Iets met geluid, maar daarna gaat het lampje bij me uit. Ik ben alleen geïnteresseerd in een optie die alle audio laat horen zonder te hoeven switchen tussen RAW en PCM
Verwijderd
En dat kan nuHotzenwalder schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:01:
Iets met geluid, maar daarna gaat het lampje bij me uit. Ik ben alleen geïnteresseerd in een optie die alle audio laat horen zonder te hoeven switchen tussen RAW en PCM
Kijk gewoon even hier:
http://www.aroundmyroom.c...dma-expected-audio-stuff/
Maakt een hoop duidelijk.
http://www.aroundmyroom.c...dma-expected-audio-stuff/
Maakt een hoop duidelijk.
Gelezen en gezien. Wil nog even geen nieuwe firmware omdat ik streamen vanaf mijn CH3SNAS wil testen onder gelijke omstandigheden als voorheen. Als dat stabiel is ga ik genieten van de nieuwe audio mogelijkheden. Mooie nieuwe functie. Kudos!
je kan altijd up en downgraden ;-)Hotzenwalder schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:40:
Gelezen en gezien. Wil nog even geen nieuwe firmware omdat ik streamen vanaf mijn CH3SNAS wil testen onder gelijke omstandigheden als voorheen. Als dat stabiel is ga ik genieten van de nieuwe audio mogelijkheden. Mooie nieuwe functie. Kudos!
en het kan verstandig zijn m'n site in de gaten te houden want dan ben je de eerste die geinformeerd bent.
There are no secrets, only information you do not yet have
De mbr van mijn western digital mirror 2 tb harddisk was weer weg nadat ik de cdulhdmai weer moest resetten omdat hij vast zat
ik heb ook weer problemen met sommige dvd"s die stotterend afspelen en die op de
pc perfect afspelen
ik begin nu toch erg te twijfelen aan dit produkt en sta op het punt om het terug te brengen
als ik alle negatieve reviews bekijk dan voldoet dit apparaat nog niet voldoende om op de markt
gezet te worden.
problemen met netwerk kan ik nog inkomen,dit kan aan div dingen liggen zoals kabels,netwerkadapters
maar het normaal afspelen van dvd"s moet toch zonder stotteren en met geluid gebeuren.
ook het afspelen van een usb harddisk (verschillende HD geprobeerd) gaat niet goed
na reset van de cfullhdmai ligt de mbr er iedere keer uit.
div firmware geprobeerd
helaas de cfullhdmai heeft 1 dag redelijk gewerkt
'
ik heb ook weer problemen met sommige dvd"s die stotterend afspelen en die op de
pc perfect afspelen
ik begin nu toch erg te twijfelen aan dit produkt en sta op het punt om het terug te brengen
als ik alle negatieve reviews bekijk dan voldoet dit apparaat nog niet voldoende om op de markt
gezet te worden.
problemen met netwerk kan ik nog inkomen,dit kan aan div dingen liggen zoals kabels,netwerkadapters
maar het normaal afspelen van dvd"s moet toch zonder stotteren en met geluid gebeuren.
ook het afspelen van een usb harddisk (verschillende HD geprobeerd) gaat niet goed
div firmware geprobeerd
'
Met die DVD's is waarschijnlijk een memory leak in de firmware, ik heb er boven met 1.15.04 (dacht ik) geen last van met de nieuwere beneden wel, voor de rest geen problemen met de kastjes (heb er 2)meijerg schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:12:
De mbr van mijn western digital mirror 2 tb harddisk was weer weg nadat ik de cdulhdmai weer moest resetten omdat hij vast zat
pc perfect afspelen
gezet te worden.
div firmware geprobeerd
'
Verwijderd
Heb ook een CFULLHDMAi gehaald. Heb aan de praat gehad en netjes geupdate via internet. Apparaat heeft zich herstart en werkte perfect.
Heb 'm nu via HDMI op m'n Philips 42" Full HD maar hij start niet door. Ik zie het logo verschijnen, maar na 5 seconden valt ie weg (geen videosignaal volgens tv). Als ik dan een aantal malen via de afstandsbediening op 'output' druk, komt het beeld (sterk uitvergroot) weer langs, met de melding:
"Huidige videouitgangssignaal: HMDMI 480p.
Als er binnen 15 seconden geen respons gegeven wordt
door het apparaat, gaat deze weer terug, naar het vorige
video signaal.
[OK] [Annuleer]"
Als ik niets doe, valt het signaal weer weg en moet ik weer met output het zelfde geintje
herhalen. Kies ik "ok" gebeurt het zelfde. Kies ik "annuleer" doet ie ook het zelfde ?!
Iemand een idee?
Heb 'm nu via HDMI op m'n Philips 42" Full HD maar hij start niet door. Ik zie het logo verschijnen, maar na 5 seconden valt ie weg (geen videosignaal volgens tv). Als ik dan een aantal malen via de afstandsbediening op 'output' druk, komt het beeld (sterk uitvergroot) weer langs, met de melding:
"Huidige videouitgangssignaal: HMDMI 480p.
Als er binnen 15 seconden geen respons gegeven wordt
door het apparaat, gaat deze weer terug, naar het vorige
video signaal.
[OK] [Annuleer]"
Als ik niets doe, valt het signaal weer weg en moet ik weer met output het zelfde geintje
herhalen. Kies ik "ok" gebeurt het zelfde. Kies ik "annuleer" doet ie ook het zelfde ?!

Iemand een idee?
Bij al je Full HD WMV's ?Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:10:
Heb het al gevonden. HDMI kabel uit de tv halen en opnieuw erin.![]()
Je kunt je lens zoeken naar zulke vage storingen.
Iemand ook problemen met het spoelen van Full HD WMV's? Na 5 seconden
spoelen floept ie terug naar het menu. Kun je weer opnieuw gaan kijken![]()
Spoelen werkt dus niet.
als een WMV defect is / kapot is of er is iets mis met de trick mode dan werkt dat inderdaad niet
Kun je wel met het numerieke gedeelte skippen?
voor de rest geen problemen ??????SaURoN schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:43:
[...]
Met die DVD's is waarschijnlijk een memory leak in de firmware, ik heb er boven met 1.15.04 (dacht ik) geen last van met de nieuwere beneden wel, voor de rest geen problemen met de kastjes (heb er 2)
het belangrijkste nl dvd kijken werkt niet ?????
Ik kijk gewoon DVD's ..meijerg schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:03:
[...]
voor de rest geen problemen ??????
Met de nieuwste firmware, via wireless werkt het niet. En als ik zo zeroday hoor is dat een memory leak dus nee geen problemenmeijerg schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:03:
[...]
voor de rest geen problemen ??????
Het belangrijkste voor mij is MKV files en dat werkt gewoon dus dvd kijken is niet zo belangrijk voor mij nee, kijk het liever in HQ als het beschikbaar is
[ Voor 16% gewijzigd door SaURoN op 02-04-2009 10:17 ]
Als bij mijn NAS of USB harde schijf de MBR beshadigd zou raken, of zou verdwijnen, dan zou ik eerder denken aan mijn NAS zelf als mogelijke oorzaak. Het kan ook net zo makkelijk een rootkit zijn die je via je PC hebt binnengekregen.meijerg schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:12:
pc perfect afspelen
gezet te worden.
div firmware geprobeerd
'
Heb je je WD mirrorbook al eens goed doorgelicht, aan andere systemen gehangen, laatste firmware geplaatst etc etc?? Zou hoogstwaarschijnlijk ook je slechte performance op je CF verklaren
Verwijderd
Ik val de laatste tijd over een probleem die mij vroeger niet is opgevallen. Indien er geen pc's aanstaan en mijn NAS (plextor) wel, dan krijg je niet de mogelijkheid om via samba de nas te benaderen.
Ik heb gelezen op dit forum dat dit te maken heeft met de "master browser" werkwijze van samba. Ik heb al gegoogeld om wat meer uitleg te vinden, maar niet echt een oplossing gevonden.
Is er hier iemand die dit heeft kunnen oplossen? Heb je dit probleem ook als je via NFS werkt? Ik ben heel tevreden over de CFullHDMA via de samba weg, dus ik zo dit graag zo houden.
extra info: mijn computers,nas en CfullHDMA zijn allemaal verbonden met 1 eenvoudige Linksys router.
alvast bedankt voor ideeën!
Ik heb gelezen op dit forum dat dit te maken heeft met de "master browser" werkwijze van samba. Ik heb al gegoogeld om wat meer uitleg te vinden, maar niet echt een oplossing gevonden.
Is er hier iemand die dit heeft kunnen oplossen? Heb je dit probleem ook als je via NFS werkt? Ik ben heel tevreden over de CFullHDMA via de samba weg, dus ik zo dit graag zo houden.
extra info: mijn computers,nas en CfullHDMA zijn allemaal verbonden met 1 eenvoudige Linksys router.
alvast bedankt voor ideeën!
Verwijderd
Oohw ziets had ik ook beneden bij onze Sony Bravia, vond het niet echt een probleem ofzo , gewoon ff wat dingen uitvogelen zoals idd even de kabel erop nieuw in en wat met de output instellenVerwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:10:
Heb het al gevonden. HDMI kabel uit de tv halen en opnieuw erin.![]()
Je kunt je lens zoeken naar zulke vage storingen.
Iemand ook problemen met het spoelen van Full HD WMV's? Na 5 seconden
spoelen floept ie terug naar het menu. Kun je weer opnieuw gaan kijken![]()
Spoelen werkt dus niet.
Na een paar daagjes stoeien met de speler zie ik een probleem met het afspelen van een iso.
Iso: House m.d. en ook bij een aantal james bond films (ultimate edition), allen gedownload van usenet (ftd) maar ook met eigen geripte dvd's van csi.
Bij de meeste films krijg ik een zwarte balk onderaan waar de onderste regel van de ondertitels in komt en de bovenste regel staat in de film, bij sommige films staan allebei de regels gewoon in de film. Als er geen ondertitels zijn of deze uitgezet worden is er geen zwarte balk onderin.
e.e.a. geprobeerd met eigen tv via de s-video en op een hd tv via de hdmi, beide zelfde resultaat.
De serie house heb ik ook op dvd gebrand en dan heb ik hier geen last van, alleen als ik de iso via de cfullhdmai afspeel.
Net de laatste firmware eropgezet.
Iemand anders ook hier last van?
Is er een manier om te bekijken waarom er een paar films bijzitten die dit probleem niet hebben en andere wel?
Als er aanvullende info nodig is laat het me even weten, alvast bedankt.
Iso: House m.d. en ook bij een aantal james bond films (ultimate edition), allen gedownload van usenet (ftd) maar ook met eigen geripte dvd's van csi.
Bij de meeste films krijg ik een zwarte balk onderaan waar de onderste regel van de ondertitels in komt en de bovenste regel staat in de film, bij sommige films staan allebei de regels gewoon in de film. Als er geen ondertitels zijn of deze uitgezet worden is er geen zwarte balk onderin.
e.e.a. geprobeerd met eigen tv via de s-video en op een hd tv via de hdmi, beide zelfde resultaat.
De serie house heb ik ook op dvd gebrand en dan heb ik hier geen last van, alleen als ik de iso via de cfullhdmai afspeel.
Is er een manier om te bekijken waarom er een paar films bijzitten die dit probleem niet hebben en andere wel?
De nieuwe audiosettings zijn perfect, heb aangegeven dat DTS en AC3 'raw' doorgegeven moeten worden en de rest als PCM. Dit werkt prima.
Heb alleen 1 probleem: alles wat als PCM doorgegeven wordt is extreem laag in volume en alleen te horen door de versterker veeeeel hoger te draaien. Normaal is -35Db al lekker hard maar nu moet ik naar -20 om iets te horen, en dan is het nog zacht.
Dit geldt voor WMA en MP3, of het nou een los muziekbestand is of een audiostream in een xvid'je of WMV bestand.
Firmware is de official 1.16.06, versterker is een Denon AVR-1708. Had mer vorige firmwareversies dit probleem niet.
Heb alleen 1 probleem: alles wat als PCM doorgegeven wordt is extreem laag in volume en alleen te horen door de versterker veeeeel hoger te draaien. Normaal is -35Db al lekker hard maar nu moet ik naar -20 om iets te horen, en dan is het nog zacht.
Dit geldt voor WMA en MP3, of het nou een los muziekbestand is of een audiostream in een xvid'je of WMV bestand.
Firmware is de official 1.16.06, versterker is een Denon AVR-1708. Had mer vorige firmwareversies dit probleem niet.
edit:
Heb het volume van de CFULLHDMA zelf opgehoogd van 16 naar 28~32, maar dit lijkt me niet de bedoeling?
Heb het volume van de CFULLHDMA zelf opgehoogd van 16 naar 28~32, maar dit lijkt me niet de bedoeling?
[ Voor 8% gewijzigd door UniMatrix op 05-04-2009 10:11 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Met deze firmware en de vorige officiele heb ik als ik in een mkv (720p en 1080p) vooruit ga spoelen, en ik kom op het punt uit waar ik zijn wil, gaat ie niet meer spelen maar blijft ie op "pauze" staan.
Op dat moment kan ik ook niet meer terugspoelen of vooruit. Film/serie stoppen en vervolgens via de resume functie verder kijken is dan de enige oplossing.
Dacht eerst dat het aan mij lag of aan mijn media, totdat ik een 1080p keek die het voorheen wel goed deed. Deze liep ook vast..
Meer mensen met dit probleem?
Op dat moment kan ik ook niet meer terugspoelen of vooruit. Film/serie stoppen en vervolgens via de resume functie verder kijken is dan de enige oplossing.
Dacht eerst dat het aan mij lag of aan mijn media, totdat ik een 1080p keek die het voorheen wel goed deed. Deze liep ook vast..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
hoe moeten mensen dit met deze summiere info reproduceren?RoRoo schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:53:
Met deze firmware en de vorige officiele heb ik als ik in een mkv (720p en 1080p) vooruit ga spoelen, en ik kom op het punt uit waar ik zijn wil, gaat ie niet meer spelen maar blijft ie op "pauze" staan.
spoel je vooruit op 1.3, 2, 4, 8, 16x ? voor hoelang of maakt dat niet uit?
wat voor knop druk je als je verder wilt kijken
wat gebeurd er als je weer op play drukt? hoe lang blijf je wachten voordat deze uit pauze zou kunnen komen of verwacht je instant replay?
Soms kan het 5 tot 10 seconden duren voordat het beeld weer begint te spelen.
hoe speel je af? via UPnP, Samba of NFS ?
Bij wat voor film heb je het? is deze voor mij of iemand anders ter beschikking te stellen?
torrent / nzb geen bezwaar
reproduceren van issues kan alleen als je genoeg info geeft zodat iemand makkelijk een gelijkwaardige opstelling kan maken.
Thanks
Er zijn wijzigingen gemaakt op sound niveau waarin een minimale dB -54 geloof ik en een maximale dB 0 geloof ik is gedefinieerd waarbij bij sound nu volume 32 100% is zonder distortionUniMatrix schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:09:
De nieuwe audiosettings zijn perfect, heb aangegeven dat DTS en AC3 'raw' doorgegeven moeten worden en de rest als PCM. Dit werkt prima.
edit:
(in oudere firmwares heb je 16 als getal waarin het volume niet overstuurd wordt bij muziek)
Ik zal deze week op RAW niveau meer testen doen. Feedback is de key.
YouTube is een erg leuke toevoeging, en werkt prima bij mij
super!
Een kleine bug;
Hij geeft aan het einde van elke filmpje een foutmelding: "Fout [301] kan bestand niet afspelen". Hierna springt hij gewoon terug naar het YouTube menu. Ik heb de laatste officiele firmware en gebruik de streamer draadloos via de conceptronic usb dongle.
Een kleine bug;
Hij geeft aan het einde van elke filmpje een foutmelding: "Fout [301] kan bestand niet afspelen". Hierna springt hij gewoon terug naar het YouTube menu. Ik heb de laatste officiele firmware en gebruik de streamer draadloos via de conceptronic usb dongle.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
LOLzeroday schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:16:
hoe moeten mensen dit met deze summiere info reproduceren?
spoel je vooruit op 1.3, 2, 4, 8, 16x ? voor hoelang of maakt dat niet uit?
wat voor knop druk je als je verder wilt kijken
wat gebeurd er als je weer op play drukt? hoe lang blijf je wachten voordat deze uit pauze zou kunnen komen of verwacht je instant replay?
Soms kan het 5 tot 10 seconden duren voordat het beeld weer begint te spelen.
hoe speel je af? via UPnP, Samba of NFS ?
Bij wat voor film heb je het? is deze voor mij of iemand anders ter beschikking te stellen?
torrent / nzb geen bezwaar
reproduceren van issues kan alleen als je genoeg info geeft zodat iemand makkelijk een gelijkwaardige opstelling kan maken.
Thanks
Ekskuus.
1. Spoel vanaf 8 - 16x
2. knop = > (Play/Pause dus)
3. Als ik op play druk gaat ie op pauze staan.. beeld blijft dus bestaan. maar nogmaals op play drukken werkt niet en op dat punt krijg ik ook de not available icoontjes. Kan dan niet stoppen, spoelen etc. alleen de Back knop werkt
4. 120 minuten gewacht, ging echt niet spelen
5.Speel via Samba
6. De enige waarvan ik weet dat ie het eerder niet deed was The Animatrix 1080P maandje of 6 geleden een x gedownload en af en toe kijk ik een stukkie
Wil em best wel ergens naartoe uploaden.
Zal straks thuis ook nog eens met een paar andere (kleinere) mkv's testen en wat meer info proberen te vergaren.
confirmedcyberd schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:07:
YouTube is een erg leuke toevoeging, en werkt prima bij mijsuper!
Een kleine bug;
Hij geeft aan het einde van elke filmpje een foutmelding: "Fout \[301] kan bestand niet afspelen". Hierna springt hij gewoon terug naar het YouTube menu. Ik heb de laatste officiele firmware en gebruik de streamer draadloos via de conceptronic usb dongle.
mag je van mijn in de http://www.aroundmyroom.com/trac zetten
Als het probleem alleen bij 1 of 2 bestanden voorkomt vind ik het niet een big issue, maar als je het kan reproduceren op alle bestanden dan des te meer.RoRoo schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:43:
[...]
LOL
Ekskuus.
1. Spoel vanaf 8 - 16x
2. knop = > (Play/Pause dus)
3. Als ik op play druk gaat ie op pauze staan.. beeld blijft dus bestaan. maar nogmaals op play drukken werkt niet en op dat punt krijg ik ook de not available icoontjes. Kan dan niet stoppen, spoelen etc. alleen de Back knop werkt
4. 120 minuten gewacht, ging echt niet spelen
5.Speel via Samba
6. De enige waarvan ik weet dat ie het eerder niet deed was The Animatrix 1080P maandje of 6 geleden een x gedownload en af en toe kijk ik een stukkie
Wil em best wel ergens naartoe uploaden.
Zal straks thuis ook nog eens met een paar andere (kleinere) mkv's testen en wat meer info proberen te vergaren.
Als ik dat zo lees dan lijkt het me dat de schaalverdeling van de volumeregeling-interface (nog) aangepast moet worden, mijn huidige '32' lijkt gelijk aan de '16' van vorige firmware-versies, maar is nog wel het maximum.zeroday schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:19:
[...]
Er zijn wijzigingen gemaakt op sound niveau waarin een minimale dB -54 geloof ik en een maximale dB 0 geloof ik is gedefinieerd waarbij bij sound nu volume 32 100% is zonder distortion
(in oudere firmwares heb je 16 als getal waarin het volume niet overstuurd wordt bij muziek)
Ik zal deze week op RAW niveau meer testen doen. Feedback is de key.
RAW gaat goed en de volumeinstellingen van de CFULLHDMA lijken hier ook geen invloed op te hebben.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Donezeroday schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:27:
[...]
confirmed
mag je van mijn in de http://www.aroundmyroom.com/trac zetten
Dan mag je met de volume experts aan de slag in de /trac/UniMatrix schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:58:
[...]
Als ik dat zo lees dan lijkt het me dat de schaalverdeling van de volumeregeling-interface (nog) aangepast moet worden, mijn huidige '32' lijkt gelijk aan de '16' van vorige firmware-versies, maar is nog wel het maximum.
RAW gaat goed en de volumeinstellingen van de CFULLHDMA lijken hier ook geen invloed op te hebben.
En dan mag je daar uitleggen wat jij exact wil
Verwijderd
Ik heb nog steeds het 'spoel' probleem met de CFULLHDMAi:
Setje Planet Earth's zitten kijken op WMVHD 720. Eerste 10 minuten
kon ik skippen en spoelen. Daarna valt speler uit, als ik ook maar
een willekeurige toets aanraak op de afstandsbediening en gaat
deze terug naar het begin scherm. Als je weer de film aanklikt en
wilt skippen of spoelen, doet ie het zelfde.
Laat ik 'm even 2-5 minuten uitstaan en probeer ik het opnieuw,
dan werkt ie weer even. Daarna begint het weer opnieuw.
Met DVD iso's heb ik hier geen last van en spelen helemaal goed.
De speler ligt horizontaal in vakje van een open kastje.
Aanvullend spelen MKV bestander beroerd af; het beeld
is ontzettend ge-'ghost' en verwaaierd en lekt kleuren.
Setje Planet Earth's zitten kijken op WMVHD 720. Eerste 10 minuten
kon ik skippen en spoelen. Daarna valt speler uit, als ik ook maar
een willekeurige toets aanraak op de afstandsbediening en gaat
deze terug naar het begin scherm. Als je weer de film aanklikt en
wilt skippen of spoelen, doet ie het zelfde.
Laat ik 'm even 2-5 minuten uitstaan en probeer ik het opnieuw,
dan werkt ie weer even. Daarna begint het weer opnieuw.
Met DVD iso's heb ik hier geen last van en spelen helemaal goed.
De speler ligt horizontaal in vakje van een open kastje.
Aanvullend spelen MKV bestander beroerd af; het beeld
is ontzettend ge-'ghost' en verwaaierd en lekt kleuren.
Lijkt me niet nodig, het viel mij op dat PCM ineens veel zachter door kwam dan RAW. Blijkbaar was vroeger '16' 0 dB (en kon je 'm oversturen door op 32 te zetten) nu is '32' 0 dB en kun je 'm niet meer oversturen maar alleen zachter zetten. Op 32 zetten is dus de juiste oplossing.zeroday schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 06:35:
[...]
Dan mag je met de volume experts aan de slag in de /trac/
En dan mag je daar uitleggen wat jij exact wil
Hier een CFULLHDMA gebruiker van ongeveer een periode van een half jaar. Erg tevreden zowel met iso dvd's als met 720p HD bestanden.
Vorige week begon echter met CFULLHDMA opeens te stotteren tijdens het spelen. En dit was niet na een upgrade van bepaalde firmware ofzo...
De CFULLHDMA voelde ERG warm aan en elk bestand wat ik opende begon het beeld te stotteren en uit te vallen.
Enige remedie. CFULLHDMA uitzetten, wachten en verder gaan. Lijkt me toch erg op een koelingsprobleem lijken. Raar dat ik hier nooit eerder last van heb gehad?
Vorige week begon echter met CFULLHDMA opeens te stotteren tijdens het spelen. En dit was niet na een upgrade van bepaalde firmware ofzo...
De CFULLHDMA voelde ERG warm aan en elk bestand wat ik opende begon het beeld te stotteren en uit te vallen.
Enige remedie. CFULLHDMA uitzetten, wachten en verder gaan. Lijkt me toch erg op een koelingsprobleem lijken. Raar dat ik hier nooit eerder last van heb gehad?
ehhhh..HOI
Heb het bij meerdere bestanden, alleen bij deze ene weet ik 100% zeker dat ie het bij een eerdere firmware niet deed..zeroday schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:29:
Als het probleem alleen bij 1 of 2 bestanden voorkomt vind ik het niet een big issue, maar als je het kan reproduceren op alle bestanden dan des te meer.
Donderdag pas eerste gelegenheid om uitgebreider te testen dus kom ik hierop terug
Mijn CFULLHDMA is sinds firmware v01.16.04.09.21 niet meer in staat .iso en .ifo bestanden te openen
. Ik krijg een error 301. Dit geld voor alle .iso's en .ifo's die ik getest heb en waar ik voorheen helemaal geen problemen mee had. Ik heb dit ook op de trac gemeld maar daar heb ik er nog niets van gehoord. De .vob bestanden zijn wel los te openen maar hij slaat dan stukken over. Verder zeer tevreden met het kastje!

Quid est fili?!
Verwijderd
@Krizzizzzz:
Hier ook hitteprobleem met CFULLHDMAi: Zie 2 reply's boven de jouwe.
De apparaten hebben een vrij ernstig hitteprobleem. Mijn broer heeft er
ook een en deze valt ook uit bij hitte. Spoelen lukt ook niet als ie warm is.
Ik had 'm eerst in een kastje staan, maar ging het na 5 minuten al mis.
Hij staat nu buiten de kast en dat gaat al iets beter. Het vreemd is
dat ik hier bij ISO's/DVD's geen last mee heb. Alleen bij fullhd files.
Processortje zal hierdoor wel erg heet worden. Heb nieuwste firmware
btw..
Hier ook hitteprobleem met CFULLHDMAi: Zie 2 reply's boven de jouwe.
De apparaten hebben een vrij ernstig hitteprobleem. Mijn broer heeft er
ook een en deze valt ook uit bij hitte. Spoelen lukt ook niet als ie warm is.
Ik had 'm eerst in een kastje staan, maar ging het na 5 minuten al mis.
Hij staat nu buiten de kast en dat gaat al iets beter. Het vreemd is
dat ik hier bij ISO's/DVD's geen last mee heb. Alleen bij fullhd files.
Processortje zal hierdoor wel erg heet worden. Heb nieuwste firmware
btw..
Ik had nogal eens last van het uitvallen van de streamer als ik er zowel een netwerkkabel als de WLAN dongle op aangesloten had. Nu heb ik alleen een netwerkkabel erin zitten en heb nu geen problemen meer met plotselingen uitval van het apparaat.
@ Tijgert; bug fixed
@ Tijgert; bug fixed
[ Voor 6% gewijzigd door dnieuwkamp op 10-04-2009 11:23 ]
Ja maar stoom is ook veels te heet voor dat ding
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hey mensen,
Ik heb sinds een paar weken ook een CFULLHDMAi thuis staan.
Nu lees ik hier het een en ander over beta firmware's.
Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief daarover, maar als ik de link volg om de nieuwste beta te downloaden moet ik opeens inloggen.
Moet ik me nog ergens aanmelden?
Ik heb sinds een paar weken ook een CFULLHDMAi thuis staan.
Nu lees ik hier het een en ander over beta firmware's.
Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief daarover, maar als ik de link volg om de nieuwste beta te downloaden moet ik opeens inloggen.
Moet ik me nog ergens aanmelden?
Verwijderd
Sinds een paar weken heb ik de CFULLDHMA.
Nu stream is alles via de geinstalleerde software, bedraad via mijn Sitecom NDRAFT router.
Ik heb alleen steeds wat problemen met HD materiaal, het beeld schokt nog steeds een beetje, sommige films iets meer dan de andere.
Zijn er misschien tips waardoor ik het schokken kan beperken of helemaal kan verwijderen.
Alle tips zijn welkom.
Nu stream is alles via de geinstalleerde software, bedraad via mijn Sitecom NDRAFT router.
Ik heb alleen steeds wat problemen met HD materiaal, het beeld schokt nog steeds een beetje, sommige films iets meer dan de andere.
Zijn er misschien tips waardoor ik het schokken kan beperken of helemaal kan verwijderen.
Alle tips zijn welkom.
Gewoon een share aanmaken in windows en die openen vanuit je cfullhdma dan moet je alles zonder schokken kunnen spelenVerwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:41:
Alle tips zijn welkom.
(dus geen gebruik maken van die software)
ossi
ik zeg maar 1 ding
LEES de nieuwsbrief nog een keer
ik zeg maar 1 ding
Heb je toevallig de " extreme GR"? ( heb ik ook ).Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:41:
Alle tips zijn welkom.
Toen ik de "stream engine" uitzette ging het stukken beter namelijk.
maar goed...films met een hoge bitrate, zoals native blu-ray, gaat ie net niet halen. Althans....bij mij niet.
Ik heb ook een serie van "planet earth" gehad, die met WMV prima werkte, maar met een setje MKV die normaal prima werken, niet. Kwam door de bitrate, die af en toe omhoog schiet.
Ach....als ik het echt perse i de hoogste kwaliteit wil zien, dan move ik het even naar de HD van de PS3...alleen geen mkv in dat geval natuurlijk
elrobbo
ik heb redelijke goede en heftige content maar soms kan je beter iets in M2TS laten zitten dan het omzetten naar MKV omdat dat weer net op een andere manier afgespeeld wordt.elrobbo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:37:
[...]
Heb je toevallig de " extreme GR"? ( heb ik ook ).
Toen ik de "stream engine" uitzette ging het stukken beter namelijk.
maar goed...films met een hoge bitrate, zoals native blu-ray, gaat ie net niet halen. Althans....bij mij niet.
Ik heb ook een serie van "planet earth" gehad, die met WMV prima werkte, maar met een setje MKV die normaal prima werken, niet. Kwam door de bitrate, die af en toe omhoog schiet.
Ach....als ik het echt perse i de hoogste kwaliteit wil zien, dan move ik het even naar de HD van de PS3...alleen geen mkv in dat geval natuurlijk
De engineers zijn druk bezig om te zien of er verbeteringen aangebracht kunnen worden in het afspelen van high bitrated content en soms lopen mensen echt de randen van het maximaal mogelijke te zoeken. Helaas is de processor niet zo krachtig als een PC ..
Zucht, je hebt helemaal gelijkbatowhizz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:57:
ossi
ik zeg maar 1 ding

Bedankt
Zo heb net even een trac bug aangemaakt, met wireless resumed hij niet als hij langer als 3 min op pauze heeft gestaan
Verwijderd
Wie kan me verder helpen....SaURoN schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:20:
[...]
Gewoon een share aanmaken in windows en die openen vanuit je cfullhdma dan moet je alles zonder schokken kunnen spelen![]()
(dus geen gebruik maken van die software)
Ik heb een shared map aangemaakt, maar mijn cfulldma ziet die niet.
Alleen de map die met de software van conceptronic is gedeeld, zie ik terug.
Ik heb geen idee wat ik verder fout doe, kan iemand me verder helpen ??
http://kb.iu.edu/data/ahrs.htmlVerwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:45:
[...]
Wie kan me verder helpen....
Ik heb een shared map aangemaakt, maar mijn cfulldma ziet die niet.
Alleen de map die met de software van conceptronic is gedeeld, zie ik terug.
Ik heb geen idee wat ik verder fout doe, kan iemand me verder helpen ??
Verwijderd
ik kom er echt niet uit
gisteren zag ik ineens wel een paar mappen staan, het rare was dat de map die ik gedeeld had geen verbinding mee kon maken (fout 407), maar een of andere public map, zag ik wel staan.
ik snap er helemaal niks meer van.
ik heb nu het conceptronic programma van mijn pc gehaald, en toch ziet hij mijn pc nog (met 3 blokjes) !!??
Verwijderd
als je vista gebruikt,kun je beter de map ,openbaar gebruiken ,de cfullhdma geeft hem dan aan als,public daar zet je alles in wat je download,maar je moet dan wel de server selecteren in de cfullhdma met het blokje met de pijl er boven,dus niet de server met de 3 blokjes
Ik gebruik de CFULLHDMAi i.c.m. een 1Gbit switch en mijn laptop. Op mijn laptop heb ik de beta versie van Windows 7 staan. Nu is het zo dat standaard mijn WLAN altijd aan staat, maar als ik mijn pc op mijn bureau heb staan sluit ik hem ook aan op mijn Gbit switch. Nu was het eerst een probleem dat Windows 7 altijd de WLAN verbinding bleef gebruiken ookal was hij op de switch aangesloten, maar de oplossing hiervoor heb ik al gevonden
Als ik nu via "mijn media" naar mijn pc wil gaan krijg ik bij de selectie van "Muziek","Video" en "Foto" de melding: Geen *bestanden gevonden (* = afbeelding, muziek of video).
Als ik vervolgens mijn WLAN adapter uitschakel via het Network and sharing center" krijg ik wel toegang tot de bestanden.
Zijn er meer mensen die Windows 7 op hun pc/laptop hebben staan en dezelfde ervaring hebben?
Als ik nu via "mijn media" naar mijn pc wil gaan krijg ik bij de selectie van "Muziek","Video" en "Foto" de melding: Geen *bestanden gevonden (* = afbeelding, muziek of video).
Als ik vervolgens mijn WLAN adapter uitschakel via het Network and sharing center" krijg ik wel toegang tot de bestanden.
Zijn er meer mensen die Windows 7 op hun pc/laptop hebben staan en dezelfde ervaring hebben?
Verwijderd
Het is me gelukt om in vista een map te delen, teminste via mijn laptop.
Nu heb ik net mijn externe hdd drive aangesloten op de box, en ik zie nog steeds kleine stotteringen in het beeld.
Nu heb ik een HD Ready TV, maar de films die ik op dit moment bezit zijn allemaal FullHD films, kan het stotteren daardoor misschien komen ?
Nu heb ik net mijn externe hdd drive aangesloten op de box, en ik zie nog steeds kleine stotteringen in het beeld.
Nu heb ik een HD Ready TV, maar de films die ik op dit moment bezit zijn allemaal FullHD films, kan het stotteren daardoor misschien komen ?
Nee dat moet niet uitmaken, het kan misschien wel komen dat die FullHD films (1080p) een hele hoge bitrate hebben.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:07:
Het is me gelukt om in vista een map te delen, teminste via mijn laptop.
Kan je eens kijken wat de bitrate is van de video's? en welke firmware heb je er op staan?
Verwijderd
Ik heb firmware 01.16.06.10 er op staan.SaURoN schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:19:
[...]
Nee dat moet niet uitmaken, het kan misschien wel komen dat die FullHD films (1080p) een hele hoge bitrate hebben.
Kan je eens kijken wat de bitrate is van de video's? en welke firmware heb je er op staan?
Ik weet niet waar ik de bitrate vandaan kan halen.
Ik heb nu The Dark Knight erop staan, het is een H264 bestand, met 1920x1080 23.98 fps
Het bestand is bijna 12 Gb.
Zou je misschien uit kunnen leggen hoe dit kan?zeroday schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:15:
[...]
ik heb redelijke goede en heftige content maar soms kan je beter iets in M2TS laten zitten dan het omzetten naar MKV omdat dat weer net op een andere manier afgespeeld wordt.
De engineers zijn druk bezig om te zien of er verbeteringen aangebracht kunnen worden in het afspelen van high bitrated content en soms lopen mensen echt de randen van het maximaal mogelijke te zoeken. Helaas is de processor niet zo krachtig als een PC ..
Bij de specificaties van de SMP8630, de Sigma Designs SMP8635LF wordt gebruikt in de Fullhdmai, staat:
Bluray wordt gecodeerd in de volgende codecs, mag gekozen worden door de uitgever:The SMP8630 family provides highly-integrated solutions for products requiring high-definition MPEG-4.10 (H.264), SMPTE 421M (VC-1), WMV9, MPEG-4.2 and MPEG-2 decoding.
http://www.sigmadesigns.c...P8630/SMP8630_series.html
Volgens mij komt dit overeen met de mogelijkheden van de sigma chip.MPEG-2 - enhanced for HD, also used for playback of DVDs and HDTV recordings.
MPEG-4 AVC - part of the MPEG-4 standard also known as H.264 (High Profile and Main Profile).
SMPTE VC-1 - standard based on Microsoft's Windows Media Video (WMV) technology.
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_video_codecs
De kracht van de Sigma chip is dat deze alleen voor deze functie gebouwd is en daarom juist beter moet zijn dan een mulitfunctionele processor.
Bluray gaat uit van een maximale video bitrate van 40 Mbps, dus is het nu zo dat de sigma chip die 40 Mbps niet aan kan?
[ Voor 3% gewijzigd door Envy007 op 17-04-2009 13:47 . Reden: links toegevoegd ]
Hej,
vastlopen van een mkv heb ik redelijk weten te reproduceren..
willekeurige file
vooruitspoelen met willekeurige snelheid
terugspoelen omdat ik te ver ga..
play.
vast.
vind ik op zich minder belangrijk. Wat ik wel heb is het volgende
Nu speelt deze niet goed, begint meteen na de intro te horten en te stoten (anderen van deze serie ook). Sauron heeft getest, zelfde probleem. Collega met een i heeft dit probleem niet. Nu gaat hij nog checken of hij het via uPNP speelt of ook via Samba aangezien mijn pa een probleem had met de 1080P versie van James Bond.. Horten en stoten bij het leven.. Totdat hij het via uPNP liet lopen.
Dus dat wil ik nog wel effe weten of dat wat uitmaakt
Wordt afgespeeld via Samba. Rechtstreeks via USB hdd getest. Via Gigabit en WiFi.
Firmwares 1.15 (laatste) en 1.16 (laatste public)
Persoonlijk zit ik nu weer terug op de 1.15 aangezien sommige files beter lopen en ik youtube support toch niet gebruik en eigenlijk imho een nutteloze feature vind voor een HD media player. en de de media op youtube is leuk, maar of het nu meerwaarde biedt....
vastlopen van een mkv heb ik redelijk weten te reproduceren..
willekeurige file
vooruitspoelen met willekeurige snelheid
terugspoelen omdat ik te ver ga..
play.
vast.
vind ik op zich minder belangrijk. Wat ik wel heb is het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| Algemeen Volledige naam : Z:\HD\Documentaire\Planet Earth\E02.Mountains.1080p.HD-DVD.DD.VC1-TRB.mkv Formaat : Matroska Bestandsgrootte : 7,08 GiB Duur : 49mn 56s Totale bitrate : 20,3 Mbps Datum codering : UTC 2008-12-05 08:26:27 Gebruikt programma : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15 Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video ID : 1 Formaat : VC-1 Formaatprofiel : AP@L3 Codec-ID : WVC1 Codec-ID/Hint : Microsoft Duur : 49mn 53s Bitrate : 19,4 Mbps Breedte : 1 920 pixels Hoogte : 1 080 pixels Beeldverhouding : 16/9 Framerate : 23,976 fps Resolutie : bit0 Colorimetrie : 4:2:0 Scansoort : Progressief Bits/(Pixel*Frame) : 0.391 Stroomgrootte : 6,78 GiB (96%) Audio ID : 2 Formaat : AC-3 Formaat/Info : Audio Coding 3 Codec-ID : A_AC3 Duur : 49mn 56s Bitrate-modus : Constant Bitrate : 448 Kbps Kanaal(en) : 6 kanalen Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE Samplerate : 48,0 KHz Stroomgrootte : 160 MiB (2%) |
Nu speelt deze niet goed, begint meteen na de intro te horten en te stoten (anderen van deze serie ook). Sauron heeft getest, zelfde probleem. Collega met een i heeft dit probleem niet. Nu gaat hij nog checken of hij het via uPNP speelt of ook via Samba aangezien mijn pa een probleem had met de 1080P versie van James Bond.. Horten en stoten bij het leven.. Totdat hij het via uPNP liet lopen.
Wordt afgespeeld via Samba. Rechtstreeks via USB hdd getest. Via Gigabit en WiFi.
Persoonlijk zit ik nu weer terug op de 1.15 aangezien sommige files beter lopen en ik youtube support toch niet gebruik en eigenlijk imho een nutteloze feature vind voor een HD media player. en de de media op youtube is leuk, maar of het nu meerwaarde biedt....
Waarom wil iedereen voor- of achteruit "spoelen" (ouderwets) terwijl er twee hele makkelijke en vooral snelle andere methoden zijn in de Cfullhdma??
Gebruik de tijd- of percentage functie.
Druk 20 en OK, dan zit je binnen een seconde op 20% van de film
Druk 0, en vul tijd in (bijv 00.27) en OK dan zit je op 27 minuten in de film.
Geen gedoe met vooruitspoelen tot je er bent met het risico dat je de boel inderdaad laat vastlopen gezien de hoeveelheid data waar de Cfullhdma en je disk doorheen moeten worstelen tijdens het FFWD.
Just my 2 cents
Gebruik de tijd- of percentage functie.
Druk 20 en OK, dan zit je binnen een seconde op 20% van de film
Druk 0, en vul tijd in (bijv 00.27) en OK dan zit je op 27 minuten in de film.
Geen gedoe met vooruitspoelen tot je er bent met het risico dat je de boel inderdaad laat vastlopen gezien de hoeveelheid data waar de Cfullhdma en je disk doorheen moeten worstelen tijdens het FFWD.
Just my 2 cents
Simpel, dan moet je eerst kijken waar je zit en dan MOET je minimaal een minuut spoelen.
Als ik net iets mis van 10 seconden terug en wil ik graag die paar seconden kunnen spoelen.
Als ik net iets mis van 10 seconden terug en wil ik graag die paar seconden kunnen spoelen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
idd.. of ik ga direct naar minuut 35 en blijkt dat ik toch dat ik iets verder of iets meer terug moet..Tijgert schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:14:
Simpel, dan moet je eerst kijken waar je zit en dan MOET je minimaal een minuut spoelen.
Nou heb ik toch het idee dat als ik op 16x spoel het niet veel harder gaat dan 4. maar misschien moet je dan verder spoelen wil het echt gaan werken..
Probleem heb ik ook. Speel ik de dvd op de dvd speler heb ik gewoon vol beeld en op de cfullhdmaI de zwarte balken, maakt niet uit aan deze kant of ik ze als ISO of gewoon als dvd bekijk ( is iedereen zo klein en dik )rikali4 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:29:
Na een paar daagjes stoeien met de speler zie ik een probleem met het afspelen van een iso.
Echte HD kijk je op een plasma TV
Ik heb de betreffende iso van house uit gepakt maar ook dan zwarte balken boven en onder.
Wellicht iets met de ondertiteling. Op mijn dvd speler en lacie silverscreen ( iso ) heb ik gewoon vol beeld maar dan niet op hdmi aangesloten
Wellicht iets met de ondertiteling. Op mijn dvd speler en lacie silverscreen ( iso ) heb ik gewoon vol beeld maar dan niet op hdmi aangesloten
FF ter update:RoRoo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:26:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Algemeen Volledige naam : Z:\HD\Documentaire\Planet Earth\E02.Mountains.1080p.HD-DVD.DD.VC1-TRB.mkv Formaat : Matroska Bestandsgrootte : 7,08 GiB Duur : 49mn 56s Totale bitrate : 20,3 Mbps Datum codering : UTC 2008-12-05 08:26:27 Gebruikt programma : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15 Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video ID : 1 Formaat : VC-1 Formaatprofiel : AP@L3 Codec-ID : WVC1 Codec-ID/Hint : Microsoft Duur : 49mn 53s Bitrate : 19,4 Mbps Breedte : 1 920 pixels Hoogte : 1 080 pixels Beeldverhouding : 16/9 Framerate : 23,976 fps Resolutie : bit0 Colorimetrie : 4:2:0 Scansoort : Progressief Bits/(Pixel*Frame) : 0.391 Stroomgrootte : 6,78 GiB (96%) Audio ID : 2 Formaat : AC-3 Formaat/Info : Audio Coding 3 Codec-ID : A_AC3 Duur : 49mn 56s Bitrate-modus : Constant Bitrate : 448 Kbps Kanaal(en) : 6 kanalen Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE Samplerate : 48,0 KHz Stroomgrootte : 160 MiB (2%)
Collega met de i versie speelt exact dezelfde file prima af via SMB.
Waarom niet op mijn unit dan??
[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 20-04-2009 10:30 ]
Je collega heeft natuurlijk niet alleen een andere CFULLHDMA, maar zijn netwerk en server zijn natuurlijk ook anders. Ultieme test zou zijn om zijn CFULLHDMAi in plaats van jouw CFULLHDMA te proberen.
Gaat het dan wel goed, dan weet je zeker dat jouw aparaat een probleem heeft.
ook Getest vanaf dezelfde USB hdd.sailsoft5 schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:49:
Je collega heeft natuurlijk niet alleen een andere CFULLHDMA, maar zijn netwerk en server zijn natuurlijk ook anders. Ultieme test zou zijn om zijn CFULLHDMAi in plaats van jouw CFULLHDMA te proberen.
dus het enige verschil in weze is dan die i versie. Maar deze had volgens mij alleen groter geheugen om die bittorrent en samba meuk te kunnen draaien. toch?
Weet je zeker dat je instellingen voor je TV goed staan ?
Heb eerder gelezen dat als je resolutie/refresh te hoog kiest en je TV kan er niet goed mee overweg, dat ie dan gaat stotteren.
En anders ie ie inderdaad misschien wel stuk.
p.s. misschien overheen gelezen, maar is dat bestand nog ergens te downen ?
Heb eerder gelezen dat als je resolutie/refresh te hoog kiest en je TV kan er niet goed mee overweg, dat ie dan gaat stotteren.
[ Voor 14% gewijzigd door sailsoft5 op 20-04-2009 19:42 ]
Zal zo nog eens op en neer testen..sailsoft5 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:40:
Weet je zeker dat je instellingen voor je TV goed staan ?
file zal vast nog wel te downen zijn als je een payservertje hebt..
filename: Planet.Earth.S01E01.From.Pole.to.Pole.1080p.HD-DVD.DD.VC1-TRB
[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 20-04-2009 20:27 ]
Hakkelt hier ook met een 100mbit netwerk, nog niet getest van USB schijf, dat zal ik van de week even doen. Heb CFULLHDMA (geen i versie)RoRoo schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:25:
[...]
Zal zo nog eens op en neer testen..
Welke is dit, die van 7,5Gb ??. Wil hem wel eens proberen op mijn I versieSaURoN schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:51:
[...]
Hakkelt hier ook met een 100mbit netwerk, nog niet getest van USB schijf, dat zal ik van de week even doen. Heb CFULLHDMA (geen i versie)
Verwijderd
Hallo,
Ben nieuw hier, maar heb dit topic met belangstelling gevolgd, aangezien ik gisteren de CFULLHDMAi heb besteld en vandaag binnen verwacht
.
Heb nu de Media Titan wireless 500GB, maar dit is niet het apparaat voor mij ben ik nu achter
Heb wel geprobeerd info waarnaar ik op zoek ben te vinden op dit forum, maar ben er nog niet helemaal uit:
Ik heb een pc met XP, laptop met Vista en een Linksysy wireless N router. Nu wil ik de speler gaan gebruiken voor de volgende dingen:
- Gedownloade (HD) films van pc/laptop afspelen via de speler op m'n Panasonic HD ready tv, en het geluid via mijn surround receiver laten lopen
- Muziek van pc/laptop afspelen via m'n surround receiver
- Incidenteel foto's en homevideo's afspelen op de tv
Nu mijn vragen:
> Hoe kan ik mijn netwerk het beste opstellen? Kan ik bijv. de speler bekabeld op m'n router aansluiten en dan media afspelen vanaf pc en laptop in het netwerk?
> Wat zou de meerwaarde van een NAShd kunnen zijn? In principe kan ik wel wat extra opslagruimte gebruiken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Demis
Ben nieuw hier, maar heb dit topic met belangstelling gevolgd, aangezien ik gisteren de CFULLHDMAi heb besteld en vandaag binnen verwacht
Heb nu de Media Titan wireless 500GB, maar dit is niet het apparaat voor mij ben ik nu achter

Heb wel geprobeerd info waarnaar ik op zoek ben te vinden op dit forum, maar ben er nog niet helemaal uit:
Ik heb een pc met XP, laptop met Vista en een Linksysy wireless N router. Nu wil ik de speler gaan gebruiken voor de volgende dingen:
- Gedownloade (HD) films van pc/laptop afspelen via de speler op m'n Panasonic HD ready tv, en het geluid via mijn surround receiver laten lopen
- Muziek van pc/laptop afspelen via m'n surround receiver
- Incidenteel foto's en homevideo's afspelen op de tv
Nu mijn vragen:
> Hoe kan ik mijn netwerk het beste opstellen? Kan ik bijv. de speler bekabeld op m'n router aansluiten en dan media afspelen vanaf pc en laptop in het netwerk?
> Wat zou de meerwaarde van een NAShd kunnen zijn? In principe kan ik wel wat extra opslagruimte gebruiken.
Demis
Da's wel duidelijk...
Volgende keer zeker even op 'bekijk bericht' klikken voor je iets met foute UBB-codes post. Je 'list' is er niet goed uitgekomen...
Ja, dat kan prima. Met een dongel zou de speler ook via wifi kunnen, maar zou ik zelf niet aanraden. Speler verder aansluiten op TV en receiver.Hoe kan ik mijn netwerk het beste opstellen? Kan ik bijv. de speler bekabeld op m'n router aansluiten en dan media afspelen vanaf pc en laptop in het netwerk?
Verder zou ik de Conceptronic mediaserver software alleen gebruiken voor muziek en eventueel foto's - met films hoor je dat 'ie vaak problemen geeft (stotteren of niet afspelen).
Voor films afspelen kan je veel beter een shared directory aanmaken op de PC/laptop.
nietes schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:13:
Welke is dit, die van 7,5Gb ??. Wil hem wel eens proberen op mijn I versie
Verwijderd
Hmm, zie 't nu ook, niet wat ik in gedachten hadRoRoo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:00:
[...]
Volgende keer zeker even op 'bekijk bericht' klikken voor je iets met foute UBB-codes post. Je 'list' is er niet goed uitgekomen...
[...]
Maar bedankt voor je antwoord, ga 't op die manier proberenJa, dat kan prima. Met een dongel zou de speler ook via wifi kunnen, maar zou ik zelf niet aanraden. Speler verder aansluiten op TV en receiver.
Verder zou ik de Conceptronic mediaserver software alleen gebruiken voor muziek en eventueel foto's - met films hoor je dat 'ie vaak problemen geeft (stotteren of niet afspelen).
Voor films afspelen kan je veel beter een shared directory aanmaken op de PC/laptop.
Grtz
Wat veel mensen vergeten is dat je Hardware Accelerated en Software Accelerated spoel mechanismen hebt.RoRoo schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:34:
[...]
idd.. of ik ga direct naar minuut 35 en blijkt dat ik toch dat ik iets verder of iets meer terug moet..
Nou heb ik toch het idee dat als ik op 16x spoel het niet veel harder gaat dan 4. maar misschien moet je dan verder spoelen wil het echt gaan werken..
met de Sigma Chip.
ik geloof dat tot 4x of 8x hardware accelerated is en dat daarna de software het overneemt. En dan minder snel beelden laat zien.
Correct. Je moet hierin wel een verschil zien tussen bepaalde codecs die op een hardwarematige manier gedecodeerd/accelereerd kunnen worden dan dat het via software tools moet gebeuren. Het is echt afhankelijk van codec en encodering hoe e.e.a. afgespeeld wordt.Envy007 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:41:
[...]
Zou je misschien uit kunnen leggen hoe dit kan?
Bij de specificaties van de SMP8630, de Sigma Designs SMP8635LF wordt gebruikt in de Fullhdmai, staat:
[...]
Bluray wordt gecodeerd in de volgende codecs, mag gekozen worden door de uitgever:
[...]
Volgens mij komt dit overeen met de mogelijkheden van de sigma chip.
De kracht van de Sigma chip is dat deze alleen voor deze functie gebouwd is en daarom juist beter moet zijn dan een mulitfunctionele processor.
Geheel afhankelijk van de codering. maar veelal kun je problemen verwachten als je boven de 25Mbps uitkomt als je geen ideale situatie hebt kan creeren. een TS of TP file zal beter verwerkt kunnen worden dan een MKVBluray gaat uit van een maximale video bitrate van 40 Mbps, dus is het nu zo dat de sigma chip die 40 Mbps niet aan kan?
Verwijderd
Okee, eerste ervaringen/indrukken:
- Uitpakken doos: Nette verpakking, wel een paar deukjes door transport, maar de inhoud is perfect beschermd, heb ik wel eens anders gezien
. Ook positief: Bijgeleverde HDMI kabel is lekker lang en duidelijk van meer dan gemiddelde kwaliteit.
- Installatie verliep vlekkeloos, beeld-, geluids- en netwerkinstellingen wijzen zichzelf en waren in 2 minuutjes gepiept zonder het boekje te hebben hoeven raadplegen!
- Dan het gebruik: Heb vooral geexperimenteerd met films en het beste resultaat krijg je, zoals vaak gezegd in dit topic, door je mappen te sharen en geen gebruik te maken van een mediaserver op je pc of laptop. Doe je dit wel, heb ik ervaren, krijg je regelmatig schokkende beelden met films, en af en toe het gele 'laad' symbooltje, dan staat de film enige tijd stil.
Heb ISO's, MKV's en VOB's afgespeeld, en afhankelijk van het bronmateriaal is de kwaliteit echt super op m'n HD ready tv
. Subtitels en geluid via de receiver werkten ook allemaal, dus ECHT plug & play!!
Wat ik wel heb is dat het beeld bij de meeste films die ik heb geprobeerd licht 'schokkerig' is. Bewegingen gaan net niet helemaal vloeiend.
Ik zal met zoveel mogelijk bestanden gaan experimenteren om te kijken of dit aan de video files ligt of misschien aan iets anders.
Conclusie dusver: Echt een aanwinst dit apparaat
, zal met plezier gaan experimenteren!
- Uitpakken doos: Nette verpakking, wel een paar deukjes door transport, maar de inhoud is perfect beschermd, heb ik wel eens anders gezien

- Installatie verliep vlekkeloos, beeld-, geluids- en netwerkinstellingen wijzen zichzelf en waren in 2 minuutjes gepiept zonder het boekje te hebben hoeven raadplegen!
- Dan het gebruik: Heb vooral geexperimenteerd met films en het beste resultaat krijg je, zoals vaak gezegd in dit topic, door je mappen te sharen en geen gebruik te maken van een mediaserver op je pc of laptop. Doe je dit wel, heb ik ervaren, krijg je regelmatig schokkende beelden met films, en af en toe het gele 'laad' symbooltje, dan staat de film enige tijd stil.
Heb ISO's, MKV's en VOB's afgespeeld, en afhankelijk van het bronmateriaal is de kwaliteit echt super op m'n HD ready tv
Wat ik wel heb is dat het beeld bij de meeste films die ik heb geprobeerd licht 'schokkerig' is. Bewegingen gaan net niet helemaal vloeiend.
Ik zal met zoveel mogelijk bestanden gaan experimenteren om te kijken of dit aan de video files ligt of misschien aan iets anders.
Conclusie dusver: Echt een aanwinst dit apparaat
Verwijderd
Ooh ja, even vergeten: Het volume dat uit de speakers komt kan per film ENORM verschillen, moet ik ook nog induiken..Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:51:
Okee, eerste ervaringen/indrukken:
- Uitpakken doos: Nette verpakking, wel een paar deukjes door transport, maar de inhoud is perfect beschermd, heb ik wel eens anders gezien. Ook positief: Bijgeleverde HDMI kabel is lekker lang en duidelijk van meer dan gemiddelde kwaliteit.
Heb ISO's, MKV's en VOB's afgespeeld, en afhankelijk van het bronmateriaal is de kwaliteit echt super op m'n HD ready tv. Subtitels en geluid via de receiver werkten ook allemaal, dus ECHT plug & play!!
Conclusie dusver: Echt een aanwinst dit apparaat, zal met plezier gaan experimenteren!
Bij mij hielp het door de audio settings DTS en AC3 op 'raw' te zetten: laat de versterker het maar decoderen in plaats van de CFH het naar PCM te laten omrekenen.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:08:
[...]
Ooh ja, even vergeten: Het volume dat uit de speakers komt kan per film ENORM verschillen, moet ik ook nog induiken..
Dankjewel voor je antwoord!zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:08:
[...]
Correct. Je moet hierin wel een verschil zien tussen bepaalde codecs die op een hardwarematige manier gedecodeerd/accelereerd kunnen worden dan dat het via software tools moet gebeuren. Het is echt afhankelijk van codec en encodering hoe e.e.a. afgespeeld wordt.
[...]
Geheel afhankelijk van de codering. maar veelal kun je problemen verwachten als je boven de 25Mbps uitkomt als je geen ideale situatie hebt kan creeren. een TS of TP file zal beter verwerkt kunnen worden dan een MKV
Tevens wil ik hier ook melden dat er erg goed werk door je verzet wordt, zoals ik het zie geef jij een platform aan de hdma(i) gebruikers, want conceptronic kent in het geheel geen forum. Keep up the good work
Ik heb me ondertussen ingelezen op aroundmyroom en op Internet en de ideale situatie waar je het over hebt, houden volgens mij, verbeter me als het niet zo is, zaken als gigabit netwerk en gedefragmenteerde opslag in.
Dit in combinatie met een oplossing voor de 2.6 kernel qua netwerk troughput zou dan de ideale situatie afmaken.
Dit is zoals ik het gelezen heb de huidige status.
Verder qua SD (DVD, Xvid) werkt het allemaal als een trein.
Zeroday,
Op jou eigen forum heb ik al een keer gereageerd op een idee van iemand om de cover van een cd uit de ID3-tag te halen of instelbaar te maken. Dit kan handig zijn voor mensen die zowel de back als front cover in een map hebben staan, de CFULLHDMA(i) pakt dan namelijk automatisch de back cover terwijl je graag de front wil zien.
Ik ben erg benieuwd of deze feature mogelijk is?
Op jou eigen forum heb ik al een keer gereageerd op een idee van iemand om de cover van een cd uit de ID3-tag te halen of instelbaar te maken. Dit kan handig zijn voor mensen die zowel de back als front cover in een map hebben staan, de CFULLHDMA(i) pakt dan namelijk automatisch de back cover terwijl je graag de front wil zien.
Geen idee. Ik ben eerst bezig om de belangrijkste aangemelde bugs op te laten lossen dan dat ik engineering tijd wegpik voor nieuwe functies.cyberd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:02:
Zeroday,
keb een redelijk gevulde trac site vooralsnog en momenteel zijn er wat debug dingen aan de gang die lastig zijn om op te lossen. (bijv. black screen is / schijnt ernstig lastig te reproduceren)
Volgens mij doet ie dat trouwens al. heb meerdere malen bij cd's een covertje geladen zien worden..zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:39:
Geen idee. Ik ben eerst bezig om de belangrijkste aangemelde bugs op te laten lossen dan dat ik engineering tijd wegpik voor nieuwe functies.
keb een redelijk gevulde trac site vooralsnog en momenteel zijn er wat debug dingen aan de gang die lastig zijn om op te lossen. (bijv. black screen is / schijnt ernstig lastig te reproduceren)
En idd.. Nieuwe functies moeten een veel lagere prio hebben dan bugfixes.
Mijn situatie is dat ik op verschillende plekken kan testen maar wel vergelijkbare 'ideale' situaties hebEnvy007 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:40:
[...]
Dankjewel voor je antwoord!
Tevens wil ik hier ook melden dat er erg goed werk door je verzet wordt, zoals ik het zie geef jij een platform aan de hdma(i) gebruikers, want conceptronic kent in het geheel geen forum. Keep up the good work![]()
Ik heb me ondertussen ingelezen op aroundmyroom en op Internet en de ideale situatie waar je het over hebt, houden volgens mij, verbeter me als het niet zo is, zaken als gigabit netwerk en gedefragmenteerde opslag in.
Dit in combinatie met een oplossing voor de 2.6 kernel qua netwerk troughput zou dan de ideale situatie afmaken.
Dit is zoals ik het gelezen heb de huidige status.
Verder qua SD (DVD, Xvid) werkt het allemaal als een trein.
Zo heb ik een CFULLHDMA draaien via WLAN met C300RU. Vooral TV series en DVD's worden op 4:3 gekeken
Zo heb ik een CFULLHDMA draaien met LAN op een breedbeeld tv via composiet ook voor TV series en DVD's (films)
en zo heb ik een CFULLHDMAi draaien met LAN op een HDMI ready TV voor 1080 spul, tv series etc.
ook heb ik nog verschillende CFULLHDMA's draaien op een FULL HD TV voor direct tests met DTS/AC3 etc.
Daarvoor gebruik ik veelal 1 NAS die dedicated voor content gebruikt wordt. (CH3SNAS)
Wanneer bijv de NAS met uitpakken / repareren via nzb-get bezig is dan kan er wel eens wat storing optreden bij het afspelen, maar voor de rest weinig problemen daar te vinden.
Voor 1080 films kijk ik altijd wat er te krijgen is en welke release het is. Er zit veel meuk tussen die je moet filteren. Niet altijd is de hoogste bitrate de beste rip. Zo ben ik die Planet Earth serie nu al misschien wel 20 keer tegen gekomen op usenet en met verschillende resultaten.
Wanneer ik echt performance nodig heb dan zet ik nog steeds een CFULLHDMA in met de 1.09.55 fw.
vaak wissel ik tussen Samba & NFS en gebruik ik weinig UPnP omdat ik dat protocol wel handig vind maar te beperkt (maar voor starters een genot in simpelheid).
De firmware is niet perfect maar ik doe er alles aan om hem wel perfect te krijgen. Bugs waar sommigen last van hebben: daar heb ik ook last van.
Hoe duidelijker de feedback en hoe beter dingen gereproduceerd kan worden des te makkelijker wordt het op te lossen. Zo heb ik vandaag verschillende MKV's allemaal zitten door te spoelen via de NAS op 16x en ik krijg het maar niet gecrashed (wil niet zeggen dat die bug er dan niet zou zijn) maar iets moet door meerdere mensen gereproduceerd kunnen worden op verschillende content en platforms zodat debugging makkelijker gaat
ja, maar niet zoals 'sommigen' het graag zouden zienRoRoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:47:
[...]
Volgens mij doet ie dat trouwens al. heb meerdere malen bij cd's een covertje geladen zien worden..
En idd.. Nieuwe functies moeten een veel lagere prio hebben dan bugfixes.
nu pakt de cfullhdma het bestand die als eerste voor komt in het alfabet en dan is een back-cover eerder aan de beurt dan front-cover
Ik heb het bestand nu ook en ga eens testen. Het lijkt me wel dat deze MKV met z'n 18.9Mbps wel weer de randen opzoekt van het maximaal mogelijke.RoRoo schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:25:
[...]
Zal zo nog eens op en neer testen..
maar goed fine-tuning kan nimmer kwaad.. zal eens kijken hoe ik dit bestand bij mijn ontwikkelaars krijg
Even een vraagje van een hele andere order....
Ik sta op het punt om een CFULLHDMAi aan te schaffen, nu zit ik met één vraag waarop ik maar geen antwoord kan krijgen;
Ik heb hier een wireless netwerk, is het mogelijk om een USB HDD welke aangesloten is op de CFULLHDMAi te benaderen via het netwerk?
Of te wel.... een CFULLHDMAi + USB HUB (gevoed) met daarop aangesloten een USB HDD + de USB Wireless N adapter van Conceptronic
Mocht dit kunnen dan hoor ik het graag en gaat de bestelling vandaag nog de deur uit....
Ik sta op het punt om een CFULLHDMAi aan te schaffen, nu zit ik met één vraag waarop ik maar geen antwoord kan krijgen;
Ik heb hier een wireless netwerk, is het mogelijk om een USB HDD welke aangesloten is op de CFULLHDMAi te benaderen via het netwerk?
Of te wel.... een CFULLHDMAi + USB HUB (gevoed) met daarop aangesloten een USB HDD + de USB Wireless N adapter van Conceptronic
Mocht dit kunnen dan hoor ik het graag en gaat de bestelling vandaag nog de deur uit....
Is mij op gevallen ( voorbeeld house ) dat ik zwarte balken heb boven en onder.zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:58:
[...]
Mijn situatie is dat ik op verschillende plekken kan testen maar wel vergelijkbare 'ideale' situaties heb
Zo heb ik een CFULLHDMA draaien via WLAN met C300RU. Vooral TV series en DVD's worden op 4:3 gekeken
Zo heb ik een CFULLHDMA draaien met LAN op een breedbeeld tv via composiet ook voor TV series en DVD's (films)
Speel ik hem af op mijn lacie sliverscreen op de zelfde tv heb ik dat niet en is niet iedereen
klein en dik
Iets waar we het mee moeten doen?? Op 4.3 zetten maakt niets uit en ook niet op een
lagere DPI
Verwijderd
Thanx,vanaalten schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:00:
[...]
Bij mij hielp het door de audio settings DTS en AC3 op 'raw' te zetten: laat de versterker het maar decoderen in plaats van de CFH het naar PCM te laten omrekenen.
Ga ik ook proberen!
Verwijderd
Kan iemand mss een eventuele meerwaarde van NAS tov externe HDD uitleggen?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:05:
Demis
Thanx
Begrijpelijk dat je eerst de bugs aan wilt pakkenzeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:39:
[...]
Geen idee. Ik ben eerst bezig om de belangrijkste aangemelde bugs op te laten lossen dan dat ik engineering tijd wegpik voor nieuwe functies.
Super dat je zoveel aandacht besteed aan de firmware en feedback in de forums!
NAS, Network Attached Storage, in het kort dus gewoon opslag aan een netwerk geknoopt.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:31:
[...]
Kan iemand mss een eventuele meerwaarde van NAS tov externe HDD uitleggen?
Thanx
Voordeel kan zijn dat je niet met je ext. HDD hoeft te sjouwen van PC naar CFH.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Thanx,psychoclown schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:45:
[...]
NAS, Network Attached Storage, in het kort dus gewoon opslag aan een netwerk geknoopt.
Voordeel kan zijn dat je niet met je ext. HDD hoeft te sjouwen van PC naar CFH.
Lijkt me wel een zinvolle toevoeging dan. Nog bepaald product aan te raden qua prijs/kwaliteit?
Diegene die in jou budget past en waar jij een lekker gevoel bij krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:50:
[...]
Thanx,
Lijkt me wel een zinvolle toevoeging dan. Nog bepaald product aan te raden qua prijs/kwaliteit?
Verwijderd
Tja, budget... als het haalbaar is ongeveer 130 euro..zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:37:
[...]
Diegene die in jou budget past en waar jij een lekker gevoel bij krijgt.
Maar ik wil wel een schijf die stabiel, betrouwbaar en snel is. Maar dan (als het kan) wel binnen dat budget

Niemand die dit weet??Act-One schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:30:
Het schijnt idd in de i versie te kunnen, omdat die een ingebouwde Samba server heeft terwijl de gewone versie (zonder i) dat niet heeft. Ik heb echter de gewone versie, dus zeker weten doe ik het niet.Act-One schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:30:
Kompjoeternurt
CorrectdunDaan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:57:
[...]
Het schijnt idd in de i versie te kunnen, omdat die een ingebouwde Samba server heeft terwijl de gewone versie (zonder i) dat niet heeft. Ik heb echter de gewone versie, dus zeker weten doe ik het niet.
Verwijderd
De Conceptronic CHD3NET500 is al vanaf zo'n 90 euro te verkrijgen, iemand daar ervaring mee (beetje offtopic, hoop dat dit OK is)?zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:37:
[...]
Diegene die in jou budget past en waar jij een lekker gevoel bij krijgt.
Het kan gebruikt worden maar een erg hoge datadoorvoer krijg je nietVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:23:
[...]
De Conceptronic CHD3NET500 is al vanaf zo'n 90 euro te verkrijgen, iemand daar ervaring mee (beetje offtopic, hoop dat dit OK is)?
het is een simpele landisk oplossing niet echt een NAS te noemen.
Verwijderd
Zou de schijf wel geschikt zijn voor mijn doeleinden? Idee is om een netwerkschijf op m'n router aan te sluiten om via de pc (films) direct hierop te downloaden. Vervolgens wil ik deze films via de CFULLHDMAi vloeiend op m'n tv afspelen.zeroday schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:00:
[...]
Het kan gebruikt worden maar een erg hoge datadoorvoer krijg je niet
het is een simpele landisk oplossing niet echt een NAS te noemen.
Niet meer en niet minder eigenlijk.
Zou het niet een idee zijn om verder hierover te zoeken op GoT? zijn zat topics over nasjes etc.
Minimaal moet je 100mbit netwerk hebben wil je hd kunnen streamen.
Minimaal moet je 100mbit netwerk hebben wil je hd kunnen streamen.
Dit topic is gesloten.