Ik heb via de website van freecom gekocht voor 199 + 8 verzendkosten.Ik heb de netwerkkit zonder HD (lekker stil) Bediening reageerd een beetje traag, soms weet je niet of je de toets goed hebt ingedrukt. Ik had hem een via wifi 802.11B (11mbit bruto) en daar kon je geen DVD's mee kijken, nu inmiddels 100mbit vaste draad en dat gaat gewoon goed, alsof je via je dvd speler speelt en dat was hier ook de bedoeling, morgen ergens een DVI-HDMI kabel halen, kijken hoeveel verschil dat gaat maken.ChrisM schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:14:
[...]
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? Mijn zus wilde eigenlijk de Freecom 3.5 kopen, maar die 350 is misschien wel beter. Heb je daar trouwens ook Netwerk kits van (dus waar je zelf een harde schijf in kan doen)? Is de wireless ook prettig om bestanden over te zetten? (Er van uitgaande dat je een harde schijf er in hebt). En, het belangrijkste, de bediening... Hoe is die?
Anoniem: 198584
hmm daar heb ik nou net geen problemen mee. maar volgens de site van mediagate is het opgelost met de nieuwste firmwar 1.4.7 die is al te downloaden, zie hierbovenCaveman schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:29:
Mensen, dat NDAS op de MP is nu eenmaal een "extratje". Dat moederbordje wat erin zit is daar nu eenmaal niet expleciet voor gemaakt. Voor degene die 30/40 Kb/s halen kijk eens goed naar alle instellingen en kijk of je de laatste firmware hebt. Normaal zou die ongeveer 1,5 Mb tot 2 Mb/s moeten halen, wat ie bij mij ook doet.
Alleen met een gemodde firmware (verder terug in het topic wordt aangeven waar je die kunt vinden) is FTP mogelijk. Maar zelfs dan wordt de snelheid niet veel groter, en het is lastig in te stellen en niet geheel zonder risico's.
Laatste Firmware: http://www.airlinktek.com..._English_20070226.upgrade
Laatste NDAS software: http://www.ximeta.com/web...ndas_3.20.1520_us_x86.zip
Kennelijk werken de nieuwere versies niet meer op de MP en zit nu op versie 3.10.1230
Ik gebruik zelf de firmware van Al-tech en de NDAS software van Ximeta, bij mij werkt dat uitstekend (heb alleen geen freecom logotje meer,)
alle problemen zijn opgelost. de kwaliteit van de interface op mijn LCD is opgelost door een digital coax kabel tussen mijn tv en de media player te doen, betere kabel, beter beeld.
mocht je, zoals ik, per ongeluk een verkeerd video-type hebben ingesteld dan druk je dus op de knop video net zo vaak tot je weer beeld hebt. Top. Bedankt voor de tip.
Kraken van het geluid kwam door, geloof het of niet, een kapotte center speaker. iets waar je niet vanuit gaat als je een gloednieuwe Logitech Z-5400 koopt.
Al met al helemaal super! Alles werkt weer hoe het moet werken. Ik ben uitermate tevreden over de combinatie LCD-TV, Logitech Z-5400 en de Freeocom 3.5 netwerk kit met 300 gb hd. Ik raad het iedereen aan, je krijgt waar voor je geld! (als je tenminste de soms haperende afstandsbediening door de vingers kunt zien).
Nu alleen nog een echt goede firmware versie, met internet radio en ftp-server, dan ben ik helemaal tevreden
Mede tweakers, bedankt voor de hulp.
mocht je, zoals ik, per ongeluk een verkeerd video-type hebben ingesteld dan druk je dus op de knop video net zo vaak tot je weer beeld hebt. Top. Bedankt voor de tip.
Kraken van het geluid kwam door, geloof het of niet, een kapotte center speaker. iets waar je niet vanuit gaat als je een gloednieuwe Logitech Z-5400 koopt.
Al met al helemaal super! Alles werkt weer hoe het moet werken. Ik ben uitermate tevreden over de combinatie LCD-TV, Logitech Z-5400 en de Freeocom 3.5 netwerk kit met 300 gb hd. Ik raad het iedereen aan, je krijgt waar voor je geld! (als je tenminste de soms haperende afstandsbediening door de vingers kunt zien).
Nu alleen nog een echt goede firmware versie, met internet radio en ftp-server, dan ben ik helemaal tevreden
Mede tweakers, bedankt voor de hulp.
Die afstandsbediening is inderdaad niet super, een alternatief is om een Logitech Harmony afstandsbediening te nemen. Die kun je programmeren voor zo'n beetje elke apparaat en heeft een veel krachtiger infrarood signaal. De mediaplayer reageert daar veel beter op.(als je tenminste de soms haperende afstandsbediening door de vingers kunt zien).
[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 17-04-2007 10:28 ]
Werkt de 35 (en de 350 eigenlijk nog meer) ook met een externe harde schijf verbonden via USB?
edit:
Al gevonden! Het kan:
• USB Host port: add USB storage (hard drive, usb stick etc) and play back files from this USB device
http://www.freecom.com/objects/00010517.pdf
Al gevonden! Het kan:
• USB Host port: add USB storage (hard drive, usb stick etc) and play back files from this USB device
[ Voor 50% gewijzigd door ChrisM op 16-04-2007 23:21 ]
Alleen de 350 kan dat, de 35 heeft geen USB host functie.ChrisM schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:16:
Werkt de 35 (en de 350 eigenlijk nog meer) ook met een externe harde schijf verbonden via USB?
edit:
Al gevonden! Het kan:
wat ik niet begrijp, is dat de freecom volgens de specs HD kan afspelen. Nu ben ik geen echte held daarin, maar welke ik ook download, alles is in *.mkv. Hoe kan ik nou HD afspelen op mijn TV? wat moet ik dan doen. heeft iemand een idee?
En hoe zit dat nou met .TS. Kan de media player dat formaat afspelen? of moet je dat dan eerst uitpakken oid?
En hoe zit dat nou met .TS. Kan de media player dat formaat afspelen? of moet je dat dan eerst uitpakken oid?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 21-04-2007 09:40 ]
Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit"Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:56:
wat ik niet begrijp, is dat de freecom volgens de specs HD kan afspelen. Nu ben ik geen echte held daarin, maar welke ik ook download, alles is in *.mkv. Hoe kan ik nou HD afspelen op mijn TV? wat moet ik dan doen. heeft iemand een idee?
Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit"
.mkv is matsurka video, dat speelt ie dus niet af. HD speelt ie alleen af via de YPB aansluitingen en alleen als .TS file (transport stream)
[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 21-04-2007 11:33 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Toch zou ik 1 ding willen weten voor ik over ga tot aanschaf van een MP 350 (de nieuwe natuurlijk
)
Is het mogelijk om een DVD, die ik boven (zolder) in m'n PC doe, af te spelen op de FreecomMP/LCD TV (via CAT6 kabel, dus niet wireless)?
Dus niet omzetten naar DivX oid, gewoon: DVD boven erin, beneden kijken...
Is het mogelijk om een DVD, die ik boven (zolder) in m'n PC doe, af te spelen op de FreecomMP/LCD TV (via CAT6 kabel, dus niet wireless)?
Anoniem: 216073
Ik heb de 350 sinds een week, als je een DVD op je zolder pc shared/deelt dan kan het.
Hij speelt veel af, DVD/divx/xvid. Hij speelt ook sommige HD formaten zoals .TS files en sommige wmv-hd maar dan moet je de 350 aan je LCD via component of dvi/hdmi aansluiten. Ik vindt het tot nu toe een prima apparaat met een super beeld en geluid is ook in orde.
Hij speelt veel af, DVD/divx/xvid. Hij speelt ook sommige HD formaten zoals .TS files en sommige wmv-hd maar dan moet je de 350 aan je LCD via component of dvi/hdmi aansluiten. Ik vindt het tot nu toe een prima apparaat met een super beeld en geluid is ook in orde.
Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:49:
Toch zou ik 1 ding willen weten voor ik over ga tot aanschaf van een MP 350 (de nieuwe natuurlijk)
okee, top, maar wat voor een kabel heb ik daarvoor nodig? gewoon tulp?Caveman schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:32:
[...]
.mkv is matsurka video, dat speelt ie dus niet af. HD speelt ie alleen af via de YPB aansluitingen en alleen als .TS file (transport stream)
Mijn probleem blijft dat sommige .ISO files blijkbaar niet goed afgelezen worden en ik ze dus moet uitpakken naar de VIDEO_TS folder, wat dan weer prima afspeelt. Het is zo onbetrouwbaar dat ik maar overweeg gewoon alle .ISO files maar uit te pakken op de MP.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Wil ik 'm bijna bestellen ter vervanging van m'n MCE2k5 HTPC, blijkt ie geen .wma af te spelenAnoniem: 216073 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:28:
Ik heb de 350 sinds een week, als je een DVD op je zolder pc shared/deelt dan kan het.
[...]
(dat is het format waar toch al m'n muziek in geript is...)
Heeft hier iemand ervaring mee of betekend het idd dat ik alle muziek (toch een paar Gb) moet gaan converten naar MP3?

ehh, ja en nee..Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:59:
[...]
okee, top, maar wat voor een kabel heb ik daarvoor nodig? gewoon tulp?
zie plaatje:

Ik heb het niet getest, maar in het menu waar je voor video, audio, etc, kan kiezen, stond bij audio dat 'ie ook o.a. WMA files zou afspelen. Dus lijkt me van wel dat het WMA ondersteunt.Buzz_Lightyear schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:32:
[...]
Wil ik 'm bijna bestellen ter vervanging van m'n MCE2k5 HTPC, blijkt ie geen .wma af te spelen
Heeft hier iemand ervaring mee of betekend het idd dat ik alle muziek (toch een paar Gb) moet gaan converten naar MP3?
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Supported Formats:Buzz_Lightyear schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:32:
[...]
Wil ik 'm bijna bestellen ter vervanging van m'n MCE2k5 HTPC, blijkt ie geen .wma af te spelen
Movie: MPEG 1, 2, 4 (MPG, MPEG, AVI, M2V, DAT, VOB, etc) , XviD (Except GMC, Qpel option applied)
Music: MP3, OGG Vorbis, WMA
Photo: JPG
Anoniem: 151840
Ja hallo, ik heb toch al 2 keer gezegd dat deze onder Vista gewoon werkt ?Steef_tweaker schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:34:
Ik vraag me nog steeds af of het werkt onder vista of niet?
Pas dan weet ik of het nut heeft de mediaplayer aan te schaffen, en van de een lees ik dat het werkt en de ander zegt van niet.
kan iemand uitsluitsel geven........
Heeft iemand al een harde schijf geprobeert die groter dan 320Gb is. Ik heb freecom gemailt maar krijg niet een duidelijk antwoord.
MIjn vraag aan hun:
Ik heb de mediaplayer 3.5 bij jullie gekocht en wil een grotere harde schijf inbouwen , nu is mijn vraag waarom kan ik hier maar tot 320 Gb inbouwen terwijl dezelfde uitvoering maar dan draadloos tot 500 Gb wil. Komt hier nog een update voor want dan wacht ik liever nog even met het kopen van een harde schijf, of wil 500Gb wel?
Antwoord:
U kunt in de MediaPlayer 35 Drive In Kit harde schijven inbouwen met volgende eisen:
P-ATA (UDMA-66/100/133), 40/80pol. ATA-interface.
Het drive moet “Master” gejumperd zijn, anders herkend de Player de harde schijf niet intern.
Drives tot een capaciteit van 320GB worden zeker ondersteunt.
Meer capaciteit valt te testen.
De stroomopname moet natuurlijk weiniger zijn dan wat op de AC-adaptor staat.
(Soms slechte ervaringen met groote Seagate of Maxtor).
De MediaPlayer herkend slechts de eerste partitie van het drive.
In principe is dat ook geldig voor de MediaPlayer 350HD, maar deze player heeft een andere PCB/chipset.
MIjn vraag aan hun:
Ik heb de mediaplayer 3.5 bij jullie gekocht en wil een grotere harde schijf inbouwen , nu is mijn vraag waarom kan ik hier maar tot 320 Gb inbouwen terwijl dezelfde uitvoering maar dan draadloos tot 500 Gb wil. Komt hier nog een update voor want dan wacht ik liever nog even met het kopen van een harde schijf, of wil 500Gb wel?
Antwoord:
U kunt in de MediaPlayer 35 Drive In Kit harde schijven inbouwen met volgende eisen:
P-ATA (UDMA-66/100/133), 40/80pol. ATA-interface.
Het drive moet “Master” gejumperd zijn, anders herkend de Player de harde schijf niet intern.
Drives tot een capaciteit van 320GB worden zeker ondersteunt.
Meer capaciteit valt te testen.
De stroomopname moet natuurlijk weiniger zijn dan wat op de AC-adaptor staat.
(Soms slechte ervaringen met groote Seagate of Maxtor).
De MediaPlayer herkend slechts de eerste partitie van het drive.
In principe is dat ook geldig voor de MediaPlayer 350HD, maar deze player heeft een andere PCB/chipset.
Geprobeerd heb ik het niet, maar in de US zijn er resellers die ze wel met 500Gb verkopen. Dus dat zal wel werken dan.Anoniem: 151840 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:50: terwijl dezelfde uitvoering maar dan draadloos tot 500 Gb wil. Komt hier nog een update voor want d
Heeft iemand al een harde schijf geprobeert die groter dan 320Gb is. Ik heb freecom gemailt maar krijg niet een duidelijk antwoord.
Link: http://www.pc4usa.com/det...%20%20&Scatn=9&parCat=all
seca, ik heb er een 400gb disk in.
daarnaast heb ik een YPbPr (component) aansluiting op mijn tv, helaas krijg ik het NIET voor elkaar om HD op mijn tv te kijken. Weet jij of ik ergens een proef filmpje kan downloaden?
daarnaast heb ik een YPbPr (component) aansluiting op mijn tv, helaas krijg ik het NIET voor elkaar om HD op mijn tv te kijken. Weet jij of ik ergens een proef filmpje kan downloaden?
Anoniem: 215720
Bij mij stopt ie na 10 seconden spelen.Anoniem: 151840 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:21:
[...]
Ja hallo, ik heb toch al 2 keer gezegd dat deze onder Vista gewoon werkt ?
Voor de mensen die last heben van stotterende avi files, probeer eens mpeg4 modifier op http://www.moitah.net/
en kies voor de optie unpack als deze packed is. Jammer genoeg werkt de Aspect Ratio wijziging niet op de media player.
en kies voor de optie unpack als deze packed is. Jammer genoeg werkt de Aspect Ratio wijziging niet op de media player.
Heb nu week of 2 de mp35. Zelf schijf ingebouwd (werd eerst niet herkend in XP tot ik master instelde) en vanaf de schijf spelen gaat goed. Ik heb echter 2 problemen.
1. Geluid via Coxiaal naar Pioneer set geeft geen geluid. Tulp geen probleem. Ik heb de MP35 ingesteld op de juiste audio output zoals in handleiding wordt aangegeven.
Heb helaas geen andere apparaten die coax uitgang hebben om de ingang op mijn pioneer set te testen. Heb ook volume output van de mp35 max gezet. Helaas geen geluid.
2. Afspelen via netwerk gaat niet goed. MP35 zit via UTP direct op 2e netwerk kaart in mijn pc. Map met DVD's geshared (NTFS schijf) en die kan ik na de pcnaam geselecteerd heb ook openen. Echter de inhoud van die map toont hij niet. Onderin waar de file/dir info staat verschijnen ook vreemde tekens ipv filename en datum etc.
Het reeds firmware 1.4.7 erop gezet. Alle hulp is welkom
Alvast bedankt!
1. Geluid via Coxiaal naar Pioneer set geeft geen geluid. Tulp geen probleem. Ik heb de MP35 ingesteld op de juiste audio output zoals in handleiding wordt aangegeven.
Heb helaas geen andere apparaten die coax uitgang hebben om de ingang op mijn pioneer set te testen. Heb ook volume output van de mp35 max gezet. Helaas geen geluid.
2. Afspelen via netwerk gaat niet goed. MP35 zit via UTP direct op 2e netwerk kaart in mijn pc. Map met DVD's geshared (NTFS schijf) en die kan ik na de pcnaam geselecteerd heb ook openen. Echter de inhoud van die map toont hij niet. Onderin waar de file/dir info staat verschijnen ook vreemde tekens ipv filename en datum etc.
Het reeds firmware 1.4.7 erop gezet. Alle hulp is welkom
[ Voor 3% gewijzigd door quidje op 01-05-2007 13:26 ]
Guest account in XP enabelenquidje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:25:
Het reeds firmware 1.4.7 erop gezet. Alle hulp is welkomAlvast bedankt!
Thx Kadettilac! Guest account was al enabled maar nog niet op de share toegevoegd. Daarna werkt het top
Hier.Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:05:
seca, ik heb er een 400gb disk in.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 151840 op 02-05-2007 21:33 ]
Kort vraagje
Inmiddels heb ik de MP-350 WLAN in huis, maar de firmwareversie staat op 1.1.0
Kan ik de fw updaten met 1.4.6 voor de MP-35 (website freecom) of heeft de MP-350 compleet andere fw nodig?
Kan ik de fw updaten met 1.4.6 voor de MP-35 (website freecom) of heeft de MP-350 compleet andere fw nodig?
Is een compleet andere firmware ! dus niet doen....Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:04:
Kort vraagje
Er is wel een nieuwere firmware voor de 350, 1.1.2
[ Voor 17% gewijzigd door Caveman op 06-05-2007 13:31 ]
Anoniem: 220474
Wie oh wie kan (wil) mij helpen? Meestal los ik zelf mijn problemen op maar ik kom er niet uit...
De 35 in netwerk gehangen en doet het zoals het moet.
Maarrrr...hij doet het alleen i.c.m. XP Home. Met XP Pro krijg ik het niet aan de gang.
Alles werkt; ik kan pingen, NDAS draaien (ook van de XP Pro PC) etc. Dus het ligt niet aan het netwerk. Op de TV ziet hij ook alle apparaten maar als ik mijn Pro PC selecteer, dan komt hij steeds met het bericht: "Er zijn geen gedeelde mappen, of gedeelde modus is onjuist. Zie de handleiding voor het instellen van de 'share' modus". De handleiding biedt ook niet veel soelaas.
Ik heb het draadje ERG goed gelezen maar hier lees ik weinig over behalve dan dat het guest account mogelijk moet aan staan.
Ik heb van alles al geprobeerd: simpel filesharing aan/uit, guest account opnieuw aangemaakt met juiste rechten op de gedeelde mappen, etc. Maar werken, ho maar...
Zie ik iets over het hoofd?
Heel erg bedankt alvast.
Guy
De 35 in netwerk gehangen en doet het zoals het moet.
Maarrrr...hij doet het alleen i.c.m. XP Home. Met XP Pro krijg ik het niet aan de gang.
Alles werkt; ik kan pingen, NDAS draaien (ook van de XP Pro PC) etc. Dus het ligt niet aan het netwerk. Op de TV ziet hij ook alle apparaten maar als ik mijn Pro PC selecteer, dan komt hij steeds met het bericht: "Er zijn geen gedeelde mappen, of gedeelde modus is onjuist. Zie de handleiding voor het instellen van de 'share' modus". De handleiding biedt ook niet veel soelaas.
Ik heb het draadje ERG goed gelezen maar hier lees ik weinig over behalve dan dat het guest account mogelijk moet aan staan.
Ik heb van alles al geprobeerd: simpel filesharing aan/uit, guest account opnieuw aangemaakt met juiste rechten op de gedeelde mappen, etc. Maar werken, ho maar...
Zie ik iets over het hoofd?
Heel erg bedankt alvast.
Guy
Als dit correct is dan is het zeker een rechten kwestie, ik zou alles nog eens goed nakijken qua instellingen.Anoniem: 220474 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:28:
Simple filesharing uit, guest account aan, Guest wel toevoegen aan de gesharde map, en de rechten instellen.
Zo te zien heb je een XP machine en een Home machine, met de Home machine kun je testen of je op de juiste map terecht kan....
Heb die MP 350 WLAN uitvoering, maar vind de interface maar crapy...

Als je alle muziek in verschillende mappen hebt staan is het al een drama om iets te selecteren, laat staan verschillende artiesten random door elkaar te laten spelen.
Heb 'm via DVI aangesloten op m'n LCD tv, maar de foto's zien er beroerd uit (itt MCE2005) en worden meestel voor 75% weergegeven...de rest van het scherm is dan gevuld met mooie zwarte balken.
Als je alle muziek in verschillende mappen hebt staan is het al een drama om iets te selecteren, laat staan verschillende artiesten random door elkaar te laten spelen.
Heb 'm via DVI aangesloten op m'n LCD tv, maar de foto's zien er beroerd uit (itt MCE2005) en worden meestel voor 75% weergegeven...de rest van het scherm is dan gevuld met mooie zwarte balken.
een probleempje hij speelt geen WMV af... heb je nog meer ideeën?
Alvast bedankt voor je hulp!!
Ik begrijp er gewoon echt geen reet van!!! ik heb mijn MG-35 aangesloten op de TV (HD READY) via Y, PB, PR. Ik heb TROY_HD_DVD gedownload om te proberen.
Na deze te hebben uitgepakt, zie ik twee mapjes, ADV_OBJ en HVDVD_TS.
In het eerste mapje staan de volgende formaten: *.DAT, *.ACA, *.XPL. Geen van deze wil de freecom openen.
In het tweede (HVDVD_TS) staan de volgende formaten: *.EVO, *.MAP, *.VTI. Ook deze worden niet geopend.
De freecom staat als volgt ingesteld: TV-OUT geprobeerd op 480, 720 en nu op 1080i (dan is hij het scherpst op mijn TV).
Audio staat op digitaal
Screen staat op 16:9
Maar het werkt dus niet. Daarnaast heb ik ook WMV, en MKV (Matroska).
Wat moet ik doen om dat ding werkend te krijgen? Blu-Ray downloaden, MP4 of x264?
Na deze te hebben uitgepakt, zie ik twee mapjes, ADV_OBJ en HVDVD_TS.
In het eerste mapje staan de volgende formaten: *.DAT, *.ACA, *.XPL. Geen van deze wil de freecom openen.
In het tweede (HVDVD_TS) staan de volgende formaten: *.EVO, *.MAP, *.VTI. Ook deze worden niet geopend.
De freecom staat als volgt ingesteld: TV-OUT geprobeerd op 480, 720 en nu op 1080i (dan is hij het scherpst op mijn TV).
Audio staat op digitaal
Screen staat op 16:9
Maar het werkt dus niet. Daarnaast heb ik ook WMV, en MKV (Matroska).
Wat moet ik doen om dat ding werkend te krijgen? Blu-Ray downloaden, MP4 of x264?
Bestand formaten proberen af te spelen die niet ondersteund worden heeft geen zin. In je handleiding staan vast de specificaties wel, en anders in de links in de startpost. WMV wordt dus niet ondersteund, dat MKV niet werkt heeft Caveman je al eerder vertelt.
Dat de HD ondersteuning waardeloos lijkt heb je in dit draadje vast al gelezen. Er staat maar 1 ervaring in dat het een beetje werkte.
Als ik zie wat je wilt doen had je beter de opvolger kunnen aanschaffen, de MP350 heeft meer ondersteuning voor de bestandstypes die je wilt zien.
Dat de HD ondersteuning waardeloos lijkt heb je in dit draadje vast al gelezen. Er staat maar 1 ervaring in dat het een beetje werkte.
Als ik zie wat je wilt doen had je beter de opvolger kunnen aanschaffen, de MP350 heeft meer ondersteuning voor de bestandstypes die je wilt zien.
dank je wel troftnom.
wmv, mkv wist ik inderdaad al, het was meer een opsomming wat ik geprobeerd heb.
misschien moet ik inderdaad maar eens naar een opvolger gaan kijken. is de mp350 de beste keuze dan? of kan ik beter een andere kopen?
wmv, mkv wist ik inderdaad al, het was meer een opsomming wat ik geprobeerd heb.
misschien moet ik inderdaad maar eens naar een opvolger gaan kijken. is de mp350 de beste keuze dan? of kan ik beter een andere kopen?
Anoniem: 184673
Heb al geruime tijd de md35 maar het is nog steeds niet mogelijk om onder vista via netwerk films af te spelen, lopen na 10 seconden vast.
Ndas daarintegen werkt wel , de mediaplayer ziet de pc wel met de gedeelde schijven maar films afspelen ho maar.
Ndas daarintegen werkt wel , de mediaplayer ziet de pc wel met de gedeelde schijven maar films afspelen ho maar.
Anoniem: 89931
Kan de software van de mediagate gewoon gebruikt worden op de Freecom uitvoering? Heeft iemand hier al ervaring mee?Caveman schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:28:
[...]
Is een compleet andere firmware ! dus niet doen....
Er is wel een nieuwere firmware voor de 350, 1.1.2
Anoniem: 184673
Vraag hoe stream je films over het netwerk met de mg-35 onder vista mij lukt het namelijk niet, films stoppen na een aantal seconden met spelen en de netwerkverbinding verbroken.Anoniem: 151840 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:21:
[...]
Ja hallo, ik heb toch al 2 keer gezegd dat deze onder Vista gewoon werkt ?
Probeer eens een andere aanluiting op je router.Anoniem: 184673 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:51:
[...]
Vraag hoe stream je films over het netwerk met de mg-35 onder vista mij lukt het namelijk niet, films stoppen na een aantal seconden met spelen en de netwerkverbinding verbroken.
Ja hoor, gaat prima. Ik draai ook de mediagate software op het freecom ding. 't Is gewoon hetzelfde apparaat, nl.Koets2000:
Kan de software van de mediagate gewoon gebruikt worden op de Freecom uitvoering? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Inderdaad, no probs hier. Ik had mijn vingers wel even gekruist toen ik de update deed maar er was geen enkel probleem. Content blijft er gewoon op staan.drm schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:22:
[...]
Ja hoor, gaat prima. Ik draai ook de mediagate software op het freecom ding. 't Is gewoon hetzelfde apparaat, nl.
zou ik mijn MP35 via zo'n adapter draadloos in mijn netwerk kunnen hangen? heb in mijn nieuwe app. namelijk weinig mogelijkheden om 't bekabeld te doen zonder óf tig meter te leggen óf een hoop gaten te boren
¯\_(ツ)_/¯
Met zo'n adapter zal dat zeker niet gaan lukken, die kun je via USB niet aansluiten, laat staan dat hij zal functioneren. Je hebt dan een wireless bridge nodig, die van je UTP aansluiting een draadloze maakt, zoiets als dit bij Linksys. Of het echt goed gaat werken is de vraag, maar je zou het kunnen proberen. Zal ook een beetje aan je router liggen, en hoe goed de ontvangst is..beschuitfluiter schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:42:
zou ik mijn MP35 via zo'n adapter draadloos in mijn netwerk kunnen hangen? heb in mijn nieuwe app. namelijk weinig mogelijkheden om 't bekabeld te doen zonder óf tig meter te leggen óf een hoop gaten te boren
De opvolger van de M35 heeft trouwens wifi aan boord, geen idee of het daarop goed werkt.
Omdat ik redelijk tevreden was over mijn MP35, heb ik sinds kort een ook nog Freecom Network Harddrive Kit gekocht, waar ik een 500 gb hdd in heb gebouwd. Ook deze in mijn switch geprikt en het werkt perfect. Met NDAS wordt alles herkend bij zowel XP als Vista PC. Het resultaat is een goedkope netwerk hdd. Het gekke is dat de Network HDD veel sneller is dan de MP35. Volgens mij haal ik hiermee gewone netwerk snelheden van een 100mbps netwerkje. Het enige minpuntje is dat NDAS de 2 Freecoms niet tegelijk wil mounten. Maar dat was ook niet mijn bedoeling en daar valt mee te leven.
Anoniem: 119293
Hi Allemaal,
Ik wil graag een MP-350 WLAN aanschaffen vooral om DivX bestanden af te spelen op de TV. In het verleden heb ik eens een KiSS netwerk speler gehad, maar het probleem daarmee was dat hij vaak de avi files die ik wilde afspelen niet herkende. Dat kwam dan door een niet ondersteunde codec. Op een gegeven moment had KiSS geen nieuwe upgrades meer en dus kon die speler de deur uit.
Is dit met de MP-350 ook zo? Ik bedoel als ik vandaag de laatste aflevering van Heroes download kan hij dan gewoon de nieuwste codec aan? Wat zijn de ervaringen met upgrades?
Ik ben benieuwd want voor de rest zit het eruit als een toppie product
Thanks!
VMC
Ik wil graag een MP-350 WLAN aanschaffen vooral om DivX bestanden af te spelen op de TV. In het verleden heb ik eens een KiSS netwerk speler gehad, maar het probleem daarmee was dat hij vaak de avi files die ik wilde afspelen niet herkende. Dat kwam dan door een niet ondersteunde codec. Op een gegeven moment had KiSS geen nieuwe upgrades meer en dus kon die speler de deur uit.
Is dit met de MP-350 ook zo? Ik bedoel als ik vandaag de laatste aflevering van Heroes download kan hij dan gewoon de nieuwste codec aan? Wat zijn de ervaringen met upgrades?
Ik ben benieuwd want voor de rest zit het eruit als een toppie product
Thanks!
VMC
ik heb net ff de 350 wireless gehaald. Ik heb er wat divx series op gezet en ook via nog een externe hd wat filmpjes geprobeerd, maar de divx jes haperen. Het is alsof er frames wegvallen waardoor het beeld onrustig is. Is hier een fix voor? Andres breng ik m zo terug.
ola
Ik heb m terug gebracht, hij liet mijn kleine toshiba hd zelfs crashen. Ik snapte er niks van. Begon ineens te tikken. Raar. Op de computer perfect. Maar goed, mijn indrukken waren op zich niet slecht. Voor het geld (300 euro) kreeg je op zich een leuk apparaat. de 400gb hd was superstil, dus dat was wel mooi. menu en dergelijke opties waren vrij goed. Aansluitingen ook, maar divx jes draaide die slecht. Alsof er frames wegvielen. Echt jammer, want het was echt een compleet apparaat, die ook nog eens op netwerk aangesloten kon worden waardoor het ook een netwerk hd was. Super, maar ja, als die niet fatsoenlijk afspeelt??? Weet iemand wel een goed appaart vergelijkbaar met deze, maar hij moet vooral divxjes goed afspelen en ook 1080P aankunnen. Wel iets betriuwbaars. Ik sta versteld dat er in deze tijd niet echt een goede alround mediaplayer is, of zie ik er een over het hoofd?
ola
Deze http://www.tvix.co.kr/Eng/products/4100sh.aspx schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of die in nederland verkrijgbaar isyah schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:09:
Ik sta versteld dat er in deze tijd niet echt een goede alround mediaplayer is, of zie ik er een over het hoofd?
Anoniem: 119293
Zijn er nog andere mensen met dezelfde ervaringen als Yah? Het is juist mijn bedoeling om DivX'jes af te gaan spelen... Zou een firmware update hier niet helpen?
Misschien moet ik het apparaat ook maar gewoon aanschaffen en proberen... Wat denken jullie?
Victoria
Misschien moet ik het apparaat ook maar gewoon aanschaffen en proberen... Wat denken jullie?
Victoria
http://www.jvbdigital.nl/...=sdi&page=title&title=481TifKag schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:15:
[...]
Deze http://www.tvix.co.kr/Eng/products/4100sh.aspx schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of die in nederland verkrijgbaar is
Ik was even benieuwd naar het volgende.
Ik ben op dit moment niet in het bezit van een afstandsbediening, maar ik moet in de setup wel instellen dat mijn audio op analoog moet komen te staan, dit is op zich niet een probleem, maar het lukt me niet om zonder afstandsbediening uit het setup menu te geraken. Ik moet de player dus eerst uitschakelen en dan weer inschakelen, maar het probleem is dat de instellingen die ik in de setup heb gemaakt niet worden onthouden. Is er een andere manier om toch, zonder de player uit te schakelen, uit de setup te komen?
Ik ben op dit moment niet in het bezit van een afstandsbediening, maar ik moet in de setup wel instellen dat mijn audio op analoog moet komen te staan, dit is op zich niet een probleem, maar het lukt me niet om zonder afstandsbediening uit het setup menu te geraken. Ik moet de player dus eerst uitschakelen en dan weer inschakelen, maar het probleem is dat de instellingen die ik in de setup heb gemaakt niet worden onthouden. Is er een andere manier om toch, zonder de player uit te schakelen, uit de setup te komen?
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Ach, iets dichterbij.... http://www.divxplayer.nl/2006/index.php?manufacturers_id=52
en nog een... http://www.rhisc.nl/index.php
(Google is your friend.....)
Toch jammer dat er geen oplossing is voor .MKV/.OGM, toch maar verder op Vista MC.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ehhh,... JVB Digitalregmaster schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:58:
[...]
Ach, iets dichterbij.... http://www.divxplayer.nl/2006/index.php?manufacturers_id=52
en nog een... http://www.rhisc.nl/index.php
(Google is your friend.....)
3831 PJ Leusden
The Netherlands
Dus net zo dichtbij als de jouwe...
AutoGK en binnen 20 min heb je een avi die het wel doet op je MPprutser001 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:32:
Toch jammer dat er geen oplossing is voor .MKV/.OGM, toch maar verder op Vista MC.
Sinds een verse herinstallatie van m'n Windows XP Pro (x64) kan ik mijn shares niet meer benaderen met mijn MG-35.
Ik heb het draadje doorgelezen en heb de volgende gedaan:
Guest account enabled.
Turned off 'Simple Filesharing'.
Add 'Guest' en 'Guests' in Read permissions van de betreffende shared folder.
Zelfs ff gereboot.
Ook in security de 'Guest' toegevoegd en lees/execute toegang enzo gegeven.
Moest ik nog meer doen? Ik kan namelijk nog niets bereiken.
Guest account enabled.
Zelfs ff gereboot.
[ Voor 10% gewijzigd door Trinsec op 12-07-2007 21:44 ]
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
De instellingen van je Firewall nalopen misschien?Trinsec schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:44:
Geen firewall binnenin mijn netwerk. Windows Firewall zit uit en Freecom hoeft niet voorbij mijn router.hanhub schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 06:19:
[...]
De instellingen van je Firewall nalopen misschien?
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Is het twee kanten op? Ik bedoel of je PC de MP niet ziet en je MP ook je PC niet ziet?
En gebruik je de laatste NDAS versie? Die schijnt beter overweg te kunnen met 64bit XP en Vista.
En gebruik je de laatste NDAS versie? Die schijnt beter overweg te kunnen met 64bit XP en Vista.
Ik gebruik de NDAS niet, ik hoef voorlopig de MP niet te benaderen vanaf mijn PC, ik wil alleen dat de MP mijn PCs kan inlezen zodat ik wat filmpjes via netwerk kan bekijken. Als ik films wil overpompen op de harde schijf, gebruik ik de USB wel, het is anders veel te traag.
De MP kan de computers op het netwerk wel zien, alleen niet erin komen.
De MP kan de computers op het netwerk wel zien, alleen niet erin komen.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Anoniem: 143259
Een tijdje geleden de MP35 gekocht (met 250gb HD). De bedoeling is zoveel mogelijk muziekbestanden hierop te zetten, zowel wav, wma als mp3 (met hogere bitrate), alsook mijn (bescheiden) fotocollectie en af en toe een filmpje .De nadruk ligt op muziek, voor het overzetten van mijn CD-collectie en toekomstige gecomprimeerde bestanden. Bij aansluiten op mijn PC (XP home) werd de MP35 uiteraard onmiddellijk herkend en kon ik alle bestaande bestanden moeiteloos overzetten en afspelen via de freecom. Geen probleem dus. De schijf kreeg direct een stationnr toegewezen (G), maar blijkt echter in FAT32 te zijn geformatteerd. Loont het de moeite deze om te zetten naar NFTS (zoals een collega me adviseerde) of laat ik het maar zo. Alle overgezette bestanden doen het totnogtoe feilloos..
Als je ooit een 4gig file erop wou zetten, een DVDtje, een groot bestand, een ISO.. dan wel, ja. Ik heb het zelf van FAT (!) naar NTFS geconverteerd, geen problemen.Anoniem: 143259 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:14:
De schijf kreeg direct een stationnr toegewezen (G), maar blijkt echter in FAT32 te zijn geformatteerd. Loont het de moeite deze om te zetten naar NFTS (zoals een collega me adviseerde) of laat ik het maar zo. Alle overgezette bestanden doen het totnogtoe feilloos..
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Anoniem: 157915
ik zit al een tijdje dit apparaat te bekijken en hij lijkt me echt helemaal te gek
ben al een hoop wijzer geworden van deze thread, maar ik blijf met 2 vraagjes zitten:
1) Stel ik heb een NTSC film, kan ie die dan aan? (zet de player hem om naar PAL?) Of doet ie niet moeilijk of de film NTSC / PAL is. Wil namelijk wel dat ie altijd PAL signaal uitstuurt, anders begint mijn TV te jammeren.
2) Wat me ook nog niet duidelijk is, is hoe het zit me dvd's. Stel ik zet er een hele dvd op, kan ie dan ook gewoon het title menu aan (om de subtitels en de audio te selecteren)?
en kan ie dvd bestanden aan (incl de start menu's?)
DVD gaat wel lukken als ik het zo zie, maar ook die start menu's en what about de ondertiteling
Zoals ik het nu in gedachten zie, hang ik de player aan mijn router
Kopier steeds mijn film naar de player en kijken maar
(Player hangt dan aan een panasonic plasma tv(TH-37PV60))
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
ben al een hoop wijzer geworden van deze thread, maar ik blijf met 2 vraagjes zitten:
1) Stel ik heb een NTSC film, kan ie die dan aan? (zet de player hem om naar PAL?) Of doet ie niet moeilijk of de film NTSC / PAL is. Wil namelijk wel dat ie altijd PAL signaal uitstuurt, anders begint mijn TV te jammeren.
2) Wat me ook nog niet duidelijk is, is hoe het zit me dvd's. Stel ik zet er een hele dvd op, kan ie dan ook gewoon het title menu aan (om de subtitels en de audio te selecteren)?
en kan ie dvd bestanden aan (incl de start menu's?)
DVD gaat wel lukken als ik het zo zie, maar ook die start menu's en what about de ondertiteling
Zoals ik het nu in gedachten zie, hang ik de player aan mijn router
Kopier steeds mijn film naar de player en kijken maar
(Player hangt dan aan een panasonic plasma tv(TH-37PV60))
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
1) NTSC of PAL maakt niet uit. Output van het apparaat is te aanpassen, dus hij kan prima naar PAL uitzenden (anders gebruikten we het niet.
)
2) Hij kan een hele DVD inlezen zonder problemen. Zelfs als de DVD nog in een ISO zit (alhoewel het bij mij gevarieerd resultaat opleverde. Daarom heb ik gewoon losse DVD files op dat ding staan nu). Het zal zijn alsof je een DVD speler bedient.
2) Hij kan een hele DVD inlezen zonder problemen. Zelfs als de DVD nog in een ISO zit (alhoewel het bij mij gevarieerd resultaat opleverde. Daarom heb ik gewoon losse DVD files op dat ding staan nu). Het zal zijn alsof je een DVD speler bedient.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
dank voor je antwoorden, maaaarrr....... ( me a bit of aTrinsec schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:58:
1) NTSC of PAL maakt niet uit. Output van het apparaat is te aanpassen, dus hij kan prima naar PAL uitzenden (anders gebruikten we het niet.)

betekent het dus wel dat als je een NTSC leest en gewoon PAL uitspugt
Sure. Nooit problemen gehad met NTSC DVDs hier.Anoniem: 157915 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:25:
[...]
dank voor je antwoorden, maaaarrr....... ( me a bit of a![]()
)
betekent het dus wel dat als je een NTSC leest en gewoon PAL uitspugt
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
dank je wel voor je antwoorden!!!Trinsec schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:50:
[...]
Sure. Nooit problemen gehad met NTSC DVDs hier.
Dan ben jij duidelijk minder kritisch dan ikTrinsec schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:50:
[...]
Sure. Nooit problemen gehad met NTSC DVDs hier.
Je kunt duidelijk zien dat het beeld schokkeriger is als je een NTSC film afspeelt.
Als je het apparaat dan op NTSC instelt, en de TV automatisch om ziet schakelen naar NTSC, is het schokken weg
Dit is bij een "MediaPlayer WLan 350", bij een "MediaPlayer 35" schijnt het minder erg te zijn !
[ Voor 10% gewijzigd door TifKag op 23-07-2007 14:52 ]
Anoniem: 228441
Voor zowel XP Pro als Vista is het noodzakelijk om het computer beleid via de mmc aan te passen.Trinsec schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:44:
Sinds een verse herinstallatie van m'n Windows XP Pro (x64) kan ik mijn shares niet meer benaderen met mijn MG-35.
Guest account enabled.
Zelfs ff gereboot.
Het gast account mag niet staan bij "Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren"
Anoniem: 228441
Weet iemand de oplossing voor dit probleem onder Vista; het lijkt of de netwerkverbinding hikt na ca. 10 sec.Anoniem: 184673 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:22:
Heb al geruime tijd de md35 maar het is nog steeds niet mogelijk om onder vista via netwerk films af te spelen, lopen na 10 seconden vast.
Anoniem: 19058
Wellicht stomme vraag, maar kan deze speler ook functioneren zonder HD geinstalleerd? Of werkt hij niet zonder?
Want ik heb hem nu zonder HD aangesloten. Alles wat ik zie is een knipperend blauwe led, ik kan hem niet aan- of uitzetten en krijg logischerwijs ook geen menu oid te zien.
Want ik heb hem nu zonder HD aangesloten. Alles wat ik zie is een knipperend blauwe led, ik kan hem niet aan- of uitzetten en krijg logischerwijs ook geen menu oid te zien.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 10-08-2007 18:47 ]
Hij kan gewoon zonder HD werken, wellicht een stomme vraag van mijn kant: Hoe heb je hem dan nu aangesloten ? Toch niet via een USB kabel he, want dan gaat de blauwe led knipperen. USB is alleen bedoeld om bestanden op je MP te zetten.Anoniem: 19058 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:24:
Wellicht stomme vraag, maar kan deze speler ook functioneren zonder HD geinstalleerd? Of werkt hij niet zonder?
Anoniem: 19058
Gewoon op mn TV, geprobeerd met composiet, composiet via scart en svideo.
Zodra ik de spanning eraan hang gaat ie knipperen, verder doet ie helemaal niets
-edit: zo te zien kan deze terug
http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/viewtopic.php?t=631
Zodra ik de spanning eraan hang gaat ie knipperen, verder doet ie helemaal niets
-edit: zo te zien kan deze terug
http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/viewtopic.php?t=631
volgens mij heb ik een brick gekregen. Vond het al raar, zaten geen svideo en composiet kabels bij. En een engelse stekker..Q. When I power up my MG-350HD I get a blank screen with no audio or video and the BLUE LED light is constantly flashing on the unit.
There can be two possible reasons why this is occurring:
First would be flash memory problem. This is usually caused by power problem while upgrading the firmware. There is no cure for this problem at the moment so please contact the store you had purchased the unit from to obtain a replacement.
Second reason this maybe occurring is that you are trying to use the MG-350HD as an external hard drive for your computer and media server simultaneously. If this is the case please unplug any USB devices connected to the MediaGate’s USB Slave port. Blinking should now stop and startup should be now normal.
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 10-08-2007 19:33 ]
ik heb tegenwoordig ook vista, na wat gerommel heb ik de laatste nieuwe Firmware op de MP gezet, helemaal prima, ik kan de Mp op me pc weer zien.
nu wil ik ook me shares weer kunnen zien als ik op de MP bezig ben, en dat lukt me niet.
heb gast account aanstaan en gast heeft ook recht op de gedeelde map.
maar nog lukt het niet, wat doe ik fout?
nu zie ik hierboven wel een reactie van Arnma staan, maar ik begrijp niet helemaal waar je op doelt.
ben nog erg noob op vista gebied (ik draai het net een weekend )
nu wil ik ook me shares weer kunnen zien als ik op de MP bezig ben, en dat lukt me niet.
nu zie ik hierboven wel een reactie van Arnma staan, maar ik begrijp niet helemaal waar je op doelt.
[ Voor 0% gewijzigd door Shanquish op 13-08-2007 22:11 . Reden: foute smilie ]
Ik heb effe rond geneusd op de site van Freecom en zit nu te twijfelen tussen de mp-35 en de mp-350
Enige wat ik wil is films op HD qualiteit naar mijn lcd knallen.. de mp-35 heeft een component uitgang en de mp-350 ook een DVI uitgang.
Freecom zegt in de omschrijving van de 350 dat deze: HD Video-File compatible is
maar bij de 35 staat dit niet.
In principe hoef ik niet perse de DVI en de WiFi te gebruiken als ik met de 35 ook uit de voeten kan.
maar iek weet niet zeker of de 35 ook wel HD Video Files kan afspelen..
Iemand hier met zo'n apparaat ervaring hiermee? (heb niet het hele topic doorgelezen omdat het meeste een jaar oud is mocht dit al behandeld zijn dan hoor ik dat graag)
Enige wat ik wil is films op HD qualiteit naar mijn lcd knallen.. de mp-35 heeft een component uitgang en de mp-350 ook een DVI uitgang.
Freecom zegt in de omschrijving van de 350 dat deze: HD Video-File compatible is
maar bij de 35 staat dit niet.
In principe hoef ik niet perse de DVI en de WiFi te gebruiken als ik met de 35 ook uit de voeten kan.
Iemand hier met zo'n apparaat ervaring hiermee? (heb niet het hele topic doorgelezen omdat het meeste een jaar oud is mocht dit al behandeld zijn dan hoor ik dat graag)
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
De 35 speelt geen HD, en er zitten ook niet de nodige uitgangen achterop volgens mij... (Pin0 is geen HD expert)

Voor de rest ben ik redelijk tevreden met mijn 35, af en toe schokken de avi's of loopt het geluid niet synchroon maar dat ligt meestal aan de codec...

Voor de rest ben ik redelijk tevreden met mijn 35, af en toe schokken de avi's of loopt het geluid niet synchroon maar dat ligt meestal aan de codec...
Zou ik voortaan toch maar gewoon doen want als je een paar post terug gaat heb je je antwoord!RoRoo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:15:
Trouwens het is meestal gewoon bij soort topics dat je ff de topic start leest, daar staat nl. ook de info die je nodig hebt: http://www.freecom.com/objects/00006098.pdf http://www.freecom.com/objects/00006626.pdf
Tsjah.. idd toch maar effe moeten verder lezen 
Heb net de mp-350 binnengehad.. kan er zelfs een usb stickie indoen en zelfs dat werkt
Nu staat er op de site dat deze wmv9 ondersteund, maar een wmvhd file speelt ie niet af.. ik gok dat dat wmv10 is dan?
Heb net de mp-350 binnengehad.. kan er zelfs een usb stickie indoen en zelfs dat werkt
Nu staat er op de site dat deze wmv9 ondersteund, maar een wmvhd file speelt ie niet af.. ik gok dat dat wmv10 is dan?
Nog steeds is er geen nieuwe firmware beschikbaar voor de MP350 WLAN 
Ik heb het apparaat nu zo'n 4 maanden in bezit, maar kijk nog steeds tegen die foeilelijke map-folder structuur aan. MP3/WMA zoeken is een ramp en als je meerdere artiesten tegelijk wil horen ben je een half uur bezig om een playlist samen te stellen...
De firmware van de airlinktech site zou ik haast gaan proberen, ware het niet dat de garantie vervalt (who cares met zo'n beroerde support) en dat ik die site niet eens kan bereiken.
(Als iemand anders de fw naar me wilt mailen, thx)
Ik heb het apparaat nu zo'n 4 maanden in bezit, maar kijk nog steeds tegen die foeilelijke map-folder structuur aan. MP3/WMA zoeken is een ramp en als je meerdere artiesten tegelijk wil horen ben je een half uur bezig om een playlist samen te stellen...
De firmware van de airlinktech site zou ik haast gaan proberen, ware het niet dat de garantie vervalt (who cares met zo'n beroerde support) en dat ik die site niet eens kan bereiken.
Lees dit topic eens doorBuzz_Lightyear schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:12:
Nog steeds is er geen nieuwe firmware beschikbaar voor de MP350 WLAN
Ik zie daar geen link naar een officiele Freecom site met FW 1.1.2 ???
Kan natuurlijk op mediagateusa.com gaan kijken, maar dat is niet m'n bedoeling...
Als jij wel de link naar de officiele fw hebt, dan ontvang ik 'm graag
Ben je nou te lui om maandag even een telefoontje naar Freecom te plegen, of een mailtje te sturen.Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:09:
[...]
Ik zie daar geen link naar een officiele Freecom site met FW 1.1.2 ???
Kan natuurlijk op mediagateusa.com gaan kijken, maar dat is niet m'n bedoeling...
Als jij wel de link naar de officiele fw hebt, dan ontvang ik 'm graag
Er staat daar duidelijk dat je de nieuwe Freecom FW toegestuurd krijgt na ÉÉN telefoontje of mailtje !!!!
Ik heb die 1.1.2 ook toegestuurd gekregen
BTW: Hier is de link naar de MediaGate FW, als je je garantie zo graag kwijt wil.
[ Voor 14% gewijzigd door TifKag op 18-08-2007 16:29 ]

Als de FW offcieel is, waarom wordt deze dan niet gewoon op de site gepubliceerd, maar wel op verzoek naar klanten gemaild? Beetje vreemde procedure, vind je ook niet?
edit:
BTW: Hier is de link naar de MediaGate FW, als je je garantie zo graag kwijt wil
BTW: Hier is de link naar de MediaGate FW, als je je garantie zo graag kwijt wil
http://www.mediagateusa.com/html/download/mg350/firm112.html
[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-08-2007 16:28 ]
Omdat de FW van MediaGate nog niet helemaal stabiel is (en ook nog niet geweest is), maar er een paar problemen opgelost worden, heeft Freecom besloten, om een tussenversie uit te brengen, die alleen op aanvraag beschikbaar is.
Op het duitse Freecom forum, doen ze het precies hetzelfde.
Zodra Mediagate binnenkort de nieuwe "non beta" FW uitbrengt, en blijkt dat die stabiel is, zal Freecom die ook officieel beschikbaar stellen.
De 1.1.2. versie van Freecom voegt o.a. ook Internetradio toe, en lost problemen met vastlopende DivX ondertitels op, ook speelt hij beter MP3's af.
Kijk maar wat je met deze info doet, het is iig het mailtje of telefoontje wel waard.
Op het duitse Freecom forum, doen ze het precies hetzelfde.
Zodra Mediagate binnenkort de nieuwe "non beta" FW uitbrengt, en blijkt dat die stabiel is, zal Freecom die ook officieel beschikbaar stellen.
De 1.1.2. versie van Freecom voegt o.a. ook Internetradio toe, en lost problemen met vastlopende DivX ondertitels op, ook speelt hij beter MP3's af.
Kijk maar wat je met deze info doet, het is iig het mailtje of telefoontje wel waard.
Wel positief om te zien dat de Nederlands Freecom helpdesk tegenwoordig wel actief support geeft. Toen ik ze voorheen om mijn NDAS codes vroeg kreeg ik tot twee maal toe totaal geen reactie, gelukkig wel via de Duitse helpdesk.
Zijn er al mensen die de [MG-350HD] v1.1.3 beta Firmware hebben draaien?
Aangezien ik flink baal van die NDAS snelheid (en het feit dat ie niet 24/7 actief blijft) en deze versie de volgende features erbij heeft:
Version 1.1.3 additions and modifications.
1. Network Protocol Multimedia (Movie, Music, Picture) file play - streaming.
- Samba Protocol
- UPNP Protocol
- NTS Protocol
- FTP Protocol
2. FTP Server.
3. FTP Client
- Passive Mode
- File upload/download
- Supports upload/download queue (50 files each)
4. In picture, landscape size supports uneven and gray scale pictures
5. High resolution picture - Slide show.
6. Wireless ssid up to 33 characters supported
7. i-radio function - now stable.
8. Bugs reported in 1.1.2 version fixed
Heb nu hun 1.1.2 versie draaien en vind het wel jammer dat ik al 4x een wmvhd film op 720p gedownload heb en de unit deze weigert om af te spelen (de demo's van microsoft zelf doet ie wel
)
Ik hoop dat deze support beter is geworden in de 1.1.3 versie.
Want ik heb deze eigenlijk gekocht als een NAS die ook nog eens media kon afspelen naar de tv... Nu blijkt (na verder onderzoek) dat het een media player is die er tussendoor ook nog een beetje als nas gebruikt kan worden.
Graag zie ik wat ervaringen van mensen die deze firmware geinstalleerd hebben.
Aangezien ik flink baal van die NDAS snelheid (en het feit dat ie niet 24/7 actief blijft) en deze versie de volgende features erbij heeft:
Version 1.1.3 additions and modifications.
- Samba Protocol
- UPNP Protocol
- NTS Protocol
- FTP Protocol
2. FTP Server.
3. FTP Client
- Passive Mode
- File upload/download
Heb nu hun 1.1.2 versie draaien en vind het wel jammer dat ik al 4x een wmvhd film op 720p gedownload heb en de unit deze weigert om af te spelen (de demo's van microsoft zelf doet ie wel
Ik hoop dat deze support beter is geworden in de 1.1.3 versie.
Want ik heb deze eigenlijk gekocht als een NAS die ook nog eens media kon afspelen naar de tv... Nu blijkt (na verder onderzoek) dat het een media player is die er tussendoor ook nog een beetje als nas gebruikt kan worden.
Graag zie ik wat ervaringen van mensen die deze firmware geinstalleerd hebben.
even een subtiel kickje, ik zit er erg mee omhoog en ik vraag me af hoe andere dit onder vista wel goed draaiend hebben gekregen...
shameete schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:06:
ik heb tegenwoordig ook vista, na wat gerommel heb ik de laatste nieuwe Firmware op de MP gezet, helemaal prima, ik kan de Mp op me pc weer zien.![]()
nu wil ik ook me shares weer kunnen zien als ik op de MP bezig ben, en dat lukt me niet.![]()
nu zie ik hierboven wel een reactie van Arnma staan, maar ik begrijp niet helemaal waar je op doelt.ben nog erg noob op vista gebied (ik draai het net een weekend )
Na dit draadje te volgen heb ik interesse gekregen in de MP350 WLAN.
Ik wil dit apparaat dan voornamelijk gebruiken voor het streamen van DVD's doormiddel van
het via het netwerk direct afspelen van de VIDEO_TS mappen op het apparaat.
Ook het afspelen van DVD's vanaf mijn externe USB drive lijkt mij interessant.
Kan dit apparaat goed overweg met deze manier van DVD's afspelen zowel met Dolby 5.1 of DTS?
Alvast bedankt.
Ik wil dit apparaat dan voornamelijk gebruiken voor het streamen van DVD's doormiddel van
het via het netwerk direct afspelen van de VIDEO_TS mappen op het apparaat.
Ook het afspelen van DVD's vanaf mijn externe USB drive lijkt mij interessant.
Kan dit apparaat goed overweg met deze manier van DVD's afspelen zowel met Dolby 5.1 of DTS?
Alvast bedankt.
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Wat moet ik doen om een diashow te bekijken en op de achtergrond muziek te laten spelen?
Heb verder alles werkend, met laatste firmware 1.4.7
En weet iemand of het mogelijk is om andere skins toe te passen.
Verder een super mediaplayer!!!
Wat moet ik doen om een diashow te bekijken en op de achtergrond muziek te laten spelen?
Heb verder alles werkend, met laatste firmware 1.4.7
En weet iemand of het mogelijk is om andere skins toe te passen.
Verder een super mediaplayer!!!
Als je een diashow start, worden de mp3's, die in de root van de map music staan, automatisch afgespeeld. mp3's die in andere (sub)mappen staan, worden niet afgespeeld bij een diashow. Helaas zijn de mp3's in dit geval niet te shuffelen.
De laatste fw versie is trouwens 1.4.8
1.4.8??hanhub schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 06:20:
Als je een diashow start, worden de mp3's, die in de root van de map music staan, automatisch afgespeeld. mp3's die in andere (sub)mappen staan, worden niet afgespeeld bij een diashow. Helaas zijn de mp3's in dit geval niet te shuffelen.
De laatste op de freecom site is 1.4.7 waar haal jij die 8 vandaan?
Pin0 leest de startpost nog eens door: http://www.airlinktek.com...nd=&uid=90&keyfield=&key=
Nou ik heb de diashow met geluid werkend!
Ik heb nu de gemodificeerde firmware 1.4.8 erop van MG
, hiermee is de user interface aangepast in kleur. Velen malen beter als die lelijke grijze interface. En nu is het ook mogelijk om een 'private' folder te maken die men via de 'setup' kan tonen/verbergen, echt super
.
Ik heb nu de gemodificeerde firmware 1.4.8 erop van MG
Op zich wel geinig.. dit is een aangepaste mg 1.1.3 beta4 versieTifKag schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:
Voor de MP350-WLAN, staat nu HIER FW 1.1.4 (beta) Online.
zal mij benieuwen.. ik wacht nog wel effe tot ie final is.
Changelog 1.1.4
1. Cannot display certain jpeg files => Fixed
2. System freezes when the shared folder cannot be detected in Samba protocol => Fixed
3. Cannot play continuously in FTP protocol => Fixed
4. When several servers exist in UPNP, wrong server connection problem => Fixed
- Samba Protocol
- UPNP Protocol
- NTS Protocol
- FTP Protocol
2. FTP Server.
3. FTP Client
- Passive Mode
- File upload/download
* Version 1.1.2 additions and modifications
1. Version 1.1.1 beta 5 functionalities included
2. SKIN function added
- Background and all icons changeable
- When applying skins, display might slow down
3. Special characters now supported for WPA Key entries
4. Caption accent now supported
5. Shorcuts for mode selection screen and sound effect ON/OFF
functionality now added to Setup screen
6. Shorcut for loading icon on/off functionality now added to setup screen
7. Avi file index loading time now changeable at the setup screen
(Reduced loading time for continuous play)
8. Screen saver functionality added (When playing music files, the
title and play time will be shown along with the screen saver)
9. Parsing bug fixed for certain pls files
10. After error occurs while playing video files, device halts and all
video cannot be played - bug fixed
11. While ff/rw, progress bar is now displayed at the left top corner
12. Bug for certain id3 tag of mp3 files - fixed
13. Topfield file can now be played.
* Errors can occur while upgrading over the network due to the
unstability of the wired/wireless environments, so we recommend
upgrading using the internal HDD. Copy the upgrade file to the HDD and
please do not perform any other tasks while upgrading.
Anoniem: 230925
Mensen,
Vandaag de Freecom 350 HD Wlan aangeschaft.
Ik dacht de media speler met een netwerkkabel te verbinden om zodoende DVD bestanden vanaf mijn netwerkschijf te kunnen streamen.
Voor zover werkt alles naar behoren, alleen DVD's streamen over de WLAN werkt dus niet.
Ik had gelezen over de trage verbinding, dus was niet geheel een verassing.
Totdat ik spelenderwijs een losse VOB file vanaf m'n netwerkschijf opende.
Het resultaat was een vloeiende film, alleen was ik niet in staat om de juiste subtitle en audio stream te kiezen.
Wanneer ik de VIDEO_TS.ifo file open wordt m'n tv scherm zwart en lijkt de speler te bevriezen.
Alleen uitzetten met de remote of lokaal help dan nog.
Als ik hetzelfde doe via de ingebouwde HD of USB schijf werkt het prima.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een bandbreedte probleem is, immers, de VOB file speelt vloeiend.
Ik heb het nog niet geprobeerd met een LAN kabel omdat ik deze nog niet heb.
Ik heb de laatste versie freecom 1.1.4 beta firmware, WLAN signaal sterkte 96%,WPA encyptie.
Iemand suggesties, het liefst blijft ik over WLAN draaien.
Groet,
Paul
Vandaag de Freecom 350 HD Wlan aangeschaft.
Ik dacht de media speler met een netwerkkabel te verbinden om zodoende DVD bestanden vanaf mijn netwerkschijf te kunnen streamen.
Voor zover werkt alles naar behoren, alleen DVD's streamen over de WLAN werkt dus niet.
Ik had gelezen over de trage verbinding, dus was niet geheel een verassing.
Totdat ik spelenderwijs een losse VOB file vanaf m'n netwerkschijf opende.
Het resultaat was een vloeiende film, alleen was ik niet in staat om de juiste subtitle en audio stream te kiezen.
Wanneer ik de VIDEO_TS.ifo file open wordt m'n tv scherm zwart en lijkt de speler te bevriezen.
Alleen uitzetten met de remote of lokaal help dan nog.
Als ik hetzelfde doe via de ingebouwde HD of USB schijf werkt het prima.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een bandbreedte probleem is, immers, de VOB file speelt vloeiend.
Ik heb het nog niet geprobeerd met een LAN kabel omdat ik deze nog niet heb.
Ik heb de laatste versie freecom 1.1.4 beta firmware, WLAN signaal sterkte 96%,WPA encyptie.
Iemand suggesties, het liefst blijft ik over WLAN draaien.
Groet,
Paul
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast