Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 12:10
BeaM-R schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:54:
Iemand die dit probleem herkend??

[EDIT]Nou, ipv 1 minuut is het ongeveer vanaf begin tot een minuut of 5 waarna het beeld freezed. Stukjes tussendoor loopt hij weer wel goed. Lijkt net of het netwerk te traag is maar dat lijkt me sterk. Ga morgen even proberen hoe het gaat als ik hem bedraad gebruik.
Ja, herkenbaar. Divx gaat perfect, DVD IFO is via WLAN bij mij ook niet te doen. Binnenkort een HD erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:49

BeaM-R

Powerrrrr

Dus het wlan netwerk is te traag om een ifo file te streamen over wlan. Das jammer.
Dan denk ik dat ik ook maar voor de optie ga om er een HD in te zetten.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnappi
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb de 450 net een weekje in bezit. De eerste dagen nogal wat problemen gehad, met name de wireless verbinding was nogal wisselvallig en viel zelfs geregeld uit. FTP was dan ook zeer traag en haperde geregeld. Ook m'n router (ASUS WL500G) deed geregeld moeilijk. Vandaag merkte ik dat hij was uitgeleverd met firmware 1.1.8. Upgrade naar 1.1.10 uitgevoerd en nu lijkt alles perfect te lopen. In ieder geval is FTP stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Caveman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:32:
[...]

@iedereen met een 450; is het niet wat om daar een apart topic voor aan te maken ?
Nee ik wil lekker mee lezen..wie weet koop ik die als ik uitgekeken ben op de 350lan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:49

BeaM-R

Powerrrrr

Uit de handleiding begreep ik dat je ook playlisten kan gebruiken (.m3u), maar werkt dat alleen maar als je die playlist op de interne HDD zet of ook als je de playlist (en mp3's) op je computer hebt staan?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221043

Heb de MP-450 met ingebouwde 500gb nu zo'n 2 weekjes in bezit. Tot nu toe bevalt ie uitstekend. Enige minpunt: als je grote bestanden er naar toe wilt kopieren gaat dat via Wlan natuurlijk niet zo snel. Daarvoor zul je toch echt een Lan kabel moeten trekken of op je PC aansluiten via USB.

Tot slot nog een vraag: bestaat er software welke video streams van internet (bijv. uitzending gemist) realtime omzet naar een avi-bestand zodat je dat avi-bestand met je Mediaplayer streamend via je lokale netwerk kan afspelen?
Ik zou graag namelijk via de Mediaplayer een video-stream van mijn pc willen afspelen zonder eerst die hele video-stream te hoeven opslaan en converteren. Als dit mogelijk mocht zijn, is de Mediaplayer namelijk helemaal af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228838

Al Tech, de producent van de meeste freecom-35 achtige mediaplayers heeft een nieuwe firmware versie uitgebracht, versie 1.5.2. Met deze versie komt een oplossing voor het "stotteren" bij het afspelen van ISO images met een hoge bitrate over het netwerk.

De stock upgrade is hier te vinden (link naar tiny.cc met veel reclame)

Een gemodde versie met mooiere kleurtjes en dergelijke staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Nieuwe firmware voor 450HD WLAN: http://www.airlinktek.com...yfield=&key=&product=0533

1.1.11 changlog:

1.1.11 version update features (from 1.1.8 version)

1. Fixed : HDMI/DVI detection problem.
2. Fixed : Some usb devices in USB host ports, were not detected correctly.
3. Fixed :IRadio Buffering and "Stop" lockup issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257925

hoi,
onlangs ook de 450 aangeschaft.
Ik kan als ik rechtstreeks vob bestanden kies geen ondertiteling afsprelen.? Kies
ik ifo dan kan ik dit wel, maar dan liever ik wel een centimeter of 10/15 aan beeld in
in de hoogte krijg dan grote zwarte balken boven en onder de film, wel met ondertiteling
maar het is zonde van het groote beeld (plasma 1.07cm). Iemand een TIP????
Focus schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:21:
-duidelijke heldere interface
-makkelijke setup (netwerk)
-harddisk inbouwen easy
-speelt idd ifo af :)
-beeld kwaliteit super via hdmi (op 42 inch panasonic plasma op 720p)

Weet alleen nog niet welk formaat hd bestanden hij precies afspeelt, probeerde een 720p wmv bestand en deze werkte niet. Ga nu ff wat anders proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257925 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:36:
hoi,
onlangs ook de 450 aangeschaft.
Ik kan als ik rechtstreeks vob bestanden kies geen ondertiteling afsprelen.? Kies
ik ifo dan kan ik dit wel, maar dan liever ik wel een centimeter of 10/15 aan beeld in
in de hoogte krijg dan grote zwarte balken boven en onder de film, wel met ondertiteling
maar het is zonde van het groote beeld (plasma 1.07cm). Iemand een TIP????
Volgens mij zit je naar een 21:9 film te kijken en dan kloppen die zwarte balkjes wel.
Eventueel zou je je tv dit kunnen laten scalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

21:9 houdt in? en idd zwarte balkjes zou niet erg zijn, maar het zijn BALKEN, dus dat is minder.
Ik kan mijn tv idd op zoom zetten maar zie dan maar 1 regel van de ondertiteling, dat schiet dus ook niet op. Zijn gewoon dvd films uit de videotheek weet niet of die 21:9 zijn??
nog tips?
Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Volgens mij zit je naar een 21:9 film te kijken en dan kloppen die zwarte balkjes wel.
Eventueel zou je je tv dit kunnen laten scalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste bioscoopfilms zijn 21:9, Google is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Anoniem: 228838 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:40:
Al Tech, de producent van de meeste freecom-35 achtige mediaplayers heeft een nieuwe firmware versie uitgebracht, versie 1.5.2. Met deze versie komt een oplossing voor het "stotteren" bij het afspelen van ISO images met een hoge bitrate over het netwerk.

De stock upgrade is hier te vinden (link naar tiny.cc met veel reclame)

Een gemodde versie met mooiere kleurtjes en dergelijke staat hier
Hoi, heb je ergens een overzicht van features in de stock versus gemodde 1.5.2 firmware? Zit er FTP op de mod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,
mijn plasma van 1.07cm, scherm is 52cm. hoog, lever boven en onder 11 cm in,
dus hou effectief over 30cm beeld, onder tekst? is dat dan acceptabel en normaal?
bedankt vriend. ;)
Anoniem: 94923 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:03:
De meeste bioscoopfilms zijn 21:9, Google is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

josimar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Hoi, heb je ergens een overzicht van features in de stock versus gemodde 1.5.2 firmware? Zit er FTP op de mod??
De "user" editie van de modded firmware betreft alleen de andere kleurstelling en graphics in de user interface, in de "development" versie zitten extra's als FTP, telnet e.d.

In het Mediaplayer Hacking topic in NOS heb ik de details over de eerste beta versie van de modded development firmware op basis van 1.5.2 gepost, zie dit bericht. In die beta zit ook een FTP server die volgens sommigen sneller is dan NDAS, ik kan die berichten niet bevestigen omdat ik geen NDAS gebruik ...

Edit: Verschil tussen user en development versies toegevoegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 228838 op 06-05-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Heb een paar vraagjes aan de mensen met een Freecom 450 (WLAN)

1. Heeft het een mooi overzichtelijk menu? (heb je misschien een scheenshot hiervan voor me?)
2. En kun je mp3s met langere bestandsnaam, en rare tekens goed naar de freecom heen transporteren?
3. Kun je goed mappen van de mp3's maken en hier ook afbeeldingen aan de map aan koppelen?
4. En als laatste of er ook iets van een zoek functie voor mp3's opzit?

Heeeeeeeel erg bedankt alvast voor je reactie...

Twente18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-12-2024
is er iemand die de Freecom 450 WLAN als NTFS geformateerd heeft?
zijn er dan problemen, eventueel met ftp of zo?
momenteel breekt hij af op bestanden groter dan 4GB (omwille van FAT32 wellicht)

www.compucated.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
tullius schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:09:
momenteel breekt hij af op bestanden groter dan 4GB (omwille van FAT32 wellicht)
Dat lijk me inderdaad logisch, heb ik althans met een ander NAs apperaatje ook gehad, daar gaat gewoon geen file van groter dan 4Gb op.

Andere vraag: Weet iemand of de tijd waarna de disk stopt met draaien als de machine idle is, in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169861

Korte vraag.

Kun je zonder HDD ook films vanaf een PC in het netwerk streamen?

Bijv. middels een share te benaderen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 169861 op 21-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Spam.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 25-05-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38329

Ik ben van plan de MP 450 drive in uitvoering aan te schaffen maar heb alleen 1 vraagje.

Ik heb gelezen dat je een externe usb hardeschijf kan aansluiten op de MP-450, is deze schijf dan ook toegankelijk voor het WLAN netwerk? Zodat ik direct gegevens hier naartoe kan downloaden??

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee deze is alleen beschikbaar voor de MediaPlayer. Een eventuele interne HDD die je kan inbouwen is wel beschikbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 29-05-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38329

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:25:
Nee deze is alleen beschikbaar voor de MediaPlayer. Een eventuele interne HDD die je kan inbouwen is wel beschikbaar.
Oke bedankt, dus als ik een sata schijf inbouw kan hij dus gemount worden als netwerkschijf in mijn pc? En kan ik dus rechtstreeks dvd's downloaden naar de freecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:57
Mijn MP-35 320GB gaat de deur uit, hij wordt te weinig gebruikt.

Mocht iemand inetresse hebben, hij staat op de V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26328

Betreft USB repeater.

Ik heb mijn freecom 1 verdieping lager staan en om files over te zetten heb ik 1 usb kabel van 3m aan de freecom en daaraan een 5m usb kabel naar de computer in dit geval ziet de computer de harde schijf op de freecom wel maar gaat het tergend langzaam.

Nu heb ik i.p.v. de 5m usb kabel een usb repeater gekocht alleen krijg ik nu steeds de melding onbekend apparaat en drivers installeren lukt ook niet, wie weet raard ?

Dit is overigens al het 2e type usb repeater wat ik probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 16:11
Heeft er iemand ergens het verbruik van dit ding kunnen vinden? Ik ben vooral benieuwd naar het verbruik in ruste. Helaas heb ik hier zelf geen meter voor.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 18:05
Kan hier een Samsung F1 750 in? Lijkt me namelijk een leuke schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19
Geen probleem, heb sinds twee weken deze schijf in mijn 450 zitten! :D
Paultje3181 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:01:
Kan hier een Samsung F1 750 in? Lijkt me namelijk een leuke schijf!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237984

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Mediaplayer 35, mooi apparaat dat wel, maar ik heb problemen met het aansluiten op mijn TV, ik krijg namelijk geen beeld....
Ik zie alleen maar stippen die volgens een bepaald raster op het beeld staan. Heb verschillende aansluitmogelijkheden geprobeerd maar niets werkt.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen??
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Anoniem: 237984 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:07:
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Mediaplayer 35, mooi apparaat dat wel, maar ik heb problemen met het aansluiten op mijn TV, ik krijg namelijk geen beeld....
Ik zie alleen maar stippen die volgens een bepaald raster op het beeld staan. Heb verschillende aansluitmogelijkheden geprobeerd maar niets werkt.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen??
Alvast bedankt!!
Waarschijnlijk heb je een videoresolutie gekozen die niet door je TV wordt ondersteund.
Zet zowel je TV als ook je MG35 aan, kies de juiste AV ingang en druk nu op de "video"button op je afstandsbediening. druk net zo lang op de viedeobutton totdat je een normaal beeld hebt

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Laatst online: 22-10-2017
Vraag voor bezitters van de Freecom MediaPlayer WLAN 450:

Kun je via LAN bestanden naar de 450 kopieeren en zo ja hoe??
Kan wel vanaf mijn PC de speler benaderen met FTP en zodoende bestanden naar de PC halen,.....maar kan het ook andersom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunZip, vraag het even hier. Meestal krijg je binnen een dag een bevredigend antwoord.
Mediagate is in weze hetzelfde apparaat. Ik zet tegenwoordig ook gewoon de Mediagate firmware op mijn Freecom WLAN 450HD, omdat Freecom regelmatig achterloopt met het verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Laatst online: 22-10-2017
Zelfde apparaat okey,......maar hoe zit het dan met NDAS?
Wel op de mediagate, niet op de Freecom.
Zit dat dan ook in de Firmware?
De Engelse manual is ook veel uitgebreider, lijkt meer mogelijk met FTP.

ThnX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Functionaliteiten zijn gelijk, alleen ander logo tijdens booten van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
jckw schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:35:
Geen probleem, heb sinds twee weken deze schijf in mijn 450 zitten! :D

[...]
Die samsung is toch een SATA schijf?
Volgens mij kunnen er in de 35 alleen PATA schijven.
Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loneranger56 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:48:
[...]
Die samsung is toch een SATA schijf?
Volgens mij kunnen er in de 35 alleen PATA schijven.
Correct me if i'm wrong
De 35 heeft alleen een PATA aansluiting. Dat wil echter niet zeggen dat er alleen PATA schijven in kunnen, met een beetje knutselwerk heb ik er een 2,5" SATA schijf ingebouwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ervaring is zeer positief, zelfs de s-video aansluiting was nog redelijk goed te noemen, jammer genoeg geen component kabel (net besteld)... enige waar ik last van heb is dat de speler mijn mappen niet mag / kan openen. Zal wel aan mijn pc liggen ... verder zeer leuk apparaat alleen zonde van de ndas functie (zo traag kon het eerst niet geloven)

Ga mijn component nu via joytech verbinden.. ben benieuwd of ik ook kan streamen via netwerk. (jeps dvd's gaan prima) 7% netwerk belasting.

[ Voor 16% gewijzigd door lawaai op 06-08-2008 11:07 . Reden: resultaat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Laatst online: 10-12-2020
Weet je wat vervelend is....

Als de batterij leeg is van de afstandsbediening van de mp35. Net wanneer je een filmpje wilt kijken.
nu kan je m wel redelijk besturen met de knoppen op het kastje zelf. maar is het ook mogelijk om op een of andere manier de mp35 te besturen vanaf je eigen pc? (batterij kopen zou makkelijkere zijn, maar gewoon voor de niet getimede momenten :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reserve batterijen in huis houden, of alles bedienen met Logitech Harmony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Laatst online: 10-12-2020
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:00:
Reserve batterijen in huis houden, of alles bedienen met Logitech Harmony :)
natuurlijk een universele AB. heb ik wel.... alleen waar vind ik de code van de mp35?:P die zal vast niet in het lijstje staan van de AB. morgen dus maar batts kopen

-

Anoniem: 260922

Ik ben van plan om mijn IDE 320gb schijf te vervangen met een grotere schijf SATA 1000GB

Omdat ik veel eigen gemaakte producties maak ben ik van plan om een externe houder aan te schaffen waardoor ik vaak en snel een harde schijf kan wisselen. Ik ben van plan om de een Sharkoon SATA QuickPort PRO aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://sharkoon.com/pix/illus/450/sata_quickport_pro_2.jpg

Voor de conversie van IDE naar SATA wil ik de IDE naar SATA converter van het merk logilink gaan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/a/atz-23.jpg

Mijn vraag jullie is of er iemand van jullie ook een soorgelijke oplossing gebruikt en hoe dit bevalt.

@dversteeg

Ik heb een 2,5" SATA schijfje in de speler gebouwd, werkt op zich prima. Er is echter wel een probleem met de IDE->SATA converter. Ik heb mijn converter voor weinig via ebay gekocht, op het eerste gezicht lijkt 'ie wel op die converter die jij wilt gebruiken. Probleem is dat deze converter rechtstreeks op de connector op het "moederbord" geplaatst moet worden waardoor 'ie haaks op het bord staat, dat past niet in de behuizing ... Bij mij is dit opgelost met een soort van IDE verlengkabel die een collega voor mij heeft gefabriceerd. Het gaat hierbij om een heel korte IDE kabel met een male connector aan het ene einde en een female connector aan het andere. Female IDE kabel connectors kom je bijna niet tegen dus op mijn kabel is een SCSI connector gebruikt waar de overbodige pinnen uit zijn, het ziet er niet uit maar het werkt!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

Spammen met je V&A advertentie doen we hier niet.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 18-09-2008 14:57 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kadettilac schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:22:
Mijn MP-35 320GB gaat de deur uit, hij wordt te weinig gebruikt.

Mocht iemand inetresse hebben, hij staat op de V&A
Waarom is deze wel blijven staan dan?
Beetje dubbele maatstaven?

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:57
RoRoo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:16:
[...]

Waarom is deze wel blijven staan dan?
Beetje dubbele maatstaven?
Leek mij ook niet zo'n probleem, maar no harm intended.

Als je er toch vanaf wil, waarom niet een kleine heads-up in het hol van de leeuw.

Als t niet mag, dan doen we t niet meer. En RoRoo, als pleister op de wonden, t heeft mij niet geholpen m te verkopen ;)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kadettilac schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:42:
Leek mij ook niet zo'n probleem, maar no harm intended.

Als je er toch vanaf wil, waarom niet een kleine heads-up in het hol van de leeuw.

Als t niet mag, dan doen we t niet meer. En RoRoo, als pleister op de wonden, t heeft mij niet geholpen m te verkopen ;)
LOL
en inderdaad.. lopen hier zat mensen rond die mogelijkerwijs op zoek zijn naar zo'n ding...
maarjaaaaaa.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
de mijne zojuist teruggebracht naar de winkel waar ik 'm heb gekocht.
de HDD spinde niet meer op, in eerste instantie vreesde ik voor een defecte HDD
maar na wat testen met andere schijven bleek het de Freecom te zijn.

nu maar hopen dat ie snel gemaakt is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:22
Kent iemand dit probleem? Ik heb een 250 Gb schijf in mijn Freecom en daar is nog zo'n 19 Gb aan vrije ruimte. Als ik een film van zo'n 4,5 Gb er naartoe kopieer via de usb kabel (dus NIET via een netwerk) dan duurt het heel lang dat-ie op zo'n 5 minuten remaining blijft staan en dat ik dan ineens een popup op m'n taakbalk krijg dat er iets mis is met de netwerkverbinding en dat hij het contact is verloren. De hele Freecom zit daarna vast en krijg ik meldingen dat er een probleem is met een usb apparaat en doet alles het pas weer als ik m'n pc reboot.
Ik heb meerdere films geprobeerd en uiteraard ook een andere usbkabel maar het lijkt wel alsof hij er niet meer bij wil hebben ofzo...

Ik snap het niet want ik heb juist de ervaring dat het altijd vlekkeloos gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

In welk bestandsformaat is de schijf geformatteerd?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
roma0803 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:27:
In welk bestandsformaat is de schijf geformatteerd?
NTFS, anders krijg ik er nooit een dvd op natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Hoi, zijn er mensen die zowel met de MP35 als de 45 ervaring hebben, en meer weten over de verschillen. Ik zie de MP45 links en rechts aantrekkelijk geprijsd opduiiken, en ik overweeg om de 35 te vervangen, mits hij op cruciale punten beter presteert. De voor mij belangrijke punten zijn de snelheid van de NAS toegang (de MP 35 is traag, soms maar 5 a 600KB/s lezen (ik haal sneller een torrent binnen over internet dan dat ik een DVD naar die MP35 kopieer). En het gebruikersgemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
'Na een lange zoek tocht :O en zelfs installeren van 1.1.11 firmware die eigenlijk voor de 450 is (en wel werkt op de wlan350) heb ik gevonden hoe je HDMI werkend krijgt. :)

sluit je hdmi tv aan met een dvi-> hdmi kabel.
Sluit een tweede tv met de originele rgb kabeltjes aan(geel wit en rode tulp)

Nu kan je via de setup vd mpplayer de video uit instellingen veranderen en zodra je hdmi geselcteerd hebt springt het beeld gelijk over naar je hd tv.

Misschien heeft iemand hier wat aan. :*)

http://www.lauracowen.co....media-player-with-ubuntu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet makkelijker om tv1 RGB aan te sluiten, de switch in te geven en tv1 op HDMI aan te sluiten. Scheelt weer sjouwen van een 2e tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:27:
Is het niet makkelijker om tv1 RGB aan te sluiten, de switch in te geven en tv1 op HDMI aan te sluiten. Scheelt weer sjouwen van een 2e tv.
Ja dat heb ik ook 300 x 8)7 geprobeerd :) ..maar op 1 of andere manier werkt dat niet..ik had ook de beide kabels aangesloten ,tegelijk.
Ik heb een sony bravia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:16
hallo.ik heb een Freecom network mediaplayer -35 250gb overgenomen van mn zwager die er niets mee deed.

ik zie dat er een netwerk aansluitpunt opzit zodat je hem in je netwerk kan zien.Maar hoe werkt dit dan>?

ik heb een zyxel router met 4 aansluitpunten en heb hem met een gewone utpkabel erin gedaan.
Meestal wordt dan via mn pcs iets herkent maar nu niet.
ik heb alles op dhcp draaien en ook de freecom.Niets.
Ik heb de freecom ook op een vast ip gezet: 192.168.1.210 en andere mogelijkheden..niets.
ik zag ook via dit topic dat je een ndas progje erop kan zetten maar die vraagt om een read/write key die ik dus niet heb.
Er waren meerdere mensen die dit al geprobeerd hadden en er was er maar 1 die het lukt ivm mac codes oid.

Wie o wie wil me helpen om mn freecom te ontdekken via mn netwerk>?

Ps: ik draai vista en ben niet bekend met het delen.Ooohh,wat was xp hierin goed zeg.

alvast bedankt.ik heb nu ook de nieuwe firmware 1.51 gedownload dus die probeer ik ook eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Bij de wlan staat de NDAS apparaat I-D en Write key onder op het apparaat, ik weet niet of je dat bedoeld.

Kijk anders eens hierzo..dan moet het je gaan lukken.

http://www.freecom.nl/objects%5C00011006.pdf

[ Voor 43% gewijzigd door plaster op 23-11-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
plaster schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:49:
Bij de wlan staat de NDAS apparaat I-D en Write key onder op het apparaat, ik weet niet of je dat bedoeld
hallo plaster.nee ik heb niet de ndas uitvoering.anders had ik wel de i-d en key zeker kunnen gebruiken.ik krijg de freecom niet in mn netwerk te zien.ik weet niet wat ik fout doe.ik heb nu de nieuwste firmware erop staan.hoe wordt de freecom zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders vind je hier nog een schat aan informatie: http://www.mediagateusa.com/forum/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19

CSB

:D

God wat is dit apparaat traag via NDAS. Een file kopieren van 600 mb doet ie 180 minuten over! Dat klopt toch niet?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

polo306 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:06:
hallo.ik heb een Freecom network mediaplayer -35 250gb overgenomen van mn zwager die er niets mee deed.

ik zie dat er een netwerk aansluitpunt opzit zodat je hem in je netwerk kan zien.Maar hoe werkt dit dan>?

ik heb een zyxel router met 4 aansluitpunten en heb hem met een gewone utpkabel erin gedaan.
Meestal wordt dan via mn pcs iets herkent maar nu niet.
ik heb alles op dhcp draaien en ook de freecom.Niets.
Ik heb de freecom ook op een vast ip gezet: 192.168.1.210 en andere mogelijkheden..niets.
ik zag ook via dit topic dat je een ndas progje erop kan zetten maar die vraagt om een read/write key die ik dus niet heb.
Er waren meerdere mensen die dit al geprobeerd hadden en er was er maar 1 die het lukt ivm mac codes oid.

Wie o wie wil me helpen om mn freecom te ontdekken via mn netwerk>?

Ps: ik draai vista en ben niet bekend met het delen.Ooohh,wat was xp hierin goed zeg.

alvast bedankt.ik heb nu ook de nieuwe firmware 1.51 gedownload dus die probeer ik ook eventjes.
Er zijn 2 manieren om je freecom MP te bereiken (mijn MP 350WLAN iig). Via de NDAS driver en via ftp (met nieuwere firmware).

Via de NDAS driver (die moet je eerst installeren) moet je 1 van de 2 codes invoeren. 1 is voor alleen leesrechten, en een 2e voor zowel lees als schrijfrechten. Die codes moet je hebben, anders kun je hem niet benaderen. Vergeet niet in de setup van de MP de netwerk functionaliteiten eerst te activeren. Je moet wel wat pielen voordat je het werkende krijgt (althans, dat was in mijn situatie zo).

Via ftp is het het makkelijkst én je behaalt hier de hoogste snelheden mee. Geen lastige setup met die codes die je wellicht niet kan vinden. Jammer is alleen wel dat je hem niet als netwerk drive kan instellen.
CSB schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:31:
God wat is dit apparaat traag via NDAS. Een file kopieren van 600 mb doet ie 180 minuten over! Dat klopt toch niet?
Ja, het ding is traag... Maar hij moet het toch echt wel sneller doen dan jij hier aangeeft. Sluit hem via USB aan, dan gaat ie als een tierelier. Heb zelf een 5m verlengkabel liggen, werkt perfect!
Moet overigens eerlijk bekennen dat ik hem voornamelijk als muziek speler gebruik, als ik hem al gebruik. Een opstarttijd van een dikke minuut word ik niet happy van...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
josimar schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:45:
Hoi, zijn er mensen die zowel met de MP35 als de 45 ervaring hebben, en meer weten over de verschillen. Ik zie de MP45 links en rechts aantrekkelijk geprijsd opduiiken, en ik overweeg om de 35 te vervangen, mits hij op cruciale punten beter presteert. De voor mij belangrijke punten zijn de snelheid van de NAS toegang (de MP 35 is traag, soms maar 5 a 600KB/s lezen (ik haal sneller een torrent binnen over internet dan dat ik een DVD naar die MP35 kopieer). En het gebruikersgemak?
ik heb een defecte MP35 opgestuurd naar freecom en er een MP45 voor teruggekregen :D
vanavond zal ik deze aansluiten en dan zal ik de verschillen even voor je opsommen. (als die er zijn)
zo op het eerste oog is de aansluiting van de HDD verschillend, waar de MP35 nog IDE is, is de MP45 SATA. maar qua uiterlijk is het apparaat identiek.

• polo306
heeft iemand al een ndas sleutel kunnen krijgen via derden?
ik zit al op de amerikaanse site op de w8lijst maar dan kan nog eeuwen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283225

Network Media Player 450 WLAN Drive In Kit wil ik gaan aanschaffen. Hoe is jullie ervaring met het wireless streamen van films e.d.??
Ik moet denk ik een meter of 20 overbruggen met 2 tussenmuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet kopen!
Met een Networked Media Tank - deel 3 ben je veel toekomstbestendiger ivm met HD ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Dreamer

Foutje

Anoniem: 283225 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:14:
Network Media Player 450 WLAN Drive In Kit wil ik gaan aanschaffen. Hoe is jullie ervaring met het wireless streamen van films e.d.??
Ik moet denk ik een meter of 20 overbruggen met 2 tussenmuurtjes.
Draadloos G netwerk is vaak net even iets te traag om films succesvol af te spelen (althans volledige dvd's, AVI's kunnen wel werken)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dreamer schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:44:
[...]

Draadloos G netwerk is vaak net even iets te traag om films succesvol af te spelen (althans volledige dvd's, AVI's kunnen wel werken)
Vraag me af waarom? Je hebt maar 1MB/s nodig om films (DVD's) te streamen, haalt Wireless-G niet met gemak 1MB/s? (MB, niet Mbit)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Nu heb ik een full HD TV gekocht (Sony 1080p dus) :) en ik dacht, nu wil ik ook wel eens kijken naar HD films. Temeer daar ik er een gratis Blu Ray speler bij krijg en het verschil wel gaat opvallen denk ik.

Ik gebruik de MP35 al een jaar naar volle tevredenheid. Maar ja, die speelt geen MKV af en de meeste HD of Blu Ray films die je download, zijn in dat formaat. Of iets met 284 of zo. Converteren is meen ik geen optie omdat je dan net zo goed de DVD had kunnen downloaden.

Wat nu te doen? Kan ik daarvoor de 45 (of 450) gebruiken? of is er een "truukje" dat ik heb gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee geen truck of firmware update, de chip in de MP35(0)/MP45(0) kan geen H.264 aan.
Koop een Networked Media Tank - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Trinsec schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:48:
[...]

Vraag me af waarom? Je hebt maar 1MB/s nodig om films (DVD's) te streamen, haalt Wireless-G niet met gemak 1MB/s? (MB, niet Mbit)
Theoretisch moet het allemaal makkelijk lukken, maar mijn ervaring leert dat de film ergens halverwege begint te stotteren. Moet wel zeggen dat ik een 35 heb en geen 45

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dreamer schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:03:
[...]

Theoretisch moet het allemaal makkelijk lukken, maar mijn ervaring leert dat de film ergens halverwege begint te stotteren. Moet wel zeggen dat ik een 35 heb en geen 45
Ik heb ook een 35. ;) Geen wireless hier, dus.. Wel zopas even lekker een filmpje gekeken via netwerk, toch wel zo handig want ik ga echt geen moeite doen de NDAS te installeren en ik wacht wel tot die firmware site weer up is zodat ik kan FTPen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee geen truck of firmware update, de chip in de MP35(0)/MP45(0) kan geen H.264 aan.
Koop een Networked Media Tank - deel 3
Ok, dus ik zit eigenlijk gewoon aan een andere mediaplayer. Ik zal dat van die mediatank doorlezen. Ik las ook al iets over een tivx of zo. Ken je die en is dat bruikbaar naar de maatstaven die iedereen hier hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Tvix-en bestaan ook al een tijd en de nieuwe varianten ondersteunen inderdaad H.264. Echter, voor NMT's komen elke 2 maanden nieuwe firmwares uit waardoor er vaak functionaliteit extra wordt aangeboden. Gratis.
Ook zijn er velen die applicaties bouwen voor de NMT's waardoor je steeds meer kan met zo'n apparaatje. De NMT community is groot :D

Anoniem: 94923 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:24:
voor NMT's komen elke 2 maanden nieuwe firmwares uit waardoor er vaak functionaliteit extra wordt aangeboden. Gratis.
Ook zijn er velen die applicaties bouwen voor de NMT's waardoor je steeds meer kan met zo'n apparaatje. De NMT community is groot :D
Perfekt antwoord! THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft iemand inmiddels al een skin weten te vinden/maken voor de MP35?
Heb her en der op internet gezocht, maar nog niets kunnen vinden... (zelfs niet op de site van Freecom zelf :/ )

Edit: zoeken op Mediagate skins levert al wat meer resultaat op :)

[ Voor 16% gewijzigd door Magic6399 op 29-12-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
heeft iemand al een sleutel voor de ndas software gekregen via mediagate usa??\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107106

Magic6399 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:45:
Heeft iemand inmiddels al een skin weten te vinden/maken voor de MP35?
Heb her en der op internet gezocht, maar nog niets kunnen vinden... (zelfs niet op de site van Freecom zelf :/ )

Edit: zoeken op Mediagate skins levert al wat meer resultaat op :)
Een mapje met de naam skin1 maken op de root van je harde schijf en daar de uitgepakte FILES in plaatsen en dan restarten en klaar. Werkt in ieder geval op de MG350HD!
De ervaren photoshoppers kunnen van die files weer andere skins maken! Ik hoop dat we die straks kunnen terugvinden in het topic!

Tevens hier nog de laatste firmware (1.1.11) voor de MG350HD

Zie deze site voor meer downloads, ook van de andere MGseries.

Misschien nog wel leuk om even te vermelden voor diegene die nog niet wisten dat je zelf internetradiozenders kan toevoegen:
Maak een mapje in de root van je harddisk met de naam iradio en plaats daar .pls bestanden die je kan downloaden van o.a. http://www.shoutcast.com. Als je de inhoud van het mapje dan bekijkt op via je tv zie je daar niks maar bij iradio zie je daar je toegevoegde zender(s)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 107106 op 04-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105907

Net een MP35 500Gb gekocht en het werkt tot nu toe prima. Zelfs de gebruikers interface valt me nog mee, na al die negatieve signalen.

Misschien een hele domme vraag, maar ik lees nergens de oplossing:
Ik ben van plan om een LCD-TV aan te schaffen en snap dat ik de MP35 via een componentenkabel kan aansluiten, maar als ik het goed begrijp is dat alleen voor het beeld. Hoe sluit ik dan het geluid aan op de LCD-TV? Ik heb namelijk geen aparte Home Cinema Set voor het geluid.

Bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 105907 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:55:
Net een MP35 500Gb gekocht en het werkt tot nu toe prima. Zelfs de gebruikers interface valt me nog mee, na al die negatieve signalen.

Misschien een hele domme vraag, maar ik lees nergens de oplossing:
Ik ben van plan om een LCD-TV aan te schaffen en snap dat ik de MP35 via een componentenkabel kan aansluiten, maar als ik het goed begrijp is dat alleen voor het beeld. Hoe sluit ik dan het geluid aan op de LCD-TV? Ik heb namelijk geen aparte Home Cinema Set voor het geluid.

Bedankt voor jullie reactie.
Kwestie van de handleiding lezen van de te kopen tv. Elke lcd tv heeft een stereo ingang, althans ik ben er nog geen één tegengekomen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:39:
Niet kopen!
Met een Networked Media Tank - deel 3 ben je veel toekomstbestendiger ivm met HD ondersteuning.
1- misschien heeft de vrager geen behoefte aan HD, ik vind zelf HD erg overrated. Gaat het nu om de inhoud van de film of alleen maar hoe het eruit ziet? Ik vind de inhoud van de film veel belangrijker namelijk, ook al is de kwaliteit minder, bij een goede film boeit mij dat voor geen meter.
2- ik heb diverse nmt typen onderhanden genomen, enige tijd geleden alweer, maar ik vond de gebruikersinterface niet bepaald gebruikers vriendelijk. Tijdens afspelen van content kon je niet eens even op zoek naar iets anders. Erg middeleeuws. Dat is bij de MP35 en ook andere, niet NMT's, een stuk beter geregeld.
Een NMT is dan ook geen echte full media player maar een opslag unit met de mogelijkheid om de opgeslagen content af te kunnen spelen. Is een volstrekt andere benadering als de MP35 of diverse andere mediaspelers. Dus zonder meer aanraden om maar een NMT te kopen is erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105907

regmaster schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:10:
[...]

Kwestie van de handleiding lezen van de te kopen tv. Elke lcd tv heeft een stereo ingang, althans ik ben er nog geen één tegengekomen zonder.
Ik zie bij de specificatie van LCD-TV's vaak wel een audio-ingang, maar dat zijn meestal geen tulpaansluitingen maar zo'n klein stereo koptelefoonplugje, toch? Moet je dan een verloopkabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Anoniem: 105907 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:26:
[...]

Ik zie bij de specificatie van LCD-TV's vaak wel een audio-ingang, maar dat zijn meestal geen tulpaansluitingen maar zo'n klein stereo koptelefoonplugje, toch? Moet je dan een verloopkabel gebruiken?
Mocht je LCD alleen zo'n ingang hebben dan kan je het beste een kabeltje kopen met aan de ene kant een tulp en aan de andere kant mini-jack (koptelefoon aansluiting).

Weet je wel zeker dat het een ingang is, vaak is een mini-jack aansluiting bedoeld als stereo-uitgang voor de hoofdtelefoon. Zoals regmaster al vertelde kijk even in het boekje van je televisie om te zien welke audioingangen de televisie heeft (coaxiaal, s/p-dif, tulp komen veel voor)

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Dit is vreemd: Ik heb normaal gesproken met NDAS een snelheid van rond de 1 á 2 mbit naar de Freecom.

Nu was ik wat lui en heb een remote desktop sessie opgezet naar mijn PC vanaf mijn laptop en kopieer een film van mijn PC naar de Freecom. (700mb)
De kopieerslag duurde 13 minuten! Reken even mee: 13 * 60 = 780 seconden. 700mb / 780 seconden = 0,897 mb * 8 = 7,18 mbit. Toch?

Waarom nu wel zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Goede vraag, ik heb NDAS eraf gegooid, bracht meer ellende met zich mee dan voordelen!
Geloof dat FTP wel beter werkt, maar dat kan ik nergens instellen (zal vast firmware moeten upgraden ofzo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 16:34
Ik heb de MG-35 via component aangesloten op mijn Samsung Full HD LCD (37A656). Als ik in de setup kies voor 1080i of 720p is de ondertiteling van een film niet meer scherp (of bepaalde letters in setup scherm ook niet, bv. ipadres). De film zelf is wel ook. Kies is voor 480p is alles scherp. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
CSB schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:00:
Nu was ik wat lui en heb een remote desktop sessie opgezet naar mijn PC vanaf mijn laptop en kopieer een film van mijn PC naar de Freecom. (700mb)
Kun je eens aangeven hoe je zo'n remote sessie uitvoerd en wat je daarvoor nodig hebt?
Dit klinkt heel interressant, NDAS schiet idd niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

CSB schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:00:
Dit is vreemd: Ik heb normaal gesproken met NDAS een snelheid van rond de 1 á 2 mbit naar de Freecom.

De kopieerslag duurde 13 minuten! Reken even mee: 13 * 60 = 780 seconden. 700mb / 780 seconden = 0,897 mb * 8 = 7,18 mbit. Toch?

Waarom nu wel zo snel?
Ik meen dat hier in het verleden was aangegeven dat NDAS behoorlijk wat processor kracht kost aan de kant van de freecom waardoor de transfer lager is.
loneranger56 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:02:
[...]

Kun je eens aangeven hoe je zo'n remote sessie uitvoerd en wat je daarvoor nodig hebt?
Dit klinkt heel interressant, NDAS schiet idd niet op.
Voor een remotesessie gebruik ik realVNC
  • Handig
  • Vergt weinig resources van de PC
  • Gratis

[ Voor 38% gewijzigd door Dreamer op 05-02-2009 23:40 ]

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb gewoon MS remote desktop gebruikt. (MSTSC)
Maar daarnaast staan ook wat poortjes in mijn router open.
Uiteraard voor RDP, maar ook FTP omdat ik wat moest doen met een lokaal ftp servertje. Misschien dat dat ermee te maken heeft. Ik weet niet precies welke poorten NDAS gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Welke firmware versie is minimaal vereist om zo'n remote control sessie uit te voeren ? (MG-35)

[ Voor 4% gewijzigd door loneranger56 op 07-02-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Die remote control sessie wordt niet met de MG35 gemaakt. De overdracht gebeurt nog steeds met NDAS alleen zit hij niet fysiek achter zijn PC. Hij neemt de desktop van de PC over met RDP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Inderdaad. Heb ook met FTP lopen rommelen, maar dat werkt niet helemaal lekker. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen een film te uploaden naar de Freecom. Ging trouwens ook lekker snel. Veel neller dan NDAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik ben al een tijdje aan het spelen met deze freecom player. (mg-35)
(ik heb er 2)
Ik heb 3 nas systemen,en ook dat gaat grandioos,alle avi films worden herkend.
De ethernet poort gebruik ik verder niet om files op de drive te zetten,met ndas gaat dat toch te traag.
(de read en write keys stonden er trouwens gewoon op met een sticker.)

Wat ik me afvraag en waar ik probeer achter te komen is wat de uiterste resolutie is wat deze player aankan en in welk formaat dan.
Het spreekt elkaar allemaal erg tegen.
MKV kan ie niet aan.
Toch biedt de interface wel outputs tot 1080i dus je zou iets van 720 p verwachten.
Ik heb ook gelezen dat je het beste de MKV files kan converteren naar TS streams met super en daar ben ik nog mee bezig maar ook hier weer,wat is de maximale resolutie.
De xilisoft HD converter software werkt ook erg goed maar resoluties hoger dan 480x272 geeft ie verkeerd weer. (niet meer 16:9) andere resolutie opties die in de buurt komen heeft de xilisoft converter niet.

Steeds lees je van alles over deze player maar dan blijkt het toch weer over een ander type te gaan.
Wie kan me gewoon kort en bondig vertellen,wat is de maximale resolutie die deze player kan weergeven en welk fileformaat je dan gebruikt.
Convertors heb ik zat,maar steeds een mkv omzeten met andere settings wordt een beetje een langdradig proces.
Ik heb de player aangesloten via component op een full HD tv.
Ik wil mkv's omzetten bij behoud van de 16:9 aspect ratio naar een bestand dat deze player aankan met de hoogst mogelijke resolutie.

Ik kan het opgeven,mkv2vob gebruiken en de playstation 3 gebruiken maar ik wil het toch nog een last try geven.
Ik heb al zo ongelofelijk veel fora doorgelezen dat ik echt de weg nu helemaal kwijt ben.
Ik heb dus de xilisoft convertor, SUPER,Virtualdub,Crazyvideo pro,Powerdirector,Divx Pro,DR Divx,Avisynth enz..

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Goed.
Super geladen, mpg bestand, mpeg2, resolutie 720X576 aspect ratio 16:9 geluid AC3, bitrate 2304
25 frames per seconden,perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
*bump*

Ik heb ook een MP35 die via een ethernetkabel aan de router hangt. Ik heb ook een WHS draaien en via de MP35 kan ik films bekijken en muziek beluisteren.

Echter, op de MP35 staan ook nog een aantal films die ik al bekeken heb. Nu zou ik willen weten hoe dat ftp gebeuren werkt. Ik kan namelijk nergens mijn MP35 via Verkenner terugvinden in het netwerk (ja, hij staat aan).
Ik heb die NDAS software maar geen key maar naar wat ik hier gelezen heb laat ik die poging maar achterwege.

Wat moet ik invullen in mijn ftp-proggie? Iets van \\Server of \\192.168.1.xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ferret schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:52:
*bump*

Ik heb ook een MP35 die via een ethernetkabel aan de router hangt. Ik heb ook een WHS draaien en via de MP35 kan ik films bekijken en muziek beluisteren.

Echter, op de MP35 staan ook nog een aantal films die ik al bekeken heb. Nu zou ik willen weten hoe dat ftp gebeuren werkt. Ik kan namelijk nergens mijn MP35 via Verkenner terugvinden in het netwerk (ja, hij staat aan).
Ik heb die NDAS software maar geen key maar naar wat ik hier gelezen heb laat ik die poging maar achterwege.

Wat moet ik invullen in mijn ftp-proggie? Iets van \\Server of \\192.168.1.xx?
Ik heb in de MP35 een vast ip adres ingesteld. Daarna kun je via elke webbrowser ftp://192.168.x.x/ de MP35 benaderen. Tenminste, ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En wat gebruik je dan als gebruikersnaam/wachtwoord? Ik kan me zo bedenken dat je als 'anonymous' inlogt maar helemaal duidelijk is het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

misschien een beetje laat, maar gebruikersnaam = "user" zonder quotes en password = "anonymous" zonder quotes. Dit is uiteraard met de custom firmware die hier te vinden is: http://mediagate.pbworks.com/

Ik zit zelf te denken om dit schijfje als NAS-achtig backup device te gaan gebruiken: Scripted backups via FTP.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sterkte met die 400-800 KB/s data transfers :X. Nee, ik gebruik hem liever als mp3 afspeel doos op m'n huiskamer set en om films (DVD's & divx's) vanaf m'n NAS af te spelen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast