Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
Van 't weekend Gran Torino gekeken. (1080p versie met DTS). Halverwege de film is de CFULLHDMA 1x vast gelopen, kastje was erg heet. Heb hem toen plat op de stenen vloer gelegd waarna dit niet meer gebeurd is. Wel had ik gedurende de hele film een soort van video hickups. Alsof het beeld even stil blijft staan en dan verder gaat. Ook regelmatig was er een audio hickup van enkele seconden waardoor m'n versterker aangaf (tijdelijk) geen DTS stream meer te ontvangen. Ik stream de boel vanaf een (linux) nfs server over Gigabit. Firmware: 1.17.22

Ik gebruik de CFULLHDMA al meer dan een jaar. Ik merk dat er met DVD's streamen zelden problemen zijn maar zodra ik met echt HD materiaal aan de slag ga, lijkt het wel alsof het kastje aan z'n max zit en het net niet trekt qua temperatuur/resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24
Vraag: de mensen die problemen hebben met 1080p content

- stream je via Samba, NFS of UPNP
- heb je een CFULLHDMA of een CFULLHDMAi
- welke firmware gebruik je?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
zeroday schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:12:

NFS Gigabit, CFULLHDMA, 1.17.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
same here
over gbit netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Samba, CFULHDMA, 1.17.22 Gbit netwerk (Van Lacie Ethernet Big Disk naar Sitecom Wl-308 naar CFH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:53
Minder goed nieuws voor Conceptronic:
Conceptronic-maker failliet verklaard

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
En dan erbij ook maar meteen de juiste nuancering:

http://www.hardware.info/...onal_gaat_voor_doorstart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35
Lijkt? Volgens mij is het exact hetzelfde.. :o

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Reageer voortaan even normaal.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 17-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306500

hahahaha....mooi gejat zeg ;)

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 17-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
zeroday schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:12:

- stream vanaf een externe harde schijf
- de i-versie
- de laatste officiele firmware.

Maar zoals ik al eerder gezegd, een paar pagina's terug: lijkt op het encoderen dat o.a. de hickups veroorzaakt.
Het kan natuurlijk ook dat de fullhdma misschien problemen heeft met mkv/x264 bestanden, want daar komt bij mij dit fenomeen stotteren het meest voor. De DTS-drops daarentegen bij dvd-bestanden.
Heb ondertussen een paar 1 op 1 bluray-rips bekeken en die zijn werkelijk top. Geen stotteren en geen dts-drops.
Dus de bitrate is voor de fullhdmai geen probleem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Bij het afspelen van mkv (wat bijna al mijn films zijn) vanaf een ext HDD heb ik 0.0 last van stotteren.
Zou je eerder denken dat er bij de passthrough van stream naar encoderen iets niet goed zit ipv encoderen in het algemeen.
Over DTS kan ik niet spreken want dat heb ik niet dus ik convert ze naar AC3 als er een DTS stream onder zit.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
jesco_white schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Zojuist teruggegaan naar 1.15, en jammer genoeg geen geluid op zowel S/PDIF RAW als PCM.
Daarna weer naar de laatste firmware en ook geen geluid. Met de default settings. Voor de zekerheid nog even een factory reset gegeven, maar helpt ook niet. De cinemaset "ziet" geen audioinput binnenkomen, en geeft dit aan door middel van knipperende speakertjes in het display.

Ook het later inschakelen van de cinemaset, als de media al loopt, helpt helaas niet (meer). Maar ik weet wel dat dit eerst nog wel eens hielp bij mij, dan switchte ik op cinemaset even naar een andere audioinput en weer terug naar digitaal/coaxiaal. Nu lijkt niets echter meer te werken, behalve tot in den treuren naast mijn tv kast te zitten en met het audiokabeltje te rommelen, tot ik geluk heb en opeens connectie lijk te maken.

Ik heb weleenswaar geen bijzondere audioset, maar een oude Thomson cinemaset met toevallig een digitaal/coax audio ingang op de achterkant. Toch heeft dit wel gewoon goed gewerkt de eerste tijd.
Gisteren via RMA een nieuw apparaat ontvangen van leverancier. Ze zeggen dat ze mijn oude apparaat getest hebben en dat ze tegen hetzelfde probleem aanliepen, vandaar vervanging van mijn produkt. Ik betwijfel, na mijn onderstaande conclusie, of ze het echt getest hebben, maar maakt verder niet uit. Na aansluiten had ik eerst geen geluid, cinemaset opnieuw gestart, toen had ik weer geluid. Na enkele minuten viel het geluid plotseling weer weg en kon het niet meer terugkrijgen met switchen van inputbron, en uit- en aanzetten apparatuur.

Conclusie:

Met twee cfullhdmai's heb ik hetzelfde probleem omtrent audio via s/pdif. Het ligt vermoedelijk aan mijn cinemaset of een combinatie van mijn cinemaset/cfullhdmai. Het lijkt erop dat de cinemaset de audio-input niet ziet binnenkomen. Soms "locked" hij wel op het signaal en heb ik wel geluid maar het kan later in de film nog steeds wegvallen, waarna mijn cinemaset geen audio-input meer ziet. Gezien de zeldzaamheid van dit probleem (ongeveer twee mensen hebben dit ook met hun Harman/Kardon, en die kunnen het nog oplossen door de receiver later in te schakelen) wijt ik het probleem aan de cinemaset en zal ik vervanging gaan zoeken daarvoor.

Ik heb zelf de Onkyo TX-SR507 (http://www.besthomecinema.nl/txsr507-zilver-p-747.html) op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Dacht een dag of twee terug dat mijn CFULLHDMAi zijn zin had verloren in het juiste afspelen van MKV bestanden. Het bleek echter maar om één MKV bestand te gaan en de oorzaak lag uiteindelijk niet in de MKV, maar in een corrupt SRT bestand (ondertitels). Misschien ook iets om te checken als er wat hapert of vastloopt :)

Wat de Yormedia betreft is het naar mijn mening een CFULLHDMA in een ander jasje. Kijk alleen maar naar de website met verwijzingen naar Youtube, Uitzending Gemist en RTLGemist. http://www.yormedia.nl/
Zo niet dan is het een kwestie geweest van goed spieken bij de buren. Conceptronic (2L) zit op de Hardwareweg 1 in Amersfoort. Yormedia op de Hardwareweg 4 ;)

[EDIT]
Ander jasje, zelfde speler.... check de brochure en vergelijk de achterkant van de Yormedia eens met je CFULLHDMAi
http://www.yormedia.nl/content/pdf/MXYSTREAMERBLXNL.pdf

[ Voor 47% gewijzigd door Hotzenwalder op 17-06-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:05:
..

Wat de Yormedia betreft is het naar mijn mening een CFULLHDMA in een ander jasje. Kijk alleen maar naar de website met verwijzingen naar Youtube, Uitzending Gemist en RTLGemist. http://www.yormedia.nl/
Zo niet dan is het een kwestie geweest van goed spieken bij de buren. Conceptronic (2L) zit op de Hardwareweg 1 in Amersfoort. Yormedia op de Hardwareweg 4 ;)

[EDIT]
Ander jasje, zelfde speler.... check de brochure en vergelijk de achterkant van de Yormedia eens met je CFULLHDMAi
http://www.yormedia.nl/content/pdf/MXYSTREAMERBLXNL.pdf
Misschien is dit de doorstart voor Conceptronic?
Wel erg vreemd deze overeenkomsten allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 17-06-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Exocet schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:22:
[...]
Nee dat is het niet.

Het is eigenlijk heel simpel: Conceptronic heeft een fabriek de opdracht gegeven om een bepaald apparaat te maken en te fabriceren naar de specs die wij wilden. Vandaar ook dat het enigszins uniek is dat je een speler ziet met een Gigabit verbinding

Dus er komt dan een CFULLHDMA / CFULLHDMAi op de markt

Daarbij wordt dan een bepaalde overeenkomst gesloten wat de fabriek wel en niet kan doen.
In dit geval is er een 2e versie in plastic gemaakt voor een andere klant van de fabriek die deze weer doorverkoopt aan derden die daar dan zijn of haar eigen plakkertje op mag drukken.

Support voor deze derde partij is dat ze het moeten doen met een OEM GUI (basis gui) en functies die pas dan beschikbaar komen als er een grote firmware release uitgerold wordt.

Beta firmwares kun je vergeten. Ook directe ontwikkelingen op dat gebakje is niet aan de orde.
Dat rtl gemist wat je ziet: komt gewoon van mijn server af.

Verdere conclusies mag je dan zelf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Dan de hamvraag: werken CFULLHDMA(i) biossen dan ook op dit andere gebakje?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:13:
Dan de hamvraag: werken CFULLHDMA(i) biossen dan ook op dit andere gebakje?
nope. het is gewoon een ander gebakje

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 17-06-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:23
Die Yormedia GUI lijkt wel een flink stuk sneller te werken - snellere processor, of slim editwerk in dat youtube filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
vanaalten schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:45:
Die Yormedia GUI lijkt wel een flink stuk sneller te werken - snellere processor, of slim editwerk in dat youtube filmpje?
Tsja.. lijkt, het is gevoel, hier werkt bij mij thuis ook alles lekker snel, voor mijn gevoel nog sneller dan dat ding wat je op youtube kan zien.
was het je opgevallen dat e.e.a. al pre-loaded was bij het afspelen van de film?
gebakje had op de film nog geen logo's .. noppes ..
maar goed: als iemand um straks wil kopen dan moet ie dat doen. de firmware support van mijn kant heb je in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ligt er ook een beetje aan in combinatie met wat je de CFH gebruikt.
Zo merk ik dat als ik geen TB ext HDD eraan heb hangen alles al een stuk sneller gaat.
Daarnaast reageert de CFH sneller met de Film ext HDD dan met de Serie ext HDD omdat de laatste x keer zoveel files bevat als de Filmschijf. Trouwens zijn het identieke 1TB schijven (en lekker snel).

Vwb de Yormedia, ik vind het ovale design van de CFH misschien niet zo praktisch maar het ziet er wel net uit.
De Yormedia daarentegen is gewoon oerlelijk, weet wel dat ik die sowieso niet had gekocht als de CFH niet bestond dan was het wel een popcorn oid geworden ;).
Sowieso heb ik de CFH uitgekozen vanwege de support omdat ik toen al een ruime tijd dit topic volgde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
:P
Het is gewoon een chinese kopie. Lijkt hetzelfde maar is kwalitatief minder. Plastic behuizing ipv metaal. Zal mij benieuwen hoe dat ding met warmte omgaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ook nog een beetje off-topic maar toch (als ik straks de TS maar niet op mijn nek krijg ;) ): Komen 'jullie' ook nog met nieuwere spelers met recentere chipsets?
(Tijgert denkt dan even aan de nieuwe speler van de maker met de naam van een film-snack)

Of ligt de lijn even stil door de recente ontwikkelingen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Grappig dat er een verkeerd adres staat van hun internet site in dat pdf bestand, moet NL zijn ipv COM.

Maar goed ik had een andere vraag, weet iemand of de CFULLHDMA ook M2TS aankan?
Heb deze media player via ebay gescoord en krijg hem volgende week binnen, ben nu dus al bezig om mijn externe harde schijf vol te knallen met Blue Ray films en zag dat dit een M2TS bestand was, maar kan in de handleiding niet terug vinden of het uberhaupt ondersteund wordt. Dus voor ik alles voor niks loop binnen te halen graag jullie advies. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:02:
Ook nog een beetje off-topic maar toch (als ik straks de TS maar niet op mijn nek krijg ;) ): Komen 'jullie' ook nog met nieuwere spelers met recentere chipsets?
(Tijgert denkt dan even aan de nieuwe speler van de maker met de naam van een film-snack)

Of ligt de lijn even stil door de recente ontwikkelingen?
Ik kan daar vooralsnog geen uitspraken over doen. Zoals je hebt kunnen lezen is 2L failliet en heeft het management de wens uitgesproken om een doorstart te maken. (zie artikel hardware.info / tweakers)
Maar als je zelf goed kan optellen kun je goede conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pebbie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:08:
Grappig dat er een verkeerd adres staat van hun internet site in dat pdf bestand, moet NL zijn ipv COM.

Maar goed ik had een andere vraag, weet iemand of de CFULLHDMA ook M2TS aankan?
Heb deze media player via ebay gescoord en krijg hem volgende week binnen, ben nu dus al bezig om mijn externe harde schijf vol te knallen met Blue Ray films en zag dat dit een M2TS bestand was, maar kan in de handleiding niet terug vinden of het uberhaupt ondersteund wordt. Dus voor ik alles voor niks loop binnen te halen graag jullie advies. Alvast bedankt.
Kijk hier is :
http://download.conceptro...LHDMA_Codec_List_v1.1.pdf

Daar vind je gelijk 't antwoord op je vraag ;)
(Is ja trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
M2TS speelt goed af op mijn CFULLHDMAi.

Verder lees ik tussen de regels door alsof er wat onmin zit tussen de Yormedia mensen en onze favoriete ontwikkelaar Dennis. Mogen ze trouwens dat linkje lenen van je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hotzenwalder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:08:
M2TS speelt goed af op mijn CFULLHDMAi.

Verder lees ik tussen de regels door alsof er wat onmin zit tussen de Yormedia mensen en onze favoriete ontwikkelaar Dennis. Mogen ze trouwens dat linkje lenen van je server?
Applicatie host ik alleen maar ..
Ik ken Yormedia verder niet. Misschien iemand anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Sja.. is ook lastig om een check in te bouwen of de source daadwerkelijk een cfullhdma(i) is... naja
daar is het opensource voor :P

Ik heb net nog effe met divxplayer.nl gebeld. Unit moet gerepareerd worden. Defect iig geconstateerd. Hebben me voor een kleine bijdrage aangeboden een i versie toe te sturen. Ben daar maar op in gegaan. Ben ik sneller weer aan het spelen en ga er op vooruit ook.
Nu moeten ze me nog even terugbellen :) Zat met een gevalletje: "Hoe betaal ik? Acceptgiro, machtiging etc"
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Anoniem: 306500 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Kijk hier is :
http://download.conceptro...LHDMA_Codec_List_v1.1.pdf

Daar vind je gelijk 't antwoord op je vraag ;)
(Is ja trouwens)
Hai,

Bedankt voor de snelle reaktie, en die lijst had ik ook wel gevonden maar wist dus niet dat MPEG-2 TS het zelfde was als M2TS :$ . Is dat bestand dan eigenlijk incl. ondertiteling of moet je er nog een apart SRT bestand inzetten (althans zoiets lees ik soms wel eens). Ben nog een beetje een leek op dit gebied dus sorry als ik domme vragen stel.

Gr. Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
offtopic:
@zeroday:
Jij houdt je baantje nog wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306430

Exocet schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:22:
[...]

welkom in de wondere wereld van OEM en ODM! wat zeroday zegt klopt allemaal. als je maar centen hebt en genoeg afneemt kan iedereen diverse kastjes kopen in het verre oosten. in frankrijk bijvoorbeeld is storex een grote jongen die tevens de 'kuifje raket' heeft gevoerd: http://shopping.cherchons.com/dossier/storex-aivx-310.html

maar ga kijken naar een mvixpvr en een eminent GUI, vrijwel hetzelfde of die van een ac ryan playon, ook exact hetzelfde. een alle nmt's zien er tevens vrijwel hetzelfde uit. het is dus meer wat de importeur ermee doet. wat is de service, wat is de support etc etc, nl talige handleiding, noem maar op.

de chipsetfabrikant geeft een zogenaamd reference design uit waar allerlei ontwikkelaars na aabnkoop mee aan de slag gaan, de een verandert er veel aan, de ander weinig maar in de basis allemaal op hetzelfde basis ontwerp.

yuixx is wat dat betreft een veel interessantere ontwikkeling die niet zomaar gecopieerd kan worden echter meerdere initiatieven op dat gebied zijn gaande. hier zit intel achter die het er behoorlijk aan gelegen is om in consumer electronics land wat te gaan betekenen.

oh ja, ga eens in een seat en een audi zitten, van t zelfde laken en pak, 80% dezlefde componenten maar marketingwise hele andere doelgroep....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 306430 op 18-06-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
RoRoo schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:43:
offtopic:
@zeroday:
Jij houdt je baantje nog wel??
Als een bedrijf failliet gaat dan wordt het dienstverband van rechtswege beeindigd op een zeker moment. Maar zou ook over kunnen gaan in een nieuw dienstverband als het bedrijf een doorstart maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door zeroday op 18-06-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zeroday,

Als ik een share aanmaak in Mac en everyone rechten geeft ziet de CFULLHDMA de share wel, echter als ik everyone op no access zet ziet hij de share niet meer.

Ook niet als ik een andere gebruiker er aan koppel die het wel mag zien. Normaal moet je toch een login box krijgen of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
SaURoN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:29:
Zeroday,

Als ik een share aanmaak in Mac en everyone rechten geeft ziet de CFULLHDMA de share wel, echter als ik everyone op no access zet ziet hij de share niet meer.

Ook niet als ik een andere gebruiker er aan koppel die het wel mag zien. Normaal moet je toch een login box krijgen of mis ik iets?
no access is toch geen toegang? ik heb eerlijk gezegt zelf geen MAC dus ook geen idee ;_) je zou een telnet actie kunnen doen om te zien wat er gebeurd wellicht. MAC is geen windows en dan zou ik eerder voor NFS kiezen dan samba ..

[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 18-06-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:17:
[...]

no access is toch geen toegang? ik heb eerlijk gezegt zelf geen MAC dus ook geen idee ;_) je zou een telnet actie kunnen doen om te zien wat er gebeurd wellicht. MAC is geen windows en dan zou ik eerder voor NFS kiezen dan samba ..
Ja no access is geen toegang, maar ik was in de veronderstelling als ik een user toevoeg en die wel acces geef, dat hij dan op de CFULLHDMA om gebruikersnaam wachtwoord vraagt :)

Ik ga wel ff klooien nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
SaURoN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:25:
[...]

Ja no access is geen toegang, maar ik was in de veronderstelling als ik een user toevoeg en die wel acces geef, dat hij dan op de CFULLHDMA om gebruikersnaam wachtwoord vraagt :)

Ik ga wel ff klooien nog ;)
Graag .. ik ben even uitgeklooid voor vandaag ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
SaURoN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:29:
Zeroday,

Op Windows kwam ik erachter dat zolang 'Everyone' rechten heeft, de CFULLHDMA niet zal aanloggen als een andere gebruiker, maar altijd als guest zal inloggen. Scroll een aantal postings terug om mijn debugging hierover te lezen. Mogelijk is dat wat bij jou gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:

Op Windows kwam ik erachter dat zolang 'Everyone' rechten heeft, de CFULLHDMA niet zal aanloggen als een andere gebruiker, maar altijd als guest zal inloggen. Scroll een aantal postings terug om mijn debugging hierover te lezen. Mogelijk is dat wat bij jou gebeurd.
Als je heel goed leest is het iets anders. Bij jou werd de share nog wel zichtbaar. Bij hem niet meer.
Dus:
Everyone rechten --> share zichtbaar
Everyone geen rechten maar een admin user wel --> share onzichtbaar.

edit:
FF nieuwtje..

Mijn nieuwe CFULLHDMAi wordt vandaag of maandag opgestuurd. _/-\o_
Hoop vandaag dan heb ik em morgen binnen kan ik op vaderdag lekker lui Lost af kijken :P

[ Voor 13% gewijzigd door RoRoo op 19-06-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
mag weg

[ Voor 96% gewijzigd door RoRoo op 19-06-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik zou hoe dan ook een debug doen op mounted volumes binnen de CFULLHDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
btw die yormedia knakkers zijn beste oplichters:
Consumenten die vóór 1 juli een Streamer bestellen krijgen er een gratis Wireless G
USB Dongle bij met een winkelwaarde van € 19,95. Vanaf medio augustus is de Streamer
leverbaar.
Dhr. Appel zal wel geld nodig hebben om die troep uit china te importeren.
Vraag me ook af of ze hun CE verklaringen op orde hebben. Aangezien de software "opensource" is, hebben ze ook ergens een link naar de broncode?
Ik zie ook nergens voorwaarden staan voor garantie/support.

Al met al lijkt het imho een beetje een duistere bedoeling. Ik zal nog eerder een conceptronic neerzetten dan een Yormedia.
Ook al is het van dezelfde distributeur als MVIX (europe), die volgens mij best actief is in het promoten van zijn producten in diverse topics/sites/twitter dingen.

Hej verrek..
Djuice = Mark Appel = Yormedia... Hmmm....

Ik gok dat deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/306430/topics een alter ego is gezien de post history.

Ik zie een bepaald beeld van deze meneer gevormd worden die niet positief is..

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 19-06-2009 15:07 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:24:
[...]

Als je heel goed leest is het iets anders. Bij jou werd de share nog wel zichtbaar. Bij hem niet meer.
Dus:
Everyone rechten --> share zichtbaar
Everyone geen rechten maar een admin user wel --> share onzichtbaar.

edit:
FF nieuwtje..

Mijn nieuwe CFULLHDMAi wordt vandaag of maandag opgestuurd. _/-\o_
Hoop vandaag dan heb ik em morgen binnen kan ik op vaderdag lekker lui Lost af kijken :P
Helemaal goed meneer ;)

Kwam er achter dat de share wel zichtbaar is en een login box krijgt als everyone geen read rechten heeft maar wel write rechten.

Dan komen er gelijk 5 andere shares bij staan als ik daar de admin user ingeef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 15:43
RoRoo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:52:
btw die yormedia knakkers zijn beste oplichters:

[...]

Hej verrek..
Djuice = Mark Appel = Yormedia... Hmmm....

Ik gok dat deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/306430/topics een alter ego is gezien de post history.

Ik zie een bepaald beeld van deze meneer gevormd worden die niet positief is..
Heey! Dat valt inderdaad wel erg op ja!
Als dat waar is (en het begint er naar te rieken dat dat zo is...) dan vind ik dat wel een heel erg misselijkmakende actie.....

Iedereen mag van mij zijn mening hebben en niemand is 100% objectief, maar als drijvende kracht van een onderneming een beetje onder valse naam / pseudoniem je eigen producten aanprijzen en doen alsof je gewoon een gebruiker bent met goede ervaringen: dat getuigt echt van een laag niveau.

Just my 2 cents

[ Voor 3% gewijzigd door slash24 op 19-06-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307086

elrobbo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:06:
Ik zie helemaal geen reacties op firmware v01.17.22.06.21.
De player reboot bij het aanraken van een toets op de AB. iemand dit ook, of ben ik de enige?
Ja Ik!

wat doen we er aan of is het probleem bij jou al weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 307086 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:20:
[...]
Ja Ik!
wat doen we er aan of is het probleem bij jou al weer opgelost.
ik snap dat mensen problemen kunnen hebben, maar een account in de nacht aanmaken en een éénregelig reply sturen geeft mij absoluut geen indicatie wat je setup is, of dat je dingen geprobeert hebt.

Dus heb je dit probleem: ga vlug maandag naar je dealer en ga bij hem kijken of het apparaat hetzelfde probleem heeft. Dit zorgt ervoor dat de discussie schoon blijft en geen luk rake vage reacties in de thread geplopt worden. Zonder enige vorm van juiste argumentatie.

Wil je oplossingen dan zul je wat mij betreft wat meer informatie moeten geven.
Welke firmware je gebruikt, of oudere firmwares het probleem ook hebben, welke tv je gebruikt, welke NAS etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:09:
[...]

ik snap dat mensen problemen kunnen hebben, maar een account in de nacht aanmaken en een éénregelig reply sturen geeft mij absoluut geen indicatie wat je setup is, of dat je dingen geprobeert hebt.

Dus heb je dit probleem: ga vlug maandag naar je dealer en ga bij hem kijken of het apparaat hetzelfde probleem heeft. Dit zorgt ervoor dat de discussie schoon blijft en geen luk rake vage reacties in de thread geplopt worden. Zonder enige vorm van juiste argumentatie.

Wil je oplossingen dan zul je wat mij betreft wat meer informatie moeten geven.
Welke firmware je gebruikt, of oudere firmwares het probleem ook hebben, welke tv je gebruikt, welke NAS etc..
Oke dan, heb sinds 2 dagen het probleem dat als ik een film afspeel of wil afspelen bij het starten of skippen van hoofdstuk de cfull begint te rebooten.
Eigenlijk doet hij dit bij elke willekeurige actie op de a.b.
Ik draai nu firmware 1.17.06.10 omdat ik hem gister gedowngrade heb vanaf de 1.17.22.10 versie om te kijken of dit goed gaat maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb het apparaat al een tijdje heb een NFS share aangemaakt draai via sitecom 1GB lan vanaf mijn readynasduo nog niet eerder dit probleem gehad. Nu moet ik er bij zeggen dat de 1GB router er nog niet zo lang is (kleine week) misscien dat dit meer warmte in het apparaat veroorzaakt?? d.m.v. snellere data overdracht?? Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 307086 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:43:
[...]

Oke dan, heb sinds 2 dagen het probleem dat als ik een film afspeel of wil afspelen bij het starten of skippen van hoofdstuk de cfull begint te rebooten.
Eigenlijk doet hij dit bij elke willekeurige actie op de a.b.
Ik draai nu firmware 1.17.06.10 omdat ik hem gister gedowngrade heb vanaf de 1.17.22.10 versie om te kijken of dit goed gaat maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb het apparaat al een tijdje heb een NFS share aangemaakt draai via sitecom 1GB lan vanaf mijn readynasduo nog niet eerder dit probleem gehad. Nu moet ik er bij zeggen dat de 1GB router er nog niet zo lang is (kleine week) misscien dat dit meer warmte in het apparaat veroorzaakt?? d.m.v. snellere data overdracht?? Erg vreemd allemaal.
Haal eens die router er tussenuit als het dan goed gaat dan zijn we een stapje verder in de oplossing. Het kan zijn dat die router bepaalde pakketjes verstuurd voor QoS bijvoorbeeld die de CFULLHDMA wellicht niet lekker vind. Maar je zal dus zelf wat meer moeten gaan analyseren wanneer iets wel en/of niet voorbij komt. Ik ga ervanuit dat dat geen probleem voor je is aangezien je ook met een NFS share werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:53:
[...]

Haal eens die router er tussenuit als het dan goed gaat dan zijn we een stapje verder in de oplossing. Het kan zijn dat die router bepaalde pakketjes verstuurd voor QoS bijvoorbeeld die de CFULLHDMA wellicht niet lekker vind. Maar je zal dus zelf wat meer moeten gaan analyseren wanneer iets wel en/of niet voorbij komt. Ik ga ervanuit dat dat geen probleem voor je is aangezien je ook met een NFS share werkt.
Oke bedankt zal er zeker meer werk van maken. Krijg zelf ook idd de indruk dat het iets met de router te doen heeft. Als ik nieuwe ervaringen heb zal ik me melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 21:01
Ik heb iets heel geks.

Soms spelen de ondertitels niet af van de bijbehorende srt file.

Ik heb een avi bestand "naam.avi" en een srt bestand "naam.srt" in één folder (in die folder zitten geen andere files; namen avi en srt file zijn gelijk, m.u.v. de extensie uiteraard). Op de pc zie ik gewoon de ondertitels en op de tv als ik de file via de CFULLHDMA afspeel zie ik ze niet.

Het gekke is dat het bij een andere avi file gewoon goed gaat. Als ik de srt file met Notepad bekijk lijkt hij precies qua formaat op een werkende srt file van een andere avi file. Ik snap hier dus niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
je zou eens moeten kijken naar de bestandscodering van de srt
Als de codering niet herkent kan worden (platte text) dan zal hij dus ook niet getoond kunnen worden
Zo zal pas vanaf een nieuwe versie van de firmware (heb ik nog niet gereleased) UTF8 auto detectie geimplementeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoya
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 08:28
Heb mij CFULLHDMA sinds oktober, nooit problemen mee gehad. Maar de laatste tijd lijken de oververhittingsproblemen hier ook toe te slaan. Het is nu al bij verschillende fullHD films prijs, na een klein uur valt het beeld ineens weg. Een seconde later komt het weer terug, maar even later is het dan weer zover. En dit gaat zomaar door met steeds korter wordende intervallen, tot ie op een gegeven moment helemaal vastloopt. Stekker eruit is dan nog de enige oplossing.

Wat ik ontdekt heb is, wanneer ik de film stop zodra het wegvallen van het beeld begint en de CF ff een adempauze geef van een paar minuten voordat ik de film resume, dan kan ik weer een uurtje door met ongestoord film kijken, waarna dezelfde procedure weer nodig is. Het heeft er dus alle schijn van dat ie gewoonweg te warm wordt en even moet afkoelen. Het is dezer dagen uiteraard wat warmer in huis dan in de winter, wat verklaart dat ik de problemen pas sinds kort ervaar.

Kom ik met deze problemen in aanmerking voor een RMA? Of kan het nog ergens anders aanliggen? Ik draai op het moment de laatste firmware en stream alles van een NFS share op m'n CH3SNAS. Verder staat ie netjes overeind in de houder (maakt het nog uit hoe die daar in staat? power-LED boven of onder?) en er is voldoende ruimte om hem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:53:
[...]

Oke heb de router er tussenuit gehaald en de oude 100mb router er weer tussen gezet. Probleem is verholpen dat wil zeggen op de 100mb router. Beide routers zijn van het merk sitecom bij de nieuwe router heb ik ook een firmware upgrade uitgevoerd maar bracht niets. Kunnen we concluderen dat de cfull niet op 1GB(sitecom) lan wil draaien is er iemand die hier ervaring mee heeft, of de router omruilen voor ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11:22
ParaNoya schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:04:
Heb mij CFULLHDMA sinds oktober, nooit problemen mee gehad. Maar de laatste tijd lijken de oververhittingsproblemen hier ook toe te slaan. Het is nu al bij verschillende fullHD films prijs, na een klein uur valt het beeld ineens weg. Een seconde later komt het weer terug, maar even later is het dan weer zover. En dit gaat zomaar door met steeds korter wordende intervallen, tot ie op een gegeven moment helemaal vastloopt. Stekker eruit is dan nog de enige oplossing.

Wat ik ontdekt heb is, wanneer ik de film stop zodra het wegvallen van het beeld begint en de CF ff een adempauze geef van een paar minuten voordat ik de film resume, dan kan ik weer een uurtje door met ongestoord film kijken, waarna dezelfde procedure weer nodig is. Het heeft er dus alle schijn van dat ie gewoonweg te warm wordt en even moet afkoelen. Het is dezer dagen uiteraard wat warmer in huis dan in de winter, wat verklaart dat ik de problemen pas sinds kort ervaar.

Kom ik met deze problemen in aanmerking voor een RMA? Of kan het nog ergens anders aanliggen? Ik draai op het moment de laatste firmware en stream alles van een NFS share op m'n CH3SNAS. Verder staat ie netjes overeind in de houder (maakt het nog uit hoe die daar in staat? power-LED boven of onder?) en er is voldoende ruimte om hem heen.
Ik kende precies dezelfde problemen. Hoe heb je de CFULLHDMA neergezet? Staand in de houder of liggend?

Sinds ik de CFULLHDMA staand heb neergezet ken ik geen warmte issues meer....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
kRiZzZiZ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:00:
Ik kende precies dezelfde problemen. Hoe heb je de CFULLHDMA neergezet? Staand in de houder of liggend?

Sinds ik de CFULLHDMA staand heb neergezet ken ik geen warmte issues meer....
je kan ook lezen en zien dat ie 'm al heeft staan. :+

Zelf heb ik vraagje over de smb functie van de CFULLHDMAi

Met een beetje mazzel gaat ie vandaag op de post naar mij toe, en aangezien mijn Lacie NAS een doorvoersnelheid van een floppydrive heeft wil ik dus een USB harddisk erop aansluiten en die zo maar als nasje gaan gebruiken.

dus.. 2 vraagjes:

1. welk merk harddisk en welke grootte werkt het soepelst op deze player.
2. hoe is de snelheid via de SAMBA server op de unit. Gewoon nette Gigabit snelheid of ligt dit toch lager door de limiet van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Hey mensen,

Ook even een vraagje van mijn kant. Ik heb al een een maand of 5 de cfullhdmai. In het begin streamde ik alles van de pc, maar ik had geen zin om altijd de pc aan te laten staan, dus heb toen maar een externe harddisk gekocht van western digital (1TB).
Nu valt het mij op als ik de cfullhdmai aanzet en een tijdje niet gebruik dat mijn harddisk heel erg gaat ratelen. Dit gebeurd ook als de film op pauze staat. Het duurd een tijdje voordat het gebeurd, maar zodra het gebeurd dan klinkt het net alsof de schijf enorm actief is terwijl hij zo goed als stil is als ie een film aan het streamen is naar de cfullhdmai (usb).

Herkent iemand dit probleem? En weet iemand wat je er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
RoRoo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:26:
[...]

dus.. 2 vraagjes:

1. welk merk harddisk en welke grootte werkt het soepelst op deze player.
2. hoe is de snelheid via de SAMBA server op de unit. Gewoon nette Gigabit snelheid of ligt dit toch lager door de limiet van de cpu?
1. Ik werk met een Western Digital Elements 1TB schijf. Werkt soepel met mijn CFULLHDMAi
2. Snelheid is leuk om even een subtitle bestand (srt) naar je USB HD te kopieren via het netwerk, maar als je een HD film er naartoe wilt kopieren ben je heeeeeel lang bezig. De snelheid is absoluut geen gigabit. Processor is waarschijnlijk de limiet net als bij andere NAS-jes in dit segment. Je bent nog altijd sneller als je voor grote bestanden de disk aan je PC hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Naar aanleiding van mijn vorige post begin ik nu te twijfelen of het probleem in hitte zit. Ik heb dit weekend een HD film bekeken van 1 uur en 40 minuten zonder vastloper terwijl het in huis zo'n 27 graden was. Voordat ik de film gestart heb, heb ik de firmware naar versie CFULLHDMA_FW_UPD_v1.16.06.xx.zip gedowngrade. Wellicht dat het probleem dus niet aan hitte o.i.d. ligt maar misschien aan een sort van buffer die vol loopt. Voor de rest niets aangepast, dus gestreamed via gigabit NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:43:
1. Ik werk met een Western Digital Elements 1TB schijf. Werkt soepel met mijn CFULLHDMAi
2. Snelheid is leuk om even een subtitle bestand (srt) naar je USB HD te kopieren via het netwerk, maar als je een HD film er naartoe wilt kopieren ben je heeeeeel lang bezig. De snelheid is absoluut geen gigabit. Processor is waarschijnlijk de limiet net als bij andere NAS-jes in dit segment. Je bent nog altijd sneller als je voor grote bestanden de disk aan je PC hangt.
Thanks..
Dus eigenlijk een nutteloze functie ;) dan daar nog maar effe over nadenken.
Op zich is het wel prettig om daar HD materiaal op te kwakken die niet gestreamed kan worden door de hoge bitrates etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PisPix schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:43:
Naar aanleiding van mijn vorige post begin ik nu te twijfelen of het probleem in hitte zit. Ik heb dit weekend een HD film bekeken van 1 uur en 40 minuten zonder vastloper terwijl het in huis zo'n 27 graden was. Voordat ik de film gestart heb, heb ik de firmware naar versie CFULLHDMA_FW_UPD_v1.16.06.xx.zip gedowngrade. Wellicht dat het probleem dus niet aan hitte o.i.d. ligt maar misschien aan een sort van buffer die vol loopt. Voor de rest niets aangepast, dus gestreamed via gigabit NFS.
Mag ik vragen welk merk router jij hebt? Ik heb mezelf 1gb van sitecom aangeschaft 6 kabels geprobeerd firmware enz.enz. maar de cfull lijkt iets niet leuk te vinden begint te rebooten met name als er een hd film draait en je even op pauze drukt o.i.d. valt hij ineens uit begint te rebooten. Verder werk ik ook met een nfs share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Iemand enig idee of je de streams ( wimbledon ) van Net5 kan streamen in de player ??

[EDIT]

Inmiddels gevonden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door nietes op 22-06-2009 17:37 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ossi schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:41:
Hey mensen,

Ook even een vraagje van mijn kant. Ik heb al een een maand of 5 de cfullhdmai. In het begin streamde ik alles van de pc, maar ik had geen zin om altijd de pc aan te laten staan, dus heb toen maar een externe harddisk gekocht van western digital (1TB).
Nu valt het mij op als ik de cfullhdmai aanzet en een tijdje niet gebruik dat mijn harddisk heel erg gaat ratelen. Dit gebeurd ook als de film op pauze staat. Het duurd een tijdje voordat het gebeurd, maar zodra het gebeurd dan klinkt het net alsof de schijf enorm actief is terwijl hij zo goed als stil is als ie een film aan het streamen is naar de cfullhdmai (usb).

Herkent iemand dit probleem? En weet iemand wat je er aan kan doen?
Ligt dit dan niet gewoon bij de ext. HDD?
Hoe doet de schijf dat als je hem aan de pc hebt hangen?
Zou eerst dat goed testen icm een laptop/pc want mijn eerste ingeving zegt de ext. HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Anoniem: 307086 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Mag ik vragen welk merk router jij hebt? Ik heb mezelf 1gb van sitecom aangeschaft 6 kabels geprobeerd firmware enz.enz. maar de cfull lijkt iets niet leuk te vinden begint te rebooten met name als er een hd film draait en je even op pauze drukt o.i.d. valt hij ineens uit begint te rebooten. Verder werk ik ook met een nfs share.
Gebruik je een router of een switch? Met andere woorden staat je Cfullhdma in netwerk segment A en je NFS server in netwerk segment B of staan ze beide in A of in B?

Ik gebruik HP Procurve (1800-8G & 1800-24G) switches en mijn router heb ik zelf gemaakt (OSPFD, Keepalived, zebra) en staat virtueel op ESXi. Een maand geleden had ik nog als router een Cisco 3560 multilayer switch met 2 koper Gigabit poorten waarover ik de routering (OSPF) deed. Heb niet de ilussie dat een Sitecom/sweex/linksys/any soho router in staat is op gigabit niveau te routeren... switchen zal misschien wel lukken maar routeren op gigabit kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PisPix schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:46:
[...]

Gebruik je een router of een switch? Met andere woorden staat je Cfullhdma in netwerk segment A en je NFS server in netwerk segment B of staan ze beide in A of in B?

Ik gebruik HP Procurve (1800-8G & 1800-24G) switches en mijn router heb ik zelf gemaakt (OSPFD, Keepalived, zebra) en staat virtueel op ESXi. Een maand geleden had ik nog als router een Cisco 3560 multilayer switch met 2 koper Gigabit poorten waarover ik de routering (OSPF) deed. Heb niet de ilussie dat een Sitecom/sweex/linksys/any soho router in staat is op gigabit niveau te routeren... switchen zal misschien wel lukken maar routeren op gigabit kan je vergeten.
Nee gebruik slechts een router. die ik had vervangen voor 1gb versie van sitecom. deze heb ik vandaag teruggebracht en een linksys meegenomen ook 1gb. maar de cfull kan er niet goed mee overweg. hij gaat telkens een reboot uitvoeren als je een HDfilm stopt of zelfs start. voorheen een echt simpel routerje 100mb nooit een probleem. wou m`n netwerkje wat pimpen maar lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306817

Hallo allen,

Heb sinds enige tijd een Synology DS207+ en Cfullhdma mediaplayer.
Aan de DS207+ is een Lacie externe 750 GB hd gekoppeld middels esata

Tot voor kort waren de interne disken van de 207+ en de esata disk zondermeer zichtbaar voor mijn dma.Kon alles benaderen en media probleemloss afspelen.

Sinds enige tijd is dit niet meer het geval. Interne nas schijven zijn nog steeds zichtbaar maar de esata wordt niet zondermeer zichtbaar voor de cfullhdma. Nu komt het vreemde dat als ik mijn pc aanzet die in hetzelfde netwerk hangt, de esata opeens wel verschijnt in de lijst met beschikbare shares op mijn player terwijl deze helemaal geen rol speelt in het geheel. Ik kan de pc uitzetten terwijl de cfullhdma een film afspeelt, het afspelen gaat gewoon door.

Een vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem met zijn DS 209+ en Cfullhdmai. In dit geval is er een usb disk gekoppeld aan de nas. De usb disk wordt niet herkend op de nas maar zodra hij zijn laptop aanzet die in zijn netwerk hangt via wifi, wordt de usbshare opeens wel zichtbaar.

Op de Synology DS207 en 209 draait Diskstation 2.1 en de dma's zijn voorzien van de laatste firmware.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Thanks,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258966

Anoniem: 307086 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:08:
[...]

Nee gebruik slechts een router. die ik had vervangen voor 1gb versie van sitecom. deze heb ik vandaag teruggebracht en een linksys meegenomen ook 1gb. maar de cfull kan er niet goed mee overweg. hij gaat telkens een reboot uitvoeren als je een HDfilm stopt of zelfs start. voorheen een echt simpel routerje 100mb nooit een probleem. wou m`n netwerkje wat pimpen maar lijkt niet te werken.
Ik heb er een gigabit switch tussen hangen, en een 100mb router (die zorgt voor de internetverbinding)
nooit geen problemen.

Probeer een sweex switch van 1 gigabit, eventueel in overleg met je leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
psychoclown schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:11:
[...]

Ligt dit dan niet gewoon bij de ext. HDD?
Hoe doet de schijf dat als je hem aan de pc hebt hangen?
Zou eerst dat goed testen icm een laptop/pc want mijn eerste ingeving zegt de ext. HDD.
Hmm, hij doet het inderdaad ook op de pc (hangt ie nooit aan eigenlijk, dus was me nog niet opgevallen).
Ik heb een nieuwe post gemaakt in een ander forum deel. Bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ossi schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:28:
[...]

Hmm, hij doet het inderdaad ook op de pc (hangt ie nooit aan eigenlijk, dus was me nog niet opgevallen).
Ik heb een nieuwe post gemaakt in een ander forum deel. Bedankt voor je reply!
Oke nieuwe vraag aan de mensen hier, of misschien specifiek aan zeroday. Er werd mij gevraagd of windows de schijf aan het indexeren was, en dat zou best kunnen. Doet de CFULLHDMAi ook aan indexeren?
Dat zou het eventueel nog kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Anoniem: 306817 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:55:
Hallo allen,

Heb sinds enige tijd een Synology DS207+ en Cfullhdma mediaplayer.
Aan de DS207+ is een Lacie externe 750 GB hd gekoppeld middels esata

Tot voor kort waren de interne disken van de 207+ en de esata disk zondermeer zichtbaar voor mijn dma.Kon alles benaderen en media probleemloss afspelen.

Sinds enige tijd is dit niet meer het geval. Interne nas schijven zijn nog steeds zichtbaar maar de esata wordt niet zondermeer zichtbaar voor de cfullhdma. Nu komt het vreemde dat als ik mijn pc aanzet die in hetzelfde netwerk hangt, de esata opeens wel verschijnt in de lijst met beschikbare shares op mijn player terwijl deze helemaal geen rol speelt in het geheel. Ik kan de pc uitzetten terwijl de cfullhdma een film afspeelt, het afspelen gaat gewoon door.

Een vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem met zijn DS 209+ en Cfullhdmai. In dit geval is er een usb disk gekoppeld aan de nas. De usb disk wordt niet herkend op de nas maar zodra hij zijn laptop aanzet die in zijn netwerk hangt via wifi, wordt de usbshare opeens wel zichtbaar.

Op de Synology DS207 en 209 draait Diskstation 2.1 en de dma's zijn voorzien van de laatste firmware.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Thanks,
Ron
Waarschijnlijk omdat de pc/notebook de master browser is en deze share ook adverteert naar je netwerk toe..

Het zou mooi zijn als de CFULLHDMA een master browsert kan worden (waarschijnlijk alleen bij de i versie).
Anoniem: 258966 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:23:
Ik heb er een gigabit switch tussen hangen, en een 100mb router (die zorgt voor de internetverbinding)
nooit geen problemen.

Probeer een sweex switch van 1 gigabit, eventueel in overleg met je leverancier
Zit je serieus Sweex aan te raden? :r als er 1 merk bagger is, is dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Anoniem: 307086 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:08:
[...]

Probeer het anders eens zonder te routeren tussen je Cfullhdma en NFS server. Dus gewoon in hetzelfde segment met een (gigabit) switch ertussen. Wellicht is het een optie beide hosts in hetzelfde netwerk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
.

[ Voor 99% gewijzigd door pebbie op 05-07-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pebbie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:30:
Hai,

Ik heb 2 vragen, net een Cfullhdma ontvangen 2e hands. Verkoper claimt dat deze van mei 2008 is (vergat de aankoopbon er bij te doen) en als ik kijk bij welke firmware hij draait zegt deze: versie 01.17.06.06. Nu ben ik geneigd om te denken dat dit een versie is van 2006, is mijn denkwijze correct? Is het mogelijk dat deze versie de oorspronkelijke firmware versie is bij aanschaf in mei 2008?

Verder wil ik eigenlijk gewoon plug and play films bekijken vanaf een externe HD. MP dus aangesloten op tv via hdmi kabel en externe hd gekoppeld. Probeer nu via MyMedia de HD te zien maar het scherm hangt al 10 minuten met de melding: bezig met zoeken naar servers. Met de handleiding erbij heb ik DHCP server uitgezet maar dan dat deze het nog niet. Hoofdstuk 9 geeft aan dat ik eventueel zelf nog een Media Server moet maken dmv de software cd-rom, maar deze komt dan toch op mijn pc te staan? En ik wil dus zonder pc films kijken op de player. Ik begrijp dat ik iets volledig fout doe maar ik zou echt even niet wat. Hoop dat jullie beide vragen voor me kunnen beantwoorden.
Voor wat de firmware aangaat is je denkwijze niet goed. 1.08.04.06 is de intitiele versie en nu zal hij idd rond de 1.17.22.xx zijn maar dit is niet een versie uit 2006.

Hoe is je externe hd ook al weer gekoppeld? Usb/Lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PisPix schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:08:
[...]

Probeer het anders eens zonder te routeren tussen je Cfullhdma en NFS server. Dus gewoon in hetzelfde segment met een (gigabit) switch ertussen. Wellicht is het een optie beide hosts in hetzelfde netwerk te zetten?
Hmm is het proberen waard. Maar vind het zeker ook vreemd dat het rx ledje van de lan poort bij gb aansluiting gewoon uit gaat. Op mijn oude 100mb vertoont deze normaal blinkend gedrag. Heb de router kunnen inleveren probeer nog een switch als dit ook niet lukt denk ik er aan om de cfull voor garantie aan te bieden. Verder werkte alles prima op 1gb ook kopieren van en naar mijn readynas op 1gb gaat als een raket, maar zodra de cfullhdmai aangesloten wordt gaat er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
[quote]Anoniem: 307086 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:40:
[...]

.

[ Voor 91% gewijzigd door pebbie op 05-07-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258966

RoRoo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Waarschijnlijk omdat de pc/notebook de master browser is en deze share ook adverteert naar je netwerk toe..

Het zou mooi zijn als de CFULLHDMA een master browsert kan worden (waarschijnlijk alleen bij de i versie).

[...]

Ben ik mee eens, maar was meer uit kosten oogpunt.

Heb zelf een Lynksys oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pebbie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:13:
[...]

Via USB. HD is van Imation 250 GB op NTFS. Mini Usb gaat naar de HD , zwarte Usb naar de media player en de 2e Usb (grijs) die bleef hangen heb ik nu op de voeding gezet (aan de oplader in stopcontact). Had net heel even geluk, opnieuw opgestart en toen gaf hij de HD aan , toen ik echter een MKV bestand wilde afspelen kwam er een foutmelding en vastloper. MP uitgezet en weer opgestart, tv ging tig keer aan en uit, en nu hangt tie al weer te lang in het scherm van zoeken naar servers. Ziet nu dus de HD ook niet direct meer?

Zal nog wel een paar herstarts doen maar baal er wel van dat het nog niet werkt zoals ik wil.

Update: 18.30 uur, doet nog steeds niks via de HD. ga nu kijken wattie doet met een usb stickie erin. Maar als jullie nog tips hebben, graag want ik ben nu geneigd om het ding in de vuilnisbak te kieperen :(
Zou eerst even de test met de USB stick afwachten het is goed mogelijk dat dit probleem aan de gebruikte HD ligt of er is natuurlijk iets mis met de USB poort maar dit is makkelijk te achterhalen door dus eens een USB stick of andere USB externe schijf uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoRoo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:59:
[...]

[...]

Dat zou kunnen, het verklaart mogelijk wel wat er gebeurt als ik m'n pc aanzet.

Nu ik even terugdenk is het probleem zo'n beetje ontstaan bij het upgraden van Synology firmware DSM 2.0 naar 2.1. In juli komt de beta versie 2.2 uit en daar is een DLNA compliant mediaserver ingebakken. Zou dit het probleem mogelijk oplossen? Werkt de cfullhdma(i) ook volgens dit protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306817 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:48:
[...]

Dat zou kunnen, het verklaart mogelijk wel wat er gebeurt als ik m'n pc aanzet.

Nu ik even terugdenk is het probleem zo'n beetje ontstaan bij het upgraden van Synology firmware DSM 2.0 naar 2.1. In juli komt de beta versie 2.2 uit en daar is een DLNA compliant mediaserver ingebakken. Zou dit het probleem mogelijk oplossen? Werkt de cfullhdma(i) ook volgens dit protocol?
Zag net dat er een patch staat op de site van Synology die upgrade van DSM 2.1 0839 naar 0844 die onder andere het volgende 'probleem' aan zou pakken:

UPnP Multimedia Service: Enhanced folder name capitalization handling for browsing files.

Zou dit mogelijk mijn probleem ook oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Alles kan :) zeker in het geval van "patches",
Ik zou zeggen.. gevalletje Trial and Error.

ennnnnn Playert is binnen!!! Woohooo.. Als ik thuis ben effe uitpakken en kijken oftie het doet :P

[ Voor 36% gewijzigd door RoRoo op 24-06-2009 16:13 . Reden: player binnen GOED NIEUWS!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
.

[ Voor 99% gewijzigd door pebbie op 05-07-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Klinkt als defect ja.

Zit volgens mij 2 jaar garantie op, dus ik zou eens proberen om van de vorige eigenaar alsnog de bon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306817 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:05:
[...]

Zag net dat er een patch staat op de site van Synology die upgrade van DSM 2.1 0839 naar 0844 die onder andere het volgende 'probleem' aan zou pakken:

UPnP Multimedia Service: Enhanced folder name capitalization handling for browsing files.

Zou dit mogelijk mijn probleem ook oplossen?
Probleem is opgelost!!

We zijn door jullie dus in de goede richting gewezen. In de configuratie van de Synology nas blijkt de optie 'Master browser inschakelen' niet actief te staan. Dit is waarschijnlijk met de upgrade van firmware DSM2.0 naar DSM2.1 standaard uitgezet.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Anoniem: 306817 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:25:
Probleem is opgelost!!

We zijn door jullie dus in de goede richting gewezen. In de configuratie van de Synology nas blijkt de optie 'Master browser inschakelen' niet actief te staan. Dit is waarschijnlijk met de upgrade van firmware DSM2.0 naar DSM2.1 standaard uitgezet.

Thanks!
Foei Synology.. stoute nas ;)

enjoy!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zullen vast wel mensen zijn die dit allang gelezen hebben maar misschien leuk om dat even hier te posten.
Erg goed nieuws voor de Conceptronic liefhebbers.

Conceptronic-maker kondigt doorstart aan
Door Dimitri Reijerman, donderdag 25 juni 2009 17:25, views: 775

Het eerder deze maand failliet verklaarde 2L International heeft aangekondigd dat het een doorstart zal maken. Het bedrijf heeft de banden met moedermaatschappij Nedfield verbroken en gaat in zee met investeringsfirma Nimbus.

2L Alliance2L International, dat onder andere het merk Conceptronic voor mediaspelers voert, zal na de doorstart verdergaan onder de naam 2L Alliance. Daartoe heeft het in Amersfoort gevestigde bedrijf een deal gesloten met Nimbus. Dit investeringsbedrijf heeft naar eigen zeggen 30 Europese bedrijven in zijn portfolio die samen goed zijn voor een jaaromzet van 700 miljoen euro. Nimbus laat weten dat het voldoende mogelijkheden ziet om de producten van 2L Alliance in meer landen op de markt te brengen.

Het 'nieuwe' 2L Alliance heeft met de doorstart de banden met het moederbedrijf Nedfield definitief verbroken. De relatie tussen de twee bedrijven was al ernstig bekoeld toen het voormalige 2L International uitstel van betaling had aangevraagd, wat voor Nedfield als een donderslag bij heldere hemel kwam.

Bij de doorstart van 2L Alliance zouden geen banen verloren gaan. Ook laat het bedrijf weten dat de ontwikkeling van al aangekondigde producten, zoals de Yuixx met een Intel CE 3100-processor, geen gevaar loopt.

Conceptronic maker kondigt doorstart aan

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 25-06-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik zag gister mailtje mbt de beta firmware die mogelijk de FULL HD problemen opgelost kan hebben mbt hogere bitrates??
Er wordt ook gesproken over een centrale testfile.. Waar kan ik die vinden? Wil v/h weekend wel ff testen nl op mijn nieuwe .i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Linkje staat in Trac 373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
ik ben de 1.17.37.06 firmware aan het uitproberen ( zoals brave beta-testers dat doen :) ) en ik heb inderdaad het idee dat de playback van 1080P soepeler is. Maar ik heb ook een bijeffect waargenomen. Een aantal ( 2 tot dusver ) van mijn blu-ray rips ( m2ts files ) starten niet meer op. Heb een zwart scherm en de player reageert niet meer. Ik heb het met http://www.nzbindex.nl/release/10620232 ( release 10620232 op een indexeer site, voor het geval dat direct links niet mogen ) wat als ISO word aangeboden, maar ik heb de files gekopieerd van een mounted drive. Ik draai ze wireless, maar dat ging hiervoor ook, dus dat kan het niet zijn.

Overigens wel grappig dat iemand het "master browser"probleem had met een NAS, want ik had het probleem dat mijn share niet meer gevonden werd op mijn (Vista64) pc. Ik moest telkens de share even opnieuw aanmaken en dan werd ie weer gevonden. Het restarten van de master-browser service deed wonderen :)
Anyway....voor mij dus een vooruitgang met een kleine setback.

Maar....we gaan vooruit!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

elrobbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:24:
ik ben de 1.17.37.06 firmware aan het uitproberen ( zoals brave beta-testers dat doen :) ) en ik heb inderdaad het idee dat de playback van 1080P soepeler is. Maar ik heb ook een bijeffect waargenomen. Een aantal ( 2 tot dusver ) van mijn blu-ray rips ( m2ts files ) starten niet meer op. Heb een zwart scherm en de player reageert niet meer.
... Brave beta testers bepreken beta stuff toch in de daarvoor bestemde forum???
In dat forum staat al het eea over het zwarte scherm bij m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 21:01
Klopt het dat het terugspoelen vaak niet soepel gaat met de CFULLHDMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
SAICRJMPM schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:02:
Klopt het dat het terugspoelen vaak niet soepel gaat met de CFULLHDMA?
Ja heb ik ook problemen mee, maar vind het niet zo ernstig verder. Bij mij spoelt hij eerst een minuut "goed" terug en dan springt hij vaak een minuut of vijf of verder terug. Best lastig als je even een klein stukje gemist hebt of opnieuw wil zien, sprint hij opeens gelijk een heel stuk terug. Moet je weer vooruit spoelen, dat gaat dan wel in gelijkmatige sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
jesco_white schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:05:
[...]

Ja heb ik ook problemen mee, maar vind het niet zo ernstig verder. Bij mij spoelt hij eerst een minuut "goed" terug en dan springt hij vaak een minuut of vijf of verder terug. Best lastig als je even een klein stukje gemist hebt of opnieuw wil zien, sprint hij opeens gelijk een heel stuk terug. Moet je weer vooruit spoelen, dat gaat dan wel in gelijkmatige sprongen.
jullie weten dat ook via percentage niveau en gewoon op tijdsniveau te springen is, zonder 2x, 4x, 8x 16x te gebruiken?

korte stukken kun je gerust met 2x, 4x doen, dat is gewoon hardwarematige versnelling, daarna krijg je softwarematig en dat gaat altijd minder vloeiend. Vandaar dat wij allerlei functies hebben ingebouwd die een jump naar een bepaald gedeelte kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op maandag 29 juni 2009 @ 06:15:
[...]

jullie weten dat ook via percentage niveau en gewoon op tijdsniveau te springen is, zonder 2x, 4x, 8x 16x te gebruiken?

korte stukken kun je gerust met 2x, 4x doen, dat is gewoon hardwarematige versnelling, daarna krijg je softwarematig en dat gaat altijd minder vloeiend. Vandaar dat wij allerlei functies hebben ingebouwd die een jump naar een bepaald gedeelte kan bewerkstelligen.
ik gebruik niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
zeroday schreef op maandag 29 juni 2009 @ 06:15:
[...]

Ja weet ik Dennis, dat zijn ook erg handige features hoor. Klopt het wel dat vooruit spoelen wel altijd soepel gaat met 2x, 4x, 8x, 16x? Dat is mijn ervaring tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Anoniem: 143634 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:05:
[...]

... Brave beta testers bepreken beta stuff toch in de daarvoor bestemde forum???
In dat forum staat al het eea over het zwarte scherm bij m2ts.
Brave beta testers kunnen nu gebruik maken van 1.17.38 ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Brave beta testers kunnen nu gebruik maken van 1.17.38 ..........
OEOEOEOEOEOE

Wordt die niet meteen genuked?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
RoRoo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:23:
[...]

OEOEOEOEOEOE

Wordt die niet meteen genuked?? O-)
ik heb vooralsnog alleen maar positieve verhalen mogen lezen van de eerste beta testers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:36:
[...]

ik heb vooralsnog alleen maar positieve verhalen mogen lezen van de eerste beta testers ;-)
K dan.. ws. vanaaf effe installeren.. Net de nieuwe bbq geinstalleerd.. heeft net effe iets meer voorrang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
zeroday schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:36:
[...]

Waarvan akte! Eindelijk werkt het net zoals de 1.09.55 release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Laatst online: 21:03
Voeg hwics://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php aan je IMedia library voor SBS6 / NET5 / Veronica gemist.

Let op: werkt NIET op de beta 1.17.38 !!!!
Je zal dus de laatste officiele versie moeten hebben: 1.17.22 om het te kunnen laten draaien (of een oudere firmware).

Voor info en klachten:
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=397

Gr!
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste