[PCH A110] Setup met 1TB Spinpoint loopt vast, met 80GB niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:53
Sinds een aantal dagen in het bezit van een Popcorn Hour A110. De eerste indruk van het apparaat vind ik meer dan voldoende. Helaas gooit de erbij aangeschafte Samsung 1TB 5400 rpm roet in eten. Als ik de NMT tools etc. wil installeren zal er het e.e.a. geformatteerd moeten worden.

Dit loopt tot een +/- 10%, vervolgens zie ik "Setup in progress", dan een zwart scherm. Dit heb ik zo de hele nacht laten staan omdat her en der te lezen was dat het wel eens lang kon duren. Je raadt het al: vanochtend gekeken, nog steeds niks.

Een reboot gedaan om er vervolgens achter te komen dat de HD niet meer te vinden. Prima, een DOA zou kunnen. De 1TB schijf heb ik vervolgens in mijn PC gehangen, een format gegeven en deze behoorlijk kunnen gebruiken. ~ 500GB meerdere malen heen en weer geslingerd van de ene naar de andere schijf. DOA is uitgesloten hiermee?

Als test heb ik een 80GB schijf in de PCH gestopt en het hele riedeltje van NMT Setup. Dit was binnen 10 minuten gedaan en werkend.

Vervolgens nog eens getracht de NMT setup via USB uit te voeren maar ook dit zorgt voor bovenstaande 'vastloper'.

Nog maar eens in het NMT topic [url=Networked Media Tank - deel 3[filter_keywords]=format&data[boolean]=AND]gezocht[/url] maar imo ook geen bruikbare tips gevonden.

Tevens heb ik de formats met Ext3 (en 1 keer met Ext2) gedaan.

Wat kan ik nu het beste doen? Stug nog eens die 1TB een format geven of RMA sturen? Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon wachten en is het normaal dat het scherm naar zwart gaat?

De firmware betreft hier ... 01-17-081024-15-POP-403-091.

EDIT
Mijn oog valt nu net op de release notes van 1 van de laatste firmwares: http://www.popcornhour.co...17-090204-15-POP-403.html

Volgens de leverancier zou deze er al opstaan.

EDIT 2
Na bovenstaande firmware erop gezet te hebben heb ik alleen keuze uit het ext3 systeem. Alleen tijdens de setup krijg ik de melding dat er een 'possible harddrive failure' is en alleen nog een reboot uit kan voeren. Ik ga nu proberen om de schijf weer in mijn PC als NTFS te formatten en het dan nog eens te proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door TeeDee op 17-06-2009 21:34 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
EDIT 3
De format in de PC en dan nog eens proberen de NMT applicaties te installeren, met de nieuwste firmware, geeft geen soelaas. Vanochtend gekeken en de PCH stond uit/standby. Een reboot gaf uiteindelijk aan dat de HDD verdwenen is en de NMT applicaties zijn nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 09:44

grimson

domeingrommer

.. Euhmn.. ben je hier nog mee verder gekomen?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
Niet echt. Ik heb de HDD retour verzonden naar de leverancier en deze heeft 'm terug gestuurd met NMT applicaties erop.