Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Cavie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Welk OS heb je ? Als je XP hebt kijk dan even bij welke users er rechten hebben op de gedeelde mappen, voor de mediaplayer moet je guest account aanstaan en rechten hebben op de gedeelde map. Het is dus wijs om een aparte map aan te maken waar bv. "everyone" lees rechten heeft.

[...]

Dit herken ik niet.
De access naar de share op zich gaat denk ik wel goed. In sommige shares zie ik de files ook gewoon staan nl. Kan de naam van de bestanden nog een probleem zijn? Die files heten 'natuurlijk' allemaal iets van: Shared.By.SoAndSo[2006].w00000t.SeasonV.Ep03.mpg ofzo ;)
Dat is dan bij de filmpjes, het rare is dat hij bij de foto's ook niets laat zien terwijl die files allemaal DSC0000x.jpg heten. Ik zal vanavond eens 1 map delen, met daarin bestanden met een normale naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06 13:02
Ik zit er ook sterk over te denken de mediaplayer aan te schaffen, het enige wat ik niet kan vinden of er een maximum zit aan aantal GB HD wat deze aankan?
Iemand een idee of er een maximum is? Anders gooi ik er denk ik meteen 500GB ofzo in, kan ik voorlopig vooruit.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

wizl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:51:
[...]

De access naar de share op zich gaat denk ik wel goed. In sommige shares zie ik de files ook gewoon staan nl. Kan de naam van de bestanden nog een probleem zijn? Die files heten 'natuurlijk' allemaal iets van: Shared.By.SoAndSo[2006].w00000t.SeasonV.Ep03.mpg ofzo ;)
Dat is dan bij de filmpjes, het rare is dat hij bij de foto's ook niets laat zien terwijl die files allemaal DSC0000x.jpg heten. Ik zal vanavond eens 1 map delen, met daarin bestanden met een normale naam :)
Het apparaat is inmiddels onderweg naar de Freecom Reparatur.DE Hij was bij het openen van een map met foto's gecrashed om niet meer wakker te worden :| Het serienummer was al niet bekend bij Freecom dus ik denk dat ik een apparaat van een 'vandaag werken we de vakantiekrachten in'-dag te pakken had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71266

Op het AVS forum is iemand bezig met het reverse-engineren van de mediagate firmware om bv de user-interface images aan te passen en/of FTP support in te gaan bouwen.

Allemaal nog in een HEEL erg pril stadium dus alle support is welkom:
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=30&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Anoniem: 71266 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:22:
Op het AVS forum is iemand bezig met het reverse-engineren van de mediagate firmware om bv de user-interface images aan te passen en/of FTP support in te gaan bouwen.

Allemaal nog in een HEEL erg pril stadium dus alle support is welkom:
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=30&pp=30
in ieder geval geen normale mannen, ze zijn er blijkbaar al in geslaagd om een eigen versie op de Mediaplayer te krijgen.
Er zou binnenkort een versie 1.4.5 van de firmware uitkomen, eens benieuwd wat er gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182448

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Freecom en de volgende morgen al bericht terug met de software link en de codes om de NDAS te activeren.

Ik kan alleen geen verbinding krijgen met de freecom network MP. Mijn Freecom hangt draadloos in mijn netwerk middels een Linksys WET54G.

In de setup van de Freecom staat NDAS op ja.
Ik kan met de Freecom wel de gedeelde map op mijn computer benaderen, maar de 160gb harddisk in de Freecom wil ik ook graag vanaf mijn computer benaderen.

De Linksys WET54G heeft het MAC Adres van de Freecom overgenomen. Dit lijkt mij juist.
Mijn AP is een WRT54G met de laatse firmware

Ik weet het niet meer.

Iemand een oplossing ??

Mijn dank is groot.. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
kijk eens op het avs forum, ik denk dat daar ook zoiets besproken is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 20:24
Hoi, heeft 1 van jullie al ervaring met het afspelen van HD content.
Hij ondersteund het idd, maar als ik een hd film download herkent ie em niet, moet ik em dan eerst omzetten en zo ja met welk programma?
Als ik em met Nero Vision omzet naar DVD dan werkt het wel, maar dat is een hele andere resolutie natuurlijk en dat lijkt me wel een beetje zonde.
Het zijn geloof ik allemaal losse .ts files.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

Caveman

whahoehaha

Sinister666 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:20:
Hoi, heeft 1 van jullie al ervaring met het afspelen van HD content.
Hij ondersteund het idd, maar als ik een hd film download herkent ie em niet, moet ik em dan eerst omzetten en zo ja met welk programma?
Als ik em met Nero Vision omzet naar DVD dan werkt het wel, maar dat is een hele andere resolutie natuurlijk en dat lijkt me wel een beetje zonde.
Het zijn geloof ik allemaal losse .ts files.
Het klopt dat ie dat niet afspeelt, hij kent nl. de extensie .ts niet
Supported Format MovieMPEG 1, 2, 4 (MPG, MPEG, AVI, M2V, DAT,VOB, IFO etc.)
DivX, XviD (except GMC, Qpel option applied)
MusicMP3, OGG Vorbis,WAV,WMA (exceptWMA9 pro.lossless)
PhotoJPG (JPEG)

Je moet die .ts omvormen naar een avi dan speelt ie hem wel af. Je moet dan wel de component Y, Pb, Pr (480p, 720p, 1080i, Progressive Scan) aansluiten op je tv want via de andere aansluitingen kan die geen HD afspelen.

Het omvormen naar avi kan op verschillende manieren, je moet eerst al die .ts files joinen ( http://software.badgerit.com/Releases/TSJoiner.zip ) en daarna kun je volgens mij met virtualdubmod er een avi van maken. Er staan op www.videohelp.com een doom9.net wel geschikte handleidingen

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 01-08-2006 21:39 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 20:24
Cavie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:28:
[...]

Het klopt dat ie dat niet afspeelt, hij kent nl. de extensie .ts niet
Supported Format MovieMPEG 1, 2, 4 (MPG, MPEG, AVI, M2V, DAT,VOB, IFO etc.)
DivX, XviD (except GMC, Qpel option applied)
MusicMP3, OGG Vorbis,WAV,WMA (exceptWMA9 pro.lossless)
PhotoJPG (JPEG)

Je moet die .ts omvormen naar een avi dan speelt ie hem wel af. Je moet dan wel de component Y, Pb, Pr (480p, 720p, 1080i, Progressive Scan) aansluiten op je tv want via de andere aansluitingen kan die geen HD afspelen.

