Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06
jesco_white schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:45:
Sorry, ik zat fout. .srt bestanden worden wel ondersteunt nu inmiddels. Echter ik heb net getest, maar heb met .srt files exact hetzelfde probleem. Ze vallen ook uit tijdens de film, in dit geval Rambo 4, maar had het ook bij de planet earth episodes. Plus het feit dat mijn CF ook onstabiel is na het kijken van zo'n film. Ik verkrijg de sub/idx files volgens een handleiding uit een van deze threads van tweakers, via tsmuxer demux ik de subs uit de m2ts files. Dan krijg ik een .sup file. Die zet ik om met dbsup2sub naar een sub en idx file. Die noem ik exact hetzelfde als mijn film.
officieel wordt alleen srt ondersteund ..
sub+idx zou eigenlijk niet eens 'mogen' werken .. dat het werkt bij de meesten is een extra ;_)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het dus met srt dat de ondertitles maar voor de helft worden weergegeven. Ook loopt de player dus helemaal vast. Heeft hier niemand last van? Zou iemand de link op de vorige pagina die ik had gepost eens kunnen testen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:40:
Ik heb het dus met srt dat de ondertitles maar voor de helft worden weergegeven. Ook loopt de player dus helemaal vast. Heeft hier niemand last van? Zou iemand de link op de vorige pagina die ik had gepost eens kunnen testen voor mij?
Als jij nu eerst met andere bestanden test en eventueel dat srt bestand deelt zodat er gekeken kan worden of daar niets vreemds in zit .. dan kan men verder gaan zoeken.

Zouden er gigantische problemen zijn geweest met ondertitels dan had je dat hier wel gelezen.
Dus ik vermoed dat het iets exemplarisch bij je is. Dus meer testen en dingen uitzoeken is aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Aangezien ik niet zo heel veel verstand heb stel ik vragen op dit forum.Ik heb deze player voor het gebruikersgemak gekocht.Jesco schijnt deze problemen ook te hebben dus... Vandaar de vraag of iemand deze link kon testen om te kijken of het de download is die de problemen geeft en niet de player. Echter heb het met meerdere downloads dus lijkt mij dit niet.

Testen dmv subtitels delen heb ik gewoon geen kaas van gegeten en daar heb ik m ook niet voor gekocht. Het werkt of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
ik zal de dark night binnen slurpen ,maar ik gebruik deze remuxen regelmatig en ze lopen als een zonnetje bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:45:
Ok,

Aangezien ik niet zo heel veel verstand heb stel ik vragen op dit forum.Ik heb deze player voor het gebruikersgemak gekocht.Jesco schijnt deze problemen ook te hebben dus... Vandaar de vraag of iemand deze link kon testen om te kijken of het de download is die de problemen geeft en niet de player. Echter heb het met meerdere downloads dus lijkt mij dit niet.

Testen dmv subtitels delen heb ik gewoon geen kaas van gegeten en daar heb ik m ook niet voor gekocht. Het werkt of het werkt niet.
Toch niet zo moeilijk om dat srt bestand te delen (uploaden) lijkt me? ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

Toch niet zo moeilijk om dat srt bestand te delen (uploaden) lijkt me? ;)
Dan ken je mij nog niet :? Goed die subtitels delen zal ik vast wel na wat zoekwerk voor elkaar krijgen. Erger is het vastlopen van mijn cfullhdma. Hitteprobleem is het niet want als ik hem uitzet en daarna aan en een dvd ga kijken gaat alles prima.

@ batowhizz, thanks voor het uitproberen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:40:
Het lijkt er bij jou op dat je een verkeerd ondertitel bestand gebruikt, als zinnen na een komma worden afgebroken. Kijk eens met notepad in je ondertitel bestand en kijk of je zinnen daar wel worden afgemaakt. Of staan ze buiten het bereik van je tv scherm omdat je een of andere zoom-functie hebt aangezet?

Bij mij vallen de subs echt uit bij m2ts bestanden, dus geen halve zinnen ofzo. Wel heb ik de stabiliteits problemen na het kijken van een m2ts bestand. Zwart tv-scherm na druk op knop van de remote. En weer beeld bij nog een keer een druk op een knop. Moet dus telkens twee keer op een knop drukken omdat bij elke knop het scherm wisselt tussen zwart beeld of "normaal" beeld.

Van sub/idx begrijp ik inmiddels dat dit niet ondersteund wordt, dus dat is dan jammer. Vind het wel vervelend dat de .srt's, in combinatie met m2ts bestanden, niet lekker werken bij mij. Bij andere filmformaten werken .srt's wel goed bij mij overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door jesco_white op 11-08-2009 14:14 . Reden: Aanpassing tekst na lezen post van cfullhdma_user ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertitels opgelost danzij jesco! Heb een logitech harmony en gebruik deze uiteraard om alles te bedienen. Mijn vriendin vindt deze niet makkelijk en pakt altijd de originele ab v/d tv. Waarschijnlijk hierdoor op een verkeerde zoom gezet. Meest logische kijk je dus weer als laatste naar.

Nu nog het vastlopen, zou toch niet door een zoomfunctie komen? Vanavond maar is testen of de film doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:04:
Ondertitels opgelost danzij jesco! Heb een logitech harmony en gebruik deze uiteraard om alles te bedienen. Mijn vriendin vindt deze niet makkelijk en pakt altijd de originele ab v/d tv. Waarschijnlijk hierdoor op een verkeerde zoom gezet. Meest logische kijk je dus weer als laatste naar.

Nu nog het vastlopen, zou toch niet door een zoomfunctie komen? Vanavond maar is testen of de film doorloopt.
:D Wel zo eerlijk dat je het hier ook meldt haha

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
bij mij loopt de hele dark night gewoon netjes
als ik de dts erbij gooi dan wil ie het geluid wel eens kwijt raken en gaan stotteren
maar dat los ik op door een stukje terug te spoelen

de ondertiteling lijkt toch iets te zijn op de manier waarop deze remuxen gemaakt zijn
dacht eerst eigenlijk altijd dat er een zinnetje wegviel af en toe maar het boeide niet zo vanwege mijn engels wat best goed is

de onderste zin staat gewoon niet in beeld en ik krijg het niet goed gezoomd op mijn tv
het bestand zelf is gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat op mijn werk en vroeg mijn vriendin het te checken, zoom stond op 4:3. Echter ik heb hem op auto gezet en 16:9 maar de ondertitels doen het dus niet goed. Helaas heeft mijn vriendin dit dus toch niet goed gecheckt.
Blijkbaar dus toch de download gezien ook de test van batowhizz (thanks voor het testen). Ook blijft hij vastlopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerGumpie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-04-2024
zeroday schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:43:
[...]

Ligt al bij de ontwikkelaars.
moeten alleen nog uitvissen waardoor het komt en hoe het op te lossen is.
Mooi dat ze er aan werken, hopelijk komt het snel want bijna alle films zijn 23,98fps.
En met 200mhz settings is het lastig om naar te kijken je wordt er bijna moe van zeg maar. |:(

Maar wat ook raar is dat dit probleem zich ook afspeelt met een normale TV blijft het probleem zichbaar dus niet alleen de sync met je LCD TV maar ook crt's hebben er last van. 8)7

Hopelijk komt er snel een oplossing ,

Greetz Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
PowerGumpie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:34:
[...]

Mooi dat ze er aan werken, hopelijk komt het snel want bijna alle films zijn 23,98fps.
En met 200mhz settings is het lastig om naar te kijken je wordt er bijna moe van zeg maar. |:(

Maar wat ook raar is dat dit probleem zich ook afspeelt met een normale TV blijft het probleem zichbaar dus niet alleen de sync met je LCD TV maar ook crt's hebben er last van. 8)7

Hopelijk komt er snel een oplossing ,

Greetz Peter
Voor beta testers gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste korte 24p test gisteren was veelbelovend (= vloeiend) !!!
Nu mijn vraag. Ik heb films in verschillende framerates. Als je de cfh op 24p instelt, en je hebt een film in 25p, dan speelt dat natuurlijk niet zo lekker. Je moet de framerate dus iedere keer per film instellen. Is de cfh (in een volgende firmware versie) op 'automatisch' in te stellen? De media info is immers bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Eerste korte 24p test gisteren was veelbelovend (= vloeiend) !!!
Nu mijn vraag. Ik heb films in verschillende framerates. Als je de cfh op 24p instelt, en je hebt een film in 25p, dan speelt dat natuurlijk niet zo lekker. Je moet de framerate dus iedere keer per film instellen. Is de cfh (in een volgende firmware versie) op 'automatisch' in te stellen? De media info is immers bekend.
Dit is al heel lang mogelijk. Automatische EDID of iets dergelijks in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

Dit is al heel lang mogelijk. Automatische EDID of iets dergelijks in de instellingen.
Mijn Video instelling staat op 1080p50 en EDID staat bij mij aan.
Dat zou betekenen dat als ik een 24p film afspeel, de cfh automatisch naar 24p overschakelt (als de tv ook 24p ondersteunt). Maar dat doet ie niet, want ik heb geen last van schokkirige beelden (de bug die nu in de beta is opgelost). Dus is mijn conclusie dat de cfh gewoon 50p afspeelt en niet de framerate van de film overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Exocet schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

klopt combinatie van beiden
EDID is de vraag van mediaspeler wat voor resoluties de TV aan kan en toont deze dan
de Autoframerate instelling stelt de framerate af op de resolutie waarop de TV ingestelt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
zeroday schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:08:
[...]

klopt combinatie van beiden
EDID is de vraag van mediaspeler wat voor resoluties de TV aan kan en toont deze dan
de Autoframerate instelling stelt de framerate af op de resolutie waarop de TV ingestelt staat.
Wat bedoel je precies met "de resolutie waarop de tv ingestelt staat"? Mijn tv kan bijv. 1920x1080 (full-hd) als resolutie aan. Ik kan bij mijn tv voor zover ik weet niet instellen of hij 24p, 30p, 50p of 60p moet draaien, maar ga ervan uit dat de tv zich aanpast naar wat hij aan framerate binnen krijgt over HDMI.

Bedoel je dat met Autoframerate aan de mediaplayer automatisch zijn framerate aanpast aan de content die hij draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Zeroday,

Heb vorige week de laatste officiele firmware geinstalleerd (1.17.43.10).
Probleempje in de ondertiteling bij deze tekens: ' " ` . misschien nog wel andere....
Deze tekens worden weergegeven als vierkantje waarbij tevens de bijbehorende letter en naastliggende letters wegvallen. Bij vorige firmware was dit niet het geval.

Met vriendelijke groeten Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
HugoFR schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:39:
Zeroday,

Heb vorige week de laatste officiele firmware geinstalleerd (1.17.43.10).
Probleempje in de ondertiteling bij deze tekens: ' " ` . misschien nog wel andere....
Deze tekens worden weergegeven als vierkantje waarbij tevens de bijbehorende letter en naastliggende letters wegvallen. Bij vorige firmware was dit niet het geval.

Met vriendelijke groeten Hugo
Hallo Hugo, er staat al een melding van dit probleem op de trac.

http://www.aroundmyroom.c...ject=1&status%5B0%5D=open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
jesco_white schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Wat bedoel je precies met "de resolutie waarop de tv ingestelt staat"? Mijn tv kan bijv. 1920x1080 (full-hd) als resolutie aan. Ik kan bij mijn tv voor zover ik weet niet instellen of hij 24p, 30p, 50p of 60p moet draaien, maar ga ervan uit dat de tv zich aanpast naar wat hij aan framerate binnen krijgt over HDMI.

Bedoel je dat met Autoframerate aan de mediaplayer automatisch zijn framerate aanpast aan de content die hij draait?
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: wat zijn de mogelijkheden van je TV.
Dus schakel EDID in. Je krijgt nu in de selectiebox van de resolutie alleen de resoluties te zien die door je TV ondersteund worden.
Als daar geen 1080p24 tussen staat dan ondersteund de TV dit niet.

Wanneer je dan de 24fps film gaat afspelen, maar je TV ondersteund dat niet, dan zal hij gewoon de resolutie aka framerate pakken waarop dat moment je CFULHDMA op ingesteld staat.

De CFULLHDMA schakelt alleen om als zowel EDID als Autoframerate aanstaat.(autoframerate kan niet zonder EDID werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:06:
[...]

Mijn Video instelling staat op 1080p50 en EDID staat bij mij aan.
Dat zou betekenen dat als ik een 24p film afspeel, de cfh automatisch naar 24p overschakelt (als de tv ook 24p ondersteunt). Maar dat doet ie niet, want ik heb geen last van schokkirige beelden (de bug die nu in de beta is opgelost). Dus is mijn conclusie dat de cfh gewoon 50p afspeelt en niet de framerate van de film overneemt.
Nee, hiervoor moet je ook nog de HDMI Automatic Framerate voor aanzetten.
dus EDID kijkt of je TV 1080p24 aan kan, indien HAF aanstaat en jou TV kan 1080p24 aan dan schakelt deze zich om
waneer je TV dat niet aan kan dan pakt ie gewoon de instelling waarop je de CFULLHDMA hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
zeroday schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:14:
[...]

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: wat zijn de mogelijkheden van je TV.
Dus schakel EDID in. Je krijgt nu in de selectiebox van de resolutie alleen de resoluties te zien die door je TV ondersteund worden.
Als daar geen 1080p24 tussen staat dan ondersteund de TV dit niet.

Wanneer je dan de 24fps film gaat afspelen, maar je TV ondersteund dat niet, dan zal hij gewoon de resolutie aka framerate pakken waarop dat moment je CFULHDMA op ingesteld staat.

De CFULLHDMA schakelt alleen om als zowel EDID als Autoframerate aanstaat.(autoframerate kan niet zonder EDID werken)
Ok bedankt Dennis! EDID laat zien dat mijn tv ook 1080p24 aankan. Ik zal dus vanaf nu zowel EDID als autoframerate aanzetten, stond voorheen uit en had instelling "hard" op 1080p60 gezet vanwege bug met 1080p24. Vanavond gelijk testen, met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg! Ik ga vanavond de HDMI Automatic Framerate setting eens bekijken (ik neem aan dat dit een setting op de cfh is en niet op de tv; net als jesco verwacht ik dat de tv zich aanpast aan de framerate van het binnenkomende signaal). Je zou verwachten dat HAF standaard aan staat, wanneer EDID is ingeschakeld.

Verwijderd

jesco_white schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:08:
[...]

Het lijkt er bij jou op dat je een verkeerd ondertitel bestand gebruikt, als zinnen na een komma worden afgebroken. Kijk eens met notepad in je ondertitel bestand en kijk of je zinnen daar wel worden afgemaakt. Of staan ze buiten het bereik van je tv scherm omdat je een of andere zoom-functie hebt aangezet?
Heb de file met km player geprobeerd en hier geen enkel probleem met de subs. Ligt dus toch echt aan de cfullhdma, jammer.

• zeroday
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

Heb de file met km player geprobeerd en hier geen enkel probleem met de subs. Ligt dus toch echt aan de cfullhdma, jammer.
ik zou die file wel eens willen hebben, of kijk ik eroverheen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:20:
Bij de volgende film (the dark knigth) loopt mijn speler vast en moet hem op de speler zelf uitzetten.

http://www.binsearch.info...LA+%28BOEHA%21%29&max=250
Het is deze file. Heb dit ook met 300, kan ik ook de link wel van terugzoeken indien gewenst.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Als ik EDID gebruik en Automatic framerate wordt 24p gekozen, maar vervolgens lopen beeld en geluid niet meer synchroon bij het afspelen. (CSI Miami Season 7 HD 720p). Instellingen maar weer veranderd.
Komt dit door de speler of door de TV?

• zeroday
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:56:
[...]

Het is deze file. Heb dit ook met 300, kan ik ook de link wel van terugzoeken indien gewenst.
dit is een film, geen ondertiteling
je hebt toch een probleem met de ondertiteling? dan wil ik de ondertiteling hebben. De film maakt niet uit.

• PowerGumpie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-04-2024
zeroday schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:18:
[...]

Voor beta testers gisteren.
Mooi zo want ik baal als een stekker , ik kan niet tegen haperingen dat stoort behoorlijk,
Ik weet wel als ik mijn Pc er op aan sluit en dan 24p instel met catalyst 9.7
Dan is het wel beter het beeld maar ik zie dat ook de pc niet gewend is aan dit soort formaten omdat je dan weer andere storing veroorzaakt dus ik denk dat ze er op de PC er nog niet uit zijn,
En helaas nog niet in win7 te gebruiken zonder dat je beeld krimpt en niet meer terug te zetten is.

dus we wachten spanning af

:*)

Verwijderd

Ik heb een sinds kort een probleempje met de CFULLHDMA. Deze is in mijn netwerk gekoppeld aan een CH3SNAS waarop ik mijn filmcollectie opsla.
Alles ging tot voorkort prima, maar ik heb nu al een aantal malen gehad dat een film halverwege begint te haperen en uiteindelijk vastloopt.
Het begint als het beeld kort onderbroken wordt (zwart beeld) en na 2 seconden weer verdergaat. Dit fenomeen herhaalt zich vanaf dat punt steeds vaker, met als gevolg dat binnen een paar minuten het beeld op zwart blijft en de melding "videosignaal" verschijnt.

Ik krijg de indruk dat er een buffer of geheugen volloopt. Als ik namelijk de film na de eerste hapering pauzeer en na een paar minuten weer start, kan ik weer even "normaal" kijken.

Ik gebruik uiteraard de laatste firmware; hij doet het met zowel HD als normale DVD content, heb er verder geen patroon in kunnen ontdekken. Sommige films spelen zonder problemen af, maar het lijkt erop dat steeds meer films gaan haperen......

Iemand bekend met dit probleem?

CDFULLHDMA. CH3SNAS 2 TB, Netgear n-router, XPC barebone AMD 4800 X2, 4GB.

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

nietes schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:15:
Zou iemand of meerdere personen een willen kijken of deze af te spelen is.

http://www.binsearch.info/?adv_age=&q=Pocono

Is een MP4 bestand. Download deze race wekelijks en de ene week kan ik hem wel afspelen en de andere week krijg ik de melding 301 "bestand word niet ondersteund"
@Zeroday

Heb je inmiddels al naar dit bestand gekeken ?
Zou je nog even doen omdat ik hem op de I versie niet af kon spelen

Echte HD kijk je op een plasma TV

• zeroday
nietes schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
@Zeroday
Keb mijn bureau deze week weinig gezien omdat ik met allerlei andere dingen bezig was .. maar de download moet klaar zijn .. zal volgende week kijken .. morgen eerst een feestje

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Dank u _/-\o_ en feest ze. Het heeft niet zo'n haast heb hem al gezien op laptop. Dinsdag ook weer 2 van die files gedownload en met die weer geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
nietes schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:07:
[...]

@Zeroday

het duurt een tijd met laden, maar ik kijk nu naar

NSC.2009.Round21.Pocono.Race.ESPN-HD.x264-English.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Heeeeeeeeeeeeeeel maf :D Bij mij doet die het echt niet, nieuwste firmware, geprobeerd rechtstreeks via de hd en via lan. De andere die ik download en wel kan kijken duurt inderdaad wat lang, zo'n 15 tot 20 sec. In het iedergeval bedankt, misschien nog een tip ?. Opnieuw downloaden heb ik al 2 keer gedaan

EDIT

Gisteren weer zo'n race gedownload, bestond uit 3 delen. Deel 1 en 2 speelde hij probleemloos af en deel 3 kreeg ik weer die 301 foutmelding !!!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door nietes op 20-08-2009 17:24 ]

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb je al eens geprobeert hem vanaf een andere PC te streamen ?

Wil hem best voor je downloaden en testen, maar ik neem toch aan dat alle 3 de delen met dezelfde settings zijn gemaakt, en aangezien deel 1 en 2 het wel doen........

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

sailsoft5 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:28:
Heb je al eens geprobeert hem vanaf een andere PC te streamen ?

Wil hem best voor je downloaden en testen, maar ik neem toch aan dat alle 3 de delen met dezelfde settings zijn gemaakt, en aangezien deel 1 en 2 het wel doen........
Ik heb hem opnieuw gedownload en kon daarna deel 3 wel afspelen. Foutje met downloaden dus :)
Weet ik het voor de volgende keer

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Hey ik zag net op Dennis' site dat eindelijk de de feauture voor het handmatig toevoegen van samba share's geïmplementeerd is. Dat is goed nieuws! Ik hoop dat mijn NAS weer werkt als de firmware gereleased wordt.

• zeroday
Stubby schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:47:
Hey ik zag net op Dennis' site dat eindelijk de de feauture voor het handmatig toevoegen van samba share's geïmplementeerd is. Dat is goed nieuws! Ik hoop dat mijn NAS weer werkt als de firmware gereleased wordt.
niet is, wordt
momenteel werkt het nog niet zoals ik graag zou willen.

• sailsoft5
Dennis,

Al enig zicht op wanneer er weer een Beta aan komt ?
Waarin hopelijk het ondertitelprobleem is opgelost ??? Is mijn enige echte probleem op dit moment.

• zeroday
sailsoft5 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:02:
Dennis,

Al enig zicht op wanneer er weer een Beta aan komt ?
Waarin hopelijk het ondertitelprobleem is opgelost ??? Is mijn enige echte probleem op dit moment.
ondertitelprobleem? heb je trac nummer? beta, morgen / gisteren / later ... maar niet met de fix die jij vraagt

• sailsoft5
Trac nummer #394.

Als er in een regel een speciaal karakter voorkomt (bv é) dan veranderen de speciale letter, en enkele karakters ervoor en erna in een vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sailsoft5 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:18:
Trac nummer #394.

Als er in een regel een speciaal karakter voorkomt (bv é) dan veranderen de speciale letter, en enkele karakters ervoor en erna in een vierkantje.
Dat kan ik beamen, ook cijfers doen het niet meer. Niet echt heel storend hoor imho

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zit sinds kort met een probleem. ik heb mijn Conceptronic nu ongeveer een jaar en heb hem aangesloten vanaf mijn pc(XP) met een draad naar de Conceptronic.
dit doe ik via een wireless-G Breedband router 2.4GHZ (maar deze is dus wel met een draad naar de Conceptronic)
Ik kijk mijn films via mijn mappen te delen(Komt zo"n handje bij te staan)
Maar nu vind mijn Conceptronic mijn pc niet meer?
ik gebruik de laaste firmware Als ik de Conceptronic dan reset dan vind hij hem wel weer (fabrieks instellingen) Wie kan mij raad geven.?Ps ik heb niet erg veel verstand van computers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:50:

Toevallig dat ik je post las, ik heb namelijk zelf ook al twee films gekeken van dezelfde poster waar jij The Dark Knight had van gedownload, en ook ik had hierbij dat alleen de bovenste regel van de ondertiteling leesbaar was op mijn CFHi. In de comments bij "Valkyrie remuxed (1080p)" staat de oplossing hiervoor:
je moet ze opnieuw muxen met tsmuxer en zet subtitle bottom op 85,dan zou je ze moeten zien :D
Ik heb dit zelf nog niet getest maar dit zul je dus moeten doen voor iedere film die je van deze poster download als je de ondertiteling wilt zien.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Is het misschien al bekend wanneer de nieuwe firmware met de eerder besproken 24p fix uit komt?

In afwachting hiervan :9

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Cyberdinho schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:17:
Is het misschien al bekend wanneer de nieuwe firmware met de eerder besproken 24p fix uit komt?

In afwachting hiervan :9
Bedoel je het 1080p24 GUI flicker issue?
Dat is gefixed in de beta van gisteren (1.17.52‏).

• Cyberdinho
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

psychoclown schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:00:
[...]

Bedoel je het 1080p24 GUI flicker issue?
Dat is gefixed in de beta van gisteren (1.17.52‏).
Nee ik bedoel dit probleem:
Cyberdinho schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:54:
Nog wat aanvullende info wat betreft mijn 24p probleem (eventueel bruikbaar voor geinteresseerden/belanghebbenden):

Het ligt naar mijn weten niet aan de TV (Samsung B650 serie) zelf. Blurays spelen namelijk perfect af via mijn PS3 met 24p inschakeld. Wat ik misschien wel geloof is dat eventueel de combinatie van de Cfullhdma(i) met een specifiek tv het probleem geeft (wat mij sterk lijkt), zoals bekkemab dat meldt.

Verder kan ik melden dat bij ELKE 720p/1080p mediabestand met een framerate van 23,98 dit probleem zich voordoet bij mij. Het probleem is dat om de 20-30 seconde een stottering in de beeld zich voordoet wat op den duur hinderlijk ervaren kan worden, voornamelijk omdat je weet dat het er weer aan gaat komen. Opvallend detail is dat ik eens een bepaalde 720p film perfect vloeiend zonder enig vorm van stottering heb afgespeeld (naam van de film is mij ontschoten). Toen ik de mediainfo van dit bestand bekeek, bleek het dat de framerate 24 exact was, ipv de doorgaanse 23,98. Hoewel ik niet echt veel verstand heb van audio/video techniek, geloof ik wel dat daar ergens de euvel ligt.
Volgens qtekker is dit probleem dus opgelost in de beta. Maar ik vroeg mij dus af wanneer deze officieel gereleased wordt.

Ik schop de bal

• St@m

St@m

@ Your Service

Volgens mij is Zeroday op vakantie, en ik meen gelezen te hebben dat de final na zijn vakantie uitkomt.

Iig, zoiets stond in die mail

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 03-09-2009 07:53 ]

• zeroday
Cyberdinho schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:25:
[...]

[...]

Volgens qtekker is dit probleem dus opgelost in de beta. Maar ik vroeg mij dus af wanneer deze officieel gereleased wordt.
Datum onbekend omdat in de laatste versie ook een optie voor Samba Mounts zit die experimenteel is. Die kan ik er niet 1-2-3 uitslopen.
Dus dat moet eerst wat beter gaan werken.

• zeroday
St@m schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:52:
Volgens mij is Zeroday op vakantie, en ik meen gelezen te hebben dat de final na zijn vakantie uitkomt.

Iig, zoiets stond in die mail
ja dat kan ook nog eens een reden zijn ;-)

.. blup ..... blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar dient in de toekomst die samba link voor??
zag deze al in de nieuwe beta zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
bedoeling is/was/zal zijn dat je 'sneller' naar een fixed shared subfolder kan gaan

feature zal waarschijnlijk nog herschreven worden omdat het niet goed werkt vooralsnog, dus eerst eruit en dan kijken of het op een andere manier geimplementeerd kan worden.

Of het een final versie haalt is dus nog onzeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Cyberdinho schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:25:
[...]
[...]
Vandaag is 1.17.53 officieel gereleased. Geen release notes nog
komt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Waar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
'Op het Internet'
O-)

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 07-09-2009 18:38 . Reden: Gewoon even via de internet upgrade op het apparaat de upgrade uitvoeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Ahhhhh, ja, dat kan natuurlijk ook nog :-D

Thanks.

[ Voor 11% gewijzigd door sailsoft5 op 07-09-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

zeroday schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:10:
[...]

Vandaag is 1.17.53 officieel gereleased. Geen release notes nog
komt nog
Hartelijk bedankt _/-\o_

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Zie link:
http://www.nu.nl/economie...jf-nedfield-failliet.html

Weet iemand of dit ook nog gevolgen heeft voor conceptronic (2L Alliance)??

Zit eigenlijk te wachten op de relaese van de Yuixx. Maar wanneer dit faillisement ook Conceptronic treft, dan zal dit product waarschijnlijk het daglicht niet gaan zien vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch-man schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:55:
Zie link:
http://www.nu.nl/economie...jf-nedfield-failliet.html

Weet iemand of dit ook nog gevolgen heeft voor conceptronic (2L Alliance)??

Zit eigenlijk te wachten op de relaese van de Yuixx. Maar wanneer dit faillisement ook Conceptronic treft, dan zal dit product waarschijnlijk het daglicht niet gaan zien vermoed ik.
Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. 2L International heeft een doorstart gemaakt en draait onder de naam 2L Alliance gewoon door met alle activiteiten die ze voorheen ook deden.

Die YuiXX zal er dus wel komen..

Zie ook deze pagina, helemaal onderin: http://www.2l.net/about_us.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. 2L International heeft een doorstart gemaakt en draait onder de naam 2L Alliance gewoon door met alle activiteiten die ze voorheen ook deden.

Die YuiXX zal er dus wel komen..

Zie ook deze pagina, helemaal onderin: http://www.2l.net/about_us.html
Yup .. en weer een project(je) [kuch] waar ik mij mee mag bemoeien ;-)
zie http://www.aroundmyroom.com/tag/yuixx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
zeroday schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:32:
[...]

Yup .. en weer een project(je) [kuch] waar ik mij mee mag bemoeien ;-)
zie http://www.aroundmyroom.com/tag/yuixx/
[kuch] wanneer komt er wat meer nieuws over dat projectje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tito129 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:36:
[...]

[kuch] wanneer komt er wat meer nieuws over dat projectje..
Zodra je d'r wat over leest .. ;-) ( je vraagt wel erg naar de bekende weg )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
@zeroday

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over de verwachte introductie van de Yuixx. Ik snap ook wel dat je er niet teveel over wil zeggen, maar misschien kan je hier wel antwoord op geven:

Ik overweeg om een mediaplayer te kopen en twijfel nu tussen en Eminent 7075 (nieuwe sigma 8563 chipset) en de Yuixx. Van de Eminent heb ik gelezen dat deze eind september (3e week) leverbaar is.

Is de Yuixx vergelijkbaar met deze mediaspeler of mogen wij er nog betere prestaties van verwachten? Mij gaat het naast de media vooral ook om het afspelen van audio en het bekijken van foto's. Wat ik van de huidige mediaspelers lees zijn deze twee onderdelen met name op het gebied van de GUI nog zeer beperkt.

M.a.w. ga ik wachten op de Yuixx of kies ik voor de Eminent 7075. Ik ben wel erg ongeduldig.... ;-)

Edit: ik weet dat deze vraag eigenlijk niet in deze topic thuishoort, maar kon het niet laten om hem te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch-man op 09-09-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
[quote]Grolsch-man schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:15:
@zeroday

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over de verwachte introductie van de Yuixx. Ik snap ook wel dat je er niet teveel over wil zeggen, maar misschien kan je hier wel antwoord op geven:
[quote]

Wat is geheimzinnig?
Ik kan gewoonweg nog maar weinig vertellen ..
Ik overweeg om een mediaplayer te kopen en twijfel nu tussen en Eminent 7075 (nieuwe sigma 8563 chipset) en de Yuixx. Van de Eminent heb ik gelezen dat deze eind september (3e week) leverbaar is.

Is de Yuixx vergelijkbaar met deze mediaspeler of mogen wij er nog betere prestaties van verwachten? Mij gaat het naast de media vooral ook om het afspelen van audio en het bekijken van foto's. Wat ik van de huidige mediaspelers lees zijn deze twee onderdelen met name op het gebied van de GUI nog zeer beperkt.
Ik heb de eminent alleen nog maar op wat demo's zien draaien, ik weet wat voor team erachter zit en ik weet wat de 'flaws' daarin zijn. ikzelf ben persoonlijk erg gescharmeerd van de nieuwe sigma chips maar die kan niet tippen aan de CE3100 van Intel.
Over de Realtek chip ben ik geheel niet enthousiast op dit moment met wat voor performance ze momenteel laten zien.
M.a.w. ga ik wachten op de Yuixx of kies ik voor de Eminent 7075. Ik ben wel erg ongeduldig.... ;-)
De Yuixx zal er in een aantal vormen komen bijv. met DVB-T, met en/of zonder HDD etc.
Er is een team keihard bezig om alle functies te implementeren alsmede alles ook geimplementeerd krijgen in de GUI .. Ook dat is weer een compleet nieuw en ander concept. De GUI van de Yuixx kan zelfs met 4 lagen over elkaar heen werken, iets wat vele andere players niet kunnen.

De taak van mijn afdeling is om alles te testen, af te keuren, te herkeuren, zien of alles wat op de tekentafel bedacht is ook gaat werken. Daar zijn mensen keihard mee bezig.

De box zal zo veel meer kunnen met de widgets en functies dat de basis niet alleen maar de mediaspeler is.
Edit: ik weet dat deze vraag eigenlijk niet in deze topic thuishoort, maar kon het niet laten om hem te stellen.
Dit topic is een voorbeeldig topic dus niemand zal zich eraan storen ;-)

• Grolsch-man
Bedankt voor de uitgebreide toelichting Zeroday. Helpt me zeker bij het maken van de keuze.

Als ik het goed heb begrepen moet ik mezelf eerst afvragen of ik een mediaspeler wil aanschaffen die alleen mijn media af kan spelen of een mediaspeler die meer (online) mogelijkheden heeft.

Gezien het prijsniveau van de huidige conceptronic full hd mediaspeler (rond de 200 euro) zal het mij logisch lijken dat de Yuixx niet voor dezelfde prijs als een Eminent 7075 in de markt worden gezet (rond de 130 euro). Hierdoor is het denk ik ook appels met peren vergelijken.

Nogmaals bedankt voor de heldere uiteenzetting. Denk dat we gewoon nog even een paar weekjes wachten met het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Klopt het dat de CFULLHDMAI problemen heeft met het afspelen van DVD-bestanden met multiple camera angles? Ik heb problemen met een live DVD van Motörhead. Op sommige, steeds dezelfde, plekken loopt het beeld en geluid vast. Als ik dan de originele dvd van disc via de dvd-speler bekijk blijken het de plekken te zijn waar normaal gesproken een camera-icoon in beeld komt, die aangeeft dat ik via de afstandbediening van camera positie kan wisselen. Ik gebruik de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 01:56
'k Heb een probleem met de mediaspeler... sinds een tijdje (een paar weken) vindt de player geen lokale shares meer.
Gedeelde mappen van m'n PC worden niet meer gevonden ook diverse uPNP apparaten ziet die niet meer.
De bekabeling heb ik gecheckt en de shares werken onderling met de PC's perfect. 'k Heb het ook al een paar keer geprobeerd met nieuwe en oude firmware, 't maakt allemaal niks uit.

Via de PC is de player wel te benaderen. De uPNP-serversoftware van Conceptronic werkt ook wel naar behoren, maar dit is niet de manier die ik graag wil gebruiken om m'n bestanden af te spelen.
Graag zou ik weer gewoon door m'n shares willen bladeren via de player.

Het enige dat er sinds een tijdje is veranderd in het netwerk, is de router. Dit is een D-Link D855.
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
Onlangs al een keer vervangen door de oude router en ook geen verschil. 'k Kom er nu echt niet meer uit.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn collega heeft een mediaplayer gekocht van het merk ac ryan,als hij eem m2ts afspeelt kan hij gewoon de ondertitel selecteren,komt dat ook nog bij de cfullhdma,want dat vind ik wel een gemis

• rvdree26
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 18:27
Sinister82 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:34:
'k Heb een probleem met de mediaspeler... sinds een tijdje (een paar weken) vindt de player geen lokale shares meer.
Gedeelde mappen van m'n PC worden niet meer gevonden ook diverse uPNP apparaten ziet die niet meer.
De bekabeling heb ik gecheckt en de shares werken onderling met de PC's perfect. 'k Heb het ook al een paar keer geprobeerd met nieuwe en oude firmware, 't maakt allemaal niks uit.

Via de PC is de player wel te benaderen. De uPNP-serversoftware van Conceptronic werkt ook wel naar behoren, maar dit is niet de manier die ik graag wil gebruiken om m'n bestanden af te spelen.
Graag zou ik weer gewoon door m'n shares willen bladeren via de player.

Het enige dat er sinds een tijdje is veranderd in het netwerk, is de router. Dit is een D-Link D855.
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
Onlangs al een keer vervangen door de oude router en ook geen verschil. 'k Kom er nu echt niet meer uit.

Iemand een idee?
Probleem van netwerk-shares heb ik ook gehad met de D-Link i.s.m. CFULLHDMA

Mijn oude Linksys er weer tussen gezet, geen problemen meer ondervonden.
pricewatch: Linksys WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Case aangemaakt bij D-Link en Conceptronic, geen nuttig antwoord ooit terug gehad.
Volgens mij zit het probleem bij de D-link vooral in het Local master browser verhaal:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31307861

Goedkoopste oplossing: gooi er een standaard switch tussen (getest, werkte bij mij), Dlink als DHCP server of statische Ip`s gebruiken.
Duurdere Oplossing: Andere router.

[ Voor 5% gewijzigd door rvdree26 op 16-09-2009 10:52 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Heeft er hier misschien iemand ervaring met de RMA van Conceptronic? Heb mijn speler teruggestuurd omdat na een half uur het geluid wegviel via alle invoerbronnen. Ben wel benieuwd hoelang dit zal gaan duren voordat ik 'm terug heb, kon er elders weinig over vinden de tijd die dit in beslag neemt.

• wolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-08-2024
Mijn eerste post hier(en op tweakers)

Als eerste hulde aan dit topic en de mensen die er aan bijdragen _/-\o_ . Heb er sinds de aanschaf van mijn cfullhdmai(zes maanden geleden) erg veel aan gehad.

Maar goed nu mijn eigenlijke vraag.Ik las vandaag in een bericht op tweakers over de Yuixx het volgende:
"Verder weet Conceptronic nog te melden dat de Yuixx ook dts-downmixing zal ondersteunen. Eigenaren van de CFullHDMA- en CFullHDMAi-mediaspelers zullen via een firmware-update overigens ook de optie voor dts-downmixing krijgen. De update komt beschikbaar zodra Conceptronic de benodigde licentie binnen heeft, en dat zou naar verwachting binnen een maand gebeuren."
Kan iemand(hopelijk Dennis) dit bevestigen of ontkennen. Ik denk dat heel veel mensen hier erg blij van gaan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door wolle op 17-09-2009 11:43 . Reden: grammaticaal foutje ]

• St@m

St@m

@ Your Service

wolle schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:42:
Mijn eerste post hier(en op tweakers)

Als eerste hulde aan dit topic en de mensen die er aan bijdragen _/-\o_ . Heb er sinds de aanschaf van mijn cfullhdmai(zes maanden geleden) erg veel aan gehad.

Maar goed nu mijn eigenlijke vraag.Ik las vandaag in een bericht op tweakers over de Yuixx het volgende:

[...]

Kan iemand(hopelijk Dennis) dit bevestigen of ontkennen. Ik denk dat heel veel mensen hier erg blij van gaan worden.
Dat zou mij inderdaad 150 ~200 euro gaan schelen voor een setje in de slaapkamer, dat zou mooi zijn!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
wolle schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:42:
Ik zeker!!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat zou ik zeer fijn vinden, scheelt me flink wat tijd om alle DTS films te converten naar AC3!
Niet dat heel veel werk is maar toch scheelt het best wat, nou moet ik bijv. wat schijfruimte overlaten om te kunnen converten ;)

• Hotzenwalder
ksborg schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:33:
Heeft er hier misschien iemand ervaring met de RMA van Conceptronic? Heb mijn speler teruggestuurd omdat na een half uur het geluid wegviel via alle invoerbronnen. Ben wel benieuwd hoelang dit zal gaan duren voordat ik 'm terug heb, kon er elders weinig over vinden de tijd die dit in beslag neemt.
Heb mijn destijds kapotte apparaat via het bedrijf waar ik hem gekocht had terug gestuurd (laptopshop.nl). Deze reageerden binnen een paar dagen met het verhaal dat reparatie niet mogelijk was en vervanging ook niet (apparaat was inmiddels opgevolgd door de CFULLHDMAi versie). Ze gaven binnen een week mijn aankoopbedrag terug.

Da's mijn ervaring...

• ksborg
Hotzenwalder schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:07:
[...]

Heb mijn destijds kapotte apparaat via het bedrijf waar ik hem gekocht had terug gestuurd (laptopshop.nl). Deze reageerden binnen een paar dagen met het verhaal dat reparatie niet mogelijk was en vervanging ook niet (apparaat was inmiddels opgevolgd door de CFULLHDMAi versie). Ze gaven binnen een week mijn aankoopbedrag terug.

Da's mijn ervaring...
Ok da's wel vreemd dan... Ik heb ook een versie zonder i. Heb hem ook via laptopshop gekocht, maar heb de RMA rechtstreeks via Conceptronic aangevraagd. Deze hebben mij netjes alle gegevens verstrekt om 'm terug te sturen.

Ben benieuwd wat er terugkomt in dit geval. Zou het niet verkeerd vinden om gewoon de i terug te krijgen opzich... Maar dat zal wel niet gebeuren :P

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Nooit handig om direct naar de fabrikant te gaan.

Eerste verantwoordelijke is altijd je directe leverancier. Deze moet zorgen dat e.e.a. goed en deugdelijk wordt gerepareerd of opgelost. Ook al wordt er gerefereerd aan "fabrieksgarantie" dan nog is je leverancier verantwoordelijk voor garantie en reparatie/vervanging.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Over het algemeen moet je de eerste RMA via de reseller doen.
Conceptronic werkt graag mee, maar kennelijk duurt dit iets langer..

Al getracht ze te bellen?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
RoRoo schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:

Aangezien ik hem gekocht heb via Laptopshop.nl waren zij de eerst aansprakelijke. Of zij hem dan doorsturen naar Conceptronic of niet weet ik niet, maar het was in ieder geval snel opgelost. De partij waar je hem koopt is volgens mij het eerste aanspreekpunt bij garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 01:56
rvdree26 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:36:
[...]

Probleem van netwerk-shares heb ik ook gehad met de D-Link i.s.m. CFULLHDMA

Mijn oude Linksys er weer tussen gezet, geen problemen meer ondervonden.
pricewatch: Linksys WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Case aangemaakt bij D-Link en Conceptronic, geen nuttig antwoord ooit terug gehad.
Volgens mij zit het probleem bij de D-link vooral in het Local master browser verhaal:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31307861

Goedkoopste oplossing: gooi er een standaard switch tussen (getest, werkte bij mij), Dlink als DHCP server of statische Ip`s gebruiken.
Duurdere Oplossing: Andere router.
Bedankt voor de link over "het Local Master Browser verhaal". Dat was het probleem. Er zat een printservertje tussen dat persé de Master Browser moest wezen. Dat uit gezet en voila het functioneerde weer als te voren! Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Ik heb afgelopen weekend een USB hubje aan mijn cfullhdmai gehangen. De reden hiervoor is dat ik tegelijkertijd een HDD en Wireless netwerkapparaat aangesloten wil hebben.

Ik heb eerst een hubje zonder power adapter geprobeerd maar dit werkte niet. Toen een hubje met power adapter en dat werkt prima. Echter ondanks dat de cfullhdmai uitgeschakeld is blijft het ledje toch groen branden, dit was voorheen rood in de (neem ik aan) standby stand. Als ik het apparaat uitschakel gaat de netwerk dongle en de USB hdd ook netjes uit en komt er gaan signaal meer uit de cfullhdmai naar de TV. Als ik de USB kabel van de het hubje verwijder terwijl de cfullhdmai uitgaat gaat het eerder genoemde ledje ook van groen naar rood.

De USB hub: http://www.sweex.com/en/a...y/usb-firewire-hubs/US009
De wireless dongle: http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_USA&pid=1636
De USB HDD (de 1.5TB variant): http://www.seagate.com/ww...freeagent/freeagent_desk/

Verder draai ik de laatste firmware op de cfullhdmai die beschikbaar is via de webupdate.

Vraag is of iemand dit herkent en of dit misschien de bedoeling is(kan het me niet voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Aan mijn CFH hangt ook een USB hub en die gaat ook nooit uit of ik zou de stroom ervan af moeten halen.
Wat wel fijn is aan mijn ext HDD's is dat ze automatisch aan/uit gaan wanneer ik de CFh aan/uit zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Dat mijn USB hub aan blijft staan snap ik wel. Maar waarom blijft de LED op de CFULLHDMAi zelf groen branden terwijl hij op standby staat.

Met HUB standby led op CFULLHDMAi groen terwijl hij uitgeschakeld is
Zonder HUB standby led op CFULLHDMAi rood terwijl hij uitgeschakeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

wolle schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:02:
Dat mijn USB hub aan blijft staan snap ik wel. Maar waarom blijft de LED op de CFULLHDMAi zelf groen branden terwijl hij op standby staat.

Met HUB standby led op CFULLHDMAi groen terwijl hij uitgeschakeld is
Zonder HUB standby led op CFULLHDMAi rood terwijl hij uitgeschakeld is
Ah dat was wat verwarrend in je post.
Hmm dat is wel vreemd, enige verklaring die ik zo zou kunnen bedenken is dat de USB hub stroom doorgeeft aan de CFHi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Lijkt me niet echt de bedoeling dat de hub stroom doorgeeft aan CFULLHDMAi. En als ie dat zou doen dan kan ik me ook voorstellen dat er wel es wat kaduuk zou kunnen gaan.

psychoclown heb je ook een extern powered usb hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

wolle schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:41:
Ik heb afgelopen weekend een USB hubje aan mijn cfullhdmai gehangen. De reden hiervoor is dat ik tegelijkertijd een HDD en Wireless netwerkapparaat aangesloten wil hebben.

Ik heb eerst een hubje zonder power adapter geprobeerd maar dit werkte niet. Toen een hubje met power adapter en dat werkt prima. Echter ondanks dat de cfullhdmai uitgeschakeld is blijft het ledje toch groen branden, dit was voorheen rood in de (neem ik aan) standby stand. Als ik het apparaat uitschakel gaat de netwerk dongle en de USB hdd ook netjes uit en komt er gaan signaal meer uit de cfullhdmai naar de TV. Als ik de USB kabel van de het hubje verwijder terwijl de cfullhdmai uitgaat gaat het eerder genoemde ledje ook van groen naar rood.

Verder draai ik de laatste firmware op de cfullhdmai die beschikbaar is via de webupdate.

Vraag is of iemand dit herkent en of dit misschien de bedoeling is(kan het me niet voorstellen).
Yep, hier het zelfde en omdat ik het niet vertrouw heb ik hem er ook maar weer af gehaald. Een hub zonder stroom werkt hier ook niet. Het merk van mijn hub is overigens Trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

wolle schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:29:
Lijkt me niet echt de bedoeling dat de hub stroom doorgeeft aan CFULLHDMAi. En als ie dat zou doen dan kan ik me ook voorstellen dat er wel es wat kaduuk zou kunnen gaan.

psychoclown heb je ook een extern powered usb hub?
Mja dat klopt maar het was ook alleen een suggestie omdat ik sweex nou niet bepaald als een A-merk bestempel ;)

Ja dat heb ik, kon hem in de pricewatch niet meer vinden maar ik heb deze Sitecom CN-019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Die word niet meer verkocht, maar blijft er bij jou ook spanning op CH staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

nietes schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 00:03:
Die word niet meer verkocht, maar blijft er bij jou ook spanning op CH staan ?
Zo'n vermoeden had ik al inderdaad. Nee dat doet die van mij dus niet, ext HDD's en CFH gaan netjes uit als ik de CFH uit schakel en ook wordt het ledje van de CFH rood zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
zou het misschien niet aan de hubs liggen maar aan de player. Heb geen zin om een andere hub aan te schaffen en dan weer hetzelfde probleem te zien.

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een hub de upstream port ook van power voorziet. Het idee van een self powered hub is toch dat hij de downstream poorten van stroom voorziet. Het heeft geen enkele zin om de upstream poort ook van stroom te voorzien.

Ik heb de CFULLHDMAi, de versie met i dus.

ben benieuwd welke versie pyshoclown en nietes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 8) ,

Ik heb een CFULLHDMAi aangeschaft. Deze aangesloten via Scart/component/S-video op meerdere televisies. Echter het geluid was heel erg slecht. Soms te laag, soms te snel en met veel ruis. Eerst gedacht dat dit een defect apparaat was dus omgeruild, maar precies hetzelfde probleem heeft het nieuwe apparaat ook. Bij het aansluiten van de CFULLHDMAi door middel van een HDMI kabel op een nieuwere televisie geeft het geluidprobleem niet.

Wie herkent dit en weet eventueel een oplossing?

Lijkt met niet de bedoeling dat ik een nieuwe televisie koop omdat dit apparaat niet doet wat het beloofd. :+

Ik heb ondertussen Conceptronic ook al het probleem voorgelegd... nog geen terugkoppeling ontvangen.

Update: Probleem opgelost! Dikke pluim voor Conceptronic Support!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

wolle schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:58:
zou het misschien niet aan de hubs liggen maar aan de player. Heb geen zin om een andere hub aan te schaffen en dan weer hetzelfde probleem te zien.

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een hub de upstream port ook van power voorziet. Het idee van een self powered hub is toch dat hij de downstream poorten van stroom voorziet. Het heeft geen enkele zin om de upstream poort ook van stroom te voorzien.

Misschien wat naasten die een usb hub hebben dat je even wat kan testen? :)
Zelf heb ik de CFH, de oude dus zonder i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

wolle schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:58:

Ik heb ook de I versie. Lijkt me ook wel dat op elke hub de zelfde spanning staat en die dus bij de I zorgt dat het powerlampje blijft branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
RoRoo schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:

Opzich duurde het nog niet zolang. Heb vandaag een mailtje van Conceptronic gekregen dat ze een nieuwe CFULLHDMA gaan toesturen :)

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Mijn CFULLHDMA blijft sommige films (lees 3/4) slecht afspelen (1080p) vooral haperen en stotteren. Draai de laatste firmware, iemand een idee wat ik verder nog kan proberen, want ik raak behoorlijk moedeloos.

Heeft iemand een referentie film in 1080p die op zijn toestel wel goed afspeelt? Misschien dl ik gewoon de verkeerde?

• Hotzenwalder
Een recente die het goed doet... Observe and Report (zoek maar ff in FTD). Wel een vage film.
Overigens spelen alle 1080p films bij mij goed af, dus zou bij jou ook zo moeten werken. Staan de films op een externe HD (via USB) of stream je ze vanaf je PC of een NAS? Doe je het draadloos of bekabeld?

In principe zou elke film vanaf een USB HD goed moeten afspelen. Op die manier sluit je namelijk netwerkproblemen uit.

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Zal die film even binnenhalen en kijken of hij perfect afspeelt.

Films staan op een Win 7 machine via Gbit netwerk.

Heb jij de CFULLHDMA of de CFULLHDMAI ?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste