Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Uiteraard, want het is een totaal andere chip van een andere fabrikant.
Beter later uitbrengen met goede firmware dan eerder met brakke firmware.
Ik krijg de medling "server bestaat niet" en ook krijg ik de melding bij youtube kan deze stream niet afspelen bij alles. Ik heb de I uitvoering firmware 01.17.53.10 Op mijn andere een firmware versie lagerbalo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:43:
Zijn er nog die problemen hebben bij het bekijken van HardwareInfo TV op de CfullHDMA? Sinds kort werkt dit niet meer. Het kan natuurlijk even goed bij HardwareInfo tv zelf liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door nietes op 24-10-2009 15:11 ]
Echte HD kijk je op een plasma TV
de xml van hardware.info geeft een fout waardoor de stream niet meer werkt. Ik heb iemand bij hardware.info van de week daarover een berichtje gestuurd.balo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:43:
Zijn er nog die problemen hebben bij het bekijken van HardwareInfo TV op de CfullHDMA? Sinds kort werkt dit niet meer. Het kan natuurlijk even goed bij HardwareInfo tv zelf liggen.
There are no secrets, only information you do not yet have
youtube wijzigt zoveel aan de pagina en wijze waarop e.e.a. getoond kan/moet worden dat de werking gedurende een firmware wel of niet goed kan werken.nietes schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Ik krijg de medling "server bestaat niet" en ook krijg ik de melding bij youtube kan deze stream niet afspelen bij alles
Ik geloof dat de gisteren uitgebrachte firmware versie 1.19.02 wel werkt maar zelf nog niet getest
Sinds kort heb ik mijn CFH aan het inet hangen omdat ik nu een NAS, Synology DS409.
Het probleem is alleen dat mijn CFH geen shares ziet behalve als ik de mediaserver op de DS409 inschakel.
Op de PC zie ik de shares wel als ik ze toewijs en dat werkt prima, ook kan ik ze makkelijk benaderen via de browser. FTP werkt ook vlekkeloos en vrienden heb ik ook al een avondje laten testen.
Alleen nou weet ik dus niet waarom de CFH de shares niet ziet, iemand ideeën/tips?
Even op een rijtje:
• DS409, CFH, PC's zijn aangesloten op een 100Mbit router.
• Windows sharing is ingeschakeld en werkt op PC's.
• FTP is ingeschakeld en werkt op de PC's zowel intern als extern.
• DS409 heeft de nieuwste firmware
• CFH heeft de nieuwste officiële firmware, nog niet de nieuwste beta.
• Via de Mediaserver van de DS409 werkt het wel.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Master Browser
*kuch*
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Owja dat was ik vergeten te vermelden, die had ik meteen al aan gezet
hmmm dan wordt het wat lastiger..psychoclown schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:44:
[...]
Owja dat was ik vergeten te vermelden, die had ik meteen al aan gezet
Dus jouw nasje is Master Browser.... misschien moet ie dat niet zijn??
Moet zeggen dat ik deze issues zelf helemaal nog niet gehad heb.. en ik heb toch best wel vaag spul staan
Hmm zal van het weekend nog even wat testen maar inderdaad wel raar, al zal ik vast wel iets over het hoofd zienRoRoo schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:09:
[...]
hmmm dan wordt het wat lastiger..
Dus jouw nasje is Master Browser.... misschien moet ie dat niet zijn??
Moet zeggen dat ik deze issues zelf helemaal nog niet gehad heb.. en ik heb toch best wel vaag spul staan
Verder moet je je wireless ook nog even instellingen in het config menu als je dat niet gedaan hebt. Ow, en als ie je stick niet herkent dan moet je de firmware even updaten...
Ik heb de cfullhdmai aangesloten met de kabel en dan werkt alles prima, herkent ook de NAS en alles, geen probleem. Meteen de firmware geupdate.
Vreemd genoeg denkt de wizard voor draadloos dat ik een WPA-PSK gebruik terwijl ik een WEP gebruik.
WEP-64 (HEX) zover ik weet. Dus ik heb WEP ingesteld en ook de KEY die mijn router heeft gegenereerd (sleutelwaarde in de conceptronic)
Dan blijven er 2 velden over, die mij onduidelijk zijn: Netwerktype "Adhoc of infrastructuur" En authenticatie "open systeem of gedeelde sleutel"
Als ik gedeelde sleutel kies, dan gaat het lampje op de C300RU dongle knipperen alsof er iets gebeurt (dus niet regelmatig zoals bij de andere instellingen) Maar bij Adhoc noch Infrastructuur instelling verschijnt er een IP adres
Zit nu op zolder kan even niet kijken wat er verder staat; maar waar je meestal ook naar moet kijken is de keyindex. Je kan meerdere keys invoeren waarbij je bij je client ook opgeeft welke key hij moet pakken
Haal anders de beveiliging er even af, probeer dan te connecten (ook mac access control eraf) en dan stukje bij beetje dicht timmeren.
Verwijderd
Wie kan mij helpen met een probleempje?
De laatste tijd stotteren HD films (1080p) wanneer ik die afspeel vanaf mijn NAS. Na 30 to 40 minuten blijft het beeld even hangen en speelt dan weer verder. Vanaf dit moment wordt de frequentie echter steeds hoger, tot het moment dat er niet meer naar te kijken is......
Uiteraard laatste firmware e.d, dus als iemand een hint heeft of het probleem herkent....!
Shuttle XPC AMD 4800X2, CFullHDMA, CH3SNAS 2TB.
Ik heb ook al ergens gelezen dat het kan helpen om gigabit ondersteuning af te zetten in de fullHDMA (ergens bij settings).
ps.: nog steeds geen hardwareInfo TV. Kan je daar eens aan hun oren trekken Zeroday?Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:45:
Beste mensen,
Wie kan mij helpen met een probleempje?
De laatste tijd stotteren HD films (1080p) wanneer ik die afspeel vanaf mijn NAS. Na 30 to 40 minuten blijft het beeld even hangen en speelt dan weer verder. Vanaf dit moment wordt de frequentie echter steeds hoger, tot het moment dat er niet meer naar te kijken is......
Uiteraard laatste firmware e.d, dus als iemand een hint heeft of het probleem herkent....!
Shuttle XPC AMD 4800X2, CFullHDMA, CH3SNAS 2TB.
[ Voor 4% gewijzigd door basa op 30-10-2009 15:49 ]
Verwijderd
Qua warmte aan de buitenzijde valt het echter mee, ik heb hem nu liggen en dat gaat niet eenvoudig anders. Kan me ook niet voorstellen dat dat veel gaat schelen aangezien hij verder vrij ligt in een open glazen meubel.
Je andere tip ga ik ook even proberen, wellicht helpt het iets. Als iemand nog iets weet hoor ik het graag; bedankt!
Op welke manier stream je naar de CFULLHDMA?Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:46:
Ik heb zelf nu ook het vermoeden dat het met een warmteprobleem te maken heeft. Gisteren weer hetzelfde euvel op ongeveer 40% van de film; na een kwartiertje de boel uit te hebben gezet speelde hij weer een 20 minuten verder.......kortom het zou goed kunnen dat hij te warm wordt.
Qua warmte aan de buitenzijde valt het echter mee, ik heb hem nu liggen en dat gaat niet eenvoudig anders. Kan me ook niet voorstellen dat dat veel gaat schelen aangezien hij verder vrij ligt in een open glazen meubel.
Je andere tip ga ik ook even proberen, wellicht helpt het iets. Als iemand nog iets weet hoor ik het graag; bedankt!
Alleen, bij het afspelen van MP3's loopt het apparaat vast, moet nog even uitzoeken of ik het probleem kan isoleren. (geen hitte OID, na 3 a 4 MP3 stopt ie er mee)
Maar,toch heb ik een ander vraagje.
Ik heb een MP4 waar srt streams in zitten (geen losse files dus) Maar hoe krijg ik de subs aan de praat met mijn Cfullhdmai? De film speelt gewoon, en als ik op subs klik staat er "uit". Dus hoe krijg is ze "aan" ?
Bvd
Mensen ik heb wat hulp nodig.
Sinds kort heb ik mijn CFH aan het inet hangen omdat ik nu een NAS, Synology DS409.
Het probleem is alleen dat mijn CFH geen shares ziet behalve als ik de mediaserver op de DS409 inschakel.
Op de PC zie ik de shares wel als ik ze toewijs en dat werkt prima, ook kan ik ze makkelijk benaderen via de browser. FTP werkt ook vlekkeloos en vrienden heb ik ook al een avondje laten testen.
Alleen nou weet ik dus niet waarom de CFH de shares niet ziet, iemand ideeën/tips?
Even op een rijtje:
• DS409, CFH, PC's zijn aangesloten op een 100Mbit router.
• Windows sharing is ingeschakeld en werkt op PC's.
• FTP is ingeschakeld en werkt op de PC's zowel intern als extern.
• DS409 heeft de nieuwste firmware
• CFH heeft de nieuwste officiële firmware, nog niet de nieuwste beta.
• Via de Mediaserver van de DS409 werkt het wel.
• Local Master Browser op de NAS staat aangevinkt
Misschien vanaf een PC een Linux live-CD opstarten en met de commando's smbstatus en smbtree wat uitpuzzelen?
Had mijn NAS niet in dezelfde workgroup zitten maar nu dus wel.
Alleen nou zit ik met een volgend probleem, ik heb dus 2 losse schijven erin hangen (geen Jbod of Raid) en beide hebben 1 één share (een schijf voor films en de ander voor series).
Alleen nou ziet de CFH mijn NAS (DS409)maar niet direct de 2 shares en ook kan ik 'erin' komen zonder in te loggen (gebruik de NAS ook als ftp) maar vind de CFH geen video bestanden (omdat ze nog een map lager zitten DS409/HD Movies, DS409/HD Series). Iemand enig idee wat hier fout gaat?
da's een bug in 1.17.53Gigazone schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:44:
Het is me gelukt om de draadloze dongle te laten werken. Kan nu streamen vanaf mn nas.
Alleen, bij het afspelen van MP3's loopt het apparaat vast, moet nog even uitzoeken of ik het probleem kan isoleren. (geen hitte OID, na 3 a 4 MP3 stopt ie er mee)
Maar,toch heb ik een ander vraagje.
Ik heb een MP4 waar srt streams in zitten (geen losse files dus) Maar hoe krijg ik de subs aan de praat met mijn Cfullhdmai? De film speelt gewoon, en als ik op subs klik staat er "uit". Dus hoe krijg is ze "aan" ?
Bvd
Dan wachten we even op de volgende update alvorens de desbetreffende film te kijken
Ik neem tenminste aan dat het over de subs gaat en niet over het vastlopen bij het afspelen van MP3's
[ Voor 32% gewijzigd door Gigazone op 01-11-2009 22:45 ]
Net andersomGigazone schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:42:
Thx voor de info
Dan wachten we even op de volgende update alvorens de desbetreffende film te kijken
Ik neem tenminste aan dat het over de subs gaat en niet over het vastlopen bij het afspelen van MP3's
met de subs is niets mis zolang bestandsnamen behalve de extensie hetzelfde zijn.
(normaliter) of het moet een extensie zijn van de film die standaard geen sub support heeft.
"Die ondertiteling loopt weer voor.. Kan je er niets aan doen?"
Was dat nou een feature die niet kon, of er nog aankwam?
[ Voor 16% gewijzigd door RoRoo op 02-11-2009 09:45 ]
zorgen dat je een goede bron paktRoRoo schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:44:
Gister weer een gefrustreerde vrouw..
"Die ondertiteling loopt weer voor.. Kan je er niets aan doen?"
Was dat nou een feature die niet kon, of er nog aankwam?
functie zit in 1.19.02 maar is beta en werkt nog niet, moet nog veel aan gebeuren maar geeft een eerste preview
er zijn een paar bronnen die bijna nooit problemen hebben met de ondertiteling (afhankelijk wat je pakt)
maar pak je sub die niet orgineel bij de juist bron hoort dan roep je het onheil op je af ....
Dat sowieso natuurlijk, maar jah.. videofiles uit een of andere bulk gepakt. En dan is het handig als ik zelf een kleeein beetje kan tweaken.zeroday schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:59:
zorgen dat je een goede bron pakt
functie zit in 1.19.02 maar is beta en werkt nog niet, moet nog veel aan gebeuren maar geeft een eerste preview
er zijn een paar bronnen die bijna nooit problemen hebben met de ondertiteling (afhankelijk wat je pakt)
maar pak je sub die niet orgineel bij de juist bron hoort dan roep je het onheil op je af ....
Maar een Beta wordt ooit een x een final dus het zit eraan te komen
Was er ook al een manier om bijv. een vinkje voor of achter een file te kunnen plaatsen als je em gezien had? Eventueel via een USB stick als opslag medium?
Zal e.e.a. ws wel wat trager maken bij het inlezen van een directory, maar soms zou het wel handig zijn bij het bekijken van een directory met 24 afleveringen waarvan je bij god niet meer weet welke je gezien hebt.
druk op play: damn .. gezien .. volgende ..RoRoo schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:10:
[...]
Dat sowieso natuurlijk, maar jah.. videofiles uit een of andere bulk gepakt. En dan is het handig als ik zelf een kleeein beetje kan tweaken.
Maar een Beta wordt ooit een x een final dus het zit eraan te komengood enough for me
Was er ook al een manier om bijv. een vinkje voor of achter een file te kunnen plaatsen als je em gezien had? Eventueel via een USB stick als opslag medium?
Zal e.e.a. ws wel wat trager maken bij het inlezen van een directory, maar soms zou het wel handig zijn bij het bekijken van een directory met 24 afleveringen waarvan je bij god niet meer weet welke je gezien hebt.
enzo ..
wat jij wil gaat nie gebeuren ..
Das jammerzeroday schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:39:
druk op play: damn .. gezien .. volgende ..
enzo ..
Ik zal haar jouw tip doorgeven
Repeat random
MP3's lopen wel vast, maar ik zie dat dat een bug is.. afgelopen zaterdag een feestje gehad en het was een verademing om niet meer het spelletje te spelen: Noem een nummer tussen de 1 en de 10000 en dat liedje gaan we luisteren
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als ik zou moeten gokken: ik denk dat je probleem op te lossen is door een gebruiker aan te maken op je NAS die alle rechten hebben op deze en bovenliggende mappen. Als je dan naar je NAS gaat via de CFH vraagt hij eenmalig een gebruikersnaam en paswoord en dan zou het wel moeten lukken. Ik heb hetzelfde gebruikers/rechten probleem gehad met mijn NAS (plextor).
psychoclown schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:21:
Alleen nou ziet de CFH mijn NAS (DS409)maar niet direct de 2 shares en ook kan ik 'erin' komen zonder in te loggen (gebruik de NAS ook als ftp) maar vind de CFH geen video bestanden (omdat ze nog een map lager zitten DS409/HD Movies, DS409/HD Series). Iemand enig idee wat hier fout gaat?
Mijn CFH zag gister geen shares meer behalve de ext HDDs maar sowieso is het nog niet helemaal opgelost.balo schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:24:
Spijtig dat je niet precies zegt hoe je de bestanden wil afspelen(NFS,samba?). Er zijn dus verschillende mogelijkheden.
Als ik zou moeten gokken: ik denk dat je probleem op te lossen is door een gebruiker aan te maken op je NAS die alle rechten hebben op deze en bovenliggende mappen. Als je dan naar je NAS gaat via de CFH vraagt hij eenmalig een gebruikersnaam en paswoord en dan zou het wel moeten lukken. Ik heb hetzelfde gebruikers/rechten probleem gehad met mijn NAS (plextor).
Ja sorry daarin ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest, ik wil de media afspelen met samba shares.
Sowieso heb ik al een eigen nonadmin user met alle rechten maar toen ik de DS409 'share' vrijdagavond zag kreeg ik geen melding dat ik moest inloggen terwijl dat wel moet. Verder heb ik dus 2 shares op 2 verschillende schijven maar de CFH, toen die de NAS nog zag, liet alleen de NAS zien en niet de door mij ingestelde shares.
Changelog (schaamteloze copy/paste van Zeroday's pagina):
CFULLHDMA 1.19.02 firmware released through the official internet upgrade functionality within the CFULLHDMA (USB package not available yet).
It’s a stable release with 1 major ‘new’ experimental feature for all users
but most of all: RANDOM MP3 Playback is possible right now. Press Repeat and you will see the function during playback music
and of course we fixed some items what was broken during the time 1.17.53 was available
Fixed: Youtube does not to play
Fixed: sub/idx hang
Fixed: ResetToDefault DTS option
Fixed: Photo display inform under slideshow
Fixed: bmp crash
je ziet het heel slecht maar je kan door de lijst heen bewegen en op die manier de subtitle en of audio selecterenHotzenwalder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:00:
In die laatste beta zit een nieuwe subtitle functie, maar behalve een menu kan ik er verder niks mee. Daardoor kan ik binnen een MKV ook niet meer switchen tussen de verschillende subtitle streams. Ik ga voorlopig maar even downgraden. Kan de subtitle selectie hersteld worden in nieuwere beta's?
Leuk dingetje
Iemand nog een goedwerkende I versie kopen
[ Voor 35% gewijzigd door nietes op 04-11-2009 23:47 ]
Nuttige bijdrage in dit draadje .. (en in het draadje over xtreamer het omgekeerde) ..nietes schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:03:
http://www.xtreamer.nl/
Leuk dingetje
Iemand nog een goedwerkende I versie kopen
Denk dat je vrienden maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 05-11-2009 06:36 ]
Wat moet ik zien dan? Mijn Sony Bravia staat op goede instellingen waar ik normaal gesproken alles mee zie. In het menu van de CFULLHDMA zie ik ook alles (donker/licht/achtergronden etc). Ik zie alleen maar witte tekst en verder niets.batowhizz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:46:
[...]
je ziet het heel slecht maar je kan door de lijst heen bewegen en op die manier de subtitle en of audio selecteren
Hoe staat de CFULLHDMA bij jou ingesteld kwa contrast e.d.?
@Zeroday: Kan het menu wat meer 'zichtbaar' worden gemaakt? Kan toch niet de bedoeling zijn dan ik aan mijn LCD moet gaan sleutelen om een menu te gebruiken?
Zal em vanaaf es effe updaten kijken wattie toet
functie is nog niet 100% geimplementeerd, wordt nog aan gewerkt, maar ik wilde de release de mensen niet onthouden omdat er veel dingen in gefixed zijn waaronder youtube, de mp3 bug en een nieuwe feature waarin music random afgespeeld kan wordenHotzenwalder schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:37:
[...]
Wat moet ik zien dan? Mijn Sony Bravia staat op goede instellingen waar ik normaal gesproken alles mee zie. In het menu van de CFULLHDMA zie ik ook alles (donker/licht/achtergronden etc). Ik zie alleen maar witte tekst en verder niets.
Hoe staat de CFULLHDMA bij jou ingesteld kwa contrast e.d.?
@Zeroday: Kan het menu wat meer 'zichtbaar' worden gemaakt? Kan toch niet de bedoeling zijn dan ik aan mijn LCD moet gaan sleutelen om een menu te gebruiken?
Ik begrijp dat de functie nog niet 100% af is, maar in de huidige versie kan ik er niets mee omdat ik schijnbaar niet de juiste kleurinstellingen gebruik en dus niets zie. Voorheen klikte je op de SUB knop en schakelde je door de subs heen. Dat kan ik nu dus even niet meer.zeroday schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:11:
[...]
functie is nog niet 100% geimplementeerd, wordt nog aan gewerkt, maar ik wilde de release de mensen niet onthouden omdat er veel dingen in gefixed zijn waaronder youtube, de mp3 bug en een nieuwe feature waarin music random afgespeeld kan worden
Welke toetsen zou ik moeten gebruiken zodra ik op de subtoets klik, misschien kan ik 'op gevoel' de instellingen wijzigen indien nodig
Offtopic natuurlijk. Ik heb hier 2 CFH's staan in mijn netwerk, 1 bedraad en 1 draadloos, werkt perfect en ben er ook heel tevreden mee. Zoals jij quote is het helemaal niet bedoeldzeroday schreef op donderdag 05 november 2009 @ 06:34:
[...]
Nuttige bijdrage in dit draadje .. (en in het draadje over xtreamer het omgekeerde) ..
Denk dat je vrienden maakt.

als je opzij drukt op de a/b zal je zien dat er wat gebeurt
standaard begint hij op de subtitle dus als je opzij drukt zal je een andere subtitle krijgen
Verwijderd
Ik heb sinds kort de cfullhdmai gekocht en ben erg tevreden,.!!
Ik heb alleen de mappen gedeeld op mijn computer boven (welke de nieuwsgroepen continu aan het afstruinen is naar de laatste nieuwtjes
Nu heb ik vandaag de update gehaald, (dit was de eerste keer) maar inderdaad erg lastig om de ondertiteling te selecteren, waar bij komt dat als er overgeschakeld word naar een andere ondertiteling bij het afspelen van een dvd formaat, de player geheel vast slaat of de dvd opnieuw gaat afspelen....
verder veel lof voor de jongens die dit mooie apparaat proberen te verbeteren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 20:09 ]
Ok omdat ik uit het niets ook geen shares meer zag op mijn pc heb ik besloten om het weer even anders te doen. Heb de DS409 weer op DHCP ingesteld en een gebruiker aangemaakt die dezelfde naam/pass heeft als mijn windows account. Dit werkt nu perfect en ook de router ziet, nu de DS409 weer op DHCP staat, de nas weer tussen de netwerk apparaten. Alleen het enige wat overblijft is nog steeds de CFH die geen shares ziet/wil zien. Krijg ook geen vraag om in te loggen dus ik zou echt niet meer weten wat ik verkeerd doe.psychoclown schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:06:
[...]
Mijn CFH zag gister geen shares meer behalve de ext HDDs maar sowieso is het nog niet helemaal opgelost.
Ja sorry daarin ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest, ik wil de media afspelen met samba shares.
Sowieso heb ik al een eigen nonadmin user met alle rechten maar toen ik de DS409 'share' vrijdagavond zag kreeg ik geen melding dat ik moest inloggen terwijl dat wel moet. Verder heb ik dus 2 shares op 2 verschillende schijven maar de CFH, toen die de NAS nog zag, liet alleen de NAS zien en niet de door mij ingestelde shares.
Nog even op een rijtje:
• Zelfde workgroup
• NAS DHCP ingesteld
• Wil delen via samba shares
• Local Master Browser op de NAS ingeschakeld (eerste wat ik deed toen ik hem kreeg)
• FTP en Samba shares werken nu beide perfect op de pc
• Laatste officiële firmware voor zowel mijn CFH als de NAS
Misschien een idee om de file pas af te vinken als je b.v. 10% ervan gezien/geluisterd hebt?zeroday schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:39:
[...]
druk op play: damn .. gezien .. volgende ..
enzo ..
Tevens handig om dan aan te geven hoe lang de vinkjes moeten blijven staan, b.v. 1 maand 2 maand etc.
Dit zal toch niet dermate belastend zijn dat het niet geïmplementeerd kan worden?
Lijkt me idd wel een heerlijke feature alleen moet hij het op een USB stick opslaan ofzo niet in de share aangezien meerdere mensen series kunnen kijken op verschillende apparatenvgouw schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:30:
[...]
Misschien een idee om de file pas af te vinken als je b.v. 10% ervan gezien/geluisterd hebt?
Tevens handig om dan aan te geven hoe lang de vinkjes moeten blijven staan, b.v. 1 maand 2 maand etc.
Dit zal toch niet dermate belastend zijn dat het niet geïmplementeerd kan worden?
Zou wel een mooie feature zijn (misschien zelfs als je handmatig zou kunnen zeggen: Deze heb ik gezien mark as seen)
Goede kans dat je dat niet de eerste keer goed geimplementeerd krijgt, dus moeten er weer bugfixes komen en zo, terwijl er ook nog ander werk ligt (films die misschien niet goed afspelen, subtitles die niet helemaal lekker werken - ik verzin maar wat) dat voor veel mensen van veel groter belang is. Oh ja, en er moet wellicht ook voor nieuwe apparaten ontwikkeld worden...
Daarbij is de CFH al een tijd op de markt, staan de opvolgers al te dringen - dan stopt op een gegeven moment het toevoegen van features en wordt er alleen nog maar wat bugfixing gedaan.
En: wat is er mis met:
... werkt volgens mij best goed, gisteren zelf zo ondervonden.druk op play: damn .. gezien .. volgende ..
enzo ..
Daarom schreef Zeroday dus:
Ik weet niet betervanaalten schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:53:
[...]
... werkt volgens mij best goed, gisteren zelf zo ondervonden.
Krijg je al heel snel als je een stuk of 5-7 series tegelijkertijd 'aangebroken' hebt liggen, ik weet precies waar het allemaal over gaat (wat dat betreft ben ik een encyclopedie) alleen ik wil nog wel eens vergeten waar ik was gebleven
Desalniettemin zou ik het een handige feature vinden maar ik vind het niet echt nodig.
Niks, maar dat wil niet zeggen dat het niet handig is? Tuurlijk wil het zo, is het andere makkelijker? Javanaalten schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:53:
[...]
... werkt volgens mij best goed, gisteren zelf zo ondervonden.
Daarom schreef Zeroday dus:
[...]
ik zou het een handige feature vinden als jij in het vervolg pen en papier naast je legt zodat je kan opschrijven waar je bent gebleven.psychoclown schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:23:
[...]
Ik weet niet beter![]()
Krijg je al heel snel als je een stuk of 5-7 series tegelijkertijd 'aangebroken' hebt liggen, ik weet precies waar het allemaal over gaat (wat dat betreft ben ik een encyclopedie) alleen ik wil nog wel eens vergeten waar ik was gebleven
Desalniettemin zou ik het een handige feature vinden maar ik vind het niet echt nodig.
;-)
Pff... daar ben ik te lui voorzeroday schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:54:
[...]
ik zou het een handige feature vinden als jij in het vervolg pen en papier naast je legt zodat je kan opschrijven waar je bent gebleven.
;-)
Besides zit ik er altijd maar 1 episode naast dus zoals gezegd is het geen probleem.
Wel een probleem is dat mijn NAS en de CFH geen vriendjes willen worden
Verwijderd
Zo graag willen weten hoe je van bijvoorbeeld uitzendinggemist van RTL een XML pagina / navigatie kan maken... Zoals: HWICS://www.aroundmyroom.com/rtlg/rtlg.php. Dit zodat ik mijn eigen pagina's kan maken op mijn servertje...
Zo kan ik mijn eigen iMedia startpagina maken...
Kan iemand vertellen waar en hoe je dit kan maken? Howto's?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 18:13 ]
Is dit niet ergens vast in te geven? misschien voor de wishlist?vanaalten schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:32:
Niemand die even meldt dat er een nieuwe officieele firmware uit is? Heb zojuist 01.19.02.09 binnengehaald. Belangrijke verbetering: het scherm waar je voor je share je username/password moet invullen heeft de knop nu default op 'OK' staan. Niet meer down-down-left-OK doen, maar direct door!
Changelog (schaamteloze copy/paste van Zeroday's pagina):
[...]
Ben al weer 2 nachten

Nu draait het wel maar moet je elke keer op ok drukken; nu is dat natuurlijk niet het einde van de wereld, maargoed liever lui dan moe!

[ Voor 2% gewijzigd door ModmaN op 09-11-2009 23:17 . Reden: typo ]
get rich or die try'in
ja ikVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:11:
Geweldig apparaatje![]()
Zo graag willen weten hoe je van bijvoorbeeld uitzendinggemist van RTL een XML pagina / navigatie kan maken... Zoals: HWICS://www.aroundmyroom.com/rtlg/rtlg.php. Dit zodat ik mijn eigen pagina's kan maken op mijn servertje...
Zo kan ik mijn eigen iMedia startpagina maken...
Kan iemand vertellen waar en hoe je dit kan maken? Howto's?
how-to lastig ..
gewoon HWICS://pathnaam ingeven in de IMedia overview scherm
wel test voorbeelden
http://www.aroundmyroom.com/dmachannel/CFULLHDMA.rar
Wat ik heb gedaan is het Guest account activeren zonder password en Read Only rechten geven, werkt perfect!
Verwijderd
Zover ik begrijp heeft de CFULLHDMA speler een digitale SPDIF geluids uitgang (corrigeer me als dit fout is).
Ik ben nu opzoek naar een "ideale" geluids ervaring. Kunnen jullie met me delen wat jullie zoal hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar een goede versterker (maar welke???) en een dolby surround set van 5 boxen. Het e.a. mag wel wat kosten maar binnen de 500 Euries....
Alvast dank.
Ideaal is voor iedereen anders. In de winkel kun je verschillende setjes beluisteren en voor jou de ideale uitzoeken.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:20:
Ben een leek op audio gebied en heb wat lopen googlen.
Zover ik begrijp heeft de CFULLHDMA speler een digitale SPDIF geluids uitgang (corrigeer me als dit fout is).
Ik ben nu opzoek naar een "ideale" geluids ervaring. Kunnen jullie met me delen wat jullie zoal hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar een goede versterker (maar welke???) en een dolby surround set van 5 boxen. Het e.a. mag wel wat kosten maar binnen de 500 Euries....
Alvast dank.
Verder heeft dit vrij weinig met het apparaat te maken.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
1
2
3
4
5
6
7
8
| Kleur Zwart/Wit Grootte 42 Positie onderkant Vertraging 0 Ondertiteltaal 1/13 Audiotaal 1/2 Reset Exit |
echter kan ik dan niet meer wisselen tussen de verschillende ondertitels.
Ik gebruik de laatste officiele firmware. Iemand dit vaker gehad?
bij DVD's afspelen via IFO zou dit niet te zien moeten zijn, want dit heeft alleen betrekking op SRT's ..-ET- schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:47:
Heeft iemand ook het probleem dat je bij DVD's geen ondertitels meer kan wisselen. Als ik op de sub/ch+ knop druk, krijg ik nu een menu te zien in witte letters
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Kleur Zwart/Wit Grootte 42 Positie onderkant Vertraging 0 Ondertiteltaal 1/13 Audiotaal 1/2 Reset Exit
Je kan helaas niet zien waar je staat ivm een probleem / fout/ bug ... maar je kan met rechts / links / onder / boven spelen
[ Voor 8% gewijzigd door zeroday op 15-11-2009 12:43 ]
lijkt erop dus dat de download niet goed is.
Subtitle menu werkt nu goed. Mooie toevoeging.CFULLHDMA(i) – Beta Firmware 1.20.01
Published on November 13th, 20096 comment
Beta firmware version CFULLHDMA & CFULLHDMAi with a number of fixes and a new feature
v01.20.01
Fixed: Subtitle control page hang issue (it’s now clear what you select)
Fixed: palette bmp palette issue
Added: Support for *.trp video files
Fixed: picture crash
New Feature: support for the M-Jpeg codec for avi (oh yeah, many people will love this)
M-Jpeg werkt ook goed voor .avi. Komt er ook M-Jpeg support voor het .mov formaat? Dan ben ik helemaal happy
General
Complete name : P1040290.MOV
Format : QuickTime
Format/Info : Original Apple specifications
File size : 44.9 MiB
Duration : 35s 0ms
Overall bit rate : 10.8 Mbps
Encoded date : UTC 2009-09-07 13:57:01
Tagged date : UTC 2009-09-07 13:57:01
Video
Format : M-JPEG
Codec ID : jpeg
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 10.7 Mbps
Width : 640 pixels
Height : 480 pixels
Display aspect ratio : 4/3
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 30.000 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 1.160
Stream size : 44.6 MiB (99%)
Audio
Format : PCM
Format settings, Endianness : Little
Format settings, Sign : Unsigned
Codec ID : raw
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 64.0 Kbps
Channel(s) : 1 channel
Sampling rate : 8 000 Hz
Resolution : 8 bits
Stream size : 273 KiB (1%)
[ Voor 10% gewijzigd door Hotzenwalder op 15-11-2009 15:23 ]
Enne AVCHD ondersteuning zou ook leuk zijnHotzenwalder schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:21:
[...]
Subtitle menu werkt nu goed. Mooie toevoeging.
M-Jpeg werkt ook goed voor .avi. Komt er ook M-Jpeg support voor het .mov formaat? Dan ben ik helemaal happy
[...]
In deze huidige tijden van crisis is omzetten naar stereo goedkoper dan het opnieuw aanschaffen van een surroundset..
Moet jij handmatig DTS omzetten en ik AVCHD uitpakken en ondertiteling rippenRoRoo schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:31:
Heb liever DTS downmixing
In deze huidige tijden van crisis is omzetten naar stereo goedkoper dan het opnieuw aanschaffen van een surroundset..
Ik ben blij dat ik alleen maar hoef om te zettennietes schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:07:
[...]
Moet jij handmatig DTS omzetten en ik AVCHD uitpakken en ondertiteling rippen
AVCHD sla ik lekker over.. Heb geen full-hd tv maar hd ready dus echt verschil ga ik niet zien
Heb geprobeerd om hem via een andere HDMI ingang aan te sluiten op de TV, maar ook daar trapt ie niet in.
Het probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, heb niks veranderd aan de instellingen (zowel CFULLHDMAi als de TV).
Wie kan mij helpen met dit probleem of weet er een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Misschien een inkoppertje, maar heb je al geprobeerd om (een paar keer) op de OUTPUT knop van de afstandsbediening te drukken?Whatever7 schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:47:
Ik heb sinds gisteren het volgende probleem met mijn CFULLHDMAi: als ik hem aanzet start ie op, maar komt niet verder dan het opstartscherm, daarna krijg ik geen beeld meer. Het apparaat blijft wel aanstaan.
Heb geprobeerd om hem via een andere HDMI ingang aan te sluiten op de TV, maar ook daar trapt ie niet in.
Het probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, heb niks veranderd aan de instellingen (zowel CFULLHDMAi als de TV).
Wie kan mij helpen met dit probleem of weet er een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Dennis, met de laatste beta is AVI M-JPEG beschikbaar gekomen en mijn vraag was destijds of dit ook voor MOV M-JPEG bestanden beschikbaar beschikbaar zou komen. Ik heb wel geprobeerd deze bestanden om te zetten naar een AVI M-JPEG met het programma MP4Cam2Avi, maar dan heb ik alleen geluid en geen beel (in MEDIAINFO is er overigens geen verschil te zien tussen M-JPEG bestanden die wel afspelen en niet afspelen, los van de framerate (25fps vs 30fps). Het alternatief is om ze om te zetten naar XVID wat wel werkt, maar dat kost 20x zoveel tijd en geeft kwaliteitsverlies.
Kun je enig licht op deze zaak laten schijnen? (ik kan eventeel een sample aanleveren)
een sample zou inderdaad handig zijn ;-)Hotzenwalder schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:58:
@zeroday
Dennis, met de laatste beta is AVI M-JPEG beschikbaar gekomen en mijn vraag was destijds of dit ook voor MOV M-JPEG bestanden beschikbaar beschikbaar zou komen. Ik heb wel geprobeerd deze bestanden om te zetten naar een AVI M-JPEG met het programma MP4Cam2Avi, maar dan heb ik alleen geluid en geen beel (in MEDIAINFO is er overigens geen verschil te zien tussen M-JPEG bestanden die wel afspelen en niet afspelen, los van de framerate (25fps vs 30fps). Het alternatief is om ze om te zetten naar XVID wat wel werkt, maar dat kost 20x zoveel tijd en geeft kwaliteitsverlies.
Kun je enig licht op deze zaak laten schijnen? (ik kan eventeel een sample aanleveren)
[EDIT]
Sample is up...
http://rapidshare.de/files/48750022/P1010443.avi.html
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 54.3 MiB
Duration : 34s 500ms
Overall bit rate : 13.2 Mbps
Writing library : MP4Cam2AVI Easy Converter
Video
Codec ID : MJPG
Duration : 34s 500ms
Bit rate : 13.1 Mbps
Width : 848 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Resolution : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 1.075
Stream size : 54.0 MiB (100%)
Audio
Format : MPEG Audio
Format version : Version 2
Format profile : Layer 3
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Duration : 34s 464ms
Bit rate : 48.0 Kbps
Sampling rate : 24.0 KHz
Resolution : 16 bits
Stream size : 202 KiB (0%)
Alignment : Split accross interleaves
Interleave, duration : 48 ms (1.44 video frame)
Interleave, preload duration : 419 ms
[ Voor 97% gewijzigd door Hotzenwalder op 27-11-2009 20:16 ]
Die gaan we maar eens opsturen dan ;-)Hotzenwalder schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:18:
Sample coming up...
[EDIT]
Sample is up...
http://rapidshare.de/files/48750022/P1010443.avi.html
[...]
advies is te resetten naar factory defaults om instellingen juist te laten werken.
had 'm vrijdag toevallig als beta gedownload om het subtitle menu goed weer te geven.. (werelds trouwens.)
Moet ik nu alsnog de public pakken? denk het niet, maar vraag het toch maar ff
nee voor de cfullhdma mensen is er niet zoveel veranderd anders dat we de sub functie weer naar het oude hebben gebracht, want dat kregen we niet zo 1-2-3 juist werkend zoals we op de cfullhdmai heben gedaan.RoRoo schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:24:
cool
had 'm vrijdag toevallig als beta gedownload om het subtitle menu goed weer te geven.. (werelds trouwens.)
Moet ik nu alsnog de public pakken? denk het niet, maar vraag het toch maar ff
en er zijn wat mooie updates gedaan
zo crashen bepaalde avi's met losse subs niet meer
m-jpeg voor mov werkt
En voor de rest laat ik mensen eens wat dingen ontdekken 's kijken of er vanuit de cfullhdmai gebruikers wat feedback komt ;-)
Is er ook nog een change list tov de vorige officiele release? voor degenen die niet alle beta's volgen.zeroday schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:02:
1.21.01 voor CFULLHDMA en CFULLHDMAi is nu als officiele download via de internet upgrade te gebruiken.
advies is te resetten naar factory defaults om instellingen juist te laten werken.
http://www.aroundmyroom.com/tag/cfullhdma/Exocet schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:29:
[...]
Is er ook nog een change list tov de vorige officiele release? voor degenen die niet alle beta's volgen.
en dan de laatste 3 of 4 posts onder elkaar plakken en je hebt de complete changelist ;-)
deze week / volgende week zal het ook als officiele usb download beschikbaar komen met de change info
zeroday schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:20:
[...]
nee voor de cfullhdma mensen is er niet zoveel veranderd anders dat we de sub functie weer naar het oude hebben gebracht, want dat kregen we niet zo 1-2-3 juist werkend zoals we op de cfullhdmai heben gedaan.
en er zijn wat mooie updates gedaan
zo crashen bepaalde avi's met losse subs niet meer
m-jpeg voor mov werkt
En voor de rest laat ik mensen eens wat dingen ontdekken 's kijken of er vanuit de cfullhdmai gebruikers wat feedback komt ;-)

ik gaat es op zoek..
btw:
is het normaal dat als ik bijv. in een mapje films en mp3 heb staan.. Unit staat in film stand. ik wil mp3. Kies voor music op remote. Dat ik helemaal terug ben in de hoofdlijst van shares en weer moet bladeren naar mijn map?
Want als ik vervolgens op mijn locatie ben en ik kies weer voor movies, dan kom ik wel direct in film stand zonder dat ik weer moet browsen naar mijn laatste locatie..
Tis niet een heel groot probleem, maar viel me gister gewoon ineens op..
Was dit vóór of nadat ik de sample had toegevoegd? MOV werkte met de vorige beta nog niet, dus ik zal eens kijken met de laatste beta.
dit is gewoon 1.21.01 .. waarbij m-jpeg met mov werkt, jou avi gaf alleen kort geluidHotzenwalder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 07:59:
[...]
Was dit vóór of nadat ik de sample had toegevoegd? MOV werkte met de vorige beta nog niet, dus ik zal eens kijken met de laatste beta.
Verwijderd
Zou je dit voor me kunnen testen want die files spelen met 1.21.01 nog niet op mijn cfullhdma.m-jpeg voor mov werkt
Ik krijg de melding 301 file not supported.
Er staat nog een sample in een oudere bug van mij.
http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=113
Mediainfo -->
File size : 54.4 MiB
Duration : 40s 0ms
Overall bit rate : 11.4 Mbps
Encoded date : UTC 2008-10-09 16:35:23
Tagged date : UTC 2008-10-09 16:35:23
Video
Bit rate : 11.3 Mbps
Width : 640 pixels
Display aspect ratio : 4/3
Bits/(Pixel*Frame) : 1.230
Stream size : 54.0 MiB (99%)
Audio
Stream size : 313 KiB (1%)
Another file in 16/9 720p
File size : 78.3 MiB
Duration : 30s 0ms
Overall bit rate : 21.9 Mbps
Encoded date : UTC 2008-10-09 20:38:06
Tagged date : UTC 2008-10-09 20:38:06
Video
Bit rate : 21.8 Mbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Bits/(Pixel*Frame) : 0.790
Stream size : 78.1 MiB (100%)
Audio
Stream size : 234 KiB (0%)
ik heb inmiddels 3 verschillende files met M-JPEG en alle 3 zijn ze anders, 2 werken er niet, 1 werkt wel (fuji camera)Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:35:
[...]
De sample van hotzenwalder was geen MOV maar een AVI.
Ik snap het niet meer ?? help
Tsja.
Verwijderd
Ik hoop dat jullie het in de volgende firmwares kunnen fixen.ik heb inmiddels 3 verschillende files met M-JPEG en alle 3 zijn ze anders, 2 werken er niet, 1 werkt wel (fuji camera)
Keep up the good work.
Verwijderd
Wat mij is opgevallen is dat ik ineens de DTS setting kan wijzigen in het audio menu...zeroday schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:20:
[...]
..
Dit zag ik afgelopen vrijdag ook maar verder niets mee gedaan omdat ik toch geen versterker / losse set aan de tv heb hangen. DTS downmixing nog steeds een droom of is het realiteit?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:14:
[...]
Wat mij is opgevallen is dat ik ineens de DTS setting kan wijzigen in het audio menu...
Verwijderd
Het lijkt er in ieder geval wel op, maar bij gebrek aan DTS content heb ik het nog niet kunnen checken.psychoclown schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:37:
[...]
Dit zag ik afgelopen vrijdag ook maar verder niets mee gedaan omdat ik toch geen versterker / losse set aan de tv heb hangen. DTS downmixing nog steeds een droom of is het realiteit?
Vanavond maar eens ff wat binnentrekken en kijken wat ie doet..
DTS content genoeg! Al een tijdje geen DTS omgezet in de hoop dat DTS downmixing ooit nog zou komenVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:17:
[...]
Het lijkt er in ieder geval wel op, maar bij gebrek aan DTS content heb ik het nog niet kunnen checken.
Vanavond maar eens ff wat binnentrekken en kijken wat ie doet..
Kan het alleen aankomend weekend pas testen.. stom dat ik dat afgelopen vrijdag niet meteen besefte!
Bij mij werkt het via HDMI direct op de tv, youtube werkt ook weer en mij is opgevallen dat die nu gelijk het volgende filmpje afspeelt, geen idee of dat er al in zat ben van firmware 1.19 naar de nieuwste gegaan.psychoclown schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:37:
[...]
Dit zag ik afgelopen vrijdag ook maar verder niets mee gedaan omdat ik toch geen versterker / losse set aan de tv heb hangen. DTS downmixing nog steeds een droom of is het realiteit?
Oh dat is smullen!nietes schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:56:
[...]
Bij mij werkt het via HDMI direct op de tv, youtube werkt ook weer en mij is opgevallen dat die nu gelijk het volgende filmpje afspeelt, geen idee of dat er al in zat ben van firmware 1.19 naar de nieuwste gegaan.
Als het waar blijkt (en ik geloof de tweakers wel maar wil het eerst zelf nog zien/horen) dan duizendmaal
Mijn AVI was een korte sample die inderdaad alleen maar geluid geeft, beeld werkt helaas niet. Het originele bestand was een M-JPEG MOV bestand die via een direct-stream copy is omgezet naar een M-JPEG AVI (aangezien die wel zouden moeten werken).zeroday schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:37:
[...]
dit is gewoon 1.21.01 .. waarbij m-jpeg met mov werkt, jou avi gaf alleen kort geluid
We wachten rustig af tot Panasonic M-JPEG MOV bestanden wel werken. Ik zal vanavond een sample uploaden van het origineel.
[ Voor 4% gewijzigd door Hotzenwalder op 01-12-2009 13:56 ]
ik hoef mijn DTS tracks niet meer om te zetten