Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Anoniem: 196092 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:
hallo
heb ook een freecom mediaplayer 35 vind hem heel goed.
ik heb alleen het volgende probleem
heb er een 20 gb hd in
maar via ndas ziet hij een 1.9 gb wat is er mis :'(
Hoi OBJ,
Hoe heb jij je NDAS geinstalleerd?(mij lukt he n.l. niet)
De player met usb aangesloten of alleen met de lan of helemaal niet soms.
Ik probeer te achterhalen wat ik nou verkeerd doe. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196092

hallo
heb hem via lan
wel even de software downloaden bij freecom
en die op je pc instalen.
en hij zou het dan moeten doen.

[...]

Hoi OBJ,
Hoe heb jij je NDAS geinstalleerd?(mij lukt he n.l. niet)
De player met usb aangesloten of alleen met de lan of helemaal niet soms.
Ik probeer te achterhalen wat ik nou verkeerd doe. 8)7 8)7
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Anoniem: 196092 schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:51:
hallo
heb hem via lan
wel even de software downloaden bij freecom
en die op je pc instalen.
en hij zou het dan moeten doen.
Ik heb Ndas ook gewoon geinstalleerd en de schijf geregistreerd maar krijg dan alleen dit
Moet ik ook nog wat doen met NDAS Bind Management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 23:56
Alhoewel ik i.h.a. zeer tevreden ben, heb ik 1 vraag: tijdens het afspelen van mp3's wil hij nog wel eens vastlopen. Eerst dacht ik aan "opstartproblemen" maar het blijft met onregelmaat terugkomen. Iemand hetzelfde probleem of ligt dit echt aan mijn apparaat?

Het grbeurt me trouwens ook bij gebruik van NAS, dat de verbinding wegvalt en het weer RW connecten lukt dan eigenlijk alleen als ik de mediaplayer en de PC uitzet en beiden weer opnieuw opstart. Iemand een tip hoe ik dit kan laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Caveman

whahoehaha

Frixel schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:26:
[...]

zwart. :(

Ik heb NDAS nu ook op een andere PC geinstalleerd en daar ook zwart vierkantje.
Sluit ik de kit met een usb kabel aan word de schijf die in de kit wel herkend en ik heb er ook mappen in gedeeld, die zie ik dan ook.
Alleen via het netwerk met NDAS weigert ie....
Mja, je hoeft nix te delen... (ik weet niet goed hoe je mappen heb gedeelt op een USB drive, maar dat heeft geen enkel effect op het NDAS gedeelte)
Staat je IP en subnet wel goed ingestelt in principe heeft dat ook nix te maken met je NDAS, maar je zou dat eens kunnen proberen..... Als het icoontje zwart is bij mij staat de MP gewoon niet aan. Zijn je kabels wel goed? hoe heb je hem aangesloten? via een hub/switch ?

Om te testen of je een goede verbinding hebt, kun je op de MP zien of je contact hebt met het netwerk. Het NDAS gedeelt heeft daar niets mee van doen. Als je op je PC mappen gedeelt hebt moet je op de MP bij het opstarten de keuze krijgen van "LOCAL MEDIA" of "NETWORK", als je dit niet krijgt is er iets mis ! Bijvoorbeeld IP of kabels.

[ Voor 17% gewijzigd door Caveman op 12-11-2006 12:53 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 11:16
Anoniem: 196092 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:
hallo
heb ook een freecom mediaplayer 35 vind hem heel goed.
ik heb alleen het volgende probleem
heb er een 20 gb hd in
maar via ndas ziet hij een 1.9 gb wat is er mis :'(
Volgens mij heb ik 't zelfde... Een 30 GB schijf ziet NDAS als 1,9 GB - en formatteert deze ook zo. Het schrijven van mp3 over het netwerk werkt overigens prima naar deze 1.9 GB partitie. Zou een firmware upgrade helpen (draai nu 1.4.5 volgens mij)??

Verder is het trouwens een geweldig ding! Films spelen ook prima - en als NDAS werkt scheelt dat een boel gesleep met DVD-RW's (pc staat boven, MP beneden :-)

Henk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Caveman schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:48:

Mja, je hoeft nix te delen... (ik weet niet goed hoe je mappen heb gedeelt op een USB drive, maar dat heeft geen enkel effect op het NDAS gedeelte)
zoiets vermoede ik ook al, maar ja je gat alles proberen.
Staat je IP en subnet wel goed ingestelt in principe heeft dat ook nix te maken met je NDAS, maar je zou dat eens kunnen proberen.....
Het ip dat ik aan de MP heb gegeven is in de range met de andere pc`s in het netwerk(nee geen conflict) en de SUB staat op 255.255.255.0
Als het icoontje zwart is bij mij staat de MP gewoon niet aan. Zijn je kabels wel goed? hoe heb je hem aangesloten? via een hub/switch ?
Icoontje is zwat ja, kabels zijn volgens mij goed want ik kan de overige pc`s met gedeelde mappen gewoon benaderen en ervan streamen.Ik kan bij het beginscherm van de MP ook het netwerk kiezen, echter daar kan ik ook niet voor de schijf in de MP kiezen. :?
Om te testen of je een goede verbinding hebt, kun je op de MP zien of je contact hebt met het netwerk. Het NDAS gedeelt heeft daar niets mee van doen. Als je op je PC mappen gedeelt hebt moet je op de MP bij het opstarten de keuze krijgen van "LOCAL MEDIA" of "NETWORK", als je dit niet krijgt is er iets mis ! Bijvoorbeeld IP of kabels.
Hier kan ik dus niet kiezen voor "LOCAL MEDIA"
Maar als ik in de verkenner kijk bij netwerklokaties kom ik de MP WEL tegen en kan `m gewoon benaderen.
Dus:
1-Kan de MP niet mounten in NDAS vanwege Disconectie.
2-Kan bij opstarten van de MP niet kiezen voor "LOCAL MEDIA"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Frixel schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:26:
1-Kan de MP niet mounten in NDAS vanwege Disconectie.
2-Kan bij opstarten van de MP niet kiezen voor "LOCAL MEDIA"
nr. 2 is erg raar, er zit toch een hd in ? Uit je verhaal lijkt me dat de bekabeling en IP nrs wel goed zit. Heb je het Device in de NDAS software wel kunnen registreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Caveman schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:38:
[...]

