Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Dit heeft met ndas drivers niets te maken nog nooit gebruikt ook onder xp niet.
Deze zijn niet nodig om films via het netwerk en gedeelde schijf op de pc af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151840

Ik heb een lan verbinding met mijn pc gemaakt maar wat me opvalt is dat het openen van bijv de een map met films (120Gb aan divx,avi enz) een halve minuut duurt en dan duurt het laden van de film zelf ook nog is een halve minuut.
Hoe is de snelheid is als ik er een harde schijf van 320Gb inbouw en daar alle films opzet, opent die de map dan direct en speelt die die de film meteen of zijn er dan ook wachttijden?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 151840 op 20-02-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
Is al bekend of de mediaplayer nu werkt met windows vista?

Dit is voor mij een vereiste om over te gaan tot aanschaf van deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210026

Ik zag er nog geen meededeling over, maar Sweex mm130 is exact hetzelfde apparaat met een andere behuizing... Zelfde menu's, zelfde functionaliteit. Zit een EM8511LF Sigmadesign chip in. De mm130 die ik hier heb heeft firmware versie 1.4.4 en werkt in streaming snel (overige ervaring was een pinnacle showcenter en die was TRAAG). Enige wat ik merk is bij de weergave in 1080i dat het beeld wat 'smeert'. Iemand anders met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steef_tweaker schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:03:
Is al bekend of de mediaplayer nu werkt met windows vista?

Dit is voor mij een vereiste om over te gaan tot aanschaf van deze speler.
Ja hoor ik heb de mediaplayer ook aangesloten op pc met vista , gewoon de mappen op delen zetten. Geen enkel probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 151840 op 23-02-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Dus NDAS werkt bij jouw ook onder vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 19:32

Caveman

whahoehaha

Steef_tweaker schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:25:
Dus NDAS werkt bij jouw ook onder vista?
NDAS staat los van het afspelen van media via het netwerk, je hebt alleen NDAS nodig om de mediaspeler te bereiken vanaf je pc. Als je NDAS niet installeert kun je gewoon een netwerkdrive/map bereiken vanaf je mediaspeler.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151840 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Ja hoor ik heb de mediaplayer ook aangesloten op pc met vista , gewoon de mappen op delen zetten. Geen enkel probleem.
Dus je kunt films afspelen ripped dvd via het netwerk onder vista?

Dat lukt mij nog steeds niet speelt een paar seconden
en stopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210414

Een eenvoudig vraagje denk ik...

Ik heb een netwerk met een NAS van het merk Plextor. Deze is zodanig ingesteld dat je er niet op kan zonder een user en een paswoord (wil immers niet dat m'n kinderen aan m'n bestanden prutsen }:O ).

Vraag: zal de Freecom - zonder HDD - op deze NAS bestanden kunnen 'afhalen' ? Ik lees op de vorige pagina's dat je de guest account zou moeten activeren zonder paswoord enz.... brrr.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 210414 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:24:
Vraag: zal de Freecom - zonder HDD - op deze NAS bestanden kunnen 'afhalen' ? Ik lees op de vorige pagina's dat je de guest account zou moeten activeren zonder paswoord enz.... brrr.... 8)7
Nee, hij kan alleen bij bestanden in gedeelde mappen met de toegangs rechten "everyone" (en dan moet je op je XP machine het guest account activeren) Hoe dat dan op jouw nas drive zit weet ik niet, heb je daar soms ook een guest account? Over het algemeen zijn dat toch mini linux systeempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
update firmware is er!

http://www.airlinktek.com...nd=&uid=78&keyfield=&key=

test maar is of het nu wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste firmware erop gezet met vista ondersteuning maar ripped dvd's afspelen via net netwerk doet hij nog steeds niet.
Steeds weer na een paar seconden stopt het spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210414

Caveman schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:34:
[...]
Nee, hij kan alleen bij bestanden in gedeelde mappen met de toegangs rechten "everyone" (en dan moet je op je XP machine het guest account activeren) Hoe dat dan op jouw nas drive zit weet ik niet, heb je daar soms ook een guest account? Over het algemeen zijn dat toch mini linux systeempjes.
M'n NAS is een Plextor PX-EH400, type Windows NT 4.9 Server. Ik heb precies déze gekocht omwille van de mogelijkheid om gebruikers/-groepen te definiëren, en heb dan ook de toegang tot al m'n directories beperkt via die gebruikers(groepen). Het is in theorie mogelijk om een directory toegankelijk te maken voor een guest account, maar dat wou ik eigenlijk net niet doen.
Is het niet mogelijk om in (een "lichtjes aangepaste") firmware ergens een gebruiker te definiëren ? Dat kan toch zo geen groot probleem zijn, en een enorme stap vooruit qua beveiliging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
@theojoris

Ik zie dat je het al gepost hebt op http://www.airlinktek.com...=e_qna&section2=mediagate

maar weer afwachten dan wat het antwoord wordt.......
schiet lekker op met die lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Hmmmm, ik ben er ook over aan het denken dit apparaat te halen. Echter: ik luister veel Internetradio (Shoutcast) en zie dat dat met de Freecom versie niet mogelijk zou zijn? En met de MG-350HD dan weer wel.

In de OP staat dat de Freecom speler vergelijkbaar is met de MG-35 wat natuurlijk niet klopt aangezien de MG-35 geen 720P/1080i content aankan, dat kan alleen de MG-350HD
http://www.airlinktek.com/

Volgens de site van Freecom doet hun speler ook 720P/1080i.

Dus de Freecom is een MG-350HD maar dan wired ipv wireless. :?