Het omvormen naar avi kan op verschillende manieren, je moet eerst al die .ts files joinen ( http://software.badgerit.com/Releases/TSJoiner.zip ) en daarna kun je volgens mij met virtualdubmod er een avi van maken. Er staan op www.videohelp.com een doom9.net wel geschikte handleidingen
Bedankt voor je reactie, ik heb em via een component kabel aangesloten.
Dus als ik em omzet naar een avi gaat er geen kwaliteit verloren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Sinister666 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:59:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb em via een component kabel aangesloten.
Dus als ik em omzet naar een avi gaat er geen kwaliteit verloren???
Mja, dat ligt eraan. TS is een transport stream, zeg maar een MPEG2 file buiten zijn specs, als je hem omvormd met xvid of divx codec dan pas je een vorm van compressie toe, dus er gaat wat kwaliteit verloren, hoeveel dat hangt van je instellingen van xvid/divx af. Maar gelukkig met de juiste instellingen is dat minimaal, :) iig kun je de resolutie vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Hmmm. Ik sta nog in Dubio of ik de Pinnacle Showcenter of de MediaGate met 11-g moet aanschaffen. Waar het mij puur om gaat is dat ik vanaf 1 of meerdere draadloze pc's VOB files kan afspelen, met behoud van Audioselectie en subtitle selectie (ook tijdens het afspelen). Het zou mooi zijn als de menu's ook zouden werken, maar dat is geen noodzaak. Heb ik per se een ingebouwde HD nodig of kan ik zonder (maakt minder lawaai, vreet minder energie en de server met HD cabinet staat toch al aan). Heb ik dan ook die NDAS key's nodig? Iemand toevallig deze twee producten naast alkaar gehad voor video vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ik zou de harddisk in ieder geval niet meer willen missen, kan je je (hele) filmcollectie meennemen waar je wil.
de ndas key heb je enkel nodig als je bestanden via het netwerk op je harddisk van de freecom wil zetten (aangezien men bezig is met hacken zal dit waarschijnlijk ook niet lang meer nodig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
rrenzo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:43:
Hmmm. Ik sta nog in Dubio of ik de Pinnacle Showcenter of de MediaGate met 11-g moet aanschaffen. Waar het mij puur om gaat is dat ik vanaf 1 of meerdere draadloze pc's VOB files kan afspelen, met behoud van Audioselectie en subtitle selectie (ook tijdens het afspelen). Het zou mooi zijn als de menu's ook zouden werken, maar dat is geen noodzaak. Heb ik per se een ingebouwde HD nodig of kan ik zonder (maakt minder lawaai, vreet minder energie en de server met HD cabinet staat toch al aan). Heb ik dan ook die NDAS key's nodig? Iemand toevallig deze twee producten naast alkaar gehad voor video vergelijk?
Please, neem geen Showcenter! Ik heb dezelfde fout gemaakt. Showcenter speelt vob bestanden af maar geen ifo bestanden, dus je krijgt nooit een DVD menu; bij de Mediaplayer wél. Daarnaast heeft Pinnacle een bug waarbij tijdens het spelen van een vob file het Showcenter bevriest wanneer die naar de volgende vob file moet overstappen. Pinnacle kent het probleem maar doet er voorlopig niets aan omdat ze officieel geen DVD afspelen ondersteunen... Ja dat was het antwoord van Pinnacle. Ik heb nu een Mediaplayer en die is heerlijk alleen verwacht niet te veel van NAS; gaat erg traag. Ik sluit nu mijn laptop aan op de Mediaplayer via usb wanneer ik films wil overzetten naar de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

ik zou de harddisk in ieder geval niet meer willen missen, kan je je (hele) filmcollectie meennemen waar je wil.
de ndas key heb je enkel nodig als je bestanden via het netwerk op je harddisk van de freecom wil zetten (aangezien men bezig is met hacken zal dit waarschijnlijk ook niet lang meer nodig zijn)
Dus ik heb de sleutel niet nodig als ik als bestanden van het netwerk wil streamen? En als ik er dan wel een harddisk erin stop dan kan ik deze toch vullen door hem aan een pc te hangen via USB? Heb ik in dat geval een key nodig?
Ik heb nu een Mediaplayer en die is heerlijk alleen verwacht niet te veel van NAS; gaat erg traag. Ik sluit nu mijn laptop aan op de Mediaplayer via usb wanneer ik films wil overzetten naar de harddisk.
Ik hoef toch niets over te zetten via NAS? Ik wil alleen maar streamen vanaf een shared folder...

[ Voor 22% gewijzigd door rrenzo op 02-08-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

rrenzo schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:12:
[...]

Dus ik heb de sleutel niet nodig als ik als bestanden van het netwerk wil streamen? En als ik er dan wel een harddisk erin stop dan kan ik deze toch vullen door hem aan een pc te hangen via USB? Heb ik in dat geval een key nodig?
nee
[...]

Ik hoef toch niets over te zetten via NAS? Ik wil alleen maar streamen vanaf een shared folder...
Dat kan zonder key, :)

Je hebt alleen een key nodig als je hem wilt gebruiken als NAS, dus bestanden vanaf je pc kopieren via een netwerk naar je mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13

Jrz

––––––––––––

Waar zijn de gehackte firmwares :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ze zijn nog vollop aan het ontwikkelen, als je geen die hard firmware guru bent zou ik nog even de kat uit de boom kijken. De huidge firmware hack zijn te vinden in yahoo groups
http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/
en hier vind je ook heel veel info
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=38&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Goed, mijn besluit staat vast: Geen Pinnacle!
De Freecom lijkt een goede optie maar die heeft nog geen draadloze variant. Nou is Freecom een OEM versie, maar wie is dan het 'ORIGINAL' in dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ik denk dat de 350HD heel binnenkort zal uitkomen ( bij mediagate toch ) of Freecom vlug zal volgen weet ik niet misschien eens een mailtje doen naar freecom. Op het forum van media gate zijn al enkel pix te zien ( deze heeft nast wireless ook nog 2 usb slots )

http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php
http://www.airlinktek.com/english/prod_mg35.htm

[ Voor 24% gewijzigd door degrgiov op 03-08-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184342

Leuk apparaat, ik ga er denk ik een kopen, prijs is al onder de 100 euro. Heeft iemand al gespeeld met audio speellijsten, ondersteunt het m3u van winamp of andere externe gemaakt speellijsten? Ik heb zo'n 3000 nummers die verschillende personen willen afspelen op hun manier. Is het ook mogelijk zonder tv een speellijst op te starten? Onderspeunt het ook upnp, of ku n je op een andere manier streaming video bekijken. Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Die Mediagate350 lijkt me wel net even beter. Iemand al informatie hierover gekregen van Freecom? Ben erg benieuwd hoe snel hij in Nederland te krijgen is. De Mediagate hiernaartoe halen zal wel geen optie zijn?

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 08:13
@ Peter999
Waar kan je de 3.5 kopen voor onder de 100euro?

Ben ook erg benieuwd naar de prijsstelling van de 350HD in vergelijk met de 3.5? en natuurlijk of hij wel beschikbaar komt in NL?

Wat denken jullie van de Mivx 3.5 DivX Multimedia Speler MX-760 met WLAN en 10/100.
http://www.rhisc.nl/shop/...c.nl/shop/N_grp_58-1.html

Weet iemand hoe de support is bij Mivx?

[ Voor 35% gewijzigd door Heestp op 09-08-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186493

Ik heb sinds nu een maand Freecom network mediaplayer-35 drive-in kit gekocht.
Maar avi bestanden herkend die niet en kan niet worden afgespeeld. Misschien moet ik die upgraten maar hoe moet ik dit doen?
groeten Ritchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Anoniem: 186493 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:56:
Ik heb sinds nu een maand Freecom network mediaplayer-35 drive-in kit gekocht.
Maar avi bestanden herkend die niet en kan niet worden afgespeeld. Misschien moet ik die upgraten maar hoe moet ik dit doen?
groeten Ritchie
Even goed denken hoor, zit op dit moment in silicon valley en ik weet niet mee AAAAAH mn geheugen werkt weer :)

Je moet een filetje downloaden bij freecom, en op je hdd zetten.
Daarna moet je hem afspelen, en zal hij je firmware upgraden.

Volgens mij is dit de link: http://www.freecom.com/ecNewsitem.asp?ID=4017

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Let op! De link is firmware voor de Mediaplayer 3. Je moet die voor Mediaplayer 35 hebben http://www.freecom.com/fi...=12500&Manufactures=12500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet die op de harde schijf van de pc of van de mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik dat bestandje wil instaleren kan ik dit met geen enkele programma openen, ook zoeken via web bestaan er geen enkele programma's voor. Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

NEe gewoon op de hdd van je mediaplayer zetten, en dan in het menu op je tv het bestandje afspelen :)
Stond volgens mij ook in een .doc filetje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142150

Heeft iemand een idee of deze Mediaplayer in de auto te gebruiken is?

Volgens mij als ik een 7" scherm scherm aansluit via VGA en het geluid rechtstreeks op de Line-in van mijn autoradio moet dit kunnen werken.

Ben benieuwd of hier ervaringen/ideeen over zijn? O.a. ook over de geluidskwaliteit via een Line-in ingang op een autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Anoniem: 142150 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:22:

Volgens mij als ik een 7" scherm scherm aansluit via VGA en het geluid rechtstreeks op de Line-in van mijn autoradio moet dit kunnen werken.

Ben benieuwd of hier ervaringen/ideeen over zijn? O.a. ook over de geluidskwaliteit via een Line-in ingang op een autoradio.
Op zich moet dat lukken. Je moet wel je voeding regelen dan. De player heeft meerdere spanningen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:14:
[...]

Op zich moet dat lukken. Je moet wel je voeding regelen dan. De player heeft meerdere spanningen nodig.
Ja, 12V en 5V, nou 12 heb je al in de auto..:) en die 5V heb je ook zo gemaakt, ik weet alleen niet hoeveel stroom die 5V trekt. Ik denk dat je dat wel af kan met een stab.ic 7905 of een LM317.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Nou, ik heb hem weer terug (2 maanden onderweg geweest). Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!! Wat alleen nog niet lukt is .avi, en .mpg bestanden vanaf het netwerk afspelen. De .avi bestanden zijn divX 5.0. Lukt jullie dit wel? Ik krijg een melding dat het audio/video formaat niet wordt ondersteund, terwijl ik de bestanden als ik ze vanaf de interne hdd speel wel kan spelen :?

In deze firmware zit blijkbaar ook FTP support, ik moet nog even testen of ik daarmee ook bestanden op de interne hdd kan zetten. Dat moet dan sowieso sneller gaan dan met dat NDAS lijkt me

[edit] getest, maar ik kan niet schrijven omdat ik mijn schijf als NTFS heb geformatteerd :| Met een FAT32 schijf zou dat wel moeten gaan, maar dan kun je weer geen 4Gb ISO-images opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door wizl op 29-08-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

wizl schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:40:
Nou, ik heb hem weer terug (2 maanden onderweg geweest). Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!! Wat alleen nog niet lukt is .avi, en .mpg bestanden vanaf het netwerk afspelen. De .avi bestanden zijn divX 5.0. Lukt jullie dit wel? Ik krijg een melding dat het audio/video formaat niet wordt ondersteund, terwijl ik de bestanden als ik ze vanaf de interne hdd speel wel kan spelen :?

In deze firmware zit blijkbaar ook FTP support, ik moet nog even testen of ik daarmee ook bestanden op de interne hdd kan zetten. Dat moet dan sowieso sneller gaan dan met dat NDAS lijkt me

[edit] getest, maar ik kan niet schrijven omdat ik mijn schijf als NTFS heb geformatteerd :| Met een FAT32 schijf zou dat wel moeten gaan, maar dan kun je weer geen 4Gb ISO-images opslaan.
iirc kan je met een recente linux kernel wel schrijven naar ntfs. Stond zoiets op osnews een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wizl schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:40:
Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!!
Ik heb de laatste fw NewGui-3a-hunt-144-eng.upgrade er op.Deze firmware ziet er inderdaad veel mooier uit, maar de knoppen zijn grafisch heel slecht bij mij. Hebben anderen dat ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16115 op 01-09-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187765

Gisteren deze speler gehaald, was de allerlaatste vd winkel!!!
Werkt prima met mijn pc samen maar ik krijg de bestanden van mijn mac niet te zien.

Heeft iemand ervaring met deze speler en een mac?

Ik heb de mac en pc samen in een bedraad netwerk zitten in dezelfde groep. Op de speler zie ik wel de mac maar ik kan geen bestanden/ mappen zien of selecteren...
Ik heb windowsdeling uiteraard aan staan. Op de pc kan ik de bestanden van de mac dan ook wel gewoon benaderen.

Weet iemand hoe ik de bestanden van de Mac zichtbaar krijg op de mediaplayer???

BVD

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 187765 op 01-09-2006 11:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik heb ook besloten om dit apparaat te gaan kopen, ik heb alleen nog twee vraagjes over.
Is het nog steeds zo, zoals in het begin van deze post staat dat je een key moet kopen om via het netwerk bestanden naar je MP te willen kopiren??
Ik heb in mijn netwerk ook een NAS hangen zoas deze http://www.maxtor.com/por...Maxtor%20Shared%20Storage
kan de freecom deze ook benaderen of ziet ie alleen maar PC`s die aanstaan??

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:30
Frixel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:00:
Is het nog steeds zo, zoals in het begin van deze post staat dat je een key moet kopen om via het netwerk bestanden naar je MP te willen kopiren??
Als je Freecom versie koopt dan kan je gewoon de key (gratis) aanvragen bij Freecom support, je moet wel even bij Freecom de 1.4.3 firmware downloaden, hierin staat ook vermeldt hoe je die key kan aanvragen... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Anoniem: 16115 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:40:
[...]

Ik heb de laatste fw NewGui-3a-hunt-144-eng.upgrade er op.Deze firmware ziet er inderdaad veel mooier uit, maar de knoppen zijn grafisch heel slecht bij mij. Hebben anderen dat ook?
Nee, maar de firmware die je er nu op hebt staan (hunt) is volgens mij bedoeld voor de developers, er zitten wat meer tools in busybox zodat ze makkelijker aanpassingen/onderzoek kunnen doen aan o.a. het pallette (de kleuren dus). Ik draai die versie zonder -hunt- in de filename, en die doet het bij mij prima :)

(En ik kan inmiddels dus ook mijn divx etc. afspelen van het netwerk. Raar verhaal, ik heb mijn interne hdd eruit gehaald, daarna werkte het, hdd er weer in (verder echt helemaal nix veranderd!!) en nog steeds draaien 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wizl: Je had gelijk. Ik had de verkeerde versie. Nu de gewone 3.0beta erop en de GUI ziet er heel mooi uit. Laten we hopen dat deze club van mods in de toekomst de firmware ook echt kunnen bijwerken. Ze doen in elk geval prima werk. Het gaat mijn pet ver te boven.Ik zou bv graag zien dat de player kan omgaan met MP3 playlists, die ik op mijn PC heb samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 08:25:
@wizl: Je had gelijk. Ik had de verkeerde versie. Nu de gewone 3.0beta erop en de GUI ziet er heel mooi uit. Laten we hopen dat deze club van mods in de toekomst de firmware ook echt kunnen bijwerken. Ze doen in elk geval prima werk. Het gaat mijn pet ver te boven.Ik zou bv graag zien dat de player kan omgaan met MP3 playlists, die ik op mijn PC heb samengesteld.
Kunnen jullie misschien eens iets van een screenshot laten zien, ik ben wel erg benieuwd naar deze gemodde firmware...ik heb hem liggen maar durf hem niet te installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Oeps... :o Daar had ik helemaal overheen gekeken.
En inderdaad...ziet er erg mooi uit, ik ga eens een gokje wagen om het te installen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 02-09-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen angst, je kunt altijd weer downgraden naar de gewone 1.4.4
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik heb in mijn netwerk ook een NAS hangen zoas deze http://www.maxtor.com/por...Maxtor%20Shared%20Storage

Weet nog iemand een antwoord op deze vraag?
Het mijn "laatste" duuwtje die ik nodig heb voor de aanschaf _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Frixel op 03-09-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:46:
Geen angst, je kunt altijd weer downgraden naar de gewone 1.4.4
suc6
Hij staat erop....echt cool, ik snap niet dat freecom zoiets niet zelf kan. Dit ziet er echt veel beter uit.
Als dat ding mappen en drives deelt hetzelfde als windows dan ziet de mediaspeler hem gewoon. Maar als je bv NDAS software nodig hebt om je netwerkdrive te zien dan gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188022

Mensen een AANRADER.
Netwerkingkit 3,5...HDtje erin
Ik had hem voor 148 euro (begin jan.2006) HD van 250 erin, 95 euro. en klaar is ie.[/quote]

Ik heb een vraag. gister de 35"freecom drive in kit besteld. Kan ik daar een schijf instoppen van een willekeurig merk? Wat is een aanrader van 320 GB? Is het nog van belang om te kijken naar het aantal mb buffer en is ATA/100 of 133 van belang?
Ik heb deze schijf van western digital op het oog :http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=307497
Ik overweeg trouwens eventueel een 400 Gieg erin te stoppen. Heeft iemand daar nog een goede suggestie voor?

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86839

Heeft iemand enig idee wanneer de draadloze freecom variant (350HD) uitkomt? Ik weet dat mediagate hem al aanbiedt maar ik heb toch liever de Freecom variant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151109

[Ik heb in mijn netwerk ook een NAS hangen zoas deze http://www.maxtor.com/por...Maxtor%20Shared%20Storage

Het mijn "laatste" duuwtje die ik nodig heb voor de aanschaf

Antwoord:
Ik heb hier een NAS schijf (linkstation 250 GB) in mijn netwerk en de Freecom MediaPlayer 3.5. De Mediaplayer ziet de NAS schijf gewoon zonder dat er een PC aan staat....geweldig. Je kan dus vanaf die NAS schijf films bekijken. :9

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 151109 op 04-09-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Anoniem: 151109 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:12:
[Ik heb in mijn netwerk ook een NAS hangen zoas deze http://www.maxtor.com/por...Maxtor%20Shared%20Storage

Het mijn "laatste" duuwtje die ik nodig heb voor de aanschaf
Antwoord:
Ik heb hier een NAS schijf (linkstation 250 GB) in mijn netwerk en de Freecom MediaPlayer 3.5. De Mediaplayer ziet de NAS schijf gewoon zonder dat er een PC aan staat....geweldig. Je kan dus vanaf die NAS schijf films bekijken. :9
PERFECT O+ , dat is precies mijn bedoeling om de films vanaf mijn NAS te kunnen bekijken.
Alleen jammer dat een filmpie (DVD) van 4GB kopieren van de PC naar de NAS plm 75min duurt.
(1MB/sec) zie ik met DUmeter gaan... Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151109

Frixel schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:06:
[...]

[...]

PERFECT O+ , dat is precies mijn bedoeling om de films vanaf mijn NAS te kunnen bekijken.
Alleen jammer dat een filmpie (DVD) van 4GB kopieren van de PC naar de NAS plm 75min duurt.
(1MB/sec) zie ik met DUmeter gaan... Is dat normaal?
Ja, helaas is dat normaal. De download en upload van NAS naar PC en andersom is niet snel. Je mag blij zijn als het de 3 MBit per seconden haalt....Helaas is de NDAS voor de Freecom met harde schijf nog langzamer. Deze begint redelijk maar naarmate de upload van PC naar de Freecom upload gaat het steeds langzamer... :O en dat is nou jammer, want ik heb geen zin om iedere keer de MediaPlayer te verslepen naar de PC en dan de upload te doen via USB.
Misschien dat een firmware upgrade iets kan veranderen of een nieuwere versie van NDAS

MAAAAR je kan films kijken vanaf de NAS zonder vertraging. DVD of DIVX maakt niets uit :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 151109 op 04-09-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Anoniem: 151109 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:30:
[...]

Ja, helaas is dat normaal. De download en upload van NAS naar PC en andersom is niet snel. Je mag blij zijn als het de 3 MBit per seconden haalt....Helaas is de NDAS voor de Freecom met harde schijf nog langzamer. Deze begint redelijk maar naarmate de upload van PC naar de Freecom upload gaat het steeds langzamer... :O en dat is nou jammer, want ik heb geen zin om iedere keer de MediaPlayer te verslepen naar de PC en dan de upload te doen via USB.
Misschien dat een firmware upgrade iets kan veranderen of een nieuwere versie van NDAS

MAAAAR je kan films kijken vanaf de NAS zonder vertraging. DVD of DIVX maakt niets uit :*)
Mag ik dan nog één vraagje stellen:

Ik haal met bijv. 1GB overzetten van PC naar Nas gem. 7 mbps??//1000 kB/sec.
-- Ik heb dat gemeten met DUmeter--
Is dat de snelheid die jij ook bedoeld en dus normaal/langzaam is? O-) O-)
Is dat nog te versnellen met andere netwerkkaarten? ik heb nu de standaard 10/100

[ Voor 5% gewijzigd door Frixel op 05-09-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

NDAS is nu eenmaal traag...helaas (ik haal ook maar ongeveer 1 MB/s) Maar is misschien hoop aan de horizon, verder terug staat in het topic dat er mensen bezig zijn met een alternative firmware. (is echt aan te bevelen, :) ziet er goed uit) Daar zit een ftp-server in, op het ogenblik is die alleen read-only, maar met kopieren vanaf de media speler haal ik daar ongeveer 4 a 5 MB/s mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Wat is dat met die key wat ik vanaf pagina 1 lees, snap het niet.

Moet je een key aanvragen om dat apparaat te kunnen benaderen via het netwerk? Of een key om streams vanaf je pc af te spelen op dat apparaat.

En waar kun je hem het goedkoopst krijgen zonder HDD. Bij Freecom.nl kost die 149+9,95 aan verzendkosten. Moet natuurlijk goedkoper kunnen :+

edit: zie hem voor een mooi bedrag bij de kijkshop.nl, zal die dan ook in de winkel liggen bij kijkshop?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 06-09-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
de write key + NDAS software heb je nodig om vanop je pc content naar je HD in de player te sturen over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ok

Welke ondertitel formaten ondersteund dit apparaat? Gewoon plain text SRT zal die wel lusten. Maar kan die ook Sub + idx weergeven. Dat zijn de bestanden waarmee gedownloade films vaak zijn uitgerust. En ook als je ze zelf ript van een DVD krijg je dat formaat.

Kan iemand dit bevestigen dat die subtitles werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134341

ik heb sinds gisteren ineens het volgende probleem , terwijl hier daar voor maanden heeft gespeeld ;

- media player gebruikt op de tv
- na gebruik .... wil niet uit via a.b.
- probeer het op de player zelf met de knop wil niet uit
- haal de voedingsstekker er uit achter op
- stop de voedingsstekker terug
- schakel hem aan via front knop
- blauwe led begint te knipperen en hd spint op
- hd is op toeren en het blauwe ledje BLIJFT KNIPPEREN
- daarna geen beeld meer ??

heb hem ook aan de pc gehangen via usb (geen tv er op aan gesloten)
krijg na het opstarten een drive letter er bij en kan alle content op de harddisk lezen en schrijven
blauwe led blijf knipperen als hij aan de pc hangt ( dit is normaal volgens mij)

boel los gekoppelt, en aan de tv aan gesloten krijg geen beeld meer ( wel weer de blauwe led die blijft knipperen en krijg hem daarna ook niet meer uit via a.b. of front knop, kan hem alleen uit zetten door de voedingsstekker er uit te trekken ......

herkent iemand dit ? ik weet van de tijd dat hij nog gewoon werkte dat als hij aan de pc hing
(en dus niet aan de TV) dat dan ook de blauwe led bleef knipperen .....

ik heb nog geen andere tv gebprobeerd maar ga dat zeker nog doen....
iemand een idee ? of is het gewoon einde oefening voor het media gedeelte ??

geen id, maar zal je eens een film kunnen testen bestaande uit een ***.avi + ***.idx + ***.sub bestand

edit, jammer support het niet
SUB-07 Original DVD subtitles .sub + .idx: No
Why not, zoveel moeite moet dat toch niet zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 07-09-2006 10:23 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 134341 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:46:
ik heb sinds gisteren ineens het volgende probleem , terwijl hier daar voor maanden heeft gespeeld ;
....lang verhaal...
Het lijkt wel of die in USB mode blijft hangen, je hebt de usb stekker er toch wel uit gehaald he ?
Anders haal de HD er eens uit en start hem opnieuw op, hij zou ook moeten draaien zonder HD..... Als je dan hetzelfde probleem hebt dan lijkt het wel ergens in de mediaspeler zelf te zitten.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 105758 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:20:
geen id, maar zal je eens een film kunnen testen bestaande uit een ***.avi + ***.idx + ***.sub bestand
edit, jammer support het niet
[...]
Why not, zoveel moeite moet dat toch niet zijn.
Er zijn zat proggies die sub+idx kunnen omzetten naar srt, zo doe ik het altijd (srt is ook lekker klein, ;) )

Cavie schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:39:
[...]

Het lijkt wel of die in USB mode blijft hangen, je hebt de usb stekker er toch wel uit gehaald he ?
Anders haal de HD er eens uit en start hem opnieuw op, hij zou ook moeten draaien zonder HD..... Als je dan hetzelfde probleem hebt dan lijkt het wel ergens in de mediaspeler zelf te zitten.
ja dat dacht ik namelijk ook,maar ik heb alle kabel eruit gahaald die niet nodig zijn.....
ik heb ook gebeld met freecom en gaven de volgende tips

1) met de a.b. meerde keren op video drukken en hopen dat hij weer in de juiste mode komt
2) de voeding van de harddisk loskoppelen en dan nog eens proberen

als hij het bij punt 2 pas mocht weer doen dan is er een probleem met de (losse) voeding
en moet ik terug bellen en krijg ik een nieuwe voeding opgestuurd.

bedankt voor het meedenken !!!

• degrgiov
Cavie schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:41:
[...]

Er zijn zat proggies die sub+idx kunnen omzetten naar srt, zo doe ik het altijd (srt is ook lekker klein, ;) )
welke gebruik jij ?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Subrip en vobsub (zit een bestand bij dat subresync heet)
http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=267416 <--- Hier is een tutorial. Sub/idx zijn eigenlijk bitmaps dus alles komt erop aan op herkennen van karakters. Er is ook nog iets van een OCRsub ofzo maar die heb ik nooit geprobeert.

[edit] Ik moet trouwens zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer gebruikt hebt, als er sub/idx bij zitten zijn het meestal de engelse ondertitels op het moment dat de NL ondertitels er zijn, staan ze al meestal als srt op de bekende sites :) De "vertalers" gebruiken het meestal.

[ Voor 24% gewijzigd door Caveman op 07-09-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de tips geprobeerd van de helpdesk maar de freecom is "gewoon" defect !!
ik moet hem nu opsturen maar .......

ik heb mediagate firmware erin en als ze die sucses vol kunnen uitlezen dan gaan ze hem NIET
repareren en of vervangen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Anoniem: 134341 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:00:
ik heb de tips geprobeerd van de helpdesk maar de freecom is "gewoon" defect !!
ik moet hem nu opsturen maar .......

ik heb mediagate firmware erin en als ze die sucses vol kunnen uitlezen dan gaan ze hem NIET
repareren en of vervangen !!!
Hebt ge al eens gelezen in de wiki pages of het avs forum over debricking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Weet iemand of de freecom MediaPlayer gigabit lan ondersteunt?
Ik kan op de site van freecom er niets over vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Dat een NAS unit rond de 3mb/s doorvoert is algemeen bekend: dat is ook het grote probleem van die dingen. Daarom ook dat ik de Synology 101g+ heb besteld: deze zou in 100mbit modus rond de 8 mb/s moeten kunnen halen en in 1gbit modus rond de 13 mb/s.
Werkt die Synology 101g+ net zoals de freecom ook met een menu?(tis geen mediaplayer natuurlijk)
Ik heb mijn bestelling voor de freecom maar ff geanuleerd want de bedoeling was dat ik hier gelijk overging op een gigabit intern netwerk (gigabit kaartjes al in huis)maar nu is de freecom de bottleneck :( :( :( :( :(
Iemand nog andere suggesties, zoals bijv. de hierboven beschreven Synology 101g+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frixel schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:52:
Weet iemand of de freecom MediaPlayer gigabit lan ondersteunt?
Ik kan op de site van freecom er niets over vinden??
verkeerdee quote sorry

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 134341 op 11-09-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

degrgiov schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:57:
[...]

Hebt ge al eens gelezen in de wiki pages of het avs forum over debricking....
ok dan ik kom op deze pagina uit http://mediagate.pbwiki.com/MG35Faq
de status van mij player is punt 5 (en dan de tweede alina , blauwe led kippert)

en dan ?? ik heb 2 dingen nodig

a) de kabel ( of zelf maken)
b) connectie maken en de file flashen maar hoe ??? ik snap de uitleg niet helemaal
hoe kan ik een file kiezen ??

snapt iemand dat hier ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134341 op 11-09-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 134341 schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:15:
[...]

ok dan ik kom op deze pagina uit http://mediagate.pbwiki.com/MG35Faq
de status van mij player is punt 5 (en dan de tweede alina , blauwe led kippert)

en dan ?? ik heb 2 dingen nodig

a) de kabel ( of zelf maken)
b) connectie maken en de file flashen maar hoe ??? ik snap de uitleg niet helemaal
hoe kan ik een file kiezen ??

snapt iemand dat hier ?
Ja, ik snap het...als je "heel" vroeger eens met modems gerommeld hebt lijkt het niet zo moeilijk.

-Ok, je zult zelf die kabel moeten maken of kopen, de seriele uit/ingang van de mediaplayer is nl. 3V en de pc is 12V, als je een gewone zou gebruiken gaat de mp stuk.
-als je de juiste kabel hebt, sluit je hem aan (de seriele poort van de mp zit binnenin)
-Je start Hyperterminal op (das een oud terminal emulatie proggie wat bij win98/95 zat) met google is ie nog wel te vinden, de instellingen van Hyperterminal staan op de pagina die je gegeven hebt.
-door middel van hyperterminal kun je ram van de mp opnieuw flashen, je hebt dan wel nog het juiste bestand nodig (staat ook een link daarvoor, http://mediagate.pbwiki.com/f/romfs.m35 )

Dus:
-verbinden met hyperterminal, instellingen: 38400 for bit rate, no parity, one stop bit and xon/off handshaking
-er komt dan wat info over het scherm heen zoals aangegeven...
-inloggen: password: MediaGate
-zorg dat je de juiste rom hebt en laad die naar de mp: [download serial romfs] instellingen: ymodem
-schrijf de rom naar het flash geheugen: [flash romfs]

dat zou het moeten zijn....

Anoniem: 189419

Beste mensen,

wie kan mij helpen, heb mijn media network player een firmware upgrade gegeven naar 1.4.4c maar nu doet hij niets meer, hoe en op welke manier kan ik weer terug naar een eerdere versie .
hij gaat ff aan en dan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Heeft ie het wel gedaan na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:26
offtopic:
lol ik heb upnp aangezet, zie ik dat mijn Sitecom router ineens een LevelONE router is, type WBR-3407 om precies te zijn.

* maarud gaat direct zoeken of hij dingen kan hacken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na de upgrade heeft hij het niet meer gedaan.
het blauwe licht knippert met aanzetten en het ledje van de harde schijf knippert een paar keer en daarna gaat hij weer uit.
hij doet hetzelfde zonder hd erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 189419 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:48:
na de upgrade heeft hij het niet meer gedaan.
het blauwe licht knippert met aanzetten en het ledje van de harde schijf knippert een paar keer en daarna gaat hij weer uit.
hij doet hetzelfde zonder hd erin.
direct boven je post staat een korte omschrijving hoe het zou kunnen..... ganz_b zit met hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 15-09-2006 21:36 ]

ik heb al op hun site lopen spitten. het enige wat lastig is is om aan de data kabel te komen van de samsung e810 die hun gebruiken heb al wat zaken af gelopen. maar we gaan verder met spitten.
in ieder geval bedankt.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 189419 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:12:
ik heb al op hun site lopen spitten. het enige wat lastig is is om aan de data kabel te komen van de samsung e810 die hun gebruiken heb al wat zaken af gelopen. maar we gaan verder met spitten.
in ieder geval bedankt.
Zelf maken ? er staat een schema op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Hm. ik heb hier een aantal divxes dieniet vloeiend af worden gespeeld. Heeft iemand daar ook last van? Ik vind het echt irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189973

Anoniem: 134341 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:46:

- media player gebruikt op de tv
- na gebruik .... wil niet uit via a.b.
- probeer het op de player zelf met de knop wil niet uit
- haal de voedingsstekker er uit achter op
- stop de voedingsstekker terug
- schakel hem aan via front knop
- blauwe led begint te knipperen en hd spint op
- hd is op toeren en het blauwe ledje BLIJFT KNIPPEREN
- daarna geen beeld meer ??

heb hem ook aan de pc gehangen via usb (geen tv er op aan gesloten)
krijg na het opstarten een drive letter er bij en kan alle content op de harddisk lezen en schrijven
blauwe led blijf knipperen als hij aan de pc hangt ( dit is normaal volgens mij)

boel los gekoppelt, en aan de tv aan gesloten krijg geen beeld meer ( wel weer de blauwe led die blijft knipperen en krijg hem daarna ook niet meer uit via a.b. of front knop, kan hem alleen uit zetten door de voedingsstekker er uit te trekken ......

herkent iemand dit ? ik weet van de tijd dat hij nog gewoon werkte dat als hij aan de pc hing
(en dus niet aan de TV) dat dan ook de blauwe led bleef knipperen .....

ik heb nog geen andere tv gebprobeerd maar ga dat zeker nog doen....
iemand een idee ? of is het gewoon einde oefening voor het media gedeelte ??
Dit komt omdat de media speler, als ie via usb aan de pc is gekoppeld, in zgn "file overdracht mode" gaat. Je kan dus files naar de midia speler sturen vanaf je pc, maar op dat moment werkt de media speler zelf niet op je tv....is klote...zodra je de usb loskoppelt (aan pc kant of media speler kant) kun je weer de media speler zelf gebruiken...

hieronder trouwens een handige link voor vanalles betrefeende de media speler...

http://mediagate.pbwiki.com/OriginalFirmWare

mvg enneman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog steeds heel tevreden met de NewGui v3 firmware. Klein minpuntje is dat ondertitels van srt files nu ook blauw zijn. Anderen daar ook "last" van of is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187765

Ik had ook blauwe ondertitels ben dus maar weer terug gegaan naar v1.4.5. Ik vond de looks in de films belangrijker dan die van het menu...Wel jammer.... Als iemand een oplossing heeft hoor ik 'm ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 17:45

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Iemand bij Tom's Hardware heeft de tijd gevonden om de Mediagate MG-350HD te reviewen.

De conclusie is behoorlijk somber:
I have to admit, in theory the Mediagate MG-350HD is a neat little device. It's compact, multifunctional, and it can play file formats on your television that would otherwise require an expensive HTPC setup. Someone looking to play a few family videos on the big screen periodically might find the MG-350HD useful. On the other hand, anybody looking to use this device as a day-to-day media player will most likely be disappointed in it. The wait times alone would frustrate even the most patient of people.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Styno schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:31:
Iemand bij Tom's Hardware heeft de tijd gevonden om de Mediagate MG-350HD te reviewen.

[...]
Het gaat hier om de wireless player, en ik kan me er iets bij voorstellen dat dat traag zou gaan, het NDAS gedeelte van de bedraade versie is al verschrikkelijk traag..... Maar ik draai de custom firmware hier en die werkt tot mijn genoegen uitstekend. Ik wacht alleen nog op totdat de makers daarvan het telnet en FTP gedeelte van Read-Only afhalen, dan is het helemaal perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57
Styno schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:31:

[...]
Heb ook wel wat aan te merken op dat review, tenzij ik er overheen kijk heeft men alleen streaming test gedaan waarbij Mpeg4 het prima deed en Mpeg2 matig. Maar waarom niet Mpeg2 functionaliteit van de interne hard drive testen dan, om te kijken of dat het beter werkt? Heb de freecom en gebruik hem eigenlijk alleen vanaf de interne HD, gebruik NDAS om er nieuwe bestanden heen te sturen maar heb daar geen haast mee, dus heb er geen problemen mee dat het een tijdje kan duren.
Zou deze graag aanschaffen als ze ook hier beschikbaar komen, meer formaat ondersteuningen en USB host lijken me handig, en het feit blijft dat het een van de weinige stille (geen fan) mediaplayers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191855

Ik heb nu 1 mediaplayer met interne hdd in de woonkamer, nou wil ik er nog een aanschaffen voor de sl.kamer . Iemand een idee of deze de mediaplayer in de woonkamer ziet zodat ik daar geen hdd in hoef te plaatsen. Of weet iemand toevallig een netwerk hdd die werkt met de freecom mediaplayer zonder dat je software moet installeren.

Gr. John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Nopes.. Tenzij je de firmware upgrade zodat het een samba server wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191855

Jrz hoe bedoel je ? Kun je iets specifieker zijn ?

Bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192822

Anoniem: 142150 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:22:

Ik heb deze vraag ook gesteld bij airlintec.com en zij gaven het volgende antwoord:

Dear Sir

Possible but we just sell power kit in Korean and Japan.
You have to purchase appropriate on by your self.

Best regards
Saerom Kim

Als ik zelf een mediaplayer gekocht heb zal ik wel eens een Koreaanse collega inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chillbill
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-03 22:03
Klein vraagje, ik heb net een freecom gekocht met ingebouwde HD, die was fat32 formatted. Nu kon ik hier geen 4.4G isofiles op zetten door de filesize limit, dus heb ik er NTFS van gemaakt. Aangezien het OS een linux variant is zal deze waarschijnlijk geen NTFS writing ondersteunen en dus heb ik er ook niets aan om NDAS te activeren (want ik kan er toch niet naar schrijven). Klopt deze redenering? Het schijnt dat in USB mode er direct naar de HD wordt geschreven zonder tussenkomst van het OS. Graag commentaar.

Thanks

Chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Kan met NDAS schrijven naar de freecom ntfs geen probleem , maar gebruik meestal een usb kabel van 3 meter gaat wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chillbill
grappig, het werkt inderdaad gewoon. Vraag me af hoe ze dat precies doen.
Thanks!

Chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chillbill
Ah, in windows wordt er een scsi driver geinstalleerd, dus linux exporteert de HD als block device zodat je geen NTFS hoeft te kunnen schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 23:56
Heb een kleine maand geleden ook de Freecom versie aangeschaft, en tot op heden zeer tevreden. De discussies over het verkrijgen van de keys voor het NAS-gebruik waren wel wat angstig, maar wat verbaast mij? Er zit bij mij gewoon een sticker op het apparaat met de benodigde codes!

Wellicht nieuwe methode van Freecom om al het gezeur te voorkomen, maar mijn ervaring is dus uitpakken, aansluiten, intikken en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op www.airlinktek.com is firmware 1.4.6 te downloaden. Setup-menu heeft nu een screensaver-functie en ook kan de player nu redelijk met m3u playlists omgaan, die je eventueel op je PC hebt samengesteld. Het is nog erg spartaans. De playlists moeten in de root staan en alle verwijzingen naar schijven of partities moeten zijn verwijderd. Het werkt wel, we gaan de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Joeppie heb de freecom kit binnen.
Had er ook gelijk een HD bij besteld een seagate 320MB sata!
Schroef ik de player open moet er een IDE schijf in. :( :( :( :( :(
Dit is echt balen natuurlijk, zakkie van de schijf al open gemaakt dus mag niet meer terug.
Weet iemand of er een verloop bestaat van die IDE kabel in de player naar sata??

Een bedroeft persoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Frixel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:26:
Joeppie heb de freecom kit binnen.
Had er ook gelijk een HD bij besteld een seagate 320MB sata!
Schroef ik de player open moet er een IDE schijf in. :( :( :( :( :(
Dit is echt balen natuurlijk, zakkie van de schijf al open gemaakt dus mag niet meer terug.
Weet iemand of er een verloop bestaat van die IDE kabel in de player naar sata??

Een bedroeft persoon :+
http://www.granitedigital...pg52_satabridgeboards.htm
1ste link in google ! (http://www.google.com/sea...l&q=%22ide+to+sata%22&lr=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Heb nu ff een "oud' klein ide schijf van 4 GB ingehangen en heb NDAS erop gezet.
Key staat tegenwoordig op een sticker aan de onderkant van het apparaat. :9 :9
Ndas met succes geinstalleerd en de key is geaccepteerd, Aleen..............
In het menuutje rechts bij het klokje waar dan de NDAS device management symbool staat, daar staat de schijf op disconect.
Ik las ergens in een beschrijving dat daar ook de optie "Mount" zou moeten staan maar die staat er bij mij niet tussen!!
Vergeet ik een stap??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Frixel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:33:
Ik las ergens in een beschrijving dat daar ook de optie "Mount" zou moeten staan maar die staat er bij mij niet tussen!!
Vergeet ik een stap??
Wat voor kleur is het vierkantje wat voor "disconnected" staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Caveman schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:44:
[...]

Wat voor kleur is het vierkantje wat voor "disconnected" staat ?
zwart. :(

Ik heb NDAS nu ook op een andere PC geinstalleerd en daar ook zwart vierkantje.
Sluit ik de kit met een usb kabel aan word de schijf die in de kit wel herkend en ik heb er ook mappen in gedeeld, die zie ik dan ook.
Alleen via het netwerk met NDAS weigert ie....

[ Voor 39% gewijzigd door Frixel op 11-11-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196092

hallo
heb ook een freecom mediaplayer 35 vind hem heel goed.
ik heb alleen het volgende probleem
heb er een 20 gb hd in
maar via ndas ziet hij een 1.9 gb wat is er mis :'(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast