Dan heb je er idd 2 nodigVerwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:50:
[...]
GAAT DAT NIET LUKKEN DAN MET MENU EN SUBS?
Ik brand nu dus ontiegelijk veel (DVD5 en 9) en daar wil ik wel vanaf... Echte toppers wil ik toch het liefst origineel en dan liefst op Blu-Ray... Eigenlijk gaat het er bij mij dus om HD, DVD, Mp3, FLAC en fto's te kunnen streamen...
Ik ga denk ik toch af op wat meerdere mensen al gezegd hebben en voor die CFULLHDMAi... Maar wil ik het in 2 ruimtes gebruiken, zal ik er 2 moeten hebben toch?
Bedankt alvast voor jullie adviezen.
het lukt nog steeds nietaeroxtaxi schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:50:
ik heb sinds vandaag ook cfullhdmai, maar ik stuit op een probleem.
als ik mijn externe hdd aansluit wordt hij niet herkend. een usb stick is geen probleem.
iemand een idee/oplossing?
- firmware geupdated
- als ik de usb kabel eruit trek, verschijnt er een logo dat het apparaat ontkoppelt is.
- externe hdd wordt op pc gewoon gevonden
iemand?
Wat voor 'n schijf heb je? Want bij bijvoorbeeld WD schijven, zit er standaard een soort back-up software op. Misschien eerst even formatteren op NTFS? Dan zou die wel moeten werken!aeroxtaxi schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:26:
[...]
het lukt nog steeds niet![]()
- firmware geupdated
- als ik de usb kabel eruit trek, verschijnt er een logo dat het apparaat ontkoppelt is.
iemand?
ik heb de externe hdd zelf samengesteld. En het is al een NTSF die ik al had geformateerd. Ook staan er al media bestanden op.
Is het misschien een optie om een andere externe HDD aan te sluiten van bv een familie lid/vriend?aeroxtaxi schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:54:
ik heb de externe hdd zelf samengesteld. En het is al een NTSF die ik al had geformateerd. Ook staan er al media bestanden op.
Is er een kans dat de ontwikkeling ook DVR-MS omvat? Dat zou mij over ideaal lijken.zeroday schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:26:
.
De CFULLHDMAi daarentegen maakt gebruik van z'n eigen firmware en ontwikkel omgeving waar er geluisterd wordt (niet objectief) naar gebruikers en worden er pogingen gedaan de firmware aan te passen naar de wensen van de gebruiker. En er worden alleen maar dingen toegezegd waarvan ik weet dat het gedaan kan worden.
idd, ik heb er een andere conceptronic hdd aan gehangen en de die schijf wordt wel herkend. Wat kan het probleem dan met die andere hdd dan zijn?
Verwijderd
Ik heb een CH3SNAS NAS systeem welke ext2 (of ext3) bestandsindeling heeft. Kun je hier dan een TVIX HD M6500A op aansluiten die alleen FAT32 of NTFS ondersteund? Zo ja, hoe doe je dat?
is het 2,5" of 3.5" HDD ?aeroxtaxi schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:13:
idd, ik heb er een andere conceptronic hdd aan gehangen en de die schijf wordt wel herkend. Wat kan het probleem dan met die andere hdd dan zijn?
2.5" zou ik powered doen, want de CFULLHDA zelf geeft niet genoeg om zo'n HDD laten draaien.
There are no secrets, only information you do not yet have
Vooralsnog niet helaas. Ligt grotendeels aan de mannekes van Sigma ..jopie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:12:
[...]
Is er een kans dat de ontwikkeling ook DVR-MS omvat? Dat zou mij over ideaal lijken.
Bluray met Menus en Subs no go area ..Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:50:
[...]
GAAT DAT NIET LUKKEN DAN MET MENU EN SUBS?
Ik brand nu dus ontiegelijk veel (DVD5 en 9) en daar wil ik wel vanaf... Echte toppers wil ik toch het liefst origineel en dan liefst op Blu-Ray... Eigenlijk gaat het er bij mij dus om HD, DVD, Mp3, FLAC en fto's te kunnen streamen...
Ik ga denk ik toch af op wat meerdere mensen al gezegd hebben en voor die CFULLHDMAi... Maar wil ik het in 2 ruimtes gebruiken, zal ik er 2 moeten hebben toch?
Bedankt alvast voor jullie adviezen.
DVD / ISO natuurlijk wel .. (als is natuurlijk bij sommige merken ook niet vanzelfsprekend).
de schijf is aangesloten op een stroomadapter. Ik ben hem nu aan het fomateren, ff kijken of dat helpt.zeroday schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:23:
[...]
is het 2,5" of 3.5" HDD ?
2.5" zou ik powered doen, want de CFULLHDA zelf geeft niet genoeg om zo'n HDD laten draaien.
edit: Nee dus, pffff
[ Voor 3% gewijzigd door aeroxtaxi op 08-02-2009 19:57 ]
Verwijderd
ok weer een reden, heb ik nog 1 vraagje...zeroday schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:25:
[...]
Bluray met Menus en Subs no go area ..
DVD / ISO natuurlijk wel .. (als is natuurlijk bij sommige merken ook niet vanzelfsprekend).
Bij de TVIX 6500A kun je via een progje (tvixie) de content van bv je films ophalen vanaf moviemeter, IMDB, etc zodat je mooi door je plaatjes kunt scrollen, synopsis, ratings, etc. Zou zoiets ook kunnen bij de CFULLHDMAi?
in beperkte mate kun je zelf IMedia streams, zoals dat bij de CFULLHDMA heet toevoegen waarin XML geparsed wordt. Zo is iemand er mee bezig: http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=201Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:10:
[...]
ok weer een reden, heb ik nog 1 vraagje...
Bij de TVIX 6500A kun je via een progje (tvixie) de content van bv je films ophalen vanaf moviemeter, IMDB, etc zodat je mooi door je plaatjes kunt scrollen, synopsis, ratings, etc. Zou zoiets ook kunnen bij de CFULLHDMAi?
Of je kunt met het apparaat slepen, want dat doe ik. Gewoon zorgen dat je overal de goede kabels al hebt liggen (dus ik heb wel 2 setjes kabels, maja, dat kost ook geen drol), dan is het kwestie van inprikken en klaar is Klara (of Kees of Piet of .....
Is toch altijd handiger dan dat je met een volledige DVD speler moet gaan liggen sjouwen, en een stuk goedkoper dan 2 mediaplayers.
Één opmerking: ik stream mijn films wel rechtstreeks van PC, aangezien ik overal een netwerkaansluiting heb zitten. Anders moet je ook nog een portable HD ofzo meesleuren.
Kompjoeternurt
Denk ut niet .. Ligt aan Sigma ..SaURoN schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:43:
[...]
Daar kan zeroday je vast snel een goed antwoord opgeven als het weekend voorbij is
[...]
Kort antwoord: Ja
Dat is dus een goed antwoord
ze maken de chipSaURoN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:44:
[...]
Dat is dus een goed antwoordMaar sigma bepaalt of dat formaat ondersteund word dan of hoe moet ik dat zien? Aparte license of?
[This space is for rent]
als de chip de content niet kan eten dan zal hij er niets van kunnen bakkenSaURoN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:05:
Zover was ik al maar waarom ligt het aan hundat vroeg ik
zo is er al heel lang een request voor een super simpele codec: M-JPEG
'simpele' cameraatjes maken en simpel filmpje en dat wil je afspelen. Het zijn eigenlijk allemaal kleine jpegs achter elkaar. Doet ie (De Sigma Chip) gewoonweg niet.
zelfde geldt dus voor het gene wat gevraagd wordt. De chip kan er niet mee. En wij kunnen het niet dusdanig parsen dat het wel gegeten wordt.
Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom filmpjes gemaakt met mijn Canon Ixus (in .avi formaat) of Panasonic (in .mov formaat) niet worden afgespeeld?zeroday schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:42:
[...]
als de chip de content niet kan eten dan zal hij er niets van kunnen bakken
'simpele' cameraatjes maken en simpel filmpje en dat wil je afspelen. Het zijn eigenlijk allemaal kleine jpegs achter elkaar. Doet ie (De Sigma Chip) gewoonweg niet.
zelfde geldt dus voor het gene wat gevraagd wordt. De chip kan er niet mee. En wij kunnen het niet dusdanig parsen dat het wel gegeten wordt.
Wel heel jammer en inderdaad raar dat het niet wordt ondersteund door Sigma

Ah juist duidelijk, daar was ik benieuwd na, het is dus niet de limitering van de hardware want die zou het aankunnen moetenzeroday schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:42:
[...]
als de chip de content niet kan eten dan zal hij er niets van kunnen bakken
als je chipset niet meeneemt als hardware .... ;-)SaURoN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:25:
[...]
Ah juist duidelijk, daar was ik benieuwd na, het is dus niet de limitering van de hardware want die zou het aankunnen moeten
Ik heb een vraag: hoe openen jullie SVCD's met de speler?! Enkele films die te vinden zijn, pak ik uit en hebben dan als bestandsnaam: CD_Image_File_CD1.bin
Deze word door de speler echter niet als filmbestand herkent. Hernoem ik de BIN in ISO, dan ziet het het bestand wel, alleen zegt het dat er geen filmbestanden in zitten.
Iemand wellicht een suggestie?!
Deze word door de speler echter niet als filmbestand herkent. Hernoem ik de BIN in ISO, dan ziet het het bestand wel, alleen zegt het dat er geen filmbestanden in zitten.
Ja maar dat hij het niet kan afspelen is toch de limiet van de codec/firmware die de chip aanstuurtzeroday schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:49:
[...]
als je chipset niet meeneemt als hardware .... ;-)
[ Voor 14% gewijzigd door SaURoN op 10-02-2009 23:36 ]
Verwijderd
als je bedoeld bin/cue files moet je isobuster gebruiken die maakt er een mpg vanVads schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:25:
Ik heb een vraag: hoe openen jullie SVCD's met de speler?! Enkele films die te vinden zijn, pak ik uit en hebben dan als bestandsnaam: CD_Image_File_CD1.bin
Hoe bedoel je Isobuster gebruiken?! De BIN met Isobuster uitpakken en het uitgepakte dan uit laten lezen door de speler? Dit heb ik reeds een keer geprobeerd en dat werkte ook niet...Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:23:
[...]
als je bedoeld bin/cue files moet je isobuster gebruiken die maakt er een mpg van
HardwarematigSaURoN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:28:
[...]
Ja maar dat hij het niet kan afspelen is toch de limiet van de codec/firmware die de chip aanstuurt? of kan hij het gewoon echt hardwarematig dus niet aan, want dat lijkt me sterk toch
Bij alle NMT (met dezelfde chip) kunnen toevallig de zelfde bestanden ook niet afspelen. Kort gezegt alle consumer electronic devices die iets met beeld doen, dvdspelers/tvs/nmt etc doen dit via een chip (hardware). Via software kost dit enorm veel rekenkracht (en dan heb je meer een HTPC)
[This space is for rent]
check.PoweRoy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:54:
[...]
Hardwarematig
Bij alle NMT (met dezelfde chip) kunnen toevallig de zelfde bestanden ook niet afspelen. Kort gezegt alle consumer electronic devices die iets met beeld doen, dvdspelers/tvs/nmt etc doen dit via een chip (hardware). Via software kost dit enorm veel rekenkracht (en dan heb je meer een HTPC)
Aha duidelijk, bedankt!PoweRoy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:54:
[...]
Hardwarematig
Uitpakken en dan weer inpakken als ISOVads schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:15:
[...]
Hoe bedoel je Isobuster gebruiken?! De BIN met Isobuster uitpakken en het uitgepakte dan uit laten lezen door de speler? Dit heb ik reeds een keer geprobeerd en dat werkte ook niet...
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik heb vandaag een CH3SNAS toegevoegd aan mijn netwerk. Het is de bedoeling dat ik hierop mijn filmarchief ga opslaan en via de CFULLHDMA kan afspelen op de TV.
Ik heb alles volgends het boekje ingesteld; nieuwste firmware erop, enz.
De CFULLHDMA ziet direct de CH3SNAS en ik zie netjes de VOB files die ik als test naar de NAS heb gecopieerd.
Nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de film wil afspelen geeft hij Fout 301, bestand wordt niet ondersteund......
Hij speelt echter perfect af als ik de film vanaf de PC op de TV laat spelen of wanneer de film vanaf de NAS op de PC afspeel.......
Iemand een idee waar dit aan ligt?
De CFULLHDMA ziet direct de CH3SNAS en ik zie netjes de VOB files die ik als test naar de NAS heb gecopieerd.
Nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de film wil afspelen geeft hij Fout 301, bestand wordt niet ondersteund......
Bedoel je als PC op de TV via video outVerwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:29:
Ik heb vandaag een CH3SNAS toegevoegd aan mijn netwerk. Het is de bedoeling dat ik hierop mijn filmarchief ga opslaan en via de CFULLHDMA kan afspelen op de TV.
Nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de film wil afspelen geeft hij Fout 301, bestand wordt niet ondersteund......Hij speelt echter perfect af als ik de film vanaf de PC op de TV laat spelen of wanneer de film vanaf de NAS op de PC afspeel.......
Als de PC de juiste codecs heeft speelt het ongetwijfeld het op de PC af (en dan ook op de TV via video out)
Wat ik begrepen had is dat de CFullHDMA de VOB afspeelt (via TS) maar waarom de jouw speler het niet doet

Heb je nog een andere VOB tot je beschikking?
[This space is for rent]
Speel je de VOB af of de IFO?Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:29:
Nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de film wil afspelen geeft hij Fout 301, bestand wordt niet ondersteund......Hij speelt echter perfect af als ik de film vanaf de PC op de TV laat spelen of wanneer de film vanaf de NAS op de PC afspeel.......
IFO zou hij moeten doen, VOB denk ik ook maar misschien dat 'ie op extensie selecteert en je hem '.mpg' moet noemen.
Verwijderd
Nee het probleem zit hem echt in de NAS. Als ik vanaf mijn PC via het netwerk en de CFULLHDMA naar de TV ga is alles perfect. Als ik probeer hetzelfde bestand dat ik gekopieerd heb naar de NAS af te spelen krijg ik de foutmelding....... De bestanden zijn echter identiek (TS mapje met daarin de VOB en IFO files).......
Ik heb de CH3SNAS zelf niet, maar heb er wel wat over gelezen wat volgens mij je probleem is: maak je misschien gebruik van de media server mogelijkheden? Want die vertonen vaak kuren met het afspelen van bepaalde formaten. Heb je al gekeken of je de bestanden via de CFH op een andre manier kan benaderen? Waarschijnlijk zal je ergens aan moeten geven hoe je de data wilt delen op de CH3SNAS.
Ik geloof dat er een verschil zit in het icoontje welke je in de CFH ziet, als het 3 lagen is met een pijltje is het een media server (software op je nas) en als het een enkele laag met een pijltje is, is het een netwerkshare. Je moet dus eens kijken of je dat laatste voor elkaar kunt krijgen.
Anderen zullen me hier wel aanvullen indien nodig. Succes.
Ik geloof dat er een verschil zit in het icoontje welke je in de CFH ziet, als het 3 lagen is met een pijltje is het een media server (software op je nas) en als het een enkele laag met een pijltje is, is het een netwerkshare. Je moet dus eens kijken of je dat laatste voor elkaar kunt krijgen.
Missschien heb ik het over het hoofd gezien, maar is er al een oplossing voor de volgende problemen:
1.ac3 geluid stotterd bij sommige films die ik zelf omzet met bv. fairuse (van dvd naar xvid)
2.wma films/series van woutertje zijn niet 5.1 (The Sarah Connor Chronicles)
Voor de rest een tevreden gebruiker
1.ac3 geluid stotterd bij sommige films die ik zelf omzet met bv. fairuse (van dvd naar xvid)
[ Voor 3% gewijzigd door nike op 14-02-2009 17:41 ]
-edit-
WMV films/series moeten worden omgezet naar een ander formaat. Zie de startpost, daarin staan een tweetal links. Ik gebruik altijd de 2e methode, zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/313134841.ac3 geluid stotterd bij sommige films die ik zelf omzet met bv. fairuse (van dvd naar xvid)
Er zijn met de laatste beta(s) wat problemen op AC3 in bepaalde situatie, als je hem zelf omzet creeer je dus die situatie .. andere wijze van decoderen (bitrate of zo) zou wellicht helpen.nike schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:59:
Missschien heb ik het over het hoofd gezien, maar is er al een oplossing voor de volgende problemen:
Oplossing komt spoedig
Je verdiepen in de materie van WMV ... Woutje maakt hele goede wmv's echter surround gaat niet werken tenzij je de film omzet.2.wma films/series van woutertje zijn niet 5.1 (The Sarah Connor Chronicles)
Thx voor de reply.
Wmv films omzetten naar ander formaat, had ik al gelezen.
Als dat in de nieuwe firmware word verwerkt hoef ik niet alles om te zetten hoopte ik.
Als dat in de nieuwe firmware word verwerkt hoef ik niet alles om te zetten hoopte ik.
-edit-
Verwijderd
Ik begreep er eerst werkelijk niet veel van, maar heb hem nu door...... Als de CFH servers gaat zoeken vond hij inderdaad als eerste de NAS met dat "drie lagen" icoontje; als ik echter wat langer wacht vindt hij ook de NAS met het "enkellaags met pijltje" icoontje...... Dan werk het wel.RDC-O5- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:13:
Bedankt!
Omzetten van WMV moet dus altijd als je 5.1 sound wilt hebben, dat zal dus nooit met een firmware update verholpen worden. Dit omdat het een licentie issue betreft en niet een bug/onmogelijkheid van de firmware zelf.nike schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:25:
Het AC3 stotter probleem zal wel opgelost worden in een volgende firmware versie. Daar zijn ze nu mee bezig...
Ik begin zo langzamerhand radeloos te worden. Ik heb inmiddels een aantal MKV films gedownload van usenet maar alle 6 van de 6 HD films werken niet. Help a.j.b.
Miijn netwerk:
ADSL -> modemrouter -> Router (wireless) -> switch -> CFULLHDMA
Mijn thuis server (Windows 2008 ST X64) is verbonden met mijn wireless router. Ook mijn laptop is wireless verbonden met deze router -> Aan de switch is mijn desktop en mijn media speler verbonden.
Ik lijk overigens geen netwerkproblemen te hebben. WMV files kan ik gewoon afspelen. Router en switch zijn GB.
Wat heb ik geprobeert:
Ik heb geprobeert om de naam van de files simpel te maken door punten en dergelijke te verwijderen.
Ik heb met "mkvmerge GUI" geprobeert om de file te "muxen". Wat dat doet weet ik niet.
Ik heb geprobeert met de zelfde tool subtitels weg te halen.
Ik heb geprobeert DTS te verwijderen door het uit te vinken.
Ik heb de laatste firmware geladen.
Het gaat in alle gevallen om mkv. Help mij alsjeblieft.
Miijn netwerk:
Mijn thuis server (Windows 2008 ST X64) is verbonden met mijn wireless router. Ook mijn laptop is wireless verbonden met deze router -> Aan de switch is mijn desktop en mijn media speler verbonden.
Ik lijk overigens geen netwerkproblemen te hebben. WMV files kan ik gewoon afspelen. Router en switch zijn GB.
Wat heb ik geprobeert:
Ik heb geprobeert om de naam van de files simpel te maken door punten en dergelijke te verwijderen.
Ik heb met "mkvmerge GUI" geprobeert om de file te "muxen". Wat dat doet weet ik niet.
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |
Je denkt info te geven, maar in feite laat je iedereen hier radenRazorBlade72nd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:34:
Ik begin zo langzamerhand radeloos te worden. Ik heb inmiddels een aantal MKV films gedownload van usenet maar alle 6 van de 6 HD films werken niet. Help a.j.b.
Miijn netwerk:
Wat heb ik geprobeert:
1. welke films
1a. kunnen de mensen hier ook bij die films?
2. wat voor probleem heb je?
2a. kun je wat meer vertellen wat er gebeurd
3. heb je het al eens bedraad geprobeerd
3a en zo ja wat voor probleem zie je dan
4. wat gaat er mis
4a uiteindelijk moet er wat op je scherm komen te staan als hij iets niet wil afspelen
5. hoe speel je films af
via UPNP, Samba etc..
info geven is meer weten
Wouw! Ik wist dat suport hier goed was maar dit had ik niet zo snel verwacht. Ik zal de extra info geven.
1
Body of Lies
DejaVu
Gladiator
Good Will Hunting
On board of airforce one
Pride and Glory
1a Het zijn films die ik van usenet heb gedownload. Ik heb FTD gebruikt om ze te vinden dus in princiepe kan iedereen met een usenet account er bij.
2 Zodra ik de film start gaat het gele rondje in de rechter boven hoek draaien. Dit duurt enkele minuten waarna er een melding komt dat het bestand niet wordt ondersteund. Gedurende die minuten lijkt de CFULLHDMA te zijn vastgelopen. Stoppen kan niet, het apparaat kan ook niet in de tussentijd worden uitgeschaket met de afstandsbediening.
3 De verbinding is geheel bedraad. Wireless gebruik ik alleen voor mijn laptop. WMV (ook HD) werkt prima.
3a, 4, 4a zie 2
5 Ik kies voor media, dan de server, dan voor movies, dan kies ik de mappen dan heb ik daar de map met films en kies daarna voor de film. De films worden gedeelt door de conceptronic mediaserver.
1
Body of Lies
DejaVu
Gladiator
Good Will Hunting
On board of airforce one
Pride and Glory
1a Het zijn films die ik van usenet heb gedownload. Ik heb FTD gebruikt om ze te vinden dus in princiepe kan iedereen met een usenet account er bij.
2 Zodra ik de film start gaat het gele rondje in de rechter boven hoek draaien. Dit duurt enkele minuten waarna er een melding komt dat het bestand niet wordt ondersteund. Gedurende die minuten lijkt de CFULLHDMA te zijn vastgelopen. Stoppen kan niet, het apparaat kan ook niet in de tussentijd worden uitgeschaket met de afstandsbediening.
3 De verbinding is geheel bedraad. Wireless gebruik ik alleen voor mijn laptop. WMV (ook HD) werkt prima.
3a, 4, 4a zie 2
5 Ik kies voor media, dan de server, dan voor movies, dan kies ik de mappen dan heb ik daar de map met films en kies daarna voor de film. De films worden gedeelt door de conceptronic mediaserver.
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |
Ik kan je even niet vertellen waarom, maar als je windows 2008 de bestanden laat serveren aan je cfullhdma heb ik het idee dat het daar aan ligt.
Kan je het eens op je laptop zetten en dan gewoon de map sharen en dan proberen af te spelen?
Kan je het eens op je laptop zetten en dan gewoon de map sharen en dan proberen af te spelen?
Heel erg bedankt! Dit was het probleem. Er staat Hyper-V op de server en ik heb nog wel een retail licentie van Win XP liggen. Waarschijnlijkt zal het daarmee lukken.
Ik denk zelf eerder dat het door het gebruik van de mediaserver komt. Volgens mij is dat systeem niet zo geschikt voor het bekijken van grote bestanden, dan kan je beter folder sharing (netwerk share) doen. Zie ook deze post.
Ik ben nu 8 maanden in het bezit van deze player en ik ben er nog steeds erg blij mee. Dit ding bied echt "bang for your buck" !
Bij elke nieuwe release van firmware, komt er weer functionaliteit bij of gaat er een bug af. Welk product kan dit nog claimen tegenwoordig?
Ik heb dus geen "klachten" meer, enkel wensen
Maar ik geloof dat dit meer ligt aan de beperkingen van mijn ( wireless) netwerk, dan aan de CFULLHD.
Het laatste wat ik heb getest ( als een soort stresstest ) is de Pentalogy ( ja, dat is een woord ) van Harry Potter. Dit is een Matroska (MKV) serie, met een pittige bitrate. Voor de downloaders onder ons zal nummer 897075 genoeg zijn.
De bitrate is bijna 18Mbps ( laten we zeggen 180mbps ) en mijn netwerk haalt 270mbps gemeten )
Het zou dus moeten gaan, maar toch blijft deze haperen.Ligt dit aan de DTS die er bij zit, of moet ik het toch ergens anders in zoeken?
Ik ben zelf in het bezit van een 300mbit WLAN en ik draai hier echt alles foutloos op. Behalve deze dus. Was toch een download van 100GB en zou het zonde vinden om naar een 720P versie te moeten gaan.
Of is er gewoon een limiet aan je WLAN en moet ik gewoon wachten tot er 800mbps WLAN uitkomt?
Nog een vraagje: hoe kan ik zien dat ik een 1GB verbinding met mijn router heb? ( PC_WLAN300mbps=>Router_1GB=>CFULLHD)
Thanks!
Bij elke nieuwe release van firmware, komt er weer functionaliteit bij of gaat er een bug af. Welk product kan dit nog claimen tegenwoordig?
Ik heb dus geen "klachten" meer, enkel wensen
Maar ik geloof dat dit meer ligt aan de beperkingen van mijn ( wireless) netwerk, dan aan de CFULLHD.
Het laatste wat ik heb getest ( als een soort stresstest ) is de Pentalogy ( ja, dat is een woord ) van Harry Potter. Dit is een Matroska (MKV) serie, met een pittige bitrate. Voor de downloaders onder ons zal nummer 897075 genoeg zijn.
De bitrate is bijna 18Mbps ( laten we zeggen 180mbps ) en mijn netwerk haalt 270mbps gemeten )
Het zou dus moeten gaan, maar toch blijft deze haperen.Ligt dit aan de DTS die er bij zit, of moet ik het toch ergens anders in zoeken?
Ik ben zelf in het bezit van een 300mbit WLAN en ik draai hier echt alles foutloos op. Behalve deze dus. Was toch een download van 100GB en zou het zonde vinden om naar een 720P versie te moeten gaan.
Of is er gewoon een limiet aan je WLAN en moet ik gewoon wachten tot er 800mbps WLAN uitkomt?
Nog een vraagje: hoe kan ik zien dat ik een 1GB verbinding met mijn router heb? ( PC_WLAN300mbps=>Router_1GB=>CFULLHD)
Thanks!
elrobbo
Ligt grotendeels aan de performance van CIFS/NFS op Kernel 2.6. Ga maar eens firmware 1.09.55 proberen .. of via USB ..elrobbo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:56:
Ik ben nu 8 maanden in het bezit van deze player en ik ben er nog steeds erg blij mee. Dit ding bied echt "bang for your buck" !
Ik heb dus geen "klachten" meer, enkel wensen![]()
Of is er gewoon een limiet aan je WLAN en moet ik gewoon wachten tot er 800mbps WLAN uitkomt?![]()
Thanks!
Ik ben continue bezig om 'performance' bij te sturen, maar een bug oplossen of feature toevoegen kan weer de performance beinvloeden. Tis continue wikken en wegen ...
Voor mij persoonlijk is de performance voor 99,999% het belangrijkst.
Een feature er bij is leuk, maar als de performance er onder lijdt, laat het aub weg.
Ik heb de Cfullhdma gekocht om zoveel mogelijk HD content op een zo hoog mogelijke kwaliteit af te spelen, dus inderdaad hoge bitrates. En tot nu toe (zelfs met de 2.6 kernel in de laatste bèta) gaat dit uitstekend.
De andere leuke zaken zoal iMedia, funplug toepassingen etc hoeven voor mij niet persé.
Ik draai e.e.a. wel op een volledig bedraad GB netwerk, en speel alles af via een share op de CH3SNAS die voorzien is van de 1.4RC5 firmware (nog te veel klachten op de 1.5b1 firmware).
Een feature er bij is leuk, maar als de performance er onder lijdt, laat het aub weg.
Ik heb de Cfullhdma gekocht om zoveel mogelijk HD content op een zo hoog mogelijke kwaliteit af te spelen, dus inderdaad hoge bitrates. En tot nu toe (zelfs met de 2.6 kernel in de laatste bèta) gaat dit uitstekend.
De andere leuke zaken zoal iMedia, funplug toepassingen etc hoeven voor mij niet persé.
Ik draai e.e.a. wel op een volledig bedraad GB netwerk, en speel alles af via een share op de CH3SNAS die voorzien is van de 1.4RC5 firmware (nog te veel klachten op de 1.5b1 firmware).
Ben het wel met je eens.. de iMedia gebruik ik niet tot nooit. Muziek afspelen is secundaire functie voor mij. Films/series en ander beeldmateriaal staat bij mij hoog op de lijst..Duikhond schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:46:
Voor mij persoonlijk is de performance voor 99,999% het belangrijkst.
Tot nu toe doet ie dat perfecto.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
toch wordt de IMedia veel gebruikt voor streams.. Heb ik me nog over verbaasd hoeveel mensen dit doenRoRoo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:35:
[...]
Ben het wel met je eens.. de iMedia gebruik ik niet tot nooit. Muziek afspelen is secundaire functie voor mij. Films/series en ander beeldmateriaal staat bij mij hoog op de lijst..
Tot nu toe doet ie dat perfecto.
Nieuwe beta wordt vandaag released..
Er schiet mij nog een feature-request binnen, namelijk: is het ook mogelijk om de audio te vertragen of te versnellen ten opzichte van het beeld? Als ik bij mijn televisie alle beeldverbeteraars aan heb staan, loopt de audio een aantal milliseconden voor op het beeld. Aangezien de CFULLHDMA geen HDMI1.3 met automatische lip-sync ondersteunt, zou het voor mij een oplossing zijn om dit handmatig in de streamer in te kunnen stellen.
Als ik hier op een andere plek (bijvoorbeeld aroundmyroom-forum waar ik nu niet bij kan ;-) een aanvraag voor moet doen, dan hoor ik het graag!
Als ik hier op een andere plek (bijvoorbeeld aroundmyroom-forum waar ik nu niet bij kan ;-) een aanvraag voor moet doen, dan hoor ik het graag!
ik heb nu ontdekt dat de speler moeite heeft met NTFS. Als ik namelijk mijn usb-stick formateer naar NTFS wordt het ook niet gevonden. (bij fat32 wel)aeroxtaxi schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:26:
[...]
Externe hdd wordt nog steeds niet gevonden![]()
- firmware geupdated
iemand?
dien ik de schijf te partitioneren, een update of een instellen te veranderen?
Wat voor een ext hdd heb je? Wat is de schijfruimte van de hdd?aeroxtaxi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:19:
[...]
ik heb nu ontdekt dat de speler moeite heeft met NTFS. Als ik namelijk mijn usb-stick formateer naar NTFS wordt het ook niet gevonden. (bij fat32 wel)
dien ik de schijf te partitioneren, een update of een instellen te veranderen?
Welke firmware gebruik je op dit moment?
Zelf had ik dat ook in het begin toen ik de firmware nog niet geupdate had en dat kwam doordat ik eerst de CFH aanzette en daarna pas de ext hdd. Echter zet je de ext hdd eerst aan wacht je 3 tellen en zet je de CFH aan werkte het wel. Sowieso is aan te raden de firmware te updaten, nu zet ik altijd eerst nog de ext hdd aan (bij degene die niet vanzelf aangaan) voordat ik de CFH aanzet maar het ding vindt de schijven wel een stuk beter.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, maar ik kan daar in dit topic niets over vinden eigenlijk? Mijn zusje klaagde laatst dat het beeld van haar (nieuwe, grote LCD-)TV een tikkie achterloopt op het geluid van de DVD-speler. Ik heb dat ook weleens eerder gehoord, dan zou het ideaal zijn als je de offset van het geluid een tikkie naar links of naar rechts kan geven (per milliseconde bijvoorbeeld). Een speler als mplayer kan dat, ik weet niet wat voor player deze CFULLHDMA gebruikt maar wellicht is er iets mee te doen. Ik heb trouwens ook veel interesse in dit apparaat, vandaar dat ik dit topic in de gaten hou. Als je zo actief met de firmware bezig bent heb je mijn interesse al gauw gewekt. In den beginnen deed KiSS dat ook met hun DP-558, maar dat is intussen wel afgelopen helaasch.sailsoft5 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:37:
Is al eerder gevraagd, kan niet.
Saved by the buoyancy of citrus
de geloof de laatste (vorige week geupdated) Het is een zelf gebouwde externe 500 GB hdd. Die opstart volgorde had ik al geprobeerd, maar werkt niet. Ik ga van het weekend de schijf direct (via sata) aan m'n koppelen en dan formateren. Ik word niet goed van dit probleem, ben er intussen al een twee weken mee bezig.psychoclown schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:54:
[...]
Wat voor een ext hdd heb je? Wat is de schijfruimte van de hdd?
Welke firmware gebruik je op dit moment?
Zelf had ik dat ook in het begin toen ik de firmware nog niet geupdate had en dat kwam doordat ik eerst de CFH aanzette en daarna pas de ext hdd. Echter zet je de ext hdd eerst aan wacht je 3 tellen en zet je de CFH aan werkte het wel. Sowieso is aan te raden de firmware te updaten, nu zet ik altijd eerst nog de ext hdd aan (bij degene die niet vanzelf aangaan) voordat ik de CFH aanzet maar het ding vindt de schijven wel een stuk beter.
Verwijderd
AVCHD ondertiteling converten ( PGC)naar srt.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:34:
welke converter is het beste van sup bestand naar srt bestand ?
Verwijderd
Beste allen,
ben net 1 week in het bezit van de cfh i versie, daarvoor was ik al een trouwe lezer voordat ik tot aankoop over ging. De 1-e week ging erg goed, alles werd afgespeeld ( t/m 1080p ) en gebruiksvriendelijk.
Het enige wat ik minder vond was de traagheid van " zoeken naar servers " bij het opstarten. Dus ben opzoek gegaan om dat te verbeteren.
Heb de cd geïnstalleerd met de mediaserver erop en hij werd binnen 3 seconden gevonden. Maar dat bleek na een aantal keer niet stabiel te zijn. Ben wat gaan klooien, bv firewall uitzetten, in configuratie vd speler gedoken, dhcp uit, dan weer aan. Uiteindelijk heb ik de nieuwste firmware ( officiele van de website van 1 dec 2008 ) erop gezet, fabrieks instell. teruggezet, asus netwerkkaart (1gbit lijn) software matig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gisteren deed hij het nog eventjes , met het programmaatje van de cd maar na opnieuw opstarten kreeg ie m weer niet gevonden.
Het zit m puur in de instellingen lijkt mij, alles heeft gewoon gewerkt.
Ik heb: XP MCE versie, zojuist geinstall., alle mappen gedeeld en worden gezien/gevonden als alles werkt.
Een extra Netwerkkaartje is bijgeprikt, de asus nx1101 met een vaste gbit lijn.
Wat ik wil is gewoon dat hij snel de server ( dus thuis computer ) vind, desnoods met een vast IP adres maar ik weet niet zo goed welke waardes ik moet invullen.
Heb in de tussentijd een MCafe antivirus software erop gezet , later weer eraf gehaald want die hield elke keer de verbinding tegen. Deze is naar mijn mening compleet verwijderd.
Het gekke ook is dat toen alles nog werkte het netwerk icoontje rechtsonderin 1gbs aangaf bij verbinding, nu , na enkele herinstallaties vd netwerkkaart, maakt hij geen verbinding en geeft hij ook maar100 mbs aan.
Ook als ik de mediaserver vd cfh cd erop heb staan heb ik daar de mappen aangegeven en de "start service "knop ingedrukt.
Ik hoor graag een paar goede ideeen want ik kom er echt niet meer uit.
alvast bedankt
ben net 1 week in het bezit van de cfh i versie, daarvoor was ik al een trouwe lezer voordat ik tot aankoop over ging. De 1-e week ging erg goed, alles werd afgespeeld ( t/m 1080p ) en gebruiksvriendelijk.
Het enige wat ik minder vond was de traagheid van " zoeken naar servers " bij het opstarten. Dus ben opzoek gegaan om dat te verbeteren.
Heb de cd geïnstalleerd met de mediaserver erop en hij werd binnen 3 seconden gevonden. Maar dat bleek na een aantal keer niet stabiel te zijn. Ben wat gaan klooien, bv firewall uitzetten, in configuratie vd speler gedoken, dhcp uit, dan weer aan. Uiteindelijk heb ik de nieuwste firmware ( officiele van de website van 1 dec 2008 ) erop gezet, fabrieks instell. teruggezet, asus netwerkkaart (1gbit lijn) software matig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gisteren deed hij het nog eventjes , met het programmaatje van de cd maar na opnieuw opstarten kreeg ie m weer niet gevonden.
Het zit m puur in de instellingen lijkt mij, alles heeft gewoon gewerkt.
Ik heb: XP MCE versie, zojuist geinstall., alle mappen gedeeld en worden gezien/gevonden als alles werkt.
Een extra Netwerkkaartje is bijgeprikt, de asus nx1101 met een vaste gbit lijn.
Wat ik wil is gewoon dat hij snel de server ( dus thuis computer ) vind, desnoods met een vast IP adres maar ik weet niet zo goed welke waardes ik moet invullen.
Heb in de tussentijd een MCafe antivirus software erop gezet , later weer eraf gehaald want die hield elke keer de verbinding tegen. Deze is naar mijn mening compleet verwijderd.
Het gekke ook is dat toen alles nog werkte het netwerk icoontje rechtsonderin 1gbs aangaf bij verbinding, nu , na enkele herinstallaties vd netwerkkaart, maakt hij geen verbinding en geeft hij ook maar100 mbs aan.
Ook als ik de mediaserver vd cfh cd erop heb staan heb ik daar de mappen aangegeven en de "start service "knop ingedrukt.
Ik hoor graag een paar goede ideeen want ik kom er echt niet meer uit.
alvast bedankt
Verwijderd
Ziet er erg goed uit dit apparaat, ben niet zo heel erg technisch maar lijkt me wel een leuke uitdaging om dit apparaat draaiend te krijgen! Wil me graag even verdiepen in de mogelijkheden voordat ik hem aanschaf.
Heb een aantal vragen, hoop er hier een aantal beantwoord te krijgen, mijn dank alvast! :-)
Ik ben benieuwd, er staat dat je dmv torrents kan downloaden.. Is er ook ondersteuning / komt dit nog om met nieuwsgroepen te downloaden?
---
Wat is een goed type HD die ik hierop kan aansluiten?
---
Kan data (films voornamelijk) die opgeslagen staan op een HD die hangt aan de speler, worden gedownload vanaf een andere PC? Zo ja, wat voor snelheden kan ik hiermee halen. Of kan ik concluderen uit deze quote van niet;
1. Je kan via een PC NIET enige media op de USB poort van de CFULLHDMA aanspreken. Je kan ervan lezen vanaf de CFULLHDMA maar niet ernaar schrijven vanaf de PC. Wil je de schijf 'herladen', dan zal je hem zelf weer aan je PC moeten koppelen. Pluspunt is wel dat de netwerkfunctionaliteit perfect werkt, dus een interne HD is niet een echte noodzaak.
---
Zou iemand voor mij deze quote kunnen uitleggen?
Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
A Gebruik je USB, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Lees hier hoe je dat goed moet instellen.
Is dit de manier waarop data wordt aangesloten op het apparaat? Dus direct op de PC, via een USB HD of via een mediaserver?
---
Wanneer ik de dongle koop die beschikbaar is, kan ik dan zonder schokkerig beeld draadloos vanaf mijn pc een HD film streamen op mijn tv?
Heb een aantal vragen, hoop er hier een aantal beantwoord te krijgen, mijn dank alvast! :-)
Ik ben benieuwd, er staat dat je dmv torrents kan downloaden.. Is er ook ondersteuning / komt dit nog om met nieuwsgroepen te downloaden?
---
Wat is een goed type HD die ik hierop kan aansluiten?
---
Kan data (films voornamelijk) die opgeslagen staan op een HD die hangt aan de speler, worden gedownload vanaf een andere PC? Zo ja, wat voor snelheden kan ik hiermee halen. Of kan ik concluderen uit deze quote van niet;
1. Je kan via een PC NIET enige media op de USB poort van de CFULLHDMA aanspreken. Je kan ervan lezen vanaf de CFULLHDMA maar niet ernaar schrijven vanaf de PC. Wil je de schijf 'herladen', dan zal je hem zelf weer aan je PC moeten koppelen. Pluspunt is wel dat de netwerkfunctionaliteit perfect werkt, dus een interne HD is niet een echte noodzaak.
---
Zou iemand voor mij deze quote kunnen uitleggen?
Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Lees hier hoe je dat goed moet instellen.
Is dit de manier waarop data wordt aangesloten op het apparaat? Dus direct op de PC, via een USB HD of via een mediaserver?
---
Wanneer ik de dongle koop die beschikbaar is, kan ik dan zonder schokkerig beeld draadloos vanaf mijn pc een HD film streamen op mijn tv?
Da's geen uitdaging, dat lukt binnen een kwartier of zo.Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:36:
Ziet er erg goed uit dit apparaat, ben niet zo heel erg technisch maar lijkt me wel een leuke uitdaging om dit apparaat draaiend te krijgen! Wil me graag even verdiepen in de mogelijkheden voordat ik hem aanschaf.
Sowieso kan je torrents downloaden alleen doen vanaf de CFULLHDMAi versie, let daar dus op als je 'm voor die feature koopt. Nieuwsgroepen downloaden weet ik niets vanIk ben benieuwd, er staat dat je dmv torrents kan downloaden.. Is er ook ondersteuning / komt dit nog om met nieuwsgroepen te downloaden?
Mogelijk dat hobbyisten nog alternatieve firmwares gaan maken, maar zoals ik dit lees (en wat ik er zelf van weet) kan je een USB disk/stick die aan de CFH gekoppeld is alleen als read-only bron gebruiken - dus inderdaad niet vanaf een PC in het netwerk schrijven op een USB-disk die aan de CFH hangt.Kan data (films voornamelijk) die opgeslagen staan op een HD die hangt aan de speler, worden gedownload vanaf een andere PC? Zo ja, wat voor snelheden kan ik hiermee halen. Of kan ik concluderen uit deze quote van niet;
Sowieso is het apparaat bedoeld om direct vanaf een andere PC af te spelen, dus waarom downloaden naar een aangesloten harddisk als je ook direct kan afspelen?
Je kan op ruwweg drie manieren data afspelen:Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
1) vanaf aangesloten USB harddisk of stick. Bandbreedte wordt begrenst door de harddisk zelf, geen andere dingen die de stroom kunnen interrumperen, dus meest veilige manier om te spelen.
2) via een mediaserver die op een andere PC draait - Twonkyvision, Windows mediaplayer 11+, Conceptronic mediaserver. Zo'n ding heeft een database-systeem via welk hij bestanden aanbiedt d.m.v. het UPnP protocol. Werkt goed voor kleine bestanden (mp3, foto's), maar minder goed/niet goed voor grote bestanden.
3) vanaf een shared folder op een andere PC in het netwerk. Kwestie van een folder op een windows-PC als shared folder definieeren en als dat goed gedaan is kan de CFH die folder 'zien' en data vanaf spelen. Geen probleem voor grote bestanden (ISO's...). Kan wat complexer zijn om werkend te krijgen, maar ik vind het ideaal werken. Gaat via het SMB protocol, dus kan ook vanaf Linux machines.
Eigenlijk twee mogelijkheden: een externe USB HD direct aansluiten, of aansluiten op het netwerk (en dan dus folder sharing of mediaserver op een andere PC in het netwerk).Is dit de manier waarop data wordt aangesloten op het apparaat? Dus direct op de PC, via een USB HD of via een mediaserver?
Als ik een beetje lees wat jij wil, zou je i.p.v. een USB HD kunnen kijken naar een NAS apparaat: netwerk-storage en dan misschien iets die ook nieuwsgroep-downloadmogelijkheden heeft. Je kan dan downloaden en opslaan op de NAS, dan via het netwerk afspelen op de CFH.
Dat kan niemand garanderen omdat het o.a. afhangt van de kwaliteit van de verbinding. Ik kan in elk geval via een bedraad 100Mbit netwerk 1080P films schokvrij kijken. Als jij eenzelfde bandbreedte via een WiFi-N netwerk hebt zou dat ook moeten kunnen.Wanneer ik de dongle koop die beschikbaar is, kan ik dan zonder schokkerig beeld draadloos vanaf mijn pc een HD film streamen op mijn tv?
Volgens mij zit in de i versie ook een samba servertje dus dan kan je er naar toe kopieren via je netwerk.vanaalten schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:41:
[...]
Mogelijk dat hobbyisten nog alternatieve firmwares gaan maken, maar zoals ik dit lees (en wat ik er zelf van weet) kan je een USB disk/stick die aan de CFH gekoppeld is alleen als read-only bron gebruiken - dus inderdaad niet vanaf een PC in het netwerk schrijven op een USB-disk die aan de CFH hangt.
Sowieso is het apparaat bedoeld om direct vanaf een andere PC af te spelen, dus waarom downloaden naar een aangesloten harddisk als je ook direct kan afspelen?
[...]
Verwijderd
Heel erg bedankt voor de (snelle) antwoorden!
Ben benieuwd of iemand anders wel weet of nieuwsgroepen ook worden ondersteund..
Verder is mijn vraag of iemand vanaf een andere locatie, kan inloggen op mijn CHF en daar data (films) vanaf kan downloaden. En zo ja, of dit een beetje acceptabele snelheid is. (afhankelijk van eigen verbinding?)
Ben benieuwd of iemand anders wel weet of nieuwsgroepen ook worden ondersteund..
Verder is mijn vraag of iemand vanaf een andere locatie, kan inloggen op mijn CHF en daar data (films) vanaf kan downloaden. En zo ja, of dit een beetje acceptabele snelheid is. (afhankelijk van eigen verbinding?)
Ik heb gemerkt dat wanneer je het apparaat opstart en meteen naar servers laat zoeken het lijkt alsof het apparaat in die modus blijft hangen en geen servers vindt.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:18:
Wat ik doe is het volgende: wanneer ik merk dat het zoeken naar servers langer duurt dan, pak 'm beet, 15 sec, dan ga ik terug naar het vorige scherm (gebogen pijltje omhoog) en daarna probeer ik het nog eens. Dit werkt tot nu toe elke keer; daarna heeft 'ie binnen een paar seconden mijn PC gevonden.
Ik gebruik echter geen mediaserver, ik heb gewoon op mijn PC een aantal mappen met mediabestanden gedeeld.
Probeer het ff en laat maar weten of dit beter werkt.
Kompjoeternurt
Nee, daarvoor koop je / gebruik je bijv. een CH3SNAS, Synology, Qnap of elk ander gebakje dat nzbget of sabnzb aan kanVerwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:23:
Heel erg bedankt voor de (snelle) antwoorden!
Indien ik dat zou willen kan dat ..Verder is mijn vraag of iemand vanaf een andere locatie, kan inloggen op mijn CHF en daar data (films) vanaf kan downloaden. En zo ja, of dit een beetje acceptabele snelheid is. (afhankelijk van eigen verbinding?)
Maar daarvoor is dat ding helemaal niet bedoelt
Punt is, en dat kan je heel goed zien als je gebruik maakt van wireless: bij het opstarten en tonen van het menu kan het zijn dat er nog geen IP adres verkregen is. Totdat het IP adres beschikbaar is kan er of kunnen er alleen maar UPNP Server(s) gevonden worden. Vandaar dat je die vaak wel meteen ziet.dunDaan schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:28:
[...]
Ik heb gemerkt dat wanneer je het apparaat opstart en meteen naar servers laat zoeken het lijkt alsof het apparaat in die modus blijft hangen en geen servers vindt.
Wat ik doe is het volgende: wanneer ik merk dat het zoeken naar servers langer duurt dan, pak 'm beet, 15 sec, dan ga ik terug naar het vorige scherm (gebogen pijltje omhoog) en daarna probeer ik het nog eens. Dit werkt tot nu toe elke keer; daarna heeft 'ie binnen een paar seconden mijn PC gevonden.
Ik gebruik echter geen mediaserver, ik heb gewoon op mijn PC een aantal mappen met mediabestanden gedeeld.
Probeer het ff en laat maar weten of dit beter werkt.
Ik druk zelf vaak even op het rode knopje, zie dan dat ik een ip adres krijg en dan ga ik terug naar mijn main scherm en zie dan in 2 seconden mijn shares beschikbaar komen.
Ik zat al een tijdje te twijfelen over de aanschaf van een mediaspeler en na wat leeswerk en de goede recensies heb ik besloten zojuist de CFULLHDMAi te bestellen. Ben erg benieuwd!
Ik vroeg me het volgende af. Ik ben, vergeleken met de meeste mensen hier, maar een simpele gebruiker en heb geen NAS of iets dergelijks. Ik ben ook niet van plan zoiets aan te gaan schaffen, net zomin als draadloze 300mbs apparatuur. Ik wil de speler vermoedelijk uitsluitend gaan gebruiken om films te kijken, zodat ik niet meer hoef te branden. Dit wil ik doen vanaf een externe harddisc van 1 tb groot, die ik via usb aan wil sluiten op de CFH. Dit aangezien ik bij voorkeur geen kabel vanaf mijn router door mijn huiskamer naar de CFH aanleg, wegwerken hiervan gaat lastig worden. De data-aanvoer van een direct aangesloten harddisc via usb is ook lekker stabiel lijkt me. Om e.e.a. te configureren of updaten vind ik het tijdelijk leggen van een kabel over de vloer geen probleem. Verhuizen van de externe harddisc tussen pc en mediaspeler vind ik (uiteraard) ook geen probleem. In de handleiding van de CFH die ik online gevonden heb wordt er niet echt ingegaan over hoe de content (videots, mkv, wmv's enzo) op de externe harddisc gezet moet worden. Kan ik dit gewoon domweg in een map in de root van de externe schijf kopieren vanaf de pc? Of moet er een bepaalde mappenstructuur gehandhaafd worden?
Ik vroeg me het volgende af. Ik ben, vergeleken met de meeste mensen hier, maar een simpele gebruiker en heb geen NAS of iets dergelijks. Ik ben ook niet van plan zoiets aan te gaan schaffen, net zomin als draadloze 300mbs apparatuur. Ik wil de speler vermoedelijk uitsluitend gaan gebruiken om films te kijken, zodat ik niet meer hoef te branden. Dit wil ik doen vanaf een externe harddisc van 1 tb groot, die ik via usb aan wil sluiten op de CFH. Dit aangezien ik bij voorkeur geen kabel vanaf mijn router door mijn huiskamer naar de CFH aanleg, wegwerken hiervan gaat lastig worden. De data-aanvoer van een direct aangesloten harddisc via usb is ook lekker stabiel lijkt me. Om e.e.a. te configureren of updaten vind ik het tijdelijk leggen van een kabel over de vloer geen probleem. Verhuizen van de externe harddisc tussen pc en mediaspeler vind ik (uiteraard) ook geen probleem. In de handleiding van de CFH die ik online gevonden heb wordt er niet echt ingegaan over hoe de content (videots, mkv, wmv's enzo) op de externe harddisc gezet moet worden. Kan ik dit gewoon domweg in een map in de root van de externe schijf kopieren vanaf de pc? Of moet er een bepaalde mappenstructuur gehandhaafd worden?
Verwijderd
Bedankt voor de tip.zeroday schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:56:
[...]
Punt is, en dat kan je heel goed zien als je gebruik maakt van wireless: bij het opstarten en tonen van het menu kan het zijn dat er nog geen IP adres verkregen is. Totdat het IP adres beschikbaar is kan er of kunnen er alleen maar UPNP Server(s) gevonden worden. Vandaar dat je die vaak wel meteen ziet.
Ik druk zelf vaak even op het rode knopje, zie dan dat ik een ip adres krijg en dan ga ik terug naar mijn main scherm en zie dan in 2 seconden mijn shares beschikbaar komen.
Volgende heb ik gedaan: netwerk kaart software matig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het icoontje van het netwerk geeft een geel uitroepteken; beperkte verbindingsmogelijkheden maar wel 1gbs verbinding en de CFH reageert erop dat ie m uiteindelijk ziet. de bestanden kunnen gelezen worden. Dit heb ik eerst ook gehad.
Zet ik de CFH uit en daarna weer aan krijg ik het niet meer aan de praat, de cfh vind de computer niet meer, het netwerk geeft ook ineens 100mbs aan en geen 1gbs aan.
wat kan ik hieraan doen zonder dat ik iets in de tussentijd heb veranderd aan de computer?
ben een beetje ten einde raad......
Ik heb net de Cfullhdmai. Het duurde even voordat ik doorhad dat de 1TB USB schijf af fabriek FAT32 geformateerd is, en daardoor de Bittorent client niet werkte....
Nu wil ik audio afspelen van de aangesloten USB schijf, maar ik zie geen mogelijkheid om muziek te kiezen op basis van metadata (artiest, genre etc.). Ook zie ik geen playlist mogelijkheid. Is dit alleen mogelijk als er een PC aanhangt met streaming server software?
Nu wil ik audio afspelen van de aangesloten USB schijf, maar ik zie geen mogelijkheid om muziek te kiezen op basis van metadata (artiest, genre etc.). Ook zie ik geen playlist mogelijkheid. Is dit alleen mogelijk als er een PC aanhangt met streaming server software?
Kennelijkzeroday schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:36:
toch wordt de IMedia veel gebruikt voor streams.. Heb ik me nog over verbaasd hoeveel mensen dit doen
Nieuwe beta wordt vandaag released..
Ik wacht het mailtje weer af
Wil effe een 2tal foto's testen waar de unit op vast blijft lopen. Heb ik van m'n pa ontvangen om mee te testen aangezien het bij heb vastloopt..
Mocht het bij mij ook niet werken dan submit ik ze ff in een bugreport
Toegevoegd aan trac page id 309 2 foto's in zip file
[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 21-02-2009 11:42 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Je externe USB HDD hoeft geen bepaalde mappenstructuur te hebben. Je kunt gewoon zelf mappen aanmaken en daardoor heen scrollen. De CFULLHDMA zal zelf aangeven of 'ie in een bepaalde map al dan niet mediabestanden aantreft. Het soort mediabestanden waar de player naar zoekt hangt af van de modus die je hebt gekozen (Video, Foto of Muziek)jesco_white schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:46:
Kan ik dit gewoon domweg in een map in de root van de externe schijf kopieren vanaf de pc? Of moet er een bepaalde mappenstructuur gehandhaafd worden?
Hetzelfde geldt voor delen van mappen op je PC en streamen naar de CFULLHDMA (dit is dus niet voor jou van toepassing, maar is gewoon ter info). Je kunt elke willekeurige map delen; deze zal dan door de player worden gevonden.
Kompjoeternurt
Ok bedankt! Heb 'm gister binnen gekregen en na een kwartiertje klooien draaide het allemaal al. Gelijk de firmware up to date gemaakt. Heb het nu nog via een kabel op mijn router aangesloten, content streamt vanaf mijn pc. Een dvd draaide vlekkeloos, een hd film stotterde zo nu en dan een beetje. Misschien nog wat tweaken met firewall ofzo, maar denk dat mijn pc te traag is met aanleveren data of iets dergelijks. Binnenkort via een externe hd proberen, dan ben ik van de kabel af, en hoop ik zonder stotteren mijn hd films te bekijken. Geweldig apparaat in ieder geval! Beeldkwaliteit was erg mooi voor zover ik snel even beoordeeld heb.dunDaan schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:55:
[...]
Je externe USB HDD hoeft geen bepaalde mappenstructuur te hebben. Je kunt gewoon zelf mappen aanmaken en daardoor heen scrollen. De CFULLHDMA zal zelf aangeven of 'ie in een bepaalde map al dan niet mediabestanden aantreft. Het soort mediabestanden waar de player naar zoekt hangt af van de modus die je hebt gekozen (Video, Foto of Muziek)
Hetzelfde geldt voor delen van mappen op je PC en streamen naar de CFULLHDMA (dit is dus niet voor jou van toepassing, maar is gewoon ter info). Je kunt elke willekeurige map delen; deze zal dan door de player worden gevonden.
Tenzij je PC druk bezig is de internetverbinding met iets anders vol te trekken zal dat wel meevallen.jesco_white schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:09:
[...]
Misschien nog wat tweaken met firewall ofzo, maar denk dat mijn pc te traag is met aanleveren data of iets dergelijks.
Bij mij wordt de data (HD-films) aangeleverd door een mini-PC, met een 800MHz VIA C7 (Esther) processor en 1 reepje 1GB PC4200 DDR2 geheugen. Zonder meer traag-by-design. De data wordt dan nog van een 5400rpm notebook-harddisk afgehaald, ook niet het snelste.
Je kan het ook een beetje uitrekenen: een HD film is ruwweg 10GB. Die data moet over twee uur speeltijd verdeeld worden - ofwel 1.4 MB/s dat over het netwerk moet - zeg 15Mbit/s. Dat soort snelheden hoort een PC van wat voor kwaliteit dan ook makkelijk aan te kunnen leveren. De eerste bottleneck zit 'm denk ik dan in de netwerkverbinding, niet in de harddisk of processor.
Vandaag een CFULLHDMAi gehaald als vervanging van een vergelijkbaar apparaat dat me niet kon bieden wat ik wilde, en moet zeggen: top! Meteen de firmware geupgrade, en met wat zoeken alles aan de praat. Ook de USB dongle met 300N wireless connectie werkt perfect.
Eén puntje waar ik nu tegen aan loop en waar ik niets over kan vinden: als ik twee USB HDD's aan het apparaat hang met een hub (powered uiteraard) zie ik ze zonder problemen en kan ze gewoon benaderen, alleen zie ik er maar één als ik via de PC het netwerk browse. Wordt er maar één gemount onder Samba misschien? Twee partities op een schijf wordt wel zonder problemen herkend en zijn toegankelijk.
Eén puntje waar ik nu tegen aan loop en waar ik niets over kan vinden: als ik twee USB HDD's aan het apparaat hang met een hub (powered uiteraard) zie ik ze zonder problemen en kan ze gewoon benaderen, alleen zie ik er maar één als ik via de PC het netwerk browse. Wordt er maar één gemount onder Samba misschien? Twee partities op een schijf wordt wel zonder problemen herkend en zijn toegankelijk.
Oke,nike schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:59:
Met de nieuwste beta v01.15.08.06.21.zip is het ac3 stotter probleem verholpen.
Het WMA probleem ben ik nu aan het omzeilen door alles naar .ts te converteren.
(hellaas toch veel werk)
Maar wel 5.1 geluid,
De firmware word steeds beter nu
-edit-
Ik snap er niets van! Ik heb afgelopen week de CFULLHDMAi gehaald. Teruggebracht omdat ik dacht dat het apparaat fout was... Mijn setup is als volgt. Beneden staat een Experia box. Een cat5e draad naar boven, alwaar een gigabit switch staat. Vandaar lopen alle gigabit kabels naar verschillende pc's en dus ook naar beneden naar de cfullhdmai. Hier had ik een xbox met xbmc op aangesloten, dat werkte feilloos.
Klachten waren: DVD / HD content begon wel met afspelen, maar na een minuut of 5 viel het geluid weg en bevroor het beeld. Minuutje later zag ik boven in dat icoontje draaien, en begon hij heel snel af te spelen...
Ik dacht, ligt vast aan de firmware dus die proberen te updaten. Hij gaf aan: huidige versie 12.04, nieuwe 13.02.10. Dus ik updaten: meerdere keren geprobeerd, maar tijdens het downloaden van de firmware stopt hij er telkens mee (iedere keer op een ander punt).
Daarna heb ik een NMT geprobeerd, die had weer andere problemen (kon geen dvd streamen. bleek aan de firmware te liggen en daar had ik geen zin in, dus teruggebracht).
Nu twijfel ik tussen een HTPC te bouwen of de cfullhdmai met een externe hdd aan te sluiten...
Kan het aan mijn switch liggen?? Ik heb een beetje getest en bij het kopieren over het netwerk van grote files of meerdere grote files, krijg ik de melding "network path no longer exists". Het maakt daarbij niet uit van welke / naar welke pc kopieer.
Alvast bedankt!
Jelle
Klachten waren: DVD / HD content begon wel met afspelen, maar na een minuut of 5 viel het geluid weg en bevroor het beeld. Minuutje later zag ik boven in dat icoontje draaien, en begon hij heel snel af te spelen...
Ik dacht, ligt vast aan de firmware dus die proberen te updaten. Hij gaf aan: huidige versie 12.04, nieuwe 13.02.10. Dus ik updaten: meerdere keren geprobeerd, maar tijdens het downloaden van de firmware stopt hij er telkens mee (iedere keer op een ander punt).
Daarna heb ik een NMT geprobeerd, die had weer andere problemen (kon geen dvd streamen. bleek aan de firmware te liggen en daar had ik geen zin in, dus teruggebracht).
Nu twijfel ik tussen een HTPC te bouwen of de cfullhdmai met een externe hdd aan te sluiten...
Kan het aan mijn switch liggen?? Ik heb een beetje getest en bij het kopieren over het netwerk van grote files of meerdere grote files, krijg ik de melding "network path no longer exists". Het maakt daarbij niet uit van welke / naar welke pc kopieer.
Alvast bedankt!
Jelle
Verwijderd
Kan Sinds twee weken geen film meer spelen vanaf externe hardeschijf ,via de computer via nfs.
De cfullhdma zit de externe schijf wel ook de film maar dan geeft deze" fout 407" aan "kan geen verbinding maken"
Iemand idee wat dat kan zijn heb niks veranderd ,kon de externe hardeschijf altijd probleemloos benaderen.
Firmware 01.15.08.06 (beta)
De cfullhdma zit de externe schijf wel ook de film maar dan geeft deze" fout 407" aan "kan geen verbinding maken"
Iemand idee wat dat kan zijn heb niks veranderd ,kon de externe hardeschijf altijd probleemloos benaderen.
Firmware 01.15.08.06 (beta)
Het lijkt erop dat de fouten dan eerder door je netwerk zijn gekomen dan door de CFULLHDMA. Ik zou je kabels eens testen om te kijken of daar niet de problemen liggen.
cardinal808: hier ben ik ook bang voor, maar hoe kan ik de kabels testen? Als ik op zich verbinding heb, zijn ze dan niet goed?
Het kan altijd zijn dat door een kabelbreuk de verbinding "hapert". Ik zou in eerste instantie eens testen met een andere kabel en eventueel ook zonder router ertussen en kijken of het probleem blijft bestaan. Wat jezelf moet afvragen is of het probleem ook met andere computers voorkomt, of alleen met die.
Verwijderd
Kan wel mijn nas benaderen via deze zelfde kabels,deze geven geen enkel probleem,zowel data versturen of film kijken via de zelfde kabel/netwerk op de computer.cardinal808 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:31:
Het lijkt erop dat de fouten dan eerder door je netwerk zijn gekomen dan door de CFULLHDMA. Ik zou je kabels eens testen om te kijken of daar niet de problemen liggen.
Kan het e.v.t. ook aan de instelling van de netwerk kaart liggen?? (1gbps)
Check ook even dit forum, misschien is deze thread wel gelijk aan jou probleem: http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=191
Niet alle routers reageren even "netjes" met het dataverkeer wat aangeboden wordt :-)
Ook deze is nuttig om eens door te lezen: http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=68
Wat betreft bekabeling testen, daarvoor zijn testers te koop en te huur (wel duur). Het enige wat je zelf kan controleren is of de kabels op de juiste volgorde netjes in de connector zit, en kijken of je switch de juiste snelheidsledjes laat branden bij verbinding met je router of pc of cfullhdma.
Niet alle routers reageren even "netjes" met het dataverkeer wat aangeboden wordt :-)
Ook deze is nuttig om eens door te lezen: http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=68
Wat betreft bekabeling testen, daarvoor zijn testers te koop en te huur (wel duur). Het enige wat je zelf kan controleren is of de kabels op de juiste volgorde netjes in de connector zit, en kijken of je switch de juiste snelheidsledjes laat branden bij verbinding met je router of pc of cfullhdma.
ben gisteren naar de laatste beta gegaan
en hierna krijg ik met geen mogelijkheid de nfs meer aan de gaan
als ik een film start dan loopt de cfh gewoon vast met een eeuwig draaiend geel rondje
enige remedie is de stekker eruit
via samba loopt alles perfect
al gedaan
terug naar vorige beta
terug naar versie 09
terug naar fabrieksinstellingen
zit nu op de laatste officiele versie
alle apparaten herstart router nas
unfs op ch3nas gestopt en nfs geprobeerd maar dat werkt helemaal niet
shares verwijderd en opnieuw aan gemaakt
ik weet het nu ook even niet meer
heeft iemand een idee
als ik een film start dan loopt de cfh gewoon vast met een eeuwig draaiend geel rondje
al gedaan
terug naar vorige beta
terug naar versie 09
heeft iemand een idee
je zou via syslogd op beide apparaten met telnet in /var/log/messages kunnen zien wat ze tegen elkaar aan het brabbelen zijn.batowhizz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:26:
ben gisteren naar de laatste beta gegaan
al gedaan
terug naar vorige beta
terug naar versie 09
heeft iemand een idee
hier in mijn test omgeving werkt nfs
nfs werkte hier voordat ik naar de beta ging
en het syslogd wat jij neer zet (well ya lost me there)
en het syslogd wat jij neer zet (well ya lost me there)
tot release 1.09.55.06 heb ik geen problemen gehad om mijn sambashares op mijn synology 207+ te benaderen en de content af te spelen.
Bij elke update na deze versie (vanavond 1.13.02.06 geprobeerd) zie ik wel mijn shares maar wordt er om een username gevraagd. Met standaard username guest krijg is echter geen content meer te zien op mijn shares (geen video/muziek bestanden gevonden).
Wat is er veranderd na 1.09.55.06 en hoe los ik dit op?
Bij elke update na deze versie (vanavond 1.13.02.06 geprobeerd) zie ik wel mijn shares maar wordt er om een username gevraagd. Met standaard username guest krijg is echter geen content meer te zien op mijn shares (geen video/muziek bestanden gevonden).
Wat is er veranderd na 1.09.55.06 en hoe los ik dit op?
Ik heb een probleem met de 4:3 LB functie. Als ik dat selecteer, en ik speel een dvd af (two and a half men s01d02) dan heb ik zwarte balken links en rechts. Kijk ik vervolgens bij setup -> staat hij weer op 16:9! Ik heb het meerdere malen geprobeerd, ook na herstart, maar het mocht niet baten.. Is er een andere manier om dit op te lossen? Ik heb een Samsung LE32A656 tv.
Verwijderd
Ligt niet aan je tv, maar aan de CFULLHDMA.Odysseus253 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:14:
Ik heb een probleem met de 4:3 LB functie. Als ik dat selecteer, en ik speel een dvd af (two and a half men s01d02) dan heb ik zwarte balken links en rechts. Kijk ik vervolgens bij setup -> staat hij weer op 16:9! Ik heb het meerdere malen geprobeerd, ook na herstart, maar het mocht niet baten.. Is er een andere manier om dit op te lossen? Ik heb een Samsung LE32A656 tv.
Als ik het goed heb begrepen wordt hier momenteel aan gewerkt.
Zou dus in een toekomstige firmware opgelost moeten zijn.
Als test ...
Uitzending Gemist top50 op de CFULLHDMA
Zie:
http://www.aroundmyroom.c...uitzending-gemist-top-50/
Zie:
Net een bug gepost:
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=319
Avi files grater then 2hour play:
-can't skip movie beyond 80% with the num keys on remote.
If you press the num keys lets say 88% theb the movie will start at 1:51 (the movie is 2:13hour).
(movie is called Ultra_HQ_Daredevil_2003_1280x540_DTS_5.1channels.avi)
total playing time is 2:12
Other movies are the matrix movies The_Matrix_III_2003_1280x532_DTS_5.1channels.avi (also avi greater then 2hour play)
Ik hoop dat het duidelijk is.
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=319
Avi files grater then 2hour play:
-can't skip movie beyond 80% with the num keys on remote.
If you press the num keys lets say 88% theb the movie will start at 1:51 (the movie is 2:13hour).
(movie is called Ultra_HQ_Daredevil_2003_1280x540_DTS_5.1channels.avi)
total playing time is 2:12
Other movies are the matrix movies The_Matrix_III_2003_1280x532_DTS_5.1channels.avi (also avi greater then 2hour play)
Ik hoop dat het duidelijk is.
-edit-
Verwijderd
Ik heb de CFULLHDMAi gekocht maar ik heb wat problemen met het afspelen van DTS geluid.
Er is een DTS passthrough via digitale coax aanwezig, als ik een kabel vanaf de HD speler naar me geluids installatie aansluit dan werkt DTS geluid maar ik heb maar 1 digitale coax aansluiting op de geluids installatie en deze wordt al gebruikt door een DVD speler.
Op mijn TV zit een digital audio out aansluiting via TOSlink, op mijn geluids installatie zit ook een digital audio in aansluiting.
Ik zit er aan te denken om een TOSlink kabel te kopen en die tussen me TV en geluids installatie aan te sluiten, op die manier gaat al het geluid (van zowel de DVD als de HD speler) via HDMI naar de TV en vanaf de TV via TOSlink naar de geluids installatie, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is.
Om dit te laten werken moet de HD speler DTS geluid via de HDMI kabel naar de TV sturen maar aangezien er een DTS passthrough aansluiting opzit is dit misschien niet het geval, weet iemand of de CFULLHDMA speler DTS geluid ook door de HDMI kabel stuurd?
Er is een DTS passthrough via digitale coax aanwezig, als ik een kabel vanaf de HD speler naar me geluids installatie aansluit dan werkt DTS geluid maar ik heb maar 1 digitale coax aansluiting op de geluids installatie en deze wordt al gebruikt door een DVD speler.
Op mijn TV zit een digital audio out aansluiting via TOSlink, op mijn geluids installatie zit ook een digital audio in aansluiting.
Ik zit er aan te denken om een TOSlink kabel te kopen en die tussen me TV en geluids installatie aan te sluiten, op die manier gaat al het geluid (van zowel de DVD als de HD speler) via HDMI naar de TV en vanaf de TV via TOSlink naar de geluids installatie, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is.
Om dit te laten werken moet de HD speler DTS geluid via de HDMI kabel naar de TV sturen maar aangezien er een DTS passthrough aansluiting opzit is dit misschien niet het geval, weet iemand of de CFULLHDMA speler DTS geluid ook door de HDMI kabel stuurd?
ik heb de CFULLHDMAi rechtstreeks aangesloten via cat 6 kabel op mijn realtek giga netwerk kaart van mijn
pc vista 64 bit
echter er wordt vermeld netwerk kabel niet aangesloten
vraag.
1. is crossover aansluiting wel goed in dit geval>>> pc naar CFULLHDMAi .
2. moet ik in vista nog iets instellen
met de bijgeleverde straight utp kabel gebeurd er ook niets
pc vista 64 bit
vraag.
Hoe lang is je kabel?meijerg schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:19:
ik heb de CFULLHDMAi rechtstreeks aangesloten via cat 6 kabel op mijn realtek giga netwerk kaart van mijn
pc vista 64 bit
vraag.
Op zich leuke functionaliteit, maar de content wordt zo uitvergroot op mijn FULLHD dat het Youtube in het kwadraat is. Is er geen mogelijkheid om content die gestreamed wordt vanaf Uitzendinggemist of Youtube kleiner te laten schalen, zodat het er nog enigzins scherp uitziet op een FULLHD?zeroday schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:32:
Als test ...
Zie:
Het moet wel een volledige cross-link kabel zijn, de straight kabel is alleen voor aansluiting aan switch of hub.
Ook moeten er IP adressen uitgedeeld worden, dus zet je ze handmatig op verschillende IP adressen in hetzelfde subnet mask.
Dit is één van de vele threads over dit onderwerp (Engelstalig): http://en.kioskea.net/for...nnect-2-systems-using-lan
Ook moeten er IP adressen uitgedeeld worden, dus zet je ze handmatig op verschillende IP adressen in hetzelfde subnet mask.
Dit is één van de vele threads over dit onderwerp (Engelstalig): http://en.kioskea.net/for...nnect-2-systems-using-lan
Gebruik de zoom functie ..Hotzenwalder schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:19:
[...]
Op zich leuke functionaliteit, maar de content wordt zo uitvergroot op mijn FULLHD dat het Youtube in het kwadraat is. Is er geen mogelijkheid om content die gestreamed wordt vanaf Uitzendinggemist of Youtube kleiner te laten schalen, zodat het er nog enigzins scherp uitziet op een FULLHD?
Dit topic is gesloten.