Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:18:
Wel triest dat zoveel tijd na introductie van het apparaat, het nog steeds een niet volledig functionerend apparaat is. Het is gewoon nog niet doorontwikkelde troep, die oppertunistisch op de markt is gezet.
Conceptronic is dan ook geen innovatief bedrijf die gigantische aanpassingen maakt aan de firmware, en al helemaal niet als het draait om kosten. Ze gebruiken een universele chipset die in meerdere apparaten wordt gebruikt, en wachten met firmware updates totdat de nieuwe code door de fabrikant van de chipset wordt aangedragen. Ze moeten het alleen een beetje aanpassen naar hun lay-out.
Uiteraard zal zeroday dit ontkennen, maar ik weet beter

Wouter,
als jij beter weet dan moet je hier met facts komen. Daarnaast conclusies trekken wat ik zal doen is natuurlijk erg dom. Want waarom zou ik iets ontkennen als bijvoorbeeld later geconcludeerd kan worden dat je op bepaalde punten wellicht misschien gelijk zou kunnen hebben.
Conceptronic is net zoals vele bedrijven een bedrijf dat producten op de europese markt zet wat op OEM of ODM basis kan gebeuren. Daarvoor hoef je je niet te schamen dat doen vele bedrijven. Of denk je dat een Linksys, D-LINK, alles zelf fabriceren?
Definieer troep, niet werkende functionaliteiten, kosten en universele chipset
Het is natuurlijk bull dat je over een 'universele' chipset praat als iedereen in de markt over een 'oplossing' spreekt. Als een fabrikant voor een Sigma Designs chipset kiest is dat niet universeel.
Met andere woorden: een Intel of AMD processor die in een PC zit is dus ook 'universeel' ?
een functionaliteit daar spreek je pas over als het erin gebouwd is. Je kan er wel naar vragen maar als iets niet werkt wil nog niet zeggen dat de functionaliteit erin zit.
Als jij beter weet dan heb je beperkte kennis en mag jij mij uitleggen wat jij beter weet.
Het volgende geldt voor de CFULLHDMA(i)
Conceptronic heeft een concept, ze zoekt dan naar een fabrikant / ontwikkelaar die binnen het concept iets kan neerzetten. Hierbij kan besloten worden of iets exclusief is dan dan te nee.
Ik heb dagelijks contact met de ontwikkelaars en wordt op de hoogte gehouden van ontwikkelingen mbt hardware en software.
Met behulp van de vele prachtige verzoeken, bug reports noem maar op ga ik tezamen met de ontwikkelaars om tafel zitten om te zien welke functies en problemen opgelost kunnen worden naar rato van mogelijkheden.
Hierbij zijn er inderdaad beperkingen: de chipset leverancier (sigma designs) heeft voor haar chipset een eigen Software Developers Kit ontwikkeld. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je veel $ neertellen. Want dat de basis waar SD van leeft.
Zo krijgt SD dagelijks feedback van haar afnemers mbt problemen die zij tegenkomen op hardware niveau en software niveau. Hierdoor moet SD haar SDK weer aanpassen wat dan weer tot wijzigingen in firmware bij fabrikanten leidt.
Daarnaast bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat bovenop de SDK eigen implementaties geintroduceerd worden.
Met andere woorden: definieer troep.
Als de CFULLHDMA troep zou zijn en dan nog in de bladen goed getest zou worden en vele tevreden gebruikers heeft, wat zouden dan al die andere merken zijn met dezelfde chipset?
Wouter: Zoals je ziet: ik ontrek me niet aan deze discussie. Het woord is nu aan jou.