Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 12:34
Duikhond schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:27:
Het moet wel een volledige cross-link kabel zijn, de straight kabel is alleen voor aansluiting aan switch of hub.

Ook moeten er IP adressen uitgedeeld worden, dus zet je ze handmatig op verschillende IP adressen in hetzelfde subnet mask.
Dit is één van de vele threads over dit onderwerp (Engelstalig): http://en.kioskea.net/for...nnect-2-systems-using-lan
Let op, het gaat om gigabit cross, das net ff anders. Zie ook de FAQ:

NT FAQ-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
ik ben nog wat aan het testen geweest met nfs
sinds mijn laatste beta firmware upgrade krijg ik niks meer gestart

het syslog wat zeroday aandroeg ben ik te linuxnoob voor (heb wel gegoogeld)

vanaf mijn pc met hanewin werkt nfs wel alleen is dan het probleem dat ik maar 100mb netwerk heb
en daar heb ik mijn ch3snas niet voor gekocht

ergens zit er iets scheef tussen ch3snas en cfullhdma, alleen ik heb op mijn ch3 niks veranderd
de firmware upgrade van de CF heeft het probleem veroorzaakt

is er misschien een total reset manier voor CF zo dat ie echt helemaal leeg gaat
ik heb al geprobeerd met div firmware en terug naar fabriekssetting maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Voor de mensen die niet aan beta's doen: er is een nieuwe 'final' firmware beschikbaar die je via het setup-menu kan downloaden/flashen. Versie 1.15.15.nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met mijn CFULLHDMI maar ik krijg hem niet goed werkend, wat dat betreft ben ik een n00b...
Heb hem aangesloten op mijn TV en versterker, en de netwerkkabel in het apparaat gestoken, daarna de server geïnstalleerd op mijn laptop. Vervolgens kon ik de laatste firmware via het internet installeren.
Maar als ik daarna 'mijn media' selecteer in het menu gaat ie op zoek naar servers, duurt het een hele tijd voordat ie iets gevonden heeft, uiteindelijk vind hij mijn mediaserver, maar als ik die vervolgens selecteer kan ik wel de map zien waarin ik mijn media (films en muziek) heb geplaatst maar krijg ik daarna de boodschap: '410 server bestaat niet' en vervolgens gaat hij weer op zoek naar servers en vind hij helemaal niets meer.
Heb hem daarna weer uitgezet en weer aan, en vervolgens begint het weer van voor af aan.
Ik heb het geprobeerd met zowel HD Media Server als met Orb, maar met beide geen succes.
Daarnaast vind hij af en toe ook de laptop van mijn vriendin, waarop géén mediaservers zijn geinstalleerd.....
Wat doe ik verkeerd en wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Ik gok dat de laptop van je vriendin een of meerdere 'shared folders' heeft - die worden door de CFULLHDMA (CFH) ook gezien als databron. Wordt ook wel 'Samba share' genoemd en zou ik zelfs aanraden om te gebruiken i.p.v. die mediaserver: die mediaservers kunnen niet goed overweg met grote bestanden.

Die andere problemen met verbinden met de mediaserver - ik zou denken dat er misschien een firewall of zo dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit te overwegen om de CFULLHDMAi aan te schaffen.
Echter zijn er nog enkele vragen waar ik mee zit:

1) Ik ben in het bezit van de CH3SNAS van Conceptronic die op een gigabit lan zit aangesloten. Gaat dit goed werken met de CFULLHDMAi en zal het snel genoeg zijn ?
2) Op verschillende sites lees ik dat de CFULLHDMAi wel lang nodig heeft om te bufferen. Wat is jullie ervaring met de verschillende content, en hoe lang duurt het voordat bijvoorbeeld een geripte dvd gestart wordt ?.

Alvast bedankt voor jullie replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:53:
Hallo allemaal,

Ik zit te overwegen om de CFULLHDMAi aan te schaffen.
Echter zijn er nog enkele vragen waar ik mee zit:

1) Ik ben in het bezit van de CH3SNAS van Conceptronic die op een gigabit lan zit aangesloten. Gaat dit goed werken met de CFULLHDMAi en zal het snel genoeg zijn ?
Ik doe niet anders
2) Op verschillende sites lees ik dat de CFULLHDMAi wel lang nodig heeft om te bufferen. Wat is jullie ervaring met de verschillende content, en hoe lang duurt het voordat bijvoorbeeld een geripte dvd gestart wordt ?.
Definieer lang ..

Het kan zijn dat een 'stream' vanaf het internet langer nodig heeft om te starten dan een DVD, ISO of MKV ..
Films starten bij mij meestal binnen 5 seconden en zou het iets langer zijn dan nog zou ik er niet wakker van liggen. ;-)
Maar goed, wie ben ik ....

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
  • Laatst online: 18-11-2024
vanaalten schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:44:
Die andere problemen met verbinden met de mediaserver - ik zou denken dat er misschien een firewall of zo dwars zit.
Het zat hem in de firewall, hij doet het nu goed!!
Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
@ZeroDay.
Al iets meer info mbt bugreport FS#309?
Zie bij het ticket de foto's er niet bij staan, zijn ze wel goed geupload?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als er geen foto's zijn dan is / valt er weinig te testen.
helaas heb ik de laatste weken weinig tijd gehad om de trac te updaten of te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:56:
als er geen foto's zijn dan is / valt er weinig te testen.
helaas heb ik de laatste weken weinig tijd gehad om de trac te updaten of te reageren.
Hmm had ze er wel degelijk bijgedaan.. naja upload ik ze effe opnieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Hmm had ze er wel degelijk bijgedaan.. naja upload ik ze effe opnieuw :D
je mag ze ook mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

OK, ik ben ook geinteresseerd in dit apparaat. Ben al een zeer tevreden gebruiker van een CH3SNAS. Ik gebruik nu een oude Xbox met XBMC om series/films op te kijken, helaas kan dit apparaat geen HD content aan, vandaar dat het tijd wordt om te upgraden ;)

Enkele vragen:

-meer overstappers hier van XBMC naar CFULLHDMA(i)? Zo ja, hoe beviel het? Wat kan ik verwachten? Zijn er dingen die met een Xbox met XBMC wel kunnen en met een CFULLHDMA niet?
-speelt de CFULLHDMAi alle gangbare formaten goed af? Het moge duidelijk zijn dat ik films en series download via usenet, de gangbare formaten zijn daar MKV e.d., dat gaat allemaal vlekkeloos? En ja, ik heb het topic gelezen, maar hoor toch graag (nogmaals) een bevestiging :)
-kan iemand bevestigen of dit apparaat ook te bedienen is met een Logitech Harmony (885)? Waarschijnlijk wel, maar nogmaals .... :P

Alvast bedankt voor de moeite!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylverwing
  • Laatst online: 12-08-2009
hey iedereen, (eerste post hier)

ik wil even meegeven dat ik een workarround heb om toch een soort van verschillende playlists aan te maken met de CFULLHDMA met SMB (SAMBA).

Je maakt een nieuwe map bv. "Play Rock" (naam kan om het even wat zijn.)
Dan maak je shortcuts of links van de muziek je die achter elkaar wil afspelen en die plaats je in de map "Play Rock". De volgorde van de nummers is alfabetisch gerangschikt. Wil je een andere afspeelvolgorde dan kan je de muziekbestanden eventueel een nummer/letter combinatie geven, bv;

00001. ...
00010. ...
00020. ...

Als je van bij het begin rekening houd dat er nog nummers tussen moeten kan je deze een nummer geven zoals

00002. ...
00011. ...

Misschien een beetje omslachtig maar op deze manier kan je toch verschillende playlists maken; Rock, Pop, Ambient, ...

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Ik krijg enkele van mijn AVI video bestanden niet afgespeeld op mijn CFULLHDMAi.
Uit GSpot krijg ik de volgende gegevens;

Note: 160 bytes unneeded bytes at end of file
AVI v1.0
Video: 27.6 MB (95.55%)
Audio: 1.23 MB (4.25%)
AVI Overhead: 59.0 KB (0.20%)

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Andere vraag; Komt er ondersteuning voor 3gp bestanden?

Alvast bedankt voor alle hulp :)

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Laatst online: 04-03 12:35
Arfman schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:18:

Enkele vragen:

-meer overstappers hier van XBMC naar CFULLHDMA(i)? Zo ja, hoe beviel het? Wat kan ik verwachten? Zijn er dingen die met een Xbox met XBMC wel kunnen en met een CFULLHDMA niet?
-speelt de CFULLHDMAi alle gangbare formaten goed af? Het moge duidelijk zijn dat ik films en series download via usenet, de gangbare formaten zijn daar MKV e.d., dat gaat allemaal vlekkeloos? En ja, ik heb het topic gelezen, maar hoor toch graag (nogmaals) een bevestiging :)
-kan iemand bevestigen of dit apparaat ook te bedienen is met een Logitech Harmony (885)? Waarschijnlijk wel, maar nogmaals .... :P
1) Ik zou het niet weten
2) Jip, ik ben tot nu toe nog niet tegen een formaat aangelopen wattie niet goed afspeelt. Er zijn wel beperkingen mbt. surround geluid en / of ondertitels in HD films (met name WMV), maar dan kun je het beste de thread nog ff lezen voor wat meer achtergrond info.
3) Volgens mij is zo'n Logitech toch zo'n apparaat wat je helemaal zelf kunt programmeren. Dan kun je ook vast de IR-codes van de CFULLHDMA-zapper naar je Logitech sturen, dus dan zal het geen probleem zijn.

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt voor je antwoorden. Ben erachter gekomen dat de CFULLHDMAi alleen coaxiaal S/PDIF geluid heeft, terwijl net die ingang op mijn versterker al bezet is door de DVD recorder, die ik niet wil missen. Ben nu aan het kijken voor een HDX1000 NMT, jammer dat de Conceptronic niet gewoon beide uitgangen heeft.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Er bestaan coax -> fiber S/PDIF convertertjes.
Zijn nog geeneens duur ook.

Geen ervaring mee, maar is misschien een optie?

http://www.svideo.com/coaxtoslink1.html

[ Voor 27% gewijzigd door sailsoft5 op 07-03-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Laatst online: 11-07 12:44
werkt goed liep hier ook tegenaan converter ertussen en klaar
kosten ong 25 euro

logitech 885 werkt feilloos met cfullhdma

[ Voor 21% gewijzigd door batowhizz op 07-03-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knoop doorgehakt en de CFULLHDMAi speler aangeschaft. Deze hangt nu aan mijn gigabit netwerk waarin ook de CH3SNAS hangt. Dit alles i.c.m. pioneer plasma panel.
In een woord: "geweldig".
Wat is de CFULLHDMAi een fantastische apparaat ! De beeldkwaliteit is echt onwerkelijk, en geloof me dat ik behoorlijk kritisch ben en hoge eisen stel aan apparatuur.
Wat je ook afspeelt alles ziet er geweldig uit (vooral MaxPayne mkv) en geluid is ook super.

Enkele tips voor mensen die een soort gelijke setup gaan gebruiken:

- Vergeet de ingebouwde uPnP server van de CH3SNAS. Deze is, hoe zal ik het netjes zeggen, "niet zo heel goed". Als ik probeer te streamen via de uPnP server duurt het 30 seconden voordat een .mkv bestand start. Nee, ga voor de Samba client en browse zelf naar je mapjes toe. Dan start dezelfde .mkv file in ongeveer 4 seconden en vervolgens geen enkele hik ups.
- Let op met het instellen van de geluidsinstellingen in de CFULLHDMAi. Als je speler via digital output is aangesloten op een receiver stel dan bij "digitale uitgang" de waarde "niets" in. Zet hem daar niet op "PCM" of "RAW" want dan krijg je of geen DTS door of je MP3's spelen niet af. Enigszins vreemde menu keuze maar is bedoelt om het uitgangsformaat naar een bepaalde format te dwingen.
- Wel een bug ontdekt. Als je tijdens het afspelen van een .mkv file drukt op de knop "BGM" (Background Music) dan hangt het apparaat en moet je hem aan en uit zetten. Daarna is je BGM lijst tevens leeg.

Verder alleen maar trompetgeschal en twee dikke thumbs up voor Conceptronic. Hoera, hoera, hoera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:55:
De knoop doorgehakt en de CFULLHDMAi speler aangeschaft. Deze hangt nu aan mijn gigabit netwerk waarin ook de CH3SNAS hangt. Dit alles i.c.m. pioneer plasma panel.
In een woord: "geweldig".
Wat is de CFULLHDMAi een fantastische apparaat ! De beeldkwaliteit is echt onwerkelijk, en geloof me dat ik behoorlijk kritisch ben en hoge eisen stel aan apparatuur.
Wat je ook afspeelt alles ziet er geweldig uit (vooral MaxPayne mkv) en geluid is ook super.

Enkele tips voor mensen die een soort gelijke setup gaan gebruiken:

- Vergeet de ingebouwde uPnP server van de CH3SNAS. Deze is, hoe zal ik het netjes zeggen, "niet zo heel goed". Als ik probeer te streamen via de uPnP server duurt het 30 seconden voordat een .mkv bestand start. Nee, ga voor de Samba client en browse zelf naar je mapjes toe. Dan start dezelfde .mkv file in ongeveer 4 seconden en vervolgens geen enkele hik ups.
- Let op met het instellen van de geluidsinstellingen in de CFULLHDMAi. Als je speler via digital output is aangesloten op een receiver stel dan bij "digitale uitgang" de waarde "niets" in. Zet hem daar niet op "PCM" of "RAW" want dan krijg je of geen DTS door of je MP3's spelen niet af. Enigszins vreemde menu keuze maar is bedoelt om het uitgangsformaat naar een bepaalde format te dwingen.
- Wel een bug ontdekt. Als je tijdens het afspelen van een .mkv file drukt op de knop "BGM" (Background Music) dan hangt het apparaat en moet je hem aan en uit zetten. Daarna is je BGM lijst tevens leeg.

Verder alleen maar trompetgeschal en twee dikke thumbs up voor Conceptronic. Hoera, hoera, hoera.
Maak even die bug aan op de tracpage van Zeroday
http://www.aroundmyroom.com/trac/

Dan kunnen ze er naar kijken en oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Na jaren een xbox xmbc te hebben gebruikt, was ik toe aan iets nieuws.
zeker gezien de HDTV series de xbox niet meer trekt. Heb nu mooi een CF
En ziet erg mooi uit een goede vervanger van mijn oude xboxje.

Alleen ik krijg scherm niet helemaal gevuld.
Ik gebruik de HDMI kabel en zou hij toch vanzelfde groote van het scherm moeten instellen?
Heb nu soms dat de ondertiteling de onderkant net niet helemaal opstaat of iemand zijn hoofd niet helemaal.
Waar kan ik dit veranderen dat hij de video aanpast aan mijn LCD?
Heb vanalles geprobeerd in settings maar geen één instelling zie ik dat het veranderd?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:10:
Hoi

Ik gebruik de HDMI kabel en zou hij toch vanzelfde groote van het scherm moeten instellen?
Heb nu soms dat de ondertiteling de onderkant net niet helemaal opstaat of iemand zijn hoofd niet helemaal.
Heb vanalles geprobeerd in settings maar geen één instelling zie ik dat het veranderd?

Ik hoor het graag.
tijdens het afspelen, op de afstandbediening op de zoom knop drukken en 1x naar links drukken.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik heb hem ook "gekocht" bij MM voor 2 weken om hem te testen wat mij als eerste opvalt dat de CFULLHDMAi sommige files schokkerig afspeelt van mij pc en/of van mij usb hd die aangesloten is op mijn CFULLHDMAI weet iemand hoe dat komt?
De CFULLHDMAI speelt de vob files veel beter af van mijn pc dan van mijn Pioneer 737 via scart ! is dit ook jullie ervaring?
voor de rest bevalt hij me prima en na wat meer test van files wil ik hem wel kopen online met een externe hd, mijn keuze was gevallen op de Western Digital Elements 1 TB 7200rpm USB 2.0, 8MB, die ik aansluit op de CFULLHDMAI die via mijn adsl router is aangesloten naar mijn pc war ik alles download en dan de files naar mijn Western Digital Elements 1 TB 7200rpm USB 2.0, 8MB stuur en dan laat afspelen op mijn CFULLHDMAI, is dit een goede keuze HD?

MvrGr Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
1. Aanhef en groet zijn niet toegestaan, lees de forumregels.
2. Ik zou voor een 5400rpm drive gaan, die is meer dan snel genoeg voor netwerk verkeer en HD materiaal lezen voor je CFH en heeft als bijkomende voordelen: stiller, zuiniger en koeler (mogelijk zelfs iets goedkoper)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
pawarana schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:31:
Hallo allemaal,

ik heb hem ook "gekocht" bij MM voor 2 weken om hem te testen wat mij als eerste opvalt dat de CFULLHDMAi sommige files schokkerig afspeelt van mij pc en/of van mij usb hd die aangesloten is op mijn CFULLHDMAI weet iemand hoe dat komt?
De CFULLHDMAI speelt de vob files veel beter af van mijn pc dan van mijn Pioneer 737 via scart ! is dit ook jullie ervaring?
voor de rest bevalt hij me prima en na wat meer test van files wil ik hem wel kopen online met een externe hd, mijn keuze was gevallen op de Western Digital Elements 1 TB 7200rpm USB 2.0, 8MB, die ik aansluit op de CFULLHDMAI die via mijn adsl router is aangesloten naar mijn pc war ik alles download en dan de files naar mijn Western Digital Elements 1 TB 7200rpm USB 2.0, 8MB stuur en dan laat afspelen op mijn CFULLHDMAI, is dit een goede keuze HD?

MvrGr Marcel
kan wel, ( zo heb ik het ook een tijdje gedaan ), maar lekkerder is nog om die films ( or whatever ) te streamen vanaf je pc, naar de cfullhd player! Hoef je niet meer te kopieeren, of te lopen met die externe harddisk. Voor 1080P raad ik wel een ndraft wireless router, aan, maar alles daaronder heb je aan een 54G voldoende. native Blu-ray lukt me nog steeds niet om te streamen, maar da's ook een bulk data die over de lijn moet. Ga lekker spelen en testen.
Die HD is overigens een prima keuze denk ik, al is 5400 RPM iets stiller vermoed ik.

Anyway....veel plezier ermee!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
Sinds vorige week heb ik de cfullhdmai. Heb toen gelijk de nieuwste firmware-update geïnstalleerd.
1080p-bestanden van 20GB speelt het apparaat praktisch vloeiend, maar bij dvd's vanaf een externe hd stottert het beeld om de paar seconden?!? Ligt niet aan de bitrate lijkt me.
Heb al heel dit topic doorgelezen voor hetzelfde probleem maar zie dit niet echt terugkomen.
Heb al van alles aan de instellingen van het apparaat verzet. Maar helpt allemaal niet.
Iemand een oplossing? Bij voorbaat dank en hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip!
Alleen ik vind het jammer hij maakt het beeld dan niet naar 16:9.
Tevens zie ik dat de ondertiteling de onderste regel niet helemaal in beeld is, kan je dit ook nog instellen dat het hoger in beeld zit?

gr. rens

quote:
rens77 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:10:
Hoi

Ik hoor het graag.
tijdens het afspelen, op de afstandbediening op de zoom knop drukken en 1x naar links drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoofdmenu heb ik het zelfde probleem.
Grapgo en Imedia komen beide niet goed in beeld, qua letters zit het buiten het beeld.
Ik heb een samsung LCD Hdready tv.

Is er mogelijkheid om dit aan te passen?
nike schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
In de opties kun je het volgens mij instellen, pin me er echter niet op vast.
of met het output knopje op de afstandsbediening

[ Voor 24% gewijzigd door SaURoN op 09-03-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Let ook even op je TV zelf.

Ik heb een Philips LCD, en daar kun je instellen wat er aan elke ingang hangt.
De keuze heeft DIRECT invloed op de schaling van de TV zelf.

Voor de Cfullhdma heb ik hem op PC gezet, dan schaalt de TV zelf namelijk niet meer en krijg ik alles in elke stand netjes in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij hem dan op de composite uitgang aangesloten?
Ik heb juist op HDMI, zou hij eigenlijk zelf gelijk het beeld goed moeten zetten.

Het had ook wel handig geweest zoals bij XBMC, dat je de diameter hoeken handmatig van je televisie aan kan geven.

Tot op heden is het me nog niet gelukt om het beeld goed te strechen.
Duikhond schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:25:
Let ook even op je TV zelf.

Ik heb een Philips LCD, en daar kun je instellen wat er aan elke ingang hangt.
De keuze heeft DIRECT invloed op de schaling van de TV zelf.

Voor de Cfullhdma heb ik hem op PC gezet, dan schaalt de TV zelf namelijk niet meer en krijg ik alles in elke stand netjes in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel triest dat zoveel tijd na introductie van het apparaat, het nog steeds een niet volledig functionerend apparaat is. Het is gewoon nog niet doorontwikkelde troep, die oppertunistisch op de markt is gezet.

Conceptronic is dan ook geen innovatief bedrijf die gigantische aanpassingen maakt aan de firmware, en al helemaal niet als het draait om kosten. Ze gebruiken een universele chipset die in meerdere apparaten wordt gebruikt, en wachten met firmware updates totdat de nieuwe code door de fabrikant van de chipset wordt aangedragen. Ze moeten het alleen een beetje aanpassen naar hun lay-out.
Uiteraard zal zeroday dit ontkennen, maar ik weet beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Xforce, ik ga nog niet eens reageren op je onzin...... :+ oeps doe ik het toch

Nee ik heb hem ook via HDMI aangesloten, maar bijna elke LCD tv heeft zelf ook een schaling aan boord aan de hand van het soort apparaat wat (ook via de HDMI) wordt aangesloten. Een PC heeft een andere instelling nodig als bijvoorbeeld een settop box.

Dus als je de ingang (HDMI 1 in mijn geval) op settop box zet krijg je wel schalingsmogelijkheden, en op PC niet, dan laat hij de ingang ongemoeid.

De moeite waard om uit te proberen.

In mijn geval heb ik in ieder geval nooit schalingsproblemen bij mijn Cfullhdma gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:18:
Wel triest dat zoveel tijd na introductie van het apparaat, het nog steeds een niet volledig functionerend apparaat is. Het is gewoon nog niet doorontwikkelde troep, die oppertunistisch op de markt is gezet.

Conceptronic is dan ook geen innovatief bedrijf die gigantische aanpassingen maakt aan de firmware, en al helemaal niet als het draait om kosten. Ze gebruiken een universele chipset die in meerdere apparaten wordt gebruikt, en wachten met firmware updates totdat de nieuwe code door de fabrikant van de chipset wordt aangedragen. Ze moeten het alleen een beetje aanpassen naar hun lay-out.
Als je ergens niet mee eens bent, kun je het dan ook onderbouwen en niet gewoon roepen dat het zo is zonder enige onderbouwing?
Je zelt je zelf zo erg voor lul nu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:18:

Wouter,

als jij beter weet dan moet je hier met facts komen. Daarnaast conclusies trekken wat ik zal doen is natuurlijk erg dom. Want waarom zou ik iets ontkennen als bijvoorbeeld later geconcludeerd kan worden dat je op bepaalde punten wellicht misschien gelijk zou kunnen hebben.

Conceptronic is net zoals vele bedrijven een bedrijf dat producten op de europese markt zet wat op OEM of ODM basis kan gebeuren. Daarvoor hoef je je niet te schamen dat doen vele bedrijven. Of denk je dat een Linksys, D-LINK, alles zelf fabriceren?

Definieer troep, niet werkende functionaliteiten, kosten en universele chipset

Het is natuurlijk bull dat je over een 'universele' chipset praat als iedereen in de markt over een 'oplossing' spreekt. Als een fabrikant voor een Sigma Designs chipset kiest is dat niet universeel.
Met andere woorden: een Intel of AMD processor die in een PC zit is dus ook 'universeel' ?

een functionaliteit daar spreek je pas over als het erin gebouwd is. Je kan er wel naar vragen maar als iets niet werkt wil nog niet zeggen dat de functionaliteit erin zit.

Als jij beter weet dan heb je beperkte kennis en mag jij mij uitleggen wat jij beter weet.

Het volgende geldt voor de CFULLHDMA(i)

Conceptronic heeft een concept, ze zoekt dan naar een fabrikant / ontwikkelaar die binnen het concept iets kan neerzetten. Hierbij kan besloten worden of iets exclusief is dan dan te nee.

Ik heb dagelijks contact met de ontwikkelaars en wordt op de hoogte gehouden van ontwikkelingen mbt hardware en software.

Met behulp van de vele prachtige verzoeken, bug reports noem maar op ga ik tezamen met de ontwikkelaars om tafel zitten om te zien welke functies en problemen opgelost kunnen worden naar rato van mogelijkheden.

Hierbij zijn er inderdaad beperkingen: de chipset leverancier (sigma designs) heeft voor haar chipset een eigen Software Developers Kit ontwikkeld. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je veel $ neertellen. Want dat de basis waar SD van leeft.
Zo krijgt SD dagelijks feedback van haar afnemers mbt problemen die zij tegenkomen op hardware niveau en software niveau. Hierdoor moet SD haar SDK weer aanpassen wat dan weer tot wijzigingen in firmware bij fabrikanten leidt.

Daarnaast bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat bovenop de SDK eigen implementaties geintroduceerd worden.

Met andere woorden: definieer troep.
Als de CFULLHDMA troep zou zijn en dan nog in de bladen goed getest zou worden en vele tevreden gebruikers heeft, wat zouden dan al die andere merken zijn met dezelfde chipset?

Wouter: Zoals je ziet: ik ontrek me niet aan deze discussie. Het woord is nu aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zeroday, dat je de moeite neemt om er nog op in te gaan joh.

Onderbouwen is zo te zien niet zijn sterkste punt, en discussies voeren ook niet. Hij heeft vast een exemplaar gehad wat niet 200% werkte en heeft nu een product was geen foutjes heeft schijnbaar, waar geen ontwikkeling nodig is en die nieuwe codecs direct afspeelt zonder ook maar 1 firmware te updaten.

Ik ben trouwens van de 1.13 firmware geupdate naar de laatste publieke update, maar het zoeken naar servers blijft hij op hangen. Dit had ik eerder niet, moet nu een keer back drukken en weer OK en hij vind dan alles direct. Heeft dat te maken met de nieuwe SDK?
Niet echt een huge probleem though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:58:
Zeroday, dat je de moeite neemt om er nog op in te gaan joh.

Onderbouwen is zo te zien niet zijn sterkste punt, en discussies voeren ook niet. Hij heeft vast een exemplaar gehad wat niet 200% werkte en heeft nu een product was geen foutjes heeft schijnbaar, waar geen ontwikkeling nodig is en die nieuwe codecs direct afspeelt zonder ook maar 1 firmware te updaten.

Ik ben trouwens van de 1.13 firmware geupdate naar de laatste publieke update, maar het zoeken naar servers blijft hij op hangen. Dit had ik eerder niet, moet nu een keer back drukken en weer OK en hij vind dan alles direct. Heeft dat te maken met de nieuwe SDK?
Niet echt een huge probleem though :)
Ik wacht z'n antwoord af

het volgende geldt voor de auto-samba functie

het apparaat start
het apparaat krijgt een ip
wanneer er een ip verkregen wordt dan gaat het apparaat via smbtree op zoek naar de shares
UPNP shares worden direct gezien, smbtree is afhankelijk van de master browser en wat hij over het netwerk te zien krijgt

Soms kun je te snel zijn waardoor de actie nog niet uitgevoerd is en dan krijg je dus wat jij hebt. Ik heb dat vooral bij een WLAN verbinding. Te snel naar het menu waar het apparaat nog geen IP adres heeft

Omdat het een soort van scheduled opdracht is zal dan na een onbekende wachttijd de server lijst gerefreshed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe de srt bestanden overkomen?

1. kan je de lettertype/grote veranderen?
2. kan je de ondertiteling naar boven en beneden verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:51:
Wie kan mij vertellen hoe de srt bestanden overkomen?

1. kan je de lettertype/grote veranderen?
2. kan je de ondertiteling naar boven en beneden verschuiven?
1. Helaas niet
2. Helaas niet

1+2 = reden = Chipset SDK laat het niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
MAAR nog geen film tegengekomen waarbij de srt's niet goed leesbaar waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:42:
[...]

1. Helaas niet
2. Helaas niet

1+2 = reden = Chipset SDK laat het niet toe
Dat betekent dat de andere concurrenten die deze chip ook gebruiken hiermee ook geconfronteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:01:
[...]

Dat betekent dat de andere concurrenten die deze chip ook gebruiken hiermee ook geconfronteerd worden?
dat denk ik wel
maar heeft ook met middleware te maken .. laag op laag ..
het zou kunnen dat er iemand een andere soort middleware gebruikt die op een andere laag van het beeld de subs displayed en dat dan wel kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sailsoft5 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:00:
MAAR nog geen film tegengekomen waarbij de srt's niet goed leesbaar waren....
???
definieer niet goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Ik bedoelde dat alleen maar positief Dennis.

Dat ondanks dat de groote en plaats niet is in te stellen, dat de letters standaard prima leesbaar zijn.
Dus dat er niet echt behoefte aan vergroting en verplaatsing is, itt andere devices waar ze default zo klein zijn dat je ze wilt vergroten.

Met de srt ondertitels is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:08:
[...]

Ik wacht z'n antwoord af

het volgende geldt voor de auto-samba functie

het apparaat start
het apparaat krijgt een ip
wanneer er een ip verkregen wordt dan gaat het apparaat via smbtree op zoek naar de shares
UPNP shares worden direct gezien, smbtree is afhankelijk van de master browser en wat hij over het netwerk te zien krijgt

Soms kun je te snel zijn waardoor de actie nog niet uitgevoerd is en dan krijg je dus wat jij hebt. Ik heb dat vooral bij een WLAN verbinding. Te snel naar het menu waar het apparaat nog geen IP adres heeft

Omdat het een soort van scheduled opdracht is zal dan na een onbekende wachttijd de server lijst gerefreshed worden.
Het is met een wired verbinding, met de WLAN had ik er wel langer last van maar dat wist ik :) Had voor de update nergens last van, vind het niet zo'n groot probleem. 1x terug gaan en dan pakt hij hem direct :)

Zijn inderdaad samba shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sailsoft5 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:30:
Ik bedoelde dat alleen maar positief Dennis.

Dat ondanks dat de groote en plaats niet is in te stellen, dat de letters standaard prima leesbaar zijn.
Dus dat er niet echt behoefte aan vergroting en verplaatsing is, itt andere devices waar ze default zo klein zijn dat je ze wilt vergroten.

Met de srt ondertitels is niets mis.
Wow .. die zin las ik inderdaad geheel verkeerd...
toch Human en geen Cylon .. Damn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kun je de subtitles "verschuiven" ten opzichte van het beeld? Ik bedoel dus dat als de subtitle 1 seconde achterlopen, je ze dan bij kunt stellen net zoals op XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Nee, niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, dan is dit apparaat écht geen optie meer, helaas. Komt namelijk nogal vaak voor dat ik een serie kijk van een bepaalde groep en dat ik subtitles heb van de release van een andere groep, aangezien daar dan wel subtitles voor zijn. Jammer, wordt het waarschijnlijk toch een simpel PC'tje zien kwijt te raken in het TV meubel en gewoon XBMC erop draaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Arfman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:12:
Hmm, dan is dit apparaat écht geen optie meer, helaas. Komt namelijk nogal vaak voor dat ik een serie kijk van een bepaalde groep en dat ik subtitles heb van de release van een andere groep, aangezien daar dan wel subtitles voor zijn. Jammer, wordt het waarschijnlijk toch een simpel PC'tje zien kwijt te raken in het TV meubel en gewoon XBMC erop draaien ...
is het niet makkelijker om de juiste subs te vinden, je bent er immers al naar die van de andere groep aan t zoeken :?

Mijn persoonlijke ervaring bij subs die niet goed lopen ook niet te corrigeren door een paar seconden eerder of later te laten verschijnen. Bij series kan het goed zijn dat reclame's een seconde te laat worden geknipt. Kan je halverwege de aflevering weer de sub aanpassen.

Als je dit wel zoekt, heb je inderdaad een PC nodig. (Vind het zelf geen probleem om de subs zelf aan te passen)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat de mogelijkheid om een sleeptimer toe te voegen aan de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Laatst online: 26-08 00:27
Ik heb sinds kort een CFULLHDMAi in combinatie met een thecus N3200 Pro. Helaas krijg ik het geluid in combinatie met mkv's niet goed werkend. Ik heb geupgrade naar de laatste versie. Ik maak in ieder geval connectie met SMB.

Iemand ervaringen met mkv's met de laatste upgrade. Ik heb nu een aantal mkv's uitgeprobeerd maar telkens geen geluid maar wel heel strak beeld. Bijvoorbeeld de mkv van Ratatouille en role models.

Ik heb het geprobeerd met zowel EDID aan en uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
FrOnT242 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:15:
Ik heb sinds kort een CFULLHDMAi in combinatie met een thecus N3200 Pro. Helaas krijg ik het geluid in combinatie met mkv's niet goed werkend. Ik heb geupgrade naar de laatste versie. Ik maak in ieder geval connectie met SMB.

Iemand ervaringen met mkv's met de laatste upgrade. Ik heb nu een aantal mkv's uitgeprobeerd maar telkens geen geluid maar wel heel strak beeld. Bijvoorbeeld de mkv van Ratatouille en role models.

Ik heb het geprobeerd met zowel EDID aan en uit. Iemand een idee?
DTS track, maar geen digitale audio naar je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PoweRoy schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:38:
[...]

is het niet makkelijker om de juiste subs te vinden, je bent er immers al naar die van de andere groep aan t zoeken :?
Vaak zijn NL subs maar te vinden voor 1 releasegroep, komt regelmatig voor (NCIS, Numb3rs, etc.).
Mijn persoonlijke ervaring bij subs die niet goed lopen ook niet te corrigeren door een paar seconden eerder of later te laten verschijnen. Bij series kan het goed zijn dat reclame's een seconde te laat worden geknipt. Kan je halverwege de aflevering weer de sub aanpassen.
Klopt, maar is in XBMC zo gepiept. Kun je tot 10 seconden mee voor- of achteruit "timeshiften".
Als je dit wel zoekt, heb je inderdaad een PC nodig. (Vind het zelf geen probleem om de subs zelf aan te passen)
Meestal kom ik er pas achter als we al lekker op de bank zitten (of bed) en nog even een serietje willen kijken. Dan ga ik niet achter m'n pc zitten om de subs gelijk te trekken, daarbij de halve serie al ziend, dan heb ik er geen zin meer in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Laatst online: 26-08 00:27
RoRoo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:54:
[...]

DTS track, maar geen digitale audio naar je versterker?
Dank je wel voor de hint het werkt in middels _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:36:
[...]

Vaak zijn NL subs maar te vinden voor 1 releasegroep, komt regelmatig voor (NCIS, Numb3rs, etc.).

[...]

Klopt, maar is in XBMC zo gepiept. Kun je tot 10 seconden mee voor- of achteruit "timeshiften".

[...]

Meestal kom ik er pas achter als we al lekker op de bank zitten (of bed) en nog even een serietje willen kijken. Dan ga ik niet achter m'n pc zitten om de subs gelijk te trekken, daarbij de halve serie al ziend, dan heb ik er geen zin meer in :+
90% van alle series die ik kijk, kijk ik op WMV met subs
geweldig .. en die jongens doen er alles aan om het stabiel sync te krijgen ..

En de rest van de dingen kijk ik zonders subs. Nooit ge-emmer en vrouw blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:36:
[...]

[...]

[...]

Ik adviseer je inderdaad gewoon lekker met XBMC te blijven kijken of te wachten op iets wat dat wel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
HugoFR schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:11:
Sinds vorige week heb ik de cfullhdmai. Heb toen gelijk de nieuwste firmware-update geïnstalleerd.
1080p-bestanden van 20GB speelt het apparaat praktisch vloeiend, maar bij dvd's vanaf een externe hd stottert het beeld om de paar seconden?!? Ligt niet aan de bitrate lijkt me.
Heb al heel dit topic doorgelezen voor hetzelfde probleem maar zie dit niet echt terugkomen.
Heb al van alles aan de instellingen van het apparaat verzet. Maar helpt allemaal niet.
Iemand een oplossing? Bij voorbaat dank en hulde!
Dacht dat hier wel een reactie op zou komen. Ik post te weinig in dit topic zeker....... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Wellicht een tip voor iemand die net als mij denkt leuk zijn dvd iso's van een netwerk schijf af te kunnen streamen.

Ben er vandaag dus achter gekomen dat een nas alleen werkt met fat 32,
waardoor je max file size maar 4 gig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
90% van alle series die ik kijk, kijk ik op WMV met subs
Dan kijk je vast en zeker geen series met DD track ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TotalRoef schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:12:
Wellicht een tip voor iemand die net als mij denkt leuk zijn dvd iso's van een netwerk schijf af te kunnen streamen.

ligt eraan welke NASjes..
heb je een NAS met een RDC chipset: ja die werken met FAT32 wel licht gemodificeerd waardoor het wel mogelijk is om files >4GB te plaatsen maar wat er dan gebeurd is dat het bestand 3 bestanden wordt:
1 index bestand en dan 2 bestanden waar de knip op de 4GB limiet ligt, Het apparaat weet dan via de index dat ie de 2 bestanden aan elkaar moet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
TotalRoef schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:12:

Mijn NAS draait lekker op NTFS hoor..
Denk dat je beter kan zeggen:
Ben er vandaag dus achter gekomen dat mijn nas alleen werkt met fat 32,
waardoor de max file size maar 4 gig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:30:
[...]

Dan kijk je vast en zeker geen series met DD track ;)
ik pak zowel HD MKV's zonder ondertiteling (om direct Heroes, Lost, Damages, Lie to Me, Chuck, Legend of the Seeker, BSG, Reaper, Smallville, Supernatural, The Mentalist, Burn Notice, Dexter, Prison Break, The Listener, Sarah Conner, Fringe & Leverage te kijken. (damn kijk ik zoveel series??)

Daarnaast pak ik later 60% van bovenstaande series in WMV released door BLD of Woutje
de rest pak in in DVD formaat met subs als ik dat nodig acht.

alles komt er bij mij in stereo uit thuis omdat ik geen DD set heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Wat maakt deze speler zo goed ten opzichte van andere spelers. Ik ben opzoek naar een dergelijke speler, maar twijfel tussen een PS3 ivm mediamogellijkheden en Blue ray. Daarnaast download ik veel series en films en op mijn Xbox ben ik beperkt tot het afspelen van WMVHD. Streamen vanaf pc naar xbox vind ik vervelend en merk vaak vertraging.

Nadeel van deze speler vind ik de prijs, athans, ik vind het veel geld. Twee jaar geleden een speler gekocht van 150 euro( beperkte mogelijkheden) Ik had twee jaar later eigelijk wel een alleskunner voor een soortgelijke prijs verwacht. Daarom ben ik nieuwsgierig waarom deze machine zijn prijs rechtvaardigd.

Tevens nog een vraag over het aansluiten van een externe HDD. Moet ik die nog speciaal formateren zodat ook files groter dan 4 gig kunnen worden afgespeeld. Aangezien deze speler op Linux draait, geen idee hoe dat werkt qua compabiliteit.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
steefje schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:20:

Nadeel van deze speler vind ik de prijs, athans, ik vind het veel geld. Twee jaar geleden een speler gekocht van 150 euro( beperkte mogelijkheden) Ik had twee jaar later eigelijk wel een alleskunner voor een soortgelijke prijs verwacht. Daarom ben ik nieuwsgierig waarom deze machine zijn prijs rechtvaardigd.

Tevens nog een vraag over het aansluiten van een externe HDD. Moet ik die nog speciaal formateren zodat ook files groter dan 4 gig kunnen worden afgespeeld. Aangezien deze speler op Linux draait, geen idee hoe dat werkt qua compabiliteit.
Prijs is gerechtvaardigd om de volgende redenen:

Goede kwaliteit van de case :P
Goede firmware support en release cycle
Alle kabels zitten er bij (3m HDMI van goede kwaliteit en nog veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.aroundmyroom.c...dmai-beta-firmware-11602/

Een nieuwe firmware voor beta testers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Trouwens wel jammer dat Xforce / Wouter nog steeds niet inhoudelijk gereageerd heeft.... Ik las zijn reactie waarin hij zich in mijn ogen comleet belachelijk maakte, en na de reactie van Zeroday hoopte ik er achter te komen waarom hij zijn tekst geplaatst had. Heeft hij echt slechte ervaringen met de Fullhdma(i) of misschien met een ander product van Conceptronic?

Zelf ben ik erg tevreden, heb nu de laatste public firmware erop en ik heb nog weinig (of geen) problemen gezien hiermee. Ik zal zeker dit weekend de laatste beta eens proberen, eens kijken wat dat voor veranderingen brengt.

Keep on going Zero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Trouwens wel jammer dat Xforce / Wouter nog steeds niet inhoudelijk gereageerd heeft
Ik vind het niet jammer, wel begrijpelijk ;) , want...
las zijn reactie waarin hij zich in mijn ogen comleet belachelijk maakte
En daar heb je de reden ;)

nuff said ! 8)

On topic: ik ben wel een happy customer. Toevallig waren er wat vrienden bij me op bezoek en die wilden er ook een. Ik zoek de bon even op en zie dat ik 'm voor €199 heb gekocht op 18-06-2008. Hij is dus alleen maar duurder geworden? :? Odd.
Heb nog wel 1 ding wat ik niet snap. Het gebeurt wel eens dat de player wat staat te bufferen bij heavy load ( 1080P ) en als ik de player dan heel even op pauze zet en gelijk weer aan, is het "bufferen" weer weg.
Is dit wel bufferen wat ik zie, of heeft dit een andere oorzaak?
Ik stream wireless over NDRAFT.

p.s. off-topic "Mr Brooks" zitten kijken...aanrader!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
RoRoo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Mijn NAS draait lekker op NTFS hoor..
Denk dat je beter kan zeggen:

[...]
inmiddels heb ik het al anders opgelost, heb mijn nas nu via usb aan de player gekoppeld en via de player mijn nas weer gedeeld op mijn netwerk :p
oftewel, had helemaal geen nas hoeven kopen maar gewoon een usb 2.0 schijf 8)

*iemand enig idee waarom ik via mijn netwerk maar 3.8 MB/sec wegschrijf? Heb zelfs net een nieuwe router..

[ Voor 11% gewijzigd door TotalRoef op 14-03-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Ik heb een Panasonic TH-37PX80EA
Welke resolutie/instellingen moet ik nu kiezen om een vloeiend beeld te krijgen, ik zie nml. verschilend HD beeldmateriaal wat ik van mijn wd my book afspeel regelmatig "schokken" meer verticaal dan horizontaal op mijn Conceptronic CFULLHDMAI speler?

MvrGr. Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kijk, daar hebben we het probleem. Als je dat nou wel had dan zat er wellicht meer vaart achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
pawarana schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:39:
Ik heb een Panasonic TH-37PX80EA
Welke resolutie/instellingen moet ik nu kiezen om een vloeiend beeld te krijgen, ik zie nml. verschilend HD beeldmateriaal wat ik van mijn wd my book afspeel regelmatig "schokken" meer verticaal dan horizontaal op mijn Conceptronic CFULLHDMAI speler?

MvrGr. Marcel
Mybookworld is gewoon te traag.
Ik adviseer je toch om de bestanden te delen op je pc en kijken of het nog steeds schokkerig is.

Ik heb ook nog een mybookworld staan maar hij is zelfs voor backups te traag.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
nike schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:17:
[...]

Mybookworld is gewoon te traag.
Ik adviseer je toch om de bestanden te delen op je pc en kijken of het nog steeds schokkerig is.

Ik heb ook nog een mybookworld staan maar hij is zelfs voor backups te traag.
sommige bestanden zijn vnml verticaal schokkerig er werd mij eerst een 5400 rpm aangeraden en deze wmb is 7200 rpm, ik dacht deze is toch wel snel genoeg?
via mij pc kan niet ivm met een niet zo snelle pc en geen giganetwerk, welke externe hd 1 tb is dan wel geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
zeroday schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:43:
[...]
Daarnaast pak ik later 60% van bovenstaande series in WMV released door BLD of Woutje
de rest pak in in DVD formaat met subs als ik dat nodig acht.

Geen DD set in deze tijd? Is dat niet zonde van al die HD content?

Voor de CFULLHDMA owners die gek zijn op series... http://www.bierdopje.com . Kun je de serie in HD verkrijgen inclusief NL ondertitels. Aangezien de meeste series in MKV worden aangeboden heb je geen problemen met de 5.1 audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elrobbo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:06:
Heb nog wel 1 ding wat ik niet snap. Het gebeurt wel eens dat de player wat staat te bufferen bij heavy load ( 1080P ) en als ik de player dan heel even op pauze zet en gelijk weer aan, is het "bufferen" weer weg.
Is dit wel bufferen wat ik zie, of heeft dit een andere oorzaak?
Ik stream wireless over NDRAFT.
Zie bug 259.
http://www.aroundmyroom.c...ils&task_id=259&project=1

Staat al een behoorlijke tijd open, en is een storend neveneffect van de 2.6 kernel. Een boel mensen hebben hier last van. Voor mij absoluut de meest belangrijke verbetering die nu doorgevoerd zou kunnen worden. De 2.4 kernel heeft het ook, maar minder, dus je kunt overwegen om te downgraden naar firmware 1.09.55. Het schijnt te maken te hebben met interne bandbreedte. Dennis, heb je zicht op een mogelijke oplossing?

edit: ik zie net dat je wireless streamt. Ik heb hier geen ervaring mee, het zou daar natuurlijk ook in kunnen zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Is het mogelijk om een optie toe te voegen die bij een filmbestand bepaalde informatie via een internetverbinding binnen haalt? Zodat er bijvoorbeeld via moviemeter info over de acteurs, het verhaal en cover weergegeven kan worden?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:50:
[...]

Zie bug 259.
http://www.aroundmyroom.c...ils&task_id=259&project=1

Staat al een behoorlijke tijd open, en is een storend neveneffect van de 2.6 kernel. Een boel mensen hebben hier last van. Voor mij absoluut de meest belangrijke verbetering die nu doorgevoerd zou kunnen worden. De 2.4 kernel heeft het ook, maar minder, dus je kunt overwegen om te downgraden naar firmware 1.09.55. Het schijnt te maken te hebben met interne bandbreedte. Dennis, heb je zicht op een mogelijke oplossing?

edit: ik zie net dat je wireless streamt. Ik heb hier geen ervaring mee, het zou daar natuurlijk ook in kunnen zitten.
Mja . iedereen zit daar mee. Het is mainstream. Heeft echt te maken met SDK, Drivers (intern) en bandbreedte bij bepaalde codecs. Het is niet dat wij alleen daarmee een probleem hebben maar eigenlijk iedereen die op Kernel 2.6 dingen streamed.
Het staat hoog op de fix lijst (zo niet als eerste) maar daarin zijn we afhankelijk van Sigma Designs etc.

Hou er wel rekening mee dat als iemand met WLAN zit te werken ik zulke request niet kan behandelen. Dat is echt een probleem van de bandbreedte van WLAN (erg fluctuerend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyberd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:08:
Is het mogelijk om een optie toe te voegen die bij een filmbestand bepaalde informatie via een internetverbinding binnen haalt? Zodat er bijvoorbeeld via moviemeter info over de acteurs, het verhaal en cover weergegeven kan worden?
Nope, gaan we ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:45:
[...]

Geen DD set in deze tijd? Is dat niet zonde van al die HD content?

Voor de CFULLHDMA owners die gek zijn op series... http://www.bierdopje.com . Kun je de serie in HD verkrijgen inclusief NL ondertitels. Aangezien de meeste series in MKV worden aangeboden heb je geen problemen met de 5.1 audio.
Nee hoor. Ik stoor me altijd aan surround. En als ik surround wil, dan wil ik mijn backspeakers wireless

Ik volg zo'n 23 series momenteel .. dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

zeroday schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Nee hoor. Ik stoor me altijd aan surround. En als ik surround wil, dan wil ik mijn backspeakers wireless

Nice! Zeroday, ik dacht dat ik veel series keek maar dit slaat alles :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nee hoor. Ik stoor me altijd aan surround.
Zo, heus storen zelfs... het lijkt alsof wij surround liefhebbers dan niet bepaald een luisterend en begrijpend oor hebben voor onze gripe :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik het volgende probleem:
Twee seconden nadat de CFULLHDMA is opgestart springt het beeld op zwart. Het menu doet het wel tijdens deze ongeveer 2 seconden voordat het beeld zwart is.

Ik vermoed dat mijn Windows Vista machine de boosdoener is, gisteren heb ik namelijk de AVG Viruscanner + firewall vervangen door de standaard Windows Vista firewall + de gratis AVG virusscanner.

Nog wat extra informatie:
- zonder netwerk kabel werkt de cfullhdma
- als mijn windows vista machine uitstaat werkt de cfullhdma
- vista machine aan en externe harde schijf aan de cfullhdma levert ook een zwart scherm op
- lokaal netwerk bestaande uit: XP machine, Vista machine, CH3SNAS en de CFULLHDMA
- films staan op een CH3SNAS
- firmware 1.15.15.09

Heeft iemand een oplossing of info waarom dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:42:

:P Ik kijk de series en films ook altijd gewoon met stereo geluid uit mijn tv. Meer ook omdat:

1. ik geen digitale ingang heb in mijn surround set
2. ik het eigenlijk niet eens mis
3. surround sound eigenlijk alleen maar mooi (imho) bij een echte spectakel film is en niet bij een tv serie.
4. Ik geen zin heb om 3 remotes te gaan gebruiken. Ja ik kan voor veel geld een harmony kopen, maar vind ik persoonlijk zonde van mijn geld O-)

Het is dat de audio van de radio er nog overheen gaat, anders had ik 'm allang weggedaan.. Het laatje van de DVD player zal wel dusdanig vol met stof zitten, dat ie niet meer open kan :)

Toch een werelduitvinding, die Media Players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
zeroday:
Weet je al iets over deze bug, of ben ik de enigste:
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=319

Details
Avi files grater then 2hour play:

-can't skip movie beyond 80% with the num keys on remote.

If you press the num keys lets say 88% theb the movie will start at 1:51 (the movie is 2:13hour).
(movie is called Ultra_HQ_Daredevil_2003_1280x540_DTS_5.1channels.avi)

total playing time is 2:12

Other movies are the matrix movies The_Matrix_III_2003_1280x532_DTS_5.1channels.avi (also avi greater then 2hour play)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
welke (goedkoopste/betaalbaar) 1tb kan ik kopen, om zonder problemen (schokkerig beeld) mijn hd films te zien via de CFULLHDMAI op mijn plasma??

|:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
pawarana schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:40:
welke (goedkoopste/betaalbaar) 1tb kan ik kopen, om zonder problemen (schokkerig beeld) mijn hd films te zien via de CFULLHDMAI op mijn plasma??

Ik heb een 2x een 1TB schijf van westen digital elements serie aan mijn windows 2003 server via usb.
Hiermee stream ik prima films mee af op 1080p.

En een gigabit netwerk.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

pawarana schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:40:

Wil je streamen of gewoon ouderwets via de USB? Wel even handig te vermelden.
Zelf heb ik 2x 1TB WD MyBook (aangesloten via USB) en ik wil sinds ik de eerste heb niet meer andere.
Itt mijn LaCie schijven kan ik deze lekker aan het stroom laten hangen en ze gaan aan/uit als de CFH aan/uit gaat verder zijn ze lekker snel, ideaal naar mijn mening!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:57:
[...]

Nice! Zeroday, ik dacht dat ik veel series keek maar dit slaat alles :P
ik schrok er zelf ook van toen ik de folders telde op de CH3SNAS ..
gelukkig worden ze niet allemaal tegelijkertijd uitgezonden.
en het vergt wat dicipline om na slechte episodes de serie te blijven volgen hopen op betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:30:
[...]

Zo, heus storen zelfs... het lijkt alsof wij surround liefhebbers dan niet bepaald een luisterend en begrijpend oor hebben voor onze gripe :S
Kan je wel uitleggen waarom:

de surround systemen die ik allemaal beluisterd heb kon ik nooit helemaal naar mijn wens afstellen
of het waren wel de frontspeakers die te hard stonden en waar dan de backspeakers weer te zacht waren.
waardoor, als je zat te kijken, je meer zat te luisteren of je echt iets hoorde wat je dacht te horen of niet.

Nu heb ik absoluut aan beide oren een gehoorbeschadiging (bevestigd door KNO arts) dus vandaar dat mijn 'gestoor' echt daar aan gerelateerd kan worden. de focus van waar het geluid vandaan moet / kan / mag komen is dan een drama.

de KNO arts noemt het een 'disco-dip' gehoorbeschadiging door langduring gebruik van walkman

Dus jeugd: piepende oren van lekkere muziek lijkt gaaf maar geeft je na een bepaalde tijd toch problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maar ik heb nooit betwijfeld of je er echt 'last' van zou hebben, noch lichaamlijk noch mentaal. Ik denk alleen dat deze bugtrac wat meer aandacht zou hebben indien de (voor ons) hoofdmedewerker er zelf ook baat bij had/achter stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:09:
Maar ik heb nooit betwijfeld of je er echt 'last' van zou hebben, noch lichaamlijk noch mentaal. Ik denk alleen dat deze bugtrac wat meer aandacht zou hebben indien de (voor ons) hoofdmedewerker er zelf ook baat bij had/achter stond.
tsja.. maar als Sigma er weinig aan doet ..
dan moet ik mijn oortjes laten hangen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:36:
zeroday:
Weet je al iets over deze bug, of ben ik de enigste:
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=319

Details
Avi files grater then 2hour play:

-can't skip movie beyond 80% with the num keys on remote.

If you press the num keys lets say 88% theb the movie will start at 1:51 (the movie is 2:13hour).
(movie is called Ultra_HQ_Daredevil_2003_1280x540_DTS_5.1channels.avi)

total playing time is 2:12

Other movies are the matrix movies The_Matrix_III_2003_1280x532_DTS_5.1channels.avi (also avi greater then 2hour play)
Vooralsnog wel. MIsschien ben jij een van de weinigen die ultra_hq rips gebruikt. Ik had er nog niet eerder over gehoord.
Ik kijk of Henry Poole is Here een probleem geeft. Downloading as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:16:
[...]

ik schrok er zelf ook van toen ik de folders telde op de CH3SNAS ..
gelukkig worden ze niet allemaal tegelijkertijd uitgezonden.
en het vergt wat dicipline om na slechte episodes de serie te blijven volgen hopen op betere tijden.
En wat zijn je TOP series als ik vragen mag? ( ben zelf ook een fan nl.)

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elrobbo schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:45:
[...]
En wat zijn je TOP series als ik vragen mag? ( ben zelf ook een fan nl.)
De Toppers:
Lost, Heroes, Prison Break, Chuck, Damages, True Blood, Legend of the Seeker, Supernatural, Smallville, Dexter

De ietwat van top naar normaal
BattleStar Galactica, Burn Notice, Crusoe, Demons, Dollhouse, Reaper, Leverage, Lie to Me, The Mentalist, The Listener, My Name is Earl.

Normaal
Bones, kijk ik later via DVD, Zelfde geldt voor CSI, CSI Miami & CSI NY, die volg ik niet wekelijks

Tijdje Numb3rs gevolgt maar na 2 seizoenen afgehaakt

Foute series
Forbidden Science (slecht verkrijgbaar en maar goed ook LOL)

Slecht bekeken
Flashpoint, Fringe (zou ik niet meetellen)

En dan zul je denken: 24 .. ?? kijk je die niet?.. Nog geen enkele aflevering gezien en dan heb ik Seizoen 1 gekocht en gewoon in mijn DVD rek staan ..

Series als The 4400, Alias, Friends, Will & Grace (Nieuwe serie van Will is sllleecchhhtt, Trust me US)
etc.. tel ik ook niet mee, maar wel gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:09:
[...]

Vooralsnog wel. MIsschien ben jij een van de weinigen die ultra_hq rips gebruikt. Ik had er nog niet eerder over gehoord.
Ik kijk of Henry Poole is Here een probleem geeft. Downloading as we speak.
Misschien kan je beter ftd:924986 downloaden.
Is een film van 2uur en 16min.

Waarom ultra_hg? eigelijk gewoon hele goede kwaliteit, en niet al te veel ruimte in beslag.
En ook nog net op mijn xbox media center te gebruiken.
Op zolder staat mijn fullhdmi voor het echte werk :)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
ik constateer dat geen elke media file die ik stream (via mijn usb met mijn hd) via mijn CFULLHDMAI niet mooi vloeiend loopt,zowel een horizontale of verticale pan vertoond lichte tot zware haperingen.
deze file's speel ik op mijn pc af (via mijn usb met mijn hd) en vertonen deze bovenstaande problemen niet!!
ligt dit nu aan een maandagmorgen model of is dit een een bekend probleem?

Graag antwoord van zeroday _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12:
[...]

Misschien kan je beter ftd:924986 downloaden.
Is een film van 2uur en 16min.

Waarom ultra_hg? eigelijk gewoon hele goede kwaliteit, en niet al te veel ruimte in beslag.
En ook nog net op mijn xbox media center te gebruiken.
Op zolder staat mijn fullhdmi voor het echte werk :)
??? je laat met 924986 gewoon Henry Pool weer zien
Playtime: 1 h 38 min

ik heb in de queue LOTR .. die is lang .. 's kijken wat daar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:17:
ik constateer dat geen elke media file die ik stream (via mijn usb met mijn hd) via mijn CFULLHDMAI niet mooi vloeiend loopt,zowel een horizontale of verticale pan vertoond lichte tot zware haperingen.
deze file's speel ik op mijn pc af (via mijn usb met mijn hd) en vertonen deze bovenstaande problemen niet!!
ligt dit nu aan een maandagmorgen model of is dit een een bekend probleem?

Graag antwoord van zeroday _/-\o_
en nu?

.... ben even mijn toverstaafje kwijt

Begin maar eerst eens te vertellen wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 17-03-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:40:
[...]

??? je laat met 924986 gewoon Henry Pool weer zien
Playtime: 1 h 38 min

ik heb in de queue LOTR .. die is lang .. 's kijken wat daar gebeurt.
Pfff lekker suf van me.

LOTR is ook goed:)

-edit-

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.