• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
kwam net nog een leuk artikel tegen, over de opvolger:
http://www.parool.nl/paro...oppen-chipfabrikant.dhtml
Intussen komen de eerste zakelijke licentiesuccessen in zicht. Conceptronics, herrezen uit de as van de failliete Tulipboedel, levert nog voor Sinterklaas de mediadoosjes onder de merknaam Juixx, vertelt Kjeld Beijer, directeur van dit bedrijf. ''Wij verkopen de box aan de consument via grote kanalen als Mediamarkt en Mycom.'' Grote afnemers als kabelaar Ziggo tonen interesse. Ziggo kampt met technische problemen in zijn decoders van Philips en Samsung.

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Hotzenwalder schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:29:
Een recente die het goed doet... Observe and Report (zoek maar ff in FTD). Wel een vage film.
Overigens spelen alle 1080p films bij mij goed af, dus zou bij jou ook zo moeten werken. Staan de films op een externe HD (via USB) of stream je ze vanaf je PC of een NAS? Doe je het draadloos of bekabeld?

In principe zou elke film vanaf een USB HD goed moeten afspelen. Op die manier sluit je namelijk netwerkproblemen uit.
niks dan haperingen.

Even kijken of ik zo'n usb stick heb of wel mijn NAS er naast zetten.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
niks dan haperingen.

Even kijken of ik zo'n usb stick heb of wel mijn NAS er naast zetten.
Ik heb een CFULLHDMAi, hiervoor had ik een CFULLHDMA. Met beide geen problemen gehad. Als hij ook hapert als je het via USB afspeelt is er wat mis met je CFULLHDMAi.

• Destn
Hm inderdaad een network issue dan... via usbdisk speelt hij gewoon af.

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Media server : versie 1.04.45
Netwerk : Dual Wan router naar switch naar PC en CFULLHDMA

Recent ben ik overgestapt naar een nieuwe computer. Met de nieuwe computer werkt het nog niet zoals op de oude computer. Het netwerk is hetzelfde gebleven.

Foutmelding

Ik zie na het starten van de Media Server op de PC in het menu 'Mijn Media' op de TV de server staan. Echter na verloop van een korte tijd (ongeveer 10 seconden) krijg ik de volgende foutmelding :

Fout 410 : Server bestaat niet.

Ik heb naar oplossingen gezocht in de handleiding, in dit topic en op internet.

Probeersels

Ik heb het volgende geprobeerd :
  • Uitzetten firewall
  • Uitzetten virusscanner
  • Downloaden nieuwste firmware op de CFULLHDMA
Instellingen CFULLHDMA

Bij de netwerkinstellingen heb ik DHCP geactiveerd. Ik heb het ook geprobeerd met een vast IP-adres, hierbij treedt hetzelfde probleem op. De PC, CFULLHDMA en Dual Wan router zitten in hetzelfde netwerksegment 192.168.5.x.

[ Voor 6% gewijzigd door One_Gandalf op 24-09-2009 11:49 ]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Kan je de player wel pingen?
werken de internet radio kanalen wel?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• One_Gandalf
RoRoo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:49:
Kan je de player wel pingen? Ja.
Werken de internet radio kanalen wel? Ja.
Deze acties heb ik gisteravond toevallig allebei uitgevoerd.

• RoRoo
One_Gandalf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:02:
[...]

Deze acties heb ik gisteravond toevallig allebei uitgevoerd.
kijk.. dan is het netwerk in weze goed :)
Heb je toevallig al via SMB geprobeerd (share aanmaken, daar wat media files inpleppen)?
Media server heb ik iig nog nooit gebruikt dus kan je daar niet mee helpen.

• One_Gandalf
RoRoo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:14:
[...]

kijk.. dan is het netwerk in weze goed :)
Heb je toevallig al via SMB geprobeerd (share aanmaken, daar wat media files inpleppen)?
Media server heb ik iig nog nooit gebruikt dus kan je daar niet mee helpen.
Ik heb nog niet geprobeerd om shares aan te maken. Misschien wel een betere oplossing dan de Media Server die wordt meegeleverd. Ik zal vanavond eens kijken of ik dat voor elkaar krijg.

• RoRoo
One_Gandalf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:48:
[...]

Ik heb nog niet geprobeerd om shares aan te maken. Misschien wel een betere oplossing dan de Media Server die wordt meegeleverd. Ik zal vanavond eens kijken of ik dat voor elkaar krijg.
Gewoon een share met leesrechten voor iedereen.. dan moet de player 'm gewoon kunnen zien en vinden.. Zet wel voor de zekerheid je windows firewall uit

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
One_Gandalf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:48:
[...]

Shares werkt idd beter als de Media Server software :) Probeer dat maar eens met lees rechten voor iedereen (firewall ffies uit) en dan moet het gewoon werken als je kan pingen..

Kan wel even duren voordat je shares gevonden worden (5-10min soms de eerste keer)

• One_Gandalf
De windows firewall? Wat is dat? ;) Die heb ik standaard uit staan.

Ik gebruik een andere firewall die ook uitgaand verkeer controleert.

Ik heb ondertussen een handleiding gelezen voor de shares en dat ziet er eenvoudig genoeg uit.

Ik ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door One_Gandalf op 24-09-2009 17:35 ]

• RoRoo
One_Gandalf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:33:
De windows firewall? Wat is dat? ;) Die heb ik standaard uit staan.
Aaah het genot.... :)
Suuk 6 iig..

• One_Gandalf
Via gedeelde mappen werkt het nu. :)

Toch vreemd dat de media server niet wil meewerken. Ik moest wel wat prutsen om het werkend te krijgen maar de verbinding met de gedeelde mappen wordt niet na 10 seconden verbroken.

Ik vermoed dat de CFULLHDMA regelmatig kijkt of de media server er nog is en daar niet in slaagt.

• Destn
One_Gandalf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:54:
Via gedeelde mappen werkt het nu. :)

Toch vreemd dat de media server niet wil meewerken. Ik moest wel wat prutsen om het werkend te krijgen maar de verbinding met de gedeelde mappen wordt niet na 10 seconden verbroken.

Ik vermoed dat de CFULLHDMA regelmatig kijkt of de media server er nog is en daar niet in slaagt.
Heb je VMWare geïnstalleerd staan op je pc?

Bij mij viel de verbinding ook weg na x -minuten, eenmaal ik mijn virtuele NICs op disable had gezet, waren deze problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
Destn schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:44:
[...]
Heb je VMWare geïnstalleerd staan op je pc?

Bij mij viel de verbinding ook weg na x -minuten, eenmaal ik mijn virtuele NICs op disable had gezet, waren deze problemen verholpen.
Ik heb geen VMWare geïnstalleerd. Ik werkte op mijn oude PC met Virtual PC echter ik heb Virtual PC nog niet geïnstalleerd op deze computer.

Tevens gaat het bij mij om seconden en niet om minuten. Ik heb wel in deze PC twee fysieke onboard NIC's terwijl in mijn vorige PC slechts één onboard NIC aanwezig was.Ik gebruik nu één van de onboard NIC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
PROBLEM SOLVED
Ik heb vanochtend de CFULLHDMA uitgezet door de stekker er uit te halen. Stekker er weer in en het probleem is opgelost. Blijkbaar was er een instabiliteit in de status van de CFULLHDMA. Ik heb dit al eerder geprobeerd maar blijkbaar op het verkeerde moment. Feit blijft dat de CFULLHDMA instabiel kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-08-2024
Even terug komen op een eerdere post mbt het niet rood worden(groen blijven dus) van de led op CFULLHDMAi in standby als er een powered USB HUB aan hangt.

Ik heb ondertussen de adapter van de USB HUB afgehaald en tot mijn verbazing doet de SMC USB wireless network card (SMCWUSB-N) het zonder de voeding op de USB HUB ook prima. Heb aan de CF..i nu dus een USB HUB zonder externe power hangen en daaraan een USB HDD(wel powered) en de eerder genoemde SMCWUSB-N. Alles werkt netjes zoals het hoort, USB HDD en SMCWUSB-N gaan netjes mee aan en uit met de CF...i. De led op de CF...i wordt nu ook weer rood als de player standby staat. :)

Moest ik ff delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Nog iets wat ik ff wil delen.

Ik heb een week of 2 geleden de firmware geupdate mbv de internet update. Ik had versie 1.17.43.10 en ging naar 1.17.53.10.

Alles leek prima te werken tot ik gisteren probeerde om de USB HDD die aan de CF...i hangt te benaderen via mijn netwerk. De CF...i had netjes een IP, kon ook uitzending gemist kijken en zo. Dus op het eerste oog zou het gewoon moeten werken.

Toen viel het me ineens op dat de opties in het menu voor het instellen van de netwerk shares(username, password etc.) niet meer zichtbaar waren :? . Ook was de optie voor torrents ook nergens meer te vinden.

Ik heb de 1.17.43.10 firmware van de conceptronic site gedownd en die via USB geinstalleerd. En alles werkt nu weer prima.

Ik heb dus het vermoeden dat er met de internet update iets mis is gegaan of dat ik misschien de firmware van de versie zonder I heb gehad. Herkent iemand dit verhaal?

[ Voor 0% gewijzigd door wolle op 25-09-2009 09:04 . Reden: tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Wolle; sommige Powered USB hubs hebben geen diode op de USB kabel/aansluiting zitten; dan kan er een stroom lopen vanuit de powered USB hub naar de device.

Ik heb ook zo'n goedkoop kreng en als ik die powered op mijn computer aansluit en daarna de computer aanzet dan begint mijn pc te flippen voordat ie opgestart is. Stekkertje eruit, en werken maar. Heb het doorgemeten en die hub zet gewoon spanning op de usb kabel.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik zeg.. opnieuw een wonder uit de wereld van uit/aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
@Krypt

Dank voor dit heldere antwoord. Had zelf ook het idee om de multimeter er eens op te zetten, maar dit hoeft nu niet meer.

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat er eigenlijk wel een diode tussen moest zitten omdat de kans op schade anders te groot is. En ik ging er ook van uit dat dit een minimale eis/spec was voor dit soort apparaten, dat ze geen CE keurmerk kregen zonder...... 8)7
Dat had ik dus mooi mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zat ik er blijkbaar dus niet zover naast ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Dus de je hoeft eigenlijk helemaal geen stroom op de usb hub te zetten 8)

Echte HD kijk je op een plasma TV

• Hotzenwalder
Een USB hub zonder externe voeding is dus de beste keus ism de CFULLHDMAi?

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Hallo mensen,

Ff een vraagje, een tijdje geleden stond er in dit topic dat er een nieuwe firmware uitgekomen was.
Maar op de site van conceptronic staat deze niet. Waar kan ik deze dan wel vinden???
Bij voorbaat dank,

Hugo

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
HugoFR schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:47:
Ff een vraagje, een tijdje geleden stond er in dit topic dat er een nieuwe firmware uitgekomen was.
Maar op de site van conceptronic staat deze niet. Waar kan ik deze dan wel vinden???
Gewoon, apparaat zelf op internet aansluiten en in het system menu via ik dacht version info en dan update of zo.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Aanhef en groeten hoeft niet op GoT, het MAG zelfs niet...

Maar weer OT, staat dat niet in de gebruiksaanwijzing trouwens? Ik heb het wel meerdere mensen horen vragen hier...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Krypt
En als je betafirmwares bedoeld moet je je er even voor aanmelden op aroundmyroom.com. Dan krijg je een mail als er een nieuwe beta is en waar je die kan downloaden.

Pvouput live

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Hotzenwalder schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:30:
Een USB hub zonder externe voeding is dus de beste keus ism de CFULLHDMAi?
Eentje zonder voeding doet het dus weer niet. Eentje waar een voeding bij zit misschien dus wel als je de voeding niet gebruikt

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

nietes schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:08:
[...]

Eentje zonder voeding doet het dus weer niet. Eentje waar een voeding bij zit misschien dus wel als je de voeding niet gebruikt
Of je moet dus eentje nemen die niet te cheap is, mijn sitecom werkt perfect op mijn CFH.
Lijkt me wel leuk om de bevindingen te horen van een van de CFHi users als ze een sitecom proberen met de mogelijkheid tot terug brengen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peha5772
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-08 20:23
Het lukt mij maar niet om geluid bij HD-films te krijgen met de CFULLHDMA. Ik heb een Sony FULLHD tv en geen losse geluidsapparatuur. De bestanden waar het om gaat zijn . MKV bestanden. Kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Peha5772 schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:14:
Het lukt mij maar niet om geluid bij HD-films te krijgen met de CFULLHDMA. Ik heb een Sony FULLHD tv en geen losse geluidsapparatuur. De bestanden waar het om gaat zijn . MKV bestanden. Kan iemand mij helpen ?
Hebben de films toevallig een DTS stream?
Want de CFH kan (nog*) niet DTS downsamplen naar AC3.
Wel kan je de films met DTS streams omzetten naar AC3 en in de TS staat hoe en waarmee :)

*Nog niet omdat waarschijnlijk bij de launch van Yuixx de CFH en CFHi bezitters deze mogelijkheid met een firmware update tot de beschikking krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
psychoclown schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:58:
Of je moet dus eentje nemen die niet te cheap is, mijn sitecom werkt perfect op mijn CFH.
Lijkt me wel leuk om de bevindingen te horen van een van de CFHi users als ze een sitecom proberen met de mogelijkheid tot terug brengen als het niet werkt.
:? niet te cheap en dan kom jij aan met sitecom. Als iets in het rijtje van merken als Trust oid thuishoort is het sitecom wel. Heb nog nooit een goed werkend product van hun gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Even voor de goede orde

Op mijn CFULLHDMAi werkte een non-powered hub van conceptronic niet.
Een powered hub van sweex werkte wel met een wireless network USB dongle en een HDD met adapter. Alleen bleef de power led op de player ook groen in standby(werd dus niet rood). Diezelfde hub van sweex blijkt dus ook te werken zonder power adapter met dezelfde apparaten aangesloten(en dan dus geen groene led meer in standby).

Non powered hubs kunnen dus wel of niet werken. Beetje mazzel hebben lijkt het wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ikzelf ben persoonlijk erg gescharmeerd van de nieuwe sigma chips maar die kan niet tippen aan de CE3100 van Intel.
Intel heeft nu ook al de CE4100... nog voordat er enige mediaplayer uit is met de 'oude' CE3100... Is de Yuixx 2 al voorzien in de planning?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
wolle schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:55:
Non powered hubs kunnen dus wel of niet werken. Beetje mazzel hebben lijkt het wel.....
Ik gok dat het ook te maken heeft met de hardware die je erop aansluit.Sluit je een licht apparaat aan, dan heeft die geen extra spanning nodig. Sluit je meerdere of 1 zwaarder apparaat aan, dan zal je bij moeten voeden.

en ws. komt die extra spanning bij het power ledje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:06
Tijgert schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:03:
[...]
Intel heeft nu ook al de CE4100... nog voordat er enige mediaplayer uit is met de 'oude' CE3100... Is de Yuixx 2 al voorzien in de planning?
Het hebben van de CE4100 is een 'groot' woord. Dus laten we nog maar niet spreken van een Yuixx2 ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
@RoRoo

Ben het met je eens dat het op genomen vermogen mede bepaald of je het apparaat in kwestie "bij moet voeden"

Echter:

Op de ene non powered hub werkt mijn USB wireless netwerkcard niet en op de andere non-powered wel. Ligt dus wel degelijk aan de hub in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Nu ik zie dat een zekere Dennis weer boven water is zal ik me het volgende nog eens hardop afvragen ;) :

"Zou er voor de CFULLHDMA(i) ook op korte termijn een nieuwe firmware versie uit komen waarin DTS downmix mogelijk is? Wetende dat de licentie aangeschaft is voor de Yuixx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
wolle schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:06:
Nu ik zie dat een zekere Dennis weer boven water is zal ik me het volgende nog eens hardop afvragen ;) :

"Zou er voor de CFULLHDMA(i) ook op korte termijn een nieuwe firmware versie uit komen waarin DTS downmix mogelijk is? Wetende dat de licentie aangeschaft is voor de Yuixx"
Wel boven water, maar moet nog weer een hap adem nemen ..
zal eens wat dingen navragen van de week

Verwijderd

Als je toch navraag gaat doen ... ik ben benieuwd of Conceptronic van plan is om de Sigma 8655 chip te gaan toepassen, bv in een cfullhdmai2. De Yuixx is geavanceerd (en dus duurder), maar als je alleen een media player nodig hebt, dan is dat apparaat overdone. En als binnenkort nog meer apparaten op de markt verschijnen met de 8655 chip, dan is de cfh daar niet tegen op gewassen (qua rekenkracht).

Hardwareinfo.nl:
"... de 8655 kan vrijwel alles wat de 8635 kon en is een heel stuk sneller met een kloksnelheid van 500 MHz versus 200 MHz voor de voorganger ...
... Ondertussen is de 865x serie aanzienlijk goedkoper en dat vertaalt zich naar zeer betaalbare mediaspelers, die hetzelfde of meer kunnen dan de op de 8635 gebaseerde voorgangers, maar de helft of minder kosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat de cfullhdmai problemen heeft met het afspelen van DVD-bestanden waar multiple camera angles op staan?

Ik heb bij een live dvd het probleem dat het beeld telkens op bepaalde plekken vastloopt. Als ik de dvd vanaf disc bekijk via een standalone dvd speler blijkt dat er op de plekken waar de cfullhdmai vastloopt een icoontje verschijnt om via afstandsbediening van camerapositie te wisselen. Ik gebruik de laatste firmware.

Ik kan hier in de vorige threads niet iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
jesco_white schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:39:
Kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat de cfullhdmai problemen heeft met het afspelen van DVD-bestanden waar multiple camera angles op staan?

Ik heb bij een live dvd het probleem dat het beeld telkens op bepaalde plekken vastloopt. Als ik de dvd vanaf disc bekijk via een standalone dvd speler blijkt dat er op de plekken waar de cfullhdmai vastloopt een icoontje verschijnt om via afstandsbediening van camerapositie te wisselen. Ik gebruik de laatste firmware.

Ik kan hier in de vorige threads niet iets over vinden.
Misschien effe in de BugTrac zetten?
http://www.aroundmyroom.com/trac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Zojuist toegevoegd, nummer 415. Vroeg me af of er meerdere mensen dit ook hadden bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb via mijn favorieten een radio station toegevoegd " http://luister.deep.fm/deepfm.asx " Heb de link hier http://www.deep.fm/webplayer/ vandaan
Als ik hem afspeel stopt de stream telkens na 2 seconden.
Als ik hem opnieuw laadt, werkt het dus weer voor maar 2 seconden. Alle andere internet streams werken wel gewoon.

Iemand een idee? :)
draai de nieuwste versie btw

-edit
Ik merk net dat als ik direct op deze link klink, het op de pc uberhaupt niet werkt, ook al opent ie wel windows media player. Tenzij ik de directe link zelf in media player open :?

[ Voor 28% gewijzigd door TotalRoef op 09-10-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm hier doet die het wel prima op de pc :)
Heb het alleen niet heel goed getest, klikte net weg toen in WMP iets van de site ofzo aan het laden was, pc is een beetje traag aan het doen..

Op de CFH kan ik niet testen want die heb ik nog niet aan het inet hangen maar zodra ik mijn NAS binnen heb zal dat wel even mooi gebeuren natuurlijk ;)

[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 09-10-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik kijk regelmatig naar RTL gemist via de CFullHDMAi; dit werkt allemaal perfect, maar heb hier wel een vraagje over.

Als we naar RTL's eigen programma's kijken dan is er geen probleem (enkel wat gestotter bij GTST), maar ingekochte programma's werken niet. Daar blijft het buffer/wacht teken continue draaien. Ik kijk naar RTL gemist via de Custom channels.

Is er een manier om dit wel werkend te krijgen of ligt dit gewoon aan de codecs die niet ondersteund worden?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Krypt schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:45:
Ik kijk regelmatig naar RTL gemist via de CFullHDMAi; dit werkt allemaal perfect, maar heb hier wel een vraagje over.

Als we naar RTL's eigen programma's kijken dan is er geen probleem (enkel wat gestotter bij GTST), maar ingekochte programma's werken niet. Daar blijft het buffer/wacht teken continue draaien. Ik kijk naar RTL gemist via de Custom channels.

Is er een manier om dit wel werkend te krijgen of ligt dit gewoon aan de codecs die niet ondersteund worden?
Probleem hebben we(lees mijn vrouw :+) bij gooische vrouwen.. na het bufferen gaat er wel een timer lopen, maar beeld blijft zwart.....
wie is de chef etc doen het dan weer wel :S
op de pc werkt het dan wel..

Maar zo belangrijk is dat allemaal niet voor mij dat we het echt als storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

RoRoo schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:47:
[...]

Probleem hebben we(lees mijn vrouw :+) bij gooische vrouwen.. na het bufferen gaat er wel een timer lopen, maar beeld blijft zwart.....
wie is de chef etc doen het dan weer wel :S
op de pc werkt het dan wel..

Maar zo belangrijk is dat allemaal niet voor mij dat we het echt als storend ervaren.
Mwah, ik vind het wel redelijk storend hoor.. :P Normaal stuur ik haar naar boven.. ga daar maar Gooische Vrouwen kijken.. nu blijft ze beneden met haar laptopje.. :/

:+
Maar Gooische Vrouwen doet het hier dus ook niet op uitzendinggemist. Was er misschien al iets bekend over het DTS-downmixen :? Kan echt niet langer wachten eigenlijk met die set op de slaapkamer.. als de CFULLHDMA kan downmixen is die uitgave niet meer nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 09-10-2009 16:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Gooische vrouwen :+

Ik zat net mijn playertje weer eens te gebruiken en vind iets wat ik als "on-af" ervaar.

Bij het selecteren van mijn nas heb je de gebruikelijke vertragingen in keuzes voor shares/mappen etc.
Is het mogelijk om het draaiende wieltje op dat soort momenten ook weer te geven?
Nu denk ik soms dat ie mijn keuze niet gepakt heeft en druk ik nog een keer wat soms resulteert in een map te diep oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Vraagje: Bij het afspelen van MP3 file's worden de titel, de artiest en de albumnaan van het nummer netjes weergegeven. Voor OGG files wordt dit niet gedaan. Er wordt "unknown" neergezet, ook al zijn de gegevens wel in de tag's van de file wel beschikbaar (zowel MP3tag als VLC media player herkennen de tags) . Wat kan ik er aan doen om deze wel weer te laten geven?

Ik gebruik NFS om de files te benaderen vanaf mijn CH3SNAS en heb geen ervaring hoe dit bij gebruik van UPnP zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Hebben jullie ook last van het feit dat de DTS geluidsinstellingen weer worden teruggezet op SPIF & HDMI - PCM in versie 01.18.06.10? Vrij irritant, elke keer als ik de CFULLHDMAi opnieuw opstart kan ik DTS weer op RAW gaan zetten.....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Ik bemerk dat ik bij een aantal DVD's wat problemen heb in de menustructuur op de DVD. Heb meerdere DVD's op mijn externe harddisc staan (via usb aangesloten op cfullhdmai) die verschillende problemen geven. De problemen lijken zich te onderscheiden tot 2 soorten:

1: Op sommige dvd's kan ik in het menu geen "enter" geven. Als ik bijv. een bepaald chapter wil zien uit een lijst en op "ok" druk scrollt de cursor gewoon naar de volgende chapter, alsof ik op pijl-naar-beneden druk. De "enter" wordt dus niet geactiveerd. Of als ik op "play movie" enter in het hoofdmenu springt hij gewoon door naar de volgende menu-optie "sound setup".

2: Op bijv. een ander dvd lichten de de menu-opties niet op. Er is dus geen "cursor" zichtbaar en zie dus niet wat ik kies. Als ik dan "ok" kies wordt er wel een willekeurige menuoptie gestart.

Voor de duidelijkheid, dit zijn geripte versies van volledige dvd's, die op de pc wel gewoon werken. Dat wil zeggen: de menuopties zijn aan te kiezen met de muis en lichten ook op. Op de cfullhdmai kom ik dus ook in het menu maar kan ik dus niet "enteren" of navigeren door de menuopties.

Dit probleem lijkt niet te relateren aan een bepaalde firmware versie, ik heb voor de test een oudere firmware geprobeerd, die heeft ook het probleem. Het zal dus wel aan de bron liggen, maar het is vreemd dat deze wel op de pc werken. Weet iemand wat er met de bron aan de hand kan zijn, waardoor de cfullhdmai deze problemen heeft? Ik heb het niet met alle dvd's, veel dvd's werken gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Even wat anders...

Dat programma audioconverter.exe in de TS, als ik die download dan slaat mijn antivurs op tilt. Misschien dat die even verwijdert kan worden....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Je antivirus? Dat moet je echt even zelf doen, daar kunnen wij niet bij ;)

Maar ESET (in de meeste testen getest als de beste) ziet niks.
Mindere AV software geeft vaker false positives.

[ Voor 43% gewijzigd door Tijgert op 14-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tijgert schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:41:
Je antivirus? Dat moet je echt even zelf doen, daar kunnen wij niet bij ;)

Maar ESET (in de meeste testen getest als de beste) ziet niks.
Mindere AV software geeft vaker false positives.
Inderdaad AVG ziet ook niks hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Even ter info. Heb gisteren een Sitecom 300N X2 (WL-344) gekocht (zou een Ralink chipset in zitten) maar kwam er helaas achter dat deze niet werkt icm de CFullhdma(i).

Toch maar een Conceptronic bestellen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 12-09 13:37
psychoclown schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:32:
[...]

Inderdaad AVG ziet ook niks hier :)
Raar, want hier had ik wel problemen met het bestand met AVG.
Op goed geluk doorgeklikt en progje blijkt gewoon te werken. Link kan dus in de TS blijven staan :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Krypt schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:41:
Even ter info. Heb gisteren een Sitecom 300N X2 (WL-344) gekocht (zou een Ralink chipset in zitten) maar kwam er helaas achter dat deze niet werkt icm de CFullhdma(i).

Toch maar een Conceptronic bestellen.
cfullhdma werkt alleen met c300ru de cfullhdmai kan zover ik kan zien met meerdere dongles overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
-LA- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:27:
Hebben jullie ook last van het feit dat de DTS geluidsinstellingen weer worden teruggezet op SPIF & HDMI - PCM in versie 01.18.06.10? Vrij irritant, elke keer als ik de CFULLHDMAi opnieuw opstart kan ik DTS weer op RAW gaan zetten.....
mooi bugje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

kRiZzZiZ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Raar, want hier had ik wel problemen met het bestand met AVG.
Op goed geluk doorgeklikt en progje blijkt gewoon te werken. Link kan dus in de TS blijven staan :)
Mja misschien met de laatste updates van AVG, dat weet ik namelijk niet.
Had laatst namelijk met AVG op elke computer en laptop uit het niets een malware gevonden.. Daarentegen had de virusscanner van een vriend van mij op W7 laatst mijn usbstick bijna genakt toen die de autorun config file als virus bestempelde.. Sindsdien doet die het niet meer goed :X, maar eens een backup van maken en formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
kRiZzZiZ schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:32:
Even wat anders...

Dat programma audioconverter.exe in de TS, als ik die download dan slaat mijn antivurs op tilt. Misschien dat die even verwijdert kan worden....
AVG heeft 'm inderdaad een hele poos als false positive gezien.. Heb em hard in mijn exclude list gezet. Verschilt per update of ie em wel of niet delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
zeroday schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:08:
[...]
cfullhdma werkt alleen met c300ru de cfullhdmai kan zover ik kan zien met meerdere dongles overweg
Heb de cfullhdmai, en die doet het dus helaas niet met die sitecom. Heb vandaag de C300RU besteld; better safe than sorry.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 12:34
Ik had laatste tijd steeds problemen met het afspelen van eigenlijk alle formaten (via NFS/Linux). Zowel DivX, ISO/DVD, MKV alles liep regelmatig vast. Nu ben ik even wat verder gaan speuren en kwam tot de ontdekking dat de CFULLHDMA niet meer op Gigabit werkt. Ik heb kabels vervangen/getest. Niets te vinden. De boel hangt aan een HP Procurve 1800-8g. Ik heb ook m'n laptop eraan gehangen en ook daar kom ik op 100Mb uit. Wanneer ik echter downgrade naar firmware 01.09.55.06 werkt de boel wel gewoon op Gigabit. De firmware waar gigabit niet meer op werkt is versie: 01.17.53.06 (de huidige). Ik heb ook nog een Cisco 3560 switch geprobeerd met koper SFP, ook daar kom ik niet op gigabit uit op de laatste firmware. Diverse kabels van 1, 2 en 5 meter gebruikt, Cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb wel een extra menuitem gezien bij die nieuwste firmware bij Netwerk Instellingen -> Geavanceerde instellingen. Daar staat nu Giga Network bij die volgens mij default op "uitschakelen" staat. Misschien dat dat 'm is?

Maar op 100Mbit zou ie DVD's, Divx en simpele MKV's ook gewoon moeten draaien hoor. Mijn Cfullhdmai hangt aan een WL500g wireless router in client mode welke met 54Mbit connect naar mijn router. Nooit een hapering gezien in een DVD, Divx of simpele MKV.

[ Voor 36% gewijzigd door Krypt op 15-10-2009 21:22 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik heb een vraag: ik heb sinds vorige week de Fritz!Box 7170 (router). Nu heb ik er een USB-key op aangesloten met wat MP3's, een videobestand en wat foto's. Op mijn PC heb ik een mapping gemaakt naar die USB-locatie en kan ik de bestanden ook benaderen en openen via Windows Explorer.

Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik deze bestanden ook via mijn CFULLHDMA kan afspelen? Het apparaat ziet de schijf/ bestanden niet (of de USB-key for that matter). :?

Ik zou namelijk zo graag een externe harde-schijf aan mijn router willen koppelen waar alle media-bestanden op staan (films, muziek en foto's) en die ik dan met de CFULLHDMA of mijn PS3 kan afspelen (het liefst zonder dat mijn pc aan moet staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Standaard shared de Fritz!box je usb via ftp. Maar je kunt in de webinterface instellen dat ie ook SMB moet doen. Als die dat aanzet dan zou de cfullhdma 'm automagisch moeten zien.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Krypt schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:21:
Standaard shared de Fritz!box je usb via ftp. Maar je kunt in de webinterface instellen dat ie ook SMB moet doen. Als die dat aanzet dan zou de cfullhdma 'm automagisch moeten zien.
Dat doet mijn CFULLHDMA dus niet... Wat ik ook instel op de Fritz!box, ik zie de mappen niet op de speler.
Ik heb het nu dus als FTP ingesteld en daarmee kan ik een mapping maken op mijn pc en de bestanden benaderen.
Ik ga er vanavond weer even naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Krypt schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:21:
Ik heb wel een extra menuitem gezien bij die nieuwste firmware bij Netwerk Instellingen -> Geavanceerde instellingen. Daar staat nu Giga Network bij die volgens mij default op "uitschakelen" staat. Misschien dat dat 'm is?

Maar op 100Mbit zou ie DVD's, Divx en simpele MKV's ook gewoon moeten draaien hoor. Mijn Cfullhdmai hangt aan een WL500g wireless router in client mode welke met 54Mbit connect naar mijn router. Nooit een hapering gezien in een DVD, Divx of simpele MKV.
Hehehe lol... hele avond in de weer geweest met kabels/testers/switches... blijkt er een instelling bij gekomen te zijn... Tja... Die had ik niet zien aankomen. :-) Ik zal eens kijken hoe de boel loopt wanneer ik deze op gigabit zet, bedankt voor de tip. Het vreemde is wel, dat al m'n content prima speelt met de (stok) oude versie 01.09.55.06 maar zodra ik daarboven een versie pak gaat het mis. Bij de laatste versie spelen DVD iso's/MKV's/DivX enz niet af. Ik zie het wieltje draaien, vervolgens stopt deze met draaien en doet de CFULLHDMA helemaal niets meer. Als ik een paar versies omlaag ga, dan heb ik weer het probleem dat als ik de boel op pauze zet en daarna verder wil, de CFULLHDMA vast loopt. Ik moet dan de stekker eruit trekken (groene reset knopje werkt ook niet meer) en dan begint het feest weer opnieuw. Met versie 01.09.55.06 heb ik al deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
PisPix schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:02:
[...]

Hehehe lol... hele avond in de weer geweest met kabels/testers/switches... blijkt er een instelling bij gekomen te zijn... Tja... Die had ik niet zien aankomen. :-) Ik zal eens kijken hoe de boel loopt wanneer ik deze op gigabit zet, bedankt voor de tip. Het vreemde is wel, dat al m'n content prima speelt met de (stok) oude versie 01.09.55.06 maar zodra ik daarboven een versie pak gaat het mis. Bij de laatste versie spelen DVD iso's/MKV's/DivX enz niet af. Ik zie het wieltje draaien, vervolgens stopt deze met draaien en doet de CFULLHDMA helemaal niets meer. Als ik een paar versies omlaag ga, dan heb ik weer het probleem dat als ik de boel op pauze zet en daarna verder wil, de CFULLHDMA vast loopt. Ik moet dan de stekker eruit trekken (groene reset knopje werkt ook niet meer) en dan begint het feest weer opnieuw. Met versie 01.09.55.06 heb ik al deze problemen niet.
1.09.55 is kernel 2.4
daarboven zijn we naar kernel 2.6 van Linux geegaan.
dus e.e.a. valt en staat hoe je iets af speelt. UPnP werkt op 1.09.55 beter ivm kernel 2.4 dan 2.6 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
zeroday schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

1.09.55 is kernel 2.4
daarboven zijn we naar kernel 2.6 van Linux geegaan.
dus e.e.a. valt en staat hoe je iets af speelt. UPnP werkt op 1.09.55 beter ivm kernel 2.4 dan 2.6 ..
Ik speel alles af vanaf NFS (Centos 5.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
Is er al iets bekend over de DTS downmix licentie?

Kunnen we binnenkort een firmwareupdate verwachten met deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vads schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Dat doet mijn CFULLHDMA dus niet... Wat ik ook instel op de Fritz!box, ik zie de mappen niet op de speler.
Ik heb het nu dus als FTP ingesteld en daarmee kan ik een mapping maken op mijn pc en de bestanden benaderen.
Ik ga er vanavond weer even naar kijken...
Waarschijnlijk is er dan geen Master browser in je netwerk te vinden. Zoek maar even op dat onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vanaf vandaag mijn CFH ook aan het inet hangen, NAS is binnen en aan het instellen dus binnenkort maar eens volop het gas erop. Geen ext. HDD's meer is toch opzich best wel fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
How bizar! Zojuist de CFULLHDMA op gigabit gezet met de laatste beschikbare firmware (01.17.53.06 ) en al m'n content (MKV, DivX, DVD/ISO's) speelt als een zonnetje!!!! Zodra ik gigabit uit zet op de CFULLHDMA werkt het weer niet. Ik zie aan de kant van de switch dat de CFULLHDMA dan auto-neogotiate op 100Mb FDX. Wat ik ook start, het wieltje gaat draaien en blijft draaien. De AB reageert niet meer, ook het groene knopje niet meer. Alleen stekker trekken helpt... Per welke fw change is de gigabit optie default uit gezet eigenlijk? Ik heb al een tijdje problemen namelijk met vastlopers. Waarom niet default aan? Auto-neogotiate begint toch onderin met onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
PisPix schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:55:
How bizar! Zojuist de CFULLHDMA op gigabit gezet met de laatste beschikbare firmware (01.17.53.06 ) en al m'n content (MKV, DivX, DVD/ISO's) speelt als een zonnetje!!!! Zodra ik gigabit uit zet op de CFULLHDMA werkt het weer niet. Ik zie aan de kant van de switch dat de CFULLHDMA dan auto-neogotiate op 100Mb FDX. Wat ik ook start, het wieltje gaat draaien en blijft draaien. De AB reageert niet meer, ook het groene knopje niet meer. Alleen stekker trekken helpt... Per welke fw change is de gigabit optie default uit gezet eigenlijk? Ik heb al een tijdje problemen namelijk met vastlopers. Waarom niet default aan? Auto-neogotiate begint toch onderin met onderhandelen.
En helaas... toch ook bleek dit feest van korte duur. Het leek goed te gaan maar het lijkt wel alsof het alleen langer duurt of de boel vast loopt. Ook na enige tijd kijken (DVD/ISO) liep de CFULLHDMA vast. Ik heb via de telnet console de volgende output gekregen:

Oct 18 13:15:31 uclibc user.err kernel: scheduling while atomic: dma/0x00010105/790
Oct 18 13:15:31 uclibc user.warn kernel: [truncated] Call Trace: [<9036daf8>] [<9005a3c0>] [<9036eb84>] [<90059994>] [<9007cd30>] [<90080bfc>] [<90081050>] [<902d2b90>] [<9003719c>] [<900729ec>] [<9044163c>] [<90441260>] [<c913fbb4>] [<c913fbfc>] [<90441
Oct 18 13:18:14 uclibc user.err kernel: scheduling while atomic: swapper/0x00010106/0
Oct 18 13:18:14 uclibc user.warn kernel: [truncated] Call Trace: [<9036daf8>] [<9005a3c0>] [<9036eb84>] [<90059994>] [<9007cd30>] [<90023490>] [<9007ca64>] [<90080bfc>] [<90081050>] [<902d2b90>] [<9003719c>] [<90080cf0>] [<90080e3c>] [<90441584>] [<90441
Oct 18 13:18:14 uclibc user.err kernel: bad: scheduling from the idle thread!
Oct 18 13:18:14 uclibc user.warn kernel: [truncated] Call Trace: [<9036d8ec>] [<9005a3c0>] [<9036eb84>] [<9036eb84>] [<90059994>] [<9007cd30>] [<90023490>] [<9007ca64>] [<90080bfc>] [<90081050>] [<902d2b90>] [<9003719c>] [<90080cf0>] [<90080e3c>] [<90441
Oct 18 13:18:14 uclibc user.err kernel: scheduling while atomic: swapper/0x00010106/0
Oct 18 13:18:14 uclibc user.warn kernel: [truncated] Call Trace: [<9036daf8>] [<9005a2c0>] [<9036eb84>] [<90059994>] [<9036cfb0>] [<901e94d8>] [<9006ae20>] [<90088a18>] [<90088908>] [<9007cd80>] [<90080bfc>] [<90081050>] [<902d2b90>] [<9003719c>] [<90080
Oct 18 13:18:14 uclibc user.err kernel: bad: scheduling from the idle thread!
Oct 18 13:18:14 uclibc user.warn kernel: [truncated] Call Trace: [<9036d8ec>] [<9005a2c0>] [<9036eb84>] [<9036eb84>] [<90059994>] [<9036cfb0>] [<901e94d8>] [<9006ae20>] [<90088a18>] [<90088908>] [<9007cd80>] [<90080bfc>] [<90081050>] [<902d2b90>] [<90037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
PisPix schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

En helaas... toch ook bleek dit feest van korte duur. Het leek goed te gaan maar het lijkt wel alsof het alleen langer duurt of de boel vast loopt. Ook na enige tijd kijken (DVD/ISO) liep de CFULLHDMA vast. Ik heb via de telnet console de volgende output gekregen:
schot, deur, doel: heb je dezelfde problemen als je via Samba je content probeert af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Nu terug naar de vorige final firmware of komt er snel een fix hiervoor, het is namelijk nogal een irritant mooi bugje. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hotzenwalder op 19-10-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
zeroday schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:42:
[...]

schot, deur, doel: heb je dezelfde problemen als je via Samba je content probeert af te spelen?
Samba geinstalleerd :( , zelfde film gestart en laten lopen (kookwekker gezet want anders blijf ik die film kijken!) en toen heeft ie helemaal uitgespeeld tot het einde. Dit is vanaf dezeflde server als NFS. Nu ben ik geen groot fan van Samba en vraag ik me af of het mogelijk is op dezeflde manier als NFS favorieten aan te maken in iMedia. Er stond me iets bij dat dit niet kon. Komt er een fix voor het NFS probleem? Is dit een bestaande bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
PisPix schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:27:
[...]

Samba geinstalleerd :( , zelfde film gestart en laten lopen (kookwekker gezet want anders blijf ik die film kijken!) en toen heeft ie helemaal uitgespeeld tot het einde. Dit is vanaf dezeflde server als NFS. Nu ben ik geen groot fan van Samba en vraag ik me af of het mogelijk is op dezeflde manier als NFS favorieten aan te maken in iMedia. Er stond me iets bij dat dit niet kon. Komt er een fix voor het NFS probleem? Is dit een bestaande bug?
unknown .. will inform master ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:56:
And what did your master say to you about DTS Downmixing?? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Hi
Ik heb een muziek film gedownload in M2TS format,ik heb wel een beeld maar geen geluid.
weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
RoRoo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:46:
[...]

And what did your master say to you about DTS Downmixing?? O+
Dat dat toch wel knap lastig gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
bongo825 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:12:
Hi
Ik heb een muziek film gedownload in M2TS format,ik heb wel een beeld maar geen geluid.
weet iemand een oplossing?
En wat voor geluid is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
zeroday schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

Thnx! Komt er een bug id voor of heb je daar meer info vooor nodig? Als ik iets moet testen/reproduceren hoor ik 't wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Je leest het verkeerd den ik, ik schreef niet: een geluid, maar geen geluid!

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

bongo825 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:24:
Je leest het verkeerd den ik, ik schreef niet: een geluid, maar geen geluid!

[/quote]
Ik denk juist dat zeroday bedoelt: 'wat voor een soort audiostream zit eronder?'
Maarja daar kan ik ook net zo goed naast zitten :)
zeroday schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:17:
[...]

Dat dat toch wel knap lastig gaat worden
Wordt er al wel aan gewerkt of worden de mogelijkheden tot inbouw bekeken?
Ben er namelijk wel erg benieuwd naar en heb al een tijdje geen films met DTS stream meer omgezet.
Had ik juist de DTS stapel bijna weggewerkt zag ik het mogelijk goede nieuws en icm mijn eerste usenet abbo is die stapel inmiddels alweer verdrievoudigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
psychoclown schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Ik denk juist dat zeroday bedoelt: 'wat voor een soort audiostream zit eronder?'
Maarja daar kan ik ook net zo goed naast zitten :)

[...]
spijker kop .. Daarnaast geen info wat voor soort firmware etc..
Wordt er al wel aan gewerkt of worden de mogelijkheden tot inbouw bekeken?
Ben er namelijk wel erg benieuwd naar en heb al een tijdje geen films met DTS stream meer omgezet.
Had ik juist de DTS stapel bijna weggewerkt zag ik het mogelijk goede nieuws en icm mijn eerste usenet abbo is die stapel inmiddels alweer verdrievoudigd :P
Medewerking van DTS is vereist. En daar moet iemand een klap op de hamer geven om op die chipset toe te laten staan dat ik dts decoding mag doen.
Achter de schermen wordt hard gelobbyed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 06:41:
Medewerking van DTS is vereist. En daar moet iemand een klap op de hamer geven om op die chipset toe te laten staan dat ik dts decoding mag doen.
Achter de schermen wordt hard gelobbyed.
Schieuwnierig als ik ben:
Waarom mag het nu niet dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

RoRoo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

Schieuwnierig als ik ben:
Waarom mag het nu niet dan??
Ben ik ook wel benieuwd naar maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet zomaar de DTS downmixing licentie oneindig mag gebruiken, in dit geval dus backwards compatible maken van de CFH en CFHi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
psychoclown schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet zomaar de DTS downmixing licentie oneindig mag gebruiken, in dit geval dus backwards compatible maken van de CFH en CFHi.
zoiets kan inderdaad het geval zijn. Maar ik hou met niet bezig met licenties ;-) Andere afdeling, andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
psychoclown schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

nou vroeg me meer af waarom je daar dan weer een licentie voor nodig hebt..
puur financieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Tuurlijk gaat het om €€€€ en $$$$ :P
Zowel Dolby en DTS zijn "licensed products" die hun geld (terug)verdienen met het verkopen van diezelfde licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zero: mogen wij bij ervan uitgaan dat de zaken die bij de cfullhmda inmiddels geregeld zijn ook zullen zijn geimplementeerd bij de Yuixx wanneer die op de matkt verschijnt? Zoals: subtitle support, iso support, diverse audio en video formaten support, etc.
Ik vraag dat omdat ik een ander topic over een nieuw concurrerend produkt volg. Die heeft firmware aanloop probleempjes, zoals dvd menu die niet wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:05:
@zero: mogen wij bij ervan uitgaan dat de zaken die bij de cfullhmda inmiddels geregeld zijn ook zullen zijn geimplementeerd bij de Yuixx wanneer die op de matkt verschijnt? Zoals: subtitle support, iso support, diverse audio en video formaten support, etc.
Ik vraag dat omdat ik een ander topic over een nieuw concurrerend produkt volg. Die heeft firmware aanloop probleempjes, zoals dvd menu die niet wordt getoond.
ik denk dat ik wel kan schrijven dat ik daarvoor zorg ja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wanneer komt die mooie apparaatje uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
zeroday schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:13:
[...]

ik denk dat ik wel kan schrijven dat ik daarvoor zorg ja ..
Zou mij niets verbazen als er flink wat hergebruik van de CFH software gedaan wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
vanaalten schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

Zou mij niets verbazen als er flink wat hergebruik van de CFH software gedaan wordt... ;)
0 regels code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:58:
Wanneer komt die mooie apparaatje uit dan?
redelijk snel, maar ik ga geen data roepen. Daar mag mijn marketing afdeling op afgerekend worden. Niet ik ;-)

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste