Woensdag gekocht via
Zercom computers, zaterdagmiddag via TNT inhuis. Levertijd is redelijk dus. Prijs was ook prima. Vrijdag nog even gebelt om te vragen of de 350 ook daadwerkelik binnengekomen was en een uiterst vriendelijke en kundige medewerker wist me daarvan te overtuigen.
Zaterdag dus een 250gb schijfje erin geklust, vooraf NTFS geformateerd, dipswitch op master gezet, installatie HDD ging als een zonnetje.
Aangesloten op mijn Maratz AV versterker, aangezet en ik had gelijk beeld (via tulp stekker)
Nog geen audio, dus in menu van MP350 audio even op de juiste instelling gezet. In mijn geval heb ik de coaxiale aansluiting gebuikt voor mijn 5.1 geluid.
wifi aangeslingerd, WEP key eringeklust en ook wifi werkt, shoutcast getest, erg geinig.
NDAS driver op laptop geklust, NDAS in menu op de MP aangezet en ook NDAS werktte.
Vervolgens een DVD op de MP geprobeerd te kopieeren, afgebroken want kopieactie zou meer dan 1 uur duren. Via "info" button op de remotecontrole van MP gechecked hoe het met signaalsterkte van wifi staat, 80% op 54Mbits, zou redelijk moeten zijn. Toch haal ik slechts een netwerkverbruik van 2% op de NIC in mijn taakbeheer op de laptop. Nu zit die ook draadloos dus ik heb de laptop aan een switch gehangen. Ik had echter nog steeds slechte wifi upload.
Toch maar een draad getrokken en toen ging het veel beter. Jammer dat wifi onder de maat presteert. DVD afspelen van een wifi bron gaat niet, de overige media gaat wel goed.
Klein testje gedaan, divx, dvd, avi werkt als een zonnetje. Ik ben dus zeer tevreden over zowel de beeld als de geluidskwaliteit. Jammer dat upload vreselijk traag is, hij is dus minder geschikt als NDAS schijf, ook bedraad preseteert hij nog slecht.
Ik heb er ondertussen firmware 1.1.4 opzitten, update is trouwens een makkie, firmware download, op de MP zetten en vervolgens via remotecontrole de file "starten" werkt uitstekend.
De bediening gaat soms wat traag via de RC, hij voelt wat stroperig aan.
Je kunt "network" niet gebruiken als deze op DHCP staat en je hebt wifi aanstaan.
NDAS werkt niet lekker icm de FTP server, hij geeft dan een error op je NTFS filesystem. Deze recovered hij zelf, maar is niet prettig.
Er zit idd een lelijke freecom screensaver op, die heb ik dus maar uitgezet. Ik heb geen last gehad van hikjes/crashes als ik muziek afspeel en de screensaver start.
Voor de mp 35 is er al een redelijk community op Yahoo, voor de 350 begint het net een beetje te komen heb ik het idee, er is een group maar er wordt nog niet echt aan de firmware geklust. Wellicht komt dat nog.
De multi i/o poort op mijn MP was trouwens opgevult, die werkt dus niet. Geen groot probleem, wel jammer.
Concluderend toch wel een aanrader, beeld en geluid zijn uitstekend, wifi is te beperkt. De Interface behoeft nog wat tweakes.