Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Sharkware schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:51:
Voeg hwics://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php aan je IMedia library voor SBS6 / NET5 / Veronica gemist.
Is het geen idee om dit soort links bij te gaan houden in de beginpost van deze topic? Zo krijg je een net en actueel overzicht voor iedere geïnteresseerde :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vads op 07-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Sharkware schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:51:
Voeg hwics://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php aan je IMedia library voor SBS6 / NET5 / Veronica gemist.

Let op: werkt NIET op de beta 1.17.38 !!!!
Je zal dus de laatste officiele versie moeten hebben: 1.17.22 om het te kunnen laten draaien (of een oudere firmware).

Voor info en klachten:
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=397

Gr!
_/-\o_ vanavond gelijk erin kwakken

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Is het geen idee om dit soort links bij te gaan houden in de beginpost van deze topic?
Ik vind dat een uitstekend idee! Maar ik had al eens eerder gevraagd om feedback om SAMEN dit topic nog beter en informatiever te maken, maar kreeg totaal NUL replies. Noone cares... behalve jij dan ;) en dus staat het er even snel in.

Ik hoop dat mensen meer suggesties doen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Tijgert schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Ik vind dat een uitstekend idee! Maar ik had al eens eerder gevraagd om feedback om SAMEN dit topic nog beter en informatiever te maken, maar kreeg totaal NUL replies. Noone cares... behalve jij dan ;) en dus staat het er even snel in.

Misschien kun je een apart kopje maken voor:

Interessante IMedia links:
Uitzendinggemist top 50:
HWICS://www.aroundmyroom.com/dma-vcr/folder.xml

RTL Gemist:
HWICS://www.aroundmyroom.com/rtlg/rtlg.php

SBS6 / NET5 / Veronica gemist:
HWICS://www.aroundmyroom.com/conceptronic/proggemist/proggemistmain.php

Apple Trailers by Bertinus:
HWICS://www.bertinus.nl/Nieuwappel/SDF.xml

Hardware.info:
HWICS://www.hardware.info/tools/hwics/hwics.sdf

PS: Als het goed is worden deze (en andere) in de toekomst in een standaard "kanaal" gezet. Dit "kanaal" wordt dan in de firmware gezet waardoor mensen automatisch deze links ook kunnen benaderen. (Volgens mij zit deze functionaliteit ook al in de beta firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Tijgert schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Top! :+

Wie heeft de rechten om de links uit bovenstaande post even te copy en pasten in het starttopic? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06
Sharkware schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:54:
[...]

Misschien kun je een apart kopje maken voor:

Interessante IMedia links:
Uitzendinggemist top 50:

PS: Als het goed is worden deze (en andere) in de toekomst in een standaard "kanaal" gezet. Dit "kanaal" wordt dan in de firmware gezet waardoor mensen automatisch deze links ook kunnen benaderen. (Volgens mij zit deze functionaliteit ook al in de beta firmware).
De links op mijn server kunnen in de toekomst nog aangepast worden maar als je deze pakt

HWICS://firmware.conceptronic.net/cfullhdma/prefchannel.xml

dan krijg je eigenlijk altijd 'werkende' links en als het niet werkt kan het redelijk snel aangepast worden.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wie heeft de rechten om de links uit bovenstaande post even te copy en pasten in het starttopic?
That be me :) By your command [whoop whoop]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand problemen met het benaderen van shares met de laaste beta firmware (1.17.38.06), sinds ik die draai, heeft cfullhdma problemen met het openen van shares vanaf me MacMini (HFS schijf gedeeld met SMB) . Ik krijg dan de volgende error: Unable to connect andere shares werken wel gewoon :( (me nas enzo)

Hmm de 1.17.22.06 firmware (public firmware) doet het wel goed...Heel vreemd...

CFULLHDMA is aangesloten met kabel....Ligt dus niet aan de share, ik ga nog even verder testen

[ Voor 24% gewijzigd door SaURoN op 09-07-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
SaURoN schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:18:
Heeft iemand problemen met het benaderen van shares met de laaste beta firmware (1.17.38.06), sinds ik die draai, heeft cfullhdma problemen met het openen van shares vanaf me MacMini (HFS schijf gedeeld met SMB) . Ik krijg dan de volgende error: Unable to connect andere shares werken wel gewoon :( (me nas enzo)

Hmm de 1.17.22.06 firmware (public firmware) doet het wel goed...Heel vreemd...

CFULLHDMA is aangesloten met kabel....Ligt dus niet aan de share, ik ga nog even verder testen
Debug je shares eens via een telnet sessie. Hieronder mijn uitleg die ik destijds voor een ander share probleem heb gemaakt. Is niet helemaal van toepassing, maar het helpt je wel bij het debuggen.
(telnet into conceptronic first)
telnet <ip address of conceptronic> 4836

on commandline type 'mount' to list the mounted volumes. This results in the following output.

# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
/dev/mtdblock5 on /home/dma type squashfs (ro)
/dev/mtdblock6 on /home/upgrade type squashfs (ro)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/sda1 on /usb/usb0 type ufsd (rw)

When browsing a share on an XP machine it gets mounted and is visible with the same 'mount' command

//HANNIBAL/Movies on /tmp/samba/mnt/HANNIBAL/Movies type cifs (rw,mand,nodiratime,unc=\\HANNIBAL\Movies,username=administrator,domain=,rsize=16384,wsize=57344)

The share is 'Movies' on XP system HANNIBAL. It is mounted as 'Administrator'

When the same share is mounted without any password (because it is not password protected or 'Everyone' has read or write rights on the share the output is as below.

//HANNIBAL/Movies on /tmp/samba/mnt/HANNIBAL/Movies type cifs (rw,mand,nodiratime,unc=\\HANNIBAL\Movies,username=guest,domain=,rsize=16384,wsize=57344)

The same share is now mounted with username 'Guest'. No username and password was asked by the CFULLHDMAi. This results in 'Error 301 File not supported' on lots of files.

It doesn't matter if give 'Everyone' rights on Share level (=share tab), just make sure you don't give 'Everyone' or other non-password protected users right on NTFS level (=security tab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 09:15
Ik vind weinig tot niets terug over de bittorrent funktie van de Cfullhdmai. Mijn ervaring is dat er niet mee te werken is. Allereerst is het supertraag (ondanks het port forwarden van port 5001 en 5002). Verder ben je alles kwijt als de netwerkverbinding wegvalt of als je het apparaat aan en uit zet :'( Je kunt de torrents opnieuw toevoegen, maar dan beginnen de downloads van voren af aan :(

Verder vind ik het vreemd dat je geen mp3's kunt zoeken op artiest, album etc als je afspeelt van een USB disk.

Mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
jeronimoni schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:29:
Ik vind weinig tot niets terug over de bittorrent funktie van de Cfullhdmai. Mijn ervaring is dat er niet mee te werken is. Allereerst is het supertraag (ondanks het port forwarden van port 5001 en 5002). Verder ben je alles kwijt als de netwerkverbinding wegvalt of als je het apparaat aan en uit zet :'( Je kunt de torrents opnieuw toevoegen, maar dan beginnen de downloads van voren af aan :(

Verder vind ik het vreemd dat je geen mp3's kunt zoeken op artiest, album etc als je afspeelt van een USB disk.

Mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag :)
Mijn ervaring/mening is dat bittorrent sowieso zwaar zuigt. Ik gebruik een volwaardige pc om te downloaden.
De CFULLHDMAi heeft hier gewoonweg de cpu kracht niet voor.. Logisch, want het is een media streamer met wat "added features".
Tis grappig dat het erbij zit, maar net zoals de "nas" functie is de uiteindelijke werkbaarheid: "onhandig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Had een tijdje geleden wat films geplaatst in de BT map die niet geschikt waren voor kinderogen :P
Zijn opeens allemaal verwijderd :S
Van mij mag die hele bittorent crap er uit gesloopt worden.

btw, had laatst een bestand gedownload van de lancering van de spaceshuttle. Bleek een .mov bestand te zijn, maar het bestand was niet af te spelen. Meer mensen slechte ervaring met .mov bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoni
  • Laatst online: 09-08 09:15
RoRoo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Mijn ervaring/mening is dat bittorrent sowieso zwaar zuigt. Ik gebruik een volwaardige pc om te downloaden.
De CFULLHDMAi heeft hier gewoonweg de cpu kracht niet voor.. Logisch, want het is een media streamer met wat "added features".
Tis grappig dat het erbij zit, maar net zoals de "nas" functie is de uiteindelijke werkbaarheid: "onhandig"
Gelukkig dat ik niet de enige ben. Misschien ga ik toch maar eens kijken naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ossi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:06:
Had een tijdje geleden wat films geplaatst in de BT map die niet geschikt waren voor kinderogen :P
Zijn opeens allemaal verwijderd :S
Van mij mag die hele bittorent crap er uit gesloopt worden.

btw, had laatst een bestand gedownload van de lancering van de spaceshuttle. Bleek een .mov bestand te zijn, maar het bestand was niet af te spelen. Meer mensen slechte ervaring met .mov bestanden?
Al mijn filmpjes van mijn Pansonic Camera zijn niet af te spelen. Is ook .MOV, maar schijnbaar zo afwijkend dat de codes van de Conceptronic er niks mee kan. Is een bekend issue overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Q Wat doe ik met een AVCHD film en de subs??
A Je hebt een avchd film. Je trekt (bv met isobuster) de m2ts file eruit. Dan ga je op zoek naar een passende subtitle. Maar die vind je niet. Wat dan?
Ene george heeft uitgezocht en gevonden dat je de sup file met tsMuxeR uit de m2ts file kunt trekken. Vervolgens zet je de sup file om in idx/sub met een tool genaamd BDSup2Sub (java benodigd). De CFH ondersteunt idx/sub. http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=114
Deze stappen heb ik ondernomen om een .SUB bestand te creeeren en dat is gelukt! Ik heb een fantastisch SUB bestand. EN NOU??

Weet iemand hoe ik mijn Cfullhdmai zo ver krijg dat ie de subs ook weer gaat geven? Ik heb al geprobeerd om het bestand in de zelfde map als mijn M2TS bestand te zetten en op de afstandbediening op "sub" te drukken, maar dan geeft ie aan dat er geen subs zijn (0/0)

De "aroundmyroom.com" link in de quote werkt niet, dus kan niet een tutorial volgen, heb zelf met genoemde tools zitten experimenteren met als resultaat een .sub bestand, maar weet niet of ik misschien toch iets verkeerd heb gedaan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Link in je quote werkt perfect (Je moet wel ingelogd zijn op dat forum).

.Sub moet in zelfde map als de film, met exact dezelfde naam, maar dus alleen met andere extensie.

[ Voor 13% gewijzigd door sailsoft5 op 10-07-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo uit mijn hoofd: bij de .sub hoort een .idx. Je hebt beide bestanden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
1.17.43 officieel gereleased

nu voor iedereen betere 1080p ondersteuning etc..
sommige bestanden die niet werkten werken nu etc.

wordt later deze week via separate download via www.conceptronic.net aangeboden
nu via de automatische internet update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14
mooi werk met de laatste firmware, eindelijk IMAX.DolphinsBlu-ray.REMUX.H264.1080P.DTS-HDMA.SILUHD zonder stotteren af te spelen! complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
zeroday schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:11:
1.17.43 officieel gereleased

nu voor iedereen betere 1080p ondersteuning etc..
sommige bestanden die niet werkten werken nu etc.

wordt later deze week via separate download via www.conceptronic.net aangeboden
nu via de automatische internet update !
Zojuist geupdate.
Ook mijn Synology DS207+ naar de laatste versie (niet beta) toegetild.

(En tevens de rechten op folders/users/groups aangepast ivm rsync naar de Synology van een vriend).

De uitdaging: De CFullHDMA ziet de Synology NFS shares niet meer.

En ik snap niet waarom...
... de instellingen van de Synology (bv video folder):
- Iedereen leesrechten
- User group (RedSoniq) lees/schrijf rechten
- NFS rechten: ip van CFULLHDMA: leesrechten
- NFS staat aan

Wat mis ik nog?

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RedSoniq schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:56:
[...]

Zojuist geupdate.

(En tevens de rechten op folders/users/groups aangepast ivm rsync naar de Synology van een vriend).

- Iedereen leesrechten
- NFS staat aan

Wat mis ik nog?
Kan kan soms even duren. Ik had er vanmiddag ook lastvan 1 CFULLHDMA op kabel wou wel gewoon alle shares zien en openen en de andere op wifi zag niks en toen hij wat zag wou hij niks openen. Ik trok me haren er uit en ging maar ff van de zon genieten. Ik start de CFULLHDMA met wifi op en ineens werkt het allemaal :)

Nog een paar vraagjes aan zeroday:

1) De cfullhdma met C300RU kan geen 5ghz netwerk zien, klopt dat?

Das wel jammer aangezien met me Time Capsule op 5Ghz wide channels aanstaat waardoor hij wat sneller kan.

2) via die wifi stick is het uberhaupt mogelijk een 1080p te streamen? (rond 13-14mbps is die film) (theoretisch gezien zou het moeten kunnen en het is natuurlijk van zoveel factoren afhankelijk, maar ik haal een rate van ongeveer 100-120 met die wifi stick in verbinding tot me router, dus het zou moeten kunnen) Dezelfde film is via 100mbit netwerk wel te bekijken :)

Als iemand anders het weet mag die het ook vertellen :)

Owja de laatste public firmware draait ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SaURoN op 17-07-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Tijdens het kijken van series, met name 720p bestanden dus, ervaar ik een vreemd (soms storend) probleem. Ik weet niet of dit een vaker voorkomend probleem is en of er een naam voor bestaat. Of misschien is het juist iets wat mijn CFullHDMA heeft, een instelling ofzo?
Om zeker te zijn dat het niet aan mij ligt vraag ik jullie of hetzelfde ervaren.

Het probleem
Tijdens het afspelen loopt de serie in eerste instantie soepel... echter na een paar seconden schokt/vertraagd het beeld heel eventjes (alsof er frames wegvallen of dat de serie iets vertraagt). Het is bijna niet merkbaar omdat het slechts heel eventjes is (kwart seconde ofzo), maar aangezien het wel vaak gebeurd (~iedere 30 seconden), valt het me op en word het storend.
Ik kan het verder moeilijk omschrijven, je moet het gezien hebben om te weten wat het is.

Testmateriaal
Bijvoorbeeld deze reeks: http://www.nzbindex.nl/se...ers.island+720p.hdtv.x264
* wordt ook met andere series ervaren
* op de PC komt het probleem niet voor

Waarmee getest
- CFULLHDMA (00805A versie)
- Samsung LE32B550 TV
- Firmware: 1.09.55 en 1.17.22 (fabrieksinstellingen teruggezet)
- Zowel via Netwerk (gigabit vanaf CH3SNAS) als USB (Ext. HDD)

Bug report?
Graag zou ik eerst willen weten of er ook anderen zijn welke dit probleem herkennen of kunnen reproduceren. Ik zal het vreemd vinden wanneer ik namelijk de enige ben welke dit opmerkt.

Graag zie ik jullie reacties. Bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 07:46 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 07:45:
Goedemorgen allemaal,

Tijdens het kijken van series, met name 720p bestanden dus, ervaar ik een vreemd (soms storend) probleem. Ik weet niet of dit een vaker voorkomend probleem is en of er een naam voor bestaat. Of misschien is het juist iets wat mijn CFullHDMA heeft, een instelling ofzo?
Om zeker te zijn dat het niet aan mij ligt vraag ik jullie of hetzelfde ervaren.

Het probleem
Tijdens het afspelen loopt de serie in eerste instantie soepel... echter na een paar seconden schokt/vertraagd het beeld heel eventjes (alsof er frames wegvallen of dat de serie iets vertraagt). Het is bijna niet merkbaar omdat het slechts heel eventjes is (kwart seconde ofzo), maar aangezien het wel vaak gebeurd (~iedere 30 seconden), valt het me op en word het storend.
Ik kan het verder moeilijk omschrijven, je moet het gezien hebben om te weten wat het is.

Testmateriaal

Waarmee getest
- Samsung LE32B550 TV

Bug report?
Graag zou ik eerst willen weten of er ook anderen zijn welke dit probleem herkennen of kunnen reproduceren. Ik zal het vreemd vinden wanneer ik namelijk de enige ben welke dit opmerkt.

Ik kijk zo'n 30 tot 40 TV series op seizoenbasis en download alleen maar de h264 720p series en zou daar wat mis mee zijn dan had ik dat allang gezien en opgelost. (alleen al vanuit eigen belang).
Het seizoen Harpers Island was goed (al werden de laatste 2 afleveringen erg snel afgeraffeld en was de clue een bummer) ..

het kan een instelling zijn van je TV en/of instelling binnen de TV instellingen van je cfullhdma
zet hem eens op een lagere resolutie of andere resolutie of haal edid eens eruit of auto-framerate
in combinatie met een bepaalde scherm kan dat altijd een bepaald effect opleveren.

Ik zou in ieder geval geen specifieke switch instellingen gebruiken zoals jumbo frames (wordt toch niet ondersteund door de cfullhdma). Eventueel andere router aansluiting gebruiken, etc..

Teveel opties en mogelijkheden om op te noemen. Probeer er eens 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
RedSoniq schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:56:
[...]

Zojuist geupdate.

- Iedereen leesrechten
- NFS staat aan

Wat mis ik nog?
in sommige gevallen moet je de NFS share van je NAS verwijderen, opnieuw configureren en opnieuw starten
Waarom? ik heb geen flauw idee maar het zou kunnen helpen. Het zou zo maar kunnen dat, indien je de DNS name van de NAS hebt gebruikt deze niet beschikbaar is, zorg dan dat je de NAS op IP niveau benaderd.
net even een NFS verbinding met .43 opgezet naar de CH3SNAS en dat draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Goedemorgen allemaal,

Het probleem

Testmateriaal

Waarmee getest
- Samsung LE32B550 TV

Bug report?

Welke output gebruik je op de CFULLHDMA ? misschien 1080p24, het kan dat deze voor stottering zorgt? Zet hem anders eens hard op 720p60 of 720p50 :)

Zero misschien nog antwoord op mijn vraagje een paar posts hierboven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Heb je de player plat liggen of staan?
Voor warmte afvoer kan je hem het beste rechtop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
SaURoN schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:04:
[...]

Nog een paar vraagjes aan zeroday:

1) De cfullhdma met C300RU kan geen 5ghz netwerk zien, klopt dat?

Das wel jammer aangezien met me Time Capsule op 5Ghz wide channels aanstaat waardoor hij wat sneller kan.
Klopt is geen dual band wlan dongle
2) via die wifi stick is het uberhaupt mogelijk een 1080p te streamen? (rond 13-14mbps is die film) (theoretisch gezien zou het moeten kunnen en het is natuurlijk van zoveel factoren afhankelijk, maar ik haal een rate van ongeveer 100-120 met die wifi stick in verbinding tot me router, dus het zou moeten kunnen) Dezelfde film is via 100mbit netwerk wel te bekijken :)

Als iemand anders het weet mag die het ook vertellen :)
1080p met een hele lage bitrate: vast en zeker
1080p met een hoge bitrate: geen denken aan
Er zijn teveel factoren die de wlan verbinding te fluctuerend laten zijn op dataspeed.

720p tv series met WLAN is zonder meer geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:15:
[...]

Welke output gebruik je op de CFULLHDMA ? misschien 1080p24, het kan dat deze voor stottering zorgt? Zet hem anders eens hard op 720p60 of 720p50 :)
De CFULLHDMA staat standaard op 1080p60, de automatic framerate instelling zette deze inderdaad op 1080p24. Na uitzetten van deze instelling speelt de CFULLHDMA in 60Hz, en het lijkt goed (zal het vanavond pas echt gaan merken).

We spelen echter ook vaan Cars (1080p). Dit gebeurde ook in 1080p24. Daarbij nooit last gehad. Het beeld is zelfs beter dan in 60Hz.

Is de CFULLHDMA ook on-the-fly van Hz te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
zeroday schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:28:
[...]

in sommige gevallen moet je de NFS share van je NAS verwijderen, opnieuw configureren en opnieuw starten
Waarom? ik heb geen flauw idee maar het zou kunnen helpen. Het zou zo maar kunnen dat, indien je de DNS name van de NAS hebt gebruikt deze niet beschikbaar is, zorg dan dat je de NAS op IP niveau benaderd.
net even een NFS verbinding met .43 opgezet naar de CH3SNAS en dat draait.
My bad.

De NFS share - na het ontdekken van /web/iMedia - werkt goed.

De samba-share is dus niet langer zichtbaar. Wat zonde is, want dat werkte ook altijd gewoon vlekkeloos. Op de PC is die samba-share nog steeds aanwezig. (Loginnaam op PC is ook bekend op de Synology-NAS.) De rechten staan wederom - lokaal - wijd open. Maar de CFullHDMA ziet de share niet, ook niet na lang wachten (30+ minuten). De shares op de PC en laptop verschijnen wel zonder problemen.

Mocht er nog iemand een idee hebben wat ik verprutst heb (ergens verwacht ik toch een rechten-kwestie), dan hoor ik dat graag.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Klopt is geen dual band wlan dongle

[...]

1080p met een hele lage bitrate: vast en zeker
1080p met een hoge bitrate: geen denken aan
Er zijn teveel factoren die de wlan verbinding te fluctuerend laten zijn op dataspeed.

720p tv series met WLAN is zonder meer geen probleem.
Ja ik weet dat er veel factoren zijn, maar ik ben al veel aan het spelen geweest en het werd steeds wel wat beter etc maar kreeg het niet helemaal vloeiend :P Dus denk vraag me af of het wel mogelijk is :) Maar goed als het niet mogelijk is dan geef ik het op, dan ooit nog maar eens een kabeltje trekken :)

720p doet het idd formidabel!

Lullige is alleen

Boven CFULLHDMA met kabel = hd ready tv
Beneden CFULLHDMA met wifi = full hd tv :P

Maar goed bedankt voor het antwoord, jammer dat de stick geen dualband is(komt er ooit nog de mogelijkheid voor dualband in cfullhdma ? (in samenwerking met andere stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
RedSoniq schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:04:
[...]

My bad.

De NFS share - na het ontdekken van /web/iMedia - werkt goed.

De samba-share is dus niet langer zichtbaar. Wat zonde is, want dat werkte ook altijd gewoon vlekkeloos. Op de PC is die samba-share nog steeds aanwezig. (Loginnaam op PC is ook bekend op de Synology-NAS.) De rechten staan wederom - lokaal - wijd open. Maar de CFullHDMA ziet de share niet, ook niet na lang wachten (30+ minuten). De shares op de PC en laptop verschijnen wel zonder problemen.

Mocht er nog iemand een idee hebben wat ik verprutst heb (ergens verwacht ik toch een rechten-kwestie), dan hoor ik dat graag.
Samba Share: telnet openen, daarna smbtree -d5 ingeven, geeft ie geen masterbrowser gevonden, dan 12~15 minuten laten zoeken (dus gewoon in het main overzichts scherm van de serverlist laten staan)
en dan komt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
SaURoN schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:22:
[...]

Maar goed bedankt voor het antwoord, jammer dat de stick geen dualband is(komt er ooit nog de mogelijkheid voor dualband in cfullhdma ? (in samenwerking met andere stick)
Misschien wel, maar daar heb ik eerlijk gezegt nog niet naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:15:
[...]

Misschien wel, maar daar heb ik eerlijk gezegt nog niet naar gekeken
Okiedokie :) Zal wel niet veel vraag momenteel naar zijn, zal nog wel komen maar snap dat het geen prio heeft :) Weet ik voorlopig even voldoende

(is het technisch uberhaupt mogelijk om 5ghz band te kunnen ontvangen met de cfullhdma met c300ru stick? (denk het niet aangezien de stick het niet ondersteund))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:36:
[...]

De CFULLHDMA staat standaard op 1080p60, de automatic framerate instelling zette deze inderdaad op 1080p24. Na uitzetten van deze instelling speelt de CFULLHDMA in 60Hz, en het lijkt goed (zal het vanavond pas echt gaan merken).

We spelen echter ook vaan Cars (1080p). Dit gebeurde ook in 1080p24. Daarbij nooit last gehad. Het beeld is zelfs beter dan in 60Hz.

Is de CFULLHDMA ook on-the-fly van Hz te veranderen?
Het zou kunnen dat het met de tv heeft te maken, juddering of jiddering ofzo noemden ze het. Kan de plank compleet mis slaan nu maar dacht dat het daar mee te maken heeft (dacht ik ooit ergens gelezen te hebben)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Zou goed kunnen. Ben laatst met mij mediaplayer bij mijn broer geweest en daar zaten ook haperingen in div films en series die ik zelf niet had. Film van hem mee genomen waar bij hem ook haperingen in zaten en bij mij niet. Getest met de zelfde hd eraan. Ik heb een CFULLHDMAI

[ Voor 4% gewijzigd door nietes op 19-07-2009 02:06 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
na de installatie van de laatste officiele firmware heb ik geen enkel geluid meer bij de WMV files, kan zijn dat dit nooit gewerkt heeft, aangezien dit altijd stotterend beeld of stiltaand beeld heeft opgeleverd en nooit genoemde files met geluid heb kunnen afspelen.
overige bestanden in allerlei verschillende formaten levert wel geluid op, heb ik een instelling verkeerd staan of hebben meer gebruikers nu last van dit probleem?
CF is via HDMI op de plasma aangesloten en de receiver via SPdif, alles is bedraad aangesloten op de modem/router incl. de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Voor de mensen die zich irriteren aan dat WMV's geen DD geluid hebben maar enkel stereo geven;
Ik heb een erg snelle en eenvoudige methode ontwikkeld om WMV's met WMA geluid om te zetten naar MKV's met AC3 geluid. Het kan op sommige punten iets te technisch zijn, dan wil ik wel verdere uitleg geven, maar eerst de handelingen.

1e stap; de video eruit halen:

1. Als eerste download de Matroska Muxer filter en registreer dit filter in Windows.
2. Download, installeer en start het programma Graphedit.
3. Open de betreffende WMV in Graphedit.
4. Je ziet dan in het scherm een soort opbouw van welke filters er gebruikt worden om het af te spelen. Delete ze allemaal, laat enkel de file staan.
5. Voeg filters toe; Filewriter (geef een bestandsnaam op waar het heen geschreven moet worden) en Matroska Muxer (die staat in de lijst omdat je die in WIndows hebt geregistreerd)
6. Die filters worden weergegeven in het scherm als rechthoekjes en je moet ze verbinden zodat je een zelfde soort beeld hebt als in het begin. Trek van het puntje Video out van de file een draadje naar de Matroska Muxer ingang en van de Matroska Muxer uitgang naar de Filewriter ingang.
7. Druk op Play (groen driehoekje) en wacht to de actie klaar is.

Resultaat: je hebt dan de videostream eruit geript. Kijk eventueel met Mediainfo dat het wel VC-1 is ofzo.

2e stap; de audio eruit halen en omzetten:

1. Download, installeer en start Ripbot.
2. Start een task voor converteren en open de WMV als projectfile.
3. Stel in voor de video wat je wilt, dat gebruiken we toch niet, maar stel het audio gedeelte goed in. Kies hiervoor 'AC3 aften' als codec en de bitrate die overeenkomt met de WMA in de WMV (kijk met Mediainfo wat de bitrate is).
4. Start het proces en na een tijdje gaat hij beginnen met als eerste de audio te converteren naar AC3.
5. Als dat klaar is gaat Ripbot verder met de video, NIET STOPPEN! (als je stopt wist hij de audio file weer).
6. Kopieer of verplaats de AC3 file naar ergens veilig.
7. Stop dan het Ripbot proces en sluit alles af.

Nu heb je de audio omgevormd tot AC3 en heb je een VC-1 video stream in minimale tijd!

3e stap; samenvoegen:

Open nu bijvoorbeeld MKVtoolnix) om de twee samen te voegen en presto... een MKV met AC3 geluid, perfect voor de CFH en het kost hooguit maar een half uurtje. Niks geen nacht lang transcoden en niks geen kwaliteitsverlies.

Vragen geen vragen?

Done 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
bedankt Tijgert, ik heb nu helemaal geen geluid bij de WMV's dus ik ga jouw handleiding uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dit apparaat al geruime tijd en altijd naar tevredenheid.......tot het volgende:

Als ik films afspeel vanaf de CH3SNAS en ik pauzeer om het bier of de nootjes aan te vullen loopt de boel vast. Nadat ik na pauzeren weer op play druk speelt de film enkele seconden af en loopt daarna geheel vast; ik kan niets meer en enige dat overblijft is de stekker eruit en herstarten......

Lastig dus en wellicht dat iemand kan vertellen waaraan het ligt? Het topic heb ik doorgezocht, maar is inmiddels zo groot dat alles lezen ondoenlijk is geworden; iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
surfing john schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:06:
bedankt Tijgert, ik heb nu helemaal geen geluid bij de WMV's dus ik ga jouw handleiding uitproberen!
Minder stappen, zelfde resultaat. Read the FAQ? ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31313484

[ Voor 4% gewijzigd door Hotzenwalder op 19-07-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik dacht dat er dan getranscodeerd werd en er geen kant en klare MKV over bleef... vandaar mijn manier ;)

My mistake... maare, 15 stappen is wel wat langer dan 1 stap ja ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 19-07-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:45:
Ik gebruik dit apparaat al geruime tijd en altijd naar tevredenheid.......tot het volgende:

Als ik films afspeel vanaf de CH3SNAS en ik pauzeer om het bier of de nootjes aan te vullen loopt de boel vast. Nadat ik na pauzeren weer op play druk speelt de film enkele seconden af en loopt daarna geheel vast; ik kan niets meer en enige dat overblijft is de stekker eruit en herstarten......

Lastig dus en wellicht dat iemand kan vertellen waaraan het ligt? Het topic heb ik doorgezocht, maar is inmiddels zo groot dat alles lezen ondoenlijk is geworden; iemand een hint?
Das de pauze bug, nieuwste firmware installeren en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Goedemorgen allemaal,

Het probleem

Testmateriaal

Waarmee getest
- Samsung LE32B550 TV

Bug report?

Exact hetzelfde probleem hier. Bij mij wordt het probleem opgelost door de resolutie op 1080p60 te zetten i.p.v. 1080p24. Alleen is het beeld dan minder vloeiend, dus laat ik de resolutie maar op 1080p24 en neem de stotteringen voor lief. De tv waarop ik dit probleem heb is een Samsung LE37B651. Helaas heb ik geen andere FullHD tv met 24p ondersteuning tot mijn beschikking om te kijken of het probleem ook daarop ondervonden wordt.

Ik had een stille hoop dat dit probleem opgelost zou zijn door de nieuwste firmware-update uit te voeren, maar blijkbaar is er een ander 1080p-probleem opgelost waar ik geen last van had ;(

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
zeroday schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Samba Share: telnet openen, daarna smbtree -d5 ingeven, geeft ie geen masterbrowser gevonden, dan 12~15 minuten laten zoeken (dus gewoon in het main overzichts scherm van de serverlist laten staan)
en dan komt ie wel.
Thanks zeroday, awesome.

Als je maar weet waar je moet zoeken. Blijkbaar heb ik tijdens/kort na/voor het updaten van mijn SynologyNAS ook de functie 'Local master browser' uitgezet in de CIFS options. Nu ik die term in jouw post zag staan heb ik deze weer aangezet en de samba share verschijnt nu weer bijna instant, net als de NFS share overigens.

Alles werkt weer. Geweldig !

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberdinho schreef op maandag 20 juli 2009 @ 02:26:
[...]
Exact hetzelfde probleem hier. Bij mij wordt het probleem opgelost door de resolutie op 1080p60 te zetten i.p.v. 1080p24. Alleen is het beeld dan minder vloeiend, dus laat ik de resolutie maar op 1080p24 en neem de stotteringen voor lief. De tv waarop ik dit probleem heb is een Samsung LE37B651. Helaas heb ik geen andere FullHD tv met 24p ondersteuning tot mijn beschikking om te kijken of het probleem ook daarop ondervonden wordt.
Quote van zeroday uit [Deel 2, 3 okt 2008] :
"Het apparaat kan inderdaad 24p aan, maar zover ik de m'n bugtrac page mag geloven mag daar nog wat fine-tuning in gedaan worden, in eerste instantie zat 24p niet als optie erin."
Het 24p probleem is toendertijd in de bug trac gemeld. Sinds die tijd zet ik mijn tv ook op 1080p50.
Ik kan de trac nu niet meer vinden...(maar misschien zoek ik niet goed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:15:
[...]
Ik kijk zo'n 30 tot 40 TV series op seizoenbasis en download alleen maar de h264 720p series en zou daar wat mis mee zijn dan had ik dat allang gezien en opgelost. (alleen al vanuit eigen belang).
Het seizoen Harpers Island was goed (al werden de laatste 2 afleveringen erg snel afgeraffeld en was de clue een bummer) ..

het kan een instelling zijn van je TV en/of instelling binnen de TV instellingen van je cfullhdma
zet hem eens op een lagere resolutie of andere resolutie of haal edid eens eruit of auto-framerate
in combinatie met een bepaalde scherm kan dat altijd een bepaald effect opleveren.

Ik zou in ieder geval geen specifieke switch instellingen gebruiken zoals jumbo frames (wordt toch niet ondersteund door de cfullhdma). Eventueel andere router aansluiting gebruiken, etc..

Teveel opties en mogelijkheden om op te noemen. Probeer er eens 1
Edid.. (komt me alleen van toiletpapier bekend voor, btw)... geen idee wat het is en hoe ik het eruit moet halen. Wanneer je de instelling in-/uitschakelen bedoeld, dan heb ik dat al getest. Geeft geen verandering.

Jumbo frames staan tevens uit op de CH3SNAS.
SaURoN schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:37:
[...]
Het zou kunnen dat het met de tv heeft te maken, juddering of jiddering ofzo noemden ze het. Kan de plank compleet mis slaan nu maar dacht dat het daar mee te maken heeft (dacht ik ooit ergens gelezen te hebben)

Ben benieuwd!
Het is geen judder volgens mij. Judder komt volgens mij voor omdat de frequentie van de player niet gelijk is aan die van de film en dus hierdoor per seconde een frame 2 keer moet laten zien. Dit veroorzaakt dus iedere seconde 1 a 2 kleine schokjes. << Dat is het dus niet.

Wanneer ik de modus op 60 Hz zet tijdens het afspelen, dan zie ik juist wel judder, maar de schokjes waar ik het eerder over had, zie ik niet meer.
Op 24 Hz loopt het vloeiend, maar verschijnen periodiek een aantal schokjes achter elkaar (zo lijkt het tenminste). Als eerder opgemerkt vind ik het zeer lastig uit te leggen en moet je het zien om te begrijpen. Het gebeurd weer niet met Cars 1080p24, welke dus ook 24 Hz is.

Ik had een stille hoop dat dit probleem opgelost zou zijn door de nieuwste firmware-update uit te voeren, maar blijkbaar is er een ander 1080p-probleem opgelost waar ik geen last van had ;(
Ah, dank ligt het dus niet aan mij ;)
Het zal inderdaad geweldig zijn dat hier alsnog een oplossing voor komt. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de TV ligt. Cars 1080p24 speelt wel goed
Quote van zeroday uit [Deel 2, 3 okt 2008] :
"Het apparaat kan inderdaad 24p aan, maar zover ik de m'n bugtrac page mag geloven mag daar nog wat fine-tuning in gedaan worden, in eerste instantie zat 24p niet als optie erin."
Het 24p probleem is toendertijd in de bug trac gemeld. Sinds die tijd zet ik mijn tv ook op 1080p50.
Ik kan de trac nu niet meer vinden...(maar misschien zoek ik niet goed)...
Kan de trac zelf ook niet vinden.
Het zou dus kunnen zijn dat de CFULLDMA met deze bestanden iets (nog) niet helemaal goed afhandelt.

Waar komt dit vandaan?
Is het een combinatie tussen TV en CFULLHDMA?
Waarom speelt 1080p24 wel goed?
Is het op te lossen in de CFULLHDMA?

@Zeroday: Voor mij (en anderen) is het jammer dat jij het probleem zelf niet ervaart. Het zal dan ook moeilijk te reproduceren zijn. Zou desondanks toch a.u.b. nog eens naar dit probleem kunnen kijken _/-\o_
Ik wil ook helemaal niet zeuren, maar jij bent in mijn ogen de enige die in staat is een eventuele oplossing te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Nog wat aanvullende info wat betreft mijn 24p probleem (eventueel bruikbaar voor geinteresseerden/belanghebbenden):

Het ligt naar mijn weten niet aan de TV (Samsung B650 serie) zelf. Blurays spelen namelijk perfect af via mijn PS3 met 24p inschakeld. Wat ik misschien wel geloof is dat eventueel de combinatie van de Cfullhdma(i) met een specifiek tv het probleem geeft (wat mij sterk lijkt), zoals bekkemab dat meldt.

Verder kan ik melden dat bij ELKE 720p/1080p mediabestand met een framerate van 23,98 dit probleem zich voordoet bij mij. Het probleem is dat om de 20-30 seconde een stottering in de beeld zich voordoet wat op den duur hinderlijk ervaren kan worden, voornamelijk omdat je weet dat het er weer aan gaat komen. Opvallend detail is dat ik eens een bepaalde 720p film perfect vloeiend zonder enig vorm van stottering heb afgespeeld (naam van de film is mij ontschoten). Toen ik de mediainfo van dit bestand bekeek, bleek het dat de framerate 24 exact was, ipv de doorgaanse 23,98. Hoewel ik niet echt veel verstand heb van audio/video techniek, geloof ik wel dat daar ergens de euvel ligt.

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberdinho schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:54:
Verder kan ik melden dat bij ELKE 720p/1080p mediabestand met een framerate van 23,98 dit probleem zich voordoet bij mij. Het probleem is dat om de 20-30 seconde een stottering in de beeld zich voordoet wat op den duur hinderlijk ervaren kan worden, voornamelijk omdat je weet dat het er weer aan gaat komen.
Ook bij mij bij ELKE 720p/1080p een stottering om de 20-30 sec als ik de cfh instel op 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:10:
[...]

Ook bij mij bij ELKE 720p/1080p een stottering om de 20-30 sec als ik de cfh instel op 24p.
Ligt al bij de ontwikkelaars.
moeten alleen nog uitvissen waardoor het komt en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:43:
[...]

Ligt al bij de ontwikkelaars.
moeten alleen nog uitvissen waardoor het komt en hoe het op te lossen is.
Dank je Dennis! Weten we tenminste dat er aan gewerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
dit werkt een stuk sneller en ik heb nu geluid! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Waarschijnlijk een hele domme vraag....

Als ik wil telnetten naar mijn CFULLDHMAI met 'telnet IP 4836' vraagt hij daarna om een password....

Waar kan ik die vinden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

colaboy123 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:19:
Waarschijnlijk een hele domme vraag....

Als ik wil telnetten naar mijn CFULLDHMAI met 'telnet IP 4836' vraagt hij daarna om een password....

Waar kan ik die vinden????
admin al eens geprobeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Ik heb een raar probleempje.. Mijn CFULLHDMA kan niet op 1GB, wel 100MB.
Ik heb een switch 1GB en een router 100MB, de switch is met de router verbonden (zelf geknepen kabel), vanaf de Conceptronic heb ik ook een zelf geknepen kabel lopen naar de switch, dan werkt het niet, ik krijg geen verbinding. Leg ik mijn laptop eraan, dan heb ik gewoon een 1GB verbinding. De kabel heb ik al meerdere malen opnieuw gemaakt, ook heb ik een andere kabel geprobeerd, geen resultaat.

Zodra ik de Conceptronic aan mijn router leg heb ik een 100MB verbinding. Ik weet zeker dat het niet aan mijn kabels ligt, ik heb het hele huis bekabeld en verschillende switches verspreid door het huis en nergens problemen. Ik krijg alleen de Conceptronic niet op 1GB. Doe ik iets verkeerd, of moet ik misschien ergens nog iets instellen?
1080p wordt overigens prima gestreamed over 100MB, dat is het probleem niet, maar ik vind het gewoon nogal raar.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Yep! :-(

Snap er geen hout van!
nietes schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:02:
[...]

admin al eens geprobeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Password staat op het forum van Dennis in de Hacking sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Doe eens citeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Citaat :-)

-------------------------
telnet is running at port 4836

telnet has password: conceptronic2008
--------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
St@m schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:28:
Ik heb een raar probleempje.. Mijn CFULLHDMA kan niet op 1GB, wel 100MB.
Toevallig had ik zaterdag een soortgelijk probleem. Ik gebruik de CFULLHDMA al een paar maanden via 100MB netwerk. Laatste firmware zit erop, nooit problemen gehad.

Zaterdagmiddag heb ik de CFULLHDMA direct op een 1GB switch aangesloten. Toen we 's avonds een film gingen kijken ging de CFULLHDMA steeds herstarten en bleef maar loopen. Na het e.e.a. geprobeerd te hebben merkte ik dat hij bleef werken als ik de netwerkkabel eruit haalde. Ik heb 'm toen weer op de 100MB switch aangesloten en voor de rest van de avond hebben we zonder problemen een film kunnen kijken. Lijkt erop dat hij 1GB niet zo leuk vind. Zie ook hieronder.
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:08:
Nee gebruik slechts een router. die ik had vervangen voor 1gb versie van sitecom. deze heb ik vandaag teruggebracht en een linksys meegenomen ook 1gb. maar de cfull kan er niet goed mee overweg. hij gaat telkens een reboot uitvoeren als je een HDfilm stopt of zelfs start. voorheen een echt simpel routerje 100mb nooit een probleem. wou m`n netwerkje wat pimpen maar lijkt niet te werken.
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:43:

Oke dan, heb sinds 2 dagen het probleem dat als ik een film afspeel of wil afspelen bij het starten of skippen van hoofdstuk de cfull begint te rebooten.
<snip>
Nu moet ik er bij zeggen dat de 1GB router er nog niet zo lang is (kleine week) misscien dat dit meer warmte in het apparaat veroorzaakt?? d.m.v. snellere data overdracht?? Erg vreemd allemaal.
Ook hier stond iets soortgelijks in de comments.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ah, nouja, dan maar gewoon 100MB.. Hmm.. maar heb er net nog 1 gekocht voor op de slaapkamer.. moet ik daar dus ook een 100MB switch gaan plaatsen :/ Beetje jammer. Misschien moet ik daar dan maar gaan werken met een externe schijf, wel lastig maar ik ga niet mijn hele thuisnetwerk omgooien :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Lekker is dat. Sta net op het punt een andere router aan te schaffen met gigabit, maar dat lijkt niet zo'n goed idee te zijn. Ga maar zoeken naar een gigabit router waarbij ik de poort kan vastzetten op 100MB. Iemand hier ervaringen met de CFULLHDMA en een D-Link 655 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:16:
[...]

Toevallig had ik zaterdag een soortgelijk probleem. Ik gebruik de CFULLHDMA al een paar maanden via 100MB netwerk. Laatste firmware zit erop, nooit problemen gehad.

Zaterdagmiddag heb ik de CFULLHDMA direct op een 1GB switch aangesloten. Toen we 's avonds een film gingen kijken ging de CFULLHDMA steeds herstarten en bleef maar loopen. Na het e.e.a. geprobeerd te hebben merkte ik dat hij bleef werken als ik de netwerkkabel eruit haalde. Ik heb 'm toen weer op de 100MB switch aangesloten en voor de rest van de avond hebben we zonder problemen een film kunnen kijken. Lijkt erop dat hij 1GB niet zo leuk vind. Zie ook hieronder.

[...]

[...]

Ook hier stond iets soortgelijks in de comments.
Blij dat ik dus niet alleen sta met dit probleem. Zijn echter ook verschillende verhalen te lezen van gebruikers die wel op 1Gb lan draaien zonder problemen. Vraag me af of het niet iets in de hardware kan zijn. Heb overwogen om hem voor garantie aan te bieden omdat hij immers verkocht is met Gb lan poort, maar tot nu toe nog niets mee gedaan omdat ik hem niet wil missen!! Ondertussen, als er iemand is die meer duidelijkheid kan verschaffen voor dit probleem laat dan van je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Hotzenwalder schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:
Lekker is dat. Sta net op het punt een andere router aan te schaffen met gigabit, maar dat lijkt niet zo'n goed idee te zijn. Ga maar zoeken naar een gigabit router waarbij ik de poort kan vastzetten op 100MB. Iemand hier ervaringen met de CFULLHDMA en een D-Link 655 router?
Ik draai al sinds het begin de CFullHDMA (niet i) op een gigabit Dell 2716. Sinds 2 weken terug heb ik de D-Link DIR655 Hardware rev 4a, alle apparatuur is echter nog op de Dell aangesloten.

Qua router kan ik 'm wel aanbevelen, ik zal nog even een kabeltje rechtstreeks aansluiten...
... en zojuist ook met een kabel rechtstreeks geen problemen.

The day after tomorrow 1080p24 start in beide situaties zonder problemen op. De router verstrekt zonder problemen een semi-fixed IP (DHCP aan MAC adres gekoppeld). Ik heb nog niet heel de film afgekeken... maar speel meestal 'slechts' 720p series omdat mijn TV geen FullHD aan kan.

[ Voor 20% gewijzigd door frankvdtillaart op 29-07-2009 23:23 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de CFullHDMA aangesloten op een Sitecom WL-308, alles is volledig gigabit hier zonder problemen, hoewel ik wel 2x een nieuwe stekker heb moeten knijpen op een kabel door amateurisme mijnerzijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Hotzenwalder schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:
Ik heb hier een CHFULLHDMA staan die met een D-Link 655 aan een CH3SNAS hangt. Draait zonder problemen op gigabit. Moet wel zeggen dat ik zelden 1080p bekijk, maar meestal DVD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Hmm.. ik hou het dus nog maar even bij mijn 250GB freecom ( in de slaapkamer avi+subs :p ) ipv dat ik dit soort gadgets ook ga gebruiken in mijn woonkamer met FullHD e.d - jammer. Ik ben echt hard op zoek naar een soortgelijk product als deze maar er lijken weinig betrouwbare en goedwerkende op de markt te zijn.. redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Draait hier wel gewoon op gigabit (Linksys SB2008 switch dacht ik) en stream vanaf timecapsule (externe hdd hangt er aan) kijk wel 1080p maar goed dat draaide ook al goed op 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo, net mijn 2e binnen. Deze draait prima op 1GB.. heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle topics (deel 1 t/m4 ) te hebben gelezen wil ook ik mijn ervaringen delen. Ik heb deze speler voornamelijk gekocht voor hd content.Over het algemeen ben ik best tevreden maar ondervind wel een aantal problemen.

Iso's speelt hij niet af schijnbaar door de grootte (8 gb) maar ik lees dat dit kan komen door mijn CH3SNAS. Schijnbaar kan dit wel als ik het via een externe harddisk op de speler doe, klopt dit?

Ook hakkelt het beeld soms bij hd content, blijkbaar wordt hier aan gewerkt?

Diverse films hebben meerdere subtitels die ik in vlc mediaplayer wel kan selecteren maar bij de mediaplayer niet. Als ik op subs druk kan ik deze dan alleen uitzetten ipv meerdere te kiezen.

Kan je foto's niet roteren, mij lukt het iig niet.

Verder speelt hij alles af wat ik hem aanbied echt mooi apparaat. Ook de firmware updates volgen snel op elkaar die al meerdere zaken hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:36:
Na alle topics (deel 1 t/m4 ) te hebben gelezen wil ook ik mijn ervaringen delen. Ik heb deze speler voornamelijk gekocht voor hd content.Over het algemeen ben ik best tevreden maar ondervind wel een aantal problemen.
Iso's speelt hij niet af schijnbaar door de grootte (8 gb) maar ik lees dat dit kan komen door mijn CH3SNAS. Schijnbaar kan dit wel als ik het via een externe harddisk op de speler doe, klopt dit?
Waarschijnlijk zijn dat BluRay iso's .. gaat inderdaad niet werken.
Voor de rest werkt zowel de CH3SNAS en de CFULLHDMAi voortreffelijk met elkaar samen
Ook hakkelt het beeld soms bij hd content, blijkbaar wordt hier aan gewerkt?
je zou je probleem beter moeten omschrijven. dit is te weinig. Er wordt aan vele dingen gewerkt.
Diverse films hebben meerdere subtitels die ik in vlc mediaplayer wel kan selecteren maar bij de mediaplayer niet. Als ik op subs druk kan ik deze dan alleen uitzetten ipv meerdere te kiezen.
geef een voorbeeld van een film je kan met SUB/CH+ schakelen, als er meerdere subs zijn zijn ze te selecteren. als je ze alleen maar kan uitzetten dan zijn ze niet direct selecteerbaar. Geef ook aan in welke film je dit bekijkt. MKV, WMV, AVI, IFO, VOB
Kan je foto's niet roteren, mij lukt het iig niet.
weet niet of auto rotatie ondersteund wordt.
Verder speelt hij alles af wat ik hem aanbied echt mooi apparaat. Ook de firmware updates volgen snel op elkaar die al meerdere zaken hebben opgelost.
Midden volgende week verwacht ik weer een beta firmware te kunnen releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slightly off topic: Vandaag op 1dayFly: MvixPVR FULL HD Multimedia Harddisk Recorder. Misschien een aardig alternatief?

Wat is overigens nu de laatste public release? Op de site van conceptronic staat 1.17.22, maar volgens mij zag ik bij de internet upgrade .44 staan? De hickups in FULL HD (#259 in aroundmyroom) zijn overigens helemaal weg, HULDE!!!! Zeer blij hiermee!!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Heb een vraagje.. de firmware updates (official en beta's) doe ik geregeld via USB stick updaten.
Dit omdat ik de CFH niet aan het inet heb hangen, nou is dat geen probleem want het gaat prima en veelal zeer snel. Alleen afgelopen week probeerde ik de laatste te updaten maar dat ging niet en dat kwam omdat er lege mappen en een handvol bestandjes op de 8GB USB stick stonden... Ik heb wel 2x 30min gewacht maar de CFH kon de firmware niet vinden (lees: bleef maar zoeken). Staat alleen de firmware los op de stick of in een mapje dan vind de CFH hem wel binnen 5s.. behoorlijk verschil als je het mij vraagt.
Nou is de vraag, kan de CFH updater niet overweg met 'veel' bestanden of (lege) mappen op de media waar de firmware staat?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@myself: Dat 1dayfly ding is dus GEEN alternatief, ondersteunt geen MKV/H.264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Dennis,

Ik heb de vraag ook al op jou persoonlijke forum gepost; zou het mogelijk zijn om een pauze-functie toe te kennen aan de media streams (iMedia, bv. RTL Gemist)? Dit zou de bruikbaarheid van deze functie echt kompleet maken :) !

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren idd BluRay iso's. Ga vanavond even kijken welke films problemen met de subs hebben en welke hakkelen. Ik bedoel hiermee dat de film niet 100% vloeiend loopt maar met hele kleine schokjes. Viel me wel op dat dit bij bluray downloads niet was (deze voortaan maar downloaden). Was volgens mij bij mkv maar zal dit nog nakijken.

@ cyberd ben het helemaal eens met een pauze functie en spoelen zou helemaal geweldig zijn (weet niet of zoiets mogelijk is).

Shoutcast is ook helemaal geweldig maak ik ook veelvuldig gebruik van. Ben ook erg benieuwd naar de Yuixx superstrakke interface, dat vind ik ook wel gaaf. Kan de cfullhdma naar de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

Sinds gisteren ook een CFULLHDMAi. Beetje strubbelingen bij het opstarten. iedere file op mijn Win2k3 Domain Controller gaf hij de melding ERROR 301 FILE NOT SUPPORTED. Ik wat lopen kloten, alleen de user waarmee ik inlog rechten geven op de share en op de ntfs. Ding gaf nog steeds de 301 melding. Ook regelmatige reboots van de Media player. Uit eindelijk mijn domain controller downgraded naar workgroup server. En nu werkt het perfect. Kennenlijk kan hij toch niet helemaal omgaan met de authenticatie vanuit AD. Reboots zijn nu ook bijna voorbij. Soms als ik vanuit een film rechtstreeks naar het media menu wil dan reboot hij wel eens. Komt vervolgens in een soort reboot loop. Dan moet ik hem eerst uitzetten en dan opnieuw aan en dan werkt alles wel goed.

Verder helemaal tevreden. Genoeg aansluitingen. HDMI Spdif. Heerlijk geen dvd's meer hoeven fikken gewoon realtime over 1Gbit vanaf mijn server kijken.

Hopelijk blijven de reboots nu ook achter wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
psychoclown schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:21:
Heb een vraagje.. de firmware updates (official en beta's) doe ik geregeld via USB stick updaten.
Dit omdat ik de CFH niet aan het inet heb hangen, nou is dat geen probleem want het gaat prima en veelal zeer snel. Alleen afgelopen week probeerde ik de laatste te updaten maar dat ging niet en dat kwam omdat er lege mappen en een handvol bestandjes op de 8GB USB stick stonden... Ik heb wel 2x 30min gewacht maar de CFH kon de firmware niet vinden (lees: bleef maar zoeken). Staat alleen de firmware los op de stick of in een mapje dan vind de CFH hem wel binnen 5s.. behoorlijk verschil als je het mij vraagt.
Nou is de vraag, kan de CFH updater niet overweg met 'veel' bestanden of (lege) mappen op de media waar de firmware staat?
Ik zet het firmwarebestand altijd in de root van mijn USB HD (die bijna helemaal vol staat). Werkt als een tierelier. Zet je het bestand in de root van je USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hotzenwalder schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Ik zet het firmwarebestand altijd in de root van mijn USB HD (die bijna helemaal vol staat). Werkt als een tierelier. Zet je het bestand in de root van je USB stick?
Nee in een mapje maar die vond de CFH eerst altijd wel alleen had ik er toen geen andere spullen of mappen op staan, zal het eens proberen de volgende keer :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik heb de 4 bestaande topics al even doorgezocht maar eigenlijk niet kunnen vinden of je in de serverlijst ook hard een server kan toevoegen. Op mijn win2k3 server heb ik namelijke een paar VM's draaien voor test en studie. Nu als er een VM op mijn server draait dan zie ik in de server lijst wel de VM machines maar niet de host machine. wat opzich heel vreemd is. nu kan ik de vm's wel uitzetten maar het zou handig zijn als ik gewoon hard die host server in de serverlijst in mijn CFULLHDMAi kan zetten.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
handmatige shares kunnen alleen op basis van NFS worden toegevoegd, Samba vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Oke dat is jammer. Is dat mogelijk wel een nieuwe feature? Want het is nu best lastig dat hij soms met zijn normale scan de server niet ziet maar alleen de VM,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
ik beloof niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naa een weekje de CFULLHDMAi in bezit te hebben, wil ik mijn ervaringen delen met jullie, en hoop ook dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleempje..

configuratie:
-PC met Quadcore en 1xRaptor schijf als C: en 1 x WD 600 GB in 3 partities en 2 x gigabit aansluiting
-Sitecom wl-306 gigabit router
-CFULHDMAi bekabeld (PC is ook bekabeld)
-JVC versterker / Pioneer 428XD

Alles werkt perfect, WHVHD, DVD, ISO.. alles speelt hij af via netwerk.. geen haperingen.. alles prima.

Echter met het afspelen van MKV 1080p (x264 DTS) gaat het mis.. haperingen elke 2 minuten voor een paar tellen..
Had de nieuwste firmware erop 1.17.43.10 en dit werkte dus niet met MKV..
Had eerst een Linksys standaard router erop, en heb van de week dus die gigabit router gekocht, dacht dat het aan het netwerk kon liggen, maar nog steeds problemen met hapringen, en alles is gigabit nu.
Heb toen de firmware naar beneden gegooid, en draai nu met versie 1.12.04.10.

Heb geen haperingen meer met MKV content.. maar mis wel een heleboel andere functies (bijv, herkenning van VideoTS bij DVD) en instellingen

Is er een versie later, die wat meer nieuwe opties heeft, maar wel stabiel MKV afspeelt...
en waar zou ik deze kunnen downloadne, want ik kan maar 2 versies vinden (de hele oude .1.12 en de allernieuwste..)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 07:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Zou iemand of meerdere personen een willen kijken of deze af te spelen is.

http://www.binsearch.info/?adv_age=&q=Pocono

Is een MP4 bestand. Download deze race wekelijks en de ene week kan ik hem wel afspelen en de andere week krijg ik de melding 301 "bestand word niet ondersteund"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
@nietes:

Zojuist even voor je gedownload en getracht af te spelen.
Na het starten duurt het 1,5 minuut voordat het draaiende wieltje verdwijnt, en het beeld zichtbaar word.
Ziet er prima uit, echter: geen geluid. En een race zonder geluid is het toch echt niet....

Getest met CFULLHDMA via Samba op 100 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

sailsoft5 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:05:
@nietes:

Zojuist even voor je gedownload en getracht af te spelen.
Na het starten duurt het 1,5 minuut voordat het draaiende wieltje verdwijnt, en het beeld zichtbaar word.
Ziet er prima uit, echter: geen geluid. En een race zonder geluid is het toch echt niet....

Getest met CFULLHDMA via Samba op 100 Mb/s
Bedankt _/-\o_ , vreemd dat die het bij mij niet doet. Geluid kan kloppen, moet je AC3 op pcm zetten geloof ik.
Het wieltje verdwijnt bij mij al heel snel en krijg dan de melding 301. De I versie doet het niet. Zal het ook eens via Samba proberen ipv direct van de hd

Edit

Ook via de samba krijg ik de melding 301 ( toch ook maar een niet I zien te krijgen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door nietes op 07-08-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
nietes schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:41:
[...]

Bedankt _/-\o_ , vreemd dat die het bij mij niet doet. Geluid kan kloppen, moet je AC3 op pcm zetten geloof ik.
Het wieltje verdwijnt bij mij al heel snel en krijg dan de melding 301. De I versie doet het niet. Zal het ook eens via Samba proberen ipv direct van de hd

Edit

Ook via de samba krijg ik de melding 301 ( toch ook maar een niet I zien te krijgen >:)
Lijkt me stug dat het aan de I ligt.
Zeker weten dat je bestand niet corrupt geraakt is tijdens het downen ?
Download hem eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
sailsoft5 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:50:
[...]

Lijkt me stug dat het aan de I ligt.
Zeker weten dat je bestand niet corrupt geraakt is tijdens het downen ?
Download hem eens opnieuw.
als het goed is heb ik het bestand vandaag ook gedownload en ik zal bij foutieve afspeelbaarheid 's op console niveau kijken of ik een foutmelding krijg.

Console = serial port interface
is tie er? ja, alleen voor nerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik heb hem 2 keer gedownload en geen foutmeldingen gehad. Op mijn laptop met vlc player kan ik hem wel afspelen. Bedankt vast voor de moeite en ik lees je bevinding wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 12:34
Gisteren een (DVD) film (The Woman) gekeken. Ik stream vanaf NFS (Linux) over gigabit (switch).
Na zo'n 10 minuten sloeg de CFULLHDMA vast. Alleen stekker eruit/in werkte nog, groenen knopje achterop reageerde ook niet. Hierna film opnieuw gestart vanaf het moment van vast slaan. Wederom na een minuut of 10/15 sloeg de CFULLHDMA op dezelfde manier weer vast op een ander stuk in de film
Firmware gedowngrade van versie: 1.17.43.06 naar versie: 1.16.06.06. Hierna de film volledig opnieuw gestart en hem uitgekeken tot het eind. De vastlopers heb k me de laatste 3 a 4 firmwares steeds vaker. Ook maakt het niet uit of 't HD of DVD materiaal is. De CFULLHDMA ligt in een open kast op een glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
PisPix schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:45:
Gisteren een (DVD) film (The Woman) gekeken. Ik stream vanaf NFS (Linux) over gigabit (switch).
Na zo'n 10 minuten sloeg de CFULLHDMA vast. Alleen stekker eruit/in werkte nog, groenen knopje achterop reageerde ook niet. Hierna film opnieuw gestart vanaf het moment van vast slaan. Wederom na een minuut of 10/15 sloeg de CFULLHDMA op dezelfde manier weer vast op een ander stuk in de film
Firmware gedowngrade van versie: 1.17.43.06 naar versie: 1.16.06.06. Hierna de film volledig opnieuw gestart en hem uitgekeken tot het eind. De vastlopers heb k me de laatste 3 a 4 firmwares steeds vaker. Ook maakt het niet uit of 't HD of DVD materiaal is. De CFULLHDMA ligt in een open kast op een glasplaat.
Word de unit warm? Zo ja zet hem eens in de standaard zodat hij recht opstaat? Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 12:34
SaURoN schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:42:
[...]

Word de unit warm? Zo ja zet hem eens in de standaard zodat hij recht opstaat? Misschien helpt dat?
Dat vermoeden had ik een tijd terug ook. Ik heb toen de unit op de plavuizen vloer gelegd maar ook dan liep hij nog regelmatig vast. De unit wordt wel warm maar niet heet ofzo. Daarnaast zou ik persoonlijk liever zien dat de boel stabiel draaid dan dat er allemaal toeters en bellen extra aan de speler worden toegevoegd. Over een tijdje ga ik verhuizen en zet ik ook een streamer op de slaapkamer. Ik ben er alleen nog niet uit welke dat gaat worden. M'n vriendin noemt de CF al de "vastloper" en das geen goede reclame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
PisPix schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:18:
[...]
Dat vermoeden had ik een tijd terug ook. Ik heb toen de unit op de plavuizen vloer gelegd maar ook dan liep hij nog regelmatig vast. De unit wordt wel warm maar niet heet ofzo. Daarnaast zou ik persoonlijk liever zien dat de boel stabiel draaid dan dat er allemaal toeters en bellen extra aan de speler worden toegevoegd. Over een tijdje ga ik verhuizen en zet ik ook een streamer op de slaapkamer. Ik ben er alleen nog niet uit welke dat gaat worden. M'n vriendin noemt de CF al de "vastloper" en das geen goede reclame...
Ook weer plat gelegd :? Er zit niet voor niets een standaard bij denk ik zo.
Persoonlijk vind ik het ook mooier als ie ligt, maar ik heb zoveel warmte genererend spul in mijn kast staan.. Dan loopt ie onherroepelijk vast. Nou.. Dan lekker rechtop zetten en nooit vastlopers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
N.a.v. een eerdere post met commentaar op mijn super duper WMV->MKV omzet methode heb ik dat WMVconverter programma zelf ook maar eens grondig getest.

Na een viertal films hiermee te hebben omgezet kan ik enkel concluderen dat het een leuk idee is, maar gewoon niet goed werkt bij mij. Het geluid hapert bij elke film en mijn versterker verliest continue de 'lock' op de DD stream. Wellicht dat andere versterkers hier geen last van hebben of het geluid niet hiervoor onderbreken, maar bij mij wel.

De enige foolproof manier om toch een goede MKV met DD te krijgen uit een WMV blijft toch mijn manier ;)
Waarom WMVconverter niet lekker werkt is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de volgende film (the dark knigth) loopt mijn speler vast en moet hem op de speler zelf uitzetten.

http://www.binsearch.info...LA+%28BOEHA%21%29&max=250

Ook zijn de ondertitels (bij lange zinnen) maar voor de helft weergegeven. Je ziet dat de ondertitel door een komma wordt gedeeld maar de ondertitel wordt niet afgemaat. Deze problemen heb ik ook met watchman,300,awake.

Mischien kan iemand deze film testen of dit bij hem ook een vastloper geeft (na een 20 min ongeveer)

Ik had gemeld in een vorige postdat alles zo'n beetje wel afspeelt maar dat was vn dvd rips.
Heb deze speler toch gekocht voor full hd films maar hier wordt ik zo wel droevig van ondertussen. 1st geen geluid met WMV (DTS) problemen met MKV stotteren (wel in de nieuwe firmware opgelost lees ik op aroundmroom) en nu ga ik m2ts proberen loopt de speler compleet vast!

Maw elke x denk ik dan zoek ik wel een formaat wat het wel doet maar wordt elke x teleurgesteld. Ik vind het een mooi apparaat als hij zou doen wat ie beloofd te kunnen maar dat is bij mij iig dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Laatst online: 21:59
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met m2ts files en de ondertitels daarvan? Heb bij alle m2ts files die ik geprobeerd heb problemen met het weergeven van subtitles. Heb ook een bugreport gedaan in de trac. Ik plaats de sub-files (.sub en .idx) in dezelfde map als de film. *.srt files worden niet ondersteund bij m2ts files. Bij het starten van de film worden de subs gewoon weergegeven, maar na een minuutje vallen sommige zinnen weg. Het blijkt dan dat de subs op "off" staan. Ook als ik vooruitspoel zijn de subs opeens verdwenen. Als ik ze dan weer aanzet via de remote, vallen ze gelijk daarna weer uit. Als ik dan terugkeer naar het fullhdmai hoofdmenu, is de CF onstabiel geworden. Bij elke druk op de remote worden het beeld zwart, en gaat weer aan bij een volgende druk op een knop op de remote. Enige optie is dan het uit/aanzetten van de CF.

Dit probleem heb ik niet bij andere bestanden, zoals WMV of MKV's. Ik gebruik firmware 1.17.42.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Vreemd, bij mij geen enkel probleem

Ik gebruik alleen maar *.srt of sub/idx (wel naamgeving exact hetzelfde) en werkt probleemloos bij elk formaat, ook TS en m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Sorry, ik zat fout. .srt bestanden worden wel ondersteunt nu inmiddels. Echter ik heb net getest, maar heb met .srt files exact hetzelfde probleem. Ze vallen ook uit tijdens de film, in dit geval Rambo 4, maar had het ook bij de planet earth episodes. Plus het feit dat mijn CF ook onstabiel is na het kijken van zo'n film. Ik verkrijg de sub/idx files volgens een handleiding uit een van deze threads van tweakers, via tsmuxer demux ik de subs uit de m2ts files. Dan krijg ik een .sup file. Die zet ik om met dbsup2sub naar een sub en idx file. Die noem ik exact hetzelfde als mijn film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
@Jesco_White.

Hoe speel je je films af ?
Conceptronic Media server / Samba / NFS / Memory stick/HD ?

[ Voor 15% gewijzigd door sailsoft5 op 10-08-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
sailsoft5 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:21:
@Jesco_White.

Hoe speel je je films af ?
Conceptronic Media server / Samba / NFS / Memory stick/HD ?
Vanaf een externe harde schijf.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste