Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Nog meer mensen last van krakende muziek bij firmware 1.17.06? Het gebeurd alleen als de CFULLHDMA(i) op hoogste volume draait.... (wat bij mij altjd het geval is want ik regel m'n volume met m'n versterker...)

Bij 1.16.08 werkte dit trouwens gewoon prima...

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:42:
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met de laatste paar seconden van een mediafile. Ik krijg een foutcode 409 te zien. Dit is meestal in de laatste paar seconden van bijvoorbeeld een serie.

Maakt niet uit of het dvd hd divx etc. is.

Heb een fullhdma met de nieuwste firmware. Staat in verbinding met ch3snas van conceptronic.
Verder nog nooit een probleem gehad met de verbinding.

Hoop dat iemand een oplossing heeft want het is een beetje irritant dat hij uitvalt na 1,5 uur plezier waarna ik de laatste tientale seconden op mijn laptop moet kijken.

p.s heb de nas schijf gereboot. Geeft geen oplossing.
Heb wat verschillende combinaties gebrobeerd. Eigenlijk bij alle media (USB SAMBA enz) hetzelfde probleem. De laatste paar seconden fout 409 time-out bij verbinding. Ik word er gek van en het ligt dus niet aan mijn verbinding met de NAS. (usb doet namelijk precies hetzelfde). Alle nieuwe firmwaren voor de Cfullhdma en Ch3snas... Iemand nog een idee anders doe ik hem de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
-LA- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:13:
Nog meer mensen last van krakende muziek bij firmware 1.17.06? Het gebeurd alleen als de CFULLHDMA(i) op hoogste volume draait.... (wat bij mij altjd het geval is want ik regel m'n volume met m'n versterker...)

Zet 'm een paar tikjes zachter? Ik had het alleen met mp3's, aangezien die doorgaans wat harder zijn dan films.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
ik dacht al dat het gekraak aan mij lag. Normaal stond ie gewoon op 32. Maar nu moet ik terug maar 25 als ik geen kraak wil horen. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:24:
Ben ik nou hier de enige die nog op de 1.09 firmware zit omdat zeer veel 1080p content on-kijk-baar is door haperingen? (zie bug #259)?
Nee hoor, ik draai ook nog op de oude versie.Het is leuk (en goed!) dat er hard door ontwikkeld wordt aan nieuwe firmwares, maar wat mij betreft is heel het ding onbruikbaar door bovenstaande bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerSp00n schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:20:
[...]

Nee hoor, ik draai ook nog op de oude versie.Het is leuk (en goed!) dat er hard door ontwikkeld wordt aan nieuwe firmwares, maar wat mij betreft is heel het ding onbruikbaar door bovenstaande bug.
Bovenstaande vind ik erg kort door de bocht. Zonder juiste vorm van argumentatie
Maar is jou mening en dat respecteer ik verder.

Het apparaat speelt zonder problemen 98% van de content gewoon perfect af zonder enige vorm van problemen. Het is alleen net die 2% films die op een bepaalde manier gecodeerd zijn dat ze het maximale vragen van de SDK, Kernel, Drivers etc.. en wat dan een probleem kan geven.

Wat valt dan onder die 2%: alles wat wel over USB goed kan afspelen maar niet via het netwerk gedeelte.
Daarnaast kan er enig verschil zijn tussen de CFULLHDMA en CFULLHDMAi.

Dat probeer ik op te lossen maar moet dan met behulp van Sigma Designs, Nieuwe Kernel of wat dan ook gedaan worden. Dat zijn helaas geen makkelijke dingen dus die kosten tijd en zijn niet altijd direct beschikbaar.

Bedrijven zoals Sigma Designs geven maar 3 tot 4 keer per jaar een nieuwe SDK uit met bugfixes, nieuwe functies etc. Ik kan daaromheen wel nieuwe updates uitbrengen, maar big issues die in de SDK zitten daar moet ik op wachten. Zo werkt dat helaas en ik zou dat graag anders zien.

Dus misschien is het handig om meer info omtrend die HD films te geven en met meerdere mensen te kijken of die hetzelfde probleem hebben.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-LA- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:13:

Gaat inderdaad niet goed.
gaan we oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Duikhond schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:21:
Ik heb in mijn setup een CF gekoppeld aan een Netgear Gbit router en daar ook een CH3SNAS met twee samsung spinpoint F1 schijven er in van 1TB elk. Alles uiteraard op 1Gbit uitgelegd met CAT5e kabel.
In deze setup geen last van stotter.
Wireless (ook de laatste N versie) kun je imho niet goed gebruiken voor streamen van kwalitatieve HD (hoge bitrates).
Mijn setup:

Gigabit switch (netgear)
Nasje (lacie networkspace)
CFullHDMA

hakkelt en takkelt aan alle kanten (24mbps). moet nog testen met de pre 2.6 firmware

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
@ Dennis: Weet jij waarom ik opeens geen Login/PW meer hoef in te vullen (of op OK te klikken na twee keer naar beneden drukken dan) bij de laatste Internet firmware van de (i)? Is dit een opzettelijke functie of staat er ergens een bitje fout?
Als het een fout bitje is dan ga ik never nie meer updaten nie want ik WIL juist niet telkens weer naar beneden klikken en OK'en.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Envy007 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Ik ga vanavond meteen downgraden naar 1.09.55, ik ben het niet kunnen kijken van 1080p content meer dan beu. }:|
Ik zie ook geen oplossing op korte termijn. Die bugtrac die jij noemt loopt al sinds januari 2009.

Ben zeker niet overtuigd van de mogelijkheden van de CFH tot nu toe, Conceptronic zelf garandeert MKV's tot een bitrate van 17 Mbps, alles daarboven is volgens hen teveel. Ondertussen staat er wel een 1080p FULLHD logo op de doos, maar als je dan een bluray afspeelt, wordt je getrakteerd op een berg gestotter tot en met.

Ik vraag me dan ook af of dit een Conceptronic probleem is of een NMT probleem, bijna al die mediaspelers (popcornhour, HDX-1000, Tvix) maken gebruik van de Sigma 8635 serie.
Heb het even getest voor je met de HDX1000 en popcornhour a110, en bijde kunnen bitrates van meer da 45Mbit/s aan, mkv's geen problemen met hoge bitrates net als blu-ray speelt i zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:15:
[...]

Heb het even getest voor je met de HDX1000 en popcornhour a110, en bijde kunnen bitrates van meer da 45Mbit/s aan, mkv's geen problemen met hoge bitrates net als blu-ray speelt i zonder problemen af.
Hou het even in perspectief, ook de CFULLHDMA kan bitrates tot wel 45Mbit aan dat is geheel afhankelijk van de codecs die gebruikt wordt, en dan is het getal 17 wat eerder gegeven is zuiver de bepaling van wat voor soort bestand je gebruikt.

Codecs die hardwarematig door de chip verwerkt kunnen worden kunnen hoger zijn dan iets wat softwarematigs omgezet zijn.

Echter wordt er door schrijvers dusdanig weinig informatie gegeven omtrend gebruikt bestand of content dat ik niet goed kan zien of mensen langs elkaar praten of dat ze over hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

zeroday schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:40:
[...]

Codecs die hardwarematig door de chip verwerkt kunnen worden kunnen hoger zijn dan iets wat softwarematigs omgezet zijn.
Ik ben wel benieuwd of er een lijst beschikbaar is welke codecs hardwarematig kunnen worden verwerkt en welke software matig :)

Of heb je voorbeelden?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
He Roroo,

Net even nagekeken, maar je nasje doet max 6,5Mbyte/s. Dat is waarschijnlijk bij jou de bottleneck.
Op deze site staan zelfs 2 reviews die beide deze max snelheid gemeten hebben, bij kleinere bestanden nog langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
zeroday schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:40:
Echter wordt er door schrijvers dusdanig weinig informatie gegeven omtrend gebruikt bestand of content dat ik niet goed kan zien of mensen langs elkaar praten of dat ze over hetzelfde hebben.
Deze doet het niet via mijn PC en niet via mijn CH3SNAS. Wel via USB HD. Netwerksnelheid = 100
General
Complete name : Y:\MEDIA\HD\Movies\How to Loose friends and Alienate People\How.To.Lose.Friends.And.Alienate.People.2008.BluRay.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv
Format : Matroska
File size : 20.0 GiB
Duration : 1h 49mn
Overall bit rate : 26.1 Mbps
Encoded date : UTC 2009-03-28 00:37:12
Writing application : mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar 7 2009 15:00:41
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 23.5 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.473
Title : x264 - crf encode
Writing library : x264 core 67 r1128M 682b54d
Encoding settings : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.1:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=crf / crf=21.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=38000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English

Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Title : DTS - 1536 kbit/sec

Text
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag de update firmware gedaan, maar dit is niet goed gegaan machine werkt niet meer weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:28:
ik heb vandaag de update firmware gedaan, maar dit is niet goed gegaan machine werkt niet meer weet iemand een oplossing?
Hoe kwam het dat het mis ging?

zolang het apparaat niet zelf zegt dat ie nieuwe firmware wil hebben is hij defect en kan hij niet 1-2-3 weer gaan werken. of het is echt defect of je kan op 169.254.11 het apparaat pingen als je je pc in die range hebt staan dan zou je via telnet nog wat kunnen
maar anders ben je echt de pineut en moet je terug naar waar je hem gekocht hebt

maar wat ik ook wel eens merk is dat na een paar keer rustig op output drukken e.e.a. ook gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Duikhond schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:37:
He Roroo,

Net even nagekeken, maar je nasje doet max 6,5Mbyte/s. Dat is waarschijnlijk bij jou de bottleneck.
Op deze site staan zelfs 2 reviews die beide deze max snelheid gemeten hebben, bij kleinere bestanden nog langzamer.
wtf!!
ben ik gewoon genept met de mededeling van gigabit..
ach.. was ook te goedkoop om waar te zijn.. zal es een nasje van kantokkel meejatten..
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroday,
bedankt voor je reactie, maar ik krijg alleen het opstart scherm en daarna zwart beeld, update al vaker gedaan het apparaat vraagt niet om een update dit moet je handmatig doen,ik heb ook geen verbinding met apparaat. update van 1.16.. naar 1.17..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:59

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

zeroday schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:52:
[...]
Hoe kwam het dat het mis ging?

zolang het apparaat niet zelf zegt dat ie nieuwe firmware wil hebben is hij defect en kan hij niet 1-2-3 weer gaan werken. of het is echt defect of je kan op 169.254.11 het apparaat pingen als je je pc in die range hebt staan dan zou je via telnet nog wat kunnen
maar anders ben je echt de pineut en moet je terug naar waar je hem gekocht hebt

maar wat ik ook wel eens merk is dat na een paar keer rustig op output drukken e.e.a. ook gewoon weer werkt.
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:05:
Zeroday,
bedankt voor je reactie, maar ik krijg alleen het opstart scherm en daarna zwart beeld, update al vaker gedaan het apparaat vraagt niet om een update dit moet je handmatig doen,ik heb ook geen verbinding met apparaat. update van 1.16.. naar 1.17..
Artemis, kijk nog eens naar de reactie van Zeroday (vetgedrukte tekst). Weet je zeker dat de CFH in de juiste beeldformaat zijn output levert? Ik heb ook wel eens gehad dat de CFH niet meer leek te werken. Alleen opstartscherm, soms nog snel een groen beeld en dan niets meer. Conclusie was & klinkt als CFH stuk. Tot iemand bedacht dat de CFH misschien in een verkeerde beeldformaat zou kunnen staan.

Je kunt proberen of dat klopt door op de afstandbediening een paar keer op de groene output knop te drukken. En een paar keer betekent: Druk, wacht even, geen beeld? Nog een keer drukken. Ik ben al een paar keer van de schrik bekomen doordat de CFH stiekum in een ander beeldformaat terecht was gekomen. Succes!

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:11:
@ Dennis: Weet jij waarom ik opeens geen Login/PW meer hoef in te vullen (of op OK te klikken na twee keer naar beneden drukken dan) bij de laatste Internet firmware van de (i)? Is dit een opzettelijke functie of staat er ergens een bitje fout?
Als het een fout bitje is dan ga ik never nie meer updaten nie want ik WIL juist niet telkens weer naar beneden klikken en OK'en.
Is dit ook werkend te krijgen in Windows 7? Ik heb de mappen ook simpel via windows gedeeld maar moet wel nog wel altijd twee keer op "OK" klikken voor User en password

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberd, ik denk dat het apparaat is vastgelopen bij de update, vervolgens opnieuw opgestart zonder besturing, echt balen 1.16 was zowiezo een slechte versie opende ook geen TS video bij mij was blij dat er een nieuwe was maar nu even niet! kan dus ook niet pingen USB werkt niet, geprobeerd een oudere versie firmware lukt ook niet hij doet niks meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:00:
cyberd, ik denk dat het apparaat is vastgelopen bij de update, vervolgens opnieuw opgestart zonder besturing, echt balen 1.16 was zowiezo een slechte versie opende ook geen TS video bij mij was blij dat er een nieuwe was maar nu even niet! kan dus ook niet pingen USB werkt niet, geprobeerd een oudere versie firmware lukt ook niet hij doet niks meer!
Ik kan uit je reactie niet halen of je de tips van zeroday & Mad Max al geprobeerd hebt:
Je kunt proberen of dat klopt door op de afstandbediening een paar keer op de groene output knop te drukken. En een paar keer betekent: Druk, wacht even, geen beeld? Nog een keer drukken. Ik ben al een paar keer van de schrik bekomen doordat de CFH stiekum in een ander beeldformaat terecht was gekomen. Succes!
....
Probeer 'm eventueel ook eens via scart of zo aan te sluiten i.p.v. HDMI, maar bovenstaande tip lijkt mij prima om eens mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
ik heb mezelf eindelijk een fatsoenlijke tv kado gedaan th46pz85
zat alleen een beetje te denken hoe alles aan te sluiten
geeft de cfull eigenlijk dts door over hdmi of moet je dan perse de digitale coax gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
batowhizz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:03:
ik heb mezelf eindelijk een fatsoenlijke tv kado gedaan th46pz85
zat alleen een beetje te denken hoe alles aan te sluiten
geeft de cfull eigenlijk dts door over hdmi of moet je dan perse de digitale coax gebruiken?
Stuurt geen DTS over door HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 15:41

TdV

SaURoN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:09:
[...]

Stuurt geen DTS over door HDMI
Stuurt WEL DTS over door HDMI. Hij decodeert het echter niet dus je tv moet DTS ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik heb nu sinds een maand of drie de cfullhdmai. Op zich ben ik er erg tevreden mee, echter de laatste tijd heb ik regelmatig een probleem met het geluid. Als ik de boel aanzet, de tv, cinemaset en de cfullhdmai, heb ik vaak in eerste instantie geen geluid bij afspelen van cfullhdmai. Ik gebruik 'm alleen om films te spelen vanaf een externe harddisc. Het geluid wordt via s/pdif aan mijn cinemaset doorgegeven. De cinemaset geeft, tijdens het probleem, dan d.m.v. knipperende speakers in het display aan dat hij geen input "ziet" op de s/pdif audio input.
Ik ben er inmiddels achter dat ik het probleem kan herstellen door de coax kabel enkele of vele malen uit- en in de cfullhdmai te stoppen. Vaak heb ik dan opeens weer geluid. Het lijkt of de s/pdif connector in de cfullhdmai slecht contact maakt met de plug van de kabel. Ik heb al een duurdere hoogwaardigere coax kabel gekocht, maar het probleem bleef bestaan. Het ligt dus blijkbaar niet aan de kabel. Als ik dan eenmaal geluid heb dan blijft hij het wel gewoon doen de rest van de avond. Het is echter de volgende avond vaak weer afwachten de eerste keer of hij het doet. Vaak begint het liedje dan weer van voor af aan. Soms doet hij het wel goed twee dagen achter elkaar. Af en toe is het ook op te lossen door de cinemaset van audio ingangs-signaal te wisselen, maar meestal niet. Dan zet ik 'm bijv. even op tv-input en schakel ik terug naar s/pdif coax input. Soms pakt hij dan het audiosignaal weer op van de cfullhdmai. Het probleem had ik heel af en toe wel eens, maar lijkt nu steeds erger te worden, hij doet het vaker niet dan wel in eerste instantie heb ik het idee. Moet nu dus telkens eerst naast de tv kast gaan zitten om te gaan rommelen met die stekker. Kan soms wel even duren voordat ik geluid heb, het is geen kwestie van 1 keer even stekker eruit en er in. Moet soms wel 10-20 keer. Vaak herstart ik de boel ook telkens voor de zekerheid. Het is dus helaas een aardige procedure geworden om de boel werkend te krijgen voor een avondje film kijken..

De speler staat helemaal vrij rechtop in een open kast, kan dus zijn warmte goed kwijt. Is voorzien van de laatste firmware. Hopelijk heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
TdV schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:43:
[...]

Stuurt WEL DTS over door HDMI. Hij decodeert het echter niet dus je tv moet DTS ondersteunen.
bedankt voor de info
ik wil vanaf de tv optisch uit naar mijn dts homecinema set dus dat decoden komt goed :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

batowhizz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:36:
[...]

bedankt voor de info
ik wil vanaf de tv optisch uit naar mijn dts homecinema set dus dat decoden komt goed :*) :*)
Graag gedaan, je moet dan alleen nog even controleren of je tv het digitale signaal 1:1 doorstuurt over de optische uitgang, niet alle tv's ondersteunen dit. Zelf heb ik er een HDMI receiver tussen zitten die het geluid decodeert en het beeld doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
TdV schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:41:
[...]

Graag gedaan, je moet dan alleen nog even controleren of je tv het digitale signaal 1:1 doorstuurt over de optische uitgang, niet alle tv's ondersteunen dit. Zelf heb ik er een HDMI receiver tussen zitten die het geluid decodeert en het beeld doorstuurt.
Zijn dat dure apparaatjes, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:57:
[...]

Deze doet het niet via mijn PC en niet via mijn CH3SNAS. Wel via USB HD. Netwerksnelheid = 100

[...]
definieer nu eens duidelijk: doet het niet.
wat doet ie nu niet?

speelt niet af ?
geeft geen geluid ?
speelt af met blokjes ?
speelt af maar af en toe een 'loading' icoon
speelt 5 seconden en zegt dan boem!
speelt voor 5 minuten goed en dan bye bye zwaai en ik zie mijn folder were
help ik zie Megan Fox, wat moet ik nu tegen mijn vrouw vertellen?
damn .. ik gebruik xxx firmware en damn nu doet ie ut wel
damn .. ik gebruik xxx firmware en hey .. nu weer niet

de informatie van het bestand is stap 1
maar om tot reproductie te komen is er meer info nodig en zonder dat .....

... bovenstaande is gecharcheerde weergave van wat er zou kunnen gebeuren. Misschien zat je wel op de bank met je vrouw te kijken naar Megan Fox en vond zij haar ook wel een lekker ding.
Ik wil alleen maar wat meer info hebben van meer mensen met dezelfde ervaring bij dezelfde film en release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met de laatste paar seconden van een mediafile. Ik krijg een foutcode 409 te zien. Dit is meestal in de laatste paar seconden van bijvoorbeeld een serie.

Maakt niet uit of het dvd hd divx etc. is.

Heb een fullhdma met de nieuwste firmware. Staat in verbinding met ch3snas van conceptronic.
Verder nog nooit een probleem gehad met de verbinding.

Hoop dat iemand een oplossing heeft want het is een beetje irritant dat hij uitvalt na 1,5 uur plezier waarna ik de laatste tientale seconden op mijn laptop moet kijken.

p.s heb de nas schijf gereboot. Geeft geen oplossing.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:23:
[...]

Heb wat verschillende combinaties gebrobeerd. Eigenlijk bij alle media (USB SAMBA enz) hetzelfde probleem. De laatste paar seconden fout 409 time-out bij verbinding. Ik word er gek van en het ligt dus niet aan mijn verbinding met de NAS. (usb doet namelijk precies hetzelfde). Alle nieuwe firmwaren voor de Cfullhdma en Ch3snas... Iemand nog een idee anders doe ik hem de deur uit.
NIEMAND??// :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

cyberd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:42:
[...]

Zijn dat dure apparaatjes, als ik vragen mag?
Een receiver is een versterker met een tuner ingebouwd en diverse decodeer mogelijkheden. Versies die hdmi ondersteunen zijn er volgens mij al vanaf 300 euro maar het hangt er vanaf wat voor luidsprekers je heb en andere wensen wat je precies nodig hebt. Ik heb een onkyo 905, machine van ruim boven de 1000€ destijds.

@rayman11:

Misschien dat hij te warm word na verloop van tijd, als de koelvin niet goed op de chip zit kan hij zijn warmte op een gegeven moment niet meer kwijt. Loopt hij na de 1e 1,5 uur direct weer vast na een reboot?

[ Voor 20% gewijzigd door TdV op 15-05-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:58:

@rayman11:

Misschien dat hij te warm word na verloop van tijd, als de koelvin niet goed op de chip zit kan hij zijn warmte op een gegeven moment niet meer kwijt. Loopt hij na de 1e 1,5 uur direct weer vast na een reboot?
Het probleem heeft niets met warmte van doen. Hij loopt gewoon vast in de laatste paar seconden van een film serie etc. Lijkt wel of het een buffer probleem is....

Ik kan dus gewoon na een vastloper weer anderhalf uur kijken zonder problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Het probleem heeft niets met warmte van doen. Hij loopt gewoon vast in de laatste paar seconden van een film serie etc. Lijkt wel of het een buffer probleem is....

Ik kan dus gewoon na een vastloper weer anderhalf uur kijken zonder problemen....
je zou eens een telnet sessie kunnen openen tijdens het afspelen
syslogd ingeven en dan tail -f /var/log/messages ingeven
als dan de error optraadt dan kan er feedback in het scherm komen en dan zou ik er wat mee kunnen doen
Het lijkt er echter op dat er op een bepaald punt een korte netwerk shutdown is waarbij er geen geldige verbinding meer is. De reden kan dan divers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:13:
[...]

als dan de error optraadt dan kan er feedback in het scherm komen en dan zou ik er wat mee kunnen doen
Het lijkt er echter op dat er op een bepaald punt een korte netwerk shutdown is waarbij er geen geldige verbinding meer is. De reden kan dan divers zijn.
Kan dat dan in EEN keer optreden. Heb hem al een tijd in gebruik en dit probleem is ineens ontstaan zonder dat er wat veranderd is aan mijn netwerk cfullhdma en ch3snas...

Over de telnet sessie heb ik geen kaas gegeten. Heb ook geen idee hoe ik dat moet opzetten....
Heb een aantal dingen gebrobeerd. Van start uitvoeren en dan CMD. Hier heb ik telnet met het ip adres van mijn router ingevoerd. Zegt ie dat ik een aantal seconden niet mag inloggen.....Schiet niet echt op. Nadat ik dit gedaan heb zie ik opeens onder mijn media mijn laptop in het rijtje staan. Als ik hier op druk dan moet ik een wachtwoord ingeven...pffff kijken hoe ik die nou weer uit die lijst krijg.

Het vreemde is echter dat het altijd de laatste paar seconden van een bestand is...

Heb inmiddels contact gehad met de winkel en ik kan hem opsturen ter reparatie. Ben benieuwd wat er dan mee gaat gebeuren...

Bedankt voor de snelle reactie...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

jesco_white schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:08:
Ik heb nu sinds een maand of drie de cfullhdmai. Op zich ben ik er erg tevreden mee, echter de laatste tijd heb ik regelmatig een probleem met het geluid. Als ik de boel aanzet, de tv, cinemaset en de cfullhdmai, heb ik vaak in eerste instantie geen geluid bij afspelen van cfullhdmai. Ik gebruik 'm alleen om films te spelen vanaf een externe harddisc. Het geluid wordt via s/pdif aan mijn cinemaset doorgegeven. De cinemaset geeft, tijdens het probleem, dan d.m.v. knipperende speakers in het display aan dat hij geen input "ziet" op de s/pdif audio input.
Ik ben er inmiddels achter dat ik het probleem kan herstellen door de coax kabel enkele of vele malen uit- en in de cfullhdmai te stoppen. Vaak heb ik dan opeens weer geluid. Het lijkt of de s/pdif connector in de cfullhdmai slecht contact maakt met de plug van de kabel. Ik heb al een duurdere hoogwaardigere coax kabel gekocht, maar het probleem bleef bestaan. Het ligt dus blijkbaar niet aan de kabel. Als ik dan eenmaal geluid heb dan blijft hij het wel gewoon doen de rest van de avond. Het is echter de volgende avond vaak weer afwachten de eerste keer of hij het doet. Vaak begint het liedje dan weer van voor af aan. Soms doet hij het wel goed twee dagen achter elkaar. Af en toe is het ook op te lossen door de cinemaset van audio ingangs-signaal te wisselen, maar meestal niet. Dan zet ik 'm bijv. even op tv-input en schakel ik terug naar s/pdif coax input. Soms pakt hij dan het audiosignaal weer op van de cfullhdmai. Het probleem had ik heel af en toe wel eens, maar lijkt nu steeds erger te worden, hij doet het vaker niet dan wel in eerste instantie heb ik het idee. Moet nu dus telkens eerst naast de tv kast gaan zitten om te gaan rommelen met die stekker. Kan soms wel even duren voordat ik geluid heb, het is geen kwestie van 1 keer even stekker eruit en er in. Moet soms wel 10-20 keer. Vaak herstart ik de boel ook telkens voor de zekerheid. Het is dus helaas een aardige procedure geworden om de boel werkend te krijgen voor een avondje film kijken..

De speler staat helemaal vrij rechtop in een open kast, kan dus zijn warmte goed kwijt. Is voorzien van de laatste firmware. Hopelijk heeft iemand suggesties?
Geen suggestie, maar ik heb van de week een receiver gekocht en heb het zelfde probleem dus nu ik dit lees.
Dacht eerst dat de receiver niet goed was

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
nietes schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Geen suggestie, maar ik heb van de week een receiver gekocht en heb het zelfde probleem dus nu ik dit lees.
Dacht eerst dat de receiver niet goed was
Ziet jouw receiver dan ook geen audio-input binnenkomen op het moment dat je het probleem hebt? Bij mij wordt dat zichtbaar doordat de speakertjes in het display van cinemaset gaan knipperen. Normaal gesproken schakelt hij automatisch naar DTS of Dolby Digital of stereo, naar gelang het type audio die doorgegeven wordt vanaf cfullhdmai. Hoe los jij dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

jesco_white schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:07:
[...]

Ziet jouw receiver dan ook geen audio-input binnenkomen op het moment dat je het probleem hebt? Bij mij wordt dat zichtbaar doordat de speakertjes in het display van cinemaset gaan knipperen. Normaal gesproken schakelt hij automatisch naar DTS of Dolby Digital of stereo, naar gelang het type audio die doorgegeven wordt vanaf cfullhdmai. Hoe los jij dat op?
Een oplossing heb ik niet, doe het zelfde als jij, wachten en het stekkertje eruit halen en er weer in doen.
Ook zie ik het aan mijn boxen, net als bij jou op het display die gaan en blijven knipperen. Maar ik heb het dus pas deze week ontdekt omdat ik daarvoor het geluid via de tv af speelde. En nee mijn receiver ziet dus ook geen audio input binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:26:
[...]
definieer nu eens duidelijk: doet het niet.
wat doet ie nu niet?
Als ik een keer tijd (en zin) heb zal ik wat meer informatie proberen te vergaren. Vooralsnog kan ik alleen melden dat de eerste 3 minuten goed gingen, daarna was het om de 15 seconden stoppen en weer verder spelen. Buffertje vol ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Bij mij is dit gister ook voor gevallen! Hiervoor niet eerder last van gehad.
Lost Seizoen 5 Afl 16-17 (Season Finale)
Gebruik de laaste firmware en het probleem is precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry bij het verkeerde bericht gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gebruik de laaste firmware en het probleem is precies hetzefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
zeroday schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:06:
[...]
Dus misschien is het handig om meer info omtrend die HD films te geven en met meerdere mensen te kijken of die hetzelfde probleem hebben.
Mijn content die niet af te spelen is.

(film stopt, geluid stopt, oranje rondje in beeld, daarna loopt de film weer door, dit gebeurt willekeurig, het begin speelt de eerste 3 minuten goed af en vanaf dat moment wordt er varierend tussen de 30 seconden en 3 minuten gebufferd. En de DTS-HD track wordt niet weergegeven.)
Format : BDAV
Format/Info : BluRay Video
File size : 23.1 GiB
Duration : 1h 46mn
Overall bit rate : 31.1 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35.5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format profile : High@L4.0
Format settings, ReFrames : 3 frames
Nominal bit rate : 22.6 Mbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.454
Writing library : x264 core 66 r1114M a933a3e
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=22585 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=25000 / vbv_bufsize=25000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

Audio #1
ID : 4352 (0x1100)
Format profile : MA
Bit rate mode : Variable
Deze film heeft het bufferen nog erger, in het begin van de film schokt het om de 2 seconden, bij doorspoelen naar 50% wordt het een soort slownmotion, geluid valt compleet weg en elke halve seconde wordt er beeld getoond.
Format : BDAV
Format/Info : BluRay Video
File size : 29.8 GiB
Duration : 2h 3mn
Overall bit rate : 34.4 Mbps
Maximum Overall bit rate : 48.0 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Format profile : High@L4.1
Format settings, ReFrames : 3 frames

Audio #1
ID : 4352 (0x1100)
Format profile : MA
Bit rate mode : Variable
Video delay : -9ms
Hiernaast heb ik een gigabit switch gekocht om te kijken of het daarmee opgelost was, maar daarmee krijg ik alleen maar meer problemen, ik heb het topic op aroundmyroom aangevuld met mijn ervaring.
http://www.aroundmyroom.c...wtopic.php?pid=1599#p1599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:02:
[...]

Gebruik de laaste firmware en het probleem is precies hetzefde
Heb je al een oplossing gevonden. Mijne komen ze ophalen ter reparatie. Maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hoop dat ik een nieuwe krijg......Misschien heeft zeroday een oplossing nu blijkt dat er meer mensen er last van hebben....lijkt me dan toch niet meer iets unieks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:31:
[...]

Heb je al een oplossing gevonden. Mijne komen ze ophalen ter reparatie. Maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hoop dat ik een nieuwe krijg......Misschien heeft zeroday een oplossing nu blijkt dat er meer mensen er last van hebben....lijkt me dan toch niet meer iets unieks...
Nee, is gisteren pas voor het eerst gebeurd.Maar als ik hem gelijk naar voren spoel(99%)en dan verder afspeel dan stopt hij gelijk ook weer op dat punt.Ik heb vanmiddag een proef gedaan met een paar andere films,deze heb ik ook gelijk naar het(bijna 99%)einde gespoelt.Deze speelde ze gewoon af op 1 na-Tom petty & the heartbreakers - high grass dogs live from the fillmore. (dvd5-iso bestand)
Beetje vreemd allemaal! Ik had hier anders nooit last van.Tot gisteren dan. Ik heb ook nog maar pas de laaste fimware opgezet misschien ligt het daaraan.En toen ik dit van jou las dacht ik dit heb ik ook.Dus reageerde ik er maar op, wie weet zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem?
Ga zo Stone Of Destiny 2008 PAL kijken vanaf het begin en kijk wel wat er dan gebeurd.Hier zit een hele lange aftiteling bij, kan de film wel gewoon uitkijken. Laat het nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Nee, is gisteren pas voor het eerst gebeurd.Maar als ik hem gelijk naar voren spoel(99%)en dan verder afspeel dan stopt hij gelijk ook weer op dat punt.Ik heb vanmiddag een proef gedaan met een paar andere films,deze heb ik ook gelijk naar het(bijna 99%)einde gespoelt.Deze speelde ze gewoon af op 1 na-Tom petty & the heartbreakers - high grass dogs live from the fillmore. (dvd5-iso bestand)
Beetje vreemd allemaal! Ik had hier anders nooit last van.Tot gisteren dan. Ik heb ook nog maar pas de laaste fimware opgezet misschien ligt het daaraan.En toen ik dit van jou las dacht ik dit heb ik ook.Dus reageerde ik er maar op, wie weet zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem?
Ga zo Stone Of Destiny 2008 PAL kijken vanaf het begin en kijk wel wat er dan gebeurd.Hier zit een hele lange aftiteling bij, kan de film wel gewoon uitkijken. Laat het nog wel even weten hoe het is afgelopen.
Ja ik had het ook al voor de laatste firmware update. Net even prison break s4e21 gekeken. Laatste paar seconden weer een fout 409. Dit was een dvd vob bestand. Gisteren 24 s7e22 gekeken en daar weer niet. (ook een vob bestand) Allemaal heel raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Envy007 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Mijn content die niet af te spelen is.

(film stopt, geluid stopt, oranje rondje in beeld, daarna loopt de film weer door, dit gebeurt willekeurig, het begin speelt de eerste 3 minuten goed af en vanaf dat moment wordt er varierend tussen de 30 seconden en 3 minuten gebufferd. En de DTS-HD track wordt niet weergegeven.)

[...]

Deze film heeft het bufferen nog erger, in het begin van de film schokt het om de 2 seconden, bij doorspoelen naar 50% wordt het een soort slownmotion, geluid valt compleet weg en elke halve seconde wordt er beeld getoond.

[...]

Hiernaast heb ik een gigabit switch gekocht om te kijken of het daarmee opgelost was, maar daarmee krijg ik alleen maar meer problemen, ik heb het topic op aroundmyroom aangevuld met mijn ervaring.
http://www.aroundmyroom.c...wtopic.php?pid=1599#p1599
Bedraad netwerk of draadloos ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:31:
[...]

ik kan daar helemaal niets mee.
zou het een technisch probleem zijn dan zou het in alle firmwares moeten zijn
het kan in je netwerk zitten het kan in de firmware zitten, natte vinger werk

Ik lees nergens dat eens alles gereset is, uit / aan etc.. en er zijn bijna tot geen mensen die het kunnen reproduceren. Dus mja .. ik kan er momenteel erg weinig mee.
Informatie voorziening met wat allemaal geprobeert is kan meer info verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:59:
[...]

Ik lees nergens dat eens alles gereset is, uit / aan etc.. en er zijn bijna tot geen mensen die het kunnen reproduceren. Dus mja .. ik kan er momenteel erg weinig mee.
Informatie voorziening met wat allemaal geprobeert is kan meer info verschaffen.
Zeroday,

Heb zowel de cfullhdma en de ch3snas gereset. Cfh heb ik terug gezet naar fabrieksinstellingen. Beide apparaten hebben de laatste firmware. Nas en cfh zitten met elkaar verbodnen via een bedraad netwerk. Beide hebben een statisch ip adres. externe harde schijf aan CFH gelegd via usb geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Ook via usb geeft hij de fout 409.

Lijkt mij dat het aan de CFH ligt omdat hij het via usb ook hetzelfde probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik gebruik de Samba client op de Conceptronic om door de gedeelde mediabestanden op mijn pc te bladeren en ze af te spelen. Werkt heel goed als ik in Vista password protected sharing uit heb staan.

Echter er valt me iets op: als ik kies in Vista voor password protected sharing dan werkt het niet als ik aanlog via de Conceptronic met een user-id die geen wachtwoord heeft. Pas als ik in Vista aan die user ook een wachtwoord toeken lukt het aanloggen. Dit is toch vreemd? Je moet dus verplicht een wachtwoord hebben bij een user als je de password protected optie in Vista aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:59:
[...]

Als ICT'er weet ik dat je met de meeste problemen niets kan tot je ze voor je neus ziet of kan reconstrueren. Zelfs dat is nog lastig, omdat bijna geen enkele omgeving hetzelfde is. Misschien moet je huisbezoekjes gaan afleggen om daadwerkelijk inzicht te krijgen in wat er mis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
SAICRJMPM schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:20:
Echter er valt me iets op: als ik kies in Vista voor password protected sharing dan werkt het niet als ik aanlog via de Conceptronic met een user-id die geen wachtwoord heeft. Pas als ik in Vista aan die user ook een wachtwoord toeken lukt het aanloggen. Dit is toch vreemd? Je moet dus verplicht een wachtwoord hebben bij een user als je de password protected optie in Vista aan hebt staan.
Lijkt me logisch.. Waar zet je password protection aan, als je vervolgens ZONDER password wenst aan te loggen |:(
Niks vreemds aan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
nietes schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:45:
[...]
Bedraad netwerk of draadloos ???
Alles is bedraad netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:03
RoRoo schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:44:
[...]

Lijkt me logisch.. Waar zet je password protection aan, als je vervolgens ZONDER password wenst aan te loggen |:(
Niks vreemds aan imho.
Je zet het aan omdat je misschien meerdere users op je Vista machine hebt die wel wachtwoorden hebben. Maar ik heb ook een user zonder wachtwoord. Ik heb een map gedeeld en die user toegevoegd aan de rechthebbenden om via het netwerk die map te bekijken. Ik kom er met de CFULLHDMA echter niet in zolang die user geen wachtwoord heeft. Als ik in de CFULLHDMA mijn usernaam invul en wachtwoord leeglaat (want er is geen wachtwoord) krijg ik de melding dat de login failed. Voeg ik in Vista een wachtwoord toe aan die user en ook in de CFULLHDMA dan lukt aanloggen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAICRJMPM schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:10:
[...]

Je zet het aan omdat je misschien meerdere users op je Vista machine hebt die wel wachtwoorden hebben. Maar ik heb ook een user zonder wachtwoord. Ik heb een map gedeeld en die user toegevoegd aan de rechthebbenden om via het netwerk die map te bekijken. Ik kom er met de CFULLHDMA echter niet in zolang die user geen wachtwoord heeft. Als ik in de CFULLHDMA mijn usernaam invul en wachtwoord leeglaat (want er is geen wachtwoord) krijg ik de melding dat de login failed. Voeg ik in Vista een wachtwoord toe aan die user en ook in de CFULLHDMA dan lukt aanloggen wel.
Ik zou toch ook wel graag willen zien dat dit probleem opgelost kan worden. Ik moet nu ook verplicht mijn account van windows 7 voorzien van een wachtwoord omdat ik anders niet in de CFULLHDMA kan komen.
Ik vind het maar irritant dat ik nu en op mijn windows pc bij opstarten een ww moet intypen en op de CFULLHDMA.. maarja kan er ook wel weer mee leven als het niet op een andere manier kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dennis, een aantal posts terug maak ik melding dat met de laatste internet update van de (i) ik opeens geen login/ww meer hoef te OK'en terwijl dat eerst nog wel moest. Kan je nog voor mij bevestigen dat dit een nieuwe en dus een normale functie is of dat er ergens een bitje verkeerd staat? (of juist goed, voor mij)

Op mijn oude 'non (i)' had ik dit ook al eens en dat ging helaas voorbij na een update waarna ik toen heel verontwaardigd vroeg waarom dit opeens wel moest en ik te horen kreeg dat iedereen dat altijd al deed...

Dus hoe kan dat nou? (draai XP pro)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik dacht v/d week de 1.9 firmware gevonden te hebben denk download em later wel..

Nu kan ik em dus nergens meer terugvinden?? Is er ergens nog een stekkie waar ik die versie kan downloaden? Wil toch echt wel heel graag testen.

heb nu al een test gedaan met een andere nas (Netgear Readynas NV+) maar die gaf hetzelfde resultaat (wel ietsie later in de media, maar toch hetzelfde).
Filecopy gaf overigens ook max 7mb/s aan :S Je zou toch denken dat dit apparaat beter zou moeten presteren dan de Lacie van 8 tientjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:51:
Ik dacht v/d week de 1.9 firmware gevonden te hebben denk download em later wel..

Nu kan ik em dus nergens meer terugvinden?? Is er ergens nog een stekkie waar ik die versie kan downloaden? Wil toch echt wel heel graag testen.

heb nu al een test gedaan met een andere nas (Netgear Readynas NV+) maar die gaf hetzelfde resultaat (wel ietsie later in de media, maar toch hetzelfde).
Filecopy gaf overigens ook max 7mb/s aan :S Je zou toch denken dat dit apparaat beter zou moeten presteren dan de Lacie van 8 tientjes..
http://download.conceptronic.net/GrabnGo/CFULLHDMA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:03:
Dennis, een aantal posts terug maak ik melding dat met de laatste internet update van de (i) ik opeens geen login/ww meer hoef te OK'en terwijl dat eerst nog wel moest. Kan je nog voor mij bevestigen dat dit een nieuwe en dus een normale functie is of dat er ergens een bitje verkeerd staat? (of juist goed, voor mij)

Op mijn oude 'non (i)' had ik dit ook al eens en dat ging helaas voorbij na een update waarna ik toen heel verontwaardigd vroeg waarom dit opeens wel moest en ik te horen kreeg dat iedereen dat altijd al deed...

Dus hoe kan dat nou? (draai XP pro)
Ik heb daar geen informatie over vooralsnog. Sorry. Geen idee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:51:

Laatste update van die ReadyNas er op ? Schijnt dat met oude firmware's de snelheid om te huilen was :) en probeer eens file copy met FTP prog? Windows meet ook niet echt accuraat :P
During testing we noted that some performance issues have also been resolved as FTP speeds have always been cause for concern. Prior to upgrading we used the FileZilla utility to copy a 690MB video from the appliance to a Supermicro 3.2GHz Pentium D workstation and back again over Gigabit Ethernet and saw 9-10MB/sec for both read and write operations. With the appliance upgraded these speeds improved significantly to 18.2MB/sec and 12.8MB/sec respectively. CIFS file sharing doesn't get a boost with file copies returning a respectable 27.6MB/sec read and 15.3MB/sec write speeds on both firmware versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
@zeroday: Thanks!!
SaURoN schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:49:
Laatste update van die ReadyNas er op ? Schijnt dat met oude firmware's de snelheid om te huilen was :) en probeer eens file copy met FTP prog? Windows meet ook niet echt accuraat :P
zal allemaal best. maar de player gebruikt cifs, dus moet dat sneller werken :P

zal hier op kantokkel nog es testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
'ben ook van plan om de CFULLHDMA aan te schaffen...

Echter ben ik benieuwd of het apparaat ook WMV9 (screen) realtime kan afspelen... m.a.w. Windows Media Encoder (v9) die een stream genereerd op bijvoorbeeld poort 8080, kan ik die ook afspelen met deze speler?
(Kan ik een IP adres opgeven vanwaar de realtime stream afgespeeld moet worden?)

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haggard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:58:
'ben ook van plan om de CFULLHDMA aan te schaffen...

Echter ben ik benieuwd of het apparaat ook WMV9 (screen) realtime kan afspelen... m.a.w. Windows Media Encoder (v9) die een stream genereerd op bijvoorbeeld poort 8080, kan ik die ook afspelen met deze speler?
(Kan ik een IP adres opgeven vanwaar de realtime stream afgespeeld moet worden?)
heb je een voorbeeld? kunnen we checken natuurlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien uitleggen hoe auto lip sync werkt? De cfullhdmai ondersteunt dit toch? Deze is aangesloten op een Yamaha VX 663 en een Samsung LE37A656 (zowel beeld als geluid lopen via de receiver).

Op de CFH staat de functie aan, maar het geluid loopt nog niet goed. Moet ik op mijn andere apparatuur ook nog dingen doen? Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van.

Op mijn receiver kan ik wel onder auto lip sync een delay in ms invullen. Moet ik hier iets invullen(al lijkt het me dan geen "auto" meer). Wat zou dan een normale waarde zijn? Via google kan ik niet echt bevredigende antwoorden vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41:
@zeroday: Thanks!!

[...]

zal allemaal best. maar de player gebruikt cifs, dus moet dat sneller werken :P

zal hier op kantokkel nog es testen.
Moeten en doen zijn 2 verschillende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik heb sinds een poos last van vastlopende DVD's.
Heb een aantal seizoenen Las vegas die vastlopen nadat je ze op pauze gezet hebt.
Hierna loopt de mediaplayer compleet vast en moet ik de power eraf halen om hem weer aan de praat te krijgen.
Laaste en voorlaatste officiele firmwares allebei zelfde probleem.

Iemand hier een oplossing voor of zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatalharry schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:00:
Ik heb sinds een poos last van vastlopende DVD's.
Heb een aantal seizoenen Las vegas die vastlopen nadat je ze op pauze gezet hebt.
Hierna loopt de mediaplayer compleet vast en moet ik de power eraf halen om hem weer aan de praat te krijgen.
Laaste en voorlaatste officiele firmwares allebei zelfde probleem.

Iemand hier een oplossing voor of zelfde probleem?
is bekent bij de cfullhdma, is een out of memory probleem. Oplossing zal waarschijnlijk met een firmware upgrade zijn. Misschien dat er 1 of 2 opties dan verdwijnen. CFULLHDMAi heeft dit probleem zover ik weet niet. (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:00:
Kan iemand me misschien uitleggen hoe auto lip sync werkt? De cfullhdmai ondersteunt dit toch? Deze is aangesloten op een Yamaha VX 663 en een Samsung LE37A656 (zowel beeld als geluid lopen via de receiver).

Op de CFH staat de functie aan, maar het geluid loopt nog niet goed. Moet ik op mijn andere apparatuur ook nog dingen doen? Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van.

Op mijn receiver kan ik wel onder auto lip sync een delay in ms invullen. Moet ik hier iets invullen(al lijkt het me dan geen "auto" meer). Wat zou dan een normale waarde zijn? Via google kan ik niet echt bevredigende antwoorden vinden...
Zo te lezen heb je lip sync op de cfh niet nodig.
Beeld en geluid lopen via de receiver (over hdmi), en op de receiver kun je toch auto lip sync instellen.
Dan hoef je ook geen vertraging in te vullen, lijkt mij.
Dus heb je een correcte configuratie om beeld en geluid op elkaar af te stemmen.
Of heb je wel een probleem met beeld/geluid sync?
Zo ja, dan ondersteunt of je receiver geen lip sync, of je tv ondersteunt het niet.
De out of sync wordt veroorzaakt doordat de tv meer tijd dan de receiver nodig heeft om het inputsignaal om te zetten naar beeld (voornamelijk veroorzaakt door beeldverbetering firmware).

Maar je vraag of de cfullhdmai auto lip sync ondersteunt vind ik ook interessant. Ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Sinds de laatste update (1.17.06) wordt mijn laptop, waar Windows 7 op staat, nog maar heel zelden gevonden via de CFH. De overige computers in het netwerk (Windows XP) worden wel herkent. Als ik firmware versie 1.16.06 terugzet werkt dit wel in één keer.

Verder heb ik geprobeerd om het bestand X-Men.The.Last.Stand.2006.720p.BluRay.DTS-ES.x264-ESiR af te spelen via de CFH. Deze heeft VOBIS als audio formaat volgens Mediainfo. De CFH loopt compleet vast als ik deze probeer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyberd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:56:
Sinds de laatste update (1.17.06) wordt mijn laptop, waar Windows 7 op staat, nog maar heel zelden gevonden via de CFH. De overige computers in het netwerk (Windows XP) worden wel herkent. Als ik firmware versie 1.16.06 terugzet werkt dit wel in één keer.

Verder heb ik geprobeerd om het bestand X-Men.The.Last.Stand.2006.720p.BluRay.DTS-ES.x264-ESiR af te spelen via de CFH. Deze heeft VOBIS als audio formaat volgens Mediainfo. De CFH loopt compleet vast als ik deze probeer af te spelen.
er zijn andere alternatieve bronnen en releases uitgebracht. In principe zou de CFULLHDMA vorbis ogg audio in MKV moeten kunnen afspelen
Helaas heb ik dit bestand niet en zie ik hem ook niet 1-2-3 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:33:
[...]

is bekent bij de cfullhdma, is een out of memory probleem. Oplossing zal waarschijnlijk met een firmware upgrade zijn. Misschien dat er 1 of 2 opties dan verdwijnen. CFULLHDMAi heeft dit probleem zover ik weet niet. (meer).
Ah dat is minder, nouja hoop dat het zo snel mogelijk opgelost is :) Als youtube support dan moet verdwijnen of iets dergelijks, so be it :P Als de FULL HD spullen maar afgespeeld kunnen worden, vnd het jammer dat nu de essentie van de mediaplayer niet goed werkt door eventuele extra opties ;(

Heb je enig idee wanneer er een update verwacht kan worden waar het is in opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Nou. gister dus effe getest met 1.9 firmware.. bij mij nog steeds hakkelen.

Nas van kantoor nog effe op kantoor getest.. 25mb/s datatransfer... toch 20mb sneller dan bij mij thuis,.. terwijl beide op gbit draaien..

and the plot thickens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

zeroday schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:33:
[...]

Hier loopt deCFULLHDMAi ook wel vast als hij/zij te lang op pauze staat. Maar wat is lang ????
Na 2 of 3 min niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:28:
Nou. gister dus effe getest met 1.9 firmware.. bij mij nog steeds hakkelen.

Nas van kantoor nog effe op kantoor getest.. 25mb/s datatransfer... toch 20mb sneller dan bij mij thuis,.. terwijl beide op gbit draaien..

and the plot thickens..
Zelfde kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 21:46
Hallo,

Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen in combi met een losse externe HD.

Ik heb van de week vmijn externe HD moeten converteren van Fat32 naar NTSF omdat ik anders geen grotere bestanden dan 4GB kon overzetten. Mijn vraag is dan ook of dit apparaat van Conceptronic de HD nog wel zal herkennen op NTSF formaat. Mijn tv (samsung LE46A856) doet dat nu nl niet meer omdat die alleen fat32 ondersteunt.

Want... als de conceptronic geen NTSF ondersteunt hoe krijg ik dan in godsnaam ooit grotere filmbestanden op de HD om die via de mediaplayer af te spelen?

Ik wil nl geen gebruik gaan maken van de DLNA technology of wat dan ook. Gewoon mijn films (de geripte blue rays e.d.) op mijn externe HD zetten en die bekijken vanaf de media player.

Wie weet of bovenstaande mogelijk is?

Gr. Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
@Pebbie: Is geen enkel probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door sailsoft5 op 21-05-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Bleh na vanavond vollop geiiriteerd te zijn door die klote pauze bug , ga ik morgen eerst maar eens een kabel trekken. Had er voorheen geen last van via wifi maar met de laatste firmwares constant na 3 sec pauzeren.

Zero enig idee wanneer die bug opgelost gaat worden? Tis wel 1 van de core functionaliteiten die niet goed werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 21:46
@Sailsoft5,

Bedankt voor het antwoord!

Weer een hele zorg minder haha.

Gr.Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Beste mensen, we naderen langzamerhand de 1000 posts in deze thread en binnenkort zal er een verse "Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 4]" gestart worden.

Daar we hier met z'n allen elkaar helpen wil ik de Topic Start ook met hulp van iedereen bijwerken en updaten.

Als je suggesties hebt, extra technische info, Q&A (FAQ) toevoegingen of enige andere bijdrage, PM me!
(Dus niet hier in de thread je ideeen spuien, maar stuur het me Prive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:25:
Bleh na vanavond vollop geiiriteerd te zijn door die klote pauze bug , ga ik morgen eerst maar eens een kabel trekken. Had er voorheen geen last van via wifi maar met de laatste firmwares constant na 3 sec pauzeren.

Zero enig idee wanneer die bug opgelost gaat worden? Tis wel 1 van de core functionaliteiten die niet goed werkt :/
Er wordt hard gewerkt aan debugging van het pauze probleem. Het kostte veel moeite om het te reproduceren bij de engineers.

Probleem lijkt hem te zitten door aansluiting van een LAN cable. Dus het verzoek is er om te testen of het probleem optreedt bij afspelen van content via USB wanneer er GEEN LAN kabel in het product zit.

Als er meer positieve berichten zijn dat dan het probleem niet optreedt dan weten ze meer zeker dat het komt door 'iets' in de netwerk aansluiting (vraag me niet de details) het is onder debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:05:
[...]

Er wordt hard gewerkt aan debugging van het pauze probleem. Het kostte veel moeite om het te reproduceren bij de engineers.

Probleem lijkt hem te zitten door aansluiting van een LAN cable. Dus het verzoek is er om te testen of het probleem optreedt bij afspelen van content via USB wanneer er GEEN LAN kabel in het product zit.

Als er meer positieve berichten zijn dat dan het probleem niet optreedt dan weten ze meer zeker dat het komt door 'iets' in de netwerk aansluiting (vraag me niet de details) het is onder debugging.
LAN Cable ? Dat is vreemd. Ik heb er boven bij mijn CFULLHDMA met LAN cable geen problemen mee alleen met pauzes langer dan +10 minuten. Beneden met een CFULLHDMA met WIFI stick is het bijna instant na 3 sec pauzeren is het gebeurt. Die met Wifi stick heeft dus geen LAN kabel er in zitten. Als ik de serie stop en daarna opnieuw probeer af te spelen is het precies het zelfde, de CFULLHDMA slaat dan ook gewoon vast.

Ik heb het idee dat hij de verbinding niet goed vast houd op de 1 of andere manier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:42:
[...]

LAN Cable ? Dat is vreemd. Ik heb er boven bij mijn CFULLHDMA met LAN cable geen problemen mee alleen met pauzes langer dan +10 minuten. Beneden met een CFULLHDMA met WIFI stick is het bijna instant na 3 sec pauzeren is het gebeurt. Die met Wifi stick heeft dus geen LAN kabel er in zitten. Als ik de serie stop en daarna opnieuw probeer af te spelen is het precies het zelfde, de CFULLHDMA slaat dan ook gewoon vast.

Ik heb het idee dat hij de verbinding niet goed vast houd op de 1 of andere manier dan.
de Vraagsteling is: heb je pauze problemen als je geen LAN (of WiFi) gebruikt en dus niet aansluit en alleen een USB HDD / disk gebruikt. De rest van wat je beschrijft hangt met elkaar samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbeau
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 17:20
Iemand een oplossing voor het probleem dat Norton de cfullhdma blokkeert?
Heb in norton cfullhdma al toegang gegeven, maar de firewall blijft hem blokkeren.
Als ik de firewall in norton uitzet, doet hij het perfect!

Verder niks te klagen over de cfullhdma, had wat problemen, maar door dit super forum opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Timbeau schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:44:
Iemand een oplossing voor het probleem dat Norton de cfullhdma blokkeert?
Heb in norton cfullhdma al toegang gegeven, maar de firewall blijft hem blokkeren.
Als ik de firewall in norton uitzet, doet hij het perfect!

Verder niks te klagen over de cfullhdma, had wat problemen, maar door dit super forum opgelost!
O-) geen norton gebruiken O-) altijd al een knaken product gevonden die niet luistert naar wat z'n baasje zegt.

Maar daar heb jij niets aan..

Over het pauze probleem. ik dacht v/d week ook effe rustig te kunnen kijken maar die kleine werd steeds wakker dus serie op pauze speen erin.. serie op play... serie op pauze, play.. dat 3x en toen klapte de unit vast :P
zwart scherm. No input boodschap op de tv maar wel een groen lampje op de cfullhdma. stroom eraf (wel makkelijk. dit doe ik door de unit ff heen en weer te wiebelen :P ) heb dit 3x moeten doen.. en dat in de season finale van supernatural :o (de 720P mkv)

zal het op een rustig moment nog es testen of het echt zo was of dat het toch door de warmte kwam want de unit was ook fakking heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:51:
[...]

O-) geen norton gebruiken O-) altijd al een knaken product gevonden die niet luistert naar wat z'n baasje zegt.

Maar daar heb jij niets aan..

Over het pauze probleem. ik dacht v/d week ook effe rustig te kunnen kijken maar die kleine werd steeds wakker dus serie op pauze speen erin.. serie op play... serie op pauze, play.. dat 3x en toen klapte de unit vast :P
zwart scherm. No input boodschap op de tv maar wel een groen lampje op de cfullhdma. stroom eraf (wel makkelijk. dit doe ik door de unit ff heen en weer te wiebelen :P ) heb dit 3x moeten doen.. en dat in de season finale van supernatural :o (de 720P mkv)

zal het op een rustig moment nog es testen of het echt zo was of dat het toch door de warmte kwam want de unit was ook fakking heet.
Het pauze probleem is ergens een memoryleak waar hard aan gewerkt wordt.

Hoe op te lossen (work-around)

1. Geen LAN kabel gebruiken
2. Geen Pauze gebruiken maar daarvoor in de plaats de film met de back toets afkappen en weer op play drukken als je terug komt. Dan vraagt deze of je verder wil gaan waar je was gebleven.

Permanente oplossing wordt dus aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de vraag wel eerder langs gekomen.. ( kon het niet vinden met google of search )
Is het ook mogelijk om SabNzb te draaien op de Cfullhdmai ? ( doormiddel van een hardeschijf aan de mplayer te koppelen )

Ik zie namelijk dat dergelijke mediaplayers dit al wel kunnen met ingebouwde hardeschijf zoals de Hdmedia 7071 en Tvix ..
Mochten deze apparaten net zo 'goed' als de Cfullhdmai werken, ben ik toch geneigd of goed of aardig het ook klinkt om één van deze mediaplayers aan te schaffen. Het bespaart me namelijk 200 euro voor een Synology NAS ( zonder hd ) aan te schaffen. Nou weet ik niet in praktijk wat nu de voor of nadelen zijn..

Advies is welkom en ook of NZB op Cfullhdmai mogelijk is of in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Na maanden van trouwe dienst is mijn Conceptronic opeens overleden, althans... het lijkt erop. Ik kan hem alleen nog maar aan en uitzetten. Scherm blijft compleet zwart en meerdere keren drukken op de output knop helpt ook niet. Ik zal hem morgen eens via een switch aan mijn pc hangen in de speciale 169 reeks om te zien of ik hem kan pingen, maar het lijkt er naar uit te gaan zien dat ik een aantal weken zonder komen te zitten wegens reparatie :(

[edit]
Aangesloten op een switch, maar het netwerklampje wordt niet eens actief. Zo dood als een pier.

[ Voor 10% gewijzigd door Hotzenwalder op 25-05-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkael
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 23:11
Momenteel heb ik een CH3SNAS en wil die aanvullen met de CFULLHDMA.
Mijn vragen erbij;
1. Ik heb momenteel een share die paswoord beveiligd is. Via de PC wordt automatisch de login gevraagd bij de eerste access. De CH3SNAS is zo ingesteld dat de schijven spin down doen (powersafe) na 20 min. Bij het aanmelden vanop windows komen ze mooi terug aktief na een spindown.
Kan de CFULLHDMA ook de schijven opwekken na een spin down?
2. Wat met de beveiligde mappen? Kan je die benaderen mits paswoord via de CFULLHDMA?
Is er een mogelijk om met een soort user niveau en bijhorend paswoord elke zijn eigen content te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik merk de laatste tijd veel vastlopers.
fw 01.17.04.06
Vandaag ook weer even een mp3tje luisteren en ding word dan zwart.
Dat heb ik dus ook met een dvd/mkv file.
Die worden niet zwaar belast zou je zeggen.
Ik heb het dus 2x per dag als ik dat ding gebruik.

Wat help is even de stroom eraf, dan kun je weer verder kijken.
Ding is wel erg warm, misschien dat het daar aan ligt (staat op een dressoir, dus alle ruimte)

En ook de kleine dingen zoals het pauze (langer als 10min en ding staat vast),Soms met DTS geluid wat hikups.

Voor de rest nog steeds een leuk streamertje.

[ Voor 4% gewijzigd door nike op 25-05-2009 22:39 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
nike schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:25:
Ik merk de laatste tijd veel vastlopers.
fw 01.17.04.06
Vandaag ook weer even een mp3tje luisteren en ding word dan zwart.
Dat heb ik dus ook met een dvd/mkv file.
Die worden niet zwaar belast zou je zeggen.
Ik heb het dus 2x per dag als ik dat ding gebruik.

Wat help is even de stroom eraf, dan kun je weer verder kijken.
Ding is wel erg warm, misschien dat het daar aan ligt (staat op een dressoir, dus alle ruimte)

En ook de kleine dingen zoals het pauze (langer als 10min en ding staat vast),Soms met DTS geluid wat hikups.

Voor de rest nog steeds een leuk streamertje.
Same here. Dacht idd ook aan warmte, gisteren Lost zitten kijken. 3x per episode moeten resetten. dat komt neer op 12x resetten :?
Ga maar weer terug naar m'n oude vertrouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Tot nu toe pas 1 vastloper met versie 1.17 gehad - maar toch, ik doe expres niet mee met de beta's omdat ik stabiliteit wil.
Ofwel, de beta-testers hebben slecht werk verricht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Of je doet wel hele rare dingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

jesco_white schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:08:

Heb je dit probleem net als ik nog steeds. Lijkt wel of wij de enige zijn!!!!. Zie ook in het menu geen opties om iets te veranderen wat wel werkt HDMI EDID heeft hier toch niets mee te maken ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Kheb sinds het onweer hele andere problemen..

unit krijgt geen stroom meer.. :(

edit:
Effe met andere 5v. voeding getest en het rode lampje gaat weer branden en unit gaat ook weer aan.
alleen nu wordt ie in standby loooeeeeii heet..

Kan ik ervan uitgaan dat ie stuk is en de voeding aan het slopen is??

[ Voor 58% gewijzigd door RoRoo op 29-05-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nieuwe beta firmware 1.17.22

Zit al een hele dag te spelen met de CFULLHDMA en tot nu toe nog geen vastloper gehad.
Even op pauze gezet, en dat werkte ook goed. (ga hem vanacht op pauze zitten)

Lijkt ook wat stabieler nu :)
Weekend wat DTS films kijken.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Vandaag bericht gehad dat mijn CFULLHDMA is overleden en aangezien die versie niet meer leverbaar is wordt het aanschafbedrag gecrediteerd. Hmzmzja... jammer, maar dat geeft me wel de mogelijkheid om de CFULLHDMAi versie aan te schaffen, al zit daar weinig verschil in.

Wanneer komt de Yuixx op de markt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom de posting bij FTD van FTU de ondertiteling niet werken??

Gaat alleen om de postings van FTU

Voorbeeld: Crossing Over LIMITED NTSC DVDR-BeStDvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthelder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 17:04
W.Wezz schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:32:
Het lijkt erop dat de conceptronic na enkele secondes een herstart doet. Ik zie het opstartscherm en kan vervolgens weer naar de media server(s) gaan. Dit zelfde proces heb ik tijdens het afspelen van MKV, WMV, Divx en overige langere video bestanden. Dit fenomeen gebeurt met de zelfde bestanden vanaf mijn PC als vanaf de Synology Media Server.

Wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat ik mijn CFH normaal kan gebruiken ook met de Full HD films en de losse DVD bestanden / vob. En waar kan dit aan liggen? En beter nog - hoe gaan we dit oplossen?
Hallo,
Ik heb sinds kort de cfullhdmai en heb hetzelfde probleem, ik heb voor het bovenstaande (nog geen) oplossing gelezen/gevonden.
Probleem is: ik start een MKV-file film begint af te spelen maar op een (volgens mij) willekeurig moment herstart de conceptronic en kom ik weer in het opstartmenu. Met verschillende films hetzelfde probleem, ligt dit aan de film of mijn config?

Ik draai de laatste firmware, met overige bestanden werkt hij wel prima.

alle tips of advies zijn welkom
alvast dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Hoe speel je je films af ? USB/SAMBA/Conceptronic Media Server/Anders ?
10/100/1000 MB netwerk ?

Zeker weten dat het powerplugje geen slecht contact maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydee123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2019
Net een CFULLHDMA gekocht bij Informatique (29-05-22009) en de eerste out-of-the-box ervaring is geen success.... :(

Grootste bron van ergernis ?. Na ca. 15-20 minuten "hangt" de mediaspeler: scherm gaat op zwart en alleen een reset start het ding weer op. DVD films afspelen via externe HDD (LAN is afgekoppeld)-> zelfde symptoom.

Installatie gedaan volgens het "boekje": Alles met bijgeleverde kabels aangesloten (composiet verbinding m.b.v. SCART verloopstekker), upgrade gedaan naar laatste officiële fw versie (1.17.06.10), de nieuwste versie (1.05.12) van HD Media Server geïnstalleerd. Gigabit LAN verbinding via fixed IP (overigens ook geprobeerd via DHCP) en aangesloten op Fritz!Box Fon WLAN router (waarbij de UPnP A/V-optie staat aangevinkt...).

Iemand enig idee ? Wachten op een officiële fw upgrade ? Inschrijven voor beta fw revs ? Of gewoon terug naar de winkel met dat %$# ding en geld terug ?

Alvast bedankt voor de suggesties
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.