Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 05:33
Ik zit er hard over na te denken om de MP35 te gaan halen. Bij de MM is-ie nu met een 250Gb schijf voor net onder de 200 euro.
Maar mij is nog steeds niet helemaal duidelijk of-ie alle soorten dvd's afspeelt. Ik heb .iso en .mds maar ook VIDEO_TS dvd's op m'n pc staan die ik nu eerst moet branden enzo (vandaar dat ik er over denk om zo'n player aan te schaffen).
Daarnaast ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van gebruikers van het afspelen op een groot scherm. Mijn bedoeling is dat ik hem aansluit op m'n LG 50 inch scherm en ik wil gewoon op z'n minst dvd kwaliteit.
Dus als hier ervaringen over zijn dan hoor ik het graag. Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Ik raad je aan om ook eens op de Freecom website te kijken, ze zijn wat voorraad aan het dumpen voor aardige prijzen. De 320Gb versie is op dit moment 150 euro.

Voor het afspelen gaat .iso en VIDEO_TS folders wel lukken, maar .mds verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik had het gezien, bedankt voor de tip. Maar ik vind het toch wel eng dat als er wat aan mankeert dat je dan alles weer moet opsturen en moet afwachten. Bij de MM kun je gewoon binnen twee weken je aankoop terugbrengen en krijg je je geld terug. Daarbij werk ik vlak bij een MM dus dat maakt het wel makkelijk.
Bovendien gaat het mij niet zozeer om een joekel van een schijf; ik heb al zo'n 650 Gb aan opslag tot m'n beschikking. Dit komt er dus gewoon 'bij'.

Wellicht niet de juiste plek nu maar kan ik die .mds converteren naar .iso of VIDEO_TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Ferret schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:34:
Wellicht niet de juiste plek nu maar kan ik die .mds converteren naar .iso of VIDEO_TS?
Een .mds is een iso, het zal me niets verbazen dat je hem gewoon kan hernoemen naar .iso en dat ie gewoon werkt. Heb op het moment geen .mds tot mijn beschikking maar ik zal het wel ff proberen van het weekeinde.
Ik heb de mijne aan een 107 cm plasma hangen, is gewoon perfect beeld (hangt uiteraard van je bron materiaal af maar een dvd is gewoon een dvd op de MP)

ps. nice avatar btw :)

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 01-11-2007 19:04 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Caveman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:02:
[...]

Een .mds is een iso, het zal me niets verbazen dat je hem gewoon kan hernoemen naar .iso en dat ie gewoon werkt. Heb op het moment geen .mds tot mijn beschikking maar ik zal het wel ff proberen van het weekeinde.
Ik heb de mijne aan een 107 cm plasma hangen, is gewoon perfect beeld (hangt uiteraard van je bron materiaal af maar een dvd is gewoon een dvd op de MP)

ps. nice avatar btw :)
Goed om te horen dat de beeldkwaliteit goed is. Ik ben inmiddels al een beetje verwend met zo'n groot scherm dus dan ga je niet 'inleveren'.
Ik hen ook al wat tooltjes gevonden waarmee .mds omgezet kan worden naar .iso dus daar zie ik ook geen probleem.

Ik ga 'em morgen halen bij de MM en dan ben ik 2 weken niet thuis dus dan kan ik er niet mee spelen :( maar daarna zal ook ik mijn bevindingen hier posten. Ik kan dit topic gelukkig wel blijven volgen (lang leve internetcafe's!) dus mochten er ontwikkelingen zijn dan zit ik er bovenop.

En die avatar? Wat wil je met drie fretten om je heen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 08:05
Ik ga hem ook zo halen.... Ik ben razend benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb hem! Ik heb nog geprobeerd om er wat af te lullen maar volgens de verkoper zat er nauwelijks marge op. Naja, ik wilde hem toch hebben dus hij staat hier nu!
*en morgen ga ik weg dus lekker spelen zit er even niet in*..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Haha, dan moet je nog even wachten met het spelen met je nieuwe gadget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Misschien een stomme vraag, maar kan iemand voor mij even een foto posten van hoe de ondertiteling eruit ziet bij deze player? Door bijvoorbeeld even een fotootje te maken van je tv-scherm. Ik heb het hier over de .srt ondertitels die je bij XviD/DivX videobestanden gebruikt.

Of kan iemand een van mijn vragen beantwoorden:
  • Is de lettergrootte in te stellen van de ondertitels?
  • Is de letterkleur in de stellen van de ondertitels?
  • Is de ondertiteling goed te lezen?
Dit zijn voor mij belangrijke vragen. Ik heb al diverse malen een DivX-speler gehad waarvan ik nooit tevreden was over de ondertiteling. Dan waren de letters half transparant. Dan waren de lettertjes superklein. Dan zat er een groot zwart blok omheen, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

deejayalwin schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:13:
• Is de lettergrootte in te stellen van de ondertitels?
Ja, Grootte en positie van de ondertiteling kunnen worden gewijzigd dmv de pijltjestoetsen.
• Is de letterkleur in de stellen van de ondertitels?
Ja, kleur van de ondertiteling kan worden gewijzigd dmv de numerieke toetsen
• Is de ondertiteling goed te lezen?
Als het bovenstaande is in te stellen, kan zelfs Stevie Wonder het lezen... ;)
Je kunt zelfs de ondertiteling syncen als het moet op de MP, persoonlijk stel ik nooit wat in, het is meestal standaard al goed. Het enige wat ik doe is de positie wel eens wijzigen, dan heb ik full screen bij een widescreen film en de ondertiteling in beeld.
[edit]
Zal strax eens kijken of ik er een fototje van kan maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 03-11-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Firmware 1.5.1 voor MG-35 NDAS/S nu te downloaden op de Altech site:

1. Fixed the disconnection error when you access to Windows Vista
Server by Samba on MG-35
2. Fiexed screensaver : While you are playing a movie and press
[Pause], then screensaver is
running and then the full screen come up incorrectly.
Fixed go back to the original screen ratio.
3. Fixed some avi files problem
4. Fixed : some avi files were played from the end frame. Now, it is
played from the first frame.

Kheb m'n Freecom zonder problemen geflashed met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Zou je een linkje kunnen geven naar die update?

/edit: laat maar; ik heb het al!

Hoe ga ik dat eigenlijk doen dat flashen van de firmware? :?

[ Voor 55% gewijzigd door Ferret op 03-11-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Staat ongetwijfeld in de manual, maar ik doe het al jaren als volgt:
- Kopieer de update, na downloaden, naar de hdd van je Freecom
- De extensie gewoon.update laten
- Ga met de Freecom op je TV scherm via Movies naar de update
- Enter op de update
- De rest wijst zich vanzelf
- Tijdens het flashen niks doen met de Freecom, en zeker niet de power uit zetten
- Na het flashen krijg je de opdracht om de power uit en dan weer aan te zetten van de Freecom
- Done

Het moet ook kunnen op een Freecom zonder hdd, maar dat moet je ff zelf opzoeken in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

De MG-450HD is er ook nog. Met als enige verschil dat er ipv een IDE HD, een SATA in zit/kan. En de DL/UL snelheid van de NDAS zou sneller moeten zijn. Ik heb hem alleen in nederland nog niet gevonden.

http://www.airlinktek.com/english/product.php?prod=mg450hd

De Networked media Tank van www.popcornhour.com lijkt mij tot nu toe de beste opvolger voor de MG-35. En tegen een prijsje van $179 valt het me best mee.

We zullen zien.

Daarnaast (Caveman bedankt voor de link naar de yahoo tech group) ben ik er eindelijk achter dat het niet aan mijn netwerk ligt dat sommige dvd iso's raar doen.

"I tried it, and then quickly reverted back to 1.4.4, he last release that does not stutter on higher bit-rate ISO images accessed over a network.

Joe L.

In other words, the new 1.5.1 release badly stutters when playing some DVD ISO images over a lan. The 1.4.4 release was the last one that does not stutter."

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 03-11-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

troftnom schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:43:
Ik raad je aan om ook eens op de Freecom website te kijken, ze zijn wat voorraad aan het dumpen voor aardige prijzen. De 320Gb versie is op dit moment 150 euro.

Voor het afspelen gaat .iso en VIDEO_TS folders wel lukken, maar .mds verwacht ik niet.
Ik was gewoon op zoek naar een externe schijf voor een beetje backup, maar dit is ook wel geinig. Alleen lees ik in het begin van dit topic veel mensen met problemen met het afspelen van divx, is dit door nieuwere firmwares minder geworden? Als ik hem koop wil ik het apparaat gebruiken als backup (van mijn 60GB notebook schijf), fotoviewer en het afspelen van series en wat filmx (divx en xvid). Daar is ie inmiddels gewoon goed geschikt voor?

Hoe zit het verder trouwens met overscan? Als ik via mijn notebook films/series afspeel dan zet ik overscan aan, zodat ik niet kleine zwarte randjes aande zijkant heb en het beeld wat groter is. Gebruik namelijk een 4:3 CRT en dan is het niet gek om breedbeeld net zo groot te zien als dat ik breedbeeld zie over de kabel (daar heeft mijn tv namelijk altijd wat overscan op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:36:
[...]

Ik was gewoon op zoek naar een externe schijf voor een beetje backup, maar dit is ook wel geinig. Alleen lees ik in het begin van dit topic veel mensen met problemen met het afspelen van divx, is dit door nieuwere firmwares minder geworden? Als ik hem koop wil ik het apparaat gebruiken als backup (van mijn 60GB notebook schijf), fotoviewer en het afspelen van series en wat filmx (divx en xvid). Daar is ie inmiddels gewoon goed geschikt voor?

Hoe zit het verder trouwens met overscan? Als ik via mijn notebook films/series afspeel dan zet ik overscan aan, zodat ik niet kleine zwarte randjes aande zijkant heb en het beeld wat groter is. Gebruik namelijk een 4:3 CRT en dan is het niet gek om breedbeeld net zo groot te zien als dat ik breedbeeld zie over de kabel (daar heeft mijn tv namelijk altijd wat overscan op).
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de freecom, ik denk de meeste hier met mij. Alleen heeft hij soms last van het niet/niet goed afspelen van divx. Dat komt omdat de freecom sommige video codecs van vooral nieuwe releasegroups niet kent (vooral tvshows). Je download gewoon een andere versie en klaar.
Overscan? Die optie zit niet op de freecom voor zover ik het je kan vertellen.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok thnx. Wilde hem juist gebruiken voor tv-shows. Films download ik altijd als DVD en bekijk ze gewoon via mijn DVD-speler. Delen meer mensen de ervaring dat het vooral tv-series zijn die slecht te bekijken zijn?

Zijn er misschien ook mensen die mij kunnen vertellen dat er stiekemwel overscan op de freecom zit?

En als ik toch naar dit soort spelers kijk, zijn er dan ook nog goede alternatieven die ik in overweging moet nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12
Heeft iemand ervaring met het afspelen van flac files? Zodat je dus een lossless audio streamer hebt? Dat zou een mooi zijn als dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paultje3181 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:29:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van flac files? Zodat je dus een lossless audio streamer hebt? Dat zou een mooi zijn als dat kan...
ik zal het vanavond eens proberen, en morgen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:06:
Ok thnx. Wilde hem juist gebruiken voor tv-shows. Films download ik altijd als DVD en bekijk ze gewoon via mijn DVD-speler. Delen meer mensen de ervaring dat het vooral tv-series zijn die slecht te bekijken zijn?

Zijn er misschien ook mensen die mij kunnen vertellen dat er stiekemwel overscan op de freecom zit?

En als ik toch naar dit soort spelers kijk, zijn er dan ook nog goede alternatieven die ik in overweging moet nemen?
TV-series doet ie prima, dat zijn bijna altijd xvids. Toch grappig als ik dasilvas reply lees, lees ik dat avi's het bijna altijd goed doen. Uit jouw antwoord lees ik dat TV series slecht te kijken zijn ...... Hmmm, dat bewijst maar weer dat je leest wat je wilt lezen. MIjn ervaring met avi's is zeer goed, er zit er af en toe 1tje tussen die de MP niet af wil spelen, dan haal ik hem even door AutoGK heen en hij doet het weer op de MP. (ik heb het maar even onderstreept, dat je strax niet leest dat avi's het slecht doen, ;) )

Wat bedoel je met overscan ? dat je een film fullscreen kunt krijgen op je tv ? Dan is het antwoord "Ja" je kunt zelfs disproportioneel scalen.

Tja, welke speler je moet nemen dat zul je toch zelf moeten uitzoeken, maar als ik nu een medieplayertje moest nemen kocht ik toch weer de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Paultje3181 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:29:
flac files speelt ie niet af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monesj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Zit er nog verschil tussen de mp-35 en de mp-350 (behalve dan dat de 350 w-lan heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Caveman schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:36:
TV-series doet ie prima, dat zijn bijna altijd xvids. Toch grappig als ik dasilvas reply lees, lees ik dat avi's het bijna altijd goed doen. Uit jouw antwoord lees ik dat TV series slecht te kijken zijn ...... Hmmm, dat bewijst maar weer dat je leest wat je wilt lezen. MIjn ervaring met avi's is zeer goed, er zit er af en toe 1tje tussen die de MP niet af wil spelen, dan haal ik hem even door AutoGK heen en hij doet het weer op de MP. (ik heb het maar even onderstreept, dat je strax niet leest dat avi's het slecht doen, ;) )
Haha, ja dat was wat ongelukkig geformuleerd van mij, het woord slecht was niet op zijn plaats :) Maar mooi dat jij die ervaring hebt, lijkt mij namelijk een mooi apparaat.
Wat bedoel je met overscan ? dat je een film fullscreen kunt krijgen op je tv ? Dan is het antwoord "Ja" je kunt zelfs disproportioneel scalen.
Als ik mijn notebook zonder overscan instel, dan zie ik mijn hele desktop in beeld op mijn tv. Dat betekent echter ook dat er een klein beetje zwarte randjes zijn (het is niet geheel beeldvullend). Maar ik kan hem ook op overscan instellen, dan blaast ie het beeld wat op en valt er juist een beetje weg. Ik geef daar de voorkeur aan, omdat mijn tv dat ook met normale tv uitzendingen doet en als ik dan dingen in breedbeeld kijk, valt er dus wel wat weg, maar wordt er meer oppervlakte van mijn 4:3 buis gebruikt. Dat is dus wat ik ook zou willen van die Freecom.
Tja, welke speler je moet nemen dat zul je toch zelf moeten uitzoeken, maar als ik nu een medieplayertje moest nemen kocht ik toch weer de MP.
Uiteraard, maar misschien wisten mensen nog andere aanraders. Thnx iig voor je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Firmware Update v.1.1.7 staat nu ook op de site van Freecom zelf :) http://www.freecom.com/fi...=12500&Manufactures=12500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
1.4.7 bedoel je denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
ondertussen zitten ze al aan 1.4.9 bij Mediagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik bedoel de FW voor de Network Media Player Wlan - 350..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
sorry te vlug geweest, 'k denk nog altijd dat dit topic exclusief voor de 35 is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flac speelt ie inderdaad niet af. Sta nu op de lijst voor de Popcorn! Ben benieuwd. Zal in dit forum, zodra ik heb heb getest, laten weten of het wat is.
voor meer info: http://www.popcornhour.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 198584 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:59:
flac speelt ie inderdaad niet af. Sta nu op de lijst voor de Popcorn! Ben benieuwd. Zal in dit forum, zodra ik heb heb getest, laten weten of het wat is.
voor meer info: http://www.popcornhour.com
Is daar geen topic voor? Want $179 is niet duur! Weet je ook iets over verzendkosten? Dit ding lijkt met h.264 ondersteuning ook wel toekomstbestendig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben benieuwd hoe jullie je MP hebben aangesloten op de TV en op je versterker.

Ik moet er nog mee aan de gang en ik ben een beetje beperkt in de mogelijkheden.

Ik heb twee SCART ingangen op m'n tv die in gebruik zijn (Digitenne en satreceiver) en m'n dvdspeler heb ik via component aangesloten. Deze drie opties vallen voor mij dus al af. Ik dub nu tussen de S-video aansluiting of composiet. Dat laatste is volgens de minst beste keuze kwa beeldkwaliteit.
Ik denk dat ik de MP via een optische kabel aansluit op m'n versterker omdat m'n dvdspeler de enig coaxiale ingang al bezet.

Dus video via S-video en audio via optisch. Is dat wat of zouden jullie aansluitingen wisselen? Bijvoorbeeld m'n dvdspeler via composiet (liever niet) en de MP via component?

Wat zijn jullie aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Aangezien hij bij Freecom in de aanbieding is heb ik mijn oog laten vallen op de Netwerk MP-35 | 320GB. Mijn primaire gebruik zal voornamelijk muziek zijn. Nu las ik dat de snelheid over het netwerk nogal tegenvalt. Kan dit problemen geven bij muziek luisteren, via mijn computer, die op de Freecom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ferret schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:08:
Ik ben benieuwd hoe jullie je MP hebben aangesloten op de TV en op je versterker.

Ik moet er nog mee aan de gang en ik ben een beetje beperkt in de mogelijkheden.

Ik heb twee SCART ingangen op m'n tv die in gebruik zijn (Digitenne en satreceiver) en m'n dvdspeler heb ik via component aangesloten. Deze drie opties vallen voor mij dus al af. Ik dub nu tussen de S-video aansluiting of composiet. Dat laatste is volgens de minst beste keuze kwa beeldkwaliteit.
Ik denk dat ik de MP via een optische kabel aansluit op m'n versterker omdat m'n dvdspeler de enig coaxiale ingang al bezet.

Dus video via S-video en audio via optisch. Is dat wat of zouden jullie aansluitingen wisselen? Bijvoorbeeld m'n dvdspeler via composiet (liever niet) en de MP via component?

Wat zijn jullie aansluitingen?
De beste beeldkwaliteit levert uiteraard component op. Tussen S-video en composiet zie ik niet zoveel verschil. Ik gebruik wel eens een transportstream en dan kun je alleen gebruik maken van component, anders kun je geen 720p of 1080i op je Tv krijgen. Is zo'n SCART-box nix voor je dan, waarschijnlijk gebruik je sat en digitenne niet tegelijk, kun je die op 1 ingang stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Herrick schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:08:
Aangezien hij bij Freecom in de aanbieding is heb ik mijn oog laten vallen op de Netwerk MP-35 | 320GB. Mijn primaire gebruik zal voornamelijk muziek zijn. Nu las ik dat de snelheid over het netwerk nogal tegenvalt. Kan dit problemen geven bij muziek luisteren, via mijn computer, die op de Freecom staat.
Voor muziek is de netwerk verbinding meer dan voldoende, je haalt ong. 1,5 Mbits/s das meer zat voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99716

Vraagje: is het mogelijk om zo'n network media server vanaf een computer te bedienen. Ik wil hem gaan gebruiken als muziek server met alleen maar mp3's erop en was benieud of je bijvoorbeeld ook track lists kunt maken en die starten vanaf een remote/ethernet aangesloten conmputer ?
Dus ZONDER de tv er bij aan te hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 99716 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:45:
Vraagje: is het mogelijk om zo'n network media server vanaf een computer te bedienen. Ik wil hem gaan gebruiken als muziek server met alleen maar mp3's erop en was benieud of je bijvoorbeeld ook track lists kunt maken en die starten vanaf een remote/ethernet aangesloten conmputer ?
Dus ZONDER de tv er bij aan te hebben !
Ik denk dat jij een heel ander apparaat zoekt, dit is een mediaplayer en zeker geen server. Wat jij omschrijft zou een NAS schijf het dichtste in de buurt komen [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Waar hebben jullie dit apparaat aangeschaft? Ik heb op de freecom site gekeken, maar daar kan ik enkel met een creditkaart betalen (die ik niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
deejayalwin schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:39:
Waar hebben jullie dit apparaat aangeschaft? Ik heb op de freecom site gekeken, maar daar kan ik enkel met een creditkaart betalen (die ik niet heb).
Kijk eens bij: kieskeurig.nl

of bij: pixmania.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
En wat dacht je van de pricewatch van tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Caveman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:23:
[...]

De beste beeldkwaliteit levert uiteraard component op. Tussen S-video en composiet zie ik niet zoveel verschil. Ik gebruik wel eens een transportstream en dan kun je alleen gebruik maken van component, anders kun je geen 720p of 1080i op je Tv krijgen. Is zo'n SCART-box nix voor je dan, waarschijnlijk gebruik je sat en digitenne niet tegelijk, kun je die op 1 ingang stoppen.
Een Scart-switch is misschien een idee maar hoe breng ik het signaal dan van de MP naar die Scart ingang die ik dan op m'n tv heb.
Ik zit toch te denken om de component uitgang te gebruiken ten koste van m'n dvd speler. Als het namelijk goed is zal ik die niet zo heel veel meer gaan gebruiken. ;)

Er bestaat voor zover ik weet geen component switch dus wil ik beste signaal dan moet m'n dvd speler maar op composiet, het is niet anders.

Mochten er nog andere zijn met alternatieven, ik houd mij aanbevolen.

Damn.... moet nog een week wachten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Ter info, op de Ximeta site staat nieuwe NDAS software ter download. Versie 3.20.1527.
What's New in this Version?

Performance increase in multi Read and Write speed
User Interface
'Reset' function menu item on the context menu if needed.
S.M.A.R.T. is now supported on Windows 2000/XP with NDAS hardware version 1.1 or later.
Some terms are changed:
Connected -> Online
Disconnected -> Offline
Unmount -> Dismount
Unregister -> Deregister
Auto Play configuration is added in the options dialog.
Dismount is now processed synchronously. No system dialogs or notification will be shown after the dismounting.
"Dismount All" dialog shows the status of each logical unit.
A retry-cancel dialog box appears when dismounting failed.

Fix
Connection to the NDAS device will not be closed when you have 2 or more NICs on PC and one of them disconnected.
The file system status will be refreshed when your PC mounts a NDAS device as read-only and other PC mounts it read-write.
NDAS service does not hang any more while importing the legacy registry keys in case of read failure.
Better chance of dismounting success.
The NDAS software detects power-cycling of a NDAS device. when Disk power recycle detection on NDAS hardware version 1.1 or later.

RAID
RAID1
Degraded mode mount is supported, i.e you can mount RAID1 even if one of the member drive is unavailable.
To achieve faster recovery, only the out-of-sync parts will be recovered.
You must migrate the RAID1 by the old version of NDAS software.
Now supports a very large RAID set (i.e. more than 2TB) in the GPT-capable platforms. The following platforms can handle GPT partitions.
Windows XP Professional x64 Edition
Windows Server 2003 with Service Pack 1
Windows Server 2003 x64 Edition
Windows Vista
Windows Vista x64 Edition
Marks a member drive as defective when the drive has bad sector(s).
A replaced member drive by the spare drive will not be back to a member drive automatically. You must reconfigure RAID to do that.
Detects the member drive which is replaced online. But hot-swapping is not supported yet. You must use NDAS bind management tool to use the replaced drive.

Changes in the NDAS bind tool
Shows more information about current RAID status.
Faster refreshing status speed.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand hoe het komt dat ik geen bestanden zie, wanneer ik .ts op de HD van mij 35 zet? zit verder goed aangesloten met composiet video (3x dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228845

Probleempje!

Ik krijg via mijn pc geen ftp connectie meer met mijn MP-350.
Ik kan het ip-adres wel pingen maar verbinding krijgen ho maar.

Vanmorgen toen ik nog wel verbinding had, had ik het volgende probleem.
Ik kon de bestanden verzenden naar de MP-350 maar........ze waren niet zichtbaar.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Ben radeloos........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:44:
weet iemand hoe het komt dat ik geen bestanden zie, wanneer ik .ts op de HD van mij 35 zet? zit verder goed aangesloten met composiet video (3x dus)
.ts is een extentie, die die niet kent. ff hernoemen naar mpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:56:
[...]

prima. dat zal ik eens proberen. Wat moet ik verder instellen?
hd output op ymgr(?) PAL
en instelling op 720p? of kan de mp ook 1080 aan?

ik heb een samsung 34" LCD....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 14-11-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Caveman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:56:
[...]

Maar bedoeld de poster een .ts bestand of een VIDEO_TS map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een .ts bestand. Maar rename naar mpg helpt niet hoor... hij ziet hem nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240272

Is het mogelijk om de harde schijf die ik in mijn freecom 35 heb zitten uit te schakelen als ik een bestand vanaf het netwerk afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het ook mogelijk op een MP-350 WLAN te resetten?
Of terug te brengen naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240293

Goedenavond,

Ben van plan om een freecom mp35 te gaan aanschaffen, ik heb een draadloze router/modem van zyxel, kan ik alles zo aansluiten dat de mp35 met kabels aan de tv en hifi zit en met draad aan de router/modem, dat ik mijn muziek en films draadloos vanaf de laptop via de router en freecom mp35 naar mijn tv en hifi kan streamen?

Kan ik de mp-35 ook gebruiken als recorder om tv op te nemen?

Wat zijn de praktische verschillen tussen de mp-35 en mp-350?

Alvast bedankt.

Kees

Anoniem: 240272 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:29:
Is het mogelijk om de harde schijf die ik in mijn freecom 35 heb zitten uit te schakelen als ik een bestand vanaf het netwerk afspeel?
waarom zou je dit willen? hij kan of of. Als je van het netwerk speelt, gebruikt hij de HD niet en andersom.

Anoniem: 240293 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:02:
Goedenavond,

Ben van plan om een freecom mp35 te gaan aanschaffen, ik heb een draadloze router/modem van zyxel, kan ik alles zo aansluiten dat de mp35 met kabels aan de tv en hifi zit en met draad aan de router/modem, dat ik mijn muziek en films draadloos vanaf de laptop via de router en freecom mp35 naar mijn tv en hifi kan streamen?

Kan ik de mp-35 ook gebruiken als recorder om tv op te nemen?

Wat zijn de praktische verschillen tussen de mp-35 en mp-350?

Alvast bedankt.

Kees
Kees:
Even eerst een punt van aandacht: al je vragen zijn al gesteld door anderen(ook door mij) en hier is op geantwoord in dit topic. Lees dus even terug en je vindt nog veel meer antwoorden op vragen die je nog niet gesteld hebt (neem aan dat je hem pas hebt).

Streamen kan niet. Je zult de interface op de freecom moeten gebruiken. Echter, je kunt wel een grote/lange playlist maken en deze een maal aanklikken en je tv uit doen. Geen probleem.

In antwoord op je tweede vraag: kijk hier eens: http://www.airlinktek.com/english/product.php?prod=mg35

Anoniem: 198584 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 02:51:
[...]

waarom zou je dit willen? hij kan of of. Als je van het netwerk speelt, gebruikt hij de HD niet en andersom.
Als ik een bestand vanaf het netwerk speel dan draait de harddisk nog steeds. Dat is geen enorm lawaai, maar wel degelijk hoorbaar en volstrekt overbodig (en dus ook zonde van de energie).
Maar ik begrijp dus dat het niet kan (want dat was mijn vraag).

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:49:
een .ts bestand. Maar rename naar mpg helpt niet hoor... hij ziet hem nog steeds niet...
Das raar, werkt hier goed..... Hij ziet hem niet ? of wil hem niet afspelen ?

[edit]hoe groot is ie, met fat32 kan die geen grotere bestanden dan 4 gieg aan

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 240272 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:37:
[...]

Als ik een bestand vanaf het netwerk speel dan draait de harddisk nog steeds. Dat is geen enorm lawaai, maar wel degelijk hoorbaar en volstrekt overbodig (en dus ook zonde van de energie).
Maar ik begrijp dus dat het niet kan (want dat was mijn vraag).
Hier zul jezelf moeten gaan tweaken/modden bv. een schakelaartje tussen de voeding van de hd (molex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:45:
[...]

Das raar, werkt hier goed..... Hij ziet hem niet ? of wil hem niet afspelen ?

[edit]hoe groot is ie, met fat32 kan die geen grotere bestanden dan 4 gieg aan
het is een TS van 100mb. Ik heb het geprobeerd in mpg en in mpeg te veranderen, in beide gevallen ziet de freecom hem niet. Weet jij misschien ergens een test ts te downloaden? kan ook via PM...
Ik kan het in iedergeval in google niet vinden en ook niet in de binaries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:47:
[...]

Hier zul jezelf moeten gaan tweaken/modden bv. een schakelaartje tussen de voeding van de hd (molex)
Bedankt voor je mogelijke oplossing Caveman.
Ik neem aan dat je hierbij moet voorkomen dat je die (molex) schakelaar aan of uit doet terwijl de freeecom al aanstaat? Na het inschakelen van de Freecom "concludeert" deze dan zelf dat het een apparaat met/zonder harddisk is?
Niet dat een en ander een probleem is, maar ik krijg graag een beeld van de robuustheid van deze mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Er zijn ook hard drives zoals van Hitachi die je "stiller" kunt maken door de acoustic settings te veranderen met behulp van een software tool. Misschien dat dat je systeem zo al stil genoeg zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie moeten echt eens op deze site kijken. Kwam hem net toevallig tegen. Ik wil al een tijd die popcorn bestellen, maar de eerste batch is al uitverkocht aan geregistreerde gebruikers, en ik was dus te laat ;(
Maar goed. Hier staan VEEL media players op. Tot en met een apparaat voor 438$ die blue ray discs afspeelt en WMV HD 1080i van de HD. Is tevens NAS. Leuk leesvoer als je een uurtje tijd hebt. (O, inclusief een uitgebreid forum en VEEL reviews!!)

http://www.mpcclub.com

Lees hier ook dat je de popcorn player gewoon kunt mouten (zoals een netwerk-share) en dan files er op kunt zetten. Echt prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 16-11-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228845 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:12:
Probleempje!

Ik krijg via mijn pc geen ftp connectie meer met mijn MP-350.
Ik kan het ip-adres wel pingen maar verbinding krijgen ho maar.

Vanmorgen toen ik nog wel verbinding had, had ik het volgende probleem.
Ik kon de bestanden verzenden naar de MP-350 maar........ze waren niet zichtbaar.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Ben radeloos........
Ik heb nu eindelijk verbinding via ftp met mijn MP-350 alleen loop ik tegen het volgende probleem aan.

Als ik bv een DVD wil uploaden dan lijkt het alsof alles goed gaat en de hele DVD erop staat.
In werkelijkheid staan alleen de mappen erop (video en audio).
De ifo en vob bestanden staan er dus niet!
Als ik via properties kijk geeft deze ook aan dat er niets in de mappen staat.

Iemand een oplossing? ;)
Ik Gebruik WS FTP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb hem eindelijk in gebruik kunnen nemen! Gaat allemaal heel simpel moet ik zeggen.

Ik heb alleen een film die maar niet gekopieerd wil worden. Ik krijg dan een windows melding dat de schijf vol is en of ik schijfopruiming wil opstarten. Nou, het was de tweede film die ik wilde kopieeren dus ik dacht al, dat gaat lekker. Inmiddels heb ik er al meerder opgezet maar die ene wil niet lukken. Ik heb het bestand hernoemd (wel extensie zo gelaten '.iso') maar ik blijf die melding houden.

Iemand een idee hoe dat kan? En daarnaast; hoe kan ik zien welke firmware ik heb? Ik heb de laatste al gedownload maar misschien zit die er al op.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Is dit je eerste bestand groter dan 4Gb en op een Fat32 geformatteerde schijf? Dan ligt het aan de limiet die daarbij optreedt. Naar NTFS omzetten/formatteren is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ferret schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:41:
Ik heb hem eindelijk in gebruik kunnen nemen! Gaat allemaal heel simpel moet ik zeggen.

Ik heb alleen een film die maar niet gekopieerd wil worden. Ik krijg dan een windows melding dat de schijf vol is en of ik schijfopruiming wil opstarten. Nou, het was de tweede film die ik wilde kopieeren dus ik dacht al, dat gaat lekker. Inmiddels heb ik er al meerder opgezet maar die ene wil niet lukken. Ik heb het bestand hernoemd (wel extensie zo gelaten '.iso') maar ik blijf die melding houden.

Iemand een idee hoe dat kan? En daarnaast; hoe kan ik zien welke firmware ik heb? Ik heb de laatste al gedownload maar misschien zit die er al op.

Thanks!
Ik denk dat je de schijf als fat32 heb geformateerd, dan is de bestandsgrote gelimiteerd aan 4 gieg (deja vu ;) )
Dan zit er nix anders op dan de iso uit te pakken, dan gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:17:
[...]

het is een TS van 100mb. Ik heb het geprobeerd in mpg en in mpeg te veranderen, in beide gevallen ziet de freecom hem niet. Weet jij misschien ergens een test ts te downloaden? kan ook via PM...
Ik kan het in iedergeval in google niet vinden en ook niet in de binaries...
Ik moet ff zoeken, je hoort van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
:+ Schijf was inderdaad Fat32. Snel geconverteerd et voila!

Thanks! Nu alleen er achter zien te komen welke firmware ik heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ferret schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:50:
:+ Schijf was inderdaad Fat32. Snel geconverteerd et voila!

Thanks! Nu alleen er achter zien te komen welke firmware ik heb....
Setup screen rechtsbovenaan staat het met (vette, :) ) letters. Als het daar niet staat dan is de firmware zo'n beetje antiek en ben je zeker aan een nieuwe toe.

[edit] Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" 3e plaatje.......

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 17-11-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Caveman schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:45:
[...]

Setup screen rechtsbovenaan staat het met (vette, :) ) letters. Als het daar niet staat dan is de firmware zo'n beetje antiek en ben je zeker aan een nieuwe toe.

[edit] Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" 3e plaatje.......
Thanks Caveman... Ik heb dan kennelijk nog een 'wat gedateerde' speler. :+

Ik heb hier firmware 1.5.1 liggen. Is die een beetje betrouwbaar of raad jij een andere versie aan?

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upload probleem WS FTP Pro.

Ik gebruik het programma WS FTP Pro voor het uploaden van bestanden van mijn pc naar mijn MP-350 WLAN.

Nu loop ik tegen een probleem aan.

Hij upload de bestanden wel maar...........ze zijn allemaal 0Kb.
Dit terwijl ze allemaal groter zijn dan 0Kb.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ferret schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:55:
[...]
Thanks Caveman... Ik heb dan kennelijk nog een 'wat gedateerde' speler. :+
Ik heb hier firmware 1.5.1 liggen. Is die een beetje betrouwbaar of raad jij een andere versie aan?
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met een firmware gehad, en ben begonnen met 1.3.8 oid. Op het ogenblik draai ik de gemodde versie 1.4.9, dus ik kan je weinig zeggen over 1.5.1 maar die zal ongetwijfeld ook goed zijn. En als die niet bevalt zet je er toch gewoon een andere op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 240272 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:35:
[...]

Bedankt voor je mogelijke oplossing Caveman.
Ik neem aan dat je hierbij moet voorkomen dat je die (molex) schakelaar aan of uit doet terwijl de freeecom al aanstaat? Na het inschakelen van de Freecom "concludeert" deze dan zelf dat het een apparaat met/zonder harddisk is?
Niet dat een en ander een probleem is, maar ik krijg graag een beeld van de robuustheid van deze mogelijke oplossing.
Geen idee, nog nooit geprobeert. Maar als je er geen HD instopt doet de MP het prima, dus ik neem aan als je een schakelaartje erin zet, en die gebruikt VOOR het inschakelen van de MP dan ziet ie gewoon geen HD en zal die op netwerk blijven staan. "Hot" schakelen zou ik afraden, daar zou je misschien wel iets kapot mee kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee caveman,

ben gelukkig een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje verder gekomen met de HD functionaliteit.
Hij ziet de bestanden (ik had extentions for known file types aan staan, dus rename....ging niet goed).
Maar goed. Oké hij ziet de files dus. maar als ik een ts rename naar mpg (of mpeg) dan opent ie hem en krijg ik meteen een zwart scherm en valt ie weg/uit. Dus... ik heb het net met deze geprobeerd:
"Prison.Break.S3.Ep03.H264.1080p.DD5.1.part1 - SAMPLE.ts" --> "Prison.Break.S3.Ep03.H264.1080p.DD5.1.part1 - SAMPLE.mpg"
werkt helaas niet. klote zooi... zal ik hem (via yousendit) eens naar jou sturen? ben benieuwd of dit bij jou wel werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:36:
Upload probleem WS FTP Pro.
Ik gebruik het programma WS FTP Pro voor het uploaden van bestanden van mijn pc naar mijn MP-350 WLAN.
Nu loop ik tegen een probleem aan.
Hij upload de bestanden wel maar...........ze zijn allemaal 0Kb.
Dit terwijl ze allemaal groter zijn dan 0Kb.
Heeft iemand een oplossing?
Is dat niet hetzelfde probleem als deze: Anoniem: 228845 in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" en deze: Anoniem: 228845 in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" .... Als je tot nu toe nog geen antwoord hebt gekregen komt dat waarschijnlijk omdat er meer weinig (of geen) mensen zijn die dit probleem hebben, en jouw fout meldingen niet bekent voor komen.

Probeer eens probleem oplossend te werk te gaan, misschien kom je er dan achter waar het probleem ligt. bv. werkt de MP met NDAS wel ? kun je bv. wel naar iemand anders ftp'en (toevallig iemand die ftp server heeft draaien) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:42:
Hee caveman,

ben gelukkig een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje verder gekomen met de HD functionaliteit.
Hij ziet de bestanden (ik had extentions for known file types aan staan, dus rename....ging niet goed).
Maar goed. Oké hij ziet de files dus. maar als ik een ts rename naar mpg (of mpeg) dan opent ie hem en krijg ik meteen een zwart scherm en valt ie weg/uit. Dus... ik heb het net met deze geprobeerd:
"Prison.Break.S3.Ep03.H264.1080p.DD5.1.part1 - SAMPLE.ts" --> "Prison.Break.S3.Ep03.H264.1080p.DD5.1.part1 - SAMPLE.mpg"
werkt helaas niet. klote zooi... zal ik hem (via yousendit) eens naar jou sturen? ben benieuwd of dit bij jou wel werkt namelijk.
Natuurlijk mag dat... :) Maar ik kan je al aan de hand van de bestandsnaam vertellen dat ie het bij mij ook niet gaat doen. De laatste tijd heb ik (ook) steeds meer moeite om .TS te vinden die werken
een HD stream heeft een behoorlijk wijde specs zeg maar en de MP is nogal kieskeurig, het moet echt een mpeg stream zijn. De hd's die tegenwoordig allemaal langs komen zijn bijna allemaal voorzien van een H264 codec en dat snap de MP echt niet. Ik ben nog aan het zoeken op mijn harddisk (en stapeltje dvd's) naar een oude .ts die het wel deed, maar ik ben nogal ongeorganiseerd op zijn zachts gezegd.... :o

btw; check je meel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:51:
[...]

Is dat niet hetzelfde probleem als deze: Anoniem: 228845 in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" en deze: Anoniem: 228845 in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit" .... Als je tot nu toe nog geen antwoord hebt gekregen komt dat waarschijnlijk omdat er meer weinig (of geen) mensen zijn die dit probleem hebben, en jouw fout meldingen niet bekent voor komen.

Probeer eens probleem oplossend te werk te gaan, misschien kom je er dan achter waar het probleem ligt. bv. werkt de MP met NDAS wel ? kun je bv. wel naar iemand anders ftp'en (toevallig iemand die ftp server heeft draaien) enz.
Klopt helemaal. Het heeft allemaal te maken met hetzelfde probleem.
Ik heb echt alles al geprobeerd.
WS FTP Pro opnieuw geinstalleerd, router gereset enz enz.

Het vreemde is dat NDAS wel goed werkt. Ik krijg ook verbinding via FTP maar alles wat ik upload is 0Kbps.

Het vreemde is dat ik vanavond een aantal bestanden heb geupload in de map E:\video, die wel goed overkomen.
Je heb standaard drie mappen staan op de MP. Audio, Photo & Video. Als ik een bestand upload in E:\video dan staat deze er wel goed met het aantal Kb's. En als ik een map aanmaak, E:\video\Jungle Book\, en upload de bestanden hierin dan staat er 0Kb.

Helaas heb ik geen bekende die een ftp server heeft draaien.

Heb jij misschien nog opties Caveman? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig hoor al die simpele problemen. Allemaal op te lossen door gewoon een goede dvdspeler + sound neer te zetten en ORGINELE dvd's te kopen! Groetjes en een fijne zaterdag

--------------------------------------------------------------
Wie o Wie is beller 103??
-------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228845 schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:30:
[...]

Het vreemde is dat NDAS wel goed werkt. Ik krijg ook verbinding via FTP maar alles wat ik upload is 0Kbps.

Het vreemde is dat ik vanavond een aantal bestanden heb geupload in de map E:\video, die wel goed overkomen.
Je heb standaard drie mappen staan op de MP. Audio, Photo & Video. Als ik een bestand upload in E:\video dan staat deze er wel goed met het aantal Kb's. En als ik een map aanmaak, E:\video\Jungle Book\, en upload de bestanden hierin dan staat er 0Kb.

ff die dingen:
1: active/passive mode instelling eens bekijken/veranderen.
2: ander ftp programma?
3: als je een internet verbinding hebt, neem ik aan..., dan heb je ook een ftp (homepage van je provider) probeer dat eens.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.bup .evo .map kun je daar iets mee? volgens mij geripte blue ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584 schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:59:
[...]

ff die dingen:
1: active/passive mode instelling eens bekijken/veranderen.
2: ander ftp programma?
3: als je een internet verbinding hebt, neem ik aan..., dan heb je ook een ftp (homepage van je provider) probeer dat eens.

succes!
Punt 1 & 2 heb ik al geprobeerd.

Punt 3 zojuist geprobeerd.
Hier gaat alles zoals het moet zijn.
Ik kan bestanden uploaden in zelf aangemaakte mappen met 3 directories enz.
Kan het een instelling zijn in de MP zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228845 schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:30:
[...]

hmmm, als je met FTP kopieert naar de MP (dus ook de bestanden die 0kb groot zijn) kost dat dan tijd ? als ze 0 kb groot zijn dan zou dat geen tijd moeten kosten (en waarschijnlijk een fout melding krijgen). Zoja, ga dan eens op de MP kijken of ze af te spelen zijn, een ftp programma werkt niet altijd de bestands grote bij.

De situatie die jij schetst lijkt op een rechten kwestie. de bestaande mappen mag je wel naar kopieren maar naar nieuwe mappen niet...... Ik heb geen idee hoe dat te verhelpen op een mp350 (trouwens ook niet op een mp35, :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 18-11-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 13:13
Ik heb ook een Netwerk kit gekocht en daarin een 500GB Hdd schijf in gebnouwd. Werkt allemaal prima, DVD's afspelen, AVi bestanden, Audio, alles werkt top tot nu toe. Het enige waar ik me matenloos aan irriteer is het blauwe LED'tje dat blijft knipperen als ik hem op de PC heb aangesloten. Heb al een beetje gezocht, maar er is zeker geen manier om deze (software matig :D) uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:07:
[...]

hmmm, als je met FTP kopieert naar de MP (dus ook de bestanden die 0kb groot zijn) kost dat dan tijd ? als ze 0 kb groot zijn dan zou dat geen tijd moeten kosten (en waarschijnlijk een fout melding krijgen). Zoja, ga dan eens op de MP kijken of ze af te spelen zijn, een ftp programma werkt niet altijd de bestands grote bij.

De situatie die jij schetst lijkt op een rechten kwestie. de bestaande mappen mag je wel naar kopieren maar naar nieuwe mappen niet...... Ik heb geen idee hoe dat te verhelpen op een mp350 (trouwens ook niet op een mp35, :) )
Het kost idd tijd om de uiteindelijke 0 kb bestanden te uploaden naar de MP.
Ik heb geprobeerd deze 0 kb bestanden af te spelen op de MP maar helaas.
Heb wel het idee dat deze bestanden in de recycling map terecht komen op de MP.

Als het een rechten kwestie is dan moet het via mijn 2e pc of mijn laptop toch wel lukken. Op de pc waarmee ik probeer te uploaden draait Vista. Op mijn 2e pc en laptop draait XP.

De harde schijf in mijn MP is FAT32. Zou het een optie zijn om dit te veranderen naar NTFS?
Moet ik deze schijf ook delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

mxchael schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:40:
Ik heb ook een Netwerk kit gekocht en daarin een 500GB Hdd schijf in gebnouwd. Werkt allemaal prima, DVD's afspelen, AVi bestanden, Audio, alles werkt top tot nu toe. Het enige waar ik me matenloos aan irriteer is het blauwe LED'tje dat blijft knipperen als ik hem op de PC heb aangesloten. Heb al een beetje gezocht, maar er is zeker geen manier om deze (software matig :D) uit te schakelen?
IIRC, dit zit in de setup menu van de MP zelf.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trinsec schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:14:
[...]

IIRC, dit zit in de setup menu van de MP zelf.
Helaas, je kunt de LED niet software matig uitschakeln WANNEER DE FREECOM is gekoppeld aan de pc (met USB). Echter, je kunt hem WEL uitschakelen wanneer je gewoon de freeom gebruikt, dus wanneer deze NIET aan de pc zit met USB!

Twee totaal verschillende modi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
misschien stomme vraag maar ik durf m'n MP niet te verknoeien..
weet iemand hoe ik de firmware kan updaten ?

Cheers

**edit** iet wat gedateerd maar zal wel analoog zijn aan de volgende upgrades:

http://www.avforums.com/f...hread.php?t=304639&page=3

[ Voor 38% gewijzigd door INTERPOL op 20-11-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Ander probleem: als ik een avi bestand afspeel krijg ik zowat een 'stroboscoop' effect, maw het beeld wordt niet vloeiend weergegeven, maar in snel opvolgende fragmentjes.
Is er een vereiste waaraan de hd moet aan voldoen ? kwa rpm of buffergeheugen, want op den duur is dit vrij vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

INTERPOL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:56:
misschien stomme vraag maar ik durf m'n MP niet te verknoeien..
weet iemand hoe ik de firmware kan updaten ?

Cheers

**edit** iet wat gedateerd maar zal wel analoog zijn aan de volgende upgrades:

http://www.avforums.com/f...hread.php?t=304639&page=3

Ander probleem: als ik een avi bestand afspeel krijg ik zowat een 'stroboscoop' effect, maw het beeld wordt niet vloeiend weergegeven, maar in snel opvolgende fragmentjes.
Is er een vereiste waaraan de hd moet aan voldoen ? kwa rpm of buffergeheugen, want op den duur is dit vrij vervelend...
Het staat geloof ik wel 10x in dit topic hoe de firmware upgraden. Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit
(ik heb wat overdreven, :) het staat er 2x in)

Misschien is probleem 2 opgelost als je je firmware heb geupdate....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 13:13
Anoniem: 198584 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:47:
[...]

Helaas, je kunt de LED niet software matig uitschakeln WANNEER DE FREECOM is gekoppeld aan de pc (met USB). Echter, je kunt hem WEL uitschakelen wanneer je gewoon de freeom gebruikt, dus wanneer deze NIET aan de pc zit met USB!

Twee totaal verschillende modi
Inderdaad, het blauwe licht is niet zo storend als je hem aan de TV/HiFi hebt, dan knippert die niet. Maar aan USB doet die dat wel, jammer dat er geen optie is om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik snap niet dat men zo'n probleem heeft van een knipperend lampje eerlijk gezegd. Ik vind het wel wat hebben plus dat je dan zeker weet dat-ie aan staat en het doet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 10:57

migros

Nooit meer een Samsung

Ze hebben bij een inbraak mijn afstandbediening gejat en het apparaat laten staan. Weet iemand waar ik een andere afstandbediening kan kopen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
migros schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:22:
Ze hebben bij een inbraak mijn afstandbediening gejat en het apparaat laten staan. Weet iemand waar ik een andere afstandbediening kan kopen?
Ik gebruik zo'n universele Logitech harmony remote op de mijne, werkt een stuk beter (bereik) en je kunt meteen je TV en versterker aan zetten. Misschien een optie voor je?

• Ferret
troftnom schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:41:
[...]

Ik gebruik zo'n universele Logitech harmony remote op de mijne, werkt een stuk beter (bereik) en je kunt meteen je TV en versterker aan zetten. Misschien een optie voor je?
Die heb ik ook maar ik weet dat je die kunt programmeren via hun database maar staat de AB van Freecom daar in dan? Als dat zo is ga ik hem ook gebruiken!
Zit de Freecom AB niet in die database dan heb je een ander probleem; om die Logitech te kunnen programmeren buiten de database om (dus via de IR poort) heb je de originele AB nodig. Tja, als die gejat is....

Misschien iemand bij je in de buurt met eenzelfde Freecom?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
INTERPOL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:30:
Is het bij alle avi's? Sommige films bij mij hebben dat ook andere weer niet, het kan dan een codec probleem zijn...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• troftnom
Ferret schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:51:
[...]
Die heb ik ook maar ik weet dat je die kunt programmeren via hun database maar staat de AB van Freecom daar in dan? Als dat zo is ga ik hem ook gebruiken!
Die staat er wel tussen, dus dat mag geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Pin0 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:20:
[...]

Is het bij alle avi's? Sommige films bij mij hebben dat ook andere weer niet, het kan dan een codec probleem zijn...
meestal ligt het probleem dat de avi packed is , dit kan je oplossen door gebruikt te maken van mpeg4modifier
http://moitah.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Ik heb dit hele topic doorgelezen (phew...!)
Nu zij er een aantal zaken die mij opvallen en ik zou graag jullie adviezen of opmerkingen lezen.
Schiet maar, here goes:

- De Freecom, 35 of 350, werkt voor de één "vlekkeloos" en voor de ander met de nodige problemen.
Lijkt me dat het toch vooral een apparaat is voor lieden met een wat hogere "geek factor" en niet
voor mijn oma, toch?

- Ik zag het apparaat"popcornhour". Ziet en gelikt uit. Maar ja, bestellen overseas, garantie
invoerrechten/btw, niet direct leverbaar etc. Hoewel een drempel, lijkt dit apparaat toch wat meer doordacht.

- Dan is er ook nog (o.a. bij MediaMarkt) de Conceptronic grab&go. Zijn er ervaringen mee en hoe
zit dat vergeleken met de 35 / 350 ?

Jullie snappen dat ik ook op de wip zit voor aanschaf maar wel de )voor mij) beste keus wil.
Ik heb een bedraad netwerk maar zou het nou niet zo heel bezwaarlijk vinden om het apparaat af en toe los te koppelen voor naar de pc te bengen (zolder). Die paar stekkers...
Aan de andere kant is de 350 wat meer futureproof door DVI, wifi en usb host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 241323 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:57:
Ik heb dit hele topic doorgelezen (phew...!)
Nu zij er een aantal zaken die mij opvallen en ik zou graag jullie adviezen of opmerkingen lezen.
Schiet maar, here goes:

- De Freecom, 35 of 350, werkt voor de één "vlekkeloos" en voor de ander met de nodige problemen.
Lijkt me dat het toch vooral een apparaat is voor lieden met een wat hogere "geek factor" en niet
voor mijn oma, toch?
Tja, als je er mee doet zoals er mee geadverteerd wordt, dan kan je oma er prima mee overweg...:)
Alhoewel het ding gemaakt is om er avi's mee af te spelen (en nog veel meer) maar laten we maar even van avi's uitgaan, ik weet niet waar jouw oma der avi's vandaan haalt, maar dan zit ze toch al aardig in de "scene"... ;) Het lijkt alsof je een hoge geek factor nodig hebt, maar veel mensen hier willen het uiterste uit het apparaat halen, mja dan krijg je dat.
- Ik zag het apparaat"popcornhour". Ziet en gelikt uit. Maar ja, bestellen overseas, garantie
invoerrechten/btw, niet direct leverbaar etc. Hoewel een drempel, lijkt dit apparaat toch wat meer doordacht.
Natuurlijk is dat een meer doordacht apparaat, het is ook 2 jaar nieuwer en heeft dus het een en ander af kunnen kijken. Het is embedded linux based mediacenter....over hoog geek gehalte gesproken.. :)
- Dan is er ook nog (o.a. bij MediaMarkt) de Conceptronic grab&go. Zijn er ervaringen mee en hoe
zit dat vergeleken met de 35 / 350 ?
geen ervaring mee
Jullie snappen dat ik ook op de wip zit voor aanschaf maar wel de )voor mij) beste keus wil.
Ik heb een bedraad netwerk maar zou het nou niet zo heel bezwaarlijk vinden om het apparaat af en toe los te koppelen voor naar de pc te bengen (zolder). Die paar stekkers...
Aan de andere kant is de 350 wat meer futureproof door DVI, wifi en usb host.
De 350 is idd wat nieuwer, maar de wifi loopt niet altijd even soepel en zorg voor ogenschijnlijk veel problemen (dat heb je dus niet met de 35) De 350 speelt maar 1 formaat meer af (wmv) maar let op beide apparaten spelen geen (mpeg4 codec) HD formaat af de max reso voor beide apparaten is 756x5** nog wat. DVI lijkt heel wat maar is alleen maar een aansluiting meer (misschien wel makkelijk voor monitoren) het heeft dus nix te maken met het af te spelen formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Oma was spreekwoordelijk bedoeld atuurlijk.
Vwb de 350: DVI is toch ook voor HDMI met verloopje? Maar bedankt voor je uitgebreide reply.
Iemand anders nog iets te schieten? (over de grab&go misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Anoniem: 241323 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:59:
:) Oma was spreekwoordelijk bedoeld atuurlijk.
Vwb de 350: DVI is toch ook voor HDMI met verloopje? Maar bedankt voor je uitgebreide reply.
Yes, HDMI is DVI met een verloopje. :) Maar let op: er zit geen audio bij in... die moet je nog apart aansluiten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 241323 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:59:
Even zoeken in GoT? Loopt ergens een draadje over, in audio en hi-fi meen ik.
Mijn reden voor de freecom destijds was onderandere het ontbreken van een fan, scheelt weer wat lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, ook een goed argument, die fan.
Ik zag ook nog de silverscreen van LaCie. Iemand hier nog iets over te zeggen? 199 euro voor 320 GB is natuurlijk niet duur, tesamen met alle andere mogelijkheden.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast