Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:46:
[...]

Pfff lekker suf van me.

LOTR is ook goed:)
als tie goed is, is er geen probleem toch? ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:40:
[...]

en nu?

.... ben even mijn toverstaafje kwijt

Begin maar eerst eens te vertellen wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen.
sorry maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb het probleem nog steeds met mijn CFULLHDMAI.
wat kan ik eventueel doen om dit probleem opgelost te krijgen?

MvrGr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:05:
[...]

sorry maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb het probleem nog steeds met mijn CFULLHDMAI.
wat kan ik eventueel doen om dit probleem opgelost te krijgen?

MvrGr.
nee ik begrijp je niet verkeerd.

je verwacht van mij een toverantwoord op een vraag die geen gegevens bevat en alleen maar het probleem beschrijft. Hoe kan je dan verwachten dat ik een goed antwoord kan geven?
  • Over welke film(s) hebben we het?
  • wat voor films zijn het wat is de framerate
  • hoe speel je de films af, via HDMI ? wat zijn de mogelijkheden van je Televisie? wat voor framerate kan deze aan?
  • heb je EDID gebruikt?
  • wat voor firmware gebruik je?
  • Heb je je HDD wel eens gedefragmenteerd?
  • Wat voor soort HDD is het?
  • Hoe is deze geformatteerd?
  • heb je een andere USB HDD geprobeert?
  • Heb je een mogelijkheid voor LAN hoe is daar het effect?
  • Indien je LAN gebruikt gebruik je dan SAMBA, NFS of UPNP en zo ja heb je dat dan ook allemaal geprobeert?
Als je op al deze vragen een antwoord weet dan kan ik en wellicht anderen waarschijnlijk wel iet meer vertellen wat een oorzaak van jou probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:36:
zeroday:
Weet je al iets over deze bug, of ben ik de enigste:
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=319

Details
Avi files grater then 2hour play:

-can't skip movie beyond 80% with the num keys on remote.

If you press the num keys lets say 88% theb the movie will start at 1:51 (the movie is 2:13hour).
(movie is called Ultra_HQ_Daredevil_2003_1280x540_DTS_5.1channels.avi)

total playing time is 2:12

Other movies are the matrix movies The_Matrix_III_2003_1280x532_DTS_5.1channels.avi (also avi greater then 2hour play)
Bug kan gereproduceerd worden.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 17-03-2009 21:41 . Reden: en nu stop ik er voor vanavond mee. Veels te veel Zeroday berichten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:25:
[...]

Bug kan gereproduceerd worden.
pfff ik ben niet gek :)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat uitleggen...doe IK iets verkeerds...of ligt het aan de hardware?
Ik geef toe...ben een newbie op dit gebied... maar heb mezelf een CFULLHDMAi aangeschaft met een LaCie Netwerk Harddisk van 1T.
Daaraan staat gekoppeld een Linksys 54G routertje.
Als ik HD films stream vanaf de PC, zit ik midden in een zooi gestotter na een minuut of twee.
Hetzelfde gebeurt ook als ik die film eerst naar de Lacie kopieer, en hem dan vanaf de Lacie laat afspelen.
Heb zowat alle instellingen al geprobeert...maar mag niet baten.
TV is trouwens een HD ready Plasma van LG.

Aangezien ik toch ook berichten tegen kom van mensen waarbij het streamen van HD materiaal wel werkt zonder schokkerig beeld...zal er aan mijn kant toch iets verkeerd gaan...
maar ja...WAT?

Film die ik afspeelde is denk ik niet van belang, aangezien ik het bij alle HD films heb.
Ligt het misschien aan de router?

Hoop dat iemand me een beetje wegwijs kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik gok op congestie op je netwerk. Ik kan met mijn Speedtouch 716 routertje probleemloos HD content streamen gevoerd vanaf een oude Pentium 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:00:
Kan iemand mij wat uitleggen...doe IK iets verkeerds...of ligt het aan de hardware?
Ik geef toe...ben een newbie op dit gebied... maar heb mezelf een CFULLHDMAi aangeschaft met een LaCie Netwerk Harddisk van 1T.
Als ik HD films stream vanaf de PC, zit ik midden in een zooi gestotter na een minuut of twee.
Hetzelfde gebeurt ook als ik die film eerst naar de Lacie kopieer, en hem dan vanaf de Lacie laat afspelen.
Heb zowat alle instellingen al geprobeert...maar mag niet baten.
TV is trouwens een HD ready Plasma van LG.

Aangezien ik toch ook berichten tegen kom van mensen waarbij het streamen van HD materiaal wel werkt zonder schokkerig beeld...zal er aan mijn kant toch iets verkeerd gaan...
maar ja...WAT?

Film die ik afspeelde is denk ik niet van belang, aangezien ik het bij alle HD films heb.
Ligt het misschien aan de router?

Hoop dat iemand me een beetje wegwijs kan maken...
Doe je het via de conceptronic software of share je een map op je pc en open je die vanaf je cfullhdma?

maw. een icoontje met 3 laagjes of met 1 laagje

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:00:
Gebruik je het spul bedraad, of wireless? Indien wireless - hang er eens een UTP-kabel tussen, om wireless problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:11:
Sinds gisteren heb ik het volgende probleem:
Twee seconden nadat de CFULLHDMA is opgestart springt het beeld op zwart. Het menu doet het wel tijdens deze ongeveer 2 seconden voordat het beeld zwart is.

Ik vermoed dat mijn Windows Vista machine de boosdoener is, gisteren heb ik namelijk de AVG Viruscanner + firewall vervangen door de standaard Windows Vista firewall + de gratis AVG virusscanner.

Nog wat extra informatie:
- zonder netwerk kabel werkt de cfullhdma
- als mijn windows vista machine uitstaat werkt de cfullhdma
- vista machine aan en externe harde schijf aan de cfullhdma levert ook een zwart scherm op
- lokaal netwerk bestaande uit: XP machine, Vista machine, CH3SNAS en de CFULLHDMA
- films staan op een CH3SNAS
- firmware 1.15.15.09

Heeft iemand een oplossing of info waarom dit niet werkt?
Zeroday heb je enig idee waardoor de CFULLHDMA zichzelf op zwart zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:59:
[...]

Zeroday heb je enig idee waardoor de CFULLHDMA zichzelf op zwart zet?
Zelfbescherming. Watchdog krijgt iets door wat het apparaat niet leuk vindt.

Als je de kabel eruit trekt en er is geen netwerk verbinding en je menu komt wel op dan is bovenstaand juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de conceptronic website down??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:45:
[...]

Gebruik je het spul bedraad, of wireless? Indien wireless - hang er eens een UTP-kabel tussen, om wireless problemen uit te sluiten.
Ik werk niet draadloos....heb dus alles via kabels aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:40:
[...]

Doe je het via de conceptronic software of share je een map op je pc en open je die vanaf je cfullhdma?

:)
Via de Conceptronic HD media server...een directory toegevoegd, en die dus via de AB geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:23:
Is de conceptronic website down??
Iemand had het glasvezel vervangen voor matglas waardoor de requests niet meer doorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Waar kan het aan liggen dat de CFULLHDMAi op een bepaald moment doorskipt naar een volgend nummer, nog voordat het huidige nummer afgelopen is? Het is maar bij één van mijn albums (VA - 10 Things I hate about you OST). In beeld geeft hij ook het "volgend" tekentje weer terwijl het nummer nog maar 3 kwart van het nummer afgelopen is. Het maakt niet uit of het vanaf USB stick of via netwerk stream.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:32:
[...]

Ik werk niet draadloos....heb dus alles via kabels aangesloten.
In dat geval: speel die dingen eens af vanaf een via USB aangesloten externe harddisk of USB-stick. Kan je netwerk-congestie in elk geval mee uitsluiten.

Die vraag van SaURoN is trouwens ook behoorlijk zinnig, dus als je nog antwoord hebt op:

... dan geeft dat ook bruikbare info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:54:
[...]

In dat geval: speel die dingen eens af vanaf een via USB aangesloten externe harddisk of USB-stick. Kan je netwerk-congestie in elk geval mee uitsluiten.

Die vraag van SaURoN is trouwens ook behoorlijk zinnig, dus als je nog antwoord hebt op:

[...]

... dan geeft dat ook bruikbare info.
Daar hat ik al eerder op geantwoord hoor.
Dat was namelijk: Via de Conceptronic HD media server...een directory toegevoegd, en die dus via de AB geopend.

Ik heb dus via de conc.HD media server een dir geshared met films, en laat dat dus afspelen via de cfullhdmai

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyberd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:44:
Waar kan het aan liggen dat de CFULLHDMAi op een bepaald moment doorskipt naar een volgend nummer, nog voordat het huidige nummer afgelopen is? Het is maar bij één van mijn albums (VA - 10 Things I hate about you OST). In beeld geeft hij ook het "volgend" tekentje weer terwijl het nummer nog maar 3 kwart van het nummer afgelopen is. Het maakt niet uit of het vanaf USB stick of via netwerk stream.
Bekende bug, opgelost in 1.16.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:00:
[...]
Daar hat ik al eerder op geantwoord hoor.
Dat was namelijk: Via de Conceptronic HD media server...een directory toegevoegd, en die dus via de AB geopend.

Ik heb dus via de conc.HD media server een dir geshared met films, en laat dat dus afspelen via de cfullhdmai
Ah, sorry - gemist.
Ik ben niet bekend met die media server van Conceptronic - maar volgens mij is dat ding een UPNP mediaserver. Het sharen van een directory is iets wat je normaal vanuit Windows instelt.
Excuses als dit wat heel dom klinkt, maar op het scherm waar je IP adres staat en waar je je bron selecteerd, staat er bij jou een symbool met 'drie laatjes' (ladekast-achtig dus) of een enkel laatje met een pijl eruit wijzend?

En al geprobeerd via een direct aangesloten USB device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 20:30
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:
[...]

je verwacht van mij een toverantwoord op een vraag die geen gegevens bevat en alleen maar het probleem beschrijft. Hoe kan je dan verwachten dat ik een goed antwoord kan geven?
  • hoe speel je de films af, via HDMI ? wat zijn de mogelijkheden van je Televisie? wat voor framerate kan deze aan?
  • heb je EDID gebruikt?
  • Indien je LAN gebruikt gebruik je dan SAMBA, NFS of UPNP en zo ja heb je dat dan ook allemaal geprobeert?
Als je op al deze vragen een antwoord weet dan kan ik en wellicht anderen waarschijnlijk wel iet meer vertellen wat een oorzaak van jou probleem zou kunnen zijn.
Dat gestotter heb ik tot nu toe ook met alle hd films gehad. Via netwerk streamen m.b.v. media server en met diverse usb hd's. Heb nu een nieuwe 1 tb. Toshiba 7200rpm NTFS geform. eraan hangen.
De films die ik graag zuiver zou willen zien zijn van de Planet Earth serie. Heb nu deel 4, Caves, erop staan. Planet.Earth.S01E04.Caves.1080p.HD-DVD.DD.VC1-TRB.mkv
Video formaat VC1, video info 1920x1080, 23.98 fps. Bestand grootte 7.59 gb.
Mijn TV, Sony Bravia KDL32D3000, hd ready, 1080p/24p.
Heb nu om te testen EDID uitgeschakeld en het uitgangsignaal hard ingesteld op 1080p/24 ipv 1080p/60. Netwerkkabel eruit getrokken en dus alleen usb hd eraan gesloten.
Firmware 1.15.15.10
Ik heb niet het idee dat ik aan de tv nog veel kan instellen.
Ik wil nog ff testen op de fullhd samsung van mijn pa. Misschien dat het toch aan mijn tv ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:
[...]

• heb je EDID gebruikt?
dank je wel voor je uitvoerige vragen om mijn "probleem" te oplossen.
Om op je vragen een goed andwoord te geven eerst maar met mijn tv beginnen, ik een panasonic TH-37PX80, deze tv heeft de mogelijkheid om 24 p weer te geven.
Op welke uitgangsresolutie moet ik mijn CFULLHDMAI zetten, en is dit voor alle files het zelfde?
als ik een file afspeel die bv 25 fps of 23.768 of anders is, is dit van invloed op een geen vloeiende beeldweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:47:
[...]

Ah, sorry - gemist.
Ik ben niet bekend met die media server van Conceptronic - maar volgens mij is dat ding een UPNP mediaserver. Het sharen van een directory is iets wat je normaal vanuit Windows instelt.
Excuses als dit wat heel dom klinkt, maar op het scherm waar je IP adres staat en waar je je bron selecteerd, staat er bij jou een symbool met 'drie laatjes' (ladekast-achtig dus) of een enkel laatje met een pijl eruit wijzend?

En al geprobeerd via een direct aangesloten USB device?
Hmmmm....heb nu idd een windir geshared ipv die conceptronic software gebruikt, en nu werkt het ( tot op heden) wel...nog geen foutje meegemaakt.
TOP zeg....tks voor de hulp....wordt steeds wijzer zo.
GAAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:29:
[...]

Hmmmm....heb nu idd een windir geshared ipv die conceptronic software gebruikt, en nu werkt het ( tot op heden) wel...nog geen foutje meegemaakt.
TOP zeg....tks voor de hulp....wordt steeds wijzer zo.
GAAF!
Mooi dat het nu werkt!
Dit bevestigd wat ik al vaker heb gehoord: mediaservers (twonkyvision, windows media player, conceptronic media server) zijn leuk voor muziek & foto's, maar leveren problemen bij grotere (video)bestanden. Zou wel ergens in een FAQ of topicstart mogen, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
zeroday schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Series als The 4400, Alias, Friends, Will & Grace (Nieuwe serie van Will is sllleecchhhtt, Trust me US)
etc.. tel ik ook niet mee, maar wel gezien
4400 net compleet binnen zitten slurpen. Die is de moeite waard om te kijken? ( 15 DVD's namelijk )

Ik vind het jammer dat het afgelopen is met :

Deadwood
Sopranos

Dat vond ik echte toppers. Ook "band of brothers", maar da's een miniserie :)
Will and Grace ben ik fan van, dus thanks voor de tip....ik hou m liever zo in gedachten dan ( de serie dan )

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elrobbo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:47:
[...]

4400 net compleet binnen zitten slurpen. Die is de moeite waard om te kijken? ( 15 DVD's namelijk )

Ik vind het jammer dat het afgelopen is met :

Deadwood
Sopranos

Dat vond ik echte toppers. Ook "band of brothers", maar da's een miniserie :)
Will and Grace ben ik fan van, dus thanks voor de tip....ik hou m liever zo in gedachten dan ( de serie dan )
Eerste seizoenen wel, daarna wordt het vervelend (althans, ik heb de laatste 2 afleveringen nog niet gezien) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:28:
[...]

dank je wel voor je uitvoerige vragen om mijn "probleem" te oplossen.
Om op je vragen een goed andwoord te geven eerst maar met mijn tv beginnen, ik een panasonic TH-37PX80, deze tv heeft de mogelijkheid om 24 p weer te geven.
Op welke uitgangsresolutie moet ik mijn CFULLHDMAI zetten, en is dit voor alle files het zelfde?
als ik een file afspeel die bv 25 fps of 23.768 of anders is, is dit van invloed op een geen vloeiende beeldweergave?
Mag ik er een klein beetje ervanuit gaan dat je in het setup menu bent geweest en daar met de video instellingen hebt lopen te stoeien?

Met EDID kun je zien wat de resoluties zijn wat je TV aan zou kunnen, wat niet wil zeggen dat ie dat ook goed doet.

Met latere versies van de firmware kan AUTO-EDID gebruikt worden zodat de film automatisch de juiste beeld rate pakt.
Maar voordat ik weer reageer heb ik meer info nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Klein vraagje voor de 'i' versie... je kan de standaard subtitle instellen, maar je kan niet instellen dat je standaard GEEN subtitle wilt?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
elrobbo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:47:
Leuke serie, Zakt idd een beetje in richting het einde toe. Op het laatst trekt het weer goed aan alleen zijn ze opgehouden met deze serie te maken.. dus hoe het echt afloopt.. zullen we wel nooit weten..

Toch jammer van die series dat ze soms gewoon ermee ophouden..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Is die serie af dan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:46:
Klein vraagje voor de 'i' versie... je kan de standaard subtitle instellen, maar je kan niet instellen dat je standaard GEEN subtitle wilt?
volgens mij is dat nu toch al een default setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Precies wat hij al zei, ze zijn toen gestopt dus hoe het verder afloopt zul je nooit weten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Precies wat hij al zei, ze zijn toen gestopt dus hoe het verder afloopt zul je nooit weten.
Dat HAAT ik dus met een passie van jewelste.
Mak een serie af! Raffel het desnoods af, maar maak er een einde aan!
volgens mij is dat nu toch al een default setting?
Misschien met DVD's, maar helaas niet bij mij met MKV's in ieder geval. Als ik een MKV speel krijg ik altijd de Engelse ondertiteling te zien die ik met (soms) een tiental klikken uit moet zetten (want
Engels is de eerste taal van soms een dozijn). Ik heb er een bugtrac voor geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:10:
[...]
Dat HAAT ik dus met een passie van jewelste.
Mak een serie af! Raffel het desnoods af, maar maak er een einde aan!

[...]

Misschien met DVD's, maar helaas niet bij mij met MKV's in ieder geval. Als ik een MKV speel krijg ik altijd de Engelse ondertiteling te zien die ik met (soms) een tiental klikken uit moet zetten (want
Engels is de eerste taal van soms een dozijn). Ik heb er een bugtrac voor geopend.
embedded, non embedded, firmware versie? Ik zit met een nieuwe versie te testen met embedded subs en een MKV en heb ik de subs in het nieuwe instellingen menu default uitstaan, dat werkt gewoon ok.

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 20-03-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik test op een 'i' versie met de laatste officiele firmware, geen beta...
en heb ik de subs in het nieuwe instellingen menu default uitstaan
Hmmm... na een kleine zoektocht (ongeveer 5 seconden) zie ik idd dat er in het voorgaande menu een optie is om de subs uit te zetten. Per abuis verwachte ik deze optie in de lijst met talen te vinden en niet ergens anders.
De bugtrac kan dus worden gesloten als zijnde reeds geimplementeerd. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:02:
Ik test op een 'i' versie met de laatste officiele firmware, geen beta...

[...]

Hmmm... na een kleine zoektocht (ongeveer 5 seconden) zie ik idd dat er in het voorgaande menu een optie is om de subs uit te zetten. Per abuis verwachte ik deze optie in de lijst met talen te vinden en niet ergens anders.
De bugtrac kan dus worden gesloten als zijnde reeds geimplementeerd. Excuus.
Mooi als een keer er iets inzit wat direct werkt en opgelost is ;_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuwe TV gekocht, met de CFULLHDMAi media player. Volgens de FAQ op de website moet ie of een netwerk verbinding hebben, of een USB opslag dinges. Maar als ik naar My Media ga, dan wil hij alleen maar een bericht laten zien dat ie naar servers zoekt. Ik kan dus niks afspelen.

Hoe kan ik hem vertellen dat ie in plaats van via het netwerk, via USB content moet zoeken? De bedoeling was namelijk om hem voorlopig aan mijn 1TB externe schijf te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Bij MyMedia hoor je gelijk je USB opslag te zien.

Heeft je USB opslag wel een eigen voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sailsoft5 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:18:
Bij MyMedia hoor je gelijk je USB opslag te zien.

Heeft je USB opslag wel een eigen voeding ?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Sluit die eens aan dan :-P

Nee, dan weet ik het ook niet. Hij hoort hem gewoon weer te geven in MyMedia.
Gewoon FAT32 of NTFS geformateerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

sailsoft5 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:33:
Nee, dan weet ik het ook niet. Hij hoort hem gewoon weer te geven in MyMedia.
Ik heb begrepen dat het inmiddels werkt na het aansluiten van een netwerkkabel. Blijkbaar gaat het niet helemaal goed als je geen actief netwerk eraan hebt hangen dat 'ie blijft zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerSp00n schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:41:
[...]

Ik heb begrepen dat het inmiddels werkt na het aansluiten van een netwerkkabel. Blijkbaar gaat het niet helemaal goed als je geen actief netwerk eraan hebt hangen dat 'ie blijft zoeken?
Wel raar, want na 1x die kabel erin gehad te hebben, werkt het zonder netwerk kabel :? Mr goed, wat het ook was, ik kan nu dus genieten in HD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi als ik een iso brand met nero, via imagerecorder, en op mijn harddisk zet, dan pakt hij hem niet?
Met welk programma maken jullie de iso's?

gr. rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:24:
hoi als ik een iso brand met nero, via imagerecorder, en op mijn harddisk zet, dan pakt hij hem niet?

gr. rens
(edit: typo)
Belangrijker is wat je aan het ISOen bent. En stream je het vanaf je HD, of hangt ie met USB aan je player? Wellicht een bestandstype wat niet word ondersteund?
Kun je wat meer info geven?

[ Voor 4% gewijzigd door elrobbo op 23-03-2009 15:52 ]

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik brand gewoon een film (met vob files) als image op mijn harddisk.
Dit bestand probeer ik te streamen op de CF.
elrobbo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:50:
[...]

(edit: typo)
Belangrijker is wat je aan het ISOen bent. En stream je het vanaf je HD, of hangt ie met USB aan je player? Wellicht een bestandstype wat niet word ondersteund?
Kun je wat meer info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:57:
Ik brand gewoon een film (met vob files) als image op mijn harddisk.
Dit bestand probeer ik te streamen op de CF.
Dikke vette kans dat je een ISO maakt met de .nrg extensie.
Je moet echt een .iso maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:24:
Ik weet niet welke versie van Nero je hebt, maar mijn versie 7 kan alleen image files in 'nrg' formaat door de imagerecorder branden, dus geen 'iso' formaat. De Conceptronic zal wel geen 'nrg' formaat ondersteunen. Je zou kunnen kijken of je 'm kan converteren met een ander programma of zo.

Overigens, als je een film met VOB files en zo hebt, waarom speel je die dan niet direct met de Conceptronic af?

Edit: damn, te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen deze features nog ooit in toekomstige firmware updates ?

Zo ontbreekt een Youtube-addon, kan Uitzendinggemist.nl niet worden geraadpleegd en is het niet mogelijk om op de website van Apple hd-trailers te bekijken; mogelijkheden die wel zijn te vinden in Xbmc voor de oude Xbox of, door middel van plugins, op de Popcorn Hour-mediaspelers.

Edit:

Overigens heb ik mijn setup als volgt:

* Apple - AirPort Extreme - Simultaneous dual-band 802.11n Wi-Fi
* Cfullhdmai
* CONCEPTRONIC N USB Stick 300MBps

Nou werkt dit niet echt heerlijk allemaal om Full hd films te streamen, veel happeringen met firmware 1.15.15... overigens werkte het met mijn vorige G router van Asus WL520 nog beter :X

Heeft Conceptronic ook een N DUAL usb stick ? of komt die ooit nog.. ( of zou dit geen verbetering geven )
Ik overweeg in iedergeval nu een 15 meter utp kabeltje te leggen vanaf mijn router naar de Cfullhdmai om de beste performance eruit te halen..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:49:

Zo ontbreekt een Youtube-addon, kan Uitzendinggemist.nl niet worden geraadpleegd en is het niet mogelijk om op de website van Apple hd-trailers te bekijken; mogelijkheden die wel zijn te vinden in Xbmc voor de oude Xbox of, door middel van plugins, op de Popcorn Hour-mediaspelers.
Ik heb uitzendinggemist prima draaiend. Heb volgens mij via de media server software een linkje aangebracht onder "internet media"
Die gegevens ervan staan hier ergens op t forum dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:49:

1. Youtube native ondersteuning: beta 1.16.04 voor CFULLHDMA & CFULLHDMAi

2. Trailers: geheel afhankelijk van de MOV, als er Sorensen encoding gebruikt wordt kan je het vergeten. Daarnaast biedt zover ik weet Apple geen API aan dat ik het kan en mag implementeren.

3. RSS feed zou wellicht kunnen als er scrapable videolinks in zitten maar dan zal het eerder een HWICS feature worden dan dat het geimplementeerd wodt.

4. Uitzending gemist is een HWICS feature. Een leuk plugin/script is door een gebruiker gemaakt. Voorbeelden van HWICS scripting kan je vinden in het 'beta' forum http://www.aroundmyroom.com/forum
Nou werkt dit niet echt heerlijk allemaal om Full hd films te streamen, veel happeringen met firmware 1.15.15... overigens werkte het met mijn vorige G router van Asus WL520 nog beter :X
Afhankelijk van hoe sterk de film de bitrate heeft kan het wel of niet goed afgespeeld worden en ben je ook nog eens afhankelijk wat voor soort WLAn verbinding er is.

Zo is 802.11n erg leuk maar als ik je dan moet vertellen dat elke fabriek zit te klooien met de prijs en techniek en derhalve USB Dongles en Routers maakt met 1x1, 1x2, 2x2, 2x3 of 3x3 up / down (wireless) antenne's en snelheid (zo is 802.11n 1x1 150) dan is het een wirwar van opties waarbij je van 3x3 routers en dongles de beste kwaliteit mag verwachten op datadoorvoer en link stabiliteit. Maar dat het nog steeds niet 100% gegarandeerd wordt.
Heeft Conceptronic ook een N DUAL usb stick ? of komt die ooit nog.. ( of zou dit geen verbetering geven )
Ik overweeg in iedergeval nu een 15 meter utp kabeltje te leggen vanaf mijn router naar de Cfullhdmai om de beste performance eruit te halen..
De C300RU en de C300BRS4A van Conceptronic zijn 3x3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind, dubbel post.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ zeroday.

Bedankt voor de vlotte reactie.
ik had helaas een router met usb printer server ondersteuning nodig anders had ik wel de goekopere C300brs4a gekocht :)

Utp kabeltje ligt er nu en alle media zonder gestotter en stuk sneller 1000 mb/s

Edit:

Ik krijg een foutmelding 301 wanneer ik iMedia wil gebruiken en naar de streams wil kijken die staan weergegeven op aroundmyroom.com. Waar kan dit aan liggen ?

ik heb gewoon de link's gekopieerd naar de Conceptronic HD Media Server ( windows ) onder het kopje internet media.
:/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik ben al een tijd op zoek naar de ideale mediaspeler.
Een belangrijke eis voor mij is de gigabit connectie om toch zonder problemen te kunnen streamen van een NAS.

Ik heb (zo goed als)volledige topic eens doorgelezen en ik heb nog volgende punten die ik wat minder vind.
-Geen DTS downmix naar PCM?
Ik heb namelijk heel veel M2TS/MKV bestanden met DTS codec maar geen versterker. Dus ik kan enkel rechtstreeks van speler via HDMI naar TV.
Ga ik dan geen geluid hebben of geeft hij dit toch door als stereo
Ik heb geen zin/tijd om zelf voor al mijn bestanden de audio te gaan converteren
-HDMI 1.1 Wat is nu effectief het verschil met HDMI 1.3? Ik heb begrepen dat ik hier niet veel behoefte aan heb als ik stereo geluid wil aangezien ik geen surround systeem of versterker heb?
-Wat zijn de ervaringen met grote m2ts bestanden van een bluray rip te streamen over gigabit netwerk?
-Kan ik hierbij ondertitels selecteren die in de M2TS file zitten of moet er een srt file bij?

Kan iemand zeggen of deze zaken al dan niet werken en of ik het dus verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
fooraap schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:48:
Een belangrijke eis voor mij is de gigabit connectie om toch zonder problemen te kunnen streamen van een NAS.

Ik heb (zo goed als)volledige topic eens doorgelezen en ik heb nog volgende punten die ik wat minder vind.
Ik heb namelijk heel veel M2TS/MKV bestanden met DTS codec maar geen versterker. Dus ik kan enkel rechtstreeks van speler via HDMI naar TV.
Ik heb geen zin/tijd om zelf voor al mijn bestanden de audio te gaan converteren
-HDMI 1.1 Wat is nu effectief het verschil met HDMI 1.3? Ik heb begrepen dat ik hier niet veel behoefte aan heb als ik stereo geluid wil aangezien ik geen surround systeem of versterker heb?
-Wat zijn de ervaringen met grote m2ts bestanden van een bluray rip te streamen over gigabit netwerk?
-Kan ik hierbij ondertitels selecteren die in de M2TS file zitten of moet er een srt file bij?

Kan iemand zeggen of deze zaken al dan niet werken en of ik het dus verkeerd begrepen heb.
Op je eerste vraag kan ik makkelijk antwoord geven:
Geen geluid, je zal moeten converteren.

Probleem heb ik ook :) duurt op zich niet zo lang hoor, maar idd is toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ fooraap, ik heb het op een Logitech Z5500 aangesloten wat volgens mij dan wel DTS kan afspelen ( werkt bij mij iedergeval voortreffelijk ) ..
volgens mij is dat een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 14:00
Wat moet je eigenlijk met hd rips zonder reciever, een film is toch niet alleen beeld, goed geluid maakt het echt 10x mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Tito129 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:39:
Wat moet je eigenlijk met hd rips zonder reciever, een film is toch niet alleen beeld, goed geluid maakt het echt 10x mooier
Dat is persoonlijk. Mijn boeit het niet en geef ik het geld voor een complete receiver + speakerset liever aan m'n kind uit :)
Dat het beeld strak is vind ik prettiger kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 26-03-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fooraap schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:48:

Helaas niet. Heb je extra hardware cq. licenties nodig.
tsja..dat is wel iets wat dan noodzakelijk is
de bestandsgroote is niet zozeer een beperkende factor. Het is de bitrate die je problemen kan geven.
Nee, je hebt een SRT nodig.
Native bluray ondersteuning is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:40:
[...]

Dat is persoonlijk. Mijn boeit het niet en geef ik het geld voor een complete receiver + speakerset liever aan m'n kind uit :)
Dat het beeld strak is vind ik prettiger kijken.
Als dat je weinig boeit is een ander argument: zorg ervoor dat je de juiste bronnen gebruikt die aan je behoefte en gebruik voldoet.

Zo heb ik ook geen DTS thuis, maar 99% van alles wat ik wil zien kan ik zien (en horen) ..

en daarnaast DTS naar AC3 omzetten gaat met een redelijke PC snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zero, weet je misschien al wat die 301 foutmelding kan inhouden als ik Imedia wil gebruiken.. ik heb de streams ingevoerd in de Media server software.. Als ik handmatig in de Cfullhdmai invoer werkt het wel, alleen is zo veel werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:10:
Zero, weet je misschien al wat die 301 foutmelding kan inhouden als ik Imedia wil gebruiken.. ik heb de streams ingevoerd in de Media server software.. Als ik handmatig in de Cfullhdmai invoer werkt het wel, alleen is zo veel werk :(
welke streams?
301 kan betekenen dat bijv. de stream foutief ingegeven is of niet speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:43:
Als dat je weinig boeit is een ander argument: zorg ervoor dat je de juiste bronnen gebruikt die aan je behoefte en gebruik voldoet.

Zo heb ik ook geen DTS thuis, maar 99% van alles wat ik wil zien kan ik zien (en horen) ..

en daarnaast DTS naar AC3 omzetten gaat met een redelijke PC snel.
Dat doe ik ook :)
mocht ik dan toevallig net iets zoeken wat alleen met DTS is, dan convert ik 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ligt het aan mijn internetverbinding (20 Mbps ADSL), mijn router (Speedtouch 716) of gewoon aan mezelf dat youtube via de CFULLHDMA zo traag is in het laden van filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
at sjempoe

ik weet niet hoe je de streams invult
doe je het via de ab van de cfullhdma of doe je het via de webinterface
de bug in de webinterface is al bekend dat je niet kunt rechts muisklikken echter
ctrl-c (copy) en ctrl-v (paste) werken wel
ik kan je niet helpen met de Conceptronic HD Media Server
deze heb ik 30 min gebruikt en daarna verwijderd (is niet het meest stabiele stukje software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Dat doe ik ook :)
mocht ik dan toevallig net iets zoeken wat alleen met DTS is, dan convert ik 'm
Bijna allen die op Aroundmyroom staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batowhizz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:52:
at sjempoe

ik weet niet hoe je de streams invult
doe je het via de ab van de cfullhdma of doe je het via de webinterface
de bug in de webinterface is al bekend dat je niet kunt rechts muisklikken echter
ctrl-c (copy) en ctrl-v (paste) werken wel
ik kan je niet helpen met de Conceptronic HD Media Server
deze heb ik 30 min gebruikt en daarna verwijderd (is niet het meest stabiele stukje software)
Mm, wat is een ander alternatief dan in mij geval .. Later ga ik nog een Conceptronic NAS aanschaffen.
Ik heb het met Ctrc Ctrlv gedaan in de software appl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:46:
Ligt het aan mijn internetverbinding (20 Mbps ADSL), mijn router (Speedtouch 716) of gewoon aan mezelf dat youtube via de CFULLHDMA zo traag is in het laden van filmpjes?
Dat ligt vooralsnog aan de implementatie. Daarom is het ook beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:24:
[...]

Bijna allen die op Aroundmyroom staan ..
Dan weet ik nog niets. Dus kan ik je ook geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:26:
[...]

Mm, wat is een ander alternatief dan in mij geval .. Later ga ik nog een Conceptronic NAS aanschaffen.
Ik heb het met Ctrc Ctrlv gedaan in de software appl.
doe het eens via je webbrowser http://[ip-cfullhdma]:49152/web/IMedia

Misschien is de software appl wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Zeroday

Ohw ideaal wist niet dat het zo ook op deze manier kon zal het eens gaan proberen vond het al zo lastig dat ik de streams niet weer kon wissen.

Edit:
Uitzendinggemist (sbs6) werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Misschien is het wel handig als die software gewoon niet meegeleverd wordt.. Mensen gebruiken het omdat ze denken dat het moet, maar uiteindelijk blijkt het helemaal niet goed te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Ik heb de FullHDMAi maar terug gebracht naar MM, dit naar aanleiding van HEEL veel problemen om (grote/kleine) hd bestanden en zelfs sommige geen hd bestanden vlekkeloos (schokkerig beeld) af te laten spelen en dit is zelfs met een usb hd rechtstreeks op de FullHDMAi aangesloten.
Ook heb ik veel fora gelezen over dit apparaat en kwam regelmatig dit, EN andere problemen tegen.
Naar mijn mening is dit apparaat nog niet geschikt voor de handel.(punt)
Wat nu dan ….
Naar wat speurwerk kwam ik 2 apparaten tegen die mijn interesse hadden gewekt, dat bleken de popcorn of hdx1000.
Uiteindelijk heb ik voor de hdx1000 gekozen vanwege A: de goede wereldwijde reviews B: het design C: de aansluitmogelijkheden (ook optisch) D de vele instelmogelijkheden voor geluid E:een veel betere menu structuur (persoonlijk).
Deze hdx1000 heb ik voor €269 (incl.bezorgkosten)besteld bij onze zuiderburen (zie pricewatch tweakers) en in 2 dagen binnen.
En wat (zo als ik al had gelezen en hoopte) de machine speeld ALLES (ook blueray bestanden van 30gb) PROBLEEMLOOS af!!!
Daarom is mijn conclusie dit apparaat is zeker, omdat de FullHDMA in de zelfde prijsklasse zit, 100% zijn geld waard en zeker een aanrader.

MvrGr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
pawarana schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:17:
Ik heb de FullHDMAi maar terug gebracht naar MM, dit naar aanleiding van HEEL veel problemen om (grote/kleine) hd bestanden en zelfs sommige geen hd bestanden vlekkeloos (schokkerig beeld) af te laten spelen en dit is zelfs met een usb hd rechtstreeks op de FullHDMAi aangesloten.
Ook heb ik veel fora gelezen over dit apparaat en kwam regelmatig dit, EN andere problemen tegen.
Wat nu dan ….
Naar wat speurwerk kwam ik 2 apparaten tegen die mijn interesse hadden gewekt, dat bleken de popcorn of hdx1000.
Uiteindelijk heb ik voor de hdx1000 gekozen vanwege A: de goede wereldwijde reviews B: het design C: de aansluitmogelijkheden (ook optisch) D de vele instelmogelijkheden voor geluid E:een veel betere menu structuur (persoonlijk).
Deze hdx1000 heb ik voor €269 (incl.bezorgkosten)besteld bij onze zuiderburen (zie pricewatch tweakers) en in 2 dagen binnen.
En wat (zo als ik al had gelezen en hoopte) de machine speeld ALLES (ook blueray bestanden van 30gb) PROBLEEMLOOS af!!!
Daarom is mijn conclusie dit apparaat is zeker, omdat de FullHDMA in de zelfde prijsklasse zit, 100% zijn geld waard en zeker een aanrader.

MvrGr.
En volgens mij gebruiken ze beiden een sigma chipset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
SaURoN schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:43:
[...]

En volgens mij gebruiken ze beiden een sigma chipset ;)
en..... :?

verschillende lcd fabrikanten gebruiken toch ook hetzelfde panneel en toch zijn er grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
[
Tja,

volgens mij kan je geen apparaat vinden waar geen slechte reviews/meningen over bestaan. Ik durf te wedden dat ik zo 10 slechte reviews voor je hdx1000 kan oplepelen. Belangrijker is dat de gemiddelde gebruiker van dit apparaat echt dik tevreden is. Wel dien je enige interesse in de materie te hebben om te begrijpen waarom de ene film wel prima afspeelt en de andere minder ( of niet ).
Nog belangrijker is, dat de problemen DIE er zijn ( en die zijn er heus wel ), ook echt onder de loep genomen worden en in VEEL gevallen opgelost! ( zie de firmware historie er maar op na )
Dat moet je bij de HDX1000 maar afwachten. Neemt niet weg dat iedereen weer een andere mening heeft, over wat "belangrijk" is. Ook gebruikersgemak is een subjectief begrip.
Wel vind ik de uitspraak "Naar mijn mening is dit apparaat nog niet geschikt voor de handel.(punt)"een beetje kort door de bocht.

Veel plezier met je nieuwe aankoop. ( en dat meen ik )

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik heb de voorloper van de CFULLHDMAi... de versie zonder i en sinds de aanschaf in november heb ik weinig storende problemen ervaren. Het ding werkt gewoon 99 van de 100 keer. De content wordt zowel gestreamed gespeeld via mijn niet al te snelle pc (P4 3Ghz) of via de 1TB WD USB HD. Dit weekend zal blijken of ik positief blijf als ik ga experimenteren met het afspelen via een CH3SNAS.

Dat anderen minder gelukkig zijn met hun product kan ik begrijpen zeker gezien de vele factoren die bepalen of content wel of niet succesvol kan worden afgespeeld. Probeer haperende apparaten eens in een andere setup uit (bij de buurman ofzo) om te zien of de problemen dan hetzelfde zijn. Daarmee zijn je eigen problemen niet direct verholpen, maar weet je wel meer over de oorzaak.

@Zeroday: We wachten geduldig de volgende beta af. Bestaat er ook een beta maillinglist voor de CH3SNAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Hotzenwalder schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:09:
Ik heb de voorloper van de CFULLHDMAi... de versie zonder i en sinds de aanschaf in november heb ik weinig storende problemen ervaren. Het ding werkt gewoon 99 van de 100 keer. De content wordt zowel gestreamed gespeeld via mijn niet al te snelle pc (P4 3Ghz) of via de 1TB WD USB HD. Dit weekend zal blijken of ik positief blijf als ik ga experimenteren met het afspelen via een CH3SNAS.

Dat anderen minder gelukkig zijn met hun product kan ik begrijpen zeker gezien de vele factoren die bepalen of content wel of niet succesvol kan worden afgespeeld. Probeer haperende apparaten eens in een andere setup uit (bij de buurman ofzo) om te zien of de problemen dan hetzelfde zijn. Daarmee zijn je eigen problemen niet direct verholpen, maar weet je wel meer over de oorzaak.

@Zeroday: We wachten geduldig de volgende beta af. Bestaat er ook een beta maillinglist voor de CH3SNAS?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik ben zelf ook aan het overwegen om deze NAS aan te schaffen om te combineren met de streamer. Ik heb zelf wel de CFULLHDMAi, maar ik neem aan dat voor de NAS geen verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:09:
Nope, die publiceer ik meteen .. Nieuwe firmware verwacht ik eind april (misschien iets eerder).
En nadat ie betrouwbaar is gebleken wordt hij officieel gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat nu dan ….

MvrGr.
Ik betreur het te lezen dat je heel veel problemen hebt gehad met de CFULLHDMA.
De CFULLHDMA wordt door vele gebruikers als een zeer goed product beschouwd
en gisteren heeft Conceptronic voor de CFULLHDMA de PC Consumenten Award voor beste mediaspeler in ontvangst mogen nemen.
http://www.conceptronic.n...index=3&tabid=310&ni=2766

Dat jij dan vind dat het product niet geschikt is voor de markt: jou exemplaar was en is wellicht echt defect geweest en dan heb je gelijk voor jou exemplaar. Anders vind ik die reactie overtrokken.

Ook ik wens je veel gebruiksplezier bij je nieuwe apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je bescheiden mening die gebaseerd is op een toevallig defecte apparaat (wie weet hoeveel voorgangers dat apparaat ook van de MM hebben 'geleend'). Heb je jezelf niet afgevraagd "hoe komt het dat ik geen enkele HD film zonder stotteren kan afspelen, terwijl een grote Tweakers groep in dit forum zeer enthausiast zijn over het apparaat"?
En over de "flora": dit topic is bedoeld om elkaar bij problemen te helpen (veelal NAS & netwerkproblemen, blijkt), dus niet iedereen gaat posten "oh, wat is ie goed". En je hebt (hoop ik) toch niet de illusie dat de andere producten zonder "flora" zijn? Het perfecte apparaat die jij voor ogen hebt bestaat niet.
Ik kan in ieder geval melden dat ik over de cfullhdma niks te klagen heb en dat ie al mijn HD content zonder stotteren afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
edit: double

[ Voor 98% gewijzigd door RoRoo op 28-03-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Wat nu dan ….

MvrGr.
Ik moet zeggen dat dit een behoorlijke ongefundeerde mening is, je hebt niet eens de moeite genomen om hulp te vragen van óf de MM óf Conceptronic (al dan niet in de vorm van Zeroday). Als ik een apparaat koop, en het ding doet niet goed wat hij wel zou moeten... Dan ga ik er minimaal mee terug naar de winkel om een andere te halen..
Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit problemen gehad met dit apparaat en vind de beloning die hij gekregen heeft ook meer dan verdiend..

Maar heel veel plezier met je andere apparaatje.. Ik hoop dat die niet ineens een screensaver blijkt te hebben wat je niet aanstaat en die ook meteen weer teruggestuurd wordt. Yes, Pun Intended..

@Zeroday: Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Als ik het goed begrepen heb moet je een NTFS of EXT2 geformatteerde harde schijf aansluiten op de USB poort van de CFULLHDMAi voor het activeren van BitTorrent. Wordt het misschien in de toekomst mogelijk om in plaats van een externe harde schijf je NAS hiervoor te gebruitken? Of moet je NAS zelf dan BitTorrent ondersteuning hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik hem wel een klein beetje vindt tegenvallen qua functionaliteit :{ Het menu is echt rete-traag, na een week in gebruik kan ik er nogsteeds niet aan wennen hoe verschrikkelijk lang je moet wachten na op een knop gedrukt te hebben.

Daarnaast gebruik ik hem ook voor het afspelen van muziek, en daar duurt het switchen van tracks ook enorm lang. Als dat alleen gebeurde na het selecteren van een nieuwe track zou ik het niet zo erg vinden, maar ook bij het doorlopen van een directory wordt de muziek enorm onderbroken. Met name bij een doorlopende set die is opgebroken in verschillende tracks is dit erg storend. Daarnaast mis ik ook wel de optie om mp3's surround af te spelen ipv alleen op de front speakers.

Met het afspelen van videomateriaal heb ik overigens geen performance problemen gehad, zowel SD als HD loopt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
ook ik heb tot nu toe enige problemen met de cfullhdmai

ik heb al gepost in around mij room http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=259
ik kom tot nu toe tot de conclusie dat je erg voorzichtig moet zijn met de firmware

de voorlaatste firmware werkt bij mijn bijna helemaal goed op enkele dvd s waar het geluid het weer niet doet,

dus even afwachten wat de toekomst brengen zal met de firmware
Is er trouwens een verlanglijstje bekend net als bij Mediaportal
ik zou het volgende erop zetten

in muziek ,
het maken van een play list
tijdens afspelen van muziek naar volgende muziek nr zoeken zonder dat
je het afspelen moet stoppen
overgang gain in geluid tijdens het overspringen van het ne naar het andere nr

misschien dat andere ook nog iets te wensen hebben

tot nu toe dus wel een tevreden gebruiker maar wel voorzichtiger geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn conceptronic fullhdma valt sinds gisteren uit. Geen foutcodes gewoon uit en dan weer opstarten. Eenmaal opgestart valt hij meestal weer uit.

Heb de nieuwste firmware. 1.15enz

FUllhdma staat in verbinding met nas schijf van conceptronic (die met twee harddisk)

Verder altijd goed gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ondertussen de CFULLHDMA getest met de CH3SNAS of beter gezegd... meer de CH3SNAS getest dan de combinatie met de CFULLHDMA. Ik heb in ieder geval vlekkeloos een aflevering van een TV serie in HD kunnen bekijken terwijl de CH3SNAS rustig stond te snorren. Later deze week zal ik het zwaarder testen door de CH3SNAS wat andere taken te geven tijdens het feeden van content naar de CFULLHDMA.

Meer info over mijn CH3SNAS ervaringen vindt je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31711175

Is ergens te achterhalen op welke snelheid data wordt aangeleverd aan de CFULLHDMA om te zien of die snelheid fluctueert?

[ Voor 10% gewijzigd door Hotzenwalder op 28-03-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:44:
Hallo,

Mijn conceptronic fullhdma valt sinds gisteren uit. Geen foutcodes gewoon uit en dan weer opstarten. Eenmaal opgestart valt hij meestal weer uit.

Heb de nieuwste firmware. 1.15enz

FUllhdma staat in verbinding met nas schijf van conceptronic (die met twee harddisk)

Verder altijd goed gewerkt..
dat ligt aan je voeding stekkertje aan de achterkant.
Zet het maar eens vast met een tapie ofzo.
Als het een minimeter beweegt schiet ie uit, heb ik ook last van.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
nike schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:00:
[...]
dat ligt aan je voeding stekkertje aan de achterkant.
Zet het maar eens vast met een tapie ofzo.
Als het een minimeter beweegt schiet ie uit, heb ik ook last van.
Is dit een grootschalige productie/ontwerpfout? Naast het feit dat ik er zelf last van heb las ik al meer verhalen over de erg loszittende voedingsstekker. Aangezien ik ook verhalen las over grote verschillen in werking tussen verschillende CFULLHDMA's heb ik niet de moed om het apparaat voor garantie terug te sturen. Ben veels te bang dat ik een andere CFULLHDMA terug krijg die niet zo goed werkt (op de voeding na dan) als mijn huidige.
Als ze hem nou vervangen voor een CFULLHDMAi zeg ik echter geen nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Hotzenwalder schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:42:
Ondertussen de CFULLHDMA getest met de CH3SNAS of beter gezegd... meer de CH3SNAS getest dan de combinatie met de CFULLHDMA. Ik heb in ieder geval vlekkeloos een aflevering van een TV serie in HD kunnen bekijken terwijl de CH3SNAS rustig stond te snorren. Later deze week zal ik het zwaarder testen door de CH3SNAS wat andere taken te geven tijdens het feeden van content naar de CFULLHDMA.

Meer info over mijn CH3SNAS ervaringen vindt je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31711175

Is ergens te achterhalen op welke snelheid data wordt aangeleverd aan de CFULLHDMA om te zien of die snelheid fluctueert?
Hoor je de NAS goed? Ik weet niet of hij actief of passief gekoeld wordt? Verder ben ik nieuwsgierig of er ook ondersteuning voor BitTorrent is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Als mijn PC aanstaat hoor ik de NAS niet. Staat ie uit dan hoor je hem alleen als de schijven druk bezig zijn. Sommige mensen vinden de fan te luidruchtig. Die kun je als het wilt uitschakelen met een apart programmaatje via funplug. Met Transmission kun je torrents binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd ondervind ik wat problemen met afspelen van Video TS bestanden.. nadat de Cfullhdmai in het menu van de dvd is gekomen en ik op afspelen film druk dan krijg ik een foutmelding 501 of andere keer weer een andere.. Echter als ik VTS_01_0.VOB of VTS_03_0.VOB etc. afspeel dan werkt het wel alleen mis ik dan stukken uit de film die de Cfullhdmai overslaat..

Ik vraag me af of dit een bekend probleem is en/of opgelost kan worden ?
De laatste film waar het gebeurde was bij " Custom_Quality_Releases-Marley and Me " te vinden onder NZB searchmachines.. Misschien dat iemand het ook eens kan testen of hij/zij het zelfde probleem treft.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Heb net even een mailtje naar conceptronic gestuurd. Ondanks het verticaal plaatsen van de unit heb ik met HD bestanden constant dat na een tijdje kijken (ongeveer 30 minuten) het geluid wegvalt, daarna ook het beeld... Ook de firmware updates van de laatste tijd hebben dat niet verholpen (draai de laatste public firmware momenteel). Is gewoon aangesloten via een externe 1TB USB schijf, dus niet eens via netwerk.

Ook streams lopen trouwens constant vast. Kan niet langer dan 5 minuten ononderbroken kijken, terwijl op de laptop/pc alles gewoon blijft draaien op dezelfde stream. Eens kijken... Probably RMA? Niet erg, als het maar word gefixt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Word de unit ook warm dan?

Ik heb met de laatste beta last van als ik een DVD kijk via het draadloze netwerk dat hij heel snel stukken gaat afspelen en dan ineens gaat bufferen, vanavond eens een andere firmware proberen (laatste publieke firmware heeft het ook). Zal wel even dezelfde er opzetten als ik boven heb daar had ik het probleem namelijk niet (wel bedraad daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:56:

Ik heb met de laatste beta last van als ik een DVD kijk via het draadloze netwerk dat hij heel snel stukken gaat afspelen en dan ineens gaat bufferen, vanavond eens een andere firmware proberen (laatste publieke firmware heeft het ook). Zal wel even dezelfde er opzetten als ik boven heb daar had ik het probleem namelijk niet (wel bedraad daar)
Ik ben een aantal 'bugs' op het spoor die te maken hebben met een waarschijnlijke memory leak die dus instabiliteit kan geven.

Vanmiddag is er voor de beta testers al wel een 1.16.05 beta uitgebracht, maar die lost niet dat probleem op.
Eerder nieuwe sound instellingsmogelijkheden waar ik graag feedback over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Ik ben een aantal 'bugs' op het spoor die te maken hebben met een waarschijnlijke memory leak die dus instabiliteit kan geven.

Vanmiddag is er voor de beta testers al wel een 1.16.05 beta uitgebracht, maar die lost niet dat probleem op.
Eerder nieuwe sound instellingsmogelijkheden waar ik graag feedback over heb.
Ah kijk mocht ik tijd hebben om een dvd volledig te kijken en ik kan het probleem beter localiseren zal ik dit wel doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
* New: Support DTS/AC3/WMA/AAC S/PDIF setting in the Setup menu (S/PDIF
RAW or PCM)
Wat doet deze instelling precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
SaURoN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:56:

Sja wat is warm... Het is wel te voelen dat ie wat doet ja. Ik heb mail terug van Conceptronic. Het zou aan de 1TB schijf kunnen liggen (wat wel behoorlijk balen zou zijn)... Echter kan ik me dat niet voorstellen aangezien ik op die schijf schrijfsnelheden haal van ruim 20MB/s zou de leessnelheid ook wel in orde moeten zijn. Misschien een andere USB kabel proberen, een kortere? Conceptronic raadt aan om te proberen 't vanaf een USB stick te doen en kijken of het probleem blijft optreden.

USB sticks hebben een lagere leessnelheid dus ik ben benieuwd. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SaURoN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Ah kijk mocht ik tijd hebben om een dvd volledig te kijken en ik kan het probleem beter localiseren zal ik dit wel doorgeven :)
Heb de dvd boven even gekeken met de 15.04 firmware loopt de DVD niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:26:
[...]

Wat doet deze instelling precies?
Wat denk je?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.