Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:11
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00006695.jpg
Network MediaPlayer 3.5" Drive-In Kit
Network MediaPlayer Drive-In Kit

originele datasheet van Freecom
manual van Freecom

Idem als Mediagate MG-35

Met LAN, USB 2.0 & AV aansluiting

Features :
--------------------------------------------------------------------------------
Bewaar & speel DivX/MPEG-4 films
Bewaar & speel MP3, WMA, OGG Vorbis
Bewaar & bekijk JPEG pictures
Bouw eenvoudig hard disk in
Gebruik als externe hard drive
Installatie zonder gereedschap
Connects to your network
Stream AV files
Van elke netwerk-PC naar TV or HiFi
Geruisloos (geen ventilator)
Inclusief afstandsbediening
Firmware upgradeable

FAQ :
Afstandbediening werkt niet
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...

Kan ik hem benaderen via het netwerk ?
NDAS (Network Direct Attached Storage)
Ja, maar traag momenteel, eerst dien je up te graden naar firmware 1.4.3
zie avsforums
en een code bestellen via ewaggle of via http://www.pc4usa.com
of een mailtje naar de support van freecom : gratis key
je hebt ook nod de ximeta software nodig: http://web.newsguy.com/confused/NDAS-3.10.1230.ZIP

Firmware :
http://www.airlinktek.com/english/atboard.php?param=e_sw
Version 1.4.5 Beta http://us.f13.yahoofs.com....upgrade?bfAjZ0EBgwUgRyFH
Version 1.4.7 http://www.airlinktek.com...ind=&uid=78&keyfield=&key
Version 1.5.2 http://www.airlinktek.com...field=&key=&product=Array

Poll: Welke schijf heb jij erin
0-120GB
121-200GB
201-320GB
>320GB
geen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=108098&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Er komt een wireless versie ook zie...

officieel forum
http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php

firmware mods
http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

handing info wiki
http://mediagate.pbwiki.com/

officeel q&a
http://www.airlinktek.com...keyfield=all&key=&prodct=

[ Voor 43% gewijzigd door degrgiov op 02-09-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is dezelfde die in Freecom Mediaplayer3 besproken wordt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
RoD schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:34:
Dat is dezelfde die in Freecom Mediaplayer3 besproken wordt toch?
dat was eigenlijk het topic van de gewone freecom mediaplayer zonder netwerk aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Denk dat die daar wel bij kan :P
Is dit een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

drm

f0pc0dert

Ik vind 't een beetje belachelijk dat ik $20 moet betalen aan bedrijf waar ik mijn apparaat niet eens gekocht heb om simpelweg een key te genereren adhv het mac adres... Dat moet toch te omzeilen zijn :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

Die usd 20 vindt ik het wel waard, ik zie het als een flinke uitbreiding van de mogelijkheden dat niet alleen media over het netwerk gestreamd kan worden, maar ook de harddisk benaderd kan worden via t netwerk', geen gedoe meer met een usb kabel naar m'n laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154231

Ik was aan het denken om dit apparaatje te kopen, mijn vraag is hoe de interface met de pc eruit ziet. Werkt het met de media edition van windows, of heeft het een eigen interface? Misschien kan iemand wat screenshots plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111735

Ik heb sinds eind november 2005 zo'n apparaat met een 250GB HD ingebouwd. Het ding werkt prima en is eenvoudig te bedienen. >:)

Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat mijn fotos niet in de juiste volgorde worden getoont. Je verwacht toch dat defotos gewoon op naam gesorteerd worden getoond, maar nee in mijn geval worden ze door elkaar gehusselt en in willekeurige volgorde getoont. Misschien dat de player er een datum/tijd sortering op los laat want ik heb het idee dat aangepaste/gemodificeerde fotos achteraan de rij worden geplaatst. |:(

Voor het video/DVD kijken vind ik het een beetje zwak dat je met de browser de VIDEO_TS folder in moet gaan om daar specifiek hetvideo_ts.ifo bestand moet "aanklikken" om zodoende de DVD te starten. gewoonweg PLAY op de foldernaam zou voldoende moeten zijn. :/

Verder gewoonweg tevreden aangezien ik een stuk minder DVD's hoef te branden (de planken in mijn kast buigen al door), films eerst kan zien voordat ik ze brand of weggooi.

Aanrader: Gebruik een coax of glas kabel om het geluid via een home-cinema set af te spelen. Kwaliteit is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Anoniem: 154231 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:16:
Ik was aan het denken om dit apparaatje te kopen, mijn vraag is hoe de interface met de pc eruit ziet. Werkt het met de media edition van windows, of heeft het een eigen interface? Misschien kan iemand wat screenshots plaatsen?
Er is geen pc interface , de player leest gewoon bestanden uit een shared directory van één van je pc's die in het netwerk hangen

omgekeerd: als je van je pc de mediaplayer wilt benaderen, heb ik (nog) geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 16:06

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 111735 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:38:
Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat mijn fotos niet in de juiste volgorde worden getoont. Je verwacht toch dat defotos gewoon op naam gesorteerd worden getoond, maar nee in mijn geval worden ze door elkaar gehusselt en in willekeurige volgorde getoont. Misschien dat de player er een datum/tijd sortering op los laat want ik heb het idee dat aangepaste/gemodificeerde fotos achteraan de rij worden geplaatst. |:(
Doe een firmware update naar 1.4.2 of 1.4.3 dan is dat opgelost.... :) Je bent dan wel je Freecom logo kwijt en krijgt er een Mediagate logo voor terug....ow wat erg 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 05-01-2006 23:36 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

drm schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:39:
Ik vind 't een beetje belachelijk dat ik $20 moet betalen aan bedrijf waar ik mijn apparaat niet eens gekocht heb om simpelweg een key te genereren adhv het mac adres... Dat moet toch te omzeilen zijn :?
Ik mag het hopen van niet... :) De techniek is gebaseerd op een drive die geshared is in je netwerk (NDAS) als dat eenvoudig te omzeilen is dan kan iedereen op je drive..aangezien je geen OS erop hebt staan waar je users met rechten kunt aanmaken.
Maar dat het idd niet helemaal joefel is dat je $20 eroor moet betalen, ben ik wel met je eens. Maar ikzelf zit er al op te wachten vanaf het begin dat ik de drive heb, en aangezien freecom nog niet 1 update online gezet heeft en andere wel (mediagate), denk ik dat het nog wel ff duurt voordat je het bij hun kunt bestellen.....

Ow, ik zal voor baca wel ff wat foto's maken van de interface en die er morgen opzetten...
zie post hieronder ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 06-01-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ja kan wat foto's van de interface vinden in de handleiding zie startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Cavie:
Ik mag het hopen van niet... :) De techniek is gebaseerd op een drive die geshared is in je netwerk (NDAS) als dat eenvoudig te omzeilen is dan kan iedereen op je drive..aangezien je geen OS erop hebt staan waar je users met rechten kunt aanmaken.
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je zo'n key ook zelf moet kunnen genereren...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

drm schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:43:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je zo'n key ook zelf moet kunnen genereren...
Mja..dat bedoel ik ook, je hebt die key iedere keer weer nodig om je drive te bereiken. Dus als ik een key voor mijn eigen drive kan genereren, wat let mij dan om een key voor "jouw" drive te genereren.
Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat het de veiligheid van de drive in gevaar komt als het op een eenvoudige manier de key te genereren valt... (overigens alles is te kraken, dus dit zal ook wel te kraken zijn....maar ik heb het nog niet kunnen vinden, anders had ik niet zo'n dure key besteld.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Cavie:
Mja..dat bedoel ik ook, je hebt die key iedere keer weer nodig om je drive te bereiken. Dus als ik een key voor mijn eigen drive kan genereren, wat let mij dan om een key voor "jouw" drive te genereren.
Jij weet mijn MAC-adres niet :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hmmm, ik heb nu voor het eerst dat ie een avi niet af wil spelen... :( Zou het aan de resolutie kunnen liggen ? of snapt ie nix van ac3 geluidssporen ?

Avicodec:
Bestand : 698 Mb (698 Mb), duur 0:44:06, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 82 %
Video : 577 Mb, 1831 Kbps, 23.976 fps, res. 960*528 (16:9), XVID = XVID Mpeg-4, Ondersteund
Audio : 121 Mb, 384 Kbps, 48000 Hz, 5 kan., 0x2000 = AC3 DVM, Ondersteund.

edit: aan de ac3 ligt het niet, net ff uitgeprobeert, maar ik kan nergens iets vinden over de max reso van dat ding....

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 09-01-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165351

Ik ben sinds een maand ook in het bezit van de Freecom Network media player 3,5", met natuurlijk de nieuwste firmware 1.4.3. en een schijf van 40gb

Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!

Het werkt echt perfect, geen gezeur meer met het USB kabeltje.

Een mooie uitbreiding zou ik internet radio vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Da's mooi voor je. Ik kreeg zowel van Ximeta USA als van Ximeta Korea als antwoord dat ze deze ondersteuning niet leveren voor Freecom. Ik had in mijn aanvraag Freecom niet genoemd. Kennelijk zien ze dit aan het MAC adres.
Ewaggle laat ook al bijna 2 weken niets meer van zich horen, nadat ik mijn creditkaart gegevens had gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 06:48:
Da's mooi voor je. Ik kreeg zowel van Ximeta USA als van Ximeta Korea als antwoord dat ze deze ondersteuning niet leveren voor Freecom. Ik had in mijn aanvraag Freecom niet genoemd. Kennelijk zien ze dit aan het MAC adres.
Ewaggle laat ook al bijna 2 weken niets meer van zich horen, nadat ik mijn creditkaart gegevens had gemaild.
Mja....ik hoor ook al nix meer van ewaggle :( , ga vandaag nog maar weer eens mailen waar mijn key blijft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 14:29
Anoniem: 165351 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:03:
Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er in je mailtje stond, en wat de eerste 6 characters van je MAC adres zijn. Ik had ook een mailtje gestuurd, maar aan de hand van het MAC adres zagen ze dat het een mediagate 35 was...

Mijnes begint met 00:02:a8, en als je dat nakijkt op http://www.curreedy.com/stu/nic/ zie je dat deze van Air Link Technology is (het bedrijf wat de mediagate 35 maakt).

Een Ximeta MAC adres zal met 00:0b:d0 beginnen...
Overigens begint freecom met 00:01:db, dus zou het eerste gedeelte van het MAC adres in de firmware staan? Dan zou je dus met een gemodificeerde firmware kunnen simuleren dat de network kit van Ximeta komt, en zo in aanmerking kunnen komen voor een device ID en write Key...

edit:
Na openen van het apparaatje, gezien dat er altijd al een "Air Link Technology"-MAC adres in heeft gezeten. Vanaf de netwerkaansluiting terug gaan kijken, welke chip het MAC adres in zich heeft. Een TM1701 zorgt alleen voor signaal-omzetting (soort Max232 voor RS232), hierna komt een Davicom DM9000, en deze verzorgt alle netwerk-communicatie. Het MAC-adres zit in een EEPROM, welke waarschijnlijk de Altera MAX3000A (EPM3032A) is. Dit is een flash-device die tot 100x opnieuw geprogrammeerd kan worden. Ook in-circuit! Mijn vermoeden is dat dit met een Bitblaster gedaan zou kunnen worden, omdat er een aansluiting voor een 10p header zit vlakbij die chip. Deze header lijkt later losgesoldeerd te zijn (omdat er een gaatje nog dicht zit met soldeer, en de anderen niet), en er is een gele sticker overheen geplakt.

Mijn eerdere vermoedens dat het MAC-adres in de firmware aangepast zou kunnen worden lijken me nu heel onwaarschijnlijk.

Als er iemand is die ervaring heeft met JTAG programmeren, dan komen we misschien een stuk verder. Ook lijkt het me leuk om in een later stadium zelf een opstart-scherm voor het apparaat te kunnen maken (welke vanzelfsprekend WEL in de firmware zit)...

[ Voor 36% gewijzigd door Banzi op 10-01-2006 15:17 ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 19:05

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Mmm, jammer dat het niet duidelijk is wanneer die wireless versie uitkomt, die ondersteund namelijk ook WMV9. Ook jammer dat hij 11g is.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 19:05

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Net een mailtje naar Freecom gestuurd over de komst van een eventuele wireless uitvoering. Kreeg de volgende reactie:

Geachte heer,

Op dit moment is nog niet bekend of er een draadloze versie beschkbaar zal
zijn.
Indien hier meer informatie over is wordt dit op onze website bekend
gemaakt.

Kind regards / Met vriendelijke groet,
Freecom Technologies B.V.

Martin Jansen
Sales & Support

Mmm.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb via PayPal $ 20,- betaald op 4/1, ook niets meer gehoord van Ewaggle

Ik wacht morgen nog af, dan zal ik ook s reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens Banzi,

Leuk dat je je daarin verdiept, ik heb daar geen bal verstand van, maar het is altijd leuk het uiterste uit de apparatuur te halen !!

Ik ben benieuwd wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165351

Ik heb mijn mail naar de europese tech support van ximeta gestuurd met als onderwerp: NDAS netdisk en verder mijn MAC adres wat begint met: 00:02:A8:xx:xx:xx. Heb dus geluk gehad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 165351 op 10-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Eindelijk mijn Key binnen... :) Werkt goed, schrok wel ff toen ik het niet aan de gang kreeg met de software, maar was vergeten in de mediaplayer NDAS op "on" te zetten....pfieuw.
Alleen wel jammer dat het idd vrij traag gaat: 3MB/s ipv 30 MB/s met de usb kabel.... ik hoop dat ze dat wel in toekomstige firmwares wat op kunnen krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:42
Cavie schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:43:
Eindelijk mijn Key binnen... :) Werkt goed, schrok wel ff toen ik het niet aan de gang kreeg met de software, maar was vergeten in de mediaplayer NDAS op "on" te zetten....pfieuw.
Alleen wel jammer dat het idd vrij traag gaat: 3MB/s ipv 30 MB/s met de usb kabel.... ik hoop dat ze dat wel in toekomstige firmwares wat op kunnen krikken.
Dat een NAS unit rond de 3mb/s doorvoert is algemeen bekend: dat is ook het grote probleem van die dingen. Daarom ook dat ik de Synology 101g+ heb besteld: deze zou in 100mbit modus rond de 8 mb/s moeten kunnen halen en in 1gbit modus rond de 13 mb/s.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165551

Modbreak:Spam is niet toegestaan...

[ Voor 86% gewijzigd door DeeD2k2 op 12-01-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 165551 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:30:
Hi ,

Ik zal bij http://www.rhisc.nl/shop/N_art_6839.html

een MV-5000U lijkt mij een betere optie dan deze vernoemde Freecom?
Daar zit geen netwerkaansluiting op..... dus het lijkt me meer een vervanger voor de Mediaplayer 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wezep schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:32:
[...]

Dat een NAS unit rond de 3mb/s doorvoert is algemeen bekend: dat is ook het grote probleem van die dingen. Daarom ook dat ik de Synology 101g+ heb besteld: deze zou in 100mbit modus rond de 8 mb/s moeten kunnen halen en in 1gbit modus rond de 13 mb/s.
Das mooi, maar welke media kan die allemaal afspelen op de TV.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:42
Cavie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:52:
[...]

Das mooi, maar welke media kan die allemaal afspelen op de TV.....
Klein foutje van mij. Zat alleen te kijken naar de doorvoersnelheid en niet gelet op de functies van dit Freecom apparaat. De Synology kan geen media afspelen: is een echt NAS unit met verder wel veel functies. Web, FTP, print en backup server. Verder 3 x USB en 1 x SATA extern. Daarnaast zit er een photo station functionaliteit op. In hoeverre ik hier wat aan hebt weet ik niet. Voor het kijken van media (foto en mp3) gebruikt ik tot nu toe een Linksys WMA11b.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164810

Wat kan ik zeggen een aanwinst.............
Altijd al gezegd.......er komt een tijd dat op internet betere spullen te koop zijn dan in de winkels.
Dit is zeker zo apparaat..prima ding. Niets meer overzetten, branden, gedoe.. media kopen...nee puur.....puur niets over of omzetten...En met een netwerk aansluiting helemaal super lekker snel.

Mensen een AANRADER.
Netwerkingkit 3,5...HDtje erin
Ik had hem voor 148 euro (begin jan.2006) HD van 250 erin, 95 euro. en klaar is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154903

Maar hoe klinkt dat nu eigenlijk als je het hebt aangesloten aan je Stereo ?

Iets anders: worden er ook muziekbibliotheken ondersteund zoals itunes dat doet of MediaPlayer 10. Ik heb nogal veel muziek en daar zoek ik een goede oplossing voor waarbij ik ook "slimme afspeellijsten" of in ieder geval kan zoeken op album, artiest of componist. Ik neem overigens aan dat je het selecteren van muziek met de afstandbediening kunt doen waarbij de lijsten op de TV worden getoond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 154903 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:45:
Maar hoe klinkt dat nu eigenlijk als je het hebt aangesloten aan je Stereo ?

Iets anders: worden er ook muziekbibliotheken ondersteund zoals itunes dat doet of MediaPlayer 10. Ik heb nogal veel muziek en daar zoek ik een goede oplossing voor waarbij ik ook "slimme afspeellijsten" of in ieder geval kan zoeken op album, artiest of componist. Ik neem overigens aan dat je het selecteren van muziek met de afstandbediening kunt doen waarbij de lijsten op de TV worden getoond ?
Ik ben geen audiofreak (dus degene die het gehoor van een hond hebben en het verschil horen tussen gouden tulpplugjes en gewone ;) ) , maar ik hou wel van een stukkie muziek. Ik vind dat het gewoon goed klinkt, heb helaas geen coaxiale ingang op mijn versterker maar het wel ff uitgeprobeert bij een vriend, en daar zat goed geluid in. En idd je kunt op de tv je mp3tjes zien en een playlist samen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het sinds dit weekend helemaal voor elkaar. Voor 20 dollar de ID en Key gekocht bij Ewaggle. Deze na 3 weken per email ontvangen. Activeren van de NDAS software verliep vlekkeloos. De hdd in de mediaplayer verschijnt nu als (externe) partitie in Windows Verkenner. De overdracht-snelheid is ongeveer gelijk aan USB1. Dit houdt niet over, maar is goed te doen.
Heb inmiddels al mijn foto's en MP'3 gekopieerd naar de mediaplayer. Op deze manier kan ik ze, onafhankelijk van het netwerk, bekijken cq afspelen en heb ook nog eens een back-up.
Films blijf ik voorlopig maar via het netwerk afspelen met de mediaplayer. Heb de digitale audio-uitgang op m'n DTS receiver gezet. Geluid is prima, ook van de MP3's. DTS, indien aanwezig, komt goed door. Al met al is de Freecom Networkplayer voor mij de perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134341

hoi,

ik wil ook een key aanvragen, echter hoe zijn jullie in vredesnaam voorbij die
shipping informatie gekomen ???

hij blijft zeuren dat het adres icm de zip postal code NIET kloppen !
wat moet ik invoeren ?

verder .... ik heb meerder pc's thuis
op 1 pc krijg ik het NIET voor elkaar om verbinding te maken via het netwerk
op een andere loopt het in 5 minuten op de eerst krijg ik het NIET aan de gang

ik heb zelf al gebprobeerd;

- ander netwerk verbinding ( eerst met kabel later via wifi)
- password guest acount gereset ( naar leeg)
- een share op een FAT partitie ivp van een NTFS
- guest account enabled/disabled
- ander ip adres laten krijgen via dhcp
- pc op een andere poort gezet (op de router)

nog niet geprobeerd :
- cross kabel
- andere netwerkaart in de pc

weet iemand of een bepaald merk nog problemen kan geven ivm autodetect ?

ik zie WEL de pc's naam daarna een melding dat er iets mis is met de share
(dat de share niet voldoet aan de eisen)

ik heb alles tig keer nagekeken maar geen resultaat
op 1 pc krijg ik het niet voor elkaar, en daar staan juist de media op (lees die heeft een grote schijf)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 134341 op 31-01-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ook al eerder in dit topic staat: bij Ewaggle kun je op de site niet bestellen vanuit Europa. Je moet ze een mailtje sturen met het MAC-adres van je Freecom en een verzoek om de key te kopen voor 20 dollar. In hun antwoord verzoeken ze je om de gegevens van je creditkaart. Dat is normaliter best riskant om te mailen naar iemand, maar in dit geval wel vertrouwd. En het is de enige manier.

Voor je netwerkprobleem geef je te weinig info. Welke windows? Welke router?
Eerste indruk: Als je de namen ziet van alle PC's op je andere PC's, ben je al een heel eind. Staan de bewuste partities op delen? Zit je firewall misschien in de weg?(even uitzetten, als het dan werkt, de firewall configureren) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor je info !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkl073
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06-2024
Kun je niet gewoon de NDAS™ Software v 3.10 build 1230 drivers downloaden vanaf de site ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk moet je NDAS eerst downloaden en installeren. Vervolgens heb je 2 codes nodig om NDAS te activeren. Deze codes moet je 20 bugs voor betalen bij Ewaggle, nadat je het MAC-adres van je Freecom Netwerk Player hebt verstuurd aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
je kan nu ook de code bestellen bij pc4usa
same price...

heeft iemand ervaring met PC4USA ? ewaggle neemt geen orders meer aan ivm
met de levertijden (die dus veel te lang zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
Heeft iemand een goeie oplossing voor het afspelen van HR Xvid files, de resolutie is te hoog, max resolutie is volgens mij iets van 720 breed (of werken deze alleen met de component uitgang). Of een snel resize programma hiervoor?

[ Voor 12% gewijzigd door LLaTeM op 18-02-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

LLaTeM schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:11:
Heeft iemand een goeie oplossing voor het afspelen van HR Xvid files, de resolutie is te hoog, max resolutie is volgens mij iets van 720 breed (of werken deze alleen met de component uitgang). Of een snel resize programma hiervoor?
Mja, heb ik ook last van, heb al eens de s-video uitgang geprobeert maar die doet het ook niet met reso's van meer dan 720. Ik heb AutoGK maar gebruikt om het ff te resizen, redelijk eenvoudig programma en werkt prima. (tijdsduur is afhankelijk van je pc, een filmpje van 45 min duurt bij mij ongeveer 30 min om te resizen)
Heb ook al een filmje gehad die met QPEL gecodeerd was (was wel een xvid, maar kennelijk is dat een ander soort codeer methode) die het ook niet deed, ook ff door AutoGK gehaald, en toen deed die het prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 19-02-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

QPEL (quarter pixels) en GMC (global motion compensation) zijn optimalisaties in het mpeg4 formaat die door xvid encoders (en dus door xvid directshow filters / codecs ook) ook ondersteund worden. 't Wordt steeds meer gebruikt, merk ik, net als AAC en H.264 (mpeg4) in MKV containers... allemaal dingen die er op wijzen dat de firmware door mediagate wel eens een grote beurt mag krijgen, imo... Ze zouden eigenlijk de firmware zo aan moeten passen dat je codecs gewoon als plugin in kan laden op de mediagate zelf...

Je kunt 't overigens wel transcoderen, maar dan gaat de kwaliteit met enorme sprongen achteruit in de meeste gevallen, jammer genoeg.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Koreaanse versie van firmware 1.4.4 is uit. Engelse versie volgt binnenkort. Inhoudelijk weinig nieuws, alleen wat bugfixes. Firmware welke playlists aankan, zou ook in aantocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106718

Kan je er ook .ISO bestanden mee afspelen? Het komt regelmatig voor dat DVD's als .ISO bestand worden aangeboden. Toch wel erg prettig als de Mediaplayer deze kan afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106718 op 28-02-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Freecom speelt: MPEG 1, 2, 4 (MPG, MPEG, AVI, M2V, DAT, VOB, IFO etc.) DivX, XviD (behalve GMC, Qpel optie toegepast), MP3, OGG Vorbis, WAV, WMA(behalve WMA9 pro.lossless), JPG (JPEG)

ISO is geen mediaformaat. Moet je eerst "uitpakken" met UltraISO of ISObuster. Dan zal het wel lukken als er tenminste een van de bovenstaande formaten in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:38
Speelt .iso gewoon af. Je hoeft dit niet eerst uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Weet iemand hoe dit machientje zich verhoudt t.o.v. PINNACLE 200 showcenter of de Philips SLM5500? (is deze uberhaupt verkrijgbaar?) Uiteraard m.u.v. de harddisk omdattie deze ontbreekt bij deze twee.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standeman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:56:
Weet iemand hoe dit machientje zich verhoudt t.o.v. PINNACLE 200 showcenter of de Philips SLM5500? (is deze uberhaupt verkrijgbaar?) Uiteraard m.u.v. de harddisk omdattie deze ontbreekt bij deze twee.
ligt er maar net aan wat je er mee wil gaan doen, in mijn geval heb ik de freecom ingzet als
DVD-juke box. dit kun je gerust vergeten bij 2 die jij noemt, en daar zal je ze eerst moeten
converteren naar divx maar dus GEEN dvd ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 10:38
Nieuwste 1.4.4 firmware hier: http://mediagate.csppl.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er ook een change log te vinden die bij deze versie hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor het NDAS snelheids probleem;

http://www.ramelectronics.net/html/EXT-USB-2.0.htm

alleen de komma staat jamer genoeg verkeerd 8)7

[ Voor 125% gewijzigd door Anoniem: 134341 op 06-03-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Laatst online: 12-04 21:22
Ik heb er vandaag dus een gekocht van freecom, met een HDD van 250gb.
Verder heb ik hem al ge-update met de laatste firmware 1.4.4 (dus niet die van Freecom)

Ben er verder erg tevreden over alleen als je hem als hdd gebruikt en je wilt een filmpje gaan kijken op je tv, dat omschakelen vindt ik maar raar.

Ik schakel hem uit met hardware veilig verwijderen, maar als hij daar klaar mee is kan ik hem niet uitzetten met de knop, als ik de usb kabel eruit trek sprint hij wel uit.Maar of dit nou de manier is?

En kan je hem niet gebruiken op de TV als de USB kabel er in zit? (zodra ik die erin doe springt hij vanzelf aan en ziet windows hem als HDD)

Owja en het knippernde lampje als je hem als HDD gebruikt, kan je dat uit zetten?
Dus niet als je hem op de tv gebruikt want daar kan je hem uit zetten.
Hoe werkt dat bij jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door 10loser10 op 07-03-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris2904
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Hoe gebruikt je de mediaplayer eigenlijk als NDAS disk? Staat hij dan aan als mediaplayer? Is het mogelijk om tegelijkertijd een bestand te bekijken of beluisteren en de schijf als NDAS disk te gebruiken? (Dus gelijktijdige toegang tot de schijf via de mediaplayer en het netwerk)

Was getekend, enz. | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een slideshow met foto's op de hdd van de MediaPlayer(fw 1.4.4) bekijk, krijg ik altijd mp3 muziekjes als achtergrondgeluid. Op zich best leuk, maar nu heb ik het wel gehad met de eerste 10 songs. Ik heb 2 vragen hierover:
- Is het mogelijk om de muziek uit te zetten tijdens een foto slideshow?
- Is het mogelijk om de MP3's te shuffelen tijdens een foto slideshow? In musicmode kun je de mp3's met 3 shuffelen. Volgens mij lukt dat niet bij een slideshow. Als je dan op 3 drukt, wordt de foto-intervaltijd 3 seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16115 op 13-03-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106718

Heeft iemand ervaring met het afspelen van DVD bestanden via het netwerk?
Ik heb bijv een netwerkschijf en zou die die schijf willen benaderen vanaf de freecom player. Ik las in de gebruiksafwijzing dat het problemen zou kunnen opleveren ivm de traagheid van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een bekabeld 100 Mbps netwerk en ik speel DVD en Divx bestanden altijd via het netwerk. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 08:55
Er is een nieuwe firmware uit op de de Mediagate site + ook de NDAS software.
Betekent dit dat je geen key meer nodig hebt? (heb nnog geen kans gehad om het te testen....)

Zie de link:
http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw

Let op dat de firmware van 20-03-2006 versie 1.4.4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wdebitewari schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:38:
Er is een nieuwe firmware uit op de de Mediagate site + ook de NDAS software.
Betekent dit dat je geen key meer nodig hebt? (heb nnog geen kans gehad om het te testen....)

Zie de link:
http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw

Let op dat de firmware van 20-03-2006 versie 1.4.4 is.
Jawel, je hebt nog steeds een key nodig, het is nl. exact dezelfde software als voor andere NDAS devices als bv. ximeta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Freecom. Ze mailen me vandaag de nieuwe firmware voor de mediaplayer.

Hiermee is de schijf te benaderen d.m.v een UTP-kabel.

Wat er verder is aangepast is mij niet bekend. Als ik m heb kan deze op verzoek door gemaild worden.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47
SubSoNick schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:27:
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Freecom. Ze mailen me vandaag de nieuwe firmware voor de mediaplayer.

Wat er verder is aangepast is mij niet bekend. Als ik m heb kan deze op verzoek door gemaild worden.
Als je hem hebt hoor ik het graag van je
Alvast bedankt, zou erg fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Dus als ik het goed begrijp kan je dat ding niet benaderen als windows share?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electroman_4you
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04-2021
hallo,
ik heb gewoon mijn serie nummer en mac adres (verkregen via de firmware van de MG35 V1.4.4)
naar de support afdeling van freecom gestuurd en heb enkele dagen later mijn Device Id en Write key gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SubSoNick schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:27:

Ik ben ook wel benieuwd waar freecom mee op de proppen komt, want dat zou dan voor het eerst zijn dat ze een firmware update hebben, en waarom ze die dan mailen is me een raadsel, ze kunnen hem beter op de website zetten..... Ik verwacht gewoon dat ze de mediagate firmware opsturen, maar laat het ff weten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Ik heb zojuist de file: MP35-1.4.3.zip ontvangen van Freecom.

Hierin zit een bestand met de naam MG35_1.4.3.upgrade. Lijkt dus of ze inderdaad de
Media Gate firmware hebben gemaild. Ik mag een reply sturen op de mail met mijn MAC
adres, om zo alles te activeren. Kost me in ieder geval niks.

Voor de geintereseerden heb ik een changelog:

ChangeLog for Mediaplayer 2.5” & 3.5” Drive-In Kit

1. The file list is listed according to the file name order
2. Minimized the screen crack when it’s playing HD file.
3. At [Play List] menu, it can select all contents if you press [1] button on the remote control.
4. At [Play List], the file is listed randomly if you press [3] button and then press [Play] button, then the random play can be done.
5. Improved FF/REW function.
6. Minimized the hang-on of 25fps file play.
7. At picture slide show, you can change show time with pressing [1~9] number on the remote.
1~9 number button on the remote control : change show time
0 number button on the remote control : show or don’t show the file name.
8. Delete mosaic effect at Picture Slide show
9. Deleted mosaic effect at Picture Slide show
10. Supports almost all of VOB files.
11. Fixed the problem that did not show Time-Information at VOB file.
12. Support Continuous-Play at MPEG-1/2 and improved FF/REW functions.
13. Improved WMA file play.
14. Fixed MP3 files that encoded 22kHz.
15. Fixed Stop => Play function at ISO file.
16. Can select one of AC3 Audio files with using [Audio] button on the remote control when play VOB file.
17. Support PCM Audio when play VOB file.
18. Support DTS Audio Passthrough when play VOB file.
19. Support NAS function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SubSoNick schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:34:
Ik heb zojuist de file: MP35-1.4.3.zip ontvangen van Freecom.
Hierin zit een bestand met de naam MG35_1.4.3.upgrade. Lijkt dus of ze inderdaad de
Media Gate firmware hebben gemaild. Ik mag een reply sturen op de mail met mijn MAC
adres, om zo alles te activeren. Kost me in ieder geval niks.
Das mooi, dat het je nix kost....een 1/2 jaar geleden wilde freecom er nog nix van weten, en heb hem dus gekocht bij ewaggle :(.

Er is trouwens ook al een 1.4.4 update van de firmware (link staat hier ook ergens in het topic), die heb ik er ook opzitten werkt opzicht goed, maar de overdrachtsnelheid over het netwerk is nog niet echt verbeterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
Ik heb ook mijn mac-adres en serrienummer gemaild naar Freecom.
Met de vraag of ze mij de DeviceID en Writekey wilde toe zenden.

Vandaag een mailtje retour gehad met de gevraagde codes :) .
Top dus, straks eens even uit gaan proberen, ben benieuwd of het gaat werken met de WRT54g er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Ik heb er ook een aangeschaft, maar heeft iemand hem wel eens werkend gehad in een domein met server 2003, of gaat dat gewoon niet?

Met shares in een werkgroep geen problemen verder.

De eerste die ik had besteld moest trouwens terug omdat hij spontaan om de paar uur een reboot gaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
Vandaag dus even aan het spelen geweest met NAS/NDAS

Werkt wel lekker, al zijn de snelheden niet super, maar dat mag de pret niet drukken.
Het is nu een stuk prettiger werken, de Freecom kan mooi bij de TV blijven staan.

Scheelt weer heen en weer gesleep van en naar de computer ik zou zeggen mail freecom even je Mac-adres en je serrienummer zodat je de keys krijgt. Het is echt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
net ook men writekey gekregen _/-\o_ , profiteer ervan zolang het duurt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

brombeer schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:22:
Vandaag dus even aan het spelen geweest met NAS/NDAS

Werkt wel lekker, al zijn de snelheden niet super, maar dat mag de pret niet drukken.
Het is nu een stuk prettiger werken, de Freecom kan mooi bij de TV blijven staan.

Scheelt weer heen en weer gesleep van en naar de computer ik zou zeggen mail freecom even je Mac-adres en je serrienummer zodat je de keys krijgt. Het is echt prettig
Ik heb een vraagje over: "Support NAS function" / NAS/NDAS

Kan ik dat gewoon als een windowsshare benaderen?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Yep, dit wordt dan een gewone drive in je explorer die je kan mounten al Read-write of read-only
hiervoor heb je wel de ndas software nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

hmm.. dat is wel jammer, dat hij niet gewoon als windows share staat...
Is hij dan wel door meerdere gebruikers/computers/apparaten tegeijk te gebruiken?

[ Voor 37% gewijzigd door Jrz op 01-04-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
waarschijnlijk is hij wel door meerdere pc tergelijkertijd te gebruiken, maar ik heb een share op men server aangemaakt en die share ik dan over het netwerk, dus hoef ik enkel op de server de ndas software te zetten. Maar de NDAS is wel luxe ipv via usb de boel overpompen, je kan ook blijven film kijken terwijl je kopieerd.

je mag reken om 700 Mb te kopieren heb je ong. 10min nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

* drm ook device ID en write key ontvangen

na een boos mailtje gestuurd te hebben dat ik niks op mijn vraag van een week oud gehoord had. Heel toevallig.

Ik ga het vanavond ff proberen. 't Lijkt me wel echt apenrielekst

[ Voor 21% gewijzigd door drm op 11-04-2006 15:52 ]

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

kan iemand aub testen met 2 computers. Als dat zeker is ga ik er ook eentje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Ik heb hem besteld
Je kan 1 read/write, en meerdere read-only's doen.. dat vind ik best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jrz schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:45:
kan iemand aub testen met 2 computers. Als dat zeker is ga ik er ook eentje halen :)
Je kunt de Freecom op alle PC's in je netwerk "zien". Je moet NDAS dan op elke PC apart installeren. Je ziet de Freecom hdd dus alleen op de PC, waar je op dat moment achter zit. Je ziet de Freecom hdd niet in je netwerk. Het is heel goed te doen. Ik werk al maanden zo en het bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Ik helemaal blij dat ik niks extra hoefde te betalen, en dat ik de codes dus van freecom zou krijgen.

Stuur ik een mail met hierin mijn MAC adres zeggen ze dat het niet klopt. Ik weet 100% zeker
dat het MAC klopt. Ik kan zien in mijn router wel IP hij gekregen heeft, en wat het bijbehorende MAC is. Ik nogmaals gemaild dat het MOET kloppen. Nu zijn ze al een week aan het uitzoeken waar het aan kan liggen. Wederom perfecte service hoor NIET DUS.

Net als de bereikbaarheid via e-mail 3x niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:27
SubSoNick schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:02:
Ben ook aan het proberen om deze informatie van Freecom te krijgen, vandaag na een week wachtten mijn tweede support email gestuurd omdat ik geen reactie kreeg. Support is inderdaad zeer matig en inefficient, om nu elke keer weer een heel formulier in te vullen (voor een apparaat dat voor garantie al bij hun geregistreerd is) om een vraag te stellen is echt absurd. Dat ze dat "snel en professioneel email support" durven te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
SubSoNick schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:02:
Ik helemaal blij dat ik niks extra hoefde te betalen, en dat ik de codes dus van freecom zou krijgen.

Stuur ik een mail met hierin mijn MAC adres zeggen ze dat het niet klopt. Ik weet 100% zeker
dat het MAC klopt. Ik kan zien in mijn router wel IP hij gekregen heeft, en wat het bijbehorende MAC is. Ik nogmaals gemaild dat het MOET kloppen. Nu zijn ze al een week aan het uitzoeken waar het aan kan liggen. Wederom perfecte service hoor NIET DUS.

je moet firmware >= 1.4.3 installeren en dan kan je in het setup menu je effetieve mac adress zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Firmware update gedaan, en het MAC wat je dan in je setup te zien krijgt is exact
hetzelfde als het MAC dat mijn router aangeeft. Iets wat mij ook zeer logisch lijkt.

Van een verschil tussen MAC en effectief MAC heb ik nog nooit gehoord.

2 foto's gemaakt vh setup menu, en deze gemaild naar Freecom. Ben benieuwd
hoeveel weken het weer gaat duren voor ik antwoord heb.

Freecom is echt om te :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Geloof het of niet maar vandaag meteen telefonische reactie gehad van Freecom.
(lijkt wel of ze tweakers lezen :-)

Mijn MAC adres is afwijkend van alle adressen die ze tot nu toe ontvangen hadden.
Ze moeten nu nieuwe codes los zien te krijgen bij degene die hier over gaat.
Dit kost wat meer tijd (nu 2 weken) dan normaal.

Rustig afwachten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
sinds gister (of wellich nog eerder) beschikbaar op de website by freecom, hun 1.4.3 firmware versie met hierin een documentje waarin netjes beschreven staat hoe je aan de NDAS codes moet komen via hun... nice to have :)

URL: http://freecom.com/firmwa...=12500&Manufactures=12500

NETWORK MEDIA PLAYER-35 FIRMWARE UPDATE V 1.4.3 00007805.zip
Includes firmware history/improvements

[ Voor 5% gewijzigd door LLaTeM op 28-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:27
LLaTeM schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:17:
sinds gister (of wellich nog eerder) beschikbaar op de website by freecom, hun 1.4.3 firmware versie met hierin een documentje waarin netjes beschreven staat hoe je aan de NDAS codes moet komen via hun... nice to have :)

URL: http://freecom.com/firmwa...=12500&Manufactures=12500

NETWORK MEDIA PLAYER-35 FIRMWARE UPDATE V 1.4.3 00007805.zip
Includes firmware history/improvements
Bedankt voor deze info, heb ik een ander emailadres om de NAS codes aan te vragen. Bij de NL support al 2 keer een formulier ingevuld met een verzoek voor de codes met nul reactie van de kant van Freecom...

Update: Binnen 24 uur de codes via supportde@freecom.com, van freecom nl support nog steeds geen response. Enfin, NDAS werkt als een trein nu, zeer tevreden.

[ Voor 11% gewijzigd door troftnom op 02-05-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
werkt deze freecom ook als je hem met utp netwerk kabel verbind aan een linksys wireless router/switch met de ndas software ? Dus dat ik vanaf een pc die draadloos op het access point zit bv met norton ghost een image erop dump ?

Is de ndas driver software stabiel te noemen of krijg je een hoop rotzooi erbij ?

Gaat die NDAS software "over" de netwerksoftware heen en "merkt" ie dat ie wireless gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Air-Berlin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:48:
werkt deze freecom ook als je hem met utp netwerk kabel verbind aan een linksys wireless router/switch met de ndas software ? Dus dat ik vanaf een pc die draadloos op het access point zit bv met norton ghost een image erop dump ?

Is de ndas driver software stabiel te noemen of krijg je een hoop rotzooi erbij ?

Gaat die NDAS software "over" de netwerksoftware heen en "merkt" ie dat ie wireless gaat ?
hij gaat gewoon over je netwerk heen, dus in principe kan het gewoon over het wireless gedeelte. De software is erg basic (van mij hadden er wel wat meer instellingen ingemogen) en de snelheid is belabbert te noemen (je krijgt nl. een apart protocol erbij, het LPX-protocol), maar het is wel stabiel. het is meer een soort tunnel die je creeert met je ndas device, je moet ook op ieder pc de ndas software installen, als je gebruik wilt maken van je ndas device op die pc. En het vertraagt ook nog eens het netwerk verkeer op de pc waar je naar het device aan het kopieren bent...

Ik vind die mediaspeler een geweldig ding, maar dat NDAS gebeuren is zo traag als dikke stront in een trechter. Ik hoop dat daar wel wat verbetering in komt met firmware of software updates.

even een update over mijn eigen post, ik kwam met kopieren naar de mediaspeler soms niet boven de 100kb/s uit en zakte soms zelfs wel naar de 10 a 20 Kb/s, bij het begin van de kopieer acktie sprong die op 3Mb/s maar daarna duikelde die naar beneden... Na wat experimenteer werk, kwam ik erachter dat ik een rotte UTP kabel had :( . Kabel vervangen, de snelheid vind ik nog steeds niet geweldig maar nu valt ermee te leven zit tussen de 2 a 3 Mb/s in.

[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 13-05-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Air-Berlin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:48:

Dit werkt zeker aangezien ik die opstelling heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Nou, mijne is eindelijk binnen...

Wat me opviel, is dat je de hdd niet vast kan schroeven (of kijk ik ergens over heen??)

Via usb gaan transfers wel ok, maar via ndas (mailtje naar duitse freecom, zoals in de 1.4.3 firmware release notes stond) gaat het eigenlijk wel te langzaam jammer genoeg. (ik ben nu ongeveer 80gb aan het overpompen namelijk...)

Ik vind de afstandsbediening / het menu maar een beetje vreemd. Ik weet niet altijd hoe ik weer terug moet.

Sommige films hebben audio sync problemen helaas.. Maar ik weet niet zeker of dat door de firmware komt. Zoiets had ik namelijk ergens gelezen.

Foto's kijken is leuk, maar als je een 5mpx camera hebt, dan is het niet al te snel..

Het ziet er een beetje negatief uit, maar ik ben wel tevreden over het apparaat. Hij doet wat hij moet doen, er zijn alleen een paar verbeter puntjes.

Ik zag trouwens dat firmware 1.4.5 en 1.4.6 uit zijn van de mediagate, maar dat is geen freecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jrz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:30:
Nou, mijne is eindelijk binnen...

Wat me opviel, is dat je de hdd niet vast kan schroeven (of kijk ik ergens over heen??)
klopt, als het goed is klemt ie wel beetje.
Via usb gaan transfers wel ok, maar via ndas (mailtje naar duitse freecom, zoals in de 1.4.3 firmware release notes stond) gaat het eigenlijk wel te langzaam jammer genoeg. (ik ben nu ongeveer 80gb aan het overpompen namelijk...)
Mja, laat je pc dan maar een nachtje aanstaan. Ik gebruik voor veel data gewoon de usb en voor af en toe een filmpje het netwerk.
Ik vind de afstandsbediening / het menu maar een beetje vreemd. Ik weet niet altijd hoe ik weer terug moet.
helemaal naar boven, en dan op menu drukken
Sommige films hebben audio sync problemen helaas.. Maar ik weet niet zeker of dat door de firmware komt. Zoiets had ik namelijk ergens gelezen.
Heb ik persoonlijk geen last van, maar je moet het eens vergelijken op je pc.
Foto's kijken is leuk, maar als je een 5mpx camera hebt, dan is het niet al te snel..
.....
Het ziet er een beetje negatief uit, maar ik ben wel tevreden over het apparaat. Hij doet wat hij moet doen, er zijn alleen een paar verbeter puntjes.
Ik zag trouwens dat firmware 1.4.5 en 1.4.6 uit zijn van de mediagate, maar dat is geen freecom.
Ik heb zelf de mediagate firmware (1.4.4) erop staan, werkt ook prima....ben je gelijk van het freecom logo af, :) maare waar ben jij 1.4.5 en/of 1.4.6 tegen gekomen dan ? Ik kan ze niet vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 01-06-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Cavie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:36:
[...]

klopt, als het goed is klemt ie wel beetje.
Maar er zaten wel 4 schroefjes bij :D
Ik heb zelf de mediagate firmware (1.4.4) erop staan, werkt ook prima....ben je gelijk van het freecom logo af, :) maare waar ben jij 1.4.5 en/of 1.4.6 tegen gekomen dan ? Ik kan ze niet vinden...
[/quote]
Verkeerd gekeken... is voor de MG-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178260

Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een freecom network media player 3,5". Ik probeer de firmware te upgraden om zodoende NAS-drive functionaliteit te krijgen.Ik heb de nieuwe firmware gedownload envia USB naar de HDD gekopieerd in de map firmware.Als ikdeze file probeer te runnen krijg ik de melding dat de firmware niet geupdate kan worden.Zoals verwacht heb ik niet veel aan de helpdesk van freecom.Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen. (misschien netwerk kabel niet aansluiten/taal wijzigen of iet anders). Alle hulp is welkom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 178260 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:29:
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een freecom network media player 3,5". Ik probeer de firmware te upgraden om zodoende NAS-drive functionaliteit te krijgen.Ik heb de nieuwe firmware gedownload envia USB naar de HDD gekopieerd in de map firmware.Als ikdeze file probeer te runnen krijg ik de melding dat de firmware niet geupdate kan worden.Zoals verwacht heb ik niet veel aan de helpdesk van freecom.Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen. (misschien netwerk kabel niet aansluiten/taal wijzigen of iet anders). Alle hulp is welkom.....
Hoe run je de firmware ? In de handleiding staat dat je hem als movie moet draaien, dus via het menu naar movie en dan net als een film de firmware opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Ik heb trouwens sourcecode gevonden voor de ndas driver / linux.
http://code.ximeta.com/cgi-bin/trac.cgi
Dus als iemand zin heeft om een windows driver te maken die sneller is dan de huidige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er al iemand ervaring met het afspelen van HDTV content ? via de compent uitgang
deze kan 720P en 1080i aan wie o wie heeft hier ervaring mee wat zijn de gebruikte extenies die
de player aan kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 134341 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:41:
Heeft er al iemand ervaring met het afspelen van HDTV content ? via de compent uitgang
deze kan 720P en 1080i aan wie o wie heeft hier ervaring mee wat zijn de gebruikte extenies die
de player aan kan ?
ff de datasheet erbij pakken en je hebt antwoord op al je vragen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb er sinds gisteren ook eentje, maar heb wat problemen met het afspelen vanaf een gedeelde windows map.

In sommige mappen laat hij helemaal geen bestanden zien (terwijl ze er natuurlijk wel staan). In een andere map, wil hij dan een .AVI file niet afspelen (fout met niet ondersteund audio/video codec ofzoiets). Als ik diezelfde .AVI naar de interne HDD kopieer speelt hij hem gewoon wel af :/
Bij .MPG files blijft hij eindeloos laden (staat dan boven in beeld). Zowel vanaf share als interne schijf.
Ik heb zowel 1.4.3, als 1.4.4 firmware geprobeerd. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wizl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:41:
Heb er sinds gisteren ook eentje, maar heb wat problemen met het afspelen vanaf een gedeelde windows map.

In sommige mappen laat hij helemaal geen bestanden zien (terwijl ze er natuurlijk wel staan). In een andere map, wil hij dan een .AVI file niet afspelen (fout met niet ondersteund audio/video codec ofzoiets). Als ik diezelfde .AVI naar de interne HDD kopieer speelt hij hem gewoon wel af :/
Welk OS heb je ? Als je XP hebt kijk dan even bij welke users er rechten hebben op de gedeelde mappen, voor de mediaplayer moet je guest account aanstaan en rechten hebben op de gedeelde map. Het is dus wijs om een aparte map aan te maken waar bv. "everyone" lees rechten heeft.
Bij .MPG files blijft hij eindeloos laden (staat dan boven in beeld). Zowel vanaf share als interne schijf.
Ik heb zowel 1.4.3, als 1.4.4 firmware geprobeerd. Herkent iemand dit?
Dit herken ik niet.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast