Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 20:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

@Paul12345
Doet de mijne ook...lijkt aan de beveiliging van de DVD te liggen (css).
Als ik op een client in het netwerk een DVD stop kan ik de .IFO files gewoon zien, maar afspelen gaat niet...haperend scherm en geluid (lijkt op te weinig bandbreedte, maar is het dus niet)
Een DVD volledig op de HD van de MP350 kopieëren heeft ook geen effect (overigens gaat NDAS nu wel een stul sneller in 1.1.4)
In firmware 1.1.4 loopt de musicplayer na 1 liedje al vast als je de screensaver gebruikt...
onbruikbaar dus
Bovendien zit er een zeer irritant knipperend Freecom logo in dat je niet kunt verwijderen/uitzetten/aanpassen... :(

[ Voor 48% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-08-2007 08:07 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Voor de liefhebbers: Firmware 1.4.9 is released... :) linkje: http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/viewforum.php?f=6

woei... en dat voor een 1000ste post.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Caveman schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:19:
Voor de liefhebbers: Firmware 1.4.9 is released... :) linkje: http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/viewforum.php?f=6

woei... en dat voor een 1000ste post.
Hoe veilig is het trouwens om deze versie erop te zetten op een hagelnieuwe 350 WLAN? (dus nog met de originele Freecom firmware)
ff een vraagje voor de zekerheid, zou anders flink balen als blijkt dat het stiekem niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Magic6399 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:35:
[...]

Hoe veilig is het trouwens om deze versie erop te zetten op een hagelnieuwe 350 WLAN? (dus nog met de originele Freecom firmware)
ff een vraagje voor de zekerheid, zou anders flink balen als blijkt dat het stiekem niet kan...
Well... dit is voor een MG35, en je hebt de 350. Lijkt me niet compatibel.

Edit:
Net even getest op mijn MG-35. Ik kan wel zeggen dat de interface in ieder geval een enorme verbetering is. :) (Had nog 1.4.7 erop staan) Het is nu namelijk veel beter leesbaar.
Dus wat dat betreft ben ik wel lekker happy. (Ohja, ik heb die met die custom blauwe GUI geinstalleerd)

[ Voor 24% gewijzigd door Trinsec op 25-08-2007 14:08 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230925

@Buzz

Ik heb geprobeerd dezelfde ifo file via m'n laptop te benaderen. (laptop fungeert dan als netwerk schijf).
Op zich geen probleem (op stotteren na). Dit wordt veroorzaakt door de beperkte bandbreedte die moet worden gedeeld tussen de mediaspeler en m'n laptop.
Het ligt dus niet aan de css (overigens met dvd schrink verwijderd).
Ik krijg de indruk dat het wordt veroorzaakt door de linux server in de netwerkschijf (Lan disk).
Mijn kennis omtrendt de diverse netwerk protocollen is niet erg groot, op dit moment heb ik samba ingesteld en weet niet of een ander protocol verbetering geeft.
Nogmaals, suggesties welkom.

Groet,

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Woensdag gekocht via Zercom computers, zaterdagmiddag via TNT inhuis. Levertijd is redelijk dus. Prijs was ook prima. Vrijdag nog even gebelt om te vragen of de 350 ook daadwerkelik binnengekomen was en een uiterst vriendelijke en kundige medewerker wist me daarvan te overtuigen.

Zaterdag dus een 250gb schijfje erin geklust, vooraf NTFS geformateerd, dipswitch op master gezet, installatie HDD ging als een zonnetje.

Aangesloten op mijn Maratz AV versterker, aangezet en ik had gelijk beeld (via tulp stekker)
Nog geen audio, dus in menu van MP350 audio even op de juiste instelling gezet. In mijn geval heb ik de coaxiale aansluiting gebuikt voor mijn 5.1 geluid.

wifi aangeslingerd, WEP key eringeklust en ook wifi werkt, shoutcast getest, erg geinig.
NDAS driver op laptop geklust, NDAS in menu op de MP aangezet en ook NDAS werktte.

Vervolgens een DVD op de MP geprobeerd te kopieeren, afgebroken want kopieactie zou meer dan 1 uur duren. Via "info" button op de remotecontrole van MP gechecked hoe het met signaalsterkte van wifi staat, 80% op 54Mbits, zou redelijk moeten zijn. Toch haal ik slechts een netwerkverbruik van 2% op de NIC in mijn taakbeheer op de laptop. Nu zit die ook draadloos dus ik heb de laptop aan een switch gehangen. Ik had echter nog steeds slechte wifi upload.

Toch maar een draad getrokken en toen ging het veel beter. Jammer dat wifi onder de maat presteert. DVD afspelen van een wifi bron gaat niet, de overige media gaat wel goed.

Klein testje gedaan, divx, dvd, avi werkt als een zonnetje. Ik ben dus zeer tevreden over zowel de beeld als de geluidskwaliteit. Jammer dat upload vreselijk traag is, hij is dus minder geschikt als NDAS schijf, ook bedraad preseteert hij nog slecht.

Ik heb er ondertussen firmware 1.1.4 opzitten, update is trouwens een makkie, firmware download, op de MP zetten en vervolgens via remotecontrole de file "starten" werkt uitstekend.

De bediening gaat soms wat traag via de RC, hij voelt wat stroperig aan.
Je kunt "network" niet gebruiken als deze op DHCP staat en je hebt wifi aanstaan.
NDAS werkt niet lekker icm de FTP server, hij geeft dan een error op je NTFS filesystem. Deze recovered hij zelf, maar is niet prettig.

Er zit idd een lelijke freecom screensaver op, die heb ik dus maar uitgezet. Ik heb geen last gehad van hikjes/crashes als ik muziek afspeel en de screensaver start.

Voor de mp 35 is er al een redelijk community op Yahoo, voor de 350 begint het net een beetje te komen heb ik het idee, er is een group maar er wordt nog niet echt aan de firmware geklust. Wellicht komt dat nog.

De multi i/o poort op mijn MP was trouwens opgevult, die werkt dus niet. Geen groot probleem, wel jammer.

Concluderend toch wel een aanrader, beeld en geluid zijn uitstekend, wifi is te beperkt. De Interface behoeft nog wat tweakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31650

Ik heb ook zitten gluren naar de MG 350, lijkt me een superding! Wat ik me afvroeg:

- Is Internet streaming TV mogelijk? Volgens mij niet, maar misschine kijk ik niet goed, Is er wel een MP waar Internet TV mogelijk is?

- Zou deze speler ook in de auto te gebruiken zijn? dus aansluiten op een kleine 7" schermpje?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 31650 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:03:
Ik heb ook zitten gluren naar de MG 350, lijkt me een superding! Wat ik me afvroeg:

- Is Internet streaming TV mogelijk? Volgens mij niet, maar misschine kijk ik niet goed, Is er wel een MP waar Internet TV mogelijk is?

- Zou deze speler ook in de auto te gebruiken zijn? dus aansluiten op een kleine 7" schermpje?

tnx!
Internet streaming TV is niet mogelijk.

In de auto is ie prima bruikbaar, je moet alleen er even voor zorgen dat je 5V ergens vandaan haalt. De voeding van het apparaat bestaat uit 5 en 12V. Ik zelf heb hem gewoon aan een 12v laptop converter (is iets van 12V gelijk naar 130V wissel) gehangen (de adapter dan) en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
Streaming TV is met de huidige firmware niet mogelijk. Of het er ooit komt is de vraag. Als je 7" schermpje een aansluiting heeft waar de MP350 wat mee kan ben je klaar. Als de resolutie maar goed is, dit is echter een educated guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

RoRoo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:48:
....
Nu staat er op de site dat deze wmv9 ondersteund, maar een wmvhd file speelt ie niet af.. Wel die van wmvhd.com
Iemand die mij hier wat duidelijkheid over kan geven? snap er geen snars van. Als ik de file omzet met encode360 naar een iets mindere qualiteit dan doen ze het wel.. Mijn notebook is dan wel 20 uur bezig geweest met 1 file..
En soms kneitert mijn notebook uit omdat ie het gewoonweg te lang te heet heeft.
Nou weet ik dat een notebook hier eigenlijk niet geschikt voor is.. maar een mens moet roeien met de riemen die die heeft.

Diverse mailtjes naar freecom blijven onbeantwoord mbt deze vraag.. Misschien dat ik hier een kenner tegen kom.

Ben ik gedoemd om elke film om te gaan zetten, of zijn er nog meer opties voor mij?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Caveman

Caveman

whahoehaha

RoRoo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:30:
[...]

Iemand die mij hier wat duidelijkheid over kan geven? snap er geen snars van. Als ik de file omzet met encode360 naar een iets mindere qualiteit dan doen ze het wel.. Mijn notebook is dan wel 20 uur bezig geweest met 1 file..
En soms kneitert mijn notebook uit omdat ie het gewoonweg te lang te heet heeft.
Nou weet ik dat een notebook hier eigenlijk niet geschikt voor is.. maar een mens moet roeien met de riemen die die heeft.

Diverse mailtjes naar freecom blijven onbeantwoord mbt deze vraag.. Misschien dat ik hier een kenner tegen kom.

Ben ik gedoemd om elke film om te gaan zetten, of zijn er nog meer opties voor mij?
Geef eens wat meer info... De filmpjes op wmvhd zijn bijna allemaal 720p, slechts enkele zijn 1080p, speelt ie die 1080p ook af ? Wat is bv. de resolutie van de files die het niet doen ?

De MP kan alleen 480p, 720p en 1080i afspelen... kennelijk kan die 1080p niet afspelen (i staat voor interlaced en p staat voor Progressive).

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Caveman schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

Geef eens wat meer info... De filmpjes op wmvhd zijn bijna allemaal 720p, slechts enkele zijn 1080p, speelt ie die 1080p ook af ? Wat is bv. de resolutie van de files die het niet doen ?

De MP kan alleen 480p, 720p en 1080i afspelen... kennelijk kan die 1080p niet afspelen (i staat voor interlaced en p staat voor Progressive).
zal effe wat screenies maken. van de verschillen.

Het gedownloadde bestand:
Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.net/temp/downloaded.JPG
Na 1 pass met encode360 (niet op tijdsduur letten enzow.. deze was bijna klaar toen mijn notebook crashte)
Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.net/temp/encode360.jpg

Welk onderdeel maakt nou het dusdanige verschil dat deze unit op z'n gat gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 30-08-2007 12:31 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Caveman

Caveman

whahoehaha

RoRoo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:30:
[...]

zal effe wat screenies maken. van de verschillen.

Het gedownloadde bestand:
[afbeelding]
Na 1 pass met encode360 (niet op tijdsduur letten enzow.. deze was bijna klaar toen mijn notebook crashte)
[afbeelding]

Welk onderdeel maakt nou het dusdanige verschil dat deze unit op z'n gat gaat?
Hmmm, het is zowiezo raar want het bestand zou 1280x720 moeten zijn om aan de HD specs te voldoen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de bitrate lager is, maar volgens mij maakt dat nix uit. Wat het eigenschappen schermpje niet laat zien is de framerate, het zou zomaar kunnen zijn dat de framerate van het gedownloade bestand niet correct is (althans niet voor de MP) en dat na het converten de framerate wel goed is.
De framerate kun je bekijken met bv Gspot of avicodec, of misschien wel in encode360. Op het ogenblik kan ik zelf geen HD bekijken op de MP, maar van de week weer wel, zal er eens opletten wat er fout en goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
ik zie dat je met de nieuwe firmware ook van skins gebruik kan maken. heeft iemand al wat leuke skins gevonden / in gebruik genomen? ben wel benieuwd ernaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55386

Is het iemand al gelukt om de MP-350 WLAN in combinatie met de KPN Experiabox aan de praat te krijgen? (zowel NDAS als Stream)

Het lukt mij maar niet!

- Als ik de NDAS installeer ziet mijn PC de MP-350 niet.
- Als ik vanuit mijn MP-350 de beschikbare machines bekijk, ziet hij mijn router en mijn PC wel, maar de MP-350 geeft aan dat er geen shared folder beschikbaar is.. (maar moet ik het probleem zoeken in mijn share-instellingen of in het netwerk)

Mijn OS is XPP en alle devices zijn draadloos aangesloten. Alles is volgens het boekje ingesteld.
geprobeerd via mijn PC zowel als via mijn notebook. Tevens de laatste firmware er ook opgezet.

WEP-beveiliging, keurig alles ingevuld, keys, device-id's, share, firewall uit, etc.. echt alles volgens boekje. Alleen de IP-adressen, dat is me niet helemaal duidelijk. Misschien dat ik daar wat verkeerd doe. Ik weet het anders ook niet meer.

Wat kan ik nog verkeerd doen? Wil eigenlijk uitsluiten waar de fout zit. Experiabox of de Instellingen

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Is het mogelijk om de opmaak van de ondertiteling te aanpassen? Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat er een dikkere outline rondom de tekst komt zodat het wat beter leesbaar wordt tegen fel verlichte achtergronden in de film. De font op zich is oke, alleen de outline is niet echt duidelijk soms.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55386 schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:52:
Is het iemand al gelukt om de MP-350 WLAN in combinatie met de KPN Experiabox aan de praat te krijgen? (zowel NDAS als Stream)

Het lukt mij maar niet!

- Als ik de NDAS installeer ziet mijn PC de MP-350 niet.
- Als ik vanuit mijn MP-350 de beschikbare machines bekijk, ziet hij mijn router en mijn PC wel, maar de MP-350 geeft aan dat er geen shared folder beschikbaar is.. (maar moet ik het probleem zoeken in mijn share-instellingen of in het netwerk)

Mijn OS is XPP en alle devices zijn draadloos aangesloten. Alles is volgens het boekje ingesteld.
geprobeerd via mijn PC zowel als via mijn notebook. Tevens de laatste firmware er ook opgezet.

WEP-beveiliging, keurig alles ingevuld, keys, device-id's, share, firewall uit, etc.. echt alles volgens boekje. Alleen de IP-adressen, dat is me niet helemaal duidelijk. Misschien dat ik daar wat verkeerd doe. Ik weet het anders ook niet meer.

Wat kan ik nog verkeerd doen? Wil eigenlijk uitsluiten waar de fout zit. Experiabox of de Instellingen

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Heb je al geprobeerd om te pingen?
Je kunt je toegekende IP adress zien met je info knop.
Bij XP home is een map delen voldoende, maar bij XP prof moet je ook de user accounts ingeven.
Overigens is NDAS enorm traag.
Ik ben zelf nog bezig om de FTP server aan de gang te krijgen, maar dit schijnt met de huidige firmware (1.1.4 beta) nog steeds niet te werken.
Indien je met hogere bitrates vanaf het netwerk wil streamen kun je beter met FTP werken.
Bij mij werkt het draadloos streamen van VOB's over FTP vloeiend, met SAMBA met horten en stoten.
Groet,

paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107106

Hallo allemaaal,

Ik heb er kort geleden ook eentje aangeschaft alleen ik ondervond wel wat probleempjes ... Ik heb niet heel het forum doorgelezen maar ik vroeg me af of jullie ook en van de volgende problemen hebben en of watvoor oplossingen daarvoor zijn:

1: Netwerk via ndas heel erg traag. (200kbps)
2: Via FTP benadering wat sneller maar nog steeds veels te traag (2mbps).
3: Kan geen .VOB bestanden afspelen krijg een zwart scherm en moet m
vervolgens opnieuw opstarten.
4: Start traag op en sluit traag af.
5: Kan geen HD .WMV streamen vanaf mn USB stick (beeld hapert en geluid
doet het niet). Waarschijnlijk interface of processor te traag (want op
desktop pc doet ie het wel goed.
Om de schijf een beetje vol te zetten met films kost dat dus wel heel erg
veel tijd. Dit moet volgens mij wel sneller kunnen met en 100mb netwerk
aansluiting.
En wat ik ook wel jammer vind is dat je zelf geen radio station kan toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 107106 schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:36:
Dit is te traag, het moet net zo snel kunnen als met FTP. Maar vergeet niet het is een mediaspeler en NAS drive, je haalt gem. tussen de 1,5 en 2 Mb
zie 1
Doen die VOB bestanden op je pc het wel ? (misschien een firmware upgrade doen ?)
Trouwens VOB bestanden zijn eigenlijk helemaal niet bedoeld om zo af te spelen, als je alle bestanden van een dvd in een mapje gooit herkent de mediaspeler hem vanzelf als een dvd.
Geen idee, hoe snel gaat het ? de mijne start in 5 a 10 sec op.
Ik neem aan de je een 350 gekocht hebt, want op de 3.5 kun je helemaal geen USB stick op aansluiten en wmv op afspelen. (anders kopieer je het gewoon toch naar de HD)

Ik denk in jouw geval dat je eens moet kijken naar je firmware. Maar aangezien ik niet eens weet welke versie je heb en welke mediaspeler je hebt gekocht, geeft dat toch wat moeilijk antwoord.

Veel van de antwoorden die je zoekt staan zowiezo in het topic, een klein beetje eigen inzet mag denk ik wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 16-09-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107106 schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:36:
Hallo allemaaal,

Ik heb er kort geleden ook eentje aangeschaft alleen ik ondervond wel wat probleempjes ... Ik heb niet heel het forum doorgelezen maar ik vroeg me af of jullie ook en van de volgende problemen hebben en of watvoor oplossingen daarvoor zijn:

Om de schijf een beetje vol te zetten met films kost dat dus wel heel erg
veel tijd. Dit moet volgens mij wel sneller kunnen met en 100mb netwerk
aansluiting.
En wat ik ook wel jammer vind is dat je zelf geen radio station kan toevoegen..
Bedraad moet e.e.a. wel sneller gaan, pakbeet 2x sneller als wireless (ca 3Mb/sec).
Met DVD's (de ifo file binnen de folder) heb ik ook problemen met een zwart beeld als ik deze open vanaf m'n netwerkschijf. Starten vanaf de interne HD en usb drive geen probleem. (let op: DVD's altijd starten dmv de ifo file anders krijg je geen menu).
Ik heb zeker 2 weken ge-experimenteerd met NDAS, FTD, server enz. en weet 'm ondanks wat nadelen goed te waarderen.
Met de regelmatige updates van de firmware kan het alleen maar beter worden.

Kijk ook eens hier: http://www.avsforum.com/a...087&posted=1#post11486087
of hier: http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php

Kan je zo een avondje doorbrengen.

Succes,

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:22:
[...]

Dit is te traag, het moet net zo snel kunnen als met FTP. Maar vergeet niet het is een mediaspeler en NAS drive, je haalt gem. tussen de 1,5 en 2 Mb

[...]

zie 1

[...]

Doen die VOB bestanden op je pc het wel ? (misschien een firmware upgrade doen ?)
Trouwens VOB bestanden zijn eigenlijk helemaal niet bedoeld om zo af te spelen, als je alle bestanden van een dvd in een mapje gooit herkent de mediaspeler hem vanzelf als een dvd.

[...]

Geen idee, hoe snel gaat het ? de mijne start in 5 a 10 sec op.

[...]

Ik neem aan de je een 350 gekocht hebt, want op de 3.5 kun je helemaal geen USB stick op aansluiten en wmv op afspelen. (anders kopieer je het gewoon toch naar de HD)

Ik denk in jouw geval dat je eens moet kijken naar je firmware. Maar aangezien ik niet eens weet welke versie je heb en welke mediaspeler je hebt gekocht, geeft dat toch wat moeilijk antwoord.

Veel van de antwoorden die je zoekt staan zowiezo in het topic, een klein beetje eigen inzet mag denk ik wel.
Ik heb idd de 350. En ik had de laatste frimware van de site gehaald en geinstalleerd. Maar dit gaf helaas geen prestatie verbetering. Ik zal het topic en andere informatie bronnen eens gaan doorlezen misschien dat er een oplossing zal zijn voor het trage netwerk gebeuren.
En vanaf de usb kan je helaas niet kopieren, alleen streamen. Misschien is dat wat voor een firmware update. Maar ik zag dat er wat zelf gemaakte firmware was gemaakt ik zal eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230925 schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:40:
[...]

Bedraad moet e.e.a. wel sneller gaan, pakbeet 2x sneller als wireless (ca 3Mb/sec).
Met DVD's (de ifo file binnen de folder) heb ik ook problemen met een zwart beeld als ik deze open vanaf m'n netwerkschijf. Starten vanaf de interne HD en usb drive geen probleem. (let op: DVD's altijd starten dmv de ifo file anders krijg je geen menu).
Ik heb zeker 2 weken ge-experimenteerd met NDAS, FTD, server enz. en weet 'm ondanks wat nadelen goed te waarderen.
Met de regelmatige updates van de firmware kan het alleen maar beter worden.

Kijk ook eens hier: http://www.avsforum.com/a...087&posted=1#post11486087
of hier: http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php

Kan je zo een avondje doorbrengen.

Succes,

Paul
Ok, maar ik heb m wired aangesloten en dat is idd iets sneller dan via wifi. Maar bij mij geeft dat niet meer dan 2Mb/s, dat moet echt sneller kunnen naar mijn idee. Maar ik zal de links nog even goed bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
E is een nieuwe Firmware voor de 350 Ik heb hem nog niet getest,. Het lijkt erop dat ze wat meer gaan leunen op de FTP access dan de NDAS. Jammer maar het is wel sneller denk ik.

http://www.airlinktek.com...nd=&uid=93&keyfield=&key=

Version 1.1.7 additions and modifications.

1. Support for files over 2GB on ftp server.
2. Support for certain m2ts files. (Note: The file will not play if the video and audio codec are not compatible.)
3. Upper & lower cases ignored in private folder.
4. When entering password for private folder, easy notification of whether last character is entered.
5. Pop noise when time searching on ts file => Fixed.
6. Progress bar remains visible even when ftp file download is disconnected due to connection problem => Fixed.
7. When entering ftp client server name, certain upper case letters are not recognized => Fixed.
8. During ftp streaming, the last hour of mp3 is not played => Fixed.
9. Small jpeg files not displayed properly during ftp streaming => Fixed.
10. bmp file supported on ftp streaming.
11. Audio output error for certain Topfield Rec files => Fixed.
12. Defaulting the display position of jpeg images to the center of the screen for 1080i component output
13. Error playing next song when transitioning from Playlist to ScreenSaver mode => Fixed.
14. ISO file not visible for ftp protocol.
15. All wave files created using WMP11 are now supported.
16. ac3 audio error for certain mpg files => Fixed.
17. Parsing error for m3u files that included path information => Fixed.
18. Some ts file error => Fixed
19. Small characters with an accent/stress => Fixed.
20. mpeg2 + ac3 (5G) error => Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:04
Ik heb hem eergisteren er ook op gezet, ziet er wel goed uit verder...

Over de ondertiteling... ondersteunt de 350 ook .idx+.sub? (Dat zijn in principe gewoon plaatjes met de ondertiteling) of alleen .srt? Ik kon namelijk wel het .idx bestand selecteren, maar ik zie niks en als ik dan een iets wil instellen, zegt het ding dat er geen subtitles geselecteerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb het draadje een beetje gelezen, maar kan je met de MediaPlayer met harde schijf DVD's ( de VIDEO_TS) map vanaf het netwerk streamen én vanaf je je computer naar de HD van de Mediaplayer kopieren en dan afspelen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234284

Hallo, ik heb sins 2 dagen een MP350, alleen het beeld schokt en stoot met het afspelen van dvd.
Ik heb al diverse instellingen gedaan maar niets help, zou de nieuwe firmware (1.1.7) helpen?

Verder is het een top product

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 234284 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:32:
Hallo, ik heb sins 2 dagen een MP350, alleen het beeld schokt en stoot met het afspelen van dvd.
Ik heb al diverse instellingen gedaan maar niets help, zou de nieuwe firmware (1.1.7) helpen?

Verder is het een top product

Gr Ronald
Ik zou zeker die nieuwe firmware erop zetten, zitten genoeg verbeteringen in (zeker als je de firmware zonder internetradio nog hebt).

Wat ik nog steeds niet begrijp (of in ieder geval niet kan vinden): dacht dat je met de 350 een map met MP3's kon selecteren, en dat de 350 de onderliggende mappen ook af zou spelen. Of staat deze optie nog op de verlanglijst voor een latere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic6399 schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:00:
[...]

Ik zou zeker die nieuwe firmware erop zetten, zitten genoeg verbeteringen in (zeker als je de firmware zonder internetradio nog hebt).

Wat ik nog steeds niet begrijp (of in ieder geval niet kan vinden): dacht dat je met de 350 een map met MP3's kon selecteren, en dat de 350 de onderliggende mappen ook af zou spelen. Of staat deze optie nog op de verlanglijst voor een latere update?
Okee,dat ga ik dat maar eens proberen..

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, Zojuist de nieuwe firmware 1.1.7 erop gezet tot nu toe gaat alles goed.
het gestotter van het beeld is veel minder.

Gr Ronald

Anoniem: 234472

Gisteren mijn Freecom MP-350 WLAN binnengekregen. Allereerst geprobeerd om een ts-file die opgenomen is met mijn digitale kabelontvanger met hardeschijf af te spelen. Dit lukte.
Daarna de firmware een upgrade gegeven naar 1.1.7 omdat de reacties over deze software over het algemeen positief zijn. Helaas werkt het afspelen van mijn ts-file na de upgrade niet meer. Een downgrade naar 1.1.4 zorgt er voor dat deze wel weer werkt.

Anoniem: 234472

Slasher schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:45:
Ik heb het draadje een beetje gelezen, maar kan je met de MediaPlayer met harde schijf DVD's ( de VIDEO_TS) map vanaf het netwerk streamen én vanaf je je computer naar de HD van de Mediaplayer kopieren en dan afspelen?
Ja dat kan.

Anoniem: 234472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:49:
Gisteren mijn Freecom MP-350 WLAN binnengekregen. Allereerst geprobeerd om een ts-file die opgenomen is met mijn digitale kabelontvanger met hardeschijf af te spelen. Dit lukte.
Daarna de firmware een upgrade gegeven naar 1.1.7 omdat de reacties over deze software over het algemeen positief zijn. Helaas werkt het afspelen van mijn ts-file na de upgrade niet meer. Een downgrade naar 1.1.4 zorgt er voor dat deze wel weer werkt.
Hoi Wybren, ik heb ook nog even een test gedaan met een ts bestand maar ik kreeg wel beeld
alleen het geluid werkte niet maar dat was ook al zo bij firmware 1.1.4 ..

zit er misschien verschil tussen deze bestanden? :?

Gr Ronald

Anoniem: 198584

caveman, ik hoop dat je mij ook deze keer kunt helpen, ik heb weer een nieuw probleem:
mijn speler speelt opeens geen geluid meer af bij een divx. Het begon dat het via het netwerk niet functioneerde, maar wel van de HD, en nu functioneerd het ook niet van de hd.
iemand een idee?

thnx

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:22:
caveman, ik hoop dat je mij ook deze keer kunt helpen, ik heb weer een nieuw probleem:
mijn speler speelt opeens geen geluid meer af bij een divx. Het begon dat het via het netwerk niet functioneerde, maar wel van de HD, en nu functioneerd het ook niet van de hd.
iemand een idee?

thnx
* Caveman wrijft over zijn goeroesteen...
helaas, daar heb ik geen oplossing voor, alhoewel ik wel een keer heb gehad dat in een avi een audiocodedc zat die de mediaspeler niet af kon spelen en het systeempje een beetje over de zeik hielp (gaf geen enkel geluid meer, ook niet bij wel afspeelbare bestanden) Na een reboot was dat weer verholpen. Ik denk dat er in die divx gewoon een niet afspeelbare audio codec inzit. Met bv. avicodec of gspot kun je zien welke codecs er gebruikt worden. Ik los dat zelf bv. op door hem opnieuw te encoden in afspeelbare codecs voor de mediaspeler. Ik gebruik daarvoor Autogordianknot, je hoeft daarvoor geen wizkid te zijn om dat te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Laatst online: 18-06 21:31
Hoi, ik heb sinds gisteren een groot probleem met mijn MP 350 WLAN nl. Hij "ziet" de interne HD (400GB) niet meer. In het menu zijn alleen nog maar de opties WLAN en USB (stick geplaatst) te selecteren. Ik hoor/voel de HD gewoon draaien. Vanuit de PC is hij ook niet meer zichtbaar via NDAS. Wat kan het probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Sprincky schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:13:
Hoi, ik heb sinds gisteren een groot probleem met mijn MP 350 WLAN nl. Hij "ziet" de interne HD (400GB) niet meer. In het menu zijn alleen nog maar de opties WLAN en USB (stick geplaatst) te selecteren. Ik hoor/voel de HD gewoon draaien. Vanuit de PC is hij ook niet meer zichtbaar via NDAS. Wat kan het probleem verhelpen?
Hang je HD eens in een pc, dan weet je of het probleem bij de HD ligt of bij de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist een 4poort USB hub aangesloten op de mp350, tjee dit werkt echt goed.
Ik heb nu extra 20gb voor muziek en ik kan ook nog wat usb stick in zetten,geen probleem. :)

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 18-06 20:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Anoniem: 234284 schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:48:
Ik heb zojuist een 4poort USB hub aangesloten op de mp350, tjee dit werkt echt goed.
Ik heb nu extra 20gb voor muziek en ik kan ook nog wat usb stick in zetten,geen probleem. :)

Gr Ronald
En...waarom kocht je ook al weer geen HD voor erin van "heel-veel" Gig?
8)7

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HUB was 5euro daar heb je geen hd voor. 8)7
En ik heb de hd uit mijn oude mp35 over gezet naar de mp350 en het is gewoon leuk om er mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb tegenwoordig ook vista, na wat gerommel heb ik de laatste nieuwe Firmware op de MP35 gezet, helemaal prima, ik kan de Mp op me pc weer zien.

nu wil ik ook me shares weer kunnen zien als ik op de MP bezig ben, en dat lukt me niet.
heb gast account aanstaan en gast heeft ook recht op de gedeelde map.
maar nog lukt het niet, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Heb me recent ook een MP35 aangeschaft. Dit omdat mijn nieuwe Laptop alleen HDMI-out heeft en ik niet mijn hele A/V installatie wil aanpassen hierop. Hoewel ik eerst problemen ondervond met een aantal verschillende NDAS versies onder Vista, heeft versie 3.20.1523 die opgelost. De aangepaste firmware (v1.4.9.2) erop gezet (ja, exit garantie denk ik) waardoor de GUI er toch even een stuk beter uitziet. Geweldige oplossing. Ik download regelmatig series en zoek de bijbehorende subs erbij. M'n universele afstandsbediening geprogrammeerd, beeldinstellingen goed gezet en kijken maar. Helemaal super op deze manier. Jammer dat het LPX protocol niet door je netwerkkaart wordt ondersteund waardoor filetransfer vrij traag is, maar verder vind ik het een prima oplossing.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Laatst online: 18-06 21:31
Tnx Caveman, ik heb idd. de HD zonder uit te bouwen i.p.v. een van mijn HD's in mijn pc aangesloten en kon er gewoon nog alles op terugvinden. Nadat ik hem weer origineel had aangesloten in de MP werkte hij weer???!!!! Ik heb maar meteen de update uitgevoerd en hij werkt weer goed met iets meer mogelijkheden dan voorheen... ;)
Gr. Sprincky
Caveman schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:08:
[...]

Hang je HD eens in een pc, dan weet je of het probleem bij de HD ligt of bij de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235723

Hallo allemaal.

Ik ben misschien een leek op het gebied van deze media players. Maar ach aldoende leert men.
Zelf ben ik van plan om deze Freecom aan te schaffen echter nu loop ik tegen een paar vragen
aan die jullie misschien wel kunnen beantwoorden.

Ik twijfel tussen de Freecom 350(Wlan) en de 35.
Aangezien de enen slecht de helft kost van de andere wilde ik eigenlijk de verschillen bekijken.
Wat ik gezien heb is dat de 350 een wireless mogelijkheid heeft en deze een mogelijkheid biedt
van het afspelen van files vanaf een memeory stick.
Verder kan ik niet veel andere verschillen ontdekken.

Nu wil ik een disk-less player aanschaffen en deze in combinatie met de WD my book world edition
gaan gebruiken. (750 GB)
Weet iemand of deze kunnen samenwerken of dat je hier tegen problemen kan gaan aanlopen.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven voordat ik (mogelijk) de verkeerde hardware ga aanschaffen.
Alvast bedankt voor de reactie(s) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 235723 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:34:
Hallo allemaal.

Ik ben misschien een leek op het gebied van deze media players. Maar ach aldoende leert men.
Zelf ben ik van plan om deze Freecom aan te schaffen echter nu loop ik tegen een paar vragen
aan die jullie misschien wel kunnen beantwoorden.

Ik twijfel tussen de Freecom 350(Wlan) en de 35.
Aangezien de enen slecht de helft kost van de andere wilde ik eigenlijk de verschillen bekijken.
Wat ik gezien heb is dat de 350 een wireless mogelijkheid heeft en deze een mogelijkheid biedt
van het afspelen van files vanaf een memeory stick.
Verder kan ik niet veel andere verschillen ontdekken.
Kijk en vergelijk Freecom 35 en de Freecom 350
Dus je vergelijking is ongeveer correct. Voor ervaringen zul je toch echt het topic door moeten kjijken.
Nu wil ik een disk-less player aanschaffen en deze in combinatie met de WD my book world edition
gaan gebruiken. (750 GB)
Weet iemand of deze kunnen samenwerken of dat je hier tegen problemen kan gaan aanlopen.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven voordat ik (mogelijk) de verkeerde hardware ga aanschaffen.
Kan die WD op een netwerk aangesloten worden... ja, dan kun je de 35 nemen... nee, dan moet je de 350 nemen en via de usb aansluiten. Je WD moet wel een userless folder aan kunnen maken anders zie je hem niet met de 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Kijk en vergelijk Freecom 35 en de Freecom 350
Dus je vergelijking is ongeveer correct. Voor ervaringen zul je toch echt het topic door moeten kjijken.

[...]

Kan die WD op een netwerk aangesloten worden... ja, dan kun je de 35 nemen... nee, dan moet je de 350 nemen en via de usb aansluiten. Je WD moet wel een userless folder aan kunnen maken anders zie je hem niet met de 35.
De WD is inderdaad via het netwerk aangesloten dus de 35 zou moeten volstaan
Maar stomme vraag misschien: een userless folder is dit gelijk aan een share
met leesrechten voor iedereen ???
Want deze WD is ook voor de buitenwereld benaderbaar dus ik weet niet of dit
kwa beveiliging dan handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 235723 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

De WD is inderdaad via het netwerk aangesloten dus de 35 zou moeten volstaan
Maar stomme vraag misschien: een userless folder is dit gelijk aan een share
met leesrechten voor iedereen ???
Want deze WD is ook voor de buitenwereld benaderbaar dus ik weet niet of dit
kwa beveiliging dan handig is.
Ja, in principe wel. Tja kwa beveiliging moet je er maar ff over nadenken, als je 1 map deelt (leesrechten voor iedereen) met films ect is dat dan erg dat ie voor de buitenwereld bereikbaar is? Ik heb zelf een freecom nas drive waarbij 1 map gedeelt is voor iedereen , nog nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de freecom 350 wlan.
Zeer tevreden!

Welke kabels gebruiken jullie?
Om bijv HD bestanden af te spelen heb je DVI/HDMI kabels nodig, toch?
ik gebruik nu de standaard meegeleverde kabels.
Mijn beeld springt op zwart als ik een HD bestand wil afspelen.
Heb FW 114 er opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234284 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:51:
De HUB was 5euro daar heb je geen hd voor. 8)7
En ik heb de hd uit mijn oude mp35 over gezet naar de mp350 en het is gewoon leuk om er mee te klooien.
Vraagje uit nieuwgierigheid.
Waarom heb je een 350 gekocht terwijl je al een 35 had?
Ik twijfel namelijk tussen de beide modellen.
En heb je nu ook Internet radio? Want dat is volgens mij op de 35 niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 235723 op 09-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 235723 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

En heb je nu ook Internet radio? Want dat is volgens mij op de 35 niet mogelijk.
Als ikzelf geld teveel zou hebben, zou ik een MP350 erbij nemen naast m'n 35, gewoon omdat je daarmee een filmpje op een USB stokje kan doen en dat zo in de 350 kan steken. Dat zou ik nu wel heeeeel erg fijn vinden. :P

Ik moet maar 'es mijn pa gaan storen om z'n boor te lenen zodat ik netwerkkabels kan laten aanleggen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235723 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Ik wilde er een tweede bij hebben voor op de hobby kamer, maar ik heb de mp35 toch maar verkocht
aan mijn broer voor 80euro.

Het is echt een super ding, als ik jou was (maar dat ben ik niet) zou ik voor de MP350 gaan.
Internet radio is leuk en werkte direct bij mij.
Met het hele ftp gedoe heb ik wat meer moeite mee, ik snap hier geen zak van maar dat komt nog wel.
Wat ik ook wel prettig vind is de extra USB ingang voor een memstick of een externe HD.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

er zitten wat bugs in de player, heeft iemand een idee of er een oplossing voor komt?

- wanneer je een film pauseert en de screensaver aangaat, en vervolgens verder wilt kijken springt het beeld naar 4:3. Je moet dan op stop drukken en de file opnieuw openen (resumen) om het beeld normaal te krijgen. Dit heeft als gevolg het geluid uit sync raakt. Het is ook met geen mogelijkheid weer te herstellen. Volgens mij gebeurt het sync probleem ook altijd bij een time search in een film.

- de ondertitels van dvds (iso) vallen buiten het beeld (eronder). Het beeld moet daarom worden opgetild om de subs te kunnen lezen

- divx subs moeten altijd met de hand worden gepositioneerd. Wanneer de sub bestaat uit één regel wordt deze op de bovenste regel geplaats, terwijl het normaal is dat deze onderaan staat. De subs moeten dus altijd met de hand omhoog worden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555

Heb vandaag de MP 350 500GB ontvangen.
Mooi ding ...

Eerste keer op mn laptop aangesloten via usb. Vond m gelijk.
Heb de demo-bestanden erafgehaald en toen de laptop uit gezet.
Daarna heb ik m eens aangesloten op de TV en NDAS ingeschakeld.
Het mounten duurde heel erg lang, maar uiteindelijk werkte het.
Maar dat ging me veel te langzaam om zo bestanden te plaatsen.

wil het nu dus via usb doen (of is dat zoiezo langzamer).
Anywayz. Ik krijg m niet meer te zien op mn laptop.
Als ik de usb kabel in mn laptop druk, dan gaat de MP wel aan.
Maar blijft de blauwe led knipperen.
Ik krijg maar geen usb apparaten te zien.

Hoe moet ik dit nu goed doen? Moet dat NDAS weer uit en het draadloze netwerk (lijkt me stug).

Ohja, is een Sony VAIO met Windows XP MCE 2005 met alle updates

Zojuist op al mn pc's getest, en nergens is ie meer met usb te zien.
Zou de usb kabel dan kapot zijn? En hoe kan dat dan al zo snel (binnen 1 uur?!)
Heb het met een andere usb kabel geprobeerd (van mijn digitale camera) en ook daarmee wordt ie niet herkend.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 62555 op 10-10-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand een idee? (Freecom zal morgen wel terugbellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik heb een HD bestand in wmw9 formaat en als ik dat wil afspelen op mijn MP 350 gaat mijn beeld op zwart. Kan hem dan alleen maar uitzetten. heb fw 114..
Wie o wie ??

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/9075/350yr1.jpg

Heb mijn mp via dvi/hdmi kabel aan tft TV aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 62555 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:37:
Niemand een idee? (Freecom zal morgen wel terugbellen)
Ben je er al achter?

Ik herinner me dat mijn MP35 hetzelfde gedrag leek te vertonen. Bij mij werd de schijf pas zichtbaar na een paar minuten. De blauwe lamp blijft inderdaad knipperen (waarbij ik aannam dat dat het design was, hoe raar ook), maar het duurde vrij lang voordat de schijf werd toegevoegd in Explorer. De PC herstarten (na volledig uit) met de USB disk aangesloten, verandert dat wat aan het gedrag?

Andere vraag: ik vind het merendeels van mijn MP3 bestanden slecht, overstuurd klinken. Herkennen mensen dit? Is dit door de gebruikte codec en is hier wat aan te doen? Ik had hier voorheen geen last van wanneer ik ze via de computer afspeel. Via de MP35 vind ik ze dus slecht klinken. Ik heb dit niet bij de audio van videobestanden.

[ Voor 22% gewijzigd door roma0803 op 12-10-2007 13:28 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee het werkt nog steeds niet.
De harde wordt wel goed herkend als ik m op de televisie aansluit.
Met NDAS werkt ie ook, maar ongelooflijk langzaam.
Maar duurt herkend voor USB ook zo ongelooflijk lang?
volgens mij heb ik gisteren zeker een uur gewacht.
Maar helemaal niets.
Vrees toch dat de usb poort kapot is. Wellicht stroompiekje?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Andere vraag: ik vind het merendeels van mijn MP3 bestanden slecht, overstuurd klinken. Herkennen mensen dit? Is dit door de gebruikte codec en is hier wat aan te doen? Ik had hier voorheen geen last van wanneer ik ze via de computer afspeel. Via de MP35 vind ik ze dus slecht klinken. Ik heb dit niet bij de audio van videobestanden.
Hoi Roma0803, de oorzaak dat je mp3's zo overstuurd kinkt is dat de MP een volume knop heeft die te hard staat, zet de volume van de MP wat zachter en je zal zien/horen dat het geluid beter is.

Probeer het eens zo ik zo zeggen.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

renelma schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:09:
Ik heb een HD bestand in wmw9 formaat en als ik dat wil afspelen op mijn MP 350 gaat mijn beeld op zwart. Kan hem dan alleen maar uitzetten. heb fw 114..
Wie o wie ??

[afbeelding]

Heb mijn mp via dvi/hdmi kabel aan tft TV aangesloten
Volgens mij ondersteund ie geen wmv HD formaat, normaal heb je een behoorlijk krachtige pc nodig om dat af te spelen dat kan dat processortje in de MP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 62555 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:51:
Nee het werkt nog steeds niet.
De harde wordt wel goed herkend als ik m op de televisie aansluit.
Met NDAS werkt ie ook, maar ongelooflijk langzaam.
Maar duurt herkend voor USB ook zo ongelooflijk lang?
volgens mij heb ik gisteren zeker een uur gewacht.
Maar helemaal niets.
Vrees toch dat de usb poort kapot is. Wellicht stroompiekje?!
NDAS gaat met ongeveer 1 a 2 Mbits/s das iid niet zo snel, maar met USB gaat het vele malen sneller. Met USB hoort de blauwe led te knipperen en je moet in je verkenner er gelijk een schijf bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Caveman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Volgens mij ondersteund ie geen wmv HD formaat, normaal heb je een behoorlijk krachtige pc nodig om dat af te spelen dat kan dat processortje in de MP niet.
Videoformaat
AVI : MS-MPEG4v3/XviD/WMV9 (geen ondersteuning voor XviD
met GMC-toepassing)
WMV : WMV9
ASF : WMV9
MP4 : MPEG4 Video
DAT : MPEG1
VOB : MPEG2
MPG/MPEG : MPEG1/MPEG2
TP/TS/TRP : HD-MPEG2/SD-MPEG2

Volgens de handleidimg van de MP kan hij het wel.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

renelma schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Videoformaat
AVI : MS-MPEG4v3/XviD/WMV9 (geen ondersteuning voor XviD
met GMC-toepassing)
WMV : WMV9
ASF : WMV9
MP4 : MPEG4 Video
DAT : MPEG1
VOB : MPEG2
MPG/MPEG : MPEG1/MPEG2
TP/TS/TRP : HD-MPEG2/SD-MPEG2

Volgens de handleidimg van de MP kan hij het wel.... 8)7
Mja, dat klopt wel...maar ik had het over HD (groter dan 720xnogwat). Avi's van boven de 720x576 speelt ie ook niet af. Het enige wat ie in HD kan afspelen zijn transportstreams, boven in het vet/onderstreept aangegeven.
Om wmv, avi en mkv in HD af te kunnen spelen (dus 720i en hoger) heb je nogal een krachtige pc nodig en dat past echt niet in dat doosje waar de MP inzit.

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 13-10-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228845

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Freecom MP-350 WLAN 250.

Na even zoeken en knutselen kreeg ik hem aan de praat en werkt hij naar behoren.
Het enige wat mij flink tegenvalt is de kopieer snelheid van mij pc naar de MP-350 via WLAN.

Nu lees ik op dit forum dat dit "normaal" is althans iedereen heeft hier last van.
De snelheid van het kopieren komt niet boven de 200 kb/sec.

Ook lees ik dat als je de MP-350 via FTP benadert deze snelheid iets hoger is namelijk 1 - 2 Mb/sec.

Nu is mijn vraag.
Hoe stel ik dit in (via FTP benaderen)?
Welke firmware ben ik nodig? Heb nog de originele erop staan.

Kan ik dit ergens in de gebruiksaanwijzing vinden?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:22:

Na even zoeken en knutselen kreeg ik hem aan de praat en werkt hij naar behoren.
Het enige wat mij flink tegenvalt is de kopieer snelheid van mij pc naar de MP-350 via WLAN.

Nu lees ik op dit forum dat dit "normaal" is althans iedereen heeft hier last van.

Ook lees ik dat als je de MP-350 via FTP benadert deze snelheid iets hoger is namelijk 1 - 2 Mb/sec.

Nu is mijn vraag.

Groet Peter
Gewoon bedraad met NDAS haal je ook gewoon 1 a 2 Mbit/s. Voor FTP heb je een alternative firmware nodig, staat ergens in het topic ( search functie misschien :) ) Dus als je niet te bedreven in dat soort dingen bent zou ik dat achterwegen laten, want firmware stuk ---> Player stuk !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 13-10-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

Gewoon bedraad met NDAS haal je ook gewoon 1 a 2 Mbit/s. Voor FTP heb je een alternative firmware nodig, staat ergens in het topic ( search functie misschien :) ) Dus als je niet te bedreven in dat soort dingen bent zou ik dat achterwegen laten, want firmware stuk ---> Player stuk !!!
De bedrading is nou juist het probleem.

De player staat naast mijn Plasma en de pc staat op zolder.

Als de firmware stuk is kan je dan de originele firmware (van de freecom site) niet terugplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:47:
[...]
Als de firmware stuk is kan je dan de originele firmware (van de freecom site) niet terugplaatsen?
Inderdaad, dat kan dan niet. De firmware van die dingen is hun OS, is daar iets niet goed aan dan start ie niet meer op en kun je er dus niets meer mee. Maargoed dat is dus in het slechtse geval, ik heb zelf de firmware al misschien 10x gewijzigd (en hij doet ut nog steeds)...dus maak je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Inderdaad, dat kan dan niet. De firmware van die dingen is hun OS, is daar iets niet goed aan dan start ie niet meer op en kun je er dus niets meer mee. Maargoed dat is dus in het slechtse geval, ik heb zelf de firmware al misschien 10x gewijzigd (en hij doet ut nog steeds)...dus maak je keuze :)
Welke firmware heb jij er op dit moment op staan?
Zit de optie van FTP dan automatisch in het menu van de player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
De MP-350 ondersteund volgens mij officieel al FTP. Ik weet alleen niet hoever Freecom zelf al is met hun updates, maar je zou het dus werkend moeten kunnen krijgen met officiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228845 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:22:

Nu is mijn vraag.

Groet Peter
Eigenlijk ben ik sinds gisteren niet veel verder gekomen.
Het enige dat ik wijzer ben geworden is dat als de firmware kapot is de player het ook niet meer doet.

Welke firmware moet ik hebben en zit daar automatisch het FTP verhaal in het menu?

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben weer een stap verder.

Heb de nieuwe firmware 1.1.4 erop gezet en hierin staat de optie FTP.

Nu rest mij nog één vraag.

Hoe benader ik mijn MP-350 via FTP?

Waarschijnlijk heb ik hier een ftp-progje voor nodig.
Heb dit geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Wat is het FTP adres.

De gebruikersnaam en wachtwoord kun jezelf instellen.

Graag hoor ik van iemand.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:18:
[...]
Eigenlijk ben ik sinds gisteren niet veel verder gekomen.
Het enige dat ik wijzer ben geworden is dat als de firmware kapot is de player het ook niet meer doet.

Welke firmware moet ik hebben en zit daar automatisch het FTP verhaal in het menu?

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Hmm, je mag zelf ook wel wat lees werk doen... alles wat je wilt weten staat echt in dit topic. (als je bovenin de quicksearch gebruikt en zoeken in dit forum kun je bv. met de woorden firmware of FTP eruit filteren wat voor jouw intressant is)
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=552 daar staat dat de laatste firmware van freecom 1.1.4 is en dat FTP nog niet (goed?) werkt, AL tech hebben ze een latere firmware 1.1.7 link. Als je wilt FTP'en dan toets je gewoon je IP nummer van je MP in je favo ftp proggie of in de brouwser ftp://ipvanjouwmediaplayer.
En ik heb geen mp350 maar een 35 met een gemodde firmware 1.4.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

NDAS gaat met ongeveer 1 a 2 Mbits/s das iid niet zo snel, maar met USB gaat het vele malen sneller. Met USB hoort de blauwe led te knipperen en je moet in je verkenner er gelijk een schijf bij hebben.
De blauwe led gaat knipperen, maar ik krijg er geen schijf bij in Explorer.
Freecom snapt er ook niets van en adviseert me om hem op te sturen voor RMA.
Maar ik vind dat eigenlijk een beetje belachelijk, dat ik dat ding een paar dagen in huis heb en nu al moet opsturen ter reparatie. Bedoel, het kost me wel weer verzendkosten namelijk.

Ben nu via FTP bezig, maar dat gaat ook niet snel.
Zowel mijn laptop als de speler ondersteunen 54mbps maar mijn wireless router dus niet.
Dus ik zit met een 11mbps verbinding te werken nu.

Toch maar terugsturen?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 62555 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:48:
[...]

De blauwe led gaat knipperen, maar ik krijg er geen schijf bij in Explorer.
Freecom snapt er ook niets van en adviseert me om hem op te sturen voor RMA.
Maar ik vind dat eigenlijk een beetje belachelijk, dat ik dat ding een paar dagen in huis heb en nu al moet opsturen ter reparatie. Bedoel, het kost me wel weer verzendkosten namelijk.

Ben nu via FTP bezig, maar dat gaat ook niet snel.
Zowel mijn laptop als de speler ondersteunen 54mbps maar mijn wireless router dus niet.
Dus ik zit met een 11mbps verbinding te werken nu.

Toch maar terugsturen?!!
Ik zou hem toch ff aan een pc van een vriend ofzo hangen (en evt XP en Vista) om zeker te weten dat het niet aan jouw pc ligt. En als dat dan niet werkt, dan iid opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal m morgen inderdaad eens meenemen naar mijn werk om voor de zekerheid te controleren.
Maar weet bijna zeker dat het kapot is. Waarom zou die anders op 3 pc's thuis niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

En terugbrengen naar de winkel waar je 'm hebt gehaald? Je hebt immers een niet werkend produkt gekocht, dus die zullen 'm neem ik aan wel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Progress Automatisering ... ver weg en online besteld.
En: hij heeft het 1x gedaan. Dus hij is kapot gegaan.
Maar hoe?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dat ie het één keer heeft gedaan is niet relevant en zou ik niet eens melden. Wat je nogkunt doen is achterhalen wát precies stuk is en de harde schijf eruit halen en die eens aan één van je computers aansluiten. Als het alleen de HD is kun je 'm relatief goedkoop repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De harde schijf doet het gewoon, via NDAS kan ik er gewoon bij. Ook via de televisie en ftp werkt het allemaal. Alleen niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer via mijn pc contact te maken met mijn MP-350 WLAN via FTP.

Op het moment dat ik inlog lijkt er nog niets aan de hand en kan ik deze MP-350 verkennen. Maar zodra ik bestanden van mijn pc naar de MP-350 probeer te verzenden dan zegt hij dat de transfer is gelukt maar hij verzend niets.

Ik heb diverse error meldingen gehad van 501, 503 en 17.
Gebruik het programma WS-FTP.

Heeft iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 62555 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:12:
De harde schijf doet het gewoon, via NDAS kan ik er gewoon bij. Ook via de televisie en ftp werkt het allemaal. Alleen niet snel genoeg.
Gebruik je dezelfde kabel iedere keer ? misschien ligt het daar wel aan. Of kijk eens in je device manager of er toevallig geen onbekend apparaat instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:32:
Ik heb diverse error meldingen gehad van 501, 503 en 17.
Gebruik het programma WS-FTP.

Heeft iemand een oplossing
Ja, http://www.ipswitch.com/support/ws_ftp/ftp_codes.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 23:56
UPnP service / protocol

Kan iemand mij vertellen of de 3.5 het UPnP service/protocol ondersteunt? Ben me namelijk aan het orienteren op een aan te sluiten apparaat waarmee ik in een andere kamer muziek van m'n mp 3.5 kan streamen.

Bijvoorbeeld het nieuwe apparaat van Freecom zelf:
http://www.freecom.com/pr...CatID=8060&sCatID=1147459

Maar ook wellicht een philips:
http://www.consumer.phili...-Music-Station+WAK3300-12

Maar voor de laatste moet de mp 3.5 wel het UPnP ondersteunen, of niet?

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Caveman!

Maar........................nu loop ik tegen een ander probleempje aan.

Bij somige DVD-films die ik wil afspelen op de player kan ik geen subtitle selecteren.
Ook niet met de afstandsbediening.
Als ik het subtitle knopje op de afstandsbediening in toets krijg ik een aantal subtitle opties, zoals plaats, kleur enz., maar ik kan geen subtitle kiezen.

Als ik dezelfde film afspeel op de pc kan ik wel allerlei subtitles selecteren.

Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand het antwoord?
Graag hoor ik weer van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

De Mediaplayer leest alleen .srt subs geloof ik. Dus .sub en andere formaten moet je even omzetten naar .srt voordat je ze kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:44:
[...]

Gebruik je dezelfde kabel iedere keer ? misschien ligt het daar wel aan. Of kijk eens in je device manager of er toevallig geen onbekend apparaat instaat.
Had het volgens mij al eerder gemeld maar ik heb diverse kabels geprobeerd en in de device manager gebeurt niets.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 62555 op 18-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:34:
[...]

.......En ik heb geen mp350 maar een 35 met een gemodde firmware 1.4.9
hee waar kan ik die downloaden en wat zijn de voordelen? volgens mij heb ik namelijk ook 1.4.9 van de mediagate site...
Wat denk jij, is het de moeite waard om een 350 te kopen en mijn 35 te verkopen (zou ik alleen doen voor de HD en WMV9 ondersteuning (ja ik weet dat je alleen transportstreams kunt bekijken).

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o ja, het probleem waar ik je overschreef met die divx zonder ondertiteling, doet hij nog steeds af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

hee waar kan ik die downloaden en wat zijn de voordelen? volgens mij heb ik namelijk ook 1.4.9 van de mediagate site...
Wat denk jij, is het de moeite waard om een 350 te kopen en mijn 35 te verkopen (zou ik alleen doen voor de HD en WMV9 ondersteuning (ja ik weet dat je alleen transportstreams kunt bekijken).

thanks
http://rapidshare.com/users/Q0O9VG/ en
http://tech.groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/ van deze moet je die groep joinen, is een kleine moeite en kost nix :)

Mja voor de rest de 35 ondersteund ook HD ts, dus daar hoef je het niet voor te doen. En ik zelf heb niet zoveel wmv9 filmpjes, en als ik er wel 1 heb vorm ik hem wel ff om naar een xvid oid. Ik ga pas geintresseert worden als ze wmv/mkv HD ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

??? Hoe krijg ik uit mijn 35 dan die TS??
Mijn tv ondersteund HD en ik heb ook de benodigde ingangen (component video), maar als ik hem bij setup op 480p zet en een ts probeer te openen, gebeurd er niets. Wat doe ik dan verkeerd?

daarnaast: wat is er extra aan die firmware? ftp? dat zou echt chill zijn namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee caveman, je wilde toch mkv?
http://www.popcornhour.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237496

Hallo ik ben nieuw op dit forum, dus bij voorbaat m'n excuses als ik vragen stel die al een keer voorbij gekomen zijn

Ik heb vorige week m'n Freecom MP-35 binnen gekregen en dit weekend geinstalleerd.
Firmware geupdate naar 1.4.9 (voor Vista ondersteuning)
en de v3.20 NDAS software van de Ximeta website gehaald en geinstalleerd.
Mijn MP-35 is via ethernet aangesloten op mijn KPN experiabox.

Ik ben erg teleurgesteld met de download snelheid van mijn PC naar de mediaplayer. Ik bereik typisch snelheden tussen 700 en 900 kBps (is ongeveer 5-7 Mbps). Soms nog veel lager. Uit dit forum en anderen begrijp ik dat ik niet meer dan 2 Mbps moet verwachten, maar dat ligt nog steeds een factron factor 2 hoger dan wat ik nu haal.

Wie heeft suggesties wat ik kan doen om in ieder geval op de 2Mbps te komen zodat het downloaden van en dvd-tje geen eeuwigheid meer duurt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:42:
??? Hoe krijg ik uit mijn 35 dan die TS??
Mijn tv ondersteund HD en ik heb ook de benodigde ingangen (component video), maar als ik hem bij setup op 480p zet en een ts probeer te openen, gebeurd er niets. Wat doe ik dan verkeerd?

daarnaast: wat is er extra aan die firmware? ftp? dat zou echt chill zijn namelijk
Hmmm, ik heb de mijne via component aangesloten op de TV (tv heeft ook een component aansluiting) en dat werkte met een TS(mpeg) van 720p. Ik kan me de details niet meer herinneren want die TS'en zijn me wat te groot om op te slaan en gebruik ze dus niet meer. Ik moet trouwens zeggen dat ik niet onder de indruk was van die HD streams, ik zag niet veel verschil met een goeie xvid. Wat ik me wel kan herinneren is dat de 35 nogal kieskeurig is de TS die die aangeboden krijgt, als bv. het geluid DTS is oid. doet ie het al niet.

De firmware heeft een hele mooie GUI en nog een paar kleine extra's, er is ook een versie met een FTP server (heet geloof ik devolopers release), maar die moet je even zoeken op dat Yahoo forum. Ik heb die FTP wel een keer geprobeert, maar haalde daar geen hogere snelheid mee dan met NDAS verbinding. Hou het ogenblik maar bij NDAS, dan weet mijn vriendin ook nog hoe het werkt ;)

Trouwens die popcorn tank ziet er heel intressant uit (ziet er gewoon uit als linux mediacentre), eens in de gaten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 237496 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:22:
Ik ben erg teleurgesteld met de download snelheid van mijn PC naar de mediaplayer. Ik bereik typisch snelheden tussen 700 en 900 kBps (is ongeveer 5-7 Mbps). Soms nog veel lager. Uit dit forum en anderen begrijp ik dat ik niet meer dan 2 Mbps moet verwachten, maar dat ligt nog steeds een factron factor 2 hoger dan wat ik nu haal.
Haal je niet kilo, mega, bits en bytes door elkaar :? Je schrijft dat je 5-7 Mbps haalt.. dan wil ik de jouwe meteen ruilen voor de mijne (ik haal nl. niet meer dan 1,5 - 2 Mbps). Ik denk dat je 0,5 en 0,7 bedoelt, en idd dat moet iets beter kunnen. Er waren een hoop problemen met Vista en NDAS, misschien ligt het daaraan. Kun je het niet even op een andere PC proberen waar bv. nog XP opstaat ?

Je moet niet vergeten dat NDAS een extratje is op de MP, toen ik hem kocht (en de meeste hier) kon je helemaal niet NDAS'en en was je gedwogen om heen en weer te lopen tussen je PC en je TV (usb) of je PC aan te laten staan een een map delen vanwaar je je bestanden kon afspelen. Dus iedere vcerbinding via het netwerk was mee genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ongetwijfeld haal ik bits, bytes, mega en kilo door elkaar..., maar de conclusie is correct dat de verbinding toch wel 2-3x sneller moet kunnen... Proberen op een andere PC met XP lukt helaas niet (meer):-(
Dat NDAS een extratje is is me in ieder geval niet zo door freecom verkocht...

Zijn er bepaalde instellingen (router, firewalle, NDAS,...) die ik misschien over het hoofd zie??
Wat is de snelste manier om grote hoeveelheid data op de speler te krijgen, mijn eerste kennismaking met de snelheid van de USB verbinding was ook niet echt indrukwekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237496 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:26:
ongetwijfeld haal ik bits, bytes, mega en kilo door elkaar..., maar de conclusie is correct dat de verbinding toch wel 2-3x sneller moet kunnen... Proberen op een andere PC met XP lukt helaas niet (meer):-(
Dat NDAS een extratje is is me in ieder geval niet zo door freecom verkocht...

Zijn er bepaalde instellingen (router, firewalle, NDAS,...) die ik misschien over het hoofd zie??
Wat is de snelste manier om grote hoeveelheid data op de speler te krijgen, mijn eerste kennismaking met de snelheid van de USB verbinding was ook niet echt indrukwekkend?
hee charly,

zoals eerder vermeld, lees het forum even door. Deze conclusie is namelijk allang getrokken. Alleen zoals ook eerder vermeld is, is de freecom hier niet voorgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:49:
[...]

Hmmm, ik heb de mijne via component aangesloten op de TV (tv heeft ook een component aansluiting) en dat werkte met een TS(mpeg) van 720p. Ik kan me de details niet meer herinneren want die TS'en zijn me wat te groot om op te slaan en gebruik ze dus niet meer. Ik moet trouwens zeggen dat ik niet onder de indruk was van die HD streams, ik zag niet veel verschil met een goeie xvid. Wat ik me wel kan herinneren is dat de 35 nogal kieskeurig is de TS die die aangeboden krijgt, als bv. het geluid DTS is oid. doet ie het al niet.

De firmware heeft een hele mooie GUI en nog een paar kleine extra's, er is ook een versie met een FTP server (heet geloof ik devolopers release), maar die moet je even zoeken op dat Yahoo forum. Ik heb die FTP wel een keer geprobeert, maar haalde daar geen hogere snelheid mee dan met NDAS verbinding. Hou het ogenblik maar bij NDAS, dan weet mijn vriendin ook nog hoe het werkt ;)

Trouwens die popcorn tank ziet er heel intressant uit (ziet er gewoon uit als linux mediacentre), eens in de gaten houden....
okee, maar voor die GUI... is het dan wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 237496 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:26:
Ipp hoef je er nix voor in te stellen... (ik heb geen firewall aanstaan)
Das raar, met USB moet het erop vliegen ongeveer net zo snel als je van de ene naar een andere HD kopieert (zo tussen de 20 en 30 MBytes/s)
[edit] Heb je hem wel op een USB2 aansluiting zitten ? anders is het idd niet indrukwekkend....

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 25-10-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

okee, maar voor die GUI... is het dan wel de moeite waard?
Vind ik van wel... :)
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/MP/6ee2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/MP/c7ce.jpg
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/MP/4eeb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/MP/394d.jpg

Is niet mijn MP, dus voor de hackers MAC en IP kloppen niet 8)
Dit is van firmware 1.4.4 er zijn wat kleine cosmetische veranderingen t.o.v. 1.4.9 maar deze screens geven een goed beeld van hoe het eruit ziet.

[ Voor 19% gewijzigd door Caveman op 25-10-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er inderdaad top uit. ik heb me al aangemeld voor een yahoo account. zal eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman, bedankt voor je terugkoppeling.
Ik zal m'n speler toch maar even bij de TV vandaan halen en kijken of het via USB inderdaad wel sneller kan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bajskorv
is dat een codec? die doen het namelijk niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast