem word veroorzaakt door de beeld verbeteraars in je TV.
Mijn Philips vertraagd hierdoor het beeld ook 200 ms. Dit is op te lossen door op je versterker dezelfde vertraging in te stellen. Als dit niet kan, zoals bij mij, dan is de enige optie om de beeldverbeteraars uit te zetten.
Kan bij mijn Philips gelukkig per source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Even een kleine opmerking.

In de openings post bij media formats mis ik FLAC, die speelt hij bij mij perfect af :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 20:51
Sinds vanochtend in het bezit van dit apparaat, en ik heb het probleem dat ik het via Samba niet aan de praat krijg met mijn Synology DS-207 (dus niet de + versie).

Synology firmware is (inmiddels) DSM 2.0-0731
Ik heb hierop een drietal shares, en inmiddels heb ik alle gebruikersgroepen en alle gebruikers lees/schrijf rechten gegeven (een mens probeert toch wat...) op deze drie shares, maar nog steeds wil mijn CFH niets zien. Router/NAS/CFH al uit/aan gezet, zonder resultaat.

UPnP werkt wel (maar de Synology doet geen .mkv). Firmware op de CFH is 01.13.02.06.

Ik heb uit een eerdere post in Deel 2 de MasterBrowser toolkit gehaald, en deze geeft geen Master Browser aan. Het lijkt me dat daar het probleem zit, maar hoe verhelp ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

autje schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:16:
Sinds vanochtend in het bezit van dit apparaat, en ik heb het probleem dat ik het via Samba niet aan de praat krijg met mijn Synology DS-207 (dus niet de + versie).

Synology firmware is (inmiddels) DSM 2.0-0731
Ik heb hierop een drietal shares, en inmiddels heb ik alle gebruikersgroepen en alle gebruikers lees/schrijf rechten gegeven (een mens probeert toch wat...) op deze drie shares, maar nog steeds wil mijn CFH niets zien. Router/NAS/CFH al uit/aan gezet, zonder resultaat.

UPnP werkt wel (maar de Synology doet geen .mkv). Firmware op de CFH is 01.13.02.06.

Ik heb uit een eerdere post in Deel 2 de MasterBrowser toolkit gehaald, en deze geeft geen Master Browser aan. Het lijkt me dat daar het probleem zit, maar hoe verhelp ik dit?
Hier ben ik ook benieuwd naar, precies hetzelfde probleem met dezelfde config (synology 107+ icm. cfhdma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Zijn er meer mensen die sinds de nieuwe beta firmware problemen hebben met het afspelen van 80% van de streams? Veel streams beginnen bij mij, je hoort heel even geluid, dan gaat de speler opnieuw laden. Dit gaat gewoon verder tot je zelf terug gaat naar het menu. Vond het heel apart.

Jammer trouwens dat (bij mij althans) het probleem van die vertraging bij het herkennen van m'n 1TB schijf er niet uit is. Maar wellicht gaat dit nog komen? :)

Edit:

Tevens valt soms bij het kijken van bepaalde series het geluid ineens weg. Bij stoppen en hervatten op dezelfde plek is het gewoon weer in orde. Dit gebeurt puur willekeurig dus niet bij een bepaald bestand.

[ Voor 19% gewijzigd door ksborg op 24-01-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ben (wellicht) toch weer een stukje verder. Toen ik in Vista mijn 'Network & File Sharing' aan zette, kreeg ik ineens Samba icoontjes voor mijn PC en printer op de CFH. Zodoende kwam ik er ook achter dat mijn Synology in een andere workgroup op het netwerk zat. Gewijzigd, en ziedaar: ik zie een Samba icoon voor mijn Diskstation op de CFH.

Als ik daar echter voor kies, en vervolgens Video, Music of Photo kies, zegt hij "No files found". Terwijl ik, als ik onder Vista mijn netwerk bekijk, ik wel gewoon folders tegenkom. Wie het weet mag het roepen, ik pruts ondertussen vrolijk verder.

[ Voor 32% gewijzigd door autje op 24-01-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Voor ik drie enorme posts doorspit kan wellicht iemand snel ja of nee roepen, speelt dit apparaat ook WMV-HD af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

riesg schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:03:
Voor ik drie enorme posts doorspit kan wellicht iemand snel ja of nee roepen, speelt dit apparaat ook WMV-HD af?
Ja. Maar geen surround geluid als het WMA geluid is, wel stereo. Dit heeft te maken met missende licenties. AC3 wordt vlekkeloos afgespeeld en DTS kan via de coaxiale out naar een DTS receiver worden gestuurd.

@ksborg: Als je betatester bent moet je niet je bugs in dit topic melden maar op de bugtrack van Conceptronic zoals je dat in de mailtjes kan lezen waarin de beta's worden aangekondigd.
De bugs die in de beta zitten worden als het goed is gefixt voor de builds public gaan. Het heeft dus niet veel nut om ze hier te bespreken :)

[ Voor 27% gewijzigd door MAZZA op 24-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
riesg schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:03:
Niet direct, maar met twee simpele programma's is de meeste content binnen no time om te zetten naar een formaat die de CFULLHDMA wel kan afspelen met 5.1/DTS audio. Mag dus geen reden zijn om hem niet te kopen :)

Handleiding WMV --> TS (met 5.1): http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31313484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
vmb schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:11:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, precies hetzelfde probleem met dezelfde config (synology 107+ icm. cfhdma)
Ik ben op zoek naar een nieuwe NMT om mijn XBMC te gaan vervangen en de CFULLHDMA stond op 1. Nu ik hoor dat hij geen (goede) verbinding kan maken met de DS107+ komt hij niet eens meer op de lijst voor als dit inderdaad blijkt te kloppen. Nog meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar. Als ik in mijn Public share op mijn PC een mp3 zet, en dan via het Samba icoon en Music voor deze share kies, dan zegt hij "No music files found". Een XviD in dezelfde share geeft bij Video hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Weet iemand of het mogelijk is om via een nfs link, bestanden toe te voegen aan een bgm-lijst?

Via Samba lukt het me maar niet om mijn nas te bereiken, maar via nfs loopt dat goed. Ik wil nl. heel graag gebruik maken van bgm-lijsten. Liefst ook nog random, maar dat komt (hopelijk) nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
vmb schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:16:
Weet iemand of het mogelijk is om via een nfs link, bestanden toe te voegen aan een bgm-lijst?

Via Samba lukt het me maar niet om mijn nas te bereiken, maar via nfs loopt dat goed. Ik wil nl. heel graag gebruik maken van bgm-lijsten. Liefst ook nog random, maar dat komt (hopelijk) nog.
Hmm,. ik wil dus eigenlijk het volgende:

- XBMC zo dicht mogelijk benaderen (gebruiksvriendelijke interface + codecs (Divx Xvid etc))
- Full HD incl MKV containers etc.
- Connectie met de NAS (Ds107+)

Nu zal ik zeker naar deze te kijken alleen is de connectie via smb naar de DS107+ een must. Andere 2 opties die ik heb zijn de PCH-110 / HDX1000 en die Dune mediaplayer. Kosten boeien me niets als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
ff tussen alle problemen door:
Sinds de laatste 2 firmwares zoekt de unit nu veeeeeeeel sneller door mijn netwerk heen. ik kan vrijwel direct mijn nas selecteren. Hulde hulde hulde :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZFLaSH schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:01:
... alleen is de connectie via smb naar de DS107+ een must.
Gebruik hier tot volle tevredenheid de DS207+, maar als ik me niet vergis verschillen die twee modellen alleen in een extra schijfje... Gebruik wel oude firmware op die 207+ (DSM 2.0-0590), want... if it ain't broke, don't fix it...

Vreemd dat mensen problemen hebben met samba-shares op de Synology. Zoals ik al zei, hier werkt zowel samba als NFS prima.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmb schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:11:
[...]

Ik heb inderdaad sinds de update van mijn DS207+ de shares niet meer gezien.
Toen ik de tool draaide vwb de masterbrowser bleek mijn DS207+ de masterbrowser te zijn.
Met deze tool heb ik de PC masterbrowser gemaakt en de DS207+ even uitgezet, nu worden de shares weer zichtbaar, Na herstarten van de DS207+ bleven de shares zichtbaar.
Ik vermoed dan ook dat je toch in de "masterbrowserhoek" moet zoeken.
succes Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:>
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:29:
[...]

Gebruik hier tot volle tevredenheid de DS207+, maar als ik me niet vergis verschillen die twee modellen alleen in een extra schijfje... Gebruik wel oude firmware op die 207+ (DSM 2.0-0590), want... if it ain't broke, don't fix it...

Vreemd dat mensen problemen hebben met samba-shares op de Synology. Zoals ik al zei, hier werkt zowel samba als NFS prima.

Succes met de keuze!
Ik moest van de week ook e.e.a. testen en ik heb met firmware 2.0-0803 gewoon normaal NFS shares aangemaakt, afgespeeld en via samba ook dingen benaderd. Ook hier een 207+ .. heb helaas geen 107 ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
zeroday schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:16:
:>
[...]

Ik moest van de week ook e.e.a. testen en ik heb met firmware 2.0-0803 gewoon normaal NFS shares aangemaakt, afgespeeld en via samba ook dingen benaderd. Ook hier een 207+ .. heb helaas geen 107 ter beschikking.
207+ en 107+ zijn identiek aan elkaar behalve de raid 0+1 optie intern. Bedankt voor deze info allemaal! Nu ik dit weet ga ik de conceptronic bestellen. Heb toch 8 dagen afkoelperiode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
Even een vraagje van geheel andere aard:
Ik heb een gewone HDMI kabel, maar wanneer ik de CFULLHDMA hiermee op mijn TV aansluit krijg ik geen beeld. Wanneer ik de meegeleverde HDMI kabel gebruik heb ik wel beeld. Hoe kan dat??

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
Is er al iemand die de CFULLHDMAi heeft besteld, blijkbaar is deze zo'n € 40,- duurder, en ik kan nog niet echt voordelen zien aan dit geheel (behalve samba server, maar ik heb al een CH3SNAS), of is deze beter voorbereid op de toekomst?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:32:
Is er al iemand die de CFULLHDMAi heeft besteld, blijkbaar is deze zo'n € 40,- duurder, en ik kan nog niet echt voordelen zien aan dit geheel (behalve samba server, maar ik heb al een CH3SNAS), of is deze beter voorbereid op de toekomst?
Er zit meer flash-geheugen in, dus waarschijnlijk beter voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

dunDaan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:42:
Even een vraagje van geheel andere aard:
Ik heb een gewone HDMI kabel, maar wanneer ik de CFULLHDMA hiermee op mijn TV aansluit krijg ik geen beeld. Wanneer ik de meegeleverde HDMI kabel gebruik heb ik wel beeld. Hoe kan dat??
hdmi = hdmi. Kabel kapot van de 'gewone' ?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik met de nieuwe beta firmware nog steeds niet mijn samba shares kan benaderen ben ik voor de 10e keer weer terug gegaan naar v01.09.55, die hier wel enigzins werkt. Echter na de update startte de CFH niet meer op. Na enkele minuten heb ik de stroom er maar af gehaald en weer aangezet, als ik um nu aanzet blijft ie hangen op het startscherm(zwart met afbeelding van de CFH, kringen en "Brab'n'Go full hd media player" "By conceptronic www.conceptronic.net").

Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:52:
Omdat ik met de nieuwe beta firmware nog steeds niet mijn samba shares kan benaderen ben ik voor de 10e keer weer terug gegaan naar v01.09.55, die hier wel enigzins werkt. Echter na de update startte de CFH niet meer op. Na enkele minuten heb ik de stroom er maar af gehaald en weer aangezet, als ik um nu aanzet blijft ie hangen op het startscherm(zwart met afbeelding van de CFH, kringen en "Brab'n'Go full hd media player" "By conceptronic www.conceptronic.net").

Hoe kan ik dit fixen?
Niet ..
je hebt helaas boem gedaan.

We hebben pas geleden een optie erin gestopt die de CFULLHDMA zonder netwerk een IP geeft
op IP: 169.254.1.1

als je dan je PC op 169.254.1.2 zet en je kan de CFULLHDMA dan pingen dan valt er wellicht nog wat te redden.

Wanneer dat niet het geval is, dan is de cfullhdma gecrashed op de bootloader en kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:15:
[...]

Niet direct, maar met twee simpele programma's is de meeste content binnen no time om te zetten naar een formaat die de CFULLHDMA wel kan afspelen met 5.1/DTS audio. Mag dus geen reden zijn om hem niet te kopen :)

Handleiding WMV --> TS (met 5.1): http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31313484
Ik heb de "gebruiksaanwijzing" gevolgd, maar loop bij WMV converter direct tegen een probleem aan:

Als ik deze open krijg ik het programmatje met drie buttons onder elkaar: source/destination en start. Wanneer ik echter op source klik krijg ik de mededeling "Some filters not loaded correctly, check log for additional information". Zo ook bij de andere buttons......

Heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet en een log-file kan ik ook al niet vinden......

Ik zat al een tijdje met het geluid-probleempje en hoopte hier de oplossing te hebben gevonden, maar helaas...... Wat doe ik fout? Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Regato,

Kijk in de thread van Ooris, dan zie je dat zijn progje nog een aantal dingen op de achtergrond nodig heeft"
- Haali media splitter
- Matrix mixer
- AC3encoder

Details vindt je hier: http://www.networkedmedia...1991&pid=102167#pid102167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik kan de CFH niet pingen. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint me te dagen...... Ik ben wat verder, enkel lukt het niet met de "RadScorpion's Monogram AC3 Encoder" welke ik nodig heb.
De andere twee onderdelen heb ik kunnen downloaden en installeren en daarvan geeft wmv converter nu aan dat ze ok zijn.
Voor de AC3 encoder geeft hij: 22:33:09 MONOGRAM AC3 Encoder registration failed
22:33:09 Filter MONOGRAM AC3 Encoder not found.

Ik heb deze wel kunnen downloaden en unzippen, maar er zitten geen exe bestandjes bij zodat ik iets kan installeren ofzo..... Enkel cpp- en H-bestandjes......en daar kan ik niets mee.... Mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:10

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Ik heb (bij vrienden) een CFH in een windowsnetwerk (dat ik bijhoudt) waarbij het vinden van de server in Mijn media erg traag gaat. Soms lijken servers niet gevonden te willen worden. Zij zetten de CFH steeds aan en uit, totdat ie wel snel servers vind, tot soms wel 8x keer.
Ik geloof dat dit probleem al vaker beschreven is. Ik heb nooit goed onthouden / kan t niet terugvinden / niet gelezen of hiervoor een oplossing is gevonden.

Ik heb gemerkt dat als ik in windows explorer het Windows netwerk aan klik de pc ook traag is. Het even duurt voordat Workgroup wakker wordt, dat ik daarna na een tijdje (soms seconden, soms dikke minuten) pas de computers zie verschijnen en na het aanklikken van een gedeelde map krijgt ook de CFH zijn servers te zien. Dit is voor windowskenners misschien een bekend fenomeen.

Ik denk niet dat dit een CFH maar een windowsprobleem is. Maar is er ook een oplossing voor? Of verplicht ik mijn vrienden na het aanzetten de CFH terug naar de pc te lopen om dat windowsnetwerk wakker te schudden?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb al een flinke tijd een Synology 107j als datacontainer staan en een Philips SLM 5500 als media streamer. Een jaar terug is de ondersteuning van SimpleCenter opgehouden voor de 5500 waardoor ik telkens meer films/series/afleveringen tegen kom die niet afgespeeld kunnen worden.
Heeft iemand een idee of hier eeen oplossing voor is of zal ik mijn SLM 5500 moeten vervangen met dit Conceptronics ding. Ik heb jaren in een computerwinkel gewerkt waardoor de merknaam Conceptronics me altijd een beetje een Trust c.q. Youkai Funai smaak in m'n mond geeft maar dat is een volstrekt subjectief ongefundeerd gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ervaar ik ook soms het LipSync probleem. Al is het maar een zeer minuscule afwijking, eenmaal gezien blijf ik er op letten.
Ik heb wel eens gemerkt dat er heel soms kleine syncproblemen zijn van minder dan een seconde.
Het zou niet best zijn wanneer het 1 seconde was... dat zou pas echt dramatisch zijn.
Aangezien ik stream vanaf mijn PC kan het ook aan die combinatie liggen dat het soms (door drukte op de lijn?) niet goed synced
Deze snap ik niet. Het komt toch allemaal in een stroom binnen en niet los van elkaar?? Wanneer het los van elkaar binnenkomt of gescheiden kan worden, dan lijkt mij dat de CFULLHDMA juist wel een mogelijkheid kan bieden om iets met dit probleem te doen.
Sync probleem word veroorzaakt door de beeld verbeteraars in je TV.
Mijn Philips vertraagd hierdoor het beeld ook 200 ms. Dit is op te lossen door op je versterker dezelfde vertraging in te stellen. Als dit niet kan, zoals bij mij, dan is de enige optie om de beeldverbeteraars uit te zetten.
Kan bij mijn Philips gelukkig per source.
Dit klikt logisch, maar houd de TV dan wellicht wel rekening met de vertraging en vertraagd deze het geluid bij voorbaat ook?

Een aantal punten die ik ga testen:
- met beeldverbeteraars uit (geen idee of daar wat van aan staat :) )
- controleren of het geluid alleen via de TV wel goed klinkt
- via USB HDD afspelen, dus niet vanaf netwerk

Zijn er mensen die nog andere oplossingen/tips hebben?

TV: Sharp LC-42XD1E (via HDMI)
VERSTERKER: Logitech Z-5500 (via COAX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:52:
Ik heb al een flinke tijd een Synology 107j als datacontainer staan en een Philips SLM 5500 als media streamer. Een jaar terug is de ondersteuning van SimpleCenter opgehouden voor de 5500 waardoor ik telkens meer films/series/afleveringen tegen kom die niet afgespeeld kunnen worden.
Heeft iemand een idee of hier eeen oplossing voor is of zal ik mijn SLM 5500 moeten vervangen met dit Conceptronics ding. Ik heb jaren in een computerwinkel gewerkt waardoor de merknaam Conceptronics me altijd een beetje een Trust c.q. Youkai Funai smaak in m'n mond geeft maar dat is een volstrekt subjectief ongefundeerd gevoel.
Gelukkig heet het merk Conceptronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:35:
Het begint me te dagen...... Ik ben wat verder, enkel lukt het niet met de "RadScorpion's Monogram AC3 Encoder" welke ik nodig heb.
De andere twee onderdelen heb ik kunnen downloaden en installeren en daarvan geeft wmv converter nu aan dat ze ok zijn.
Voor de AC3 encoder geeft hij: 22:33:09 MONOGRAM AC3 Encoder registration failed
22:33:09 Filter MONOGRAM AC3 Encoder not found.

Ik heb deze wel kunnen downloaden en unzippen, maar er zitten geen exe bestandjes bij zodat ik iets kan installeren ofzo..... Enkel cpp- en H-bestandjes......en daar kan ik niets mee.... Mis ik nog iets?
Kan iemand me verder helpen met die monogram ac3 encoder? Hoe krijg ik dat werkend icm WMV converter?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.