HD input voor mediaplayer
Ik heb verscheidene vragen en antwoorden gezien op het forum die hierover gaan, maar dat helpt me helaas nog niet verder...
Mijn Freecom mediaplayer met Firmware versie 1.4.6 is enkele dagen in gebruik. Alleen via het netwerk (100Mb ethernet), geen HDD ingebouwd. De player speelt bestanden vanaf shared folders op de PC prima af in de beloofde formats, waaronder VOB, DIVX, DVIX, MPG2. (Overigens ook AVI, maar dat is uiteraard geen format maar een 'container'). Als echter de resolutie van de af te spelen video boven de standaard PAL komt van 720x576, wordt de video niet weergegeven. Soms met de mededeling "Format wordt ondersteund" (!?!?, waarschijnlijk een programmeerfoutje in de firmware en moet dus zijn : "niet ondersteund"), soms zonder nadere toelichting. In één geval wordt van een video (1280x720 XviD) alleen circa 10 seconden het geluid afgespeeld (AC3 5.1) en daarna stopt alles.
Als je de mediaspeler 'video multiplay' opgeeft loopt hij 'keurig' door de PC directory, slaat
alle HD videos over en begint de eerste SD video te spelen die hij tegenkomt... Maw: hij lust geen hd ?
Mijn player is verbonden met een (full) HDTV via de componentaansluiting en is ingesteld op 1080i (ook 720P geprobeerd)
Nu heb ik in de documentatie bij nadere lezing inderdaad niets kunnen terugvinden over de ondersteuning door de player van bepaalde INPUTresoluties. Alleen de formats worden gespecificeerd en de OUTPUTresoluties die het apparaat aankan. Maar ik meen te begrijpen uit reviews etc dat HD input wel mogelijk moet zijn.
Iemand een idee of suggestie? Bij voorbaat mijn dank!