Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:21:
[...]

Zou de schijf wel geschikt zijn voor mijn doeleinden? Idee is om een netwerkschijf op m'n router aan te sluiten om via de pc (films) direct hierop te downloaden. Vervolgens wil ik deze films via de CFULLHDMAi vloeiend op m'n tv afspelen.

Niet meer en niet minder eigenlijk.
Ik heb gelezen dat een zelfde soort harde schijf, de Western Digital My World, te langzaam is om HD films vloeiend te kunnen streamen.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:04:
[...]

Ik heb gelezen dat een zelfde soort harde schijf, de Western Digital My World, te langzaam is om HD films vloeiend te kunnen streamen.
Dat is dus het soort info dat ik zoek, maar heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb het draaiend met hub, harddisk en die dongle. Werkt prima. Kan dus vanaf m'n pc bestanden naar m'n harddisk sturen. Alleen moet de speler dan wel aan staan.

[ Voor 22% gewijzigd door TotalRoef op 24-04-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Er zijn diverse testen te vinden, ook hier, over LAN disken en NAS oplossingen.

Ik heb zelf gekozen voor de CH3SNAS van hetzelfde merk omdat deze een goede doorvoersnelheid had tegen lage kosten.
Voor het bedrag wat je noemde heb je de doos, echter nog zonder disken.
Ik heb er twee Samsung spinpoint F1 disken in zitten van 1TB elk, en haal doorvoersnelheden van gemiddeld 17-19 MB/s

Met enkele testen van "simpele" LAN disken heb ik wel gemerkt dat er veel sh*t bij zit met zeeeeer lage doorvoersnelheden, zelfs lager als 1MB/s, geloof het of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Gister eindelijk een full-HD tv gekocht zodat ik nu pas m'n allesspeler echt op de proef kon nemen :)
tv aangesloten via HDMI, audio op DTS versterker.
Gelijk maar even m'n firmware geüpdate (super dat DTS nu apart ingesteld kan worden!!!!). MKV'tje afgespeeld via m'n ch3snas met DTS geluid, werkt als een trein!

En nu mijn vraag: de tv ondersteund (nog) geen audio pass-thru, ik ben dus verplicht m'n audio vanaf de cfullhdma te laten lopen.
De audio loopt nu echter voor op het beeld.
Logisch, want de moderne tv's doen eerst een hoop beeldbewerking voordat je het ziet. Een vertaging van 50-150 msec is normaal. Ik heb echter begrepen dat de HDMI standaard ervoor zou moeten zorgen dat dat doorgegeven wordt aan alle aangesloten apparatuur.
a) is dat zo?
b) houdt de cfullhdma er rekening mee?
c) zo niet, kan er een vertragingstijd ingesteld (gaan) worden?

Verder een superapparaat waar ik al een behoorlijke tijd plezier aan beleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:56:
Gister eindelijk een full-HD tv gekocht zodat ik nu pas m'n allesspeler echt op de proef kon nemen :)
tv aangesloten via HDMI, audio op DTS versterker.
Gelijk maar even m'n firmware geüpdate (super dat DTS nu apart ingesteld kan worden!!!!). MKV'tje afgespeeld via m'n ch3snas met DTS geluid, werkt als een trein!

En nu mijn vraag: de tv ondersteund (nog) geen audio pass-thru, ik ben dus verplicht m'n audio vanaf de cfullhdma te laten lopen.
De audio loopt nu echter voor op het beeld.
Logisch, want de moderne tv's doen eerst een hoop beeldbewerking voordat je het ziet. Een vertaging van 50-150 msec is normaal. Ik heb echter begrepen dat de HDMI standaard ervoor zou moeten zorgen dat dat doorgegeven wordt aan alle aangesloten apparatuur.
a) is dat zo?
b) houdt de cfullhdma er rekening mee?
c) zo niet, kan er een vertragingstijd ingesteld (gaan) worden?

Verder een superapparaat waar ik al een behoorlijke tijd plezier aan beleef.
Daar issie weer... het lipsync probleem waar ik mij ook soms (soms wel vaak) aan 'erger'.

Er kan niets aan gedaan worden, echter... toen beta 1.16.07 uit kwam was het volgende wel verholpen:

Fixed: extreme lipsync issue on some MKV files with DTS

Heb al lopen zoeken naar een apparaat welke het signaal kan vertragen, maar zo'n apparaat is me veel te duur. Enkele honderden euro's meen ik.
Ik vind het een geweldig apparaat en wil het ook absoluut niet afkraken, maar het is niet meer m'n default HD player. M'n PC aangesloten op dezelfde apparatuur met dezelfde media en zonder audiodelay aan te geven heeft het probleem iig niet. Wanneer de CFULLHDMA dit probleem kan tackelen... dan zal deze voor mij weer helemaal perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Duikhond schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:27:
Er zijn diverse testen te vinden, ook hier, over LAN disken en NAS oplossingen.

Ik heb zelf gekozen voor de CH3SNAS van hetzelfde merk omdat deze een goede doorvoersnelheid had tegen lage kosten.
Voor het bedrag wat je noemde heb je de doos, echter nog zonder disken.
Ik heb er twee Samsung spinpoint F1 disken in zitten van 1TB elk, en haal doorvoersnelheden van gemiddeld 17-19 MB/s

Met enkele testen van "simpele" LAN disken heb ik wel gemerkt dat er veel sh*t bij zit met zeeeeer lage doorvoersnelheden, zelfs lager als 1MB/s, geloof het of niet.
17 - 19 MB/s is niet echt veel voor een NAS maar waarschijnlijk ligt dat ook aan de prijs. Wat is jou ervaring verder met deze NAS? Ik ben zelf ook van plan om er één aan te schaffen. Belangrijke punten bij mij zijn geluid, verbruik en ondersteuning voor het downloaden van Torrents. Verder neem ik aan dat een doorvoer van 17 MB/s genoeg is om een FULL HD (en dan ook echt 1920*1080) video bestand + DTS geluid door te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
1. 17 - 19MB niet veel voor een NAS? Juist wel! 100Mbit voltrekken is al moeilijk voor goed geprijsde NASsen.
2. NAS en geluid :? De s staat voor storage hoor ;)
3. Een 100Mbit verbinding is al meer dan genoeg voor Full HD, dus 17 - 19 MB is dat zeker.

Edit: 17 - 19MB over netwerk he, per USB is het minder indrukwekkend.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 24-04-2009 17:41 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg telkens de melding ' foutmelding 301 ' kan blabla niet afspelen..
Dit komt wanneer ik video_ts wil afspelen van diverse films.. ( vaak werkt VTS_01_1 etc. etc. wel maar het nadeel hier van is dat de mediaspeler dan stukken overslaat van de film )
Het begint me nu redelijk hoog te zitten en snap maar niet hoe dit kan. Voorheen werkte altijd alles wel 'redelijk' prima. Ik maak gebruik van Media Software dus stream vanaf pc. Misschien dat het ergens aan de mappenstructuur kan liggen maar weet niet zeker...
SABNzb pakt alles netjes voor mij uit, maar vervolgens lukt het me bij 8 van de 10 films niet om de film af te spelen terwijl dit op de pc gewoon allemaal netjes werkt..

Als meer info nodig is dan meld het dan gerust.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:52:
Ik krijg telkens de melding ' foutmelding 301 ' kan blabla niet afspelen..
Dit komt wanneer ik video_ts wil afspelen van diverse films.. ( vaak werkt VTS_01_1 etc. etc. wel maar het nadeel hier van is dat de mediaspeler dan stukken overslaat van de film )
Het begint me nu redelijk hoog te zitten en snap maar niet hoe dit kan. Voorheen werkte altijd alles wel 'redelijk' prima. Ik maak gebruik van Media Software dus stream vanaf pc. Misschien dat het ergens aan de mappenstructuur kan liggen maar weet niet zeker...
Staat in de afdeling veelgestelde vragen, in de topicstart:
Q Het beeld speelt schokkerig af, wat is dat?
A Gebruik je USB, een mediaserver of Windows file sharing (NFS)?
Mediaservers zijn niet ideaal, NFS werkt meestal lekkerder. Lees hier hoe je dat goed moet instellen.
Ofwel, mediaspeler-software niet voor films gebruiken. Prima voor mp3, niet prima voor films. Shared folders binnen windows is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Tot op heden heeft nog maar één film mijn CFULLHDMA aan het wankelen gebracht als het gestreamed werd via mijn 100Mb netwerk. Hier de stats van de film.
Format : Matroska
File size : 20.0 GiB
Duration : 1h 49mn
Overall bit rate : 26.1 Mbps
Encoded date : UTC 2009-03-28 00:37:12
Writing application : mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar 7 2009 15:00:41
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 23.5 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.473
Title : x264 - crf encode
Writing library : x264 core 67 r1128M 682b54d
Encoding settings : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.1:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=crf / crf=21.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=38000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English

Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Title : DTS - 1536 kbit/sec

Text
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
De oplossing was om de film op een USB te zetten, deze rechtstreeks te koppelen aan de CFULLHDMA en genieten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Hotzenwalder schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:36:
De oplossing was om de film op een USB te zetten, deze rechtstreeks te koppelen aan de CFULLHDMA en genieten maar :)
Maar dan had je net zo goed een WD TV kunnen halen van 89 euro, ipv de cfullhdma van 239 euro. Het gaat er nu juist om dat je via het netwerk af kan spelen.
Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost wordt, want het valt me tegen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:25:
[...]

Staat in de afdeling veelgestelde vragen, in de topicstart:

[...]

Ofwel, mediaspeler-software niet voor films gebruiken. Prima voor mp3, niet prima voor films. Shared folders binnen windows is de oplossing.
Ik krijg in iedergeval mijn shares niet goed met Windows 7..
Ja via WindowsMediaPlayer maar die ondersteunt niet alle extensies :)
Word toch maar tijd om een NAS aan te schaffen denk ik

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Envy007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:46:
[...]

Maar dan had je net zo goed een WD TV kunnen halen van 89 euro, ipv de cfullhdma van 239 euro. Het gaat er nu juist om dat je via het netwerk af kan spelen.
Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost wordt, want het valt me tegen dat het niet werkt.
Wat Hotzenwalder schreef was dat er tot op heden nog maar een film was die het niet goed via het netwerk deed.
Toegegeven, het zou leuk zijn als dat wordt opgelost, maar het over- overgrote deel van de films speelt dus prima via het netwerk af. Ofwel: CFULLHDMA, leuke en goedwerkende netwerk-mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
De bitrate van deze film was volgens mij behoorlijk hoog. De CFULLHDMA kan hem wel afspelen vanaf een USB HD, maar in mijn geval niet via mijn netwerk. Het zou kunnen dat het bij iemand met een 1Gb netwerk wel lukt of met andere 100Mb apparatuur in zijn netwerk. Het is namelijk van vele factoren afhankelijk. Zoals vanaalten correct opmerkte was dat de enige film tot op heden die niet via streaming werkte. Voor de rest is het voor mij een wonderdoos en de uitkomst voor al mijn HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Envy007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:46:
[...]

Ik hoop dat ze de support opdeze manier blijven volhouden voorlopig, het afspelen van een film is afhankelijk van zoveel factoren en niet de minste factor is de firmware. Die ontwikkeling zit hier zeer goed, natuurlijk zijn er mindere firmwares maar daar zijn het beta's voor.

Al met al ben ik dik tevreden alleen dat pauze probleem is jammer maar daar zijn ze mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Hotzenwalder schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:53:
De bitrate van deze film was volgens mij behoorlijk hoog. De CFULLHDMA kan hem wel afspelen vanaf een USB HD, maar in mijn geval niet via mijn netwerk. Het zou kunnen dat het bij iemand met een 1Gb netwerk wel lukt of met andere 100Mb apparatuur in zijn netwerk. Het is namelijk van vele factoren afhankelijk. Zoals vanaalten correct opmerkte was dat de enige film tot op heden die niet via streaming werkte. Voor de rest is het voor mij een wonderdoos en de uitkomst voor al mijn HD content.
Nope.. heb mkv's met bitrate van 21.. gaan allemaal fout.. USB hdd waar ik 'm op had gezet wordt niet meer herkent door de fullhdma, alleen maar via de notebook.. 7gb net iets te groot voor m'n sticky :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
RoRoo schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:55:
[...]

Nope.. heb mkv's met bitrate van 21.. gaan allemaal fout.. USB hdd waar ik 'm op had gezet wordt niet meer herkent door de fullhdma, alleen maar via de notebook.. 7gb net iets te groot voor m'n sticky :P
Bij mij haperen de mkv's en m2ts'en met een bitrate boven de 20 als een bezetene, zeroday had al aangegeven dat alles boven de 25 Mbps de fout in gaat. (2.6 kernel en netwerkperformance is niet goed)
Minpunt vindt ik dat dat DTS-HD niet als DTS core doorgegeven wordt naar HDMI/SPDIF. (Dit staat wel zo in de documentatie, maar wordt ontkend door Conceptronic)

Als ze deze twee punten nog oplossen dan vindt ik het een super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Tijgert schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:40:
1. 17 - 19MB niet veel voor een NAS? Juist wel! 100Mbit voltrekken is al moeilijk voor goed geprijsde NASsen.
2. NAS en geluid :? De s staat voor storage hoor ;)
3. Een 100Mbit verbinding is al meer dan genoeg voor Full HD, dus 17 - 19 MB is dat zeker.

Edit: 17 - 19MB over netwerk he, per USB is het minder indrukwekkend.
1. In een topic over NASsen hier op GoT heb ik snelheden gezien van meer dan 50 MB/s
2. Met geluid bedoel ik de geluidsproductie van een eventuele fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is uitzending gemist van RTL via de eerder beschreven knip- en plakmethode werkend te krijgen. Ik krijg namelijk steeds de melding dat de stream niet af te spelen is. Bij uitzending gemist van de publieke omroepen lukt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:32

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:20:
Weet iemand of het mogelijk is uitzending gemist van RTL via de eerder beschreven knip- en plakmethode werkend te krijgen. Ik krijg namelijk steeds de melding dat de stream niet af te spelen is. Bij uitzending gemist van de publieke omroepen lukt dit wel.
Welke uitzending wil je kijken? Het is mij eerder gelukt om via knip- en plakken RTL-uitzendingen te bekijken. Ik kan eens proberen of dat voor jouw uitzending ook wil lukken.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Doe je dat via de meegeleverde software ??

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Max schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:54:
[...]

Welke uitzending wil je kijken? Het is mij eerder gelukt om via knip- en plakken RTL-uitzendingen te bekijken. Ik kan eens proberen of dat voor jouw uitzending ook wil lukken.
Ik heb er verschillende geprobeerd o.a. Uitstel van Executie van 21-4-2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietes schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:16:
Voor een beschrijving hiervan zie hiervoor bijvoorbeeld Ervaringstopic deel 2 (o.a. Zeroday 7-10-2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

nietes schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:16:
Nee, als er een linkje naar de mediaplayer is, voor een .avx dan opent bij mij Kaffeine ( Uit een linux-variant met KDE). Het avx-bestand is een xml-bestand dat ik dan kan opslaan. In het xml-bestand staat de link naar de uitzending.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:14:
[...]
Ik vreesde al dat er iets veranderd zou zijn. RTL gebruikt tegenwoordig Microsoft Silverlight. Onder Linux is daar een alternatief Moonlight voor. Dat heb ik nog niet geïnstalleerd.
Mijn vorige methode, zoals boven, werkt in ieder geval niet meer voor rtl-uitzendingen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:19:
[...]
Voor een beschrijving hiervan zie hiervoor bijvoorbeeld Ervaringstopic deel 2 (o.a. Zeroday 7-10-2008).
Er wordt een windows-tooltje beschreven om die linkjes van rtl te kopieren. Ik weet niet of die ook voor silverlight werkt. Zie ook de bugtrac

Ik zal kijken of ik moonlight/silverlight eigenlijk wel wil installeren.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Is er ook een alternatief voor Adobe. Daar kan je ook geen link uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
nietes schreef op woensdag 29 april 2009 @ 02:01:
Is er ook een alternatief voor Adobe. Daar kan je ook geen link uithalen
Vinnut toch bizar.. Heb je een mediaplayer geschikt voor HD materiaal... Ga je moeilijk lopen doen om webstreams te openen :?
kan je imho beter een mediacenter pc neerpleppen.. heb je geen gezeik met silverlight/moonlight/goldbeams whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:59:
[...]

Vinnut toch bizar.. Heb je een mediaplayer geschikt voor HD materiaal... Ga je moeilijk lopen doen om webstreams te openen :?
kan je imho beter een mediacenter pc neerpleppen.. heb je geen gezeik met silverlight/moonlight/goldbeams whatever.
valt nog mee hoor. Ik krijg verzoeken voor M-JPEG ..
da's nog meer bizar. En laat de Sigma dat nu gewoonweg niet af kunnen spelen .. (vidoe van jpegjes) ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Je zal er vast gek van worden :)
Ik hoop alleen dat het bitrate "probleem" opgelost kan worden in de nieuwe kernel. tot die tijd zit ik veel hakkelend 1080p materiaal op 720p opnieuw te downloaden :) maakt mij niet uit... maar de isp zal ooit wel een x komen klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:09:
[...]

da's nog meer bizar. En laat de Sigma dat nu gewoonweg niet af kunnen spelen .. (vidoe van jpegjes) ..
Wat is er zo bizar aan M-JPEG? Mijn Panasonic camera maakt de filmpjes met die codec. Zou ze graag eens op mijn TV willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:37:
[...]

Wat is er zo bizar aan M-JPEG? Mijn Panasonic camera maakt de filmpjes met die codec. Zou ze graag eens op mijn TV willen zien.
Omdat er geen echte standaard voor M-JPEG is ? Dat is afhankelijk van de producent, besides camera kan je ook rechtstreeks altijd aansluiten op de tv en als je het edit dan sla je het niet weer op als M-JPEG imho...

Maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:37:
[...]

omdat dat ook 'low' resolutie is en eigenlijk de naam video niet kan / mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom loop je NFR's van klanten af te zeiken?
omdat dat ook 'low' resolutie is en eigenlijk de naam video niet kan / mag hebben.
B.T.W de filmpjes die mijn panasonic camera uitspuwt zijn 720p en zien er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
..

[ Voor 99% gewijzigd door zeroday op 01-05-2009 14:00 . Reden: probleem met ie8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afzeiken?

als je een beetje de thread volgt dan ging / gaat het over non HD materiaal wat men af wil spelen op een HD speler.

Ik geef alleen aan dat er sommige mensen dit ook willen en dan is M-JPEG een super simpel zielige codering waarvan je ZOU verwachten dat het ondersteund wordt maar wat NIET door de sigma processor afgehandeld kan worden

Heeft niets verder te maken met afzeiken, maar mocht ik iemand voor zijn of haar hoofd gestoten hebben: mijn diepe verontschuldiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
En meteen gepikeerd.. kenonne..
persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar lijkt mij een zeer omslachtige manier van video opslaan.
Maar das een andere discussie..

vanaaf de nieuwe beta maar eens uitproberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
iemand enig idee waarom ik deze stream niet goed spelend krijg?
http://luister.deep.fm/deepfm.asx

Het station staat gewoon in het lijstje, maar op het moment dat ik kies voor afspelen stopt ie elke keer na precies 2 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:14:
[...]
Ik heb nog eens gekeken. RTL heeft t met silverlight eigenlijk iets makkelijker gemaakt. Je kan tegenwoordig in de brontekst van de webpagina de link naar de wmv van de uitzending vinden. Ik heb die link gekopieerd en in mijn iMedia-website van de CFH geplakt. De aflevering speelt prima af.

Ik heb de kleine steam van 600K en de grotere van 1500K hieronder voor je geplakt.
http://av.rtl.nl/web/comp...a5.MiMedia_WM_600K_V9.wmv
http://av.rtl.nl/web/comp...5.MiMedia_WM_1500K_V9.wmv

Als je t de volgende keer zelf wil kunnen. Brontekst bekijken. Zoeken naar WMV. De hele link kopieren en in je je iMedia in een nieuw station plakken.

Kan ik gelijk een hele oude bug sluiten waarbij RTL gemiste uitzendingen door de CFH niet te bekijken waren. Op deze manier gaat t prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Vandaag even de UDP multicast mogelijkheden bekeken van de CFULLHDMA....

Werkt perfect als je een mpeg1 bestand wilt streamen/bekijken (waarom zou ik bij god niet weten)
maar als ik via VLC ga streamen en een ASF bron pak (via sopcast of iets dergelijks) dan speelt niks af op de CFULLHDMA. Maar goed, ligt dus meer aan VLC dan aan de CLFULLHDMA denk ik...Moet er eens verder inkijken.

Zou toch leuk zijn als je voetbal voor de tv kan bekijken i.p.v achter de PC.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
kRiZzZiZ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:21:
Zou toch leuk zijn als je voetbal voor de tv kan bekijken i.p.v achter de PC.
:? nou ben ik geen voetbal kenner/liefhebber maar als ik heen en weer zap op mijn tv dan kom ik toch zeer regelmatig voetbal tegen hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
RoRoo schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:26:
[...]

:? nou ben ik geen voetbal kenner/liefhebber maar als ik heen en weer zap op mijn tv dan kom ik toch zeer regelmatig voetbal tegen hoor?
Dude....om binnen policy regels te blijven, ik wil graag eredivisie voetbal zien waar je normaal voor moet betalen, maar ik doe dit liever op een iets andere manier....En nu kijk ik dit via de pc, terwijl het misschien via de CFULLHDMA ook wel voor de tv kan....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
kRiZzZiZ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:59:
Dude....om binnen policy regels te blijven, ik wil graag eredivisie voetbal zien waar je normaal voor moet betalen, maar ik doe dit liever op een iets andere manier....En nu kijk ik dit via de pc, terwijl het misschien via de CFULLHDMA ook wel voor de tv kan....
1. ik ben je maatje niet dus hou dat "dude" aub voor je eigen vrienden.
2. Je bent te beroerd om ervoor te betalen en nu wil je de unit een eigen stream laten openen. ik wens je veel sterkte. Hoop alleen dat je zeroday niet van het "echte" werk afhoudt.

maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :) NPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
* krizzziz houd zijn mening even voor zich en hoopt dat iedereen zich weer met de CFULLHDMA(i) gaat bezig houden...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met de laatste paar seconden van een mediafile. Ik krijg een foutcode 409 te zien. Dit is meestal in de laatste paar seconden van bijvoorbeeld een serie.

Maakt niet uit of het dvd hd divx etc. is.

Heb een fullhdma met de nieuwste firmware. Staat in verbinding met ch3snas van conceptronic.
Verder nog nooit een probleem gehad met de verbinding.

Hoop dat iemand een oplossing heeft want het is een beetje irritant dat hij uitvalt na 1,5 uur plezier waarna ik de laatste tientale seconden op mijn laptop moet kijken.

p.s heb de nas schijf gereboot. Geeft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 03-07-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:42:
Staat in verbinding met ch3snas van conceptronic.
Dit zegt mij niet zoveel - is het een samba-share (gedeelde folder of zo) of zit er een mediaserver in die ch3snas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Max schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:50:
[...]

Ik heb nog eens gekeken. RTL heeft t met silverlight eigenlijk iets makkelijker gemaakt. Je kan tegenwoordig in de brontekst van de webpagina de link naar de wmv van de uitzending vinden. Ik heb die link gekopieerd en in mijn iMedia-website van de CFH geplakt. De aflevering speelt prima af.

Ik heb de kleine steam van 600K en de grotere van 1500K hieronder voor je geplakt.
http://av.rtl.nl/web/comp...a5.MiMedia_WM_600K_V9.wmv
http://av.rtl.nl/web/comp...5.MiMedia_WM_1500K_V9.wmv

Als je t de volgende keer zelf wil kunnen. Brontekst bekijken. Zoeken naar WMV. De hele link kopieren en in je je iMedia in een nieuw station plakken.

Kan ik gelijk een hele oude bug sluiten waarbij RTL gemiste uitzendingen door de CFH niet te bekijken waren. Op deze manier gaat t prima! :)
Het is mij inmiddels helemaal duidelijk. Bedankt voor jouw oplossing. Ik vind het bekijken van uitzending gemist, ondanks dat enkele personen hier kennelijk anders over denken, een mooie uitbreiding voor het gebruik van de CFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:52:
[...]

Het is mij inmiddels helemaal duidelijk. Bedankt voor jouw oplossing. Ik vind het bekijken van uitzending gemist, ondanks dat enkele personen hier kennelijk anders over denken, een mooie uitbreiding voor het gebruik van de CFH.
Ik sluit me hierbij aan. In de toekomst zullen er alleen maar meer streams beschikbaar komen. Dit maak de CFH juist breder inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Gaat het geluid ook via de hdmi? of moet je nog apart geluid kabels aansluiten?
is het hdmi 1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

niekosniekos schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:13:
Gaat het geluid ook via de hdmi? of moet je nog apart geluid kabels aansluiten?
is het hdmi 1.3?
Als je je geluid via de tv-boxen laat lopen heb je alleen de HDMI kabel nodig :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt het maar vreemd. Heb de CfullHDMAi. Heel fijn apparaatje, maar als ik langer dan een uur afspeel, dan gaat het apparaat uitvallen. Na de reboot, kun je er niets meer mee beginnen. Loopt bij elke handeling tijdens het afspelen vast. Ik moet 'm dan af laten koelen en dan kan ie weer een tijdje.

Ik heb dit bij alle videobestanden (zowel HD als DVD/ISO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:20:
Vindt het maar vreemd. Heb de CfullHDMAi. Heel fijn apparaatje, maar als ik langer dan een uur afspeel, dan gaat het apparaat uitvallen. Na de reboot, kun je er niets meer mee beginnen. Loopt bij elke handeling tijdens het afspelen vast. Ik moet 'm dan af laten koelen en dan kan ie weer een tijdje.

Ik heb dit bij alle videobestanden (zowel HD als DVD/ISO).
Heb je de CFH staan of liggen?
Staat het apparaat vrij of is het omringd met andere warmteproducerende?

Zou natuurlijk kunnen dat je net een wat mindere CFH hebt gekregen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Ik heb 6 maanden met veel plezier de CFULLHDMA gebruikt maar ga nu toch echt op zoek naar iets anders. Afspelen doet het apparaat perfect, nooit problemen met films die niet afspelen e.d.
Ik ga naar iets anders opzoek omdat ik muziek nog steeds niet kan shuffelen en doordat ik programma's van bijvoorbeeld uitzending gemist niet op pauze kan zetten.

Ik vind het jammer dat er met (mijn inziens) dit soort belangrijke dingen "niets" (ik kan natuurlijk niet in de keuken kijken, maar ik merk er niets van) gedaan wordt. Conclusie, de speler is perfect voor het streamen van HD materiaal, maar hij voldoet helaas niet aan mijn eisen die ik bijgesteld heb in het afgelopen half jaar.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
St@m schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:56:
Ik heb 6 maanden met veel plezier de CFULLHDMA gebruikt maar ga nu toch echt op zoek naar iets anders. Afspelen doet het apparaat perfect, nooit problemen met films die niet afspelen e.d.
Ik ga naar iets anders opzoek omdat ik muziek nog steeds niet kan shuffelen en doordat ik programma's van bijvoorbeeld uitzending gemist niet op pauze kan zetten.

Ik vind het jammer dat er met (mijn inziens) dit soort belangrijke dingen "niets" (ik kan natuurlijk niet in de keuken kijken, maar ik merk er niets van) gedaan wordt. Conclusie, de speler is perfect voor het streamen van HD materiaal, maar hij voldoet helaas niet aan mijn eisen die ik bijgesteld heb in het afgelopen half jaar.
Succes.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Heb zojuist Release Candidate 1.17.04 for beta testers getest, omdat ik het DVD ISO/IFO probleem heb. Player blijft op "zandloper" hangen.
Ook bij de vorige firmware was dit het geval. Nu kijk ik eigenlijk nooit meer low-res >:) maar de vrouw heeft plots een aflevering van E.R. gemist en ik moest wel, haha.
Het gaat om seizoen 14. De nzb's staan hier http://www.nzbindex.nl/search/?q=isd-erdvdr
Vreemd...hiervoor geen probleem mee gehad. Ik neem aan dat de (dms) fix die in de beta directory staat alleen betrekking heeft op de conceptronic server software en niet op de gewone samba shares?

Iemand dit wel goed werkend met deze firmware?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb 1.17.04 nog niet getest, maar met 1.17.03 geen enkel probleem gehad met DVD ISO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Ik heb zojuist de Windows 7 Build 7100 geïnstalleerd en na lang prutsen heb ik eindelijk connectie gekregen met de CFH. Rede dat het zolang duurde; mijn firewall blokkeerde de connectie.
Nou heb ik de gehele firewall uitgezet maar eigenlijk wil ik dat niet zo laten. Ik heb op het moment ESET Smart Security 4.0.417 draaien. Voor de firewall heb je meerdere opties;
  • Automatic mode
  • Automatic mode with exeptions
  • Interactive mode
  • Policy-based mode
  • Learning mode.
Helaas is het nog niet gelukt om met één van deze opties direct verbinding te krijgen.

Is er misschien iemand met een helder idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
cyberd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:10:
Ik heb zojuist de Windows 7 Build 7100 geïnstalleerd en na lang prutsen heb ik eindelijk connectie gekregen met de CFH. Rede dat het zolang duurde; mijn firewall blokkeerde de connectie.
Nou heb ik de gehele firewall uitgezet maar eigenlijk wil ik dat niet zo laten. Ik heb op het moment ESET Smart Security 4.0.417 draaien. Voor de firewall heb je meerdere opties;
  • Automatic mode
  • Automatic mode with exeptions
  • Interactive mode
  • Policy-based mode
  • Learning mode.
Helaas is het nog niet gelukt om met één van deze opties direct verbinding te krijgen.

Is er misschien iemand met een helder idee? :)
Kan je geen exeption maken op ip-adres?
Of zet de firewall tijdelijk in learning mode-maak de connectie-en wanneer je connectie geacepteerd hebt-learning mode uitzetten.
http://kb.eset.com/esetkb...N2149&cat=FWALL&actp=LIST

succes

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
elrobbo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:44:
[...]

Kan je geen exeption maken op ip-adres?
Of zet de firewall tijdelijk in learning mode-maak de connectie-en wanneer je connectie geacepteerd hebt-learning mode uitzetten.
http://kb.eset.com/esetkb...N2149&cat=FWALL&actp=LIST

succes
Het is al op een andere manier gelukt, het had schijnbaar toch niet alleen met mijn firewall te maken.
De CFH detecteerde ineens mijn laptop toen ik onder "advanced sharing settings" de optie media streaming uit had geschakeld.

Klinkt vreemd, maar het werkt nu perfect 8) Als ik nu via de CFH inlog op mijn laptop krijg ik meteen de mappen Downloads, Music en Video's op mijn scherm. Een stuk minder navigeren dus! _/-\o_

De firewall heb ik overigens nu op Automatic mode draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKV onzin???

Ben wel benieuwd naar meningen. Er is namelijk veel te doen om MKV container ondersteuning met daarin H.264 codec voor compressie. At the end zie ik veel mensen om mij heen weer teruggaan naar ISO/IFO bestanden (DVD's) die worden ge-upscaled naar High Definition. Bestandsgrootte is te overzien: 4GB tov 15-20GB voor MKV/H.264.

Native BDMV formaat is nog veel groter en wordt nog nauwelijks ondersteund.

Met 4GB files: minder lange downloadtijd en uitpaktijd, minder ruimte op harddisk en beter handelbaar om over netwerk te copieren...

At the end gaat het om het netto verschil tussen:

Ge-upscalede DVD film tov gecomprimeerde (H.264) Bluray film. Volgens mij zie je het verschil nauwelijks en is de hele MKV hype nonsense!!!!!

Ik hoor graag ieders reactie (een happy DVD downloader: http://tinyurl.com/czarcg
)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou schotel mij een 1080p mkv voor of een dvd en ik zie zo het verschil en downloadtijd/ruimte maakt me niet uit, ik wacht liever wat langer dan :) Kijk toch alleen 's avonds wat dus +20 uur om wat te downloaden / uitpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het maakt toch echt verschil of we CSI kijken vanaf een ISO DVD (seizoen 8) of een gedownloade MKV (1,2 GB per aflevering). Upscalen maakt het er ook niet beter op. Als je op een SD TV kijkt zal het inderdaad geen verschil geven, maar in 720p of 1080p op een HD TV wel degelijk. Ik heb meerdere films waarbij ik eerst een DVD versie had en later een MKV en de MKV liet de DVD verbleken. Ik kan me echter wel voorstellen dat het afhankelijk is van de compressie en de bron. Je ziet nu weer de trend om stokoude films op Blu-Ray te zetten. Die kom je vervolgens weer tegen als MKV, maar daar maakt het dus meestal echt niet uit of je hem als MKV hebt of DVD. Bron slecht = MKV slecht. Recente films die ook gefilmd zijn met HD apparatuur zijn oogverblindend mooi. Kijk ook eens naar recentie TV series zoals CSI of Prison Break. Allemaal in 720p beschikbaar en stukken mooier dan de voorgaande seizoenen in SD (naar mijn mening).

Het klopt dat het veel meer schijfruimte kost en downloadtijd, maar downloaden doet mijn CH3SNAS 24/7 op de achtergrond via een 20Mb verbinding, dus redelijk snel en met 2TB in mijn NAS kan ik kwa schijfruimte nog wel even vooruit.

Voor mij is MKV dus zeker geen hype, het is juist een verademing. Ik veracht wel een andere trend, namelijk het zodanig comprimeren van een Blu-Ray dat het op een DVD5 of DVD9 past. Ja sorry hoor, maar naar mijn mening hoort een MKV niet op een DVD schijfje thuis, die moet je op harde schijf zetten en lekker streamen.

Overigens is het wel een beetje off-topic voor dit topic lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Hotzenwalder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:17:

Voor mij is MKV dus zeker geen hype, het is juist een verademing. Ik veracht wel een andere trend, namelijk het zodanig comprimeren van een Blu-Ray dat het op een DVD5 of DVD9 past. Ja sorry hoor, maar naar mijn mening hoort een MKV niet op een DVD schijfje thuis, die moet je op harde schijf zetten en lekker streamen.
Amen _/-\o_

Je koopt ook geen 52" Plasma, om er thuis 10cm van elke kant af te zagen, omdat ie dan "beter in de woonkamer past". :P

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13
Gisteren van mijn broer de CFULLHDMA geleend, thnx bro :) Even mee gespeeld, daarna de firmware van oktober (1.09.53.xx) geüpgrade naar 1.16.06.09, zag hoop opties erbij komen in de menuutjes en een nieuwe interface :)

Meeste films kon ik afspelen, alleen een aantal wmv's pakte die niet, geluid kraakt dan en film loopt na 10 secs vast. Ik heb daarna bij de 1080P film TDTESS.2008.1080p.nlsubs.J4F.WMV de WMV Converter & TSMuxer conversie gedaan, thnx hiervoor trouwens, film speelt daarna perfect af, maar na 30 minuten loopt het geluid 2 seconden achter op het beeld, terwijl de ingebakken ondertiteling nog netjes mee loopt met het geluid :?

Verdere bevindingen: Ik gebruik Twonky om te streamen. Ik heb gisterenavond de nieuwe aflevering van Lost gestreamd en had al subs (.srt) gevonden van een andere hdtv versie, die had ik erbij gezet en hernoemd naar dezelfde bestandsnaam, maar ik kon de subs niet selecteren. Bleek aan Twonky te liggen want als ik streamde met de Conceptronic streamer dan kon ik die wel selecteren.

Leuk feitje, in het server overzicht op de CFH verschenen er gisteren opeens meerdere servers terwijl ik er maar eentje host :? Na wat onderzoek bleek dat die van een collega 50km verderop zijn waarmee ik een directe VPN heb :) Uiteraard even getest en ik kon zowaar tekenfilms en muziek streamen van hem :)

Eén nadeel van de CFH is dat mijn Creative Inspire 5500 Digital setje dat ik gebruik voor het geluid reageert op signalen van de CFH afstandsbediening, dus soms schrik ik me rot wanneer ik even door de CFH gebrowsed heb en iets afspeel dat het geluid dan opeens keihard (of uit) staat 8)7

Ik zie dat de 1.17 final net uitgekomen is vanmorgen, dus zo even 1.17.06.09 erop zetten :)
Tijdens het tikken net geïnstalleerd en weer een aantal opties erbij gekomen zie ik :)

(@ Dennis Slagers, aan het einde van de upgrade zegt die "USB upgrade voltooid" ipv "Internet upgrade voltooid").

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaTr1x schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:26:
(@ Dennis Slagers, aan het einde van de upgrade zegt die "USB upgrade voltooid" ipv "Internet upgrade voltooid").
ik had het van de week nog getest en niet gezien. zojuist weer gedaan .. waarempel ;'-)
gaan we oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hmmm... lichte teleurstelling na de firmware upgrade naar 1.17.06:
Uit de upgrade-info:
Inloggen op een Vista Samba share zonder wachtwoord
... wellicht wat te snel gelezen, maar ik hoopte dat het wachtwoord, zoals de CFH die al kent, automatisch geprobeerd zou worden en je direct naar de share zou kunnen.

(aangezien ik toevallig afgelopen week zag dat precies die bug in de trac aan gewerkt ging worden...)

Niet dus - gewoon nog steeds omhoog, omhoog, enter om in te loggen.

Wat houdt een vista samba share zonder wachtwoord precies in? Hoe moet je dat op een gewone Linux Samba server instellen/aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@vanaalten
als je de beta ontwikkeling volgt (je hoeft ze niet te gebruiken) dan zie je dat er een bepaalde route genomen wordt om bugs op te lossen, nieuwe functies te implementeren en bepaalde functies een andere invulling te geven.

De release note geeft aan dat er problemen zijn geweest om bepaalde Vista shares die niet uitgerust zijn met een wachtwoord te kunnen openen. Mocht je daar geen problemen mee hebben gehad dan heeft dat gedeelte geen betrekking op datgene wat jij ziet.

in principe heb je geen probleem; je kan bij je content het enige wat jij graag wil is dat dat makkelijker gaat.
Agree. Echter zal het eerst onderzocht moeten worden of die functie ook dusdanig op die manier geimplementeerd kan worden.
Dus zoiets komt op de requestlijst en krijgt een prioriteit mee. En die is niet al te hoog.

En een vista samba share zonder wachtwoord is gewoon iemand die zijn shares open heeft staan voor alle gasten en die kunnen er dan anonymous / guest wise in. Er zijn mensen die dat wachtwoord gedoe niet willen en als dat niet werkt dan moet ook daar naar gezocht worden om dat op te lossen.

Zo zijn er nog steeds bepaalde gebakjes die niet goed kunnen connecten en daarvoor moet er eerst nog een nieuwe kernel gebakken worden waar e.e.a. op cifs/samba niveau veranderd is. Dat staat hoger op de to do lijst dan een functie verandering al weet ik dat het door een aantal mensen gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
zeroday schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:32:
@vanaalten
De release note geeft aan dat er problemen zijn geweest om bepaalde Vista shares die niet uitgerust zijn met een wachtwoord te kunnen openen. Mocht je daar geen problemen mee hebben gehad dan heeft dat gedeelte geen betrekking op datgene wat jij ziet.

in principe heb je geen probleem; je kan bij je content het enige wat jij graag wil is dat dat makkelijker gaat.
Agree. Echter zal het eerst onderzocht moeten worden of die functie ook dusdanig op die manier geimplementeerd kan worden.
Dus zoiets komt op de requestlijst en krijgt een prioriteit mee. En die is niet al te hoog.
No problem... snap best dat het niet al te hoog staat, al zou ik dat graag anders zien. ;)

Het punt was meer dat ikzelf niet goed las en te snel conclusies trok:
Afgelopen week ergens kreeg ik per mail een notificatie dat die request in de lijst aan jou was toegekend - dus ik dacht "ha, leuk, die kleine irritatie gaat opgelost worden!"
Toen zag ik gisteren dat zinnetje met de woorden 'samba share' en 'zonder wachtwoord' en dacht simpelweg dat het al geimplementeerd was. Vond het ook al erg snel...
En een vista samba share zonder wachtwoord is gewoon iemand die zijn shares open heeft staan voor alle gasten en die kunnen er dan anonymous / guest wise in. Er zijn mensen die dat wachtwoord gedoe niet willen en als dat niet werkt dan moet ook daar naar gezocht worden om dat op te lossen.
Ik heb een tijdje gezocht naar een manier om onder Linux een share zonder password te maken, maar kreeg het niet werkend. Eigenlijk wilde ik twee shares - eentje met standaard password beveiliging & writeable, de ander (met films en zo) zonder password, read-only. Nooit goed werkend gekregen, helaas.
(al zit ik mij nu te bedenken: onder windows XP had ik het dacht ik wel werkend, alleen dan vroeg de CFH alsnog om een wachtwoord. Misschien dat het nu met die firmware update toch wel werkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Ik ben erg blij met mijn conceptronic, alleen toch een paar probleempjes mee.

Wanneer ik de conceptronic aan of uit zet dan ziet hij de ene keer wel al mijn shares en de andere keer niet....
Beetje vreemd maar goed. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen. Ik heb een nasje en een debian server met wat samba shares erop staan. Verder staan er ook wel eens wat laptops aan. Nu vind ik het wel lastig dat ik niet weet wanneer ik dus films kan kijken enz.... Iemand een ideetje wat ik hier aan kan doen.

Master browser heb ik in windows al uitgezet bij services en bij mijn debian servertje heb ik master browser aangezet in mijn smb.conf. Het nasje is ook een standaard smb share, maar helaas nog steeds heel erg wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik ben hier nog steeds 100% tevreden over.
enige limiet ben ikzelf denk ik :)

Wel zou ik het prettig vinden als ik een server vast erin kan zetten.. Voor mij hoeft ie niet zo vaak te zoeken naar nieuw spul kans is klein dat dat gebeurt.. Als ik mijn nasje er vast in kan zetten dan kan ik sneller bladeren..

Gok dat een favoriet optie er niet inzit?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcHeijerman schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:54:
Ik ben erg blij met mijn conceptronic, alleen toch een paar probleempjes mee.

Wanneer ik de conceptronic aan of uit zet dan ziet hij de ene keer wel al mijn shares en de andere keer niet....
Beetje vreemd maar goed. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen. Ik heb een nasje en een debian server met wat samba shares erop staan. Verder staan er ook wel eens wat laptops aan. Nu vind ik het wel lastig dat ik niet weet wanneer ik dus films kan kijken enz.... Iemand een ideetje wat ik hier aan kan doen.

Master browser heb ik in windows al uitgezet bij services en bij mijn debian servertje heb ik master browser aangezet in mijn smb.conf. Het nasje is ook een standaard smb share, maar helaas nog steeds heel erg wisselvallig.
Ik ondervind dit probleem ook, na enkele keren herstarten van mijn pc ( windows 7 ) of het herstarten van de mediaplayer worden de shares wel gevonden. Echter wordt de share van mijn pc ( met de 3 harde schijfjes zonder PIJL ) wel direct gevondenk, de met de zwarte pijl icoon pas na bovenstaande.
Als iemand een oplossing weet ben ik zeer dankbaar.

Verder nog steeds een ultiem aparaat, heb nu sinds 3 dagen een 46 inch Panasonic Plasma en in één woord het is prachtig kijken nu de BlurayRips :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik heb dit apparaatje inmiddels al een poosje in mijn bezit en ben er uiterst tevreden over.
Echter een vraagje aan de kenners. Ik heb een HD READY plasma tv en kijk wel eens een mkv ( 720P en 1080P ) waarbij ik dan 2 zwarte balken heb boven en onder. Komt dit door de hoge resolutie en kan de tv dit dan niet aan?.

Speel ik de zelfde mkv af op mijn laptop aangesloten op mijn lcd ( hd ready ) tv via VGA out heb ik wel vol beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
RoRoo schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:38:
Wel zou ik het prettig vinden als ik een server vast erin kan zetten.. Voor mij hoeft ie niet zo vaak te zoeken naar nieuw spul kans is klein dat dat gebeurt.. Als ik mijn nasje er vast in kan zetten dan kan ik sneller bladeren..

Gok dat een favoriet optie er niet inzit?? :P
Wat mij betreft mag er ook een 'favorieten' in. Hij zoekt nu elke keer dezelfde servers en hij vraagt elke keer om hetzelfde password (wat nooit veranderd). Natuurlijk wel even een foutcheck inbouwen voor die schamele keer dat één van de favoriete servers niet aan staat :)

Soms kan hij de servers niet vinden. Dan zet ik meestal de netwerkinstellingen even op handmatig, opslaan, dan weer op DHCP en opslaan en dan worden ze wel weer gevonden. Mocht dat ook niet helpen dan is het even Conceptronic uit, Conceptronic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hotzenwalder
Lukte me niet.. dus nu maar weer proberen de computer uit en aan te zetten, vaak helpt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip!
Je hebt een avchd film. Je trekt (bv met isobuster) de m2ts file eruit. Dan ga je op zoek naar een passende subtitle. Maar die vind je niet. Wat dan?
Ene george heeft uitgezocht en gevonden dat je de sup file met tsMuxeR uit de m2ts file kunt trekken. Vervolgens zet je de sup file om in idx/sub met een tool genaamd BDSup2Sub (java benodigd). De cfh ondersteunt idx/sub.
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=114

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Er is een nieuwe officiele firmware uit, 1.17.06, beschikbaar via de internet upgrade.
Heb alleen nog geen change/fix list gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Changelist is hetzelfde als van 1.17.04 met wat extra vertalings correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou hier de enige die nog op de 1.09 firmware zit omdat zeer veel 1080p content on-kijk-baar is door haperingen? (zie bug #259)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:24:
Ben ik nou hier de enige die nog op de 1.09 firmware zit omdat zeer veel 1080p content on-kijk-baar is door haperingen? (zie bug #259)?
Is die oude firmware nog ergens te downloaden?
Ik wil het wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ossi schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:26:
[...]
Is die oude firmware nog ergens te downloaden?
Eh... wat dacht je van gewoon op de Conceptronic website?
Bij elke download kan je ook de changelog inkijken.
Changelog voor 1.17.06:
Toegevoegd:
- Extra IR codes voor speciale functies. (HEX codes: Rotate: 0×68, Page Up: 0×69, Page Down: 0×6A, Fast
Forward: 0×6D, Rewind: 0×6C)
- TRP bestandsextensie voor MPEG2 video.
Opgelost:
- Statisch IP adres kan niet opgeslagen worden.
- Reset iMedia werkt niet zoals verwacht.
- Ruis in SHOUTcast logo.
- ISO en DVD/IFO kunnen niet afgespeeld worden via de laatste Conceptronic DMS software.
- Muziek ‘repeat’ mode crashed na het wijzigen van server of map.
- Inloggen op een Vista Samba share zonder wachtwoord.
- Sommige Youtube video’s kunnen een crash veroorzaken.
- Sommige MKV bestanden kunnen niet vooruit gespoeld worden.
- Volume is in sommige situaties te laag.
- Sommige JPEG bestanden kunnen niet weergegeven via de DMS software (sinds v1.16.07).
- Sommige MPEG video bestanden kunnen het apparaat laten crashen.
- Apparaat kan crashen wanneer afbeeldingen in ‘thumbnail’ mode afgespeeld worden.
- Sommige DVD’s reageren vreemd bij het gebruik van snel vooruit/achteruit spoelen.
- Extreme lipsync problemen met sommige MKV bestanden voorzien van DTS.
- Error 301 bij het afspelen van de volgende video via Youtube.
- Laadproblemen bij AC3 -> OGG vorbis met vastlopen tot gevolg.
- Snel vooruitspoelen bij DVD’s op hoge snelheid werkt niet goed.
Verbeterd:
- Vertalingen (Kleine foutjes kunnen nog voorkomen).
Veranderd:
- Sommige SHOUTcast opties (Benodigd voor SHOUTcase certificering).
- Tekst in de GUI (sommige items worden nog vertaald).
- Gewijzigde indeling van het setup menu (volgorde aangepast).
- 1080p optie bij component output verwijderd (component kan tot 1080i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik merkte net pas op dat met de laatste firmware de wachtwoorden niet alleen worden onthouden, maar ook automagisch worden ge-ok'd. Excellent!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tijgert schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:11:
Ik merkte net pas op dat met de laatste firmware de wachtwoorden niet alleen worden onthouden, maar ook automagisch worden ge-ok'd. Excellent!
Huh? Met een gewone firmware of de beta-firmware?
De gewone (1.17.06) doet dat in elk geval nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
?? Hmm.... ik schakel hem net aan en hoef opeens niks meer in te vullen :? Ik deed de internet update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Op mijn Windows Share waar ik eerder nog elke keer een password moest invoeren vraagt hij ook niet meer om een wachtwoord maar de bonus die ik daar bij krijg is dat de helft van mijn MKV bestanden nu zegt '301 Bestand wordt niet ondersteund'

Mijn CH3SNAS blijft nog wel trouw om een password vragen en daar draait alle MKV content nog goed.

De weigerende MKV'S op mijn XP shares draaien zonder problemen vanaf mijn USB storage.

Voorbeeld MKV die niet werkt via XP op de laatste firmware en wel op 1.16.06
General
Complete name : E:\Stargate Movie Archive\HD\TV Series\Prison Break\Prison.Break.S04E20.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Format : Matroska
File size : 1.09 GiB
Duration : 43mn 9s
Overall bit rate : 3 624 Kbps
Encoded date : UTC 2009-05-08 17:56:21
Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Nov 7 2008 17:24:23
Writing library : libebml v0.7.8 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 43mn 6s
Bit rate : 3 024 Kbps
Nominal bit rate : 3 173 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.137
Writing library : x264 core 66 r1114 a933a3e
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=0 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=3173 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.20

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 43mn 9s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Ik heb maar even een aanvulling gemaakt in de bugtrac bij een issue die er op lijkt.
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=370

Ga ik nu na een uur vertraging eindelijk genieten van een nieuwe aflevering Prison Break op firmware 1.16.06.
If it ain't broke... don't try to fix it ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hotzenwalder op 11-05-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Hotzenwalder schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:00:
Op mijn Windows Share waar ik eerder nog elke keer een password moest invoeren vraagt hij ook niet meer om een wachtwoord maar de bonus die ik daar bij krijg is dat de helft van mijn MKV bestanden nu zegt '301 Bestand wordt niet ondersteund'

Mijn CH3SNAS blijft nog wel trouw om een password vragen en daar draait alle MKV content nog goed.

De weigerende MKV'S op mijn XP shares draaien zonder problemen vanaf mijn USB storage.

Voorbeeld MKV die niet werkt via XP op de laatste firmware en wel op 1.16.06

[...]

Ik heb maar even een aanvulling gemaakt in de bugtrac bij een issue die er op lijkt.
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=370

Ga ik nu na een uur vertraging eindelijk genieten van een nieuwe aflevering Prison Break op firmware 1.16.06.
If it ain't broke... don't try to fix it ;)
Raar verhaal want dezelfde MKV werkt bij mij wel vanaf een XP share met firmware 1.17.06 8)7

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hij doet het nog steeds... ik hoef geen password meer in te vullen met de laatste internet update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tijgert schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 03:42:
Hij doet het nog steeds... ik hoef geen password meer in te vullen met de laatste internet update...
Da's dan waarschijnlijk zo'n Vista share waar de changelog het over had, waarbij je eigenlijk al geen password nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:24:
Ik ga vanavond meteen downgraden naar 1.09.55, ik ben het niet kunnen kijken van 1080p content meer dan beu. }:|
Ik zie ook geen oplossing op korte termijn. Die bugtrac die jij noemt loopt al sinds januari 2009.

Ben zeker niet overtuigd van de mogelijkheden van de CFH tot nu toe, Conceptronic zelf garandeert MKV's tot een bitrate van 17 Mbps, alles daarboven is volgens hen teveel. Ondertussen staat er wel een 1080p FULLHD logo op de doos, maar als je dan een bluray afspeelt, wordt je getrakteerd op een berg gestotter tot en met.

Ik vraag me dan ook af of dit een Conceptronic probleem is of een NMT probleem, bijna al die mediaspelers (popcornhour, HDX-1000, Tvix) maken gebruik van de Sigma 8635 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Da's dan waarschijnlijk zo'n Vista share waar de changelog het over had, waarbij je eigenlijk al geen password nodig hebt?
Nou, dat lijkt me sterk want ik draai geen Vista maar gewoon XP. Voor de upgrade moest ik telkens twee keer omlaag drukken om naar OK te gaan voor acceptatie voor Login/PW. Na de upgrade gaat hij direct de dir in, geen password vraag en klikken, niks.

Dennis, is dit opzettelijk of staat er ergens een bitje verkeerd bij mij? en if so, kan je dat bitje dan standaard zo zetten in future releases? :D (want ik vroeg al eens om deze feature...)
Ondertussen staat er wel een 1080p FULLHD logo op de doos, maar als je dan een bluray afspeelt, wordt je getrakteerd op een berg gestotter tot en met.
Kuch kuch *RMA* kuch kuch...

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 12-05-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Dat lost het helaas niet op, want het ligt niet aan een kapot model o.i.d., het is een fundamenteel probleem met de huidige firmware, sinds de overgang naar kernel 2.6.
Maar het geduld is bijna op met de CFH, ik dacht een mooie kant-en-klaar oplossing te halen i.p.v. een HTPC in elkaar te moeten zetten en te installeren, helaaasch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Envy007 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:56:
Ik ga vanavond meteen downgraden naar 1.09.55, ik ben het niet kunnen kijken van 1080p content meer dan beu. }:|
Ik zie ook geen oplossing op korte termijn. Die bugtrac die jij noemt loopt al sinds januari 2009.
Ik ga v/d week ook eens downgraden of dat mogelijk mijn probleem met mijn 1080p content oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat lost het helaas niet op, want het ligt niet aan een kapot model o.i.d., het is een fundamenteel probleem met de huidige firmware, sinds de overgang naar kernel 2.6
Hoe kan jij spreken over een 'fundamenteel' probleem als bijvoorbeeld ik er geen last van heb? Ik hoor heel weinig mensen hier dezelfde frustratie uiten als jij... (op bovenstaande post na dan) Het lijkt mij zo meer dat het probleem echt bij jou en een enkeling ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Tijgert schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:35:
[...]
Hoe kan jij spreken over een 'fundamenteel' probleem als bijvoorbeeld ik er geen last van heb? Ik hoor heel weinig mensen hier dezelfde frustratie uiten als jij... (op bovenstaande post na dan) Het lijkt mij zo meer dat het probleem echt bij jou en een enkeling ligt...
enkeling? enkeling? ik ben de belangrijkste :P

Ik wil wel eens testen of mijn hd content wat nu stottert misschien met een PRE 2.6 kernel niet stottert.. kan ik ermee naar zeroday :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Tijgert schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:35:
[...]
Ik spreek over een fundamenteel probleem omdat het inmiddels door Dennis gesignaleerd is als een probleem:

http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=259

the issue with High Bandwidth streams is NFS / Samba / NFS
due to the kernel 2.6 the total amount of bandwidth is less, use 1.09.55 of the firmware which is kernel 2.4 than you can see that it's much better performing on what you do.

it's due to kernel 2.6 which we try to optimize. As long as you see not written info in my release notes there is no change ....

Dat jij er geen last van hebt, komt waarschijnlijk doordat je geen 'high bandwidth' streams afspeelt, of nog op firmware 1.09.55 of lager zit. Bekijk de link als je meer wil weten over dit probleem.

Ik merk hier ook dat mensen zich aanpassen aan de belemmering, usb harddisk aansluiten, lagere bitrate films downloaden, terwijl ik graag het apparaat zelf aangepast wil zien.

Het merendeel gebruikt volgens mij dit apparaat om dvd's of series in mkv formaat te bekijken, een dvd of mkv van 1.1 GB is ook geen enkel probleem. Waar ik (en anderen) problemen mee ondervindt zijn de bluray rips van 20+GB, deze hebben een bitrate van 30+Mbps en dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Stottert het ook als je het via een USB HD gekoppeld aan de CFULLHDMA afspeelt? Ik had 1080p content die stotterde via streaming, maar vanaf de HD deed ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Hotzenwalder schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:24:
Stottert het ook als je het via een USB HD gekoppeld aan de CFULLHDMA afspeelt? Ik had 1080p content die stotterde via streaming, maar vanaf de HD deed ie het wel.
Ik heb nu geen usb harde schijf om te testen, maar overal lees je dat dan alles goed speelt. Het schijnt sinds kernel 2.6 droevig gesteld te zijn met de netwerk doorvoersnelheid, er is niet genoeg bandbreedte beschikbaar om de film vloeiend af te spelen.

Maar even een vraag, accepteer jij het dan klakkeloos dat je je Networked Mediaplayer met een usb harddisk aan moet sluiten om films te kunnen kijken? Dat produkt bestaat al, de WD TV, geen netwerkaansluiting, alleen USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Aangezien ik het nog maar 1x heb meegemaakt neig ik ernaar het te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Excuus voor mijn mail, ik lees inderdaad dat dit een heus probleem is.
Ik meende dat daar ik 1080p films bij de vleet kijk ik er dus geen last van heb, maar ik kijk veel via USB en dan heb je dat niet lees ik. Via UTP heb ik het ook wel eens gehad herinner ik mij spontaan... ik ga er eens op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Envy007, ik speel veel "heftige" originele bluray rips af met hoge bitrates, maar heb GEEN last van stotter.

heb wat testjes gedaan, en vanaf pak 'm beet 20-25Mbit/s wordt de netwerkverbinding van waarschijnlijk de CF de bottleneck.
Nu moet je wel ERG goed zoeken om blureays te vinden die deze hoge snelheid gebruiken. De testjes die ik gedaan heb zijn met testfilmpjes op opvolgend hogere bitrates. Een filmpje van bijv. 40Mbit/s speelt helemaal niet, maar dat is academisch omdat er geen enkele film deze hoge snelheid gebruikt.

Het soort netwerk wat je hebt liggen, de router die je gebruikt, en de bron (harde schijf in nas of pc) hebben ALLEMAAL hun invloed.

Ik heb in mijn setup een CF gekoppeld aan een Netgear Gbit router en daar ook een CH3SNAS met twee samsung spinpoint F1 schijven er in van 1TB elk. Alles uiteraard op 1Gbit uitgelegd met CAT5e kabel.
In deze setup geen last van stotter.
Wireless (ook de laatste N versie) kun je imho niet goed gebruiken voor streamen van kwalitatieve HD (hoge bitrates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10
Gisteren is mij een vreemd probleem opgevallen. Ik heb namelijk al m'n muziek verplaatst naar een computer die altijd aan staat, zo hoeft m'n "echte" computer niet 24/7 aan te staan. Maar als mijn gewone computer uit staat, vind de CFULLHDMA de computer met mijn muziek niet. Staat m'n echte computer aan, dan vindt hij beide computers probleemloos. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alles hangt aan een en dezelfde router, er zijn geen firewalls in het spel. De muziek computer is windows server 2008 en m'n andere computer XP

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.