Of, dat is wellicht een betere omschrijving, een MG-35 met HD support. Dit aangezien er veel klachten zijn dat de MG35 firmware een stuk minder uitgebreid is dan die van de MG-350HD waar WEL een mooie optie voor Internetradio in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben alletwee geen hd support.
Je kunt er geen hd files op afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
tslh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:48:
In de OP staat dat de Freecom speler vergelijkbaar is met de MG-35 wat natuurlijk niet klopt aangezien de MG-35 geen 720P/1080i content aankan, dat kan alleen de MG-350HD
http://www.airlinktek.com/

Volgens de site van Freecom doet hun speler ook 720P/1080i.

Dus de Freecom is een MG-350HD maar dan wired ipv wireless. :?

Of, dat is wellicht een betere omschrijving, een MG-35 met HD support. Dit aangezien er veel klachten zijn dat de MG35 firmware een stuk minder uitgebreid is dan die van de MG-350HD waar WEL een mooie optie voor Internetradio in zit.
Die 720P/1080i zou alleen via component zijn (dit kun je ook zien staan bij airlinktek als je de manual voor de MG-35 download), of het echt goed werkt heb ik nog weinig reacties van gezien hier. Je kunt het avsforum eens bezoeken of er daar meer informatie over is. In ieder geval is deze Freecom speler dus gewoon de MG35 zoals netjes in de OP staat, de 350-HD stond toen nog op de tekentafel. Voor echt fatsoenlijke HD support zul je toch wel een MG-350HD nodig hebben, hopelijk breng Freecom deze ook op de nederlandse markt. Uitgebreider mag die ook wel zijn, we zijn al weer een jaar verder dan de OP voor de MG35 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik vraag me nog steeds af of het werkt onder vista of niet?

Pas dan weet ik of het nut heeft de mediaplayer aan te schaffen, en van de een lees ik dat het werkt en de ander zegt van niet.

kan iemand uitsluitsel geven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
hier staat nl weer dat het wel lukt:
http://www.avsforum.com/a...p?t=576107&page=113&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ndas werkt inderdaad onder Vista maar via netwerk geripte dvd's afspelen weer niet lopen vast na een paar sconden.
Voorlopig weer xp erop dat werkt tenminste krijg de schijt van dat gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
Hoi allemaal,

Nou ik heb zojuist de versie gekocht met 160 gb ingebouwd voor maar 98 euries!!! Wooohoo! Ik kwam er net achter dat ik hem ook nog over had in de winkel waar ik werk! Fantastisch!
Heb er net een paar films op geknald en uitgetest... werkt beter dan ik had verwacht. Nu ben ik dat ding maar ff aan het volpompen, kan ik er weer ffies tegenaan.

Greetz Owen

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211461

Zojuist weer mijn Freecom Mediaplayer 35 kit uitgepakt en aangesloten. Dit is al de tweede die ik heb omdat ik met de eerste een probleem had met het afspelen van DVD's. Iedere .vob of .ifo-file (van de schijf of gestreamed over het netwerk) die ik afspeel krijg ik aan de linkerkant van het scherm een soort 'regen' met allerlei witte / negatieve pixels. Veelal wit omdat ze natuurlijk op donkere achtergronden het meest opvallen.

Heeft iemand anders ook deze ervaring en eventueel een oplossing?! Dit is echt geen kijken.

De vorige die ik had heb ik al teruggestuurd en baalde natuurlijk goed dat deze het weer niet doet.

Ik heb em aangesloten op mijn Sharp LCD-tv met de bijgeleverde kabels (component video en coaxial sound). Er zit trouwens een 320gig 7200rpm schijf in van Hitachi en het apparaat is voorzien van firmware versie 1.4.6.

Ideeen zijn welkom :)

Alvast bedankt!
j3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben dit topic ook al een tijdje aan het volgen en staat op het punt om dit apparaat ook aan te schaffen.
ik wil dan de losse media kit aan schaffen, en dan zelf een harde schijf erbij uitzoeken.

wat ik niet heb kunnen vinden is of je zelf kan bepalen hoe groot je harde schijf is die erin kan.
stel dat ik een 750Gb schijf erin wilt hebben, heeft het apparaat er dan problemen mee?
750gig is een voorbeeld hoor, die zijn er denk ik niet eens in parralel ata te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Whoo, hopelijk heb ik er veel plezier van. iBood heeft vandaag namelijk een aanbieding van dit met een 320GB harde schijf erbij. Mijn broer en ik hebben elk 1 genomen omdat we beiden desperately in need zijn van zo'n ding.

Ik neem aan dat de algemene indrukken goed zijn, na dit topic vluchtig doorgelezen te hebben. Hoe goed is het met streamen? Kan je een DVD in de computer doen, dat afspelen, en via dit ding op de TV tonen? (standalone DVDspeler is kapot. :P)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197402

Maar deze ondersteunt geen QPEL toch? En erg veel films zijn daarmee geencrypt dus speelt deze player ze dan niet schokkerig af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Trinsec schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:21:
Whoo, hopelijk heb ik er veel plezier van. iBood heeft vandaag namelijk een aanbieding van dit met een 320GB harde schijf erbij. Mijn broer en ik hebben elk 1 genomen omdat we beiden desperately in need zijn van zo'n ding.

Ik neem aan dat de algemene indrukken goed zijn, na dit topic vluchtig doorgelezen te hebben. Hoe goed is het met streamen? Kan je een DVD in de computer doen, dat afspelen, en via dit ding op de TV tonen? (standalone DVDspeler is kapot. :P)
Streamen ? er valt niets te streamen, je copieert je dvd gewoon de op HD van de MP en afspelen maar.. Mja, je zou ook je dvd drive kunnen delen en dan via het netwerk afspelen, als je dat met streamen bedoelt, en dat werkt. Maar als je een 320 GB hd erin hebt zou ik voor copieren kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 22-03-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 197402 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:40:
Maar deze ondersteunt geen QPEL toch? En erg veel films zijn daarmee geencrypt dus speelt deze player ze dan niet schokkerig af?
Nee, de MP ondersteund geen QPEL, maar ik kom zelden films tegen die met QPEL gecodeert zijn. Ik schat zo'n 2 a 3 % misschien, en als dat het geval is haal ik hem even door AutoGK heen en dan speelt ie wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steef_tweaker schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:34:
Ik vraag me nog steeds af of het werkt onder vista of niet?

Pas dan weet ik of het nut heeft de mediaplayer aan te schaffen, en van de een lees ik dat het werkt en de ander zegt van niet.

kan iemand uitsluitsel geven........
Ja hoor het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

zou willen dat iBOOD eens begon met leveren van dat ding :/

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

*knikt* Ik zit ook met smart op iBoods levering te wachten. Lijkt dat het geschat wordt op eind dit week volgens de commentaren.

En over dat QPEL enzo, is dat voor de DivX? Ik ben van plan voornamelijk DVDs erop te proppen (met heel soms een DivX/XviD filmpje).

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Ik heb een beginners vraag. Ik heb een pentium 4 2.93 machine die hd filmps in 720p en 1080p niet goed afspeelt. Ik heb een full hd tv. Nu is mijn vraag, speelt dit apparaat nu zelf de filmps af of laat die ze door de computer afspelen. Als die ze zelf afspeelt, dan zou het kunnen dat die mijn full hd fikmpjes dus wel zal afspelen. Kan die uberhaubt 1080p afspelen? Wat wordt er bedoeld met de divx en xvix met option except GMC, Qpel option applied).
mijn dank

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hij speelt ze zelf af, want hij kan ook standalone gebruikt worden

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Kan die ook 1080p divx draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door Ross op 27-03-2007 13:20 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

yah schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:19:
Kan die ook 1080p divx draaien?
volgens datasheet:
COMPOSITE
S-VIDEO
COMPONENT Y, Pb, Pr (480p, 720p, 1080i, Progressive Scan)
Er is nu ook een WLAN versie van...

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 27-03-2007 13:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De originele versie geeft wel wat in de specificaties over 1080i, maar als je in dit topic zoekt dan zul je zien dat het in de werkelijkheid tegenvalt. Echter het ziet er naar uit dat de opvolger nu ook uit is, en die moet HD video bestanden wel netjes ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nog beter, dit is de opvolger ervan, met ondersteuning voor meer bestandsformaten, USB host etc.

Ben blij dat Freecom deze nu ook op de markt heeft, ga hem zeker aanschaffen als de drive-in kit voor een redelijke prijs beschikbaar is.

Network MediaPlayer-350 WLAN Drive-In Kit

Wireless MediaPlayer Drive-In Kit/ 3.5" / AV / USB 2.0 / (W)LAN / WIN & MAC Voor 3.5" Hard Drives

Features:
Film, muziek, hard drive in 1!
Bekijk digitale foto's op TV
Bekijk gedownloade films
Luister naar muziek
Volledig geruisloos
Duurzaam ontwerp
HD Video-File compatible
Oók verkrijgbaar met hd
Firmware upgradable
Eenvoudig on screen-menu
57x150x185 mm.
1000 Gram
Inclusief Quick Install Guide
Onbeperkt gratis support
2 Jaar fabrieksgarantie

Freecom prijzen:
Network MediaPlayer-350 WLAN 250 GB 299,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN 400 GB 349,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN 500 GB 399,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN Drive-In Kit 199,00 EUR

Datasheet: http://www.freecom.com/objects/00010517.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ik heb deze link gevonden en deze kwam niet echt positief uit de bus. Hardware lijkt mij dezelfde. Zou de software zoveel beter zijn als deze? http://www.geardigest.com/2006/09/28/mediagate_mg-350hd/

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ik denk dat ik voor de helios x3000 ga. Die komt postitief uit reviews. Lijkt ook een zeer goede kwalietit te hebben en er zit een upscaling dvd speler in die upscaled naar 1080p.http://www.neodigits.com/new/body/products/Xline/x3000.asp

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
yah schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:07:
ik heb deze link gevonden en deze kwam niet echt positief uit de bus. Hardware lijkt mij dezelfde. Zou de software zoveel beter zijn als deze? http://www.geardigest.com/2006/09/28/mediagate_mg-350hd/
Is inderdaad dezelfde, Freecom plakt zijn merkje op de Mediagate apparaten. Er zijn wel de nodige firmware updates geweest sindsdien. Voor meer informatie kun je beter op dit forum eens kijken: http://www.avsforum.com/a...php?t=623697&page=1&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Dus ik kan de nieuwe freecom mediaplayer ook als een nas server gebruiken, en al mijn muziek via de pc benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
kyddil schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:35:
Dus ik kan de nieuwe freecom mediaplayer ook als een nas server gebruiken, en al mijn muziek via de pc benaderen?
Min of meer, de mediaplayer ondersteund NDAS, daarover is vast al meer te lezen in dit draadje. Je moet op je PC software installeren om de Mediaplayer te kunnen zien. Streamen werkt blijkbaar redelijk OK, NDAS is echter vrij traag, dus hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

yes, net mailtje van iBOOD; ding is verzonden en zal dus morgen of overmorgen binnen zijn :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Meh, mijne is nog 'in behandeling'. Maar zal dus vast al niet meer lang duren.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 14:33

Yuco

Womanizer!

Gisteren is mijn exemplaar, gekocht via iBood binnegekomen. De Freecom heb ik aangesloten via de meegeleverde utp kabel op mijn Speedtouch 716WL router. Vervolgens de software geinstalleerd, inclusief NDAS registratie. Via het NDAS Device management heeft mijn Freecom nu de status "Disconnected". Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Yuco schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:43:
Gisteren is mijn exemplaar, gekocht via iBood binnegekomen. De Freecom heb ik aangesloten via de meegeleverde utp kabel op mijn Speedtouch 716WL router. Vervolgens de software geinstalleerd, inclusief NDAS registratie. Via het NDAS Device management heeft mijn Freecom nu de status "Disconnected". Wat doe ik fout?
Same here, ik heb ook de NDAS dingen van de handleiding gelezen en de FAQ aldaar en deze zegt dat ik zoveel mogelijk niet microsoft dingen moet gaan uitzetten in mijn msconfig... :|

Ik heb inmiddels alle ndas gerelateerde posts doorgelezen en het netwerk is goed, ik kan namelijk mijn windows-share benaderen met de mediaplayer en ook de hd van de player kan ik benaderen.
Firewall en virusscanner staan uit (op aanraden van de manual)
Volgens de manual zou je ook een 'nieuwe hardware gevonden' bericht moeten krijgen. Deze krijg ik niet te zien... ('t gaat trouwens om xp-home)

[ Voor 25% gewijzigd door Pin0 op 01-04-2007 16:34 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
DOH... In het apparaat bij setup -> netwerk kan je NDAS aan of uit zetten. Deze stond dus uit. Dit staat nergens in de manual (of ik heb niet goed gelezen) Maar nu werkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Pino, hoe kom je in de setup van het apparaaat als je geen connectie hebt?

Juist, gewoon aansluiten op je tv en dan instellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Yuco op 01-04-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Precies, op de tv ja...

bestanden kopieren naar het apparaat via dat NDAS gaat trouwens erg traag, ik heb gisteren in 4 uur denk ik iets van 8 GB gestuurd. Ik denk dat ik hem eerst via usb al mijn bestanden ga backuppen en dan pas iedere keer wat via het netwerk erbij zet, want gelijk alles via het netwerk gaat lang duren denk ik...

Verder is het een super apparaat, verschillende avi's afgespeeld met (en zonder) ondertiteling (srt), al mijn foto's kan ik gewoon met dat ding afspelen. Kortom ben erg tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

mijne wordt vandaag pas verzonden... iets fout gegaan bij TNT blijkbaar... naja, zal ie morgen/overmorgen er wel zijn

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zit te hopen dat ik hem vandaag krijg, zaterdag was ik niet thuis. Wil er zo gauw mogelijk mee aan de slag gaan. :) *kijkt een paar berichten terug* Lijkt dus erop dat als ik serieus heel veel wil kopieren, ik beter maar eerst via USB kan gaan doen? (Kan wel kloppen. USB is toch theoretisch max 480MB/s en netwerk 100Mbit (12-ish MB/s)? Of was het 480Mbit/s met USB? Anyway, nog steeds sneller.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb het inmiddels binnen en heb het al enkele uren uitgetest. Op zich een heel aardig apparaat, maar het kopieren van files naar dat ding via netwerk kost me veel tijd, het gaat nauwerlijks 30KB/s! :(
Ik heb al verscheidene fora gezocht en ook hier, maar geen oplossing gezien voor dit o zo langzame snelheid. Is dit ding niet bedoeld om op ongeveer 100mbit te werken? Dit is lang geen 1mbit. :(
Ik heb er inmiddels firmware 1.4.7 op gedaan (wat me een stabielere NDAS connectie gaf ten opzichte van 1.4.6) en NDAS Device Management 3.10.1229.

(Wat ik weer niet begrijp is als ik films stream via netwerk, het dan met gemak 800+KB/s gaat en alles lekker loopt. Is die NDAS helemaal vernaggeld of wat?)
P.s. Van MP naar PC werkt het met ongeveer 1.5MB/s, wat nog wel acceptabel is vergeleken met PC naar MP's 30KB/s. Ik kan gelukkig dus nog wel films bekijken vanaf de MP op mijn PC (was ik eerst bang voor als dat ook 30KB/s zou zijn).
Blijft nog steeds van de zotte dat van PC naar MP slechts 30KB/s is.
Ik heb de NDAS software inmiddels geupdated naar 3.20, nog niet veel beter. Nouja, 2KB/s ofzo beter dan eerst. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Trinsec op 02-04-2007 23:04 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Op de freecom site zie ik die laatste firmware niet. Alleen 1.4.6 maar ik twijfel of dat veel uitmaakt qua snelheid. Maakt de NDAS software ook nog verwschil, want de op cd meegeleverde software is versie ndas-3.101226 geloof ik en op de site staat een ndas-3.101229?
Zal het binnenkort eens proberen...

En hoe meten jullie de snelheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Pin0 op 03-04-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik meet de snelheid m.b.v. DU Meter.
Link naar 1.4.7 is volgens mij op de eerste post van dit thread.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

heb de mijne net ook ontvangen @ kantoor... vanavond eens hobbyen

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

OMG!
Heb de harde schijf eens losgekoppeld en aan mijn computer gehangen om te zien waarom 'ie mijn 8GB ISO's niet wou slikken. Bleek dat de filesysteem op FAT stond ingesteld! 8)7

Gauw maar even naar NTFS omgezet, gaat nu al veel beter!
Zit nu alles over te pompen via USB aangezien kopieren via netwerk bedroevend laag blijft. Gelukkig gaat het aflezen prima. Tips om het kopieren over netwerk wat sneller te maken (1MB/s zou ik al geweldig vinden op't moment!) zijn zeer welkom.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

maak je gewoon mapjes aan met films, foto's, muziek etc en daar alles gewoon inplempen of kun je gewoon via je tv bladeren? Ben persoonlijk van plan om de freecom te gebruiken als mediabox en alles van mijn workstation af te flikkeren daarna namelijk

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Beiden.
Je kan je gesharede folders op je computers via TV bladeren, en je kan je spul op de harde schijf er ook mee bladeren. Vanaf je PC kan je ook op je speler bladeren. Alleen is het ernaar kopieren via netwerk een crime met die traagheid, dan ben je beter af met USB. Maar aflezen enzo is geen probleem, dan is het zo'n 1MB/s ofzo, en dat is genoeg om mee af te spelen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

heb hem gister geinstalleerd. Werkt relaxed alles de remote moet je wel redelijk goed mikken. heb hem nog gewoon analoog via geel-rood-wit tulppluggen aangesloten zeg maar en dat was al prima beeld en geluid... straks ff kabels halen en hem in het netwerk mikken en dan eerst ff via usb al mijn media overpompen en dan kan het feest beginnen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Inderdaad. :) Heb hem afgelopen nacht naar mijn slaapkamer gesleurd waar mijn kleine TVtje zonder outside contact daarmee kennis maakte. Kon prachtig een filmpje pakken die AVI is met SRT subtitles. Ging best goed. :D
Ik zou hem best af en toe kunnen meesleuren naar mijn ouders als ik daar te lang moet blijven. Dan kan ik het of via TV of via computer gebruiken.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Sinds 2 maanden bezit ik ook een Freecom (netwerk kit).Over het algemeen ben ik erg tevreden en sinds de firmware upgrade werkt de NDAS ook uitstekend. Maar..ik heb hem vooral gekocht om films op tv af te spelen, en daar heb ik nu vaak een probleem. Afhankelijk van de dvd menu structuur lukt het me soms niet om met de afstandsbediening ( of met de knoppen van het apparaat zelf) een bepaalde menu keuze te maken, bijvoorbeeld als iknaar links moet, dan gaat het volume omhoog. Ondertussen haal ik met dvdshrink alles weg wat niet met de film zelf te maken heeft weg.
Hebben jullie dit probleem ook, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:22:
....
heb hem nog gewoon analoog via geel-rood-wit tulppluggen aangesloten zeg maar en dat was al prima beeld en geluid...
...
kan dat ook anders dan? Via scart is de kwaliteit niet beter toch? Of doel je op de s-video aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Trinsec schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:26:
OMG!
Heb de harde schijf eens losgekoppeld en aan mijn computer gehangen om te zien waarom 'ie mijn 8GB ISO's niet wou slikken. Bleek dat de filesysteem op FAT stond ingesteld! 8)7

Gauw maar even naar NTFS omgezet, gaat nu al veel beter!
Hoe gaat dit omzetten? Kun je de schijf ook gewoon formateren naar de NFTS indeling, heeft dit geen gevolgen voor de werking van het apparaat?

Tevens valt het mij op dat windows de Freecom identificeert als een schijf met 298mb grootte. Waarom is dit geen 320mb?

[ Voor 79% gewijzigd door Yuco op 04-04-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Jahoor. Ik heb mijn harde schijf in de computer gehangen (Weet niet of dat strict noodzakelijk was of dat het via USB ook kan) en de hele partitie van FAT (niet eens FAT32! :/ ) naar NTFS geconverteerd. Werkt prima.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144774

Ik zit ook al een tijd naar een freecom mediaplayer kit te kijken. Alleen vroeg ik me of jullie een goede site weten, waar ik ze een beetje goedkoop kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou zeggen: Check de Pricewatch eens? Ik heb de mijne via iBood gekocht, dus was een one-time aanbieding. Volgens de pricewatch kost zo een ding, zonder de harde schijf, ongeveer 120 euro. Valt wel mee denk ik. iBood was niet *zo* veel goedkoper.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Anoniem: 144774 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:22:
Ik zit ook al een tijd naar een freecom mediaplayer kit te kijken. Alleen vroeg ik me of jullie een goede site weten, waar ik ze een beetje goedkoop kan kopen..
Ik wil de mijne (incl. 320gb) wel verkopen. Stuur mij ff een mail dan kunnen we kijken of we er aan uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Yuco schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:25:
[...]

Hoe gaat dit omzetten? Kun je de schijf ook gewoon formateren naar de NFTS indeling, heeft dit geen gevolgen voor de werking van het apparaat?

Tevens valt het mij op dat windows de Freecom identificeert als een schijf met 298mb grootte. Waarom is dit geen 320mb?
convert f: /fs:ntsf

in de command prompt (start->uitvoeren->cmd(typen)->enter of OK) waarbij f: de driveletter van je Mediaplayer is... (Let op terug naar FAT32 kan alleen met een format!)

Het is trouwens gigabyte en het heeft alles te maken met hoe men de beschikbare ruimte berekend oid. Ik weet dat ook niet precies...

[ Voor 3% gewijzigd door Pin0 op 05-04-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Pin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:18:
[...]

kan dat ook anders dan? Via scart is de kwaliteit niet beter toch? Of doel je op de s-video aansluiting?
component is beter dacht, maar het geluid via optisch/coaxiaal zal wel wat uitmaken; heb je sowieso nodig voor DD/DTS uitput

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik gebruik normaal de component voor de video (de gele tulp). Met geluid doe ik normaal niets aangezien ik doof ben (lekker handig.. ;) ). Maar vandaag wou ik voor een horende kennis een leuk filmpje vanaf de speler tonen met geluid, maar mijn tv heeft maar 1 voor geluid en 1 voor video. De speler heeft 2 voor geluid en 1 voor video. Dus ik probeerde links en rechts van het geluid op de speler om de beurt maar ze hoorde niets. Is er hier een truukje vereist? Is een beetje lastig voor me om uit te testen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178260

Ik heb al een tijd de freecom network media player. De throughput was zeer bedroevend als ik over het netwerk files verstuurde via mijn NDAS verbinding. Ik heb toen een ftpserver (filezilla), geinstalleerd. Ook gebruik ik total commander om via ftp files te versturen naar mijn freecom. De snelheid is nu drastisch toegenomen. Ik heb deze gemeten en kom nu toch wel aan ongeveer 20 Mbit/sec.Misschien dat dit een tip is voor anderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 178260 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:40:
Ik heb al een tijd de freecom network media player. De throughput was zeer bedroevend als ik over het netwerk files verstuurde via mijn NDAS verbinding. Ik heb toen een ftpserver (filezilla), geinstalleerd. Ook gebruik ik total commander om via ftp files te versturen naar mijn freecom. De snelheid is nu drastisch toegenomen. Ik heb deze gemeten en kom nu toch wel aan ongeveer 20 Mbit/sec.Misschien dat dit een tip is voor anderen.....
Hmm, zou je me meer informatie kunnen geven? Hoe installeer je een FTP server op je Freecom? Wat was je snelheid voordat je dit deed?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178260

Trinsec schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:53:
[...]

Hmm, zou je me meer informatie kunnen geven? Hoe installeer je een FTP server op je Freecom? Wat was je snelheid voordat je dit deed?
Ik installeer een ftpserver op mijn computer. Deze computer gebruik ik dan ook om files via total commander op de freecom te zetten. Ik gebruik ftp ook om gewoon files binnen mijn netwerk te kopieren. Dit is nl. veel effectiever dan kopieren via verkenner. De snelheid voorheen was enkele Kbytes/sec. Hopelijk is deze informatie nuttig voor anderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 178260 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:18:
[...]

Ik installeer een ftpserver op mijn computer. Deze computer gebruik ik dan ook om files via total commander op de freecom te zetten. Ik gebruik ftp ook om gewoon files binnen mijn netwerk te kopieren. Dit is nl. veel effectiever dan kopieren via verkenner. De snelheid voorheen was enkele Kbytes/sec. Hopelijk is deze informatie nuttig voor anderen.....
Ik snap het helaas nog niet echt. Je hebt dus een FTP server op je computer. Hoe forceer je Freecom om via FTP te kopieren? Total Commander is toch net zoiets als Internet Explorer maar dan Norton Commander-achtig?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 178260 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:18:
[...]

Ja en overmorgen mag ik van de paashaas eieren zoeken...... 8)7
Sorry hoor, maar dit is klinkklare nonsens, op de freecom MP is helemaal geen ftp mogelijkheid aanwezig. (mja op een gemodde firmware) Wil je kunnen ftp'en naar de MP dan moet er op de MP een ftp server draaien, en zoals ik al zei dat is dus niet het geval behalve op een gemodde firmware dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Volgens mij copieert hij met Total Commander, vanaf zijn ftp server (dit is dezelfde pc) naar zijn Mediaplayer. Hij copieert dus op zijn ftp server van drive naar drive... (dit zou dus niet met TC hoeven maar zou ook met SmartFTP oid. kunnen...) Hij claimt dat dit sneller gaat dan via verkenner omdat zo het ftp protocol wordt gebruikt....

Juist... wil iemand dit proberen? Of is dit onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Klinkt nogal vreemd. Als je vanaf je PC in Freecom wilt komen via FTP, moet je Freecom nog steeds een FTP server hebben. Ik zit nu SmartFTP te klooien. Heb even snel een kleine FTP servertje gedownload ergens en op dit computer geinstalleerd.

Remote browser: Dit computer.
Local browser: De Freecom via zijn drive letter door de NDAS.

Ff een file kopieren. Normaal via NDAS: 30KB/s. Via dit semi-FTP: Huh? Ik lijk boven de 1MB/s te halen. There's some merit in what he says...
Er klopt iets niet echt. DU Meter toont nog steeds ongeveer 30-40 KB/s, terwijl SmartFTP 800+KB/s toont. Heb zwaar het vermoeden dat het tijdelijk ergens opslaat en daarna naar de MP stuurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Trinsec op 06-04-2007 22:40 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mensen, dat NDAS op de MP is nu eenmaal een "extratje". Dat moederbordje wat erin zit is daar nu eenmaal niet expleciet voor gemaakt. Voor degene die 30/40 Kb/s halen kijk eens goed naar alle instellingen en kijk of je de laatste firmware hebt. Normaal zou die ongeveer 1,5 Mb tot 2 Mb/s moeten halen, wat ie bij mij ook doet.
Alleen met een gemodde firmware (verder terug in het topic wordt aangeven waar je die kunt vinden) is FTP mogelijk. Maar zelfs dan wordt de snelheid niet veel groter, en het is lastig in te stellen en niet geheel zonder risico's.

Laatste Firmware: http://www.airlinktek.com..._English_20070226.upgrade
Laatste NDAS software: http://www.ximeta.com/web...ndas_3.20.1520_us_x86.zip
Kennelijk werken de nieuwere versies niet meer op de MP en zit nu op versie 3.10.1230

Ik gebruik zelf de firmware van Al-tech en de NDAS software van Ximeta, bij mij werkt dat uitstekend (heb alleen geen freecom logotje meer, :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Caveman op 07-04-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb ook de laatste firmware (1.4.7) en NDAS software (3.20.nogwat). Maar ik ga echt slechts 30-40KB/s. :( Ik zie inderdaad dat anderen hier en daar wel boven de 1MB/s kunnen halen, maar ik haal dat gewoon niet! :( Mijn netwerk is 100Mbit, ik kan met gemiddeld 7MB/s kopieren van de ene naar de andere computer. Alleen niet naar de MP. Ik verwachtte ook niet echt 7MB/s ofzo, maar minstens 1MB/s zou ik geweldig vinden, dan kon ik de NDAS eens beter benutten.

Wat ik niet snap is dat filmpjes streamen wel prima gaat, dan zie ik via de DU meter dat het zo'n 800KB/s kan halen, wat dus lekker genoeg is voor filmpjes. Als ik van de MP naar de PC kopieert via de NDAS, dan kan ik zelfs ongeveer 1MB/s halen. Maar het belangrijkste: Van de PC naar de MP via NDAS? Nee, dan haal ik maar 30KB/s. :(

P.s. De NDAS software van 3.20.1520 werkt prima met dit MP als je de 1.4.7 firmware gebruikt. Ik werk ermee, namelijk.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Trinsec schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:41:
........... Maar het belangrijkste: Van de PC naar de MP via NDAS? Nee, dan haal ik maar 30KB/s. :(

P.s. De NDAS software van 3.20.1520 werkt prima met dit MP als je de 1.4.7 firmware gebruikt. Ik werk ermee, namelijk.
Ok, ik heb alles ff geupdate...firmware 1.47 en NDAS 3.20.1520 dus heb hetzelfde als jij, had stiekum op een verbetering gehoopt maar ik zit nog steeds met kopieren naar de MP op 1,5 Mb/s.

Ok, eens even nadenken waar het aan zou kunnen liggen, ik heb zelf een keer last gehad van een slechte verbinding met de MP, had ook van die belachelijke lage snelheden. Dit bleek later te liggen aan een slechte UTP kabel, andere kabel ertussen en hij deed het weer als een zonnetje (naja een langzame zonnetje van 1,5 Mb/s)
hmmm, heb net ff zitten testen, het maakt niet uit of ik via de explorer of total commander oid kopier, het gaat allemaal ongeveer even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou een andere UTP kabel kunnen proberen. Misschien is die van mij een beetje gaar. Ik laat het wel weten wat het resultaat is als ik dat ga doen. (Alhoewel het wel vreemd blijft dat alles (MP naar PC, streaming) prima gaat behalve PC naar MP via NDAS).

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTP
  • Laatst online: 12-06 02:15

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik zit even te twijfelen of ik dit apparaat ga bestellen. Over het algemeen zijn jullie hier toch wel positief en de productsurvey is ook redelijk tot goed maar de review hier is best negatief.

Mijn situatie:
- ik kijk alleen divx (gedownloade tv-series)
- 4:3 philips 100hz beeldbuis tv
- bestanden staan op een NAS. (Western Digital Netcenter 500GB)

Op dit moment heb ik mijn tv met een s-video kabel aangesloten op de pc maar ik vind het niet fijn om iedere keer de tv-out aan te moeten zetten, en ik heb ook geen afstandsbediening, plus ik kijk altijd voor het slapen gaan een film of serie en dan lig ik dus lekker in bed en dan moet ik er weer uit om de pc uit te zetten. Ook vind ik de kwaliteit van de tv-out (ati) niet geweldig. Het is wel scherp maar bij snel bewegende beelden lopen er horizontale lijnen door het beeld.

Ik ben dus niet van plan om een schijf in de MediaPlayer te zetten maar ik wil gewoon lekker mijn divxjes op de tv kijken zonder tussenkomst van pc.

Is dit apparaat voor mijn doel het beste of kennen jullie betere alternatieven waar ik niet van gehoord heb?

Ik heb ook op rhisc.nl zitten kijken daar staan oa de tvix maar deze modellen zijn toch dubbel zo duur al zie ik de meerwaarde niet tegenover de freecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
UTP schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:35:
Ik zit even te twijfelen of ik dit apparaat ga bestellen. Over het algemeen zijn jullie hier toch wel positief en de productsurvey is ook redelijk tot goed maar de review hier is best negatief.
Hou er wel even rekening mee dat het betreffende review over de opvolger gaat van het apparaat dat in dit draadje besproken wordt. De Freecom versie van de Mediagate 350HD is net een week op de markt, daarover zijn nog geen ervaringen te vinden op tweakers. Ik vond dat review trouwens wel wat te negatief, naar mijn mening zijn deze apparaten wat betreft prijs/kwaliteit een van de betere op de markt (zeker qua geluid door het ontbreken van een fan). De wifi functionalitiet van de nieuwe versie schijnt niet altijd super te zijn, met kabel moet het geen probleem zijn. Verder ondersteund hij meer formaten, dus dat is alleen maar beter en ook USB host. Prijzen voor de harddisk vrije versie zijn zo'n 50 euro duurder voor de nieuwe versie. Alleen zul je even moeten uitzoeken of deze mediaplayer's goed met je NAS werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb hetzelfde als de persoon hierboven... Ook ik zit te twijfelen of ik dit product aan wil schaffen. Het is eigenlijk voor mijn zus, die in eerste instantie een externe harde schijf wilde hebben voor haar foto's. Maar ze kijkt ook nog wel eens een serie of film via DivX/Xvid, dus dan hoeft ze de laptop niet meer aan de TV te doen (wat altijd gedoe is).

Maar... Mijn vraag: Zijn jullie tevreden over dit product? Is het echt wat je wilde hebben? Of zijn er inderdaad betere alternatieven? Speelt het alle bestanden af? Is het gebruiksvriendelijk? Welke firmware gebruiken jullie zoal (die van Freecom of toch één voor de MG35?)...

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik gebruik de Freecom MP nu meer dan een jaar. Bevalt mij uitstekend. Hij doet wat ik er mee wil doen. Ik heb er een 200 gb hdd ingezet. Hij staat naast de TV en is, via een switch, op mijn bekabeld netwerk aangesloten. De player is via de tulpuitgangen op een scartingang van de TV aangesloten. De digitale audio heb ik op mijn DTS-receiver aangesloten.
Heb al mijn MP3's(10.000) en foto's(5000) erop gezet. Die heb ik uiteraard ook nog op een PC staan als backup. MP3's en foto's speelt hij probleemloos af op de TV en/of de receiver.
Als ik een film(Divx) heb gedownload, kopieer ik die via NDAS naar de MP. Duurt ongeveer 20 minuten voor 750 mb film. Ik vind dat acceptabel. Is te vergelijken met de snelheid van USB1. Ik heb nog nooit een Divx formaat gehad, dat niet wilde afspelen op de MP. Ook .srt files voor de ondertitels kan de MP goed mee overweg.
De interface van de MP op TV, firmware 1.47, is een beetje Spartaans, maar verder gewoon functioneel.
Er zijn vast snellere en betere apparaten te koop, maar die zijn een stuk duurder. Als je net als ik maar 1 of 2 films per maand download, is de Freecom echt goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door hanhub op 11-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215720

Weet iemand waarom de MP vast loopt na enkele seconden als ik iets wil afspelen vanaf mijn Vista PC. Ik gebruik firmware 1.47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je mp via een router gaat moet je mac adres filtering even uitzetten dan ziet de router het mac adres.
Dat probleem had ik ook met vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:53

Pjoek

Of niet...

UTP schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:35:
Ik ben dus niet van plan om een schijf in de MediaPlayer te zetten maar ik wil gewoon lekker mijn divxjes op de tv kijken zonder tussenkomst van pc.
Hetzelfde geldt voor mij. Ik wil de MP hoofdzakelijk gaan gebruiken voor Divx/Xvid series met bijbehorende .srt ondertitel bestanden, vanaf mijn pc zonder het gebruik van een harde schijf.

Het is me, na het lezen van het gehele topic, niet echt duidelijk geworden of dit het juiste apparaat voor mij is (lees: wat de bevindingen van andere mensen zijn m.b.t. het afspelen van vele Divx en Xvid files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf slechte ervaringen met afspelen divx of xvid geluid loopt na verloop van tijd niet meer goed met beeld...en deze vraag snap ik niet...UTP schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:35:
Ik ben dus niet van plan om een schijf in de MediaPlayer te zetten maar ik wil gewoon lekker mijn divxjes op de tv kijken zonder tussenkomst van pc....zonder tussenkomst pc en harde schijf waar moeten die filmpjes dan vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:53

Pjoek

Of niet...

Anoniem: 184673 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:32:
Heb zelf slechte ervaringen met afspelen divx of xvid geluid loopt na verloop van tijd niet meer goed met beeld
en je streamt ze vanaf je pc of vanaf de ingebouwde harde schijf?

en deze problemen heb je met de laatste officiële firmware geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215720

Anoniem: 184673 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:47:
Als je mp via een router gaat moet je mac adres filtering even uitzetten dan ziet de router het mac adres.
Dat probleem had ik ook met vista.
Ik heb de router er helemaal tussenweg gehaald en dan nog steeds hetzelfde probleem. Moet toch ergens in Vista zitten lijkt me. Bij XP geen enkele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Tot nu toe heb ik alles wat ik heb gedownload probleemloos kunnen afspelen. Ook met ondertitels (srt) Ook foto's gaan veel sneller dan bijv. op de dvd speler. En mp3 gaat ook prima...
Kopieren via NDAS heb ik bij mij gisteren ook gemeten met DU meter en gaat ongeveer 75Kb/s een bestand van 800 MB kopieerde hij in ongeveer een kwartier. Ik heb geprobeerd uit te rekenen of dit klopt maar ik zie door alle bitjes de bytes niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

ehm ik heb een klein probleempje, ik heb mijn freecom net per ongeluk op full hd 1080 gezet. nu heb ik geen beeld meer en ik krijg hem dus iet terug op de goede instelling.
ik heb hem zowel via tulp als via scart en s-video geprobeerd aan te sluiten.

iemand een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 14-04-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:01:
ehm ik heb een klein probleempje, ik heb mijn freecom net per ongeluk op full hd 1080 gezet. nu heb ik geen beeld meer en ik krijg hem dus iet terug op de goede instelling.
ik heb hem zowel via tulp als via scart en s-video geprobeerd aan te sluiten.

iemand een idee?
Dat is vrij simpel op te lossen, staat trouwens ook in de handleiding. Druk herhaaldelijk op de video knop op de afstandsbediening totdat je wel weer beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super dank je wel!
nu.. ik heb een 32" lcd tv, maar het beeld (van de menu's) is echt niet mooi! klopt dit? hij staat wel op 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216073

Na een tijdje deze draad te hebben gevolgd heb ik de MG-350HD de opvolger van de 35 besteld. Ben erg benieuwd als die binnen is, kan niet wachten. om het plaatje te zien op mijn 26'' philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 216073 schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:40:
Na een tijdje deze draad te hebben gevolgd heb ik de MG-350HD de opvolger van de 35 besteld. Ben erg benieuwd als die binnen is, kan niet wachten. om het plaatje te zien op mijn 26'' philips.
Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216073

350 is binnen, binnen een kwartier werkend, welliswaar nog via composiet en wireless, gelijk nieuwe firmware er op, dvd's mp3's en foto's zien er goed uit, er zit zelfs internet radio op(shoutcast).
Wordt vervolgd, (DVI-HDMI kabel kopen en vaste netwerk kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Anoniem: 216073 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:40:
350 is binnen, binnen een kwartier werkend, welliswaar nog via composiet en wireless, gelijk nieuwe firmware er op, dvd's mp3's en foto's zien er goed uit, er zit zelfs internet radio op(shoutcast).
Wordt vervolgd, (DVI-HDMI kabel kopen en vaste netwerk kabel)
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? Mijn zus wilde eigenlijk de Freecom 3.5 kopen, maar die 350 is misschien wel beter. Heb je daar trouwens ook Netwerk kits van (dus waar je zelf een harde schijf in kan doen)? Is de wireless ook prettig om bestanden over te zetten? (Er van uitgaande dat je een harde schijf er in hebt). En, het belangrijkste, de bediening... Hoe is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584 schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:03:
Super dank je wel!
nu.. ik heb een 32" lcd tv, maar het beeld (van de menu's) is echt niet mooi! klopt dit? hij staat wel op 16:9.
daarnaast; hoe kan het zo zijn dat bij dolby het geluid echt SUPER is, maar de stemmen kraken?
kan iemand mij een tip geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Weet iemand waarom sommige ISOs niet willen laden zelfs als er een hele DVD in zit? Ik moet bij sommige de ISO uitpakken (WinRAR ftw!) en dan kan 'ie de losse VOB files wel gewoon afspelen. Heb nieuwste firmware op de 3.5.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast