Heb je de laatste versie (link in post #3 van Ooris) gebruikt, dan zou deze er bij moeten zitten.
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn CFULLHDMA speler.
Mijn CFULLHDMA speler bleek erg onstabiek na geupgrade te hebben naar firmware 1.13.02.xx. Er traden random crashes op bij het spelen van een willekeurig video of muziek bestand, ongeacht of dit bestand gespeeld werd via het netwerk (SMB share) of via een USB stick.
Dus, dacht ik, laat ik firmware 1.12.04.xx er maar eens opzetten, misschien verhelpt dat het probleem. Tijdens het flashen van de firmware - op het moment dat het scherm "Do not turn off your power" toont - is de speler gecrasht, althans daar leek het op. Heb nog tien minuten gewacht nadat het video signaal weg viel, maar er gebeurde niets meer.
Vervolgens stroom eraf, tijdje wachten, en de stroom weer erop, maar hij doet niets meer. Het enige dat nog gebeurd is dat het power lampje rood/groen wordt, maar er komt geen beeldsignaal meer
Kan iemand van jullie mij vertellen of er een mogelijkheid is om de firmware op een andere manier dan via de GUI te flashen? Meestal is er wel een truucje waarbij je de power-button ingedrukt houdt terwijl de stroom er weer opgedaan wordt, of zoiets. Zo niet, dan ben ik bang dat ik de RMA procedure in moet...
Mijn CFULLHDMA speler bleek erg onstabiek na geupgrade te hebben naar firmware 1.13.02.xx. Er traden random crashes op bij het spelen van een willekeurig video of muziek bestand, ongeacht of dit bestand gespeeld werd via het netwerk (SMB share) of via een USB stick.
Dus, dacht ik, laat ik firmware 1.12.04.xx er maar eens opzetten, misschien verhelpt dat het probleem. Tijdens het flashen van de firmware - op het moment dat het scherm "Do not turn off your power" toont - is de speler gecrasht, althans daar leek het op. Heb nog tien minuten gewacht nadat het video signaal weg viel, maar er gebeurde niets meer.
Vervolgens stroom eraf, tijdje wachten, en de stroom weer erop, maar hij doet niets meer. Het enige dat nog gebeurd is dat het power lampje rood/groen wordt, maar er komt geen beeldsignaal meer
Kan iemand van jullie mij vertellen of er een mogelijkheid is om de firmware op een andere manier dan via de GUI te flashen? Meestal is er wel een truucje waarbij je de power-button ingedrukt houdt terwijl de stroom er weer opgedaan wordt, of zoiets. Zo niet, dan ben ik bang dat ik de RMA procedure in moet...
Verwijderd
Duikhond:
RadScorpions AC3 Encoder is found here: http://blog.monogram.sk/janos/2008/10/21...oder-0900/ I've mirrored the file here
Source : mmac3e_0900_src.zip (41 KB)
Binary : mmac3e_0900_bin.zip (118 KB)
Deze zip filetjes moet ik hebben toch, er zit echter niets in van een exe bestandje ofzo.
Het is vast heel simpel, maar ik kom er niet uit.......
RadScorpions AC3 Encoder is found here: http://blog.monogram.sk/janos/2008/10/21...oder-0900/ I've mirrored the file here
Source : mmac3e_0900_src.zip (41 KB)
Binary : mmac3e_0900_bin.zip (118 KB)
Deze zip filetjes moet ik hebben toch, er zit echter niets in van een exe bestandje ofzo.
Het is vast heel simpel, maar ik kom er niet uit.......
Vraagje mbt de CFULLHDMAi unit. Maatje van mij wil deze kopen, maar wil weten of deze unit wel goed liggend te gebruiken is, en het hitteprobleem opgepakt is in deze verbeterde versie..
Denk dat ie een bijl in de rug krijgt van zijn vrouw als ie kuifjes raket op de kast zet
Denk dat ie een bijl in de rug krijgt van zijn vrouw als ie kuifjes raket op de kast zet
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Verwijderd
Is er al iets bekend over een nieuwe release van de firmware? Ben dan (en anderen ook denk ik) met name geinteresseerd in verbeteringen ten aanzien van haperingen in 1080p content. Is hier al iets over te zeggen? (zie ook bug #259)
Geen probleem. Ik gebruik 'm ook liggend, en heb nog geen problemen meegemaakt die betrekking zouden hebben op dat het apparaat te warm zou worden.RoRoo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:17:
Vraagje mbt de CFULLHDMAi unit. Maatje van mij wil deze kopen, maar wil weten of deze unit wel goed liggend te gebruiken is, en het hitteprobleem opgepakt is in deze verbeterde versie..
Kompjoeternurt
Ik vrees dat je een probleem hebtVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:09:
Ik heb een probleem met mijn CFULLHDMA speler.
Vervolgens stroom eraf, tijdje wachten, en de stroom weer erop, maar hij doet niets meer. Het enige dat nog gebeurd is dat het power lampje rood/groen wordt, maar er komt geen beeldsignaal meer![]()
Kompjoeternurt
Ik hoop niet dat het een structureel probleem is. Ik wil namelijk vanavond even weer naar de laatste public omdat ik wat probs heb met de beta en wil vanavond fatsoenlijk film kunnen kijkendunDaan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:10:
[...]
Ik vrees dat je een probleem hebt, gelet op de inhoud van dit bericht. Je zou kunnen proberen om te kijken of dat trucje met het IP-adres bij jou wel werkt. Succes.
Maar ga dit gewoon doen middels een webupdate. Neem aan dat het wel goed gaat
En heb je er nog andere apparatuur omheen staan of staat ie vrij?dunDaan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:05:
Geen probleem. Ik gebruik 'm ook liggend, en heb nog geen problemen meegemaakt die betrekking zouden hebben op dat het apparaat te warm zou worden.
maar in principe zijn de hitte problemen met de i versie opgelost...
Hij staat bovenop een hele serie andere meuk die ik bij de TV gebruik:RoRoo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:52:
[...]
En heb je er nog andere apparatuur omheen staan of staat ie vrij?
maar in principe zijn de hitte problemen met de i versie opgelost...
Van boven naar beneden:
Conceptronic
DVB-C Tuner
Video recorder (een wat?? Ja, die dingen bestaan ook nog ...

DVD-recorder
Hij staat verder wel vrij in een open TV Meubel.
Kompjoeternurt
Nah ik ga ze gewoon melden dat het kan. die van mij werd bovenop een dergelijke stapel bloedje heet en liep daarop vast..
thnx
thnx
Regato,
Het registreren van de AC3 encoder handmatig is als volgt.
Pak de zip uit, en zet het mmac3e.ax bestand in c:\Windows.
Open nu de dos box (in Vista wel "run as administrator" gebruiken), ga in de dos box naar de C:\Windows directory en tik dan in:
regsrv32 mmac3e.ax
Nu is de encoder geregistreerd.
Het registreren van de AC3 encoder handmatig is als volgt.
Pak de zip uit, en zet het mmac3e.ax bestand in c:\Windows.
Open nu de dos box (in Vista wel "run as administrator" gebruiken), ga in de dos box naar de C:\Windows directory en tik dan in:
regsrv32 mmac3e.ax
Nu is de encoder geregistreerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Duikhond op 29-01-2009 22:15 ]
Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand een linkje of kan iemand me vertellen wat de meerwaarde is van de smaba server, Ik weet niet of ik de gewone of de i moet aanschaffen.
Ik weet wel ongeveer wat Samba is maar ik ben benieuwd wat de meerwaarde is voor een mediaplayer.
Ik weet wel ongeveer wat Samba is maar ik ben benieuwd wat de meerwaarde is voor een mediaplayer.
Dan kan je aan de mediaplayer een externe usb harde schijf koppelen. deze schijf kan je dan benaderen via je netwerk...
Scheelt je heen en weer geloop met bv een usb harde schijf.. Je maakt eigenlijk een klein nasje van je media player dan
Scheelt je heen en weer geloop met bv een usb harde schijf.. Je maakt eigenlijk een klein nasje van je media player dan
Verwijderd
Duikhond, bedankt! Had vanavond ook op het forum waar het tooltje van oosiris gepost was mijn probleempje gezet en het installatie probleem is opgelost zodra ik "run as administrator" kies voor de WMV converter installatie......
De converter werkt nu. Zojuist heb ik een file getest, wanneer ik de nieuwe file echter afspeel via de CFH is het geluid zeer zwak en komt het met horten en stoten uit de speakers......
Werkt nog niet echt dus; ik was er ergens al wat over tegengekomen, ga nog even zoeken...... Of kan iemand mij direct al vertellen wat er aan de hand is en of er wat aan te doen is?
De converter werkt nu. Zojuist heb ik een file getest, wanneer ik de nieuwe file echter afspeel via de CFH is het geluid zeer zwak en komt het met horten en stoten uit de speakers......
Werkt nog niet echt dus; ik was er ergens al wat over tegengekomen, ga nog even zoeken...... Of kan iemand mij direct al vertellen wat er aan de hand is en of er wat aan te doen is?
Ah oke, ik dacht dat dat bij de CFULLHDMA ook al kon.SaURoN schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:52:
Dan kan je aan de mediaplayer een externe usb harde schijf koppelen. deze schijf kan je dan benaderen via je netwerk...
Op zich is dat wel een leuke feature... jammer dat hij geen nzb's kan, daar had ik eigenlijk op gehoopt, kunnen dit soort mogelijkheden nog toegevoegd worden omdat er een samba servertje op draaid of is niet mogelijk?
Ik heb sinds 2 dagen ook eindelijk de CFULLHDMAi in huis en moet zeggen dat de eerste indrukken overweldigend zijn! Werkelijk alles wat ik probeer te spelen werkt als een zonnetje, had een WMVHD file waarbij ik geen geluid had (RAW) maar met de links in de startpost converteren heeft dat verholpen.
Voorlopig ben ik in ieder geval dik tevreden.
Voorlopig ben ik in ieder geval dik tevreden.
nzbget zit in de beta dus binnenkort in de final firmware.Pindakaasman schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:56:
[...]
Ah oke, ik dacht dat dat bij de CFULLHDMA ook al kon.
Op zich is dat wel een leuke feature... jammer dat hij geen nzb's kan, daar had ik eigenlijk op gehoopt, kunnen dit soort mogelijkheden nog toegevoegd worden omdat er een samba servertje op draaid of is niet mogelijk?
hoop stiekem alleen dat die functie niet alleen voor de i versie is....

Cool, dan ben ik er uit, dan wordt het de i. Ik ga bestellen.RoRoo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:48:
[...]
nzbget zit in de beta dus binnenkort in de final firmware.
hoop stiekem alleen dat die functie niet alleen voor de i versie is....maar ben bang dat mijn unit het extra geheugen mist...
Eens kijken in de pricewatch waar ik dit ga doen...
ok, wie wil mij het eea uitleggen......
Ik wil ook beginnen aan het streaming video maar ik heb geen flauw idee hoe of wat. (met name het aansluiten van een speler)
Stel ik koop deze hoe gaat het dan in zijn werk? Ik sluit de speler aan op de pc pomp de HD vol en neem hem dan mee naar beneden om hem aan de tv aan te sluiten?
Of kan de speler beneden staan en kan ik dan via de speler/tv op direct op mijn pc "browsen"
pc met modem staan een verdieping hoger n.l.
Ik wil ook beginnen aan het streaming video maar ik heb geen flauw idee hoe of wat. (met name het aansluiten van een speler)
Stel ik koop deze hoe gaat het dan in zijn werk? Ik sluit de speler aan op de pc pomp de HD vol en neem hem dan mee naar beneden om hem aan de tv aan te sluiten?
Of kan de speler beneden staan en kan ik dan via de speler/tv op direct op mijn pc "browsen"
DieMagic666 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:26:
Wat je ook kan doen:
je externe USB hdd boven volpompen. beneden op je player aansluiten en kijken
waar haal je die wijsheid vandaan?RoRoo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:48:
[...]
hoop stiekem alleen dat die functie niet alleen voor de i versie is....maar ben bang dat mijn unit het extra geheugen mist...
There are no secrets, only information you do not yet have
laat ik nou een externe HD hebben.....RoRoo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:35:
[...]
Die
Wat je ook kan doen:
je externe USB hdd boven volpompen. beneden op je player aansluiten en kijken
Maar hoe gaat die andere optie dan in zijn werk? Mijn modem staat boven en de speler zou dan beneden moeten komen te staan. Verbinden met een hele lange kabel lijkt me geen optie...
Draadloos dus... maar moet de speler dan aangesloten worden op de modem of direct op de pc?
(damn ik voel me net een nitwit...)
hehe, geeft niet:)
Het modem gedeelte moet je niet meer aan denken, het gaat hooguit om je router in je modem. Ja, je kan er een hele lange kabel aan hangen, dat werkt het beste en het snelste, maar je kan er ook een Wifi dongle aan hangen en die contact laten maken met je draadloze router/modem. Je hebt voor hogere kwaliteit films dan wel DraftN nodig (die zogenaamde 300Mbit variant) en een goede verbinding, anders blijft het lastig.
Het modem gedeelte moet je niet meer aan denken, het gaat hooguit om je router in je modem. Ja, je kan er een hele lange kabel aan hangen, dat werkt het beste en het snelste, maar je kan er ook een Wifi dongle aan hangen en die contact laten maken met je draadloze router/modem. Je hebt voor hogere kwaliteit films dan wel DraftN nodig (die zogenaamde 300Mbit variant) en een goede verbinding, anders blijft het lastig.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
? en waar heb je dat gelezen? de i versie heeft alleen bittorent ondersteuning dacht ik hoorRoRoo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:48:
[...]
Alleen heb ik geen draadloze router/modem..... dus toch een lange kabel of die USB hdd optie?Tijgert schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:50:
hehe, geeft niet:)
Regato,
Zowel in de thread van Ooris, als hier http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=115
heb ik en Hotzenweiler al geschreven dat de output van de WMV converter het hortende geluid heeft.
Nog één stapje en je bent er.... omzetten naar TS met tsMuxeR (zie post 4 in aroundmyroom thread).
succes
Zowel in de thread van Ooris, als hier http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=115
heb ik en Hotzenweiler al geschreven dat de output van de WMV converter het hortende geluid heeft.
Nog één stapje en je bent er.... omzetten naar TS met tsMuxeR (zie post 4 in aroundmyroom thread).
succes
meen het in een mailtje gelezen te hebben.. zal nog es opzoeken..SaURoN schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:56:
[...]
? en waar heb je dat gelezen? de i versie heeft alleen bittorent ondersteuning dacht ik hoor
edit:
Added: NTPClient server (for use with CFULLHDMAi)
heb dat aangezien voor een nzbget, maar lees dat die in de nas is ingebouwd... Ja, het is lastig om mij te zijn
[ Voor 23% gewijzigd door RoRoo op 31-01-2009 19:17 ]
Verwijderd
Ik heb nu een paar weken de cfullhdma in gebruik. Was er erg tevreden mee, tot gisteravond.
Ineens geen beeld meer. Kabels gecontrolleerd, geprobeerd via scart aan te sluiten. Als ik m aan doe heb ik wel een rood en groen lampje branden en daarna een groen lampje als ik m opstart. Geprobeerd via de ouput button op afstandbediening, maar tevergeefs. Er stond nog de orriginele firmware op.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Is er misschien een mogelijk om een soort van restore to default te doen? Of kan ik misschien iets proberen door m via usb aan de comp te hangen?
Of is het beter om het apparaat terug te sturen?
Ineens geen beeld meer. Kabels gecontrolleerd, geprobeerd via scart aan te sluiten. Als ik m aan doe heb ik wel een rood en groen lampje branden en daarna een groen lampje als ik m opstart. Geprobeerd via de ouput button op afstandbediening, maar tevergeefs. Er stond nog de orriginele firmware op.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Is er misschien een mogelijk om een soort van restore to default te doen? Of kan ik misschien iets proberen door m via usb aan de comp te hangen?
Of is het beter om het apparaat terug te sturen?
Verwijderd
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar is het mogeijk om subttitles on the fly te vertragen of te versnellen? Zo ja, hoe?
tnx
tnx
Verwijderd
Iemand hier ook ervaring mee ?
http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00346
Usb kabel verlengbaar d.m.v. netwerk kabel tot 50 meter.
Dan kan de externe hardeschijf rechtstreeks aangesloten worden aan de cfull. zonder iedere keer met de hardeschijf heen en weer te schouwen.
Vraag:zou dit werken met p/m 15 meter?
Dan kan de externe hardeschijf rechtstreeks aangesloten worden aan de cfull. zonder iedere keer met de hardeschijf heen en weer te schouwen.
Dat is niet mogelijk neeVerwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:53:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar is het mogeijk om subttitles on the fly te vertragen of te versnellen? Zo ja, hoe?
tnx
Ik heb even niet paraat wat het apparaatje en 15 meter kabel kost, maar is het niet een beter idee om een NAS neer te zetten en die via een netwerk te verbinden? Of anders een netwerk harde schijf te kopen?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:08:
Iemand hier ook ervaring mee ?
Ik heb dit ook gedaan en het is niet ideaal. Ik had eerst mijn films op een externe HD ( 500GB tough drive pro ) en nog kreeg ik haperingen (vooral bij 1080P materiaal), maar nu niet meer![b][Iemand hier ook ervaring mee ?
Investeer wat in die 300MB router ( en bijgehorende client wlan adapter ) en je zal genieten!
Ik heb sinds een week of 3 een Netgear (300MB) gaming router en Netgear PCI card (300MB) met externe antennes en ik heb er nog geen minuut spijt van! Ik download en verplaats het naar een ( georganiseerde) locatie op mijn interne SATA schijf en alles speelt soepel! Zelfs de beroemde "birdscene"uit planet earth.
Ik heb mijn externe harde schijven nu als DVD source voor early releases
[ Voor 21% gewijzigd door elrobbo op 03-02-2009 23:00 ]
elrobbo
Verwijderd
Oke bedankt,
Heb een nas van conceptronic via 1 gig netwerk.alleen 1080p film met hoge bitrate hapert.
Als ik een exeterne hardeschijf rechtstreeks aan sluit op de cfullhdma dan gaat het goed.
Vandaar.....verlengstuk usb.
Heb een nas van conceptronic via 1 gig netwerk.alleen 1080p film met hoge bitrate hapert.
Als ik een exeterne hardeschijf rechtstreeks aan sluit op de cfullhdma dan gaat het goed.
Heb je de ch3snas? Die moet alles hapervrij kunnen spelen op gigabit netwerk. Probeer je nas eens te rebooten, ik heb eens in de zoveel weken dat hij gaat haperen en na een reboot is alles weer smooth. Ook afspelen via samba ipv via de upnp server scheelt bij mij. (icoontje van de ch3snas met een pijltje erbij kiezen)Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:38:
Oke bedankt,
Verwijderd
Hoi allemaal,
speel met idee om fullhdmai aan te schaffen voor gebruik in een in een wireless omgeving mbt connectivity. Afspelen media dus via lokaal aangesloten usb hdd.
Heeft er iemand ervaring met wireless usb (bv C300RU) aansluiting en usb hdd(s) achter een usb hub( hub uiteraard vanwege slechts een usb port) ?
Met bedoeling content op aan fullhdmai aangesloten usb hdd wireless via pc te kunnen benaderen. Snelheid speelt daarbij wat mij betreft geen (hoofd)rol, gaat me puur om werking (samba) connectivity achter een hub.
speel met idee om fullhdmai aan te schaffen voor gebruik in een in een wireless omgeving mbt connectivity. Afspelen media dus via lokaal aangesloten usb hdd.
Heeft er iemand ervaring met wireless usb (bv C300RU) aansluiting en usb hdd(s) achter een usb hub( hub uiteraard vanwege slechts een usb port) ?
Met bedoeling content op aan fullhdmai aangesloten usb hdd wireless via pc te kunnen benaderen. Snelheid speelt daarbij wat mij betreft geen (hoofd)rol, gaat me puur om werking (samba) connectivity achter een hub.
Verwijderd
Heb inderdaad ch3snas,zal deze eens rebooten.TdV schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:44:
[...]
Heb je de ch3snas? Die moet alles hapervrij kunnen spelen op gigabit netwerk. Probeer je nas eens te rebooten, ik heb eens in de zoveel weken dat hij gaat haperen en na een reboot is alles weer smooth. Ook afspelen via samba ipv via de upnp server scheelt bij mij. (icoontje van de ch3snas met een pijltje erbij kiezen)
Bedankt voor je tip
Ik begin me nu toch vragen te stellen bij het volgende:
Als het goed is heb ik de CFULLHDMA-i staan. Als ik op de Conceptronic website naar firmwares zoek, zie ik voor de i versie alleen firmware 1.12.04.10, initial firmware te staan.
Nu heb ik meteen toen ik de mijne gekocht had, een internet-update naar de laatste firmware uitgevoerd. Automatisch werd toen firmware 13.x.x.x (weet niet precies welke, aangezien ik niet thuis ben) geinstalleerd. Betekent dit dat ik op 1 of andere manier toch de NON-i heb staan, of werkt de firmware van de CFULHDMA ook op de CFULLHDMA-i?
Als het goed is heb ik de CFULLHDMA-i staan. Als ik op de Conceptronic website naar firmwares zoek, zie ik voor de i versie alleen firmware 1.12.04.10, initial firmware te staan.
Nu heb ik meteen toen ik de mijne gekocht had, een internet-update naar de laatste firmware uitgevoerd. Automatisch werd toen firmware 13.x.x.x (weet niet precies welke, aangezien ik niet thuis ben) geinstalleerd. Betekent dit dat ik op 1 of andere manier toch de NON-i heb staan, of werkt de firmware van de CFULHDMA ook op de CFULLHDMA-i?
Website is nog niet geheel bijgewerkt.slash24 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:31:
Ik begin me nu toch vragen te stellen bij het volgende:
Even principe firmware
1.09.55.06
1.09.55.09 is met kernel 2.4 voor CFULLHDMA met 008050 en 0022F7 mac adressen
1.10 en hoger, dus 1.12, 1.13, 1.14, 1.15 zijn kernel 2.6 firmware bestanden
waar
1.15.01.06.21 voor CFULLHDMA met 00805A is
1.15.01.09.21 voor CFULLHDMA met 0022F7 is
1.15.01.10.21 voor CFULLHDMAi
(1.15. is release voor beta testers mocht je je dat afvragen) ;_)
het 4e getal geeft aan voor welk apparaat je de firmware kan/mag/moet gebruiken.
Als ik een firmware release zijn er dat op dit moment 3.
Dat kan.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:30:
Hoi allemaal,
het volgende speelt wel:TdV schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:44:
[...]
Heb je de ch3snas? Die moet alles hapervrij kunnen spelen op gigabit netwerk. Probeer je nas eens te rebooten, ik heb eens in de zoveel weken dat hij gaat haperen en na een reboot is alles weer smooth. Ook afspelen via samba ipv via de upnp server scheelt bij mij. (icoontje van de ch3snas met een pijltje erbij kiezen)
kernel 2.4 werkte met smbmount en kernel 2.6 werkt met CIFS voor samba
En hierbij is het wel zo dat CIFS wat minder snelheid heeft dan smbmount waardoor high bitrated movies op de 1.09.55 firmware wel goed streamed en met de 2.6 kernel minder.
We zijn continue aan het kijken of we e.e.a. kunnen optmimaliseren zodat we alles zo niet veel fatsoenlijk kunnen blijven afspelen. We hebben wat referentie materiaal.
dus werkt het ok op 1.09.55 en niet op een kernel 2.6 firmware dan ligt het met grote waarschijnlijkheid aan de transfer beperking met CIFS
Werkt het met 1.09.55 ook niet dan ligt het aan je bestand of andere factoren.
[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 04-02-2009 13:45 ]
Ik heb een kleine opmerking over het afspelen met harde schijf/netwerkverstopping.
Soms gebeurt het wel eens dat het netwerk even druk is of dat de harde schijf net even te druk is voor een continue stroom aan data. Dan wil het beeld en geluid wel eens haperen. Dat is niet zo'n ramp, maar meestal moet ik het afspelen zelfs stoppen en dan resumen om weer normaal verder te kunnen kijken omdat hij anders gerust door blijft stotteren tot het heuse irritatie op gaat wekken. Dit is dan zelfs ruim NA dat de verstopping is verholpen (want dat is vaak momenteel).
Hebben andere mensen hier ook last van?
Soms gebeurt het wel eens dat het netwerk even druk is of dat de harde schijf net even te druk is voor een continue stroom aan data. Dan wil het beeld en geluid wel eens haperen. Dat is niet zo'n ramp, maar meestal moet ik het afspelen zelfs stoppen en dan resumen om weer normaal verder te kunnen kijken omdat hij anders gerust door blijft stotteren tot het heuse irritatie op gaat wekken. Dit is dan zelfs ruim NA dat de verstopping is verholpen (want dat is vaak momenteel).
Hebben andere mensen hier ook last van?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
ik las eens dat iemand z;n HDD toen had gedefragmenteerd en zijn problemen waren voorbij.
Iemand problemen met streaming van een NASzeroday schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:40:
ik las eens dat iemand z;n HDD toen had gedefragmenteerd en zijn problemen waren voorbij.
[This space is for rent]
Je begrijpt me blijkbaar niet.ik las eens dat iemand z;n HDD toen had gedefragmenteerd en zijn problemen waren voorbij.
Er is geen probleem met de data of de distributie daarvan op de HD. Wanneer de toevoer 'choked' gaat het afspelen stotteren, bijvoorbeeld als Usenetexplorer besluit te gaan unrarren. Als ik de film dan pauzeer totdat de HD 'vrij' is en dan verder afspeel dan blijft het beeld en geluid stotteren. Ik moet hem dan eerst stoppen en weer starten en resumen voordat het normaal afspeelt.
Ergens is er een interne routine die de stream niet netjes klaarzet na een hapering ofzo.
Ok. no probsTijgert schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:15:
[...]
Je begrijpt me blijkbaar niet.
Er is geen probleem met de data of de distributie daarvan op de HD. Wanneer de toevoer 'choked' gaat het afspelen stotteren, bijvoorbeeld als Usenetexplorer besluit te gaan unrarren. Als ik de film dan pauzeer totdat de HD 'vrij' is en dan verder afspeel dan blijft het beeld en geluid stotteren. Ik moet hem dan eerst stoppen en weer starten en resumen voordat het normaal afspeelt.
Ergens is er een interne routine die de stream niet netjes klaarzet na een hapering ofzo.
Wil je dat ik hier een trac voor open? Of is dit bekend/normaal gedrag?
Mwoah .. enerzijds is nzbget niet vrij van bugsTijgert schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:19:
Wil je dat ik hier een trac voor open? Of is dit bekend/normaal gedrag?
zit je met beperkte memory en wil je veel.
Ik kan zelf zonder meer TV series (1GB files) streamen en ondertussen downloaden/parren en uitpakken (op de CH3SNAS)
echter .. in sommige gevallen werkt nzbget niet meer lekker (trage datadoorvoer oa.) en zorgt dan ook voor datadoorvoer problemen. Enige directe oplossing is dan een reboot van de NAS en dan werkt het weer goed
Vooral na ongeveer (kuch) 250GB gedownload te hebben zag ik het probleem optreden.
Ik zie niet in dat het een probleem is van een van de apparaten. Dus ik ga er ook niet echt aandacht aan schenken. Je / We begeven ons op het randje van de technische mogelijkheden van een apparaat en dat doen we graag ;-)
Nog maar eens even een tweetal ervarings-issues (want daar gaat het topic tenslotte toch over
) :
1) Ik heb nu al bij een aantal verschillende films gemerkt dat wanneer ik vooruit probeer te spoelen / scrollen ik niet verder kom dan 4x speed. Wanneer ik naar 8x wil gaan, gaat de speler weer terug naar gewone 1x speed. Dat is behoorlijk irritant wanneer je een film hebt waarin geen hoofdstukken zitten (en dat komt steeds vaker voor bij gedownloade films die gestript zijn, heb ik gemerkt), want als je dan een uur gekeken hebt en je naar dat moment terug wilt moet je dus een kwartier scrollen.
Iemand anders die dit ook ziet?? Is er een andere manier om naar een bepaalde tijd in een film te scrollen??
PS. Dit is allemaal met gewone DVD's; geen HD ofzo.
PS2 Wanneer ik de film op de PC afspeel gaat vooruit spoelen op hoge snelheid wel goed.
2) Ik heb van een heleboel films een plaatje met de beschrijving en cover enzo gemaakt (gewoon een screenshot van de betreffende film in moviemeter.nl). Nu vind ik het persoonlijk vrij lastig dat ik eerst naar "Foto-modus" moet gaan om die plaatjes te bekijken, een film uit te zoeken, en daarna naar Video-modus om de film te bekijken. Waarom is er het onderscheid gemaakt tussen wat voor een soort media ik wil bekijken / beluisteren; waarom kan ik niet gewoon door alle mediabestanden op de server heen scrollen. Wanneer ik dan een bestand selecteer en open moet de player toch gewoon zelf kunnen beslissen welke actie hij daarop moet uitvoeren, of dat nou foto, video of muziek is!?!?!
1) Ik heb nu al bij een aantal verschillende films gemerkt dat wanneer ik vooruit probeer te spoelen / scrollen ik niet verder kom dan 4x speed. Wanneer ik naar 8x wil gaan, gaat de speler weer terug naar gewone 1x speed. Dat is behoorlijk irritant wanneer je een film hebt waarin geen hoofdstukken zitten (en dat komt steeds vaker voor bij gedownloade films die gestript zijn, heb ik gemerkt), want als je dan een uur gekeken hebt en je naar dat moment terug wilt moet je dus een kwartier scrollen.
Iemand anders die dit ook ziet?? Is er een andere manier om naar een bepaalde tijd in een film te scrollen??
PS2 Wanneer ik de film op de PC afspeel gaat vooruit spoelen op hoge snelheid wel goed.
2) Ik heb van een heleboel films een plaatje met de beschrijving en cover enzo gemaakt (gewoon een screenshot van de betreffende film in moviemeter.nl). Nu vind ik het persoonlijk vrij lastig dat ik eerst naar "Foto-modus" moet gaan om die plaatjes te bekijken, een film uit te zoeken, en daarna naar Video-modus om de film te bekijken. Waarom is er het onderscheid gemaakt tussen wat voor een soort media ik wil bekijken / beluisteren; waarom kan ik niet gewoon door alle mediabestanden op de server heen scrollen. Wanneer ik dan een bestand selecteer en open moet de player toch gewoon zelf kunnen beslissen welke actie hij daarop moet uitvoeren, of dat nou foto, video of muziek is!?!?!
Kompjoeternurt
Met je cijfer toetjes een tijd in toetsen bevestigen met ok en je bent op het tijdstip waar je wilt zijndunDaan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:56:
Nog maar eens even een tweetal ervarings-issues (want daar gaat het topic tenslotte toch over) :
Kan aan de trick mode liggen van het desbtreffende bestand. Het snel vooruit spoelen vind ikzelf niet geschikt voor grote sprongen. Daarvoor hebben we de mogelijkheid om in percentages te springen of in tijddunDaan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:56:
Nog maar eens even een tweetal ervarings-issues (want daar gaat het topic tenslotte toch over) :
ga maar eens spelen met de getallen op je remote als je een film afspeelt. Niet schrikken !
Stabiliteit. Daar heeft het mee te maken. Als het apparaat tussen verschillende modi moet springen omdat je van muziek naar foto naar film wilt gaan dan kan het apparaat rare sprongen maken. Vandaar dat er een natuurlijke scheiding is gemaakt tussen die modi.2) Ik heb van een heleboel films een plaatje met de beschrijving en cover enzo gemaakt (gewoon een screenshot van de betreffende film in moviemeter.nl). Nu vind ik het persoonlijk vrij lastig dat ik eerst naar "Foto-modus" moet gaan om die plaatjes te bekijken, een film uit te zoeken, en daarna naar Video-modus om de film te bekijken. Waarom is er het onderscheid gemaakt tussen wat voor een soort media ik wil bekijken / beluisteren; waarom kan ik niet gewoon door alle mediabestanden op de server heen scrollen. Wanneer ik dan een bestand selecteer en open moet de player toch gewoon zelf kunnen beslissen welke actie hij daarop moet uitvoeren, of dat nou foto, video of muziek is!?!?!
Verwijderd
Je resultaat is precies wat ik ook ervaar bij het afspelen van 1080p content. Alleen heb ik op dat moment een drukke disk of pc die het netwerkverkeer in de weg zit. Feit is wel dat ik meerdere malen per film inderdaad moet stoppen en resumen omdat ie hapert. Jammer, want dat gaat toch een beetje ten koste van de user experience. Je zit dan toch weer te wachten tot het moment dat het fout gaat.Tijgert schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:15:
[...]
Je begrijpt me blijkbaar niet.
Ik heb hier ook een bug voor geopend: #259, maar weet niet of hier iets in de volgende release aan gebeurt.
Dank voor de tip (ook voor SaURoN trouwens). ga ik straks meteen ff proberenzeroday schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:25:
[...]
Kan aan de trick mode liggen van het desbtreffende bestand. Het snel vooruit spoelen vind ikzelf niet geschikt voor grote sprongen. Daarvoor hebben we de mogelijkheid om in percentages te springen of in tijd
ga maar eens spelen met de getallen op je remote als je een film afspeelt. Niet schrikken !
Hm, beetje vreemd. De Freecom player die ik eerst had deed dat wel op de door mij beschreven manier, en dat werkte prima. (Let wel dat ik hier geen reclame wil maken voor Freecom, want die had een berg andere problemen[...]
Stabiliteit. Daar heeft het mee te maken. Als het apparaat tussen verschillende modi moet springen omdat je van muziek naar foto naar film wilt gaan dan kan het apparaat rare sprongen maken. Vandaar dat er een natuurlijke scheiding is gemaakt tussen die modi.

Kompjoeternurt
Het is een fijn apparaat, maar na 2 weken intensief gebruik is er één ding wat me erg stoort.
Wanneer je een film wilt doorspoelen gaat dat, afgezien van een dvd of iso, bijzonder slecht. de Rewind functie werkt nog slechter. Een mkv of mpg-je heeft geen chapters, dus moet je wel op 4x speed doorspoelen (8x werkt bij sommige HD films uberhaupt niet), wat een eeuwigheid duurt.
Wat echt een verbetering zou zijn is als het apparaat bij elk bestand zelf 'chapters' maakt, bijvoorbeeld van 10 minuten (afgezien van dvd's, welke hun eigen chapters hebben).
Wanneer je een film wilt doorspoelen gaat dat, afgezien van een dvd of iso, bijzonder slecht. de Rewind functie werkt nog slechter. Een mkv of mpg-je heeft geen chapters, dus moet je wel op 4x speed doorspoelen (8x werkt bij sommige HD films uberhaupt niet), wat een eeuwigheid duurt.
Wat echt een verbetering zou zijn is als het apparaat bij elk bestand zelf 'chapters' maakt, bijvoorbeeld van 10 minuten (afgezien van dvd's, welke hun eigen chapters hebben).
[ Voor 4% gewijzigd door Odysseus253 op 05-02-2009 12:58 ]
en waarom? je kan op de minuut precies zappen als je wil?Odysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:57:
Het is een fijn apparaat, maar na 2 weken intensief gebruik is er één ding wat me erg stoort.
hoe bedoel je?SaURoN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:08:
[...]
en waarom? je kan op de minuut precies zappen als je wil?
Waarom chapters?Als jij naar naar 16 min wilt dan ben je daar binnen 3 klikjes ongeveer?
Zoals boven ook al uitgelegd kan je op de minuut precies zappen binnen een film, ergo maak je de chapters toch overbodig of mis ik iets?
Ik begrijp het nog steeds niet, als ik 8x forward ga, blijft het beeld stil en zie ik totaal niet waar hij is met doorspoelen.SaURoN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:18:
[...]
Waarom chapters?Als jij naar naar 16 min wilt dan ben je daar binnen 3 klikjes ongeveer?
Zoals boven ook al uitgelegd kan je op de minuut precies zappen binnen een film, ergo maak je de chapters toch overbodig of mis ik iets?
Je drukt tijdens het kijken van de film op de "0", typt het tijdstip in waarheen je wilt spoelen en drukt op play. Heel erg simpel.Odysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:27:
[...]
Ik begrijp het nog steeds niet, als ik 8x forward ga, blijft het beeld stil en zie ik totaal niet waar hij is met doorspoelen.
[ Voor 0% gewijzigd door baviaan op 05-02-2009 13:31 . Reden: typos ]
Stream je het of van een ext. HDD?Odysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:27:
[...]
Ik begrijp het nog steeds niet, als ik 8x forward ga, blijft het beeld stil en zie ik totaal niet waar hij is met doorspoelen.
Kan met gemak 16x vooruit spoelen en precies op het goede moment weer verder spelen.
De beelden staan niet stil, gaat wel hard maar goed te zien. Doe dit alles van ext. HDDS.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
ik gebruik ook een ext. HDD, een WD 1 TB Home edition. Apart..psychoclown schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:40:
[...]
Stream je het of van een ext. HDD?
Kan met gemak 16x vooruit spoelen en precies op het goede moment weer verder spelen.
De beelden staan niet stil, gaat wel hard maar goed te zien. Doe dit alles van ext. HDDS.
Er zijn verschillende manieren om door een film te gaanOdysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:49:
[...]
ik gebruik ook een ext. HDD, een WD 1 TB Home edition. Apart..
next/prev (dvd)
of via de FF/REW functie
afhankelijk van de trick mode van de film kan dat in 1,2,4,8 of 16x speed.
dat bevalt me dus zelf echt niet, dus zat er vanaf het begin een optie in dat je op percentage niveau kan springen in een film. druk maar eens (als je aan het kijken bent op 2 en dan de 0 en dan de ok toets)
hop .. op 20% van de film zit je
Later is er een nieuwe optie ingebouwd (nav vragen en opmerkingen gebruikers) om op minuut niveau naar of binnen een film te kunnen springen, je drukt dan eerst een 0 en dan druk je de tijd in waar je naartoe wil jumpen.
Hop .. en je bent er ..
werkt voor de meeste goede bestanden perfect. Kwestie van handleiding / release notes lezen.
Mocht het niet werken: dan ligt het aan jou of aan je bestand. ;-)
Ahh, dat wist ik inderdaad niet, bedankt!zeroday schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:34:
[...]
Er zijn verschillende manieren om door een film te gaan
next/prev (dvd)
of via de FF/REW functie
afhankelijk van de trick mode van de film kan dat in 1,2,4,8 of 16x speed.
dat bevalt me dus zelf echt niet, dus zat er vanaf het begin een optie in dat je op percentage niveau kan springen in een film. druk maar eens (als je aan het kijken bent op 2 en dan de 0 en dan de ok toets)
hop .. op 20% van de film zit je
Later is er een nieuwe optie ingebouwd (nav vragen en opmerkingen gebruikers) om op minuut niveau naar of binnen een film te kunnen springen, je drukt dan eerst een 0 en dan druk je de tijd in waar je naartoe wil jumpen.
Hop .. en je bent er ..
werkt voor de meeste goede bestanden perfect. Kwestie van handleiding / release notes lezen.
Mocht het niet werken: dan ligt het aan jou of aan je bestand. ;-)
Het is een paar posts boven je vraag ook al uitgelegdOdysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:49:
[...]
Ahh, dat wist ik inderdaad niet, bedankt!
Verwijderd
Net CH3SNAS + 2 X WD Caviar green 1TB + Linksys WRT610N router besteld inclusief alle CAT6 SSTP kabels... Kan niet wachten nu.
Ik draai nu op een LACIE BD 1TB, maar als die crashed ben ik dus al mijn muziek en foto's kwijt...
Ik ga de nieuwe NAS op RAID1 draaien... 
Verder kan ik dan fijn streamen via Denon AVR4308... Films brand ik, dus geen aparte mediaplayer zoals de CFULLHDMAi nodig denk ik zo, of heeft iemand hier een andere mening over...
Verder kan ik dan fijn streamen via Denon AVR4308... Films brand ik, dus geen aparte mediaplayer zoals de CFULLHDMAi nodig denk ik zo, of heeft iemand hier een andere mening over...
Als jij een Blueray-brander hebt en alle HD-formaten omzet naar een BR-formaat dat door die brander wordt geaccepteerd kun je wellicht alles op (dure) BR-schijfjes branden. Als je dat met "branden" bedoelt kun je inderdaad ook genieten van HD-materiaal.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:12:
Net CH3SNAS + 2 X WD Caviar green 1TB + Linksys WRT610N router besteld inclusief alle CAT6 SSTP kabels... Kan niet wachten nu.Ik draai nu op een LACIE BD 1TB, maar als die crashed ben ik dus al mijn muziek en foto's kwijt...
Velen met mij vinden het eenvoudiger, praktischer en goedkoper om een CFULLHDMA(i) te gebruiken

Verwijderd
DVD brand ik en Blu-Ray koop ik (alleen de echte toppers) aangezien een gecomprimeerde blu-ray kwaliteit verliest en dan het mooie er wel af is. DVD's brand ik op dual-layer en met een Denon DVD3800-BD upscale ik die naar 1080P. Kwaliteit is net als een .MKV, maar dan wel met alle menu's etc.tollo71 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:17:
[...]
Als jij een Blueray-brander hebt en alle HD-formaten omzet naar een BR-formaat dat door die brander wordt geaccepteerd kun je wellicht alles op (dure) BR-schijfjes branden. Als je dat met "branden" bedoelt kun je inderdaad ook genieten van HD-materiaal.
Velen met mij vinden het eenvoudiger, praktischer en goedkoper om een CFULLHDMA(i) te gebruiken
Daarnaast bewaar ik al mijn films en heb er nu ruim 3000, dus zou ik wel een hele grote NAS moeten hebben van zo'n 15TB...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 08:42 ]
Laat je ons nou jou overhalen om een CFULLHDMA te kopen? Je vindt zelf dat je hem niet nodig hebt dus why bother?
Overigens DVD upscalen naar HD formaat betekent niet dat je je film dan op HD kwaliteit zit te kijken. Gewoon uitgerekte DVD kwaliteit. Een degelijke HD rip is echt wel meer kwaliteit dan dat. Daar komt ook nog eens bij dat het internet vol staat met 1:1 Blu-Ray rips van ~15-30gb.
Overigens DVD upscalen naar HD formaat betekent niet dat je je film dan op HD kwaliteit zit te kijken. Gewoon uitgerekte DVD kwaliteit. Een degelijke HD rip is echt wel meer kwaliteit dan dat. Daar komt ook nog eens bij dat het internet vol staat met 1:1 Blu-Ray rips van ~15-30gb.
Verwijderd
Ik hoef niet overgehaald te worden, maar ik vroeg me af of mensen mij nog andere voordelen konden geven...MAZZA schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:26:
Laat je ons nou jou overhalen om een CFULLHDMA te kopen? Je vindt zelf dat je hem niet nodig hebt dus why bother?
Zoals ik deze 3 draadjes lees: een hoop gedoe voor 250 euri's... Het zou gewoon een kwestie van aansluiten en draaien moeten zijn, maar niets is blijkbaar minder waar...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 14:44 ]
Als ik zou willen wat jij wil zou ik datgeen wat jij doet ook misschien doen. Maar ik heb geen schip met geld achter in de haven liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:42:
[...]
Ik hoef niet overgehaald te worden, maar ik vroeg me af of mensen mij nog andere voordelen konden geven...
Zoals ik deze 3 draadjes lees: een hoop gedoe voor 250 euri's... Het zou gewoon een kwestie van aansluiten en draaien moeten zijn, maar niets is blijkbaar minder waar...En zoals ik al aangaf wil mijn films bewaren wat dus niet gaat als ik alles moet opslaan aangezien mijn schijven dan binnen de kortste keren vol staan...
Dat is onzin. Het product dat je nu in de winkel koopt werkt gewoon out of the box. Als je de nieuwste public firmware installeert krijg je zelfs nog meer mogelijkheden/stabiliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:42:
[...]
Zoals ik deze 3 draadjes lees: een hoop gedoe voor 250 euri's... Het zou gewoon een kwestie van aansluiten en draaien moeten zijn, maar niets is blijkbaar minder waar...
Wat je hier veel langs ziet komen zijn mensen die de beta-firmware testen daar openlijk over praten. Dat zorgt misschien voor een negatieve toon in dit topic (beta dus dat geeft niets) maar het apparaat zelf werkt prima. 98% van de content die ik het ding aanbiedt speelt probleemloos af.
Voor de betatesters: Als je problemen ondervindt met de beta-firmware, post dat dan op het beta forum van aroundmyroom of nog beter in de bugtracker. Jullie hebben allemaal die linkjes gehad. Dit zorgt alleen maar voor bovenstaande verwarring, terwijl dit in de praktijk vaak ongegrond is.
[ Voor 16% gewijzigd door MAZZA op 06-02-2009 15:09 ]
Ik vind jou gedoe maar een hoop werkVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:42:
[...]
Ik hoef niet overgehaald te worden, maar ik vroeg me af of mensen mij nog andere voordelen konden geven...
Zoals ik deze 3 draadjes lees: een hoop gedoe voor 250 euri's... Het zou gewoon een kwestie van aansluiten en draaien moeten zijn, maar niets is blijkbaar minder waar...En zoals ik al aangaf wil mijn films bewaren wat dus niet gaat als ik alles moet opslaan aangezien mijn schijven dan binnen de kortste keren vol staan...
Kortom teveel werk voor te veel geld
Ik kom 's avonds thuis druk tv aan en ik kijk een serie, alles staat netjes klaar voor me als ik weer kom
Kijk 13 series en heb nog nooit 1 aflevering niet kunnen kijken
[ Voor 3% gewijzigd door SaURoN op 06-02-2009 15:35 ]
Verwijderd
Volkomen mee eens. Veel problemen die hier besproken worden hebben te maken met het eigen thuis netwerk, of met de NAS, met streaming servers, of het zijn tweakers die de grenzen/mogelijkheden van het apparaat opzoeken. De topic is al lang genoeg en als positieve reakties ook nog eens worden gepost, dan wordt de topic 10 langer.MAZZA schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:09:
Wat je hier veel langs ziet komen zijn mensen die de beta-firmware testen daar openlijk over praten. Dat zorgt misschien voor een negatieve toon in dit topic (beta dus dat geeft niets) maar het apparaat zelf werkt prima. 98% van de content die ik het ding aanbiedt speelt probleemloos af.
Out of the box, internet firmware eropzetten => je zult nauwelijks problemen ondervinden.
Even een vraagje, mijn vader heeft deze NMT gekocht maar als ik mijn HD koppel aan zijn NMT, dan snap ik niet hoe ik ondertitels moet selecteren. Er is een ondertitel button maar hoe kies ik verder? Het gaat om een M2TS bestand met losse .srt. Iemand?
[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 06-02-2009 22:14 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Heeft je vader een NMT (network media tank) gekocht, of de Conceptronic CFULLHDMA? Twee vergelijkbare producten, maar dit topic gaat over de laatste en jouw vraagstelling werkt voor mij verwarrend...Royz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:13:
Even een vraagje, mijn vader heeft deze NMT gekocht maar als ik mijn HD koppel aan zijn NMT, dan snap ik niet hoe ik ondertitels moet selecteren. Er is een ondertitel button maar hoe kies ik verder? Het gaat om een M2TS bestand met losse .srt. Iemand?
Als 'ie een Conceptronic CFULLHDMA heeft: de m2ts file en srt file dezelfde naam (met verschillende extensies) in dezelfde map zetten (dus bijvoorbeeld mijnfile.m2ts en mijnfile.srt), dan met de ondertitelknop tijdens het afspelen de ondertitels selecteren.
Ja hij heeft de conceptronic, ik heb zelf de popcorn dus ik weet zo 1-2-3 niet hoe deze werkt eigenlijk. Ik neem aan dat de ondertitelknop Sub/Ch + is toch? Als hij die indrukt kan hij namelijk niet wisselen van ondertitel aan of uit. Gebeurt dit normaliter door 2x deze knop in te drukken oid?vanaalten schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:51:
[...]
Als 'ie een Conceptronic CFULLHDMA heeft: de m2ts file en srt file dezelfde naam (met verschillende extensies) in dezelfde map zetten (dus bijvoorbeeld mijnfile.m2ts en mijnfile.srt), dan met de ondertitelknop tijdens het afspelen de ondertitels selecteren.
thx
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Links van het rondje zit een knopje daar moet je de bovenste van hebben 
Kan het zo niet nagaan omdat ik een harmony gebruik en de andere afstandsbediening is opgeborgen
Kan het zo niet nagaan omdat ik een harmony gebruik en de andere afstandsbediening is opgeborgen
ja dat is sub/ch+ ja. maar als hij daaro pdrukt komt er in 1e instantie geen sub tevoorschijn en op mijn popcorn wel?SaURoN schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:12:
Links van het rondje zit een knopje daar moet je de bovenste van hebben
Het effect van het op die knop drukken moet je in de OSD op dat moment kunnen zien - hij wisselt dan tussen 'uit' en 'subtitle 01' of zo (of misschien tussen subtitle 00 en 01 - weet het even niet precies, maar moet je kunnen zien). Het duurt dan wel even voor de eerste subs verschijnen.Royz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:46:
[...]
ja dat is sub/ch+ ja. maar als hij daaro pdrukt komt er in 1e instantie geen sub tevoorschijn en op mijn popcorn wel?
Maar: heb je gekeken of de filenamen van film & sub overeen komen?
Volgens mij kom je alleen maar even vertellen wat een fantastische spullen je allemaal wel niet hebt en dat je zo'n playertje helemaal niet nodig hebt. Ik vermoed ook dat je niet over te halen bent ,zonder er €3000 voor te betalenVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:12:
Net CH3SNAS + 2 X WD Caviar green 1TB + Linksys WRT610N router besteld inclusief alle CAT6 SSTP kabels... Kan niet wachten nu.Ik draai nu op een LACIE BD 1TB, maar als die crashed ben ik dus al mijn muziek en foto's kwijt...
Daarnaast bewaar ik al mijn films en heb er nu ruim 3000

Het ding werkt perfect en voor die €199 die ik er nog voor betaald heb, ben ik een HAPPY CUSTOMER!
Just my 50cts
elrobbo
mag ik even aan iedereen die zijn steentje bijdraagt aan dit forum een compliment geven? dit is een forum waar alle gebruikers van dit apparaat hun voordeel mee kunnen halen, tevens complimenten voor Dennis voor zijn tips/werk aan dit forum/apparaat!
Hmm staat me iets van bij met m2ts en srt's dat hij de srt niet pakte ofzo. Denk dat zeroday dat beste kan uitleggen / bevestigenRoyz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:46:
[...]
ja dat is sub/ch+ ja. maar als hij daaro pdrukt komt er in 1e instantie geen sub tevoorschijn en op mijn popcorn wel?
Bestaat er een kans dat de CFULLHDMA / I DVR-MS gaat ondersteunen?
Het lijkt me een perfect apparaat om opgenomen Media Center TV opnamen mee te kijken, en DVD's te bekijken. Een Extender zou ook kunnen, maar dan verlies ik de mogelijkheid om DVD ISO mee te bekijken. Ik heb Conceptronic al gemaild, maar daarvan krijg ik nog geen antwoord.
Het lijkt me een perfect apparaat om opgenomen Media Center TV opnamen mee te kijken, en DVD's te bekijken. Een Extender zou ook kunnen, maar dan verlies ik de mogelijkheid om DVD ISO mee te bekijken. Ik heb Conceptronic al gemaild, maar daarvan krijg ik nog geen antwoord.
Verwijderd
Daar staat mij ook iets van bij dat hij bij een bepaalde (beta) versie de externe subs niet pakte. Ik heb zojuist uitgetest: de internet versie (1.13) en de huidige beta (1.15) tonen allebei wel externe subs bij m2ts.SaURoN schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:10:
[...]
Hmm staat me iets van bij met m2ts en srt's dat hij de srt niet pakte ofzo. Denk dat zeroday dat beste kan uitleggen / bevestigen
Thx, hij heeft de firmware nog niet geupdate, wellicht dat daar ook een probleem ligtVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:35:
[...]
Daar staat mij ook iets van bij dat hij bij een bepaalde (beta) versie de externe subs niet pakte. Ik heb zojuist uitgetest: de internet versie (1.13) en de huidige beta (1.15) tonen allebei wel externe subs bij m2ts.
Gewoon even een netwerkkabeltje erin pluggen en een internetupdate doen. Grote kans dat die subs dan prima werken. Zorg wel dat de filmnaam en de ondertitelnaam letterlijk hetzelfde zijn zoals eerder ook al was voorgesteld.
Jah dat klopt al wel... ik ga even bellen en ik update jullie straksMAZZA schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:48:
Gewoon even een netwerkkabeltje erin pluggen en een internetupdate doen. Grote kans dat die subs dan prima werken. Zorg wel dat de filmnaam en de ondertitelnaam letterlijk hetzelfde zijn zoals eerder ook al was voorgesteld.
Verwijderd
Wat een onzin! Zoals ik het hier lees hebben de meeste toch wel wat andere shit staan, maar goed. Begin nu net aan die conceptronic en wilde gewoon weten wat de beste oplossing zou kunnen zijn. Misschien ga ik wel kappen met branden (wordt ook wel duur op den duur)... Beetje rare reactie...elrobbo schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:24:
[...]
Volgens mij kom je alleen maar even vertellen wat een fantastische spullen je allemaal wel niet hebt en dat je zo'n playertje helemaal niet nodig hebt. Ik vermoed ook dat je niet over te halen bent ,zonder er €3000 voor te betalen![]()
Het ding werkt perfect en voor die €199 die ik er nog voor betaald heb, ben ik een HAPPY CUSTOMER!![]()
Just my 50cts

Klopt!!! Firmware was nog een oude versie, vanaf afstand instructies gegeven, internet kabel ingeplugged en nieuwe firmware gevonden, geinstalleerd en nu doen de subs het. Super thx guys!MAZZA schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:48:
Daar kan zeroday je vast snel een goed antwoord opgeven als het weekend voorbij isjopie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:15:
Bestaat er een kans dat de CFULLHDMA / I DVR-MS gaat ondersteunen?
Kort antwoord: JaVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:17:
Is dit nu het beste wat er te krijgen is in die prijsklasse of zijn er nog betere alternatieven (wel gigbit en HDMI eis)
Kort antwoord: jaVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:17:
Is dit nu het beste wat er te krijgen is in die prijsklasse of zijn er nog betere alternatieven (wel gigbit en HDMI eis)
Langer antwoord:
Persoonlijk heb ik tweakers.net een hele poos in de gaten gehouden met allerlei reviews van allerlei mediaplayers voordat ik tot aanschaf ging van de CFULLHDMA, en naar mijn bescheiden mening is dit inderdaad de beste (of in ieder geval het apparaat met veruit de beste prijs / kwaliteit verhouding)
Ik had eerst een van de nieuwste Freecom's (450 WLAN als ik me niet vergis), maar die heeft veel problemen met HD-weergave (en de netwerk poort zuigt bigtime) dus zie heb ikmaar weer teruggestuurd. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen lezen is de CFULLHDMA player wel (een van) de beste in HD-weergave, dus je zit ook voor de toekomst goed. Groot pluspunt is dat Conceptronic een nederlands bedrijf is en dat dit forum ook door hun gelezen wordt, en dus dat er wel degelijk geluisterd wordt naar wensen / bugs /opmerkingen.
Ik ben tot nu toe in ieder geval zeer tevreden
Kompjoeternurt
Dat klopt maar out of the box kan je met streamen over het netwerk (vanaf je pc bijv.) al zo'n beetje klaar zijn met 200 euro. Tegenwoordig hebben ook veel mensen al een ext hdd (of meerdere) in huis dus heel veel extra heb je in principe niet nodig, je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:14:
[...]
Wat een onzin! Zoals ik het hier lees hebben de meeste toch wel wat andere shit staan, maar goed. Begin nu net aan die conceptronic en wilde gewoon weten wat de beste oplossing zou kunnen zijn. Misschien ga ik wel kappen met branden (wordt ook wel duur op den duur)... Beetje rare reactie...
Met zo'n dubbelpost wek je wel het beeld op waar elrobbo het over heeft, kan ook best in 1 postVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:17:
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
ik heb sinds vandaag ook cfullhdmai, maar ik stuit op een probleem.
als ik mijn externe hdd aansluit wordt hij niet herkend. een usb stick is geen probleem.
iemand een idee/oplossing?
als ik mijn externe hdd aansluit wordt hij niet herkend. een usb stick is geen probleem.
iemand een idee/oplossing?
Verwijderd
Ik twijfel nu tussen deze 2:
CFULLHDMAi en TVIX M-6500 A welke in DEZE TEST als beste eruit komen...
Ook de nieuwste van TVIX de HDM7000 A ziet er niet verkeerd uit...
De HDX-1000 zou ook nog een optie kunnen zijn...
Kan iemand er iets zinnigs over zeggen? Wat te kiezen?
Die van TVIX ondersteund HDMI 1.3 en daardoor dus ook Dolby True HD en DTS HD welke mijn receiver ook ondersteunt. Ik wil de mediaspeler direct met de HDMI aan mn receiver hangen... Wel prettig als je dan ook die geluidsporen aankunt aangezien ik het geluid ook belangrijk vind...
CFULLHDMAi en TVIX M-6500 A welke in DEZE TEST als beste eruit komen...
Ook de nieuwste van TVIX de HDM7000 A ziet er niet verkeerd uit...
De HDX-1000 zou ook nog een optie kunnen zijn...
Kan iemand er iets zinnigs over zeggen? Wat te kiezen?
Die van TVIX ondersteund HDMI 1.3 en daardoor dus ook Dolby True HD en DTS HD welke mijn receiver ook ondersteunt. Ik wil de mediaspeler direct met de HDMI aan mn receiver hangen... Wel prettig als je dan ook die geluidsporen aankunt aangezien ik het geluid ook belangrijk vind...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 01:37 ]
De CFULLHDMA, de TVIX 6500 en de Popcorn Hour gebruiken allemaal dezelfde chipset, dus qua beeldkwaliteit zullen de verschillen marginaal, zoniet afwezig zijn.
De keus wordt bepaald door "wat wil je uitgeven voor extra functies" .
True HD etc is inderdaad mooi als je de receiver hiervoor hebt, maar kan je het verschil ook in je huidige speaker setup echt horen(testje doen met een dvd'tje)?
Persoonlijk vindt ik de TVIX de "mooiste" kwa uiterlijk en menu opzet, maar de CFULLHDMA gaf mij de meeste "waar voor mijn geld" en ik wilde ook een stille oplossing zodat fanloos mijn voorkeur had.
Verder is, zoals eerder genoemd, ook de ondersteuning (in ieder geval voor mijn keuze) belangrijk, en daar kun je bij de CFULLHDMA niet over klagen en ook nog eens nederlandstalig.
Bij de andere merken heb ik daar een ander gevoel bij.
Ik heb ook alle fora en testen afgestruind voordat in mijn CFULLHDMA kocht, en heb er geen spijt van gehad.
Ga dus bij jezelf na wat JIJ belangrijk vindt en zet dat af tegen deze drie boxen (HDX1000 hoor ik mindere verhalen over, check de sites)
True HD etc is inderdaad mooi als je de receiver hiervoor hebt, maar kan je het verschil ook in je huidige speaker setup echt horen(testje doen met een dvd'tje)?
Persoonlijk vindt ik de TVIX de "mooiste" kwa uiterlijk en menu opzet, maar de CFULLHDMA gaf mij de meeste "waar voor mijn geld" en ik wilde ook een stille oplossing zodat fanloos mijn voorkeur had.
Verder is, zoals eerder genoemd, ook de ondersteuning (in ieder geval voor mijn keuze) belangrijk, en daar kun je bij de CFULLHDMA niet over klagen en ook nog eens nederlandstalig.
Ik heb ook alle fora en testen afgestruind voordat in mijn CFULLHDMA kocht, en heb er geen spijt van gehad.
Ga dus bij jezelf na wat JIJ belangrijk vindt en zet dat af tegen deze drie boxen (HDX1000 hoor ik mindere verhalen over, check de sites)
Verwijderd
Dan liever de TVIX HD M6500A ivm HDMI 1.3... Echter deze staat in mijn woonkamer aangezien de receiver daar staat... Nu wil ik in de slaapkamer ook kunnen streamen... Hier staat uiteraard niet zo'n receiver, maar moet ik voor die ruimte nu een aparte player kopen zoals bv de CFULLHDMAi?Duikhond schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:44:
De CFULLHDMA, de TVIX 6500 en de Popcorn Hour gebruiken allemaal dezelfde chipset, dus qua beeldkwaliteit zullen de verschillen marginaal, zoniet afwezig zijn.
Wat een gedoe en keuzes... Bijna niet uit te komen en ik wil ook geen miskoop doen...
En nu weer verder gekeken en kom ik de eGreat M31B en de M32B (beter nog) tegen die ook goed lijken... poe poe

Dan zal ik maar eens een on-objectief duitje in het zakje doen:
Er zijn heel veel NMT klonen. Een stukje hardware die allemaal gebruik maken van Syabas z'n Middleware.
Van de NMT modellen zijn er maar een paar die van elkaar afwijken.
Probleem wat je (niet objectief) ziet bij deze modellen is dat de support en firmware ontwikkeling afhankelijk is van wat die desbetreffende fabriek wil uitgeven, zo zijn er bedrijfjes die de NMT zonder enige vorm van licentieafdracht tegen dumpprijzen op de markt zet .. Tjsa .. dan kun je op den duur eens problemen verwachten..
Zo lees ik wel eens het networkmediatank forum en dan lees ik wel wat berichten dat er weinig ontwikkeling te zien en/of te horen is voor bepaalde modellen.
De CFULLHDMAi daarentegen maakt gebruik van z'n eigen firmware en ontwikkel omgeving waar er geluisterd wordt (niet objectief) naar gebruikers en worden er pogingen gedaan de firmware aan te passen naar de wensen van de gebruiker. En er worden alleen maar dingen toegezegd waarvan ik weet dat het gedaan kan worden.
De Sigma Design chipset is momenteel de meest uitbreide die vele codecs en bestandsformaten kan afspelen echter heeft ook z'n tekortkomingen. Wanneer de gebruiker de grens van de mogelijkheden van de chip opzoekt kan dat zowel positief als negatief zijn.
Kies gewoon dat apparaat waarvan jij denkt: die geeft mij de beste prijs/prestatie.
Als jij HDMI 1.3 een must vind omdat jij Dolby True HD af wilt spelen dan moet je niet voor een CFULLHDMAi gaan. Echter: wat voor soort bestanden hebben nu Dolby True HD?
Dat zijn veelal BluRay rips. Ah .. wil je dan ook het menu, ondertitels? Als je dat ook nog eens verwacht kan de keuze voor een apparaat met HDMI 1.3 en Dolby true HD ondersteuning wel eens teleurstellend zijn.
Dus als je nu eerst al je behoeften opschrijft wat een apparaat moet kunnen dan zal je keuze makkelijker worden. En daar bij willen de mensen hier in dit forum je best helpen om je de CFULLHDMAi te laten aanschaffen, maar het zal nog altijd je eigen keuze zijn. ;-)
Dus: inventariseer, bepaal wat je wil laat je in verschillende fora adviseren en maak dan een besluit. (objectief)
Suc6
Er zijn heel veel NMT klonen. Een stukje hardware die allemaal gebruik maken van Syabas z'n Middleware.
Probleem wat je (niet objectief) ziet bij deze modellen is dat de support en firmware ontwikkeling afhankelijk is van wat die desbetreffende fabriek wil uitgeven, zo zijn er bedrijfjes die de NMT zonder enige vorm van licentieafdracht tegen dumpprijzen op de markt zet .. Tjsa .. dan kun je op den duur eens problemen verwachten..
Zo lees ik wel eens het networkmediatank forum en dan lees ik wel wat berichten dat er weinig ontwikkeling te zien en/of te horen is voor bepaalde modellen.
De CFULLHDMAi daarentegen maakt gebruik van z'n eigen firmware en ontwikkel omgeving waar er geluisterd wordt (niet objectief) naar gebruikers en worden er pogingen gedaan de firmware aan te passen naar de wensen van de gebruiker. En er worden alleen maar dingen toegezegd waarvan ik weet dat het gedaan kan worden.
De Sigma Design chipset is momenteel de meest uitbreide die vele codecs en bestandsformaten kan afspelen echter heeft ook z'n tekortkomingen. Wanneer de gebruiker de grens van de mogelijkheden van de chip opzoekt kan dat zowel positief als negatief zijn.
Kies gewoon dat apparaat waarvan jij denkt: die geeft mij de beste prijs/prestatie.
Als jij HDMI 1.3 een must vind omdat jij Dolby True HD af wilt spelen dan moet je niet voor een CFULLHDMAi gaan. Echter: wat voor soort bestanden hebben nu Dolby True HD?
Dat zijn veelal BluRay rips. Ah .. wil je dan ook het menu, ondertitels? Als je dat ook nog eens verwacht kan de keuze voor een apparaat met HDMI 1.3 en Dolby true HD ondersteuning wel eens teleurstellend zijn.
Dus als je nu eerst al je behoeften opschrijft wat een apparaat moet kunnen dan zal je keuze makkelijker worden. En daar bij willen de mensen hier in dit forum je best helpen om je de CFULLHDMAi te laten aanschaffen, maar het zal nog altijd je eigen keuze zijn. ;-)
Dus: inventariseer, bepaal wat je wil laat je in verschillende fora adviseren en maak dan een besluit. (objectief)
Suc6
Verwijderd
GAAT DAT NIET LUKKEN DAN MET MENU EN SUBS?zeroday schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:26:
Dan zal ik maar eens een on-objectief duitje in het zakje doen:
DIT IS IDD EEN POSITIEF PUNT...![]()
Ik brand nu dus ontiegelijk veel (DVD5 en 9) en daar wil ik wel vanaf... Echte toppers wil ik toch het liefst origineel en dan liefst op Blu-Ray... Eigenlijk gaat het er bij mij dus om HD, DVD, Mp3, FLAC en fto's te kunnen streamen...
Ik ga denk ik toch af op wat meerdere mensen al gezegd hebben en voor die CFULLHDMAi... Maar wil ik het in 2 ruimtes gebruiken, zal ik er 2 moeten hebben toch?
Bedankt alvast voor jullie adviezen.
Dit topic is gesloten.