nr. 2 is erg raar, er zit toch een hd in ? Uit je verhaal lijkt me dat de bekabeling en IP nrs wel goed zit. Heb je het Device in de NDAS software wel kunnen registreren ?
Er zit idd een schijf in: Als ik de MP met USB aansluit komt ie ook tevoorschijn en kan ik er ook bestanden naar copieren etc.
Echter via de lan en direct op MP dus niet bereikbaar.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik zou eens goed kijken of er geen verborgen partities oid. op de schijf zitten en of de formatering in orde is. Anders hang hem ff in je pc en gebruik een partition manager om hem opnieuw in te richten. Ik heb de mijne gewoon als NTFS partitie.

Het klopt trouwens dat je de schijf niet via lan kan bereiken, je kunt alleen van de MP op het lan kijken naar gedeelde mappen. Pas als je NDAS geinstalld hebt kun je vanaf je pc naar de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Frixel schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:04:
[...]

Er zit idd een schijf in: Als ik de MP met USB aansluit komt ie ook tevoorschijn en kan ik er ook bestanden naar copieren etc.
Echter via de lan en direct op MP dus niet bereikbaar.!
Heb je de drive als Master gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
troftnom schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:53:
[...]

Heb je de drive als Master gezet?
Hmm, da`s een goeie, ga straks een kijken.
Er zat geen jumper in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Frixel schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:02:
[...]

Hmm, da`s een goeie, ga straks een kijken.
Er zat geen jumper in ieder geval.
IDD hij stond niet op master, nu dus wel en werk NDAS dus ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Frixel schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:16:
[...]
IDD hij stond niet op master, nu dus wel en werk NDAS dus ook. :+
Mooi dat het nu werkt, maar volgende keer kun je toch beter maar even de handleiding lezen voor het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
troftnom schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:38:
[...]
Mooi dat het nu werkt, maar volgende keer kun je toch beter maar even de handleiding lezen voor het installeren :)
O-) Dat doe je meestal pas als niets meer lukt he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170335

Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/images/MX760HD.jpg nieuw toppertje _/-\o_ MViX MX-760HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170335

Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/shop/gg_58.jpg

Dit is nu echt home entertainment!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197759

Heb sinds enkele maanden een Freecom Mediaplayer 35. Gebruik hem voornamelijk om films af te spelen. Bij het afspelen van de films op mijn computer, geen probleem. Bij het afspelen van dezelfde films op mijn TV loopt bij verschillende films het beeld niet vloeiend maar met kleine schokje. Ik heb zopas de laatste firmware geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Weet iemand raad ??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat voor films schokken er precies? Allemaal of alleen die je download ? In de datasheet lees ik namelijk dat er een paar formaten zijn die niet compleet worden ondersteund.
DivX, XviD (except GMC, Qpel option applied)
Verder zie ik dat het een fanloze oplossing is , word deze niet stiekem toch te warm ?

[ Voor 9% gewijzigd door Herby op 19-11-2006 21:52 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 13:10
Dat heb ik bij sommige divx films ook op mijn Phillips dvd speler. De bitrate zal wel te hoog zijn waardoor de dvd speler het niet trekt en de pc wel. Heb je het bij alle films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 01:46
heb je al een wat verschillende formaten geprobeerd af te spelen?
een kennis van mij heeft r ook een, en ik weet dat die erg slecht presteerde bij sommige DivX films

edit:

lol 3e...

[ Voor 8% gewijzigd door Japidoff op 19-11-2006 21:52 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197759

Zijn inderdaad allemaal gedownloade films XVid en DivX. 8 van de 10 films geven dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk ook eens met gspot naar de FPS (frames per second) als dit afwijkt van PAL (25 fps) dan kan dat op tv ook wel eens schokken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Zit er nou dvi of vga op de nieuwere builds?
Of moet ik een component naar vga halen om op mijn 20inch monitor aan te sluiten?
Is dat zoiezo mogelijk van component naar vga met dit apparaat?

[ Voor 112% gewijzigd door ikweetniks op 20-11-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Het apparaat is gewoon bar slecht in het afspelen van xvid /divx films ik hou het op dvd rips.
Het beste resultaat geeft autogk divx of xvid gemaakt met dit programma spelen vlekkenloos af op de media player heb div programma's geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:58

drm

f0pc0dert

Theojoris:
Het apparaat is gewoon bar slecht in het afspelen van xvid /divx films ik hou het op dvd rips.
Het beste resultaat geeft autogk divx of xvid gemaakt met dit programma spelen vlekkenloos af op de media player heb div programma's geprobeert.
Ik spreek toch al gauw een jaartje of 20 nederlands, maar wat daar staat ontgaat me echt helemaal :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil wel even uitleg wat ontgaat je dan..geen verstand van xvid of divx weet je niet wat autogk is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 184673 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:09:
Wil wel even uitleg wat ontgaat je dan..geen verstand van xvid of divx weet je niet wat autogk is????
Ik denk dat meneer een aantal punten en hoodletters mist.
"
Het apparaat is gewoon bar slecht in het afspelen van xvid /divx films.
Ik hou het op dvd rips.
Het beste resultaat geeft autogk,
divx of xvid gemaakt met dit programma spelen vlekkenloos af op de media player.
ik heb diverse andere programma's geprobeert.
"
8)7
mvg, leuk_he vertaal diensten. :P

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat er nog iemand is die daarop let _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

SUPER! Dit forum! Ik heb net alle pagina's doorgelezen, maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom en ik ook niemand over hoor.
Ik heb net de media player gekocht (sticker met NDAS gegevens zit standaard onderop tegenwoordig!!) werkt allemaal prima (van HD).
Ik zie als ik op netwerk druk alle andere pc's (5x) en shares, maar de shares zijn allemaal leeg (volgens het apparaat!!)

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:23:
SUPER! Dit forum! Ik heb net alle pagina's doorgelezen, maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom en ik ook niemand over hoor.
Ik heb net de media player gekocht (sticker met NDAS gegevens zit standaard onderop tegenwoordig!!) werkt allemaal prima (van HD).
Ik zie als ik op netwerk druk alle andere pc's (5x) en shares, maar de shares zijn allemaal leeg (volgens het apparaat!!)

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Dat is een rechtenkwestie, je moet ervoor zorgen dat je Guest account aanstaat in XP (op iedere pc waar je filmpjes vanaf wilt spelen) . Anders zie je idd helemaal nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman:
Dank! Maar dit is al het geval. De Guest staat aan, heeft rechten op de diverse mappen, firewall van Server 2003 staat uit, password is gereset van de guest... wat moet/kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:25:
Caveman:
Dank! Maar dit is al het geval. De Guest staat aan, heeft rechten op de diverse mappen, firewall van Server 2003 staat uit, password is gereset van de guest... wat moet/kan ik nog meer doen?
ehh, ik ken server 2003 niet, maar kijk eens of je "simple filesharing" gebruikt. Die moet je uitzetten en de "guest" account handmatig toevoegen...iig bij mij werkte het meteen toen ik dat gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

caveman: TOP!! het werkt, ik was vergeten dat je in server03 2x de guest moet toevoegen
1x rechten op de share
1x bij security.
als je een van twee vergeet, dan werkt het dus niet!

ps bij mijn media player zit onderop (als hij in de standaard staat) een sticker met de key-gegevens om hem als NDAS te gebruiken. Ook dit werkt perfect.

Wat zijn nu de algemene ervaringen met het flashen van de software? Is het al te doen voor mensen die niet SUPER Firmware expert zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:41:
Wat zijn nu de algemene ervaringen met het flashen van de software? Is het al te doen voor mensen die niet SUPER Firmware expert zijn?
Is echt een eitje... firmware copieren naar de MP en vanaf de mediaplayer dat bestand opstarten alsof het een film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199512

Ik heb moeite met NDAS. Software is goed geinstalleerd en de Media player geregistreerd. NDAS Device management geeft een wit vierkantje voor de Media Player maar geen "mount"optie.
Ik zie ook geen extra drive gemount in windows explorer. :-(

Ik zie in dit forum iets langskomen over de drive als master zeten. Hoe doe ik dat? Ik heb het idee dat hier het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 199512 schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:49:
Ik heb moeite met NDAS. Software is goed geinstalleerd en de Media player geregistreerd. NDAS Device management geeft een wit vierkantje voor de Media Player maar geen "mount"optie.
Ik zie ook geen extra drive gemount in windows explorer. :-(
Kun je met de mediaplayer direct op je harde schijf komen, dus de content van je harde schijf zien? Als dat werkt dan staat hij namelijk al op master. Heb je hem zelf er in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199529

Hallo mensen,

Ik heb sinds deze week ook dit apparaatje in mijn bezit maar heb een probleem met het afspelen van de ondertiteling bij een iso bestand. Het beeld is perfect maar de ondertiteling trilt. Bij het afspelen van een divx met ondertiteling heb ik hier geen last van. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de software en firmware van dit apparaat. Is er een betere dan van freecom zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de harde schijf er niet zelf ingezet. Zover ik kon zien aan de stand van de jumpers staat hij inderdaad al op master. Ik heb hem even open gemaakt.

Ik kan via de media speler op de harde schijf kijken en ook op het netwerk komen.
Ik heb zojuist de software versie geupgrade naar 1.4.6 en ik gebruik NDAS versie 3.11.1327
Ook heb ik de Media Speler HD geformatteerd op NTFS.

Zowel mijn XP PC en W2K PC zien wel de Mediaspeler (wit vierkantje) maar er wordt geen drive gemount. helaas :-(

Iemand een idee hoe ik dit aan het werk krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 199529 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:13:
Daarnaast heb ik nog een vraag over de software en firmware van dit apparaat. Is er een betere dan van freecom zelf?
Misschien even het topic doorlezen, staat wel het een en ander in over meer up to date firmwares van oa airlinktek of mediagate. De topicstarter heeft ook een link geplaatst naar een yahoo groep met firmware mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 199512 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:21:
Ik heb de harde schijf er niet zelf ingezet. Zover ik kon zien aan de stand van de jumpers staat hij inderdaad al op master. Ik heb hem even open gemaakt.

Ik kan via de media speler op de harde schijf kijken
Dan moet hij inderdaad wel goed staan.
Ik heb zojuist de software versie geupgrade naar 1.4.6 en ik gebruik NDAS versie 3.11.1327
Ook heb ik de Media Speler HD geformatteerd op NTFS.

Zowel mijn XP PC en W2K PC zien wel de Mediaspeler (wit vierkantje) maar er wordt geen drive gemount. helaas :-(

Iemand een idee hoe ik dit aan het werk krijg?
Mmm, is dat de ndas software van ximeta en heb je de freecom versie van de mediaplayer? Als ik het me goed herinner dan heb ik ergens gelezen dat de laatste NDAS software versie van Ximeta niet werkte met de freecom mediaplayer. Je zou het dan eens kunnen proberen met de versie die je bij Freecom kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom. Bedankt voor de ondersteuning. Nu werkt het wel.

De nieuwste NDAS versie werkt niet met de Media Player. De versie die op de website van Freecom staat werkt wel!

Niet vergeten NDAS in de Setup van de Media Player aan te zetten en na installatie van de NDAS software op de PC ook de drive te mounten.
En nu maar copieren over het LAN en genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199955

heb een mediaplayer 35 verschillende divx films spelen schokkent af en als ik muziek afspeel is het alsof de luidsprekers gescheurd zijn heb al verschillede formaten geprobeert.
weet iemand een oplossing ???? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199529

@troftnom. Bedankt voor de tip, ga ik even nog wat intensiever het topic lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Na alle positieve verhalen in dit topic gelezen te hebben heb ik mezelf ook maar een Sinterklaas cadeautje gegeven.
De firmware is inmiddels geupgrade naar 1.4.6 en de NDAS software heb ik ook werkend gekregen. Probleem is alleen dat ik maar op één van mijn PC's (Windows 2003 SP1) kan komen vanaf de MediaPlayer. In networkmodus zie ik al mijn pc's staan. Ik heb een Windows 2003 SP1 server, Dekstop met WinXP Prof. SP2 NL en een laptop WinXP Prof SP2 Eng.
Ik heb op alle pc's de firewall uitgeschakeld, guest/gast accounts ge-enabled, wachtwoord gereset en zowel share als file permission voor het guest account toegekend op een map op de bewuste pc's. Maar zoals gezegd: alleen op de Win2K3 server werkt het. Alle pc's zitten in dezelfde IP-range (wordt door de server via DHCP uitgedeeld). Word er een beetje kriegel van na alles 3 keer te hebben gecontroleerd.

Iemand nog suggesties of tips?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Ik heb een netwerkje met 3 PC's. Ik heb NDAS op alle 3 de PC's geinstalleerd. Op die manier lukt het om de player vanaf alle PC's te zien. Maar alleen vanaf de PC waar je op dat moment achter zit. Het is een beetje inflexibel, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Froggy schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:51:
Na alle ...........
Iemand nog suggesties of tips?
Er is een firmware mod die ftp mogelijk maakt op de MP, dan kun je vanaf iedere plek je MP benaderen zonder dat hinderlijke en vreselijk trage NDAS.

http://tech.groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

Je moet wel even lid worden van die group en goed de mailtje doorlezen want het kan oa. alleen maar als je HD in de MP op fat32 geformateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben Windows Vista wat aan het testen best wel leuk , maar niet voor de mediaplayer.
Zoals altijd een harde schijf op mijn pc gedeeld zodat ik via de Mediaplayer mijn schijf op de pc kan benaderen.

Alles gaat prima tot ik een film wil afspelen, na 2 of 3 seconden stopt de film rare blokjes in beeld en dat was het, kan wel terug naar het menu.
Met Windows XP geen problemen.

Heb de laatste nieuwe firmware op de media player de 1.46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Caveman schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:35:
[...]

Er is een firmware mod die ftp mogelijk maakt op de MP, dan kun je vanaf iedere plek je MP benaderen zonder dat hinderlijke en vreselijk trage NDAS.

http://tech.groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

Je moet wel even lid worden van die group en goed de mailtje doorlezen want het kan oa. alleen maar als je HD in de MP op fat32 geformateerd is.
Bedankt voor de tip! Zal het eens proberen als ik iets meer tijd heb (de afgelopen 3 dagen nogal heel erg veel bezig geweest met een migratieproject). FTP is inderdaad een leuke optie. Maar mijn probleem is eigenlijk net andersom: vanaf de Mediaplayer kom ik niet veel verder dan één van mijn PC's.

iRacing

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Froggy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:13:
[...]
probleem is eigenlijk net andersom: vanaf de Mediaplayer kom ik niet veel verder dan één van mijn PC's.
Dit staat verder terug in deze post, is een kwestie van rechten op de betreffende machines.
Anoniem: 198584 in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" en verder.
Volgens mij moet je er dan wel uitkomen

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 14-12-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201185

Sinds een tweetal weken heb ik mede naar aanleiding van de berichten in dit forum ook een MP-35 gekocht. Installatie via de USB met de PC verliep probleemloos. Schijf ff echt geformatteerd en de eerste zaken erop gezet. Gewoon aangesloten op de TV en nadat ik even heb moeten wennen aan de functies van de MP-35 speelde het apparaat probleemloos.
Ook het installeren van NDAS en het registreren leverde daarna geen moeite op. Ook via het netwerk heb ik verschillende films op het apparaat weten te zetten. Het blijkt echter dat de verbinding regelmatig wegvalt. Opnieuw connecten of resetten duurt een eeuwigheid maar levert ook niets op. (Het afspelen op de MP-35 van PC bestanden verloopt overigens steevast zonder problemen!) Het upgraden naar de 1.4.6 firmware van de freecom-site lijkt het alleen maar erger te hebben gemaakt.

Ik heb alle bladzijden van dit forumbericht gelezen maar ben niet iets vergelijkbaars tegengekomen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 201185 op 17-12-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 201185 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:18:
Ook via het netwerk heb ik verschillende films op het apparaat weten te zetten. Het blijkt echter dat de verbinding regelmatig wegvalt. Opnieuw connecten of resetten duurt een eeuwigheid maar levert ook niets op.
Toevallig een wireless netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201185

Caveman schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:07:
[...]
Toevallig een wireless netwerk ?
Een deel van mijn netwerk is inderdaad Wireless maar de MP-35 heb ik gewoon bekabeld vanwege de snelheid. De PC waarmee ik kontakt probeer te zoeken is ook bekabeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138293

Ik heb de freecom 35 al bijna een jaar in mijn bezit.
In de eerste instantie voor in de auto gekocht maar ik vond de bediening in de auto niet echt werken.
Daarom staat hij nu in de slaapkamer.
Heeft het tot nu toe altijd gedaan alleen hd en xvid hd speelt hij niet af. De beeld kwaliteit zou beter mogen.

Ik heb begrepen dat de freemcom 35 nu ook via het netwerk te benaderen is alleen ik kan nergens die device id vinden mischien iemande weet hoe ik aan deze kan komen. De nummer op het apparaat zijn in iedergeval niet de goed dit zijn er n.l. niet 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 138293 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:54:
Ik heb de freecom 35 al bijna een jaar in mijn bezit.
In de eerste instantie voor in de auto gekocht maar ik vond de bediening in de auto niet echt werken.
Daarom staat hij nu in de slaapkamer.
Heeft het tot nu toe altijd gedaan alleen hd en xvid hd speelt hij niet af. De beeld kwaliteit zou beter mogen.

Ik heb begrepen dat de freemcom 35 nu ook via het netwerk te benaderen is alleen ik kan nergens die device id vinden mischien iemande weet hoe ik aan deze kan komen. De nummer op het apparaat zijn in iedergeval niet de goed dit zijn er n.l. niet 20
Even de berichten van Maart/April doornemen, daar staat wat je moet doen om die code te verkrijgen. Van freecom.nl heb ik nooit een reactie gehad, ik heb het uiteindelijk via de duitse support gekregen, maar dat kun je allemaal lezen in de betreffende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 201185 schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:14:
[...]

Een deel van mijn netwerk is inderdaad Wireless maar de MP-35 heb ik gewoon bekabeld vanwege de snelheid. De PC waarmee ik kontakt probeer te zoeken is ook bekabeld!
hmmm, mja deze symptonen kwamen me bekent voor, ik heb er nl. ook last van als ik met mijn laptop wireless naar de MP wil gaan.
Ik zou toch eens je MP met een nieuwe korte kabel zo dicht mogelijk bij je pc het eens uitproberen. Ik heb zelf in het begin zitten kl*ten met een verrotte UTP kabel wat ongeveer hetzelfde effect gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 138293 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:54:
HD speel ie wel af, alleen moet je dan wel de component (YPB) aansluitingen gebruiken, en in de setup van de MP component aanzetten. HD en xvid HD speelt ie niet af via de composiet aansluiting.

HD xvid doet het op mijn player niet via component (ypb) verschillende trailers gedownload maar kreeg geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138293

Ik heb het inmiddels werkend de code had ik binnen een dag binnen van freecom.
Over de upload snelheid kan ik zeggen dat deze goed is. Ik heb echte nas appratuur die trager is.

Ik gebruik hem hoofd zakkelijk voor serie en films in avi voormaat en duurt max 10 min om een bestaat van 700 mb over te pompen.

Het is een leuke mogelijkheid die de makers gecreert hebben.
maar ik zal waarschijnelijk toch zelf een nas servertje gaan bouwen van epia 8000 mb die ik nog heb liggen omdat ik hier toch meer snelheid en fuctionaliteit heb. Software win2003/linux of free nas daar ben ik nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

:? Jij reageert op en message van bijna 2 mnd oud

@getyours... heb toch wel een 10 min zitten prakkedenken wat een voormaat was....

[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 26-12-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2022
HD input voor mediaplayer

Ik heb verscheidene vragen en antwoorden gezien op het forum die hierover gaan, maar dat helpt me helaas nog niet verder...

Mijn Freecom mediaplayer met Firmware versie 1.4.6 is enkele dagen in gebruik. Alleen via het netwerk (100Mb ethernet), geen HDD ingebouwd. De player speelt bestanden vanaf shared folders op de PC prima af in de beloofde formats, waaronder VOB, DIVX, DVIX, MPG2. (Overigens ook AVI, maar dat is uiteraard geen format maar een 'container'). Als echter de resolutie van de af te spelen video boven de standaard PAL komt van 720x576, wordt de video niet weergegeven. Soms met de mededeling "Format wordt ondersteund" (!?!?, waarschijnlijk een programmeerfoutje in de firmware en moet dus zijn : "niet ondersteund"), soms zonder nadere toelichting. In één geval wordt van een video (1280x720 XviD) alleen circa 10 seconden het geluid afgespeeld (AC3 5.1) en daarna stopt alles.

Als je de mediaspeler 'video multiplay' opgeeft loopt hij 'keurig' door de PC directory, slaat
alle HD videos over en begint de eerste SD video te spelen die hij tegenkomt... Maw: hij lust geen hd ?

Mijn player is verbonden met een (full) HDTV via de componentaansluiting en is ingesteld op 1080i (ook 720P geprobeerd)

Nu heb ik in de documentatie bij nadere lezing inderdaad niets kunnen terugvinden over de ondersteuning door de player van bepaalde INPUTresoluties. Alleen de formats worden gespecificeerd en de OUTPUTresoluties die het apparaat aankan. Maar ik meen te begrijpen uit reviews etc dat HD input wel mogelijk moet zijn.

Iemand een idee of suggestie? Bij voorbaat mijn dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Airspeed schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:47:
lang verhaal.... Maar ik meen te begrijpen uit reviews etc dat HD input wel mogelijk moet zijn.

Iemand een idee of suggestie? Bij voorbaat mijn dank! :)
ik heb zelf welliswaar geen HD-tv, dus ik kan alleen spreken van de ene keer dat ik hem heb meegenomen heb naar een kennis met een HD-tv. Ik was er zelf van overtuigd dat ie HD af moest kunnen spelen, maar helaas avi's (xvid en divx) op hoge resolutie doet ie NIET, kennelijk is dat geen echte HD. Wat ie wel deed waren die TS-streams (HDTV streams), ik weet alleen niet meer of ik ze had omgevormd naar mpeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Kan iemand hem al vanuit Vista benaderen? (Ik heb de x64bit versie van Vista)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun jij films van een gedeelde map afspelen dus dvd via netwerk in vista?
Bij mij lukt dat niet na een paar seconden stopt de film met afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 184673 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:04:
Kun jij films van een gedeelde map afspelen dus dvd via netwerk in vista?
Bij mij lukt dat niet na een paar seconden stopt de film met afspelen....
Bedoel je dat ik vanaf mijn mediaplayer 35 een netwerk verbinding maak naar mijn Vista pc om vanaf een share een DVD te bekijken?
Als dat niet is, wat je bedoeld, wat bedoel je dan wel?

Mijn vraag ging over het benaderen van mijn mediaplayer 35 vanuit Vista met NDAS. Vanaf mijn XP station geen probleem, maar vanuit Vista heb ik denk ik driver problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 07-01-2007 16:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met ndas heb ik ook problemen onder Vista pakt de driver om een of andere reden niet.
Met het netwerk bedoel ik dat de mp35 geen films afspeelt van een gedeelde map op mijn vista pc.
Foto's mp3 gaan wel maar een film (geripte dvd) wat ik in een gedeelde map heb staan stopt na 3 seconden met spelen.
Onder xp werkt dat wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ok, ga ik eens proberen. Ik neem aan dat je gewoon een ISO van de DVD gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

heeft iemand toevallig screenshots van de interface op je TV?
Ben heel benieuwd hoe je door folders scolt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Largo schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:47:
heeft iemand toevallig screenshots van de interface op je TV?
Ben heel benieuwd hoe je door folders scolt etc.
Lees de Startpost, in de link naar de manual staan tig screens van de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Caveman schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:20:
[...]

Lees de Startpost, in de link naar de manual staan tig screens van de interface.
Hoe ga je dan door de honderden folders van je muziekverzameling? ik zie iedere keer maar een paar bestanden. Hetzelfde geldt voor video natuurlijk. Iemand met wat meer 'live' pictures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Largo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:03:
[...]

Hoe ga je dan door de honderden folders van je muziekverzameling? ik zie iedere keer maar een paar bestanden. Hetzelfde geldt voor video natuurlijk. Iemand met wat meer 'live' pictures?
Een paar honder mappen met muziekbestanden, als je die goed op artiest naam rubriceert is daar best doorheen te komen. Maar als je alles in 1 dir stopt dan is het niet te doen inderdaad.

Rubriceren is het keywoord hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

c70070540 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Een paar honder mappen met muziekbestanden, als je die goed op artiest naam rubriceert is daar best doorheen te komen. Maar als je alles in 1 dir stopt dan is het niet te doen inderdaad.

Rubriceren is het keywoord hier.
Ok dank voor je antwoord. De reden waarom ik het vraag is omdat ik met met Microsoft media center edition heb geprobeerd te werken, en afgezien van de traagheid van het systeem met deze aantallen was het niet echt handig om te gebruiken om door alle files te browsen.
Maar ik zie dus geen voorbeelden van de directory strucuur van de Freecom, of hoe 'diep' je kunt categoriseren. Ik heb momenteel directories music/0-9, music/A, music/B,...., music/Z, daaronder de individuele folders voor cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Largo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:37:
[...]

Ok dank voor je antwoord. De reden waarom ik het vraag is omdat ik met met Microsoft media center edition heb geprobeerd te werken, en afgezien van de traagheid van het systeem met deze aantallen was het niet echt handig om te gebruiken om door alle files te browsen.
Maar ik zie dus geen voorbeelden van de directory strucuur van de Freecom, of hoe 'diep' je kunt categoriseren. Ik heb momenteel directories music/0-9, music/A, music/B,...., music/Z, daaronder de individuele folders voor cd's.
Wellicht dat je het moet gaan rubriceren per artiest. Dat scheelt zowiezo al een heel stuk. Dan kan je altijd nog daarboven 0-9, a-k en l-z zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lukt me nog steeds niet om met de mp35 via het netwerk (kabel) van mijn gedeelde schijf met Windows Vista erop een dvd af te spelen zowel iso als video_ts mappen.
Het is net alsof de mp35 na ongeveer 3 a 4 seconden spelen van de film de verbinding verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204592

Ik heb sinds een paar maanden een MP35 met 320 GB harde schijf. Ik gebruik hem voornamelijk als externe harde schijf, waarbij ik de bestanden prima wireless met de andere computers in huis kan delen. Zo nu en dan "sleep" ik de MP naar een tv om films te bekijken (dus niet via het netwerk), dat werkt prima. Veel minder tevreden ben ik over het afspelen van MP3-s over de geluidsinstallatie. Het geluid is voortreffelijk, maar het laden van de bestanden duurt erg lang. Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 184673 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:24:
Het lukt me nog steeds niet om met de mp35 via het netwerk (kabel) van mijn gedeelde schijf met Windows Vista erop een dvd af te spelen zowel iso als video_ts mappen.
Het is net alsof de mp35 na ongeveer 3 a 4 seconden spelen van de film de verbinding verbreekt.
Heb vandaag een ISO bestand gemaakt van een DVD, en deze via het netwerk te benaderen, maar dat ging inderdaad niet. Mijn collega heeft geloof ik betere ervaringen, dus ik zal hem eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja bedankt een oplossing zou erg welkom zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149207

c70070540 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Bedoel je dat ik vanaf mijn mediaplayer 35 een netwerk verbinding maak naar mijn Vista pc om vanaf een share een DVD te bekijken?
Als dat niet is, wat je bedoeld, wat bedoel je dan wel?

Mijn vraag ging over het benaderen van mijn mediaplayer 35 vanuit Vista met NDAS. Vanaf mijn XP station geen probleem, maar vanuit Vista heb ik denk ik driver problemen.
Kijk eens bij http://www.ximeta.com/web..._xp/drivers/v3x/index.php

Hier schijnen Beta Vista DNAS programmas te staan?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 149207 op 22-01-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik heb nog een andere vraag.
Ik zie op sommige sites ook wel MG-35 vermeld.
Deze lijkt qua uiterlijk precies op de MP-35 en zie dat het menu er stukken beter uit ziet dan die van mijn MP35!!
Weet iemand of ik ook een Firmwareupgrade kan uitvoeren van de MG35 op de MP35??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan is dezelfde speler, trouwens die ndas software is niet geschikt voor voor de mp35..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O das vreemd. Ik heb Freecom zondag een mailtje gestuurd en gevraagd naar een NDAS programma voor vista. toen gaven ze mij een download met daarbij vermeld dat deze van Ximeta kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 149207 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:
O das vreemd. Ik heb Freecom zondag een mailtje gestuurd en gevraagd naar een NDAS programma voor vista. toen gaven ze mij een download met daarbij vermeld dat deze van Ximeta kwam.
De laatste XP versie van Ximeta werkte ook al niet met de Freecom Mediaplayer. Ik denk dat Ximeta deze modellen op de een of andere manier heeft geblokkeerd. Zal dus toch echt een versie van Freecom zelf moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:02:
[...]

Heb vandaag een ISO bestand gemaakt van een DVD, en deze via het netwerk te benaderen, maar dat ging inderdaad niet. Mijn collega heeft geloof ik betere ervaringen, dus ik zal hem eens vragen.
Al iets gehoord van je collega??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206368

ISO's afspelen heb ik geen problemen mee.
Ik heb zelf een Synology DS-106 Diskstation, waar ik ISO bestanden mee binnen haal,
en speel deze rechtstreeks vanaf mijn Mediaplayer-35.
Ik heb alleen enkele AVI 'tjes waar hij geen raadt mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hadden het over iso's afspelen via het netwerk met windows vista dat lukt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205686

FF een vraagje over dit mooi apparaat, toont het de volledige als je een DVD via een netwerk benaderd, met andere woorden krijg je ook de DVD menu's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kort en bondig...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Anoniem: 205686 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:17:
FF een vraagje over dit mooi apparaat, toont het de volledige als je een DVD via een netwerk benaderd, met andere woorden krijg je ook de DVD menu's te zien
KIJK ! het hele draadje doorgeplozen naar een antwoord op die vraag.
Het geval is dat ik me hele HTPC wil wegverhuizen van m'n TV meubel en op zolder wil zetten; het hele setje wil ik dan gewoon bedraad (UTP) verbinden.

Ik kan dus gerust naar boven gaan, DVD-tje erin en vervolgens deze bekijken via de MP35 ???
(via HD composite aangesloten op me LCD TV)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Buzz_Lightyear schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:15:
[...]Ik kan dus gerust naar boven gaan, DVD-tje erin en vervolgens deze bekijken via de MP35 ???
(via HD composite aangesloten op me LCD TV)
Ja, als je die drive waar die DVD in gaat maar deelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wil mij maar niet lukken om de MP35 te benaderen.
Ik heb de DNAS software van freecom gedownload, macadres doorgegeven en een DNAS code ontvangen. Geinstalleerd onder XP, DNAS apparaat gekoppeld (MP35)
Wat hij nu ziet in DNAS is een gemounte MP35. Hij ziet de 200 gig Maxtor drive
Maar hoe krijg ik nu ISOs van mijn computer naar de Harde schijf van de MP35?
Ik zie de MP35 niet in mijn XP netwerk? en ik kan ook niks slepen in het DNAS venster ofzo??

Wie helpt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 149207 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:52:
Het wil mij maar niet lukken om de MP35 te benaderen.
Ik heb de DNAS software van freecom gedownload, macadres doorgegeven en een DNAS code ontvangen. Geinstalleerd onder XP, DNAS apparaat gekoppeld (MP35)
Wat hij nu ziet in DNAS is een gemounte MP35. Hij ziet de 200 gig Maxtor drive
Maar hoe krijg ik nu ISOs van mijn computer naar de Harde schijf van de MP35?
Ik zie de MP35 niet in mijn XP netwerk? en ik kan ook niks slepen in het DNAS venster ofzo??

Wie helpt me.
Als het goed is verschijnt de schijf dan als een van je schijven in "mijn computer". Dan kun je direct copieren/verplaatsen naar die drive. Je moet dus niet in je netwerk kijken, maar bij je lokaal beschikbare schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja was het maar zo simpel ik zie daar niks tussen staan.
Bind managment snap ik ook niet helemaal. Ik kan er verder niks mee
Zal die MP35 nog eens uit elkaar halen of te kijken of de HD ook op master staat.
Geen idee of dit er wat mee te maken heeft maar ik zag iets voorbij komen in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware vraagje....

ik heb het een en ander gelezen op het aangegeven forum, genoemd eerder dit topic, maar ik snap er dus niets van.
Kan iemand, in normaal nederlands, uitleggen welke firmware ik moet downloaden om een FTP mogelijkheid in mijn MediaPlayer te krijgen? Dat zou super zijn.

Groet, Tony

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 10-02-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o, en zorgt die nieuwe firmware dan ook voor een hogere snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:38:
Firmware vraagje....

ik heb het een en ander gelezen op het aangegeven forum, genoemd eerder dit topic, maar ik snap er dus niets van.
Kan iemand, in normaal nederlands, uitleggen welke firmware ik moet downloaden om een FTP mogelijkheid in mijn MediaPlayer te krijgen? Dat zou super zijn.

Groet, Tony
Ik neem aan dat je al lid bent van die group ( http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/ )... dan kun je in de files sectie de volgende bestanden downloaden: "Files > MG-35 Beta Firmware > Non-Developer Releases > MG35-1.4.4.4-pre4"
Daar staan 2 beta firmwares, zijn hetzelfde alleen met verschillende skins. Als je die installeerd op je MP dan heb je FTP toegang tot je MP. Je hoeft daar eigenlijk niet veel voor te doen, alleen moet je drive op fat32 geformateerd zijn anders kun je hem niet bereiken (hou er dan wel rekening mee dat je er geen grotere bestanden op kan zetten dan 4 gieg). Vanuit je favo ftp proggie kun je de MP bereiken door ftp://"ipnummer van je mp" oid in te toetsen.
De snelheid is niet geweldig tussen de 1 a 2 Mb/s. (er zit een edit knop bij je post, ;) )

Ik zou wel er even rekening mee houden dat het geen originele firmwares zijn en met flashen er altijd iets fout kan gaan en dus je MP kunt verknoeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 11-02-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208554

ff een vraag:

Is het doormiddel van een firmware upgrade of hardware mod mogelijk om de Mediaplayer als HDD recorder te gebruiken? Dat zou namelijk echt super zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 208554 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:40:
ff een vraag:

Is het doormiddel van een firmware upgrade of hardware mod mogelijk om de Mediaplayer als HDD recorder te gebruiken? Dat zou namelijk echt super zijn
nee, er zit nl. geen "video in" op... Nu zou met een hardware mod misschien wel het 1 en ander mogelijk zijn, maar ik denk dat je dan beter een dvd recorder kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nu echt niemand die weet hoe ik dvd's (video-ts) met de mediaplayer over het netwerk van mijn pc kan afspelen via vista.
In xp werkt het perfect met een gedeelde schijf maar in vista ho maar.
Zou iemand in dit forum een collega vragen die er wel positieve ervaringen mee had maar lees er niks meer over...jammer had het graag geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Uit wat ik lees op andere forums, is het een kwestie van wachten op NDAS driver voor Vista. Een dringend verzoekje aan Freecom zou natuurlijk kunnen helpen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast